Ik wou ook even m'n persoonlijke ervaringen met een Hauppauge PVR150-MCE met jullie delen...
Heb deze kaart al een paar maand, beeldkwaliteit is erg goed, ALS je het ding aan de praat krijgt. Diverse software geprobeerd, _niks_ voldoet aan m'n wensen...
- WinTV2000 (van Hauppauge zelf): disney prog, onbruikbare interface, instelmogelijkheden zo goed als onbestaande
- DScaler4: werkt(e) goed, maar ik moet altijd eerst WinTV2000 starten om het geluid van de kaart te initialiseren. Enkel TV kijken, opnemen werkt niet goed. Na een maand of 2 is het geluid beginnen skippen, en da's sindsdien zo gebleven... Deinterlacing werkt overigens zo goed als niet.
- Showshifter: slechte interface, opnames enkel in showshifter te bekijken, en erg crashgevoelig
- WinVodio: rotte IE-only website, 2x registreren (eenmaal op de site, eenmaal in de software), om er dan achter te komen dat het ding zichzelf gewoon meteen weer afsluit na het opstarten. Rommel.
- iuVCR: ziet er leuke software uit, maar kan niet overweg met het "geluid over de PCI bus" van de PVR150.
- SageTV: zelfde opmerkingen als bij ShowShifter.
- ChrisTV pro : beste kandidaat tot nu toe. Behoorlijke interface, veel instelmogelijkheden. Maar... geluid gaat stotteren als je teveel zapt / andere progs opent / ... Initialisatie van het geluid lukt niet, je moet vooraf WinTV2000 even starten (zie DScaler). Opnemen gaat goed in prima kwaliteit, maar TV kijken mag je dan vergeten. Het geluid gaat dan namelijk haperen, en na een tijdje het beeld ook... Enige remedie is dan een reboot (!).
Volgens mij is de PVR150-MCE technisch gezien wel een goede kaart, maar bestaat er simpelweg geen goede software/drivers voor. Ik heb al vele avonden in het knoeien met deze kaart gestoken, allerlei drivers geprobeerd, urenlang fora afgeschuimd op zoek naar mogelijke oplossingen. Ben het beu, morgen haal ik mij een Compro kaartje. Iemand een PVR150 hebben?