eMule opensource eDonkey, deel 10

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.917 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52985

SilenceOfSorrow schreef op 02 februari 2004 @ 23:29:
[...]

[knip verhaal]
Ik heb bij vele mensen eMule zien draaien maar de grote waarmee eMule bij jou beslag legt op de systeembronnen ben ik nog nooit tegenkomen. Mijn p2 233 met 96 Mb geheugen heeft nog minder load dan jouw bak.

Ik denk dat in dit geval met alle redelijkheid is te zeggen dat het probleem bij jou gezocht moet worden, ergens. Ja eMule is beta software, Ja er zijn memory leaks, daar heb je helemaal gelijk in. Alleen dat verklaart nog niet waarom jouw pc zo'n zware load heeft imho. De getallen waarmee je broertje werkt komen mij veel normaler over iig.

Ik zou als ik jou was toch maar eens gaan kijken of je systeempje wel helemaal ok is... ;)
* Wel een klein thuisnetwerkje maar daar is deze computer de host van met een crosslink kabeltje naar de computer van mijn vriendin.

* e-mule versie is V 0.30e

Wat kan ik doen om bij e-mule een hoge ID te krijgen onder deze omstandigheden? Ik weet het echt niet meer
Begrijp ik het goed dat je computer rechtstreeks is aangesloten op je kabelmodem (dus zonder router/gateway/whatever ertussen) ? Heb je een firewall draaien? Anti virus software?

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 52985 op 03-02-2004 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63628

Lekkere Kwal schreef op 03 februari 2004 @ 00:41:
[...]
Klinkt eerder alsof je op die Athlon bak een G7 versie gebruikt of juist niet, in ieder geval zijn het de optimalisaties of het ontbreken ervan waarschijnlijk de oorzaak van de rare hoge performance op die Athlonbak.
Ik nam het als voorbeeld en er is een memleak geweest die wel zulke resultaten gaf, maar dat was ergens in 0.28b :P op het moment is het lager, rond de 120MB, maar dat vind ik dus nogsteeds veel te hoog.

Nu gebruik ik eMulePlus en dat geeft mij maar een memusage van 35MB waar ik erg tevreden mee ben ;)

en Nee, mijn systeempje heeft geen probleempjes.
draait vloeiend genoeg.
Oja ik weet ook Heel goed hoe de optimalisaties voor de processoren in elkaar zitten waardoor ik echt niet de verkeerde zal pakken, wat trouwens helemaal niet mag resulteren in een memleak, eerder in trager gebruik maar dat even buiten beschouwing te laten.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 63628 op 03-02-2004 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Razorback is back online, misschien ander IP (kweenie zeker), maar dit is em:
ed2k://|server|195.245.244.243|4661|/

er zitten alleen momenteel weinig spelers in.
enne, als dit niet mag (posten) zeg et dan.
SCaRaBaeuS schreef op 03 februari 2004 @ 09:05:
bittorent + emule is irri kan ik me verbinding niet meer gebruiken
want bittorent houdt zich niet aan de max snelheid die ik opgeef en emule heeft ook nogeens overhead :(

voor de rest heb ik emule en kadmelia draaien voor oudere dingen werkt het perfect :)
1 woord: Netlimiter :P

[ Voor 72% gewijzigd door LiquidT_NL op 03-02-2004 17:35 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:38

Ankh

|true

want bittorent houdt zich niet aan de max snelheid die ik opgeef en emule heeft ook nogeens overhead :(

voor de rest heb ik emule en kadmelia draaien voor oudere dingen werkt het perfect :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 22:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Zo, vannacht eindelijk door de 200 gb upload gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-06 18:13
[quote]Anoniem: 63628 schreef op 02 februari 2004 @ 23:29:
[...]

Jij bent hier degene die lult, in dit topic voeg je verder ook weinig toe om eerlijk te zijn, zit maar te zeiken en te spammen met je website, beetje fatsoen en opgroeien kan niet echt veel kwaad hoor ;)

Jij bent hier degene die kinderachtig is hoor..
Weet ook wel dat iedere pc anders is.. spammen met website is bullshit... alleen aan het begin zodat mensen daar ook info vandaan kunnen halen. Zo kan ik ook van jou zeggen dat je loopt te spammen met dat emuleplus van je
Dat wij nou in het irc channel ruzie hebben gehad omdat jij (net zoals volgens alle andere @'s ) onwijs bijdehand liep te doen, net zoals hier over emule plus, wat ik helemaal niet afzeik kan ik ook nix aan doen. Dat was de reden waarom ik je kickte. Toen ik je in een ander channel opzocht om een normaal gesprek met je aan te knopen, omdat ik weet dat jij veel verstand van emule hebt begonnen we weer op verkeerde voet (hoewel dat mijn fout was)
Ik probeer hier net zo goed te helpen, maar als je dit net zoals ik al volgt sinds deel 2 wordt je gek van de opmerkingen: ' hij downloadt niet goed' , cpu neemt 3 % in...
Er is meer dan genoeg info op internet om ook zelf beetje oplossingen te zoeken. En dan pas kan je hier vragen.Mensen zijn toch zelf wel slim genoeg om bv een andere versie te testen en te kijken of die emule het ook niet goed doet

[ Voor 9% gewijzigd door legolas82 op 03-02-2004 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:38

Ankh

|true

IceStorm schreef op 03 februari 2004 @ 09:30:
Zo, vannacht eindelijk door de 200 gb upload gegaan :P
wanneer ik me dual p3 als router heb draaien met windows 2003 dan komt daar emule op te staan die continue aanstaat. zelf heb ik hier blackhand draaien. Welke soms gewoon weggaat (dus afsluit)
welke alternatieve zijn er nu? :) er zijn er namelijk best wel veel om te kiezen en ben altijd zelf bij blackhand gebleven...

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:51

The Third Man

The Third Jellyfish

Anoniem: 63628 schreef op 03 februari 2004 @ 03:00:
[...]

Ik nam het als voorbeeld en er is een memleak geweest die wel zulke resultaten gaf, maar dat was ergens in 0.28b :P op het moment is het lager, rond de 120MB, maar dat vind ik dus nogsteeds veel te hoog.

Nu gebruik ik eMulePlus en dat geeft mij maar een memusage van 35MB waar ik erg tevreden mee ben ;)

en Nee, mijn systeempje heeft geen probleempjes.
draait vloeiend genoeg.
Oja ik weet ook Heel goed hoe de optimalisaties voor de processoren in elkaar zitten waardoor ik echt niet de verkeerde zal pakken, wat trouwens helemaal niet mag resulteren in een memleak, eerder in trager gebruik maar dat even buiten beschouwing te laten.
Je mist mijn punt, ik heb het niet over het wel of niet hebben van een vlot systeem (want dat moet je wel hebben met zulke specs), maar mij gaat het erom dat de Emule versie die je gebruikte en dus die resources vrat/vreette of juist wél of juist geen optimalisaties bevatte (G7 versie, er bestaat ook een AMD_mem variant). In beide gevallen kunnen dit soort dingen voorkomen, doordat die optimalisaties niet goed werken of dit probleem juist kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

SCaRaBaeuS schreef op 03 februari 2004 @ 10:16:
[...]

wanneer ik me dual p3 als router heb draaien met windows 2003 dan komt daar emule op te staan die continue aanstaat. zelf heb ik hier blackhand draaien. Welke soms gewoon weggaat (dus afsluit)
welke alternatieve zijn er nu? :) er zijn er namelijk best wel veel om te kiezen en ben altijd zelf bij blackhand gebleven...
Is een tijdje terug behandeld, maar kijk even of er in je serverlijst geen servers met 255.255.255.255 voorkomen. Dat zijn fake servers waardoor emule op z'n bek vliegt. Oplossingen stonden er ook, alleen die weet ik niet meer. B)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SCaRaBaeuS schreef op 03 februari 2004 @ 10:16:
[...]
Probeer Pawcio eens zou ik zeggen. Ik ben zelf van emule kaal -> plus -> morph -> tbh -> bij Pawcio aanbeland (tussentijds nog andere mods gedraait maar niet noemenswaardig lang). Ik ben tot nu toe erg tevreden over Pawcio. Draait heel stabiel. Loopt zelden vast (welgeteld 2x in 3 maanden ofzo) en heeft erg veel functionaliteit, vergelijkbaar met tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66797

ik heb normaal gesproken een high ID maar soms dan veranderd dat in low ID als ik dan disconnect doe en meteen weer connect dan is het weer een high ID :?
dit had ik ook toen ik geen firewall draaide

tevens disconnect hij soms dit probleem heb ik pas sinds zonealarm pro (4.5.538.000) zonder firewall had ik hier geen last van maar in de log van zonealarm staat NIKS geblockt kan ook niet want heb de regels aangepast emule mag alles 8) van emule en als ik op disconnect sta en ik maximaliseer emule en dan weer het puntje dan is die weer verbonden :?

iemand raad?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 04-02-2004 03:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Het is hier idd vaker voorgekomen dat er problemen zijn met emule in combinatie met zone-alarm. Als je zonder ZA er idd geen last van hebt, zou ik toch opzoek gaan naar een andere firewall. zoals Norton Internet Securtiy 2004, is als beste getest door CT!, of Kerio , daar hoor je ook goede verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66797

legolas82 schreef op 04 februari 2004 @ 13:40:
Het is hier idd vaker voorgekomen dat er problemen zijn met emule in combinatie met zone-alarm. Als je zonder ZA er idd geen last van hebt, zou ik toch opzoek gaan naar een andere firewall. zoals Norton Internet Securtiy 2004, is als beste getest door CT!, of Kerio , daar hoor je ook goede verhalen over.
kerio wil ik wel proberen... norton niet bagger pakket... VREET resources

maar ik denk echt dat het een kleinigheid is... dus blijf nog even testen en proberen... zonealarm bevalt me wel verder

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 66797 op 04-02-2004 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45916

ok ik weet echt neit wat ik fout doe maar toch kom ik niet hoger dan 30 kbs download... en dan nog heb ik 6 a 7 downloads aanstaan.
mn upload staat op 10kbs. dit omdat ik maar 16kbs ter beschikking heb
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/493866/picserver.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/493865/picserver.jpeg

zo heb ik mn settings staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Anoniem: 45916 schreef op 04 februari 2004 @ 14:16:
ok ik weet echt neit wat ik fout doe maar toch kom ik niet hoger dan 30 kbs download... en dan nog heb ik 6 a 7 downloads aanstaan.
Uh, 30 kbs is gewoon goed hoor, of iig niet 'veels te laag'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Anoniem: 45916 schreef op 04 februari 2004 @ 14:16:
mn upload staat op 10kbs. dit omdat ik maar 16kbs ter beschikking heb
[afbeelding]
[afbeelding]

zo heb ik mn settings staan
Da's toch netjes ? 30 kb down ?

Overigens zou ik je limits wat lager zetten (350 hard limit en max 400 connections ofzo)... En pleur gerust nog wat files in je download-queue ..... stuk of 10 a 15 kan makkelijk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Razorback is back online, misschien ander IP (kweenie zeker), maar dit is em:
ed2k://|server|195.245.244.243|4661|/

er zitten alleen momenteel weinig spelers in.
enne, als dit niet mag (posten) zeg et dan.

1 woord: Netlimiter :P

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ik d8 meer aan Pawcio... NetLimiter veroorzaakt problemen en bovendien is het niet fair om zo een unlimited download af te dwingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

bigfoot1942 schreef op 04 februari 2004 @ 16:28:
ik d8 meer aan Pawcio... NetLimiter veroorzaakt problemen en bovendien is het niet fair om zo een unlimited download af te dwingen
Zucht hoe vaak gaat dit nog herhaald worden?

Netlimiter geeft géén problemen zolang je er Emule niet mee afknijpt, dus voor Emule de in Emule ingebouwde afknijpfunctie gebruikt, en alleen voor programma's die zelf niet kunnen afknijpen (DC++ en BT bijv) Netlimiter zelf te gebruiken.

Vind je het wel fair dat je zelf niet meer kan internetten omdat je verplicht maximaal naar anderen moet uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79886

Ik heb sinds een paar dagen een FreeSCO server in plaats van een Windows ICS. Maar sinds de overschakeling krijg ik af en toe, deze error:
4-2-2004 17:19:14: Error Produkt-Tipp (64.246.54.71:4661) - You have a LOWID but your client is requesting callback to other LOWID client ! This is a violation of ed2k protocol !
wat houdt het precies in? Ik heb vaak tussen 4 en 10 uur s'avonds low id via chello, maar wat word er bedoeld met callback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Anoniem: 79886 schreef op 04 februari 2004 @ 17:49:
Ik heb sinds een paar dagen een FreeSCO server in plaats van een Windows ICS. Maar sinds de overschakeling krijg ik af en toe, deze error:
4-2-2004 17:19:14: Error Produkt-Tipp (64.246.54.71:4661) - You have a LOWID but your client is requesting callback to other LOWID client ! This is a violation of ed2k protocol !
wat houdt het precies in? Ik heb vaak tussen 4 en 10 uur s'avonds low id via chello, maar wat word er bedoeld met callback?
Is al vaker gevraagd (volgende keer ff Ctrl-F'en graag), wil zeggen dat je Emule een steekje liet vallen en per ongeluk een directe verbinding naar een andere LowID client wilde opzetten wat niet mogelijk is. Verder niet druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
bigfoot1942 schreef op 04 februari 2004 @ 16:28:
ik upload altijd met mijn max hoor, ik ben heel fair in dat soort dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63628

[quote]legolas82 schreef op 03 februari 2004 @ 09:57:
Anoniem: 63628 schreef op 02 februari 2004 @ 23:29:
[...]

Jij bent hier degene die lult, in dit topic voeg je verder ook weinig toe om eerlijk te zijn, zit maar te zeiken en te spammen met je website, beetje fatsoen en opgroeien kan niet echt veel kwaad hoor ;)

Jij bent hier degene die kinderachtig is hoor..
Weet ook wel dat iedere pc anders is.. spammen met website is bullshit... alleen aan het begin zodat mensen daar ook info vandaan kunnen halen. Zo kan ik ook van jou zeggen dat je loopt te spammen met dat emuleplus van je
Dat wij nou in het irc channel ruzie hebben gehad omdat jij (net zoals volgens alle andere @'s ) onwijs bijdehand liep te doen, net zoals hier over emule plus, wat ik helemaal niet afzeik kan ik ook nix aan doen. Dat was de reden waarom ik je kickte. Toen ik je in een ander channel opzocht om een normaal gesprek met je aan te knopen, omdat ik weet dat jij veel verstand van emule hebt begonnen we weer op verkeerde voet (hoewel dat mijn fout was)
Ik probeer hier net zo goed te helpen, maar als je dit net zoals ik al volgt sinds deel 2 wordt je gek van de opmerkingen: ' hij downloadt niet goed' , cpu neemt 3 % in...
Er is meer dan genoeg info op internet om ook zelf beetje oplossingen te zoeken. En dan pas kan je hier vragen.Mensen zijn toch zelf wel slim genoeg om bv een andere versie te testen en te kijken of die emule het ook niet goed doet
?
LiquidT_NL schreef op 04 februari 2004 @ 22:55:
[...]

ik upload altijd met mijn max hoor, ik ben heel fair in dat soort dingen :)
Jij upload altijd met je max? moet je vooral niet zeuren over langzame downloadsnelheden, daar vraag je dan direct om.

Reden;
Lees terug voor de volledige uitleg, die heb ik hier al 8x gepost..
Je hebt nog meer snelheid nodig voor je overhead, dus maximaal 80% van je max anders ligt je download behoorlijk laag.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 63628 op 05-02-2004 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 23:57
oke, nog een Zone Alarm vraag.

Ik heb op dit moment emule draaien in combinatie met Zone Alarm.
Deze staat op de server en draait prima, maar nou wil ik nog een Emule draaien op een andere computer. Ik heb geen router dus door middel van Zone Alarm de poorten 4600 (TCP), 4601 (UDP) en 4602 (Kad UDP) gemapt naar het ip adres van de andere computer.

Deze instellingen heb ik overgenomen in Emule op de andere computer. Nou kan iedereen wel gokken dat dit de status "Firewalled" en "Low-ID" met zich mee brengt. Alleen ik snap niet waarom, want op de server staan de poorten goed gemapped (denk ik :X ), maar het lijkt wel of hij hem niet pakt op de andere computer.

Wat mij het meest waarschijnlijke lijkt op dit moment is dat Zone Alarm inderdaad wel de poorten mapped naar de andere computer, maar dat de de verbinding met de buiten wereld lekker dicht heeft zitten.

Ik heb de source van de poortmapper in Zone Alarm al op "Internet Zone" en "Any" gezet. het IP van de server werkt natuurlijk niet.

Wat zie ik over het hoofd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Lekkere Kwal schreef op 04 februari 2004 @ 17:04:
[...]
Zucht hoe vaak gaat dit nog herhaald worden?

Netlimiter geeft géén problemen zolang je er Emule niet mee afknijpt, dus voor Emule de in Emule ingebouwde afknijpfunctie gebruikt, en alleen voor programma's die zelf niet kunnen afknijpen (DC++ en BT bijv) Netlimiter zelf te gebruiken.
sorry hoor, dat ik jou zo vermoei.
Ik las ook dat emule problemen gaf met de overhead.
want bittorent houdt zich niet aan de max snelheid die ik opgeef en emule heeft ook nogeens overhead
dus zou je beter een bv Pawcio kunnen gebruiken icm een andere bittorrent client (die zich wel aan de limiet houdt)
Het gebruik van NetLimiter zou ik zo veel mogelijk beperken, maar als jij zegt dat dat geen problemen oplevert wanneer je emule niet knijpt, geloof ik je graag. Nogmaals, ik koop dat mijn domheid je niet teveel vermoeid heeft.
Vind je het wel fair dat je zelf niet meer kan internetten omdat je verplicht maximaal naar anderen moet uploaden?
hoezo verplicht maximaal naar anderen moet uploaden? ik geef zoveel mijn verbinding aankan, en dat gaat perfect met Pawcio. Ik heb daar geen NetLimiter voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34395

Vraagje, Ik wil mijn C partitie gaan formatteren, maar daar draait ook emule op. Kan ik de folder waar emule in geinstalleerd is gewoon backuppen en daarna weer terug zetten, of zijn er tijdens de installatie ook dingen in het register gezet? Ik wil namelijk mijn krediet niet verliezen. Over mijn incoming en temp folder hoef ik me geen zorgen te maken, die staan op een andere partitie.

edit:

Ik gebruik emule v0.41b.29

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 34395 op 06-02-2004 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewoon je map 'config' backuppen. Als je opnieuw hebt geinstalleerd deze terug zetten en voila, alles is weer als vanouds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34395

allridey.. thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Anoniem: 104683 schreef op 02 februari 2004 @ 13:37:
* bulk tekst verwijderd*

* De instellingen van emule staan zoals ze volgens de FAQ zouden moeten staan

* Mijn computer is verder Prima inorde (AMD athlon 2500+)

* Normaal downloaden gaat gewoon goed dus ik neem aan dat mijn verbinding prima is

* Geen router dus als het goed is hoef ik geen poorten open te zetten...toch?

* Wel een klein thuisnetwerkje maar daar is deze computer de host van met een crosslink kabeltje naar de computer van mijn vriendin.

* e-mule versie is V 0.30e

Wat kan ik doen om bij e-mule een hoge ID te krijgen onder deze omstandigheden? Ik weet het echt niet meer. :?
Je hoort idd een hoge ID te verkrijgen zoals je progje al aangaf. Je kunt hetvolgende proberen:

*Zet je upload lager, het kan zijn dat deze je verbindig killed. Om andere proggies te cappen kan je netlimiter proberen.
*Ik ken iemand die ook Chello had met surfboard modem en de installateur had er toch een router tussen gezet(raadpleeg look@lan). Het probleem was echter niet verholpen, norton firewall unistallen hielp ook ;)
*Probeer ook een mod, www.emule-mods.de en zoek clients met de optie die aleen verbinden bij een high ID(als dat al niet standaard is overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Ik heb het ook maar eens gedownload om uit te proberen, maar het downloaden gaat zo langzaam :@ Ik heb een Demon 2048/1024 lijn.
Ik heb me upload op 15kb/s staan en die is 24 uur per dag op die 15kb/s aan het uploaden. Maar m'n downloads met 474 en 320 bronnen gaan maar tussen de 0.1 en 5 kb/s :( Dat moet dus zeker harder kunnen (hoop ik :D)

Max sources file hard limit: 600
Max connections: 200
max new connections /5 sec: 35

Wat doe ik verkeerd?

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Je hebt wel een gewoon high ID?
Max connections kan overigens best iets hoger maar daar kan het niet echt in die mate aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

Ja ik heb gewoon een high ID. :) Ik heb al aan die connections enz zitten kloten, maar dat hielp allemaal niks.

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Het is gewoon een kwestie van pech hebben. Je hebt je credit verbruikt, en nu sta je weer op de wachtlijst.

Ik heb er ook last van, 2 bestanden met 81 bronnen kwamen in het begin snel binnen, en nu een hele tijd niets meer.
34/44/81 en 33/61/80 aan bronnen (2 delen van het zelfde bestand, dus aardig wat A4AF) maar het is nu gewoon even wachten op mijn 9 en 68MB van 2x 700MB.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
en hoelang ben je al bezig met emule??
eerst wel veel credits opbouwen he..
Probeer anders even wat te stoeien met je instellingen.. max conn idd wat hoger.. 300 ofzo...

[ Voor 39% gewijzigd door legolas82 op 08-02-2004 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

Dan zal ik nog maar een tijdje wachten. Hopen dat het sneller gaat dan, maar het gaat wel hard met je upload als hij continu op 15kb/s staat en je er zelf geen donder aan hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Bestanden die je zelf wilt hebben op release prio sharen helpt meestal ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:34
Sinds de snelheids verhoging lijkt emule wel alleen maar langzamer te gaan :{
Ik zit nachten lang met 30 kb/s te uppen maar voor de snelheids verhoging had ik een culmultatieve UL/DL van 1/1.5 en dat is nu gezakt naar 1/1.16
Zat net ook eff door de statistieken enzo te kijken en er staat dat ik maar 500 bekende gebruikers heb bij het kopje gebruikers ID :?
Wordt mn userhash telkens gereset ofzo :{ ?
Wilde vandaag een film van 2x700 mb snel binnen hebben voor vanavond dus had ik alles geunshared behalve die 2 files en hun prioriteit op vrijgeven gezet. ben nu wel alleen maar die 2 files aan het uppen maar krijg er nauwelijks download voor terug :{
Mn UL/DL ratio voor vandaag is 8.95/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 16:11

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Aurelium schreef op 08 februari 2004 @ 17:57:
Sinds de snelheids verhoging lijkt emule wel alleen maar langzamer te gaan :{
Ik zit nachten lang met 30 kb/s te uppen maar voor de snelheids verhoging had ik een culmultatieve UL/DL van 1/1.5 en dat is nu gezakt naar 1/1.16
Dat is toch logisch?
Jouw snelheid is t.o.v. de rest van de wereld gestegen, daardoor zul je een slechtere ul:dl krijgen. De ratio zal kleiner zijn, maar absoluut zul je er minimaal niet op achteruit gaan door het kredietsysteem.

De ratio boeit mij ook niet zo, ik kijk toch alleen naar de absolute getallen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik zie dat ik opeens een hele lage upload heb.

Het geval: ik download een paar dingen, die staan dus ook in de share, niet bijzonders, ik zit constant met 24KB te uploaden.
Ik krijg de bestanden binnen (eindelijk) en haal ze uit de share omdat ik liever andere dingen deel dan de bestanden die iedereen al heeft.
maar nu is mijn upload nog maar 1,5KB
Er staan 150 mensen op mijn wachtrij, maar die 2 naar wie ik nu aan het uploaden ben komen niet hoger dan 1KB.

eMule v0.41b.29 MorphXT v1.1, up 24, down onbeperkt, max. conn. 255 (waarvan er nu maar 20 in gebruik zijn), heel wat up te loaden, niets down te loaden, W98SE, 2048/320 aDSL

-edit-
hier snap ik dus totaal niets van, ik kijk even en hij springt weer naar de 24, na meer dan 40 minuten niet veel gedaan te hebben :?

-edit2-
oh ja, ik werk veel zonder na te denken, ik had een paar minuten geleden de max. conn. naar 80 gezet, maar daar zie ik niets aan veranderen. Blijft rond de 20 hangen.

[ Voor 21% gewijzigd door Resistor op 08-02-2004 22:26 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Laatst online: 10-09-2022
hi dudes,

ik heb emule maar weer eens onder het stof vandaan gehaald.
Jammer genoeg krijg ik nu de volgende fout:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
8-2-2004 22:19:33: Connecting to ProbenPrinz.de (62.241.53.2:4242)...
8-2-2004 22:19:33: Connected to ProbenPrinz.de (62.241.53.2:4242), sending login request
8-2-2004 22:19:48: Warning ProbenPrinz.de (62.241.53.2:4242) - You have a lowid. Please review your network config and/or your settings.
8-2-2004 22:19:48: ProbenPrinz.de (62.241.53.2:4242) appears to be full
8-2-2004 22:19:48: Disconnected
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb de poorten op mijn router op de volgende manier opengezet:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~matho041/untitled.GIF

Voorderest heb ik geen firewall oid aanstaan. Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:01

backupdevice

Boeh!

4663

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 17-06 10:29
4663 hoef je niet te forwarden hoor.

Is er niet toevallig een instelling in je router die je nog vergeet ofzo?

En ik neem aan dat je bij iedere server deze lowID melding krijgt? Probeer het iig bij meerdere servers.

Edit:

Als ik jou plaatje vergelijk met het plaatje uit mijn FAQ (http://members.ams.chello...en13/faq/pics/edimax3.jpg), dan lijkt het er op dat je een Edimax router hebt, is dat zo?

Dan moet je het volgende eens proberen, wat iemand vertelde in het gastenboek van mijn FAQ:
Om een High ID te krijgen, moest ik met mijn Edimax router ook nog even bij General Setup > NAT > Special Applications ook nog even de info invullen. Ik weet niet of dit alleen geld of voor alle Edimax gebruikers, misschien toevoeging voor de Edimax tutorial....
Werkt het daarna wel?

[ Voor 58% gewijzigd door Zoefff op 09-02-2004 12:06 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51026

Hallo Tweakers,
Ik ben nu al 3 dagen aan het zoeken maar ik kom er toch echt niet uit. Het probleem is als volgt. Wanneer ik connect met eMule dan krijg ik een laag ID toegespeeld en dat lijkt me toch niet de bedoeling want zo blijf ik in die prutservers zitten. Nou heb ik wat gezocht en nou ligt het als ik de faqs mag geloven dus aan het feit dat mijn zogenaamde “poort 4662” dus dichtzit.

Nou heb ik mij helemaal scheel gezocht op deze computer maar ik heb echt geen idee wat hiervan de oorzak is en al helemaal niet hoe ik dit zou moeten oplossen. Kan iemand mij dus helpen met dit probleem(pje)?

Ik denk dat deze informatie nodig is:
-De computer waar ik op zit draait op WinXP en deze is verbonden met internet via een crossed kabel die aan de computer beneden zit. Deze computer draait op Win 98 en deelt het internet met behulp van ICS.
-Ik heb eMule v0,41b.29.
-Verder heb ik al diverse malen gelezen dat het misschien aan de WinXP firewall ligt maar zover ik weet staat die niet aan.

Graag hoor ik een oplossing, bedankt.

P.s. Misschien is dit handig voor een oplossing.
Ik heb deze test gedraait op port 4662: http://www.thedonkeynetwork.com/connection_test?port=4662

De uitkomst was:
timeout : timeout on ip blablabla (6 sec)

this means, that we even did not receive a
RESET signal; maybe due to a 'stealth' firewall

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 51026 op 09-02-2004 18:27 . Reden: heb iets toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Je moet in ICS wel je poorten forwarden ;)

Pakketjes voor jou eMule komen nou aan op je win98 bak en houden daar op (immers, ze zijn bestemd voor poort 4662 en op die win98 bak draait niks op die poort ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah ik moet het dus op de PC beneden op gaan lossen en niet hier :). Nou klinkt het heel simpel porten forwarden maar als ik heel eerlijk ben heb ik geen idee hoe ik dat zou moeten doen. Kun je me dus nog een klein schopje in de goede richting geven?

Die PC beneden maakt verbinding met internet via een USB modem dus volgens mij zit het ook wat ingewikkelder in elkaar. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

ICS is wat lang geleden voor me moet ik eerlijk zeggen en ik kan op werk niet controleren waar je poort forwards in kunt stellen.
Je zult idd sowieso op de pc die internet deelt dingen moeten aanpassen.

Uit mijn hoofd zeg ik dat het gewoon bij network connections zit (maar mind you, das uit mijn hoofd :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Ik weet ook niet meer precies hoe dat met Windows98 ging, volgens mij vrij ingewikkeld, en kon je niet zomaar poorten open zetten.

In de MSKB staat wel een uitgebreid artikel hoe je poorten kan forwarden met behulp van een .inf file, misschien interessant om door te lezen, maar het lijkt me sterk dat er geen makkelijkere oplossing zou bestaan?

Iig, dit is het artikel: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http://support.microsoft.com:80/support/kb/articles/q231/1/62.asp&NoWebContent=1

Have fun ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Zoefff op 09-02-2004 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74054

Nu heb ik het weer Low ID, ik denk dat IP het probleem is. Ik heb nu andere ip, dan krijg ik ineens weer low ID. Wat kan ik tegen doen ? Heb vanlles al geprobeerd, faq heb ik gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Wat gebruik je aan routers/servers? Misschien dat je je router even moet resetten omdat je een nieuw IP hebt ofzo? Of even opnieuw forwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb alle poorten geopend die maar mogelijk zijn, router reboot helpt niet echt.

E-Tech Multi PC Modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoefff schreef op 09 februari 2004 @ 19:11:
Ik weet ook niet meer precies hoe dat met Windows98 ging, volgens mij vrij ingewikkeld, en kon je niet zomaar poorten open zetten.

In de MSKB staat wel een uitgebreid artikel hoe je poorten kan forwarden met behulp van een .inf file, misschien interessant om door te lezen, maar het lijkt me sterk dat er geen makkelijkere oplossing zou bestaan?

Iig, dit is het artikel: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http://support.microsoft.com:80/support/kb/articles/q231/1/62.asp&NoWebContent=1

Have fun ;)
Hey, in ieder geval bedankt voor je hulp.
Ik heb dat bestandje is geprobeerd te maken voor poort 4662 en volgens mij is het wel aardig gelukt. Toen heb ik hem beneden gedraaid en vervolgens gereboot en al. Maar nu probeer ik die test weer en er is niks veranderd. Ook nog steeds een lowID op eMule.

Heeft iemand dus nog een idee wat ik verder kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Anoniem: 74054 schreef op 09 februari 2004 @ 20:31:
Ik heb alle poorten geopend die maar mogelijk zijn, router reboot helpt niet echt.

E-Tech Multi PC Modem.
Ik heb ook een e-tech router/modem, geen problemen en heb de zelfde instellingen als in de faq.
http://members.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/pics/etechk.jpg
bij mijn etech heb ik ook nog onder "Special Applications Setup" de benodigde poorten opgezet, voor incomming en outgoing.
Verder, in ZoneAlarm ingesteld, en de XP firewall uitgezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79886

@femmerink: Als het je nog steeds niet gelukt is, moet je is hier kijken
http://www.practicallynet.../ics/icsconfiguration.htm
Daar staat een makkelijk freeware programmatje om je poorten te forwarden. Er staat ook een vrij duidelijke manual bij. Hiermee is het mij ook gelukt op een Win 98 PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
[table border=1][tr][td bgcolor=#FFFFDD]Ik ben de laatste tijd weer een beetje bezig geweest met het updaten van mn FAQ, en ik moet zeggen dat ik dat wel redelijk gelukt vind :P

Ik ben alleen nog op zoek naar meer tutorials of kleine handleidingen voor het forwarden van poorten op verschillende routers.

Voorbeelden daarvan die ik al op mn site heb staan zijn:
  • Draytek Vigor
  • E-Tech
  • Sitecom
  • Edimax
  • Sweex
  • ZyXel 650 H
  • Mijn vraag is nu of er misschien mensen zijn met een andere router dan die al zijn behandeld, en of zij even de tijd willen nemen om een kleine handleiding te maken, of wat screenshotjes te maken, en dit naar mij op te sturen? Het is een kleine moeite om te doen, en je helpt er een hoop mensen mee! In mn profiel kan je mn mailadres vinden, alvast bedankt! :)
[/][/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 10:50

klokop

swiekie swoeng

Ik snap iets niet. In mijn het lijstje van mensen die bestanden van mij aan het downloaden zijn, staan altijd alleen maar bestanden die ik op dat moment ook aan het downloaden ben. Bestande die ik reeds in mijn bezit heb en share worden dus nooit gedownload.

Is dit toeval? Of een gevolg van het 'credit' systeem? Zo kom ik nooit aan credit natuulijk...

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Het is een gevolg van het credit systeem. Omdat jij die bestanden aan het downloaden bent, krijgen de mensen waarvan jij ze download, veel credit bij jou. Vaak willen zij ook nog stukjes hebben van diezelfde bestanden, die jij al wel binnen hebt (via een andere bron), maar zij nog niet. Daarom gaan ze het ook van jou downloaden.

Als je in de uploadqueue kijkt, zullen er vast wel bestanden tussen staan die je al in je bezit hebt, maar die zullen op een veel lagere plaats staan.

Overigens, dit is toch niet negatief? Het feit dat zij die bestanden van jou downloaden, betekent alleen maar dat jij ook weer credit bij hen krijgt, waardoor het downloaden ook weer sneller gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Zoefff schreef op 10 februari 2004 @ 11:19:
Ik ben de laatste tijd weer een beetje bezig geweest met het updaten van mn FAQ, en ik moet zeggen dat ik dat wel redelijk gelukt vind :P
Wellicht is het een aardig idee om per router er bij te zetten welke max. settings al getest zijn ?

Ik heb bijvoorbeeld een E-Tech V1 router en kan je mijn "proven" settings wel doorgeven.

deze : [img][http://www.routershop.nl/media/etech.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Mja, ik heb er inderdaad ook wel over gedacht ja, maar het is toch iets wat ook erg afhankelijk van je verbinding en locatie is. Het enige wat eventueel interessant is, is het maximale aantal connecties dat je router aan kan, maar vaak staat dat ook al in de handleiding van je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
Zoefff schreef op 09 februari 2004 @ 12:01:
4663 hoef je niet te forwarden hoor.

Is er niet toevallig een instelling in je router die je nog vergeet ofzo?

En ik neem aan dat je bij iedere server deze lowID melding krijgt? Probeer het iig bij meerdere servers.

Edit:

Als ik jou plaatje vergelijk met het plaatje uit mijn FAQ (http://members.ams.chello...en13/faq/pics/edimax3.jpg), dan lijkt het er op dat je een Edimax router hebt, is dat zo?

Dan moet je het volgende eens proberen, wat iemand vertelde in het gastenboek van mijn FAQ:

[...]

Werkt het daarna wel?
Ik heb nu het volgende bij special applications ingevuld:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~matho041/untitled2.JPG

Hij connect nu wel sneller maar krijg nog steeds de volgende warning:

Warning www.programaspara.com (64.246.16.11:4661) - Your 4662 port is not reachable

Het rare is dat het programma wel gewerkt heeft (met dezelfde verbinding+router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokop

klokop

swiekie swoeng

Zoefff schreef op 10 februari 2004 @ 11:32:
Het is een gevolg van het credit systeem. Omdat jij die bestanden aan het downloaden bent, krijgen de mensen waarvan jij ze download, veel credit bij jou. Vaak willen zij ook nog stukjes hebben van diezelfde bestanden, die jij al wel binnen hebt (via een andere bron), maar zij nog niet. Daarom gaan ze het ook van jou downloaden.
Okee, dat bedacht ik me dus ook toen ik m'n post aan het typen was :P
Als je in de uploadqueue kijkt, zullen er vast wel bestanden tussen staan die je al in je bezit hebt, maar die zullen op een veel lagere plaats staan.
Nou, nee dus. Er staan meestal maar max. 5 personen in die iets van moi aan ge downen zijn, en ALTIJD alleen maar bestanden die ik ook aan de downen ben. Zal es kijken of er iets van mij gedownl.'ed wordt als ik niets meer aan het downl. ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

klokop schreef op 10 februari 2004 @ 17:44:
[...]

Okee, dat bedacht ik me dus ook toen ik m'n post aan het typen was :P

[...]

Nou, nee dus. Er staan meestal maar max. 5 personen in die iets van moi aan ge downen zijn, en ALTIJD alleen maar bestanden die ik ook aan de downen ben. Zal es kijken of er iets van mij gedownl.'ed wordt als ik niets meer aan het downl. ben...
Ik vind het juist heel raar dat er zoveel in staan, en idd ook alleen maar van het bestand dat ik momenteel aan het downloaden ben. Heb soms queque's van 800 mensen 8)7 (of is dat niet veel in emule termen? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Repeat schreef op 10 februari 2004 @ 17:48:Ik vind het juist heel raar dat er zoveel in staan, en idd ook alleen maar van het bestand dat ik momenteel aan het downloaden ben. Heb soms queque's van 800 mensen 8)7 (of is dat niet veel in emule termen? :P)
Dat is weinig ;) Ik probeer mijn queue altijd niet te groot te houden (door weinig bestanden tegelijk te sharen), je hebt er immers niks aan als je op plek 5000 in mijn queue staat :P
Maar ik kan makkelijk een queue van 10.000 creeeren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105332

Hallo,

Ik heb sinds vorige week een internet verbinding via Kerio Winroute 5. Ik kan Edonkey/Overnet gewoon connecten, alleen zijn de dowloads erg traag. Ik heb al even gezocht maar kan niet 1-2-3 vinden hoe de poorten gemapped moeten worden in de Firewall interface tabel.

Wie o wie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
maar heb je wel high-id?
Of heb je een low-id, want trage dowloads hoeven niet altijd daarmee samen tehangen, maar bijvoorbeeld ook met de tijd die je wacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
Resistor schreef op 08 februari 2004 @ 22:23:
Ik zie dat ik opeens een hele lage upload heb.

Het geval: ik download een paar dingen, die staan dus ook in de share, niet bijzonders, ik zit constant met 24KB te uploaden.
Ik krijg de bestanden binnen (eindelijk) en haal ze uit de share omdat ik liever andere dingen deel dan de bestanden die iedereen al heeft.
maar nu is mijn upload nog maar 1,5KB
Er staan 150 mensen op mijn wachtrij, maar die 2 naar wie ik nu aan het uploaden ben komen niet hoger dan 1KB.

eMule v0.41b.29 MorphXT v1.1, up 24, down onbeperkt, max. conn. 255 (waarvan er nu maar 20 in gebruik zijn), heel wat up te loaden, niets down te loaden, W98SE, 2048/320 aDSL

-edit-
hier snap ik dus totaal niets van, ik kijk even en hij springt weer naar de 24, na meer dan 40 minuten niet veel gedaan te hebben :?

-edit2-
oh ja, ik werk veel zonder na te denken, ik had een paar minuten geleden de max. conn. naar 80 gezet, maar daar zie ik niets aan veranderen. Blijft rond de 20 hangen.
Misschien ben je gewoon getuige geweest van een netwerk storing? Dat je het toevallig zag omdat je met eMule bezig was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokop

klokop

swiekie swoeng

IceStorm schreef op 10 februari 2004 @ 17:51:
[...]

Dat is weinig ;) Ik probeer mijn queue altijd niet te groot te houden (door weinig bestanden tegelijk te sharen), je hebt er immers niks aan als je op plek 5000 in mijn queue staat :P
Maar ik kan makkelijk een queue van 10.000 creeeren :).
Hmm. Maar ik heb dus maar een queue van 5? Minimaal in de settings is iets van 500 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Ik volg eMule updates nog maar af en toe sinds ik OverNet heb ontdekt. Dat zijn pas snelheden en het aanbod is prima. Waarom blijven toch zoveel mensen hangen bij eMule met een verouderd protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Anoniem: 14124 schreef op 11 februari 2004 @ 10:59:
Ik volg eMule updates nog maar af en toe sinds ik OverNet heb ontdekt. Dat zijn pas snelheden en het aanbod is prima. Waarom blijven toch zoveel mensen hangen bij eMule met een verouderd protocol.
Mwah... ik had een paar weken terug ook gierende problemen met e-mule en heb n's een weekje Overnet gedraaid.

-Commerciele software (reclametroep dus)
-Enorm slechte User interface
-Volslagen onduidelijk wat de software in de achtergrond allemaal aan het doen is.
-De snelheid bij populaire files is inderdaad enorm hoog.
-Totale aanbod veel kleiner dan bij e-mule.

Toch maar weer terug gegaan naar e-mule ; alleen snelheid is ook niet zaligmakend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Omdat ik eMule toch beter vind werken, al is het alleen maar vanwege het creditsysteem, wat Overnet niet heeft.

En wat betreft het protocol, dat werkt prima hoor. Bovendien word er ook hard gewerkt aan een Overnet lookalike protocol, het Kademlia protocol. Ik blijf lekker bij eMule dus ;)

Maarja, ieder zijn voorkeur toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
ebborazor schreef op 10 februari 2004 @ 12:14:
[...]

Ik heb nu het volgende bij special applications ingevuld:
[afbeelding]

Hij connect nu wel sneller maar krijg nog steeds de volgende warning:

Warning www.programaspara.com (64.246.16.11:4661) - Your 4662 port is not reachable

Het rare is dat het programma wel gewerkt heeft (met dezelfde verbinding+router)
zou iemand mij kunnen vertellen ofdat deze informatie die ik ingevuld heb ook correct is? En als dat het geval is wat de reden zou kunnen zijn voor mijn low id?

dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje ik wil graag het nieuwe Emule proberen, moet ik dan gewoon exe vervangen door nieuwe exe ? Ik wil namelijk wel punten behouden. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Ja, je kan gewoon de bestaande exe vervangen door een nieuwe exe.

In de FAQ kan je ook een lijst vinden waar in staat welke bestanden waarvoor gebruikt worden. Daar staat in dat je userhash (waarmee je credits, of zoals jij het noemt, punten, worden opgeslagen) word bewaard in preferences.dat. Zolang je dat bestand niet overschrijft of weggooit, behoud je je credits.

Zie verder ook deze link uit de startpost: http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/faq.htm#4 :)

[ Voor 12% gewijzigd door Zoefff op 11-02-2004 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:51

vlix

Slee-jur, Slee-jur!

Voor wie het nog niet wist: eMule zit in moeilijkheden. Zie www.freemule.net

Don't be afraid to waste your time... just waste it well

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt, dat nieuwe Emule (0.40) ofzo snap ik niet veel van, dus ben maar terug gegaan naar 0.30e. Het lage ID probleem blijft gewoon, ligt het nou aan Emule of mijn Multi PC Modem ?

Allee poorten geopend die maar mogelijk zijn.
Firewall staat uit.
Verschillende ip adressen gebruikt voor de poorten.
Verschillende versies geprobeerd.
FAQ gelezen.
etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

vlix schreef op 11 februari 2004 @ 19:09:
Voor wie het nog niet wist: eMule zit in moeilijkheden. Zie www.freemule.net
Die werkt niet ;) Heb je wat meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Deutsche version unten German version below Dear eMule User, you receive this mail as a registered member of the official eMule board on http://www.emule-project.net. This is the first newsletter and we do not send them on a regular basis but only on rare occasions. The reason for writing this mail is we want to bring current problems to your attention: A german patent lawyer registered the trademark "eMule" for a dialer related company and is now trying to shutdown or takeover major eMule related websites. Since many of our developers as well as many webmasters live in germany we consider this as a serious threat for the community and development. Therefor we deceided to work together with the first attacked website (emule.de) and go to court with the aim to remove this trademark. However beeing a non-profit project we need your support to accomplish this. Please visist http://www.freemule.net to view more background information, news and ways to help us. Your eMule Team http://www.emule-project.net ----------------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------------------- Deutsche Version Liebe eMule Benutzer, du bekommst diese Mail als registriertes Mitglied des offiziellen eMuleboards auf http://www.emule-project.net. Das ist die erste Infomail die wir versenden und wir tun dies nicht regelmäßig sondern nur zu seltenen Anlässen. Der Grund für diese Mail ist, dass wir dich über aktuelle Probleme informieren wollen: Ein deutscher Patentanwalt hat im Auftrag einer dialer-nahen Firma eMule als Wortmarke eingetragen und versucht nun große eMule Seiten zu schließen oder zu übernehmen. Da viele unserer Entwickler und auch viele Webmaster in Deutschland leben, betrachten wir dies als eine ernste Bedrohung für die eMule Community und Entwicklung. Daher haben wir uns entschieden mit der der ersten angegriffenen Webseite (emule.de) zusammenzuarbeiten und mit dem Ziel der Löschung der Wortmarke vor Gericht zu gehen. Als nicht-kommerzielles Projekt brauchen wir jedoch eure Unterstützung um dies zu tun. Bitte besucht http://www.freemule.net um mehr Hintergrundinformationen, Neuigkeiten und Möglichkeiten und zu unterstützen zu bekommen. Euer eMule Team, http://www.emule-project.net

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt, ik heb toen nog een poging gedaan, een andere ip en ja hoor weer hoge ID :) Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Wat hebben snelheden in de praktijk nou te maken met het type protocol?
8)7

Anyway eMule in de problemen zal denk uiteindelijk een lacher worden. Op het internet is alles "e" en een mule is een dier. En anders switchen we toch gewoon naar Mule? Lekker boeien als wij naar weten wat het is :)

Maaruh:
This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

support@firstway.de

Die gasten zijn zeker al plat gebombardeerd, lol.

[ Voor 16% gewijzigd door SSH op 11-02-2004 23:32 ]

Anoniem: 45379

ik heb een klein vraagje, waarom staat er in veel beoordelingen van files dat mensen hem moeten vrijgeven? er staat dan iets in de trand van "set release!!!"

• Zoefff
Daarmee bedoelen ze dat je het bestand op "release priority" moet zetten. Het bestand krijg dan meer voorrang in je queue, en zal zo dus sneller verspreiden. Vooral met hele nieuwe bestanden is het wel verstandig om te doen.

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-05 16:40
ik heb een klein probleempje...
Ik heb een 80 Gb temp HD voor mijn emule downloads..
als ik in de stats kijk dan zegt emule mij dat er 60 gb in totaal aan emule downloads zijn.. hiervan is 20 Gb completed..
Maar eMule maakt gelijk het complete bestandje aan.. dus logischerwijs zal er nog 20 gb vrij zijn op de HD..

maar dat is dus niet zo.. volgens windows is de map emule/download/ (waar dus alle temp bestandjes instaan) 69 gb... terwijl de complete download size 60 gb is..

Hoe kan dat? zijn dit bestanden van files die niet afgemaakt zijn ofzo? Hoe kan ik uitzoeken welke bestanden weg kunnen? Ik heb zonet ff in zon part.met bestand gekeken, soms kan ik daar de bestandnaam in vinden.. maar soms ook niet.. ik weet dat het nummertje refereerd naar 1 download in je lijst...

maar ik heb natuurlijk geen in om al die 150 part.met bestandjes bij langs te gaan...

eMule staat al dikke 150 dagen achter elkaar te draaien.. met verschillende versies.. totale download 650 Gb

Wie heeft hier een leuke oplossing voor?

Audi A8 W12 6.0

• IceStorm

IceStorm

Kan zijn dat je idd temp bestanden hebt die niet weggehaald zijn na completion. Meest makkelijke manier om die er tussen uit te pikken is in je temp folder even de bestanden op datum te sorteren. Dan kun je zien welke bestanden er onlangs gewijzigd zijn en welke niet. Bestanden die niet gewijzigd zijn voor een tijd zijn bestanden die dus of in de tussenliggende tijd niet verder gegaan zijn met downloaden of die er gewoon 'per ongeluk' nog tussen staan.

Dat is de enige manier om er achter te komen (behalve als je idd je 150 bestaden met de hand wil nalopen en kijken of bestand[nr] nog voorkomt in je downloadqueue :P).

• Zoefff
Er is trouwens al een tijdje een nieuwe versie van MobileMule uit he :)

Nieuwste versie is 0.7a, met een aantal bugfixes en wat nieuwe opties, onderandere een mooier overzicht:

Afbeeldingslocatie: http://mobil.emule-project.net/images/statistics.png

Echt nuttig is het nog steeds niet, maar ik kijk wel steeds vaker even op mn telefoon hoe mn downloads gaan :P

MobileMule: http://mobil.emule-project.net

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik heb gisteren net mijn nieuwe phone gekregen (sony-ericsson z600), en heb hem er nu op zitten. werkt idd heel leuk.

alleen ging het zoeken niet helemaal goed, maar ik zal daar straks ff kijk wat er mis is

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• nIghtorius
  • Laatst online: 16-06 15:34

nIghtorius

Poef!

maybe interessant nieuws:

naam eMule is / wordt gejat door duits bedrijf die bezig houdt met dailers.

meer op:

http://www.freemule.net (.org)
http://www.emule.de
http://www.emule-project.net

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
dat was al gepost :)

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• nIghtorius
  • Laatst online: 16-06 15:34

nIghtorius

Poef!

:X

heb niks gezegd. (tja 600+ replies in een topic en snel controleren als er iets over in staat. maakt de kans groot dat je erover heenleest :))

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
nIghtorius schreef op 12 februari 2004 @ 19:19:
[...]

:X

heb niks gezegd. (tja 600+ replies in een topic en snel controleren als er iets over in staat. maakt de kans groot dat je erover heenleest :))
Kijk eens bovenaan deze pagina :Y) 8)
Maar maakt niet uit hoor, no offence intented
Best snieke truc was ze daar gedaan hebben, maar of het werkt, weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34979

Heeft iemand een goede lijst ip adressen van "pottenkijkers" die je in de "IPfilter.dat" kan gooien? Ik bedoel dan niet clients die te vaak vragen naar bestanden ofzo daar die toch automatisch gebanned worden.

Op deze link uit de FAQ staat er 1 kennen we er nog meer of is dit toch een vrij goede versie?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 34979 op 13-02-2004 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
sommige emules zijn echt wel geheugen lek.

Maar het belangrijke nieuws is dat Startrek Voyager season 1 is uitgekomen op dvd en de SFM rips zwerven er al!!!

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18881

Sinds mijn installatie van Emule .41b heb ik een vrij hoge cpu load die ik eerder niet had.
Hebben jullie dit ook?
Mijn specs:
Raid 0 sata 2 x 80gb 8mb 7200.7 seagates
p4 2.66ghz 533
alle laatste drivers/updates etc geinstalleerd...

Hij blijft over het algemeen op 3-5%, maar soms zijn er uitschieters naar >25% en soms wel >75% :(
Komt allemaal door emule volgens task manager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Anoniem: 18881 schreef op 13 februari 2004 @ 02:50:
Sinds mijn installatie van Emule .41b heb ik een vrij hoge cpu load die ik eerder niet had.
Hebben jullie dit ook?
Mijn specs:
Raid 0 sata 2 x 80gb 8mb 7200.7 seagates
p4 2.66ghz 533
alle laatste drivers/updates etc geinstalleerd...

Hij blijft over het algemeen op 3-5%, maar soms zijn er uitschieters naar >25% en soms wel >75% :(
Komt allemaal door emule volgens task manager...
Dat zijn vooral pieken, maar als je merkt dat je pc echt trager word moet je een andere versie probieren.

Ikzelf draai mod MorphXT v 1.3 (eMule .41b) en die heeft tot zover ik heug de minste CPU pieken en laagste CPU&mem load. Duurde echter wel 5 minute om dat moment te bereiken, daarvoor blaaste ie al hell.

Probeer eens een andere MOD en minder connecties(in all dimensies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
cruger schreef op 13 februari 2004 @ 02:43:
sommige emules zijn echt wel geheugen lek.

Maar het belangrijke nieuws is dat ** is uitgekomen op dvd en de ** zwerven er al!!!
Als je een nieuwere client gebruikt, dan gaat ie redelijk efficient met je geheugen om (voor zover dat kan), en zitten er geen lekken hoor. eMule gebruikt nou eenmaal veel geheugen omdat er heel veel verbindingen worden gemaakt die moeten worden onthouden, hash sets, noem maar op. Zeker als je veel tegelijk download is het redelijk geheugen vretend.

We zien hier liever niet dat er over releases wordt gepraat. Ook al geef je geen linkje, toch liever niet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Mr.Nobody schreef op 12 februari 2004 @ 19:07:
ik heb gisteren net mijn nieuwe phone gekregen (sony-ericsson z600), en heb hem er nu op zitten. werkt idd heel leuk.

alleen ging het zoeken niet helemaal goed, maar ik zal daar straks ff kijk wat er mis is
Er schijnen nog wat bugjes omtrent het zoeken te zitten, dus als het niet lukt moet je niet je hoofd er op breken, waarschijnlijk ligt het niet aan jou :P

Je kan ook nog niet global zoeken volgens mij, maar dat komt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
legolas82 schreef op 13 februari 2004 @ 00:03:
[...]

Kijk eens bovenaan deze pagina :Y) 8)
Maar maakt niet uit hoor, no offence intented
Best snieke truc was ze daar gedaan hebben, maar of het werkt, weet ik niet
Nee, in principe mag het niet werken.

Een patent of geregistreerde naam is namelijk niet geldig, als deze naam voor het registreren al gebruikt werd, ook al was deze nog niet geregistreerd.

Het kost echter wel veel geld om dit aan te vechten bij de rechter, geld wat ze dus nog niet hebben. Hoop voor ze dat het gaat lukken met die donaties, ze hebben al meer dan 6k euro binnen gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Zoefff, kunnen we de berichten voortaan gewoon in 1 post krijgen :P?

Ik geloof er niks van de ze de naam eMule 'weg kunnen pesten', ik ga er even geen geld aan uit geven overigens, ik heb al $ 50 aan ene Simon gegeven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Ja, excuseer :P

Ik ben net wakker, en beetje te lui om op zoek te gaan naar het edit knopje. Realiseerde het me al toen ik ineens 3 paardjes onder elkaar zag staan :P Als je nou nog modpowers had, had je ze van mij wel mogen aanpassen tot 1 bericht hoor ;)

Trouwens, ik zou er wel geld aan willen uitgeven, maar dat heb ik op dit moment gewoon niet. Helaas, ik hoop dat ze het ook redden zonder mijn donatie. Tenzij ik mijn donatie van donkeynl nog terug krijg, dan stuur ik m wel richting eMule :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104228

Ik heb maar een upload van 15kb/s (d/l 380kb/s), betekent dit dat ik dus geen fuk aan dat e-mule ding heb? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Anoniem: 104228 schreef op 13 februari 2004 @ 11:17:
Ik heb maar een upload van 15kb/s (d/l 380kb/s), betekent dit dat ik dus geen fuk aan dat e-mule ding heb? }:O
Nee, das meer dan genoeg om eMule te draaien :P Ik heb zelf ook @home en ik kan niet anders zeggen dan dat het gewoon perfect werkt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104228

maar je moet toch eerst uploaden...en dan kun je pas downloaden??? Dus dan moet ik eerst mn pc een paar dagen laten aanstaan om te uploaden en dan kan ik pas een paar CD's downloaden, right? skiet niet echt op toch? of snap ik het verkeerd? B)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.