chob, je hebt een kaart van de PVR generatie met een Conexant chip...niet een oudere BrookTree (BT) chip. Daarom staat er ook geen BT in DScaler. Dscaler's ondersteuning voor PVR kaarten is sowieso ultra brak.
Dat is niet erg. Je kan met Hauppauge's eigen WinTV prima in hardwaremode mpeg2 opnemen tot maarliefst 12Mbit/sec full-res (720-576). Of een alternatief met vaak betere realtime deinterlacing voor tijdens het TV kijken (waarvoor DScaler oorspronkelijk ook was ontworpen) zoals MythTV, GB-PVR en tegen betaling bijvoorbeeld BeyondTV, SageTV of ShowShifter.
Ik zelf heb een PVR350 (zelfde idee als wat jij hebt qua beeldkwaliteit hoor) en neem gewoon op in 12Mbit mpeg2 in WinTV en zet dat vervolgens om in een format wat iets vriendelijker voor m'n schijfruimte is, met diverse programma's waarmee dit kan. Je kan het jezelf hierin zo makkelijk maken...
VirtualDubMod met een ingebouwd deinterlace filter en dan encoderen met Divx en Lame mp3 codecs
...of zo moeilijk mogelijk maken, afhankelijk van hoe perfectionistisch je bent***.
Als iemand wat webspace heeft kan ik wel wat samples uploaden met veel en weinig beweging in het beeld (20mb totaal, 10mb per clipje) (rweb@wanadoo.nl)
***Nadat ik met WinTV wat heb opgenomen in mpeg2 doorloop ik het volgende conversie proces:
(maar ik doe graag heel moeilijk en perfectionistisch

)
1. met DgMPEGDec een .d2v project file aanmaken en de MPA audio uit de MPEG2 extracten
2. Geluid:
BeSweet: MPA -> Wav
CoolEdit: ruisfilter over de Wav, en 48 -> 44kHz conversie
BeSweet: Wav -> Ogg
3. Video:
AviSynth scriptje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| loadplugin("LoadPluginEx.dll")
loadplugin("dgmpgdec1012\DGDecode.dll")
loadplugin("DustV5.dll")
loadplugin("ColorMatrix.dll")
loadplugin("MaskTools.dll")
loadplugin("warpsharp.dll")
loadplugin("kerneldeint.dll")
loadplugin("cnr2.dll")
mpeg2source("DgMPEGDec bestand.d2v")
Import("LimitSharpen.avs")
LeakKernelDeint(order=1, threshold=3, sharp=true, linked=true, twoway=true)
ColorMatrix(mode="Rec.601->Rec.709")
Levels(15, 1, 255, 0, 255)
ConvertToYUY2()
PixieDust()
CNR2()
Crop(12,4,696,564)
LimitedSharpen( ss_x=1.5, ss_y=1.5, dest_x=last.width, dest_y=last.height,
\ Smode=3, strength=100, radius=2,
\ Lmode=1, wide=false, overshoot=1,
\ soft=false, edgemode=0, special=false,
\ exborder=0 ) |
Als je vanaf LeakKernelDeint begint te lezen, bestaat het script uit een deinterlacer, kleurformat conversie, levels en gamma bewerken, nog een keer kleur converteren, 2 geavanceerde ruisverwijderingsfilters, zwarte randen eraf croppen en als laatste een geavanceerd sharp filter.
4. Meer video, en de audio erbij gooien:
VirtualDubMod openen
Avisynth script inladen
Ogg audio bestand aan de audio streams toevoegen
...en vervolgens de hele boel met 2-pass Xvid video encoderen tot een
.ogm bestand! (.avi ondersteunt geen ogg audio) Dit alles gebeurt overigens voor het grootste deel automatisch, via een rits batch files die ik ervoor heb gemaakt. Maar hey, zo doe ik het. Ik ben gewoon een gigantische nerd
[
Voor 12% gewijzigd door
Miletos op 19-05-2005 01:20
]