Hauppauge Nexus-s is niks anders dan de verbeterde Skystrar 1.
Nexus 260,-
Nexus heeft spdif uit, compsite out audio uit en een afstandbediening.
Gebruikt 1% van me cpu tijdens tv kijken.
Skystar1 185.-
Skytar 1 heeft compsite, audio uit. Hij is te modden zodat die S-video RGB en spdif uit heeft. Veder gebruikt die ook 1% van me cpu.
Skystar2, 70,-
Skystar2 heeft geen video uit en ook geen mpg 2 decoder waardoor het een software kaart is. Voor deze satelliet kaart is er ook minder software beschikbare. Tijdens het tv kijken gebruik die 50% van me cpu.
CPU= p3 1,26ghz veder is er geen verschil tussen de kaarten voor het openem van de video. Andere satelliet kaarten worden sterk afgeraden door slechte support of omdat de kwaliteit nogal slecht is.
Wat je veder nodig hebt,
Een satelliet kabel kost bij de meeste sat boeren zo 0,50cent per meter,
Vulcaniserende Tape kost rond de 5 euro,
Twee F schroef conectoren 1,-euro.
Een universale LNB, tweede hands zijn ze erg goedkoop terwijl je in de winkels er gauw veelste veel voor betaalt. Merks is belangrijker VS spec's er van.
Ik zal er niet meer uit voor trekken dan 20 euro, zelf heb ik een Humax twin(voor twee ontvangers) LNB monoblock(hier mee kan je de astra en de hotbird mee ontvangen) voor 40 euro tweede hands gekocht nieuw kost die rond de 80 euro bij de betere web winkels.
De schotel,
Ik raad je aan om een 85cm schotel te neme, belengrijk is dat die roestvrij is en stevig. Traix is een goede B-merk, dus betaal niet te veel voor dit merk want dat is die niet waard. Tweedehands zijn ze erg goedkoop, maar ik raad je aan om een nieuwe te kopen omdat je dan zeker weet dat hij in goede staat is.
Ik zal er 55 euro er voor uitrekken en het kopen bij een Web winkel.
Voor de nederlandse zenders moet je een seca 2 kaart kopen van 70 euro + nog een andere heel rate plan zodat je naar de nederlandse zender kan kijken, maar het kan ook op een minder legale manier wat veel makelijk/beter werkt

.
Software
Zelf gruik ik
Watch TV Pro erg mooi fijn programma, er is zelf een mpg cutter ingebouwd. Met software voor satellietkaarten is erg goed gergelde, het probleem is eerder dat je het bos niet meer ziet door de bomen.
Alleen een goed satelliet programma die het video materiaal deinterlace weergeeft heb ik nog niet kunne vinden.
Dat filmpje van werd werd toevalige progsive uitgezonden in de plaats van interlace.
[
Voor 35% gewijzigd door
Anoniem: 91634 op 14-01-2004 13:59
]