eMule opensource eDonkey, deel 10

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.986 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Nah das overdreven ;) Je hoeft niet eerst up te loaden voordat je kunt downloaden. Alleen, veel uploaden zorgt er wel voor dat je later sneller kunt downloaden.
Ik zou zeggen, gewoon proberen en dan merk je het vanzelf wel hoe prettig het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel kb/s haal ik ongeveer als ik net met emule begin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:14
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 11:47:
hoeveel kb/s haal ik ongeveer als ik net met emule begin?
ik persoonlijk zat rond de 20 kb/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uuuh.... 20kb/s is toch niet "prettig"????

Misschien moet ik het toch maar eens proberen...want ik snap dr geen donder van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:07
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 11:55:

Misschien moet ik het toch maar eens proberen...want ik snap dr geen donder van.
Mijn ervaring is dat je voor 1 download bijvoorbeeld 20kb/s haalt. Maar als je er meerdere tegelijk aan hebt staan haal je in totaal veel hogere downloadsnelheden. Zoals hier heel vaak gezegd: eMule is niet het tooltje om snel iets binnen te halen, maar wat juist zo handig is is dát je het hoe dan ook binnen krijgt. En dat is met andere p2p programma's nog wel eens de vraag.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zoefff schreef op 13 februari 2004 @ 10:46:
[...]
Een patent of geregistreerde naam is namelijk niet geldig, als deze naam voor het registreren al gebruikt werd, ook al was deze nog niet geregistreerd.
Met een beetje mazzel kunnen ze inderdaad aantonen dat het merk te kwader trouw is geregistreerd.... Lijkt me niet zo'n extreem dure zaak overigens. Overigens lijkt me dit voor een merkenbureau best een interessante zaak (veel gratis publiciteit enzo).
IceStorm schreef op 13 februari 2004 @ 10:50:
....ik heb al $ 50 aan ene Simon gegeven ;).
Hhehehe , goh , da's toevallig ... ik ook .... die donatieronde daar liep ook _vet_ goed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 11:55:

Ken je het verschil tussen Bytes en Bits? en 20kbs is snel genoeg als je maar 200 gig aan vrij schijf ruimte hebt ;)

Anyway:
[img]ftp://down@195.241.150.10/emuledown.JPG[/img]

Gebruik 41b.29 Morhxt V1.3, lekker vaag, zal wel een bug zijn :(

[ Voor 6% gewijzigd door SSH op 13-02-2004 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi all, ik heb echt gezocht (maar topic is een tikkie groot ;) ) en het url commando om alle berichten onder elkaar weer te geven weet ik niet meer, iemand?

Mijn vraag is het volgende, ik krijg van mijn firewall (zonealarm) af en toe de melding dat mijn modje (Pawcio 4.13) e-mail probeert te verzenden. Tot nu toe geef ik hem daar geen toestemming voor. Weten jullie wat het is en of het gewoon iets onschuldigs is als messages (die krijg ik namelijk nooit) in eMule?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:26
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 16:19:
Hi all, ik heb echt gezocht (maar topic is een tikkie groot ;) ) en het url commando om alle berichten onder elkaar weer te geven weet ik niet meer, iemand?
Dat staat in de topicstart ;) Je moet "?limit=999" achter de url zetten (zonder aanhalingstekens uiteraard).
Mijn vraag is het volgende, ik krijg van mijn firewall (zonealarm) af en toe de melding dat mijn modje (Pawcio 4.13) e-mail probeert te verzenden. Tot nu toe geef ik hem daar geen toestemming voor. Weten jullie wat het is en of het gewoon iets onschuldigs is als messages (die krijg ik namelijk nooit) in eMule?
En zoals je al vermoedde is dit inderdaad al erg vaak langsgekomen. Sommige mensen hebben hun eMule om wat voor reden dan ook op poort 25 draaien. Dit is de standaardpoort waar je email op verstuurt, en dat weet ZoneAlarm ook.

Als je verbinding maakt met zo'n client, dan denkt ZoneAlarm dat eMule mailtjes aan het versturen is, omdat ie op poort 25 zit, maar dat is helemaal niet zo.

Het is dus vrij onschuldig, alleen irritant om die melding steeds weg te moeten klikken :P

Edit:

Ik heb het ook maar even toegevoegd aan de veelgestelde vragen in de FAQ:

Ik krijg van mij firewall de melding dat eMule e-mail probeert te versturen?

[ Voor 11% gewijzigd door Zoefff op 13-02-2004 16:59 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnks Zoefff, (uuhhh 8)7 sorry staat gewoon in de topicstart)

Bedankt voor je snelle antwoord en veel succes nog met geweldige site die vast goed bezocht word (en dat ie daar niet in de faq's stond wist ik ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilson_Fisk schreef:
Heeft iemand een goede lijst ip adressen van "pottenkijkers" die je in de "IPfilter.dat" kan gooien? Ik bedoel dan niet clients die te vaak vragen naar bestanden ofzo daar die toch automatisch gebanned worden.

Op deze link uit de FAQ staat er 1 kennen we er nog meer of is dit toch een vrij goede versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met volgende probleem, ik heb Casema Wanadoo Power abbo, met een Sitecom DC202 router, heb alle poorten die voor emule nodig zijn openstaan, en emule werkt in principe ook goed.

Nu is het volgende aan de hand, in mijn serverlijst staan diverse servers met :4661 aan het eind, hier kan ik met geen mogelijkheid verbinding mee krijgen, alle overige servers heb ik geen problemen mee.

Wie kan mij vertellen waarom ik servers die eindigen met :4661 niet kan bereiken?

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

post anders even je log?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 01:54:
Heeft iemand een goede lijst ip adressen van "pottenkijkers" die je in de "IPfilter.dat" kan gooien? Ik bedoel dan niet clients die te vaak vragen naar bestanden ofzo daar die toch automatisch gebanned worden.

Op deze link uit de FAQ staat er 1 kennen we er nog meer of is dit toch een vrij goede versie?
hier heb je een lekkere sappige ipfilter.dat

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik post toch eens in dit topic, ik gebruik al een tijd emule, er valt een hoop mee te vinden, maar het gaat gewoon altijd langzaam.

emule 0.30c
max sources per file 450
max connections 350

ik draai kerio personal firewall, maar als het goed is heb ik alles "gecleared" bij kerio wat betreft emule, want anders zou ik niet eens kunnen downloaden.

verder een goeie 100mbit verbinding naar surfnet via pppoe (raspppoe), dus daar kan het niet aan liggen zou ik denken.

Iemand nog tips? Of is tussen de 1 en 10 k heel normaal per download?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

hmm, je max connections is wel aan de lage kant vind ik. Zo heb je hooguit maar 1 of 2 personen tegelijk waar je een file van download. Ik heb de mijne op max. 1500 connections staan en haal zo regelmatig 6 users per file waarvan ik download. Daarnaast, als je maar weinig files in je download que hebt staan haal je natuurlijk niet vaak een hoge download snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Heb je een high id, wat download je qua hoeveelheden en aantal bronnen etc ;)?

Aantal connections is prima, ik heb 250 omdat mijn router daar boven begint te bokken en dat gaat prima.
Een aantal van 1500 is gewoon veel te veel. Dat haal je nooit.
Max sources per file zou ik overigens wel hoger zetten, dat kan weinig kwaad.

[ Voor 62% gewijzigd door IceStorm op 15-02-2004 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
high id, 2 miljard ofzo, op dit moment 3 films met respectievelijk 54(0), 13(0), en 34/36(2) bij sources.

Ik zal iig wat met die waardes spelen, maar blij te horen dat connections dus niet vet hoog moet , ik verdenk dat dat af en toe mijn firewall en dus mijn systeem laat crashen

oja upload limit is 17 kb

[ Voor 21% gewijzigd door maratropa op 15-02-2004 15:36 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nou, ik ben sinds een week ook met emule begonnen :)
Heel de handleiding gevolgd van www.dutchemulefaq.tk, en het werkt goed
Upload op 50 kbps gezet, downloads komen ook redelijk binnen (gem rond de 20 kbps)
Daar ben ik dus goed tevreden over

Alleen 1 probleem: het connecten met KAD lukt niet :(
ben er al een week mee bezig, maar nog steeds geen resultaat
Poort 4673 UDP en TCP opengezet (ook al hoeft alleen UDP volgens dutchemulefaq.tk)
Connecten met zoefff.gotdns.com:4673 en 213.84.166.203:4673 lukt geen van beide
Ik maak geen gebruik van een firewall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceStorm schreef op 15 februari 2004 @ 15:29:
Heb je een high id, wat download je qua hoeveelheden en aantal bronnen etc ;)?

Aantal connections is prima, ik heb 250 omdat mijn router daar boven begint te bokken en dat gaat prima.
Een aantal van 1500 is gewoon veel te veel. Dat haal je nooit.
Max sources per file zou ik overigens wel hoger zetten, dat kan weinig kwaad.
Dat hangt af van de hoeveelheid downloads die je gelijktijdig hebt. Als je 1 of 2 downloads hebt, waarbij je max connections op 450 staat dan haal je de 1500 uiteraard niet nee. Als je router het wel aankan, dan kan je het gewoon proberen, maar meer verbindingen vreet wel ook meer systeembronnen.
Thx man.

Heeft iemand een beschrijving van de acces levels combinatie?
Format:
IP-Range , Access Level , Description

De drie getallen na de iprange zijn dus de rechten die expliciet geeft aan een andere client. Kan alleen geen beschrijving vinden van de andere combinaties.
000, 100 etc.
Of is dit gewoon de subnetmask die derachter staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doe ik in vredesnaam met deze foutmelding?

DbEnv::open:DB_RUNRECOVERY:fatal error, database recovery

Emule start niet meer en ik weet niet wat ik er mee aan moet.
Op de emule sites kan ik er eigenlijk niets over vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:49

Ankh

|true

weet iemand een goeie url voor fakechecks? ik zat weer eens te kijken in me preferences zag nu die optie staan (normaal gebruik ik het nooit :))

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Laatst online: 21:10

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 17:29:
[...]
Heeft iemand een beschrijving van de acces levels combinatie?
Format:
IP-Range , Access Level , Description

De drie getallen na de iprange zijn dus de rechten die expliciet geeft aan een andere client. Kan alleen geen beschrijving vinden van de andere combinaties.
000, 100 etc.
Of is dit gewoon de subnetmask die derachter staat?
Nee het subnetmask schrijf je op die manier tussen 0 en 32. Bij je security settings kan je het Filterlevel instellen, de drempelwaarde dus en die staat ook achter de ip's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb de oplossing gevonden. Of beter gezegd, gekregen. Voor iedereen die deze foutmelding krijgt, doe het volgende. Herinstalleer emule IN EEN ANDERE DIRECTORY!.

Stom eigenlijk dat ik daar zelf niet opgekomen ben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 17:29:
Dat hangt af van de hoeveelheid downloads die je gelijktijdig hebt. Als je 1 of 2 downloads hebt, waarbij je max connections op 450 staat dan haal je de 1500 uiteraard niet nee. Als je router het wel aankan, dan kan je het gewoon proberen, maar meer verbindingen vreet wel ook meer systeembronnen.
Mijn record aan connections is ca 750 en dat was toen ik 180 files in mijn queue gooide. Je kunt in statistics zien wat je max connections tot nu toe is, lijkt me sterk dat je over de 1000 bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal,

Sinds een maandje werk ik met e-mule! Super programma vergleken met kazaalite :)... Ik heb alleen 1 probleempje :( Ik heb altijd een low ID.. NU heb ik op de faq gelezen dat ik een aantal poorten open moest zetten (gebruik namelijk een Sweex modem). Na dit te hebben gedaan dacht ik dat het wel beter zou worden. Helaas blijf ik een low Id hebben en kan ik niet connecten met Kad... Mijn upload is gemiddeld 27 KB/s en download tussen de 10 KB/s en 50 KB/s...

Wat doe ik verkeerd?

ID Public Port Private Port Port Type Host IP Address
1 4662 4662 TCP Mijn ip (www.myip.com ;) )
etc..... (nog 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:37
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 14:44:

Ok ik heb de oplossing gevonden. Of beter gezegd, gekregen. Voor iedereen die deze foutmelding krijgt, doe het volgende. Herinstalleer emule IN EEN ANDERE DIRECTORY!.

Stom eigenlijk dat ik daar zelf niet opgekomen ben 8)7
Hoop wel dat je dan de bestanden met je userhash etc ook naar de nieuwe directory gooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 17:55:
Hey allemaal,

Sinds een maandje werk ik met e-mule! Super programma vergleken met kazaalite :)... Ik heb alleen 1 probleempje :( Ik heb altijd een low ID.. NU heb ik op de faq gelezen dat ik een aantal poorten open moest zetten (gebruik namelijk een Sweex modem). Na dit te hebben gedaan dacht ik dat het wel beter zou worden. Helaas blijf ik een low Id hebben en kan ik niet connecten met Kad... Mijn upload is gemiddeld 27 KB/s en download tussen de 10 KB/s en 50 KB/s...

Wat doe ik verkeerd?

ID Public Port Private Port Port Type Host IP Address
1 4662 4662 TCP Mijn ip (www.myip.com ;) )
etc..... (nog 5)
Ik denk dat je niet de werkwijze achter een poort doorsturen begrijpt (het is niet poort openzetten, het is de bedoeling dat de Sweex Router (het is een router met ingebouwd modem) het verkeer naar die poort doorstuurt naar jouw eigen pc).

Wat hij moet doen is al het verkeer dat binnenkomt op poort 4662 (dat heb je goed) door moet sturen naar jouw pc. Denk nu eens heel goed na over wat het ip van jouw pc is (niet die van de Sweex) en je weet wat je in moet vullen. (edit: bedenk eens welk ip je zou krijgen als je met een andere pc in jouw thuisnetwerk naar myip.com zou surfen. Dan krijg je ook hetzelfde ip als je dat nu bij je eigen pc kreeg toen je naar myip.com surfte. Ra ra hoe kan dat)

Overigens moet je natuurlijk ook 4672 en 4673 als UDP doorsturen.

[ Voor 9% gewijzigd door The Third Man op 17-02-2004 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi een ieder,

Ik heb al eerder een reply geplaatst maar kreeg daar geen reactie op:

Het volgende probleem doet zich in mijn emule voor:

Router: Sitecom DC 202 V2 (meest recente firmware)
Internet: Casema Wanadoo Power met Eurodocis modem.
Emule: 0.41b.29 incl Kad

Wanneer ik mijn internet aansluiting rechtstreeks op mijn emule bakkie aansluit is er totaal geen probleem en werkt alles 200%

Nu als ik achter de router hang heb ik het volgende ietwat raar probleem misschien. Ik heb ALLE benodigde emule poorten doorgemapt naar mijn emule bakkie. Heb bij verbinding een high ID dus theoretisch gaat het goed.

Nu staan er in de serverlijst een heleboel servers, neem ik Probenprinz bv. met ip nummer xxx.xxx.xxx.xxx : 4242, connecten geen probleem, neem ik Byte Devils met ip xxx.xxx.xxx.xxx : 3306, connecten geen probleem, nu komt het, neem ik Razorback met ip xxx.xxx.xxx.xxx : 4661, connecten niet mogelijk, server schijnt dood te zijn, dit probleem is met alle servers die eindigen op : 4661.

Ik heb 4661 in mijn router doorgemapt naar lokaal ip nummer van mijn emule bakkie, echter zonder enig succes.

Wanneer ik via www.grc.com mijn port 4661 laat "proben" zegt deze: "Closed Kar2ouche Peer location service"

Ik ben nu ruim een maand aan het proberen, veranderen, aanpassen enz. enz.

Kunnen jullie mij van een helpend advies voorzien.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:40
ik heb een vraagje over emule, ik heb de faq al eerder door gelezen maar kan er niet echt iets op vinden van mij vraag en weet ook niet hoe of naar wat ik moet gaan zoeken.

Vraag:

ik zit nu al een hele tyd naar me firewall te kijken (zone alarm) en zie de hele tyd dat er een source ip binnen wil komen via de poort 4662 en 4673, maar gelukkig worden ze de hele tyd geblockt. Dit zijn de poorten die ik gebruik voor emule maar die heb ik niet aan staan, maar nu wil ik wel weten als dit kwaad kan. ik heb vanmiddig wel een trojan virus gevonden in een file die ik op de comp had staan, natuurlijk netjes verwijdert met de symantec stappen plan :) maar zou dit van invloed kunnen zijn op wat ik in me firewall zie en moet ik voortaan andere poorten gebruiken, zo ja hoe block ik poort 4662 en 4673.

p.s

het gaat steeds om verschillende source ip adressen die bij me aan kloppen.

[ Voor 6% gewijzigd door badboynova op 17-02-2004 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

badboynova schreef op 17 februari 2004 @ 21:44:
ik heb een vraagje over emule, ik heb de faq al eerder door gelezen maar kan er niet echt iets op vinden van mij vraag en weet ook niet hoe of naar wat ik moet gaan zoeken.

Vraag:

ik zit nu al een hele tyd naar me firewall te kijken (zone alarm) en zie de hele tyd dat er een source ip binnen wil komen via de poort 4662 en 4673, maar gelukkig worden ze de hele tyd geblockt. Dit zijn de poorten die ik gebruik voor emule maar die heb ik niet aan staan, maar nu wil ik wel weten als dit kwaad kan. ik heb vanmiddig wel een trojan virus gevonden in een file die ik op de comp had staan, natuurlijk netjes verwijdert met de symantec stappen plan :) maar zou dit van invloed kunnen zijn op wat ik in me firewall zie en moet ik voortaan andere poorten gebruiken, zo ja hoe block ik poort 4662 en 4673.

p.s

Ik begrijp niet echt wat je bedoelt met 'source ip'? Bedoel je niet gewoon ip-adressen? Daarbij begrijp ik ook de vraag niet, zoals je zelf weet zijn dat de poorten van Emule, dus waarom zou je dat blocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:14

boesOne

meuh

verhaal...

Jaja.. das volk dat jouw ip in de known clients heeft staan en ff kijken of je online bent. Niet erg.

[ Voor 58% gewijzigd door boesOne op 17-02-2004 22:03 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Vraag:

p.s

:D
Ik wilde net het zelfde gaan vragen, ik heb eMule al meer dan een week niet gebruikt, en ik krijg ook steeds incoming verkeer, de firewall in het modem laat die poorten door, en vervolgens worden ze door mijn ZoneAlarm (ik maak mij meer zorgen over uitgaand verkeer, ZoneAlarm is daar goed genoeg voor) tegengehouden.

Het zal wel clients zijn die heel lang blijven doorvragen naar bestanden waarvan ze weten dat jij ze hebt. Of van de 'foute' organisaties die willen controleren, ik kreeg zeer veel filtered IP's met eMule (veel films gedownload, dat is ontdekt en nu zullen ze wel willen controleren voor 'bewijs')
Denk ik.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 19:58:
Hoi een ieder,

Ik heb al eerder een reply geplaatst maar kreeg daar geen reactie op:

Het volgende probleem doet zich in mijn emule voor:

Router: Sitecom DC 202 V2 (meest recente firmware)
Internet: Casema Wanadoo Power met Eurodocis modem.
Emule: 0.41b.29 incl Kad

Wanneer ik mijn internet aansluiting rechtstreeks op mijn emule bakkie aansluit is er totaal geen probleem en werkt alles 200%

Nu als ik achter de router hang heb ik het volgende ietwat raar probleem misschien. Ik heb ALLE benodigde emule poorten doorgemapt naar mijn emule bakkie. Heb bij verbinding een high ID dus theoretisch gaat het goed.

Nu staan er in de serverlijst een heleboel servers, neem ik Probenprinz bv. met ip nummer xxx.xxx.xxx.xxx : 4242, connecten geen probleem, neem ik Byte Devils met ip xxx.xxx.xxx.xxx : 3306, connecten geen probleem, nu komt het, neem ik Razorback met ip xxx.xxx.xxx.xxx : 4661, connecten niet mogelijk, server schijnt dood te zijn, dit probleem is met alle servers die eindigen op : 4661.

Ik heb 4661 in mijn router doorgemapt naar lokaal ip nummer van mijn emule bakkie, echter zonder enig succes.

Wanneer ik via www.grc.com mijn port 4661 laat "proben" zegt deze: "Closed Kar2ouche Peer location service"

Ik ben nu ruim een maand aan het proberen, veranderen, aanpassen enz. enz.

Kunnen jullie mij van een helpend advies voorzien.

Alvast bedankt.
Je haalt volgensmij 2 dingen door elkaar:

Verbinden naar een server:
Jouw pc met poort random (zomaar een getal bijvoorbeeld 12333) maakt verbinding met server met poort 4661, wat blijkbaar niet lukt.

Echter nu heb je zelf poort 4661 doorgestuurt op je router, maar dat is voor als mensen NAAR JOU verbinding maken.

Het doormappen van een poort is dus iets heel anders, dat is voor als mensen verbinding maken naar jou en normaal gesproken tegen dichte poorten aanlopen (omdat de router die poort niet door heeft gestuurd en dus in het prullenbakje laat verdwijnen);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

gladiool schreef op 15 februari 2004 @ 15:19:
Ik post toch eens in dit topic, ik gebruik al een tijd emule, er valt een hoop mee te vinden, maar het gaat gewoon altijd langzaam.

emule 0.30c
max sources per file 450
max connections 350

ik draai kerio personal firewall, maar als het goed is heb ik alles "gecleared" bij kerio wat betreft emule, want anders zou ik niet eens kunnen downloaden.

verder een goeie 100mbit verbinding naar surfnet via pppoe (raspppoe), dus daar kan het niet aan liggen zou ik denken.

Iemand nog tips? Of is tussen de 1 en 10 k heel normaal per download?
Download anders even een mod op www.emule-mods.de Daar staan de instellingen meestal standaard wel goed in.
Verder heb ik het aantal bronnen op een file op max 1000 en totaal op max 10.000

Jij hebt max 350, das wel heeel erg weinig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
waarom gaat het bij mij zo rete traag? ik upload met 35 kb\sec (me max is 65)
en hij download maar met 3-15 kb\sec ... moet sneller kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Kwal schreef op 17 februari 2004 @ 14:15:
[...]
Nee het subnetmask schrijf je op die manier tussen 0 en 32. Bij je security settings kan je het Filterlevel instellen, de drempelwaarde dus en die staat ook achter de ip's.
Ah merci. In feite is het dus alleen toestaan of weigeren.
Vaag dat ze zo een verzameling daarvoor hanteren.
[0,127] [128,-> }

Had je in pricipe ook met alleen een 1 of 0 kunnen doen; voor een ja of nee.
Imperium schreef op 17 februari 2004 @ 23:15:
Hangt af van:
Hoeveel downloads je tegelijk hebt.
Het aantal verbindingen je voor een file toestaat en het totaal aantal
verbindingen.
Hoe lang je client aan staat; hoe langer hoe beter omdat je in een wachtrij
terecht komt. Als je je pc de hele dag laat aan staan dan heb je veel meer concurrent downloads en een hogere (totale) download snelheid.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 23:32:
[...]

Ah merci. In feite is het dus alleen toestaan of weigeren.
Vaag dat ze zo een verzameling daarvoor hanteren.
[0,127] [128,-> }

Had je in pricipe ook met alleen een 1 of 0 kunnen doen; voor een ja of nee.
Nee, om dezelfde reden waarom wij met 10 verschillende cijfers tellen in plaats van 2: omdat je meer mogelijkheden hebt. Als je je filterlevel omhoog gooit in Emule houd je dus meer tegen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

SCaRaBaeuS schreef op 17 februari 2004 @ 14:12:
weet iemand een goeie url voor fakechecks? ik zat weer eens te kijken in me preferences zag nu die optie staan (normaal gebruik ik het nooit :))
*schop* =P

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Fakechecks? Uh, ik heb nooit fakes ;)
Bij hele vage filenames wil ik nog wel eens alle filenames bekijken om te zien of het niet al te veel wisselt en dat voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

ach ik moest een programma hebben en toen waren het leuke plaatjes van mannen :r :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oy78
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:50
Je kan op filedonkey.com kijken voor fakes, daar wil ik ook nog wel eens kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oy78
Misschien heb je maar weinig sources per file? Zeldzame files gaan meestal wel langzamer ja... En heb je daarnaast al veel geuploaded, staat je sessie al lang open etc.
Uiteindelijk zal ie heus wel sneller gaan lopen hoor, ik haal de laatste weken ook steeds vaker snelheden van 100k+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Geduld is een schone zaak. Wanneer je genoeg geupped hebt volgt je down vanzelf. Vroeger kwam ik ook nooit boven de 10K, tegenwoordig moet ik hem cappen op 75K omdat er nog wat server functies over die verbinding moeten :)

Download iig diverse mod omdat het instellen nog weleens lastig is. Wat faqs over instellingen kan ook geen kwaat. Als het eenmaal aan de gang is kan ik je verzekeren dat eMule rockt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere Kwal schreef op 17 februari 2004 @ 18:11:
[...]
Ik denk dat je niet de werkwijze achter een poort doorsturen begrijpt (het is niet poort openzetten, het is de bedoeling dat de Sweex Router (het is een router met ingebouwd modem) het verkeer naar die poort doorstuurt naar jouw eigen pc).

Wat hij moet doen is al het verkeer dat binnenkomt op poort 4662 (dat heb je goed) door moet sturen naar jouw pc. Denk nu eens heel goed na over wat het ip van jouw pc is (niet die van de Sweex) en je weet wat je in moet vullen. (edit: bedenk eens welk ip je zou krijgen als je met een andere pc in jouw thuisnetwerk naar myip.com zou surfen. Dan krijg je ook hetzelfde ip als je dat nu bij je eigen pc kreeg toen je naar myip.com surfte. Ra ra hoe kan dat)

Overigens moet je natuurlijk ook 4672 en 4673 als UDP doorsturen.
Thx.... Kwal _/-\o_

• Ankh

Ankh

|true

okay ik zit volgens mij met een probleem :P

ik had altijd blackhand draaien :) (dus met kadmelia) draaide perfect enkel hij crashde telkenms dus 's nachts had het geen zin :)

dus heb ik beetje verder gezocht en vond ik ef-mod ook met kadmelia.. ziet er mooi uit en lijkt ook perfect te werken. Alleen wanneer ik wat download en naar de queue kijk zie ik dat soms +100 krijg ofzo . oftewel ik heb niet genoeg credits lijkt me.. wanneer ik bij server tab kijk en dan naar de credits blijf ik gewoon steken op 1100 credits. terwijl als ik bij blackhand kijk ging ik gewoon omhoog :S

klopt dit wel? het viel me op en lijkt me toch wel een probleempje om op die 1100 credits te blijven steken :(

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:28

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Die 1100 credits heeft alleen te maken wanneer je met een nieuwe server verbind. Vanaf 1100 teld die dan af. Zodra je de 0 bereikt word je 1-24 uur geband van die server. Maar dat gebeurt vaak alleen als je of teveel kleine files shared (of C:\ drive), teveel server requests maakt of te vaak van server naar andere server hopt... Dus die soort van credits heeft niets te maken met je DL queues...

Systeem specs

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Is er een programma waarmee je je opgebouwde krediet van eMule kan zien? Ik weet dat in eMule zelf deze informatie niet vrijgegeven wordt i.v.m. fraude :)

• Jeroen O
  • Laatst online: 15-09 10:53
BAUKstEr schreef op 19 februari 2004 @ 15:23:
Is er een programma waarmee je je opgebouwde krediet van eMule kan zien? Ik weet dat in eMule zelf deze informatie niet vrijgegeven wordt i.v.m. fraude :)
Als je bij iemand in de wachtrij staat kan je per gebruiker wel een beetje gokken of je credits hebt of niet.
Als je de eigenschappen van een gebruiker opvraagt kan je zien hoeveel je van hem gedownload hebt en hoeveel hij van jou heeft gedownload.

Als je meer naar hem verstuurd hebt dan gedownload mag je toch wel aannemen dat je credits bij hem hebt.

Of er ook speciale programma's zijn weet ik niet, maar op deze manier kan je er dus ook ongeveer achter komen.

Edit:

Ik vraag me eigenlijk af wat er te frauderen valt. Aangezien je credits bij andere gebruikers liggen opgeslagen lijkt het me niet dat het kwaad kan dat je ziet bij welke gebruikers je credits hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door Jeroen O op 19-02-2004 16:41 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:28

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Met eMule Plus kan je wel je eigen credits bij andere persoon zien.

Systeem specs

Verwijderd

Ik heb egt iets heel vaags ...Als ik naar www.webwereld.nl ga en ik heb emule aanstaan dan kom ik niet op die pagina hij laad de pagina maar voor ongeveer 10%. Als ik emule uitzet dan kom ik gewoon op die site? iemand een oplossing .....

Ik heb bij andere sites daar geen last van.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
een mod met variabele upload/aantal connecties :? wel raar dat ie het alleen doet bij webwereld

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Ja ik snap er zelf ook niks van ik gebruik kadmelia of hoe je dat typ :S.
En ik zit op de server saugstube

Verwijderd

Hmm dit is egt heel vaag als ik mobilemule uizet ( je weet wel ..zodat je met je telefoon op emule kunt) dan werkt die site ook gewoon weer...het zal dus wel daaraan liggen.

• Mr.Nobody
  • Niet online
kijk de oplossing is simpel: minder verbindingen en of upload lager, alleen zou jou probleem bij alle websites moeten zijn, en dat is dus niet zo. helpt een keertje F5 niet?

het is kademlia :)

edit: ok, mobilmule heb je dus last van. vaag zelf geen probleem mee

[ Voor 16% gewijzigd door Mr.Nobody op 19-02-2004 21:40 ]

Verwijderd

Ja idd heel erg vaag maar bedankt ik zet het gewoon uit ik gebruik het verder tog nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo2K-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 22:28
Ik krijg de laatste tijd steeds vaker de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapover/error.JPG

Downloads en Uploads blijven wel gewoon werken en ik kan het ook gewoon wegklikken (krijg wel 20x dezelfde melding), maar het is gewoon bijzonder irritant. Heeft iemand een idee waardoor dit zou kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05:44
Als ik nu de nieuwste kademlia client wil downloaden en installeren (werk nu met Emule 0.30e) blijven mijn bestaande downloads dan wel?

ik wist trouwens niet dat dit zo een ingewikkeld was O-) ik snap er geen bal van wat ik hier lees maar wat vinden jullie aan te raden voor een n00b?

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deinstalleren en NOOIT meer gebruiken! wat een k)(*@#)$(^!t programma zeg! Met emule krijg je inderdaad wel wat je wilt maar dit kan wel een aantal DAGEN duren! misschien wel WEKEN! ik krijg downloads van 0,4 kb/s! schiet toch op man.... wat een bout proggie! :r :r :r

Mod-break:

Lees de topicstart eens en bedenk je waarom er zovel mensen erg tevreden met het programma zijn voor je zulke overdreven taal en nog meer overdreven smilies gebruikt :*

[ Voor 34% gewijzigd door F_J_K op 20-02-2004 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

zo anti-depri pilletje gehad?

@ frank jansen. jahoor dat kan gewoon, iig de exe file overkopieren zodat de rest blijft bestaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 12:16:
Deinstalleren en NOOIT meer gebruiken! wat een k)(*@#)$(^!t programma zeg! Met emule krijg je inderdaad wel wat je wilt maar dit kan wel een aantal DAGEN duren! misschien wel WEKEN! ik krijg downloads van 0,4 kb/s! schiet toch op man.... wat een bout proggie! :r :r :r
:D zal ik even voor je een borduurseltje met 'Geduld is een schone zaak' naar je opsturen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
als ik emule opstart krijg ik trouwens altijd een melding :

No serveradress entry in 'adresses.dat' found. Please paste a valid serverlist adsdress into this file in order to auto-updat your serverlist

nu als ik m opstart dan connect hij niet meteen naar een server klopt toch niet? of ligt het aan mij?:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 16:11
hmmm, toen ik mijn connection van 200 naar 400 veranderde waren de uploads en downloads allebei bijna niks. had de pc de hele nacht aan laten staan en toen maar 77mb binnengehaald.

wel jammer opzich, want ik heb nooit problemen met surfen maar de rest van de pc op het netwerk wel.

iemand nog tips?

emule heb ik altijd een lowid (zelfs als mij firewall uitstaat op de server), maar misschien dat dit verandert als ik mijn linksys router binnenkrijg). en zal wel haast een goede rating moeten hebben want mijn upload : download ratio is 2.5:1 (250gb : 100gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is aan het begin zo ja, maar als je het een poosje laat draaien dan zal je zien dat dat omhoog gaat!!! en dan is het een perfect proggie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Frank Jansen schreef op 20 februari 2004 @ 13:11:

No serveradress entry in 'adresses.dat' found. Please paste a valid serverlist adsdress into this file in order to auto-updat your serverlist

nu als ik m opstart dan connect hij niet meteen naar een server klopt toch niet? of ligt het aan mij?:D
opgelost, addresses.bat heb ik een link in staan nu ( http://2z4u.de/4e18qfcg/max/server.met ) en ik heb een server aded to my static server list en nu connect het allemaal auto

iig merci (gaat nog niet snel moet nog maar 6 mb van 550 en die WEIGERT IE TE DOWNLOADEN 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 13:33:
[...]

dat is aan het begin zo ja, maar als je het een poosje laat draaien dan zal je zien dat dat omhoog gaat!!! en dan is het een perfect proggie
ach jah is gewoon japie ongedult die liever allesop zijn bord gegooit krijgt ;) geen aandacht aan schenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Frank Jansen schreef op 20 februari 2004 @ 13:11:

je hebt autoupdate serverlist staan, deze kun je beter gewoon uitzetten. nieuwe servers krijg je toch wel via andere users.
Innominis schreef op 20 februari 2004 @ 10:50:
Ik krijg de laatste tijd steeds vaker de volgende foutmelding:

[afbeelding]

Downloads en Uploads blijven wel gewoon werken en ik kan het ook gewoon wegklikken (krijg wel 20x dezelfde melding), maar het is gewoon bijzonder irritant. Heeft iemand een idee waardoor dit zou kunnen komen?
waarschijnlijk mis je een jpg ofzo voor je webserver? het is een melding dat emule bv geen plaatje kan vinden voor een knop, dit kan zowel uit een bestand als uit de exe zelf gelezen worden. normaal gesproken zul je bij de laaste optie een error krijgen als je het programma compileert, dus dat lijkt me uitgesloten. ik denk dus dat er een bestand mist.

zet je de binary zip van je huidige emule (mod) er nog eens overheen.
(ff goed kijken dat je alle bestanden die nodig zijn wel uitpakt)

verder @BeeYosnatcH: :O
je hebt helemaal niks begrepen van emule. waarschijnlijk ben jij trouwens zo'n type die een evilmod zou gaan gebruiken dus we missen niks aan je. veel plezier met kazaa :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door Mr.Nobody op 20-02-2004 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo2K-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 22:28
waarschijnlijk mis je een jpg ofzo voor je webserver? het is een melding dat emule bv geen plaatje kan vinden voor een knop, dit kan zowel uit een bestand als uit de exe zelf gelezen worden. normaal gesproken zul je bij de laaste optie een error krijgen als je het programma compileert, dus dat lijkt me uitgesloten. ik denk dus dat er een bestand mist.
Ik draai geen webserver, ik had al geprobeerd emule er opnieuw overheen te gooien maar dit hielp echt niet.

Ik heb nu de GoT file gedelete en nu heb ik er geen last meer van |:( vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
huh? vaag, want dat is gewoon een PGP-volume van 100 MB hernoemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:43

Sabbi

je denkt aan mij.

Mr.Nobody schreef op 20 februari 2004 @ 14:59:
huh? vaag, want dat is gewoon een PGP-volume van 100 MB hernoemt
Volgens mij is het gewoon dikke vette porno :o !

ik heb er helaas nog geen key-frames in gevonden... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Mr.Nobody schreef op 20 februari 2004 @ 14:31:
[...]
je hebt autoupdate serverlist staan, deze kun je beter gewoon uitzetten. nieuwe servers krijg je toch wel via andere users.
8)7 B) Dôh !kon ik zelf ook wel bedenken (opgelost nu _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
wat ik wel hinderlijk vind is...
dat als je emule opstart begint ie gelijk te uppen tot je max, en dan wil je zelf wat downloaden en gaat dat rete traag... ook al cap ik 'm'n upload op 35 ofzo van m'n 70 max.

dat vind ik wel oneerlijk... ik heb al over de 6 GB geupped in 1.5 dag, en nog steeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Sabbi schreef op 20 februari 2004 @ 15:01:
[...]

Volgens mij is het gewoon dikke vette porno :o !

ik heb er helaas nog geen key-frames in gevonden... :+
ik zou zeggen doe je best, ik heb hem gereleased :)
het is idd een filmpje: pgp-volume met daarin een gezipte, gerarde, geacete sasjadeboer_private.mpg ;) (http://home.hccnet.nl/j.aeilkema/sasja.jpg)

veel plezier.

maar toch een vaag probleem, heb je hem geopend ofzo? ik snap niet waarom emule er een probleem van zou maken. weet je zeker dat dit bestand het probleem was?
Imperium schreef op 20 februari 2004 @ 15:06:
wat ik wel hinderlijk vind is...
dat als je emule opstart begint ie gelijk te uppen tot je max, en dan wil je zelf wat downloaden en gaat dat rete traag... ook al cap ik 'm'n upload op 35 ofzo van m'n 70 max.

dat vind ik wel oneerlijk... ik heb al over de 6 GB geupped in 1.5 dag, en nog steeds...
pak dan een mod met het ZZ-upload systeem. dan kun je unlimited dl aanzetten. je kunt dat dl zonder max, totdat je verhouding UL:DL groter is dan 1:4.
dat ie in het begin traag is logisch, je moet door de wachtlijst, maar dat moet iedereen. als mensen bij jou snel er doorheen komen heeft dat een reden, nl dat jij waarschijnlijk al veel van hun hebt :) (de eerste paar mensen hebben alleen mazzel dat ze de eerste zijn in je wachtlijst, daarna zijn het de vaste mensen op je wachtlijst)

[ Voor 78% gewijzigd door Mr.Nobody op 20-02-2004 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
weet iemand trouwens of er gelogd word wanneer iemand uit je ipfilter.dat contact met je probeert te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
in sommige mods kun je uitzetten dat dat in je log komt. normaal staat er "filtered...." in die regel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ah. bij mij stond dat dus uit. bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

*gal spuw mode*
Hehe wat ben ik bij dat jij geen eMule meer gebruikt. Jij overspoeld de servers vast met allemaal corrupte mp3-tjes (Kazaa ruis), als if ever iemand een mp3tje download op eMule ;). Denk je dat die ongein geen CPU kost!?
Kijk op de gathering of tweakers is natuurlijk wel enig niveau geEIST voordat je wat post dus volgende keer meer geluk.
*/gal spuw mode*

Gister avond weer 2 nieuwe nieuwe records gezien op eMule:
*Razorback serverd 400K + clients
*Totaal bijna 2.3 M mensen online

Das heel wat, nog niet zo heel lang geleden waren het er nog niet een 1M. Open source + credit is een kwestie van geduld en it pays off ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Hoe kan ik zien wie de eerstvolgende is die van mij iets gaat downloaden?

Ik gebruik e-mule v0.30d. Ik ben er iig achter dat het niet per definitie diegene is die in de wachtrij de hoogste score danwel de hoogste waardering heeft.

Hoe kan ik zien op welke plaats iemand in mijn wachtrij staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 13:27
Na net netjuke geïnstalleerd te hebben en van een aantal PC's de nummers erbij gezet te hebben, stuiterde ik op het probleem dat er ontiegelijk veel dubbele in zaten. Allemaal leuk en aardig, maar dat betekend gewoon dat 1 nummer meerdere keren naar binnen word getrokken wat ik persoonlijk een beetje zonde vind van de bandbreedte.

Dus toen ging ik als een gek opzoek naar een Client met webGUI mogelijkheden voor op (jawel) Linux. Erg leuk allemaal begon dus alvast met 1 van de clients te installeren op linux en die wil graag libraries hebben voor de GUI die er al bij zit :? Maar ik draai helemaal geen X oid op die linux doos en vind dat dus ook nergens voor nodig!

Kortom wat ik dus zoek is: Een tekst based .mule client ( puntje omdat x op zichzelf al 1 is ;) ) met webinterface zodat er een centraal download puntje gevormd kan worden en daarmee dubbele downloads tot het verleden gaan behoren.

Ik heb sourceforge al een beetje doorgeplozen, maar nog niet echt de heilige graal gevonden :(

Iemand nog een gouden tip? GRAAG _/-\o_

offtopic:
Ik zag wel dat Amule ermee bezig was en dat ze wel commandline ondersteunen alleen dat ik nog geduld moet hebben voor de web mogelijkheden waar ik op aas

[ Voor 8% gewijzigd door LinuX-TUX op 21-02-2004 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oy78
Misschien is mldonkey iets? heb nog niet goed gekeken eigenlijk, maar volgens mij is het wel ongeveer wat je zoekt...
kijk ff op mldonkey.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 13:27
YES, dat is tenminste nog een TIP hee, THNX very muchados Oy78

Zit wel een shitload van protocollen support in, des te meer servers, des te meer vinden wat je zoekt :D (des te meer porten ik nog moet gaan openrukken, maar ik mag niet klagen :D )
Had heel even het probleem dat ie ook geen X zag en dergelijke, maar dat was zo opgelost door RTFM :)

Aangesloten op Netjuke folder, crontab ervoor gemaakt dat de netjuke DB om de zoveel tijd geupdate word, dit is echt GEWELDIG en de moeite waard.
(ik weet niet of dit mag, beetje een ander proggie aanpraten, maar het heeft support voor emule/edonkey netwerk en linux gebruikers willen ook wat)

Het bied nu al genoeg grafische interfaces zoals zuul en g2gui. Die tweede is in mijn ogen een perfecte oplossing voor het intranetje, je kan ed2k en nog een paar link adressen registreren onder windows zodat als je er 1 aanklikt op internet, dat programma gelijk aan de server duidelijk maakt dat deze gedownload moet worden.

Kortom TOPPIE & thnx again _/-\o_

offtopic:
Nu hopen dat ze er ook alt.binaries support in bouwen, dan zit ik helemaal in de wolken :9~

[ Voor 6% gewijzigd door LinuX-TUX op 22-02-2004 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oy78
Geen probleem LinuX-TUX, graag gedaan. Had het programma een tijdje geleden eens gevonden toen ik op zoek was naar een linux-versie van emule. Ben namelijk bezig om een linuxbak te maken, en emule hoort daar op natuurlijk :P
Het wil allemaal nog niet zo lukken, maar dat komt nog wel... tijd genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soen
  • Laatst online: 14-07-2024
Krijg sinds gisteren opeens deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/mg.soen/fout.jpg

Weet iemand waar deze foutmelding voor staat, en wat ik er tegen kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 10:26
Die heb ik onlangs ook aan de FAQ toegevoegd, zie het kopje "Errors".

Het heeft waarschijnlijk te maken met de Internet Security optie van Norman Virus Control. Het uitschakelen van deze functie zal deze foutmelding waarschijnlijk voorkomen.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soen
  • Laatst online: 14-07-2024
Zoefff schreef op 23 februari 2004 @ 15:00:
Die heb ik onlangs ook aan de FAQ toegevoegd, zie het kopje "Errors".

Het heeft waarschijnlijk te maken met de Internet Security optie van Norman Virus Control. Het uitschakelen van deze functie zal deze foutmelding waarschijnlijk voorkomen.
Ey bedankt voor je snelle reactie, is gelukt.
Was idd de Internet Security van Norman die het veroorzaakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 12:47
hoi
ik heb hier emule plus geinstalleerd (eerste keer dat ik emul gebruik) maar ik zit hier constant aan een low id, ik weet ondertussen al dat het aan mijn router ligt
(een smc 7004vbr)
maar ik weet niet welke instellingen ik moet aanpasen en vooral niet hoe omdat probleem om te lossen

met dank

if it is not broken, don't fix it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

white modder schreef op 23 februari 2004 @ 22:51:
hoi
ik heb hier emule plus geinstalleerd (eerste keer dat ik emul gebruik) maar ik zit hier constant aan een low id, ik weet ondertussen al dat het aan mijn router ligt
(een smc 7004vbr)
maar ik weet niet welke instellingen ik moet aanpasen en vooral niet hoe omdat probleem om te lossen

met dank
Zie de handleiding van de router, je moet de drie poorten doorsturen die in het tabblad Connection in de de Emule preferences zijn ingevuld (standaard 4662, 4672 en 4673).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Vervelend nieuws van theblackhand.sf.net:
TBH is being put on the ice (Not dead) at the moment as both of the developers are finding it really hard to spend time on the development. But we will get a new version out as soon as the devs have some spare time.

We would like to thank all involved, up to this point, for their help & support in making TBH the best mod out there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee waar dit nu weer de oorzaak van is :?

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/files2/downpiek.JPG
(download capaciteit aangepast voor de duidelijkheid)

Dit gebeurd bij alle nieuwe eMule Kad.versies vanaf MorphXT v1.3 t/m 1.5
Bij MorphXT v1.1 geen enkel probleem gehad en er is ook niets in m'n configuratie veranderd.
ADSL speedtouch510 PPTP DHCP (transparant), Vigor2200e PPTP client mode (geen dos defence, eMule NAT open ports), Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC(duplex auto mode), Norton Internet Security (eMule alles toestaan).

Heb Norton Internet Security verwijderd, NAV2002 wordt niet ingeschakeld bij opnieuw opstarten, mijn incoming map is leeg en er zijn 11 downloads aktief.

Als ik MorphXT v1.1 weer gebruik is er geen enkel probleem. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 20:28:
Iemand enig idee waar dit nu weer de oorzaak van is :?

[afbeelding]
(download capaciteit aangepast voor de duidelijkheid)

Dit gebeurd bij alle nieuwe eMule Kad.versies vanaf MorphXT v1.3 t/m 1.5
Bij MorphXT v1.1 geen enkel probleem gehad en er is ook niets in m'n configuratie veranderd.
ADSL speedtouch510 PPTP DHCP (transparant), Vigor2200e PPTP client mode (geen dos defence, eMule NAT open ports), Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC(duplex auto mode), Norton Internet Security (eMule alles toestaan).

Heb Norton Internet Security verwijderd, NAV2002 wordt niet ingeschakeld bij opnieuw opstarten, mijn incoming map is leeg en er zijn 11 downloads aktief.

Als ik MorphXT v1.1 weer gebruik is er geen enkel probleem. 8)7
Is het niet 1 download die zo muziek aan het maken is? Ik ben sinds ik het nieuws over TBH heb gelezon ook naar MXT overgestapt en krijg gewoon een normaal berglandschap. Installeer anders eens netlimiter (niet gaan flippen iedereen), dan kan je zien of Emule in werkelijkheid ook het verkeer zo over de kabel stuurt. Het zou namelijk ook aan een bug in de grafiek-tekenaar kunnen liggen of iets in die richting.

EDIT
Ow nog vergeten: gebruik voortaan voor screenshots geen jpg maar gif of nog beter png, scheelt in ruimte en het is mooier dan jpg.

[ Voor 6% gewijzigd door The Third Man op 24-02-2004 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, heb het ook bij meerdere aktieve downloads die allemaal inzakken.
Ook bij een andere gebruiker met een andere mod komt het voor, heb deze een vriendslotje gegeven en zie dan dat mijn up naar hem ook met regelmaat stagneerd.
Zelf heb ik het ook bij andere mod's meegemaakt, maar vindt het nu toch knap irritant worden.

EDIT
okidoki
ps er loopt ook een draadje op het forum van Zocor :X

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben meer mensen dat ze soms low id meldingen krijgen bij alle servers met de melding dat poort 4662 niet open staat terwijl dat wel zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 23:14:
hebben meer mensen dat ze soms low id meldingen krijgen bij alle servers met de melding dat poort 4662 niet open staat terwijl dat wel zo is?
Wel eens, vaak helpt het herstarten van Emule of zelfs de hele pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Aangezien hier de Emule-experts zitten, even sluikreclame voor mn topic in NTS. Hier antwoorden is ook prima :)

[rml][ ADSL] Emule / Speedtouch probleem[/rml]

[ Voor 94% gewijzigd door yohan op 25-02-2004 17:15 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dit "Session UL:DL ratio (friends UL excluded): 1:3.13" mischien de oorzaak kunnen zijn van mijn rare download snelheid.
Die UL:DL ratio is die ook van toepassing bij een max upload groter dan 10k ???

mijn up limiet is btw 15k.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Laatst online: 21:54
Sinds deze week heb ik de hele tijd dat eMule vastloopt.
Hij gaat dan 50% van m'n CPU-capaciteit in gebruik nemen en na een tijdje ramt hij ook m'n RAM vol.
Nu heb ik in een paar topics hier op GoT gelezen dat dat kan liggen aan corrupte files. Dus ik al m'n files deleten (na wat testen welke het kon zijn), want welke ik ook weghaalde, hij bleef vastlopen.

Eerst dacht ik dat het aan de wachtrij queue lag, want die werd steeds hoger en misschien dat er een integer overflow zou komen of zo. Maar hij komt zo hoog niet dat een integer het niet meer aan kan.
Nu heb ik dus al m'n files gedeleted en ben opnieuw begonnen met andere downloads, maar hij loopt nog steeds om de haverklap vast. Het zou wel heel toevallig zijn dat alle downloads die ik nu allemaal heb gebrobeerd allemaal corrupt zijn, want hier heb ik nog nooit last van gehad.

Tevens is het belachelijk dat je met een P4 3.2 met 1GB RAM niet 30 mins eMule kan aanhebben zonder dat hij vastloopt. Vaak is het al binnen een kwartier dat hij niets meer doet.

Heb nu ook de Sivka-mod geprobeerd, maar die doet precies hetzelde. Dus het lijkt wel een algemeen probleem voor eMule bij mij.

zou het misschien helpen als ik de poort 4662 verander in een andere willekeurige poort? Lijkt me sterk, maar ja.
Iemand een (werkende) oplossing voor m'n probleem?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Freezer schreef op 25 februari 2004 @ 20:13:
Sinds deze week heb ik de hele tijd dat eMule vastloopt.
Hij gaat dan 50% van m'n CPU-capaciteit in gebruik nemen en na een tijdje ramt hij ook m'n RAM vol.
Nu heb ik in een paar topics hier op GoT gelezen dat dat kan liggen aan corrupte files. Dus ik al m'n files deleten (na wat testen welke het kon zijn), want welke ik ook weghaalde, hij bleef vastlopen.

del
Ik denk dat je ergens een instelling niet goed hebt staan. Sommige mods nemen deze instellingen namelijk over. Probeer anders eens een LSD mod, daar staan standaard instellingen in (max en low ofzo).
Ik vermoed dat je nieuwe verbinding per sec te hoog hebt staan.

(ps eMule loopt bij mij ook regelmatig crachie maar na 15 sec doet ie het weer)

Verwijderd

@ Freezer,
heb je je dowload prioriteiten op auto staan ?
Dit gaf bij mij een hoog cpu verbruik, emule gaat dan aan de hand van het aantal bronnen die per file beschikbaar zijn de prioriteit konstant aanpassen.
Stel ze eens handmatig in op normaal, een bij veel bronnen >50 op laag oid.
Idem geldt voor je shared files.

Verwijderd

Vast wel vaker gezegd maar kon het niet in de OP en het topic vinden:

Hoe kan het systeem met de creditfile werken als je op zoveel verschillende computers geregistreerd staat met je uploads naar hen, zonder met elkaar in verbinding te staan? Ik bedoel, stel je upload naar 100 verschillende users ieder 100 MB, wat dus zou betekenen dat je 10GB kan downloaden, maar stel nou dat diegene niet die dingen hebben die jij wil downloaden, heb je dan toch voordeel van die uploadcredit of vervalt die dan totdat men iets heeft voor je. Ik neem aan dat die up/dl ratio die je ziet de enige indicatie is dat je hem iets gegeven hebt en dus die hogere prioriteiten en voorang krijgt, en creditfile-info verder niet verspreid wordt naar anderen waar je iets van nodig hebt maar wie je nog niets gegeven hebt?

Hoe wordt die creditfile eigenlijk bijgehouden als je met een wisselend IP te maken hebt door je kabelboer of whatever. Ik krijg namenlijk bij een nieuw IP ook altijd een nieuw ID, ben ik dan al met upload-data kwijt?

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 05:25 ]

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Voor zover ik weet wacht krijg je credits bij elke gebruiker waarbij je download, zodra je dan iets zoekt dan bepaald die credits hoever je voorrang krijgt in de lijst met mensen die hetzelfde bestand ook van die gebruiker wil hebben. Het is dus niet zo dat je direct voordeel zult halen uit iets uploaden. Maar het fijne zou ik daar ook wel van willen weten, wat nu als iemand een complete nieuwe eMule download en installeerd dan zou men de credits die je bij hun hebt dus kwijt zijn, en hun zijn die credits zie ze bij anderen hebben ook kwijt. Ik zou wel eens meer inzicht willen hebben hoe die query nu werkelijk werkt, ik heb al eens in de gaten zitten houden hoe eMule bepaald wie nu het eerste aan de beurt is de ID staat overal bij mensen die connecten op 100 en dan staat er nog een SCORE bij die soms van 1 tot 8000 kan lopen... de score lijkt niet dé manier echter waarop eMule die mensen orderd, iemand enig idee hoeik een lijst krijg met precies onder elkaar 1..2..3 welke er volgen?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.