[TV Kaart(en)]De Kwaliteit ervan

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 21.050 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2024
Amai zo'n kaartje aan de praat krijgen is niet van de poes. De standaard software werkt maar is idd bagger.
Fly2000 Tv werkt ook maar is nogal onstabiel
Dscaler werkt maar half op Asus FM/TV krijg ik kleurenbeeld maar geen geluid en op Asus silicon WDM video capture (Dshow) heb ik wel geluid maar het beeld is niet zo mooi.

Iemand een idee?

"If it works, don't fix it"

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 18:44
ik heb sinds kort zo'n asus tv kaart, maar krijg 'm niet goed ingesteld.
alles is zwart wit. en heb geen geluid :(

-heb de asus software geprobeerd, is complete bagger. dus eraf gehaald
- chris tv, geen geluid, zwart wit
- fly2000, geen geluid, zwart wit

heb een p4 met HT, 2 x512 dual channel mem
draai xp sp1 (engelse versie, met als land NL)

het rare is, het heeft heel ff gewerkt, maar omdat ik toen heel veel verschillende software had geprobeerd, had ik besloten om opnieuw te beginnen. dus system restore gedaan.

bad choice

help?

Verwijderd

Ik ben ook op zoek naar een tvkaartje puur om een Ps2 en/of xbox op aan te sluiten.
Enkel beeldkwaliteit is van belang, ik ga dan natuurlijk een metertje of meer van mn monitor afzitten, maar toch wil ik dat het er een beetje degelijk uitziet :)
O ja, en liefst niet te duur :/

Welk kaartje zouden jullie me aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 09-09 18:44
uhm, in jou geval is een video kaart met een s-video in waarschijnlijk handiger.
(dus bv een vivo kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkChylde schreef op 17 september 2004 @ 13:40:
uhm, in jou geval is een video kaart met een s-video in waarschijnlijk handiger.
(dus bv een vivo kaart)
Maar ik heb pas een 6800GT (zonder vivo), dus een andere graka kopen is nie echt een optie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iedereen,

Ik heb zoon ASUS TV/FM card gekocht en ik heb wel beeld maar geen geluid.

waar moet ik die kabeltjes van men TV kaart juist aansluiten.

ik heb het zwarte op men Video kaart gehangen en het witte nog nergens...

Maar wat moet ik dan eigelijk jusit doen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 27 september 2004 @ 17:05:
Hey iedereen,

Ik heb zoon ASUS TV/FM card gekocht en ik heb wel beeld maar geen geluid.

waar moet ik die kabeltjes van men TV kaart juist aansluiten.

ik heb het zwarte op men Video kaart gehangen en het witte nog nergens...

Maar wat moet ik dan eigelijk jusit doen???
Het staat verdorie letterlijk beschreven in de handleiding in de sectie 'connecting the audio' in 'hardware setup' |:( Pfffft....

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39
Je moet ook een kabel op je geluidskaart aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij zijn nu bezig met het testen van Windows Media Centre 2005.
We hebben hierin 2 tv-kaarten gehad, de Avermedia M150 en de
Haupauge 150MCE, van deze kaarten vind ik allebei de kwaliteit
redelijk maar niet goed genoeg om te fungeren als full-time tv tuner.
Er moeten toch wel kaarten zijn die dicht bij de kwaliteit komen van
een gewone TV (Tuner). Weet iemand een goed model, merk ?
De prijs maakt niet veel uit, het gaat voornamelijk om de kwaliteit
van het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caz: hoe kom jij al aan media center 2005 ik ben er namelijk naar op zoek...
Of is het de beta versie?? En zo ja, welke versie is het??
Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 12:24:
Wij zijn nu bezig met het testen van Windows Media Centre 2005.
We hebben hierin 2 tv-kaarten gehad, de Avermedia M150 en de
Haupauge 150MCE, van deze kaarten vind ik allebei de kwaliteit
redelijk maar niet goed genoeg om te fungeren als full-time tv tuner.
Er moeten toch wel kaarten zijn die dicht bij de kwaliteit komen van
een gewone TV (Tuner). Weet iemand een goed model, merk ?
De prijs maakt niet veel uit, het gaat voornamelijk om de kwaliteit
van het beeld.
Het is niet perongeluk zo dat je met de interne kaarten last hebt van storing? Probeer anders eens een Hauppauge PVR USB 2, ook ATI en Leadtek hebben externe tuners. Anders een betere kabel nemen misschien?
Eventueel kun je een videorecorder nemen als reverence tuner en die op een ViVo kaartje aansluiten, kijken of het beeld dan wel veel beter doorkomt, dan weet je waar het zit. Op een monitor vallen signaalfouten ook veel sneller op.

[ Voor 15% gewijzigd door _XipHiaS_ op 07-10-2004 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een externe tuner hebben we geprobeerd, daar vind ik de kwaliteit
niet beter van, we hebben nu nog een Hauppauge350 besteld.
Deze komt deze week binnen, als ik die getest heb post ik mijn
bevindingen hier wel..

We hebben trouwens een RTM versie van MCE2005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:40

houthakker

Poehé

Misschien is het signaal van je kabel niet goed, en heb je een versterkertje nodig?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een pctv van Pinnacle voor opname van analoge beelden en over te zetten naar digitaal. De kwaliteit is op een tv zeker niet slecht. Wel is de kwaliteit op je monitor een stuk minder. voornamelijk de horizontale lijnen zijn goed zichtbaar.
Wil je het voor opname? Zeker doen. Voor vervanging van TV? goed overna denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Even een harde schop voor dit nog altijd mooie topic.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de NVTV van NVidia :?

Ik vind wel diverse reviews maar daarin wordt vreemdgenoeg niet gesproken over de beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:15
Kzat eens even te denken hea... Als je nu gewoon de resolutie van je monitor op de een of andere manier op het dubbele van de pal resolutie zet, dan heb je misschien wel mooier beeld. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48

GG85

.......

Dat is hetzelfde als een uit pixels opgebouwt (dus geen vectoren) plaatje 2x zo groot maken...... Kijk eens hoe dat er uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
Dat ziet er idd niet mooi uit, maar beter alsdat je het bijvoorbeeld 1,3 keer vergroot...

Als je het 2 keer vergroot dan kloppen de verhoudingen toch wel... Anders heb je namelijk dat je soms 3 pixels in 2 pixels moet duwen en de volgende weer andersom.

Of klopt die hele theorie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij wel :?

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je een tv tuner niet upscalen?

Net als ffdshow doet bijvoorbeeld?

Een Divx of een DVD upscalen naar een hogere resolutie geeft altijd een veel mooier beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF een ander vraagje, heb ff op internet gekeken (google) en GoT search gedaan maar kon niets vinden over de warmte productie van de verschillende TVkaarten.
Mijn systeem wordt al aardig warm, en als de TVkaart nu ook nog eens veel hitte gaat produceren (meer dan 5gr stijging in casetemp.) dan moet ik maar een andere kast aanschaffen.

Kan iemand mij vertellen wat ongeveer de warmteproductie is van een tvtuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:21:
Een tuner wordt niet bepaald warm, maar een kaart met hardware encoder/decoder kan aardig warm worden. De PVR350 met hardware encoder en decoder verstookt bijvoorbeeld aardig wat energie.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:06

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:21:
FF een ander vraagje, heb ff op internet gekeken (google) en GoT search gedaan maar kon niets vinden over de warmte productie van de verschillende TVkaarten.
Mijn systeem wordt al aardig warm, en als de TVkaart nu ook nog eens veel hitte gaat produceren (meer dan 5gr stijging in casetemp.) dan moet ik maar een andere kast aanschaffen.

Bij mij worden tvkaarten altijd wel warm, maar niet heet. Je zult je handen er niet aan branden maar de metalen tuner wordt wel warm.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:41:
[...]

Een tuner wordt niet bepaald warm, maar een kaart met hardware encoder/decoder kan aardig warm worden. De PVR350 met hardware encoder en decoder verstookt bijvoorbeeld aardig wat energie.
Een kaart met software matige encoder/decoder zal minder warmte produceren dan hardware matige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Ik heb zelf een Terratec Cinergy 400. De meegeleverde software op cdrom was zwaar verouderd en gaf een belabberd beeld :( . Heb de nieuwste software geinstalleerd die ik naar beneden heb gehaald van de Terratec site. De kwaliteit werd wat beter, maar nog niet naar mijn tevredenheid. Ben toen op zoek gegaan naar andere tv software. Ik stuitte op Fly2000TV. Heb de versie 2.38 beta release (30 dayz trial) geinstalleerd (deze is overigens sindskort final released). De beeldkwaliteit is vele malen beter. Niet zo blur meer. Lekker scherp. _/-\o_

Twee minpunten: Je moet het geluid op mono zetten, anders heb je helemaal geen geluid (wellicht is dit in de final release opgelost, weet ik nog niet). Fly2000TV is niet gratis, kost geloof ik € 24,95.

Geschikt voor alle tvkaarten met een Philips saa713x chipset
Link naar de site (die overigens erg traag is): Fly2000TV

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
Welke beeldschermresolutie is nou het best om via je tv-kaart full-screen te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 19:34
T-mo-T schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:44:
Welke beeldschermresolutie is nou het best om via je tv-kaart full-screen te kijken?
Het beste is natuurlijk zo klein mogelijk, 800×600 bijv. aangezien Pal uitzendingen 768 × 576 pixels is. Maar ik vind het kijken op 1024×768 ook nog wel acceptabel met mijn Hauppauge PVR-150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 23:35

ThaHandy

Discovery Channel

NRGetic schreef op woensdag 15 december 2004 @ 12:03:
Ik heb zelf een Terratec Cinergy 400. De meegeleverde software op cdrom was zwaar verouderd en gaf een belabberd beeld :( . Heb de nieuwste software geinstalleerd die ik naar beneden heb gehaald van de Terratec site. De kwaliteit werd wat beter, maar nog niet naar mijn tevredenheid. Ben toen op zoek gegaan naar andere tv software. Ik stuitte op Fly2000TV. Heb de versie 2.38 beta release (30 dayz trial) geinstalleerd (deze is overigens sindskort final released). De beeldkwaliteit is vele malen beter. Niet zo blur meer. Lekker scherp. _/-\o_
:7
Twee minpunten: Je moet het geluid op mono zetten, anders heb je helemaal geen geluid (wellicht is dit in de final release opgelost, weet ik nog niet). Fly2000TV is niet gratis, kost geloof ik € 24,95.

Geschikt voor alle tvkaarten met een Philips saa713x chipset
1e punt ligt aan jou :P ,ik heb wel gewoon stereo
2e punt de saa713x geeft/heeft veel beter kwalitijd dan de Conexiant/BTxxx series (NOFI)
Link naar de site (die overigens erg traag is): Fly2000TV
komt omdat narod.ru de boek capped naar 1kB/s buiten rusland :/

iets met het knoppie *MIRROR*
T-mo-T schreef op woensdag 15 december 2004 @ 17:44:
800x600

edit:

zie RonaldMade

[ Voor 13% gewijzigd door ThaHandy op 15-12-2004 17:56 ]

• T-mo-T
Maar als je op 800 X 600 fullscreen kijkt wordt het ook een aardig pixelfestijn.

Ik dacht juist dat zo hoog mogelijk het best is...

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 19:34
T-mo-T schreef op donderdag 16 december 2004 @ 16:06:
Maar als je op 800 X 600 fullscreen kijkt wordt het ook een aardig pixelfestijn.

Lagere resoluties of in de buurt van 768 × 576 pixels moet het redelijk goed te doen zijn. Dus 800×600 is zeker nog wel te doen. Hoe hoger hoe slechter het wordt, aangezien je beperkte pixels meer ruimte moeten opvullen dan voorheen he :)

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
T-mo-T schreef op donderdag 16 december 2004 @ 16:06:

Ik gebruik voor fullscreen (fly 2000 tv) 768x576.
In window mode gebruik ik 384x288.

Met fullscreen zie je misschien wel meer pixels, maar ik neem aan dat je met fullscreen ook op een redelijke afstand van je monitor gaat zitten.

Als ik werk is mijn afstand ongeveer 40 cm en heb ik window mode.
Als ik tv wil kijken (fullscreen) zit ik op 2 meter.

Op je normale tv zit je ook niet op een 40 cm afstand :) .

Verder vind ik fly 2000 tv verweg het beste programma met een philips chip gebaseerde tv-kaart.
Dit programma bied ook zonder extra programma's ondersteuning voor mijn afstandbediening en opnemen gaat ook erg simpel. Werkelijk alles zit in dit programma :) .

• T-mo-T
[moeilijk uit te leggen] Is dat fly dan zon soort programma dat automatisch de beeldschermresolutie op de reso van een PAL tv zet en als ie terugschakeld naar windows weer gewoon je desktop resolutie is? Net zoals een spel dus...

Of zit ik weer scheel met mn gedachten? (zal wel.. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

1e punt ligt aan jou ,ik heb wel gewoon stereo

mmm...mss een verkeerde instelling in Fly? Kzal vanaaf ff kijken of dit op te lossen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adewidt
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 12:15
T-mo-T schreef op donderdag 16 december 2004 @ 18:29:
[moeilijk uit te leggen] Is dat fly dan zon soort programma dat automatisch de beeldschermresolutie op de reso van een PAL tv zet en als ie terugschakeld naar windows weer gewoon je desktop resolutie is? Net zoals een spel dus...

Of zit ik weer scheel met mn gedachten? (zal wel.. :P )
Volgens mij werkt fly met een vaste overlay.
Normaal heb je een venster dat altijd boven alles staat met tv-beeld.
Zover ik heb gezien wordt diezelfde techniek gebruikt bij volledig scherm.

Bij volledig scherm blijf je monitor resolutie 1024x768 en het tv beeld wordt gerenderd als 786x576 en gewoon opgeblazen tot 1024x768. Hetzelfde principe als Windows media player die volledig scherm kan spelen.

Enne ik heb ook gewoon stereo. Controlleer of je geluid wel binnenkomt via Line-IN en niet Mic.

[ Voor 6% gewijzigd door adewidt op 17-12-2004 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:19
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:52:
Een kaart met software matige encoder/decoder zal minder warmte produceren dan hardware matige?
Dan verstook je die warmte voor het encoderen in je CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem_co
  • Laatst online: 03-01-2022
Ik heb ff 2 vraagjes over een tv kaart

Ik heb dus net een nieuwe laptop, maar op onze computer zit al een jaar of 5 een tv kaart in. En als ik op de laptop zit mis ik hem gewoon. Nu is mijn vraag is het mogelijk een tv kaart in een laptop te zetten die draadloos is. Volgensmij heeft pinnacle wel een externe tuner maar is dat helemaal draadloos?

En als ik op de computer iets wil opnemen gaat dat bijna altijd mis, het beeld blijft naar 5 minuten stil staan het geluid valt uit enzz. Dus echt opnemen lukt niet echt terwijl me dat juist wel handig lijkt om dat daarna op DVD ofzo te branden.
Ik heb een Pinnacle PCTV kaart en de computer is een pentium 4 1,8 megahertz 512 mb werkgeheugen en 80 gig geheugen. Ik wil dan wel op de hoogste kwaliteit opnemen.

En welke andere opneem programma's zijn er behalve DScaler en die van Pinnacle

En dan nog iets, ik heb een draadloos netwerkje thuis tussen de computer met tv kaart en de laptop zonder zou ik op de laptop dan via het netwerkje tv kunnen kijken(lijkt me trouwens sterk)?

[ Voor 20% gewijzigd door Rem_co op 19-12-2004 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 15:25
Rem_co schreef op zondag 19 december 2004 @ 18:05:
Ik heb ff 2 vraagjes over een tv kaart

Ik heb dus net een nieuwe laptop, maar op onze computer zit al een jaar of 5 een tv kaart in. En als ik op de laptop zit mis ik hem gewoon. Nu is mijn vraag is het mogelijk een tv kaart in een laptop te zetten die draadloos is. Volgensmij heeft pinnacle wel een externe tuner maar is dat helemaal draadloos?
Bij mijn weten moet je die nog wel via usb aansluiten, dus helemaal draadloos is het niet ;) Van Hauppage heb je ook zo'n ding.
En dan nog iets, ik heb een draadloos netwerkje thuis tussen de computer met tv kaart en de laptop zonder zou ik op de laptop dan via het netwerkje tv kunnen kijken(lijkt me trouwens sterk)?
Volgens mij doet VLC (videolan) dat wat jij wil, je kunt dan je TV-tuner op de server selecteren en laten streamen naar je netwerk toe. Dan kun je op je laptop de server selecteren als bron, volgens mij kun je dan niet zappen :|

specs

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:39
weet iemand anders nog een goed programma voor je tv kaart?
ik gebruik sinds de zomer al fly2000 maar aangezien mijn trial over is kan ik nie tmeer opnemen en dat zou ik graag willen gebruiken .

edit: ik ga geen licensie kopen..

[ Voor 9% gewijzigd door k5052 op 30-12-2004 13:38 ]

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

kenny89 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:16:
weet iemand anders nog een goed programma voor je tv kaart?
ik gebruik sinds de zomer al fly2000 maar aangezien mijn trial over is kan ik nie tmeer opnemen en dat zo ik graag willen gebruiken .
Koop een licentie...is slechts 25 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Laatst online: 15:39
na een format heb ik geen signaal meer van mijn tv kaart, echter als ik mijn normale software gebruik heb ik weer beeld maar met programma's zoals fly2000 en dscaler heb ik geen beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

wdm/tv tuner , land code, pal B (fly2000)

instellingen gecontroleerd?

[ Voor 52% gewijzigd door ThaHandy op 03-01-2005 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil even wat advies vragen over het verschil tussen de Hauppauge PVR150 en Go2. Ik heb namelijk onlangs een PVR150 aangeschaft ter vervanging van mijn leadtek expert, maar die pvr150 krijg ik echt onmogelijk aan de praat, zit een bug in de software waarschijnlijk, dscaler werkt wel maar daarin is het geluid enorm slecht. Voor dit probleem zoek ik ook geen oplossing maar ik wil de kaart gaan inruilen voor een winTV go2.

Nu gebruik ik de kaart alleen voor te kijken en zelden iets op te nemen, dus die hardware encoder is niet noodzakelijk. Maar de kwaliteit van het kijken moet dus wel goed zijn, nu vond ik de kwaliteit van die paar beelden die ik van de pvr150 in dscaler heb gezien zeer goed (gezien mijn tvkaart verleden). Nou vraag ik mij dus af of de winTV go2 dezelfde beeldkwaliteit heeft bij kijken. De decoder en tuner is volgens mij dezelfde op beide kaarten, of heeft de pvr150 meer componenten die het beeld beter maken met kijken?

mensen ervaring met de winTV go2? en weet iemand of de go2 het geluid over de pci kan gooien, of gebeurd dit via ene extern kabeltje? (die manuals zijn nogal ruim genomen dus daarin kon ik dit niet vinden) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met deze kaart Leadtek Winfast PVR 2000.

Dit lijkt me een goede kaart om tv mee te kijken en af en toe wat op te nemen.
Of hebben jullie met andere kaarten betere ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heej heej mensen

kickje

ik wil een aantal video's op dvd gaan branden en meschien af en toe een tv progje.
nu snap ik dat ik een tv kaart nodig heb .. .

maare ik heb een asrock k7s41 gx moederbord met 64 mb .
kan dat voldoen . ?

en wat is een "leuk " kaartje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Even zelf zoeken maar ik vind op dit moment een hauppauge pvr150 het meeste maar voor het geld.

PS Het wordt nog leuker als je de OEM versie koopt de Hauppauge amity2. Technisch identiek maar scheelt weer +/-30 eurie. De software kan je toch gewoon van hauppauge downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compro videomate Gold II => die nemen ze me nooit meer af !!!
Ben er extreem tevreden over, en dit voor 70 euro ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 10-09 23:10
http://www.yuan.com.tw/en/products/vdo_mpg480.html#spec
De eerste TVkaart met hardwarematige MPEG2 en MPEG4 compressie, met svideo in dus ook goed geschikt om VHSbandjes om te zetten naar DVD...
YUAN PVR PG400
PCI Hardware MPEG4 Encode with TV Tuner

Major Features:
Most advanced VWEB hardware MPEG4 encode engine
Real time Hardware MPEG4 compression in Full D1 resolution
Digital video recording in MPEG4, Divx ®, MPEG2 / DVD, and MPEG1/ VCD
Watch Live TV and Recoding TV program on PC
-->Ghost Reducer, 3D Y/C Separation, and Noise Reduction (optional)
Time shifting and scheduler recording

volgens mij wordt hij nog niet verkocht, maar ik ben superbenieuwd naar de beeldkwaliteit van de tvtuner en natuurlijk ook naar de kwaliteit van de mpeg2/4 hardware encoder.
Ook kan ik niet zien of je het geluid intern kan doorlussen.

--> zie het pijltje, dit is precies wat de Ati Theater 550 pro chip ook gebruikt... de kwaliteit zal dus wel erg goed zijn denk ik...
bovendien heeft dit bedrijf wel meer goede producten

[ Voor 44% gewijzigd door Jazco2nd op 05-03-2005 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Volgens mij was dat [url=http://http://www.plextor.be/products/px-tv402u.asp?choice=ConvertX%20PVR%20PX-TV402U]plextor[/url] ding eerder. Die heb ik al in winkels in nl gespot in december vorig jaar. Dit merk dat jij aandraagt is een beetje moeilijk verkrijgbaar in NL/EU.
Dat blijkt hieruit MCE Tv kaart waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Euh grappig. Ik was aan het zoeken om deze ergens te bestellen en vond hetvolgende: http://www.palit.com.tw/en/products/vdo_mpg480.html
Exact dezelfde layout, behalve wat kleurtjes, maar is het nou hetzelfde bedrijf? Als je op de mpg48 zoekt, krijg je veelal security camera boards, wat dat ook moge zijjn ;) Maar heb geen enkele shop, tot nu toe, kunnen vinden die deze kaart verkoopt.....

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
YUAN en PALIT zijn (van) 1 bedrijf, kijk maar op de CONTACT pagina van beide...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazz_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:14
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 23:09:
Compro videomate Gold II => die nemen ze me nooit meer af !!!
Ben er extreem tevreden over, en dit voor 70 euro ...
zijn er nog mensen met zo een kaart? ik ben enorm geïnteresseerd om deze te kopen als m'n 1ste tv-kaart ever, en daarom wil ik meteen iets goeds kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Compro heeft geen hardware mpeg2 encoder....
ik zou geen tvkaart zonder hardware encoder kopen... realtime encoden (zonder framedrops en in goede kwaliteit) heb je zeer snelle pc voor nodig, bovendien kan je tijdens het opnemen je pc niet gebruiken...

hardwarematig levert altijd de beste kwaliteit... ontlast ook nog eens de pc en bovendien kan je dan ook bijvoorbeeld oude vhs bandjes direct omzetten naar DVD mpeg2 :)

[ Voor 82% gewijzigd door Jazco2nd op 13-03-2005 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een AMD 3500+ @ 2.5 GHz en merk dat tijdens het opnemen in de beste kwaliteit slechts 30 a 40 % cpu usage optreed ... valt best mee dus ... Voordeel bij Compro is de zalige software, sheduler, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejarie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 14:23
Ik heb een compro kaart en kan bevestigen dat je wel een snelle pc moet hebben om zonder extreme framedropping tv op te nemen. Mijn amd athlon 1200mhz met 512mb intern trekt het in ieder geval niet. Kwaliteit van televisiebeeld is wel super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

zou je misschien eens een screenie van je tv beeld kunnen geven?
of liever nog enkele secs uncompressed film :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Laatst online: 23:28
ik ben ook op zoek naar een nieuwe tv-kaart, ik had me in een opwelling de pctv usb2 van pinnacle gekocht, voor de laptop, maar de kwaliteit was toch erg bagger. Daarnaast vind ik dat wanneer je video banden wilt omzetten naar dvd je toch wel de best mogelijke kwaliteit moet nemen.

Ik weet dat ik dan moet kijken naar een pci kaart met hardware encoder, maar ik vind hier maar heel weinig over. Om over productvergelijkingen nog maar te zwijgen.

Heeft iemand goede raad voor mij? ik was aan eht kijken voor een hauppauge kaart, omdat deze nogal goed schijnen te zijn, maar er zijn zoveel soorten, en de prijsverschillen liegen er ook niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 14:41
Ik ook.
Wil graag oude VHS banden omzetten naar dvd in goede kwaliteit. En de mogelijkheid hebben om tv op te nemen.
Moet ik dan een hardware matige encoder hebben of niet?
Ik heb een AMD Athlon 2600+ met 512 mb ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Hauppauge 350 PVR en dat is gewoon goed, kost wat, maar dan heb je wat :)
Hardwarematige MPEG2 coding/decoding, dus opnemen zoals je wilt, van een 2 mbit stream tot 12 als het moet, je kan ook zelf een bitrate invullen.
Voordeel is dat je CPU load niet bagger hoog is als bij software matig en het beeld/geluid loopt synchroon, dat gaat ook niet altijd goed met software.
De kwalitijd is super, echter zit hier dan ook een flinke CATV installatie met een versterker.
Ik kan er alles mee doen wat een mediacenter pc ook zou doen, dus opnemen, geprogrameerd opnemen en screenshots maken, dus voor mij nooit anders meer ;)
Ik kijk overigens full screen op 1280 bij 1024 op een Sony HMD A420 19" CRT, dat geeft net het idee of je naar een 100HZ breedbeeld kijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 14:41
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 15:29:
Ik heb de Hauppauge 350 PVR en dat is gewoon goed, kost wat, maar dan heb je wat :)
Hardwarematige MPEG2 coding/decoding, dus opnemen zoals je wilt, van een 2 mbit stream tot 12 als het moet, je kan ook zelf een bitrate invullen.
Voordeel is dat je CPU load niet bagger hoog is als bij software matig en het beeld/geluid loopt synchroon, dat gaat ook niet altijd goed met software.
De kwalitijd is super, echter zit hier dan ook een flinke CATV installatie met een versterker.
Ik kan er alles mee doen wat een mediacenter pc ook zou doen, dus opnemen, geprogrameerd opnemen en screenshots maken, dus voor mij nooit anders meer ;)
Ik kijk overigens full screen op 1280 bij 1024 op een Sony HMD A420 19" CRT, dat geeft net het idee of je naar een 100HZ breedbeeld kijkt :)
Wat is het verschil met die jij bedoeld en de 150 PVR? OK hij is nieuwer, maar is ie ook veel beter dan de 150? De 150 is namelijk wel wat goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:46

rapture

Zelfs daar netwerken?

erwin85 schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 16:37:
Wat is het verschil met die jij bedoeld en de 150 PVR? OK hij is nieuwer, maar is ie ook veel beter dan de 150? De 150 is namelijk wel wat goedkoper!
En draait het ook op trage computers (Athlon 800MHz? Celeron 1200MHz Tualatin?)

Is er beeld/geluid-kwaliteitsverschil tussen de 150PVR en andere kaarten? Ik heb zo'n kaart alleen nodig om dingen van TV op te nemen.

Is een Hauppauge WinTV PVR USB2 is goede alternatief? Mijn (doorgemodde) desktop mobo is doorgefikt en heb nu alleen een draaiende laptop, als ik een PCI-TV-kaart koop, dan moet ook mijn desktop herstellen.

[ Voor 40% gewijzigd door rapture op 20-03-2005 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
PVR150
PVR150mce
PVR500mce
PVR250mce
PVR250
USB PVR2
Hebben allemaal dezelfde encoderchip namelijk Ivac16

PVR350
Heeft de ivac15 enigste verschil met de 16 is decoderfunctie die aanwezig is en wordt benut (Er zijn ook pvr250's met ivac15 maar die hebben geen tv-out).

Kwaliteit van alle kaarten hetzelfde.

Ohja pvr150 en pvr500 hebben een andere tuner.

[ Voor 3% gewijzigd door leonbong op 19-03-2005 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:40

houthakker

Poehé

Ik heb de PVR 150MCE, deze heeft LG tuner, niets mis mee, alleen nog geen ondersteuning onder linux (er zijn meerdere varianten van deze kaart). Persoonlijk ben ik meer voor een Temic of een Philips Tuner

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:38

Wallie

Herr

rapture schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 20:14:
[...]

En draait het ook op trage computers (Athlon 800MHz? Celeron 1200MHz Tualatin?)

Is er beeld/geluid-kwaliteitsverschil tussen de 150PVR en andere kaarten? Ik heb zo'n kaart alleen nodig om dingen van TV op te nemen.

Is een Hauppauge WinTV PVR USB2 is goede alternatief? Mijn (doorgemodde) desktop mobo is doorgefikt en heb nu alleen een draaiende laptop, als ik een PCI-TV-kaart koop, dan moet ook mijn desktop herstellen.
Heb hier MediaCentre op een Tualatin 1100 celeron (448mb ram) een 150PVR MCE, tijdens tv kijken iets van 80 a 90% cpu gebruik, maar wel prima vloeiend beeld :) Ook opnemen gaat prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Wallie op 20-03-2005 16:24 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.topink.nl/images/internal_Mentor_tv.gif
TV Tuner card

FM/AM Radio

Afstandsbediening

Teletext

Windows XP compatible

€ 29,-

meer staat er niet ..

ik vraag me af kan dit wat zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 21:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wallie schreef op zondag 20 maart 2005 @ 16:23:
[...]

Heb hier MediaCentre op een Tualatin 1100 celeron (448mb ram) een 150PVR MCE, tijdens tv kijken iets van 80 a 90% cpu gebruik, maar wel prima vloeiend beeld :) Ook opnemen gaat prima.
@Wallie, als ik jouw sys. specs. zo lees dan zou ik met het volgende onderdelen toch een redelijke HTPC kunnen maken. Let wel hij is alleen bedoelt voor TV, DVD, Divx en MP3 af te spelen of opnemen van TV. Daarnaast voor nood als 2de game Pc te gebruiken, voor natuurlijk niet de allernieuwste games, al-hoe-wel ik er nog nogsteeds redelijk mee uit de voeten kan, ik speel voornamelijk World of Warcraft, of Spelforce en soortgelijke games, maar daar gaat het nu niet om ;)

Deze onderdelen houdt ik namelijk over na een systeem upgrade/vervanging.

AMD Athlon 1400Mhz (Thunderbird)
1GB PC133 SDRAM (2x512MB Dana-Elec)
Abit KT7-RAID
Hercules Prophet 9500 Pro (ATI Radeon 9500 Pro)
80GB Maxtor DaimondMAX Plus 9
Terratec Aureon Space 7.1 (schijnt beter geluid te geven dan Audigy II)
DVD-speler Plextor of een NEC3500 DVDRW

Hier wil ik een behuizing bij kopen, waarschijnlijk een Silverstone, die tussen audio apparatuur past.
De 150/250/350PVR MCE kaarten ontlasten de CPU toch ook voor een groot deel, waardoor je zo-ie-zo niet een al te snelle CPU nodig hebt?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

_Dune_ schreef op zondag 20 maart 2005 @ 17:11:
[...]

@Wallie, als ik jouw sys. specs. zo lees dan zou ik met het volgende onderdelen toch een redelijke HTPC kunnen maken. Let wel hij is alleen bedoelt voor TV, DVD, Divx en MP3 af te spelen of opnemen van TV. Daarnaast voor nood als 2de game Pc te gebruiken, voor natuurlijk niet de allernieuwste games, al-hoe-wel ik er nog nogsteeds redelijk mee uit de voeten kan, ik speel voornamelijk World of Warcraft, of Spelforce en soortgelijke games, maar daar gaat het nu niet om ;)

Deze onderdelen houdt ik namelijk over na een systeem upgrade/vervanging.

AMD Athlon 1400Mhz (Thunderbird)
1GB PC133 SDRAM (2x512MB Dana-Elec)
Abit KT7-RAID
Hercules Prophet 9500 Pro (ATI Radeon 9500 Pro)
80GB Maxtor DaimondMAX Plus 9
Terratec Aureon Space 7.1 (schijnt beter geluid te geven dan Audigy II)
DVD-speler Plextor of een NEC3500 DVDRW

Hier wil ik een behuizing bij kopen, waarschijnlijk een Silverstone, die tussen audio apparatuur past.
De 150/250/350PVR MCE kaarten ontlasten de CPU toch ook voor een groot deel, waardoor je zo-ie-zo niet een al te snelle CPU nodig hebt?
Het lijkt me wel ok... paar puntjes:
Denk niet dat je aan die 1 Gig wat zal hebben, ik had eerst 224mb erin, dat was te weinig (nou ja, ging wel goed, maar soms langzaam met veel denkpauzes), heb er nu 256 bijgestopt (448 dus) en heb nergens last meer van. Hij zit meestal rond de 320 a 350mb geheugen gebruik. Probeer het eens met 512 :)
Wat dvd afspelen en opnemen ernaar vanuit MediaCentre betreft: geen ervaring mee, heb een losse dvd speler bij m'n tv: er maar zit een Asus 50speed cd rom speler in die pc :+.
Als videokaart heb ik een Ati 8500LE 64mb, en die werkt ook prima, dus een 9500 zal geen probleem zijn :)
Die 80 gig... tja, ligt eraan hoeveel je op wilt nemen, ik heb er een 200gig inzitten, waarvan 130 gig toebedeeld aan MediaCentre om op te nemen, hij zegt dat hij er ruim 40u op op kan nemen op de hoogste kwaliteit.

Kon vanmorgen toen ik wakker werd wel heerlijk de GP van Maleisie aanzetten vanaf het begin terwijl de race al bijna afgelopen was (hij was hem aan 't opnemen, maar kon mooi 't begin van de opname al gaan kijken), dat is wel stoer 8)

CPU gebruik: TV kijken (waarbij hij gelijk opneemt om terug te kunnen spoelen), 80 tot 95%. Afspelen van een opname: rond de 20%.
Het systeem zou dus te traag voor een dual tuner! Maar voor een enkele is 't prima :)

Ff complere specs maar:
Abit SA6R
Celeron 1100 Tualatin core (met upgradeware adapter)
448 mb ram (64 + 128 + 256)
200 gig WD 7200rpm IDE schijf
Hercules 8500LE 64mb kaart (volgens ATI niet MCE compatible, maar na 't installeren van de MCE drivers voor de 9000-serie werkt ie prima :D)
Hauppauge PVR-150MCE
3Com netwerkkaartje
enz ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Wallie op 20-03-2005 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wallie schreef op zondag 20 maart 2005 @ 18:16:
[...]

Het lijkt me wel ok... paar puntjes:
Denk niet dat je aan die 1 Gig wat zal hebben, ik had eerst 224mb erin, dat was te weinig (nou ja, ging wel goed, maar soms langzaam met veel denkpauzes), heb er nu 256 bijgestopt (448 dus) en heb nergens last meer van. Hij zit meestal rond de 320 a 350mb geheugen gebruik. Probeer het eens met 512 :)
Wat dvd afspelen en opnemen ernaar vanuit MediaCentre betreft: geen ervaring mee, heb een losse dvd speler bij m'n tv: er maar zit een Asus 50speed cd rom speler in die pc :+.
Als videokaart heb ik een Ati 8500LE 64mb, en die werkt ook prima, dus een 9500 zal geen probleem zijn :)
Die 80 gig... tja, ligt eraan hoeveel je op wilt nemen, ik heb er een 200gig inzitten, waarvan 130 gig toebedeeld aan MediaCentre om op te nemen, hij zegt dat hij er ruim 40u op op kan nemen op de hoogste kwaliteit.

Kon vanmorgen toen ik wakker werd wel heerlijk de GP van Maleisie aanzetten vanaf het begin terwijl de race al bijna afgelopen was (hij was hem aan 't opnemen, maar kon mooi 't begin van de opname al gaan kijken), dat is wel stoer 8)

CPU gebruik: TV kijken (waarbij hij gelijk opneemt om terug te kunnen spoelen), 80 tot 95%. Afspelen van een opname: rond de 20%.
Het systeem zou dus te traag voor een dual tuner! Maar voor een enkele is 't prima :)

Ff complere specs maar:
Abit SA6R
Celeron 1100 Tualatin core (met upgradeware adapter)
448 mb ram (64 + 128 + 256)
200 gig WD 7200rpm IDE schijf
Hercules 8500LE 64mb kaart (volgens ATI niet MCE compatible, maar na 't installeren van de MCE drivers voor de 9000-serie werkt ie prima :D)
Hauppauge PVR-150MCE
3Com netwerkkaartje
enz ;)
Een hauppage PVR150MCE heeft toch een hardware mpeg2 encoder? Dan zou je toch niet 70% extra cpu usage(ivm alleen afspelen) moeten krijgen van het opnemen tijdens het afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 19:08:
[...]

Een hauppage PVR150MCE heeft toch een hardware mpeg2 encoder? Dan zou je toch niet 70% extra cpu usage(ivm alleen afspelen) moeten krijgen van het opnemen tijdens het afspelen?
Ja, ik zat me dat ook wel eens af te vragen... hebben er andere mensen hier betere resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
jullie geven zelf het antwoord al een ENCODER voor het afspelen moet de CPU zelf aan de bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 21:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

offtopic/
@Wallie, mocht de 80GB Maxtor vol lopen dan zet ik de data over via het netwerk naar mijn server welke 4x 200GB in RAID5 heeft hangen. Voorlopig opslag genoeg dacht ik. ;)
ontopic/

[ Voor 75% gewijzigd door _Dune_ op 21-03-2005 13:20 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Ik heb na de recenties van dit topic besloten om de ASUS TV FM Card - 7135 te kopen. Behoorlijk goede kwaliteit en niet te duur.

Nu zit ik alleen met de software. De software van Asus is bagger. Niet eens geprobeerd, maar ga ervan uit dat na dit van meerder personen te hebben vernomen waar is.

Ik heb dscaler geprobeerd, maar volgens mij ondersteund deze Philips chip die niet. Kreeg geen tv beeld bij scannen op channels.

Heb toen FLY 2000 TV v2.36 geprobeerd. Helaas ook zonder echt goed te werken. Hij vindt de juiste asus chip niet, of ligt dat aan mij? Wat zijn de juiste instellingen om met deze kaart dit programma wel te laten werken? Ik heb een uur zitten prutsen, maar zie niet waar de fout zit.

Heb ook nog even ChrisTV 4.2 geprobeerd, maar ook daar werk het niet. Zal ook wel de instellingen zijn die niet goed staan.

Kan iemand mij vertellen welke (chip)type en merk kaart ik moet instellen om een van deze twee programma's wel goed aan de praat te krijgen? Welke instellingen zijn daarbij belangrijk? IK heb er weinig kaas van gegeten..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 08:13

tweakerbee

dus..?

Ik heb dezelfde kaart, maar krjig het opnemen nog niet goed aan de praat (audio gaat te snel). (ligt nog aan het geluid uit de internal ADC)

Fly 2000 TV werkt bij mij het best.
Settings:
WDM Video Capture Device: ASUS Silicon WDM Video Capture
TV Tuner: ASUS WDM TVTuner
TV Audio: Cap713x TV Audio
Crossbar: Cap 713x Crossbar

Philips SAA713x Native mode settings:
Model: ASUS TV-FM 7135 Silicon
HF Module: Philips DTDA8275/TDA8290 Silicon Tuner.

Use Generic WDM card (control via WDM driver) UITGEVINKT.

Zou moeten werken.

[ Voor 5% gewijzigd door tweakerbee op 26-03-2005 13:17 ]

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Weet iemand ook hoe je de ruis van de Radio kan wegkrijgen, het zit zo:

Ik heb de PC op de Radio aangesloten, het geluid gaat van mijn PC naar de Aux van de Radio, maar...zins korte tijd zit er gewoon ruis door heen. De PC is geaard, de Radio kan niet geaard worden en wat nog gekker is als ik de monitor uit doe is de ruis weg, ook de Monitor is geaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:34

Acheron

updatepack.nl

bosaap22 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 22:36:
Ik heb na de recenties van dit topic besloten om de ASUS TV FM Card - 7135 te kopen. Behoorlijk goede kwaliteit en niet te duur.

Nu zit ik alleen met de software. De software van Asus is bagger. Niet eens geprobeerd, maar ga ervan uit dat na dit van meerder personen te hebben vernomen waar is.

Ik heb dscaler geprobeerd, maar volgens mij ondersteund deze Philips chip die niet. Kreeg geen tv beeld bij scannen op channels.

Heb toen FLY 2000 TV v2.36 geprobeerd. Helaas ook zonder echt goed te werken. Hij vindt de juiste asus chip niet, of ligt dat aan mij? Wat zijn de juiste instellingen om met deze kaart dit programma wel te laten werken? Ik heb een uur zitten prutsen, maar zie niet waar de fout zit.

Heb ook nog even ChrisTV 4.2 geprobeerd, maar ook daar werk het niet. Zal ook wel de instellingen zijn die niet goed staan.

Kan iemand mij vertellen welke (chip)type en merk kaart ik moet instellen om een van deze twee programma's wel goed aan de praat te krijgen? Welke instellingen zijn daarbij belangrijk? IK heb er weinig kaas van gegeten..... :+
Gebruik trouwens niet de bijgeleverde drivers maar de drivers van de Fly 2000 TV website. Dit zijn sanmengestelde drivers van Philips en geven over het algemeen een beter beeld dan de Asus drivers.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Thanxx...
Ik zal het eens gaan proberen.
Gebruiken jullie versie 2.36 of die nieuwe 2.38?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

2.38 meer in te stellen, bugfixes enzow
let wel op dat bij 2.38 de NL channel <-> frequentie niet klopt dus ff scannen op frequentie :)

[ Voor 16% gewijzigd door ThaHandy op 27-03-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Vandaag heb ik getest met een PVR150 (niet van mezelf) om te vergelijken met de PVR350. Eerste indruk: teleurstellend. Het is me nog niet duidelijk of het aan de kwaliteit van de electronica ligt of aan de software. In ieder geval is het beeld donker, flets en onscherp. Ik vermoed dat er teveel noise reduction wordt gedaan zodat er scherpte verloren gaat. De PVR350 ziet er standaard wel beduidend beter uit.

Onder Linux krijg ik met de PVR350 beter beeld omdat je er veel makkelijker alle instellingen van de kaart real-time kunt aanpassen. Onder Windows zijn de kaarten veel moeizamer (regedit, reboot) in te stellen. De PVR150 krijg ik onder Linux nog niet aan de praat (PVR350 werkt wel prima) maar daar wil ik nog mee proberen te testen.

Ik vermoed dat de PVR150/PVR500 iets te lijden hebben onder kostenbesparingen en dat de PVR250/PVR350 kwalitatief beter zijn. Dat verklaart ook de hogere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amontillado
  • Laatst online: 20:19
Exirion schreef op zondag 27 maart 2005 @ 00:10:
..Het is me nog niet duidelijk of het aan de kwaliteit van de electronica ligt of aan de software. In ieder geval is het beeld donker, flets en onscherp. Ik vermoed dat er teveel noise reduction wordt gedaan zodat er scherpte verloren gaat. De PVR350 ziet er standaard wel beduidend beter uit.
Kijk voor de aardigheid maar eens in dit topic op SHSPvr forum, komt de hardware van de 150/500 beter uit dan de 250/350..
Het meeste relevante verschil tussen de twee pvr families is de audio en svideo decoder en zoals je in het bovenstaande topic ziet hoeft de 150/500 zeker niet onder te doen voor de 350 (ik heb btw zelf ook een 500 en 350 en kan dit ook beamen)

Op het gebied van beeldkwaliteit is de meest recente driver misschien niet een echte vooruitgang (inderdaad wat te veel spatial en temporal filtering), maar je kunt de filter instellingen makkelijk aanpassen (zoek op dat forum ook maar eens naar de hauppauge tweak tool) dan wordt het ook met die driver weer een stuk beter.

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

amontillado schreef op zondag 27 maart 2005 @ 00:48:
Kijk voor de aardigheid maar eens in dit topic op SHSPvr forum, komt de hardware van de 150/500 beter uit dan de 250/350..
Het meeste relevante verschil tussen de twee pvr families is de audio en svideo decoder en zoals je in het bovenstaande topic ziet hoeft de 150/500 zeker niet onder te doen voor de 350 (ik heb btw zelf ook een 500 en 350 en kan dit ook beamen)

Op het gebied van beeldkwaliteit is de meest recente driver misschien niet een echte vooruitgang (inderdaad wat te veel spatial en temporal filtering), maar je kunt de filter instellingen makkelijk aanpassen (zoek op dat forum ook maar eens naar de hauppauge tweak tool) dan wordt het ook met die driver weer een stuk beter.
Hmm.. ok, ik zal eens kijken. Maar voorlopig vervang ik m'n PVR-350 nog niet door een PVR-500 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
Exirion schreef op zondag 27 maart 2005 @ 01:10:
[...]

Hmm.. ok, ik zal eens kijken. Maar voorlopig vervang ik m'n PVR-350 nog niet door een PVR-500 ;)
als je de pvr 350 wilt verkopen zullen we er samen wel uitkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
amontillado schreef op zondag 27 maart 2005 @ 00:48:
[...]

ik moet zeggen dat ik de onderste capture een stuk scherper vind. helaas is deze vergelijking tussen de 250 en 500 en niet tussen de 350 en 500.

het prijsverschil tussen de 350 en 500 vind ik toch wel erg groot, 160€ vs 110€. Maar als de pvr350 nu een stuk beter zou zijn zou ik dat er wel voor over hebben. De 500 heeft echter wel 2 hardware encoders, wat het naar mijn inzicht alleen maar vreemder maakt dat de 350 een stuk duurder is.

zou iemand mij hier een beetje duidelijkheid over kunnen verschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

darklord007 schreef op zondag 27 maart 2005 @ 09:58:
De PVR150 is een 'lower cost' opvolger van de PVR250. De PVR350 heeft naast een MPEG encoder ook nog een hardware decoder dus die kun je eigenlijk met geen enkel model vergelijken. Met de huidige MCE hype is die TV-out echter steeds minder interessant dus hebben ze er bij de PVR150 en PVR500 van afgezien.

De PVR150/500 hebben als ik het goed begrepen heb de A/V decoder en de MPEG encoder in 1 chip zitten ipv in afzonderlijke chips. En het nieuwe design zou een stuk goedkoper zijn, maar ik ben er vrijwel van overtuigd dat het goedkopere design ook wat dingen bevat die nadelig zijn voor de beeldkwaliteit. Waarom zou Hauppauge een 'even goede kaart' op de markt brengen die er met de standaard instellingen beroerder uitziet dan z'n voorganger? Ik vrees dat de populariteit van MCE de TV-kaarten markt heeft beinvloed, zodanig dat de kosten drastisch omlaag moesten en de kwaliteit er niet beter op is geworden.

[ Voor 3% gewijzigd door Exirion op 27-03-2005 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
los van de kwaliteit heeft de 350 dus eigenlijk alleen een tv out, wat de andere niet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ik denk dat meer te maken heeft met de tuner die op de 150 en 500 zit deze heeft meer moeite met een slecht signaal. bij mij thuis heb ik zeer een goed signaal en de 500 levert dan soms zichtbaar beter beeld af dan mijn pvr350. Alleen bij me vriendin waar de signaal kwaliteit minder is, wint de pvr350 het.
De tuner van pvr350 is minder kritisch. De tuner van 350 is ook 2x zo groot.

[ Voor 6% gewijzigd door leonbong op 27-03-2005 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

leonbong schreef op zondag 27 maart 2005 @ 21:03:
Ik denk dat meer te maken heeft met de tuner die op de 150 en 500 zit deze heeft meer moeite met een slecht signaal. bij mij thuis heb ik zeer een goed signaal en de 500 levert dan soms zichtbaar beter beeld af dan mijn pvr350. Alleen bij me vriendin waar de signaal kwaliteit minder is, wint de pvr350 het.
De tuner van pvr350 is minder kritisch. De tuner van 350 is ook 2x zo groot.
Dat kun je niet zo generaliseren. Je wil niet weten hoeveel verschillende uitvoeringen er van al die kaarten zijn er er wordt regelmatig van tuner gewisseld ;) Er is nu bijvoorbeeld een nieuwe PAL uitvoering van de PVR350 die dezelfde tuner gebruikt als als de PVR150. Tuner nummer 38 in ivtv meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amontillado
  • Laatst online: 20:19
darklord007 schreef op zondag 27 maart 2005 @ 09:58:
[...]

ik moet zeggen dat ik de onderste capture een stuk scherper vind. helaas is deze vergelijking tussen de 250 en 500 en niet tussen de 350 en 500.
Dat boeit totaal niet, de 250 en 350 zijn wat dat betreft identiek (het enige verschil is dat de 350 een decoder voor de tv-out heeft, maar dat heeft geen enkele invloed op de opname kwaliteit.
..
Duidelijkheid genoeg dacht ik, voordeel 350 is de decoder... of jij dat het prijsverschil waard vind kan ik niet beoordelen.

Je kunt gerust stellen dat er geen significant verschil is in de opname kwaliteit tussen de 250/350 serie en de 150/500 serie (het eerder geposte linkje was ook enkel bedoeld om het idee dat de goedkopere 150 dus slechter zou zijn dan de duurdere 250/350 te ontkrachten).
Zoals al terecht is vermeld kunnen er per revisie andere tuners op zitten en het is goed mogelijk dat de ene in sommige omstandigheden net iets beter functioneerd dan de andere, maar bij een goed signaal voldoen ze allemaal prima.

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Ik heb Fly2000 TV nu goed draaiende... Thanxx voor de instellingen :)

Nu heb ik alleen geluid over twee van de vier boxen. (4.1) Ik heb al gekeken bij de NVmixer (Nforce2 moederbord), maar daar staat alles gewoon zoals het hoort te staan. Als ik film kijk of een mp3 afspeel doen ineens wel alle vier de boxen het weer.
Valt dit ook ergens in te stellen? Ik heb het audiokabeltje van de TVkaart in de line in van het moederbord gestopt. Meer mensen die dit probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:34

Acheron

updatepack.nl

bosaap22 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 18:21:
Ik heb Fly2000 TV nu goed draaiende... Thanxx voor de instellingen :)

Nu heb ik alleen geluid over twee van de vier boxen. (4.1) Ik heb al gekeken bij de NVmixer (Nforce2 moederbord), maar daar staat alles gewoon zoals het hoort te staan. Als ik film kijk of een mp3 afspeel doen ineens wel alle vier de boxen het weer.
Valt dit ook ergens in te stellen? Ik heb het audiokabeltje van de TVkaart in de line in van het moederbord gestopt. Meer mensen die dit probleem hebben?
Ja, probleem is bekend. Hopelijk wordt dit nog aangepast. Ikzelf zet meestal dan de TV ook nog gewoon aan om het geluid beter te verspreiden door de kamer

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

hp38guser schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 18:29:
[...]

Ja, probleem is bekend. Hopelijk wordt dit nog aangepast. Ikzelf zet meestal dan de TV ook nog gewoon aan om het geluid beter te verspreiden door de kamer
Mijn PC is mijn TV :+

Het beeld is redelijk goed. Zo goed als op een echte TV zal het wel nooit worden. Heb alles automatisch laten zoeken en opslaan.
Zijn er nog manieren om de kwaliteit van het beeld wat te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Laatst online: 05-08 21:14
bosaap22 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 12:31:
[...]

Mijn PC is mijn TV :+

Het beeld is redelijk goed. Zo goed als op een echte TV zal het wel nooit worden. Heb alles automatisch laten zoeken en opslaan.
ja zelf wat fine tunen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bosaap22 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 22:36:
Dscaler werkt wel met die Philips chip, echter pas vanaf versie 4.1.6. De alpha versies van dscaler zijn helemaal goed, draai er al bijna 2 jaar mee en echt perfect beeld. Linkje naar dscaler alpha
Dscaler gaat trouwens wel goed om met het geluid hoewel hun prioriteit toch bij het beeld ligt. 4 boxen ipv 2 is ieder geval geen probleem (mits je overal settings goed staan, natuurlijk).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bosaap22 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 12:31:
[...]Zo goed als op een echte TV zal het wel nooit worden. Heb alles automatisch laten zoeken en opslaan.
Zet je refresh rate eens op 100 (of 150 indien mogelijk), in ieder geval een veelvoud van 50. Je zult verbaasd zijn hoeveel dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

hhhm...

Ik zal die Alpha versie ook eens proberen. Wil graag geluid uit 4 boxen i.p.v. alleen de voorste twee.

Bedoel je de refreshrate van je monitor? Lijkt me niet, zeker niet bij een TFT.

In het programma kan ik die refreshrate niet vinden hoor. Waar zit ie (FLY 2000)? Of zit dat alleen in Dscaler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bosaap22 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:57:
Bedoel je de refreshrate van je monitor? Lijkt me niet, zeker niet bij een TFT.
Ik bedoel inderdaad de refresh rate van je monitor. Weet alleen niet of dit bij een tft ook werkt, lijkt me niet, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-01 20:11
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 16:56:
[afbeelding]
TV Tuner card

FM/AM Radio

Afstandsbediening

Teletext

Windows XP compatible

€ 29,-

meer staat er niet ..

ik vraag me af kan dit wat zijn ?
Deze kaart bevalt mij erg goed, en heeft een erg goede beeldkwaliteit en prijs/prestatie verhouding.

De S-video en de Composite aansluitingen heb ik nog niet uitgeprobeerd

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22

bosaap22

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:58:
[...]

Dscaler werkt wel met die Philips chip, echter pas vanaf versie 4.1.6. De alpha versies van dscaler zijn helemaal goed, draai er al bijna 2 jaar mee en echt perfect beeld. Linkje naar dscaler alpha
Dscaler gaat trouwens wel goed om met het geluid hoewel hun prioriteit toch bij het beeld ligt. 4 boxen ipv 2 is ieder geval geen probleem (mits je overal settings goed staan, natuurlijk).
Ik heb deze alpha versie geinstalleerd, maar echt goed werkt ie niet met mijn Asus TVkaart. Bij de setup van mijn kaart "with chip SAA7133" staat deze als "Unknown Card" en ook de Tuner wordt niet herkend. Die Asuskaart staat er verder niet bij. Ook is het niet mogelijk om op "channels" te zoeken. Deze functie blijft grijs/niet beschikbaar.(Zie alleen NED2 in zwartwit)
Ik vraag me af hoe jij deze settings hebt ingesteld, zodat ik wel prima beeld heb en het beeld net zo goed is als bij Fly2000 TV. (Is helaas shareware en geen freeware zoals Dscaler :| )
Wellicht iemand anders die met deze Asus TV kaart en Dscaler het voor elkaar heeft gekregen om alles goed in te stellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bosaap22 schreef op maandag 04 april 2005 @ 10:55:
[...]

Ik heb deze alpha versie geinstalleerd, maar echt goed werkt ie niet met mijn Asus TVkaart. Bij de setup van mijn kaart "with chip SAA7133" staat deze als "Unknown Card" en ook de Tuner wordt niet herkend. Die Asuskaart staat er verder niet bij. Ook is het niet mogelijk om op "channels" te zoeken.
Ik heb zelf een Medion 5044 (heeft ook Philips chipset). Automatische herkenning van de TV-kaart is schijnbaar niet echt goed mogelijk voor die philips chips. Je moet dus kiezen voor de generic SAA713* setting of voor een kaart die ongeveer dezelfde chipset bevat. Kwestie van proberen.
Soms mist dscaler de kaart compleet (alleen als ik ermee heb zitten klooien) en dan moet ik de meegeleverde software eerst even starten, afsluiten en dan dscaler opnieuw starten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
hallo, ik kan voor een mooie prijsje een pvr350 op de kop tikken, nu vraag ik me alleen af, en hier vind ik niks over, of deze kaart ook geschikt is om als MCE te gebruiken? het staat er niet achter, maar het is toch een gewone populaire tv kaart. weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

tjek MCE topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007