BEn zo te zien dan toch wel blij dat ik gewoon de oude gekocht heb want ik denk dat de meerprijs de andere processor niet waard is...........als ze nou nog een andere HD (meer toeren of ander geheugen erin gegooid hadden.........of de Radeon 9800
Ben ik het mee eens. Een 9800 en de Hitachi 7200rpm 60Gig schijf hadden niet misstaan. Dit is meer een processor upgrade. Al wil ik mijn 3000 best ruilen tegen een 3400Verwijderd schreef op 23 september 2004 @ 19:56:
BEn zo te zien dan toch wel blij dat ik gewoon de oude gekocht heb want ik denk dat de meerprijs de andere processor niet waard is...........als ze nou nog een andere HD (meer toeren of ander geheugen erin gegooid hadden.........of de Radeon 9800
Verwijderd
ik vond het ook niet de moeite waard... dus liever nog n 3200 besteld. ben benieuwd - duitse tests was hij heel goed, hier heb ik verschillende lezingen gezien. we shall see...
Heej Guys, ok na deze draad heel stuk gelezen te hebben weer wat wijzer geworden over de Ferrari 3200. Ik zit enorm te twijfelen tussen een Dell XPS aka 9100 met RM9800 of een Acer Ferrari 3200 Met een Athlon 64.
Het verschil in prestatie van de Radeon 9700 en 9800 is vrij groot (bijna verdubbeling in sommige tests)... Ik zou om deze reden dus liever de Dell kopen ipv... Alleen het id om 64-bits Linux te draaiien spreekt me ook wel aan
En de Radeon9700 presteerd ook goed dus.
What should I do?
De Ferrari is ook wat goedkoper dan de Dell.. alleen iets minder goeie prestaties...
Het verschil in prestatie van de Radeon 9700 en 9800 is vrij groot (bijna verdubbeling in sommige tests)... Ik zou om deze reden dus liever de Dell kopen ipv... Alleen het id om 64-bits Linux te draaiien spreekt me ook wel aan
What should I do?
De Ferrari is ook wat goedkoper dan de Dell.. alleen iets minder goeie prestaties...
Het Toppunt van Domheid:een SSH sessie starten naar kantoor waarvanuit je een DDOS attack uitvoert op je Router thuis.
Ik zou persoonlijk nooit een Dell kopen, en na al deze reacties hier begin ik ook zeer ernstig te twijfelen aan Acer.
Overigens is dit gebaseerd op ervaringen die ik gehad heb en andere mensen die mij ingelicht hebben over problemen met hun producten.
Overigens is dit gebaseerd op ervaringen die ik gehad heb en andere mensen die mij ingelicht hebben over problemen met hun producten.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
Weet iemand ondertussen of Acer al een oplossing heeft voor de blue screens met machine exception bij de Ferrari 3200 ?
Verwijderd
Waarschijnlijk wle want ik heb vorige week me ferrari laptop gekregen en heb er nog geen problemen mee gehad. Toch al veel op gegamed (lan) en al paar dagen op school gebruikt en heb tot nog toe (afkloppen) nog niets ermee gehad
Het lijkt op een productiefout dan?
Ik heb de Ferrari 3000 en ik zou die drivers wel willen testen.TheBorg schreef op 22 augustus 2004 @ 16:54:
De originele videokaart drivers van de Ferrari 3000 zijn op basis van de Catalyst 3.7 drivers. Ik heb nieuwe gebouwd op basis van de Catalyst 4.8 drivers. Het werkt perfect onder w2k, maar ik heb geen XP. Iemand die het wil testen?
┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓
Verwijderd
Is de laptop ook in andere kleuren verkrijgbaar?? ik sta niet te springen om met een knal rood ding de straat over te gaan...
nopeVerwijderd schreef op 28 september 2004 @ 18:17:
Is de laptop ook in andere kleuren verkrijgbaar?? ik sta niet te springen om met een knal rood ding de straat over te gaan...
ferrari rood is namelijk rood
Kan volgens mij niet.Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 18:17:
Ik ben zelf op zoek naar eenzelfde laptop, het design vind ik ook wel mooi. maar dat rood wel te flashy. Hier toevallig iemand een idee?
Verwijderd
Je zou kunnen kijken naar de TM6000/TM8000-serie... wel anders qua specs maar het is maar net welke aspecten je belangrijker vindt.
Design is hetzelfde
Design is hetzelfde
Overspuiten 
Nah, dat ding wil ik hebben om z'n specs. Ik heb dan wel een gruwelijke hekel aan ferrari, maar daar moet ik dan maar mee leven. Iets vergelijkends heb ik niet gevonden. Dit ding voldoet echt volledig aan m'n eisen.
Nah, dat ding wil ik hebben om z'n specs. Ik heb dan wel een gruwelijke hekel aan ferrari, maar daar moet ik dan maar mee leven. Iets vergelijkends heb ik niet gevonden. Dit ding voldoet echt volledig aan m'n eisen.
Ik heb nog nooit echt blue screens gehad.
[ Voor 84% gewijzigd door Dothan op 20-01-2005 20:00 ]
┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓
Zijn er nu al mensen die de BSOD problemen hebben opgelost? of hebben ze er nog steeds last van.....Tegen deze tijd zou toch wel een reactie van Acer daar moeten zijn. Ik twijfel namelijk nog steeds of deze laptop een goede keuze voor me zou zijn...
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Ik heb eens wat gekeken naar die Diabloo laptops bij de laptopper (die overigens de ferrari uit het assortiment gehaald heeft). Die dingen hebben ook geen beroerde specs.
Verwijderd
Niemand heeft de Ferrari "uit het assoritiment" gehaald. De Ferrari is gewoon end-of-life, einde modelserie (3200).
ik zie dat die travelmate 8300lmi ook erg interessant is; wel een stuk duurder
maar lange batterijduur....maartoch; er kwam toch ook een ferrari 3400? is die al te koop of zijn daar alleen maar specs van?
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Hmmz,
Mijn ferrari is al ruim 2 weken weg. Ik belde vorige week toen kreeg ik de mededeling dta hij in Duitsland werd gerepareerd. 'k hoop dat ze em snel fixen
Mijn ferrari is al ruim 2 weken weg. Ik belde vorige week toen kreeg ik de mededeling dta hij in Duitsland werd gerepareerd. 'k hoop dat ze em snel fixen
Verwijderd
nou, zou ik jullie maar even helpen dan.
ik heb de ferrari 3000 al best lang.
ik gebruik hem heel vaak nog nooit problemen meegehad.
ik raad Acer aan. heb er nog nooit iets mee gehad
geen bluescreens (afkloppen)
geen kapotte hd (afkloppen)
wireless werkt altijd
snelheid van de hardeschijf vind ik snel genoeg
processer draaid goed
games werken perfect
ik heb met deze laptop nooit problemen meegehad.
LIEG NIET
1 x een probleem gehad, toen in win2003srv wou instaleren maar dat ging neit
IK RAAD JULLIE ACER AAN
ik heb de ferrari 3000 al best lang.
ik gebruik hem heel vaak nog nooit problemen meegehad.
ik raad Acer aan. heb er nog nooit iets mee gehad
geen bluescreens (afkloppen)
geen kapotte hd (afkloppen)
wireless werkt altijd
snelheid van de hardeschijf vind ik snel genoeg
processer draaid goed
games werken perfect
ik heb met deze laptop nooit problemen meegehad.
LIEG NIET
1 x een probleem gehad, toen in win2003srv wou instaleren maar dat ging neit

IK RAAD JULLIE ACER AAN
Ik heb al een paar maanden mijn Acer 3200, nooit geen problemen mee gehad.
Heb wel 1 gare pixel, niet dood maar gaar; maar deze zit helemaal bovenin dus dat boeit me niks (bij levering deden alle pixels het goed, deze kreeg na paar uurtjes kuren).
Heb zelf de 80GB 2MB 4200rpm schijf vervangen voor een 60GB 8MB 7200rpm schijf; echt mooie performance winst toch wel, het gaat allemaal veel sneller en soepeler, echte desktop speed. Die 20 GB minder: tja... ik kan er mee leven.
Alles heeft altijd goed gewerkt: PowerNow!, GPU, LAn, WLAN, BT, Cardreader, DVDRW, alles pronto. Van mij geen klagen!
Draai trouwens XP met SP2.
Heb zelf de 80GB 2MB 4200rpm schijf vervangen voor een 60GB 8MB 7200rpm schijf; echt mooie performance winst toch wel, het gaat allemaal veel sneller en soepeler, echte desktop speed. Die 20 GB minder: tja... ik kan er mee leven.
Alles heeft altijd goed gewerkt: PowerNow!, GPU, LAn, WLAN, BT, Cardreader, DVDRW, alles pronto. Van mij geen klagen!
Draai trouwens XP met SP2.
.... Ik weet het ook niet
Verwijderd
Ik heb mijn 3200 van de week binnen gekregen - en hij is schitterend mooi. 4 USB an de linke kant - dit is ook het enige wat ik als negatief zou opmerken, want de megeleverde muis is niet draadloos en ik gebruik mijn rechte hand - het kabel gaat dus een keer om de compu.
Firewire aansluiting, CD zonder klepje, infrarood en bluetooth - hij kan echt alles. DVD-brander nog niet geprobeert, maar komt van de week wel.
Voor de rest - heeeeeel erg stil, je hoort er niks van. Heel snel, ook al draai ik Macromedia Suite of andere programma's. Wij hebben wel XP mediecenter op gezet, want het megeleverde Home is natuurlijk niks. Draait op FAT32, dus dat is ook nog min - de instellingen zijn eigenlijk niet geschikt voor een business laptop. Alles verandert, nu wel heerlijk laptop.
Als je de 3200 nog wilt krijgen, probeer eens de laptopper te bellen - heel misschien kunnen zij hem nog krijgen, voor de rest is hij uitverkocht. de 3400 heeft niks anders dan een 3000+ processor, kost wel meteen weer veel meer. de laptopper heeft hem trouwens niet uit het assortiment gehaald, hij is gewoon uitverkocht - en ja, het is n limited edition. mijn bestelling konden zij nog waarmaken doordat zij via een andere leverancier nog een batch konden krijgen - misschien lukt dat nog eens. mijn normale computerzaak (des, den haag) heeft de ferrari maandenlang op de bestellijst geplaatst en nooit binnen gekregen.
Firewire aansluiting, CD zonder klepje, infrarood en bluetooth - hij kan echt alles. DVD-brander nog niet geprobeert, maar komt van de week wel.
Voor de rest - heeeeeel erg stil, je hoort er niks van. Heel snel, ook al draai ik Macromedia Suite of andere programma's. Wij hebben wel XP mediecenter op gezet, want het megeleverde Home is natuurlijk niks. Draait op FAT32, dus dat is ook nog min - de instellingen zijn eigenlijk niet geschikt voor een business laptop. Alles verandert, nu wel heerlijk laptop.
Als je de 3200 nog wilt krijgen, probeer eens de laptopper te bellen - heel misschien kunnen zij hem nog krijgen, voor de rest is hij uitverkocht. de 3400 heeft niks anders dan een 3000+ processor, kost wel meteen weer veel meer. de laptopper heeft hem trouwens niet uit het assortiment gehaald, hij is gewoon uitverkocht - en ja, het is n limited edition. mijn bestelling konden zij nog waarmaken doordat zij via een andere leverancier nog een batch konden krijgen - misschien lukt dat nog eens. mijn normale computerzaak (des, den haag) heeft de ferrari maandenlang op de bestellijst geplaatst en nooit binnen gekregen.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 12:53 ]
Ik vind de poorten aan de linkse kant geen enkel probleem, mooi alles bij elkaar is wel handig. De stroom zit voor mij dan ook aan de 'verkeerde' kant, op de meeste plaatsen waar ik kom. Ik vind het echter wel fijn, want de kabels liggen nu niet als een zooitje op het bureau maar worden netjes achter de laptop langs geleid en zitten dus niet in de weg.
Ik zou ook graag een Acer Ferrari 3200 willen hebben. Maar dat gaat jammer genoeg nog niet nu. Ik moet even sparen en nog wat andere dingen kopen. Maar weet iemand waarneer de Acer Ferrari 3400 uitkomt en wat de adviesprijs wordt.
Is al genoemd als je een beetje gelezen zou hebben; hij zou volgende maand uit moeten komen. Prijs zal ietsje hoger komen te liggen naar alle waarschijnlijkheid.
Ik kan trouwens FIFA 2005 wel spelen op mijn Ferrari maar niet op mijn desktop pc; daar valt het geluid weg na een half minuutje ofzo.
In de Readme staan wel issues maar geen enkele slaat op mijn config. Iemand enig idee?
Ik kan trouwens FIFA 2005 wel spelen op mijn Ferrari maar niet op mijn desktop pc; daar valt het geluid weg na een half minuutje ofzo.

[ Voor 42% gewijzigd door mbvisiontt op 26-10-2004 00:38 ]
Verwijderd
Ik heb nu sinds een maand mijn Ferrari 3200 gekocht bij de laptopper.
En ik ben helaas wel bij de groep mensen die er problemen mee hebben.
Het begon al bij het prille begin na keuze voor Engelse XP home en die partities die met powerquest tool aangemaakt worden wachtte ik vol spanning op eerste boot. Alles boot en XP vraagt eerst wat gegevens, zeker 5 blue screens gehad met MACHINE_CHECK_EXCEPTION na de pagina waar ik mijn lokatie moest kiezen dan wist ik het al: ik zit quasi zeker bij de pechvogels
een kwartier gewacht en toen heb ik XP wel werkend gekregen.
Hierna heb ik niet zo vaak een blue screen meer gezien MAAR wel hopen vastlopers.
Bijna altijd zelfde stramien werk paar minuten met PC en plots stopt USB muis met reageren en paar seconden later keyboard en PC freezed volledig, geen schermcorruptie gewoon volledig vast (pingen werkt ook niet van ander pc)
Ik ben er na tijd achter gekomen dat mijn freezes quasi altijd komen nadat ik uit Standby of Hibernate (slaapstand ) kom, er is evenwel geen vast patroon. Het kan voorkomen na 1 keer standby of na 5 keer idem met hibernate of combinatie van beiden.
Dit is het geval met de standaard install van Acer, heb een paar keer gerecovered en met de XP pro van mij uni heb ik het ook voor .
Mijn geheugen geeft geen errors met Memtest86, de laptopper heeft me zelfs al eens ander geheugen gestuurd om te testen.
Ik heb ook de 64bit preview (beta) van windows XP van bij MS gedownload en die geeft elke keer dat ik sessie herneem uit standby of hibernate een Windows -System Error met als tekst : "A machine check error has occured. Please check the system event log ..." in de eventlog staat dan dat Windows van Error is kunnen recoveren.
Ik weet dat dit beta software is maar dit geeft toch te denken.
Onder Linux eindigt elke poging tot standby'en ook resoluut in een crash maar voor zover ik weet was die code van de distributies die ik gebruik heb nog niet echt stabiel.
Maar het rare is mocht ik steeds mijn notebook clean geboot hebben dan had ik waarschijnlijk niet ontevreden geweest een paar blue screens kan altijd wel eens gebeuren zou je zeggen (alhoewel ik met XP op andere pc's maar heel heel zelden blue screens gehad heb, tenzij door brakke drivers).
Zijn er tussen de tevreden eigenaars mensen die heel vaak stanby'en en hun laptop maar zelden clean booten en geen problemen hebben? Ik ben hier heel benieuwd naar

In elk geval mijn PC gaat nu zo snel mogelijk terug naar ACER
, mocht ik de laatste tijd niet quasi continu in Frankrijk verbleven hebben dan was laptop al lang opgestuurd.
En ik ben helaas wel bij de groep mensen die er problemen mee hebben.
Het begon al bij het prille begin na keuze voor Engelse XP home en die partities die met powerquest tool aangemaakt worden wachtte ik vol spanning op eerste boot. Alles boot en XP vraagt eerst wat gegevens, zeker 5 blue screens gehad met MACHINE_CHECK_EXCEPTION na de pagina waar ik mijn lokatie moest kiezen dan wist ik het al: ik zit quasi zeker bij de pechvogels
een kwartier gewacht en toen heb ik XP wel werkend gekregen.
Hierna heb ik niet zo vaak een blue screen meer gezien MAAR wel hopen vastlopers.
Bijna altijd zelfde stramien werk paar minuten met PC en plots stopt USB muis met reageren en paar seconden later keyboard en PC freezed volledig, geen schermcorruptie gewoon volledig vast (pingen werkt ook niet van ander pc)
Ik ben er na tijd achter gekomen dat mijn freezes quasi altijd komen nadat ik uit Standby of Hibernate (slaapstand ) kom, er is evenwel geen vast patroon. Het kan voorkomen na 1 keer standby of na 5 keer idem met hibernate of combinatie van beiden.
Dit is het geval met de standaard install van Acer, heb een paar keer gerecovered en met de XP pro van mij uni heb ik het ook voor .
Mijn geheugen geeft geen errors met Memtest86, de laptopper heeft me zelfs al eens ander geheugen gestuurd om te testen.
Ik heb ook de 64bit preview (beta) van windows XP van bij MS gedownload en die geeft elke keer dat ik sessie herneem uit standby of hibernate een Windows -System Error met als tekst : "A machine check error has occured. Please check the system event log ..." in de eventlog staat dan dat Windows van Error is kunnen recoveren.
Ik weet dat dit beta software is maar dit geeft toch te denken.
Onder Linux eindigt elke poging tot standby'en ook resoluut in een crash maar voor zover ik weet was die code van de distributies die ik gebruik heb nog niet echt stabiel.
Maar het rare is mocht ik steeds mijn notebook clean geboot hebben dan had ik waarschijnlijk niet ontevreden geweest een paar blue screens kan altijd wel eens gebeuren zou je zeggen (alhoewel ik met XP op andere pc's maar heel heel zelden blue screens gehad heb, tenzij door brakke drivers).
Zijn er tussen de tevreden eigenaars mensen die heel vaak stanby'en en hun laptop maar zelden clean booten en geen problemen hebben? Ik ben hier heel benieuwd naar
In elk geval mijn PC gaat nu zo snel mogelijk terug naar ACER
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 10:18 ]
ik heb ook het blue screen probleem en ik ben errug tevreden over mijn laptop
ik denk dat windows nu 5 keer gehibernate heeft en werkt dus perfect, onder linux gaat het ook perfect. Ik laat hem gewoon na aanzetten 10 minuten aanstaan, en daarna boot ik naar mijn OS, dan geeft hij geen blue screen, maar jou problemen zijn wel iets groter zeg, heb ik het nog getroffen
Heb vandaag me ferrari 3200 teruggekregen van acer.
Zelfde problemen gehad, vastlopers bij opstarten/afsluiten/standby/...
Nu zou het volgens Acer moeten zijn opgelost, het lag volgens hen aan de BIOS, er zijn toestellen met een slechte BIOS-copie. Ze hebben de mijne dus ge-herFLASHed of kortom een nieuwe Bios erop gezet en tot nu toe geen problemen.
Was de laptop wel 2 weken kwijt = minder
Zelfde problemen gehad, vastlopers bij opstarten/afsluiten/standby/...
Nu zou het volgens Acer moeten zijn opgelost, het lag volgens hen aan de BIOS, er zijn toestellen met een slechte BIOS-copie. Ze hebben de mijne dus ge-herFLASHed of kortom een nieuwe Bios erop gezet en tot nu toe geen problemen.
Was de laptop wel 2 weken kwijt = minder
Verwijderd
Goed te horen dat jou problemen opgelost lijken 
Ik zie net dat ze bij Acer Europe een bios versie 3A27 hebben en de bestanden in de zip file zijn van 18 oktober. Ik heb de laatste 2 weken de acer site niet meer gecheckt voor updates en heb dat dus niet gezien
Ik had die bios graag geprobeerd maar nu staat mijn laptop in België te wachten op UPS en zit ik 1000km verder in Toulouse...
Hopelijk is mijn notebook OK als die terugkeert van ACER, de 2 weken wachten neem ik er dan maar bij...
Ik zie net dat ze bij Acer Europe een bios versie 3A27 hebben en de bestanden in de zip file zijn van 18 oktober. Ik heb de laatste 2 weken de acer site niet meer gecheckt voor updates en heb dat dus niet gezien
Ik had die bios graag geprobeerd maar nu staat mijn laptop in België te wachten op UPS en zit ik 1000km verder in Toulouse...
Hopelijk is mijn notebook OK als die terugkeert van ACER, de 2 weken wachten neem ik er dan maar bij...
Ik heb vandaag een mailtje naar Acer gestuurd.
Om te vragen waarneer de Ferrari 3400 uitkomt. en wat de adviesprijs wordt. Ik vindt het eigenlijk vreemd onze zuiderburen bijvoorbeeld Frankrijk is hij al uit. Zal de reactie van Acer hier posten.
Om te vragen waarneer de Ferrari 3400 uitkomt. en wat de adviesprijs wordt. Ik vindt het eigenlijk vreemd onze zuiderburen bijvoorbeeld Frankrijk is hij al uit. Zal de reactie van Acer hier posten.
Verwijderd
Waar zie je dat de 3400 al in Frankrijk te koop is?
Op acer.fr staat nog de 3200 (op de .nl en .be sites is die niet meer te vinden) en die is hier super duur. Ik ken toch geen winkels met prijs die vglijkbaar is met Nederland hier in Frankrijk anders had ik mijn 3200 waarschijnlijk in Frankrijk gekocht.
Op acer.fr staat nog de 3200 (op de .nl en .be sites is die niet meer te vinden) en die is hier super duur. Ik ken toch geen winkels met prijs die vglijkbaar is met Nederland hier in Frankrijk anders had ik mijn 3200 waarschijnlijk in Frankrijk gekocht.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2004 00:48 ]
http://www.graphiland.fr/...asp?Code=F3400&Ed=&CS=Yes
Hier kan je hem bestellen. 2300 euro. Je kan ook hem in amrika bestellen. Maar dan heb je problemen met de adapter. Je moet gewoon even zoeken op google
Hier kan je hem bestellen. 2300 euro. Je kan ook hem in amrika bestellen. Maar dan heb je problemen met de adapter. Je moet gewoon even zoeken op google
Verwijderd
De Ferrari 3400 gaat niet gevoerd worden in de Benelux.
Als je hem uit Amerika zou halen zit je alleen met je powercord omdat alle Acer adapters auto-switching zijn tussen 110v-240v
Als je hem uit Amerika zou halen zit je alleen met je powercord omdat alle Acer adapters auto-switching zijn tussen 110v-240v
Hmm, dit is beroerd nieuws. Ze gaan een Ferrari (Europees) alleen verkopen in Amerika. Ik vond trouwens ook dat 3200 wel heel erg beperkt leverbaar is (was) in NL. Misschien komt een ander merk met dezelfde specs.
Verwijderd
Hij is er toch zeker 5 maanden geweest, dus beperkt. Oke niet in oplages als een TM8000 maar toch
Misschien eens kijken naar het eigen huismerk van de laptopper is in sommige opzichten nog beter ook. Bijvoorbeeld een TV-Tuner er bij.Bolk schreef op 31 oktober 2004 @ 16:31:
Hmm, dit is beroerd nieuws. Ze gaan een Ferrari (Europees) alleen verkopen in Amerika. Ik vond trouwens ook dat 3200 wel heel erg beperkt leverbaar is (was) in NL. Misschien komt een ander merk met dezelfde specs.
Wat een onzin, de 3400 komt hier gewoon in de winkels hoor, en wel deze maand (info van een shop).
Ik heb had zaterdag een mailtje naar acer gestuurd. er daar vertelde ze mij dat de acer 3400 niet in de winkel zou komen.mbvisiontt schreef op 03 november 2004 @ 23:44:
Wat een onzin, de 3400 komt hier gewoon in de winkels hoor, en wel deze maand (info van een shop).
Ik hoop dat ie komt, en vooral dat ie redelijk betaalbaar is wanneer het alleen om een CPU upgrade gaat.
Ja wat denk jij nou zelf, dat ze je even gaan vertellen wanneer ie precies uitkomt zodat jij wacht met de aankoop van je laptop? Als iedereen dat ronduit van tevoren gaat vertellen blijven er grote stocks van oude spullen over want iedereen gaat wachten, en dus moeten die dan tegen dumpprijzen verkocht worden, niet echt economisch lekker.joke_name schreef op 04 november 2004 @ 20:50:
[...]
Ik heb had zaterdag een mailtje naar acer gestuurd. er daar vertelde ze mij dat de acer 3400 niet in de winkel zou komen.
Hij komt wel gewoon uit uiteraard, en zoals ik al zei waarschijnlijk deze maand.
Even een vraagje, ik heb weer eens problemen met mijn ferrari 3200
.
Hij werkte prima (af en toe wat vastlopers maarja) maar sinds 2 dagen is er iets raars. Wil ik muziek luisteren loopt de muziek alleen goed als ik niks doe tijdens het luisteren, zodra ik een map open of firefox/IE6 open gata het traag en haperend. Ik heb dus de audiodrivers opnieuw geinstalleerd maar dit bleek niks te helpen. Dan maar kijken of me laptop ook trager is geworden, ff NFSU2 spelen, dit liep altijd prima en het geluid was ook mooi.
Dit keer dus niet. Het spel laadde traag en elke keer als het geluid haperde haperde het spel ook. Is een hardware matig probleem of sofwarematig(wat ik hoop, ik ben mijn ferrari al eens 3 we4ken kwijt geweest).
Ik heb een virusscan gedaan, adaware gerunt, sp2 geinstal;d, het boeit allemaal niks.
heeft er iemand plx tips!
Hij werkte prima (af en toe wat vastlopers maarja) maar sinds 2 dagen is er iets raars. Wil ik muziek luisteren loopt de muziek alleen goed als ik niks doe tijdens het luisteren, zodra ik een map open of firefox/IE6 open gata het traag en haperend. Ik heb dus de audiodrivers opnieuw geinstalleerd maar dit bleek niks te helpen. Dan maar kijken of me laptop ook trager is geworden, ff NFSU2 spelen, dit liep altijd prima en het geluid was ook mooi.
Dit keer dus niet. Het spel laadde traag en elke keer als het geluid haperde haperde het spel ook. Is een hardware matig probleem of sofwarematig(wat ik hoop, ik ben mijn ferrari al eens 3 we4ken kwijt geweest).
Ik heb een virusscan gedaan, adaware gerunt, sp2 geinstal;d, het boeit allemaal niks.
heeft er iemand plx tips!
Verwijderd
Hey de Ferrari 3400 is in belgie ook al te krijgen. Zie hier: http://www.pixmania.be/be...ri-3400-athlon64-300.html
Mzzls
Mzzls
Verwijderd
Leuk, maar geen origineel Benelux toestel dus mag je je afvragen waar hij vandaan komt (buitenland?), toetsenbord indeling, en of het geen omgebouwde Ferrari 3200 is
Wheeehoooo!!! nieuwe bios acer ferrari 3200 check this:
Nieuwe Bios
Contents
To fix the system will get blue screen when system is cold booting
geweldig! ga hem meteen installeren!!
Nieuwe Bios
Contents
Komt van De LaptopperDit model zal gegarandeerd zeer binnenkort beschikbaar worden, maar ik weet echt nog niet wanneer.
NIET DOEN hierdoor heb ik mijne acer kunnen binnen brengen en ist moederbord kapotErik999 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 13:47:
Wheeehoooo!!! nieuwe bios acer ferrari 3200 check this:
Nieuwe Bios
Contents

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama
ik heb hem wel geinstalleerd, werkt ook, maar nog steeds problemen. Had eigenlijk nooit een BSOD maar een muis die bij een koude boot vast liep. Maar dat probleem is er niet mee opgelost, had gehoopt dat dat hetzelfde probleem was, niet duslangezwieper schreef op woensdag 17 november 2004 @ 13:42:
[...]
NIET DOEN hierdoor heb ik mijne acer kunnen binnen brengen en ist moederbord kapot
Ik heb gisteren het voor elkaar te krijgen om een 3200 op de kop te tikken. Kan iemand vertellen of iemand 'm al draaiend heeft op winxp 64 bit met alle drivers?
Verwijderd
Heb je hem bij een bedrijf weg, zo jah hebben ze er nog meer?Bolk schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:11:
Ik heb gisteren het voor elkaar te krijgen om een 3200 op de kop te tikken. Kan iemand vertellen of iemand 'm al draaiend heeft op winxp 64 bit met alle drivers?
Nah, ken iemand die had nog een demo model.
Bij de Laptopper hebben ze er nog 1, dus snel bellen morgenochtend
Bij de Laptopper hebben ze er nog 1, dus snel bellen morgenochtend
Misschien een domme vraag; maar ik kan behalve de processor niets nieuws vinden aan de Ferrari 3400.
Be small, act BIG.
ScherpthaMini schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 07:37:
Misschien een domme vraag; maar ik kan behalve de processor niets nieuws vinden aan de Ferrari 3400.
Ding heeft alleen een nieuwe proc, waarbij de prijs weer zal stijgen. * Bolk gaat daarom voor de 3200.
ze hadden er op z'n minst toch een Ati mobility radeon 9800 in kunnen steken of die nieuwe van nvidia...hoe heet ie ook alweer? Geforce 6800 go denk ik.
Allebei 256mb maar de nvidia is wel bijna dubbel zo snel.
Allebei 256mb maar de nvidia is wel bijna dubbel zo snel.
Jeej, ik heb 'm nu ook
De 3200 net opgehaald.
Hij is echt bloedsnel. Ik heb winxp 64 erop geinstalleerd, en moet 'm nu nog ff aan de gang krijgen. Alleen het lijkt erop alsof de CPU niet teruggeklokt wordt, aangezien tie idle vet warm werd.
Hij is echt bloedsnel. Ik heb winxp 64 erop geinstalleerd, en moet 'm nu nog ff aan de gang krijgen. Alleen het lijkt erop alsof de CPU niet teruggeklokt wordt, aangezien tie idle vet warm werd.
Ik heb toch even behoeft mijn Acer avontuur neer te zetten:D
3weken geleden zou mijn Ferrari 3200 worden opgehaald na 3dagen wachten helemaal niks... (ik heb Acer Advantage Pakket)
Toen hebben wij hem zelf via de winkel weg laten gaan...
Na een week (werkdagen) nog helemaal geen nieuws, dus na 35min in de wachtrij hebben gestaan ff flink gebabbeld met de telefonist en gevraagd waarom ik hem nog niet terug had aangezien ik een Acer Advantage pakket heb...
Ja, nee het moederbord moet vervangen worden...
Oke dan, week later een paar keer gebeld en wat blijkt!!!
De ONDERDELEN waren op! Wat dus wou zeggen dat het nog wel even kon gaan duren voordat mijn laptop en al de rest van de andere Ferrari's gemaakt worden (aangezien het om 2 prodcutie lijnen met een verkeerd mb gaat)
Maar gisteren nog een keer gebeld en ze hebben mij een Acer ferrari 3400 toegezegt!!!, ik ben in blijde afwachting tot op heden nog niks gehad maar maandag zou hij uiterlijk hier zijn.
Ik hou jullie op de hoogte van mijn Acer avontuur
3weken geleden zou mijn Ferrari 3200 worden opgehaald na 3dagen wachten helemaal niks... (ik heb Acer Advantage Pakket)
Toen hebben wij hem zelf via de winkel weg laten gaan...
Na een week (werkdagen) nog helemaal geen nieuws, dus na 35min in de wachtrij hebben gestaan ff flink gebabbeld met de telefonist en gevraagd waarom ik hem nog niet terug had aangezien ik een Acer Advantage pakket heb...
Ja, nee het moederbord moet vervangen worden...
Oke dan, week later een paar keer gebeld en wat blijkt!!!
De ONDERDELEN waren op! Wat dus wou zeggen dat het nog wel even kon gaan duren voordat mijn laptop en al de rest van de andere Ferrari's gemaakt worden (aangezien het om 2 prodcutie lijnen met een verkeerd mb gaat)
Maar gisteren nog een keer gebeld en ze hebben mij een Acer ferrari 3400 toegezegt!!!, ik ben in blijde afwachting tot op heden nog niks gehad maar maandag zou hij uiterlijk hier zijn.
Ik hou jullie op de hoogte van mijn Acer avontuur
Verwijderd
deze week mijn 3200 terug van Acer krijg ik tot mijn grote schrik de 3400 met 2 gb intern dus hij zal zeker in nederland op de markt komen.
Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2004 @ 16:17:
De Ferrari 3400 gaat niet gevoerd worden in de Benelux.
Dus als ik het goed begrijp zijn ze bij Acer gewoon met het produceren van de 3200 gestopt en krijgt iedereen die pb had met het mobo van zijn 3200 een 3400Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 16:46:
deze week mijn 3200 terug van Acer krijg ik tot mijn grote schrik de 3400 met 2 gb intern dus hij zal zeker in nederland op de markt komen.
[...]
Wow 2gb + opgewaardeerde processor (niet veel sneller, maar toch...)!!
En dit omdat je waarschijnlijk harware problemen had met je ferrari.
Logisch dat ze die vervangen, maar ik hoop (ben m'n acer al een maand kwijt, passiviteit vd computerwinkel) dat er geen 3200's meer in voorraad zijn en ze me ook een 3400 geven met die 2gb.
En dit omdat je waarschijnlijk harware problemen had met je ferrari.
Logisch dat ze die vervangen, maar ik hoop (ben m'n acer al een maand kwijt, passiviteit vd computerwinkel) dat er geen 3200's meer in voorraad zijn en ze me ook een 3400 geven met die 2gb.
Dat is wel een positief uitzicht, mocht het apparaat ooit stuk gaan 
Anyway, ik heb een dooie pixel op m'n scherm. Nou kan ik me daar zeer aan irriteren, maar heb me er maar bij neergelegd, omdat er niets aan te doen is. Voor zover ik weet moeten er minimaal 5 dood zijn wil je voor garantie in aanmerking komen
Anyway, ik heb een dooie pixel op m'n scherm. Nou kan ik me daar zeer aan irriteren, maar heb me er maar bij neergelegd, omdat er niets aan te doen is. Voor zover ik weet moeten er minimaal 5 dood zijn wil je voor garantie in aanmerking komen
Verwijderd
ik heb gewoon mazzel gehad dat ze 2 x 1 gb intern er in hebben gezet.
verder tot ding ik vind de service van acer niet slecht als je belt met de helpdesk
Info Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
Cache geheugen 1024 Kb L2
Processor Mobile AMD Athlon 64 3000+ processor
RAM 512Mb DDRAM (2x256 Mb), opwaardeerbaar tot 2048 Mb (2 soDIMM connectoren)
Hard Disk 80Gb Ultra ATA 100
Scherm 15" SXGA TFT resolutie 1400x1050 pixels van 16,7 miljoen kleuren
Videokaart ATI 9700 128Mb DDR, DualView supportng Microsoft DirectX 9.0 en ATI PowerPlay 4.0
Hardware decompression MPEG-2/DVD
CD/DVD speler/brander SuperMulti DVDRW writer
Memory Card Reader MultiMedia 4-in-1 kaartlezer: MMC, SD, SmartMedia, Memory Stick,
USB 4 x USB 2.0
Modem/Ethernet Poort Modem/Fax 56Kbps V.92 en 10/100 Ethernet kaart, Wake-on-LAN geïntegreerd
i-Link IEEE1394
TV Uitgang VGA
S Video
WLAN 802.11g
Bluetooth Geïntegreerd
PCMCIA PCMCIA Type II
Afmetingen 330 x 272 x 31 mm
Gewicht 3,01 kg
Meegeleverde accessoires Handleiding (niet bekend in welke talen), voeding, batterij, installatie CD, 1x CD-RWn draadloze optische Ferrari muis
Meegeleverde software BIOS Set-up met wachtwoord voor opstarten, Acer Notebook Manager, Acer Launch Manager, Norton AntiVirus, Adobe Acrobat Reader, PowerDVD, NTI CD Maker, Support LDCM
Link naar de fabrikant -
verder tot ding ik vind de service van acer niet slecht als je belt met de helpdesk
Info Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
Cache geheugen 1024 Kb L2
Processor Mobile AMD Athlon 64 3000+ processor
RAM 512Mb DDRAM (2x256 Mb), opwaardeerbaar tot 2048 Mb (2 soDIMM connectoren)
Hard Disk 80Gb Ultra ATA 100
Scherm 15" SXGA TFT resolutie 1400x1050 pixels van 16,7 miljoen kleuren
Videokaart ATI 9700 128Mb DDR, DualView supportng Microsoft DirectX 9.0 en ATI PowerPlay 4.0
Hardware decompression MPEG-2/DVD
CD/DVD speler/brander SuperMulti DVDRW writer
Memory Card Reader MultiMedia 4-in-1 kaartlezer: MMC, SD, SmartMedia, Memory Stick,
USB 4 x USB 2.0
Modem/Ethernet Poort Modem/Fax 56Kbps V.92 en 10/100 Ethernet kaart, Wake-on-LAN geïntegreerd
i-Link IEEE1394
TV Uitgang VGA
S Video
WLAN 802.11g
Bluetooth Geïntegreerd
PCMCIA PCMCIA Type II
Afmetingen 330 x 272 x 31 mm
Gewicht 3,01 kg
Meegeleverde accessoires Handleiding (niet bekend in welke talen), voeding, batterij, installatie CD, 1x CD-RWn draadloze optische Ferrari muis
Meegeleverde software BIOS Set-up met wachtwoord voor opstarten, Acer Notebook Manager, Acer Launch Manager, Norton AntiVirus, Adobe Acrobat Reader, PowerDVD, NTI CD Maker, Support LDCM
Link naar de fabrikant -
langezwieper schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 17:00:
[...]
Dus als ik het goed begrijp zijn ze bij Acer gewoon met het produceren van de 3200 gestopt en krijgt iedereen die pb had met het mobo van zijn 3200 een 3400btw die 2gb
had je die er al in zitten of mag ik gewoon ook een gb ofzo verwachten in men nieuwe laptop
Verwijderd
Mijn Ferrari 3200 is nu ook al 2tal weken bij ACER (ben pc wel al week langer kwijt
door verzendingsformaliteiten) Ik heb begin deze week mailtje gestuurd naar de support en dag later had ik al antwoord
. Mijn laptop zou eind deze week/ begin volgende week klaar zijn.
Het zou super zijn mocht ik een Ferrari 3400 krijgen
maaar een goed werkende 3200 die hier snel arriveert zou ik ook al tof vinden...
(update 26/11:Het is nu eind van de werkweek waarin mijn laptop terug zou zijn... helaas nog niets van gemerkt
... eerste en laatste ACER zou ik zo zeggen
)
Het zou super zijn mocht ik een Ferrari 3400 krijgen
(update 26/11:Het is nu eind van de werkweek waarin mijn laptop terug zou zijn... helaas nog niets van gemerkt

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 16:38 ]
Verwijderd
Ik heb ook van die geweldige ervaringen met Acer (Ferrari 3200). Eerst had het ding blauwe schermen (machine_check_exception). Omdat ik acer advantage had zouden ze hem op komen halen. Na twee keer niet op komen dagen uiteindelijk het apparaat zelf gebracht. Na lange tijd kreeg ik hem terug met een nieuw moederbord en een nieuw probleem. De wireless werkte niet meer en het leek ook of het apparaat niet goed in elkaar was gezet omdat er een knopje klemde. Weer teruggestuurd en na 2 weken gebeld. Hij was aan het wachten op een nieuw moederbord. Op mijn vraag waarom ze dan niet belde (moet volgens voorwaarden binnen 5 dagen retour gestuurd worden) zeiden ze dat doen we niet. Supervisors waren er niet en een klachten procedure stond op de site. Telefoon werd erop geflikkert. Ik witheet de winkel gebeld, werd ik teruggebeld door acer. Begin volgende week zou ik hem terug krijgen en ik krijg 3 maanden extra garantie. Vandaag is het eind van de volgende
week en ik kreeg vandaag een nieuwe 3400. Alleen mijn 1024Mb geheugen en mijn 7200rpm schijf zitten er niet in. weer gebeld zit nu te wachten op een telefoontje van de werkplaats. Heb het apparaat nu ruim 2 maanden en niks dan elende. Ben je voornemens een Acer te kopen? Doe het niet!

ik had vorige week een ferrari 3000 opgestuurd.. fan was kapot
eerst gebeld met een aardige gozer daar etc en probleem uitgelegd, volgende dag acer opgestuurd met upc en maandag ofzo al weer gerepareerd terug dus iig binnen 5 werkdagen was iets van donderdag dat hij weg ging ofzo
^^:^
eerst gebeld met een aardige gozer daar etc en probleem uitgelegd, volgende dag acer opgestuurd met upc en maandag ofzo al weer gerepareerd terug dus iig binnen 5 werkdagen was iets van donderdag dat hij weg ging ofzo
^^:^
Sorry voor het lang verwahcte berichtlangezwieper schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 17:00:
[...]
Dus als ik het goed begrijp zijn ze bij Acer gewoon met het produceren van de 3200 gestopt en krijgt iedereen die pb had met het mobo van zijn 3200 een 3400btw die 2gb
had je die er al in zitten of mag ik gewoon ook een gb ofzo verwachten in men nieuwe laptop
Maar nu weer (ja het is Acer

het blijft boeiend...
Bij mij zelfde probleem: Maand geleden laptop opgestuurd, kwam een week later "gemaakt" terug van duitsland. Computerwinkel wilt windows erop zetten om te controleren: loopt vast bij het opstarten?!
Computerwinkel kwaad op acer natuurlijk. Werd van de ene naar de andere kant gestuurd toen ie belde (betaalnummer). Nu vorige week zijn ze hem komen ophalen, werd ie terug naar duitsland gestuurd om gemaakt te worden!!!
om gek van te worden. ik hoop nu dat ik hem maandag krijg EN dat ie gemaakt is dit keer. Waarom doen ze zo moeilijk en geven ze niet ineens een nieuwe als ze weten dat het een fabrieksfout is?! Mensen doen betalen voor iets dat stuk is = DIEFSTAL. En als de laptop terug kapot is wil ik een nieuwe of m'n geld terug. Zoniet stuur ik klacht naar justitie - bescherming van de consument (grensoverschrijdende conflicten want ik woon in Belgie en heb hem net over de grens in NL gekocht) ,doe beroep op de juridische dienst van Test-aankoop en als dit niet werkt breng ik het in de pers en op TV (zo'n programma: klant of koning). Eens zien of ze er dan werk van zullen maken en een beetje meewerken als ze in de media zwart worden gemaakt
Iemand die mij nog tips kan geven hieromtrent mocht de laptop niet gemaakt zijn en willen ze hem weer naar Duitsland sturen?
eur0fighter@hotmail.com
Computerwinkel kwaad op acer natuurlijk. Werd van de ene naar de andere kant gestuurd toen ie belde (betaalnummer). Nu vorige week zijn ze hem komen ophalen, werd ie terug naar duitsland gestuurd om gemaakt te worden!!!
om gek van te worden. ik hoop nu dat ik hem maandag krijg EN dat ie gemaakt is dit keer. Waarom doen ze zo moeilijk en geven ze niet ineens een nieuwe als ze weten dat het een fabrieksfout is?! Mensen doen betalen voor iets dat stuk is = DIEFSTAL. En als de laptop terug kapot is wil ik een nieuwe of m'n geld terug. Zoniet stuur ik klacht naar justitie - bescherming van de consument (grensoverschrijdende conflicten want ik woon in Belgie en heb hem net over de grens in NL gekocht) ,doe beroep op de juridische dienst van Test-aankoop en als dit niet werkt breng ik het in de pers en op TV (zo'n programma: klant of koning). Eens zien of ze er dan werk van zullen maken en een beetje meewerken als ze in de media zwart worden gemaakt
Iemand die mij nog tips kan geven hieromtrent mocht de laptop niet gemaakt zijn en willen ze hem weer naar Duitsland sturen?
eur0fighter@hotmail.com
[ Voor 8% gewijzigd door memento__mori op 26-11-2004 18:24 ]
ahja i'm in wanneer ge een consumenten acite gaat voeren
wat trouwens wel lijkt te werken wanneer je er mee dreigt bij Acer, dan ineens kunnen ze wel ZELF terug bellen en FAXEN en meteen tijd vrij maken

Ben ik blij dat ik nog geen problemen heb met de mijne.
(klop klop klop)
Verwijderd
Ik doe ook mee als er iemand een consumenten actie wil voeren. Ik ben ook Belg die mijn 3200 in Nederland gekocht heeft.
Als ik volgende maandag geen antwoord krijg bij ACER ga ik dreigen met actie en als ze niet snel reageren maak ik dreiging hard, ik ben het beu! Ik heb geen notebook gekocht om die bij de fabrikant te laten rondslingeren in mank lopende garantieprocedure.
Update:
Ik heb vandaag, dinsdag 30/11, gebeld (ben nu bijna maand notebook kwijt toch wel stuk meer dan 10 werkdagen voor garantieafhandeling..) naar ACER in 's-Hertogenbosch en heb daar antwoord gekregen dat hen toch precies wel typeert: uw systeem is bijna klaar... we moeten alleen nog het moederbord vervangen
en dat zal natuurlijk begin volgende week binnen zijn... Waarschijnlijk hebben ze daar ipv technici een psycholoog
ingehuurd die opdracht geeft om begin volgende week te zeggen want dat sust de klanten...
Daarna heb ik toch even serieus op die medewerker ingepraat en daarna ging hij supervisor contacteren... wat blijkt ze kunnen zelfs ook geen 3400 sturen want die zijn ook niet binnen.... gaan begin volgende week binnen komen...
Ik stel voor dat iedereen die het gerommel van ACER beu is ook eens serieus zoals
eur0fighter hierboven denkt over juridische stappen al dan niet via een consumentenorganisatie want de problemen die in deze thread staan tarten toch wel alles.
Als ik volgende maandag geen antwoord krijg bij ACER ga ik dreigen met actie en als ze niet snel reageren maak ik dreiging hard, ik ben het beu! Ik heb geen notebook gekocht om die bij de fabrikant te laten rondslingeren in mank lopende garantieprocedure.
Update:
Ik heb vandaag, dinsdag 30/11, gebeld (ben nu bijna maand notebook kwijt toch wel stuk meer dan 10 werkdagen voor garantieafhandeling..) naar ACER in 's-Hertogenbosch en heb daar antwoord gekregen dat hen toch precies wel typeert: uw systeem is bijna klaar... we moeten alleen nog het moederbord vervangen

Daarna heb ik toch even serieus op die medewerker ingepraat en daarna ging hij supervisor contacteren... wat blijkt ze kunnen zelfs ook geen 3400 sturen want die zijn ook niet binnen.... gaan begin volgende week binnen komen...
Ik stel voor dat iedereen die het gerommel van ACER beu is ook eens serieus zoals
eur0fighter hierboven denkt over juridische stappen al dan niet via een consumentenorganisatie want de problemen die in deze thread staan tarten toch wel alles.
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 02:22 . Reden: update ]
Hey,
Bij mij duurde het ook 2 weken ruim voordat ik hem terug kreeg. Ik heb nu al een maand geen last meer van het probleem dat ik had ;P.
Verder een vraagje: Ik ben opzoek naar een laptop rugzak en nu zag ik de Samsonite hedgren extreme. Is dit een goede tas voor een Ferrari 3200? Past ie erin?
Grtz
Bij mij duurde het ook 2 weken ruim voordat ik hem terug kreeg. Ik heb nu al een maand geen last meer van het probleem dat ik had ;P.
Verder een vraagje: Ik ben opzoek naar een laptop rugzak en nu zag ik de Samsonite hedgren extreme. Is dit een goede tas voor een Ferrari 3200? Past ie erin?
Grtz
Na een een kwade dreigmail (media inlichten) kan acer ineens wel terugbellen naar de computerwinkel. Nu blijkt dat het dus om een fabrieksfout gaat: om dit op te lossen hebben ze een nieuw moederbord ontwikkeld. deze zijn ze nu vollop aan het plaatsen.
het is te hopen dat mijn laptop nu snel terug is.
het is te hopen dat mijn laptop nu snel terug is.
Jammer, no new acer ferrari 3400 for you my boy
ik ben nu weer zeeer tevredenb met men laptop 3400 hij lijkt ook veeeel stabieler en sneller te lopen dan de 3200 om een of andere reden
ik ben nu weer zeeer tevredenb met men laptop 3400 hij lijkt ook veeeel stabieler en sneller te lopen dan de 3200 om een of andere reden
kheb weer ferrari opgestuurd die ene die met dat fan probleem na een half uur ging hij niet meer aan :-P nou koerier is donderdag geweest en ze verwachten hem dinsdag of woensdag terug
Ill let you guys know
Ik zou er ni te veel op vertrouwe dat Acer ook doet wat ze zegge (dat zou anders nl de eerste keer zijn voor mij
) maar oke hou ons op de hoogte
Verwijderd
Ik heb sinds gisteren namiddag "mijn"(het is een ander serienummer) Ferrari 3200 terug
(alles is zoals voor ik opstuurde maar vermoed dat de laptopper daarvoor zorgt)
Dit keer lijkt de pc volledig in orde. Wel weer 2 dode pixels op het scherm, dit keer op andere plaats en 2 tesamen
Voor zover ik kan zien hebben ze er een 3400 moederbord ingestoken en that's it want nu heb ik een port replicator, wat de originele 3200 niet had.
Ik hoop voor iedereen die nog aan het wachten is dat ze snel die moederborden monteren zodat jullie je laptop snel terug hebben want blijkbaar mag ik nog van geluk spreken dat ik "maar" 40 dagen heb moeten wachten.
Dit keer lijkt de pc volledig in orde. Wel weer 2 dode pixels op het scherm, dit keer op andere plaats en 2 tesamen
Voor zover ik kan zien hebben ze er een 3400 moederbord ingestoken en that's it want nu heb ik een port replicator, wat de originele 3200 niet had.
Ik hoop voor iedereen die nog aan het wachten is dat ze snel die moederborden monteren zodat jullie je laptop snel terug hebben want blijkbaar mag ik nog van geluk spreken dat ik "maar" 40 dagen heb moeten wachten.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 02:25 ]
Ik heb ook 1 dode pixel, maar met die resolutie is het eerder een vuiltje
Ik zou graag in mijn ferrari 3400 een GB geheugen steken. Maar ik zit met het probleem dat er al 2*256 in zit dus=> moeten er alle 2 uit en dan 2*512 in. Kent niemand een winkel waar ik het oude kan in ruilen ofzo anders lopen de kosten hoog op en zit ik hier met geheugen overschot
Verwijderd
je kan er 1 x 256 er uit halen en de 1 gb er bij plaatsen dan heb je 1200 en een beetje.
hoe je het binneste geheugen er uit kan halen vind je op www.acerferrari.com.
succes
hoe je het binneste geheugen er uit kan halen vind je op www.acerferrari.com.
succes
Dank je wel, de Known compatible memory: op die site geld dat ook voor de 3400 of enkel voor de 3000? En als ik 1200 en een beetje heb ben ik nl wel mijn dual channel kwijt zou dat niet veel schelen in snelheid? Iemand ook een goed adresje om dit te kopen aangezien slechts weinig winkels het verkopen.
Verwijderd
De vraag is alleen of je +/- 320 euro wil neertellen voor een reepje van 1GB in plaats van 2* +/-90,-euro...
Sinds wanneer heeft een AMD systeem dual-channel ondersteuning? Of mis ik nu iets
Sinds wanneer heeft een AMD systeem dual-channel ondersteuning? Of mis ik nu iets
He verdorie. Ik heb net ook ff gekeken. Zit 2 x 256 in. Dat is een behoorlijk lompe actie van Acer.
Heb verleden vrijdag 512 besteld, nu hou ik 256 over. Heel fijn
Heb verleden vrijdag 512 besteld, nu hou ik 256 over. Heel fijn
Verwijderd
Dat doet praktisch iedere fabrikant overigens hoor. Valt imho meer onder de noemer "weet wat je koopt"..
Mwah, dat kan best. Maar een "upgradeslot" bij voorbaat volstoppen is onhandig. Bovendien dwing je de gebruiker tot extra kosten.Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 00:38:
Dat doet praktisch iedere fabrikant overigens hoor. Valt imho meer onder de noemer "weet wat je koopt"..
Ik heb hier overigens ook een Toshiba laptop, waarbij dat slot gewoon leeg was.
Ja idd amd laptop werkt niet met dual-channelVerwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:45:
De vraag is alleen of je +/- 320 euro wil neertellen voor een reepje van 1GB in plaats van 2* +/-90,-euro...

Jammer dat de ondersteuning maar tot 333mhz is en niet 400mhz
Ik hou jullie nog wel verder op de hoogte van wanneer wat en hoe (voor de geintresseerde
*update* een mail gehad van acer (nu met verkopen zijn ze wel snel
Geachte heer
Voor dit product zijn de volgende opties beschikbaar:
LC.DDR01.003 256MB DDR333 so-DIMM € 99,-
LC.DDR01.004 512MB DDR333 so-DIMM € 239,-
LC.1GB01.001 1024MB DDR333 so-DIMM € 799,-
Alle prijzen zijn excl. B.T.W.
Het betreft hier Acer certified geheugen, enkel hiermee werkt het gegarandeerd probleemloos. Met andere merken zou u compabiliteitsproblemen kunnen krijgen.
In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
Met vriendelijke groet,

[ Voor 59% gewijzigd door Sjoerd op 14-12-2004 11:41 ]
Verwijderd
Hey,
Ik heb en vraag.
Ik zit nu al een tijdje deze draad te lezen over de problemen en de oplossing voor de ferrari 3200.
Ik heb dus ook sinds september 2004 een ferrari 3200 en ook van die blauwe schermen. (ik heb geen Acer Advantage) maar kan ik nu gewoon terug naar de winkel gaan en eisen dat ze mijn laptop terug sturen naar Acer voor een ander moederbord, want hij zit nog wel in de garantie?
alvast bedankt.
Ik heb en vraag.
Ik zit nu al een tijdje deze draad te lezen over de problemen en de oplossing voor de ferrari 3200.
Ik heb dus ook sinds september 2004 een ferrari 3200 en ook van die blauwe schermen. (ik heb geen Acer Advantage) maar kan ik nu gewoon terug naar de winkel gaan en eisen dat ze mijn laptop terug sturen naar Acer voor een ander moederbord, want hij zit nog wel in de garantie?
alvast bedankt.
Verwijderd
Weet wat je koop, daar bedoel ik mee: kijk in de specs of het 2*256MB is of 1*512MB.Bolk schreef op maandag 13 december 2004 @ 00:48:
[...]
Mwah, dat kan best. Maar een "upgradeslot" bij voorbaat volstoppen is onhandig. Bovendien dwing je de gebruiker tot extra kosten.
Ik heb hier overigens ook een Toshiba laptop, waarbij dat slot gewoon leeg was.
En extra kosten? voor die 5% die er meer in stopt dan wat er af-fabriek in zit?
Als het notebook 1*512MB zou hebben standaard ligt de prijs hoger, dus wat is er dan aantrekkelijker voor het overgrote deel van je afzet? Juist.. 2*256MB.
Tuurlijk, het is een fabrieksfout en valt dus voor 100% onder garantievoorwaarden.Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 16:12:
Je zal waarschijnlijk wel achter acer moeten aan zitten, want het zijn lamzakken die dit probleem willen verdoezelen. Ik had ook enkel de gewone garantie en heb nu ook een nieuw moederbord. Heeft alleen heeeeeel lang geduurd, heb zelfs met media moeten dreigen voordat ze wilden zeggen wat er aan de hand was. Ze waren nog bezig met het ontwikkelen van een nieuw moederbord. Hopen dat het bij jou nu sneller gaat.
Heb hem nu ongeveer een kleine maand terug en nog geen problemen gehad.
Mijn advies: Terugbrengen naar de winkel waar je hem gekocht hebt en laat ze die handel maar terugsturen. Je kan er bijna zeker van zijn dat het om het moederbord gaat.
Verwijderd
Lamzakken die problemen willen verdoezelen? Sorry maar ik moet de eerste fabrikant (HP/Sony/Dell en net zo goed Acer) nog tegenkomen die bewust naar buiten brengt dat er een issue op een product zit, als dit zo is.
Dat kan je nml. tonnen aan claims kosten...
Voor een consument zijn dingen op een andere manier logisch dan voor een (groot) bedrijf en/of fabrikant, logisch.
Neemt niet weg dat je een niet zelf veroorzaakt defect hebt binnen garantietermijn, dus is het terecht garantie en moet het opgelost worden, warranty extension of niet
Bovenstaand verhaal, fictief voorbeeld: Als KPN een bepaalde storing heeft proberen ze het ook "stil" op te lossen zonder dat het alom bekend wordt, om bep. claims te voorkomen.
Logischerwijs, in dit geval zou dan iedereen met een Ferrari 3200 op voorhand gaan claimen, terwijl mss 10% maar terecht is (met daadwerkelijke problemen)
Dat kan je nml. tonnen aan claims kosten...
Voor een consument zijn dingen op een andere manier logisch dan voor een (groot) bedrijf en/of fabrikant, logisch.
Neemt niet weg dat je een niet zelf veroorzaakt defect hebt binnen garantietermijn, dus is het terecht garantie en moet het opgelost worden, warranty extension of niet
Bovenstaand verhaal, fictief voorbeeld: Als KPN een bepaalde storing heeft proberen ze het ook "stil" op te lossen zonder dat het alom bekend wordt, om bep. claims te voorkomen.
Logischerwijs, in dit geval zou dan iedereen met een Ferrari 3200 op voorhand gaan claimen, terwijl mss 10% maar terecht is (met daadwerkelijke problemen)
Verwijderd
Waar kan ik deze laptop kopen? Waar kan ik deze laptop kopen? Waar kan ik deze laptop kopen? Waar kan ik deze laptop kopen? Waar kan ik deze laptop kopen?
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
wat
een
prachtige ding!
Waar kan ik deze laptop kopen?Waar kan ik deze laptop kopen?Waar kan ik deze laptop kopen?
wat
een
prachtige ding!
Waar kan ik deze laptop kopen?Waar kan ik deze laptop kopen?Waar kan ik deze laptop kopen?

Verwijderd
Bij de bakker om de hoekVerwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:15:
Waar kan ik deze laptop kopen? Waar kan ik deze laptop kopen? Waar kan ik deze laptop kopen? Waar kan ik deze laptop kopen? Waar kan ik deze laptop kopen?
wat
een
prachtige ding!
De run is practisch op, bijna geen enkele winkel heeft ze meer op voorraad. Ik heb toevallig voor m'n pa bij de lokale Dynabyte het laatste (vitrine) exemplaar dat ze hadden meegenomen. Mss dat een andere Dynabyte filiaal ze nog heeft? Bel ze eens op...
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~