eMule opensource eDonkey, deel 10

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.981 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik gebruik al een vrij lange tijd eMule en ben eigenlijk best tevreden erover. Het staat een groot gedeelte van de dag aan en ik upload al die tijd met 30kb/s. Downloaden gaat echter nooit sneller dan 20kb/s, meestal maar met zo'n 5kb/s.

Ik heb geen LowID. De benodigde porten staan wel geroute in de m'n modem/router (Zyxel Prestige 650R-33), maar ik vermoed dat dat alleen een TCP route is. Zou het kunnen dat ik die UDP poort op een 'andere' manier moet routen? Ik kan nergens vinden hoe dat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Koen Roumen schreef op 18 januari 2004 @ 19:13:
Ik gebruik al een vrij lange tijd eMule en ben eigenlijk best tevreden erover. Het staat een groot gedeelte van de dag aan en ik upload al die tijd met 30kb/s. Downloaden gaat echter nooit sneller dan 20kb/s, meestal maar met zo'n 5kb/s.

Ik heb geen LowID. De benodigde porten staan wel geroute in de m'n modem/router (Zyxel Prestige 650R-33), maar ik vermoed dat dat alleen een TCP route is. Zou het kunnen dat ik die UDP poort op een 'andere' manier moet routen? Ik kan nergens vinden hoe dat zit.
Moet niks uitmaken denk. Download eens een leuke MOD en speel met de prioriteiten van je bestanden/downloads. Ze moeten "high" zijn die jij wil downloaden en low die al hebt. Zo krijg je dus meer interactie met de gebruikers die hetzelfde bestand downen.

[ Voor 3% gewijzigd door SSH op 18-01-2004 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Koen Roumen schreef op 18 januari 2004 @ 19:13:... ik upload al die tijd met 30kb/s. Downloaden gaat echter nooit sneller dan 20kb/s, meestal maar met zo'n 5kb/s.

ik zou je upload iets lager zetten bv 20 (als je een 2048/320 verbinding hebt) of een MOD met een dynamische upload gebruiken.

die UDP poorten moeten natuurlijk UDP gemapped worden, als jij ze TCP gemapped hebt is dat natuurlijk fout. normaal gezien zou je, bij het aanmaken, makkelijk moeten kunnen aangeven welke protocol de mapping moet gebruiken.

verder: @SilenceOfSorrow: ik ben het helemaal met je eens :)
als je je emule zo insteld als jij zegt gaat ie heel goed. als hij dan niet wil dl, dan ligt dat bijna altijd aan verkeerde mappings, te weinig bestanden in de dl lijst of bestanden met heel weinig sources. ook het maar een paar uur laten draaien van emule helpt niet echt mee.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:40
Geurt-kun schreef op 18 januari 2004 @ 13:51:
[...]

Welk modem gebruik je?
Heb je de firmware al geupdate?
Ik heb hetzelfde probleem gehad.

Los daarvan:
Achteraf bleek het aan een verkeerd geconfigureerde internetverbinding te liggen. Ik heb de internet verbinding wegggegooid en nu werkt het wel.
Lang geleden heb ik al een keer een vraag gesteld over het feit dat er maar 1 monitor van de internetgateway in de systray actief was. Niemand kon mij daar een antwoord op geven, maar na het opnieuw configureren van de kaart gaat het nu wel goed.
Ik heb nu een open Kad verbinding. :)
Ik heb een Alcatel Speedtouch Home, tweaked naar pro. Nieuwste firmware (3.28) en alles, voor zover ik weet, goed ingesteld. Verder heb ik nergens problemen, ook niet met het ed2k protocol. Alleen bij kad krijg ik de melding 'firewalled'. Daarom nogmaals de vraag: bestaat er een tooltje/manier om te checken of mijn poorten open staan en naar de juiste PC geforward worden?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Mr.Nobody schreef op 18 januari 2004 @ 20:10:
[...]
ik zou je upload iets lager zetten bv 20 (als je een 2048/320 verbinding hebt) of een MOD met een dynamische upload gebruiken.
Ik heb 1024 upload, dus die 30kb/s moeten makkelijk kunnen lijkt me. :)

die UDP poorten moeten natuurlijk UDP gemapped worden, als jij ze TCP gemapped hebt is dat natuurlijk fout. normaal gezien zou je, bij het aanmaken, makkelijk moeten kunnen aangeven welke protocol de mapping moet gebruiken.
Dat is 't vage; bij al die routers zie je een optie om een port als TCP of UDP te routen, behalve bij de mijne. :?

Afbeeldingslocatie: http://koen.scholieren.com/files/Screenshots/routernat.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:09

The Third Man

The Third Jellyfish

Koen Roumen schreef op 18 januari 2004 @ 21:58:
[...]
Dat is 't vage; bij al die routers zie je een optie om een port als TCP of UDP te routen, behalve bij de mijne. :?

[afbeelding]
Ik denk dat dat dan voor zowel TCP als UDP geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 18:20:
[...]

*knip

elke 1000 bekende clients kosten in de praktijk vaak ongeveer 1 tot 2 kbyte per seconde aan overhead, elke 100 bekende clients bij kademlia kosten 3 kbyte per seconde aan overhead. nu is het voor een normale mule doorgaans 6000 clients waarmee 'ie iets temaken heeft. Reken maar uit wat het verschil tussen kad en emule is op zo'n hoog aantal. Dit aantal verhoog je door het aantal sources per file hoger te zetten en daarmee ook het aantal maximum aan connecties.

*knip
mijn huidige situatie (ik heb nu maar weinig downloads aanstaan):
known clients:860
kad. connected: 473
totaal upload: 30.0
effectieve upload: 26.0
active conn.: 50
let wel: ik gebruik een pawcio mod, waarbij ik de overhead binnen de totale overhead vang: mijn effectieve upload is mijn ingestelde upload (30) - overhead.
Dus dan wordt sowieso mijn verbinding niet extra belast, mijn uploads worden alleen geknepen, boven die 30KB/s kom ik niet uit.
En ik heb dan een p166 die ik als router gebruik. Dus zou ik een flink aantal connecties aankunnen, lijkt mij. >:)

Maar dan klopt dus iets niet in je verhaaltje,
elke 1000 bekende clients kosten in de praktijk vaak ongeveer 1 tot 2 kbyte per seconde aan overhead
dus ongeveer 2KB/s van die 800 known clients
+
elke 100 bekende clients bij kademlia kosten 3 kbyte per seconde aan overhead.
dus 5x3=15
geeft totaal theoretisch 17KB/s aan overhead.
terwijl dat daadwerkelijk maar 4KB/s is. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Koen Roumen schreef op 18 januari 2004 @ 21:58:
[...]Ik heb 1024 upload, dus die 30kb/s moeten makkelijk kunnen lijkt me. :)
ok, dan is het idd geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Wie weet nu een goede router hiervoor, ik heb Multikabel in combi met een Sweex 4 poorts router.
En dit loopt veel te veel vast, dus wie weet een betere dan deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:29

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik heb zelf de goedkoopste router bij de Mycom gekocht, een Edimaxje. Ding werkt prima (weliswaar na een firmware upgrade maar ok). Connections heb ik uit voorzorg gelimit op 250, daar kom je toch maar zelden boven, alleen bij het opstarten van eMule.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:08
AMD lover schreef op 19 januari 2004 @ 01:38:
Wie weet nu een goede router hiervoor, ik heb Multikabel in combi met een Sweex 4 poorts router.
En dit loopt veel te veel vast, dus wie weet een betere dan deze?
De Draytek 2900 is echt een mooie router. Erg krachtig, dus zal geen problemen hebben met veel connections. http://www.draytek.nl

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bigfoot1942 schreef op 19 januari 2004 @ 01:24:
[...]

mijn huidige situatie (ik heb nu maar weinig downloads aanstaan):
known clients:860
kad. connected: 473
totaal upload: 30.0
effectieve upload: 26.0
active conn.: 50
let wel: ik gebruik een pawcio mod, waarbij ik de overhead binnen de totale overhead vang: mijn effectieve upload is mijn ingestelde upload (30) - overhead.
Dus dan wordt sowieso mijn verbinding niet extra belast, mijn uploads worden alleen geknepen, boven die 30KB/s kom ik niet uit.
En ik heb dan een p166 die ik als router gebruik. Dus zou ik een flink aantal connecties aankunnen, lijkt mij. >:)

Maar dan klopt dus iets niet in je verhaaltje,

[...]

dus ongeveer 2KB/s van die 800 known clients
+

[...]

dus 5x3=15
geeft totaal theoretisch 17KB/s aan overhead.
terwijl dat daadwerkelijk maar 4KB/s is. :*)
Ik heb het er met pawcio over gehad op een of ander forum... hij zit zelf met dezelfde twijfels over zijn systeem als ik, sterker nog hij had het als 'ie 't overnieuw moest doen totaal anders gedaan.

Let op, twijfels, misschien werkt het wel goed, misschien niet dus..
ging over de overhead, ja het is goed mogelijk om op een gegeven moment 17kbyte/ps overhead the hebben ja. dit voor een fractie van een seconde want het verschilt heel erg per moment, je hebt nl niet altijd dezelfde (typen) connecties
en niet elke bron kent dezelfde overhead hoeveelheid.. emule is te wisselend om echt een regel vast te stellen maar de dingen die ik gezegd heb gaan sowiezo op als je op je max gebruik wilt maken van emule(plus).

pawcio weet ook dat je overhead vaak schommelt en je eigen uploadsnelheid vaak/af en toe niet snel aangepast is (hangt van de snelheid van de PC af), dus je mist gewoon stukjes, pawcio zal daarbij trager in gebruik (niet alleen downloads) overkomen als een andere ed2k client zoals emule, emuleplus of edonkey omdat deze continu moet rekenen, nu gaat dat rekenen dus niet per seconde oid maar veel vaker, ondanks dat mis je dan af en toe stukjes, want overhead kan ineens spontaan verhogen omdat er een extra paar sources verbinden of een server stuurt ietwat later dan verwacht bronnen door.

niet dat ik vind dat pawcio mod slecht is oid, maar er zitten haken en ogen aan... eigenlijk moet ik zeggen zzul, want dat is wat 'ie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Packardhell schreef op 19 januari 2004 @ 11:40:
[...]

De Draytek 2900 is echt een mooie router. Erg krachtig, dus zal geen problemen hebben met veel connections. http://www.draytek.nl
Weet je toevallig ook of de 2600 ook goed genoeg is? aangezien ik één van deze 2 routers zoek maar de 2900 geen ingebouwde ADSL modem heeft.

mijn gemodde speedtouch home(speedtouch 510v3) wil nietmeer zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Als ik nou wel even een snel en <a href="http://0-days.net?go=spyware" onmouseover="window.status = 'goto: spyware';return 1" onmouseout="window.status=''">spyware</a> free proggie wil hebben om snel even wat te downloaden en waar ik ook nogal veel kan vinden, wat moet ik dan nemen? Afgezien van EDonkey en Kazaa dan.
SSH schreef op 19 januari 2004 @ 20:16:
[...]

Edkonkey en Kazaa zijn geloof ik beiden niet spyware vrij, eMule en Kazaa Lite wel.

Wat je wilt wil iedereen, lukt natuurlijk nooit want er is niemand die alles gaat uploaden.

www.download.com vind ik een goede source voor software.

kijk verder eens naar www.afternapster.com
Dank.

[ Voor 59% gewijzigd door GZ op 19-01-2004 20:48 ]

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

GolbeZeromus schreef op 19 januari 2004 @ 20:06:
Als ik nou wel even een snel en spyware free proggie wil hebben om snel even wat te downloaden en waar ik ook nogal veel kan vinden, wat moet ik dan nemen? Afgezien van EDonkey en Kazaa dan.
Edkonkey en Kazaa zijn geloof ik beiden niet spyware vrij, eMule en Kazaa Lite wel.

Wat je wilt wil iedereen, lukt natuurlijk nooit want er is niemand die alles gaat uploaden.

www.download.com vind ik een goede source voor software.

kijk verder eens naar www.afternapster.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 19:39:
[...]

Ik heb het er met pawcio over gehad op een of ander forum... hij zit zelf met dezelfde twijfels over zijn systeem als ik, sterker nog hij had het als 'ie 't overnieuw moest doen totaal anders gedaan.

Let op, twijfels, misschien werkt het wel goed, misschien niet dus..
ging over de overhead, ja het is goed mogelijk om op een gegeven moment 17kbyte/ps overhead the hebben ja. dit voor een fractie van een seconde want het verschilt heel erg per moment, je hebt nl niet altijd dezelfde (typen) connecties
en niet elke bron kent dezelfde overhead hoeveelheid.. emule is te wisselend om echt een regel vast te stellen maar de dingen die ik gezegd heb gaan sowiezo op als je op je max gebruik wilt maken van emule(plus).

pawcio weet ook dat je overhead vaak schommelt en je eigen uploadsnelheid vaak/af en toe niet snel aangepast is (hangt van de snelheid van de PC af), dus je mist gewoon stukjes, pawcio zal daarbij trager in gebruik (niet alleen downloads) overkomen als een andere ed2k client zoals emule, emuleplus of edonkey omdat deze continu moet rekenen, nu gaat dat rekenen dus niet per seconde oid maar veel vaker, ondanks dat mis je dan af en toe stukjes, want overhead kan ineens spontaan verhogen omdat er een extra paar sources verbinden of een server stuurt ietwat later dan verwacht bronnen door.

niet dat ik vind dat pawcio mod slecht is oid, maar er zitten haken en ogen aan... eigenlijk moet ik zeggen zzul, want dat is wat 'ie gebruikt.
bedoel je dit ook wanneer uss is uitgeschakeld (zoals ik heb)?

ik ben t wel gedeeltelijk met je eens, met de pawcio mod merk ik wel dat ik (ik draai emule in high priority) tijdens het afspelen van een divx hij af en toe begint te schokken. Dit los ik dan op door de emule-priority naar above normal te zetten en bsplayer naar high...
(emule verbruikt op mijn 1833MHz CPU 2-11% rekenkracht... (die uitschieters duren te kort om te kunnen meten)
maar dat zou dan dus die wisselende overhead kunnen zijn... maar ik wil wel ff opmerken dat die 17KB/s overhead nog nooit door mij opgemerkt is. Zelfs tijdens het opstarten van emule staat de overhead rond de 10 KB/s en niet meer. (duurt maar _heel_ eventjes :D )

(hebben die downward spikes hier ook mee te maken die ik zie bij mijn statistics?)

maar ik denk dat ik gewoon bij pawcio blijf zitten, anders zou ik idd de conn/.5 sec veel lager moeten zetten omdat hij dan mijn upload vol zou trekken met overhead.
Of zou iemand hier een beter oplossing voor kunnen geven? (andere mod waarmee ik dit beter kan regelen? Overhead is imho juist de zegen van emule, als ik minder van overhead zou houden ging ik wel kazaa-en, handig dat "meer bronnen nodig") :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CNS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 08:44

CNS

Ik heb een vraagje over het uploaden. Ik heb de FAQ gelezen en al wat gezocht, maar 10 delen doorlezen is wat veel :P
Mijn upload snelheid naar alle users is niet meer dan 2 kb. Of ik nou een uploadlimiet zet van 10kB of 40kB uploadsnelheid blijft altijd 2 kB. Hoe hoger ik mijn uploadlimiet zet hoe meer uploads er gestart worden. Ik wil eigenlijk 4 uploads van 5 of 10 kB hebben. Hoe kan ik dit instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
CNS schreef op 21 januari 2004 @ 09:33:
Ik heb een vraagje over het uploaden. Ik heb de FAQ gelezen en al wat gezocht, maar 10 delen doorlezen is wat veel :P
Mijn upload snelheid naar alle users is niet meer dan 2 kb. Of ik nou een uploadlimiet zet van 10kB of 40kB uploadsnelheid blijft altijd 2 kB. Hoe hoger ik mijn uploadlimiet zet hoe meer uploads er gestart worden. Ik wil eigenlijk 4 uploads van 5 of 10 kB hebben. Hoe kan ik dit instellen?
Gewoon een goede MOD downloaden , dan heb je wat meer controle over je uploads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Overigens , zijn er meer @home gebruikers die problemen hebben met E-mule de laatste week ?

Hij loopt hier opeens -na vele probleemloze maanden- voor geen meter meer ... ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak[3G]
  • Laatst online: 06-11-2023
Tja, ik zal het maar heel eerlijk zeggen : Ik ben op zoek naar een mod, waardoor niet iedere mongool mijn IP ziet. En die misschien die reeksen van paramount en dergelijk blockt. Niet dat ik films share ofzo, maar ik wil gewoon anoniem blijven zeg maar :) Iemand, die me kan helpen. Tot nu toe hier tegen gekomen ben ik : bh7 (blach hand 7), mortillo enz.

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Sneak[3G] schreef op 21 januari 2004 @ 20:48:
Tja, ik zal het maar heel eerlijk zeggen : Ik ben op zoek naar een mod, waardoor niet iedere mongool mijn IP ziet. En die misschien die reeksen van paramount en dergelijk blockt. Niet dat ik films share ofzo, maar ik wil gewoon anoniem blijven zeg maar :) Iemand, die me kan helpen. Tot nu toe hier tegen gekomen ben ik : bh7 (blach hand 7), mortillo enz.
Voor ip's blocken gebruik ik PeerGuardian. Mod die je ip verbert zal er niet zijn, aan de hand van je ID is je ip terug te rekenen en anders lukt het via netstat wel :).

Controle over je uploads krijgen is ook het enige dat ik nog graag in de officiele emule wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Laatst online: 23:08
Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 19:41:
[...]

Weet je toevallig ook of de 2600 ook goed genoeg is? aangezien ik één van deze 2 routers zoek maar de 2900 geen ingebouwde ADSL modem heeft.

mijn gemodde speedtouch home(speedtouch 510v3) wil nietmeer zo goed.
De 2600 is wel krachtiger dan de 2200. Maar er zijn wel wat topics over dat de 1mbit upload niet helemaal gehaald wordt, maar ik geloof wel dat de router in theorie er krachtig genoeg voor zou moeten zijn.
Je zou misschien even die topics kunnen doorlezen voor meer info :)

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Sneak[3G] schreef op 21 januari 2004 @ 20:48:
Je kan via een proxy downloaden, en tegen de ´foute´ ip adressen heb je het ipfilter.dat

offtopic:
werken mijn aanhalingstekens wel? bij het editten zie ik ´ staan

[ Voor 10% gewijzigd door Resistor op 21-01-2004 21:00 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:43
Ik had vandaag iets raars:

Ik was op school en had de laatste emule kad client geinstalleerd op mijn notebook dat gebruik maakt van een wireless connectie. Ik probeerde een bekend DiVX te downloaden en dat deed ie goed, 80KB, niet slecht om mee te beginnen. Vervolgens ging ie 2 uur lang 400KB uploaden en maar 2KB downloaden. Ik had al geprobeerd om de snelheden aan te passen endergelijke. Maar dit is toch niet normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
Hah,
ik heb nu na 150 dagen e-mule gebruik een gemiddelde van 1 GB per dag!
niet niks denk ik zo.

jammer dat ik van de week een mailtje van chello kreeg.. ze zijn niet zo gediend van die 30 kb/s gemiddeld dag en nacht de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Packardhell schreef op 21 januari 2004 @ 20:57:
[...]

De 2600 is wel krachtiger dan de 2200. Maar er zijn wel wat topics over dat de 1mbit upload niet helemaal gehaald wordt, maar ik geloof wel dat de router in theorie er krachtig genoeg voor zou moeten zijn.
Je zou misschien even die topics kunnen doorlezen voor meer info :)
al lang gelezen, veel nuttige info stond er niet in eigenlijk.. iig niemand die mij kon vertellen of die router genoeg verbindingen aankon.

ik heb geen 1mbit aan upload maar ik heb 640kbit, dus of 'ie 't haalt ofniet interesseert mij niet, zolang 'ie maar krachtig genoeg is ;)

eens even kijken of de emule discussie verder kan gaan, .. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:31
CNS schreef op 21 januari 2004 @ 09:33:
andere mod nemen..... ;)

met ewombat kan je bv instellen hoeveel slot die geeft...

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Errug vaag...

Emule is er mee opgehouden..

Maanden lang prima gedraaid , nooit iets aan de settings veranderd ... alleen meegegaan met de updates...

Vanaf eergisteren geen downloads meer .. OPEENS !

Wel zat sources , een perfecte upload , maar iedere keer als ie een (down) xfer wil beginnen dan haakt ie 'af en kom ik weer onderaan de queue ....

Alles geprobeerd , router er tussen uit , andere kabels , modem reset , router reset , verse windows installatie , andere poorten , .... alles....

* Fuzz10 krijgt het idee dat @home aan het fucken is .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtgo
  • Laatst online: 30-05 15:48

rtgo

Lemmus Lemmus

Fuzz10 schreef op 22 januari 2004 @ 23:37:
Errug vaag...

Maanden lang prima gedraaid , nooit iets aan de settings veranderd ... alleen meegegaan met de updates...

Wel zat sources , een perfecte upload , maar iedere keer als ie een (down) xfer wil beginnen dan haakt ie 'af en kom ik weer onderaan de queue ....

Alles geprobeerd , router er tussen uit , andere kabels , modem reset , router reset , verse windows installatie , andere poorten , .... alles....

* Fuzz10 krijgt het idee dat @home aan het fucken is .....
Ik zit niet bij @home en bij mij heeft eMule ook plots de geest gegeven. Hij wil nu niet meer connecten en loopt vast terwijl ik gisteren nog wat gedownd heb.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:29

backupdevice

Boeh!

Hierzo hetzelfde, vanmorgen downloade hij niks meer , alleen maar uploaden

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 15-09 22:09
Mm wat vaag allemaal? Wat voor clients gebruiken jullie, normale clients neem ik aan?

Ik gebruik v0.41a.10 (er is al een nieuwe, dat weet ik, maar ik heb geen zin om m te upgraden [/lui] :P ), en die doet het nog prima hoor. Echt snel niet @ the moment, maar hij download nog wel gewoon.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Blue_White_Army schreef op 23 januari 2004 @ 07:23:
Hierzo hetzelfde, vanmorgen downloade hij niks meer , alleen maar uploaden
En daar gaan we weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Dus bij jou doet ie' het nog wel begrijp ik (ook op @home) ??

Vannacht laten draaien op een volledig andere machine (ik dacht dat het wellicht aan mijn netwerk-kaart lag ofzo), maar helaas : ook niets.

Zeeer vreemd , 500 meg up. 90 meg down.

#$%@#$^@#^$@ ... afgelopen met de download pret voor mij dus......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:37
en als je nou ff wat langer wacht..
1 nachtje is toch niet zoveel...
NIet zo aanstellen dat de downloadpret voorbij is want dat is gewoon bullshit..
Als het na een week nog steeds zo is dan heb je wel reden tot klagen!
anders ff andere emule versie proberen. mortillo, pawcio of emule plus ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Ooohw! 90 mb down, dat is toch gewoon download? Ik dacht dat je bedoelde dat ie helemaal niet meer downloadde, maar dat was dus onzin...

Maak je niet druk idd, als het wat minder snel gaat, zie ook legolas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
legolas82 schreef op 23 januari 2004 @ 10:07:
Dit _is_ al een week zo ...

En een nacht is lang zat ..... hij download namelijk _helemaal_ NIKS meer.

Die mods al geprobeerd....

[ Voor 3% gewijzigd door Fuzz10 op 23-01-2004 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Zoefff schreef op 23 januari 2004 @ 10:44:
Ooohw! 90 mb down, dat is toch gewoon download? Ik dacht dat je bedoelde dat ie helemaal niet meer downloadde, maar dat was dus onzin...

Maak je niet druk idd, als het wat minder snel gaat, zie ook legolas...
Mwoah.... 90 MB down (40 MB overhead !!) in 1 nacht "gewoon" download ??

Eeeuh.....

ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Nee, ik vind het inderdaad ook wat weinig, maar dat kan gebeuren, misschien heb je gewoon pech gehad, wie weet.

Je bent echter gewoon onduidelijk.

In een eerdere post lijkt het erop dat eMule er helemaal mee gestopt is, en dat ie niet meer download, althans, dat maak ik er uit op.

Maar dat is dus bullshit, hij download gewoon wat minder dan dat je gewend bent. Dan moet je dat ook zeggen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Zoefff schreef op 23 januari 2004 @ 10:54:
Nee, ik vind het inderdaad ook wat weinig, maar dat kan gebeuren, misschien heb je gewoon pech gehad, wie weet.

Je bent echter gewoon onduidelijk.

In een eerdere post lijkt het erop dat eMule er helemaal mee gestopt is, en dat ie niet meer download, althans, dat maak ik er uit op.
[...]

Maar dat is dus bullshit, hij download gewoon wat minder dan dat je gewend bent. Dan moet je dat ook zeggen natuurlijk :)
Ja Pff...
Okay okay , herstel ...

Hij loopt opeens sinds een week enorm slecht .....
Zo slecht dat het de moeite niet echt meer waard is .....

En een tijdelijk dipje is dit niet omdat ik _zat_ connecties aangeboden krijg door clients bij wie ik in de rij sta --> hij breekt de connectie(s) gewoon af. Hier had ik eerder dus nooit last van.

Geen @home gebruikers die hier opeens ook last van hebben dus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

legolas82 schreef op 23 januari 2004 @ 10:07:
tja beetje relaxter kan wel ffkus ;)

Nij mij was het gewoon niks vanacht, gewoon een garafiekie die een 90 graden hoek had, geen probleem voor mij, maar omdat er meer mensen waren dacht ik het ff te melden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was een vervent gebruiker van emule, totdat ik mijn winroute 4.2. verwisselde voor Kerio Winroute Firewall 5.1.9. Ik heb gewoon de instellingen van winroute 4.2 laten staan mee laten verhuizen naar de nieuwe versie ( hij onthoud de poortmappings enzo). maar tot mijn grote verbijstering werkte het niet meer, ik kreeg telkens een low-id en de melding in de log, dat ik m'n netwerk instellingen na moet kijken, ik heb al een hele reeks veranderingen geprobeerd, maar tot nu toe heb ik nog geen succes. Kan iemand die Winroute 5 met succes gebruikt even zijn traffic policy posten a.u.b. of richtlijnen waardoor het wel gaat werken?

hartelijk dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
hmm.

ok .. geswitched naar overnet ....

en die loopt wel .....

Errug vaag.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokop
  • Laatst online: 16-09 19:21

klokop

swiekie swoeng

Ik heb een poosje geleden kazaa vervangen door emule (eMule0.41a10), maar ben nog niet zo enthousiast over de downloadsnelheid. Nou staat er ongetwijfeld ergens in de laatste 10 topix een tip waarmee ik dat kan gaan verbeteren, maar om die nou allemaal door te gaan lezen....

Ik haal over het algemeen maar een download van max 10kB/s (chello classic verbinding), ALS er al iets gedownload wordt. Niets te klagen over sources, die zijn er voldoende, lijkt me (tussen 50 en 200 toch ok?), maar het downen schiet dus niet op (UP lim. ingesteld op max: 10 kB/s).

Tips?

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

geduld hebben, en goed de Topicstart doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klokop schreef op 24 januari 2004 @ 16:54:
Ik heb een poosje geleden kazaa vervangen door emule (eMule0.41a10), maar ben nog niet zo enthousiast over de downloadsnelheid. Nou staat er ongetwijfeld ergens in de laatste 10 topix een tip waarmee ik dat kan gaan verbeteren, maar om die nou allemaal door te gaan lezen....

Ik haal over het algemeen maar een download van max 10kB/s (chello classic verbinding), ALS er al iets gedownload wordt. Niets te klagen over sources, die zijn er voldoende, lijkt me (tussen 50 en 200 toch ok?), maar het downen schiet dus niet op (down lim. ingesteld op max: 10 kB/s).

Tips?
Had zelfde probleem, zorg dat je een goede lijst met bestanden (waarvan de hashes kloppen) hebt die je kunt sharen, veel uploaden, dan gaat het over een paar weken vanzelf de goede kant op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo het is heel vreemd, steeds krijg ik lage ID, omdat hij geen IP kan vinden.
Ik heb alle poorten geopend die maar beschikbaar zijn, verder heb ik geen firewall.

E-Tech Multi PC Modem.
Windows XP Pro NL.
0.30E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
klokop schreef op 24 januari 2004 @ 16:54:Ik haal over het algemeen maar een download van max 10kB/s (chello classic verbinding), ALS er al iets gedownload wordt. Niets te klagen over sources, die zijn er voldoende, lijkt me (tussen 50 en 200 toch ok?), maar het downen schiet dus niet op (down lim. ingesteld op max: 10 kB/s).

Tips?
als je je download limiet op 10 KB/s zet dan haal je ook haast nooit meer als 10 KB/s :Y) :o
ik hoop dat het een typo is en dat het uploadlimiet moet zijn
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 19:44:
Hallo het is heel vreemd, steeds krijg ik lage ID, omdat hij geen IP kan vinden.
Ik heb alle poorten geopend die maar beschikbaar zijn, verder heb ik geen firewall.

E-Tech Multi PC Modem.
Windows XP Pro NL.
0.30E
verkeerde IP gemapped? check eens met ipconfig welk ip je pc heeft

[ Voor 33% gewijzigd door Mr.Nobody op 24-01-2004 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klokop
  • Laatst online: 16-09 19:21

klokop

swiekie swoeng

Mr.Nobody schreef op 24 januari 2004 @ 21:53:
als je je download limiet op 10 KB/s zet dan haal je ook haast nooit meer als 10 KB/s :Y) :o ik hoop dat het een typo is en dat het uploadlimiet moet zijn
typo ja... :|

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, IP is goed ingesteld. Ik snap het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 14-09 19:57
Moet ik Kademlia als 'n stand-alone client gebruiken; of moet ik 'em naast (bijv.) 0.30e van eMule draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Silent Thunder schreef op 25 januari 2004 @ 00:01:
Moet ik Kademlia als 'n stand-alone client gebruiken; of moet ik 'em naast (bijv.) 0.30e van eMule draaien?
Bij de huidige versies draai je automatisch kad en emule naast elkaar in 1 mooi schilletje :) Dus gewoon over stappen op 0.41b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat zoveel files in mijn downloads "Passive" zijn?
Ik gebruik de eMule v0.41a.10 [MorphKad 0.10]
Het gaat zelfs om films waarvan ik zeker weet dat er complete bronnen van waren, maar die toch op passive kwamen te staan.
Zelfs aan diverse uploaders gevraagd of ze de file compleet hadden. Toen een uploader me een friendslot gaf begon het downloaden weer en liep het filmpje lekker binnen.
Ik heb op Google gezocht. De term wordt wel behandeld, maar mijn probleem niet. De meeste site's waar "Passive" behandeld wordt zijn ook nog eens in het Spaans.
Wie weet het?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

IceStorm schreef op 25 januari 2004 @ 00:06:
[...]

Bij de huidige versies draai je automatisch kad en emule naast elkaar in 1 mooi schilletje :) Dus gewoon over stappen op 0.41b
Maar je kunt Kad ook uitschakelen als je dat wilt. ;)

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
kademlia zit in je emule client. het zit in hetzelfde programma.
je kunt ze naast elkaar draaien, of alleen 1 tegelijk.
is gewoon een vinkje weghalen in je instellingen schermpje

edit: mmm eens vaker op F5 drukken, we zaten al op een nieuwe pagina ;)
Geurt-kun schreef op 25 januari 2004 @ 00:23:
Kan iemand mij uitleggen hoe het komt dat zoveel files in mijn downloads "Passive" zijn?
Ik gebruik de eMule v0.41a.10 [MorphKad 0.10]
Het gaat zelfs om films waarvan ik zeker weet dat er complete bronnen van waren, maar die toch op passive kwamen te staan.
Zelfs aan diverse uploaders gevraagd of ze de file compleet hadden. Toen een uploader me een friendslot gaf begon het downloaden weer en liep het filmpje lekker binnen.
Ik heb op Google gezocht. De term wordt wel behandeld, maar mijn probleem niet. De meeste site's waar "Passive" behandeld wordt zijn ook nog eens in het Spaans.
Wie weet het?
dat is de manier hoe je aan die bron gekomen bent, volgens mij is pasive via de server, want als het via een andere client is staat er source exchange

[ Voor 81% gewijzigd door Mr.Nobody op 25-01-2004 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
IceStorm schreef op 25 januari 2004 @ 00:06:
[...]

Ik ga het namelijk verplaatsen naar een andere Pc, maar dan heb ik zeg maar dus alleen die KAD .41b nodig; geen reguliere emule client als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
dat is de reguliere client :)
ze zitten gewoon beide in het programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Weet iemand hoe het kan dat EmulePlus om de zoveel tijd niet meer bereikbaar is, terwijl andere programma's het prima doen? Ik heb weleens ergens gelezen dat het kan voorkomen als je ook Norton Internet Security of Norton Systemworks gebruikt, maar ik heb nooit een oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Heb je ook verschillende KAD servers zoals je bij ed2k ook verschillende servers hebt? Nu connect ik zeg maar naar het IP wat in de KAD-FAQ staat, maar heb ik nog meer mogelijkheden?

[ Voor 3% gewijzigd door Silent Thunder op 25-01-2004 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
nee natuurlijk niet, zo werkt het niet.

je hebt geen servers bij kademlia: iedereen is "de server".
als jij dat ip gebruikt, krijg je daarna van deze weer andere ip's.
anderen zullen jou ip doorgeven als kademlia server.
zo zal het netwerk zich uitbreiden.

ook de zoekopdrachten gaan via iedereen, daarom zijn ze ook trager dan via een centrale server.
AgeOfPanic schreef op 25 januari 2004 @ 01:25:
Weet iemand hoe het kan dat EmulePlus om de zoveel tijd niet meer bereikbaar is, terwijl andere programma's het prima doen? Ik heb weleens ergens gelezen dat het kan voorkomen als je ook Norton Internet Security of Norton Systemworks gebruikt, maar ik heb nooit een oplossing kunnen vinden.
ik heb laatst gelezen dat norton firewall zijn regels doorelkaar gooit.
als je gaat kijken lijkt alles goed te staan, maar intern is het gewoon niet goed.
ik zou zeggen, zet hem een uit of gooi alle regels weg en maak ze opnieuw aan.
misschien help dat zelfs niet, want die persoon had het erzelfs over dat de enige oplossing uninstallen en dan weer installen was :(

[ Voor 53% gewijzigd door Mr.Nobody op 25-01-2004 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klokop schreef op 24 januari 2004 @ 16:54:

Ik haal over het algemeen maar een download van max 10kB/s (chello classic verbinding), ALS er al iets gedownload wordt. Niets te klagen over sources, die zijn er voldoende, lijkt me (tussen 50 en 200 toch ok?), maar het downen schiet dus niet op (UP lim. ingesteld op max: 10 kB/s).

Tips?
Ik heb zelf ook chello classic en had eerst ook dezelfde problemen, het is nu opgelost. Ik heb bijv de upload naar 8 kb verlaagd, zodat ik minder failed connections heb. Als je naar upload speed grafiek kijkt, was hij bij heel instabiel en dat is hij bij 8 kb niet. Je haalt toch zelden maar 32 kb/s met chello.
En je moet genoeg downloads hebben, anders heeft hij niks om te downloaden.

Max sources per file staat op 400, max connections op 250, en ik down gemiddeld met 18-20 kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Jup, dat is het jammere van chello. Gelukkig heb ik er geen last van, en haal ik de 10kb up makkelijk, zonder dat mn download dan instabiel word, maar waarschijnlijk is dat bij jou niet het geval. Helaas, je kan er niets tegen doen.

Probeer het dus even uit om hem op 8 of 9 kb te zetten, en kijk of je upload dan wel stabiel is.

Overigens, er gaan geruchten dat chello morgen (26-01-2004) bekend gaat maken dat de snelheden worden verhoogd, dus misschien gaat de upload ook omhoog, en trekt je verbinding het dan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Mr.Nobody schreef op 25 januari 2004 @ 00:27:
kademlia zit in je emule client. het zit in hetzelfde programma.
je kunt ze naast elkaar draaien, of alleen 1 tegelijk.
is gewoon een vinkje weghalen in je instellingen schermpje

edit: mmm eens vaker op F5 drukken, we zaten al op een nieuwe pagina ;)

[...]
dat is de manier hoe je aan die bron gekomen bent, volgens mij is pasive via de server, want als het via een andere client is staat er source exchange
Ok, maar dat is niet zozeer het probleem. Zo gauw ze passive zijn, is de downloadsnelheid ook NUL. En dat is heel vervelend.
Wat kun je daar nu aan doen?
Zou het te maken hebben met de priority die uploaders aan de bestanden geven?
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die andere bestanden belangrijker vinden om te releasen en dus dit bestand op low zetten. Het gevolg is dat er niks meer binnen komt, terwijl het bestand voor 100% aangeboden wordt.
Op deze manier helpen ze (we, want zij zijn niet de enige :o ) het hele eMule principe om zeep. :(

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Een passive source wil niet zeggen dat ie nix doet ofzo hoor.

Een source word als passive aangemerkt, als hij JOU heeft gevonden omdat ze het bestand van jou proberen te downloaden. Het heeft er dus verder niets mee te maken of je er wel of niet van kan downloaden. Ik heb even in mn queue gekeken, en er zitten gewoon een aantal passive sources tussen, waar ik wel van heb gedownload.

Zie ook http://forum.emule-projec...howtopic=35903&hl=passive , en met name de laatste post:
Passive sources, the term, refers to users that you found because they were trying to download the file from you, so you figured they may have some of the file as well.
Het woord "passief" slaat dus op het feit dat jij er niets voor hebt hoeven doen om deze source te vinden, omdat hij als het ware naar jou toe is gekomen.

[ Voor 11% gewijzigd door Zoefff op 25-01-2004 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Zoefff schreef op 25 januari 2004 @ 13:03:
Het woord "passief" slaat dus op het feit dat jij er niets voor hebt hoeven doen om deze source te vinden, omdat hij als het ware naar jou toe is gekomen.
Ok, dat is duidelijk.
Blijft dit staan:
Geurt-kun schreef op 25 januari 2004 @ 12:52:
Zou het te maken hebben met de priority die uploaders aan de bestanden geven?
Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die andere bestanden belangrijker vinden om te releasen en dus dit bestand op low zetten. Het gevolg is dat er niks meer binnen komt, terwijl het bestand voor 100% aangeboden wordt.
Dat kan dus de reden zijn waarom ik niets van hun download en zij wel van mij. Maar omdat ik mijn file pas voor 43 % binnen heb, zal het hele shareverhaal dood bloeden.
I'm sad. :'(

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Ik denk niet dat dat de reden is dat je niets meer binnen krijgt hoor. De priority van een bestand kan je idd omlaag schroeven, maar in dit geval gaan de credits wel voor hoor denk ik. Aangezien hij van jou download, heb je dus wel wat aan credits verzameld bij hem, en zal je toch wel wat van m moeten krijgen, ook al heeft ie de priority misschien op very low staan.

Ik heb dit zelf ervaren met het helpen releasen van de Braveheart DVD. Die rar's stonden op Release priority, en de rest op Very Low, maar ondanks dat was ik toch een aantal Alias'en aan het uploaden, omdat ik daar van een aantal personen ook gewoon heel veel van had gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 10:24
Hmm, ik ben een rar van 700 mb aan het downloaden, en daarbij heeft hij reeds 333 MB gewonnen door comression? :? Da's toch niet erg logisch bij een rar?

De ed2k link komt van een release-site, en was denk ik wel kloppend... Is er een of andere mod uit waarmee je de corruptie check kan ontlopen ofzo?

ik gebuik nu emule v0.41b.29 morphXT v1.0.

[ Voor 9% gewijzigd door Dijkhuis op 25-01-2004 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Vraagje: Ik heb nu twee PC's in mijn interne netwerk hangen waar op dit moment beide eMule aan staat. Nu wil ik wegens gebrek aan schijfruimte op PC1, de reeds gedownloade chunks van een groot bestand op PC1 over zien te brengen op PC2, via het netwerkje. Tot nu toe is dit niet gelukt.

Wat ik heb geprobeerd. Bij beide ezels heb ik filter LAN IP's uitgezet en de source link van het bestand gevoerd aan de andere ezel....maar dat heeft geen effect, eMule wil dus blijkbaar niet uploaden naar een client met hetzelfde IP.

Zou dit nog op een andere manier kunnen, of wil ik iets dat niet mogelijk is :?

[ Voor 7% gewijzigd door Tweeke op 25-01-2004 14:55 . Reden: kleine toevoeging ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Je kan het bestand gewoon direct uit je Temp directory van eMule kopieren naar je andere pc.

Als je in het downloadvenster van eMule rechtsklikt op het desbetreffende bestand, kan je kiezen voor de "File Details" van het bestand. Hier staat ergens ook met welk .part bestand het correspondeerd ($getal.part).

Dat bestand moet je even opzoeken in je Temp directory, en vervolgens kopiëren naar je andere PC.

Als je daar wilt verder gaan met het downloaden van dit bestand, moet je tevens het bijbehorende .part.met bestand meekopiëren, en in de eMule temp directory van PC2 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Die methode is inderdaad prima voor hetgeen ik boven beschreef. Dank!

Maar wat me helemaal ideaal lijkt is om realtime chunks uit te wisselen, op de snelheid van het interne netwerk....echter daarvoor zal PC2 toch PC1 als source moeten vinden, en dat doet ie niet. eMule is daar blijkbaar tegen beveiligd ofzo, om het spoofen van IP´s te voor komen waarschijnlijk...

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Maar waarom zou je realtime chunks downloaden, wat is daar het voordeel van? Je wilt op deze manier op 2 computers hetzelfde bestand dowloaden, en dit dan realtime combineren? Dat lijkt me niet echt handig, aangezien je dan dubbel credits moet verzamelen, maar de upload is niet groter omdat je die ook moet delen zegmaar...

Of begrijp ik je verkeerd?

Trouwens, theoretisch moet het mogelijk zijn om binnen het netwerk jezelf als source te vinden hoor, ik zal het eens uit testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
Zoefff schreef op 25 januari 2004 @ 15:23:
Trouwens, theoretisch moet het mogelijk zijn om binnen het netwerk jezelf als source te vinden hoor, ik zal het eens uit testen :)
Ja, dat dacht ik ook. Het lijkt me gewoon gaaf om te kijken hoe dat werkend te krijgen is. Ik ga er inderdaad niet veel op vooruit nee, behalve als er bestanden zijn met érg veel bronnen die ik dan door middel van een selective-chunk-download-systeem kan binnenhalen waarbij de 2 clients uiteraard wel moeten samenwerken. En dat laatste zit iig niet standaard in eMule..... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Nee, maar dat is ook logisch natuurlijk. Een selective-chunk-download-systeem zou natuurlijk fataal zijn voor het snel verspreiden van nieuwe bestanden, als iedereen kan instellen welke chunks ie wilt hebben :P

En om het werkend te krijgen via netwerk: daar ga ik nu even aan klooien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lang gezocht, geen oplossing gevonden vandaar toch nog mijn vraag:

Emule lijkt bij mij elke keer als het opgestart wordt een andere poort te gebruiken. Met "TCPView" zie ik emule alle connecties op die poort maken.
Aangezien dit iedere keer een andere poort is, kan ik mijn firewall niet goed instellen voor e-mule en blijf ik low-id's krijgen.
Emule werkt als een dolle als ik de firewall uitzet, maar ik wil deze wel graag aan hebben...

Enig idee hoe ik e-mule zover hebt dat deze de 'normale' poorten gebruikt, of zich in ieder geval aan aan dezelfde poort hou?

Heb Allied data copperjet 810 modem, ingesteld al router; NAT tabel en firewall ingesteld volgens FAQ. (4661, 4662, 4665, 4672 en 4673, 4711)
Gebruik emule 41.b, windows XP, verder niets tussen router en PC hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Zoefff schreef op 25 januari 2004 @ 15:35:
Nee, maar dat is ook logisch natuurlijk. Een selective-chunk-download-systeem zou natuurlijk fataal zijn voor het snel verspreiden van nieuwe bestanden, als iedereen kan instellen welke chunks ie wilt hebben :P

En om het werkend te krijgen via netwerk: daar ga ik nu even aan klooien :P
lancast is voor dit uitgevonden? hiermee communiceren de emules in je netwerk met elkaar zodat ze chunks uitwisselen en niet dezelfde willen downloaden.
de standaard emule heeft dit idd niet, maar bv de emule plus wel.
* Lancast: saves bandwidth, and increases download speeds in dual network capacity environments (your PC is on the internet, but also on a LAN with other eMule clients). Your client will discover other local/LAN sources and will upload to these clients above your client's normal upload limits, using multicast. Useful for people who share an Internet connection with other eMule Plus users (student networks, home networks and Metropolitan Area networks as long as they support multicast data).

[ Voor 30% gewijzigd door Mr.Nobody op 25-01-2004 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Word helemaal panisch van chello 20-30% van de download sessions is failed, is dit normaal of komt het gewoon vanwege met instabiele connectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Mm ik weet het eigenlijk niet? Wat houd een failed download session precies in eigenlijk?

Ik heb namelijk ook 25% failed download sessions.

Maar ik vermoed dat een download session failed, als hij niet compleet word afgemaakt, dwz, er niet een compleet chunck van 9,8 mb word geupload. Dat betekend dus dat een download session al faalt als je je eMule uit zet, of iemand anders zijn eMule uit zet. Lijkt me niet zo'n ramp dus, want die mbtjes heb je toch wel binnen :P

Of sla ik de plank nu helemaal mis, en betekent het iets anders?

Een kleine zoektocht @ http://forum.emule-project.net levert geen definitie op voor failed download sessions, maar wel een aantal pagina's met stats, waar over het algemeen iedereen zo'n 30% failed download sessions heeft.

Het vermoeden dat het gewoon niet complete chunk transfers zijn, word hierdoor wel weer bevestigd. Bovendien, GameFreak denkt hetzelfde :P En Legolas dus ook :P

[ Voor 31% gewijzigd door Zoefff op 25-01-2004 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:37
Volgens mij heb je gelijk Zoefff, net zoals Gamefreak zei @ irc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkig, ik dacht dat het zoiets was dat hij aan het connecten was met een client om te gaan downloaden omdat ik op plaats 1 in de queue was aanbeland en dat dat mislukte, maar als hij gewoon failt in een hele chunk te downloaden is het dus niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik eMule(29) al een tijdje maar hij disconnects bijna iedere 10 minuten, pakt weer een andere server en hetzelfde verhaal. Firewall(ZA 4.5) heb ik gechecked op de poorten, maar in de log staat niet dat hij pakketjes tegenhoudt.
UDP ook paar keer aan en uitgevinkt in eMule maar helpt voor geen meter. Meer mensen hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 22:45:
Ik gebruik eMule(29) al een tijdje maar hij disconnects bijna iedere 10 minuten, pakt weer een andere server en hetzelfde verhaal. Firewall(ZA 4.5) heb ik gechecked op de poorten, maar in de log staat niet dat hij pakketjes tegenhoudt.
UDP ook paar keer aan en uitgevinkt in eMule maar helpt voor geen meter. Meer mensen hetzelfde probleem?
Misschien eens updaten, 29 is al aardig op leeftijd aan het raken (neem dan gelijk een KAD testclient als je toch bezig bent)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Sterker nog, het is erg aan te raden om te updaten, omdat eMule vanaf versie 30 op een andere manier aanmeld bij servers, en veel servers de oude manier over het algemeen blokkeren.

Dus, even updaten naar een nieuwe versie kan alles behalve kwaad. Als je op zeker wilt spelen moet je versie 30e gebruiken. Je kan ook een kademlia testclient (versie 41.nogwat) gebruiken, maar officieel zijn die nog in de alpha-status. Ik gebruik er echter al tijden een, en die is nog nooit gecrasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoefff schreef op 25 januari 2004 @ 22:54:
Sterker nog, het is erg aan te raden om te updaten, omdat eMule vanaf versie 30 op een andere manier aanmeld bij servers, en veel servers de oude manier over het algemeen blokkeren.

Dus, even updaten naar een nieuwe versie kan alles behalve kwaad. Als je op zeker wilt spelen moet je versie 30e gebruiken. Je kan ook een kademlia testclient (versie 41.nogwat) gebruiken, maar officieel zijn die nog in de alpha-status. Ik gebruik er echter al tijden een, en die is nog nooit gecrasht.
Heb 30 uiteraard geprobeerd maar ik kreeg de melding dat me clients.met verouderd was en er een nieuwe werd gemaakt, jah dat schiet niet op. Had de back up toen gepakt van de 'oude' clients.met en de boel teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Mja, echt veel zin heeft dat niet :P

Voor deze ene keer wel, maar de volgende keer als je eMule start, zal ie je clients.met weer opschonen. Oftewel, alle clients die langer dan (uit mn hoofd) 2 maanden niet gezien zijn, worden uit de lijst gehaald.

Dat levert verder geen problemen voor jou op hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het volgende probleem.. sinds ik ZoneAlarmPro (versie 4.5.538) krijg ik meldingen dat E-mule e-mail wil ontvangen en verzenden zijn dat berichten of heeft dat iets te maken met het connecten ??? want sinds ik ZoneAlarmPro heb disconnect E-mule met enige regelmaat...

ik heb bij E-mule alles aangevinkt ook server behalve de E-mail die heb ik op vraagteken laten staan omdat ik het niet vertrouw tevens heb ik bij de opties allow open process aangevinkt, maar het disconnecten blijft

kan iemand licht in de duisternis brengen ?

ps. krijg wel een high ID

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Je had zelf ook licht in de duisternis kunnen brengen door even de search te gebruiken, dit is namelijk al meerdere malen behandeld. Ik zal het zo maar even in de startpost zetten denk ik :)

eMule probeer geen mail te versturen. Er zijn blijkbaar een aantal clients of servers, die hun eMule op poort 25 hebben draaien. Jou computer maakt dus ook vanaf poort 25 een verbinding met hen. Aangezien poort 25 over het algemeen voor mail word gebruikt, denkt ZoneAlarm dat eMule mail wil versturen, maar dat is dus niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aseslno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-07-2022

Aseslno

Scuse Me, While I Kiss The Sky

Ik heb net een nieuw album gereleased, zijn er nog plaatsen waar het handig is om dat te posten? (zodat het filetje zich sneller verspreid, als het zich al verspreid :9 )

[ Voor 11% gewijzigd door Aseslno op 26-01-2004 21:35 ]

En zo is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Ja, er zijn zeker van deze plaatsen, maar het is besloten dat het niet toegestaan is op GoT om deze te noemen.

Je moet gewoon even op google zoeken naar deze releasefora of releasesites, dan zijn ze echt wel te vinden hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aseslno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-07-2022

Aseslno

Scuse Me, While I Kiss The Sky

ah ok bedankt! (had eigenlijk wel kunnen bedenken dat plaatsen waar je releases post, je ook ed2k links zal vinden |:( :9 )

En zo is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:32
Hmm emule gaat aangepakt worden.

A-film: downloadoverzicht Emule.nl moet stoppen http://www.filmsoptv.com/...tion=news_details&id=2476

De aanklacht is:
Namens cliente xxx, wend ik mij tot u met het volgende.

Cliente is de distributeur van de onder meer de Lord of the Rings films. Onlangs is gebleken dat op de website emule.nl de mogelijkheid wordt geboden aan bezoekers om onder andere deze films down te loaden. Bij het opladen van deze films zijn onrechtmatig verkregen kopieen gebruikt. Uit het whois-register van de Stichting Internet Domeinregistratie blijkt dat u houder is/bent van de domeinnaam emule.nl. U wordt hierbij genoemd als administratief contactpersoon. Het spreekt voor zich dat xxx u en uw onderneming verantwoordelijk houdt voor de (inhoud van de) desbetreffende website.

Naast het gebruik van de Lord of the Rings film bestaat op de website van emule.nl bovendien de mogelijkheid om andere films die door xxx worden gedistributeerd te downloaden. het Gaat hierbij om film zoals genoemd in bijlage A. (ik heb geen bijlage aangetroffen). Ook hiervoor zijn onrechtmatig verkregen kopieen gebruikt.

Onder meer de film Lord of the Rings 3 was op het moment van veremelding op uw site nog niet rechtmatig in het verkeer gebracht, sterker nog, de film was nog niet in Nederland in premiere gegaan. het is evident dat het zonder toestemming plaatsen, laten gebruiken cq. ter downloading aanbieden van een kopie van een film op website een inbreuk maakt op het auteursrecht op de film en ook overigens onrechtmatig is jegens de producent en de distributeur van de desbetreffende film. Voor de goede orde bericht ik u dat cliente en deze de uitdrukkelijke toestemming heeft van de auteursrechthebbenden op de films, om tegen het onrechtmatig handelen op te treden.

Het aanbieden van een download mogelijkheid voor bovengenoemde films is bijzonder schadelijk voor cliente en de producent. Cliente houdt u(w onderneming) aansprakelijk voor deze schade.

Cliente heeft mij verzocht, indien nodig door middel van alle beschikbare gerechtelijke maatregelen, zeker te stellen dat haar rechten worden gerespecteerd. Daaram verzoek ik u, en voor zover nodig sommeer ik u, mij uiterlijk 23 januari 2004 voor 16.00 uur uur schriftelijk te bevestigen:

1.
dat u(w onderneming) de (bestanden van) films waarop xxx de exclusieve distributierechten bezit met onmiddelijke ingang van de website emule.nl en eventuele andere websites op uw naam, zult cq. zal verwijderen en verwijderd zult cq. zal houden en zich in de toekomst zult cq. zal onthouden van enig gebruik van deze films in welke vorm dan ook (op de website emule.nl enige andere website of medium). Voorst dient u(w onderneming) te bevestigen dut u, voor zover mogelijk, de (bestanden van de) films van xxx zult verwijderen uit de community;

2.
dat u(w onderneming) binnen 5 dagen na heden eventueel onrechtmatig verkregen kopieen van onder punt 1 genoemde films, alsmede alle eventuele nadien door u(w onderneming) of ten behoeve van de website emule.nl gemaakte kopieen van deze films ter beschikking zult cq. zal stellen aan xxx en zult cq. zal toezenden aan xxx.

3.
dat u(w onderneming) mij binnen 7 dagen na heden een schriftelijke, en van alle relevante documenten vergezelde, door een registeraccountant opgestelde verklaring zult cq. zal doen toekomen betreffende:

a.
het totaal aantal onrechtmatig verkregen kopieen dat uw onderneming heeft verkregen onverdeeld per film.

b.
een overzicht van het totale aantal keren dat de desbetreffende (bestanden van) films zijn gedownload dan wel zijn aangevraagd, onderverdeeld per film;

c.
het totaal aantal gemaakte kopieen dat u heeft gemaakt van de onrechtmatig verkregen kopie.;

d.
de namen en adresgegevens van de personen cq. onderneming(en) van wie u de onrechtmatige kopieen cq. bestanden heeft verkregen dan wel de namen en adresgegevens van de personen cq. ondernemingen die de desbetreffende xxx films hebben opgeladen.

dat u(w onderneming) bij overtreding van de punten 1 tot en met 3 vrijwillig een boete zult cq. zal verbeuren van 500,- euro per product waarmee in strijd met de toezeggingen wordt gehandeld of-naar keuze van xxx fper download cq. aanvraag van onrechtmatig verkregen films, onverminderd het recht van xxx op schade vergoeding.

5.
dat u(w onderneming) binnen 5 dagen na heden, bij wijze van voorschot op de nog te bepalen schade en de kosten van juridische bijstand, zult cq, zal vergoeden het totaal van 2500,- euro onder vermelding van dossier xxxxxxxx.

Bij het niet volledig en/of niet tijdig nakomen van bovenstaande sommatie acht cliente zich genoodzaakt u(w onderneming) onverwijld en zonder nadere waarschuwing in rechte te betrekken onder voorbehoud van alle rechten.
Wie zou er het sterkste staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
stunter schreef op 27 januari 2004 @ 15:15:
Hmm emule gaat aangepakt worden.
eMule.nl wordt aangepakt niet eMule ;) Niet dat het me iets kan schelen, heb nog nooit gebruik gemaakt van die website. Ben er volgens mij een keer op geweest en moest ik me registreren en zaten er bepaalde voorwaarden aan de registratie verbonden die me niet aanstonden, nooit meer terug geweest. Donkey.nl is een ander verhaal dat is wel een beetje jammer dat ze moesten stoppen..

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Onlangs is gebleken dat op de website emule.nl de mogelijkheid wordt geboden aan bezoekers om onder andere deze films down te loaden.
Dat is gewoon niet waar, punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 23:37
Wie zou er het sterkste staan ?
eerlijk gezegd zou ik het niet weten wier er het sterkst staat.

maar....
A. de film staat niet op hun website
B. er wordt alleen een link gemaakt naar de file
C. hun zijn niet verantwoordelijk voor het verspreiden van de film.
D. misschien bezitten ze helemaal geen kopie :? (het is een link, dombo's)
E. alsof hij weet wie de film heeft opgeladen

overige dingen
een overzicht van het totale aantal keren dat de desbetreffende (bestanden van) films zijn gedownload dan wel zijn aangevraagd, onderverdeeld per film
zojuist mijn account verwijderd :(
het totaal aantal gemaakte kopieen dat u heeft gemaakt van de onrechtmatig verkregen kopie
volgens mij hebben ze geen idee hoe emule werkt, tis geen FTP :X
toezeggingen wordt gehandeld of-naar keuze van xxx fper download cq. aanvraag van onrechtmatig verkregen films, onverminderd het recht van xxx op schade vergoeding.
als ie zijn stats reset heeft ie geen boete, want dan kunnen zij ook niet zien hoevaak ie is gedownload :X
binnen 5 dagen na heden, bij wijze van voorschot op de nog te bepalen schade en de kosten van juridische bijstand, zult cq, zal vergoeden het totaal van 2500,- euro onder vermelding van dossier
ze hebben naar mijn idee niet veel om op te staan, zij nu al aan het wankelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Tsja, ik weet niet of ze het gaan redden. Ik vrees van niet eigenlijk. Helaas is het tot nu toe altijd geweest dat kleine sites down zijn gehaald door grote concerns die ze hebben aangeklaagd. Reden is dat zo'n groot bedrijf met allerlei advocaten kan gooien, en bakken met geld heeft, terwijl de makers van de kleine sites vaak gewoon mensen zijn die het als hobby hebben, en zeker geen geld voor allerlei dure advocaten enzo.

Vergelijk het met donkeynl.com . Hoe dat precies is gegaan weet ik nog steeds niet (voor niets donatie gegeven dus :( ), maar die zijn waarschijnlijk ook down gegaan vanwege iemand die een aanklacht heeft ingediend.

Helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emule.nl is en werkt heel anders dan donkeynl .. daar werdt gewoon openlijk gebedeld onder hand door de staff voor donaties .. emule.nl is niet zo'n site .. al doneer je nix .. ben je nog altijd welkom .. enigste wat gevraagd werdt is dat je even wat gegevens invult voor registratie .. en die registratie was vrij .. kost je nix.
Mijn vraag is .. wie is de lachende 3e hier in dit verhaal .. degeen die donkeynl om-zeep heeft gebracht .. of degeen die het heeft opgericht .. want die zit toch lekker thuis nu met een leuk systeempje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Mja, dat vond ik opzich wel meevallen hoor, het was alleen omdat ze gewoon een nieuwe server hadden. De site was eerst prima, dus ik gunde het ze ook wel, en heb ook wat gedoneerd.

Daarna hebben ze dus een nieuwe server gekocht, die ook een tijdje online is geweest, maar waarschijnlijk vanwege een aanklacht hebben ze die weer down gehaald.

Echter, de reden is nooit vermeld, de mensen die een donatie hebben gedaan hebben nooit een mailtje gekregen ofzo (althans ik niet), en als je in hun IRC channel vroeg naar de reden/oorzaak van down zijn, werd je ge banned. Beetje jammer dus imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat bedoel ik dus met mijn laatste post .. ze hebben nooit of te nimmer meer wat van zich laten horen .. het geld wat is opgehaald is dus leuk opgegaan aan een dual processor server die nu waarschijnlijk ergens dienst doet als gameserver voor niwre op zijn slaapkamer .. sorry hoor maar ik heb gelukkig nog nooit 1 cent aan um gegeven .. ben ik blij om ook achteraf .. maar marcel ben ik best bereid te steunen met geld om emule.nl open te houden of in ieder geval wat tegemoet te komen in de advocaat kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

IceStorm schreef op 27 januari 2004 @ 15:28:
[...]

Dat is gewoon niet waar, punt.
Helaas maak je het makkelijk (of je lokt zelfs uit) om die film te bemachtigen.

Gelukkig weet de aanklager hier niet hoe het werkt en kan daardoor weinig bereiken. Helaas hoeft er maar 1 advocaat te zijn die het wél begrijpt (desnoods door een tijdje mee te draaien op die fora) en dan ben je als linksite het haasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Zoefff schreef op 27 januari 2004 @ 15:37:
Tsja, ik weet niet of ze het gaan redden. Ik vrees van niet eigenlijk. Helaas is het tot nu toe altijd geweest dat kleine sites down zijn gehaald door grote concerns die ze hebben aangeklaagd. Reden is dat zo'n groot bedrijf met allerlei advocaten kan gooien, en bakken met geld heeft, terwijl de makers van de kleine sites vaak gewoon mensen zijn die het als hobby hebben, en zeker geen geld voor allerlei dure advocaten enzo.

Vergelijk het met donkeynl.com . Hoe dat precies is gegaan weet ik nog steeds niet (voor niets donatie gegeven dus :( ), maar die zijn waarschijnlijk ook down gegaan vanwege iemand die een aanklacht heeft ingediend.

Helaas...
Diegene die de film Phileine zegt Sorry in een nieuwsgroep had gegooid was ook de eigenaar van de server van donkeynl die ook in beslag werd genomen (ik weet niet of die al terug is). In ieder geval heeft die persoon besloten niks meer met linksites te maken wil hebben (of gerechterlijke vervolging in het algemeen) en dus donkeynl compleet gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
Aahhh oke, dat is een stuk duidelijker dan. Ik had ook niet verwacht dat ie het expres had gedaan, om er met de donaties vandoor te gaan hoor, maar was wel beetje pissig dat ik er niets meer van gehoord heb. Tuurlijk, het blijven donaties, maar toch :P

Maar hoezo weet jij dat wel, en ik niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Zoefff schreef op 27 januari 2004 @ 16:25:
Aahhh oke, dat is een stuk duidelijker dan. Ik had ook niet verwacht dat ie het expres had gedaan, om er met de donaties vandoor te gaan hoor, maar was wel beetje pissig dat ik er niets meer van gehoord heb. Tuurlijk, het blijven donaties, maar toch :P

Maar hoezo weet jij dat wel, en ik niet :?
Ik had een paar nieuwtjes aan elkaar geplakt. Ten eerste het verhaal over de inval, toen werd er gezegd dat de server was 'weggehaald' en later het verhaal dat alle spullen waren ingepikt en de melding dat de persoon nooit meer iets met linksites te maken wilde hebben. Ook omdat alles precies op hetzelfde moment gebeurde sprak boekdelen...
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.