Bekend probleem met het toestel. Zie ook het topic over T-Mobile en de T68i... Dat zijn dezelfde problemen. Als je nog garantie op je toestel hebt moet je 'm laten fixen. Als je 'm bij Orange zelf gekocht hebt kan je 'm binnen je garantie laten omruilen voor een andere T68i.Mythrill schreef op 18 januari 2004 @ 12:29:
Ik bel nu sinds april/mei met orange, ik heb thuis altijd vol bereik gehad en ook op andere plekken waar ik vaak kom. Maar sinds Oud en Nieuw kan ik vaak niet eens bellen. Hij geeft gewoon vol berijk aan maar als ik bel hoor ik 2 piep tonen en stopt hij met bellen als je dan naar de ontvangst kijk is die helemaal verdwenen. Vaak wordt ik daarna van het netwerk gegooid ofzo en staat er GEEN TOEGANG in beeld.
Ik heb trouwens een SE t68i.
Bedankt voor de tipVerwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 14:03:
[...]
Bekend probleem met het toestel. Zie ook het topic over T-Mobile en de T68i... Dat zijn dezelfde problemen. Als je nog garantie op je toestel hebt moet je 'm laten fixen. Als je 'm bij Orange zelf gekocht hebt kan je 'm binnen je garantie laten omruilen voor een andere T68i.
Ik heb weleens het geval, dat ik wel bereik heb (2 of 3 streepjes), maar dat ik niet kan bellen of smsen. 'Beperkte service' staat er dan.
NOU JA???? Waarom kan ik wel bellen met 1 streepje dan?
Eer aan je korf (haha)
Verwijderd
Heb eerst Telfort en KPN gehad voor ik Orange nam. Orange bevalt heel goed. Pluspuntjes:
Ze zijn supergoedkoop alleen de prijzen zijn zo ondoorzichtig. Je betaalt veel meer voor een smsje dan bij andere aanbieders, maar omdat je zo'n gigantisch grote cashback krijgt zijn ze toch goedkoper.
Helpdesk is vrij goed. Ik heb ooit met een test meegedaan van de consumentenbond, waarbij ik een vraag aan de helpdesk moest stellen en zij dan meeluisterden. Consumentmens zei dat ze nog nooit zo'n uitvoerig antwoord hadden gehad, maar goed je betaalt er natuurlijk ook voor.
Share rules! Download gewoon mijn mailtjes met mijn gsm, echt zou gewoon niet meer zonder kunnen.
Het beste is natuurlijk gewoon die bundel. Veel praktischer dan losse bel- en smsbundels.
Enige nadeeltje is gewoon het bereik, hoewel ik grappig genoeg waar ik woon (in de bossen bij Maastricht) met Orange veel beter bereik heb dan met KPN en Telfort. Zou nooit meer zonder Orange willen eigenlijk...
Ze zijn supergoedkoop alleen de prijzen zijn zo ondoorzichtig. Je betaalt veel meer voor een smsje dan bij andere aanbieders, maar omdat je zo'n gigantisch grote cashback krijgt zijn ze toch goedkoper.
Helpdesk is vrij goed. Ik heb ooit met een test meegedaan van de consumentenbond, waarbij ik een vraag aan de helpdesk moest stellen en zij dan meeluisterden. Consumentmens zei dat ze nog nooit zo'n uitvoerig antwoord hadden gehad, maar goed je betaalt er natuurlijk ook voor.
Share rules! Download gewoon mijn mailtjes met mijn gsm, echt zou gewoon niet meer zonder kunnen.
Het beste is natuurlijk gewoon die bundel. Veel praktischer dan losse bel- en smsbundels.
Enige nadeeltje is gewoon het bereik, hoewel ik grappig genoeg waar ik woon (in de bossen bij Maastricht) met Orange veel beter bereik heb dan met KPN en Telfort. Zou nooit meer zonder Orange willen eigenlijk...
Ik denk dat het netwerk dan overbelast is ofzo? Kan er niet veel anders voor verzinnen... Of die zendmast heeft een storing naar het vaste net toe..Jentae schreef op 18 januari 2004 @ 21:30:
Ik heb weleens het geval, dat ik wel bereik heb (2 of 3 streepjes), maar dat ik niet kan bellen of smsen. 'Beperkte service' staat er dan.
Misschien heb je wel een toestel dat aangeeft beperkte service als je helemaal geen bereik hebt, dan kun je alleen 112 bellen oid. Maar kan me dat ook niet voorstellen.. Helpt toestel uit/aan zetten niet in zo'n geval?
Lol, idd zwaar relaxed! Werd afgelopen week nog aangesproken als nerd, omdat ik net m'n mail aan het downloaden was op m'n foon.. Gast wist niet dat het goedkoper was dan sms-enVerwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 22:04:
[ Voor 28% gewijzigd door jules op 18-01-2004 22:37 ]
t enige jammere is dat m'n vriendin geen mail heeft op haar foon en ik met haar t meeste sms 
nja, tot eind feb gratis ivm verlenging
met een hamer past alles
Dan ben je aangemeldt op een ander netwerk om idd eventuele noodoproepen te doen. De streepjes die je ziet zijn dan van b.v. het kpn-netwerk. De dekking van Orange is dan even niet goed.Jentae schreef op 18 januari 2004 @ 21:30:
Verwijderd
ik heb sinds de bekende CJP ericsson actie (een a1018s voor 100 gulden met 90 gulden beltegoed) deze ging 1 maand voor dat de garantie voorbij was stuk, en ik belde ze, kreeg een envelop thuis, en kon hem zo omruilen. wel 1 x gehad dat de pc m'n nummer vergeten was nadat ik mijn beltegoed heb geupgraid, maar na een belletje en even gedult kon ik weer bellen,en had ik in plaats van 20 euro 40 euro beltegoed, dat noem ik nou service, ik wil noot meer een andere provider, de service naar prepaid toe is sinds de overgang van dutchtone -> orange alleen maar beter geworden.
Yupz, me too.... Werd afgelopen week nog uitgelachen omdat ik mailde op m'n telefoon... Gast wist niet dat mailen goedkoper was dan sms-enPunksmurf schreef op 18 januari 2004 @ 23:26:
t enige jammere is dat m'n vriendin geen mail heeft op haar foon en ik met haar t meeste sms
[ Voor 3% gewijzigd door jules op 21-01-2004 18:50 ]
je hebt van die mensen he 
als het 'nieuw' is, is het nog niet per definitie duur
als het 'nieuw' is, is het nog niet per definitie duur
met een hamer past alles
Ik heb geen GPRS-abbo afgesloten. Kan ik dan toch via GPRS op het Orange-netwerk kijken? (Ik las dat dat gratis was, vandaar.)
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
uh, nee
en het is niet gratis, het kost €6 per maand
maar das flatfee voor orange world
kijk de orange world faq er maar ff op na: [rml][ GPRS] Orange World[/rml]
en het is niet gratis, het kost €6 per maand
maar das flatfee voor orange world
kijk de orange world faq er maar ff op na: [rml][ GPRS] Orange World[/rml]
[ Voor 91% gewijzigd door Punksmurf op 21-01-2004 19:08 ]
met een hamer past alles
Verwijderd
Er is een nieuw NIPO onderzoek gedaan naar de kwaliteit van de netwerken, maar jammer genoeg zegt alleen KPN hier iets over
http://www.kpn.com/br2/ng...e&keyword=beste%20netwerk
Ben benieuwd hoe Orange het er vanaf zou hebben gebracht.
http://www.kpn.com/br2/ng...e&keyword=beste%20netwerk
Ben benieuwd hoe Orange het er vanaf zou hebben gebracht.
Verwijderd
Ik heb nu een half jaar een 40 euro free-abo bij Orange, en nog niet echt problemen gehad hiermee.
Het enige vreemde is dat er geen belkosten afgaan van m'n saldo. Ik heb dus volgens de vriendelijke mevrouw van Saldo en rekening-informatie blijkbaar nu € 186 over.
.
Het bedrag van € 40 wordt wel elke maand netjes van m'n rekening afgehaald.
.
Voor de rest totaal nog geen klachten over Orange gehad tot nu toe.
Het enige vreemde is dat er geen belkosten afgaan van m'n saldo. Ik heb dus volgens de vriendelijke mevrouw van Saldo en rekening-informatie blijkbaar nu € 186 over.
Het bedrag van € 40 wordt wel elke maand netjes van m'n rekening afgehaald.
Voor de rest totaal nog geen klachten over Orange gehad tot nu toe.
Verwijderd
Ik zit nu een kleine 5 jaar bij Dutchtone/Orange.
In het begin was het wel om te janken, maar ze zijn in de loop der tijd wel uitgegroeid tot een volwassen telecombedrijf.
Overigens blijf ik ook gewoon bij Orange, want dan kan je (mits je in de juiste categorie valt) voor enkele tientjes een "duur" toestel aanschaffen met nummerbehoud. Gewoon een contractverlenging dus.
In het begin was het wel om te janken, maar ze zijn in de loop der tijd wel uitgegroeid tot een volwassen telecombedrijf.
Overigens blijf ik ook gewoon bij Orange, want dan kan je (mits je in de juiste categorie valt) voor enkele tientjes een "duur" toestel aanschaffen met nummerbehoud. Gewoon een contractverlenging dus.
Ik was eergister bij de Belcompany, maar heel dat klanten systeem: copper, gold, platinum enz hadden ze eruit geknikkerd ofzo. Gewoon iedereen dezelfde behandeling
.
M'n vriendin kocht een nieuw toestel, maar om nu 120 euro (oid) te betalen om haar nummer te behouden vond zowel zei als ik een beetje gortig. Nu heeft ze alweer een nieuw nummer.
Ben wel blij dat ik nog altijd behoorlijk goedkoop en met een dosis geluk mijn nummer heb kunnen behouden, al vanaf eind '98! Maar om daar 120 euro (extra) voor te betalen, heb ik er echt niet voor over! Dus ik hoop dat ze er weer verandering in hebben gebracht als mijn abonnement is afgelopen. Want echt klantvriendelijk vind ik dit niet echt!

M'n vriendin kocht een nieuw toestel, maar om nu 120 euro (oid) te betalen om haar nummer te behouden vond zowel zei als ik een beetje gortig. Nu heeft ze alweer een nieuw nummer.
Ben wel blij dat ik nog altijd behoorlijk goedkoop en met een dosis geluk mijn nummer heb kunnen behouden, al vanaf eind '98! Maar om daar 120 euro (extra) voor te betalen, heb ik er echt niet voor over! Dus ik hoop dat ze er weer verandering in hebben gebracht als mijn abonnement is afgelopen. Want echt klantvriendelijk vind ik dit niet echt!
Nummerbehoud kan natuurlijk altijd, ook als je naar een ander netwerk verhuist. (Tijdelijk om laten zetten naar prepaid bij je oude aanbieder is dan misschien handig.) Die 120 euro betaal je voor het toestel. Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om zelf een toestel te regelen en dan is het vaak mogelijk om korting op het abo te krijgen.Ch!pY-J schreef op 31 januari 2004 @ 10:55:
Ik was eergister bij de Belcompany, maar heel dat klanten systeem: copper, gold, platinum enz hadden ze eruit geknikkerd ofzo. Gewoon iedereen dezelfde behandeling.
Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?
Verwijderd
Waar heb je het over?Ch!pY-J schreef op 31 januari 2004 @ 10:55:
Ik was eergister bij de Belcompany, maar heel dat klanten systeem: copper, gold, platinum enz hadden ze eruit geknikkerd ofzo. Gewoon iedereen dezelfde behandeling.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 11:41 ]
Wat ik hier wilde zeggen is, dat als je als huidige klant bij Orange een nieuw toestel wil hebben met je huidige nummer, je vele malen duurder uit bent, dan dat je van een andere provider af komt.
Verwijderd
Bij Orange zelf of Orange shops werken ze nog wel met die verschillende categorieën en betaal je in ieder geval hetzelfde als een nieuwe klant.
had deze topic nog nooit gezien, maar ik ben eigenlijk wel heel benieuwd of andere dit ook hebben gehad. (heb nog niet heel de draad gelezen)
mijn abbo liep bijna af en ik wou graag een spv. ik kon verlengen bij orange, zodat ik de spv gratis kreeg. of ik kon afsluiten en een nieuw abbo nemen en de spv.... gratis krijgen. en 2 maanden dubbele belbundel. (enige nadeel is nieuw nummer. maar dat kwam ook wel handig uit)
Dus ik gebeld naar orange. alle info gegeven. en er zou voor worden gezord. Op die zelfde dag een nieuw abo genomen.
Het probleem:
Die eppo van orange heeft waarschijnlijk op het "verwerk" knopje geklikt want mijn eerste abbo is nooit afgesloten. Nou ben ik wel heel sloridig geweest omdat ik er niet bij stil gestaan. (nooit bevesting per brief gekregen, was vast een hint). maar als ik iets afsluit ga ik er vanuit dat het gebeurd.
het gevolg hiervan was dat ik 2 maanden opzeg termijn kreeg... dus 2 maanden lang rekening betalen. en das minder.
Als ze dit bij meerdere mensen gedaan hebben vangen ze natuurlijk wel een hoop centjes extra!
mijn abbo liep bijna af en ik wou graag een spv. ik kon verlengen bij orange, zodat ik de spv gratis kreeg. of ik kon afsluiten en een nieuw abbo nemen en de spv.... gratis krijgen. en 2 maanden dubbele belbundel. (enige nadeel is nieuw nummer. maar dat kwam ook wel handig uit)
Dus ik gebeld naar orange. alle info gegeven. en er zou voor worden gezord. Op die zelfde dag een nieuw abo genomen.
Het probleem:
Die eppo van orange heeft waarschijnlijk op het "verwerk" knopje geklikt want mijn eerste abbo is nooit afgesloten. Nou ben ik wel heel sloridig geweest omdat ik er niet bij stil gestaan. (nooit bevesting per brief gekregen, was vast een hint). maar als ik iets afsluit ga ik er vanuit dat het gebeurd.
het gevolg hiervan was dat ik 2 maanden opzeg termijn kreeg... dus 2 maanden lang rekening betalen. en das minder.
Als ze dit bij meerdere mensen gedaan hebben vangen ze natuurlijk wel een hoop centjes extra!
Verwijderd
Ik heb nog nooit gereageerd in dit topic dus laat ik dat dan maar ff bij deze doen. 
Ik heb nu zo'n 9 maand een Orange Free 20 abbo. Altijd berijk, nooit problemen, super pakket kwa diensten. Oftewel -> ik blijf bij Orange!
Ff kijken of ik strax een leuke Free 40 Cashdeal kan vinden
Ik heb nu zo'n 9 maand een Orange Free 20 abbo. Altijd berijk, nooit problemen, super pakket kwa diensten. Oftewel -> ik blijf bij Orange!
Ff kijken of ik strax een leuke Free 40 Cashdeal kan vinden
ik snap je verhaal niet helemaal...jostytosty1 schreef op 31 januari 2004 @ 19:57:
had deze topic nog nooit gezien, maar ik ben eigenlijk wel heel benieuwd of andere dit ook hebben gehad. (heb nog niet heel de draad gelezen)
Het probleem:
ik heb wel gehad dat ik mn orange 30 liet terug zetten naar 20 maar dat dat niet gebeurde. Het zou komen doordat ik mms had laten activeren. Maar daardoor heb ik wel 2 of 3 maanden teveel betaald en zit ik nu met 80 euro beltegoed terwijl mn abo in maart afloopt. Dat bel ik nooit op. Hij zou het naar de financiele afdeling sturen en vragen om een herbereking (dus hoeveel m`n beltegoed nog zou zijn als ik een orange 20 had). Hier heb ik nooit meer wat van gehoord.
Nadat je Orange abo is afgelopen kan je het resterende tegoed naar prepaid om laten zetten. En ook dat is weer oneindig geldig.
Wat van jou is, blijft van jou.
The Future is bright, The Future is Orange.
Wat van jou is, blijft van jou.
The Future is bright, The Future is Orange.
[ Voor 10% gewijzigd door greenlizzard op 31-01-2004 20:53 ]
nou dat laat ik ook doen, maar wat heb ik daaraan. Ze moesten het gewoon terugzetten naar orange 20...
Straks moeten ze bijv. uit nl omdat ze niet genoeg klanten hebben en dan ben ik m`n beltegoed kwijt
Dat moet ik nog zienThe Future is Orange.
Verwijderd
Je kan inderdaad niet in dezelfde maand een service laten wijzigen (zoals MMS activeren) en van abonnement veranderen. Maar wat let je om ze nog even te bellen of mailen hoe het met die herberekening zit?marteltor schreef op 31 januari 2004 @ 20:47:
ik snap je verhaal niet helemaal...
ik heb wel gehad dat ik mn orange 30 liet terug zetten naar 20 maar dat dat niet gebeurde. Het zou komen doordat ik mms had laten activeren. Maar daardoor heb ik wel 2 of 3 maanden teveel betaald en zit ik nu met 80 euro beltegoed terwijl mn abo in maart afloopt. Dat bel ik nooit op. Hij zou het naar de financiele afdeling sturen en vragen om een herbereking (dus hoeveel m`n beltegoed nog zou zijn als ik een orange 20 had). Hier heb ik nooit meer wat van gehoord.
Denk niet dat ze snel weg zullen gaan, aangezien Orange het best wel goed doet in Nederland.
Dat werd mij eerst niet verteld (weet ik heel zeker!). Dat vond de klantenservicemedewerker waar ik laatst mee sprak ook niet zo netjes. En ik ga ze nog wel bellen (maandag doe ik dat ik weet het, zondag kan ookVerwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 21:03:
[...]
Je kan inderdaad niet in dezelfde maand een service laten wijzigen (zoals MMS activeren) en van abonnement veranderen. Maar wat let je om ze nog even te bellen of mailen hoe het met die herberekening zit?
Ik ben nu ongeveer twee weken aan het bellen via Orange. Op zich bevalt het netwerk wel goed, de diensten ook (met name is Share erg handig in de trein of tijdens de pauzes op het werk), maar wat gaat die bundel snel op
: vorige week dinsdag kreeg ik weer 20 euro erbij en daar ben ik nu weer door heen. Dat zal wel komen door het vele bellen naar niet-Orange mobiele telefoonnummers.
Aangezien ik toch nog een mobiele telefoon over heb maar een T-Mobile sim-only abonnement erbij gekocht om thuis maar lange gesprekken naar mobiele nummers te voeren
.
Aangezien ik toch nog een mobiele telefoon over heb maar een T-Mobile sim-only abonnement erbij gekocht om thuis maar lange gesprekken naar mobiele nummers te voeren
Had je beter een grotere belbundel kunnen kopen.
Had je ook een grotere korting gehad. Je kunt trouwens ook ten alle tijde een abbotje hoger gaan. (lijkt me)
Dus als je van €20 -> €30 of meer wilt gaan, dan kan dat. (ff belle
)
Had je ook een grotere korting gehad. Je kunt trouwens ook ten alle tijde een abbotje hoger gaan. (lijkt me)
Dus als je van €20 -> €30 of meer wilt gaan, dan kan dat. (ff belle
let the past be the past.
Een subtiele kick omdat ik nog een vraag heb m.b.t. "Orange". Graag wil ik weten of jullie wellicht een verklaring hebben en dezelfde ervaring hebben of niet...
Mijn saldo op 5 februari bedroeg volgens 1244 EUR 21,42. Dit lijkt me enorm laag maar ik vermoed dat dit komt omdat ik extra veel "gratis SMS'sen" heb gestuurd. Tot en met 31 januari 2004 SMS'te ik als nieuwe abonnee immers gratis. M.a.w. ik denk dat men bij dit saldo geen rekening houdt met eventuele acties.
Maar dan... op 6 februari om 19:57 uur kreeg ik een SMS van Orange met de tekst: "Hallo, uw nieuwe maandbedrag is ingegaan per 06/02. U heeft EUR 2,40 over van de vorige maand. Uw totaal per 06/02 bedraagt EUR 22,40. M.v.g. Orange".
Dit is punt een dat ik niet begrijp... hoe kan dit?
Je zou kunnen zeggen dat het saldo dat je per SMS krijgt wellicht correct is en dat daarin misschien die acties zijn verdisconteerd... maar nee, ik heb echt wel voor meer dan 1 EUR SMS's gestuurd. 
Punt 2 is dat als ik mijn saldo nu beluister via 1244, wordt gezegd dat mijn saldo EUR 21,42 is. Sinds 5 februari is hier al geen verandering meer in gekomen! Niet alleen is het fout omdat ik uiteraard al weer aardig wat heb gebeld, maar zeker omdat Orange ook wat totaal verschillends aangeeft in de SMS.
Je zou kunnen zeggen dat Orange misschien alle systemen nog op elkaar af moet stemmen. Maar hoe lang duurt dat in godsnaam... het is nu 11 februari en de SMS dateert van 6 februari.
En dan blijft ook nog de vraag open staan waarom mijn saldo van EUR 21,42 niet wijzigt - zelfs vanochtend heb ik een paar keer gebeld en mijn saldo is bijgewerkt tot 12:00 uur -. Heeft iemand wellicht een verklaring?
Mijn saldo op 5 februari bedroeg volgens 1244 EUR 21,42. Dit lijkt me enorm laag maar ik vermoed dat dit komt omdat ik extra veel "gratis SMS'sen" heb gestuurd. Tot en met 31 januari 2004 SMS'te ik als nieuwe abonnee immers gratis. M.a.w. ik denk dat men bij dit saldo geen rekening houdt met eventuele acties.
Maar dan... op 6 februari om 19:57 uur kreeg ik een SMS van Orange met de tekst: "Hallo, uw nieuwe maandbedrag is ingegaan per 06/02. U heeft EUR 2,40 over van de vorige maand. Uw totaal per 06/02 bedraagt EUR 22,40. M.v.g. Orange".
Dit is punt een dat ik niet begrijp... hoe kan dit?
Punt 2 is dat als ik mijn saldo nu beluister via 1244, wordt gezegd dat mijn saldo EUR 21,42 is. Sinds 5 februari is hier al geen verandering meer in gekomen! Niet alleen is het fout omdat ik uiteraard al weer aardig wat heb gebeld, maar zeker omdat Orange ook wat totaal verschillends aangeeft in de SMS.
Je zou kunnen zeggen dat Orange misschien alle systemen nog op elkaar af moet stemmen. Maar hoe lang duurt dat in godsnaam... het is nu 11 februari en de SMS dateert van 6 februari.
[ Voor 3% gewijzigd door Barca op 11-02-2004 23:01 ]
Zoiets heb ik nog niet eerder gehoord. Maar als ik jou was zou ik met de Orange Klantenservice bellen, wellicht kunnen zij een antwoord bieden of het in ieder geval onderzoeken.
Dat is bij mij iedere provider dat kan geen aanmerking tegen orange zijn.Ch!pY-J schreef op 31 januari 2004 @ 13:32:
Wat ik hier wilde zeggen is, dat als je als huidige klant bij Orange een nieuw toestel wil hebben met je huidige nummer, je vele malen duurder uit bent, dan dat je van een andere provider af komt.
Ik word een beetje ziek van die Orange Shop winkels. Heb daar een S55 gekocht, maar voor garantie en meer service word je al snel doorgestuurd naar de Orange klantenservice. Volgens mij mag deze constructie wettelijk helemaal niet... Als je naar programma's als Kassa en Radar kijkt, dan moet je zoiets in de winkel kunnen oplossen, en niet doorverbonden worden met een hoofdkantoor oid. En belkosten krijg je van Orange sowiso niet vergoed. Beetje jammer dus in mijn ogen...
vaag idd..... 
ik weet niet hoe het wettelijk zit, maar het lijkt me logisch dat je ermee naar de winkel zou gaan ja, en dat ze het daar voor je oplossen... telefoon is de 1e stap, winkel de volgende imho!
en ik begrijp dat je sig nu obsolete is?

ik weet niet hoe het wettelijk zit, maar het lijkt me logisch dat je ermee naar de winkel zou gaan ja, en dat ze het daar voor je oplossen... telefoon is de 1e stap, winkel de volgende imho!
en ik begrijp dat je sig nu obsolete is?
met een hamer past alles
hehehe
Aan de ene kant vind ik het een super fijn toestel, maar wat ik wel ontzettend jammer vind is dat het al de 2e keer is dat een toets het begeeft. Eerste keer was binnen 2 maanden. 2e Keer was na 4 maanden gebruik met m'n 2e toestel.
2e Toestel heb ik gekregen omdat hij na de eerste reparatie opeens behoorlijk veel ging crashen; beginnende met 2x in de week, tot de laatste week 4-5 keer op een dag!
Maar ik heb het nu gehad, ik wil een Sony Ericcson T630. Ik geloof niet meer in Siemens... Ook zeker niet in hun garantie bepalingen:
Heb het toestel begin mei gekocht....[rml]Ch!pY-J in "Siemens S 55 :9~ [ deel4]"[/rml]
* In geval van delen die aan slijtage onderhevig zijn (zoals batterijen, keypads, behuizing), geldt deze garantie bepaling voor een periode van zes maanden na aankoopdatum.
Verwijderd
Uitstekende helpdesk?????????The_Cook schreef op 05 januari 2004 @ 13:35:
Ik maak nu ongeveer 3 jaar gebruik van Orange: goed netwerk en ook uitstekende (wel gescripte) helpdesk. En geen gezeur met bundels. gewoon bellen en smsen en wat je overhoudt neem je mee.
Toen ik mijn abbo een paar jaar geleden wou opzeggen moest ik eerst een half uur!!!! aan de tel wachten tot ik iemand aan de lijn had.
een paar jaar geleden heette Dutchtone nog geen OrangeVerwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 12:55:
[...]
Uitstekende helpdesk?????????
Toen ik mijn abbo een paar jaar geleden wou opzeggen moest ik eerst een half uur!!!! aan de tel wachten tot ik iemand aan de lijn had.
Ik heb Orange al een paar keer gebeld maar heb direct iemand aan de lijn.
Ze belden em zelfs op of ik tevreden was en nog vragen had enzo
Echt super! Alles uit één budel, geen gedoe met minuten die je weer niet kunt meenemen enzo...
Ze belden em zelfs op of ik tevreden was en nog vragen had enzo
Echt super! Alles uit één budel, geen gedoe met minuten die je weer niet kunt meenemen enzo...
voordelen:
• alles uit één bundel
• up-to-date rekeninginformatie
• Orange World, onbeperkt gprs
• onbeperkt meenemen van bundel
nadelen:
• hoge tarieven
• geen sms-bundel
• binnendekking
ik ben al met al best tevreden na een paar jaar Orange, alleen het bellen naar andere mobiele nummers en sms-en moet goedkoper kunnen.
• alles uit één bundel
• up-to-date rekeninginformatie
• Orange World, onbeperkt gprs
• onbeperkt meenemen van bundel
nadelen:
• hoge tarieven
• geen sms-bundel
• binnendekking
ik ben al met al best tevreden na een paar jaar Orange, alleen het bellen naar andere mobiele nummers en sms-en moet goedkoper kunnen.
Verwijderd
Toen ik orange op wou zeggen heette het ook al orange, at was in september 2002, nu heb ik kpn, kei goed bereik, de service is ook redelijk, maar wel veeeel te duur.koen schreef op 19 februari 2004 @ 13:12:
[...]
een paar jaar geleden heette Dutchtone nog geen Orange
Orange viert dit jaar april haar eerste verjaardag in Nederland, dus september 2002 heette het toch echt nog DutchtoneVerwijderd schreef op 19 februari 2004 @ 13:40:
[...]
Toen ik orange op wou zeggen heette het ook al orange, at was in september 2002, nu heb ik kpn, kei goed bereik, de service is ook redelijk, maar wel veeeel te duur.
Verwijderd
Toen stond er in mijn telefoon scherm al "orange".koen schreef op 19 februari 2004 @ 13:48:
[...]
Orange viert dit jaar april haar eerste verjaardag in Nederland, dus september 2002 heette het toch echt nog Dutchtone
dat waren voorbereidde simkaarten ja, maar je had toen gewoonweg nog een contract met Dutchtone! pas toen Dutchtone aan alle Orange kwaliteitseisen voldeed (o.a. een zeer goede klantenservice) mochten ze de naam Orange gaan voeren. Dus bij opzegging belde jij nog netjes met Dutchtone
Heb nu bijna 1 jaar Orange
Ben er zeker tevreden over, er zijn maar 2 plekken waar ik geen bereik heb gehad tot nu toe. Bij een vriend van me in de woonkamer (in de keuken wel gewoon) en in de kroeg waar ik vrijdag altijd ben (The Shuffle) Maar dat schijnt omdat ze het afgeschermd hebben, weet niet waarom.
Ook vooral goede klantenservice, en goede service in de winkels
Orange
Ook vooral goede klantenservice, en goede service in de winkels
Orange
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
Ik vind de service van Orange erg goed. Ik krijg meestal meteen iemand aan de lijn, hoef nooit te wachten. De dekking is prima voor een 1800 mhz netwerk. Idd is bellen naar andere mobiele netwerken en smsnen niet goedkoop, maar je betaalt er natuurlijk voor dat alles uit een bundel gaat. Je gaat er immers minder gauw overheen omdat je precies kan opvragen wat er nog over is. Alleen mag de service voor spv gebruikers wel verbeterd worden.... slechte communicatie daarover.
Verwijderd
Query:
Operator: Orange
Voor mijn moeder wil ik met moederdag haar een gsm een abbo kado doen.
Maar daar moet ze dus wel wat aan hebben.
Dus;
Wie belt er met Orange in en rond bovengenoemde locaties?
Hoe is het verder met de ontvangst van Orange in de Regio van Roermond?
Ikzelf woon in een nieuwbouwwijk...
Alvast bedankt!
Dus;
Alvast bedankt!
De Wijer is binnenshuis slechte ontvangst. Dat was 2-3 jaar geleden met Telfort hetzelfde verhaal. Alleen KPN of Vodafone zijn beter. Buitenshuis scoort Orange wel een dikke voldoende.Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 13:14:
Query:
Dus;
Alvast bedankt!
Voor de rest heb ik in het centrum weinig tot geen problemen met ontvangst. Herten ben ik al een tijd geleden geweest >2 jaar ofzo.
ik heb nu ook bijna een jaar een Free 30 abbo, is me eerste abbo en het bevalt me gelijk al uitstekend. Heb destijds bewust voor Orange gekozen omdat sms en belminuten uit één bundel moesten zijn (sms relatief veel). De twee alternatieven waren KPN of Orange. Heb destijds voor Orange gekozen omdat KPN minder korting geeft op toestellen en volgens mij is KPN ook duurder als Orange.
Het bevalt me uitstekend. Het principe dat alles uit je ene bundel gaat is perfect, dat zouden meer providers moeten doen. Je kunt zodoende zelf kiezen of je wilt bellen of sms'en voor je geld.
Share heb ik al voor zo'n 150 mb gebruikt de afgelopen 10 maanden.
De ontvangst vind ik best goed al moet ik zeggen dat die met mijn huidige toestel (Nokia 3650) stukken beter is als met het toestel wat ik bij het abbo gekocht heb (Nokia 6610). Ik heb met dit toestel overal bereik behalve op mijn werk, in de supermarkt in de koelcel
De klantenservice heb ik maar een keertje nodig gehad, voor de activatie van MMS en dat was destijds vlot geregeld.
In mei loopt m'n abbo af en ik wil nu iets met sim-only. Heb T-Mobile overwogen maar eigenlijk bevalt Orange me best. Ga binnenkort eens alle gsm-stores op internet bekijken voor een goede actie met Free 20 of 30.
Als ik een cijfer zou moeten geven: 8,5
Het bevalt me uitstekend. Het principe dat alles uit je ene bundel gaat is perfect, dat zouden meer providers moeten doen. Je kunt zodoende zelf kiezen of je wilt bellen of sms'en voor je geld.
Share heb ik al voor zo'n 150 mb gebruikt de afgelopen 10 maanden.
De ontvangst vind ik best goed al moet ik zeggen dat die met mijn huidige toestel (Nokia 3650) stukken beter is als met het toestel wat ik bij het abbo gekocht heb (Nokia 6610). Ik heb met dit toestel overal bereik behalve op mijn werk, in de supermarkt in de koelcel
De klantenservice heb ik maar een keertje nodig gehad, voor de activatie van MMS en dat was destijds vlot geregeld.
In mei loopt m'n abbo af en ik wil nu iets met sim-only. Heb T-Mobile overwogen maar eigenlijk bevalt Orange me best. Ga binnenkort eens alle gsm-stores op internet bekijken voor een goede actie met Free 20 of 30.
Als ik een cijfer zou moeten geven: 8,5
Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 13:18:
Geen mensen van Herten?
Dekking in de grotere steden is goed maar hier in het dorp viel de verbinding steeds weg. Had net een jaar abonnement afgesloten heb die in overleg met een medewerken toch nog ongedaan kunnen maken. Tsja wat heb je aan een abo als de verbinding steeds vegvalt ? Service is wel goed. Maar neem gewoon een KPN Telfort of Vodafone ofzow.
Mijn mening:
Voordelen:
Alles uit één bundel.
Je weet waar je aan toe bent! Ik heb een Orange Free 20 Abo en als ik er bijna overheen ga krijg ik een smsje! Als ik in de zomer op vakantie ga, bel ik maandje er voor iets minder en kan ik gewoon in spanje lekker bellen!
Goede en overzichtelijke website.
Hierop kan je perfect bijhouden hoeveel en naar wie je hebt gebeld!
Saldo informatie.
ff bellen en je weet hoeveel eurie je nog over hebt in je bundel...
Oneindig mee nemen beltegoed.
Nog niet echt gebruik van gemaakt, omdat ik mijn beltegoed meestal wel op heb aan het einde van de maand! Maar ik kan me voorstellen wanneer je een duurder abonnement hebt dit erg handig kan zijn als je een maandje minder belt.
Nadelen:
Soms binnen wat minder bereik.
Woon in een redelijk 'dorp' (Winterswijk met +/- 30.000 inw.) Als ik bij mijn vriendin ben (aan de rand van Wwijk) heb ik in de woonkamer meestal maar 1 á 2 streepjes, boven heb ik wel vol bereik...
Verder heb ik echt heel weinig last van slecht ontvangst.
Kosten iets hoger dan andere providers.
Ik moet toegeven dat de kosten wel iets hoger zijn dan bij andere providers, vooral met een Free 20 abo, met Free 30 of Free 40 valt dit volgens mij nog wel mee.
Overall:
Ben ik erg tevreden over Orange! Ben voorlopig nog niet weg, ook omdat ik 2-jarig abonnement heb
Maar als ze over een jaartje een goede aanbieding hebben blijf ik zeker!
Voordelen:
Je weet waar je aan toe bent! Ik heb een Orange Free 20 Abo en als ik er bijna overheen ga krijg ik een smsje! Als ik in de zomer op vakantie ga, bel ik maandje er voor iets minder en kan ik gewoon in spanje lekker bellen!
Hierop kan je perfect bijhouden hoeveel en naar wie je hebt gebeld!
Nog niet echt gebruik van gemaakt, omdat ik mijn beltegoed meestal wel op heb aan het einde van de maand! Maar ik kan me voorstellen wanneer je een duurder abonnement hebt dit erg handig kan zijn als je een maandje minder belt.
Nadelen:
Woon in een redelijk 'dorp' (Winterswijk met +/- 30.000 inw.) Als ik bij mijn vriendin ben (aan de rand van Wwijk) heb ik in de woonkamer meestal maar 1 á 2 streepjes, boven heb ik wel vol bereik...
Ik moet toegeven dat de kosten wel iets hoger zijn dan bij andere providers, vooral met een Free 20 abo, met Free 30 of Free 40 valt dit volgens mij nog wel mee.
Overall:
Verwijderd
ik ben redelijk tevreden met Orange. De diensten die ze leveren doen het gewoon uitstekend, ik had namelijk een orange abo genomen icm een SPV. GPRS deed het gewoon snel en uitstekend, klantenservice is vriendelijk en snel en hun email sms functie is gewoon extreem handig als ik belangrijke emails ontvang.
Het enige probleem vind ik echter, de hoge gesprekskosten. Aangezien ik nu veel meer bel en vooral onregelmatig dan voorheen ben ik geneigd over te stappen naar T-Mobile. Jammer eigenlijk, maar mijn onregelmatige belgedrag en kleine beurs vereist dat. Ik kan natuurlijk over stappen naar een duurdere abonnement, maar dat schiet ook niet erg op aangezien de tarieven nog steeds hoger zijn dan t-mobile.
Als Orange nou maar goedkoper wordt, dan zou ik niet overstappen.
Het enige probleem vind ik echter, de hoge gesprekskosten. Aangezien ik nu veel meer bel en vooral onregelmatig dan voorheen ben ik geneigd over te stappen naar T-Mobile. Jammer eigenlijk, maar mijn onregelmatige belgedrag en kleine beurs vereist dat. Ik kan natuurlijk over stappen naar een duurdere abonnement, maar dat schiet ook niet erg op aangezien de tarieven nog steeds hoger zijn dan t-mobile.
Als Orange nou maar goedkoper wordt, dan zou ik niet overstappen.
Ik bel nu bijna twee maanden via Orange en het bevalt me prima; ik heb zelfs in de parkeergarage bij mijn werk nog dekking, daar laten Vodafone en KPN het afweten (ik had KPN en heb Vodafone voor mijn werk). Enige nadeel is, zoals anderen ook al melden, de (voor het gevoel) kosten. Bij KPN had ik een 35EUR-abbo en daar hield ik iedere maand 5 tot 10 EUR van over; bij Orange kom ik met een Free 30 iedere maand net niet toe.
[ Voor 3% gewijzigd door pven op 11-03-2004 21:39 ]
Saldo informatie kost geld bij Orange en is bij T-Mobile en Telfort gewoon gratis op de site. Wel met 1á2 dagen vertraging maar dat is bij Orange niet anders.martijn007 schreef op 11 maart 2004 @ 19:05:
Mijn mening:
Saldo informatie.
Oneindig mee nemen beltegoed.
Nadelen:
Kosten iets hoger dan andere providers.
Overall:
Ben ik erg tevreden over Orange! Ben voorlopig nog niet weg, ook omdat ik 2-jarig abonnement heb
Maar als ze over een jaartje een goede aanbieding hebben blijf ik zeker!
Oneindig meenemen beltegoed: Bij T-mobile kun je 2 maanden je beltegoed meenemen. Stel je sluit op 01-01-04 een abo af en je belt in januari en februari niet dan heb je in maart 3*belbundel aan belminuten. Als je nu in maart 1*belbundel gebruikt dan is dat die van januari en neem je die van februari en maart gewoon mee naar april. Wat ik wil zeggen is dat dit voordele nihil is, ik heb al bijna 3 jaar een mobielabo en nog nooit een belbundel langer dan 1 maand niet gebruikt. Als je 2 maanden NIET belt dan pas is orange een beetje voordelig (maarja het is ook 2 keer zo duur dus een beetje voordeel mag ook wel)
Kosten zijn veel hoger bij orange. Bij een Orange30 (€30.00 per maand) betaal je per minuut naar niet-Orange €0.20 en bij Telfort300 (€32.50 dus ongeveer vergelijkbaar) betaal je €0.11. Dat is bijna 2 keer zo goedkoop. Het is maar wat je ''Dat valt volgens mij wel mee'' noemt.
Eindcoclusie: Orange lijkt heel fijn met belstatus via de telefoon en oneindig meenemen van de bundel. Waar het op neer komt is dat het bijna 2 keer zo duur is en dat je de belbundel bijna nooit 2 maanden meeneemt. De belstatus bekijken kan bij veel providers ook gratis online. Ik zie bij Orange alleen maar nadelen dus!
Geen Orange nemen dus!
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Saldo informatie is bij Orange ook gratis; zowel via de telefoon als via de site ...argro schreef op 11 maart 2004 @ 23:22:
[...]
Saldo informatie kost geld bij orange in is bij T-Mobile en Telfort gewoon gratis op de site. Wel met 1á2 dagen vertraging maar dat is bij Orange niet anders.
...
Geen Orange nemen dus!

Saldo informatie is dan misschien gratis, mijn fout. Wat ik dan wil toevoegen is de klantenservice, meestal gratis behalve bij Orange.
Saldo informatie ik bij Orange gratis...argro schreef op 11 maart 2004 @ 23:22:
Saldo informatie kost geld bij Orange en is bij T-Mobile en Telfort gewoon gratis op de site. Wel met 1á2 dagen vertraging maar dat is bij Orange niet anders.
Verder moet ik je gelijk geven, wat de tarieven betreft.
edit: mmmz veel te laat

[ Voor 12% gewijzigd door martijn007 op 11-03-2004 23:49 ]
Of je de klantenservice zo vaak nodig hebt.argro schreef op 11 maart 2004 @ 23:35:
Saldo informatie is dan misschien gratis, mijn fout. Wat ik dan wil toevoegen is de klantenservice, meestal gratis behalve bij Orange.
En tja ik heb nu onderhand voor 4 maanden bundeltegoed nog over. Dat komt straks wel van pas tijdens de vakantie.
Verder alles uit een bundel is gewoon zo heerlijk.
Nou sorry, het tarief naar de klantenservice is echt minimaal als je vanaf je mobiele telefoon naar toe belt... even veel als naar een vast toestel. En als je vanaf een vast toestel naar toe belt is het nog goedkoper
En verder... Orange?? Uitstekend! Net een abbo van 2 jaar erop zitten en van mij mogen er nog eens 2 bij komen! Perfect!
En verder... Orange?? Uitstekend! Net een abbo van 2 jaar erop zitten en van mij mogen er nog eens 2 bij komen! Perfect!
Verwijderd
Bij Telfort kan het niet eens... En bij T-Mobile zit er een week vertraging in terwijl dat bij Orange hooguit 12 uur is (wordt 2 keer per dag bijgewerkt).argro schreef op 11 maart 2004 @ 23:22:
Saldo informatie kost geld bij Orange en is bij T-Mobile en Telfort gewoon gratis op de site. Wel met 1á2 dagen vertraging maar dat is bij Orange niet anders.
Je mag je minuten bij o.a. T-Mobile en Telfort maar 1 maand meenemen (bij Debitel zelfs helemaal niet), ze zijn 2 maanden geldig zoals ze dat mooi vertellen. Dus januari kan je in februari nog gebruiken en daarna al niet meer... Jouw verhaal klopt dus niet.Oneindig meenemen beltegoed: Bij T-mobile kun je 2 maanden je beltegoed meenemen. Stel je sluit op 01-01-04 een abo af en je belt in januari en februari niet dan heb je in maart 3*belbundel aan belminuten.
Mijn verhaal klopt misschien niet helemaal. Ook al mag je het maar 1 maand meenemen, als je een bundel kiest die een beetje goed bij je belgedrag past is het verlies nihil. Maar goed, 1 maand, jij gelijk.Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 01:19:
[...]
Bij Telfort kan het niet eens... En bij T-Mobile zit er een week vertraging in terwijl dat bij Orange hooguit 12 uur is (wordt 2 keer per dag bijgewerkt).
[...]
Je mag je minuten bij o.a. T-Mobile en Telfort maar 1 maand meenemen (bij Debitel zelfs helemaal niet), ze zijn 2 maanden geldig zoals ze dat mooi vertellen. Dus januari kan je in februari nog gebruiken en daarna al niet meer... Jouw verhaal klopt dus niet.
Wat wel klopt aan mijn verhaal zijn de tarieven. Bijna niemand begint daarover. Wat mij opvalt is dat een orange gebruiker bijna nooit toegeeft dat het duur is. Een minuut bellen naar een andere provider kost bij een vergelijkbaar abo bijna 2 keer zo veel. 22cent per minuut is echt veel!
Maar blijven roepen dat het zo fijn is dat alles uit 1 bundel gaat. Die bundel betaal je ook superveel voor dus wat is het voordeel precies?
Ik heb ook Orange en ben blij als ik er vanaf ben!
mijn contract (Free30) loopt tot eind april en mij is via de (e-mail) klantenservice verteld dat ik telefonisch op kon zeggen. Dus ik bellen, maar helaas, deze service is net verwijderd en hup weer een maand abonnement erbij...
En is het je nooit opgevallen dat je bundel teringsnel op is? Ik bel nauwelijks en bijna nooit langer dan 2 minuten, en tevens sms ik ook weinig..., Het is echt triest hoor die kosten van Orange... kijk maar eens:
0,11 naar vast 0,22 naar mobiel (bij een free20 contract 0,14 en 0,28!!)
sms kost 0,22 cent
Starttarief is 0,05 cent (starttarief wat is dat voor iets belachelijks, moet de centrale nog aangezwengeld worden ofzo?)
Klantenservice 0,11 cent (service? dit is geen service noem het een dienst, je betaald ervoor)
Voicemail 0,11 cent
Nummer info opvragen 0,45 cent
Die winkels moeten natuurlijk ook betaald worden he!
En zeg nou zelf, wanneer neem je je bundel nou langer mee als een maand? ik heb deze maand voor het eerst iets meegenomen naar de volgende maand, 3 euro!
Duur, duur, duur
mijn contract (Free30) loopt tot eind april en mij is via de (e-mail) klantenservice verteld dat ik telefonisch op kon zeggen. Dus ik bellen, maar helaas, deze service is net verwijderd en hup weer een maand abonnement erbij...
En is het je nooit opgevallen dat je bundel teringsnel op is? Ik bel nauwelijks en bijna nooit langer dan 2 minuten, en tevens sms ik ook weinig..., Het is echt triest hoor die kosten van Orange... kijk maar eens:
0,11 naar vast 0,22 naar mobiel (bij een free20 contract 0,14 en 0,28!!)
sms kost 0,22 cent
Starttarief is 0,05 cent (starttarief wat is dat voor iets belachelijks, moet de centrale nog aangezwengeld worden ofzo?)
Klantenservice 0,11 cent (service? dit is geen service noem het een dienst, je betaald ervoor)
Voicemail 0,11 cent
Nummer info opvragen 0,45 cent

Die winkels moeten natuurlijk ook betaald worden he!
En zeg nou zelf, wanneer neem je je bundel nou langer mee als een maand? ik heb deze maand voor het eerst iets meegenomen naar de volgende maand, 3 euro!
Duur, duur, duur
Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob
Offtopic:argro schreef op 11 maart 2004 @ 23:22:
Hoe kun je bij Telfort je saldo informatie opvragen ???
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Zo ik heb sinds december orange. Ik moet zeggen, dat ik zeer te vreden over orange. Sinds 2 weken doet world het ook voor p900. Ik moet zeggen dat het snel gaat.
Heb een orange free 30. En betaal er dus alles uit! Houd meestal €5,- over aan het einde van de maand.
Tevens naar het buitenland bellen valt best mee!
1 nadeel alleen, dat 1200 tegen standaard terief berekend wordt!
Heb een orange free 30. En betaal er dus alles uit! Houd meestal €5,- over aan het einde van de maand.
Tevens naar het buitenland bellen valt best mee!
1 nadeel alleen, dat 1200 tegen standaard terief berekend wordt!
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Vooral de oneindig meenemen van je belbundel is goed 
Ik heb nu al 4 jaar een abbo bij DT/Orange, heb weinig gebeld en heb nu >€ 200,- beltegoed
Bij elke andere provider was ik dit geld dus kwijt geweest. Dus denk niet dat ik zo makkelijk overstap op een andere provider
Wat wel lastig is dat sommige diensten apart geactiveerd moeten worden en de Klantenservice niet gratis is. Maar aangezien ik die weinig bel, maakt het mij niet veel uit.
Wat wel goed is, is het oneindig wappen voor €6,-. Dat is volgens mij bij de meeste providers wel anders. En nog een aparte 2MB internet access p/mnd erbij. De andere providers rekenen dat gewoon per databundel of willen dat je je daarop abboneert.
Mijn conclusie: Orange is een goede telecom provider met goede en slechte punten. Elke operator heeft zo zijn eigen punten. En orange is de beste die bij mij past
Ik heb nu al 4 jaar een abbo bij DT/Orange, heb weinig gebeld en heb nu >€ 200,- beltegoed
Bij elke andere provider was ik dit geld dus kwijt geweest. Dus denk niet dat ik zo makkelijk overstap op een andere provider
Wat wel lastig is dat sommige diensten apart geactiveerd moeten worden en de Klantenservice niet gratis is. Maar aangezien ik die weinig bel, maakt het mij niet veel uit.
Wat wel goed is, is het oneindig wappen voor €6,-. Dat is volgens mij bij de meeste providers wel anders. En nog een aparte 2MB internet access p/mnd erbij. De andere providers rekenen dat gewoon per databundel of willen dat je je daarop abboneert.
Mijn conclusie: Orange is een goede telecom provider met goede en slechte punten. Elke operator heeft zo zijn eigen punten. En orange is de beste die bij mij past
let the past be the past.
Jammer dat je er zo over denkt...ergodyne1 schreef op 16 maart 2004 @ 10:42:
Ik heb ook Orange en ben blij als ik er vanaf ben!
Tsja, dan had je toch net wat eerder moeten reageren...mijn contract (Free30) loopt tot eind april en mij is via de (e-mail) klantenservice verteld dat ik telefonisch op kon zeggen. Dus ik bellen, maar helaas, deze service is net verwijderd en hup weer een maand abonnement erbij...
Ik ben van Telfort naar Orange gegaan. De reden van die switch was omdat ik geld overhield van m'n belbundel, terwijl m'n kosten toch meer waren dan m'n maandelijkse abonnement vanwege verstuurde sms-en.. Dat geld stapelde maar op en stapelde maar op totdat ik zoveel overhad per maand dat het niet meer meegenomen werd... Bij Orange had ik idd het idee dat ik minder lang kon bellen. Maar wel ging alles uit m'n bundel, sms en dergelijke, wat die gedachte eigenlijk weer opheft...En is het je nooit opgevallen dat je bundel teringsnel op is? Ik bel nauwelijks en bijna nooit langer dan 2 minuten, en tevens sms ik ook weinig..., Het is echt triest hoor die kosten van Orange...
Regel een gratis abo zoals ik gedaan heb... Ik spaar het geld van m'n goeie nummer op, terwijl ik de belminuten van dat gratis abo op bel.. Dat gratis abo laat ik na een jaar afsluiten zodat ik behoorlijk wat geld overhoud op m'n goeie nummer, zodat ik voor een onbepaald etijd weer voorruit kanEn zeg nou zelf, wanneer neem je je bundel nou langer mee als een maand? ik heb deze maand voor het eerst iets meegenomen naar de volgende maand, 3 euro!
Ligt er maar net aan hoe je het je regelt... Bij Orange ben ik tenminste wel goedkoper uit met m'n wisselvallige belgedrag, sms gedrag en heb daarnaast ook nog eens flatfee GPRSDuur, duur, duur
Helemaal met ergodyne1 eens!
Met een Orange30 betaal je voor 150minuten bellen €28.50 zonder starttarrief. Met starttarrief zit je dus ruim over de €30.00 heen. (Hierbij ben ik ervan uitgegaan dat je 1/5 belt naar vast en Orange en 4/5 naar andere aanbieders). Bij 80 gesprekken ben je al €32.50 kwijt.
Met een Telfort300 (á €32.50) kun je 300minuten bellen naar wie dan ook (binnen NL)
Orange is niet een beetje duurder maar bijna 2 keer zo duur!
Met een Orange30 betaal je voor 150minuten bellen €28.50 zonder starttarrief. Met starttarrief zit je dus ruim over de €30.00 heen. (Hierbij ben ik ervan uitgegaan dat je 1/5 belt naar vast en Orange en 4/5 naar andere aanbieders). Bij 80 gesprekken ben je al €32.50 kwijt.
Met een Telfort300 (á €32.50) kun je 300minuten bellen naar wie dan ook (binnen NL)
[ Voor 11% gewijzigd door argro op 16-03-2004 20:04 ]
He he eindelijke iemand die wakker wordt!argro schreef op 16 maart 2004 @ 19:50:
Helemaal met ergodyne1 eens!
Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob
Ik was al een tijdje wakker hoor! Op 11 maart had ik ook al een post over de prijzen. Daar reageert bijna geen enkele Orange gebruiker op. Ze hebben het er alleen maar over dat het zo onzettend voordelig is dat je de bundel oneindig mee kunt nemen.
Nu wel een Orange gebruiker die wil reageren op de stelling dat Orange +/- 2 keer duurder is dan Telfort?
Ja, en je vergeet ff dat je bij Telfort je SMSjes apart af mag tikken, net zoals bij de andere providers. Mijn vriendin had T-Mobile (ik nog steeds
) en ze kwam nooit aan het eind van haar bundel. Maar wel kosten voor verzonden SMS.
Het kan wel duurder zijn bij Orange; maar die naairekeningen bij andere providers omdat je 10 SMSjes per maand stuurt worden wel ff vergeten. Ook het "oplossen/verdwijnen" van je geld na 1 maand bij de andere providers is mij een doorn in het oog. Verder is Orange de enige met een opzegtermijn van "maar" 2 maanden.
Orange is het beste voor mensen die infrequent bellen/SMSen.
Moet je voor de gein eens bij een nieuwe abo voor T-Mobile bekijken. Je moet ongeveer 5 pakketjes nemen:
het Abo zelf: bv 150 minuten (€22,50)
Sms 20 (€3,-)
Mms 20 (€7,-)
T-Zones 2 MB (€10,-)
Dataverbruik 1 MB (€ 7,50)
Totaal: € 50,-
Dan wordt zo'n abo'tje best duur... en na 1 maand is alles weer pleite.
Het kan wel duurder zijn bij Orange; maar die naairekeningen bij andere providers omdat je 10 SMSjes per maand stuurt worden wel ff vergeten. Ook het "oplossen/verdwijnen" van je geld na 1 maand bij de andere providers is mij een doorn in het oog. Verder is Orange de enige met een opzegtermijn van "maar" 2 maanden.
Orange is het beste voor mensen die infrequent bellen/SMSen.
Moet je voor de gein eens bij een nieuwe abo voor T-Mobile bekijken. Je moet ongeveer 5 pakketjes nemen:
het Abo zelf: bv 150 minuten (€22,50)
Sms 20 (€3,-)
Mms 20 (€7,-)
T-Zones 2 MB (€10,-)
Dataverbruik 1 MB (€ 7,50)
Totaal: € 50,-
Dan wordt zo'n abo'tje best duur... en na 1 maand is alles weer pleite.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Stel ik neem een Orange40
150minuten bellen: 30*€0.10+120*€0.20=€27.00
starttarief: gesprekken van 1,5 minuten: 100*€0.05=€5.00
20sms'jes: 20*€0.22=€4.40
20mms'jes: 20*€0.05+20*€0.74=€15.80 (mms starttarief van €0.05 en €0.37 per 25kb)
OrangeWorld: €6.00
totaal: €62.60 (had dus eigenlijk al weer een Orange60 moeten hebben)
En bij T-mobile mag je je belminuten 2 maanden meenemen. Als je een beetje je eigen belgedrag kent een een goede bundel kiest dan heb je bijna nooit te maken met verloren gegaane belminuten (ik heb nu 3 jaar T-mobile en ben nog nooit 1 minuut kwijt geraakt)
Jouw vriendin had gewoon een kleinere belbundel en grotere smsbundel moeten nemen, dan was er niets aan de hand geweest. Ik snap jullie niet, die paar euro's (van een verlopen belminuut zo nu en dan) zijn ontzettend zonde maar belminuten de 2 keer zo duur zijn oneindig meenmeen is superhandig? Snap ik het nou niet?
150minuten bellen: 30*€0.10+120*€0.20=€27.00
starttarief: gesprekken van 1,5 minuten: 100*€0.05=€5.00
20sms'jes: 20*€0.22=€4.40
20mms'jes: 20*€0.05+20*€0.74=€15.80 (mms starttarief van €0.05 en €0.37 per 25kb)
OrangeWorld: €6.00
totaal: €62.60 (had dus eigenlijk al weer een Orange60 moeten hebben)
En bij T-mobile mag je je belminuten 2 maanden meenemen. Als je een beetje je eigen belgedrag kent een een goede bundel kiest dan heb je bijna nooit te maken met verloren gegaane belminuten (ik heb nu 3 jaar T-mobile en ben nog nooit 1 minuut kwijt geraakt)
Jouw vriendin had gewoon een kleinere belbundel en grotere smsbundel moeten nemen, dan was er niets aan de hand geweest. Ik snap jullie niet, die paar euro's (van een verlopen belminuut zo nu en dan) zijn ontzettend zonde maar belminuten de 2 keer zo duur zijn oneindig meenmeen is superhandig? Snap ik het nou niet?
[ Voor 32% gewijzigd door argro op 17-03-2004 16:32 ]
Nou .. ik ben scholier, en mijn belgedrag ik maandelijks anders, de ene maand heb je bv een project afronding en bel je onwijs veel. De andere maand is het rustig. En zeg maar als je in juni een abbo afsluit en je heb net een vriendin dan smsje veel meer dan dat je in november doet als het over is zeg maar.argro schreef op 13 maart 2004 @ 00:30:
[...]
Mijn verhaal klopt misschien niet helemaal. Ook al mag je het maar 1 maand meenemen, als je een bundel kiest die een beetje goed bij je belgedrag past is het verlies nihil. Maar goed, 1 maand, jij gelijk.
Wat wel klopt aan mijn verhaal zijn de tarieven. Bijna niemand begint daarover. Wat mij opvalt is dat een orange gebruiker bijna nooit toegeeft dat het duur is. Een minuut bellen naar een andere provider kost bij een vergelijkbaar abo bijna 2 keer zo veel. 22cent per minuut is echt veel!
Maar blijven roepen dat het zo fijn is dat alles uit 1 bundel gaat. Die bundel betaal je ook superveel voor dus wat is het voordeel precies?
Ik vind een van de fijne dingen van Orange, de goede helpdesk. Je wordt vrijwel direct geholpen. Verder vind ik Orange World ook erg handig, netjes gedaan gebruik het graag. Ik zat al 3 jaar bij orange (als prepaid, eerst DT uiteraard) en heb laatst weer een nieuwe phone met orange ready genomen, want je hebt geen upgrademinimun van eens per 6 maanden of eens per jaar
Ik heb nu ook bijna 2 jaar T-Mobile en het hele systeem is voor mij nog nooit lekker uitgekomen. Er waren maanden dan had ik telkens minuten over. Daarna kwamen er weer maanden waarin ik elke keer bij moest lappen. Dus dat gaat ook op en neer. Dan is T-Mobile niet zo prettig meer. Ook het AV geintje van december is alweer een reden om hun gedag te zeggen. Bij een ander contract krijg ik opeens 3 maanden aan de broek. Telfort denk ik niet eens over. Aangezien ze volgens mij nog steeds de minste dekking hebben van de 5 providers.
Vodafone en KPN hebben het beste bereik, door hun 900 MHz masten. Laatst werd ik door iemand gebeld vanaf zo'n mast (niet letterlijk, maar die had een nokia 5110 uit de oude doos gepakt) De gesprekskwaliteit was ronduit bagger...
Vodafone en KPN hebben het beste bereik, door hun 900 MHz masten. Laatst werd ik door iemand gebeld vanaf zo'n mast (niet letterlijk, maar die had een nokia 5110 uit de oude doos gepakt) De gesprekskwaliteit was ronduit bagger...
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Beltarieven van Orange zijn inderdaad aan de hoge kant......, als je ze ook daadwerkelijk betaald tenminste. Ik heb al jaren DT/Orange en door afsluiten nieuwe abo's en nu ook bij verlenging (nummerbehoud) en een goede timing betaal ik al jaren slechts enkele pleuro's per jaar. In december heb ik m'n abo weer verlengd bij 2call. Betaal door cashback per saldo Eur 80 (ongeveer) en daar krijg ik dan Eur 360 beltegoed voor. Dan kost een minuutje bellen naar mobiel nummer of een sms-je: 22 ct * 80/360 = 4,9 ct. Dat valt toch wel mee
Verwijderd
20 MMS'jes: 20*€0,50 = €10.00... MMS starttarief? Betalen per 25 KB?argro schreef op 17 maart 2004 @ 16:22:
En bij T-Mobile betaal je voor 20 MMS'jes van 30 tot 100 KB € 12,00. Daar is Orange weer goedkoper mee.
SMS kost met Orange overal in het buitenland maar € 0,35, bij T-Mobile verschilt het per land maar kom je minimaal op € 0,40 oplopend tot € 0,60. Ook andere netwerken vragen daar (veel) meer voor.
Vergeet niet dat 2call ook t-mobile in het assortiment heeft. Dan betaal je nog minder! Op dit moment betaal je via Cash-back op 2call.nl €130 p/jaar voor een Orange30. Dat komt neer op €0.08 per minuut. Voor een T-mobile225 met Cash-back op 2call.nl betaal je €140 p/jaar. Dat komt neer op €0.05 per minuut.
Orange blijft dus duur!
Orange blijft dus duur!
Zoals ik al schreef is ook de timing belangrijk. De afgelopen jaren heeft Orange in de periode december/januari altijd goede acties gehad. Nu volg ik de cashbacks niet zo omdat ik pas in december weer ga verlengen. Overigens bevalt mij het "allesonbeperktuitdebundel"-principe erg goed!
dat is ook mijn reden om gewoon lekker bij orange te blijven.
je weet wat je hebt en wat je moet lappen ve volgende maand.
heb telfort en o2 en t-mobile gehad, maar daar bleef het toch gokken altijd. Bij telfort had ik zelfs het gevoel dat ik gewoon genaaid werd
je weet wat je hebt en wat je moet lappen ve volgende maand.
heb telfort en o2 en t-mobile gehad, maar daar bleef het toch gokken altijd. Bij telfort had ik zelfs het gevoel dat ik gewoon genaaid werd
Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis
Als ik zo eens rondkijk op bellen.com, dan is Orange volgens mij niet zo duur:

Qua starttarief zijn ze een van de goedkopere en qua piek/dal zitten ze in de middenmoot.

Qua starttarief zijn ze een van de goedkopere en qua piek/dal zitten ze in de middenmoot.
er klopt iets niet in dat schema:
Vodafone120 kost €23.50, dat is 23.50/120=€0.20 per minuut
Debitel210(Telfort) kost €25.00, dat is 25.00/210=€0.12 per minuut
Debitel150(KNP) kost €26.50, dat is 26.50/150=€0.18 per minuut
HI30 kost €30.00, dat is 30.00/200=€0.15 per minuut
De andere tarieven gelden alleen buiten de bundel volgens mij. Bij Orange is het altijd zo duur! Dus Vodafone, T-Mobile, Debitel, HI en Telfort zijn goedkoper!
En bij Orange betaal je voor alle gesprekken starttarief, bij T-Mobile pas bij gesprekken buiten je bundel. Dat is nogal een verschil! (Ik weet niet hoe dit bij andere aabieders zit)
Vodafone120 kost €23.50, dat is 23.50/120=€0.20 per minuut
Debitel210(Telfort) kost €25.00, dat is 25.00/210=€0.12 per minuut
Debitel150(KNP) kost €26.50, dat is 26.50/150=€0.18 per minuut
HI30 kost €30.00, dat is 30.00/200=€0.15 per minuut
De andere tarieven gelden alleen buiten de bundel volgens mij. Bij Orange is het altijd zo duur! Dus Vodafone, T-Mobile, Debitel, HI en Telfort zijn goedkoper!
En bij Orange betaal je voor alle gesprekken starttarief, bij T-Mobile pas bij gesprekken buiten je bundel. Dat is nogal een verschil! (Ik weet niet hoe dit bij andere aabieders zit)
[ Voor 5% gewijzigd door argro op 17-03-2004 22:07 ]
Dus eigenlijk is dit een waardeloos overzicht van bellen.com?
De rekening van deze maand laat een beetje lang op zich wachten.
Mijn factuurdatum is altijd de 16e en hij staat altijd de 16e allang online maar deze maand nog niet.
Verwijderd
Voor mij is het alles-uit-de-bundel ook erg belangrijk + dat je op elk moment kunt opvragen hoeveel beltegoed je nog hebt. Dit is bij Hi Profiel bijvoorbeeld niet zo, waardoor de factuur nog wel eens erg hoog uit wil vallen
Orange World is trouwens ook niet verkeerd
(GPRS)
Orange World is trouwens ook niet verkeerd
ligt het trouwens aan mij of wordt dat Orange world steeds sneller?
* niet dat ik dat erg vind...
Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis
idd, maar dat viel me al een hele tijd geleden op. Heb het ook al eens gevraagd aan de helpdesk. Uiteraard zijn ze het netwerk steeds verder en verder aan het verbeteren.Pretorian_ schreef op 30 maart 2004 @ 23:46:
ligt het trouwens aan mij of wordt dat Orange world steeds sneller?
Had ik vorig jaar nog vaak disconnects en problemen met contact maken. Heb ik nu binnen 5 seconden de Orange World portal voor m'n neus (met maar een hele enkele keer een disconnect tijdens het "inbellen")...
For what it's worth: Ook mijn ervaringen met Orange zijn uitest positief. Dit komt voornamelijk door de uiterst correcte service; waardoor ik nog nooit het gevoel heb gehad in de kou te staan
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Verwijderd
Compleet mee eens. Ze helpen me altijd heel goed, en je hoeft bijna nooit langer dan 5 sec te wachten! Ik heb idd ook de indruk dat gprs nu beter werkt, maar ik heb ook de rom geupdate dus daar zou het ook aan kunnen liggen.
Ik had laatst wat probleempjes om m'n mail te checken vanaf m'n computer. Dus ik dat web vragen formulier ingevuld. Werd ik een dag later teruggebeld met de vraag ofdat ik ipv imap eens wilde proberen ofdat ik pop3 wilde gebruiken. Ik nog zeggen dat ik het onnodig vond om het imap account te verwijderen om pop3 uit te proberen. Werd ik even later terug gebeld met de vraag wat voor mail programma ik gebruikte, ik zou nl ook een account ernaast kunnen uitproberen (dat kwartje was idd 3 seconden na het gesprek ook gevallen bij mij
)
Ik dat even later uitgeprobeerd, maar helaas... Toen realiseerde ik me dat dat wellicht te maken had met de DNS problematiek van mijn provider Casema/Wanadoo. Dus ik opnieuw een "web" mailtje gestuurd dat ik het eigenlijk een slechte service van Wanadoo vond, zowel naar mij als naar hun toe (zij zijn ook deels Wanadoo klant) dat ik bepaalde services niet kon gebruiken. Werd ik een dag later terug gebeld met de mededeling dat andere medewerkers er idd ook af en toe last van hadden en ofdat het al opgelost was. Inmiddels kon ik weer in m'n inbox, dus het probleem was iig opgelost
Ik dat even later uitgeprobeerd, maar helaas... Toen realiseerde ik me dat dat wellicht te maken had met de DNS problematiek van mijn provider Casema/Wanadoo. Dus ik opnieuw een "web" mailtje gestuurd dat ik het eigenlijk een slechte service van Wanadoo vond, zowel naar mij als naar hun toe (zij zijn ook deels Wanadoo klant) dat ik bepaalde services niet kon gebruiken. Werd ik een dag later terug gebeld met de mededeling dat andere medewerkers er idd ook af en toe last van hadden en ofdat het al opgelost was. Inmiddels kon ik weer in m'n inbox, dus het probleem was iig opgelost
Verwijderd
Hoi,
Ik moet zeggen ook goede ervaringen met Orange. In de Dutchtone tijd behoorlijk wat problemen met bereikbaarheid, maar nu prima geworden. Ik ben persoonlijk veel in het buitenland en stuur daar ook regelmatig SMS. Heb een orange free 60 en daaruit wordt alles gedaan. Overzichtelijk. Prima sevice trouwens.
Groeten
Ik moet zeggen ook goede ervaringen met Orange. In de Dutchtone tijd behoorlijk wat problemen met bereikbaarheid, maar nu prima geworden. Ik ben persoonlijk veel in het buitenland en stuur daar ook regelmatig SMS. Heb een orange free 60 en daaruit wordt alles gedaan. Overzichtelijk. Prima sevice trouwens.
Groeten
Sinds dit weekend heb ik Orange World in laten schakelen en ik moet zeggen dat ik errug tevreden ben! Wat uiteraard ook goed is, is dat de klantenservice 24x7 bereikbaar is.
Met bellen zijn ze idd niet de goedkoopste, maar dat flatfee WAPpen maakt erg veel goed.
Met bellen zijn ze idd niet de goedkoopste, maar dat flatfee WAPpen maakt erg veel goed.
Bij Telfort 3 jaar geleden kreeg ik altijd een pak papier thuis als factuur/rekening. Gespecificeerd en al. Na 3 jaar Telfort had ik een behoorlijk dikke klapper met rekeningen verzameld. Bij de verhuizing naar Dutchtone kreeg ik te horen dat ik wel een gespecificeerd contract kon krijgen, maar dat koste me 2,5 euro of iets dergelijks extra. Een jaar geleden ontdekte ik op "mijn Orange", dat ik online de gespecificeerde rekeningen gratis kon bekijken en kon printen. Het zijn gewoon PDF bestandjes, die je met gemak kan opslaan op je harde schijf, met een beetje handigheid kan je in een paar stappen deze documentjes omvormen naar excel bestanden en zo 1-2-3 je kosten "digitaliseren". Wel handig, want laatst moest ik wat belkosten uitzoeken, had ik meteen alles op 1 plaats
Verwijderd
Ben aan het overwegen om Orange te nemen. Mede door dit topic te lezen ben ik erachter dat Orange een bijna uitstekende service heeft. Nu lees ik heel veel over de cashback-acties en ook dat Orange uitstekend de klant tegemoet komt bij problemen (gratis minuten/tegoed).
T-mobile daarentegen kan soms stukken goedkoper zijn.
Zijn er nog mooie cashdeal / acties die mij echt over de drempel moet halen om voor Orange te kiezen?
Zijn er nog mooie cashdeal / acties die mij echt over de drempel moet halen om voor Orange te kiezen?
Verwijderd
Wat ik van Orange zo cool vindt, is dat je beltegoed gehandhaaft blijft als je naar pre-paid overstapt. Ik ga in juli voor een half jaar naar Australië en mijn abo loopt nog door tot eind augustus. Bij elke andere aanbieder zou ik pech gehad hebben, maar Orange zet aan het einde van mijn abo, de hele hap om naar pre-paid en blijft die 80 euro aan beltegoed gehandhaaft. Toch wel praktisch van ze.
Ze hebben trouwens wel flink bezuinigd op de cashbacks bij Orange, da's wel jammer.
Ze hebben trouwens wel flink bezuinigd op de cashbacks bij Orange, da's wel jammer.
Wat mij op is gevallen is dat een 2 jarig abo helemaal niet aantrekkelijker is dan een 1 jarig abo als je voor een telefoon gaat met korting. Wat aantrekkelijker is, is om voor een half jaar een abootje te nemen dat duurder is en daarna over te stappen op een goedkoper abo. De belminuten die je niet opmaakt neem je uiteraard mee... Moet je wel niet luxer gaan bellen dan dat je gewend was, anders ben je alsnog duurder uit. ps, check wel eerst even de voorwaarden voordat je deze stap neemt. Voor mij iig geen 2 jarig abo meer. Het omruilen van m'n toestel (komt voor de 3e reparatie in aanmerking) gaat wel wat moeizamer helaas.
Kijk eens bij http://www.bestelmaar.nl ; die hebben bijna altijd interessante cash-acties en ze zijn nog betrouwbaar ook.Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 15:12:
Ben aan het overwegen om Orange te nemen. Mede door dit topic te lezen ben ik erachter dat Orange een bijna uitstekende service heeft. Nu lees ik heel veel over de cashback-acties en ook dat Orange uitstekend de klant tegemoet komt bij problemen (gratis minuten/tegoed).
Verwijderd
ik heb altijd hele goeie ervaring gehad met orange: ik heb altijd mn smsjes gekregen en nooit ben ik niet bereikbaar geweest (afgezien van een aantal landen) maar hier in Nederland: werkelijk PERFECT!!!!
Hebben jullie er ook last van dat je beltegoed niet bij wordt gewerkt zoals voorheen?
Tot voor kort werd het tot op de cent bijgewerkt, maar sinds een paar dagen wordt het exact op nul cent afgerond. Ik had bv. exact 30 EUR en daar is iedere dag exact twee of drie EUR vanaf gegaan. Het lijkt met stug dat ik al een paar dagen op rij voor exact twee of drie EUR verbeld.
Tot voor kort werd het tot op de cent bijgewerkt, maar sinds een paar dagen wordt het exact op nul cent afgerond. Ik had bv. exact 30 EUR en daar is iedere dag exact twee of drie EUR vanaf gegaan. Het lijkt met stug dat ik al een paar dagen op rij voor exact twee of drie EUR verbeld.