[TV Kaart(en)]De Kwaliteit ervan

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 20.932 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:43
Geen verschil behalve dat ik het 55 euro model beter vind. ;) Maar even zonder gekheid het kan zijn dat ze bij de ene de PVR150 bedoelen dus zonder FM-tuner en bij de andere de PVR150MCE die wel een FM tuner heeft.
De MCE versie is altjid OEM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 22:30

ThaHandy

Discovery Channel

wd200 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:34:
[...]

mpeg is dvd matriaal .. dus makkelijk zo op dvd te branden ofz wat ?

[...]

en dit klinkt al rusisch voor me zou je iets duidelijker kunnen zijn

waarom 2 kaarten ?

[..]
valt wel mee niet? :)

MCE neemt de opnamens op in een .DVR-MS (TS) formaat wat een MPEG2 (TS) stream is met "rommel/info" er bij :P (altijd handig bij series)
met autoDVRconverter converteer is deze naar een MPEG2 (TS) bestand
met PVAStrumento deze naar een MPEG2 (PS)
en dan als laatste de MPEG2 inladen met Dirtualdub(mpeg2 version) editen/cropen/cuten en opslaan als Xvid 2pass AVI

verschil TS/PS:
http://www.offeryn.de/dv.htm#pvas (rechts onder)

en ik gebruik 2 kaarten (=4 tv kanalen tegelijk) omdat ik vaak 2 of meerdere series/programma's heb die beginnen rond dezelfde tijd en/of achter elkaar beginnen, die overlappen elkaar dan
dat red ik niet met 1 kaart(2 tuners)

[ Voor 4% gewijzigd door ThaHandy op 24-10-2005 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
ik denk dat ik maar ga voor de pvr 150 voor de 55 euro lijkt me het een prima kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35

henri8096

BIM is not a software!

Ik lees hier nu veel over de 150MCE.
Ik heb em zelf ook, en ik moet zeggen dat ik de beeldkwaliteit geweldig vind.

Ook de opnames zijn geweldig.

Even belangrijk voor de mensen die hem willen kopen.
De 150MCE is kaal, dus alleen de kaart. (geen AB, geen software, etc.)

Wil je dus opnemen met dit ding, dan heb je of WinMCE 2005 nodig,
of moet je er zelf software voor regelen.

De "gewone" 150 heeft een AB erbij, software, etc.
Deze heeft echter geen FM tuner.

(vond dit wel belangrijke info voor iedereen die een 150 wil kopen)

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

henri8096 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:04:
Ik lees hier nu veel over de 150MCE.
Ik heb em zelf ook, en ik moet zeggen dat ik de beeldkwaliteit geweldig vind.

Ook de opnames zijn geweldig.

Even belangrijk voor de mensen die hem willen kopen.
De 150MCE is kaal, dus alleen de kaart. (geen AB, geen software, etc.)

Wil je dus opnemen met dit ding, dan heb je of WinMCE 2005 nodig,
of moet je er zelf software voor regelen.

De "gewone" 150 heeft een AB erbij, software, etc.
Deze heeft echter geen FM tuner.

(vond dit wel belangrijke info voor iedereen die een 150 wil kopen)
idd
PVR_150 = AB
PVR_150MCE = zonder AB maar met FM radio

PVR150_PVR250_PVR350_PVR500

chrisTV en windvr werkt er wel op maar audio wil vaak net werken omdat de audio via de TVkaart gaat(PCI) ipv de geluidskaart
waardoor windows media encoder en movie kamer er niet mee kunnen werken (ook vanwege de mpeg encoder)

[ Voor 16% gewijzigd door ThaHandy op 25-10-2005 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik heb een PVR-150 gekocht en ben er best tevreden mee. Beeldkwaliteit is goed, alleen de meegeleverde software is en werkt nogal lelijk. Ik wou zo eens Windows MCE proberen om te kijken hoe dat een beetje in elkaar steekt/werkt.Ik heb de VHS recorder er nog niet op aangesloten, maar ik verwacht dat dat via de s-video ingang weinig problemen op zal leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
zo AB is toch wel zeer handig maar om daar iets van 3 tientjes meer voor te betalen moet ik over na denken, aangezien ik me pc toch opnieuw moet installeren is het misschien handig om gelijk xp pro MCE op te zetten :)

en de gewone 150 en 150mce

is die MCE speciaal gemaakt voor windows MCE of funcioneren beide kaarten goed op windows MCE ?
maar beeldkwaliteit 150 en 150MCE is het zelfde ?

[ Voor 20% gewijzigd door wd200 op 26-10-2005 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003

M-ThijZ

Riding on Rails

Als je puur voor MCE gaat zou ik voor de MCE versie gaan. Ik heb dus geen MCE versie gekocht, en dat uit zich binnen MCE alleen in de radio tuner die niet werkt, en het niet hebben van de originele AB.
Echter als je de inhoud in C:\Windows\Irremote.ini vervangt door http://pastebin.com/406308 werkt de hauppauge afstandsbediening ook goed, maar niet volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
M-ThijZ schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:31:
Als je puur voor MCE gaat zou ik voor de MCE versie gaan. Ik heb dus geen MCE versie gekocht, en dat uit zich binnen MCE alleen in de radio tuner die niet werkt, en het niet hebben van de originele AB.
Echter als je de inhoud in C:\Windows\Irremote.ini vervangt door http://pastebin.com/406308 werkt de hauppauge afstandsbediening ook goed, maar niet volledig.
die mce versie is 55 euro en de retail versie 77 nou ja .. AB is handig maar voor de rest. voor die 2 tientjes kan ik het wel missen.
en iedereen heeft verder zowel ze software bronnen.

ik ga dan denk ik maar voor de MCE versie.

Voldoet windows xp Media Center ?

[ Voor 4% gewijzigd door wd200 op 26-10-2005 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:32

Exirion

Gadgetfetisjist

wd200 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:39:
die mce versie is 55 euro en de retail versie 77 nou ja .. AB is handig maar voor de rest. voor die 2 tientjes kan ik het wel missen.
Jij kijkt ook nog TV op een TV zonder afstandsbediening?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ik zou hem ook zonder Hauppauge AB kopen maar dan wel de MS-MCE AB aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Exirion schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 15:48:
[...]

Jij kijkt ook nog TV op een TV zonder afstandsbediening?
er staat een tv op me kamer met AB ;)

als je de vorige posten gelezen heb wil ik de kaart gaan gebruiken om optenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 01:32

Exirion

Gadgetfetisjist

wd200 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:22:
als je de vorige posten gelezen heb wil ik de kaart gaan gebruiken om optenemen.
Als je het gemak van MCE eenmaal ervaren hebt dan wil je 'm echt niet meer zonder remote control :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 19:06
ThaHandy schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:49:
[...]

idd
PVR_150 = AB
PVR_150MCE = zonder AB maar met FM radio

PVR150_PVR250_PVR350_PVR500

chrisTV en windvr werkt er wel op maar audio wil vaak net werken omdat de audio via de TVkaart gaat(PCI) ipv de geluidskaart
waardoor windows media encoder en movie kamer er niet mee kunnen werken (ook vanwege de mpeg encoder)
in heb deze kaart zelf getest onder windows xp pro met hauppauges eigen wintv2000 programma. de installatie van de drivers moet in de juiste volgorde gedaan worden, maar dan werkt het zonder problemen. gratis alternatief voor MCE 2005: http://mediaportal.sourceforge.net/

http://www.gallm.com/default.aspx

ik heb hiervan de tv functie nog niet zelf getest, maar schijnt wel te werken.

/edit: GALLM toegevoegd

[ Voor 4% gewijzigd door qrazi op 26-10-2005 18:23 ]

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67204

Beste medetweakers, ik ben compleet nieuw met tv-kaarten en kon er helaas vrij weinig info over vinden dus hoop ik hier meer antwoorden te vinden. Ik zoek een tv-kaart die simpel weg gewoon de beste beeldkwaliteit geeft, hij hoeft geen tv-out te bezitten want ik kijk op mijn 22" monitor en opnamenkwaleit ect is niet zo belangrijk, dat kan ik beneden wel. In mijn PC zit nu een geforce 2 dus een eventuele all in one als die de beste kwaliteit zou leveren is ook geen probleem, vervangen we gewoon de geforce 2. Een afstand bediening zou ik wel erg prettig vinden.

thx,

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Exirion schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:38:
[...]

Als je het gemak van MCE eenmaal ervaren hebt dan wil je 'm echt niet meer zonder remote control :)
MCE AB is 50 euro en voor die van hauppage is het maar 20 euro meer..

maar MCE AB is het handig beeldscherm staat 2 meter van gewone TV vandaan die wel wat groter is als me pc scherm..

het gaat me puur om het opnemen, indien nodig wil ik hier voor XP pro MCE instaleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:40
zit nu ook na te denken over een tv-kaart voornamelijk voor MCE etc.

zit op moment te twijfelen over de Haupage PVR-150MCE
de kaart die zo te zien velen hier hebben of over NVTV tv kaart van XFX.

bij reviews schijnt de NVTV tv kaart het altijd goed te doen en hij is ook MCE compatible.
Dus mijn vraag is waarom er zo weinig te vinden valt over de NVTV en waarom op veel plekken de haupage 150 word aanbevolen?

is de NVTV in real life soms niet zo goed als de PVR150?
want de prijs van beide is ongeveer hetzelfde.
of is er nog een model/merk in die klasse die ik vergeet?

[ Voor 6% gewijzigd door Deadsy op 28-10-2005 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

heeft er hier iemand ervaring met (of tips voor) een PCTV PRO (+ uitbreidingsbordje voor stereo) en ChrisTV (4.70)?

ik probeer natuurlijk de kwaliteit zo hoog mogelijk te krijgen, maar ik ben hier nogal nieuw in dus ik weet niet precies welke opties ik moet gebruiken ..

Specs:
A7n8x deluxe 2.0
Athlon XP 2600+ @ 3200+
2x 512MB ddr dual channel
Audigy 2
Club3d 9600XT 128MB
Seagate 120GB 7200rpm, 8mb cache , sata-150
Pinnacle PCTV Pro (+uitbreidingsbordje) (@driverversie 5.50a)

Gebruik WinXP Pro SP2 en Christv Pro 4.70

nog een specifiek vraagje: ik doe mijn geluid nu via de mic ingang van m'n audigy, maar kan ik dan eigenlijk wel stereo ontvangen? (of is dat alleen maar mono?)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 30-10-2005 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
kan iemand maar een screenshot geven van een stukje tv dat is opgenomen met een Hauppauge WinTV PVR-150MCE OEM.

voor de kwaliteit te bekijken :)

• wd200
niemand ?

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

• wd200
Ziet er zeer goed uit.
verder kwam ik deze info tegen
For example, the WinTV PVR-250 is identical to the PVR-500, although the latter has two tuners.

ook leuk om te weten :)

voor de 150 pvr MCE oem, kwam ik deze info tegen

Opmerking: De Media Center afstandbediening wordt gebruikt voor de bediening van de TV tuner in Windows XP Media Center Editie 2005

houd dat in dat die alleen te gebruiken is met AB ?

[ Voor 41% gewijzigd door wd200 op 17-11-2005 21:53 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:49
wd200 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:49:
houd dat in dat die alleen te gebruiken is met AB ?
Nee.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• wd200
toevallig ben ik jarig ... zaterdag --> mama.. heb een leuke kado gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 23:12
subsonik schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:38:
<snip>
Volgens mij is de PVR150-MCE technisch gezien wel een goede kaart, maar bestaat er simpelweg geen goede software/drivers voor. Ik heb al vele avonden in het knoeien met deze kaart gestoken, allerlei drivers geprobeerd, urenlang fora afgeschuimd op zoek naar mogelijke oplossingen. Ben het beu, morgen haal ik mij een Compro kaartje. Iemand een PVR150 hebben? :)
Ben achteraf toch blij dat ik géén Compro kaartje gehaald heb. De laatste versie van ChrisTV werkt naar behoren. Opnemen in MPEG hardware modus werkt perfect. Enige punt van kritiek is dat na veel zappen de boel onstabiel kan worden, dan moet je ChrisTV even herstarten.

Van alle software die ik getest heb (en geloof me, da's een PAK) is ChrisTV wel het beste programma. De software van Hauppauge zelf is gewoon rommel :)

Als kwaliteits-testje heb ik een stukje uit een live-cap geupload:

[url=http://www/forumstuff/got/lamb-extract.avi]lamb-extract.avi (42Mb)[/url]

Het betreft een stukje van 1:17 min uit een live-optreden van Lamb (hoop dat het toegelaten is). MPEG2 HW encoded opgenomen aan 8mbit, gehercodeerd naar 4mbit xvid/vbr mp3 om geen kwaliteitsverlies te hebben. 't Is een relatief moeilijk stukje video, met grote zwarte vlakken (ruis) en diagonale lijnen (aliasing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
heb nu de pvr 150 OEM MCE gekocht maar ik krijg heb niet werkend.
geen juiste drivers :S

heb ik zo file die zegt ga drivers installeren ..

maar dan zegt die nieuwe hardware instaleren dat die geen drivers kan vinden ?
wie helpt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
Deze drivers werken hier perfect, zowel onder w2K als onder wXP. Volledige procedure staat er stap voor stap bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
subsonik schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:11:
Deze drivers werken hier perfect, zowel onder w2K als onder wXP. Volledige procedure staat er stap voor stap bij :)
Als ik door verwijs na die map vind die geen drivers

xp pro voldoende toch ?

//edit
het werkt kan alleen sbs slecht ontvangen

op tv is het wel gewoon goed

[ Voor 11% gewijzigd door wd200 op 21-11-2005 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-05 13:54

bosaap22

Doing things I'm good at.

Ik heb een Asus tvkaartje met die nieuwe Philips chip erop. (SAA7135)

TV kijken werkt met Fly2000. Alleen het opnemen van programma's werkt maar half. Ik heb wel beeld, maar het geluid doet het niet. Ook als ik alleen geluid opneem (Wav), hoor ik niks.
Heeft dit te maken met dat extra trekketje dat bij die kaart zit? Er zit een intern audiostekketje bij dat je (volgens mij) in je audiokaart moet pluggen. Iemand die dit herkent en me kan vertellen of het inderdaad met dat stekketje te maken heeft en waar ik deze dan in moet pluggen. Heb audio on board op een Asus A7n8X-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
de pvr 150 werkt aleen met dscaler is het beeld niet goed ik mis de onderste regels.
ook op full screen.

als ik het scherm versleep valt dat op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wd200 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 11:03:
de pvr 150 werkt aleen met dscaler is het beeld niet goed ik mis de onderste regels.
ook op full screen.

als ik het scherm versleep valt dat op
Heb je niet per ongeluk het beeld verplaatst met de pijltjestoetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04 20:04
Hoi,

Mijn doel is om mijn NTSC videobanden op DVD te zetten en dit betekent dat de kaart PAL60 signaal (=ntsc playback op PAL tv) moet kunnen capturen op hoge resolutie.

Leadtek Winfast TV2000 XP Expert:
==========================
Heb recent een Leadtek Winfast TV2000 XP Expert (Conexant CX23881-19 chip) gekocht en uitgeprobeerd, maar ben niet tevreden over de capture kwaliteit.
Ik heb VirtualDub, VirtualVCR en Dscaler capture uitgeprobeerd op de Leadtek. Beste kwaliteit gaf Dscaler maar toch niet goed genoeg. Allen konden ze PAL60 aan. Vele tv kanalen op de Leadtek hadden storende strepen in Winfast software. Dscaler kon de kleuren van de tv kanalen niet goed weergeven (groenig/verkleurd). Deze kaart breng ik dus terug.

Asus MyCinema-P7131 Dual:
=====================
Vandaag de Asus MyCinema-P7131 Dual kaart gehaald. Kaart ziet er kwalitatief beter uit dan de Leadtek...geen grote lelijke zilveren tuner box op de kaart. Chipset is SAA7131E. Asus software (met spyware!) gaf de tv kanalen weer zonder strepen. Instellen en zappen van de tv-kanalen waren trager dan de Leadtek.
Dscaler herkende deze kaart niet...zag een SAA7133 chip en tuner werd niet herkend (welke moet dit zijn?). Kon geen tv kijken dus met Dscaler...en bij capturen van PAL60 kreeg ik het juiste beeld, maar geen geluid. Dscaler zei dat het geluid mono was(?). Moet ik een geluidskabeltje (niet meegeleverd) van de kaart naar mijn onboard audio verbinden?...ik had begrepen dat deze kaart de audio ook via de pci-bus kon transporteren. Indien ik de Dshow optie kies in Dscaler dan krijg ik wel geluid, maar is het beeld gewoon slechter geworden.
Bij Fly2000 kreeg ik totaal niks voor elkaar...kon de tv kanalen niet afstellen, geen beeld, geen geluid. Fly2000 herkende de kaart ook niet.
VirtualDub gaf beeld maar weer geen geluid.
Graag hoor ik van iemand hoe ze hun kaart met Dscaler/Fly2000 hebben afgesteld.

Verder kwam ik een andere tv-kaart tegen die nog binnen mijn budget viel. Eentje met een mpeg2-encoder(!) ingebouwd, nl XFX NVTV mpeg2 tv (fm) tuner met SAA7174AHL chipset van Nvidia. Aangezien de Asus bij capturen mijn pc (p4-3ghz, 1gb ram) vertraagd, overweeg ik deze kaart ook eens uit te proberen... Iemand die deze kaart al heeft en gebruikt met VirtualDub/Fly2000/Dscaler? Kan die PAL60 capturen? Deze kaart kwam ik in maar 1 zaak (!) tegen...er worden jammer genoeg alleen maar Pinnacle en Hauppauge verkocht.

Alvast bedankt voor de info.

Mvg,
LR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
bosaap22 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 10:27:
Ik heb een Asus tvkaartje met die nieuwe Philips chip erop. (SAA7135)

TV kijken werkt met Fly2000. Alleen het opnemen van programma's werkt maar half. Ik heb wel beeld, maar het geluid doet het niet. Ook als ik alleen geluid opneem (Wav), hoor ik niks.
Heeft dit te maken met dat extra trekketje dat bij die kaart zit? Er zit een intern audiostekketje bij dat je (volgens mij) in je audiokaart moet pluggen. Iemand die dit herkent en me kan vertellen of het inderdaad met dat stekketje te maken heeft en waar ik deze dan in moet pluggen. Heb audio on board op een Asus A7n8X-E
Stekkertje gewoon op je line-in aansluiten. Hierna line-in als opnamebron selecteren.

• LaptopRookie
LaptopRookie schreef op woensdag 23 november 2005 @ 18:53:

Verder kwam ik een andere tv-kaart tegen die nog binnen mijn budget viel. Eentje met een mpeg2-encoder(!) ingebouwd, nl XFX NVTV mpeg2 tv (fm) tuner met SAA7174AHL chipset van Nvidia. Aangezien de Asus bij capturen mijn pc (p4-3ghz, 1gb ram) vertraagd, overweeg ik deze kaart ook eens uit te proberen... Iemand die deze kaart al heeft en gebruikt met VirtualDub/Fly2000/Dscaler? Kan die PAL60 capturen? Deze kaart kwam ik in maar 1 zaak (!) tegen...er worden jammer genoeg alleen maar Pinnacle en Hauppauge verkocht.
Las en zag dat deze Nvidia niet zo'n goeie kwaliteit geeft vergelijken met de Hauppauge 250/350....dus die is van de baan.

Ik las dat de Terratec Cynergy 400/600 wel volledig ondersteunt wordt door Dscaler/Fly2000. Welk chipset zit op beide? Kan je PAL60 selecteren met deze kaart? Hoe is de capture kwaliteit? Ik zou deze ook graag willen uitproberen, alleen is het probleem dat ik hem alleen via post kan bestellen...geen enkele zaak heeft het hier....en of ik dan zo makkelijk mijn geld terug krijg bij ontevredenheid is niet zeker... ik hoor graag jullie ervaringen met deze Terratec. Op kieskeurig.nl zag ik dat rond 50/60 euro de 400 versie te krijgen is. Indien de 400 en 600 intern als enige verschil geen radio heeft dan bestel ik de 400. Hoe lang is deze kaart al op de markt?

• wd200
ik heb chris tv gebruikt om iets in te programeren en op te nemen ..
is gelukt alleen er staat wat fout ingesteld waar moet ik zoeken

ik heb een PVR 150 hardware mpeg encoder alleen film van 5 MINUTEN is 256 MB ... lijkt me wat groot

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
wd200 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:00:
ik heb chris tv gebruikt om iets in te programeren en op te nemen ..
is gelukt alleen er staat wat fout ingesteld waar moet ik zoeken

ik heb een PVR 150 hardware mpeg encoder alleen film van 5 MINUTEN is 256 MB ... lijkt me wat groot
De grote hangt af van de kwaliteit die je insteld. Als je em op max zet ( 12 Mbit ) dan zal het bestand inderdaat erg groot worden.

• wd200
geforce5_guy schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:01:
[...]

De grote hangt af van de kwaliteit die je insteld. Als je em op max zet ( 12 Mbit ) dan zal het bestand inderdaat erg groot worden.
ok en hoeveel aantal Mbit is nog wel te doen ? kwalitatief grootte verhouding..

want nu 20 min film is 1gig

//edit

nieuw probleempje erbij zoja ik chris tv open, demp die me volume :S..
waar kan ik dat uit zetten

[ Voor 14% gewijzigd door wd200 op 25-11-2005 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
Je kan misschien ook eens zelf wat uitzoeken ipv. het steeds te komen vragen :) Volume muting staat gewoon tussen de opties, en welke bitrate jij nog doenbaar vindt hangt helemaal van jouw smaak af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Die Asus My Cinema-P7131Dual gaat maar terug...krijg totaal geen geluid onder de nieuwe Dscaler die het ondersteund. Krijg alleen geluid indien ik Dshow binnen Dscaler kies, maar dan is de beeldkwaliteit van dermate slechte kwaliteit dat je ervan kan huilen. Ik moet denk ik een kabeltje intern doorlussen naar mijn Asus P4PE moederbord, maar de connectoren zijn verschillend...enigste optie is de connector op de tvkaart open te knippen met kans op beschadiging, zodat een bredere plugje erin past. Soms sloeg die gewoon vast. Heb nu de Terratec Cinergy 400 besteld die de audio buitenom door lust.
Vond tevens een super programma die veel betere kwaliteit gaf dan Dscaler, zowel voor TV als opname...nl CrisTV...alleen werd door het gemis van de intern audiokabeltje steeds het tv geluid opgenomen indien ik video probeerde op te nemen. Verder liep de audio en beeld bij tv opnames niet synchroon.
Voor de mensen die PAL60 ook proberen op te nemen...de nieuwe Pioneer dvdrecorders kunnen PAL60 opnemen :-)...als die Terratec Cinergy 400 capture kwaliteit slecht is, dan verkoop ik het en schaf mij zo'n recorder aan. Ik vraag mij alleen af of andere dvdspelers die opgenomen PAL60 dvd-r dan kan afspelen?...of evt kan ik het op DVD-RW branden en op pc converteren naar echte PAL/NTSC? Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53610

LaptopRookie schreef op maandag 28 november 2005 @ 09:21:
Vond tevens een super programma die veel betere kwaliteit gaf dan Dscaler, zowel voor TV als opname...nl CrisTV...alleen werd door het gemis van de intern audiokabeltje steeds het tv geluid opgenomen indien ik video probeerde op te nemen. Verder liep de audio en beeld bij tv opnames niet synchroon.
Dan ben jij toch een van de weinige die de kwaliteit van ChrisTV beter vind dan die van Dscaler. Als je Dscaler eenmaal goed ingesteld hebt levert die echt veel betere kwaliteit. Probeer anders de laatste alpha versie (4.1.14) eens Dscaler Alpha donwload. Die draai ik zelf ook en die werkt perfect, nog geen enkel probleem mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Anoniem: 53610 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 14:20:
[...]

Dan ben jij toch een van de weinige die de kwaliteit van ChrisTV beter vind dan die van Dscaler. Als je Dscaler eenmaal goed ingesteld hebt levert die echt veel betere kwaliteit. Probeer anders de laatste alpha versie (4.1.14) eens Dscaler Alpha donwload. Die draai ik zelf ook en die werkt perfect, nog geen enkel probleem mee gehad.
daarbij heb ik nog steeds het zelfde probleem dat ik het venster niet volledig kan benutten

bv.

zit een film te kijken en de ondertitels ongeveer zo stuk, zie ik niet.
tenzij ik met mij muis het scherm(titelbalk) versleep dan zie je het flikker er is dus meer.

ook niet goed stelbaar met de pijltjes.. heel raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
De Asus My Cinema-P7131Dual heb ik niet meer, maar ik heb nu de Terratec Cinergy 400. Waar bij de Asus ChrisTV perfect werkte, is dit nu veel minder met de Terratec. Het beeld van de tv zenders ziet er niet stabiel uit in Dscaler en trilt lichtjes. Het beste programma voor de Terratec is nu Fly2000TV...vind alle tv zenders en het beeld ziet er perfect uit...tot dus ver nog geen audio/video sync problemen. Ik vond de beeldkwaliteit van de Asus toch ietsje beter uit zien eigenlijk in ChrisTv. Nu maar even PAL60 capture test doen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Vraag:

De combinatie Asus TV-FM 7135 met Fly2000 heb ik hier werkend. Super beeld, alleen krijg ik het geluid maar uit twee boxen i.p.v. uit 4. Geluid komt van de onboard soundstorm van mijn Asus A7n8X-E Deluxe moederbord.
Wellicht is het een instellingsfout. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
Ik capture video met Fly2000 en mijn Terratec Cinergy 400 kaart. Ik krijg nu een ge-uncompressed avi met audio...met welk programma en codec kan ik het achteraf naar MPEG-2 comprimeren om een dvd aan te maken? Zou graag willen zien hoe goed de kwaliteit dan is op televisie. Fly2000 geeft echt goed alle tv kanalen weer...zelfs RTL4 is storingsvrij itt op mijn televisie.
Dscaler neemt op, maar de audio is vervormt/echood en klinkt zacht. Verder zie ik interferentie strepen door het beeld en trilt het beeld. Wat zijn de juiste instellingen voor Dscaler icm de Cinergy 400 eigenlijk? Ik heb trouwens die audio-doorlus kabel naar de onboard audio op mijn Asus P4PE moederbord, anders neemt die gewoon geen geluid op. Fly2000 neemt de audio zonder enige vervorming op. Dank voor enige advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Laatst online: 23-04 17:49
na een her install van mijn pc werkt mijn tvkaart (asus 7134o f 5) niet meer en ik heb al vanalles geprobeerd zoals verschillende programma's , opnieuw de kaart inzetten en verschillende drivers....

weet iemand hoe dit komt :/ of heb ik gewoon last van een dooie kaart na 1,5 jaar gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
kenny89 schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 09:46:
na een her install van mijn pc werkt mijn tvkaart (asus 7134o f 5) niet meer en ik heb al vanalles geprobeerd zoals verschillende programma's , opnieuw de kaart inzetten en verschillende drivers....

weet iemand hoe dit komt :/ of heb ik gewoon last van een dooie kaart na 1,5 jaar gebruik?
Ziet Windows de hardware wel in de device manager?...of zit de kaart nu in een andere pci-slot? (irq-conflict?). Was de herinstallatie op een schone harddisk...of heb je het er overheen geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

kenny89 schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 09:46:

Probeer eens de drivers op deze site:

http://members.home.nl/fly2000/index_e.html

BIj download ---> WDM drivers for Philips SAA713x

[ Voor 6% gewijzigd door bosaap22 op 02-12-2005 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
die drivers heb ik geprobeerd... windows herkend mijn kaart perfect, installeren ervan gaat ook allemaal perfect, alleen krijg ik met geen programma's beeld...heb 3 programma's geprobeerd... dscaler , fly2000(gebruikte ik voorheen dus had meteen al een lijst met goede frequenties enzo maar dat werkte ook niet) en het meegeleverde programma die op de cd van asus stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kenny89 schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 17:02:
die drivers heb ik geprobeerd... windows herkend mijn kaart perfect, installeren ervan gaat ook allemaal perfect, alleen krijg ik met geen programma's beeld...heb 3 programma's geprobeerd... dscaler , fly2000(gebruikte ik voorheen dus had meteen al een lijst met goede frequenties enzo maar dat werkte ook niet) en het meegeleverde programma die op de cd van asus stond.
Twee maal installeren. Eerste install heb je al uitgevoerd. Kijken in device manager naar uitroeptekens voor die philips tuner en daarvoor dezelfde drivers gebruiken als je de eerste keer hebt gebruikt. Ik heb nooit begrepen waarom dit altijd in twee slagen moet, maar ja, het zij zo 8)7 .
Kaart is in ieder geval niet dood omdat windows hem nog steeds herkent er ook drivers voor accepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Hey Tweakers,

Ik wil graag van mijn huidige pc een soort van media pc maken;

Me specs zijn : ( in het begin een uber game pc maar tegenwoordig niet echt meer ;) )

Mobo : Asus a7v880
Cpu : Athlon Xp 3000+
Koeler : Zalman CNPS-6000-Cu
Voeding : Huntkey 350watt
Geheugen : 2x 512mb Pc3200
Hd : 1x WD 160gb & 1x Hitachi 160gb , beiden zijn ATA schijfen
Speler/Brander : Nec 3540b

Nu ga ik in dit jaar nog het huis uit en ik heb geen videorecorder tot mijn beschikking en een Dvd recorder is me eigenlijk te duur.

Nu zat ik te denken om een goede tv kaart er in te zetten om programma's voor me zelf op te kunnen nemen, me budget is 100 euro en geen cent duurder :).

Maar ik heb eigenlijk geen verstand van tv kaarten , 0,0.

Het liefste zal ik kunnen opnemen op dvd kwaliteit en als het kan dat hij het gelijk bij het opnemen op een dvd-r en/of dvd-rw zet ipv op de hardeschijf ( indien mogelijk ).

Nu is mijn vraag eigenlijk wat een goede tv kaart is voor dat geld.
Afstand bediening is ook van belang, die komt buiten het budget van 100 euro uit, de 100 euro is puur voor de tv-kaart en niet tv-kaart en afstandsbediening.

Het liefste behou ik ook gewoon mijn Windows Xp Pro incl sp2.

Wie heeft voor mij de beste oplossing ?

De tv kaart hoeft niet nog uit te zijn maar wel binnen een half jaar er is dus niet bepaald haast mee.

Iedereen alvast bedankt voor de moeite.

Ik heb zelf de pvr1100 MCE bekeken maar kan die wel op Win Xp Pro Sp2 ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Joh, wat heb je zelf zoal uitgezocht? Dat direct opnemen op dvd zou ik vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

k heb zelfs al een leadtek tv kaart gehad, en die was gewoon bagger, vandaar dat ik ook geen tv kaarten hier op noem.

Ik heb zelf naar de Club3D gekeken maar ik weet niet of dat wat is.

Deze keek ik naar : http://www.club-3d.com/pr...ercode=ZAP-TV2100&show=&p

Is het ook mogelijk om deze kaart gewoon in xp pro sp2 te gebruiken ? :
http://www.hauppauge.co.u...s/data_hvr1100mcekit.html

en een oud collega van mij noemde de Hauppauge WinTV USB2 op.

@ Noork, hoezo zou ik dat moeten vergeten ? Is dat niet mogelijk dan ?

[ Voor 7% gewijzigd door -Thunder- op 05-01-2006 15:51 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
-ThUnDeR- schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:50:
Is het ook mogelijk om deze kaart gewoon in xp pro sp2 te gebruiken ? :
http://www.hauppauge.co.u...s/data_hvr1100mcekit.html
@ Noork, hoezo zou ik dat moeten vergeten ? Is dat niet mogelijk dan ?
Ik quote van de Nederlandse Hauppage site
Systeem eisen
Microsoft® Windows® XP of, Windows XP Media Center Edition 2005
Hier staat overigens niet expliciet 'mce kit' bij.

Waarom eigenlijk een HVR en niet bijvoorbeeld de WinTV-PVR-150 of WinTV-PVR-350?

Het rechstreeks branden schijnt te kunnen, maar zelf lijkt me het niet al te best.
check dit topic: Tv signalen rechtsreeks schrijven op DVD

[ Voor 20% gewijzigd door Noork op 05-01-2006 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

De pvr 350 zit over mijn budget heen, de pvr150 staat op redelijk veel plaatsen op Pre-Order.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 21:30
@THUNDER, mocht je ooit er over denken om de pvr500 te kopen.. Niet doen, deze werkt niet samen met de A7V880. Staat op diverse hauppage fora e.d.

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ah oke bedankt brooks123 :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Laatst online: 28-05 15:50
wat dacht je van een XFX NVTV MPEG2 TV Tuner PAL voor 55 euro :)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

@ wouter37

Die is low profile en heb ik niets aan, zo te zien heeft hij ook niet geweldig veel uit/in gangen.

Ik heb zelf de hapauge pvr 150 in gedachten

[ Voor 18% gewijzigd door -Thunder- op 06-01-2006 12:45 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter37
  • Laatst online: 28-05 15:50
-ThUnDeR- schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:44:
@ wouter37

Die is low profile en heb ik niets aan, zo te zien heeft hij ook niet geweldig veel uit/in gangen.

Ik heb zelf de hapauge pvr 150 in gedachten
wat heeft low profile er mee te maken :?
verder moet je natuulijk wel ff kijken of je die uitgangen wel gaat gebruiken
voor het geluid kan je ook gebruik maken van een geluidskaart of onboard geluid

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik heb een Creative Soundblaster Audigy in me pc zitten, ik wil zowiezo , geluid in/uit, video in/uit hebben , radio is niet perse nodig daarvoor heb ik een radio en internet.

Het liefste zit bij de tv-kaart ook een remote control.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-02 18:54
Ik zat er over te denken om een tv kaartje te kopen. Nu had ik gezien dat er al pinnacle pctv stero kaartje was voor 28,90 incl verzendkosten!
www.alternate.nl/html/sho...etails.html?artno=JKPI98&

Had er ook nog een paar gevonden rond de 40 euro

Conceptronic
www.conceptronic.net/site...Prod_ID=1145&Prod=CTVFMi2

E-tech
www.e-tech.nu/Product_Det...G=N&LANG=N&SUB=Multimedia

en een WinFast TV2000 XP Expert
http://www.paradigit.nl/pdf/10011651v.html

Welke hiervan zou het beste zijn of zal het eigenlijk niet zoveel uitmaken?
Zat ook nog even te denken om er een te kopen met hardwarematige MPEG decompressie. Maar denk dat die meteen een heel stuk duurder zijn. En gebruikt je pc de mpeg decompressie van je tv kaart ook als je bezig bent met videoeditten? Zo ja als je iets aant comprimeren bent met mpeg verschilt de kwaliteit hier dan heel erg veel van per mpeg kaart zodat als je een beetje een goede kwaliteit wilt hebben je meteen boven de 100 euro uitkomt?

Lees net dat die van conceptronic knap beroerd is. En die pinnacle best ok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-05 15:00

Technicality

Vliegt rechtsom...

Wat is op dit moment de beste usb/usb2 tv kaart als je kijkt naar beeldkwaliteit? Mijn ouders willen graag tv kunnen kijken op een van onze laptops, en daar past helaas geen pci in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142050

ik zouw echt een Hauppauge "WinTV PVR 350" neemen en
die is geen 250 euro maar 155 euro en dan heb je ook iets.
ik zie geen pixel rag :D wel jammer dat de driver suport wat
maagertje is, met wat tweak kan het scherper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Oke ik heb dus de pvr 150 besteld, maar heel teleurstellend is die heel slecht leverbaar :(,
mijn vraag is of pinnacle 110i ook een goede kaart is ?
is die ongeveer gelijk aan de pvr 150 van happaugge ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
8) mijn tvkaart werkt weer... en het grappige is dat ik niks heb gedaan. Ik weet niet hoe het zat, maar waarschijnlijk was het signaal veel te zwak , want ik had een andere computer gebruikt met een aldi tv tunerchip erin en die pakte hem wel. Hierna een nieuwe kabel gekocht (15mtr) en 2 metalen connectoren en de kwaliteit is heel erg goed ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

't gaat bij mij waarschijnlijk de hvr 1100 worden, deze kan namelijk worden gebruikt in xp pro en xp mce en dat komt me goed uit :), kwa kwaliteit en opname lijkt me deze ongeveer gelijk aan de pvr 150 alleen is deze weer iets duurder

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:39
-ThUnDeR- schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:53:
't gaat bij mij waarschijnlijk de hvr 1100 worden, deze kan namelijk worden gebruikt in xp pro en xp mce en dat komt me goed uit :), kwa kwaliteit en opname lijkt me deze ongeveer gelijk aan de pvr 150 alleen is deze weer iets duurder
Groot verschil met de PVR 150 is dat de HVR-1100 GEEN hardware encoder voor analoge video opnames heeft.
Deze zal dus bij analoge TV opnames je processor zwaar belasten.
De HVR-1300 heeft hier WEL een hardware encoder voor.
Het DVB-T (digitenne/KPN) gedeelte is bij deze kaarten helaas nog niet goed bruikbaar vanwege de coderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ja ik had net ook gelezen dat je min. een 2,8 ghz moet hebben om mpeg2 bij de hvr1100 te gebruiken met opnemen, kheb maar een xp 3000+ dus dat gaat neit lukken optimaal.

heeft iemand nog een tv kaart ( het gaat me echt puur om het opnemen ) voor een max. bedrag van 85 euro

// Edit, mijn aanvullende vraag is, als ik nou toch nog aan de normale pvr150 kan komen en wil later een keer overstappen naar windows mce, werkt de kaart dan helemaal niet meer ? Moet ik dan weer een nieuwe kaart kopen ? Of zit er bij hauppauge ook een soort van mediecenter software meegeleverd ? Of valt er een mdie center software te downloaden die compatible is met die kaart ?

[ Voor 42% gewijzigd door -Thunder- op 09-01-2006 20:24 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:39
-ThUnDeR- schreef op maandag 09 januari 2006 @ 20:16:
// Edit, mijn aanvullende vraag is, als ik nou toch nog aan de normale pvr150 kan komen en wil later een keer overstappen naar windows mce, werkt de kaart dan helemaal niet meer ? Moet ik dan weer een nieuwe kaart kopen ? Of zit er bij hauppauge ook een soort van mediecenter software meegeleverd ? Of valt er een mdie center software te downloaden die compatible is met die kaart ?
Die PVR150 reatil en MCE zijn practisch hetzelfde, ze werken beide met zowel XP als MCE..
De software en drivers zijn gewoon uitwisselbaar.
Uit een vorige posting hierover van mij: [rml]The_Doman in "[ PVR 150 MCE] win XP ziet m niet"[/rml]

Zoals gezegd er zijn enkele subtiele verschillen, het basisontwerp is gewoon hetzelfde.
(Zelfs de 500MCE gebruikt dezelfde drivers als de PVR150)

De verschillen zijn:
De PVR150 MCE heeft een radio tuner aan boord, de PVR150 retail heeft dat niet
De PVR150 MCE gebruikt tulp/cinch pluggen voor de audio in, De PVR150 retail gebruikt hiervoor een minijack.
De PVR150 MCE heeft GEEN infrarood aansluiting, De PVR150 retail heeft deze wel!
(Dit kan dus inderdaad een probleem geven in een niet MCE machine)
Ik gebruik deze kaartjes nu al een jaar in gewone XP machines met diverse driverversies, dit werkt gewoon zonder problemen.

Helaas laten de drivers nog steeds te wensen over.. :(
Pvr-150/mce Geluidsopname Niveau In Te Stellen?
Drivers Zonder Afgeknepen Geluid En Kleurstrepen
Open Letter to Hauppauge Driver Engineers re. PVR-150 audio clipping issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Dus ik kan gewoon gaan voor de normale PVR-150 en later deze gewoon netjes in MCE gebruiken, het is geen probleem van de afstandsbediening, dan haal ik later wel een speciale MCE afstandsbediening, gaat deze dan wel werken of niet ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
-ThUnDeR- schreef op maandag 09 januari 2006 @ 20:16:
Ja ik had net ook gelezen dat je min. een 2,8 ghz moet hebben om mpeg2 bij de hvr1100 te gebruiken met opnemen, kheb maar een xp 3000+ dus dat gaat neit lukken optimaal.
In MJPEG (compressiefactor 19/20) en zonder audiocompressie gaat dat wel lukken. Hierna kun je het omzetten naar MPEG of DIVX (+ MP3) als je dat wilt. En je kan altijd een resolutie minder kiezen, bijvoorbeeld 640x480. Dat is goed genoeg voor analoge tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Oke maar ik wil het graag "perfect" voor elkaar hebben en dus niet veel aanpassingen moeten doen en zou graag lekker kunnen door werken op me pc ondertussen hij aan het opnemen is want heb al een aardig grote planning staan voor het openemen en dat gaat zon beetje elke dag dus gebeuren.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
-ThUnDeR- schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:38:
Oke maar ik wil het graag "perfect" voor elkaar hebben en dus niet veel aanpassingen moeten doen en zou graag lekker kunnen door werken op me pc ondertussen hij aan het opnemen is want heb al een aardig grote planning staan voor het openemen en dat gaat zon beetje elke dag dus gebeuren.
Dan toch voor de HVR 1300 gaan :) Maar ik zie echt geen poblemen door in mjpeg te cappen. Dan kun je gerust nog andere dingen op je systeempje doen, wees niet bang.

[ Voor 15% gewijzigd door Noork op 09-01-2006 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Dat kan denk ik me pc niet trekken, zal het met de pvr150 niet beter gaan dan ?

Edit : De hvr1300 ligt boven mijn budget, ik heb me budget al vermagert naar 85 euro.

[ Voor 37% gewijzigd door -Thunder- op 09-01-2006 22:41 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
-ThUnDeR- schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:40:
Dat kan denk ik me pc niet trekken, zal het met de pvr150 niet beter gaan dan ?

Edit : De hvr1300 ligt boven mijn budget, ik heb me budget al vermagert naar 85 euro.
Tja dat zeg ik de pvr150, lijkt me de beste koop. Maar is slecht leverbaar dus volgens jou? Ik weet verder niks over die pinnacle kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Volgens het bedrijf waar ik "altijd" mijn hardware haal ( Zelf stage gelopen daar dus ken iedereen er uitermate goed ) is de levertijd onbekend, het kan dus ook zijn dat hij er bijvoorbeeld deze week al ligt maar het kan ook zijn dat hij er pas over een maand ligt, er is geen haast mee maar hoe eerder des te eerder ik weer lekker kan opnemen ( Ja me videorecorder is defect :-P ), en weer lekker kan spelen met nieuw apparatuur, ik had zelf eerst een Leadtek xp2000 maar die vondt ik echt waardeloos, kwaliteit van het beeld / geluid vondt ik gewoon slecht en heb ik toen binnen 2 weken alweer verkocht.

Maar ik hou het dus op de Pvr 150 en bedank iedereen voor hun hulp.

Nog even op een rij waarom ik de Pvr 150 ga nemen ( misschien dan nog iemand kritiek/aanmerkingen er op ).

Ik neem de Pvr 150 omdat :
- Kwalitatief goed
- Goed beeld / Geluid
- Opnemen in zowel Mpeg1 & Mpeg 2
- Prijsverhouding
- Toekomst overga naar MCE en daar ook kan gebruiken alleen hoogswaarschijnlijk de afstandsbediening niet maar dan haal ik wel een MCE afstandsbediening, moet ook goed zijn denk ik.

Nogmaals iedereen bedankt :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik zit er over te twijfelen om een tvkaart te kopen maar:
ik zou als ik er een koop ook gelijk 1 willen hebben met radio en teletekst is ook wel handig (voor hetgeval me oude tv plotseling overlijdt :P
nou heb ik rond zitten kijken en viel me eerst de pinnacle PCTV pro op, deze is 80 euro excl verzend kosten en kennelijk al wat gedateerd..
na nog wat extra zoeken lijkt de PCTV 110i uitermate geschikt voor mij tis alleen jammer van het prijskaartjke (80 euro, deze kan ik e.v.t. halen)

dus mijn vraag is is die 110i die 80 euro waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Pinnacle, ik zeg van nee, zoek maar eens naar reviews op internet, die zijn niet zo spectaculeer.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
-ThUnDeR- schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 12:14:
Pinnacle, ik zeg van nee, zoek maar eens naar reviews op internet, die zijn niet zo spectaculeer.
wat is dan wel jou voorkeur en waarom precies, in de reviews die ik kon vinden O.a> tomshardware guide hoor je alleen echt slechte dingen over de software, maar dat kan ik waarschijnlijk wel oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
De uiteindelijk kwaliteit van een hauppauge 150 is veel beter dan een pinnacle 110i plus hij is goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
leonbong schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 22:34:
De uiteindelijk kwaliteit van een hauppauge 150 is veel beter dan een pinnacle 110i plus hij is goedkoper.
de 150 zelf kwil ik niet, wil namelijk ook radio hebben en de 150MCE zou dan in aanmerking kunnen komen voor 59 bij computerland
maar geen teletekst :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

pinnacles zijn niet spectaculair nee, maar 2ehands zijn pctv pro kaartjes wel lekker goedkoop te vinden (zelf 1 voor 10 euro gekocht) en dat is zeker wel leuk om mee te rommelen als je toch nog niet helemaal thuis bent in het hele gedoe.
Bij 10 euro ligt de prijs/kwaliteits verhouding ook nog fantastisch natuurlijk ;)

kwaliteit is zeker niet subliem, maar als je een goed prog gebruikt (met dscaler) en een redelijke pc hebt kun je er nog ruimschoots boven gemiddelde kwaliteit uit krijgen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 14-01-2006 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnsel
  • Laatst online: 08-03 21:07
mschol: De 150-MCE versie heeft wel degelijk teletext, ik heb hem zelf en ik kan in elk programma gewoon de teletekst functie gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

mschol schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 21:52:
[...]

wat is dan wel jou voorkeur en waarom precies, in de reviews die ik kon vinden O.a> tomshardware guide hoor je alleen echt slechte dingen over de software, maar dat kan ik waarschijnlijk wel oplossen...
Even met je wieltje om hoog scrollen , zie je mijn voorkeur ;)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:29

KingCrash

Angry Rabbit

Johnsel schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 01:42:
mschol: De 150-MCE versie heeft wel degelijk teletext, ik heb hem zelf en ik kan in elk programma gewoon de teletekst functie gebruiken...
Ik heb ook de MCE versie, maar kan geen teletekst vinden?
Ik gebruik Chris-tv als tune programma.
Welk programma gebruik jij, en hoe krijg je daarmee TT?

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Laatst online: 28-05 14:33

Dav0s

Hr?

Ik ben van plan een TV kaart te gaan kopen, en opzich ziet de Hauppage PVR-150 er goed uit. Enige probleem is dat mijn kast al behoorlijk vol zit met PCI kaartjes, dus was daarom naar de PVR-USB aan het kijken (dus niet de USB2.0). Weet iemand of dit heel veel uit maakt in kwaliteit etc.?
In principe wil ik er gewoon precies hetzelfde mee kunnen als met de PVR150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Knipje

[ Voor 100% gewijzigd door -Thunder- op 18-01-2006 21:26 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Laatst online: 28-05 14:33

Dav0s

Hr?

Ik voeg er nog een klein vraagje aan toe. Op de site van hauppage staat dat je een SoundCard nodig hebt om de TV Kaart te laten werken. Gaat het hier specifiek om een aparte kaart, of is een onboard soundcard ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Zow dat dit topic nog loopt joh :')

maarre OT:
Om echt goed en snel/helder (dus met een goede compressie) te kunnen opnemen, heb je dan perse een decoder nodig op je tv kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:38
Volgens sommigen is het beeld kwaliteit van een Hauppauge 150 en 500 hetzelfde, gebruiken ze dezelfde tuner en chipsets om het beeld op het scherm te toveren?

Huidige prijs van een 150MCE versie is 59 euro volgens de pricewatch. 2 van die dingen in je comp en je hebt zelfs meer functionaliteit dan een 500MCE, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-05 10:40

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Goodfella schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:08:
Volgens sommigen is het beeld kwaliteit van een Hauppauge 150 en 500 hetzelfde, gebruiken ze dezelfde tuner en chipsets om het beeld op het scherm te toveren?

Huidige prijs van een 150MCE versie is 59 euro volgens de pricewatch. 2 van die dingen in je comp en je hebt zelfs meer functionaliteit dan een 500MCE, of zie ik iets over het hoofd?
Nee en ik heb liever 2 150's dan 1 500 i.v.m. het storen.
Imperium schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 00:23:
Zow dat dit topic nog loopt joh :')

maarre OT:
Om echt goed en snel/helder (dus met een goede compressie) te kunnen opnemen, heb je dan perse een decoder nodig op je tv kaart?
Nee, maar een ENcoder scheelt behoorlijk cpu usage. (voor mce een 1600 mhz ipv 3000mhz) De huidge software decoders maken gebruik van je videokaart hebben niet zoveel nodig. (daarnaast zijn de meeste dvdspelers 198 mhz)
Dav0s schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:14:
Ik voeg er nog een klein vraagje aan toe. Op de site van hauppage staat dat je een SoundCard nodig hebt om de TV Kaart te laten werken. Gaat het hier specifiek om een aparte kaart, of is een onboard soundcard ook goed?
Onboard gaat ook prima je hoeft geen kabels te trekken.
KingCrash schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 11:51:
[...]

Ik heb ook de MCE versie, maar kan geen teletekst vinden?
Ik gebruik Chris-tv als tune programma.
Welk programma gebruik jij, en hoe krijg je daarmee TT?
In mediacenter kun je gewoon op de teletext knop van je ab drukken, indien je de 2004 ab heb gaat dit via more info.

[ Voor 19% gewijzigd door |sWORDs| op 26-01-2006 01:48 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
[quote]sWORDs schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 01:43:
[...]

Nee en ik heb liever 2 150's dan 1 500 i.v.m. het storen.

[...]

Jep, ik denk dat ik ook maar 2 kaartjes koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Wat is het voordeel/nut van 2 tv kaarten dan?

* Imperium is confused..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tegelijk op kunnen nemen (tvkaart 1) en kijken (tvkaart 2). Of twee verschillende stations tegelijk bekijken. Echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
Imperium schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 00:14:
Wat is het voordeel/nut van 2 tv kaarten dan?

* Imperium is confused..
Twee champions league wedstrijden tegelijk kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Deel II

Er is een deel II, deze kan denk ik nu wel gesloten worden.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Niet online
-Thunder- schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 00:19:
Er is een deel II, deze kan denk ik nu wel gesloten worden.
Waarom een deel 2 na 29 pagina's?? Lijkt mij nogal overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Dat is in overleg gedaan met een moderator.

[ Voor 60% gewijzigd door -Thunder- op 28-01-2006 02:32 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Beetje nutteloos dunkt me..

En wat credits voor de 1e topic is ook wel leuk lijkt me zo :P

[ Voor 59% gewijzigd door Imperium op 28-01-2006 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 00:06

JvS

Ik heb hem zelf ook

little_soundman schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 01:37:
[...]

Waarom een deel 2 na 29 pagina's?? Lijkt mij nogal overbodig.
wat meer info in de startpost op een overzichtelijke wijze door iemand die dat up to date houdt, vond ik wel handig. heeft niets met aantal pagina's te maken ofzo :)

hier verder dus:
Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Deel II

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.