eMule opensource eDonkey, deel 10

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 3.980 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 22:09
Devian schreef op 17 maart 2004 @ 00:19:
wat betekend too many connections nou eigenlijk? kep gewoon een aantal files met van de 400 sources dat er bij 397 staat too many connections :s
Betekend heel simpel dat er te veel verbindingen zijn.

Dit kan op 2 momenten voorkomen.
  • In het begin, als je eMule net opstart. eMule gaat dan heel veel verbindingen opnieuw maken, en er zit een limiet aan het aantal verbindingen dat eMule tegelijkertijd kan maken. Echter, een groot probleem is het niet, want eMule zal gewoon rustig alle sources afgaan, totdat hij ze allemaal heeft gehad.
  • Als eMule al een tijd aanstaat. Als dit gebeurt, dan betekend het dat je óf te veel download, of dat je bij de instellingen de connectionslimiet te laag hebt staan. Even aanpassen dus.
offtopic:
Ik vind het trouwens wel wonderbaarlijk hoe jullie het voor elkaar krijgen om dit topic ALTIJD in mn tentamenweek vol te krijgen _o_ :D

Een nieuwe is al in de maak iig :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Xaverius schreef op 16 maart 2004 @ 22:55:
Ik heb een beetje problemen met mijn emule plus. Hij is een beetje onstabiel aan het worden, hij sluit zichzelf binnen 3 minuten af namelijk.

Nu wil ik wel terug naar de gewone emule versie (0.42x) maar kan ik die er zo overheen plaatsen? Ik wil wel graag mijn kredieten en downloads bewaren namelijk.

Ik kon zo vul op de "help-sites" niks hierover vinden.
Dan heb je toch echt véél te vlug gekeken...

http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/faq.htm#2
http://members.ams.chello.nl/e.vanleeuwen13/faq/faq.htm#4
http://members.ams.chello...euwen13/faq/bestanden.htm

Leesvoer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Kleine aanvulling op Zoefff:

Mogelijkheid 1 is op te lossen door bij "preferences --> extended settings --> max new connections per 5 sec" een hoger getal in te vullen. Een paar honderd heeft overigens geen zin, dat kan je lijn niet aan. Ik heb hem zelf op 20 staan ipv 5 (uit mijn hoofd is dat standaard).

Mogelijkheid 2 komt altijd omdat eMule tegen je connections limit aanzit :P Ik heb zelf aantal connections op 250 staan en daar kom ik eigenlijk zelden over heen. En als ik er wel meer nodig zou hebben gaat het downloaden al snel zat :P.

edit:
Zoefff, vergeet in je startpost ook niet de nieuwste versies mee te nemen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door IceStorm op 17-03-2004 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een bestand dat waarschijnlijk niet compleet op het netwerk is (middelste stukje :( ).
Hoe zet ik die emule bestanden om in 1 bruikbaar bestand?

Ik neem aan dat je dan met divfix de boel aan de praat krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 13:24:
ik heb een bestand dat waarschijnlijk niet compleet op het netwerk is (middelste stukje :( ).
Je kunt zien hoe lang het geleden is dat een file compleet gesignaleerd is.
Hoe zet ik die emule bestanden om in 1 bruikbaar bestand?
Ik neem aan dat je dan met divfix de boel aan de praat krijgt?
Als je even op zoekt welke temp file het is, die kopieert naar een andere dir en hem daar naar filmpje.avi renamed kun je met divfix achtige meuk er vast nog wel iets van maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

k kheb tijd geleden emule plus geinstalleerd, alleen mijn download snelheid is erg laag. Vaak staan de bestanden in queue terwijl er wel genoeg sources zijn.
Nu snap ik dat ik eerst veel moet uploaden voordat ik een goede upload snelheid kan behalen maar aan hoeveel gig moet ik dan ongeveer denken, of is dat echt met geen mogelijkheid te zeggen?

emule plus is alles op standaard instellingen en ik heb een highID.

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
IceStorm schreef op 17 maart 2004 @ 13:31:
[...]
Je kunt zien hoe lang het geleden is dat een file compleet gesignaleerd is.
theoretisch gezien kan het voorkomen dat je die file nooit kompleet ziet totdat je de laatste chunk wil hebben. Er zijn nl mods die niet zeggen dat ze alle delen hebben. dit zit er in om te zorgen dat de file zo snel mogelijk verspreid wordt over zo veel mogelijk mensen (iedereen ziet dus andere delen bij die persoon).

deze kans is natuurlijk wel klein, maar als het bestand nog erg nieuw is, moet je hem dus niet zomaar wissen, gewoon ff geduld hebben. als er nou XXX mensen dat bestand niet helemaal hebben wordt de kans natuurlijk wel erg klein dat iemand hem helemaal heeft. ik heb laatst eindelijk een bestand afgerond die er 3 maanden instond. er was maar 1 full source en die was haast nooit online. toen ie wel een keer online was heb ik een message gestuurd, met het verzoek om het bestand op release te zetten. daarna was ie binnen een dag binnen. nu zijn er genoeg sources O-)
mind_ schreef op 17 maart 2004 @ 14:30:
k kheb tijd geleden emule plus geinstalleerd, alleen mijn download snelheid is erg laag. Vaak staan de bestanden in queue terwijl er wel genoeg sources zijn.
Nu snap ik dat ik eerst veel moet uploaden voordat ik een goede upload snelheid kan behalen maar aan hoeveel gig moet ik dan ongeveer denken, of is dat echt met geen mogelijkheid te zeggen?

emule plus is alles op standaard instellingen en ik heb een highID.
uploaden/credits zeggen niet alles. hoe lang staat je pc/emule aan? probeer deze zo lang mogelijk online te houden.
hoeveel bestanden staan er in je lijst? als er maar 2 staat kun je idd lang wachten.
IceStorm schreef op 17 maart 2004 @ 08:24:...Mogelijkheid 1 is op te lossen door bij "preferences --> extended settings --> max new connections per 5 sec" een hoger getal in te vullen. Een paar honderd heeft overigens geen zin, dat kan je lijn niet aan. Ik heb hem zelf op 20 staan ipv 5 (uit mijn hoofd is dat standaard)
20 is standaard
bigfoot1942 schreef op 16 maart 2004 @ 22:15:
ik kwam er zopas achter dat mijn config map een beetje groot is. (men leze 129 MB)
Ik heb een known.met van 26 MB, kan ik deze met een gerust hart verwijderen? Waarom wordt dit eigenlijk opgeslagen?

en verder heb ik een clients.met van 3,6 MB,
een clients.met.SUQWTv2.met van ook 3,6 MB,
een clients.met.SUQWTv2.met.BAK van ook 3,6 MB, maar vreemd genoeg ook een
clients.met.BAK van 9.7 MB en een clients.met.MSUQWT van ook 9.7 MB.

Welke bestanden kan ik hiervan weggooien zonder mijn creditfile te wissen?
en waarom zijn niet alle 5 de bestanden 3,6 of 9,7 MB, moet ik die bestanden samenvoegen, of gewoon het grootste bestand gebruiken. Of moet kan ik alles (dus van de genoemde 5 bestanden)behalve de clients.met gewoon weggooien?
SUQWTv2 komt van de MorphKad mod (vanaf 0.7 denk ik en nog een paar mods). de .bak kun je weggooien maar de mod maakt ze zelf weer aan. dat deze gelijk aan de grote van de andere zijn zonder .bak is natuurlijk logisch: het is een backup van hetzelfde bestand. voor de betekenis van de bestanden: http://members.ams.chello...euwen13/faq/bestanden.htm

volgens mij deel je veel bestanden, vandaar dat known.met zeer groot is. de clients.met is het bestand waar de credits van anderen in opgeslagen staan, deze kun je wissen, het heeft geen gevolgen voor jou. het is alleen niet aardig voor anderen! zij kunnen nu niet zo snel meer dl bij jou, terwijl ze jou wel veel gegeven hebben. laten staan dus.

kijk eens naar de datum dat ze voor het laatst veranderd zijn, oude kun je wissen (ff zippen als backup en dan uittesten of emule nog goed werkt). als je nog steeds deze mod gebruikt, denk ik dat deze nl de SUQWTv2 bestanden gebruikt.

wat is er nog meer zo groot in die config map? ik kom nl lang niet aan 129 MB. ikzelf zit op 23,1 (known.met = 13,2 ; clients.met = 3,7 ; clients.met.bak dus ook) ik heb 600 files geshared, gem. 81 MB. 31000 knowclients.

[ Voor 68% gewijzigd door Mr.Nobody op 17-03-2004 19:30 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Niet online

mind_

evil smile

Mr.Nobody schreef op 17 maart 2004 @ 19:04:

uploaden/credits zeggen niet alles.
1. hoe lang staat je pc/emule aan? probeer deze zo lang mogelijk online te houden.
2. hoeveel bestanden staan er in je lijst? als er maar 2 staat kun je idd lang wachten.
1. meestal wel elke dag uurtje of 12 (emule)..
2. 25 complete atm.

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
bij mij staan sommige mensen al 20 uur te wachten... 12 uur kan dus te weinig zijn.
25 bestanden kan genoeg zijn, dat lig ook nog aan de hoeveelheid sources. ik heb op dit moment 70 dl aanstaan, niet allemaal hebben ze veel sources

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mind_
  • Niet online

mind_

evil smile

oh, ik dacht dat je mijn complete files bedoelde, ik heb atm 4 dl's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Booster schreef op 16 maart 2004 @ 23:26:
[...]

In Sivka heb ik een optie 'Queue overflow', die extra slots open zet voor mensen waar jij vanaf aan het downloaden bent en mensen uit je friends-lijst.

Als je dit uitzet zou je strak op 5 moeten blijven in principe. Welke mod gebruik jij?
Hoewel het antwoord mij al duidelijk was, toch bedankt voor je reactie. :)
Ik gebruik MorphXT v2.1, maar heb de optie nog niet gevonden. Eerlijk gezegd ook nog niet erg goed gezocht. 8)7

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
mind_ schreef op 17 maart 2004 @ 20:20:
oh, ik dacht dat je mijn complete files bedoelde, ik heb atm 4 dl's..
dat is dus veel te weinig. als je emule 24/7 aan zou hebben zo je het niet merken, maar 4 dl is erg weinig. je hebt nu iig wel een reden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Nobody schreef op 17 maart 2004 @ 19:04:
[...]
theoretisch gezien kan het voorkomen dat je die file nooit kompleet ziet totdat je de laatste chunk wil hebben. Er zijn nl mods die niet zeggen dat ze alle delen hebben. dit zit er in om te zorgen dat de file zo snel mogelijk verspreid wordt over zo veel mogelijk mensen (iedereen ziet dus andere delen bij die persoon).

deze kans is natuurlijk wel klein, maar als het bestand nog erg nieuw is, moet je hem dus niet zomaar wissen, gewoon ff geduld hebben. als er nou XXX mensen dat bestand niet helemaal hebben wordt de kans natuurlijk wel erg klein dat iemand hem helemaal heeft. ik heb laatst eindelijk een bestand afgerond die er 3 maanden instond. er was maar 1 full source en die was haast nooit online. toen ie wel een keer online was heb ik een message gestuurd, met het verzoek om het bestand op release te zetten. daarna was ie binnen een dag binnen. nu zijn er genoeg sources O-)

.
Hij geeft ook niet aan wanneer hij voor het laatst compleet was etc., ik zie alleen een rits mensen die dat stukkie missen en ik sta een week te wachten 24 uur per dag aan.
Het was wel toevallig het eerste filmpje waarvan de preview functie werkte, na dit gezien te hebben MOET ik hem compleet hebben.
Werkt de preview functie bij iedereen zo waardeloos of is er een truukje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu eMule 0.42d en het wil allemaal niet echt werken.
Ik heb 2 downloads aanstaan waarvan er beide rond de 90 sources available zijn. Alleen de downloads willen niet echt starten, eentje heeft er al een gigantische... 1 kb binnen gehaald, maar de ander zit nog op 0 bytes.
Verder share ik wel al iets van 5 gb aan files van hetzelfde genre (gc games). Er downloaden een aantal mensen van mij maar ook dat schiet niet echt op (vaak gaat het 1 kb, terwijl met elk ander progje ik toch echt 40 kb/s upload :-/).
Ik heb de porten 4711, 4672 en 4662 opengegooid zoals in de faqs staat beschreven, dus ik heb een high id altijd als ik connect.

Oja, en ik zit op de server Razorback 2, ik ga nu fftjes een andere server proberen want dit schiet niet op.

Als iemand nog wat tips heeft of mij kan vertellen wat ik over het hoofd heb gezien, dan zou ik dat graag willen horen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik kan het in dit deeltje niet terugvinden, maar ik heb misschien een oplossing voor veel LowID problemen.

Mijn config:
XS4ALL ADSL
Speedtouch 520, recentelijk naar v 4.2.3.0 geupgrade
Poorten 4662/TCP, 4672/UDP en 4673/UDP gemapt.
eMule 0.42d op W2K server.
Geen firewall programma's op mijn PC

Ik kreeg soms een HighID, soms een LowID. In de log is regelmatig te zien dat de verbinding (met HighID) naar een server verbroken wordt en dan de volgende verbinding met een LowID wordt opgezet. Ook de connection test op poort 4662 zegt dan heel leuk 'error/resest on ip 80.126.123.205!'
Nu heb ik mijn eMule voor de gein even op een andere poort gezet, namelijk 46620 en die op de speedtouch ook gemapt. Meteen met het opstarten een HighID en de connection test geeft op poort 46620 ook 'success ... your id should be 1234567890'.

Hee! En dat terwijl op hetzelfde moment de test met poort 4662 de error/reset blijft geven.
Wat is daar aan de hand? Blokkeert XS4ALL misschien poort 4662?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 21:59:
Ik gebruik nu eMule 0.42d en het wil allemaal niet echt werken.
Ik heb 2 downloads aanstaan waarvan er beide rond de 90 sources available zijn. Alleen de downloads willen niet echt starten, eentje heeft er al een gigantische... 1 kb binnen gehaald, maar de ander zit nog op 0 bytes.
Verder share ik wel al iets van 5 gb aan files van hetzelfde genre (gc games). Er downloaden een aantal mensen van mij maar ook dat schiet niet echt op (vaak gaat het 1 kb, terwijl met elk ander progje ik toch echt 40 kb/s upload :-/).
Ik heb de porten 4711, 4672 en 4662 opengegooid zoals in de faqs staat beschreven, dus ik heb een high id altijd als ik connect.

Oja, en ik zit op de server Razorback 2, ik ga nu fftjes een andere server proberen want dit schiet niet op.

Als iemand nog wat tips heeft of mij kan vertellen wat ik over het hoofd heb gezien, dan zou ik dat graag willen horen.
aan razorback 2 ligt het niet gaat hier 100kb op dit moment, tot pieken van boven 200kb (zelden hoor)

Share je spul dat je van emule hebt getrokken of nieuw spul?
Nieuw spul trekt niet zo snel omhoog.

2 downloads is natuurlijk ook niet veel, ik heb bergen spul dat pas na een tijdje gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Geef het nog even :) Twee files met 90 mensen is gewoon niet zo heel veel.
Wat overigens erg goed helpt is om die 2 files (als er zometeen iets van binnen is) op 'release' priority te sharen zodat je de rest sneller binnen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IceStorm schreef op 17 maart 2004 @ 22:31:
[...]

Geef het nog even :) Twee files met 90 mensen is gewoon niet zo heel veel.
Wat overigens erg goed helpt is om die 2 files (als er zometeen iets van binnen is) op 'release' priority te sharen zodat je de rest sneller binnen krijgt.
Hmm... k. Ik heb die priority ff ingesteld en heb nu btw eindelijk 500 kb binnen :P.
Wel vaag allemaal, want jaartje terug toen ik het ook gebruikte ging het allemaal wat sneller, maar toen downloade ik wat ander soort spul dus daar zal het dan wel aan liggen.

Verder zijn die files die ik heb geshared niet van emule, en als ik er naar search zijn er weinig mensen die ze sharen (meestal staan ze geshared als een ander formaat (bijv. een grote tar file)). Dus daarom upload ik ook geen zak van de sjit die ik nu share.

Njah, ik laat me pc dit weekje wel aanstaan, als ie aan het eind op de 1 mb zit, dan geef ik het op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit gebeurt mij zo vaak:
Dan heb ik 567Mb van de 570Mb binnen, en dan is de rest niet te vinden... :/
Is er een functie of mod die actief naar dat missende deel op zoek gaat ofzo?

* anandus heeft 6 incomplete files :(

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 18-03-2004 00:39 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 22:10:[...]aan razorback 2 ligt het niet gaat hier 100kb op dit moment, tot pieken van boven 200kb (zelden hoor)
:? :?
wat heeft dat met je snelheid te maken? helemaal niks!
snap je wel hoe emule werkt?
@p00pz0r_p4wn3r: zet eens wat meer dl's aan, 2 schiet niet op
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 21:59:Oja, en ik zit op de server Razorback 2, ik ga nu fftjes een andere server proberen want dit schiet niet op.
waarom? lees eens de FAQ. gewoon aanlaten, emule gaat zelf alle servers af, en dan nog meeste sources komen via source exchange!
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 21:50:[...]Werkt de preview functie bij iedereen zo waardeloos of is er een truukje voor?
je moet meestal (niet bij alle bestandssoorten) het eerste deel hebben. ik gebruik VLC (www.videolan.org). voor rar werkt de preview btw ook goed!
Maasluip schreef op 17 maart 2004 @ 22:01:
Ik kan het in dit deeltje niet terugvinden, maar ik heb misschien een oplossing voor veel LowID problemen.
nee, die poort is niet vrijgegeven, dat gebeurt gewoon soms. dat jij op een andere poort wel een hiID krijgt, komt omdat je die niet hebt gebruikt :) binnenkort overkomt hetzelfde je weer met deze poort, switchen naar de standaard/of andere poort zal dan ook weer helpen. ik heb het ook wel eens, ik verander niks. na een poos doet ie het gewoon weer. er kunnen veel redenen zijn. als ik een lowid heb, wacht ik gewoon ff een uurtje, daarna doet ie het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
dubbel :(

[ Voor 99% gewijzigd door Mr.Nobody op 18-03-2004 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Mr.Nobody schreef op 18 maart 2004 @ 00:41:

[...]
nee, die poort is niet vrijgegeven, dat gebeurt gewoon soms. dat jij op een andere poort wel een hiID krijgt, komt omdat je die niet hebt gebruikt :)
Waar is die poort dan niet vrijgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Maasluip schreef op 18 maart 2004 @ 07:50:
[...]
Waar is die poort dan niet vrijgegeven?
Door eMule, en na een tijdje zal ie time-outen en is de poort weer vrij.

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

DJ^ schreef op 18 maart 2004 @ 08:00:
[...]

Door eMule, en na een tijdje zal ie time-outen en is de poort weer vrij.
Wat, mijn lokale eMule? Dat begrijp ik niet helemaal, waarom zou eMule zelf zijn eigen poorten blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Maasluip schreef op 18 maart 2004 @ 08:08:
[...]
Wat, mijn lokale eMule? Dat begrijp ik niet helemaal, waarom zou eMule zelf zijn eigen poorten blokkeren?
Zal wel een foutje zijn dat ie hem 'vergeten' is vrij te geven. Het gebeurt ook maar af en toe zeg je toch, dus meestal doet ie het wel goed.

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

DJ^ schreef op 18 maart 2004 @ 08:17:
[...]

Zal wel een foutje zijn dat ie hem 'vergeten' is vrij te geven. Het gebeurt ook maar af en toe zeg je toch, dus meestal doet ie het wel goed.
Ah, ik begrijp het, een bugje dus.
In dat geval zou het waarschijnlijk helpen om eMule te herstarten? Dan kan ik dat tenminste even testen. Of is er een andere programma (voor windows dus) dat ik kan zien welke poort in gebruik of geblokkeerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
anandus schreef op 18 maart 2004 @ 00:39:
Dit gebeurt mij zo vaak:

Vaak zijn zulk soort bestanden fakes. Te herkennen aan een klein stukje dus dat NIEMAND heeft. Kans is groot dat het een fake is dan.

Mocht je zeker weten dat het geen fake is (doe eens een preview), tsja, dan euh, dan heb je heel erg pech, en zal je gewoon moeten wachten :+

Je kan de prioriteit van het bestand op high zetten, dan zal eMule meer tijd besteden aan het zoeken voor sources voor dat bestand, maar veel meer kan je er niet aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Letsnow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-04 16:34
Sinds gisteren gebruik ik nu ook emule en ik moet zeggen dat het een super programma is. Vooral het feit dat je moet uploaden om te kunnen downloaden vind ik goed. Dit maakt het netwerk levend en snel. Geen leechers en zo.

Nu sinds gisteren is mijn router al 3 keer gecrasht (isb soho van nexland) wat hij normaal nooit doet. Waarschijnlijk ligt het aan emule. Ik heb deze morgen een firmware upgrade gedaan en het lijkt nu correct te lopen. Maar zeker zal ik pas vanavond zijn want de eerste keer crasht hij na +-8 uur downloaden daarna na 4 uur en daarna bijna direct na resetten. Hebben andere mensen ook dit probleem gehad? Kan hij mijn upload/download niet aan? 1 Gig geupload en 1.45 gig down sinds gisteren. Down is volgens mij niet echte een probleem heb wel al vaker grootte bestanden van het net gehaald. Ligt het dan aan de upload? Btw hij crashte als ik niet op pc zat dus kan niet door mijn toedoen zijn. OS = WinXp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Hij crasht waarschijnlijk op het aantal connecties dat aangemaakt wordt. Daar kun je in eMule een beetje mee proberen te spelen. Ik heb zelf max 250 connections voor mijn Router (Edimax 6104 oid :P), daarboven begint ie soms kuren te vertonen.
Enige advies dat ik kan geven is een beetje proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:31
anandus schreef op 18 maart 2004 @ 00:39:
Dit gebeurt mij zo vaak:

ik kijk meestal een uurtje na de eerste click op de link of die helemaal blauw is, zo niet pleur ik hem dr weer af tenzij ik heel zeker ben dat die echt is....

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Maasluip schreef op 17 maart 2004 @ 22:01:

Mijn config:
XS4ALL ADSL
Speedtouch 520, recentelijk naar v 4.2.3.0 geupgrade
Poorten 4662/TCP, 4672/UDP en 4673/UDP gemapt.
eMule 0.42d op W2K server.
Geen firewall programma's op mijn PC

Ik kreeg soms een HighID, soms een LowID. In de log is regelmatig te zien dat de verbinding (met HighID) naar een server verbroken wordt en dan de volgende verbinding met een LowID wordt opgezet. Ook de connection test op poort 4662 zegt dan heel leuk 'error/resest on ip 80.126.123.205!'
Nu heb ik mijn eMule voor de gein even op een andere poort gezet, namelijk 46620 en die op de speedtouch ook gemapt. Meteen met het opstarten een HighID en de connection test geeft op poort 46620 ook 'success ... your id should be 1234567890'.

Hee! En dat terwijl op hetzelfde moment de test met poort 4662 de error/reset blijft geven.
Wat is daar aan de hand? Blokkeert XS4ALL misschien poort 4662?
Staat je upload soms te blazen? Teveel connecties per sec? Te veel verbindingen?
Zet alles een lager, ik denk dat je hardware het niet trekt al ken ik je modem niet. Is het geen ST 510? En heb je nog een router of switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

SSH schreef op 18 maart 2004 @ 14:32:
[...]

Staat je upload soms te blazen? Teveel connecties per sec? Te veel verbindingen?
Zet alles een lager, ik denk dat je hardware het niet trekt al ken ik je modem niet. Is het geen ST 510? En heb je nog een router of switch?
Ja, het is een ST 510 (typo). Uiteraard staat de upload te blazen, met 23 kB/s (op een 320 kbit/s lijn). Ik zal eens spelen met de maxima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Als je Emule upgrade naar een hogere versie ben je dan al je credits kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Mastasidaz schreef op 18 maart 2004 @ 15:15:
Als je Emule upgrade naar een hogere versie ben je dan al je credits kwijt?
Nee, en dit staat ook duidelijk in de FAQ volgens mij.
Zo lang je je bestanden uit de config directory bewaard behoudt je je instellingen, en ook je userhash wat weer inhoudt dat je je credits behoudt.

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
k thnx voor de info, maar nu zit ik met een probleem, heb de nieuwe emule erop gepleurd naar nu zie ik dat het bolletje onderin niet helemaal groen is. Terwijl ik alle poorten heb geopend inclusief webserver poorten :?

Kan dit veel kwaad of maakt het niet zoveel uit?

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/amende/naamloos.JPG

[ Voor 28% gewijzigd door Mastasidaz op 18-03-2004 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb last dat af en toe ik ook wat zit te surfen en dan begint mijn harddisk enorm te kraken en piepen.
Hierna is mijn download van emule naar zo goed als 0 gereduceerd.
Ik neem aan dat het allemaal even teveel werd maar heeft iemand hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
Daar is een programmatje voor dat zorgt dat Emule niet steeds naar de hardeschijf schrijft, zo wordt de hardschijf dus ontlast.

Alleen ben ik zelf ook opzoek naar dit progje omdat ik graag me HDD zoveel mogelijk wil ontzien bij het downloaden van troep omdat me pc vaak dag en nacht aanstaat. :+

Weet iemand hier mss waar je het kan vinden?

[ Voor 8% gewijzigd door Mastasidaz op 18-03-2004 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psylocke
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08-2021

Psylocke

De Utregse Kudde

Mastasidaz schreef op 18 maart 2004 @ 15:36:
k thnx voor de info, maar nu zit ik met een probleem, heb de nieuwe emule erop gepleurd naar nu zie ik dat het bolletje onderin niet helemaal groen is. Terwijl ik alle poorten heb geopend inclusief webserver poorten :?

Kan dit veel kwaad of maakt het niet zoveel uit?

[afbeelding]
Fout gekeken.

Jou probleem betekent dat je KAD netwerk niet is verbonden. Heb je die wel aangezet?

[ Voor 24% gewijzigd door Psylocke op 18-03-2004 18:05 ]

DUK | RC5-64 #42 | OGR-25 #59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Mastasidaz schreef op 18 maart 2004 @ 16:08:
Daar is een programmatje voor dat zorgt dat Emule niet steeds naar de hardeschijf schrijft, zo wordt de hardschijf dus ontlast.

Alleen ben ik zelf ook opzoek naar dit progje omdat ik graag me HDD zoveel mogelijk wil ontzien bij het downloaden van troep omdat me pc vaak dag en nacht aanstaat. :+

Weet iemand hier mss waar je het kan vinden?
dat ding heete HDD-patch, ik denk alleen dat ie niet meer gaat werken voor de huidige versie. zal eens ff zoeken. ik heb zelf de buffer in emule zo hoog mogelijk gezet.

van mij mag ie nog hoger. het zo mooi zijn als emule de boel zo cachen.
dus • kijk naar de wachtlijst
• laad alle chunks in het geheugen, tot het opgegeven maxuploadcache (ik zou 200MB pakken) in de instellingen
• cache bijna leeg? _dan pas_ weer helemaal aanvullen

download ook met cache, ook 200 MB ofzo (natuurlijk ook instelbaar). als ie bijna vol is, beheerst flushen, zodat je er geen last van hebt.

mijn vorige hd is, denk ik, overleden aan emule. ik had tijdelijk een oude, deze is nu ook kapot! ik kan het niet bewijzen (waarschijnlijk waren ze zonder ook kapot gegaan), maar ik denk dat door emule ze eerder kapot zijn gegaan.

EDIT: ok, heb je een stabiel systeem en wil je de buffer groter hebben dan mogelijk in de emule instellingen? dan kun je die vergroten door simpel de instelling FileBufferSize = XXXXXX te verhogen :) de schuifbalk pakt het normaal gesproken niet, maar als je hem handmatig aanpast in het preferences.ini bestand pikt ie het wel. ik heb hem nu op 5 MB

[ Voor 13% gewijzigd door Mr.Nobody op 18-03-2004 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
La maar vraag is al beantwoord na het lezen van de edit. thnx mr.nobody :)

[ Voor 94% gewijzigd door Mastasidaz op 18-03-2004 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
preferences -> extended settings -> schuifbalkjes onderaan rechts

(die kan tot 1,5 MB, ik heb hem nu eens op 15 MB gezet, laat hem eens een dag draaien, kijken wat ie doet/of ie het pakt, je mag touwens niet meer aan de schuifbalk zitten, anders kan ie daarna max op 1,5 MB)

[ Voor 115% gewijzigd door Mr.Nobody op 18-03-2004 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nu is mijn eMule toch in de war.
eMule 0.42d op W2K. Laaste meldingen in de log:
code:
1
2
3
4
18-03-2004 16:58:57: Connecting to Razorback 2 (195.245.244.243:4661)...
18-03-2004 16:58:57: Connected to Razorback 2 (195.245.244.243:4661), sending login request
18-03-2004 16:58:57: Connection established on: Razorback 2
18-03-2004 16:58:57: New clientid is 1234567890
Maar in de statusbalk is de onderste pijl van de wereldbol rood en staat er eD2K:Not Connected|Kad:Connected.
Ook de bliksemschicht rechtsboven doet vermoeden dat ik gewoon verbonden ben.

Bugje?

edit:
Clientid is uiteraard gefaked

[ Voor 4% gewijzigd door Maasluip op 18-03-2004 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Hmmm keertje reconnecten of eventueel emule afsluiten en opnieuw starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

IceStorm schreef op 18 maart 2004 @ 21:00:
Hmmm keertje reconnecten of eventueel emule afsluiten en opnieuw starten?
Met reconnecten zag het er weer normaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
Kan je eigenlijk zien met Emule hoeveel credits je hebt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ^
  • Niet online

DJ^

hmmz

Simpel, dat kan niet. Je credit word opgeslagen op iedere client naar wie je upload, dat zijn dus duizenden mensen. In het bestand "clients.met" worden alle mensen opgeslagen die bij jou credit hebben.
Waar kan ik mijn credit zien?

hmmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
dat is niet helemaal waar, bij de oficiele release niet nee. er zijn echter enkele mods waarbij je wel kan zien hoeveel credit je bij die user hebt

van het emule-project.net forum:
How can I see my credits?
There isn't a simple answer for this one as credits are on a user by user basis rather than a transferable unit. The shortest answer is to compare your total UL to total DL (show in statistics). The higher the ratio of UL to DL the better your credit (but the worse your DL have been). With a specific user you can look in the user details dialog (right-click on another user) and compare your their DL (from you == your UL) with your own DL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:43
IK heb nu ook dus eMule gedownload, geinstaleerd. Nu wil ik een bestand downloaden, staat overal in de wachtrij :( Maar dat zal wel komen omdat ik niks geshared heb. Daarom heb ik weer een vraag, in welke folder komen alle gedownload/gesharede bestanden te staan? Of word die pas aangemaakt na 1 bestand gedownload te hebben ? Want ik heb nog 2GB aan KaZaa downloads, nu dacht ik, misschien kan ik die wel in de shared files van eMule zetten. Maar ik weet dus niet hoe, en heeft dat wel zin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Bij preferences --> directories kun je aangeven in welke dir je bestanden standaard komen als ze klaar zijn en je kunt ook aangeven welke andere dirs je evt wilt sharen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
Ok dankje. * diabyte heeft nu 2GB aan files gedeelt :P 91 sources al voor wat ik wil downloaden, overal in de wachtrij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:43

Ottooo

Vuurvlieg

bij eMule moet je, vooral in het begin, veel geduld hebben, heb ik geleerd. Maar zodra het eenmaal goed op gang is...

ik zou iig niet meer terug willen naar Kazaa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
hou ff in de gaten dat emule niet gelijk is aan kazaa! bij emule is 99% van je dl van hoge kwaliteit / of precies wat je wilde hebben. geef dus niet de moet op als het niet snel gaat.
9 van de 10 keer als mensen klagen over emule hebben mensen hebben ze of
• emule niet goed geconfigureerd
of
• te weinig dl aanstaan
of
• vergelijken emule met kazaa
of
• dowloaden dingen die haast geen sources hebben (meestal zijn deze niet eens te dl via kazaa, dus eigenlijk mag je dan al niet meer klagen :) )
of allemaal :P

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.Nobody op 19-03-2004 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Of te weinig geduld :P
Ik heb vaak genoeg dat ik maar 2 dingen aan het downen ben waar 1 bron voor is oid :) Duurt even maar komt vanzelf binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Nobody schreef op 19 maart 2004 @ 14:25:
hou ff in de gaten dat emule niet gelijk is aan kazaa! bij emule is 99% van je dl van hoge kwaliteit / of precies wat je wilde hebben. geef dus niet de moet op als het niet snel gaat.
Heb toch wel vaak last van duitse of russische stemmen of andere meuk zonder dat het staat aangegeven.
1% van een hele hoop is toch wel een paar films per week ;)
Hoewel ik toch wel 99% van alle meuk eruit vis door het bekijken van bestand namen,groottes en realistisch nadenken.

Wel een verademing is dat als het binnen is ook nooit vastlopers en andere zooi heeft dat kazaa heel vaak heeft.
Alleen zo jammer dat er zoveel Franse/italiaanse shit tussen zit als dat nu eens Engelse versies waren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 16:11
heeft te veel sharen een nadeel voor de gebruikers die files bij mij eraf halen? want heb zo'n 80gb geshared en weet niet of dat zo'n goed idee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:24
Je kunt alleen een grotere wachtrij hebben, maar dat is dan ook alles.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

je moet ook niet al te veel 'kleine' bestanden sharen, zoals losse mp3-tjes, muziek kan je meestal wel per album verpakt in een archive vinden. Ik heb ook eens gehoord dat servers een maximum aan aantal ge-share-de bestanden hebben, dus als je veel mp3-tjes heb dat ze daar in gaan snoeien.

begrijpt men mij nog? :p

[edit]
ps. ik share ongeveer 70 GB, maar heb daar bijna geen kleine bestanden tussenstaan, alleen enkele cue-files. De gem. grootte van mijn bestanden is dan ook bijna 350 mb

[ Voor 24% gewijzigd door Ottooo op 19-03-2004 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik zie eMule en aanverwanten als onderdeel van een wereldwijde mediatheek en hanteer op dit moment voor mezelf de volgende spelregels:

- als ik iets wil toevoegen/sharen ga ik eerst kijken of het al niet beschikbaar is
- ik zorg er voor dat er nooit meer dan zo'n 500 usernames in m'n queue staan: op die manier hoeven mensen bij mij met m'n 768/128 lijn nooit langer dan zo'n 20 uur te wachten (wanneer gaat Versatel nou 's wat doen aan die achtergebleven snelheden |:( )
- zeldzame files houd ik altijd op "release"
- ik geef commentaar bij de files wanneer ik denk dat dat onmisbare informatie toevoegt aan de filename en/of ander commentaar
- partial gedownloade files die partial blijven gaan er bij mij na 3 maanden uit. Had degene die 'm het eerste compleet aanbood maar wat vaker eMule aan moeten zetten. Een termijn van 3 maanden lijkt me dan nog erg schappelijk.
- na een half jaar check ik of een file nog voldoende beschikbaar is (meer dan 10 complete aanbieders), zo ja dan gaat ie 'r bij mij uit.

Nog wat actuele nfo: ik share zo'n 7GB, 400 files en 'r staan 520 mensen in de rij. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Chillmeister schreef op 19 maart 2004 @ 14:46:
heeft te veel sharen een nadeel voor de gebruikers die files bij mij eraf halen? want heb zo'n 80gb geshared en weet niet of dat zo'n goed idee is.
Freezer schreef op 19 maart 2004 @ 15:00:
Je kunt alleen een grotere wachtrij hebben, maar dat is dan ook alles.
Dat is niet helemaal waar.

Voor gebruikers heeft het zowel voordelen als nadelen. Het is natuurlijk heel mooi dat je 80 gig shared, zo zijn er veel verschillende mensen die van jou verbinding gebruik kunnen maken, omdat er vast wel iets tussen zit wat ze willen hebben. Aan de andere kant moeten ze wel lang in de wachtrij staan, omdat er een hoop mensen op je af zullen komen waarschijnlijk :P

Echter, het is toch niet echt verstandig om zo'n grote hoeveelheid te sharen. Ik weet niet precies welke limiet er gehanteerd word, maar vaak laten servers mensen die meer dan zoveel gig sharen niet toe. Dit om de hoge serverload die dit oplevert, tegen te gaan.

Let dus even op of je misschien berichten van servers krijgt, dat je gedisconnect word omdat je te veel shared...

Edit:

Mmz :X

Ik voel me nu net de pot die de ketel verwijt dat ie zwart ziet.. :X

Net even gechecked, en blijkbaar share ik ook bijna 70gig, toch iets te veel gedownload laatste tijd.. :P Maar toch wil ik je aanraden, krik het aantal shared files iets omlaag, wat ik nu dus ook ga doen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Zoefff op 19-03-2004 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
dat is nou het enige nadeel van Edonkey netwerk. losse mp3tjes. Ik heb zo'n 35GB aan losse mp3 files en ik zou stom zijn als ik die allemaal ging rarren. Ik heb alleen de cafe del mar discographia (2.18gb) als rar bestand bewaard omdat toen ik hem binnenhaalde er steeds maar 1 complete source online was (duurde 3 weken voordat ik hem binnenhad). dus ik vind het wel zo aardig om mijn versie ook maar op release te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Tsja, op zich is het aanbod aan losse mp3tjes nog vrij groot. En in principe is het ook niet zo'n ramp om ze te sharen, zolang het maar niet extreem veel is (serverload). Blijft wel over dat het netwerk gewoon niet op deze kleine bestanden is ingericht...

Persoonlijk houd ik sowieso niet van losse mp3tjes, echt een ramp. Ik download alleen maar albums of samengestelde "cd's", houd je muziekcollectie ook veel overzichtelijker :)

En @ Compunologist, jij bent de modaal-eMule gebruiker, zo moeten we er meer hebben! :P

[ Voor 13% gewijzigd door Zoefff op 19-03-2004 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Zoefff schreef op 19 maart 2004 @ 16:45:
En @ Compunologist, jij bent de modaal-eMule gebruiker, zo moeten we er meer hebben! :P
Yep inderdaad :).
Is redelijk zoals ik het zelf ook aanhou. Ik share zelf 28 files/10 gb (van alles wat) en dat levert een queue van 150-170 man op (ca. 12 upload sessions per uur, dus iedereen komt aan de buurt). Eigen releases blijven sowieso staan, wel na een tijdje op 'very low' geshared.

Dingen sharen die 'iedereen' al heeft doe ik iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Niet online
Zoefff schreef op 19 maart 2004 @ 16:45:

Hmm, ik zie het woord "modaal" staan en volgens van Dale betekent dat "middelmatig" of "overeenkomend met de statistische modus", ik krijg nu dus ècht de neiging om mijn eigen spelregels overhoop te gooien. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ach, modaal, ideaal... je doet het iig goed :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Modaal, ideaal, whatever, je doet het goed idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Niet online
Zoefff schreef op 19 maart 2004 @ 17:32:
Modaal, ideaal, whatever, je doet het goed idd :P
IceStorm schreef op 19 maart 2004 @ 17:22:
Ach, modaal, ideaal... je doet het iig goed :+.
Ik sluit mijn woordenboek en ga verder met sharen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
Bah ik wacht al heel de middag, en hij download nog niet :( Nog geen kb, das wel minder zeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

diabyte schreef op 19 maart 2004 @ 18:05:
Bah ik wacht al heel de middag, en hij download nog niet :( Nog geen kb, das wel minder zeg :(
Ik wil best helpen met kijken waar het aan ligt maar hier kan ik (en anderen met mij gok ik ;)) heel weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
Wel, zeg wat je wilt weten :P Want ik zou niet weten wat ik je moet vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
De reden staat hier 21 posts boven.. truStie is nog maar net begonnen met eMule. Je zal er dus rekening mee moeten houden dat het gewoon even duurt. Waar heb je je upload op ingesteld?

Verder, geduld is een schone zaak. Kijk er gewoon niet naar, en dan is het ineens klaar :)
En dat rijmt... * Zoefff is in een poetische bui O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
Kan het toevallig zijn dat ik de poorten TCP 4662 en UDP 4672 open moet zetten? Want die poorten kom ik tegen in de instellingen van eMule, maar in me router heb ik daar niks mee gedaan ofzo, maar ik kan wel naar servers connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
:D

Ja, die moet je openzetten :D

Als die niet open staan, dan heb je een LowID, en dat wil je liever niet. Je kan een LowID herkennen aan een wereldbolletje waarvan het linker pijltje geel is.

Op www.dutchemulefaq.tk vind je meer over het fenomeen Low/HighID, en een lijst met poorten die je moet forwarden om eMule goed te laten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
Ik heb idd een wereldbolletje met geel pijltje -_- Fijn, daar wacht ik nou 5 uur voor :P Afijn, ik ga ff die faq lezen en de poorten openzetten, ty :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

ik zou zeggen begin met de beginnershandleiding, daar staan nuttige tips in :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
Nah die had ik niet nodig. Nu staan er een paar poortjes open (niet alle trouwens van die pagina) en heb ik 2 groene pijltjes (high ID toch?) en ben ik met eD2K en Kad verbonden. En na 1 minuut begon hij al met downloaden :P Overiges niet snel, bij sommige sta ik 4000ste op de wachtlijst :P Maar ok, ik heb nu geduld, laat me pc gewoon een nachtje draaien en zie morgenochtend wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
Compunologist schreef op 19 maart 2004 @ 15:42:
Ik zie eMule en aanverwanten als onderdeel van een wereldwijde mediatheek en hanteer op dit moment voor mezelf de volgende spelregels:

- als ik iets wil toevoegen/sharen ga ik eerst kijken of het al niet beschikbaar is
- ik zorg er voor dat er nooit meer dan zo'n 500 usernames in m'n queue staan: op die manier hoeven mensen bij mij met m'n 768/128 lijn nooit langer dan zo'n 20 uur te wachten (wanneer gaat Versatel nou 's wat doen aan die achtergebleven snelheden |:( )

Nog wat actuele nfo: ik share zo'n 7GB, 400 files en 'r staan 520 mensen in de rij. :z
hoe zorg je ervoor dat je maar 500 usernames in je queue hebt staan? er staan altijd iets van 5000 bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Laatst online: 23:09

The Third Man

The Third Jellyfish

Chillmeister schreef op 19 maart 2004 @ 22:04:
[...]

hoe zorg je ervoor dat je maar 500 usernames in je queue hebt staan? er staan altijd iets van 5000 bij mij
Limiet verlagen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Minder populaire meuk sharen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
Heb nu ongeveer de helft van episode 1 binnen van The O.C., en ik had voor de lol ook ff die van kazaa gedownload, die heb ik dus al helemaal, maar die is ten eerste gigantisch! klein, en nog slechte kwaliteit ook. Nu kon ik in eMule Preview selecteren, ff gedaan, ik viel gelijk steil achterover :P Damn , groot beeld, goede kwaliteit, daar heb ik dat dagje wachten wel voor over :P

* diabyte gooit kazaa van zijn pctjeuh

btw, is het niet tijd voor deeltje 11, dit is namelijk reply 999 :P

[ Voor 9% gewijzigd door diabyte op 20-03-2004 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
veel kleine bestanden kun je trouwens tegenwoordig wel sharen, je moet dan wel zorgen dat je alleen met KAD verbonden bent.

ik geef zelf trouwens wel de voorkeur aan een rar/zip met meerdere bestanden daarin. maar goed, als het voorkomt kan het dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
Ik heb een UL/DL rating van 70:1 >:) MB ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Mastasidaz op 20-03-2004 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Mastasidaz schreef op 20 maart 2004 @ 13:45:
Ik heb een UL/DL rating van 70:1 >:)
Leuk, maar vast niet van 70:1 gb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
41 Pagina's, excuse me als dit al gevraagd is, maar... ik wacht nu al 2 weken op een download. Ik heb een hoog ID, ik heb 21 gig geupload, maar het downloaden? Ho maar... Bij de download staat: Sources: 17/21 (1) maar hij download met 0.0 kB/s.

Ik heb nog maar 500 MB binnen van de 800... en dat over 2 weken...

Nu vertrouw ik wel op dit programma dat ik eerst moet uploaden om wat te downloaden, maar uhm... 21 Gig geupload, en 2 Gig gedownload in alle totalen. ;(

Help?

Edit: kan het zijn dat ik gewoon op de verkeerde server inlog, die mijn download niet beschikbaar heeft? Zo ja, hoe kan ik zien welke server de meeste downloads van mijn bestand aanbieden?

[ Voor 18% gewijzigd door Blue-eagle op 20-03-2004 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Laatst online: 23:09

The Third Man

The Third Jellyfish

Blue-eagle schreef op 20 maart 2004 @ 14:51:
41 Pagina's, excuse me als dit al gevraagd is, maar... ik wacht nu al 2 weken op een download. Ik heb een hoog ID, ik heb 21 gig geupload, maar het downloaden? Ho maar... Bij de download staat: Sources: 17/21 (1) maar hij download met 0.0 kB/s.

Ik heb nog maar 500 MB binnen van de 800... en dat over 2 weken...

Nu vertrouw ik wel op dit programma dat ik eerst moet uploaden om wat te downloaden, maar uhm... 21 Gig geupload, en 2 Gig gedownload in alle totalen. ;(

Help?

Edit: kan het zijn dat ik gewoon op de verkeerde server inlog, die mijn download niet beschikbaar heeft? Zo ja, hoe kan ik zien welke server de meeste downloads van mijn bestand aanbieden?
Servers geven alleen maar bronnen door, het hangt van je bronnen af of je ook downloadt. Gebruik je een Emule met Kademlia support (versie 0.4x)? Dan ben je namelijk nauwelijks meer afhankelijk van een server. Overigens is het best mogelijk dat een bestand er zo lang over doet, als er simpelweg erg weinig sources zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Lekkere Kwal schreef op 20 maart 2004 @ 14:59:
[...]
Servers geven alleen maar bronnen door, het hangt van je bronnen af of je ook downloadt. Gebruik je een Emule met Kademlia support (versie 0.4x)? Dan ben je namelijk nauwelijks meer afhankelijk van een server. Overigens is het best mogelijk dat een bestand er zo lang over doet, als er simpelweg erg weinig sources zijn.
Jup Kad: Connected :)

Maar de sources lijken wel in orde te zijn, 17/21 (1) - betekent dit dat ik in de queue sta bij 17 van de 21 sources, en aan het downloaden ben van 1?

Het lijkt wel alsof iedereen net zoals met Kazaa een hack heeft ofzo, waardoor ik niet kan downloaden, maar iedereen wel van mij :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat helpt het dan als je kad connected bent ? gaat het downloaden dan sneller ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Laatst online: 16-09 13:44

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee, dan vind je sneller/meer sources. Het is ook niet meer noodzakelijk om met een server te verbinden. ;)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blisterin_Bull schreef op 20 maart 2004 @ 15:19:
Nee, dan vind je sneller/meer sources. Het is ook niet meer noodzakelijk om met een server te verbinden. ;)
Dan download je tog ook meestal sneller met meer resources :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 20:18
Blue-eagle schreef op 20 maart 2004 @ 15:03:
[...]
Maar de sources lijken wel in orde te zijn, 17/21 (1) - betekent dit dat ik in de queue sta bij 17 van de 21 sources, en aan het downloaden ben van 1?
21 sources is heeel weinig, je mag blij zijn dat je dan al 500mb binnen hebt.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu geconneced met kad maar de status is firrewalled terwijl ik wel poort 4673 open heb gezet. Ik maak verder geen beruik van een firewall.

iemand een id ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Maverick schreef op 20 maart 2004 @ 15:33:
[...]

21 sources is heeel weinig, je mag blij zijn dat je dan al 500mb binnen hebt.
Het is ook niet iets wat iedereen download :D

Ik ga eens iets anders proberen, een van die populaire top40 liedjes, die zouden wel snel moeten zijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
Is het handig om een nieuwe serverlist te downloaden van bijvoorbeeld dutchemulefaq.tk ? Zoja welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb nu de nieuwe emule en nu werkt het wel ! hoe kan dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

diabyte schreef op 20 maart 2004 @ 15:58:
Is het handig om een nieuwe serverlist te downloaden van bijvoorbeeld dutchemulefaq.tk ? Zoja welke.
Nope, je krijgt van elke client standaard nieuwe servers toegestuurd als die er zijn. Dus je lijst blijft altijd 'vers'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 16:04:
IK heb nu de nieuwe emule en nu werkt het wel ! hoe kan dat ?
Misschien zat er een bug in de oude, en wat maakt het uit, als het nu maar werkt, daar gaat het toch om :P

En nog een vraagje, eD2K ben ik met high ID, KAD met een low ID, terwijl ik gewoon de goede poort open heb staan, huh :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
-

[ Voor 105% gewijzigd door Zoefff op 20-03-2004 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
Hijs wel mooi :D Alleen loopt het niet echt gelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Hijs wel mooi maar je moet nog wel even aanpassen dat 42d tegenwoordig de nieuwste is ;)

Maar voor de rest is Zoefff _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12