eMule opensource eDonkey, deel 10

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.918 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brotherlouie99
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-12-2020
Ik heb een vraag.
Ik zit zelf achter een router en heb alle poorten opengegooid. Nu wil ik gebruik gaan maken van de webinterface.
Ik zie nu het volgende in mijn emulescherm staan:

Web Interface
Status: Enabled
1 active session(s)
URL: http://192.168.168.254:4711/

Ik kan de URL benaderen vanaf mijn eigen pc.
Dit lijkt me echter niet correct als ik straks op mijn werk mijn emulesessie wil bekijken.

Iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
192.168.168.254 is het interne IP adres van de computer waarop eMule draait. Op je werk moet je het externe IP adres gebruiken om je computer te benaderen. Indien je niet via een proxy surft zie je wanneer je naar http://www.whatismyip.com je externe IP adres. :P

edit:
Als je het externe IP adres eenmaal weet kan je via je werk de eMule webserver benaderen via [url]http://externeipadres:4711[/url].

Wanneer je een dynamisch IP adres hebt is het makkelijker om een dienst als DynDNS.org te gebruiken.

[ Voor 39% gewijzigd door Joni op 27-01-2004 19:05 . Reden: btw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:18
En dan moet je natuurlijk wel zorgen dat je poort 4711 ook open zet op je router he. Want dat ie het nu doet, wil niet zeggen dat het vanaf je werk ook lukt, omdat je nu niet via je router naar je webserver gaat uiteraard.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Laatst online: 16-06 06:44
Ik heb de nieuwste officiele emule (0.41b.29), alleen bij my info staat er bij Kad network Status: Firewalled. Ik heb de poort geforward, en rechts onderin staat bij KAD: connected. Bovendien heb ik genoeg kad contacts (500+), en staat er voor bijna al deze contacts een groen bolletje. :>

Mijn vraag is of hij nu wel download van deze mensen, oftewel of het wel zin heeft zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
Zoefff schreef op 27 januari 2004 @ 20:42:
En dan moet je natuurlijk wel zorgen dat je poort 4711 ook open zet op je router he. Want dat ie het nu doet, wil niet zeggen dat het vanaf je werk ook lukt, omdat je nu niet via je router naar je webserver gaat uiteraard.
brotherlouie99 schreef op 27 januari 2004 @ 18:53:
Ik zit zelf achter een router en heb alle poorten opengegooid.
Ik ga er vanuit dat hij met "alle poorten", alle poorten die eMule gebruikt bedoelt. Dus daar heeft hij al voor gezorgd. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 10:50

klokop

swiekie swoeng

Anoniem: 79886 schreef op 25 januari 2004 @ 12:33:
[...]
Ik heb zelf ook chello classic en had eerst ook dezelfde problemen, het is nu opgelost. Ik heb bijv de upload naar 8 kb verlaagd, zodat ik minder failed connections heb. Als je naar upload speed grafiek kijkt, was hij bij heel instabiel en dat is hij bij 8 kb niet. Je haalt toch zelden maar 32 kb/s met chello.
En je moet genoeg downloads hebben, anders heeft hij niks om te downloaden.

Max sources per file staat op 400, max connections op 250, en ik down gemiddeld met 18-20 kb/s.
Ik ga het proberen. Ben benieuwd naar de snelheids verhogingen van chello :)

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Blazer schreef op 27 januari 2004 @ 21:00:
[...]

[...]

Ik ga er vanuit dat hij met "alle poorten", alle poorten die eMule gebruikt bedoelt. Dus daar heeft hij al voor gezorgd. :Y)
Ja, daar ga ik ook van uit, maar gezien het feit dat het wél lokaal werkt, ook al heb je die poort niet geforward, zei ik het maar even :P

Beter te veel dan te weinig niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brotherlouie99
Bedankt voor de reacties, zal het morgen proberen of het lukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brotherlouie99
Zit nu op mijn werk en gelukkig kan ik wel inloggen op de interface :)
Helaas wanneer ik 1 van de iconen wil aanklikken (transfers, search, server) dan verschijnt er zo'n internetdownload dialoog (alsof ie een bestand wilt downloaden). En daar heb ik dus geen rechten toe :(

Iemand een idee hoe ik er toch bij kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Ja, je moet HTTP1.1 inschakelen in je Internet Explorer.

Dat kan je doen onder het menu "Extra -> Internet Opties -> Tabblad Geavanceerd" en dan even de optie voor HTTP1.1 zoeken.

En nu maar hopen dat je op je werk toegang hebt tot deze opties.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brotherlouie99
Zoefff schreef op 28 januari 2004 @ 09:48:
Ja, je moet HTTP1.1 inschakelen in je Internet Explorer.

Dat kan je doen onder het menu "Extra -> Internet Opties -> Tabblad Geavanceerd" en dan even de optie voor HTTP1.1 zoeken.

En nu maar hopen dat je op je werk toegang hebt tot deze opties.. :P
Helaas, ik heb totaal geen restricties om in m'n internet opties te komen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
brotherlouie99 schreef op 28 januari 2004 @ 10:06:
[...]

Helaas, ik heb totaal geen restricties om in m'n internet opties te komen.....
Ehrm? Dat snap ik niet?

Helaas dat je geen restricties hebt?! Geen restricties hebben lijkt mij niet "helaas" :P

Lukt het nou wel, of lukt het nou niet?

Zo nee, dan moet je eens proberen om firebird te downloaden, en te unzippen. Je hoeft hem dus niet te installeren, maar alleen te unzippen. Vervolgens is het een even goede browser als IE (of zelfs nog beter :P ).

Linkje: http://ftp.mozilla.org/pu...llaFirebird-0.7-win32.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brotherlouie99
Zoefff schreef op 28 januari 2004 @ 10:44:
[...]

Ehrm? Dat snap ik niet?

Helaas dat je geen restricties hebt?! Geen restricties hebben lijkt mij niet "helaas" :P

Lukt het nou wel, of lukt het nou niet?

Zo nee, dan moet je eens proberen om firebird te downloaden, en te unzippen. Je hoeft hem dus niet te installeren, maar alleen te unzippen. Vervolgens is het een even goede browser als IE (of zelfs nog beter :P ).

Linkje: http://ftp.mozilla.org/pu...llaFirebird-0.7-win32.zip
Ik zit hier op mijn werk achter een superfirewall. Ik kan hierdoor niet naar mijn internet opties toegaan, geen restricties voor.
Overigens kan ik ook geen bestanden openen met extenties als bijv. exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

brotherlouie99 schreef op 28 januari 2004 @ 11:09:
[...]

Ik zit hier op mijn werk achter een superfirewall. Ik kan hierdoor niet naar mijn internet opties toegaan, geen restricties voor.
Ok, ten eerste heb jij geen rechten om naar internet opties te gaan omdat er restricties zijn. Ten tweede hoef je een .zip alleen maar uit te pakken.
Desnoods pak je het zipje thuis uit en upload je de losse bestandjes of je neemt het mee op cd.

[ Voor 16% gewijzigd door thejoker80 op 28-01-2004 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:21
brotherlouie99 schreef op 28 januari 2004 @ 11:09:
[...]

Dat komt echt niet door een firewall, het komt omdat je gewoon een account met beperkte rechten hebt gekregen. Een firewall kan nooit en ten nimmer windows opties afschermen. Zie voor meer info de faq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brotherlouie99
Nou oke, misschien niet door een firewall, maar ik heb dus heel weinig restricties.
En ja, ik kan wel die betsanden unzippen, maar dus niet die mozillabrowser runner (betreft een exe bestand).

Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Je maakt nog steeds een fout. Je hebt niet heel weinig restricties, maar je heb heel weinig rechten :P

Je gebruikt het woord verkeerd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brotherlouie99
;)

Maar niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Ja, je systeembeheerder even vragen of ie het aan wil zetten. Het is verder geen probleem icm veiligheid ofzo, gewoon een nieuwer protocol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 15:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hij moet niet HTTP 1.1 aanzetten want die staat standaard aan. Maar HTTP 1.1 met proxyverbinding. Die staat standaard uit.
Ik zou het idd aan je systeembeheerder vragen. Lijkt me alleen lastig las ie dan vraagt waarom dan? :P K weet namelijk niet of het toegestaan is om vanuit je werk naar je emule sessies te kijken, maar dat moet je zelf maar weten.

offtopic:
En even nogmaals een woord uitleg, pak er anders even een woordenboek bij ;) Uitleg voor dit geval
Rechten: Ergens recht op hebben ja of nee. Bevoegdheid, aanspraak hebben op.
Restricties: Beperking(en), voorbehoud
Als je een restricie hebt mag/kun je iets niet doen. Bijv de IE opties veranderen ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63628

brotherlouie99 schreef op 28 januari 2004 @ 09:40:
Zit nu op mijn werk en gelukkig kan ik wel inloggen op de interface :)
Helaas wanneer ik 1 van de iconen wil aanklikken (transfers, search, server) dan verschijnt er zo'n internetdownload dialoog (alsof ie een bestand wilt downloaden). En daar heb ik dus geen rechten toe :(

Iemand een idee hoe ik er toch bij kan komen?
Blijkbaar weet niemand hier dat je inderdaad http 1.1 aan moet zetten..
Of, je zet gzip uit in je preferences van je emule webserver (in de webserver zelf!) waar je wel bij moet kunnen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93167

Vragen:

1:Je credits worden gebonden aan je userhash (betekend dit dat het gebonden is aan je gebruikersnaam)

2:Als ik een nieuwe pc koop ben je dan al je credits kwijt ?

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 93167 op 29-01-2004 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Anoniem: 93167 schreef op 29 januari 2004 @ 14:58:
Worden je credits aan je username gebonden ? Zo niet.. waar aan dan wel ?
Aan je userhash.. (uniek ID)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93167

Fuzz10 schreef op 29 januari 2004 @ 15:03:
[...]

Aan je userhash.. (uniek ID)
Ja maar als ik dan een nieuwe pc koop zijn mijn credits dan weg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Anoniem: 93167 schreef op 29 januari 2004 @ 15:07:
[...]

Gewoon je hele emule dir. overpompen naar je nieuwe PC ....

Geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Anoniem: 93167 schreef op 29 januari 2004 @ 15:07:
[...]
Zoals je ook in de FAQ kunt lezen, worden je credits gebonden aan je unieke userhash. Deze userhash word in het bestand "preferences.dat" opgeslagen.

Wanneer je dit bestand op je nieuwe computer kopieerd naar je eMule directory, dan heb je dus weer dezelfde userhash, en zullen je credits niet verloren gaan.

Wat natuurlijk makkelijker is, is om gewoon je hele eMule directory te kopieren, maar als je dat niet wilt, dan is "preferences.dat" 1 van de belangrijke bestanden die je zeker wel moet houden.

Kijk ook eens op deze pagina van de FAQ voor het doel van de rest van de bestanden die eMule gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 07:47
Ik heb nu Emule versie v0.30e. Kan ik nu die 0.4x versie gewoon eroverheen installeren ofzo? Ik zit nl midden in download van een paar bestanden en zou zonde zijn om die kwijt te raken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

61619

gegroet :)

ik heb de Sivka mod 0.30 en nu wou ik een film previewen. Nu deedt t progsel dat dus niet en heb ik een DIVX_preview.avi in mn temp map staan van een kleine 700mb. Allemaal leuk en aardig maar nu krijg ik dat bestandje dus NIET meer gedelete :/ Iedere keer als ik m wil delete zegtie: This file is already in use bla bla close the program before deleting this file ( het gebruikelijke windows praatje als een bestand in gebruik is dus. )

Nu heb ik de pc al 2344 keer gereboot maar ik krijg m niet eraf :( hij geeft steeds die error weer aan :( Ook heb ik al via cmd ( quasi dos ) het geprobeert te deleten maar zelfst DAAR geeftie aan dat het bestand in gebruik is :x

Iemand ;( want tis 800 mb en mn schijf zit vol en t moet eraf ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Laatst online: 17:45

The Third Man

The Third Jellyfish

MarcoZ20 schreef op 29 januari 2004 @ 18:58:
Ik heb nu Emule versie v0.30e. Kan ik nu die 0.4x versie gewoon eroverheen installeren ofzo? Ik zit nl midden in download van een paar bestanden en zou zonde zijn om die kwijt te raken
Ja kan, zie mijnemule.tk voor verdere uitleg bij het migreren.
61619 schreef op 29 januari 2004 @ 19:24:
gegroet :)

ik heb de Sivka mod 0.30 en nu wou ik een film previewen. Nu deedt t progsel dat dus niet en heb ik een DIVX_preview.avi in mn temp map staan van een kleine 700mb. Allemaal leuk en aardig maar nu krijg ik dat bestandje dus NIET meer gedelete :/ Iedere keer als ik m wil delete zegtie: This file is already in use bla bla close the program before deleting this file ( het gebruikelijke windows praatje als een bestand in gebruik is dus. )

Nu heb ik de pc al 2344 keer gereboot maar ik krijg m niet eraf :( hij geeft steeds die error weer aan :( Ook heb ik al via cmd ( quasi dos ) het geprobeert te deleten maar zelfst DAAR geeftie aan dat het bestand in gebruik is :x

Iemand ;( want tis 800 mb en mn schijf zit vol en t moet eraf ;(
Start, Uitvoeren, cmd, vervolgens naar de emulemap gaan (desnoods plak de url uit de adresbalk van de verkenner) en doe daar del bestandsnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

61619

Lekkere Kwal schreef op 29 januari 2004 @ 19:38:
[...]
Start, Uitvoeren, cmd, vervolgens naar de emulemap gaan (desnoods plak de url uit de adresbalk van de verkenner) en doe daar del bestandsnaam.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Oeps, in dat geval kan het alleen door een reboot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

61619

Lekkere Kwal schreef op 29 januari 2004 @ 19:51:
[...]
Oeps, in dat geval kan het alleen door een reboot...
Reboot of format ? Want ik heb m al tig keer geboot en t blijft :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
61619 schreef op 29 januari 2004 @ 19:24:
Ook heb ik al via cmd ( quasi dos ) het geprobeert te deleten maar zelfst DAAR geeftie aan dat het bestand in gebruik is :x
dat is toch logisch? cmd in windows vraag gewoon aan windows of die file gewist kan worden, dus schiet je er niks mee op.

doe eerst eens een scandisk en probeer het dan nog eens.
als het dan nog niet werkt doe je het via safe mode of via recovery console

[ Voor 32% gewijzigd door Mr.Nobody op 29-01-2004 19:55 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shakespeare2000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:56
Of probeer het eens via een opstartdiskette of zo? Windows 98 disk, misschien lukt het dan wel...

The whole thing is based on respect, respect to the music, respect to the DJ's,
respect to the crowd and respect to one another!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:04

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Bestand kopieren, en oude bestand weggooien wil dan opeens nog wel eens lukken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

61619

* ctrl-shift-esc, ga naar processes. Kill proces: explorer.exe -- je taakbalk en actieve windows verdwijnen.
* Ga naar applications, new, "cmd"
* tik in [cd "pad\naar\bestand"], tik [dir] (zonder [], met "")
* je moet nu je bestand zien staan in een lijst
* tik in [del "bestandsnaam.extensie"] om het bestand te verwijderen.
:Y) tis weg :)

allemaal :> ;)

edit:

conclusie: explorer gebruikte mn .avi :? op de een of andere domme manier

[ Voor 24% gewijzigd door 61619 op 29-01-2004 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
61619 schreef op 29 januari 2004 @ 20:12:
[...]
edit:

avi preview in explorer. zodra je de explorer opent bekijkt hij het bestand en dan is ie gelocked. als je daarna cmd gebruikt lukt het niet idd. als je na het opstarten gelijk cmd had gedaan, was het waarschijnlijk wel gelukt

[ Voor 82% gewijzigd door Mr.Nobody op 29-01-2004 23:26 . Reden: post is verwijderd, quote daarvan weggehaalt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Hoe zit het overigens met de server.met , moet die ook weer geupgrade worden nadat je geupdate bent naar v.041b.29 ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
nee, dat doe je 1x (1e keer dat je emule gebruikt), daarna update ie zichzelf doordat slechte servers gewist worden en doordat je nieuwe van andere users krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

61619 schreef op 29 januari 2004 @ 20:12:
[...]

edit:

Klopt en Explorer blijft het net zo lang gebruiken tot ie de eerste chunck gevonden heeft. Als je de eerste chunck dus niet hebt blijft Explorer tot in het oneindige zoeken en CPU gebruiken.
Je kunt het voorkomen door "Try to download the first and last chunk first" aan te vinken.

BTW, waar heb je die quote in je post van 20:12 vandaan? :o
Je kunt het ook oplossen door je pc in de veilige modus op te starten. Het bestand opzoeken en verwijderen. Nadeel is dat je eMule af moet sluiten. ;)

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100434

nadat ik het hele topic heb door lopen kon ik niks vinden over mijn probleem:

Ik heb een P4 2.8ghz, 512mb pvp800 comp
winXp pro Sp1
verbinding is wanadoo cable premium (712/128 geloof ik)

maar als ik Emule heb aan staan dan loopt hij binnen het uur vast. window firewall staat uit
ik heb aan de standaart instellingen niks veranderd behalve connection limit 100 en hard limit op 200
download unlimited en upload 10kb

voor de rest heb ik netlimiter die staat op 5kb/s voor emule

Enige idee wat ik moet doen, zoals poorten aanpassen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
welke emule versie, die pc gegevens zijn leuk maar deze info is ook nog nodig.

waarom netlimiter? daar maak je hier geen vrienden mee als je geen goeie reden hebt.
persoonlijk vindt ik dat je gewoon 5 KB/s in moet stellen bij emule. dit komt erg leecherig over :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Mr.Nobody schreef op 29 januari 2004 @ 22:53:
welke emule versie, die pc gegevens zijn leuk maar deze info is ook nog nodig.

waarom netlimiter? daar maak je hier geen vrienden mee als je geen goeie reden hebt.
persoonlijk vindt ik dat je gewoon 5 KB/s in moet stellen bij emule. dit komt erg leecherig over :(
Inderdaad, daar maak je geen vrienden mee. :( 10 kbps is toch wel het minimum. Als ik jouw was zou ik je download wat limiteren, zodat je weer kan surfen. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Geurt-kun op 31-01-2004 10:38 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

61619

Geurt-kun schreef op 29 januari 2004 @ 22:22:
[...]

Klopt en Explorer blijft het net zo lang gebruiken tot ie de eerste chunck gevonden heeft. Als je de eerste chunck dus niet hebt blijft Explorer tot in het oneindige zoeken en CPU gebruiken.
Je kunt het voorkomen door "Try to download the first and last chunk first" aan te vinken.

BTW, waar heb je die quote in je post van 20:12 vandaan? :o
Je kunt het ook oplossen door je pc in de veilige modus op te starten. Het bestand opzoeken en verwijderen. Nadeel is dat je eMule af moet sluiten. ;)
1337 quote he :D ik heb m van een vriend die m vast ook wel ergens uit een internethoekje heeft weten te sleuren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-06 20:25

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Ik zit al paar weken met het probleem dat ik maar niet met kademlia kan connecten. Nou het connecten lukt eigelijk nog wel, alleen status blijft op Firewalled.

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:

*Heb al wat emule topic doorgespit, alleen daar zijn zoveel post. Zag door de bomen het bos niet meer.
*Nat tabel toegevoegd met UDP inside ip 10.0.0.153 outside 0.0.0.0 bijde poorten 4673 (dit zou in principe eigelijk al moeten werken)
* Ik heb daarna alle andere combinaties met ip in en uit en udp/tcp gecombineerd, geen werkte (logisch :?)
*Uiteindelijk kwam ik in een topic met een probleem met nat tabellen voor alcatel modems. Bleek de oude firmware af en toe problemen te geven. Nou dan maar uit verplichting de firmware van mijn Alcatel Speedtouch 510 multi user upgegrade. En daarna weer met die UDP regels gekloot, werkt ook niet.

Ik heb trouwens mijn emule bak ip bij NAT server ingevuld, hierdoor worden de meeste poorten enzo doorgestuurd. Dus voor emule heb ik geen nat tabbelen hoeven te maken, ik heb gewoon High ID.

Specs:
Alcatel 510 Speedtouch, Version 4.2.3.0.0
Win XP
Xs4all ADSL Basic
Emule v0.41b.29

Nat tabel:

Nr Type Inside address Outside address Prot State
3 Temp 10.0.0.153:4673 unspecified:4673 udp NONE

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

edit:

btw: ik ga nu slapen, lees morgen reacties wel 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door EVILSalami op 30-01-2004 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103359

Hallo:

Ik ben ook bezig en volgens mijn systeem heb ik een heel laag id iets van 307 en 23% ongeveer. Ik heb dacht ik alles openstaan maar weet niet of ik wat vergeet of niet goed doe, ik zie dat ik verbonden met alle netwerken ook kalida maar waarom houd ik dat laag ID ik upload met 80kb atm misschien dat ik daar meer van krijg? Dus een hoger id dit zijn mijn settings nu

Afbeeldingslocatie: http://www.plokk.com/files/speedtouch.jpg wat doe ik verkeerd of wat zou ik nog moeten doen alvast bedankt voor jullie tijd en moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EVILSalami schreef op 30 januari 2004 @ 06:38:
Ik zit al paar weken met het probleem dat ik maar niet met kademlia kan connecten. Nou het connecten lukt eigelijk nog wel, alleen status blijft op Firewalled.

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:

Hoppa lap text

edit:

btw: ik ga nu slapen, lees morgen reacties wel 8)7
Jah, dat heb ik dus ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Anoniem: 103359 schreef op 30 januari 2004 @ 13:19:
Hallo:

Ik ben ook bezig en volgens mijn systeem heb ik een heel laag id iets van 307 en 23% ongeveer. Ik heb dacht ik alles openstaan maar weet niet of ik wat vergeet of niet goed doe, ik zie dat ik verbonden met alle netwerken ook kalida maar waarom houd ik dat laag ID ik upload met 80kb atm misschien dat ik daar meer van krijg? Dus een hoger id dit zijn mijn settings nu

[afbeelding] wat doe ik verkeerd of wat zou ik nog moeten doen alvast bedankt voor jullie tijd en moeite.
Als ik me niet vergis moet er bij "inside address" wel ook je interne IP staan. Dus 10.*.*.* of 192.*.*.* of iets dergelijks..

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tom S. schreef op 30 januari 2004 @ 13:22:
[...]

Als ik me niet vergis moet er bij "inside address" wel ook je interne IP staan. Dus 10.*.*.* of 192.*.*.* of iets dergelijks..
Klopt maar mijn modem speedtouch van tweakdsl staat in Bridge Mode dit betekend dus dat mijn internet IP adres 80.135.236.21 blijft toch dit zie ik toch staan als ik ipconfig /all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draztic
  • Niet online
Anoniem: 100434 schreef op 29 januari 2004 @ 22:45:

winXp pro Sp1

maar als ik Emule heb aan staan dan loopt hij binnen het uur vast. window firewall staat uit
ik heb aan de standaart instellingen niks veranderd behalve connection limit 100 en hard limit op 200

Probleem had ik ook, heb het opgelost door emule versie 0.30c met Pawcio mod te installeren, probeer dat is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Anoniem: 100434 schreef op 29 januari 2004 @ 22:45:

winXp pro Sp1

Dat komt door NetLimiter, dat werkt niet goed icm eMule, en TERECHT! Want mensen die hun upload afknijpen, maar wel de volle download gebruiken, zijn gewoon uiterst lame bezig :r

Je kan het oplossen door een andere versie van eMule te installeren, maar nogmaals, gebruik Netlimiter niet om je upload af te knijpen. Zet je upload in eMule gewoon op 5kb/sec. Resultaat is dat je dan ook maar 20kb kan downloaden, maar dat zal je dan maar moeten aanvaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

draztic schreef op 30 januari 2004 @ 15:54:
[...]

Probleem had ik ook, heb het opgelost door emule versie 0.30c met Pawcio mod te installeren, probeer dat is...
Maar daar zit niet kalidia in geloof ik... damn wat een ellende ;(,klopt dat wat ik net zei of niet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Anoniem: 103359 schreef op 30 januari 2004 @ 16:27:
[...]

Maar daar zit niet kalidia in geloof ik... damn wat een ellende ;(,klopt dat wat ik net zei of niet/
Was dat ? Een soort SOA ? :)

Kademlia heb je op dit moment nog niet echt nodig hoor ... Vreet alleen maar resources en meer sources vindt je er niet echt door.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

[...]

Wat jij moety doen is naar NAPT gaan in je webinterface en dan op default server klikken en daar moet je het ip adress van je eMule bak intypen. Dan worden bijna alle poorten doorgestuurd. Dus dan heb je een High id, ik wel iig. Maar dan zit je nog wel met kademlia, die staat dan nog op firewalled. Hoe je dat moet oplossen weet ik ook niet want ik zit ook met dat probleem, zie paar post terug.

Laat ff wetem of 't lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
[...]

http://www.kademlia-mods.de/?mods=pawcio >:)
maar die is van 29-12-03. volgens mij komt er niet meer een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdK
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 23:21

YdK

Beekforel schreef op 13 januari 2004 @ 16:28:
Ik heb een hele tijd Shareaza gebruikt, maar ben dat inmiddels zat.
Ik wil weer terug naar eMule. Nou wil ik de downloads die ik bij Shareaza in de que had staan overzetten naar eMule. Iemand enig idee hoe dit moet?
Dat vraag ik me ook af.
Ik heb nu een tijdje shareaza gebruikt, maar ik heb gemerkt dat ik bijna alleen download vanaf edonkey clients, dusss... whats the use.

het enige waarmee ik andere sources heb zijn nieuwe versies van de shareaza client :+ nuttig...

ik wil nu maar weer eens proberen met emule aangezien dat eerst niet echt draaide met ons 256/64 lijntje (ging gewoon te traag, heeeeeeeeeel af en toe 3 KB/s ofzow)
maar aangezien dat onderhand is geupgrade naar 1024/320 wil ik het weer ff proberen
(ff kijken of het sneller is dat Bittorrent :7 , zal wel niet)

maar ik heb nog wat downloads (die nog van emule dateren overigens, ben vrij snel over gestapt naar BT) die ik graag weer in emule plaats.

Pfoe, dat was een lange post :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Laatst online: 12-06 18:13
Fuzz10 schreef op 30 januari 2004 @ 16:52:
[...]

Was dat ? Een soort SOA ? :)

Kademlia heb je op dit moment nog niet echt nodig hoor ... Vreet alleen maar resources en meer sources vindt je er niet echt door.....
Wat lul je nou man met je vreet resources. Hier neemt emule na aantal dagen maar 40-45 mb in beslag en cpu maar 1 of 2 %...
Heb je waarschijnlijk verkeerde versie gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

legolas82 schreef op 31 januari 2004 @ 01:57:
Wat lul je nou man met je vreet resources. Hier neemt emule na aantal dagen maar 40-45 mb in beslag en cpu maar 1 of 2 %...
Mee eens, ik heb de nieuwste kad-client sinds 7 dagen. Memgebruik ligt op 55 mb maar komt vooral omdat er erg veel downloads in staan. CPU gebruik van een duron 700 ligt op 1,28% overall gezien.

Daarnaast. Kademlia vindt wel degelijk meer sources. Ik ben al maanden bezig om iets te downloaden (ja maanden ja, is 1 persoon als enige die 1 complete dvd heeft en weinig upload ;)). Met eMule client had ik max 10 anderen die het bestand ook wilde hebben, sinds ik de nieuwste versie gebruik zat dat aantal opeens rond de 18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
[...]

Als in jouw wereldje de resources alleen bestaan uit de aanwezige CPU dan heb je inderdaad niets te klagen.....

Kademlia fucked hier enorm de connectie .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103359 schreef op 30 januari 2004 @ 13:19:
Hallo:

[afbeelding] wat doe ik verkeerd of wat zou ik nog moeten doen alvast bedankt voor jullie tijd en moeite.
Kan iemand bevestigen dat deze instellingen iig wel kloppen? of moet ik dit ff aanmelden op het emule forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:20
Probleempje!

Oude situatie :

ISP : Kabelfoon
Modem : terayon
router : draytek 2200E

Probleem : Geen, poorten forwarden en heeft circa 1,5 jaar probleemloos gewerkt.

Nieuwe situatie :

ISP : XS4ALL ADSL basic
Modem : Thomson Speedtouch 510 (dat nieuwe dus)

Probleem : LowID :(

Ik vermoed dat het probleem in het modem zit. Deze schijnt al een firewall en zelfs een ingebouwde router te bevatten. De draytek moest ik ookal op een vage manier instellen volgens de xs4all site. (instellingen van draytek.nl werkten niet) De poorten staan op de draytek gewoon open maar ik vermoed dat ze op de modem nog dicht staan. Iemand al ervaring met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Anoniem: 103359 schreef op 31 januari 2004 @ 11:06:
[...]

Kan iemand bevestigen dat deze instellingen iig wel kloppen? of moet ik dit ff aanmelden op het emule forum
wat is het ipadres van de machine waarop emule draait? want dat moet je invullen ipv 82.197... ik neem aan dat dat laatste je ip van buitenaf is

[ Voor 8% gewijzigd door PipoDeClown op 31-01-2004 13:15 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
dominator schreef op 31 januari 2004 @ 13:07:
Nieuwe situatie :

ISP : XS4ALL ADSL basic
Modem : Thomson Speedtouch 510 (dat nieuwe dus)

Probleem : LowID :(

Ik vermoed dat het probleem in het modem zit. Deze schijnt al een firewall en zelfs een ingebouwde router te bevatten. De draytek moest ik ookal op een vage manier instellen volgens de xs4all site. (instellingen van draytek.nl werkten niet) De poorten staan op de draytek gewoon open maar ik vermoed dat ze op de modem nog dicht staan. Iemand al ervaring met dit probleem?
Hoe heb je het modem en je router precies ingesteld?

Ik heb een vergelijkbare situatie en ik laat de SpeedTouch 510 werken als een SpeedTouch Home, m'n router maakt dan een PPTP verbinding. Dat werkt perfect. Als je een SpeedTouch 510 met firmware versie hebt kan je dit doen door het pptp.ini configuratiebestand te gebruiken. Als je een SpeedTouch 510 met firmware versie 4.2.3.0.0 hebt zie [rml][ speedtouch 510] pptp.ini voor firmware 4.2.3.0.0[/rml]. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Modem 1 maal ingesteld via het bijgeleverde KPN cdtje. Verbinding is op zich goed. Router is ingesteld via deze :

http://www.xs4all.nl/help...00e/vigor_routerthom.html

Volgens mij heeft m'n modem die 4.2.3.0.0 firmware. What to do next?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
hmmmm, die config die jij volgt werkt dus niet met dat proggie van alcadis. Ik heb namelijk basic adsl en als ik die expert instellingen volg dan gaat het lampje op het modem dus naar oranje. (geen adsl verbinding dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Niet online
Ik heb ook XS4ALL ADSL Basic en hier werkt het prima.
  1. Download en run het configuratieprogramma.
  2. Doorloop de wizard. Kies tijdens de wizard voor "PPPoA PPTP-Modem & DHCP".
  3. Ga in de Router Web Configurator van je router naar "Internet Access Setup" en kies voor "PPTP".
  4. Stel de router als volgt in:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22603/thumb.png
    Klikken voor een grotere versie

Dit plaatje is van de 2300, maar veel verschil zal er niet zijn. Vul bij username en password je username en password van XS4ALL in.
  5. Reboot je router.
Als het goed is moet het nu werken. Als het niet meteen werkt moet je de router nog even rebooten. Ik moest m'n router namelijk 2x rebooten voordat het werkte. :)

Wat je ook zou kunnen doen is het WAN IP van je router opgeven als default sever in de webconfiguratie van de SpeedTouch. De Default Server instelling vind je als tabblad bij de NAPT instellingen.

[ Voor 23% gewijzigd door Joni op 31-01-2004 14:47 . Reden: btw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Owkee, ik had het verkeerd... ;)

In de map templates op het kpn cdtje(blijkbaar nieuwste, heb m'n modem vandaag gekregen) staat ook een bestandje pptp.tpl (ik heb dus niet dat proggie van alcadis.nl gebruikt nu!)

pptp is blijkbaar het toverwoord bij deze want nadat ik deze had geladen kon ik dus zonder problemen m'n draytek via pptp verbinding laten maken (duh!!!) en emule krijgt nu keurig een hoog ID aangezien de firewall in de modem niet meer gebruikt word. (gok ik)

Het ledje op het modem brand nog steeds oranje. Lijkt verder geen invloed te hebben, volgens de handleiding van KPN houd dit alleen in dat er geen 'goede' verbinding is met je ISP.... :D

[ Voor 3% gewijzigd door stylezzz op 31-01-2004 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Fuzz10 schreef op 31 januari 2004 @ 10:59:
[...]

Als in jouw wereldje de resources alleen bestaan uit de aanwezige CPU dan heb je inderdaad niets te klagen.....

Kademlia fucked hier enorm de connectie .....
Heb je je instellingen wel goed dan.. want zelfs dat is hier niet het geval.. enne met resources wordt idd meestal bedoeld ram+cpu en niet de connecties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

1/31/2004 23:16:38: Ignored source (IP=0.25.167.204) received via source exchange
1/31/2004 23:16:38: Ignored source (IP=0.0.68.9) received via source exchange
1/31/2004 23:16:38: Ignored source (IP=0.2.96.166) received via source exchange
1/31/2004 23:16:38: Ignored source (IP=0.21.161.126) received via source exchange
1/31/2004 23:16:38: Ignored source (IP=0.28.89.224) received via source exchange
1/31/2004 23:16:38: Ignored source (IP=0.4.119.251) received via source exchange
1/31/2004 23:16:38: Ignored source (IP=0.6.28.1) received via source exchange
1/31/2004 23:16:38: Ignored source (IP=0.21.254.129) received via source exchange
1/31/2004 23:25:15: Ignored source (IP=127.0.0.1) received via source exchange

Waar komen die IP adressen vandaan ?
Van iemand anders (source exchange),maar hoe komt diegene aan die adressen ?
Het zijn niet eens geldige adressen behalve de laatste natuurlijk.

Is er ergens meer info over dit soort meldingen van ongeldige adressen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84992

Voor degene met een speedtouch modem
ga naar de config page van je modem
http://speedtouch.lan/
ga vervolgens naar Advanced-->NAT-->New
het volgende scherm zal getoond worden
Afbeeldingslocatie: http://server.reclames.net/forums/speedtouch.jpg
bij inside ip vul je het ip adres dat je computer op het netwerk heeft
standaart is dat 10.0.0.150
vervolgens laat je bij ouside ip 0.0.0.0 staan en vul je de volgende gegevens bij de poorten in (inside en outside poort zijn beiden gelijk)
en vergeet als je klaar bent niet op save all te drukken :*)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
1 Local Port:
Remote Port:
Protocol:
Direction:
Purpose:
Note:  4662
any
TCP
Incoming
Client Poort / Connecties naart andere clients
Je kan deze poort veranderen in Preferences --> Connection --> Client Port. 
Deze poort moet in een router geforward worden. Verander je deze poort in je
 preferences, dan moet je hem ook in je router veranderen. 
2 Local Port:
Remote Port:
Protocol:
Direction:
Purpose:
Note:  any
4662
TCP
Outgoing 
Client Poort / Connecties van andere clients
Poort 4662 is de standaard poort hiervoor, maar andere clients zouden evt ook
 een andere poort hiervoor kunnen hebben geselecteerd. Verander de "remote 
port" in "any" als je een firewall configureert. 
3 Local Port:
Remote Port:
Protocol:
Direction:
Purpose:
Note:  4672
any
UDP
Incoming
Uitwisselen van sources tussen clients / uitgebreide eMule protocol
Deze poort moet ook geforward worden in een router. Uiteraard geld ook hier 
weer dat als je m veranderd in je Preferences, je hem ook in je router moet 
veranderen.
Als je niet in staat bent deze poort te openen/forwarden, zet deze functie dan uit 
in Preferences --> Connection --> Clientport  
4 Local Port:
Remote Port:
Protocol:
Direction:
Purpose:
4672
UDP
Outgoing
Uitwisselen van sources tussen clients / uitgebreide eMule protocol
Poort 4672 is de standaard poort hiervoor, maar andere clients zouden evt ook 
een andere poort hiervoor kunnen hebben geselecteerd. Verander de "remote 
port" in "any" als je een firewall configureert. 

5 Local Port:
Remote Port:
Protocol:
Direction:
Purpose:
4661
TCP
Outgoing
Verbinding met de server
4661 is de standaardpoort. Servers kunnen een andere poort gebruiken, zet 
de "remote port" in een firewall dus ook hier op "any". 
6 Local Port:
Remote Port:
Protocol:
Direction:
Purpose:
4665
UDP
Outgoing
Vragen naar sources op servers
Servers die de standaard poort 4661 TCP (zie 5) gebruiken, gebruiken automatisch
 poort 4665 hiervoor. Gebruikt een server een andere poort, dan is deze poort die 
poort + 4. Gebruik je een firewall, zet dan de "remote port" op "any". 
7 Local Port:
Remote Port:
Protocol:
Direction:
Purpose:  4711
any
TCP
Incoming
Webserver  
8 Local Port:
Remote Port:
Protocol:
Direction:
Purpose:  4673
4673 
UDP
Incoming & Outgoing 
Kademlia protocol

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 84992 op 01-02-2004 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ieuw IryDaly, kan je je post aub wat minder breed maken?
Zelfs op 1600x1200 past ie niet int geheel op mijn scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

En nog weet ik niet hoe ik zorg dat kademlia niet firewalled staat bij status. Heb al van alles geprobeerd maar kan iemand mij stam voor stap uitleggen hoe ik mijn speedtouch moet configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:41

L0g0ff

omg

Ik ben nu voor de zoveelste keer een file aan het downloaden via emule en dat de file nergens compleet aanwezig is. Dat is best jammer want dit is voor mij toch een grote reden om over te zijn gestapt naar direct connect. Maar jah das ff off-topic. Ik had vroeger de edonkeybot die ging gewoon server voor server af om rousources te zoeken.... werkt deze ook voor emule of is een andere manier om een gebruiker te vinden die de laatste parts van mijn file op zijn pc heeft staan :?

edit:
ik heb versie 0.41a met kami(nogwat) aan.

[ Voor 6% gewijzigd door L0g0ff op 01-02-2004 11:35 ]

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80812

ik heb edonkey2000, en vindt niet dat het goed werkt :?

Als ik bevoorbeeld iets download, staat er bij upload kei veel, dat ze dat allemaal datzelfde file van mij uploaden, maar ik download nooit :? Bij mij download staat er altijd 0.0 :( en bij upload veel mensen, die file aan het uploaden dat ik bezig ben, maar in het begin ging dat zo 8.0kb/sec, maar na een minuut 0

En dat gaat altijd zo, bij download altijd 0.0 en bij upload, datzelfde file altijd veel mensen

Bij instellingen ben ik al gaan kijken, maar daar staat alles goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

OhMyGod schreef op 01 februari 2004 @ 11:34:
Ik ben nu voor de zoveelste keer een file aan het downloaden via emule en dat de file nergens compleet aanwezig is. Dat is best jammer want dit is voor mij toch een grote reden om over te zijn gestapt naar direct connect. Maar jah das ff off-topic. Ik had vroeger de edonkeybot die ging gewoon server voor server af om rousources te zoeken.... werkt deze ook voor emule of is een andere manier om een gebruiker te vinden die de laatste parts van mijn file op zijn pc heeft staan :?

edit:
ik heb versie 0.41a met kami(nogwat) aan.
Qua servers gaat Emule vragen aan de server waarmee je verbonden bent of hij sources heeft. Vervolgens stuurt de server jouw zoekvraag door naar andere servers waardoor jij in golven sources krijgt (als die er nog zijn). Ook dankzij Kademlia kan jij 'via-via' sources ontvangen doordat Emule ook een 'Search Sources' opdracht uitgeeft naar alle nodes in je lijstje, die ook weer die opdracht doorsturen enz enz. Overigens is het meestal de onderlinge source exchange tussen clients de grootste bron van sources.

Als een file niet compleet te krijgen is zou je het kunnen aanvragen in een 'Please reshare' gedeelte op Emulefora (links mag ik niet geven maar zie linksectie in de FAQ), de kans bestaat dat iemand het bestand nog heeft en nog wil delen voor jou.
Anoniem: 80812 schreef op 01 februari 2004 @ 11:39:
ik heb edonkey2000, en vindt niet dat het goed werkt :?

Als ik bevoorbeeld iets download, staat er bij upload kei veel, dat ze dat allemaal datzelfde file van mij uploaden, maar ik download nooit :? Bij mij download staat er altijd 0.0 :( en bij upload veel mensen, die file aan het uploaden dat ik bezig ben, maar in het begin ging dat zo 8.0kb/sec, maar na een minuut 0

En dat gaat altijd zo, bij download altijd 0.0 en bij upload, datzelfde file altijd veel mensen

Bij instellingen ben ik al gaan kijken, maar daar staat alles goed
Eigenlijk is dit topic slechts voor Emule, maar op zich gedragen edonkey2000 en emule zich hetzelfde. Helaas vermeldt je veel te weinig om het überhaupt mogelijk te maken om op jouw probleem in te gaan. Denk bijvoorbeeld eens aan de statistieken (upload:download verhouding), hoe lang je al upload en de instellingen qua connections.....

EDIT
IryDaly: volgende keer met inzicht quoten graag, nu is het zo breed als de titanic, ontbreken er details (incoming/outgoing) en ziet men door het bos de bomen niet meer (er staan ook uitgaande poorten bij die je dus helemaal niet hoeft te forwarden).

Het is ook veel simpeler weer te geven:
In je Emule preferences bij Connection staat een groepje 'Clientport', met daaronder 3 poorten. Deze drie poorten moet je doorsturen (doe voor de zekerheid maar zowel TCP als UDP) en je hebt een High ID en geen Firewalled Kademlia. Mocht het laatste er nog steeds zijn, dan zou ik de schuld geven aan het feit dat Kademlia zich nog in een testfase bevindt... Doe voor de zekerheid opnieuw een Bootstrap en een Recheck Firewall.

[ Voor 15% gewijzigd door The Third Man op 01-02-2004 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80812

Wat is er dan beter aan e-mule?

Heb e-donkey nu één dag.

En ze uploaden hier veel, en soms download het hier ook wel eens. Maar zeker niet snel :( En nogtans 100bronnen ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
Anoniem: 80812 schreef op 01 februari 2004 @ 12:18:

Heb e-donkey nu één dag.

En ze uploaden hier veel, en soms download het hier ook wel eens. Maar zeker niet snel :( En nogtans 100bronnen ofzo
Dat je dat nog durft te vragen! :)
Lees de startpost eens
en www.dutchemulefaq.tk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Anoniem: 80812 schreef op 01 februari 2004 @ 12:18:

Heb e-donkey nu één dag.

Ik vind dit niet echt getuigen van veel zelfonderzoek en al helemaal niet van moeite om eens te kijken of deze vragen al eens eerder gesteld zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Om nog even op m'n vorige post (van gisteravond) terug te komen (IP filter vage IP's);

Ik heb nu de laatste ipfilter.dat gedownload (neue Ipfilter.dat Neuster Stand 30.01.2004),en heb geen vage IP's meer _/-\o_
Deze is wel iets van 200KB groter,dan de file die ik eerst had.

Problem solved zullen we maar zeggen.
Blijft alleen de vraag nog staan waar voorheen die 0.x.x.x IP's vandaan kwamen.

[ Voor 4% gewijzigd door MarElo op 01-02-2004 14:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:43
Mijn PC gaat iedere keer dat ik een bestand volledig binnenheb compleet plat. heb nu een bestand van ~500MB volledig binnen, emule moet hem alleen nog 'finishen', maar als hij dat probeert, krijg ik een spontane reboot.

Ik heb inmiddels mijn HD+geheugen gechecked, de FSB wat lager gezet, en ervoor gezorgd dat er op de benodigde schijven 1gig+ aan schijfruimte vrij is, maar het probleem blijft bestaan.

Ik heb emulev0.41b29-MorphXTv1.1 en eMule0.41a.10-MorTillo.1.9e geprobeerd.

Kent iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Dijkhuis schreef op 01 februari 2004 @ 15:30:
Mijn PC gaat iedere keer dat ik een bestand volledig binnenheb compleet plat. heb nu een bestand van ~500MB volledig binnen, emule moet hem alleen nog 'finishen', maar als hij dat probeert, krijg ik een spontane reboot.

Ik heb inmiddels mijn HD+geheugen gechecked, de FSB wat lager gezet, en ervoor gezorgd dat er op de benodigde schijven 1gig+ aan schijfruimte vrij is, maar het probleem blijft bestaan.

Ik heb emulev0.41b29-MorphXTv1.1 en eMule0.41a.10-MorTillo.1.9e geprobeerd.

Kent iemand hier een oplossing voor?
Post eens wat system specs.
CPU+MEM,OS. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:07

Ottooo

Vuurvlieg

Anoniem: 84992 schreef op 01 februari 2004 @ 00:24:
Voor degene met een speedtouch modem

***rest van verhaal***
daar hoor ik dus bij, maar als ik dit dus doe, krijg ik na toevoegen steeds dezelfde foutmelding, namelijk:

ERROR: Unable to add the specified NAT entry !!

iemand dit al eens tegengekomen? en die weet hoe ik dit moet oplossen? :?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
MarElo schreef op 01 februari 2004 @ 15:55:
[...]

Post eens wat system specs.
CPU+MEM,OS. etc.
P3-450, 384 MB, XP.

Ik draai al lange tijd distributed progjes als rc5, SoB en Distributed Folding, em het lijkt mij daarom sterk dat emule m'n pc te zwaar belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Ottooo schreef op 01 februari 2004 @ 18:13:
[...]

daar hoor ik dus bij, maar als ik dit dus doe, krijg ik na toevoegen steeds dezelfde foutmelding, namelijk:

alvast bedankt
Voeg eens 1 poort toe en vertel eens precies wat je dan invult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Dijkhuis schreef op 01 februari 2004 @ 20:14:[...]
P3-450, 384 MB, XP.

Ik draai al lange tijd distributed progjes als rc5, SoB en Distributed Folding, em het lijkt mij daarom sterk dat emule m'n pc te zwaar belast.
tja voor jouw zit er niks anders op dan een mod te nemen. bv emule plus. daar kun je instellen dat het afronden van een bestand in kleine stapjes moet gebeuren en je kunt dit in een idle procedure laten doen. hierdoor zo je probleem overmoeten zijn.

die mod die je nu hebt, heeft die daar geen optie voor?

[ Voor 7% gewijzigd door Mr.Nobody op 01-02-2004 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

[...]

alvast bedankt
Probeer het eens in de naPt entries. ;) Dat is het eerste tabblad.

[ Voor 5% gewijzigd door Geurt-kun op 02-02-2004 00:24 ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

[...]

alvast bedankt
Je vult of iets verkeerds in wat gewoon onmogelijk is. Of iets wat botst. Of je hebt oude firmware van je modem. Ik zou hem ff updaten als ik jou was heb ik laatst ook gedaan er is een topic over op GoT ff zoeken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
Mr.Nobody schreef op 01 februari 2004 @ 22:26:
[...]
tja voor jouw zit er niks anders op dan een mod te nemen. bv emule plus. daar kun je instellen dat het afronden van een bestand in kleine stapjes moet gebeuren en je kunt dit in een idle procedure laten doen. hierdoor zo je probleem overmoeten zijn.

die mod die je nu hebt, heeft die daar geen optie voor?
Hmm hoe zou die optie dan moeten heten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Dijkhuis schreef op 02 februari 2004 @ 01:47:
[...]

Hmm hoe zou die optie dan moeten heten?
Iets van Hash Priority.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104683

Nou, daar ben ik dan. Ik had liever alles zelf opgelost maar helaas lukt het me maar niet om de juiste antwoorden te vinden. Zelfs niet na het lezen van al die e-mule topics. Er kwamen wel wat berichten in de buurt maar meestal ging het dan om een router en dat is in dit geval niet van toepassing. Nou moet ik wel toegeven dat ik bij het lezen van de laatste emule threads behoorlijk kleine oogjes had vannacht maar ik neem aan dat er niet al te veel info aan mijn aandacht is ontsnapt.

Mijn probleem is het volgende:

Een paar maand geleden raadde iemand mij het proggie emule aan. Trots liet hij zien hoe hij het een behoorlijke snelheid het ene na het andere bestandje binnentrok. Hij vertelde over de werking en hoe het anders was dan andere p2p. Ook werd me op het hart gedrukt geduld te hebben met dit proggie. Pas na een tijd geupd en gedownd te hebben zou emule gaan bloeien.

Ok, nu heb ik dat proggie al die tijd lekker laten draaien. Zo nu en dan zo'n mooi felgroen balkje kon me helemaal gelukkig maken. Maar zo hard als ik had gezien bij die vriend van mij, ging het bijlange na niet. En in al die tijd dat ik het proggie heb lopen is het eigen lijk nooit echt beter geworden. Mijn top download snelheid ligt rond de 40 kb/sec. Heel soms een uitschieter daarboven maar alleen om dan snel weer terug te gaan naar een snelheid van 15 kb/sec (wat overigens iets meer is dan het gemiddelde).

Dus ik op zoektocht. En wat blijkt, ik heb gewoon een lage ID. Dat is wel vreemd want ik heb gewoon kabel van Chello (werkt verder prima overigens) met een motorola modem surfboard (SB4100E). Een vast IP dus. Bovendien zie ik met het ID-IP progje (eerder in een van de emule-topics aangeraden) dat ik zondermeer een hoge ID moet hebben.

* De instellingen van emule staan zoals ze volgens de FAQ zouden moeten staan

* Mijn computer is verder Prima inorde (AMD athlon 2500+)

* Normaal downloaden gaat gewoon goed dus ik neem aan dat mijn verbinding prima is

* Geen router dus als het goed is hoef ik geen poorten open te zetten...toch?

* Wel een klein thuisnetwerkje maar daar is deze computer de host van met een crosslink kabeltje naar de computer van mijn vriendin.

* e-mule versie is V 0.30e

Wat kan ik doen om bij e-mule een hoge ID te krijgen onder deze omstandigheden? Ik weet het echt niet meer. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Hmm, niet toevallig XP firewall aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee die staat uit want die gaf teveel problemen met het thuisnetwerk en internet sharen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
kan je die niet per verbinding instellen? (dus dat je op je netwerkkaart geen firewall hebt maar op je inetverbinding wel iod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan idd. Maar het gaat natuurlijk over de verbinding naar het internet (mijn 3com in dit geval). Het netwerk opzich deed het prima maar het sharen van I net niet. Maar dat probleem is een lange tijd geleden al opgelost door hem gewoon uit te zetten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
en de optie "langzaam afronden in blokken van XX KB"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
Wil even snel melden dat ik het best een goed progsel vind.. Nog niet snel bij mij, maar heb het ook pas 2 dagen ofzo.

Ben wat aan het uploaden, maar ik heb Zeelandnet, dus een limit van 7500mb per maand.

Vind het wel goed om dingen te vinden die ik anders niet kon vinden op kazaa, bv. goede zeldzame mp3's die ik eerst NERGENS kon vinden. Op eMule gewoon direct gevonden en na 1 dag tuffen had ik ze gewoon :P.

Nu op een andere zeelandnet bak met vee pr0n erop geshared, nu 1u aan gezet. Enorm veel vraag naar die pr0n en downloads gaan vrij rap. Sta versteld :P.
Die bak heeft een limit van 15000mb per maand, kan even voort dus..

Check mijn knowledge base!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:38

Ankh

|true

heeft iemand weer een idee wat er met de razorback server aan de hand is? heeft ie een nieuwe nummer ofzo? :) ikke niet snappen +P ik mis de mensen allemaal hihi

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63628

[...]

Jij bent hier degene die lult, in dit topic voeg je verder ook weinig toe om eerlijk te zijn, zit maar te zeiken en te spammen met je website, beetje fatsoen en opgroeien kan niet echt veel kwaad hoor ;)

Als je even terug had gelezen en mijn posts gezien had over kademlia dan had je kunnen weten dat kademlia op het moment nutteloos is, het is nieuw en oh wat klinkt het goed maar in de praktijk werkt het nu nog totaal niet.

Nu kan eMule bij jou wel lekker zo weinig gebruiken maar iedere computer is anders, bevat andere software en vooral andere hardware. Ookal lijkt het soms op het eerste gezicht hetzelfde.

Op mijn broertje zijn computer (p4 2,5 Asus p4r800 mobotje, 2x 512DDR cas 2.0 enz..) heeft emule ongeveer een mem usage van 65MB en een cpu usage van inderdaad 2% ongeveer, met kad is dat daar 4 tot 10% met uitschieters naar 100% maar dit is normaal met emule en wordt veroorzaakt door het kloterige coden ervan.

Nu op mijn computer doet emule continu (met kad) 60% cpu usage en gebruikt ie 230MB na 2 dagen, Maar ik heb een Athlon64 3000+ met 1gb DDR400 geheugen van corsair, cas 2.0 en een asus k8vtje.

Maar, kijk nou.. de laatste PC is sneller en toch doet eMule zoveel cpu gebruiken, hoe kan dat? nou simpel, het is niet voor niets een programma in beta fase en het zit bom vol met geheugen lekken die jammergenoeg erg verborgen zitten en daardoor niet op elk systeem opspelen, nu gebruik ik eMulePlus op het laatste systeem wat gelukkig een stuk minder last heeft van dit soort probleempjes omdat deze zo'n beetje totaal herschreven is voor beter geheugen en processor management. Soms werkt het beter, soms niet. op het laatste systeem hier dus weer wel..

Om nu even wat intelligentie aan deze post toe te voegen, iets nuttigs dus...
Elk systeem is anders, ook elke eMule mod en elke andere ed2k client. Ga daarom niet zomaar blind op eMule af maar probeer ook wat andere modjes, mocht je genoeg bandbreedte overhebben is het wel leuk om kademlia eens te proberen, zit je met een krappe upload, blijf dan vooral bij kademlia weg.

Werkt eMule niet goed en geven alle mods dezelfde geheugen problemen en crashes probeer dan bijv eMulePlus eens, deze zit totaal anders in elkaar en kan daarom beter werken in veel gevallen.
Ter info: eMulePlus is een andere ed2k client, geen eMule mod meer

Ik hoop dat ik weer lekker behulpzaam ben geweest :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Volgens mij heb je echt wat verkeerd staan hoor.
Ik heb dan een (zie sig), maar emule gebruikt (nieuwste pawcio mod incl. kademlia)
0-10% cpu met een gemiddelde van 3%, en heeft nooit meer dan 120MB aan ram gebruikt. En dan heb ik het buffer zo groot mogelijk en Upload Speed Sense aan.
Wat jij hebt is ieg _niet_ normaal. En als het aan het brakke coden lag, zou iedereen het moeten hebben.

edit:

ik heb wel af en toe spikes naar 100% cpu, maar dat is misschien eens in de 10 minuten, daar lig ik echt niet wakker van.

[ Voor 16% gewijzigd door bigfoot1942 op 03-02-2004 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Klinkt eerder alsof je op die Athlon bak een G7 versie gebruikt of juist niet, in ieder geval zijn het de optimalisaties of het ontbreken ervan waarschijnlijk de oorzaak van de rare hoge performance op die Athlonbak.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.