legolas82 schreef op 31 januari 2004 @ 01:57:
[...]
Wat lul je nou man met je vreet resources. Hier neemt emule na aantal dagen maar 40-45 mb in beslag en cpu maar 1 of 2 %...
Heb je waarschijnlijk verkeerde versie gebruikt
Jij bent hier degene die lult, in dit topic voeg je verder ook weinig toe om eerlijk te zijn, zit maar te zeiken en te spammen met je website, beetje fatsoen en opgroeien kan niet echt veel kwaad hoor
Als je even terug had gelezen en mijn posts gezien had over kademlia dan had je kunnen weten dat kademlia op het moment nutteloos is, het is nieuw en oh wat klinkt het goed maar in de praktijk werkt het
nu nog totaal niet.
Nu kan eMule bij jou wel lekker zo weinig gebruiken maar iedere computer is anders, bevat andere software en vooral andere hardware. Ookal lijkt het soms op het eerste gezicht hetzelfde.
Op mijn broertje zijn computer (p4 2,5 Asus p4r800 mobotje, 2x 512DDR cas 2.0 enz..) heeft emule ongeveer een mem usage van 65MB en een cpu usage van inderdaad 2% ongeveer, met kad is dat daar 4 tot 10% met uitschieters naar 100% maar dit is normaal met emule en wordt veroorzaakt door het kloterige coden ervan.
Nu op mijn computer doet emule continu (met kad) 60% cpu usage en gebruikt ie 230MB na 2 dagen, Maar ik heb een Athlon64 3000+ met 1gb DDR400 geheugen van corsair, cas 2.0 en een asus k8vtje.
Maar, kijk nou.. de laatste PC is sneller en toch doet eMule zoveel cpu gebruiken, hoe kan dat? nou simpel, het is niet voor niets een programma in beta fase en het zit bom vol met geheugen lekken die jammergenoeg erg verborgen zitten en daardoor niet op elk systeem opspelen, nu gebruik ik eMulePlus op het laatste systeem wat gelukkig een stuk minder last heeft van dit soort probleempjes omdat deze zo'n beetje totaal herschreven is voor beter geheugen en processor management. Soms werkt het beter, soms niet. op het laatste systeem hier dus weer wel..
Om nu even wat intelligentie aan deze post toe te voegen, iets nuttigs dus...
Elk systeem is anders, ook elke eMule mod en elke andere ed2k client. Ga daarom niet zomaar blind op eMule af maar probeer ook wat andere modjes, mocht je genoeg bandbreedte overhebben is het wel leuk om kademlia eens te proberen, zit je met een krappe upload, blijf dan vooral bij kademlia weg.
Werkt eMule niet goed en geven alle mods dezelfde geheugen problemen en crashes probeer dan bijv eMulePlus eens, deze zit totaal anders in elkaar en
kan daarom beter werken in veel gevallen.
Ter info: eMulePlus is een andere ed2k client,
geen eMule mod meer
Ik hoop dat ik weer lekker behulpzaam ben geweest