Herken dit ook, vanaf maandag bleef mijn saldo gelijk op 33 euro precies, dus ook afgerond. En dat terwijl ik wel gewoon heb gebeld en gesmst. Vanaf vandaag staat ie op 32 euro, erg vaag allemaalpven schreef op 24 april 2004 @ 23:06:
Hebben jullie er ook last van dat je beltegoed niet bij wordt gewerkt zoals voorheen?
Tot voor kort werd het tot op de cent bijgewerkt, maar sinds een paar dagen wordt het exact op nul cent afgerond. Ik had bv. exact 30 EUR en daar is iedere dag exact twee of drie EUR vanaf gegaan. Het lijkt met stug dat ik al een paar dagen op rij voor exact twee of drie EUR verbeld.
Verwijderd
Toen ik gisteren belde was het idd ook een rond bedrag, maar heb er verder niet echt bij stil gestaan. Wat ik zo raar vind is dat sinds ik van Orange 40 naar Orange 30 ben overgestapt, ik niet precies 30 euro betaal, maar altijd een paar dubbeltjes meer of minder.
Ik heb geen of nauwelijks bereik in mijn school in Castricum.
Ik heb geen bereik bij mijn ouders thuis in Heiloo (beide onder Alkmaar)
Ik heb geen bereik binnenshuis in de Indische Buurt in Amsterdam.
De service bij Orange is erg goed, maar het bereik is wat mij betreft om te janken.
(edit)
Service dus nooit iets te klagen gehad, afgezien van het feit dat ze me een LG-telefoon verkochten waar software inzat die volgens hun eigen technische dienst niet met hun netwerk overweg kon.
Na een hoop geklaag toen een andere telefoon gekregen, en geen problemen meer sindsdien.
Ik vind dat je van een provider tegenwoordig mag verwachten dat je binneshuis kunt bellen, gezien het feit dat voor steeds meer mensen de mobiele telefoon het vaste nummer overneemt.
Ik heb geen bereik bij mijn ouders thuis in Heiloo (beide onder Alkmaar)
Ik heb geen bereik binnenshuis in de Indische Buurt in Amsterdam.
De service bij Orange is erg goed, maar het bereik is wat mij betreft om te janken.
(edit)
Service dus nooit iets te klagen gehad, afgezien van het feit dat ze me een LG-telefoon verkochten waar software inzat die volgens hun eigen technische dienst niet met hun netwerk overweg kon.
Na een hoop geklaag toen een andere telefoon gekregen, en geen problemen meer sindsdien.
Ik vind dat je van een provider tegenwoordig mag verwachten dat je binneshuis kunt bellen, gezien het feit dat voor steeds meer mensen de mobiele telefoon het vaste nummer overneemt.
[ Voor 24% gewijzigd door HiddenWolf op 25-04-2004 15:13 ]
Hmm
ben met orange begonnen door die belcompany actie. Had voorheen hi prepaid, heb hi prepaid er nog 4 maanden naast gehouden, maar ben uiteindelijk maar gewoon overgestapt met nummerbehoud op orange.
Waarom? Het bereik boeit me niet zo, m'n bel gedrag was toch 20 euro per maand ongeveer. Kwa kosten merk ik vrij weinig verschil met hi prepaid voorheen, beiden toch even duur wat sms'n betreft.
Op dit moment heb ik op sommige plekken wat minder bereik, jammer dan. Op andere plekken heb ik dan weer wel bereik waar ik eerst geen bereik had via kpn. Maf ^_^
En tja, een jaar lang gratis bellen, dat scheelt toch wel. Ipv dat ik 240 euro uitgeef aan hi prepaid, houd ik nu 240 euro op m'n rekening voor andere dingen. Geluidskwaliteit is prima, had in het begin af en toe problemen met bereikbaarheid (telefoon ging over, had vol bereik, maar de beller kon mij niet horen en ik kon de beller niet horen. Heel raar).
Klantenservice nog niet nodig gehad, nooit nodig gehad tot nu toe eigenlijk. Ik zie het allemaal wel voorbij komen. Nooit op een dienst vertrouwen als je bereikbaar moet/wilt zijn, zorg altijd voor uitvalswegen (net als dat mensen tegenwoordig teveel vertrouwen op een stabiel verlopen van email verkeer....... en daar flinke deals van af laten hangen. Stom stom stom, houd er een fax apparaat naast in geval van nood
maar dit is weer offtopic).
Conclusie: Ik ben tevreden over Orange, heb nu een gratis 20 euro per maand abonnement, houd er altijd iets van 5 euro van over, ben grootste deel van de tijd bereikbaar, en ja, die alles-in-een bundel is extreem handig.
ben met orange begonnen door die belcompany actie. Had voorheen hi prepaid, heb hi prepaid er nog 4 maanden naast gehouden, maar ben uiteindelijk maar gewoon overgestapt met nummerbehoud op orange.
Waarom? Het bereik boeit me niet zo, m'n bel gedrag was toch 20 euro per maand ongeveer. Kwa kosten merk ik vrij weinig verschil met hi prepaid voorheen, beiden toch even duur wat sms'n betreft.
Op dit moment heb ik op sommige plekken wat minder bereik, jammer dan. Op andere plekken heb ik dan weer wel bereik waar ik eerst geen bereik had via kpn. Maf ^_^
En tja, een jaar lang gratis bellen, dat scheelt toch wel. Ipv dat ik 240 euro uitgeef aan hi prepaid, houd ik nu 240 euro op m'n rekening voor andere dingen. Geluidskwaliteit is prima, had in het begin af en toe problemen met bereikbaarheid (telefoon ging over, had vol bereik, maar de beller kon mij niet horen en ik kon de beller niet horen. Heel raar).
Klantenservice nog niet nodig gehad, nooit nodig gehad tot nu toe eigenlijk. Ik zie het allemaal wel voorbij komen. Nooit op een dienst vertrouwen als je bereikbaar moet/wilt zijn, zorg altijd voor uitvalswegen (net als dat mensen tegenwoordig teveel vertrouwen op een stabiel verlopen van email verkeer....... en daar flinke deals van af laten hangen. Stom stom stom, houd er een fax apparaat naast in geval van nood
Conclusie: Ik ben tevreden over Orange, heb nu een gratis 20 euro per maand abonnement, houd er altijd iets van 5 euro van over, ben grootste deel van de tijd bereikbaar, en ja, die alles-in-een bundel is extreem handig.
Same problem here.®Otto schreef op 24 april 2004 @ 23:38:
[...]
Herken dit ook, vanaf maandag bleef mijn saldo gelijk op 33 euro precies, dus ook afgerond. En dat terwijl ik wel gewoon heb gebeld en gesmst. Vanaf vandaag staat ie op 32 euro, erg vaag allemaal
Echt vaag die ronde bedragen.
[edit]
Heb daarom even Orange gebeld. Ze snapten er niets van, wisten ook niets een hoe je de informatie te horen kreeg

Als iedereen die dit ook heeft even gaat bellen dan komt er waarschijnlijk meer vaart achter.
[ Voor 33% gewijzigd door jongetje op 26-04-2004 08:17 ]
Heb net ook even gebeld en er werd mij verteld dat er een kleine storing was mbt de saldoverwerking en dat dit op korte termijn zou worden opgelost. Hij kon trouwens wel zien wat mijn actuele saldo was en dat klopt ongeveer wel.jongentje schreef op 26 april 2004 @ 08:07:
[...]
Same problem here.
Echt vaag die ronde bedragen.
[edit]
Heb daarom even Orange gebeld. Ze snapten er niets van, wisten ook niets een hoe je de informatie te horen kreeg. Heb even uitgelegd dat dat met een telefoonnummer kan
. Ze gaan het uitzoeken en ik wordt teruggebeld.
Als iedereen die dit ook heeft even gaat bellen dan komt er waarschijnlijk meer vaart achter.
Ben verder zeer te spreken over Orange. Heb hiervoor altijd prepaid gehad, omdat ik ook niet zoveel belde. In december vorig jaar heb ik een sim-only abbo van 30 euro genomen voor 5 euro in de maand en in januari heb ik me ook nog laten verleiden door die Belcompany-actie, die heb ik tot op heden nog niet gebruikt.
Wat ik erg fijn vind is dat alles uit één bundel komt, dat is lekker overzichtelijk en je komt ook nooit voor verassingen te staan. De gesprekskosten zijn dan misschien wel wat duurder, maar zelf merk ik daar weinig van. Heb ook Orange World en ik ben daar ook te spreken over, maak ook gebruik van email. Bovendien vind ik de klantenservice erg goed, heb eigenlijk nooit hoeven te wachten. Het bereik van Orange vind ik ook goed, heb hier in de wereldstad Enschede
Wat ik me eigenlijk wel nog afvraag bij Orange... als je je abbo hebt opgezegd, maar wel nog een hoop minuten hebt opgespaard... wat gebeurd er dan met die minuten?
Ten eerste werkt Orange met saldo/beltegoed ipv minuten aangezien ook alles uit één bundel is. Als je je abbo (op tijd!) opzegt en je hebt nog saldo over, dan behoud je je saldo, alleen wordt je abbo omgezet naar prepaid.Fred_Perry schreef op 26 april 2004 @ 15:02:
Wat ik me eigenlijk wel nog afvraag bij Orange... als je je abbo hebt opgezegd, maar wel nog een hoop minuten hebt opgespaard... wat gebeurd er dan met die minuten?
Verwijderd
Als je gewoon opzegt ben je je bundel kwijt. Je moet in die brief duidelijk aangeven dat je naar prepaid wil gaan. Dan neem je idd je tegoed mee.®Otto schreef op 26 april 2004 @ 16:08:
Ten eerste werkt Orange met saldo/beltegoed ipv minuten aangezien ook alles uit één bundel is. Als je je abbo (op tijd!) opzegt en je hebt nog saldo over, dan behoud je je saldo, alleen wordt je abbo omgezet naar prepaid.
Ik wil in ieder geval de vergelijking met Vodafone en KPN niet zien.... (en dat bedoel ik niet positief voor Orange).
Betalen voor de helpdesk, echt het slechtste bereik...
Betalen voor de helpdesk, echt het slechtste bereik...
Ja sorry, je hebt gelijk, had ik even moeten vermelden.Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 21:12:
[...]
Als je gewoon opzegt ben je je bundel kwijt. Je moet in die brief duidelijk aangeven dat je naar prepaid wil gaan. Dan neem je idd je tegoed mee.
@Toink: Vind het zelf dus erg meevallen met het bereik, dacht ook laatst een test te hebben gezien waar T-Mobile het slechtst er vanaf kwam, maar goed. Wat de klantenservice betreft, daar moet je idd voor betalen, maar de service is erg goed en bovendien zul je 't weinig nodig hebben.
Ik ben aardig teleurgesteld door Orange... 
Ik had vroeger een abonnement van Vodafone met 240 belminuten. Deze kostte naar mijn herinneringen € 32.50 per maand. Hiermee kwam ik elke maand prima uit en had zo'n 60 minuten over...
Ik ben overgestapt naar Orange Free € 30, het bereik is gewoonweg K$% te noemen (Laren NH)... Owkee, dat is jammer. Eigen fout, zelf voor gekozen... Maar dan komen we bij het volgende...
Waarom krijg ik een rekening van € 60 tot € 80 per maand? Dit zijn geen gekke GPRS kosten ofzo, dit is gewoon 2 uur tot 2.5 uur bellen! (Volgens de rekening)... Met mijn Vodafone abonnement kon ik 4 uur bellen, en ik hield zelfs 1 uur over.
En daar zit ik dan, 2 jaar contract gebonden omdat ze in de Orange shop zeiden dat ik veel geld zou overhouden omdat mijn belgedrag prima bij Orange pastte.
Ik had vroeger een abonnement van Vodafone met 240 belminuten. Deze kostte naar mijn herinneringen € 32.50 per maand. Hiermee kwam ik elke maand prima uit en had zo'n 60 minuten over...
Ik ben overgestapt naar Orange Free € 30, het bereik is gewoonweg K$% te noemen (Laren NH)... Owkee, dat is jammer. Eigen fout, zelf voor gekozen... Maar dan komen we bij het volgende...
Waarom krijg ik een rekening van € 60 tot € 80 per maand? Dit zijn geen gekke GPRS kosten ofzo, dit is gewoon 2 uur tot 2.5 uur bellen! (Volgens de rekening)... Met mijn Vodafone abonnement kon ik 4 uur bellen, en ik hield zelfs 1 uur over.
En daar zit ik dan, 2 jaar contract gebonden omdat ze in de Orange shop zeiden dat ik veel geld zou overhouden omdat mijn belgedrag prima bij Orange pastte.

Intentionally left blank.
Uiteraard heb je dit nagevraagd bij de klantenservice. Wat zeiden zij erover?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Ik heb precies zelfde belgedrag en wel precies zelfde rekening... niet letterlijk maar wel 80-100 euro per maand.aKra schreef op 26 april 2004 @ 22:09:
![]()
![]()
Mijne loopt in juni af en ik ga voor T-mobile... omdat ik toch alleen in Randstad bel...
Lucky Goldstar
Verwijderd
Ik kan alleen maar lovende woorden uitspreken over Orange,
ik heb al een abonnement sinds het nog Dutchtone heette, en hun service is geweldig!
Was er iets loos met mn toestel, werd direct mn toestel geruilt voor een nieuwe.
Er zat ook een keer stof achter het glas van mn SPV, hebben ze keurig mn toestel opgehaald en schoongemaakt, gratis en voor niets!
Laatst heb ik per ongeluk bier over mijn adapter laten vallen (direct defect) naar de Orange Shop geweest (in Zoetermeer) en werd even nagekeken en toen kreeg ik een nieuwe adapter, gratis en voor niets!
Dat noem ik nou èchte service!
Orange, dank je wel!
ik heb al een abonnement sinds het nog Dutchtone heette, en hun service is geweldig!
Was er iets loos met mn toestel, werd direct mn toestel geruilt voor een nieuwe.
Er zat ook een keer stof achter het glas van mn SPV, hebben ze keurig mn toestel opgehaald en schoongemaakt, gratis en voor niets!
Laatst heb ik per ongeluk bier over mijn adapter laten vallen (direct defect) naar de Orange Shop geweest (in Zoetermeer) en werd even nagekeken en toen kreeg ik een nieuwe adapter, gratis en voor niets!
Dat noem ik nou èchte service!
Orange, dank je wel!
Ik zou eens een gespecificeerde rekening opvragen of op internet kijken. Met een 30 Euro abo en 2,5 uur bellen kun je bijna onmogelijk boven je bundel komen. Zelfs als je alleen naar mobiele niet-orange nummers belt. En dan nog eens ruim 60 Euro!?!aKra schreef op 26 april 2004 @ 22:09:
Ben zelf best wel tevreden over Orange. Betaal alles uit mijn bundel tot aan gprs en sms toe. Dus betaal nooit meer dan mijn bundel. Dat was wel anders toen ik bij T-Mobile zat. Een keer 'per ongeluk' het internet op en je ziet het al op de rekening.
Verwijderd
150 * 0.20 (kosten per minuut naar mobiele non-Orange nummers) = 30 euro. Dit is exclusief een starttarief van 5 cent per gesprek, maar goed. Met alleen bellen kom je niet aan de 80 euro. Ben het wel met je eens dat Orange behoorlijk aan de dure kant is, als je de cashback of gratis telefoon niet into account neemt.
Mochten ze dat laatste daadwerkelijk gezegt hebben, dan is dat dé reden om je contract op te zeggen, mits ze er niks aan willen doen om 'je' probleem te verhelpen.aKra schreef op 26 april 2004 @ 22:09:
[........]
Het is natuurlijk allemaal mondeling gebeurd en toegezegt, maar wellicht heb je een getuige die je er bij kan helpen?
Om maar weer terug te komen op mijn Orange-ervaring:
Ik heb net met de klantenservice gebeld, maar het is dus niet mogelijk om een Duo-SIM aan te vragen. Dus als je een autotelefoon hebt en die ook wilt gebruiken, zit er niets anders op dan elke keer je SIM-kaart verwisselen. Of in de auto op een ander mobiel nummer bereikbaar te zijn...
Ze kon bij de klantenservice ook niet aangeven wanneer dit wel beschikbaar zou zijn...overigens wel vriendelijk te woord gestaan, maar ik vind dit eerlijk gezegd wel ietsjes tegenvallen. Voor een bedrijf wat service hoog in het vaandel wil hebben staan (KPN, T-Mobile en volgens mij Vodafone bieden dit namelijk wel aan).
Ik heb net met de klantenservice gebeld, maar het is dus niet mogelijk om een Duo-SIM aan te vragen. Dus als je een autotelefoon hebt en die ook wilt gebruiken, zit er niets anders op dan elke keer je SIM-kaart verwisselen. Of in de auto op een ander mobiel nummer bereikbaar te zijn...
Ze kon bij de klantenservice ook niet aangeven wanneer dit wel beschikbaar zou zijn...overigens wel vriendelijk te woord gestaan, maar ik vind dit eerlijk gezegd wel ietsjes tegenvallen. Voor een bedrijf wat service hoog in het vaandel wil hebben staan (KPN, T-Mobile en volgens mij Vodafone bieden dit namelijk wel aan).
Ik vraag me echter af wie er nog 2 telefoons heeft en maar 1 nummer. Tegenwoordig beginnen juist die autotelefoons uit te raken, of je moet zo'n duur ingebouwd ding hebben in een flinke luxe middenklasser of ergens in de top modellen (BMW, Mercedes, enz).
De enige die ik kende met zo'n dual sim oplossing was iemand die een Nokia Comunicator had en het toestel te groot vond om hem altijd mee te nemen, maar daarentegen te lui was om steeds die sim te wisselen... Wellicht dat je je eigen sim ergens kan kopieeren
?
De enige die ik kende met zo'n dual sim oplossing was iemand die een Nokia Comunicator had en het toestel te groot vond om hem altijd mee te nemen, maar daarentegen te lui was om steeds die sim te wisselen... Wellicht dat je je eigen sim ergens kan kopieeren
Verwijderd
In het 3e kwartaal komt Orange met een duo-sim. En T-Mobile heeft het idd al, maar alleen als je een zakelijke klant bent...
Verwijderd
Ik zit nu ruim een jaar bij orange en opzich best tevreden. Jammer dat share of wat nu orange world zo brak met mijn Motorola T720 werkt maar verder altijd alles na wens. Bereik kan beter maar opzich altijd wel te doen.
De klantenservice is ook heel goed. Bel om mijn abo op te zeggen, voordat ik uit kan praten zegt de vrouw aan de andere kant dat ze me terug zal bellen zodat het mij tegoed scheelt wat ze direct deed
Mijn brief om te opzeggen was wat later dan geplanned verstuurd en ze belde me dus ook echt een paar dagen later om er aan te herinneren om die brief te sturen (alhoewel ik niet weet of ik dit als positief moet beschouwen...
)
De klantenservice is ook heel goed. Bel om mijn abo op te zeggen, voordat ik uit kan praten zegt de vrouw aan de andere kant dat ze me terug zal bellen zodat het mij tegoed scheelt wat ze direct deed
Verwijderd
Ik wil ook nooit meer wat anders dan Orange. De klantenservice is top, hoef nooit te wachten.(daarom wil ik er best 10cpm voor betalen.., i.t.t Telfort waarje lang moet wachten) Alles is lekker uit de bundel, qua prijs zijn ze niet echt voordelig, maar ook weer afhankelijk van je belgedrag. Je kan wel goedkoop bellen maar als je geen service krijgt heb je er ook niks aan.
Om nog even op mijn post hierboven terug te komen (over de DuoSIM). Ik heb op dit moment twee telefoons, een S55 (die helaas ook kuren begint te vertonen) en een Nokia 5100 (en deze heeft een FM-radio). De 5100 is alleen een 'spatwaterdicht' model waarbij je heel wat capriolen moet uithalen om een simkaart te wisselen. Vandaar dat ik een kopie wil van mijn SIM zodat het gewissel achterwege kan blijven.
Inmiddels ben ik een blije Orange-beller verder: tarieven voor het bellen naar overige mobiele nummers is duur, maar daar staat een superservice tegenover, waar ik best voor wil betalen. Orange World is ook een goede vondst en wat mij betreft wordt mijn abonnement volgend jaar verlengd (zij het wel met 1 jaar dit keer).
Inmiddels ben ik een blije Orange-beller verder: tarieven voor het bellen naar overige mobiele nummers is duur, maar daar staat een superservice tegenover, waar ik best voor wil betalen. Orange World is ook een goede vondst en wat mij betreft wordt mijn abonnement volgend jaar verlengd (zij het wel met 1 jaar dit keer).
Ik heb de klantenservice gebeld en verteld over het Orange shop verhaal en dat ik gewoon een oplossing wil, de mevrouw had zeker haar periode ofzo
want ik ben redelijk bruut afgehandeld...
"Dan moet je maar minder bellen jongetje, want als je pappie niet meer wilt betalen ja dan is het over"...
PARDON

"Dan moet je maar minder bellen jongetje, want als je pappie niet meer wilt betalen ja dan is het over"...

PARDON

Intentionally left blank.
hmmm, ik heb vanmiddag telefoon met abbo gekocht
maar heb geen netwerk nog
..
maar heb geen netwerk nog
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Ik heb nog wat van Orange gehoord over het beltegoed. Men beweert dat je tegenwoordig alleen de stand van je huidige bundel te horen krijgt. Een VeeBee-tje: stel dat je 10 EUR over hebt van de vorige maand en er 30 EUR bij krijgt; dan laat het saldo-info-nummer de stand tov die 30 EUR horen. (Ben ik te volgen?
)
Daarnaast hebben ze me gebeld dat als je nummer A naar een Orange-nummer doorschakelt, nummer A nooit op de voicemail van het Orange-nummer terecht zal komen. Na tig keer overgaan volgt er zo'n 'is-niet-bereikbaar'-toon.
Daarnaast hebben ze me gebeld dat als je nummer A naar een Orange-nummer doorschakelt, nummer A nooit op de voicemail van het Orange-nummer terecht zal komen. Na tig keer overgaan volgt er zo'n 'is-niet-bereikbaar'-toon.
Verwijderd
orange= duur
. Verder steekt het allemaal geweldig in elkaar (je moet alleen een gratis abbotje, of met flinke cashback, zien te scoren.. dan ben je tha man
)

Elke nacht wordt je bundel bijgewerkt dus als je dat (gratis) nummer belt hoor je je "beltegoed" van de afgelopen nacht (tijd wordt genoemd).
Je kunt een gratis SMS-je krijgen als je belbundel op IS, dit kan dus maximaal 24uur achterlopen omdat het saldo elke nacht wordt bijgewerkt.
Je kunt ook een gratis SMS-je krijgen als het nieuwe bedrag is bijgestort op je tegoed. Dan staat er iets in de strekking van "Uw tegoed is €13,50, uw abbo is €20, uw nieuwe tegoed is €33,50 per [datum]". Erg handig.
Tip: Je krijgt niet gratis een rekening specificatie, deze kun je voor €2,50 bestellen, maar ook gewoon gratis van de site in pdf-formaat downloaden
.
Je kunt een gratis SMS-je krijgen als je belbundel op IS, dit kan dus maximaal 24uur achterlopen omdat het saldo elke nacht wordt bijgewerkt.
Je kunt ook een gratis SMS-je krijgen als het nieuwe bedrag is bijgestort op je tegoed. Dan staat er iets in de strekking van "Uw tegoed is €13,50, uw abbo is €20, uw nieuwe tegoed is €33,50 per [datum]". Erg handig.
Tip: Je krijgt niet gratis een rekening specificatie, deze kun je voor €2,50 bestellen, maar ook gewoon gratis van de site in pdf-formaat downloaden
[ Voor 3% gewijzigd door jongetje op 11-05-2004 22:56 ]
Ik zal ook even mijn Orange ervaringen posten 
Ik vind Orange qua klantvriendelijkheid en service echt top en daarvoor had ik ook mijn nummer naar Orange om laten zetten.
Na een tijdje merkte ik wel dat ik erg slecht bereik had, thuis bijna niks en ik ik liep wel eens in het centrum (Nijmegen) en ik had helemaal geen bereik. Ik dacht eerst dat het aan mijn telefoon lag, maar ik probeerde een Vodafone sim en die had continue vol bereik. Ik kreeg dus ook altijd sms'jes dat iemand mijn voicemail had ingesproken terwijl ik m'n telefoon gewoon aan had staan.
Erg jammer dus, ik was ondanks het slechte bereik wel tevreden over Orange. Duidelijk en zoals gezegd erg klantvriendelijk. Beltegoed trouwens ook onbeperkt houdbaar dat is ook wel netjes. Ik hoefde trouwens voor het nummer overzetten (prepaid) ook helemaal niks te betalen, nu bij Vodafone wel. Stap dus over naar Vodafone, nummerbehoud kost 9 euro.
Ik vind Orange qua klantvriendelijkheid en service echt top en daarvoor had ik ook mijn nummer naar Orange om laten zetten.
Na een tijdje merkte ik wel dat ik erg slecht bereik had, thuis bijna niks en ik ik liep wel eens in het centrum (Nijmegen) en ik had helemaal geen bereik. Ik dacht eerst dat het aan mijn telefoon lag, maar ik probeerde een Vodafone sim en die had continue vol bereik. Ik kreeg dus ook altijd sms'jes dat iemand mijn voicemail had ingesproken terwijl ik m'n telefoon gewoon aan had staan.
Erg jammer dus, ik was ondanks het slechte bereik wel tevreden over Orange. Duidelijk en zoals gezegd erg klantvriendelijk. Beltegoed trouwens ook onbeperkt houdbaar dat is ook wel netjes. Ik hoefde trouwens voor het nummer overzetten (prepaid) ook helemaal niks te betalen, nu bij Vodafone wel. Stap dus over naar Vodafone, nummerbehoud kost 9 euro.
Verwijderd
Hoe kom je aan die informatie? Weten meer mensen hiervan? Heb laatst namelijk nog met klantenservice van Orange gebeld, maar konden me er niets over vertellen.Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 20:16:
In het 3e kwartaal komt Orange met een duo-sim. En T-Mobile heeft het idd al, maar alleen als je een zakelijke klant bent...
Verwijderd
ik heb al 4 jaar Orange (voorheen Dutchtone) en al die tijd een perfecte service gehad, overzichtelijke abbonnements kosten en het bereik is sterk verbeterd de afgelopen jaren
ik zag laatst nog een ontevreden kpn klant in IKEA haha die had geen bereik, terwijl ik vol bereik had 
Orange for ever
Orange for ever
Ik hop wat af ivm nummerbehoud; als je je nummer wilt houden moet je verlengen, maar dan krijg je niet echt een mooie korting op je toestel, dus ik verwissel telkens van provider. Heb eerst bij Dutchtone gezeten, toen Vodafone, toen KPN, en nu (weer) Orange.
Orange bevalt me het beste eigenlijk; alles uit 1 bundel en je beltegoed is altijd geldig; heb nu zo'n 120 euro opgespaard al, en ga vd zomer naar de VS --> ipv shit hoge rekening achteraf zoals vorig jaar (KPN), nu lekker uit mijn beltegoed dat ik opgespaard heb.
Verder is de service idd erg goed, ook ik ben al door de klantenservice teruggebeld zodat het mij geld scheelde en ik in de telefoon makkelijker kon browsen (waren inet op aant zetten).
Perfect geregeld, elke keer weer.
Eigenlijk zit ik dus het liefst bij Orange, alleen jammer dat je bij een contractverlenging geen lekkere korting krijgt zoals bij een nieuw abo.
Orange bevalt me het beste eigenlijk; alles uit 1 bundel en je beltegoed is altijd geldig; heb nu zo'n 120 euro opgespaard al, en ga vd zomer naar de VS --> ipv shit hoge rekening achteraf zoals vorig jaar (KPN), nu lekker uit mijn beltegoed dat ik opgespaard heb.
Verder is de service idd erg goed, ook ik ben al door de klantenservice teruggebeld zodat het mij geld scheelde en ik in de telefoon makkelijker kon browsen (waren inet op aant zetten).
Eigenlijk zit ik dus het liefst bij Orange, alleen jammer dat je bij een contractverlenging geen lekkere korting krijgt zoals bij een nieuw abo.
.... Ik weet het ook niet
Heb zelf weinig slechte ervaringen met Orange. Had nummerportering aangevraagd, tijdje geleden. KPN had blijkbaar al me nummer afgesloten, waardoor Orange niet meer mij nummer kon bemachtigen. Werd keurig opgebeld, door Orange, en verteld dat KPN me nummer had afgesloten. Alles is uiteindelijk goed gekomen
. De dekking , heb ik tot nu toe nog nooit problemen mee gehad.
Dat valt best mee, maar je moet wel met twee jaar verlengen in veel gevallen.mbvisiontt schreef op 11 mei 2004 @ 23:26:
Overigens heb ik de laatste tijd vaak de klantenservice gebeld maar het valt me op dat ze tegenwoordig wel proberen je iets langer aan de lijn te houden volgens mij.
[ Voor 21% gewijzigd door Dennis op 12-05-2004 23:32 ]
Verwijderd
Dan moet je even goed zoeken. Ik heb net mijn abo verlengd met 1 jaar (Free 30) en krijg 7,3 maand terug: 220 euro dus. Ik betaal dus maar 4,5 maand. Als je het dan vergelijkt met T-Mobile bijvoorbeeld valt het best mee.Eigenlijk zit ik dus het liefst bij Orange, alleen jammer dat je bij een contractverlenging geen lekkere korting krijgt zoals bij een nieuw abo.
http://www.gsmweb.nl/orange/index_abo_verl.htm
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 07:48 . Reden: Linkje toegevoegd ]
Verwijderd
Vandaag blijkt maar weer eens wat een goede service orange heeft.
Ik kan al sinds enige tijd geen sms op me toestel ontvangen, er is al vanalles geprobeerd, maar het schijnt toch echt aan me spv e100 te liggen. Nu kan ik me toestel langsbrengen bij de orange shop en de volgende dag een nieuw toestel ophalen! Had van mij niet gehoeven, maarja opsturen duurt te lang zegt ie.
Ik kan al sinds enige tijd geen sms op me toestel ontvangen, er is al vanalles geprobeerd, maar het schijnt toch echt aan me spv e100 te liggen. Nu kan ik me toestel langsbrengen bij de orange shop en de volgende dag een nieuw toestel ophalen! Had van mij niet gehoeven, maarja opsturen duurt te lang zegt ie.
IK zit rond Augustus ook weer tegen een nieuwe verlenging aan. Ben benieuwd wat ze dit keer voor me in de aanbieding hebben 
Overigens nog steeds een vol tevreden klant van Dutchtone/Orange
Overigens nog steeds een vol tevreden klant van Dutchtone/Orange
Moses
Dan heb je niet goed gezocht; bij BestelMaar.nl had je 259 EUR terug gekregen.Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 07:46:
[...]
Dan moet je even goed zoeken. Ik heb net mijn abo verlengd met 1 jaar (Free 30) en krijg 7,3 maand terug: 220 euro dus. Ik betaal dus maar 4,5 maand. Als je het dan vergelijkt met T-Mobile bijvoorbeeld valt het best mee.
http://www.gsmweb.nl/orange/index_abo_verl.htm
Verwijderd
Ik weet het. Kwam er de volgende dag achterpven schreef op 05 juni 2004 @ 23:02:
[...]
Dan heb je niet goed gezocht; bij BestelMaar.nl had je 259 EUR terug gekregen.
Zwaar irritant is de error van 1244; je hoort je saldo alleen maar afgerond (en ik denk altijd naar beneden) op de 1 euro. Volgens de klantenservice zijn ze bekend met deze storing. Maar het speelt al zeker een maand. 
Wat me ook tegenvalt is het feit dat geen conference call mogelijk is bij Orange.
Verder enorm tevreden over Orange.
Edit: DOH ik zie dat de 1244 error al eerder is besproken.
Wat me ook tegenvalt is het feit dat geen conference call mogelijk is bij Orange.
Verder enorm tevreden over Orange.
Edit: DOH ik zie dat de 1244 error al eerder is besproken.

[ Voor 37% gewijzigd door Barca op 06-06-2004 15:11 ]
Bij kortingopbellen.nl krijg je 274pven schreef op 05 juni 2004 @ 23:02:
[...]
Dan heb je niet goed gezocht; bij BestelMaar.nl had je 259 EUR terug gekregen.
Ik ben toch malle pietje niet!
Ik zie veel in dit soort topic dat het bereik binnenhuis slechter is dan bv. KPN/Vodafone. Dit komt omdat KPN/Vodafone voornamelijk ook nog 900MHz antenne's in gebruik heeft welke als voordeel boven het 1800Mhz hebben dat ze beter door muren kunnen dringen enzo. Daarintegen heeft 1800MHz als voordeel dat het een betere geluidskwaliteid heeft
.
Overigens heb ik besloten over te gaan naar Orange (ik denk dat ik Free €20,- neem). Ik had een zakelijk abo bij Vodafone (op naam van me ouders zaak
) maar vond het altijd lastig dat je appart een GPRS abo'tje bij moet nemen wil je een beetje lekker kunnen GPRSen zonder al te hoge kosten.
Overigens heb ik besloten over te gaan naar Orange (ik denk dat ik Free €20,- neem). Ik had een zakelijk abo bij Vodafone (op naam van me ouders zaak
Ik ben inmiddels overgestapt op KPN (HI). Ten eerste vanwege hun SMS actie
, aangezien ik vrij vaak SMS, en ten tweede omdat het bereik van Orange me toch inmiddels aardig tegen valt. Als ik in de trein zit van Utrecht naar Nijkerk, valt mijn bereik drie keer weg, en dan duurt dat ongeveer 2 min per keer. Zeer slecht dus, want ik bel geregeld als ik in die trein zit en dan is het niet fijn om steeds maar weer mensen terug te moeten bellen omdat mijn bereik weg viel.
Maar goed, over de service blijf ik tevreden. Je kunt bellen over wat je ook wilt, maar een goed antwoord krijg je wel. Dat is toch iets dat andere providers weer missen helaas. Maar goed, zo heb je altijd wat.
Maar goed, over de service blijf ik tevreden. Je kunt bellen over wat je ook wilt, maar een goed antwoord krijg je wel. Dat is toch iets dat andere providers weer missen helaas. Maar goed, zo heb je altijd wat.
Verwijderd
Ja daar sluit ik me bij aan. Dat traject in de trein wat jij noemt, heb ik ook mogen ervaren idd dat ie wegvalt. Maar verder in dagelijks leven komt het me bijna nooit voor dat de verbinding wegvalt. De service van Orange is heel goed, je betaalt er ook voor, alleen heb ik nu al een paar maanden een probleem dat maar niet op te lossen is. Erg frustrerend en ze kunnen het niet oplossen, zeggen ze dak moet verlengen en dan heb ik nieuwe foon en geen problemen meer. Maarja of ik ga verlengen is afhankelijk van hoe ze dit gaan oplossen!
Maar igg hebben ze niet voor niets de national contactcentre award gewonnen!
Maar igg hebben ze niet voor niets de national contactcentre award gewonnen!
Waarom geven mensen "black spots" niet door
Als niemand het doorgeeft kan er ook weinig aan gedaan worden.
Was afgelopen week in België;
1-ik kwam netjes op het mobi* (mobistar) netwerk. Bereik in de diepste kelder-WC van blankenberge, netjes!
2-beltegoed opvragen via 1300 (ik heb Orange free) ging perfect
3-ik kreeg een SMS'je dat ik bij mobi* kwam, ook netjes
Dus Orange+buitenland=goed
1-ik kwam netjes op het mobi* (mobistar) netwerk. Bereik in de diepste kelder-WC van blankenberge, netjes!
2-beltegoed opvragen via 1300 (ik heb Orange free) ging perfect
3-ik kreeg een SMS'je dat ik bij mobi* kwam, ook netjes
Dus Orange+buitenland=goed
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
Ik ben niet bepaald tevreden over Orange, ik heb hiervoor Libertel, Kpn, en Ben gehad, nooit echt problemen mee gehad.
Nu heb ik Orange, thuis heb ik gewoon nooit meer dan 1 streep ontvangst, en vaak ook helemaal geen ontvangst, in Gouda is de ontvangst vaak gewoon slecht en in Leiden is me ontvangst ook slecht, de enige plek waar ik goed ontvangst heb gehad was in Amsterdam.
Ik heb ook me sim kaart al is in een andere mobiel gedaan, maar had overal precies dezelfde slechte ontvangst.
Ik hoef dus echt geen Orange meer.
Nu heb ik Orange, thuis heb ik gewoon nooit meer dan 1 streep ontvangst, en vaak ook helemaal geen ontvangst, in Gouda is de ontvangst vaak gewoon slecht en in Leiden is me ontvangst ook slecht, de enige plek waar ik goed ontvangst heb gehad was in Amsterdam.
Ik heb ook me sim kaart al is in een andere mobiel gedaan, maar had overal precies dezelfde slechte ontvangst.
Verwijderd
Een vraagje:
kan je op Mijn Orange (op de Orange homepage) je up-to-date gespecificeerde rekening bekijken? Of kan je alleen je laatste rekening bekijken, welke ook nog eens niet gespecificeerd is? Ik vind namelijk dat mijn beltegoed (Orange Free 20) veel te snel op gaat. Is er, als het niet via Mijn Orange kan, een andere mogelijkheid om je belkosten te controleren?
Ik heb nu bijna een maand Orange Free 20 en ik ben niet erg tevreden over Orange... Ten eerste vind ik dus dat mijn beltegoed veel te snel opraakt en ten tweede, zoals velen al hier in dit topic zeggen, is het bereik niet echt je van het.
kan je op Mijn Orange (op de Orange homepage) je up-to-date gespecificeerde rekening bekijken? Of kan je alleen je laatste rekening bekijken, welke ook nog eens niet gespecificeerd is? Ik vind namelijk dat mijn beltegoed (Orange Free 20) veel te snel op gaat. Is er, als het niet via Mijn Orange kan, een andere mogelijkheid om je belkosten te controleren?
Ik heb nu bijna een maand Orange Free 20 en ik ben niet erg tevreden over Orange... Ten eerste vind ik dus dat mijn beltegoed veel te snel opraakt en ten tweede, zoals velen al hier in dit topic zeggen, is het bereik niet echt je van het.
Je kan de laatste rekening bekijken en die is wel gespecificeerd. Je beltegoed kan snel opraken als je veel naar andere gsm's van de netwerken vodafone, kpn, t-mobile of telfort belt.Verwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 13:25:
Een vraagje:
Het tegoed van de lopende periode kun je controleren op 1244. Je kunt op Mijn Orange geen specificatie vinden van de huidige periode. Ik ben het met je eens dat je tegoed snel opraakt als je veel belt naar andere mobiele operatorsVerwijderd schreef op 02 augustus 2004 @ 13:25:
Een vraagje:
Verwijderd
ja ik heb het gevonden bij Mijn Orange. En jammer genoeg niet van de huidige rekening. De afgelopen 18 dagen is mijn tegoed van 35 naar 5 gegaan en aangezien ik niet echt superveel gebeld heb, vraag ik me echt af hoe dat bedrag tot stand is gekomen. Nou ja, we zullen wel zien over een paar weken.
1244 weet ik al ja
Hoe kan ik anders mijn beltegoed weten
1244 weet ik al ja
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2004 19:12 ]
Nou ik weet niet wat er dan is hoor?Verwijderd schreef op 01 augustus 2004 @ 20:53:
Ik ben niet bepaald tevreden over Orange, ik heb hiervoor Libertel, Kpn, en Ben gehad, nooit echt problemen mee gehad.
Maar het ligt iig niet aan Orange!
Ik woon zelf ook in Leiden, nabij Lammenschans en ik heb altijd vol bereik!
Ook op mijn vakantie (Zuid-Frankrijk) heb ik nergens problemen mee gehad, overal goed bereik en ook makkelijk tegoed opvragen.
Zeer tevreden met mijn Orange €20,- abonnement!
Verwijderd
Nou 28ct p/m naar andere mobiele nummers is nie goedkoop en 22 ct voor een bericht ook niet. maargoed nu is er de "gratiz sms in weekend actie"
Weet iemand wat de silver status bij orange inhoudt? Zag dat in de shop, maar wat hebben ze eraan? Wordt je sneller geholpen bij KS ofzo? Beter verlengingsaanbod lijkt me niet want die zijn toch zelfde als nieuwea abo's?
Weet iemand wat de silver status bij orange inhoudt? Zag dat in de shop, maar wat hebben ze eraan? Wordt je sneller geholpen bij KS ofzo? Beter verlengingsaanbod lijkt me niet want die zijn toch zelfde als nieuwea abo's?
Ja DUH, op je vakantie maak je gebruik van roaming en niet van het netwerk van Orange nederland waar jij een abbo bij hebt.Bloody. schreef op 02 augustus 2004 @ 19:19:
[...]
Ook op mijn vakantie (Zuid-Frankrijk) heb ik nergens problemen mee gehad, overal goed bereik en ook makkelijk tegoed opvragen.
Zeer tevreden met mijn Orange €20,- abonnement!
En de klantenservice van ORange heeft een award gewonnen voor beste KS van nederland. Dit is voor snel en goed helpen. Zegt niets over het netwerk. Zijn genoeg plaatsen in nederland waar je geen/slecht bereik hebt met Orange.
Wil ik wel even bijvoegen dat ik meestal in het buitenland de beste aanbieder (dus die een contract heeft met Orange en dus het best presteert en meestal het goedkoopste is) automatisch gekozen wordt. Iets wat ik bij zowel KPN als VodaFone nog nooit heb meegemaakt.jongentje schreef op 03 augustus 2004 @ 09:30:
[...]
Ja DUH, op je vakantie maak je gebruik van roaming en niet van het netwerk van Orange nederland waar jij een abbo bij hebt.
Ook dat is iets wat ik nog niet heb meegemaakt met Orange. Overigens zegt dat meestal meer over je telefoon dan over de dekking. Vroeger had ik wel veel van dat soort problemen met VodaFone en vooral KPN, maar dat is volgens mij verleden tijd.En de klantenservice van ORange heeft een award gewonnen voor beste KS van nederland. Dit is voor snel en goed helpen. Zegt niets over het netwerk. Zijn genoeg plaatsen in nederland waar je geen/slecht bereik hebt met Orange.
Het is overigens bekend dat de meeste goedkope modellen (dus van die bart-smit-telefoon-aanbiedingen) meestal ook het slechtst presteren.
Bereik is dus vooral telefoon gerelateerd.
>Select * FROM users WHERE clue > 0
Tja, hoezo goedkoopste in het buitenland met Orange? Orange heeft gewoon één tarief voor heel europa, maakt niet uit met welke provider je daar belt. En je kunt zelf in je telefoon een lijst aanmaken met voorkeursnetwerken voordat je op vakantie gaat. Doet voro Orange alleen neit ter zake dus gewoon lekker bellen met de provider die je telefoon kiest of je zelf leuk vind om mee te bellen. VOor de kosten maakt het toch niets uit.dmace schreef op 03 augustus 2004 @ 09:54:
Wil ik wel even bijvoegen dat ik meestal in het buitenland de beste aanbieder (dus die een contract heeft met Orange en dus het best presteert en meestal het goedkoopste is) automatisch gekozen wordt. Iets wat ik bij zowel KPN als VodaFone nog nooit heb meegemaakt.
Verwijderd
Ja precies en dat is een beetje jammer van Orange. Sturen ze wel smsjes die die netwerkvoorkeuren in je foon aanpassen, maar voordeel HO maar :-P Naja opzich ook wel makkelijk overal 1 tarief.
Is het onderstaande die 'stunt' waar men op doelde ivm de nog steeds erg dure SMS-jes?
Daarnaast staat het onderstaande nieuws op de Orange-site:actievoorwaarden
De voorwaarden die voor deze actie gelden zijn:
Gratis sms geldt gedurende de weekenden (00:00 zaterdag t/m 23:59 zondag) in de periode 02-08-04 t/m 31-10-04, en geldt voor alle Orange Ready, Orange Smart en Orange Free klanten.
De volgende diensten vallen buiten de actie en zullen conform de gebruikelijke tarieven van Orange verrekend worden:
1) sms versturen vanuit het buitenland
2) sms versturen vanaf GroepsSMS via www.orange.nl
3) Alle sms diensten (nieuws, weer, verkeer, ringtones, etc) die je via sms aanvraagt, onder meer via SMS info, SMS fun, Bel Info, Bel Fun, Orange World, www.orange.nl of externe partijen
4) Alle sms diensten (nieuws, weer, verkeer, ringtones, etc) die je op je mobiele telefoon ontvangt, onder meer via SMS info, SMS fun, Bel Info, Bel Fun, Orange World, www.orange.nl of externe partijen
5) spamming via sms, dwz ongevraagde sms'jes voor commerciele, charitatieve of ideeele doeleinden zoals bedoeld in art. 11.7 van de Telecommunicatiewet.
6) commercieel gebruik van sms
7) misbruik en buitensporig gebruik, waaronder geautomatiseerd verzenden van sms via hardware- of softwaretoepassingen; anders dan verzending via een mobiele telefoon.
Wanneer gaan ze nou toch eens inzien dat mensen met een abbo ook een lager SMS-prijs willen en dat zo'n goedmakertje voor de weekenden leuk, maar niet voldoende is ?!?Met de slimme prepaid van Orange kun je al sms'en vanaf € 0,08 per bericht en heel voordelig bellen.

Ja, hier loopt het volgende topic over:pven schreef op 07 augustus 2004 @ 17:52:
Is het onderstaande die 'stunt' waar men op doelde ivm de nog steeds erg dure SMS-jes?
orange verlaagt ook sms tarieven
In dit topic zette ik hier Barca in "orange verlaagt ook sms tarieven" even beknopt neer wat er nou eigenlijk gaande is.
Dat draadje had ik gemist, maar aangezien ik wilde klagen over de SMS-tarieven van Orange, vond ik dit een beter draadje. Ik ga het andere draadje doorspitten!
Mijn broertje heeft sinds zaterdag een Free 30 abonnement bij Orange. Maar sinds die tijd gebeuren er vreemde dingen. Vandaag is hij daarom naar de Orange shop in Hilversum geweest, maar daar werd het ook niet echt duidelijk. Daarom leg ik het even hier neer, misschien dat het allemaal gewoon klopt.
1) Sinds hij zijn abonnement genomen heeft is er al enorm veel van het 'tegoed' afgehaald. Hij heeft afgelopen weekend gebruik gemaakt van de gratis sms actie en het lijkt er op alsof die gewoon van het abonnement gaan. Kan ik inkomen, misschien dat het aan het einde verrekend wordt. Maar op dit moment zegt de infolijn dat hij nog 14 euro heeft. Terwijl hij lang niet zoveel ge'smst en gebelt heeft.
2) Gisteravond was zijn tegoed volgens de lijn 14 euro nogwat. Vanmorgen, zonder uberhaubt iets aan de telefoon gedaan te hebben, stond hij op 9 euro. Vreemd...
3) Toen we het nummer op de website wilden registreren, kregen we de melding dat er al een account voor het nummer bestond. Vreemd...
4) Bij de informatielijn geven ze aan dat het abonnement 19 september is gestart. Hij is pas 25 september voor het eerst bij de winkel geweest. Wordt een abonnement altijd eerder gestart?
Oftewel, ik vind het persoonlijk maar vreemd. Maar ik heb zelf ook te weinig kennis om er iets zinnigs over te zeggen. Wat ik van hem hoorde was dat de shop-medewerkers zoiets hadden van: "wees niet bang, komt goed". Bij de eerste rekening zou alles goedkomen. Bovendien zou hij nu minder tegoed hebben zodat hij alvast wat geld had om te bellen, voordat zijn abonnement echt inging!?
Iemand een idee? Is dit allemaal goed verklaarbaar? Of moet hij er toch nog maar eens een telefoontje naar de helpdesk aan wagen?
1) Sinds hij zijn abonnement genomen heeft is er al enorm veel van het 'tegoed' afgehaald. Hij heeft afgelopen weekend gebruik gemaakt van de gratis sms actie en het lijkt er op alsof die gewoon van het abonnement gaan. Kan ik inkomen, misschien dat het aan het einde verrekend wordt. Maar op dit moment zegt de infolijn dat hij nog 14 euro heeft. Terwijl hij lang niet zoveel ge'smst en gebelt heeft.
2) Gisteravond was zijn tegoed volgens de lijn 14 euro nogwat. Vanmorgen, zonder uberhaubt iets aan de telefoon gedaan te hebben, stond hij op 9 euro. Vreemd...
3) Toen we het nummer op de website wilden registreren, kregen we de melding dat er al een account voor het nummer bestond. Vreemd...
4) Bij de informatielijn geven ze aan dat het abonnement 19 september is gestart. Hij is pas 25 september voor het eerst bij de winkel geweest. Wordt een abonnement altijd eerder gestart?
Oftewel, ik vind het persoonlijk maar vreemd. Maar ik heb zelf ook te weinig kennis om er iets zinnigs over te zeggen. Wat ik van hem hoorde was dat de shop-medewerkers zoiets hadden van: "wees niet bang, komt goed". Bij de eerste rekening zou alles goedkomen. Bovendien zou hij nu minder tegoed hebben zodat hij alvast wat geld had om te bellen, voordat zijn abonnement echt inging!?
Iemand een idee? Is dit allemaal goed verklaarbaar? Of moet hij er toch nog maar eens een telefoontje naar de helpdesk aan wagen?
"Wees niet bang, komt goed" 
Nee serieus, de rekening infolijn klopt de eerste maand niet. Omdat er geen rekening met acties wordt gehouden.
Het abonnement is de 25e ingegaan, maar je broertje krijgt elke maand op de 19e van de maand een nieuwe belbundel. Op die dag van de maand wordt ook de rekening opgemaakt over de afgelopen maand. Op 19 oktober krijgt je broertje dus een nieuwe belbundel. Tot die tijd belt hij van z'n starttegoed, dat is standaard 15 euro. Vanaf 19 oktober zal ook de rekening infolijn kloppen, al houdt die nog steeds geen rekening met de gratis sms-weekends. Maar dat gebeurt natuurlijk wel op de rekening die thuisgestuurd wordt.
Nee serieus, de rekening infolijn klopt de eerste maand niet. Omdat er geen rekening met acties wordt gehouden.
Het abonnement is de 25e ingegaan, maar je broertje krijgt elke maand op de 19e van de maand een nieuwe belbundel. Op die dag van de maand wordt ook de rekening opgemaakt over de afgelopen maand. Op 19 oktober krijgt je broertje dus een nieuwe belbundel. Tot die tijd belt hij van z'n starttegoed, dat is standaard 15 euro. Vanaf 19 oktober zal ook de rekening infolijn kloppen, al houdt die nog steeds geen rekening met de gratis sms-weekends. Maar dat gebeurt natuurlijk wel op de rekening die thuisgestuurd wordt.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Verwijderd
Het word hierboven al duidelijker beschreven
De rekening info lijn heeft bij mij meer problemen gegeven. Ik heb 2 keer last gehad van bevroren saldo. Voor circa 16 dagen. En dat is vrij vervelend. Echter heb ik dit niet gemeld dus ik vat het ook niet op als een probleem. Mischien als ik had gebeld dat het dan direct opgelost zou worden.
Ik had een keer een probleem maar dat was omdat orange niet kon afschrijven door mijn schuld. Ik werd echter zeer goed geholpen en heb nauwelijks problemen ondervonden en ben dan ook zeer tevreden over orange.
De rekening info lijn heeft bij mij meer problemen gegeven. Ik heb 2 keer last gehad van bevroren saldo. Voor circa 16 dagen. En dat is vrij vervelend. Echter heb ik dit niet gemeld dus ik vat het ook niet op als een probleem. Mischien als ik had gebeld dat het dan direct opgelost zou worden.
Ik had een keer een probleem maar dat was omdat orange niet kon afschrijven door mijn schuld. Ik werd echter zeer goed geholpen en heb nauwelijks problemen ondervonden en ben dan ook zeer tevreden over orange.
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 18:39 ]
Duidelijker kan nietCanaria schreef op 28 september 2004 @ 18:33:
heel duidelijk verhaal
Zelf heb ik Orange Ready (binnenkort Smart gok ik), maar ook ik ben er erg over te spreken. En Orange World is enorm handig
[ Voor 25% gewijzigd door eborn op 28-09-2004 19:05 ]
Ikzelf heb de 24e een Orange 30 bundel aangeschaft. Helaas kwam ik er vandaag achter, na eerst voor € 20 opgebelt te hebben, dat je alleen 15 starttegoed krijgt, en je werkelijke abbonnement pas op 19 oktober in gaat. Dat is nog 3 weken wachten. Alles wat ik nu bel moet ik extra betalen. Terwijl ik op de 19e € 30 + € 25 extra tegoed krijg. Ik vind dit wel balen.
www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica
Verwijderd
Als je die 1244 lijn luistert dan zeggen ze ook dat de acties niet in de berekening zijn opgenomen
maar hun systeem met starttegoed id idd vaag.
Ik heb in januari van dit jaar een Orange Free40 abonnement (sim only) afgesloten nadat ik van KPN Hi (Prepaid) was overgeswitched. Wat mij vooral aantrok was het onbeperk meenemen van je bundel. Nu heb ik wel een redelijk groot tegoed opgebouwd, maar ga dit niet verlengen, het heeft meer te maken dat ik vaak slecht bereik heb (Capelle aan den IJssel) en dus überhaupt binnenshuis niet kan bellen of worden gebeld. De service is van Orange goed, alleen het bereik is dus @#$%^&^%$#.
Jammer maar helaas, ik ga dit abonnement niet verlengen, het meegenomen beltegoed laat ik als prepaid overzetten (en daarna de resterende bundel opbellen). Als Orange wel echt landelijke dekking weet te realiseren ben ik de eerste die weer naar hun terug zal gaan (maar ik zie dit dus nimmer nooit niet gebeuren binnen de komende jaren).
Toch maar eens kijken of er niet een goede sim-only (ik heb een 6310i, dus wel een goed toestel) abonnement is.......
Jammer maar helaas, ik ga dit abonnement niet verlengen, het meegenomen beltegoed laat ik als prepaid overzetten (en daarna de resterende bundel opbellen). Als Orange wel echt landelijke dekking weet te realiseren ben ik de eerste die weer naar hun terug zal gaan (maar ik zie dit dus nimmer nooit niet gebeuren binnen de komende jaren).
Toch maar eens kijken of er niet een goede sim-only (ik heb een 6310i, dus wel een goed toestel) abonnement is.......
Verwijderd
Ik heb echt precies hetzelfde zit zelf al jaren bij Orange en de klanteservice is echt de beste ooit .
Maar de ontvangst hier (Ridderkerk) is gewoon bout (volgens mij rond heel Rotterdam) ,maar echt geen idee welke ik nu moet gaan kiezen
Maar de ontvangst hier (Ridderkerk) is gewoon bout (volgens mij rond heel Rotterdam) ,maar echt geen idee welke ik nu moet gaan kiezen
Je kan er een klacht over indienen bij Orange. Zelf heb ik in Den Haag op mijn 3e adres al zowat 100% ontvangst met Orange. Maar in Roermond in een buitenwijk is het behoorlijk slecht. Op de begane grond voornamelijk, als ik meer bereik wil hebben moet ik buiten gaan staan of naar de 1e verdieping gaan. Ik heb daarover al eens een klacht ingedient, maar men bekijkt alleen hoe het bereik buitenshuis is
.
Wellicht dat het voor jullie ook een optie is om een klacht in te dienen?
Wellicht dat het voor jullie ook een optie is om een klacht in te dienen?
Verwijderd
Nee klagen heeft geen zin ze hebben een probleem met toestemming van de mast ofzo ik zit iig net aan de rand van 2 cirkels .
Dus ik zit al in het jaar wat ik ze extra heb gegeven om het te verbeteren
Dus ik zit al in het jaar wat ik ze extra heb gegeven om het te verbeteren
Ik kan momenteel mijn online rekening niet opvragen. Hebben meer mensen daar last van? (Zo nee, dan ligt het aan mijn PC.)
LaMa ...Spamfilter van FireFox stond per ongeluk aan ...
LaMa ...Spamfilter van FireFox stond per ongeluk aan ...

[ Voor 21% gewijzigd door pven op 18-12-2004 09:29 ]
Verwijderd
Als je je mobiel voor serieuze zaken (zoals bijv. werk) wil gebruiken neem dan NOOIT een Orange abbo.
Mijn ervaringen met (vooral het bereik van) Orange van het afgelopen jaar zijn zo tragisch dat ik er nu aan toe ben om de rest van mijn contract af te kopen (kost me ca 300 euro) en uit te huilen bij een echte provider.
Mijn ervaringen met (vooral het bereik van) Orange van het afgelopen jaar zijn zo tragisch dat ik er nu aan toe ben om de rest van mijn contract af te kopen (kost me ca 300 euro) en uit te huilen bij een echte provider.
@ DikkeLeo: ik heb zelf zeer slecht bereik met Vodafone, moet ik dan gaan verkondigen dat niemand Vodafone moet nemen? Wel een beetje dom trouwens dat je niet eerst een prepaid hebt geprobeerd van Orange en zo te zien toch een 2-jarig abbo af hebt gesloten.

Verwijderd
Achteraf is dat zeker dom van mepven schreef op zondag 19 december 2004 @ 01:50:
@ DikkeLeo: ik heb zelf zeer slecht bereik met Vodafone, moet ik dan gaan verkondigen dat niemand Vodafone moet nemen? Wel een beetje dom trouwens dat je niet eerst een prepaid hebt geprobeerd van Orange en zo te zien toch een 2-jarig abbo af hebt gesloten.

Het bereik van Vodafone of KPN kan je m.i. niet vergelijken met dat van Orange (heb indertijd ca. 5 jaar libertel en 2 jaar KPN gehad), hoe mooi je het ook brengt (en dat deed orange!). En om mede tweakers te behoeden voor dezelfde onnozelheid deze voorwaarschuwing.
Gratis voor niks, doe ermee wat je wilt.
Verwijderd
Helemaal mee eens. Bereik is afhankelijk van vanalles en nog wat en als je waardeloos bereik hebt moet je gewoon een andere provider nemen. Simpel. Er zijn ook mensen die hetzelfde ervaren bij een andere provider. Om je er nou zo druk over te maken!pven schreef op zondag 19 december 2004 @ 01:50:
En als je dan al geen bereik hebt op vele plaatsen en thuis weet je dat vast wel binnen een week en kun je je contract altijd annuleren!
Morgen de laatste dag dat wij Orange'rs gebruik kunnen maken van het gratis SMS weekend.
Leuk dat er verder nog niks bekend is en abonnees lekker weer euro 0,22 per SMS gaan betalen.
Leuk dat er verder nog niks bekend is en abonnees lekker weer euro 0,22 per SMS gaan betalen.
Orange heeft een hele goede klantenservice maar het bereik is slecht, heel slecht ik heb namelijk geen bereik in onze huiskamer. Langs de snelwegen heb je met Orange goed bereik, het varieert weer langs het spoor.
Verwijderd
Vanmiddag, toen ik in het bos liep bij Zeist in de buurt, had ik ook compleet geen bereik, ook even daarbuiten (richting Rotterdam) had ik nog steeds geen verbinding.
Thuis uiteraard wel, maar ik heb de indruk dat de verbinding steeds slechter wordt
Thuis uiteraard wel, maar ik heb de indruk dat de verbinding steeds slechter wordt
orange is gewoon slecht.
slechte service slecht ontvangst.
in het begin zou ik 2x gratis belbundel krijgen, nooit geen gratis bundels gehad. meerdere malen gebeld met de servicedesk niets hielp. alleen maar beloven en beloven meer niet.
4 maanden geleden liet ik mijn banknummer veranderen en dat ging goed.
ik betaalde mooi iedere maand mijn rekening (40 euro waar ik heel weinig mee kan paar uur bellen en paar smsen en het is op), opeens werd ik afgesloten.
ik belde naar de klantenservice en het scheen dat ik mijn rekeningen 3 maanden niet had betaald en dat ze me meermaals een brief hadden gestuurd met daarin dat ik mijn rekeningen niet had betaald.
ik heb niets gekregen, nee wordt gewoon meteen afgesloten.
toen moest ik van die mevrouw aan de telefoon maar bewijzen dat ik het had betaald.
mooi 3 faxen moeten plegen bij het postkantoor (a 3,50 euro per stuk) daarna werd ik meteen weer na 10 min aangesloten.
slecht slecht slecht.
ook kregen wij van de week het nieuwe telefoonboek binnen , toen ik daarin in keek stond mijn 06 nummer + mijn naam en alles er gewoon in.
ikke weer bellen, ja meneer dat heb u aangevraagt.
nee ik weet van niets. nee meneer we halen u er nu uit u staat er nu niet meer in.
nee telefoonboeken zijn al over heel eindhoven en omgeving verspreid met mijn nummer erin.
gewoon slecht.
iemand die pre-paid heb is net zo duur uit als iemand met een abbo.
en iemand met pre-paid kan zijn beltegoed ook automatisch laten opwaarderen iedere maand.
wat heb ik dan als abbonee meer ????
en zo kan ik nog wel even doorgaan. spijt dat ik mijn vodafone niet heb verlengt
slechte service slecht ontvangst.
in het begin zou ik 2x gratis belbundel krijgen, nooit geen gratis bundels gehad. meerdere malen gebeld met de servicedesk niets hielp. alleen maar beloven en beloven meer niet.
4 maanden geleden liet ik mijn banknummer veranderen en dat ging goed.
ik betaalde mooi iedere maand mijn rekening (40 euro waar ik heel weinig mee kan paar uur bellen en paar smsen en het is op), opeens werd ik afgesloten.
ik belde naar de klantenservice en het scheen dat ik mijn rekeningen 3 maanden niet had betaald en dat ze me meermaals een brief hadden gestuurd met daarin dat ik mijn rekeningen niet had betaald.
ik heb niets gekregen, nee wordt gewoon meteen afgesloten.
toen moest ik van die mevrouw aan de telefoon maar bewijzen dat ik het had betaald.
mooi 3 faxen moeten plegen bij het postkantoor (a 3,50 euro per stuk) daarna werd ik meteen weer na 10 min aangesloten.
slecht slecht slecht.
ook kregen wij van de week het nieuwe telefoonboek binnen , toen ik daarin in keek stond mijn 06 nummer + mijn naam en alles er gewoon in.
ikke weer bellen, ja meneer dat heb u aangevraagt.
nee ik weet van niets. nee meneer we halen u er nu uit u staat er nu niet meer in.
nee telefoonboeken zijn al over heel eindhoven en omgeving verspreid met mijn nummer erin.
gewoon slecht.
iemand die pre-paid heb is net zo duur uit als iemand met een abbo.
en iemand met pre-paid kan zijn beltegoed ook automatisch laten opwaarderen iedere maand.
wat heb ik dan als abbonee meer ????
en zo kan ik nog wel even doorgaan. spijt dat ik mijn vodafone niet heb verlengt
het oosten des lands is aardig gemobiliseerd door Orange, heb vrijwel overal uitstekend bereik (Nokia 6230)
heb Orange genomen omdat je dan alles uit een bundel betaalt, ook kreeg ik er een 6230 bij, bij een 1 jarig free 30 euroabbonement (actie van belcompany, hebben volgens mij wel meer tweakers gebruik van gemaakt.. totaal abbo kosten zijn 360 euro, maar het foontje los kost ook zo 300 - 330 euro (destijs))
Heb er geen klachten over, behalve dat de tarieven een beetje aan de hoge kant zijn, volgens mij rekenen ze nog steeds 22 cent voor een SMSje, terwijl alle andere aanbieders tussen de 6 en 10 cent zitten met een abbo van 30 euro per maand
heb Orange genomen omdat je dan alles uit een bundel betaalt, ook kreeg ik er een 6230 bij, bij een 1 jarig free 30 euroabbonement (actie van belcompany, hebben volgens mij wel meer tweakers gebruik van gemaakt.. totaal abbo kosten zijn 360 euro, maar het foontje los kost ook zo 300 - 330 euro (destijs))
Heb er geen klachten over, behalve dat de tarieven een beetje aan de hoge kant zijn, volgens mij rekenen ze nog steeds 22 cent voor een SMSje, terwijl alle andere aanbieders tussen de 6 en 10 cent zitten met een abbo van 30 euro per maand
De wijzen komen uit het Oosten!
Geen echt slechte ervaringen hier, enkel wat kinderziektes jaren geleden. Fantastische helpdesk, ik kon thuis niet bellen omdat er een mast werd verplaatst, na een paar telefoontjes met de TD was het probleem voor mij enkele dagen later verholpen (T-mobile en Telfort die in dezelfde mast moesten hangen werden pas anderhalve week later aangesloten).
Verder in de Randstad nog geen plaatsen kunnnen ontdekken (behalve tunnels en een paar bouwmarkten) waar ik geen bereik heb, dus da's prima. Vriendelijk blijven en pas erg laat in de avond bellen met de helpdesk helpt soms ook, dan hebben ze meer tijd voor je. Wanneer je afdelingen moet hebben die niet meer aanwezig zijn is dat jammer, maar dat merk je vanzelf. Valt zo nu en dan nog best wat te regelen met die mensen. Prima provider
Verder in de Randstad nog geen plaatsen kunnnen ontdekken (behalve tunnels en een paar bouwmarkten) waar ik geen bereik heb, dus da's prima. Vriendelijk blijven en pas erg laat in de avond bellen met de helpdesk helpt soms ook, dan hebben ze meer tijd voor je. Wanneer je afdelingen moet hebben die niet meer aanwezig zijn is dat jammer, maar dat merk je vanzelf. Valt zo nu en dan nog best wat te regelen met die mensen. Prima provider
Verwijderd
<dyslexie mode>
De prijzen gaan trouwens om laag bij orange, waarschijnlijk ik januarie.
Ik belde gisterren de klantenservice op met de vraag hoe het zat met de tariefwijzegingen, en of die ook gaan gelden als je al een abo hebt bij orange. Eerst deed hij heel geheimzinning van het is geheim ik mag daar niks over zeggen, naar een poosje in de wacht te hebben gestaan, zij hij dat ze de komende dagen voorlichting zoudden krijgen over de nieuwe tarieffenn en dat ik met een paar dagen maar weer teruch moest bellen.
Dus er zijn positieffe ontwikelingen
</dyslexie mode>
Ik belde gisterren de klantenservice op met de vraag hoe het zat met de tariefwijzegingen, en of die ook gaan gelden als je al een abo hebt bij orange. Eerst deed hij heel geheimzinning van het is geheim ik mag daar niks over zeggen, naar een poosje in de wacht te hebben gestaan, zij hij dat ze de komende dagen voorlichting zoudden krijgen over de nieuwe tarieffenn en dat ik met een paar dagen maar weer teruch moest bellen.
</dyslexie mode>
Onder welke steen heb jij de afgelopen week gelegen...Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 10:21:
<dyslexie mode>
</dyslexie mode>
Ik ben erg ontevreden over Orange. Ik heb mijn abbonement inmiddels al een jaar of 5 (don't ask why
), had hem een tijd geleden met 2 jaar verlengt, dan kreeg ik een nieuwe phone (t610), maar gewoon op veel plekken waar ik kom, heb ik gewoon heel erg slechte ontvangst. Randje Valkenswaard haast niks, verbinding valt gewoon weg, in Bergeijk heb ik nauwelijks ontvangst, en op mijn werk in Eindhoven, heb ik ook haast niks, als ik hem in mijn broek steek heb ik gewoon geen ontvangst meer. Ook in supermarkten heb ik haast niks. Bij mij thuis (in Eindhoven) heb ik wel vol bereik.
Geen bereik hebben vind ik iets van 10 jaar geleden.
Dat kan nu toch niet meer? Maar ja dan vraag je waarom heb je dan ffs je abbo verlengt, nou op dat moment was het gewoon het voordeligst.
Heb overigens een 20 euro abbo. Nu zit ik er helaas nog tot mei 2006 aan vast.
Ben een keer naar een Orange winkel gegaan, daar zeiden ze dat ik het beste mijn phone op kon sturen, maar dan ben ik hem dus tig weken kwijt, en imho ligt het echt niet aan de telefoon. Want in andere telefoons heb ik net zo slecht bereik.
Maar over de klantenservice ben ik wel tevreden, die is best goed. Niet dat ik die nodig heb eigenlijk, ik krijg er toch niet meer bereik mee oid.

Geen bereik hebben vind ik iets van 10 jaar geleden.

Heb overigens een 20 euro abbo. Nu zit ik er helaas nog tot mei 2006 aan vast.
Ben een keer naar een Orange winkel gegaan, daar zeiden ze dat ik het beste mijn phone op kon sturen, maar dan ben ik hem dus tig weken kwijt, en imho ligt het echt niet aan de telefoon. Want in andere telefoons heb ik net zo slecht bereik.
Maar over de klantenservice ben ik wel tevreden, die is best goed. Niet dat ik die nodig heb eigenlijk, ik krijg er toch niet meer bereik mee oid.
Hier dacht ik dus ook aan, gewoon hoppa alles betalen, dan heb je een hoop beltegoed, die bel je op, en daarna neem je fijn een abbo bij KPN oid. Voor werk doeleinden is Orange idd zeer ongeschikt!Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:58:
Als je je mobiel voor serieuze zaken (zoals bijv. werk) wil gebruiken neem dan NOOIT een Orange abbo.
[ Voor 46% gewijzigd door eX0duS op 30-12-2004 10:47 ]
Verwijderd
Zelfde probleem met T610, na een jaar Nokia 6230 gekocht, probleem opgelost.
T610 heeft gewoon een waardeloze antenne (vriend van mij heeft hetzelfde probleem bij T-Mobile)
Verwijderd
Zullen dit de nieuwe prijzen zijn?
http://www.vtu-telecom.nl/vtu-telecom/abonnement.asp?abtid={857D2945-46A1-4D30-A55E-F0F3F398D799}
En nee ik heb niet onder een steen gelegen, ik heb nog niks over tariefswijzgingen gelezen in deze topic (Behalfe dan geruchten, en voorspelling)
wilfried
http://www.vtu-telecom.nl/vtu-telecom/abonnement.asp?abtid={857D2945-46A1-4D30-A55E-F0F3F398D799}
En nee ik heb niet onder een steen gelegen, ik heb nog niks over tariefswijzgingen gelezen in deze topic (Behalfe dan geruchten, en voorspelling)
wilfried
Hmm, staat niks van een starttarief...Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 12:41:
Zullen dit de nieuwe prijzen zijn?
wilfried
Verwijderd
Ik heb een 1 jarig abbonement bij orange gehad. Er was niets aan de hand. Dit abbonement had ik zo bij een winkel opgehaald (zonder enige cash deal of telefoon. Eigelijk een beetje dom maar goed). Iedergeval was orange gewoon goed, en deed het niet onder van andere aanbieders.
Tot mijn abbonement af liep en ik een nieuwe telefoon wou. Dus met een 1 of 2 jarig orange free 20 abbonement verlengt met een motorola v600. Toen begon alle ellende. Mijn telefoon kon zich niet meer bij alle zend master registreren (ik woon achter een orange zendmast en soms had ik geen bereik.) Mijn smsies kwamen niet direct aan (kon paar uur duren opeens) en soms stond er wat op mijn voicemail terwijl ik mijn telefoon aan had staan en geen 1 keer hoorde overgaan
. Toen orange het smse naar het buiteland duurder maakte heb ik meteen mijn abbonement ontbonden en zit ik nu bij kpn waar mijn (zelfde telefoon) het altijd doet en super geluidskwaliteit heeft.
Wat ik nog het meest rare vond van mijn orange abbonement is dat toen ik hem verlengde dat er een paar aanvink hokjes stonden van hoe de klant werd ingeschat naar waarde. Heb zo een gevoel dat ik bij mijn verlenging dus als waardeloos en mijn eerdere abbo als waardevol werd ingeschat
Goed geen orange meer voor mij
Tot mijn abbonement af liep en ik een nieuwe telefoon wou. Dus met een 1 of 2 jarig orange free 20 abbonement verlengt met een motorola v600. Toen begon alle ellende. Mijn telefoon kon zich niet meer bij alle zend master registreren (ik woon achter een orange zendmast en soms had ik geen bereik.) Mijn smsies kwamen niet direct aan (kon paar uur duren opeens) en soms stond er wat op mijn voicemail terwijl ik mijn telefoon aan had staan en geen 1 keer hoorde overgaan
Wat ik nog het meest rare vond van mijn orange abbonement is dat toen ik hem verlengde dat er een paar aanvink hokjes stonden van hoe de klant werd ingeschat naar waarde. Heb zo een gevoel dat ik bij mijn verlenging dus als waardeloos en mijn eerdere abbo als waardevol werd ingeschat
Goed geen orange meer voor mij
Zou dat dan toch echt aan die T160 liggen? Ik heb hem een keer in een Nokia 6xxxx zoveel gestopt, daar had ik net zo weinig bereik mee...
Verwijderd
T scheelt natuurlijk wel per locatie. Er zijn nou eenmaal plaatsen waar Orange geen dekking heeft, dat staat vast.eX0duS schreef op donderdag 30 december 2004 @ 15:54:
Zou dat dan toch echt aan die T160 liggen? Ik heb hem een keer in een Nokia 6xxxx zoveel gestopt, daar had ik net zo weinig bereik mee...
Maar enkele maanden geleden was ik op kamp. Ik had geen bereik, een andere gast met een Siemens kon gewoon bellen en smssen. Toen begon ik toch stevig te balen van mijn T610. Nu ik de 6230 heb valt het mij eigenlijk nooit meer op. Alleen op de UvT is het waardeloos maar dat is zelfs met KPN en Vodafone zo.
Het bereik is voor mij ook het zwakke punt van Orange. Heb ze dit jaar drie keer gebeld over vergaderhotels (waar je soms meerdere dagen zit) waar ze nul ontvangst hebben. De reacties waren vriendelijk maar niet hoopgevend.
Dit moeten ze toch echt eens gaan oplossen. Verder ben ik een tevreden klant. Vooral de 2 Mb gprs-bundel bevalt prima.
Dit moeten ze toch echt eens gaan oplossen. Verder ben ik een tevreden klant. Vooral de 2 Mb gprs-bundel bevalt prima.
Internetlinks voor op je iPhone: i.gigengack.nl en voor de smartphone/pda: xs.gigengack.nl.
Verwijderd
Ja ze hebben idd verschillende statussen, bronze, silver, gold e.d. Afhankelijk van je belgedrag/abo wordt er soms een bep deal aangeboden. Zo komt t voor dat je alleen voor 2jr mag verlengen bijvoorbeeld via Orange.Maarja dit is te omzeilen door het bijv via internet of een andere shop te doen.Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 15:51:
Verwijderd
Vorig jaar verlengt omdat ik nog een megabedrag in de bundel had en toen kreeg ik met een jaar verlengen 14 maanden om mn oren, 2 maanden opzegtermijn ..... ik zeg toch niet op !?
Zojuist opgezegt, 10 juli, en volgens de oude voorwaarden heb ik recht op een opzegtermijn van 2 maanden, contract loopt 30 september af, dus ruim op tijd zou je zeggen, ja hoor in de bevestiging staat gewoon 10 oktober, dus 3 maanden vanaf datum poststempel .... ze doen maar wat daar.
Niet aankomen van sms en 'direct in de voicemail' heb ik ook weleens, maar altijd op bepaalde plekken in huis, dus daar leg ik hem gewoon niet neer.
Al met al 3 maanden gepiepeld vind ik, maar verder geen noemenswaardige problemen eigenlijk (dagen onbereikbaar, netwerkstoringen, foutieve rekeningen etc.)
Tsja dit is een oud topic, maar wilde het toch even kwijt.
Zojuist opgezegt, 10 juli, en volgens de oude voorwaarden heb ik recht op een opzegtermijn van 2 maanden, contract loopt 30 september af, dus ruim op tijd zou je zeggen, ja hoor in de bevestiging staat gewoon 10 oktober, dus 3 maanden vanaf datum poststempel .... ze doen maar wat daar.
Niet aankomen van sms en 'direct in de voicemail' heb ik ook weleens, maar altijd op bepaalde plekken in huis, dus daar leg ik hem gewoon niet neer.
Al met al 3 maanden gepiepeld vind ik, maar verder geen noemenswaardige problemen eigenlijk (dagen onbereikbaar, netwerkstoringen, foutieve rekeningen etc.)
Tsja dit is een oud topic, maar wilde het toch even kwijt.
Ik had 2 abbonomenten bij orange lopen. Eentje van € 30 p/m (loopt deze maand af) en eentje van 20 € p/m. (liep in december af, en heb ik opgezegd maar de klantenservice zegt dat zij nooit een opzegbrief hebben gehad.)
1 abbonoment gebruikte ik en met de andere spaarde ik mijn belminuten op, en gebruikte ik dus niet om te bellen (op dat abbonoment staat nog € 322 beltegoed!).
Door wat omstandigheden heb ik 3 maanden (april,mei,juni) niet kunnen betalen. Ze hebben mij daardoor vorige maand afgesloten.
Inmiddels heb ik weer geld en heb ik het bedrag wat nog openstond overgemaakt.
Daarna de klantenservice klantenservice gebeld om te vragen of ik weer aangesloten kon worden.
Krijg ik tot mijn grote verbazing te horen dat zij de abbonomenten hebben opgezegd/afgesloten.
Ze kunnen wel het abbonoment overzetten naar een prepaid, maar de belminuten ben ik kwijt (ruim € 322!!!!!!!)
Mijn probleem is dus dat ik 322 euro beltegoed op een abbonoment heb staan, maar omdat ik 3 maanden niet heb betaald (inmiddels al wel het geld overgemaakt, is ook bevestigd door orange) het beltegoed niet mag meenemen naar mijn prepaid kaartje.
Ook vind ik het vreemd dat zij het abbonoment dat in december afloopt nu al hebben afgesloten.
Ik vind dit absurd, en denk er ook aan om een klachtenbrief te schrijven.
Ik heb altijd netjes iedere maand betaald, behalve dan de laatste 3 maanden.
Misschien nog wat tips wat ik het beste kan doen? Of heeft orange gelijk
1 abbonoment gebruikte ik en met de andere spaarde ik mijn belminuten op, en gebruikte ik dus niet om te bellen (op dat abbonoment staat nog € 322 beltegoed!).
Door wat omstandigheden heb ik 3 maanden (april,mei,juni) niet kunnen betalen. Ze hebben mij daardoor vorige maand afgesloten.
Inmiddels heb ik weer geld en heb ik het bedrag wat nog openstond overgemaakt.
Daarna de klantenservice klantenservice gebeld om te vragen of ik weer aangesloten kon worden.
Krijg ik tot mijn grote verbazing te horen dat zij de abbonomenten hebben opgezegd/afgesloten.
Ze kunnen wel het abbonoment overzetten naar een prepaid, maar de belminuten ben ik kwijt (ruim € 322!!!!!!!)
Mijn probleem is dus dat ik 322 euro beltegoed op een abbonoment heb staan, maar omdat ik 3 maanden niet heb betaald (inmiddels al wel het geld overgemaakt, is ook bevestigd door orange) het beltegoed niet mag meenemen naar mijn prepaid kaartje.
Ook vind ik het vreemd dat zij het abbonoment dat in december afloopt nu al hebben afgesloten.
Ik vind dit absurd, en denk er ook aan om een klachtenbrief te schrijven.
Ik heb altijd netjes iedere maand betaald, behalve dan de laatste 3 maanden.
Misschien nog wat tips wat ik het beste kan doen? Of heeft orange gelijk
Dell U2711HM | Dell1707FP | Logitech G510 | Coolermaster Stacker 830 | Intel Core i5 2500K | AsRock Z68 Extr3 Gen3 | Corsair Vengeance LP 16gig DDR3 1600Mhz | XFX6870 1gig | Samsung SH-222AB DVDRW | Samsung 820 series 120gig SSD boot disk
Ik dacht laatst gelzen te hebben op telecomvergelijker dat de truck met omzetten naar prepay met behoud van beltegoed NIET meer op gaat bij Orange. Wat van jou is, blijft van jou geldt alleen nog binnen hetzelfde product (abo of prepay)...
Verwijderd
klopt.. maar als je het vraagt willen ze het nog wel eens doen (standaard doen ze het niet meer).
Ok, ik heb voor een tijdje terug bij de Orange shop een telefoon gekocht i.c.m een 32,50 abbo met de nadruk op een telefoon die ik kon gebruiken voor bluetooth en Orange World. Toen hebben ze mij de Nokia 6230i aangeboden, leuk toestel en voldeed aan mijn wensen (aldus de medewerker bij de Orange shop). Ik had ook nog een prepaid kaart van Orange met nog beltegoed (meer dan 25 euro) en waarvan ik graat het nummer wou overzetten naar het abbonement. Geen probleem zeiden ze, we zetten je nummer over en we zetten maximaal 25 euro van jouw prepaid beltegoed over naar je abbo.
Echter bleek na een tijdje (kheb ongeveer 1,5 maand geleden abbo afgesloten) nadat ik met de helpdesk medewerker had gebeld waar mijn 25 euro bleef, dat dit niet mogelijk was
. Ook heb ik veel problemen met Orange World (er zijn maar een paar links die werken 1/8 deel ofzo). Ook daar heb ik contact over opgenomen en wat bleek: Orange World wordt voorlopig nog niet ondersteunt op de Nokia 6230i.
Wat moet ik hier nu mee??? Ze hebben mij bij de helpdesk verteld dat ik dit verder moest oplossen bij de Orange shop waar ik het abbonement had afgesloten. Ok, ik ga dat dan ook wel doen, maar wat zijn nu precies mijn rechten? Ik mag toch wel verwachten van ze dat ze dit gaan oplossen voor mij? Ze hebben mij tenslotte dit allemaal mondeling toegezegd...
Echter bleek na een tijdje (kheb ongeveer 1,5 maand geleden abbo afgesloten) nadat ik met de helpdesk medewerker had gebeld waar mijn 25 euro bleef, dat dit niet mogelijk was

Wat moet ik hier nu mee??? Ze hebben mij bij de helpdesk verteld dat ik dit verder moest oplossen bij de Orange shop waar ik het abbonement had afgesloten. Ok, ik ga dat dan ook wel doen, maar wat zijn nu precies mijn rechten? Ik mag toch wel verwachten van ze dat ze dit gaan oplossen voor mij? Ze hebben mij tenslotte dit allemaal mondeling toegezegd...