[TV Kaart(en)]De Kwaliteit ervan

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 20.931 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:22

JWO

ik gebruik als dedicated DVR een

duron 900mhz
met 192mb sdram

ik capture op 640x480@25fps in MPEG 2 met 3000kbps high quality (in PowerVCRII) met MP2 224kbps geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-05 15:15
kan iemand mij helpen met een tv kaart die ook compatible is met Windows XP Media Center en onder de 100€ ligt?

Want ik heb nu een Pinnacle PCTV Rage pro, maar krijg deze niet aan de praat met XPMCE

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 14:04
tc982 schreef op 07 januari 2004 @ 20:53:
kan iemand mij helpen met een tv kaart die ook compatible is met Windows XP Media Center en onder de 100€ ligt?

Want ik heb nu een Pinnacle PCTV Rage pro, maar krijg deze niet aan de praat met XPMCE
Media Center is (momenteel) alleen compatible met (enkele) kaarten die een hardware mpeg encoder hebben. Die vindt je helaas niet onder de 100€

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68483

Ik zie en lees, dat de Leadtek WinFast TV2000 XP Expert wel goed is, ik kan alleen nergens vinden of deze ook in avi formaat kan opnemen, iemand?

Kan ik deze kaart combineren met mijn ATI Radeon 9800 Pro, dat schijnt ook niet altijd te kunnen?

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 68483 op 08-01-2004 11:34 . Reden: Vergeten |:( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98536

ik heb net de leadtek winfast tv2000 xp expert gekocht.
alleen wil ik nu de nieuwste drivers downloaden van de leadtek site alleen issie down
weet iemand een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59125

Ik heb net bij Mycom de Asus TV FM kaart besteld. Mijn keus is hierop gevallen naar aanleiding van de positieve reactie's op deze kaart en de aantrekkelijke prijs.
Vanmiddag even gebeld. En de kaart was op voorraad.
Ik hoop hem a.s. dinsdag binnen te krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Anoniem: 98536 schreef op 10 januari 2004 @ 21:06:
ik heb net de leadtek winfast tv2000 xp expert gekocht.
alleen wil ik nu de nieuwste drivers downloaden van de leadtek site alleen issie down
weet iemand een alternatief?
site werkt hier wel hoor
http://www.leadtek.nl/nts...t=Drivers%20and%20Manuals
en
http://www.leadtek.nl/nts...st%20TV2000%20XP%20Expert

directe download link: ftp://www.leadtek.nl/supp...v_tuner/ALL_88X_30917.zip
Driver name Driver version revision date Operating system Download
ALL_88X_30917.zip MMCD 3.1 2003-9-17 Windows 9x/ME/NT/2K/XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Voor wie de Cinergy 600 te duur vind kan voor de helft van de prijs terecht bij ECS. De kaart is bijna gelijk aan de Cinergy maar bevat geen RDS.

Review: http://www.digit-life.com/articles2/ecs-ez-tv/

de standaard software is uitraad weer compleet ruk maar de beeldkwaliteit van de kaart prima.

Afbeeldingslocatie: http://www1.alternate.nl/prodpic/450x450/j/jk-v03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www1.alternate.nl/prodpic/200x200/j/jk-v03.jpg

De kaart loopt op de Philips SAA7134HL (als de AsusTV, Cinergy600) en kost 49 Euro.
pricewatch: Elitegroup FM1216 TV Tuner Card (PCI)
koopje lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schaduw schreef op 10 januari 2004 @ 21:28:
[...]

site werkt hier wel hoor
http://www.leadtek.nl/nts...t=Drivers%20and%20Manuals
en
http://www.leadtek.nl/nts...st%20TV2000%20XP%20Expert

directe download link: ftp://www.leadtek.nl/supp...v_tuner/ALL_88X_30917.zip
Driver name Driver version revision date Operating system Download
ALL_88X_30917.zip MMCD 3.1 2003-9-17 Windows 9x/ME/NT/2K/XP
tnx
ik kreeg dit.

Sorry, the page you requested was not found.
Please check the URL for proper spelling and capitalization. If you're having trouble locating a destination on Leadtek, try visiting the Leadtek home page or you may find what you're looking for if you try searching below.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94631

Ik heb een Pinnacle PCTV Pro.

Dit is wat ik ermee krijg:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dervati/poepkwaliteit.jpg

Veel ruis in het beeld dus. Op alle kanalen. Zou een versterker helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koen Roumen schreef op 06 januari 2004 @ 20:17:
Edit: Weet iemand misschien wat 't verschil is tussen de Terratec Cinergy 600 TV (Retail) en de Terratec Cinergy 600TV/PCI PAL Radio? De laatste is de niet retail versie zonder software oid? Prijsverschil is niet enorm, hoeveelheid winkels die 'm levert wel.
Waarschijnlijk gewoon weer een dubbele vermelding in de sublieme pricewatch?
Soms lijkt het alsof niemand die lijsten eens doorkijkt... Staan zo vaak dezelfde produkten in, maar dan net iets anders omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Cyphax schreef op 30 december 2003 @ 12:04:
[...]

Dat klopt. Het geluid moet je doorlussen (via de uitgang van de tv-kaart naar line-in van je geluidskaart).
Wat ie wel doet is (afhankelijk van je signaal) goede beeldkwaliteit leveren, een AB.
De software die erbij zit is net als bij de meeste tv-kaarten niet eh.. hoogwaardig zal ik maar zeggen, maar het werkt wel.

Wat Grrrrrene hierboven zet klopt ook wel, anderzijds heb je op je monitor een hogere refreshrate, dus een aanzienlijk rustiger beeld. Je kan op 2 cm afstand tv-kijken, van een tv zou je helemaal gek worden op die afstand. :P
dus dat wil zeggen als ik een onboard AC97 geluidschip heb dat ik geen geluid heb? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:40

-ET-

Phone Home

de onboard AC97 chip heeft als het goed is gewoon een line in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
ik heb hier 3 slotjes met 2 volume tekentjes en 1 met microfoon, dus dat is een line in? die 2e geluid ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maakt het eigenlijk uit of je de audio kabel in de line in doet of in de cd in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68483

Hej Chingy, bevalt de leadtek winfast tv2000 xp expert een beetje? Mooie screen shots en opnemen met avi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102523

Hallo!!! Ik ben op zoek naar een goede tv-kaart, waar ik hier gelukkig zat info over kan vinden. Ik heb echter een vraag over de kabel. Het schijnt dat als de afstand van de kabelaansluiting in huis en je pc groter is dan 10meter (bij mij 12 meter), het beeld vreselijk slecht wordt. Is dit waar? Zo ja, valt dat op te lossen met een versterker of niet? En als dat ook zo is, kan iemand mij vertellen wat zon ding ongeveer kost en onder welke naam ik zon versterker kan zoeken?

Alvast bedankt aan iedereen die op mijn topic reageert...

:-) Groeten Paul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Anoniem: 102523 schreef op 12 januari 2004 @ 20:36:
Hallo!!! Ik ben op zoek naar een goede tv-kaart, waar ik hier gelukkig zat info over kan vinden. Ik heb echter een vraag over de kabel. Het schijnt dat als de afstand van de kabelaansluiting in huis en je pc groter is dan 10meter (bij mij 12 meter), het beeld vreselijk slecht wordt. Is dit waar? Zo ja, valt dat op te lossen met een versterker of niet? En als dat ook zo is, kan iemand mij vertellen wat zon ding ongeveer kost en onder welke naam ik zon versterker kan zoeken?

Alvast bedankt aan iedereen die op mijn topic reageert...

:-) Groeten Paul.
dat wil ik ook graag weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nja ik zou zeggen, sluit het eerst zo aan, je kan er later altijd nog een versterker tussen zetten. Kan best zijn dat je een sterk signaal hebt en dan bespaar je jezelf een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Anoniem: 102523 schreef op 12 januari 2004 @ 20:36:
Ik heb een Msi Tv-Anywhere-Master, en hier loopt de kabel van beneden naar boven, ongeveer 20 meter.
Boven heb ik een versterker liggen met twee uitgangen, de ene gaat naar de tv op de slaapkamer, de andere gaat naar een pc op de andere kamer. De lengte van de kabel van versterker naar pc is ook nog eens 15 meter.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen verschil op de pc merk of ik nu wel of geen versterker ertussen heb, merk het alleen op de tv.
Het beeld op de pc ben ik zeer tevreden over, kan je nu helaas geen screens laten zien.

Anyways,
de versterker heb ik gekocht bij een lokale audio/video-winkel, en kostte me 30 euro's. Dat is ongeveer wel de prijs die je in gedachten moet houden, veel zal het niet schelen.

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29226

Hallo, ik ben nu bezig met mijn videobanden op dvd te zetten en ik heb de hardware net klaar. Als programma gebruik ik dscaler, omdat dit de beste schijnt te zijn. Mijn vraag is, met welke codecs moet ik opnemen? Ik heb gelezen dat xvid codec het beste is, maar moet je daar voor betalen? Ik kan hem niet op internet vinden, ik heb hem al geinstalleerd want ik kan wel xvid films bekijken, maar blijkbaar moet ik dus nog iets anders installeren. Het lijkt mij dat voor geluid MP3 het mooist is. Ik heb 200 gb raid 0 vrij voor de video's en met een 2600+@3200+ en 512 2ns ram kom ik ook een heel end. Ik gebruik overigens ook de Leadtek Winfast 2000 xp deluxe. Een goed kaartje mijns inziens. BvD voor de reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus in principe zal iedere tv kaart boven de 100 euro MET versterker erbij zuiver beeld afgeven?
En die versterker, is die voor een redelijk a-technisch figuur als mij :-) zelf te installeren, of is dat een ingewikkelde installatie waar veel kennis en handigheid voor vereist is?

Groet, Paul
Phase-Shifter schreef op 12 januari 2004 @ 21:33:
[...]

Ik heb een Msi Tv-Anywhere-Master, en hier loopt de kabel van beneden naar boven, ongeveer 20 meter.
Boven heb ik een versterker liggen met twee uitgangen, de ene gaat naar de tv op de slaapkamer, de andere gaat naar een pc op de andere kamer. De lengte van de kabel van versterker naar pc is ook nog eens 15 meter.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen verschil op de pc merk of ik nu wel of geen versterker ertussen heb, merk het alleen op de tv.
Het beeld op de pc ben ik zeer tevreden over, kan je nu helaas geen screens laten zien.

Anyways,
de versterker heb ik gekocht bij een lokale audio/video-winkel, en kostte me 30 euro's. Dat is ongeveer wel de prijs die je in gedachten moet houden, veel zal het niet schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102523 schreef op 12 januari 2004 @ 22:01:
Dus in principe zal iedere tv kaart boven de 100 euro MET versterker erbij zuiver beeld afgeven?
En die versterker, is die voor een redelijk a-technisch figuur als mij :-) zelf te installeren, of is dat een ingewikkelde installatie waar veel kennis en handigheid voor vereist is?

Groet, Paul

[...]
Als je een coaxstekker aan een coaxsnoer kan maken, kan je een versterker aansluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Anoniem: 102523 schreef op 12 januari 2004 @ 22:01:

Nou, in mijn geval was het simpelweg een kwestie van de kabels insteken op de goede plaats.
Eén ingang, twee uitgangen, en de voeding uiteraard.
Zit verder nog een potmeter op, zodat je zelf kan instellen hoeveel ie moet versterken.
Het aansluiten van het apparaat heeft me nog geen minuut gekost.
Heb ik wel de kabels niet hoeven maken, die had ik kant en klaar gekocht. :)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okay bedankt voor alle reacties allemaal!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-05 09:49
Ik heb sinds kort de PCTV stereo van pinnacle met een nieuwe tuner, de Philips SAA7134
Pinnacle Systems has chosen Philips' SAA7134 A/V decoder chip for its PCTV stereo.
Bevalt tot nu toe goed, ik kan hem alleen niet aan de gang krijgen met DScaler.

Ik zal binnenkort ook even wat pics en wat sampeltjes posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alieunited schreef op 13 januari 2004 @ 17:43:
Ik heb sinds kort de PCTV stereo van pinnacle met een nieuwe tuner, de Philips SAA7134

[...]

Bevalt tot nu toe goed, ik kan hem alleen niet aan de gang krijgen met DScaler.

Ik zal binnenkort ook even wat pics en wat sampeltjes posten.
Ik heb vandaag mijn Asus TV FM kaart binnen gehad.

Asus software krijg ik goed beeld.
Fly 2000 TV krijg ik goed beeld.
Dscaler krijg ik wel beeld maar gigantische sneeuw. (versie 4.1.8)
Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Anoniem: 59125 schreef op 13 januari 2004 @ 20:40:
Sneeuw door je beeld of uberhaupt alleen sneeuw? In het laatste geval moet je waarschijnlijk de input source oid op je kaart zetten, die staat standaard op sneeuw. ;) De precieze benaming weet ik er niet meer van, lange tijd Dscaler niet meer gebruikt maar het staat in het eerste menu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Hauppauge Nexus-s (DVB satelliet kaart).

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/rewinddigimon/auto.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/rewinddigimon/praxis.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/rewinddigimon/eurosport.jpg

Hij haalt de video digitaal binne via de satelliet, beter kwalitiet is haast niet mogelijk. Je loop alleen tegen de kwaliteit aan van de uitzendingen >:).

Films opname gaat perfect met deze kaart, hij haalt gewoon de mpg2 stream binne die hij dan op je schijf wegschrijft ^_^. Radio is haast CD kwalteit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

wowww, mooi man _o_

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hihi, dit spotje werd als progesive video uitgezonden :P. De tv in de huiskamer kan er zelfs niet aan tippen B) .

Je heb trouwens ook DVB-t kaarten voor digitene, alleen daarvan is de beeldkwaliteit minder goed. Dat licht niet aan de kaart maar aan digitene die een veel hogere compersie gebruiken :(.
Met DVB-C via de kabel heb ik geen ervaring, maar het is algeem bekende dat vaak de kabel providers een te zwakke singaal hebben waardoor je wel eens wat probleme kan verwachten.

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 14-01-2004 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Anoniem: 91634 schreef op 13 januari 2004 @ 23:40:
Hauppauge Nexus-s (DVB satelliet kaart).

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Hij haalt de video digitaal binne via de satelliet, beter kwalitiet is haast niet mogelijk. Je loop alleen tegen de kwaliteit aan van de uitzendingen >:).

Films opname gaat perfect met deze kaart, hij haalt gewoon de mpg2 stream binne die hij dan op je schijf wegschrijft ^_^. Radio is haast CD kwalteit :).
Schitterend man, schitterend! Kun je ons misschien vertellen wat jou exacte setup is voor al dit mooie beeld? Wat voor satteliet enzo, wat het allemaal kost etc. Ik ben nogal n00b op sat. gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66326

Inderdaad schitterend beeld, JC Ken. Maar hoe staat 't met de compatibility van je DVB kaart met TV software? Ik snap dat je DScaler niet eens nodig hebt, maar hoe zit 't met programma's als Showshifter, Snapstream Beyond TV3 en WinVodio?

Windows MCE lijkt me een van de weinige produkten die met zo'n kaart werken, of niet?

Maargoed als ik die DVB beelden zie, gaan m'n vingers toch erg jeuken. Ik heb nu een Pinnacle PCTV Pro in m'n eigen PC, en in de Medion 8080 van m'n vrouw zit zo'n Philips tuner a la Terratec 600. Die Medion geeft met hetzelfde signaal een veel zachter/ruis-vrijer beeld dan m'n Pinnacle.

Opnemen in 768x576 met m'n Pinnacle geeft duidelijke interlacing strepen. Die werkt eigenlijk alleen lekker in 352x288. De Medion geeft bijna onmerkbare strepen, maar dat is zo weinig dat 't alleen bij goed kijken naar een stilstaand beeld te merken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hauppauge Nexus-s is niks anders dan de verbeterde Skystrar 1.
Nexus 260,-
Nexus heeft spdif uit, compsite out audio uit en een afstandbediening.
Gebruikt 1% van me cpu tijdens tv kijken.
Skystar1 185.-
Skytar 1 heeft compsite, audio uit. Hij is te modden zodat die S-video RGB en spdif uit heeft. Veder gebruikt die ook 1% van me cpu.
Skystar2, 70,-
Skystar2 heeft geen video uit en ook geen mpg 2 decoder waardoor het een software kaart is. Voor deze satelliet kaart is er ook minder software beschikbare. Tijdens het tv kijken gebruik die 50% van me cpu.

CPU= p3 1,26ghz veder is er geen verschil tussen de kaarten voor het openem van de video. Andere satelliet kaarten worden sterk afgeraden door slechte support of omdat de kwaliteit nogal slecht is.
Wat je veder nodig hebt,
Een satelliet kabel kost bij de meeste sat boeren zo 0,50cent per meter,
Vulcaniserende Tape kost rond de 5 euro,
Twee F schroef conectoren 1,-euro.

Een universale LNB, tweede hands zijn ze erg goedkoop terwijl je in de winkels er gauw veelste veel voor betaalt. Merks is belangrijker VS spec's er van.
Ik zal er niet meer uit voor trekken dan 20 euro, zelf heb ik een Humax twin(voor twee ontvangers) LNB monoblock(hier mee kan je de astra en de hotbird mee ontvangen) voor 40 euro tweede hands gekocht nieuw kost die rond de 80 euro bij de betere web winkels.

De schotel,
Ik raad je aan om een 85cm schotel te neme, belengrijk is dat die roestvrij is en stevig. Traix is een goede B-merk, dus betaal niet te veel voor dit merk want dat is die niet waard. Tweedehands zijn ze erg goedkoop, maar ik raad je aan om een nieuwe te kopen omdat je dan zeker weet dat hij in goede staat is.
Ik zal er 55 euro er voor uitrekken en het kopen bij een Web winkel.

Voor de nederlandse zenders moet je een seca 2 kaart kopen van 70 euro + nog een andere heel rate plan zodat je naar de nederlandse zender kan kijken, maar het kan ook op een minder legale manier wat veel makelijk/beter werkt _/-\o_.

Software
Zelf gruik ik Watch TV Pro erg mooi fijn programma, er is zelf een mpg cutter ingebouwd. Met software voor satellietkaarten is erg goed gergelde, het probleem is eerder dat je het bos niet meer ziet door de bomen.
Alleen een goed satelliet programma die het video materiaal deinterlace weergeeft heb ik nog niet kunne vinden.

Dat filmpje van werd werd toevalige progsive uitgezonden in de plaats van interlace.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 14-01-2004 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smerik
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 01:12
Ikzelf heb een PCTV Pro kaart, er zit een coax-kabel van een dikke 18 m tussen antenneaansluiting en kaart (waarbij er bij de aansluiting 2 splitters opzitten omdat mijn huisgenoten ook tv willen) en krijg daarbij het volgende beeld:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pcollection/TV2004011407263400.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pcollection/TV2004011407292100.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pcollection/TV2004011407290800.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pcollection/TV2004011407284500.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pcollection/TV2004011407283700.jpg

Zoals je ziet is niet elke zender even ruisloos. Ik neem aan dat dit door die lange kabel en al die splitters komt. Daarbij komt ook nog eens dat het signaal wat kabelmaatschappijen doorgeven een aantal keer versterkt wordt door tussenstations.
Beter zou zijn zelf een schotel te hebben, maar ben ook maar student ;)

Sinds kort maak ik geen gebruik meer van de bijgeleverde software, omdat die nou eenmaal bagger is. (Qua opnemen is niks standaard en resolutie is ook om te huilen).
Deze screenshots zijn dan ook gemaakt in DScaler wat een toppie programma is (bevat ook teletekst).
Voor het maken van filmpjes gebruik ik Virtual VCR.
Hiermee kan ik zonder framedrops filmpjes (ongecomprimeerd) opnemen met een resolutie van 720x576 (YUY2). Op doom9.net kun je vinden hoe je dit proggie moet instellen.
Eerst had ik last van horizontale strepen in beeld, maar dit is inmiddels opgelost door de latency patch van VIA te installeren.
Verder gebruik ik universele (getweakte) WDM drivers
(zie http://www.iulabs.com/drv/index.shtml
en http://sourceforge.net/projects/btwincap).
Chris-TV heb ik ook geprobeerd, maar hiervan loopt mijn PC vast.

Voor de afstandsbediening kun je gebruik maken van IRAsisstant met de volgende instellingen:
Driver: General COM driver
Init string: R
Speed: 4800
Byte size: 8
Parity: None
Stop bits: 1
DTR control: Disable
RTS control: Enable
Xon/Xoff: On
Read interval timeout (ms): 1

Helaas kan ik met de WDM drivers geen radio selecteren, hoewel dit toch wel moet kunnen. Heb al een mailtje richting iuLab gestuurd (of weet iemand hier waar het aan ligt?)

As long as the answer is right, who cares if the question is wrong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Anoniem: 59125 schreef op 13 januari 2004 @ 20:40:
[...]

Ik heb vandaag mijn Asus TV FM kaart binnen gehad.

Asus software krijg ik goed beeld.
Fly 2000 TV krijg ik goed beeld.
Ik krijg bij fly 2000 tv allemaal foutmeldingen voordat ik het programma opstart lijkt me ook niet echt fijn :(
En als je eerst het beeld gaat bekijken van de Asus hometheater en die afsluit en dan dscaler opstart dan krijg je het beeld die de hometheater ook had :D
Want ik krijg op de een of andere manier de frequenties niet goed in Dscaler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 22:30

ThaHandy

Discovery Channel

ALDI/Medion TV/FM kaart:

met FLY2000TV :9 (dood :? )
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy2/got/20040115-024615.jpg
alleen bij yorin heb ik van die strepen :?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy2/got/20040115-024627.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/thahandy2/got/20040115-024645.jpg

JC Ken:
hoe zit dat met de encrypted zenders?

[ Voor 10% gewijzigd door ThaHandy op 15-01-2004 03:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 14:18

Brothar

meester

ik ben meer geïnteresseerd in de ingestelde satelliet-zender, die blijkbaar ongecodeerd wordt uitgestraald: 't is een nederlandse reclame (SBS 6 e.d. ?).

[ Voor 8% gewijzigd door Brothar op 15-01-2004 03:03 ]

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
Fly 2000 kan Hier gedownload worden

Vind het wel een goed programma, ik kan hier alleen de zenders handmatig invoeren en bewegende beelden geven strepen (iets in de settings denk ik)

Je kan direct in divx opnemen, kwestie van alles goed instellen.
En de afstandsbediening moet ik nog uitvinden bij dit programma.

[ Voor 58% gewijzigd door Alieunited op 15-01-2004 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Brothar,
Het spotje kwam van af sbs6 en het is een wel gecodeerte zender in irdeteo, maar daarvoor hebben cam emulators.
ALs je legaal wil kijken is het probleem dat je minimaal 70 euro moet betalen voor de seca 2 kaart en een phoenix infra moet aanschaffen zodat je die kaart op je pc kan aansluiten. Dat wordt dus een hoge koste post terwijl het abboment zelf haast niks kost 15 euro per jaar.

De nederlandse zenders die je wel gratis kan ontvangen is limburg1, BVN, en de meeste nederlandse radio zenders.

Ik heb MyTheatre getest onder win2k in de software mode en geeft een aardig goed resoltaat, hij geeft he tbeeld ook deinterlace't weer op je schem tenzij je het bij de instal anders heb ingesteld. (22% cpu verbruik op me 1,26ghz p3) De skystar 2 zal dus geen verkeerde keuze zijn, daarmee kan je ook naar een sport zender kijken die in HDtv uizendt (met de skystar 1 lukt het jammer genoeg niet).

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 15-01-2004 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koen Roumen schreef op 13 januari 2004 @ 23:15:
[...]

Sneeuw door je beeld of uberhaupt alleen sneeuw? In het laatste geval moet je waarschijnlijk de input source oid op je kaart zetten, die staat standaard op sneeuw. ;) De precieze benaming weet ik er niet meer van, lange tijd Dscaler niet meer gebruikt maar het staat in het eerste menu. :)
Ik heb het gevonden. Dscaler werkt met mijn ASUS TV/FM kaart _/-o_
Bij card setup invullen bij CARD : ASUS TV/FM
Bij Tuner : Philips FQ1216ME MK3 [PAL/SECAM multi} 8)7

Ligt lekker voor de hand :Z

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 59125 op 15-01-2004 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
Ik gisteren maar even een antenne versterker met regelbare versterking gekocht omdat er een aantal zeders (Eurosport, Mtv en nog een paar) niet helemaal mooi doorkwamen. Nu geen last meer van. Beeld bij de rest is ook beter.

Heb hem gekocht bij plaatselijke electroboer voor 24.95. Geen idee wat voor merk het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook een versterker gekocht maar bij mij hielp het bijna niets. Ik krijg nog steeds ruis op mijn Pinnacle PCTV Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
Kan aan de kwaliteit van de versterker liggen, of als de versterker het signaal te zwak binnen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 22:30

ThaHandy

Discovery Channel

Alieunited schreef op 16 januari 2004 @ 17:58:
Kan aan de kwaliteit van de versterker liggen, of als de versterker het signaal te zwak binnen krijgt.
weet iemand een goeie/professionele versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 07:52

orca

Zwem goed, Broeder.....

Ik ben zelf een heel tevreden gebruiker van de pinnacle pctv deluxe

die is extern! en maakt contact via de usb-2 bus (ook voor geluid) en doet zelf het encoden naar mpeg.

daardoor blijft de pc/processor relatief onbelast en hoeft die alleen maar de data naar disk te schrijven.

storing is afhankelijk van het signaal en goede kabels helpt een heel stuk.. en bij hogere resoluties moeten de extra pixels ingevuld worden wat soms niet al te mooi gedaan wordt.

dit kan dus ook een goed idee zijn als je pc niet zo snel is < 1GHz..

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsja ik kijk het fullscreen met een beamer op een scherm van 1.8m breed, dus dat is geen gezicht. Voor sommigen heeft het nog wel een wow-factor >:) , maar als je een groot scherm gewend bent is het bout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan zal ik in iedergeval een satellietkaart aanschaffen, daarmee kan je dan ook HDtv(1920x1088) kijken op die ene sportzender als een beetje goede beamer hebt >:).

Die PINNACLE-PCTV Deluxe box kost bijna evenveel als de hauppauge nexus, terwijl je opname's bij een satelliet kaart het mooist zijn. De enig rede waarom je er van zou kunne zien is omdat je een schotel moet plaatsen, maar je heb tegenwoordig ook schotels die er gewoon uitzien als een lantaarn paa ;-). Dat ha dik nog laast gezien in de winkel.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 17-01-2004 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-05 11:49

GG85

.......

Kan iemand misschien een paar screens en/of filmpjes posten van een opname gemaat met een Ati kaart met All in Wonder features? Ik ben namelijk wel benieuwt wat de kwaliteit daarvan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedenk je wel dat je een videokaart vaker vervangt dan een TV-kaart, en dat het duurder is. Ik zou geen AIW willen hebben, liever los...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:30
Ik heb hier een videokaart van aldi merk. paar maanden terug op pc discount gekocht voor 20 euro. weet zo gauw het merk niet ( dacht medion ofzo )
goede kabel getrokken en ik heb gewoon prachtig beeld. geen sneeuw geen pixels geen strepen geen andere onzinnige afwijkingen.
een vriend vanme heeft er ook 1, iets duurder 55 euro ofzo ( weet het merk ook niet) maar die heeft ook nergens last van.

in bijna al die tv kaarten zit dezelde chip dus het maakt allemaal bijna nieets uit.
het maakt wel heeel erg uit welke software je gebruikt. met chrisTV had ik echt een kut beeld, en met bijv. DScaler heb ik dus perfect beeld en geluid. kan alles zenders ontvangen die ik wil.....
dus ik ben dik tevreden met mn tvkaartje van 20 piek. heb zelfs radio en geluid line-in/-out en video-in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnkamikaze
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-04-2020
weet iemand nog of er tvkaarten zijn die canal+ enzow kunnen ontvangen of is dat nu helemaal weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
spawnkamikaze schreef op 18 januari 2004 @ 15:37:
weet iemand nog of er tvkaarten zijn die canal+ enzow kunnen ontvangen of is dat nu helemaal weg?
Dat kan alleen met de bt878 chips. Een antal kaarten heeft dit nog, maar veel nieuwe kaarten zijn uitgesrust met VAA7134 chips van philips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36396

Hallo ik zit op kot/studentenkamers en ik had ook graag een TV-kaart gekocht.

Maar tussen de kabel van de huisbaas en mij zit toch wel een 20-30 meter tussen. Ik zit op het de 3de verdieping namelijk.

Is het dan mogelijk om een versteker te plaatsen hier bij mij in de kamer, zodat de beeldkwaliteit beter wordt of is dat niet helemaal de bedoeling van een versterker.

Nou de huisbaas opzich is nogal gierig dus... ik denk niet dat het signaal dat ik hier binnen ga krijgen van uitstekende kwaliteit en laat staan dat hij iets zou willen doen aan het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Je kan altijd een versterker kopen en die bij hem installeren.
Hij hoort namelijk wel aan het begin voor zover ik weet. (anders ga je slecht beeld versterken, schiet niet echt op)

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36396

Ik zal zien, als het zonder versterker goed gaat dan houden we het zo, die versterker kan altijd nog daarna.

Waar koop je trouwens een versterker? PC winkel of electronicazaak en wat kost zo een ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 21:12
Ik heb mijn Asus TV/FM kaart binnengekregen. Beeld is redelijk/goed. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om het geluid in FLY 2000 TV via de PCI bus te laten lopen. Zodra ik het vinkje voor "Analog audio loopback" weghaal hoor ik niets meer. Weet iemand het het moet? De standaardsoftware was niet veel bijzonders. Er zit wel een afstandsbediening bij, tv antenne kabel en een breakout-box waarin je verschillende inputs hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
'Render audio stream through internal ADC at playback' bij Audio aanvinken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36396 schreef op 22 januari 2004 @ 16:59:
Ik zal zien, als het zonder versterker goed gaat dan houden we het zo, die versterker kan altijd nog daarna.

Waar koop je trouwens een versterker? PC winkel of electronicazaak en wat kost zo een ding?
Overal waar je coaxkabel kan krijgen. Wat jij noemt, maar ook de Mediamarkt en vooral de bouwmarkt. Je wordt er dood mee gegooid. Een versterker met 1 ingang en 2 uitgangen kost je ong. 24 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 94631 op 24-01-2004 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
xabre16v schreef op 24 januari 2004 @ 00:36:
'Render audio stream through internal ADC at playback' bij Audio aanvinken 8)7
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~horne043/hellep.PNG

Ik zie het nergens staan hoor. Of ondersteund de standaard Asus driver dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ik heb ook de ASUS, welke versie van FLY heb je? Dit lijkt me een hele oude.
In versie 2.36 zit het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
Je hebt gelijk. Ik had 2.26 omdat de website down was en de mirror waar ik het vandaan haalde niet up to date was. Nu werkt alles goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:40
Ik zie hier beelden die echt bij mij niet uit dat **** ding komen. Ik heb op composite mn dvd aangesloten en dat zie er al niet uit. Wat zijn echt goede programma's om tv te kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
Ik heb wat screencaps gemaakt met mijn Asus TV/FM tvkaart. Caps genomen met dscaler in Gouda (Rekam).

edit:

[ Voor 83% gewijzigd door Sperenvanger op 08-02-2004 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Ik wil m'n Hauppauge WinTV Radio upgraden met een nieuwe kaart zonder radio.

Is de Cynergy 400TV het zelfde als de 600TV behalve het radio gedeelde?

Ik kan niet echt een vergelijking vinden tussen de 2, wel dat de 600TV overal goed scoort.
Het moet gewoon een goed beeld hebben :)

[ Voor 5% gewijzigd door Redje op 27-01-2004 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Redje schreef op 27 januari 2004 @ 09:37:
Ik wil m'n Hauppauge WinTV Radio upgraden met een nieuwe kaart zonder radio.

Is de Cynergy 400TV het zelfde als de 600TV behalve het radio gedeelde?

Ik kan niet echt een vergelijking vinden tussen de 2, wel dat de 600TV overal goed scoort.
Het moet gewoon een goed beeld hebben :)
Is precies hetzelfde enkel het radio gedeelte mist. Zelfde tuner + chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104433

Ik heb eergister n pctv Pro kaart gekocht, eerst zag het er bagger uit, maar ik had 3 kabels aan elkaar, en waar ze aan elkaar zeten zat ook nog n T splitter :P Ik heb wat getest en die zooi er tussen uit gehaald, nu zitten er 3 kabels direct op elkaar, ongeveer 20 meter en dit is mn beeld met het standaard programma PCTV Vision:

Afbeeldingslocatie: http://www.fvgaming.com/screens/tv/shot1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fvgaming.com/screens/tv/shot2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fvgaming.com/screens/tv/shot3.jpg

Ziet er wel aardig uit vind k zelf...

Oja als je bepaalde dingen aanzet, gaat het beeld achterlopen op je geluid (ruis onderdrukking), dat zuigt wel

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 104433 op 31-01-2004 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het maar poep beeld maar haal zelf niet veel beter met mijn PCTV Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:49
Leadtek Winfast TV 2000 XP Expert
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/National%20Geographic.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Yorin.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Nederland%203.jpg

Ik vind de kwaliteit behoorlijk goed. Vooral de eerste hier!
En dat op een 21" 8)

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78518

Ik ben ook aan het kijken voor een tv-kaartje. De bedoeling is dat ik hiermee af en toe een serie/film opneem om op vcd/dvd te zetten en deze later op de dvd-speler in de woonkamer te bekijken.

Nu lees is ik hier en daar wel over de Pinnacle pctv Pro en de "slechte" beeldkwaliteit van deze kaart, maar ik lees weinig over pctv stereo. Deze kaart lijkt mij namelijk goed voor mij omdat hij niet duur is en een ab heeft die ik ook al een tijdje wil aanschaffen. Nu wil ik vragen of deze kaart ook de "slechte" beeldkwaiteit heeft van de de Pro versie.

Ook lees ik over sommige kaarten dat je de audio moet doorlussen via de line-in van je geluidskaart. Is dit ook het geval bij deze kaart want ik gebruik namelijk de line-in van onboard soundcard voor mijn 5.1 speakerset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:49
De leadtek TV 2000 XP Expert kan je (moet zelfs) intern doorlussen.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:43
SatCP schreef op 07 januari 2004 @ 17:28:
Mijn P3 700 is echt te traag voor serieus capturewerk met de Cinergy 600. Maar ik heb de kaart dan ook enkel en alleen voor het kijken van TV en af en toe radio. Ik heb wel eens geëxperimenteerd met capturen naar XviD, maar 320x240 zonder geluidscompressie is wel de max die mijn PC aankan zonder dropped frames als ik ondertussen nog wat licht werk wil kunnen verrichten. Post-processing is dan helemaal uit den boze.
Ik heb trouwens toch geen nut voor capturing. Er is toch niets deftigs op TV. En een voetbalmatch is nu niet bepaald iets dat ik wil bijhouden :)

Gewoon TV kijken met DScaler en wat post-prcessing gaat fantastisch. meer hoeft dat niet te zijn :)
Ik heb een hauppauge pvr 350. Kan je met gemak fullframe cappen direct in mpeg2 werkt zelfs prima op de oude PC van mijn vriendin P3-500 128 mb ram.
Aangezien deze hardware compressie heeft.
Voor alleen tv-kijken zal ik hem alleen niet kopen. Aangezien hij niet functioneert in Dscaler zal ook niet in de toekomst komen en de prijs +/- 200 eur.
Deze kaart wordt ook niet echt met dit doel (TV-kijken) in de markt gezet. Maar als een mpeg2 recorder en dat doet hij erg goed.

Ja ondertussen de PC met gemak gebruiken voor andere dingen. Bijna geen CPU load.

[ Voor 4% gewijzigd door leonbong op 02-02-2004 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 13:07
Voor de geinstreseerde hier wat vergelijking materiaal van mijn 6 Jaar oude hauppage wintv PCI

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/~rsneeke/snap1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/~rsneeke/snap2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/~rsneeke/snap3.jpg

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
Ik heb hier een sampeltje gemaakt met mijn PCTV stereo kaart
Het is gemaakt met CHRIS TV

Resolutie 384x288 in MPEG-4v2@25fps geluid stereo@44100 HZ
Opnames lukken in hoge resoluties niet erg goed, allemaal strepen.

De beeldkwaliteit is wel erg goed, ook in Fullscreen!!!!
Beeldkwaliteit met dit progje is veel beter dan standaard PCTV vision software, o.a. omdat je de zenders kan finetunen.

Sampeltje 8,3 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten810
  • Laatst online: 29-05 22:00
Finetunen kan ook goed met de pctv vision software alleen het grote nadeel is dat het zo instabiel als de neten is. Verder is je gecapturede video van wel een erg goeie kwaliteit _/-\o_ _/-\o_ zou je niet ff een linkje kunnen posten waar ik um vandaan kan halen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
Hitman666 schreef op 07 februari 2004 @ 11:28:
Finetunen kan ook goed met de pctv vision software alleen het grote nadeel is dat het zo instabiel als de neten is. Verder is je gecapturede video van wel een erg goeie kwaliteit _/-\o_ _/-\o_ zou je niet ff een linkje kunnen posten waar ik um vandaan kan halen :*)
Linkje waarheen?? ChrisTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Sinds een paar dagen heb ik een Terratec Cinergy 400 en moet zeggen dat dit een hele verbetering is tov. een Hauppauge WinTV Radio van een jaar of wat oud met BT878 chip.

Heb op alle zenders gewoon 0,0 storing, de Hauppauge is veel gevoeliger voor storing vanuit de pc zelf. Bij de WinTV had ik dan ook altijd strepen over het beeld, ook met de coax kabel los.

Samen met Dscaler en een noise filtertje is het beeld superstrak op alle zenders.
Ook met een beamer is het beeld top.

Alleen aan de afstandsbediening v/d Terratec heb ik geen reet :(
M'n Sanyo beamer zit precies in dezelfde range als de Terratec remote, zit je te zappen verandert de beamer opeens van input.
Kijken voor een andere dus.

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:40
Ik zit ook te twijfelen,

aan de ene kant lijkt me de HP PVR 350 wel heel mooi, 196 euro maar als dat het waard is en ik goede beeld krijg vind ik het prima.
aan de andere kant de terretec cinergy 600, waarbij het beeld wel strak is.

Nou heb ik 2 vragen :

Welke videochip zit er in de All in Wonder 9800 van Hercules ? is dit hardwarematig MPEG decoder of niet.
Met welke van de 2 boven genoemde kaarten kan ik beter clips opnemen omdat de kwaliteit ervan beter is ?

• amontillado
Maeslant schreef op 12 februari 2004 @ 08:55:
Ik zit ook te twijfelen,

aan de ene kant lijkt me de HP PVR 350 wel heel mooi, 196 euro maar als dat het waard is en ik goede beeld krijg vind ik het prima.
aan de andere kant de terretec cinergy 600, waarbij het beeld wel strak is.

Nou heb ik 2 vragen :

Welke videochip zit er in de All in Wonder 9800 van Hercules ? is dit hardwarematig MPEG decoder of niet.
Met welke van de 2 boven genoemde kaarten kan ik beter clips opnemen omdat de kwaliteit ervan beter is ?
-Zoals vrijwel alle grafische kaarten bezit ook de all in wonder hardware assisited decoding (hwmc/dxva), dit ontlast te cpu enigszins. Maar je doelt denk ik op Encoding, en dat doet ie software matig.
-Je noemt trouwens 3 kaarten. Ik kan uit eigen ervaring niks zeggen over de all in wonder, maar heb wel een cinergy 400 gehad en heb nu nog een 350.
Voor gewoon tv kijken vond ik er niet veel verschil inzitten, heb lichte voorkeur voor de 350 maar dat kan ook wat van de instellingen afhangen. Voor het opnemen geldt uiteraard dat het allemaal afhangt welke codec/settings je gebruikt. Als je maar een snel genoege cpu hebt kun je met de synergy dezelfde kwaliteit krijgen als met een 350, maar die heeft het voordeel dat je vrijwel geen cpu belasting hebt.

Meer verschillen staan wel elders in dit topic of in google.

(ps, voorbeeld mpegs van de 350 kun je wel op mijn website vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37153

Na lang lezen in dit Topic, ga ik zometeen ook eens kijken voor een LeadTek Winfast Expert. Heb gisteren mijn Hauppauge PVR250 terug gebracht.

Was niet echt te spreken over het alleen op kunnen nemen in MPEG. Me PC is snel genoeg om dit realtime te doen.

Ik laat het weten hoe die bevalt als ik hem heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19565

Cinergy 400 demo :
http://www.baleco.net/temp/snol.avi

Net gekocht en de kwaliteit is echt 1000x beter dan m'n Pinnacle PCTV Pro.
Dacht dus eerst dat het lag aan m'n bekabeling, maar het ligt dus gewoon aan die Pinnacle KUTTV Pro.

Dit is opgenomen op een P4-2.54 - 512 MB RAM met DivX Pro 5.1.
Kon naast het opnemen ook nog prima TV kijken.

Lekker kaartje!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 19565 op 24-04-2004 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minos111
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-03-2012
Mooi beeld inderdaad. Het kan nog wel wat minder korrelig, maar zeer netjes! Welke player heb je gebruikt?

@WytzeNL: kun je misschien ook zo'n filmpje posten? Dat zou een hele mooie vergelijking bieden tussen de LeadTek Winfast Expert en de Cinergy 400...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK ik heb gisteren even een dagje zitten kloten met mijn LeadTek WinFast 2000 Expert en ben echt zwaar tevreden ermee.

Ik heb hiervoor een Hauppauge PVR-250 gehad en een Pinnacle PCTV (Rave) dus kan alleen daarmee vergelijking trekken. En in dat opzicht vind ik hem stukken beter dan allebei.

Pluspunten:
-Goeie beeldkwaliteit, zelfs met 30meter bagger kabel
-Hij reageerd snel, bij switchen van kanalen en opnemen
-relaxte afstandsbediening
-Goeie meegeleverde software (Is even wennen maar daarna Prima)
-Je kan je eigen opname profiel kiezen & samenstellen en dus ook kiezen voor een andere codec.

Negatieve punten:
-Je kan de zenders niet handmatig instellen. Hij vind ze wel allemaal als die scant maar toch

@Minos: Ik zal zo effe een filmpje proberen te uploaden, heb je nog voorkeur voor codec?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 37153 op 25-04-2004 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
2 filmpjes gemaakt met mijn Asus TV/FM Card

http://members.lycos.nl/snout/asustvfm_cap2.avi
http://members.lycos.nl/snout/asustvfm_cap.avi

(rechter muisknop, opslaan als...)

[ Voor 12% gewijzigd door xabre16v op 25-04-2004 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier een voorbeeldje van de LeadTek WinFast 2000 Expert in DivX 5.11 codec

http://members.lycos.nl/wytzenl/voorbeeld.avi (Save as doen, anders werkt het niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

Anoniem: 37153 schreef op 25 april 2004 @ 15:49:
Hier een voorbeeldje van de LeadTek WinFast 2000 Expert in DivX 5.11 codec

http://members.lycos.nl/wytzenl/voorbeeld.avi (Save as doen, anders werkt het niet)
Vind het er goed uitzien. :) Klopt het dat je het geluid moet doorlussen naar je geluidskaart?
*mssl gaat hem binnenkort ook halen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917 schreef op 25 april 2004 @ 16:03:
[...]

Vind het er goed uitzien. :) Klopt het dat je het geluid moet doorlussen naar je geluidskaart?
*mssl gaat hem binnenkort ook halen :9
Jup, is zo'n zelfde kabeltje als van je CD-ROM naar je geluidskaart. Hij moet ook in die input. Ik had liever gezien dattie hem rechtstreekt uit de PCI bus trok maar goed, kan neit alles hebben

@Superaars, met welk programma heb jij gecaptured?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 37153 op 25-04-2004 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
FLY 2000 TV + XviD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er goed uit, maar FlyTV werkte niet helemaal lekker met mijn kaart. Vond het een super programma. Helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19565

Minos111 schreef op 25 april 2004 @ 00:13:
Mooi beeld inderdaad. Het kan nog wel wat minder korrelig, maar zeer netjes! Welke player heb je gebruikt?

@WytzeNL: kun je misschien ook zo'n filmpje posten? Dat zou een hele mooie vergelijking bieden tussen de LeadTek Winfast Expert en de Cinergy 400...
Heb gewoon de standaard Cinergy software gebruikt.
Best aardig eigenlijk. Beter dan de Pinnacle software (tja, heb het niet meer zo op Pinnacle).

Vannacht effe andere software proberen zoals ChrisTV, DScaler en FLY2000.
Kan het trouwens zijn dat de website van FLY2000 down is ? (www.fly2000.ru).

Nu eerst een terasje pakken... vanavond meer nieuws :)

EDIT :
Laat maar, http://auzol.narod.ru/index_e.html werkt wel voor FLY2000

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 19565 op 25-04-2004 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Superaars: waar haal ik die xVid Codec vandaan zodat ik er zelf ook mee kan encoderen. Heb hem wel geinstalleerd voor films enzo maar kan nergens xVid kiezen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112719

Jezus wat een geweldige beeld kwaliteit vergeleken met mijn pinnacle pctv pro... Serieus, die is gewoon echt VOL met ruis dat alleen op een kleine resolutie het nog fantsoenelijk beeld is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry hoor, maar de beeldkwaliteit die ik hier zo zie vind ik nogal triest. Waneer ik fulscreen tv kijk wil ik gewoon geen ruis of andere vervorming zien in het beeld en ik wil dan lekker scherp beeld hebben.
En om me opname's uren ta gaaan omzetten, comprimeren heb ik ook geen zin in.

Vandaar dat ik heb besloten om een DVB kaart de skystar 1 te kopen (Digitaal Video Broadcosting). Die haalt de tv zenders digitaal binne in mpeg 2 formaat. Heel handig als je een dvd bander hent net als mij.

Bij mij programma watch tv pro zit zelfs een cutter er bij waarmee je bij je opanme's makelijk de reclame uit kan knippen. Dan haal je het bestand door een demultiplexer zodat je de *.m2v *.mp2 krijgt die je daarna op een dvd kan branden ^_^. Ik ben met het omzetten hooguit 15 min bezig voor een flim van 2 uur, daarna het branden gaat ook lekker snel met zo 8 speed brander.

Veder zit er ook een tv uitgang, digitaal audio aansluting op aan zodat je met deze kaart ook heel makelijk je mprg 2 opname's op je tv kan afspelen. En vergeet natuurlijk niet e afstandbediening die er ook nog bij zit ;).

Als ik klaar ben met uploaden, zal wel 11 uur worden (langzame i-net host) dan kan je hier een stukje video downloaden wat ik opgenome heb. http://members.lycos.nl/mareikehaas/download.html
Nog een leuk dicuse punt voor jullie, de geluids kwaliteiten van de tv kaarten. Bij mij zit het wel snor met die digitaal audio uit _/-\o_.

Hier nog wat screenshots,
http://members.lycos.nl/mareikehaas/show20.png
http://members.lycos.nl/mareikehaas/show30.png
http://members.lycos.nl/mareikehaas/teletubies0.png

Het engsite waar ik nog wel wat last van hebbe is dat ze bij somige uitzendingen slechte camara's gebruiken of mpg encoders.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 17-05-2004 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amontillado
Ik zal proberen het zo subtiel mogelijk te brengen: (en als dat dus niet lukt dan alvast mijn excuses)

Ik lees hier regelmatig reacties van dvb kaart bezitters die een erg kortzichtige vergelijking maken tussen de kwaliteit van dvb en analoge opnamen.

Je leest elke keer weer reacties als in de trand van "Ik verwacht geen ruis en de kwaliteit is echt bagger vergeleken met mijn dvb ding". Je kunt dvb en analoog nu niet zomaar enkel op beeldkwaliteit vergelijken want de verschillen zijn veel groter.

Ten eerste is er het prijsverschil, een dvb kaart kost gauw ruim boven de 200 euro en daarbij nog een de kosten van schotel en lnb, tel dan ook nog eens de kosten van een canal kaartje en je zit al snel rond de 300 euro. Zo'n cinergy/leadtek/oid kost pak en beet 80 euro (er van uitgaande dat je al een kabel abonnement hebt, zo niet dan wordt de vergelijk nog weer lastiger want dan zit je naast die kosten ook nog met de overweging van het aantal tv's dat wordt aangslote).
Verder zijn zaken als, plek hebben voor een schotel (of toestemming van bv je ouders) ook absoluut niet onbelangrijk.

Dat de dvb beeldkwaliteit over het algemeen beter is zul je mij nooit horen ontkennen (geluid durf ik geen uitspraak over te doen, nooit kritisch kunnen vergelijken). Maar de huidige generatie tv kaarten is over het algemeen erg goed, je kunt er een vergelijkbaar beeld mee krijgen als je met de tv normaal krijgt. (als je de opnamen eens op een dvd brand en via een standalone terug kijkt zie je vaak helemaal geen verschil meer).

Overigens is dat makkelijk te branden argument allemaal leuk en aardig, maar als je met je tv-kaart gewoon mpeg2 als codec gebruikt kan dat natuurlijk net zo makelijk met een analoge kaart.

Wat ik hier eigenlijk mee wil zeggen is dat als je hier een topic hebt over de kwaliteit van tv kaarten je de analoge kaarten met elkaar moet vergelijken (en met wat bv tv's van het signaal maken), en niet een vergelijking dvb versus analoog want dat is een heel ander verhaal waar veel meer haken en ogen aan zitten, en waarvan de keuze voor het een of ander vaak lang niet enkel op beeldkwaliteit wordt bepaald.

ps: Als je een goed vergelijkbaar screenshot wilt plaatsen kun je misschien beter geen tekenfilm pakken maar een iets complexer beeld (iets met een menselijk gezicht, desnoods een mtv/tmf screenshot)

ps2: Het is natuurlijk wel zo netjes ook even een screenshot van mijn (overigens ook wat duurdere) pvr 250 kaart te plaatsen:
http://www.cask-of-amontillado.com/pvr_jpg.html

Kan zijn dat ie al ergens stond, maar 1 linkje meer of minder kan geen kwaad

[ Voor 15% gewijzigd door amontillado op 17-05-2004 11:41 . Reden: typo + linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112719

Anoniem: 91634 schreef op 17 mei 2004 @ 09:58:
Sorry hoor, maar de beeldkwaliteit die ik hier zo zie vind ik nogal triest. Waneer ik fulscreen tv kijk wil ik gewoon geen ruis of andere vervorming zien in het beeld en ik wil dan lekker scherp beeld hebben.
En om me opname's uren ta gaaan omzetten, comprimeren heb ik ook geen zin in.

Vandaar dat ik heb besloten om een DVB kaart de skystar 1 te kopen (Digitaal Video Broadcosting). Die haalt de tv zenders digitaal binne in mpeg 2 formaat. Heel handig als je een dvd bander hent net als mij.

Bij mij programma watch tv pro zit zelfs een cutter er bij waarmee je bij je opanme's makelijk de reclame uit kan knippen. Dan haal je het bestand door een demultiplexer zodat je de *.m2v *.mp2 krijgt die je daarna op een dvd kan branden ^_^. Ik ben met het omzetten hooguit 15 min bezig voor een flim van 2 uur, daarna het branden gaat ook lekker snel met zo 8 speed brander.

Veder zit er ook een tv uitgang, digitaal audio aansluting op aan zodat je met deze kaart ook heel makelijk je mprg 2 opname's op je tv kan afspelen. En vergeet natuurlijk niet e afstandbediening die er ook nog bij zit ;).

Als ik klaar ben met uploaden, zal wel 11 uur worden (langzame i-net host) dan kan je hier een stukje video downloaden wat ik opgenome heb. http://members.lycos.nl/mareikehaas/download.html
Nog een leuk dicuse punt voor jullie, de geluids kwaliteiten van de tv kaarten. Bij mij zit het wel snor met die digitaal audio uit _/-\o_.

Hier nog wat screenshots,
http://members.lycos.nl/mareikehaas/show20.png
http://members.lycos.nl/mareikehaas/show30.png
http://members.lycos.nl/mareikehaas/teletubies0.png

Het engsite waar ik nog wel wat last van hebbe is dat ze bij somige uitzendingen slechte camara's gebruiken of mpg encoders.
Dat beeld is PERFECT.
Het beste wat ik kan krijgen is DIT met mijn Pinnacle PCTV pro:
http://www.poyzn.net/~rockstar/net5screen.bmp
En dat is nog 1 van de BETERE screenshots :(

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 112719 op 17-05-2004 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

Anoniem: 112719 schreef op 17 mei 2004 @ 11:25:
[...]

Dat beeld is PERFECT.
Het beste wat ik kan krijgen is DIT met mijn Pinnacle PCTV pro:
http://www.poyzn.net/~rockstar/net5screen.bmp
En dat is nog 1 van de BETERE screenshots :(
Sorry, maar daar zou ik zeker niet naar gaan kijken :X . Echt brakke kwaliteit en als je er gebruik van maakt zou ik ook zeker iets gaan upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heb zelf de pinnacle pctv stereo, had 50 meter kabel op een hoop liggen toen was de kwaliteit matig. nu heb ik cker 30 meter erafgehaald en netjes in een rondje gelegd.
De kwaliteit is prachtig, als ik het vergelijk met andere TFT's die andere TV kaarten in hun pc hadden.

Het ligt er ook aan of je connector van koper of van ijzer is ofzo:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik ben er ook met een schuin ook naar aan het kijken.. is het mogelijk om dan ook goed tv te kijken op een beamer???

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@amontillado,
DVB kaarten zijn al vanaf 70 euro verkrijbaar. (De skystar 2)

Veder heb je ook dvb kaarten die overweg kunne met digitaal kabel en digitene. ALleen zover ik weet is de beeld kwaliteit minder van digitene.
Zo duure canal+ kaart hoef je niet persee aan te schaffen omdat je de nederlandse zenders heel makelijk op een minder legalen manier kan bekijken.
Eigelijk is het erg goedkoop omdat we nu geen upc meer hebben wat een hoop geld per maand scheelt.

Zelf heb ik voor de skystar 1 gekozen omdat die een hardware mpg decoder heeft waardoor die maar 1% gebruikt van me cpu tijdens het tv kijken. Bij het opneme gebruikt haast elke dvb kaart niet meer dan 1% cpu kracht. Tenzijn je dma uit heb staan van je hardeschijf. Mijn rede dat ik de skystar 1 heb gekocht is omdat ik echte mooie opname's wilt en niet dat ik uren me opame's moet gaan omzetten.
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.