[TV Kaart(en)]De Kwaliteit ervan

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 21.047 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

@JC Ken,.. wat is het precies voor een kaart? Ik wil in princiepe een mooie tv kaart, die ook met beamers wel aardig overweg kan.. dus goed genoeg beeld geeft..ik vind kwaliteit van veel aan te wensen over..

is de skystar 1 geschikt als tv-kijk (en heel af en toe opnames via htpc schil) ding? (en wat mag zo een kaart kosten? )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Ikzelf heb een Hauppauge PVR250 en ben het wel met Amontillado eens.

De PVR250 geeft t.o.v. de "gewone" TV kaartjes veel strakker beeld. Voorheen had ik een Hauppauge WinTV Primio en dat was om te huilen. Nu met de PVR250 is het een wereld van verschil.

Enne: de PVR250 codeert zelf hardwarematig in MPEG2 formaat, dus de CPU belasting is ook niet al te groot. Plus lekker snel op DVD te fikken. Goed, zo'n PVR250 kost meer dan een "gewone" TV kaart, maar het betaalt zich dubbel en dwars terug.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Gitaarwerk schreef op 17 mei 2004 @ 11:50:
@JC Ken,.. wat is het precies voor een kaart? Ik wil in princiepe een mooie tv kaart, die ook met beamers wel aardig overweg kan.. dus goed genoeg beeld geeft..ik vind kwaliteit van veel aan te wensen over..

is de skystar 1 geschikt als tv-kijk (en heel af en toe opnames via htpc schil) ding? (en wat mag zo een kaart kosten? )
Dat is een DVB kaart, dus digitaal, maar daar heb je niks als je een kabel aansluiting gebruikt. Het is dus ook logisch dat deze beter beeld geeft.

Ik gebruik zelf een Cinergy 400TV samen met Dscaler, en dat geeft op een projector goed beeld. Geen ruis of strepen gewoon prima beeld voor een kabel aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:19
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 11:47:
@amontillado,
DVB kaarten zijn al vanaf 70 euro verkrijbaar. (De skystar 2)
Vergeet niet dat dat dus een kaart is zonder ci, enkel free to air, niet echt een serieuze optie dus.
De prijs indicatie die ik gaf komt voort uit de prijs in de tweakers pricewatch die je voor een dvb kaart+ci module betaalt.
Veder heb je ook dvb kaarten die overweg kunne met digitaal kabel en digitene. ALleen zover ik weet is de beeld kwaliteit minder van digitene.
Uhmm, prima, maar dat is net zo zeer geen vergelijking met analoog, zelde punten van toepassing. Enige kosten die je bespaard is schotel + lnb, daar staan andere problemen zoals beschikbaarheid weer tegenover.
Zo duure canal+ kaart hoef je niet persee aan te schaffen omdat je de nederlandse zenders heel makelijk op een minder legalen manier kan bekijken.
Nou ben ik niet een echt heilig boontje hoor, maar ik vind dat voor een eerlijke vergelijking je illegale toestanden buiten beschouwing moet laten, we hebben het immers ook niet over de mogelijkheid die je altijd met 878 based kaarten om canal+ te decoderen (weet niet of dat nog steeds kan trouwens).
Eigelijk is het erg goedkoop omdat we nu geen upc meer hebben wat een hoop geld per maand scheelt.
Dit is waar ik eerder al naar verwees, zodra je geen kabel abo hebt wordt de vergelijking veel complexer. Wat uiteindelijk goedkoper is hangt namelijk dan ook af van hoeveel tv's/vcr's/pc je wilt aansluiten, je verdient met 1 aansluiting de investering redelijk rap terug maar als je meerdere (legale) aansluitingen wilt duurt het allemaal wel een tijdje voor je de boel hebt terugverdient. (een huishouden met bv twee wat oudere kinderen heeft al snel 4 tv's (1 woonkamer, 3 slaapkamers) en nog eens een videorecorder.
Zelf heb ik voor de skystar 1 gekozen omdat die een hardware mpg decoder heeft waardoor die maar 1% gebruikt van me cpu tijdens het tv kijken. Bij het opneme gebruikt haast elke dvb kaart niet meer dan 1% cpu kracht. Tenzijn je dma uit heb staan van je hardeschijf. Mijn rede dat ik de skystar 1 heb gekocht is omdat ik echte mooie opname's wilt en niet dat ik uren me opame's moet gaan omzetten.
Die beperkte cpu kracht is een prima punt (alhoewel er ook analoge kaarten zijn waar hetzelfde voor geld, zoals de hauppauge pvr serie), dat omzetten niet omdat je ook met een analoge kaart direct naar mpeg kunt opnemen waardoor je direct daarna kunt branden.

Nogmaals, ik betwist zeker niet dat die dvb kaarten een erg goede beeldkwaliteit geven. Het punt wat ik wil maken is dat je de kwaliteit van analoge tv kaarten niet kunt bepalen door een vergelijking te maken met dvb. Ter vergelijking : je vergelijkt verschillende auto's toch ook niet met een privevliegtuig? Beide vervoersmiddelen met hetzelfde doel.

(ja , het is een wat kromme vergelijking, kon niet zo snel iets beters verzinnen)

ps: kun je voor de aardigheid even een screenshot posten van rtl5(z), zo'n nieuwslezer met die scrollende balk eronder, gewoon nieuwschierigheid.

[ Voor 8% gewijzigd door amontillado op 17-05-2004 12:28 . Reden: kleinigheidje ]

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Illigaal is het trouwens ook weer niet, canaldigitaal zend het expres de nederlandse zenders nog uit in de oude decodering omdat die zenders worden betaal door de reclame. De zenders die wel geld kosten zijn op een andere manier gecodeerft.

Veder kan je met een simpele poehnix infra (een soort kaartlezer) de smart kaart gewoon op je computer aansluiten.
Dan ben je kwijt
70.- Skystar 2
70,- voor de smart kaart
10,- poehnix infra
25,- simpele schotel met LNB
10,- overig kabel, connectors, ect
--------+
175,- euro niet zo duur als de PVR kaart en je hebt hier ook veel meer aan :Y).

Veder alleen nog maar 15 euro per jaar.

Van RTL z bedoel je zeker of het moegelijk deinterlace tv te kijken, bij Mytheatre is dit gewoon mogelijk. Het prohramma gebruikt de mpg decoder/filter van power dvd/ win dvd oe enevteel ander. Het nadeel is dat die alleen softwarmatig werkt. Maar bij de skystar maakt dat niks uit omdat die toch geen hardware meg encoder heeft.

Op Mytheatre zit alleen geen screenshot funciete op en printscrn werkt niet bij video ovelay. Want anders had ik wel even een screenshot er van voor je gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amontillado
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 13:00:
Illigaal is het trouwens ook weer niet, canaldigitaal zend het expres de nederlandse zenders nog uit in de oude decodering omdat die zenders worden betaal door de reclame. De zenders die wel geld kosten zijn op een andere manier gecodeerft.
offtopic: Ook het kraken van een oudere encryptie is illegaal, men had het anders gewoon free to air kunnen maken
..
Prijs valt me mee moet ik eerlijk zeggen. Overigens heb ik inderdaad een pvr kaart, maar de opmerking ging in eerste instantie over de vergelijking met gewone analoge kaarten die een stuk goedkoper zijn.
Van RTL z bedoel je zeker of het moegelijk deinterlace tv te kijken, bij Mytheatre is dit gewoon mogelijk. Het prohramma gebruikt de mpg decoder/filter van power dvd/ win dvd oe enevteel ander. Het nadeel is dat die alleen softwarmatig werkt. Maar bij de skystar maakt dat niks uit omdat die toch geen hardware meg encoder heeft.

Op Mytheatre zit alleen geen screenshot funciete op en printscrn werkt niet bij video ovelay. Want anders had ik wel even een screenshot er van voor je gemaakt.
Nee daar ging het me niet om, sterker nog dat is juist een vervelend iets voor een eerlijke vergelijking omdat de ene deinterlace techniek niet zo goed werkt als de andere (en daar heb je met de analoge kaarten ook mee te maken, die screenshots van mij waren ook van een interlaced bron, afgespeeld met windvd). Het gaat me puur om de beeldkwaliteit ansich.

Je kunt echter wel middels een omweg een printscreen maken, gewoon eerst even een andere filmpje starten, dat gebruikt dan de overlay, waardoor die niet meer beschikbaar is voor powerdvd/windvd. Overigens kennen anders zowel powerdvd als windvd ingebouwde capture opties. Andere optie is om in je de geavanceerde beeldschermeigenschappen even een deel van de hardware versnelling uit te zetten, dan kan de overlay ook niet meer gebruikt worden, kan je even snel doen en daarna gewoon weer aanzetten. En je hebt het tenslotte al eerder gedaan voor die screenshot die je net hebt gepost.

Alternatief is een klein clipje van rtlz (als je even tijd hebt om dat te doen), wil ik desnoods daar nog wel even een screenshotje van maken als je er behoefte aan hebt. (dan is de vergelijking met mijn screenshot van rtlz ook wat eerlijker)

Overigens, nogmaals: Het is me niet te doen om die beeldkwaliteit vergelijking, ik ga er eigenlijk gewoon vanuit dat jouw rtlz clip (stukken) beter zal zijn dan dat van mij pvr250. De enige reden dat ik de eerste post maakte is dat ik vind dat je de analoge en dvb kaarten beter niet met elkaar kunt vergelijken omdat het totaal verschillende producten zijn (en zeker niet met de cinergy / leadtek waar jij in eerste instantie op reageerde omdat die ook nog eens stukken goedkoper zijn).

[ Voor 13% gewijzigd door amontillado op 17-05-2004 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:40
Ik heb zelf een Hauptpauge PVR-350. En ik ben er erg over te spreken.

De kwaliteit is hetzelfde als gewoon TV (als ik iets heb opgenomen en het terug afspeel via de tvout van de PVR350 ziet het er hetzelfde uit als op tv). Alle kanalen werken ook goed. De radio functionaliteit die het heeft, heb ik eigenlijk gewoon nog niet geprobeerd.

Wanneer hij aan het opnemen is, kan ik ook gewoon verder werken met mijn pc, het is alsof er niets aan de hand is (AMD 2500+, 512 MB Ram).

Zoals iemand hiervoor al gezegd heeft, kan hij wel enkel maar opnemen naar MPEG2, maar daar heb ik geen bezwaar mee. De goede films die ik opneem, daar knip ik de reclame uit, en maak er dan een divx van om het zo te archiveren, maar de meeste programma's bekijk ik gewoon en delete ze achteraf. Heb wel een kleine 40 gigabyte gereserveerd op die schijf, puur voor het opnemen van programma's.

Het enige grote nadeel dat ik vind dat hij heeft, is dat het op de moment nog niet mogelijk is om divx films af te spelen op tv. Maar misschien is dit nu opgelost met de nieuwe SageTV software, sinds enkele dagen is versie 2 uit, en ga het vanavond testen.

Ik kan ook de TVout van mijn videokaart gebruiken om dan wel divx films te bekijken, maar de kwaliteit op tv is dan zo bedroevend, dat ik me er maar heb bij neergelegd. (ik heb ook nog van een ander project gehoord, dat ze gingen proberen om divx af te spelen via de tvout van de pvr350. Het is wel technisch mogelijk (via een trukje), maar er is gewoon nog geen software voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amontillado
crazyx schreef op 17 mei 2004 @ 13:53:
..
Ik kan ook de TVout van mijn videokaart gebruiken om dan wel divx films te bekijken, maar de kwaliteit op tv is dan zo bedroevend, dat ik me er maar heb bij neergelegd. (ik heb ook nog van een ander project gehoord, dat ze gingen proberen om divx af te spelen via de tvout van de pvr350. Het is wel technisch mogelijk (via een trukje), maar er is gewoon nog geen software voor.
Ik weet dat sub (maker van GBPvr) er mee heeft ge-experimenteerd, maar het lijkt erg lastig te worden omdat de osd-frame buffer niet snel genoeg gevuld kan worden, heb zelf nog niks gelezen of ze bij sage dat hebben kunnen oplossen. Daarbij houd je het probleem dat er sowieso geen ac3 5.1 gedecodeerd kan worden, maar door livepreview te gebruiken zou dit evt kunnen door het geluid uit van de geluidskaart te gebruiken.
Een optie is natuurlijk de tv-out van je grafische kaart doorlussen op de in van de 350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
Een optie is natuurlijk de tv-out van je grafische kaart doorlussen op de in van de 350.
Inderdaad, maar dan ik weer dezelfde slechte kwaliteit van de tvout van mijn grafische kaart (nvidia 5200).

Ben al een tijdje aan het denken om speciaal een tvout kaart te kopen. Maar ik vrees zo hard voor de kwaliteit :/. En aangezien mijn slechte ervaringen met nvidia weet ik niet goed wat ik zou moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MyTheatre werkt niet zonder de hardware versnelingen.

Als je gaat kijken naar de kwaliteit van de opname's dan maakt het niks uit met welke programma ik het opneemt voor de beeldkwaliteit.

Zo ziet het er uit in watcht TV pro die geen deinterlacen ondersteund.
http://members.lycos.nl/m...atchTVPro-Snapshot-#2.png

Virtualdub
http://members.lycos.nl/mareikehaas/Virtualdub0.png

Virtualdub + deinterlace filter
http://members.lycos.nl/mareikehaas/virtualdub+filter0.png

Screenshot van mediaplayer clasic
http://members.lycos.nl/m...ediaplayerclasicRTL-z.png

Een andere screenshot van media player clasic
http://members.lycos.nl/mareikehaas/Mediaplayerclasic.png

Windvd/powerdvd heb ik niet op me computer staan dus daarvan zal jij maar even de screenshot moeten maken.
Het flimpje http://members.lycos.nl/mareikehaas/RTLZNieuws.mpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@crazyx,
Waarom koop je niet zo hollywood kaart ? Je moet dan wel eentje neme die dan ook divx ondersteund als je dat ook wilt gebruiken. Tweedehands zijn ze erg goedkoop :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 11:29:
[...]

Sorry, maar daar zou ik zeker niet naar gaan kijken :X . Echt brakke kwaliteit en als je er gebruik van maakt zou ik ook zeker iets gaan upgraden :)
Wat upgraden ? Heb al mijn kabel vervangen (wat trouwens niet de oorzaak KAN zijn want het is een 3 meter kabel. Dus geen tering lange kabel)
Wat kan ik nog doen ? Ik bedoel de Pinnacle PCTV Pro is nou niet echt de goedkoopste TV kaart... En 3rd party programma's die ik tot nu toe heb gebruikt (Chris TV was het zelfde, en Dscaler deed het niet) hebben ook geen zin !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
De prijs zegt niks, de Pinnacle PCTV Pro heeft er slechts een simpel 8-bits Brooktree/Connexant 878 chipje op zitten waarvan de kwaliteit niet echt geweldig is. Je had toen je 'm kocht daar even goed naar moeten kijken, dat doe je als je een moederbord koopt toch ook neem ik aan. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xabre16v schreef op 17 mei 2004 @ 18:12:
De prijs zegt niks, de Pinnacle PCTV Pro heeft er slechts een simpel 8-bits Brooktree/Connexant 878 chipje op zitten waarvan de kwaliteit niet echt geweldig is. Je had toen je 'm kocht daar even goed naar moeten kijken, dat doe je als je een moederbord koopt toch ook neem ik aan. :?
Ik NAM aan omdat het Pinnacle is en omdat de prijs nogal fors was dat het wel goed zat. Ik ga niet elk onderdeel van mijn computer checken. Alleen de belangrijkste onderdelen zoals het moederboard,processor,en de videokaart.
Maar goed, ja mijn fout ja, maar heb hem pas 3 weken geleden gekocht dus om NU al een nieuwe te kopen is absoluut geen optie.

Heeft een versterker misschien een gunstig effect ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 18:40:
[...]

Heeft een versterker misschien een gunstig effect ?
Ik denk dat dat weinig uitmaakt.

Heb zelf een Hauppauge gehad met ook een BT878 chip maar de storing werd veroorzaakt door de pc zelf en niet door een slecht/zwak signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 17:11:
@crazyx,
Waarom koop je niet zo hollywood kaart ? Je moet dan wel eentje neme die dan ook divx ondersteund als je dat ook wilt gebruiken. Tweedehands zijn ze erg goedkoop :Y) .
Hollywood? wat is dat? Heb net op pricewatch aan het zoeken geweest, maar daar vond ik een stuk software van pinnacle, en iets van Sigma, maar op de site van Sigma is er dan weer niets over terug te vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat om een Sigma Real Magic Hollywood (plus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet op markplaats kijken, die dingen worden niet meer nieuwe verkocht. Het zijn kaarten die zijn bedoeld zodat je video's af kan spelen op niet zo snelle computer.

De Hollywood is de kaart van magic die mpeg 1 & 2 ondersteund, maar ze hebben ook een andere kaart die ook divx ondersteund. COmputerland verkochte ze ook vroeger. Ik weet alleen nier meer hoe die kaart heet.

Specs van de hollywood,
line out (stereo)
tv out (composite en svhs)
digitaal out
vga in/out

geschikt VANAF pentium 1 -133 mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf sinds vorige week een Technisat Skystar2 pc kaart gekocht, en ik kan zeggen dat het een aanrader is. Digitale tv kijken voor een prikkie! Je hebt alleen maar een Schotel (20€) een kaart ,Skystar2 (59€) een stuk kabel (+/- 5€) en een houder voor je schotel (10€). Zo ben je voor 100 euro klaar! En je kan lekker tv kijken als de Casema of UPC er uit ligt. Daarnaast heb je perfecte kwaliteit, honderden zenders naast de Nederlandse en zelf Internet via de satelliet is mogelijk (mits je daar een abonnement op neemt). Dit is heel wat beter als die kabelkaarten, waar je altijd ruis op hebt. Oh, ja, je hebt ook nog honderden radiokanalen in Digitaal geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redje schreef op 17 mei 2004 @ 19:09:
[...]

Ik denk dat dat weinig uitmaakt.

Heb zelf een Hauppauge gehad met ook een BT878 chip maar de storing werd veroorzaakt door de pc zelf en niet door een slecht/zwak signaal.
Heb een amd 3400+ ... Dus dat is het probleem ECHT niet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

Ik probeer het hier ook nog effe, misschien dat iemand het weet.
Ik heb 'n Asus TVFM kaartje gekocht. Nu probeer ik Fly 2000 TV te gebruiken als proggie, maar ik blijf met het probleem zitten dat ik in de settings alleen

"Use Capture Pin instead of Preview Pin (for troubleshooting)" kan gebruiken. Zogauw ik die uitvink krijg ik altijd "Cannot render stream to Pin Preview". En vervolgens blijft m'n beeld zwart. Geluid heb ik wel. Ik heb 'n GeForce3 TD kaart. Heb nu een clean install van WinXP gedaan, maar ook dat mag niet baten. Elke instelling (Video Renderer, Video Mixing, Video Mixing Renderer 9) mag niet baten.

Iemand enig idee what's up?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:43
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 13:00:Veder kan je met een simpele poehnix infra (een soort kaartlezer) de smart kaart gewoon op je computer aansluiten.
Dan ben je kwijt
70.- Skystar 2
70,- voor de smart kaart
10,- poehnix infra
25,- simpele schotel met LNB
10,- overig kabel, connectors, ect
--------+

Erg interessant voor zo'n prijs, maar wat is die "poehnix infra", kan er niets over vinden op internet. Ben een complete leek op SAT gebied, ben me nu net een beetje aan het inlezen want het klinkt toch wel super interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Laatst online: 10-09 15:29

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Ik heb thuis de Pinnacle PCTV pro in mn pc zitten, draait geweldig op 1 ding na maar ik ben bang dat dit niet aan mn tv-kaartje ligt.
Hij pakt namelijk altijd mn andere geluidskaart (heb er 2), maar daar moet ik gewoon mee klooien, maar verder mooi beeld, owjah en ideaal in combinatie met niet nader te noemen software waarmee je canal+ kan kijken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 19:35:
[...]

Heb een amd 3400+ ... Dus dat is het probleem ECHT niet !
Het heeft er niks mee te maken hoe snel of nieuw je pc is.
Met een P4 had ik het ook.
De elektronica in de pc zelf kan dus van invloed zijn op de beeldkwaliteit.
Ik zet mijn TV kaart dan ook altijd in het laagste slot zodat deze het verste af zit van de voeding, videokaart, netwerkkaart etc. zodat storing tot een minimum wordt beperkt. Verder kan je hier weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redje schreef op 18 mei 2004 @ 08:59:
[...]

Het heeft er niks mee te maken hoe snel of nieuw je pc is.
Met een P4 had ik het ook.
De elektronica in de pc zelf kan dus van invloed zijn op de beeldkwaliteit.
Ik zet mijn TV kaart dan ook altijd in het laagste slot zodat deze het verste af zit van de voeding, videokaart, netwerkkaart etc. zodat storing tot een minimum wordt beperkt. Verder kan je hier weinig aan doen.
Ik heb hem in het laatste slot nu hangen, maar geen verschil :'(
Maar wat bedoel je precies nu met "de elektronica in de pc zelf kan dus van invloed zijn op de beeldkwaliteit" ? Het enige wat toch effect kan hebben was toch de voeding ? Zou anders niet weten wat nog meer invloed zou KUNNEN hebben op een TV kaartje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 09:12:
[...]

Ik heb hem in het laatste slot nu hangen, maar geen verschil :'(
Maar wat bedoel je precies nu met "de elektronica in de pc zelf kan dus van invloed zijn op de beeldkwaliteit" ? Het enige wat toch effect kan hebben was toch de voeding ? Zou anders niet weten wat nog meer invloed zou KUNNEN hebben op een TV kaartje :?
Een PC zit vol met hoge-frequentie onderdelen en die kunnen de kaart storen.
Hier wat leesvoer: http://www.tv-cards.com/messageboard/viewtopic.php?t=5428

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan je beeldkwaliteit ONTZETTEND verbetern door wat betere connectoren te gebruiken op je coax kabels. Deze kan je gewoon bij de Gamma/Karwei halen en kosten maar een paar euro.

De meeste mensen gebruiken deze pluggen, maar dat is dus niet goed:

http://www.electronicaonl...rs_bestanden/CX20PLUG.jpg

Ga op zoek naar dit soort pluggen.. Het helpt echt!:

http://www.electronicaonl..._bestanden/CXPROFPLUG.jpg

Als je met een lange coax kabel zit, kan je eventueel nog een antenne versterker er tussen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 10:13:
Je kan je beeldkwaliteit ONTZETTEND verbetern door wat betere connectoren te gebruiken op je coax kabels. Deze kan je gewoon bij de Gamma/Karwei halen en kosten maar een paar euro.

Als je met een lange coax kabel zit, kan je eventueel nog een antenne versterker er tussen plaatsen.
Hier heb ik inderdaad wat aan !!
Dank je.

Inderdaad, ik gebruik de eerste. Maar zelfs in mijn meterkast wordt die ene gebruikt :| Moet ik die dan ook vervangen, want vind de kwaliteit zoiezo van de TV matig (op computer nog erger, zie mijn foto) maar zou dat ook wat uitmaken ?

Btw, de kabel is 3 meter, dus het is niet te lang.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 09:02
Hoe zit het eigenlijk met de CPU usage van de Leadtek Deluxe kaart? En welke codec is dan het beste, ik wil namelijk een TV-kaart gaan kopen met een goede kwaliteit van opname e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waslijn schreef op 18 mei 2004 @ 08:22:
[...]
Erg interessant voor zo'n prijs, maar wat is die "poehnix infra", kan er niets over vinden op internet. Ben een complete leek op SAT gebied, ben me nu net een beetje aan het inlezen want het klinkt toch wel super interessant.
phoenix infra is een soort kaartlezer, ik zou zeggen ga eens even ronde kijken op de bekende nederlandse sat forum. Daar staat zelfs zo infra nog te koop voor 10 euro.
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 12:05:
[...]

Hier heb ik inderdaad wat aan !!
Dank je.

Inderdaad, ik gebruik de eerste. Maar zelfs in mijn meterkast wordt die ene gebruikt :| Moet ik die dan ook vervangen, want vind de kwaliteit zoiezo van de TV matig (op computer nog erger, zie mijn foto) maar zou dat ook wat uitmaken ?

Btw, de kabel is 3 meter, dus het is niet te lang.
Als je het goed wilt doen plaats dan meteen een splitte rin de meter kast met die schroef coax connectors. Dat scheel harstikke veel in singaal doordat de spiltters beter zijn en door de nog betere conectors.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe meer je de verbinding kan afschermen van storingen van buitenaf, hoe beter. elke goedkope plug die je vervangt zal wat storing weghalen. Ook splitters kunnen storing veroorzaken, dus als je ze hebt, kunnen ze ook het beste van die metalen stekkers zijn. gewoon bij het audio/video rack bij je doehetzelver kijken, dan zie je ze wel liggen.

Ik heb zelf zo'n splitter in de meterkast hangen, zoals JC Ken beschrijft. Die is er door de kabelmaatschappij in gehangen, om het signaal van m'n kabelmodem en TV te splitten. Bij mij zit er ook zo'n schroefconnector op het begin. Het is dus inderdaad geen gek idee om te kijken naar zo'n kastje. Er zit bij mij een 2e aansluiting op, voor een 2e TV kabel.. HELAAS heb ik al met een trekveer lopen stoeien om een kabel naar boven te krijgen, maar dat was me niet gelukt.. zucht. Nu moet ik van m'n TV af, via een antenne versterker m'n halve woonkamer door, dan via (langs) een verwarmingsbuis naar boven, dan weer een kamer door, naar m'n slaapkamer, en dan via een T splitter weer door naar m'n computerkamer..

Nog een tip om ruis weg te krijgen: goede kabel gebruiken. Het SCHIJNT dat de doehetzelvers zoals karwei en zo geen goede coax hebben, maar ik heb wel wat kabel van hen liggen. Niet ontevreden, maar ik zie op sommige zenders af en toe nog wel wat ruis. Geen zin om alle kabel weer te vervangen..

De drie meter is niet veel, maar is dat drie meter van je meterkast, of drie meter van je TV af, waar het van een T-splitter af komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over kabel, ik weet niet wat je er voor betaalt bij een doe het zelf zaak. Maar je beter coax kabel kopen bij een satelliet winkel. Kost zo 50 cent per meter en is stukke beter kwaliteit dan die bouwmarkt kabels.

Vershil tussen een slechte en een goede kabel is best wel groot, maar het verschil tussen een goed en een beter kabel is niet zo groot. Dus een erg duur merk coax kabel is niet veel beter dan een goede coax kabel tenzij je een erge lange afstand mee gaat afleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 20:24:
Hoe meer je de verbinding kan afschermen van storingen van buitenaf, hoe beter. elke goedkope plug die je vervangt zal wat storing weghalen. Ook splitters kunnen storing veroorzaken, dus als je ze hebt, kunnen ze ook het beste van die metalen stekkers zijn. gewoon bij het audio/video rack bij je doehetzelver kijken, dan zie je ze wel liggen.

Ik heb zelf zo'n splitter in de meterkast hangen, zoals JC Ken beschrijft. Die is er door de kabelmaatschappij in gehangen, om het signaal van m'n kabelmodem en TV te splitten. Bij mij zit er ook zo'n schroefconnector op het begin. Het is dus inderdaad geen gek idee om te kijken naar zo'n kastje. Er zit bij mij een 2e aansluiting op, voor een 2e TV kabel.. HELAAS heb ik al met een trekveer lopen stoeien om een kabel naar boven te krijgen, maar dat was me niet gelukt.. zucht. Nu moet ik van m'n TV af, via een antenne versterker m'n halve woonkamer door, dan via (langs) een verwarmingsbuis naar boven, dan weer een kamer door, naar m'n slaapkamer, en dan via een T splitter weer door naar m'n computerkamer..

Nog een tip om ruis weg te krijgen: goede kabel gebruiken. Het SCHIJNT dat de doehetzelvers zoals karwei en zo geen goede coax hebben, maar ik heb wel wat kabel van hen liggen. Niet ontevreden, maar ik zie op sommige zenders af en toe nog wel wat ruis. Geen zin om alle kabel weer te vervangen..

De drie meter is niet veel, maar is dat drie meter van je meterkast, of drie meter van je TV af, waar het van een T-splitter af komt?
3 meter uit de muur die split met de tv... Ik ga morgen een nieuwe splitter kopen :) Hoop dat het wat uitmaakt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kwaliteit is inderdaad met ongeveer 15-20% verbeterd... Het is nog steeds alles behalve voldoende, maar er is wel een duidelijk verschil. Ik denk dat de rest toch wel te wijten is aan de slechte kwaliteit van de pctv kaart. Maar goed, 15-20% is al een aardige verbetering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Ik ben ook zoek naar een kaart die goed beeld geeft, heb nu de leadtek winfast TV200 expert en find het toch nog niet 100%.

Is de skystar 1 nu veel beter ( voor kijken en cappen ) en waar is ie te koop want kan de kaart nergens vinden bij een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ T ft. D:

Heb je ook de pluggen verwisseld? Je schreef dat je een splitter zou kopen, maar verder niets over andere aansluitingen. Heb je om te testen al eens je tv bij de meterkast gezet, om te zien hoe goed het signaal je huis binnen komt?

Ik heb sinds ik m'n versterker en andere pluggen heb bijna geen ruis op de meeste zenders (met een pctv pro). Zonder versterker nog wel wat ruis, maar "golvende lijntjes" zijn weg, verder. Ik heb net wat screenshots gemaakt:

http://www.batorfi.net/screen1.jpg
http://www.batorfi.net/screen2.jpg
http://www.batorfi.net/screen3.jpg

Nog een heel klein beetje ruis, maar het meeste is weg. De BT878 chipset in de pctv is niet super vergeleken met de SAA713x chipsets, maar als je signaal niet goed is, helpt de beste kaart ter wereld nog niet.

@ geforce5_guy:

De Skystar 1 is een schotel-kaart. Dus zonder schotel heb je d'r niks aan. Aangezien je nu een winfast kaartje hebt, ga ik er van uit dat je gewoon kabel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@geforce5_guy
Hauppauge verkoopt de vernieuwde skystar 1 onder de naam nexus-s (S voor satelliet). Maar die is wel wat duurder dan de oude skystar 1, de oude skystar 1 kan je nog kopen bij wat web winkels. Gooogel eens naar skystar 1 buy. Veder is het mogelijk bij de skystar 1 om hem te modden of een specieaale kabel te kopen zodat je de tv zelfs op RGB kan aansluiten.

Voor het opneme is zo digitaal video kaart perefect. Je moet het zien als een soort netwerk kaart. Hij ontvangt de uitgezonden mpg2 stream in *.pva formaat. En jij kan kiezen of hij het direct op de schijf moet opslaan of het mpeg2 singaal omzet naar beeld (of beide). Dus bij het opneme heb je 0% verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Ik heb nu enkele dagen een Voodoo tv200 kaart en de kwaliteit is echt om te smullen :9
Helaas kan ik niet opnemen met behulp van Virtualdub :(
Zodra ik met Dscaler het kanaal in heb gesteld en vervolgens Vdub open, is de kaart het kanaal vergeten! Het is dus onmogelijk om goed af te stemmen op een kanaal en dat is vreselijk jammer want de kwaliteit is echt goed. Heeft iemand misschien een workaround?

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/A24RU00ZSG93/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/W5191O6HOH5H/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/JO1LLT46VOP0/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/8QWN1W0PJ2HI/picserver.jpeg

[ Voor 28% gewijzigd door Arjan op 21-05-2004 09:43 ]

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atgast schreef op 21 mei 2004 @ 09:14:
Ik heb nu enkele dagen een Voodoo tv200 kaart en de kwaliteit is echt om te smullen :9
Helaas kan ik niet opnemen met behulp van Virtualdub :(
Zodra ik met Dscaler het kanaal in heb gesteld en vervolgens Vdub open, is de kaart het kanaal vergeten! Het is dus onmogelijk om goed af te stemmen op een kanaal en dat is vreselijk jammer want de kwaliteit is echt goed. Heeft iemand misschien een workaround?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ja, de plaatjes zijn wel redelijk voor een tv-kaart :) . Je ziet precies waar ze een beetje moete mee hebben en dat is op de randen van hoofden etc. en die vinger van die man bovenaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 09:52:
[...]

Ja, de plaatjes zijn wel redelijk voor een tv-kaart :) . Je ziet precies waar ze een beetje moete mee hebben en dat is op de randen van hoofden etc. en die vinger van die man bovenaan. ;)
Ja, m'n amd 1200 is niet zo heel sterk in deinterlacing, ik moet wat makkelijkere methodes gebruiken, daardoor is de kwaliteit niet op z'n best. TomsMoComp met zoekinstelling op 6 is al teveel :(
Het handigste is nog wel de Scalar Bob functie, omdat deze de videokaart gebruikt en best strak is. Echter kan ik in die modus geen screencaps maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is trouwens de beeldkwaliteit die ik nu heb (alles staat dan wel op de hoogste functies). Wat wel opvalt is dat ik bij ned 1-2 en 3 een veel betere kwaliteit krijg dan bij de commerciele zenders...
Anyway, hier de shots:

http://www.poyzn.net/~rockstar/sbs.bmp
http://www.poyzn.net/~rockstar/nederland22.bmp
http://www.poyzn.net/~rockstar/nederland21.bmp
http://www.poyzn.net/~rockstar/tmf.bmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 22:37:
@ T ft. D:

Heb je ook de pluggen verwisseld? Je schreef dat je een splitter zou kopen, maar verder niets over andere aansluitingen. Heb je om te testen al eens je tv bij de meterkast gezet, om te zien hoe goed het signaal je huis binnen komt?

Ik heb sinds ik m'n versterker en andere pluggen heb bijna geen ruis op de meeste zenders (met een pctv pro). Zonder versterker nog wel wat ruis, maar "golvende lijntjes" zijn weg, verder. Ik heb net wat screenshots gemaakt:

http://www.batorfi.net/screen1.jpg
http://www.batorfi.net/screen2.jpg
http://www.batorfi.net/screen3.jpg

Nog een heel klein beetje ruis, maar het meeste is weg. De BT878 chipset in de pctv is niet super vergeleken met de SAA713x chipsets, maar als je signaal niet goed is, helpt de beste kaart ter wereld nog niet.

@ geforce5_guy:

De Skystar 1 is een schotel-kaart. Dus zonder schotel heb je d'r niks aan. Aangezien je nu een winfast kaartje hebt, ga ik er van uit dat je gewoon kabel hebt.
Het signaal is niet geweldig... Maar goed wat verwacht je ? Iedereen heeft toch wel ruis in zijn beeld met een gewone tv aansluiting zonder extra kosten. Maar het verschil tussen het signaal bij de meterkast en in de woonkamer is klein. Je ziet wel een klein verschil, maar dat is amper te zien met het blote oog.
Wel is de tv kwaliteit van mijn tv 10x beter dan die van mijn pc. Mijn tv is ook niet ruisloos, maar het is veel scherper en heeft minder ruis.

De onscherpte van mijn tv kaart komt btw omdat de instellingen op erg soft staan (-6) anders zie je allemaal lijnen en nog duidelijker ruis.

En dan heb ik het nog geen eens over het geluid, volgens mij is het geluid namelijk mono ...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2004 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Pinnacle PCTV Rave die heeft me 70 euro gekost en ik ben er helemaal tevreden mee!

Ik had eerst een TV kaart van MSI maar dat was egt een k*t ding Ik ontving bijna geen kanalen en anders met heel veel ruis.
Dus ik ben terug gegaan naar de winkel en die vent zei: Dan moet je je pc aansluiten op een geaard stopcontact.
Het werd iets beter ja maar nog steeds klote beeld! (mischien is het wat voor mensen die nog betere kwaliteit willen gewoon ff je stopcontact aarden)

En toen ben ik WEER Terug gegaan en kreeg ik die van Pinnacle mee en die is super! _/-\o_ Die was dan wel 10 euro meer maar het is beter dan 250 euro voor een TV :) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 13:30:
Ik heb de Pinnacle PCTV Rave die heeft me 70 euro gekost en ik ben er helemaal tevreden mee!

Ik had eerst een TV kaart van MSI maar dat was egt een k*t ding Ik ontving bijna geen kanalen en anders met heel veel ruis.
Dus ik ben terug gegaan naar de winkel en die vent zei: Dan moet je je pc aansluiten op een geaard stopcontact.
Het werd iets beter ja maar nog steeds klote beeld! (mischien is het wat voor mensen die nog betere kwaliteit willen gewoon ff je stopcontact aarden)

En toen ben ik WEER Terug gegaan en kreeg ik die van Pinnacle mee en die is super! _/-\o_ Die was dan wel 10 euro meer maar het is beter dan 250 euro voor een TV :) :D
Hoe aard je een stopcontact ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 13:41:
[...]

Hoe aard je een stopcontact ?
Door een geaarde wandcontactdoos te monteren, en natuurlijk de geel-groene draad op het extra contact aan te sluiten :), die weer in de meterkast samenkomt bij de overige aarde draden. Als je ergens een geaard stopcontact in de buurt hebt kun je hem daar natuurlijk ook vandaan aanleggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je een verwarming (of verwarmingsbuis) ergens in de buurt van je PC hebben, dan kan je ook een draad van je PC naar die verwarming(/buis) leggen. Uiteraard wel een blank (onbeschilderd) stuk, natuurlijk.

Wat je eventueel ook kan proberen, is een antenneversterker bij je wandcontact doos zetten. Bij de Block verkopen ze ze. De mijne was 26 euro. Als zo'n ding niet uit maakt, kan je het altijd nog terugbrengen (binnen 7 dagen kan je ze gewoon terugbrengen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 14:53:
Mocht je een verwarming (of verwarmingsbuis) ergens in de buurt van je PC hebben, dan kan je ook een draad van je PC naar die verwarming(/buis) leggen. Uiteraard wel een blank (onbeschilderd) stuk, natuurlijk.

Wat je eventueel ook kan proberen, is een antenneversterker bij je wandcontact doos zetten. Bij de Block verkopen ze ze. De mijne was 26 euro. Als zo'n ding niet uit maakt, kan je het altijd nog terugbrengen (binnen 7 dagen kan je ze gewoon terugbrengen).
Kan wel maar ik vind dat zelf niet zo'n goed id. Als de cv niet goed geaard is kan dat "schokkende" ervaringen leiden :). Waarschijnlijk gaat de lekstroom van je PC nu via je antennekabel lopen, wat stoort, ipv netjes via de randaarde.
Antenneversterkers plaats je zo dicht mogelijk bij de te versterken bron, dus niet vlak bij PC of TV, dan versterk je namelijk alle storingen mee.

[ Voor 10% gewijzigd door _XipHiaS_ op 21-05-2004 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een (TV)-kaart met de nadruk op een goede stereo FM tuner. Weet iemand of dit te vergelijken is met een goede stand-alone tuner? Of is de kwaliteit altijd slechter?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_XipHiaS_ schreef op 21 mei 2004 @ 13:48:
[...]

Door een geaarde wandcontactdoos te monteren, en natuurlijk de geel-groene draad op het extra contact aan te sluiten :), die weer in de meterkast samenkomt bij de overige aarde draden. Als je ergens een geaard stopcontact in de buurt hebt kun je hem daar natuurlijk ook vandaan aanleggen :).
Ik heb 2 linke handen :X
Kun je niet een verlengsnoer of zo kopen die ge-aard is :?

En wat is de functie van een geaard stopcontact ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

_XipHiaS_ schreef op 21 mei 2004 @ 14:59:
[...]
Kan wel maar ik vind dat zelf niet zo'n goed id. Als de cv niet goed geaard is kan dat "schokkende" ervaringen leiden :). Waarschijnlijk gaat de lekstroom van je PC nu via je antennekabel lopen, wat stoort, ipv netjes via de randaarde.
Antenneversterkers plaats je zo dicht mogelijk bij de te versterken bron, dus niet vlak bij PC of TV, dan versterk je namelijk alle storingen mee.
Dit laatste klopt dus niet. Je moet de ruis niet zien als ruis die onbedoeld wordt opgepikt, maar als het gebrek aan een sterk signaal. De ruis uit zo'n signaal wordt niet versterkt en je kan een versterker dus ook het beste dicht bij je ontvanger (tv kaart in dit geval) zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 15:44:
[...]

Ik heb 2 linke handen :X
Kun je niet een verlengsnoer of zo kopen die ge-aard is :?

En wat is de functie van een geaard stopcontact ?
Natuurlijk mag dat ook ;).
Je PC kast is van metaal, bij lekstromen is het prettiger om dat via de randaarde af te voeren dan bijv. via jou lichaam. Maar ook kan de stroom, bij niet geaarde kast, een weg via de antenne of netwerk verbinding zoeken. Dat kan leiden tot storingen in je beeld/geluid en/of rare netwerk problemen, en zelfs defecten doordat er teveel spanning loopt via onderdelen die dat niet verwachten.

[ Voor 6% gewijzigd door _XipHiaS_ op 21-05-2004 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Atgast schreef op 21 mei 2004 @ 15:47:
[...]

Dit laatste klopt dus niet. Je moet de ruis niet zien als ruis die onbedoeld wordt opgepikt, maar als het gebrek aan een sterk signaal. De ruis uit zo'n signaal wordt niet versterkt en je kan een versterker dus ook het beste dicht bij je ontvanger (tv kaart in dit geval) zetten.
Dat die ruis door een te zwak signaal komt weet ik :). Echter, als je een versterker vlak bij de ontvanger plaatst dan versterk je ook eventuele storing die de kabel ondertussen oppikt, daarbij is het signaal het "schoonst" als het pas uit het kabelkastje komt, we willen een zo schoon mogelijk signaal versterken bedoelde ik ermee ;). Je kunt beter een sterk signaal een lange kabel opsturen, als dat goede kabel is blijft er voldoende over voor een strak beeld. Daarbij kan een te veel versterkt signaal ook voor problemen zorgen, wat je dus ook sneller hebt als je de versterker direct in PC of TV prikt. Of het moet er een zijn waar het aantal dB te regelen valt, maar dan nog is dat alleen interessant als de kabel tussen aansluiting en ontvanger zeer kort is.

Daarom is het meestal ook aan te bevelen om, als het signaal vlak bij de kabelaansluiting ook slecht is, de kabelaanbieder na te laten meten of er wel voldoende sterk signaal het huis binnenkomt, want dat is vaak ook niet altijd sterk genoeg.

[ Voor 38% gewijzigd door _XipHiaS_ op 21-05-2004 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@T ft. D:

Twee linkerhanden? Ach dan kan je allicht proberen wat ik zei, om te testen: even een stuk kabel aan een kaal deel van je verwarming. In het algemeen zijn verwarmingen ook geaard. Gewoon even de ene aan de andere verbinden. Kijken of het helpt. Als het helpt kan je evt. een elektricien het laten aansluiten.

Aarden van mijn pc hielp mij in zo verre dat ik geen optater meer kreeg van m'n kast, maar qua signaal heb ik er zelf niet veel van gemerkt. En ja, m'n verwarming is goed geaard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 04:20:
Ik heb een Pinnacle PCTV Pro.

Dit is wat ik ermee krijg:

[afbeelding]

Veel ruis in het beeld dus. Op alle kanalen. Zou een versterker helpen?
Ik heb zelf ook de Pinnacle PCTV Pro, maar heb helemaal geen ruis in me beeld zoals op jouwe!
Nu is het wel zo, eerst had ik een coax kabel van 50 meter, toen werd me signaal wel zwakkies. En nu een meter of 30 eraf, is hij netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Ik heb nu de leadtek winfast tv2000 expert.

Het beeld is niet je van het moet ik zeggen :/
Kan een kaart met de philps chip hier verbetering in brengen :?
En tevens heb ik last van strepen in beeld als het beeld snelbeweegt, dus een voetball westrijd is niet te kijken op deze manier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Laatst online: 09-09 09:02
Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 10:13:

En wat noem je lang? zou 10meter nog kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt af van wat voor een kwaliteit kabel, en of je nog allerlei dingen doorlust.

Ik heb net ff gegoogled, en kwam ineens bij een interessante website over hoe je het beste een centraal antenne systeem kan aanleggen:

http://members.chello.nl/a.neyenhuys/inhoud/central.htm

Nog een andere van kabelbedrijf.nl

http://www.kabelbedrijf.nl/pdf/AO-55tv-aansluitenNW-4.pdf

Die geeft aan dat 10 meter de maximale lengte is, voordat je een versterker nodig hebt, en 5 meter als je een splitter hebt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 23:35

ThaHandy

Discovery Channel

Verwijderd schreef op 22 mei 2004 @ 23:21:
Hangt af van wat voor een kwaliteit kabel, en of je nog allerlei dingen doorlust.

Ik heb net ff gegoogled, en kwam ineens bij een interessante website over hoe je het beste een centraal antenne systeem kan aanleggen:

http://members.chello.nl/a.neyenhuys/inhoud/central.htm
van die site
http://members.chello.nl/...uisaansluitingen-alle.pdf
_/-\o_ _/-\o_

Een voorbeeld van een goede versterker is de Hirschmann GHV 20.
das pas een versterker :7 nu ff kijken waar ik die kan kopen :)

ik neem aan dat je die _pers_ F-connectors kan vervangen met van die _draai_ F-connectors?

[ Voor 13% gewijzigd door ThaHandy op 22-05-2004 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:? Ik ben op zoek naar TV kaart met goede opnamemogelijkheden

Ik heb mijn keuze vrijwel beperkt tot 2 modellen en wil hieruit een keuze maken en jullie raad daarbij vragen.
Welnu, ik post het hier want ik wist niet zeker of het een eigen topic verdiende...

:? Wat wil ik dan precies?

Nou ik wil tv opnemen in dvd kwaliteit, of vergelijkbaar, natuurlijk stereo geluid.
Daarbij ben ik van plan om video2000 en vhs tapes te capturen die ik nog heb liggen.

:? Maar dat kan toch met bijna elke tv kaart?

Ja, inderdaad, maar vaak wordt er ook gekeken naar de afspeel kwaliteit en die boeit mij totaal niet, ik neem en kijk toch niet tegelijk op, dat is ook een van de redenen dat ik het niet in het centrale topic open.

:? En de software dan? Daar zit ook veel verschil tussen

Ja, er zit ook kwaliteit verschil tussen de originele software en die je los kan kopen of gratis van internet kan plukken. Ik weet dat het originele software pakket vaak waardeloos is en dus niet iets waar ik me druk om ga maken.

:? Maar welke twee kaarten zijn dan volgens jou geschikt? dit zijn wel een hele hoop eisen!

Laat ik als eerste zeggen dat ik een budget heb van 200E, en alle low en mid end kaarten vallen zo ie zo af.
De Hauppage PVR 350 heeft leuke specs, en is een high end kaart, maar kenners weten, en de mensen die de reviews hebben gelezen, weten dat de kwaliteit vies tegen valt, hetzelfde met de Pinnacles, dus de twee 'bekendste' merken laten het al afweten.
Mijn keuze is dan ook gevallen op de kaarten "Compro VideoMate TV Gold Plus" en "Leadtek WinFast TV DV2000"
Dit zijn twee high end kaarten, die in mijn zoektocht de beste beeldkwaliteit hadden en goede opnamemogelijkheden, en dit waren de enigste die ik kon vinden die aan mijn eisen voldeden.
Ik sta open voor suggesties maar ik denk niet dat die er zijn, aangezien ik redelijk wat tijd in research heb gestoken...

Compro VideoMate TV Gold Plus vs Leadtek WinFast TV DV2000

Ik zet hier alles op een rijtje wat voor mij van belang is, een afstandsbediening ga ik toch niet gebruiken dus dat is al een punt waar ik helemaal niet op let, en de software zoals ik eerder zei ook al...

Compro VideoMate TV Gold Plus

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/monitor/images/compro-gold-plus/compro-front-small.jpg

Review: http://www.digit-life.com/articles2/compro-gold-plus/

Wat deze kaart zo goed maakt:

* Philips 7134HL ADC chip
* Noise Removal en Video Smoothing
* Beeldkwaliteit is scherp
* 9-bit ADC

Wat deze kaart heeft wat de andere mist en/of beter heeft:

+ Connection to the sound card's AUX-in

Wat deze kaart mist en/of slechter heeft:

- hij wordt door minder pakketten ondersteund
- audio in is een jack plug en geen tulp stekker
- drivers hebben geen mpeg4 opname support?

Prijs: Zal rond de 80 euro zijn MAAR ik krijg hem in Nederland nergens zo vlug gevonden, in de pricewatch staat heel het merk niet.

Leadtek WinFast TV DV2000

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/monitor/images/leadtek-dv2000/dv2000-front-small.jpg

Review: http://www.digit-life.com/articles2/compro-gold-plus/

Wat deze kaart zo goed maakt:

* Conexant CX23881 ADC chip
* Noise Removal en Video Smoothing
* 10-bit ADC

Wat deze kaart heeft wat de andere mist en/of beter heeft:

+ Connection to the sound card's AUX-in
+ stereo tulp audio in voor opname audio van vhs/video2000
+ Geluids kwaliteit is net ietsjes beter dan de Compro
+ Een behoorlijke ruis onderdrukking, heb ik op verschillende fora gehoord en in de review
+ Drivers hebben MPEG4 support

Wat deze kaart mist en/of slechter heeft:

- Kleuren zijn beter maar minder scherp naar ik gehoord heb?

Prijs: 73E (Volgens pricewatch)

Conclusie

Nu is dus de vraag welke van de twee is beter voor mij geschikt, en zijn er eventueel andere kaarten die binnen mijn budget vallen?
Ik wil gewoon een essent signaal ontvangen en ik wil absoluut geen tv via de satteliet want daar komen toch alleen maar zenders op die ik toch niet kijk.
Maar is het misschien wel verstandig nog wel een pci kaartje te kopen omdat ik eigenlijk wil dat hij toch wel een 3 jaar mee gaat nudat de btx standaard en pci express enzo eraan komt.
En hebben deze kaarten al wel ondersteuning voor hdtv of denk ik nu te ver vooruit?

Op zich weet ik goed het verschil tussen de twee recentste chipsets en de Conexant CX23881 heeft zo mijn voorkeur.
Dus als je een andere kaart aanbeveeld dan zou ik het liefste eentje met deze chipset hebben, en ook graag dat je de audio niet over een jack plugje hoeft te sturen maar dat het geluid dus binnendoor kan, aangezien ik anders helemaal naar mijn breakout box van mijn geluidskaart moet enzo en die hangt al helemaal vol plus dat die geen jack plugs heeft maar tulpstekkers...

Dus wie ow wie verlost me van de uiteindelijke keuze (ik zelf zou eigenlijk voor die Leadtek gaan) of wie kan me helpen met een kaart van gelijke of natuurlijk nog betere kwaliteit maar dan wel met interne mogelijkheid om audio door te lussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Dat geluid binnendoor via de PCI bus met die Conexant chip wordt lastig denk ik want ik ben nog geen 1 pakket tegen gekomen die dit ondersteund, wel voor de Philips. Verkijk je niet op die 10-bit ADC van de Conaxant aangezien deze single is, de Philips heeft een dual 9-bit ADC binnen in zijn chip, kwaliteit is hiervan vaak veel beter. En over geen MPEG4 support in de drivers lijkt me wel heel erg vreemd, hier doet hij het prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 09:44

smallboy

N/A

Je zegt dat je tv wilt opnemen in dvd kwaliteit. Vergeet dat maar. Ook al heb je maar een meter kabel en een uber tv, of tv kaart, dvd blijft gewoon mooier.

Voor de rest kan ik je niet echt helpen omdat ik beide tv kaarten niet heb (heb zelf een cinergy 400, gebruik 2e monitor (14") als tv scherm, staat iets verder van me af, en dan is het beeld erg mooi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Essent heeft tovh ook Digitaal tv ?
Neem dan een DVB C kaart als je het beste van het beste wilt.
[qoute] ik wil absoluut geen tv via de satteliet want daar komen toch alleen maar zenders op die ik toch niet kijk.[/quote]

Ik weet niet of je het weet maar via de satelliet heb ik hier ook nog gewoon Ned 1, 2,3, rtl4,5,SBS6,Yorin,Veronica, TMF, net5,Eurosport,cartoonnetwerk,BVN, enz. Alleen de reginale zenders ontbreken zoals AT5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het gaat erom dat ik tv kaarten heb gezien een tijd terug met dvd kwaliteit, of iig erg goede, maar ik kan me niet herinneren welke :/
Satteliet is geen optie omdat ik a) geen schotel mag plaatsen en b) het ook nog eens veel te duur is.
Maar ik verkijk me echt niet op die chip hoor, die philips is scherper maar de andere vind ik er ne twat beter uitzien kwa eheel plaatje.
Het is dan ook een moeilijke keuze en deze kaarten kunnen dicht opnemen tegen dvd kwaliteit.
Nadeel is dat deze kaarten geen mpeg2 chip erop hebben zitten en dus veel resources vreten.
Daarom heb ik ook liever een iets duurdere kaart, maar die is er niet met de zelfde beeldskwaliteit voor zover ik kan vinden, en in Nederland is het aanbod beperkt als je de Pinnacle en Hauppage kaarten al niet goed genoeg vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dan kan je anders nog zo T DVB kaart (Via Digitene) of een DVB C kaart (digitaal tv via essent neme). Maar als je echt goedkoop uit wilt zijn moet je via de satelliet nemet 15 euro per jaar _/-\o_ . Je tegenwoordig ook schotels die er uit zien als een tuinlamp ;-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ,
ik heb een cinergy 600 besteld omdat ik erg voor het geluid ga,
en deze schijnt er zuiver te zijn.Ik heb het geluid iig weleens gehoord van een cinergy en die klonk erg overtuigen.Ik heb het dus over de radio opname.
Mijn vraag is, aangezien de bijgeleverde software erg slecht schijnt te zijn;
is er software die zowel radio als tv in een goede kwaliteit kan ontvangen en opnemen, en kun je daar ook programmas en tijden op installen, zo ja ... welke proggies zijn dit dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurt15
  • Laatst online: 02-09 12:55
Weet iemand ook of de cinergy 200 ( usb ) net zo goed is als de cynergy 400 want ik heb namelijk geen snelle pc maar wel een snelle laptop.

EDIT

Ik zie net dat de cinergy 200 geen normale televisie aansluiting heeft. Mijn langzame pc is dus een celeron 1.1 ghz met 256 mb ram, 120 gig harddisk en een simpele intel 815 onboard videokaart. Zou ik daarmee goed kunnen capturen zonder enige kwaliteitsverlies?

Is het trouwens mogelijk het signaal van mn pc naar mn laptop te sturen met een 100 mbit kaartje?

EDIT

Ik heb verkeerd gekeken de cinergy 200 heeft volgens mij wel een rf aansluiting...

[ Voor 67% gewijzigd door kurt15 op 28-05-2004 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casio fx-100
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-07 11:38
[quote]Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 04:39:
Prijs: Zal rond de 80 euro zijn MAAR ik krijg hem in Nederland nergens zo vlug gevonden, in de pricewatch staat heel het merk niet.
quote]

Staat inderdaad niet in pricewatch. Je kan heb bestellen bij CompTech World.
Zie: http://www1.comptechworld...aa888a2a80d32acdff51e8528

- Compro Videomate TV Gold voor 65 euro
- Compro Videomate TV Gold Plus voor 89 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Ben ook al een hele poos research aan het doen, naar een goede TV PCI kaart of een externe via USB2. Maakt me niet zo heel veel uit hoe die aan de PC hangt, als het maar 't best mogelijke beeld/geluid opbrengt voor een analoge (dus niet DVB) kaart.
Ook ik was redelijk verrast over de uitkomst van die Compro's. Ze hebben een PCI kaartje en een extern die via USB2 draait. Hopelijk binnenkort meer reviews over die ontvangers.
Het geheel moet uiteindelijk een deel worden van m'n HTPC. Wat betreft het TV deel moet er natuurlijk naast TV gekeken met timeshifting, ook kunnen worden opgenomen. En eventueel moet er nog een 2e kaartje in kunnen, waardoor je een ander programma kunt bekijken en er tegelijkertijd ook een kunt opnemen. Dus een beetje hardware oplossing is wel prettig, en ook moeten de 2 ontvangers naast elkaar hun werk kunnen doen.
Kortom, ik ben erg benieuwd als er hier personen een Compro hebben en daar wat shots, of beter, een stukkie film van kunnen posten hier :).
Helaas zag ik bij de meeste reviews van TV kaarten in het algemeen toch nog aardig wat minpunten, de een met bepaalde kleuren, de ander met scherpte, of problemen als het signaal wat minder sterk is.

[ Voor 16% gewijzigd door _XipHiaS_ op 01-06-2004 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 23:09:
Hey ,
ik heb een cinergy 600 besteld omdat ik erg voor het geluid ga,
en deze schijnt er zuiver te zijn.Ik heb het geluid iig weleens gehoord van een cinergy en die klonk erg overtuigen.Ik heb het dus over de radio opname.
Mijn vraag is, aangezien de bijgeleverde software erg slecht schijnt te zijn;
is er software die zowel radio als tv in een goede kwaliteit kan ontvangen en opnemen, en kun je daar ook programmas en tijden op installen, zo ja ... welke proggies zijn dit dan ?
Ik heb zelf de Cinergy 400, en gebruik het progje FLY2000TV voor Tv-kijken en opnemen. Ik heb nog geen een prog. gevonden die FL2000TV kan evennaren :).
Ondersteund ook de Cinergy 600..en vele andere tv-kaarten met de Philips SAA713x chip.

Linkje: http://auzol.narod.ru/index_e.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Laatst online: 06-02 12:37
Waarom hebben wij het over versterkers? Je hebt echt geen versterkers nodig als je de juiste bekabeling en connectoren maar gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

wordt er nog van dit topic een faq/howto ofzo gemaakt ? dat lijkt me wel intressant

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 08:23
vso schreef op 01 juni 2004 @ 20:56:
wordt er nog van dit topic een faq/howto ofzo gemaakt ? dat lijkt me wel intressant
En de overzicht van alle tvkaarten gesorteerd op prijs/kwalitieit/gebruiksgemak gebaseerd op de ervaringen van de tweakers.

(dat lijkt me teveel werk....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Silver7 schreef op 01 juni 2004 @ 21:03:
[...]

En de overzicht van alle tvkaarten gesorteerd op prijs/kwalitieit/gebruiksgemak gebaseerd op de ervaringen van de tweakers.

(dat lijkt me teveel werk....)
Misschien bedoeld 'ie:

welke ontvanger en chip's op de kaart en aantal bits,
hardware of software,
Linux compatible,
wel of geen videocapture en overige externe/interne I/O's,
afstandsbediening IR of RF,
stereo of mono,
wel of geen FM tuner,
DScaler en andere software ondersteunding,
andere encoders ondersteund voor opname,
.... dat soort opsomingen?

[ Voor 16% gewijzigd door _XipHiaS_ op 01-06-2004 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Kortom, ik ben erg benieuwd als er hier personen een Compro hebben en daar wat shots, of beter, een stukkie film van kunnen posten hier
Ik heb ook zo'n ding. Hoe wil je het hebben? Resolutie, codec, dat soort dingen.
De originele software heb ik niet meer geinstalleerd staan, want ik kreeg het niet voor elkaar om dat spul al mijn kanalen te laten vinden... :(

Voorlopig gebruik ik dat FLY2000-dingetje. Dat werkt redelijk, alhoewel behoorlijk instabiel in combinatie met mijn systeem (wat overigens op zich een toonbeeld van stabiliteit is; dus de instabiliteit ligt echt aan dat proggie).

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

GG85 schreef op 06 januari 2004 @ 18:03:
Kan iemand eens wat opnemen en/of en screenshot nemen van een tv signaal opgenomen met een Ati All In Wonder kaart? even kijken of dat wat is.
Heeft dan niemand een All in wonder kaart?

Ik wil het ook wel zien. Daarmee bespaar ik mooi een pci slot in mijn htpc dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:42
Ik lees in dit topic toch veel mensen die last hebben van ruis en de screenshots die hier soms staan zijn 'te' slecht. Volgens mij ligt dit in 9 van de 10 gevallen niet aan de kaart maar aan de aansluitingen en vooral de kabel.

Als je last hebt van ruis komt dit volgens mij door inteferentie met andere systemen, de verwarming, de computer zelf etc... Om inteferentie te voorkomen moet je zorgen dat je de 'dikke' tv kabel hebt. Deze heeft een stevig omhulsel met een ijzerdraad raster en alluminium folie en is gewoon te koop bij de doe-het-zelf-zaak maar wel ruim twee keer duurer dan de standaard kabel. Ook voor een korte afstand is deze kabel aan te raden. TV kijken op een computer scherm is veel gevoeliger voor ruis dan een normaal systeem.

Ik heb een AIW 9700 pro (met een Rage Theater 200 chip welke volgens mij in elke moderne AIW zit)

Dit zijn een aantal screenshots (ontvangst van MTV is duidelijk slechter dan de andere zenders maar dit kan aan het kabeldrijf liggen):
Afbeeldingslocatie: http://arne.baaten.com/screen1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://arne.baaten.com/screen2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://arne.baaten.com/screen3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://arne.baaten.com/screen4.jpg

Schreenshots zeggen niet zoveel maar als ik zelf kijk is het een perfect beeld om tv te kijken, ruisloos. Tv kijken in de hoek van je desktop is haarscherp en veel beter dan een tv. Op fullscreen (1600*1200) is het niet scherp of voldoet het net niet als je binnen een afstand van 60 cm gaat kijken. Normaal doe je dat niet en een normale tv bakt er op zo'n korte afstand ook niet veel van. Als je iets verder gaat zitten dan 60cm is het beeld zeer goed.

Ik raad iedereen trouwens wel af om een AIW te kopen. Wat een miskoop......... De software die erbij zit is echt brak (ook voor andere kaarten als de AIW 9700 pro), de mogelijkheden zijn volgens mij wel goed, als je ze kan vinden, maar het is behoorlijk buggie, de software kan de zenders niet zelf sorteren en een soort van tv gids feature is mij onbekend of de feature die er is werkt niet in Nederland. Verder is het niet mogelijk om andere software dan die van ATI te gebruiken. De TV drivers voor linux zijn niet af en ik zie dat voorlopig ook niet gebeuren, en als het wel lukt ben ik benieuwd hoe diegene dat voor elkaar heeft gekregen.

De AIW is duur en als de grafische kaart wilt updaten zul je je hele AIW moeten vervangen terwijl een goeie tv kaart echt veel langer mee kan dan een grafische kaart. Het beeld van de Rage Theater 200 is echt prima maar volgens mij zijn meer kaarten daar toe in staat mits het signaal maar goed binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan hoop ik voor je dat het straks nog wel goed zit met de drivers.

Bij de geforce 2 combo delux (+TV -tuner) deedt de tv tuner het niet meer goed bij de nieuwere drivers en dat hebben ze toen niet meer gefixt. Dat is mijn rede waarom ik niet meer aan zo one in alle kaart wil beginngen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe maken jullie eigenlijk fatsoenlijke screenshots? Ik heb een Hauppauge DEC2540 (Digitenne decoder) maar als ik met Hypersnap een screenshot maak is soms heel de verhouding verrot :?
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.leenheer1/Snap4.jpg
^^ NL2 geloof ik

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.leenheer1/Snap7.jpg
^^ Yorin
In het meegeleverde afpeelprogramma klopt de verhouding wel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Thuis krijg op de tv's al bijna zo'n ruis binnen als op de plaatje van MTV hierboven.
het maakt niks uit hoe kort te kabel is. Mij lijkt het dat onze contactdoos niet helemaal 100% meer is. Moet ik hiervoor bellen met mijn kabelmaatschappij of brengen zij daar voor kosten in rekening? mij lijkt me dat zij een goed werkend product horen af te leveren zonder ruis.
wat is jullie visie hierop?

TV kijken op mijn losse TV kaart is helemaal niet te doen door al die storingen.
Ook een versterker ertussen helpt minimaal.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:15

Sjaak_Afhaak

Bleh!

vaak wil het nogal schelen of je PC ook geaard is of niet. Met aarde is het beeld op m'n hauppauge PVR-PCI al een stuk beter..

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-08 00:20

Xelation

Bendable Poseable

Pff sorry jongens even over de bekende ASUS TV CARD weer :)

Afgezien van FLY TV 2000 & Chris TV moet er toch wel wat beters zijn? Ze zijn beide echt zo instabiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

Xelation schreef op 05 juni 2004 @ 10:29:
Pff sorry jongens even over de bekende ASUS TV CARD weer :)

Afgezien van FLY TV 2000 & Chris TV moet er toch wel wat beters zijn? Ze zijn beide echt zo instabiel!
Interessante vraag, maaruh, ik gebruik (na adviezen van SuperAars) ook FlyTV 2000, en ben helemaal tevreden. Wat is daar instabiel aan bij jou? Super-proggie.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

spaceboy schreef op 05 juni 2004 @ 10:41:
[...]

Interessante vraag, maaruh, ik gebruik (na adviezen van SuperAars) ook FlyTV 2000, en ben helemaal tevreden. Wat is daar instabiel aan bij jou? Super-proggie.
Als je instelling veranderd en je krijgt bijv. geen geluid en je de instelling weer corrigeerd wil dat niet zeggen dat het geluid het weer doet. Of het opnemen, hij neemt elke keer geen geluid op. Het ontzettend vaak valt hij gewoon uit.

Even over Chris TV, die krijg k niet eens opgestart. Volgens Forum bleek dat te maken te hebben met de combo van DirectX en Hyper Threading. Elke fix geprobeerd maar ook geen succes.

Oh trouwens heb je voor de gein in de handleiding van de ASUS kaart gekeken. Daar staat tenminste een beter TV programma, want wat ze nu hebben is echt bagger!

Zou je misschien iets voor me willen doen. Zou je screencaps van jouw instellingen willen maken voor mij van Video/Audo/Hardware en Recordsettingen. Enig kans dat je die kan mailen? xelation@xelation.nl Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelation

Xelation

Bendable Poseable

Tevens Dscaler is ook een goeie, www.dscaler.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Weakling schreef op 17 mei 2004 @ 11:58:
Ikzelf heb een Hauppauge PVR250 en ben het wel met Amontillado eens.

De PVR250 geeft t.o.v. de "gewone" TV kaartjes veel strakker beeld. Voorheen had ik een Hauppauge WinTV Primio en dat was om te huilen. Nu met de PVR250 is het een wereld van verschil.

Enne: de PVR250 codeert zelf hardwarematig in MPEG2 formaat, dus de CPU belasting is ook niet al te groot. Plus lekker snel op DVD te fikken. Goed, zo'n PVR250 kost meer dan een "gewone" TV kaart, maar het betaalt zich dubbel en dwars terug.
Ik heb de PVR350 die ook nog eens een hele goeie TV-out, MPEG decoder en FM radio tuner heeft. Super beeld voor een PVR systeempje :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:39
ik heb een asus tv / fm kaart gekocht maar het is een 1ste revisie maar er staat dat hij is gemaakt april /may 2004 8)7

er zit wel gewoon de philips chip in en het ziet er best goed uit maar ik heb wel veel last van ruis . waarmee kan ik dat het beste verminderen?
als iemand deze kaart heeft en ervaring wil uitwiseelen voeg me dan op op kennygiang at hotmail dot com @ msn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
heb je ook al andere kabels geprobeerd, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
ja , ruis is iets afgenomen doordat ik nu er een versterker achter heb geplaats maar volgens mij kan he tnog iets beter , maandag even langs de big boss voor betere connectoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

note :P : medion MD2818/5044 kaart :)
zelf had ik ook last van dikke ruis op bepaalde kanalen (net5/ yorin)
toendertyds maar een profesionele Hirschmann (GHV20E) versterker(lees: niet zoon simpel ding als een splitter met een adaptertje er aan) er tussen gezet en nu op alle kanalen helder beeld *D (na splitter 2pc's met TV kaart en 3tv's vaarvan 1 benden)

hier een overview :P op TV5 en duisland na, heb ik niet listen en versta ik toch niet :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tempor/got/tv/20040718-175628.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tempor/got/tv/20040718-175630.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tempor/got/tv/20040718-175632.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tempor/got/tv/20040718-175634.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tempor/got/tv/20040718-175636.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tempor/got/tv/20040718-175638.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tempor/got/tv/20040718-175640.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tempor/got/tv/20040718-175642.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tempor/got/tv/20040718-175644.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tempor/got/tv/20040718-175646.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tempor/got/tv/20040718-175648.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tempor/got/tv/20040718-175650.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tempor/got/tv/20040718-175652.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tempor/got/tv/20040718-175654.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tempor/got/tv/20040718-175656.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tempor/got/tv/20040718-175658.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tempor/got/tv/20040718-175700.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tempor/got/tv/20040718-175702.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tempor/got/tv/20040718-175704.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tempor/got/tv/20040718-175706.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tempor/got/tv/20040718-175708.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tempor/got/tv/20040718-175710.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tempor/got/tv/20040718-175712.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tempor/got/tv/20040718-175714.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tempor/got/tv/20040718-175716.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tempor/got/tv/20040718-175718.jpg
had niets te doen =]

[ Voor 113% gewijzigd door ThaHandy op 18-07-2004 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
--- hier stonden plaatjes ----

niet op hoogste resolutie maar namelijk op 640x480
icm met een asus tv fm card rev. 1.03

[ Voor 109% gewijzigd door k5052 op 14-11-2004 14:38 ]

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
xabre16v schreef op 04 januari 2004 @ 20:38:
[...]

Yup dat is 'm, er staat echter wel alleen Asus TV Tuner Card maar als je dan kijkt op de sites van die winkels zie je gewoon de Asus FV FM Tuner Card staan.

Ik heb 'm gekocht bij EMPC. Op hun site staat wel nog een oude afbeelding van de kaart, namelijk revisie 1.01, inmiddels zit er revisie 2.0 overal in de doos.

De drie tulp stekkers voor audio/video zitten op rev. 2.0 niet meer op de kaart zelf maar op een externe breakout-box. :)

Dit is enigsinds verwarrend maar je kunt er vanuit gaan dat je rev. 2.0 krijgt.

[afbeelding]

[...]

De ASUS is gebaseerd op dezelfde chip als de Terratec Cinergy 600, de Philips SAA7134HL, een 9-bitter. Verschil met de Cinergy is dat ASUS geen extra RDS chip op de kaart heeft zitten en de Cinergy wel. Ook kan de ASUS enkel intern audio doorlussen en de Cinergy alleen maar extern buitenom dus. Wel kunnen beide kaarten het geluid ook door de PCI bus heen sturen alleen ondersteund de standaard bijgeleverde software dit weer niet |:(

Qua hardware zijn de verschillen dus opzich nog niet eens zo heel groot, het grote verschil zit 'm in de software. Bij de Cinergy is de standaard bijgeleverde software nog van enige redelijke kwaliteit. Beeldkwaliteit is redelijk, cappen gaat ook nogwel, alhoewel hij ook veel resoluties met cappen niet pakt en dan vastloopt. Dan de ASUS bij deze is de software echt WALGELIJKE ONBRUIKBARE TROEP :r het programma ASUS HomeTheater kan alleen fullscreen draaien waarbij je enkel de keuze hebt uit fullscreen tv kijken of postzegel kijken. Cappen en radio luisteren lukt niet eens. Verder is het programma ZO traag, je moet 5 seconden wachten nadat je wat hebt aangeklikt. Bagger dus.

Ik gebruik nu FLY 2000 TV, voor TV kijken, FM luisteren en cappen. Ik heb dit programma getest op beide kaarten en het werkt uitstekend. Voor mijn gevoel geeft te ASUS een tikkeltje beter beeld maar dit kan ook tussen de oren zitten.
(gebruikte drivers: cinergy: 2.3.0.8 asus: 2.3.0.4)

Dus:

Terratec Cinergy 600:
pluspunten:
- stereo
- rds! (werkt helaas alleen met bijgeleverde software, niet met software van derden :( )
- standaard software is zeer redelijk (voor standaard bijgeleverde)
minpunten:
- audio aansluiting is alleen extern

ASUS TV FM Tuner:
pluspunten:
- stereo
- audio aansluiting intern
- beeldkwaliteit
- prijs
minpunten:
- geen rds
- standaard software bagger

De gemiddelde prijs die je voor de Cinergy betaald is 100 Euro, voor de ASUS betaal je gemiddeld 70 Euro. Ik vond de software echter zo kut dat ik een licentie heb genomen op FLY 2000 TV, dit kostte mij 24 Euro. Dus je zou kunnen zeggen dat beide kaarten ongeveer even veel kosten.

Je zult je misschien afvragen waarom ik 2 kaarten heb, ik had eerst de Cinergy maar deze heeft de coax aansluiting voor de radio een beetje op een ongelukkige plaats zitten, helemaal links, nou wil het dat mijn kast net een klein randje heeft (0,5cm) dat naar binnen steekt, net een klein stukje over de radio coax aansluiting van de Cinergy ;( aangezien ik veel radio luister had ik toen maar besloten om een andere kaart te nemen, de ASUS (wel rev. 2.0) heeft beide aansluitingen wat meer naar het midden zitten dus nu kan ik de radio er zonder problemen inlpluggen.
sorry voor de kick, ik heb de asus tv fm kaart, en zo'n afstandbedieningtje, maar hoe heb jij die goed werkend gekregen met fly 2000 tv? ik gebruik nog de trial, maar als hij het eens wel doet, dan zijn alle knopjes anders, en soms doet ie het gewoon niet, als ik hemd an aan vink, kan ik ook niet op save drukken (trial??). Heel vaag, ik zou dat ding namelijk graag willen gebruiken, het is zo'n plat klein afstandbedieningtje.

• k5052
bij mij doet hij het gewoon en ik heb ook de asus tv kaart
en ook die platte remote ( zilver ) en de blauwe knop is ervoor om de cijfers een andere functie geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deleenheir
  • Laatst online: 28-04-2024
Ik denk dat ik de ASUS TV FM Card ga kopen vermits ik er goede dingen over hoor. (of zit ik verkeerd?)

Nu was ik aan het rondkijken en vond hem te koop op: http://www.pcpartner.be/
Staat hij daar te koop voor Asus TV FM Card met Remote 48.79 € ik vond het erg goedkoop aangezien deze kaart even goede kwaliteit geeft als de cinergy 600 of zit ik nu verkeerd???

edit:
heeft de cinergy een mpeg encoder chip?
Zoja wat kan je van zo'n chip verwachten?
Kan ik op m'n systeem dan rustig alles doen wat ik wil?
Mijn systeem

Asus A7V8X-X
Athlon XP 2000+ @ 1914Mhz
512 MB ram
MSI geforce FX 5200

[ Voor 25% gewijzigd door deleenheir op 05-09-2004 21:57 ]

"If it works, don't fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:19
deleenheir schreef op 05 september 2004 @ 21:50:
heeft de cinergy een mpeg encoder chip?
Nee heeft geen mpeg encoder chip
Deze chips leveren goede kwaliteit maarja heeft hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deleenheir
dus zou je kunnen zeggen dat prijs kwaliteit de asus kaart het beste is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

inpreciepe wel
bijde gebruiken de Philips Saa713x chip
een tv kaart met Mpeg encoden kosten 100~150euro meer
Totzover heb ik die alleen gezoen icm. een BTBxxx chip waar ik zelf niets van wil weten
gare chip en slechter kwalitijd ook:

-----
Most modern PC TV tuners are based on the BrookTree 878 (A), also known as Conexant Fusion 878A. This chip is an 8 bit videodecoder, and inherits from the predecessor Bt848. All have a bad decoding quality for standard SECAM.
[...]TV tuners based on the Philips saa713x series videodecoder chip. This chip has appeared rather recently. In contrast with Bt8x8 it has a 9 bit videodecoder. The visual quality of the decoded image of a saa713x is higher than that of Bt8x8, particularly on SECAM standard.
----

[ Voor 11% gewijzigd door ThaHandy op 05-09-2004 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deleenheir
ok tanx morgen hol ik dus naar de pcboer om zo'n kaartje te strikken. Het enige verschil lijkt me de rds functie van de Cynergy maar om daar het dubbel voor neer te leggen???

edit:
Wat kan je nog verwachten van je pc terwijl hij aan het cappen is? (specs zie hierboven)

Werkt dat cappen met een soort buffer waarbij hij eventueel tijdelijk nietgecodeerd materiaal wegschrijft naar het geheugen of HD om dit later weer in te halen?

[ Voor 45% gewijzigd door deleenheir op 05-09-2004 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

:?
ik heb geen idee wat voor programma er bij zit (vaak rotzooi)
ik gebruik daar fly2000 voor (zie sig.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:19
deleenheir schreef op 05 september 2004 @ 22:35:
ok tanx morgen hol ik dus naar de pcboer om zo'n kaartje te strikken. Het enige verschil lijkt me de rds functie van de Cynergy maar om daar het dubbel voor neer te leggen???

edit:
Wat kan je nog verwachten van je pc terwijl hij aan het cappen is? (specs zie hierboven)
Een zware load met framedrops zelfs als het een dedicated pc is. Maar je wil hem ondertussen ook voor andere dingen gebruiken ===> meer gedropped frames.

Want ik ben van mening dat voor echt pvr gebruik alleen hardware mpeg2 kaarten in aanmerking komen of een DVB natuurlijk (De stroom is hier namelijk al mpeg2). De load is toch anders te zwaar om je pc ook voor andere dingen te gebruiken.
Werkt dat cappen met een soort buffer waarbij hij eventueel tijdelijk nietgecodeerd materiaal wegschrijft naar het geheugen of HD om dit later weer in te halen?
Meestal wel dus veel ruimte benodigd als je pc niet heel krachtig is om on the fly naar mpeg2 te gaan. Waardoor na de opname je pc nog eens naar mpeg2 het bestand moet gaan omzetten.
Maar nu moet ik zeggen dat ik niet helemaal op de hoogte ben van de laatste software. Fullframe kan je bij softwarematige cap wel vergeten datastroom te groot voor de pci-bus.

Ik ben zelf een blije pvr350 kaart gebruiker nadat ik aan het rotzooien geweest ben met een hercules geval. Waarvan ik de hardwareload het grootste bezwaar vond tijdens cappen.

[ Voor 18% gewijzigd door leonbong op 06-09-2004 20:06 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.