_Dune_ schreef op zondag 20 maart 2005 @ 17:11:
[...]
@Wallie, als ik jouw sys. specs. zo lees dan zou ik met het volgende onderdelen toch een redelijke HTPC kunnen maken. Let wel hij is alleen bedoelt voor TV, DVD, Divx en MP3 af te spelen of opnemen van TV. Daarnaast voor nood als 2de game Pc te gebruiken, voor natuurlijk niet de allernieuwste games, al-hoe-wel ik er nog nogsteeds redelijk mee uit de voeten kan, ik speel voornamelijk World of Warcraft, of Spelforce en soortgelijke games, maar daar gaat het nu niet om
Deze onderdelen houdt ik namelijk over na een systeem upgrade/vervanging.
AMD Athlon 1400Mhz (Thunderbird)
1GB PC133 SDRAM (2x512MB Dana-Elec)
Abit KT7-RAID
Hercules Prophet 9500 Pro (ATI Radeon 9500 Pro)
80GB Maxtor DaimondMAX Plus 9
Terratec Aureon Space 7.1 (schijnt beter geluid te geven dan Audigy II)
DVD-speler Plextor of een NEC3500 DVDRW
Hier wil ik een behuizing bij kopen, waarschijnlijk een Silverstone, die tussen audio apparatuur past.
De 150/250/350PVR MCE kaarten ontlasten de CPU toch ook voor een groot deel, waardoor je zo-ie-zo niet een al te snelle CPU nodig hebt?
Het lijkt me wel ok... paar puntjes:
Denk niet dat je aan die 1 Gig wat zal hebben, ik had eerst 224mb erin, dat was te weinig (nou ja, ging wel goed, maar soms langzaam met veel denkpauzes), heb er nu 256 bijgestopt (448 dus) en heb nergens last meer van. Hij zit meestal rond de 320 a 350mb geheugen gebruik. Probeer het eens met 512

Wat dvd afspelen en opnemen ernaar vanuit MediaCentre betreft: geen ervaring mee, heb een losse dvd speler bij m'n tv: er maar zit een Asus 50speed cd rom speler in die pc

.
Als videokaart heb ik een Ati 8500LE 64mb, en die werkt ook prima, dus een 9500 zal geen probleem zijn

Die 80 gig... tja, ligt eraan hoeveel je op wilt nemen, ik heb er een 200gig inzitten, waarvan 130 gig toebedeeld aan MediaCentre om op te nemen, hij zegt dat hij er ruim 40u op op kan nemen op de hoogste kwaliteit.
Kon vanmorgen toen ik wakker werd wel heerlijk de GP van Maleisie aanzetten vanaf het begin terwijl de race al bijna afgelopen was (hij was hem aan 't opnemen, maar kon mooi 't begin van de opname al gaan kijken), dat is wel stoer
CPU gebruik: TV kijken (waarbij hij gelijk opneemt om terug te kunnen spoelen), 80 tot 95%. Afspelen van een opname: rond de 20%.
Het systeem zou dus te traag voor een dual tuner! Maar voor een enkele is 't prima
Ff complere specs maar:
Abit SA6R
Celeron 1100 Tualatin core (met upgradeware adapter)
448 mb ram (64 + 128 + 256)
200 gig WD 7200rpm IDE schijf
Hercules 8500LE 64mb kaart (volgens ATI niet MCE compatible, maar na 't installeren van de MCE drivers voor de 9000-serie werkt ie prima

)
Hauppauge PVR-150MCE
3Com netwerkkaartje
enz
[
Voor 27% gewijzigd door
Wallie op 20-03-2005 18:24
]
Dat is niet gênant, dat is professioneel.