[TV Kaart(en)]De Kwaliteit ervan

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:
  • 21.051 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:47

rapture

Zelfs daar netwerken?

Na de kwaliteits-discussie, ga ik voor een Hauppauge PVR 350 (als een student het geld bij elkaar krijgt). Ik ga het primair gebruiken om dingen van televisie opnemen en liefst 100% capturen.

Mijn servertje is opgeblazen (dankzij een gare voeding). Is het opnemen van televisie met een PVR 350 mogelijk in een Celeron 300MHz met ziekelijk veel ram (minstens 512MB, veel te veel voor zo'n ouwe processor) ? of in een Pentium 350MHz met ziekelijk veel ram?

[ Voor 36% gewijzigd door rapture op 04-04-2005 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi All,

Zijn er ook testen van usb-tv-kaarten? Ik ben de Hauppauge wintv-pvr usb2 tegengekomen, maar of dat iets is? Als je bijvoorbeeld de Hauppauge Wintv-pvr 500 mce ziet is deze veel vetter. Misschien is usb wel helemaal af te raden?? Misschien moeten we langer wachten op betere??? I don't know....
Wie kan me verder helpen? Thanx....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:08

Spockz

Live and Let Live

Dat zit ik me dus nu ook af te vragen. Of de kwaliteit van de USB varianten van de kaarten net zo goed is als de PCI variant.
Als de hardware behalve de aansluitingen niet anders is zou er toch geen verschil in mogen zitten?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:19
Er is ook nauwelijks verschil tussen de USB PVR2 en de pci-pvr250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:28
ik had een pinnacle pctv ubs2, maar hier was de kwali echt bagger van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

leonbong schreef op zondag 27 maart 2005 @ 21:03:
Ik denk dat meer te maken heeft met de tuner die op de 150 en 500 zit deze heeft meer moeite met een slecht signaal. bij mij thuis heb ik zeer een goed signaal en de 500 levert dan soms zichtbaar beter beeld af dan mijn pvr350.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Ik wissel net m'n PVR 350 voor een 500 om, en schrik me helemaal kapot. Wat een ruisbak opeens :(.
Morgen eens wat nieuwe kabels halen, misschien dat ik dan een betere verbinding heb. De kwaliteit van de TVin connector van de 350 lijkt een stuk deugdelijker te zijn dan van de 500.

[edit]Het is het signaal. Vanaf het UPC kastje wordt ie maar 1x gesplit en dat vind de 500 dus al niet goed....

[ Voor 9% gewijzigd door mrknowitall op 07-04-2005 21:29 ]

One of the animals has left its cage today.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:08

Spockz

Live and Let Live

leonbong schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 12:46:
Er is ook nauwelijks verschil tussen de USB PVR2 en de pci-pvr250
Mooi, dan weet ik welke ik maandag moet gaan halen dan. Of weten jullie een betere?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

Exirion

Gadgetfetisjist

mrknowitall schreef op donderdag 07 april 2005 @ 21:16:
[edit]Het is het signaal. Vanaf het UPC kastje wordt ie maar 1x gesplit en dat vind de 500 dus al niet goed....
Bij mij wordt ie 1 keer gesplit voor Chello en TV en vervolgens op 3 tuners aangesloten. Met m'n TV, m'n MCE systeem (PVR350) en m'n desktop PC (PCTV RAVE) scherp en ruisvrij beeld. Ik heb de PVR150 getest en die was om te huilen vergeleken met de PVR350. Toch een erg zwak punt als andere TV kaarten en de TV prima beeld geven.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 14:43

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Nog wat info over de Pinnacle PCTV Pro Stereo.

Ik kreeg hier standaard PCTV Vision 5.5 bij, deze versie wilde bij mij absoluut niet met XP SP2 werken. Het enige om zenders er in te krijgen was handmatig en dan maar hopen dat het veranderen van de ontvangst frequentie er niet voor zorgde dat je een bsod kreeg...

Ik gebruik nu PCTV Vision 5.9 , te verkrijgen via de standaard leech wegen... toch jammer want je krijgt die cd der gewoon bij :?
Er is geen update voor 5.5 op de pinnacle site. Er is wel een update naar versie 5.8 maar die werkt enkel voor versie 5.6 en 5.7. De update van 5.5 naar 5.6 of 5.7 kan ik iig nergens vinden. Dus legaal updaten zit er niet bij :(

Verder gebruik ik de nieuwste Via Hyperion 4 in 1 drivers en deze combinatie werkt stabiel onder XP SP2. Tevens gaat capuren beter want in versie 5.9 is eindelijk die delay tussen beeld en geluid er uit gehaald :)

blabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:30
Even een vraag.

Ik heb vandaag de ASUS TV FM Card gekocht, en deze werkt redelijk goed. Ik gebruik Fly TV 2000 omdat de bijgeleverde software behoorlijk slecht is. Het probleem is alleen dat als ik een zender toevoeg door de frequentie in te tikken ik geen geluid heb. Selecteer ik het kanaal, dan doet hij het wel, maar sommige zenders kan ik niet pakken door het kanaal in te tikken. Iemand enig idee hoe dit kan :? . Met ChrisTV werkt het wel, maar Fly TV 2000 vind ik fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nu de beste tv kaart die er te koop is qua beeldkwaliteit? Ik heb nu de standaard Hauppauge WinTV met stereo geluid (878/9). Wordt de beeldkwaliteit dmv ALLEEN een betere kaart verbeterd? Zo ja welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UIt het krantje van paradigit

Mediacenter Upgrade setje

Updrade uw pc naar M$ XP Media center 2005.

Gemakkelijk uw muziek en foto's beheren tv kijken, pauzeren opnemen met functie van elec. tv gids.

Set met hauppauge tv tuner-kaart door M$ gecertificeerd(OEM) afstand bediening, ontvanger en power dvd met 6 channel surround ondersteuning

€ 89

maar icl media center 2005 €199

Op het plaatje lijkt de kaart op een gewone pci kaart dus die kan ook in me gewone pc ?
hier kan je dus ook mee opnemem
draait dit onder gewone XP PRO ?
zit er tv out zodat ik hem op me gewone pc kan aansluiten(via coax of ?)

kan ik een beetje kijken met me 64 mb video kaart ?
komt ook nog wel een betere in maar dat laat even wachten(G€ld)

het gaat erom dat ik hem mee wil nemen na de camping om 1,2,3 te kunnen kijken en dvd's dan sluit ik me computer daar op de tv aan 8-) verslaafd ja best wel.

en voor thuis gewoon om tv progs op te nemen.(goed koper als dvd recorder)

SPECS pc zie sign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik mijn comp direct aansluit op een lcd tv.. Met een pvr 500
Heb ik dan een betere kwaliteit of gelijk aan een analoge kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Review van 3 TV kaarten incl. de ATi TV Wonder Elite, de eVGA NVTV en een Happauge PVR-150MCE die als slechtste uit de beeldkwaliteit test komt (Conexant decoder). Dat kun je niet concluderen uit een paar caps (je kunt verschillende frames hebben), maar toch zijn er wel conclusies uit te trekken. De goedkoopste (eVGA NVTV) kaart gaf de beste beeldkwaliteit (gelijk aan/beter dan de 2x zo dure ATi) door de erg goede anti aliasing (kartelrandjes wegwerking).. Deze kaart had een Philips TV decoder en een LSI DVXPLORE hardware encoder. Over die kaart heb ik nog niemand gehoord in dit topic, onbekend merk waarschijnlijk.

Caps: http://www.techreport.com...ner-comparo/index.x?pg=10
The PVR-150MCE l.p. is easy to discount due to its comparatively poor image quality. Although the TV Wonder Elite has great image quality, works flawlessly, and comes with a swanky remote, it costs twice as much as the competition. The eVGA NVTV, which also has low CPU utilization and great image quality, runs only $62 online and comes bundled with the NVDVD decoder, making it perfect for Media Center Edition and thus our Editor's Choice.
P.S. Er is al een kaart met hardware MPEG4 encoding en verder ook impressive specs. Uiteraard ook nog nergens verkrijgbaar:

http://www.yuan.com.tw/en/products/vdo_pg400.html

P.S.: Ik vraag me nu af, stel dat je digitale TV hebt van @home. Hoef je dan geen signaal meer te encoden, met een TV kaart geschikt voor digitale ontvangst? -> eindelijk een zo goed mogelijk beeld op je pc?

[ Voor 196% gewijzigd door Yokozuna op 27-04-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperv525
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-03-2024
Welke tv kaart kan ik het beste kopen als ik signalen van de schotel naar mijn tv kaart in de computer wil sturen en via de computer weer naar mijn tv?
en welke zenders kan ik dan ontvangen?

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:47

rapture

Zelfs daar netwerken?

Yokozuna schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:35:
Review van 3 TV kaarten incl. de ATi TV Wonder Elite, de eVGA NVTV en een Happauge PVR-150MCE die als slechtste uit de beeldkwaliteit test komt (Conexant decoder). Dat kun je niet concluderen uit een paar caps (je kunt verschillende frames hebben), maar toch zijn er wel conclusies uit te trekken. De goedkoopste (eVGA NVTV) kaart gaf de beste beeldkwaliteit (gelijk aan/beter dan de 2x zo dure ATi) door de erg goede anti aliasing (kartelrandjes wegwerking).. Deze kaart had een Philips TV decoder en een LSI DVXPLORE hardware encoder. Over die kaart heb ik nog niemand gehoord in dit topic, onbekend merk waarschijnlijk.
Naast de specs, vraag ik af of zulke kaarten in België te verkrijgen is? Sinds kort is het mogelijk om Hauppauge kaarten te kopen, vorig jaar was MediaMarkt de enige die dat verkochte aan woekerprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:19
Yokozuna schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:35:
ik zou niet te veel waarde hechten aan 1 zo'n review... kijk voor de aardigheid maar eens :
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2393&p=1
die test de 250, welke er erg goed uitkomt (ps.. 150 is technisch grotendeels identiek, misschien zelfs wel beter.. zie daarvoor : http://www.shspvr.com/forum/viewtopic.php?t=6932&highlight= maar eens)

wil niet zeggen dat ik het niet met je eens ben, de 150 komt bij techreport duidelijk als slechste uit de bus, maar gezien de abonimale kwaliteit van die screenshot denk ik eerlijk gezegd dat het een "toevalstreffer" is, evt net een ongelukkige driver keuze, het is zeker niet in overeenstemming met mijn (en vele anderen) ervaring.

Wat trouwens wel grappig is, de testwinaar bij techreport.com, is technisch op de echt relevante componenten identiek aan de verliezer bij anandtech.com (bij gebasseerd op het NVTV reference design, de een is enkel de single en de ander een dualtuner oplossing).

Nog leuker: Zie hier een review tussen de ati 550, en de 150.. resultaat: kwaliteit vergelijkbaar, link: http://www.htpcnews.com/main.php?id=powercolor_t550pro_1.
Het is overigen ook leuk even de bijbehorende post op de fora te lezen, niet alles wordt even goed getest blijkt maar weer (bv, anti aliasing bij capture kaarten?) .

[ Voor 7% gewijzigd door amontillado op 27-04-2005 20:24 . Reden: quote herstelt ]

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een erg fanatieke gamer, en wil een capture/tv kaart aanschaffen.(Puur voor capturen en editen eigenlijk)
Ik speel via tunneling software met mijn xbox online op XBC(je kan het vergelijken met Xbox live)
Hierdoor speel ik dus op mijn tv, ik wil hier van capturen, filmpjes maken van redelijke lange tijd(5-20 minuten)Natuurlijk wil ik wel goede kwaliteit zodat je duidelijk ziet wat er gebeurt etc, zelf had ik gedachte een Pinnacle PCTV Rave kaart.

Mijn vragen hierover zijn als volgt:
*1Welke Capture kaart stel je me voor:
*2Wat voor kwaliteit heeft deze
*3Rond welke prijs
*4Waar te verkrijgen
*5Hoe sluit je het aan op je tv, ik had iets gehoord over het een speciale kabeld ie je nog zou moeten aanschaffen?Maar bijvoorbeeld ook iets over solderen<-- ik geef overduidelijk de voorkeur aan die *kabel*
*6Is er een betrouwbare site waar ik deze bijv kan halen tegen een goede prijs, aangezien ik hier in het boerenzeeland niet veel tot mijn beschikking heb
*7Wat is een goede editing software, waarmee ik bijv geluid kan invoegen en beelden kan aanpasse/knippen/plakken

Als er nog meer info benodigd is, voordat je een antwoord kan geven vraag deze dan, ik heb absoluut geen idee of het uitmaakt wat voor system je hebt voor een capture/tv kaart.

B.V.D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:35

ThaHandy

Discovery Channel

idd.
Het valt me ook op dat hierbij ook vaak een screenshot maken van:
* de (s)video input ipv de TV
* gebruik maken van een gare deinterlacer.
* standaard tv software (daar heb ik altyd zooo slechte ervaring mee :r )

Vind je het gek dat je blokken en hoeken krijgt en dan niet de optimale beeld er uit haald.

sins ik een 500MCE (= 2x150MCE) heb gekoch voor MCE wil ik niet meer anders :9

ik gebruikte voorheen de aldikaart met een 7134 decoder en fly2000. Ik was toen overtuigd dat die conexiant/BTxxx rommel was. O-)

hier 3 screenshots van de mce icm 500MCE (dvr-ms->mpeg2) 720*576
reclame mac (progressive)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/got/mac-low.jpg

reclame ongeschikt :P (progressive)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/got/ongeschikt-low.jpg

JAG serie (interlaced)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy/got/jag-low.jpg

wat je wel opvalt is dat de reclamespotjes veel helderder is dan ouwe series :)

het is puur wat er wordt uitgezonden, scherper kan ik het niet ontvangen :P (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 09:18
Is het eigenlijk mogelijk om TV te kijken op een laptop d.m.v. een draadloze router?
Door bijvoorbeeld een andere PC die draadgebonden aan de router zit te voorzien van een TV kaart en op een of andere manier de beelden en geluid door te sluizen naar mijn laptop waarmee ik lekker in de tuin zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn zoveel kaarten dat ik door de bomen het bos niet meer ziet :S.
wel heb ik er uit gehaald dat PCI beter is als USB.

ik heb maar een aantal eisen.

- Eentje waar ik ook me video op kan aansluiten(familie banden op dvd zetten :+)
- Eentja waar je mee kan opnemen(daar kwam je niet op he :P)
- Gewoon aardige kwaliteit.
- Afstandsbediening
- Budget MAX €100.-
- Radio niet verplicht
- Teletekst wel handig.

BTW TV OUT :P ik moet me computer ook aansluiten op me televisie.. ik heb onboard video,
dus het signaal moet er niet alleen in maar ook uit :P
dan kan ik me computer als dvd speler gebruiker op een 55 cm tv ipv 17" monitor.
Welk kaart raden julllie me aan

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de Hauppauge WinTV PVR 150 aan al jouw eiden voldoet, ondanks de slechte review van de 250 (150 is vrij identiek aan de 250). Dit echter op basis van mijn research, ik heb er geen ervaring mee.

Ik zit zelf te twijfelen tussen Hauppauge 150 en 350.
Het probleem is namelijk dat ik oude hardware heb: P3-450 + Ati Rage ding.
Budget is 150 euro, maar elke euro die ik minder uitgeef is meer dan welkom.
Radio geef ik niets om.

Waar ik echter niet helemaal begrijp: heeft de 350 nou een scart uitgang? Op die manier omzeil ik de brakke videokaart?
Mijn vraag aan jullie is: gaat het afspelen van opgenomen beelden makkelijker / beter (beeldkwaliteit) met de 350, gezien mijn oude hardware?

Ik kan natuurlijk nog een goede tweedehands videokaart op de kop tikken naast de 150, maar dan zit ik met het afspelen van de opgenomen beelden, moeten die dan nog gedecodeerd worden met de CPU, wat die misschien niet helemaal trekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 11:19:
Ik denk dat de Hauppauge WinTV PVR 150 aan al jouw eiden voldoet, ondanks de slechte review van de 250 (150 is vrij identiek aan de 250). Dit echter op basis van mijn research, ik heb er geen ervaring mee.

Waar ik echter niet helemaal begrijp: heeft de 350 nou een scart uitgang? Op die manier omzeil ik de brakke videokaart?
dat zal wel beter zijn.. is een makkelijk tv out signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Heb Yuan nog gemailed over hun PVR PG400 TV kaart met hardware MPEG4 encoder:
This is very new product for Europe so no our agent is carrying this. Most
of the customer buy directly from us. Which country are you from?
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:24:
Ik ben een erg fanatieke gamer, en wil een capture/tv kaart aanschaffen.(Puur voor capturen en editen eigenlijk)
Ik speel via tunneling software met mijn xbox online op XBC(je kan het vergelijken met Xbox live)
Hierdoor speel ik dus op mijn tv, ik wil hier van capturen, filmpjes maken van redelijke lange tijd(5-20 minuten)Natuurlijk wil ik wel goede kwaliteit zodat je duidelijk ziet wat er gebeurt etc, zelf had ik gedachte een Pinnacle PCTV Rave kaart.B.V.D.
Die heeft toch geen hardware encoder? Lijkt me wel een pré als je veel opneemt.

[ Voor 19% gewijzigd door Yokozuna op 28-04-2005 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amontillado
Ik denk dat de Hauppauge WinTV PVR 150 aan al jouw eiden voldoet, ondanks de slechte review van de 250 (150 is vrij identiek aan de 250).
?? Hij komt op de 2e plek, alleen de ati is beter
Mijn vraag aan jullie is: gaat het afspelen van opgenomen beelden makkelijker / beter (beeldkwaliteit) met de 350, gezien mijn oude hardware?
Ja hij heeft een scart uitgang en de kwaliteit van opgenomen beelden is inderdaad veel beter dan je met de meeste grafische kaarten krijgt. (Let op, de 350 displayed enkel mpegs, en de interface van een zeer beperkt aantal programma's, dus niet de windows desktop, divx's etc etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Als je er niet genoeg over weet dan moet je ook niet lullen. De PVR150 en PVR500 zijn op een heel ander (goedkoper) design gebaseerd dan de PVR250 en PVR350. En "slechte review" omdat de kaart op de tweede plaats komt :?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe sluit je zo tv kaart aan op tv.

in zo kaart zit geen coax :S...

wordt het dan van video-s(TV OUT) een verloop kabel naar coax/scart ?

die 150 is nog geen 60 euro dat is heel mooi prijsje

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 28 april 2005 @ 13:27:
[...]

Als je er niet genoeg over weet dan moet je ook niet lullen. De PVR150 en PVR500 zijn op een heel ander (goedkoper) design gebaseerd dan de PVR250 en PVR350. En "slechte review" omdat de kaart op de tweede plaats komt :?
De tweede plaats was een foutje |:( : goede review ondanks dat anandtech m niet aanprijst, maar dat was wanwege de hoge prijs en de 150 is al een stuk goedkoper dan de 250 was.

Over de gelijkwaardigheid:
Well as the details of the PVR-150 and its' dual capture big brother the PVR-500 came out it became apparent that Hauppauge had simply refined the PVR-250 design.
Bron
For example, the WinTV PVR-250 is identical to the PVR-500, although the latter has two tuners.
Bron

Dus, zolang ik reviews lees, lul ik erover, en pas zodra jij beide chips met elkaar hebt vergeleken, mag je me daarover aanspreken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:24:
Hierdoor speel ik dus op mijn tv, ik wil hier van capturen, filmpjes maken van redelijke lange tijd(5-20 minuten)Natuurlijk wil ik wel goede kwaliteit zodat je duidelijk ziet wat er gebeurt etc, zelf had ik gedachte een Pinnacle PCTV Rave kaart.

*3Rond welke prijs
*4Waar te verkrijgen
*5Hoe sluit je het aan op je tv, ik had iets gehoord over het een speciale kabeld ie je nog zou moeten aanschaffen?Maar bijvoorbeeld ook iets over solderen<-- ik geef overduidelijk de voorkeur aan die *kabel*
*6Is er een betrouwbare site waar ik deze bijv kan halen tegen een goede prijs, aangezien ik hier in het boerenzeeland niet veel tot mijn beschikking heb
*7Wat is een goede editing software, waarmee ik bijv geluid kan invoegen en beelden kan aanpasse/knippen/plakken

Als er nog meer info benodigd is, voordat je een antwoord kan geven vraag deze dan, ik heb absoluut geen idee of het uitmaakt wat voor system je hebt voor een capture/tv kaart.

B.V.D.
Heeft iemand deze antwoorden voor me? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amontillado
For example, the WinTV PVR-250 is identical to the PVR-500, although the latter has two tuners.
Nou dat heeft de bron niet helemaal correct... maar goed, iets vollediger (staat trouwens ook elders in dit topic wel):

De 250 (en dan praat ik over de nieuwere revisies) gebruikt dezelfde encoder als de 150 en 500 (Conexant CX23416)
Het verschil zit 'm in de audio en video decoder. De 250/350 gebruikt een Philips video decoder (SAA711x) en een Micronas audio decoder (MSP341x/MSP441x), de 150/500 daarentegen, gebruikt de Conexant CX25843 audio/video decoder.

De tuners verschillen sowieso per revisie, maar de 150 en 250 gebruiken hetzelfde types, enkel die van de 500 zijn anders.

ps..voor de pietlutten onder ons, de 350 gebruikt een ander encoder, de Conexant CX23415 net als de oudere 250 revisies, maar deze verschilt op het encoder vlak niet wezenlijk van de -16 , het meest wezenlijke verschil is dat de decoder eruit gehaald is.

In de praktijk: kaarten presteren gemiddeld genomen vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch een klein vraagje. Ik heb nu een laptop en wil daar ook wel tv op gaan kijken! Maar er zijn vast wel externe tv kaarten?! Maar kennen jullie die ook+kwaliteit?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amontillado
Dat zijn dus USB devices, en daar is in dit topic, en vele anderen, al veel over geschreven (lang leve de zoekfunctie :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op donderdag 28 april 2005 @ 11:33:
Heb Yuan nog gemailed over hun PVR PG400 TV kaart met hardware MPEG4 encoder:

[...]

[...]

Die heeft toch geen hardware encoder? Lijkt me wel een pré als je veel opneemt.
Geen idee wat je daarmee bedoeld, op gebied van TV kaarten ben ik een leek..
Daarom vraag ik hier ook om hulp, omdat ik nihil hiervan afweet, en via google ook niks vind..
Zou jij zo vriendelijk willen zijn om mij een advies te geven? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Misschien heeft dit topic maar eens een fatsoenlijke startpost nodig met daarin de bekende kaarten met specs, pricewatch links en links naar (user)reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Nou bied je aan. Ik juich het toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Laatst online: 31-08 23:46
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 16:17:
[...]

*3Rond welke prijs
*4Waar te verkrijgen

B.V.D.
Als jij gaat capturen vanaf je tv (eigenlijks je xbox dus) hoef je niet een super duure kaart van €300,-.
Je moet gewoon een tv-kaart zoeken met een s-video aansluiting, ikzelf heb een Leadtek WinTV 2000 Deluxe XP, hiervan is de s-video kwaliteit gewoon goed terwijl hij rond de €60,- koste.

Bij onze tv is het zo, dat je het signaal (tv, scart, s-video) waarnaar je kan kijkt kan uitsturen naar de scart aansluiting. Vanaf deze scart-aansluiting moet je dan doormiddel van:
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/scartblok_voor.jpg
(te halen bij de lokale electro-boer) de s-video kabel aansluiten op je tv-kaart en dan kan je opnemen...

Op de andere vragen heb ik niet echt een antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar was ik naar op zoek, bedankt.
Maar je zegt *onze tv*, dit zal toch op elke tv werken die een scart uitgang heeft?:)
Heb je mischien ook een voorbeeld van hoe de kwaliteit is?
Ga ik alvast voor wat prijzen shoppen, en nogmaals bedankt:)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Valt die ATI Theater 550 nou ergens te krijgen? In America etc kun je die dingen wel al bestellen, maar heb in Nederland dit kaartje nog niet zien liggen.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Laatst online: 31-08 23:46
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:11:
Daar was ik naar op zoek, bedankt.
Maar je zegt *onze tv*, dit zal toch op elke tv werken die een scart uitgang heeft?:)
Heb je mischien ook een voorbeeld van hoe de kwaliteit is?
Ga ik alvast voor wat prijzen shoppen, en nogmaals bedankt:)
Voorbeeld heb ik helaas niet meer door hdd crash, en om me dvd-speler nu weer naar boven te halen vind ik net weat te veel werk ;) .
Het zal waarschijnlijk wel op je tv werken, misschien als je 1 uit 1980 hebt dat het dan niet werkt ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar de kaart die ik voorstelde, de pinnacple PCTV kaart, is dat geen goede aankoop?(heb al filmpjes gezien die opgenomen waren, en deze waren redelijk van kwaliteit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 23:44:
Maar de kaart die ik voorstelde, de pinnacple PCTV kaart, is dat geen goede aankoop?(heb al filmpjes gezien die opgenomen waren, en deze waren redelijk van kwaliteit..
Ik heb de PCTV Pro en de kwaliteit is goed als het signaal goed is, maar je hebt flink wat processorssnelheid nodig om het allemaal te draaien. Zeker met de vision software. Het heeft dan niet direct wat te zeggen, maar die kaart is al meer dan 5 jaar oud volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
OS Service Pack Service Pack 1
Internet Explorer 6.0.2800.1106 (IE 6.0 SP1)
DirectX 4.09.00.0902 (DirectX 9.0b)
Computernaam DES-D1

Moederbord
CPU Type AMD Athlon XP, 2133 MHz (16 x 133) 2600+
Moederbordnaam MSI KT4M (MS-6596) (3 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 2 DIMM, Audio)
Moederbord Chipset VIA VT8377 Apollo KT400
Systeemgeheugen 512 MB (PC2100 DDR SDRAM)

Video kaart GIGABYTE RADEON 9200 - Secondary (128 MB)
Video kaart GIGABYTE RADEON 9200 (128 MB)
3D-Versneller ATI Radeon 9200 (RV280)

Dit zou het moeten trekken? ik speel ondertussen op de xbox en daarvan neemt hij op, voor de rest wordt er op dat moment niks op de pc van acties verricht:)

EDIT: Heb al zo'n scart blokje gekocht met S-VHS aansluiting, voor 10 euro.
Ik neem aan dat er een kabel bijzit bij die TV-kaart?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2005 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Dat trekt het wel, maar reken maar dat je cpu load op 80% zal zitten. Als je dan ook nog in mpeg2 formaat opneemt, zul je waarschijnlijk al snel audio-sync problemen krijgen en varierend ook kwaliteitsproblemen met het beeld. Na eigen ervaringen, het zou eigenlijk niet moeten, dus misschien ligt het aan mijn syste(e)m(en)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En het aansluiten er van ?

s-video coax verlenger ofzo ?

nog advies voor een kaart

ik wil er mee

- Eentje waar ik ook me video op kan aansluiten(familie banden op dvd zetten )
- Eentja waar je mee kan opnemen(daar kwam je niet op he )
- Gewoon aardige kwaliteit.
- Afstandsbediening
- Budget MAX €100.-
- Radio niet verplicht
- Teletekst wel handig.

wat heb ik nodig om dan ook TV-OUT te hebben,
zodat ik een dvd die ik afspeel op pc dat die op me TV afspeeld.

zijn er tv kaarten die tv-out hebben of heb ik daar een andere video kaart voor nodig ?
(namelijk onboard video)

Zelf leek de PVR TV 150 mij wel wat.
Goed uit de review en GOEDKOOP :P

Me pc(die sign) die trek dat toch wel ?

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Weet iemand al hoe het zit met digitale televisie? Dit zou toch heel makkelijk te ontvangen moeten zijn op de pc omdat het signaal al digitaal is?

Bij digitale TV heb je momenteel nog een decoder kastje nodig, omdat de TV anders niet met het signaal kan omgaan, maar moet dit bij PC's niet makkelijker worden ten opzichte van de huidige TV kaarten die voor een analoog signaal gemaakt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperv525
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-03-2024
Welke kaart kan ik het best kopen als ik allen beelden wil opnemen via de s-video-in connector?
Natuurlijk wel een goede kwalieit maar niet duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08 12:25
Vandaag naar de MyCOM geweest. Eerst wilde ik de ASUS kaart hebben, toen zei de verkoper dat die kaart 'softwarematig' zou zijn. Toen heb ik de Hauppauge WINTV Express gekocht, omdat die 'hardwarematig' zou zijn. Kwam ik thuis zie ik dat de kaart al uit het zakje is geweest en dat hij mono is. Ik heb hem daarna niet meer in mijn PC gezet omdat ik toch echt liever een stereo heb. Ik ga dus vrijdag wel even terug om hem te ruilen, dan maar hopen dat ze niet moeilijk gaan doen dat het zakje open is, hoewel ik dat zelf dus niet gedaan heb. Maar ik ga dan voor de Hauppauge WinTV GO2 omdat die dus wel stereo is en als extraatje ook nog eens een afstandsbedining heeft. Ik hoop hiermee een goede aankoop te doen.

Ook zei de verkoper dat de beeldkwaliteit van kaartjes die hardwarematig werken en niet softwarematig betere kwaliteit zijn, klopt dit? Of kan ik net zo goed de ASUS kopen, want hij is zo aantrekkelijk :D

Anders ga ik lekker voor de Hauppauge, die is 10 euro duurder dan de Hauppauge zonder stereo (mono dus) en dat vind ik het wel waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 22:30
Ik gebruik Fly TV 2000 als software voor mijn TV-kaart, maar bij snelle beelden heb ik 'framedrops'. Volgens mij komt dit door de deinterlacing. Ik heb al verschillende manieren van deinterlacing geprobeerd, maar een goede instelling heb ik nog niet gevonden. Weet iemand wat de beste manier van deinterlacing is :? ?

Ook krijg ik Dscaler niet aan de praat met mijn Asus TV/FM card, nogal vervelend aangezien het mij best een leuk programmaatje lijkt :*) . Als ik als "source" ASUS TV/FM kies heb ik zwart-wit beeld en geen geluid, doe ik Asus Silicon WDM Video Capture (DShow), dan heb ik wel beeld en geluid maar is de kwaliteit van beeld & geluid belabberd. Voorlopig presteert Fly TV 2000 nog prima, maar Dscaler werkend krijgen zou ook wel fijn zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door MarcoC op 05-05-2005 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2020
Ik heb een Hauppauge WinTV PVR 150MCE en ik word er gek van. Werk met Dscaler maar krijg er geen geluid uit! Avonden lang lopen kloten met drivers, instellingen andere software maar niks. Erg jammer want de kwaliteit van de kaart is dik in orde, vooral bij Dscaler.

Nu heb ik wel begrepen dat Dscaler niet optimaal voor opnemen maar dat daar vaak Virtual Dub voor word gebruikt maar ook hier heb ik weer geluidsproblemen > geen geluid dus. Kan iemand mij vertellen wat de oorzaak hiervan kan zijn? Dit zijn mn specs:

Intel P4 3.2 ghz HT 800fsb
dvd-rom Aopen 16x48
dvd-burner NEC ND-2500A +/- R(W) 8x
512mb Kingston DDR400
Maxtor 80gb 7200rpm 8mb Cache
Maxtor 200gb SATA 7200rpm 8mb cache
Asus P4C800-(E) Deluxe, Dual DDR400
Onboard geluidskaart Soundmax

Verder wil full res capturen in hoge kwaliteit, wie gebruikt hier welke software voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amontillado
wat dacht je van de hauppauge software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 00:28:
Ook krijg ik Dscaler niet aan de praat met mijn Asus TV/FM card, nogal vervelend aangezien het mij best een leuk programmaatje lijkt :*) . Als ik als "source" ASUS TV/FM kies heb ik zwart-wit beeld en geen geluid, doe ik Asus Silicon WDM Video Capture (DShow), dan heb ik wel beeld en geluid maar is de kwaliteit van beeld & geluid belabberd. Voorlopig presteert Fly TV 2000 nog prima, maar Dscaler werkend krijgen zou ook wel fijn zijn.
Probeer eens de alpha versie van dscaler. Deze ondersteund meer kaarten en is super stabiel.
Ik heb al meerdere programma's geprobeert maar het beste beeld heb ik toch bij dscaler, alhoewel flytv en christv makkelijker zijn te gebruiken en een opname mogelijkheid ingebouwd hebben. Bij dscaler moet het via virtualdub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
Volgens mij heb ik de alpha versie al in gebruik maar zal het nog eens proberen.
En begrijp ik goed dat je Christv en Flytv aanraad voor het capturen of toch via Dscaler en VirtualDub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik zeg dat het met flytv en christv makkelijker gaat omdat ze deze mogelijkheid ingebouwd hebben, terwijl je het met dscaler via een omweg moet doen.
Dscaler icm virtualdub geeft (imho) betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
Oke das dan duidelijk. Heb je misschien ook de instellingen voor mij voor Dscaler en VirtualDub of een site ofzo waar ik deze vandaan kan halen want kom er namelijk niet in uit. I hope so.

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Dscaler (4.1.11) heeft ook capture mogelijkheid ingebouwd. Deze werkt perfect. Eerst had ik ook wat problemen met 't geluid. Maar wat rommelen met de instellingen en mute/unmute heeft de zaak opgelost. Ik kan alleen niet direct capturen naar mp3. Dit moet ik dus later omzetten via virtualdub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
@Noork:

Welke instellingen (lees codecs e.d.) gebruik je dan om hi res te capturen? Daar ben ik benieuwd naar!

Over mn geluidsprobleem, wat moet ik kiezen bij "Settings" onder het menu-item "Dshow"? Daar kan ik kiezen uit 6 instellingen namelijk:

-aanvinken: Default Audio device
of
-Cyber Link Audio Renderer (PDVD6)
-Default DirectSound Device
-Default WaveOut Device
-DirectSound: SoundMAX Digital Audio
-SoundMAX Digital Audio

Onder hetzelfde menu-item "Dshow" wat te kiezen bij audio input:

-Audio Tuner
-Audio Line
-Audio Line

Probleem is dat geen van allen werken. Dus snap echt niet waar het probleem zit... :?

[ Voor 83% gewijzigd door chob op 12-05-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
chob schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 20:13:
@Noork:

Welke instellingen (lees codecs e.d.) gebruik je dan om hi res te capturen? Daar ben ik benieuwd naar!
Zorg wel dat je de "line in" selecteerd als opnamebron in de recording volume control.

Zie instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://img86.echo.cx/img86/9526/dscaler13by.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img86.echo.cx/img86/114/dscaler28wj.th.jpg

Ik gebruik soms XVID en soms Microsoft MPEG-4 Codec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
Top Noork! Bedankt voor je screenshots, ga het vanavond meteen proberen! Ik laat het je weten of het bij mij ook werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noork schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 18:07:
Dscaler (4.1.11) heeft ook capture mogelijkheid ingebouwd. Deze werkt perfect.
Bedankt, die was mij niet opgevallen. Goh, moet ik de volgende keer toch beter opletten als ik nieuwe software versies installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
helaas...Ook Noork zn instellingen werken niet bij mij. Dan is het beeld weer gehalveerd, ik krijg het geen enkele keer vloeiend en er zit nooit geluid bij. Is de hauppage 150 PVR WinTV MCe dan zo'n slechte kaart? Ik bedoel als het daaraan ligt ga ik morgen nog een andere halen!

Iemand misschien nog instellingen die ik kan proberen? Of sites waar ze op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
chob schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 17:17:
helaas...Ook Noork zn instellingen werken niet bij mij. Dan is het beeld weer gehalveerd, ik krijg het geen enkele keer vloeiend en er zit nooit geluid bij. Is de hauppage 150 PVR WinTV MCe dan zo'n slechte kaart? Ik bedoel als het daaraan ligt ga ik morgen nog een andere halen!

Iemand misschien nog instellingen die ik kan proberen? Of sites waar ze op staan?
Het ligt niet aan je kaart. Ikzelf heb een hele brakke Medion 9415 en daarmee gaat 't ook prima. Dscaler is nog volop in ontwikkeling en op dat punt gewoon nog niet zo sterk. Het is gewoon wat rommelen met de instellingen.

Dat je half beeld krijgt, komt omdat mijn instellingen voor 384x288 zijn. Wanneer ik op hogere resolutie ga rippen trekt m'n pc dit nog wel, maar kan ik niet zoveel andere dingen meer doen. Misshcien heb jij daarom ook schokkend beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
Noork schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 17:39:
[...]
Dat je half beeld krijgt, komt omdat mijn instellingen voor 384x288 zijn. Wanneer ik op hogere resolutie ga rippen trekt m'n pc dit nog wel, maar kan ik niet zoveel andere dingen meer doen. Misshcien heb jij daarom ook schokkend beeld.
Zou kunnen maar ik heb een redelijke nieuwe pc:
- Intel P4 3.2 ghz HT 800fsb
- 1024mb Kingston DDR400
- Maxtor 80gb 7200rpm 8mb Cache
- Maxtor 200gb SATA 7200rpm 8mb cache
- Asus P4C800-(E) Deluxe, Dual DDR400
- dvd-rom Aopen 16x48
- dvd-burner NEC ND-2500A +/- R(W) 8x

Dit zou hij toch moeten trekken lijkt me..niet? Maar waar stel je je resolutie in dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Hier stel je dat in:
Afbeeldingslocatie: http://img211.echo.cx/img211/9199/hiersteljedatin9qd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
Ik wist het!! Ik mis iets in bij mijn Dscaler! Had namelijk al verschilllende tutorials gevolgd en bijna overal spreken ze over het menu-item Bt Card en die staat er bij mij helemaal niet bij! Ik heb de beta versie die Global IT Gypsy hierboven linkte. Daar staat ipv Bt Card Dshow bij mij. Dit was ook bij eerdere versies.

Enig idee hoe dit komt?

ps toch handig die screenshots van je Noork, super

[ Voor 8% gewijzigd door chob op 13-05-2005 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Dshow is ook mogelijk. Dan maak je gebruik van andere drivers. Ik gebruik dscaler via de ingebakken drivers en niet via de Windows drivers.

Als ik dshow selecteer, krijg ik ook dat menu.
Afbeeldingslocatie: http://img156.echo.cx/img156/8632/dshow6ps.jpg
Nog een plaatje om 't feest compleet te maken.

Oh ja, als je de hele hoogte wilt rippen moet je in dscaler.ini wat veranderen.
nl.: RecHeight=1/2/3 --> RecHeight=0

Ik snap dscaler nu ook niet meer. Ik wil nu proberen om 640x480 te rippen, maar het lukt me alleen om 640x288 en 640x576 te rippen :( [edit] Aha, ik begrijp van het dscaler forum zo'n beetje dat het gewoon niet mogelijk is. Ik kan alleen half of full height capturen.

[ Voor 28% gewijzigd door Noork op 13-05-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
Noork schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 19:17:
Dshow is ook mogelijk. Dan maak je gebruik van andere drivers. Ik gebruik dscaler via de ingebakken drivers en niet via de Windows drivers.
Hoe stel je dit in dan?

En jij hebt zelf nu ook problemen? Dscaler maakt geen vrienden hier! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
chob schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 19:43:
[...]
Hoe stel je dit in dan?
En jij hebt zelf nu ook problemen? Dscaler maakt geen vrienden hier! ;)
Als je dscaler installeerd, vraagt 't programma naar je instellingen van je kaart. Ik had hier trouwens ook problemen mee. Bij Dscaler 4.1.11 kon ik die namelijk niet instellen na de installatie, maar wel tijdens de setup van 4.1.08. Ik heb vervolgens de ini file gewoon gekopieerd naar de installatie van 4.1.11. Erg omslachtig dus.

Ik ben ook geen goede vriend met dscaler. Het is gewoon nog een buggy programma, maar was desondanks voor mijn kaart het makkelijkste in te stellen van alle programma's die ik heb geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Noork schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 20:34:
[...]

Als je dscaler installeerd, vraagt 't programma naar je instellingen van je kaart. Ik had hier trouwens ook problemen mee. Bij Dscaler 4.1.11 kon ik die namelijk niet instellen na de installatie, maar wel tijdens de setup van 4.1.08. Ik heb vervolgens de ini file gewoon gekopieerd naar de installatie van 4.1.11. Erg omslachtig dus.

Ik ben ook geen goede vriend met dscaler. Het is gewoon nog een buggy programma, maar was desondanks voor mijn kaart het makkelijkste in te stellen van alle programma's die ik heb geprobeerd.
Wil je mischien eens een capture maken van je kaart, eventueel meer dan 1? Ik wil namelijk best wel weten hoe de kwaliteit van die kaart is, want ik kan hem namelijk overkopen van een maat van me, vrij goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
eghie schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 18:56:
Wil je mischien eens een capture maken van je kaart, ......
Hierbij:
Capture 1 - 384 x 288
Capture 2 - 384 x 288
Capture 3 - 384 x 288
Capture 4 - 640 x 480

De kwaliteit is niet zo denderend. Ik denk dat het beter moet kunnen met deze kaart, maar ik moet de juiste instellingen eens een keer uitzoeken en m'n kabelaansluiting is ook niet top. Maarja, misschien dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
chob, je hebt een kaart van de PVR generatie met een Conexant chip...niet een oudere BrookTree (BT) chip. Daarom staat er ook geen BT in DScaler. Dscaler's ondersteuning voor PVR kaarten is sowieso ultra brak.

Dat is niet erg. Je kan met Hauppauge's eigen WinTV prima in hardwaremode mpeg2 opnemen tot maarliefst 12Mbit/sec full-res (720-576). Of een alternatief met vaak betere realtime deinterlacing voor tijdens het TV kijken (waarvoor DScaler oorspronkelijk ook was ontworpen) zoals MythTV, GB-PVR en tegen betaling bijvoorbeeld BeyondTV, SageTV of ShowShifter.

Ik zelf heb een PVR350 (zelfde idee als wat jij hebt qua beeldkwaliteit hoor) en neem gewoon op in 12Mbit mpeg2 in WinTV en zet dat vervolgens om in een format wat iets vriendelijker voor m'n schijfruimte is, met diverse programma's waarmee dit kan. Je kan het jezelf hierin zo makkelijk maken...
VirtualDubMod met een ingebouwd deinterlace filter en dan encoderen met Divx en Lame mp3 codecs
...of zo moeilijk mogelijk maken, afhankelijk van hoe perfectionistisch je bent***.

Als iemand wat webspace heeft kan ik wel wat samples uploaden met veel en weinig beweging in het beeld (20mb totaal, 10mb per clipje) (rweb@wanadoo.nl)

***Nadat ik met WinTV wat heb opgenomen in mpeg2 doorloop ik het volgende conversie proces:
(maar ik doe graag heel moeilijk en perfectionistisch :P )
1. met DgMPEGDec een .d2v project file aanmaken en de MPA audio uit de MPEG2 extracten
2. Geluid:
BeSweet: MPA -> Wav
CoolEdit: ruisfilter over de Wav, en 48 -> 44kHz conversie
BeSweet: Wav -> Ogg
3. Video:
AviSynth scriptje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
loadplugin("LoadPluginEx.dll")
loadplugin("dgmpgdec1012\DGDecode.dll")
loadplugin("DustV5.dll")
loadplugin("ColorMatrix.dll")
loadplugin("MaskTools.dll")
loadplugin("warpsharp.dll")
loadplugin("kerneldeint.dll")
loadplugin("cnr2.dll")

mpeg2source("DgMPEGDec bestand.d2v")

Import("LimitSharpen.avs")

LeakKernelDeint(order=1, threshold=3, sharp=true, linked=true, twoway=true)
ColorMatrix(mode="Rec.601->Rec.709")
Levels(15, 1, 255, 0, 255)
ConvertToYUY2()
PixieDust()
CNR2()
Crop(12,4,696,564)
LimitedSharpen( ss_x=1.5,   ss_y=1.5,     dest_x=last.width, dest_y=last.height, 
 \              Smode=3,    strength=100, radius=2,
 \              Lmode=1,    wide=false,   overshoot=1,
 \              soft=false, edgemode=0,   special=false,
 \              exborder=0 )

Als je vanaf LeakKernelDeint begint te lezen, bestaat het script uit een deinterlacer, kleurformat conversie, levels en gamma bewerken, nog een keer kleur converteren, 2 geavanceerde ruisverwijderingsfilters, zwarte randen eraf croppen en als laatste een geavanceerd sharp filter.
4. Meer video, en de audio erbij gooien:
VirtualDubMod openen
Avisynth script inladen
Ogg audio bestand aan de audio streams toevoegen

...en vervolgens de hele boel met 2-pass Xvid video encoderen tot een .ogm bestand! (.avi ondersteunt geen ogg audio) Dit alles gebeurt overigens voor het grootste deel automatisch, via een rits batch files die ik ervoor heb gemaakt. Maar hey, zo doe ik het. Ik ben gewoon een gigantische nerd B) ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Miletos op 19-05-2005 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben op zoek naar een usb (2.0) tv-tuner/ tv box,
welke raden jullie aan?
en waarom zijn de meeste betaalbare externe tv tuners nog steeds mono :(

ik heb wel een paar oude tests gevonden, de laatste op zdnet,
maar ben benieuwd of er iemand is met wat meer gebruikerservaringen
de meeste comments die ik hier lees lijken over PCI kaarten te gaan..

thnx, frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDtje
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 00:02
Ik heb laatst de Leadtek Winfast tv 2000 xp rm gekocht, maar ik krijg deze niet goed werkend onder dscaler.

Heeft iemand ervaring met deze kaart en kan iemand mij vertellen wat voor tuner ik moet selecteren in dscaler ? alvast bedankt.

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chob
steve, echt super!!! die uitleg van je! Daar was ik naar op zoek. Bedankt dat je daar de tijd voor hebt genomen. Momenteel is mn eigen server down maar wanneer deze gefikst is wil ik je wel wat ruimte geven voor die filmpjes, ben nml benieuwd naar het resultaat.

Excuses voor mn late reactie, had het al langs me neergelegd dat het niet zou gaan werken. Maar ik er nu zeker mee aan de slag!

Nogmaals, thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Niet online
No problem! :) Tot je server het weer doet, hier wat losse screencaps van m'n PVR350...
- opnamens bewerk ik standaard na met mijn bovenstaand AviSynth script (ieder kabelsignaal heeft andere problemen, dus compleet kopieeren van het script is zinloos).
- dikke kabel van 7 meter naar de hoofdaansluiting, met Hirschmann connectoren (ja, dat helpt!)

KLIK OP DE THUMBNAIL VOOR DE GROTE VERSIE!

1. Veel beweging (KLM commercial)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rdgraaff/other/gathering.tweakers.net/tvcap/1t.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rdgraaff/other/gathering.tweakers.net/tvcap/2t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rdgraaff/other/gathering.tweakers.net/tvcap/3t.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rdgraaff/other/gathering.tweakers.net/tvcap/4t.jpg
2. Mixed (Microsoft commercial)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rdgraaff/other/gathering.tweakers.net/tvcap/5t.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rdgraaff/other/gathering.tweakers.net/tvcap/6t.jpg
3. Weinig beweging (belspelletje)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rdgraaff/other/gathering.tweakers.net/tvcap/7t.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rdgraaff/other/gathering.tweakers.net/tvcap/8t.jpg

Note dat eigen opnamens van de zender (zoals het belspelletje) altijd van veel hogere kwaliteit zijn, dan commercials en films die ze als kopieen van buitenaf krijgen aangelevert. Vandaar dat het belspelletje zoveel scherper is.

[ Voor 9% gewijzigd door Miletos op 28-12-2005 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

chob schreef op maandag 09 mei 2005 @ 20:44:
Ik heb een Hauppauge WinTV PVR 150MCE en ik word er gek van. Werk met Dscaler maar krijg er geen geluid uit! Avonden lang lopen kloten met drivers, instellingen andere software maar niks. Erg jammer want de kwaliteit van de kaart is dik in orde, vooral bij Dscaler.

Nu heb ik wel begrepen dat Dscaler niet optimaal voor opnemen maar dat daar vaak Virtual Dub voor word gebruikt maar ook hier heb ik weer geluidsproblemen > geen geluid dus. Kan iemand mij vertellen wat de oorzaak hiervan kan zijn? Dit zijn mn specs:

Verder wil full res capturen in hoge kwaliteit, wie gebruikt hier welke software voor?
Waarom zou je in vredesnaam willen cappen met dscaler of virtualdub ?? De PVR 150MCE heeft een HARDWAREmatige mpeg encoder aan boord (dit is juist de kracht van dit soort kaarten), wil je het volle potentieel van je kaart benutten moet je software gebruiken die die mpegencoder kan gebruiken....(dscaler en vdub doen dat dus niet ! die gebruiken de directXlaag) De software van Hauppage is gewoon gratis van hun site te halen (incl drivers) en ff op het forum van hauppage nederland nakijken hoe je de MCE versie aan de gang moet krijgen onder XP (in principe niet moeilijk, alleen de juiste volgorde van installen aanhouden)
En btw, ChrisTV werkt ook met de hardware mpegencoder, alleen die is niet gratis.....

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Ik ga ook even een vraagje stellen :P

Voor mijn laptop wil ik een USB 2.0 TV kaart aanschaffen. Ik heb wat reviews gekeken, (er was een site waar er heel veel bij elkaar stonden gelinked, iets van tvcard.com ofzo), en daarin werd steeds een Ati hoog aangeprezen. Echter kan ik nergens meer een plaats vinden waar ik deze kan kopen (niet pricewatch, google vind amerikaanse sites wat niet erg is, maar die versturen niet naar buitenland).

Heeft iemand nog ervaring met zulke externe tv kaarten? Doordat het USB 2.0 is zou geen compressie nodig zijn, zodat de kwaliteit gelijk is aan normale TV kaarten.

Van de Ati las ik dat deze gemakkelijk kan opnemen in DivX (fijn, niet groot, goede kwaliteit) en dat de software ook okee was. Ik wil met m'n PC TV programma's gaan opnemen in plaats van een videorecorder. Ik neem alleen aan dat er ook speciale software hiervoor bestaat, mocht de software van de fabrikant niet voldoen? Dan is vooral de kwaliteit van het kaartje belangrijk (beeldkwaliteit, snelheid overschakelen kanalen?)

Ook las ik nog dat sommige tv-kaartjeskastjes het geluid via USB doen, en andere een aparte kabel nodig is. Natuurlijk wil ik het geluid via USB ontvangen, al die kabels vind ik niet zo handig.

Helaas kan ik nergens een goede vergelijkende review vinden tussen een stapel externe USB2 tv "kaartjes", weet iemand wat?

edit:
O ja, als zo'n kastje hardware matig mpeg kan decoden is dat natuurlijk wel een stuk beter, ik neem aan dat je een kwaliteit kan krijgen die minimaal vereglijkbaar is met divx? Het is niet zo erg als het bestand wat groter wordt voor mij, het is toch kijken en weer weggooien :)

[ Voor 11% gewijzigd door pierre-oord op 28-05-2005 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Niet online
Cavie schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 13:55:
[...]

Waarom zou je in vredesnaam willen cappen met dscaler of virtualdub ?? De PVR 150MCE heeft een HARDWAREmatige mpeg encoder aan boord (dit is juist de kracht van dit soort kaarten), wil je het volle potentieel van je kaart benutten moet je software gebruiken die die mpegencoder kan gebruiken....(dscaler en vdub doen dat dus niet ! die gebruiken de directXlaag)
Dit had ik ook al tegen 'm gezegd hoor :)
Maar MPEG2 is dus wel een ruimte verslinder, al helemaal wanneer je op de volle bitrate (12Mbit) opneemt. Dus hierna her-encoderen met een mpeg4 codec (divx, xvid) in bijvoorbeeld VirtualdubMod is toch wel aan te raden.

En als je nou echt een super-mega perfectionist bent...dan is het zelfs beter die mpeg2 hardware encoder te omzeilen. Dan neem je gewoon direct uit de tuner op naar een echt lossless codec (HuffYUV, Alpary)...en van daaruit weer naar Xvid. Dus niet zo:
tuner -> mpeg2 -> divx/xvid
Maar zo:
tuner -> [lossless] -> divx/xvid
...in feite neem je dan dus direct naar divx/xvid op, maar omdat je divx/xvid niet realtime redt, neem je eerst op met een lossless codec. Ik heb met GraphEdit eens een keer zo'n chain opgebouwd...was alleen net te traag voor de volle 25fps op m'n oude XP1900+ CPU :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Wanneer ik dat probeer (nu: Pinnacle PCTV Pro), omzeil ik dan ook de telkens terugkerende problemen met het verlies van sync tussen beeld en geluid?

BTW: trekt mijn systeem dat? Ik heb ooit gehoord dat een compleet gedigitaliseerd PAL beeld 45Mb/seconde is, lossless, 1:1 (weet helaas niet meer of het bits of bytes zijn). Mijn schijven trekken "slechts" een continue stroom van goed 30Mbyte/seconde.

[ Voor 4% gewijzigd door Gwaihir op 28-05-2005 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Niet online
Birdie schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 18:38:
Wanneer ik dat probeer (nu: Pinnacle PCTV Pro), omzeil ik dan ook de telkens terugkerende problemen met het verlies van sync tussen beeld en geluid?
Geen idee. Dat hangt er vanaf of dit probleem op tuner (hardware), driver/decodeerniveau plaatsvindt. Indien het het laatste is, kan het gewoon betekenen dat je CPU je TV-kaart niet trekt. Kijk eens naar je CPU load als je tv kijkt. Vooral wanneer de TV software een te lage proces prioriteit krijgt, gebeurt het vaak dat wanneer je tijdens het kijken een ander programma start...de boel inderdaad z'n sync kwijtraakt. Er is geloof ik een manier om in WinXP processen standaard een hoge prioriteit te geven wanneer ze worden gestart, maar dat moet je zelf even opzoeken.
BTW: trekt mijn systeem dat? Ik heb ooit gehoord dat een compleet gedigitaliseerd PAL beeld 45Mb/seconde is, lossless, 1:1 (weet helaas niet meer of het bits of bytes zijn). Mijn schijven trekken "slechts" een continue stroom van goed 30Mbyte/seconde.
Lossless is niet hetzelfde als RAW he! RAW is ongecomprimeerd; Lossless is gecomprimeerd zonder beeld/dataverlies (net zoals zip en rar bestanden werken). Als je de Alpary lossless codec neemt op de meest CPU vriendelijk (maar daarmee schijfonvriendelijkste) setting...dan zit je tussen de 10MB en 30MB per seconde. Kwestie van uitproberen dus. Opnemen op deze manier hangt vooral van de kracht van je CPU af.

[ Voor 16% gewijzigd door Miletos op 28-05-2005 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

steve_jacks schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 18:28:
[...]
Dit had ik ook al tegen 'm gezegd hoor :)
Maar MPEG2 is dus wel een ruimte verslinder, al helemaal wanneer je op de volle bitrate (12Mbit) opneemt. Dus hierna her-encoderen met een mpeg4 codec (divx, xvid) in bijvoorbeeld VirtualdubMod is toch wel aan te raden.
Mja, na het nalezen zag ik het ook dat je dat gezegd had... :o
Maar ik vind het vreemd dat mensen een tv-kaart kopen met mpegencoder aan boord en dan er een divx of xvid van maken ? Ik vind het geweldig juist die mpeg, gelijk op dvd prakken en klaar. Mja en ruimte verslinder, ach iedereen heeft toch 100 gieg+ (als ik de meeste signatures nalees, :) )
En als je nou echt een super-mega perfectionist bent...dan is het zelfs beter die mpeg2 hardware encoder te omzeilen. Dan neem je gewoon direct uit de tuner op naar een echt lossless codec (HuffYUV, Alpary)...en van daaruit weer naar Xvid. Dus niet zo:
Maar zo:
Dan moet je dus geen kaart kopen met mpeg encoder aan boord....

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Niet online
Cavie schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 21:11:
Mja, na het nalezen zag ik het ook dat je dat gezegd had... :o
Maar ik vind het vreemd dat mensen een tv-kaart kopen met mpegencoder aan boord en dan er een divx of xvid van maken ? Ik vind het geweldig juist die mpeg, gelijk op dvd prakken en klaar. Mja en ruimte verslinder, ach iedereen heeft toch 100 gieg+ (als ik de meeste signatures nalees, :) )
Je vergeet het belangrijkste voordeel van een hardware encoder: super laag CPU gebruik :)

Ik heb hier maar 1 PC staan en ik wou niet dat m'n PC onbruikbaar was wanneer ik wat van de TV opnam. Dan komt zo'n hardware encoder heel erg van pas! Ik kan ondertussen vrolijk internetten, office gebruiken of een spelletje spelen. En als ik her-encodeer in Xvid zet ik VirtualDubMod op Idle priority, zodat hij alleen wanneer m'n CPU niks anders doet weer een paar frames encode. (zelfde idee als wat de software van al die Dutch Power Cows projecten doen...die draaien ook alleen wanneer je CPU idle is)
Dan moet je dus geen kaart kopen met mpeg encoder aan boord....
Ik heb dat idee ook maar een keertje voor de grap als experiment gedaan...toen ik de kaart kocht destijds wist ik niet eens dat je de mpeg2 encoder kon omzijlen. Afgezien daarvan was de tuner van Hauppauge's PVR kaarten superieur aan die van de "gewone" TV kaarten die destijds op de markt waren.

[ Voor 6% gewijzigd door Miletos op 28-05-2005 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
steve_jacks schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 13:10:[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Note dat eigen opnamens van de zender (zoals het belspelletje) altijd van veel hogere kwaliteit zijn, dan commercials en films die ze als kopieen van buitenaf krijgen aangelevert. Vandaar dat het belspelletje zoveel scherper is.
Dat heb je goed gedaan :) Heb eigenlijk nog nauwelijks betere caps dan dit gezien! Dit komt tenminste eens een keer in de buurt van het beeld dat de TV direct op de kabel aangesloten weergeeft.
Maar zo:
Bij Yuan hebben ze dus al TV kaarten met hardware MPEG4 encoder, beter kun je niet wensen lijkt me. Heb ze gemailed en na 3 weken mailtje terug gehad, de kaarten zijn niet in Europa te koop maar je kunt ze wel direct bij hen bestellen. De verzendkosten zullen wel hoog zijn, maargoed... Met een beetje geluk komt er in Europa ook eens geen ouderwetse troep uit. Hier mijn+hun mailtjes (let op het uitstekende engels):
[...]>> My question regarding the YUAN PVR PG400: Where can I get this card in
>> Europe? I searched on google but hardly found any info about where to
>> get this card. Here in the Netherlands I also didn't find any shop
>> to sell this card. Where can I get this card or any cards from
>> Yuan?[...]
>> This is very new product for Europe so no our agent is carrying this.
>> Most of the customer buy directly from us. Which country are you from?
(Netherlands)
Dear Ben,

Good day, thank you for your interest at Yuan's PG400.

You may purchase this item from Yuan directly. Please kindly let me know if
you are interest on it.
Price:
PG400 - Vweb2005, Hardware MPEG2 Encoder TV Card US$200.00
FOB TW
Payment: TT in Advance

Thank you and look forward to your reply
---------------------------------------------------------------------------------
Taipei Computex Show : 31st of May *- 4th of June
Yuan's Booth: Hall2, E051-E052, E051e-E052e
---------------------------------------------------------------------------------
Best Regards,
Wendy Lin
Yuan High-Tech Development Co., Ltd.
Tel: + 886 2 2392 1233 #281
Fax: + 886 2 2392 1338
Email: wendy@yuan.com.tw
MSN: wendylin888@hotmail.com

[ Voor 68% gewijzigd door Yokozuna op 29-05-2005 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Niet online
Sounds interesting. Ik ben ook even wezen Sherlocken op die kaart...

De chip heet de VW2010 en komt van ene VWeb Corp, waarvan Yuan HT onderdeel uitmaakt. Dit is de specsheet:
http://www.vwebcorp.com/m...oducts/VW2010%20CODEC.pdf

Dingen die me opvallen aan de specsheet:
- bij output formats wordt mpeg4 vermeld als "MPEG4 embedded in MPEG2 TS". Wat houdt dit in :?
- hardware encoden van de audio in o.a. mp3 en ac3
- "support for MPEG4 Simple Profile"...dat op sommige sites staat dat hij "divx" ondersteunt is waarschijnlijk gewoon marketing, dus Divx haters moeten zich hierdoor niet laten afschrikken: hij houdt zich keurig aan de mpeg4 standaard.
- CC/teletext support (nog steeds niet altijd standaard op TV kaarten)
- accepteert ook mpeg1, 2 en 4, mp3, aac en ac3 als INPUT, wat betekent dat de kans best aardig is dat ie ook in DVB boxen en kaarten zal verschijnen
- op hun eigen lijst met suggesties van toepassingen staat op no1 de Camcorder. Waarschijnlijk is het beestje dus zeer zuinig met energie...wat voor de toepassing in de PC als PVR betekent dat hij niet veel hitte veroorzaakt. (Hauppauge PVR kaarten doen dit soms wel)

Nog zo'n kaart, gebaseerd op dezelfde chip:
http://www.nexxpro.biz/ww/products/NTVC-760Series/
...deze site zegt dat 'ie niet veel verder komt dan 3mbit/sec mpeg4 op fullres. Met een onrustig analoog kabelsignaal is dit niet altijd genoeg.

Het probleem voor mij met zo'n kaart is dan ook dat ik niet mijn eigen handige after-processing avisynth script er nog op kan loslaten, wanneer het meteen naar mpeg4 gaat. Geloof me: dat nafilteren scheelt best veel met een analoog kabelsignaal met kriebelige ruis.

[ Voor 3% gewijzigd door Miletos op 29-05-2005 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vat de price watch niet helemaal, kan iemand me helpen: er staat een hauppauge kaart wintv pvr 500mce voor +-105 euro, en een hauppauge wintv pvr 350 voor +-155 euro. het verschil is dat de 500mce integreert in mce, en 2 mpeg2 encoders heeft, terwijl de 350 een tv out heeft. kost die tv-out zoveel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
steve_jacks schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 19:02:
[...]
Kijk eens naar je CPU load als je tv kijkt. Vooral wanneer de TV software een te lage proces prioriteit krijgt, gebeurt het vaak dat wanneer je tijdens het kijken een ander programma start...de boel inderdaad z'n sync kwijtraakt. Er is geloof ik een manier om in WinXP processen standaard een hoge prioriteit te geven wanneer ze worden gestart, maar dat moet je zelf even opzoeken.
CPU - 2,4Ghz Xeon - trekt 't wel. Vuistregel: 1Ghz "power" nodig voor opnemen, 100Mhz voor afspelen. (Dus beide samen voor timeshift.) Dat lijkt redelijk te kloppen als ik naar de load % kijk (altijd wat lastig te zien op een HT systeem). Bovendien is het ook niet verbeterd met de installatie van een tweede CPU = helemaal power zat.

Windows is nu eenmaal geen real time besturingssysteem. Het weet intern dus niet dat die processen in sync (moeten) lopen en de drivers / software van Pinnacle corrigeert dat kennelijk niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 01:10:
ik vat de price watch niet helemaal, kan iemand me helpen: er staat een hauppauge kaart wintv pvr 500mce voor +-105 euro, en een hauppauge wintv pvr 350 voor +-155 euro. het verschil is dat de 500mce integreert in mce, en 2 mpeg2 encoders heeft, terwijl de 350 een tv out heeft. kost die tv-out zoveel dan?
Bekijk de specs dan eens grondig van beide kaarten. De 350 heeft ook een radio. De TV-out vraagt ook wat andere onderdelen (is een hardwarematige decoder, kan elk mpg bestand direct via de TV-out afspelen). Het zijn ook andere chips als ik me niet vergis 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

De ATI Theater 550 is eindelijk de koop in ons landje. Dan mag ik aannemen dat de productiecapaciteiten zijn toegenomen van dit chipje:

pricewatch: Sapphire Theatrix Theatre 550 Pro

De vraag is, heeft iemand het al irl kunnen testen zodat we wat echte benchmarks krijgen of moeten we het doen met de pr-filmpjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een goeie TV Kaart, nu is de 350 (€160) effe iets te duur maar wel alles zit erbij!
150(€50) & 500(€105) zijn exclusief controler en kabels!
Dus standaart komt er al 40/50 euro bij aan accesoires,

Is hauppauge nog de beste kwaliteit? en welke kabels heb ik nodig voor mce?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:59
siggy schreef op zondag 05 juni 2005 @ 09:22:
De ATI Theater 550 is eindelijk de koop in ons landje. Dan mag ik aannemen dat de productiecapaciteiten zijn toegenomen van dit chipje:

pricewatch: Sapphire Theatrix Theatre 550 Pro

De vraag is, heeft iemand het al irl kunnen testen zodat we wat echte benchmarks krijgen of moeten we het doen met de pr-filmpjes...
bij anandtech http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2393&p=1 hebben ze de ATI kaart met dezelfde chipset getest. kwam als beste uit de bus. Mooi dat deze kaart met de 550 chipset eindelijk in nederland verkrijgbaar is. mijn keuze is nu in ieder geval gemaakt. geen hauppage voor mij :)

[ Voor 1% gewijzigd door f4stf0rw4rd op 08-06-2005 20:21 . Reden: typo ]

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mce samenstellen maar is de Hauppage 350 wel te gebruiken voor MCE?
Achter de hauppauge 150 & 500 staat wel MCE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
De tv-out van de 350 functioneerd niet onder MCE voor de rest werkt het prima. Dus hou het geld wat de 350 extra kost in je zak en koop een 150/250/500.
Die doen het allemaal onder MCE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
zit er kwaliteitsverschil tussen de mce 150 en 250 (die ik nog nergens gezien heb)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:25
darklord007 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 16:52:
zit er kwaliteitsverschil tussen de mce 150 en 250 (die ik nog nergens gezien heb)?
De kwaliteit van de 150 is vergelijkbaar met de 250, hij schijnt wel bij een hoop mensen koeler te zijn. De 150 is er in MCE-uitvoering(zonder AB, half-, of fullsize) en als normale versie(met AB en software).

Als je de 250 niet gezien hebt, wordt de kans ook steeds kleiner dat je die nog te zien krijgt. De 150 is te zien als de opvolger van de 250, zelfde mogelijkheden maar goedkoper gemaakt. De 500 is 2x 150 op een kaart.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
owke, dan denk ik dat ik aan de 150mce wel een goede koop doe. en dan rippen en bewerken met pinnacle studio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPa
  • Laatst online: 26-08 12:43
ik heb nu ook een 150mce alleen nu ik em geinstalleerd heb, drivers en wintv nu ff krijg ik geen beeld :( alleen een paarsachtige balk onder en de rest is zwart. :s wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potatoman
  • Laatst online: 22:53

Potatoman

koniwa

Ik heb op dit moment een WinTV-PCI videokaart die ongeveer 4 jaar oud is en ik ben nu aan het kijken naar een nieuwe, zoals de WinTV PVR-150. Mijn vraag is: merk je duidelijk verschil in kwaliteit tussen een TV-kaart van 4 jaar oud en een moderne TV-kaart? En is het dan de moeite waard om een nieuwe te kopen?

The cyclographing developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaPa schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 22:57:
ik heb nu ook een 150mce alleen nu ik em geinstalleerd heb, drivers en wintv nu ff krijg ik geen beeld :( alleen een paarsachtige balk onder en de rest is zwart. :s wat doe ik fout?
Dit heb ik ook gehad, ik had er ook nog een kraak geluid bij.
Mijn oplossing was:

dlaad ff bij hauppage het bestandje HWCLEAR
Dlaad ook meteen ff alle laatste drivers en eventueel de proggies, belangrijk is om de boel van de huappage.com site te halen. Wordt beter bijgehouden dan de ander talige sites van hun.
Een van de drivers moetje nog ff uitpakken met zip of rar by the way.
Browser uit en HWCLEAR runnen.
Wacht tot het dos windowtje weg is.
Doe vervolgens ff je netwerk kaart disablen ofzo.
en start ff opnieuw op.

Compu gaat zoeken naar drivers ... nahja neem aan dat je het wel begijpt .. hebbie dus net gedlaad.
Bij mij werkte alles daarna weer :D

Zie ook deze pagina:
http://www.hauppauge.com/pages/support/support_pvr150.html
Potatoman schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 23:08:
Ik heb op dit moment een WinTV-PCI videokaart die ongeveer 4 jaar oud is en ik ben nu aan het kijken naar een nieuwe, zoals de WinTV PVR-150. Mijn vraag is: merk je duidelijk verschil in kwaliteit tussen een TV-kaart van 4 jaar oud en een moderne TV-kaart? En is het dan de moeite waard om een nieuwe te kopen?
Ik had eerst de Win-TV nog ... merk het verschil absoluut en niet alleen in beeldkwaliteit ;-)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Potatoman schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 23:08:
Als je nog steeds tevreden bent hoef je geen nieuwe te kopen. Maar ik weet hoe het gaat, je wil gewoon iets nieuw :P.

Ik heb hier al een 4-tal TV kaarten gehad, en hoe je het ook draait of keert, de PVR's zijn gewoon superieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPa
  • Laatst online: 26-08 12:43
hm ik krijg em maar niet aan de gang. Ik krijg nog steeds geen signaal :s. Ik heb de drivers van 150mce en 150gewoon geprobeerd en nog steeds geen succes. Iemand nog adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet zeker dat je HWCLEAR hebt gerund voordat je een nieuwe driver e.d.hebt geinstalled? Zie ook de link in vorige posts, was ik eerst namelijk stiekem ook vergeten ;)

Alle kabels ok, op gewone tv wel beeld?

<probeer mode>
Ook in de Suite Manager naar channels gezocht of ze ergens gevonden worden?
</probeer mode>

Plaats anders ook wat op de support boards van Hauppage.com, als je dat nog niet gedaan hebt?
Heb slechts soortgelijke problemen gehad, verder geen diepe kennis van het product helaas.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 19:23 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.