[TV Kaart(en)]De Kwaliteit ervan

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 21.052 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
steve_jacks schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 18:28:
[...]
Dit had ik ook al tegen 'm gezegd hoor :)
Maar MPEG2 is dus wel een ruimte verslinder, al helemaal wanneer je op de volle bitrate (12Mbit) opneemt. Dus hierna her-encoderen met een mpeg4 codec (divx, xvid) in bijvoorbeeld VirtualdubMod is toch wel aan te raden.
nonsens, tis nutteloos om mpeg2 op 12mbit te doen! zelfs dvdkwaliteit heb je aan minder dan 5mbit met een goede encoder echt voldoende... en dan hebben we het over DVDkwaliteit..
Jouw bron (TV) is nieteens dvdkwaliteit dus totaal nutteloos om zo'n hoge bitrate te gebruiken.

dus direct opnemen met een hardwareencoder naar mpeg2 kan prima, tijdverspilling als je eerst naar huffyuv (lossless) doet.
Als je echter met MPEG4 wil eindigen en een perfectionist bent heb je natuurlijk gelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaPa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-08 12:43
ik heb het nu via win media center 2005 gedaan, maar nog steeds geen succes. MC geeft foutmelding Cannot play program. Ik denk dat er toch iets fout is met de tvkaart. Oja er zit zon witte aansluiting op de tvkaart, moet ik daar nog wat mee doen of niet? Ik heb er verder nergens iets over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-08 18:40
Ik kwam de WinTV USB2 tegen in de pricewatch (onder Win TV USB v2). Deze externe usbkaart is leuk geprijst, rond de 70eu. Dat is de helft goedkoper dan de PVR USB2.

Volgens mij is het een geupgrade versie van de oude WinTV USB. Heeft ook stereo geluid etc.

Ik kan echter nergens een fatsoenlijke review vinden ervan. Heeft iemand ervaring met deze tv kaart???/
WinTV-USB2 has these great features:

Live TV from 125-channel cable ready TV tuner or from external audio/video source, on your PC or laptop screen.

High quality TV-in-a-window (any size) up to full screen. Channel surf 16 channels at a time.

With high quality TV stereo audio using dbx-TV (Nicam stereo in Europe).

Includes SoftPVR; for making MPEG movies. Also supports video movie capture in Microsoft AVI file format, from TV or any video source.

Easy installation. Plugs directly into the USB 2.0 port on your PC or Laptop. No additional power supply required.
Note: WinTV-USB2 will not work with USB 1 ports.

Capture still video images in BMP, TIFF, TGA and JPEG formats, from live TV or any external video source.
Includes remote control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
Ben ook op zoek naar een Tv kaart (budget ongeveer 150 euro)
Wat raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Never mind... 7(8)7

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Jazco2nd schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 03:31:

nonsens, tis nutteloos om mpeg2 op 12mbit te doen! zelfs dvdkwaliteit heb je aan minder dan 5mbit met een goede encoder echt voldoende... en dan hebben we het over DVDkwaliteit..
Jouw bron (TV) is nieteens dvdkwaliteit dus totaal nutteloos om zo'n hoge bitrate te gebruiken.
Het verband wat je legt klopt totaal niet. Een positieve bitrate/beeldkwaliteit verhouding hangt niet af van bijv. resolutie (analoge TV resolutie is lager dan DVD), maar van de ruisfactor: de mate van contrast tussen de individuele pixels. DVD materiaal comprimeert geweldig op 5mbit omdat het zo weinig ruis heeft. Analoge TV barst van de ruis, hoe goed de kabels ook zijn.

Probeer een two-pass encode in XVID en kijk wat hij in de status window als gemiddelde bitrate aangeeft in de 1ste pass. Die zal bij een bron van analoge TV soms tot in de 9/10mbit lopen, terwijl een VOB'je van een dvd meestal rond de 5/6mbit hangt. Ergo: de compressieratio bij dvd materiaal is veel beter dan bij analoge TV.

Daarom neem ik op een zo hoog mogelijke bitrate op, om vervolgens er een ruisfilter overheen te gooien in AviSynth. En tsja, wanneer je hierna opnieuw gaat opslaan, dan kan je beter een moderne efficiënte MPEG4 of H264 standaard nemen, in plaats van aftandse MPEG2.
dus direct opnemen met een hardwareencoder naar mpeg2 kan prima, tijdverspilling als je eerst naar huffyuv (lossless) doet. Als je echter met MPEG4 wil eindigen en een perfectionist bent heb je natuurlijk gelijk...
Zie hierboven. Daarnaast is de meeste analoge TV interlaced. Interlaced video suckt op een PC monitor (progressive) en de meeste realtime deinterlace filters in mediaspelers blurren veel te hard. Dus kan je beter een goed deinterlace filter in AviSynth of Virtualdub er overheen gooien...en dan met een moderne codec opslaan.
pascalheister schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:41:
Ben ook op zoek naar een Tv kaart (budget ongeveer 150 euro)
Wat raden jullie mij aan?
Wil je makkelijk opnemen? Afstandbediening? Radio? Ik zou hoe dan ook voor een Hauppauge PVR kaart gaan, aangezien die modern zijn en een grote community van users heeft (voor ondersteuning en tips enzo :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
steve_jacks schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:56:
[...]

Wil je makkelijk opnemen? Afstandbediening? Radio? Ik zou hoe dan ook voor een Hauppauge PVR kaart gaan, aangezien die modern zijn en een grote community van users heeft (voor ondersteuning en tips enzo :) ).
Opnemen idd, ook met een mpeg encoder aan boord. Verder niet veel eisen. Verschild het nog groot per type ?

[ Voor 10% gewijzigd door pascalheister op 05-08-2005 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Ergo: de compressieratio bij dvd materiaal is veel beter dan bij analoge TV.
Very true. Ik merk het zelf wanneer ik een TV-serie capture en vervolgens omzet naar XVID.
Dat doe ik meestal met Auto Gordian Knot. Dat proggie kan vrij goed de compressieratio van een bron bepalen. Als ik dan later de DVD van dezelfde serie omzet naar XVID, is de ratio echt stukken beter. Uiteraard is de DVD natuurlijk sowieso beter van kwaliteit dan de capture, maar dat staat hier los van.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:35

Exirion

Gadgetfetisjist

steve_jacks schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:56:
Ergo: de compressieratio bij dvd materiaal is veel beter dan bij analoge TV.
Klopt, en voornamelijk om 2 redenen:
1. Encoding bij TV kaart is real-time en minder efficient dan een MPEG stream van een DVD film
2. Er zit meer sneeuw en andere storing in een antennesignaal en dat vergt meer bandbreedte. DVD is 'gladder' dus efficienter te encoden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Laatst online: 06:21
Vergeet niet dat DVD's in wel 3 of meer passes worden geencodeerd en ze beginnen daar met hele hoge bitrates. De stream is helemaal geoptimaliseerd.

[ Voor 4% gewijzigd door leonbong op 05-08-2005 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

leonbong schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:01:
Vergeet niet dat DVD's in wel 3 of meer passes worden geencodeerd en ze beginnen daar met hele hoge bitrates. De stream is helemaal geoptimaliseerd.
Zie punt 1 in mijn post ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie net dat iemand verteld dat de Hauppauge PVR-500 gewoon een dubbele 150 is.

Eerder hoorde ik echter dat de kwaliteit van twee losse 150's veel beter zou zijn en dat de 500 voor NOGAL wat problemen zou zorgen..
Iemand hier ervaringen mee? En hoe kan ik het feit dat ik bij twee losse 150's ook twee coax kabels nodig heb makkelijk oplossen? Of is een spitter de enige manier? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:35

ThaHandy

Discovery Channel

ik zou echt niet weten waarom er problemen daar door komen

en idd de 500 is 2x 150
op de kaart zitten dan ook 2 tuners op en komt alles 2x in de hardware lijst te staan :) dat alles via 1 coax kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dat is dus echt wel een groot voordeel van de 500. Daarom, als de kwaliteit even goed is en niet voor meer problemen zorgt, ga ik daarvoor.

Ik weet niet of jij hem zelf hebt, maar hoe is de kwaliteit t.o.v. coax direct op de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

ThaHandy schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 14:53:
ik zou echt niet weten waarom er problemen daar door komen

en idd de 500 is 2x 150
op de kaart zitten dan ook 2 tuners op en komt alles 2x in de hardware lijst te staan :) dat alles via 1 coax kabel :)
quote van hauppauge op forum:
Verder : Hou er rekening mee dat de PVR 500 een onboard splitter heeft voor het antenne signaal. Dit betekent dat theoretisch elke tuner 50% van het binnenkomende signaal krijgt. Dit houdt dus in dat je er vanuit moet gaan dat er 2 maal zoveel signaal nodig dan bij een single tuner configuratie. Gebruik dus in het begin geen lange kabels, splitters enzovoort, voordat je zeker weet dat je MCE systeem goed werkt.
Over de kaart zelf, kijk eens in http://www.hauppauge.tv/hcwforum/index.php?showforum=27 en huiver.

Qua signaal kun je dus best gelijk uitkomen met een amity2 door er een 3,5 db versterker voor te zetten, echter is er veel meer onderlinge storing tussen de tuners. Niet elke pvr500 heeft hier last van maar wel veel.

[ Voor 11% gewijzigd door |sWORDs| op 08-08-2005 17:31 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok snap wat je bedoeld.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:06
Ik wou ook even m'n persoonlijke ervaringen met een Hauppauge PVR150-MCE met jullie delen...

Heb deze kaart al een paar maand, beeldkwaliteit is erg goed, ALS je het ding aan de praat krijgt. Diverse software geprobeerd, _niks_ voldoet aan m'n wensen...

- WinTV2000 (van Hauppauge zelf): disney prog, onbruikbare interface, instelmogelijkheden zo goed als onbestaande

- DScaler4: werkt(e) goed, maar ik moet altijd eerst WinTV2000 starten om het geluid van de kaart te initialiseren. Enkel TV kijken, opnemen werkt niet goed. Na een maand of 2 is het geluid beginnen skippen, en da's sindsdien zo gebleven... Deinterlacing werkt overigens zo goed als niet.

- Showshifter: slechte interface, opnames enkel in showshifter te bekijken, en erg crashgevoelig

- WinVodio: rotte IE-only website, 2x registreren (eenmaal op de site, eenmaal in de software), om er dan achter te komen dat het ding zichzelf gewoon meteen weer afsluit na het opstarten. Rommel.

- iuVCR: ziet er leuke software uit, maar kan niet overweg met het "geluid over de PCI bus" van de PVR150.

- SageTV: zelfde opmerkingen als bij ShowShifter.

- ChrisTV pro : beste kandidaat tot nu toe. Behoorlijke interface, veel instelmogelijkheden. Maar... geluid gaat stotteren als je teveel zapt / andere progs opent / ... Initialisatie van het geluid lukt niet, je moet vooraf WinTV2000 even starten (zie DScaler). Opnemen gaat goed in prima kwaliteit, maar TV kijken mag je dan vergeten. Het geluid gaat dan namelijk haperen, en na een tijdje het beeld ook... Enige remedie is dan een reboot (!).

Volgens mij is de PVR150-MCE technisch gezien wel een goede kaart, maar bestaat er simpelweg geen goede software/drivers voor. Ik heb al vele avonden in het knoeien met deze kaart gestoken, allerlei drivers geprobeerd, urenlang fora afgeschuimd op zoek naar mogelijke oplossingen. Ben het beu, morgen haal ik mij een Compro kaartje. Iemand een PVR150 hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe ziet de rest van je systeem eruit? Snap niet dat je zoveel problemen hebt. Mensen als sWord hierboven hebben het toch ook werkend gekregen. Heeft MCE trouwens niet gewoon een standaard TV player?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
Ik snap ook niet dat ik zoveel problemen heb :P

Ik gebruik de PVR150-MCE op een nforce2/XP1800+/1Gb systeempje, met W2Kpro als OS. Als drivers heb ik zowel de PVR150 drivers als de PVR150-MCE drivers geprobeerd, ze doen het gewoon allebei even slecht.

Sommige kwade stemmen beweren dat het door mijn "verouderd" OS komt :) Maar ik hou niet van XP en consoorten, dus dat blijft zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

subsonik schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 22:52:
Sommige kwade stemmen beweren dat het door mijn "verouderd" OS komt :) Maar ik hou niet van XP en consoorten, dus dat blijft zo.
Sja, vooral lekker eigenwijs doen en vast blijven houden aan een verlaten systeem dat al 5 jaar oud is en 4 jaar geleden is vervangen door een systeem dat prima werkt en geen enkele reden is om niet van dat oude af te stappen. Moet je ook niet zeuren dat je kaartje niet werkt en zeggen dat je baalt van dat ding. Die Hauppauge kaarten werken prima, zowel onder XP als onder XP MCE als onder Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Daarnaast wordt met de amity2 officieel alleen Windows XP Media Center Edition ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad tijd om over te stappen. Nieuwe versies komen niet voor niets uit. Anders waren we allemaal nog in DOS bezig.
Ik kan het weten, werk namelijk als game developer en weet sindsdien een ding zeker. Windows 2000 geeft de meeste problemen met testen.
Met jou systeem draait XP perfect en zul je zien dat de meeste problemen opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaPa schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 22:57:
ik heb nu ook een 150mce alleen nu ik em geinstalleerd heb, drivers en wintv nu ff krijg ik geen beeld :( alleen een paarsachtige balk onder en de rest is zwart. :s wat doe ik fout?
Dat was je eerste post en daarna post je;
JaPa schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 19:50:
hm ik krijg em maar niet aan de gang. Ik krijg nog steeds geen signaal :s. Ik heb de drivers van 150mce en 150gewoon geprobeerd en nog steeds geen succes. Iemand nog adviezen?
dan de derde;
JaPa schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 20:16:
ik heb het nu via win media center 2005 gedaan, maar nog steeds geen succes. MC geeft foutmelding Cannot play program. Ik denk dat er toch iets fout is met de tvkaart. Oja er zit zon witte aansluiting op de tvkaart, moet ik daar nog wat mee doen of niet? Ik heb er verder nergens iets over gelezen.
http://hauppauge.lightpath.net/manuals/qi_mce.pdf

Weet je zeker dat er signaal op de kabel staat, dus getest met een tv?
Als ie het echt niet zou doen, dan doet ie meestal ook niks via s-video, test dat eens.

Edit:
Exirion schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 02:32:
[...]

2. Er zit meer sneeuw en andere storing in een antennesignaal en dat vergt meer bandbreedte. DVD is 'gladder' dus efficienter te encoden.
Als je daar zo'n last van hebt moet je toch eens kijken of je hoofdaansluiting dat ook vertoont, zoniet , dan moet je maar eens een goeie versterker er tussen hangen.
En dan bedoel ik niet de huis tuin en keuken versterkers alla bouwmarkt enzo, maar het echte werk, Hirschmann, Televes e.t.c.
Zoals ik al eerder heb gezegt in het topic, goede kabels, dus coax-12, metalen connectors, dat zijn dingen die je standaard erbij moet nemen wil je de kaart voorzien van een goed beeld.

heb je geen goed singaal aan je aansluiting en je hebt het goed getest (meerdere kabels, TV's), dan moet je gewoon je kabel bedrijf bellen ;)
In princiepe mag je niks doen aan een hoofdaansluiting in de meterkast, of oud huis, dan in de woonkamer.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
Exirion schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:36:
[...]

Sja, vooral lekker eigenwijs doen en vast blijven houden aan een verlaten systeem dat al 5 jaar oud is en 4 jaar geleden is vervangen door een systeem dat prima werkt en geen enkele reden is om niet van dat oude af te stappen. Moet je ook niet zeuren dat je kaartje niet werkt en zeggen dat je baalt van dat ding. Die Hauppauge kaarten werken prima, zowel onder XP als onder XP MCE als onder Linux.
Dit soort reacties had ik wel verwacht ;) Maar verder ben ik tevreden met W2K, ik heb geen zin om én veel geld te betalen voor XP, én dan ook nog eens dagenlang te moeten tweaken om alle disneyzooi eruit te slopen... (ik heb gewoon een W2Kpro licentie, jawel :P )

Maar om jullie een plezier te doen ga ik de kaart vanavond eens testen in mijn testmachine op winXP én win2K! Is wel maar een C3 733Mhz met onboard video, ik hoop dat die het min of meer trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

subsonik schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 13:48:
én dan ook nog eens dagenlang te moeten tweaken om alle disneyzooi eruit te slopen... (ik heb gewoon een W2Kpro licentie, jawel :P )
Man, stel je niet zo aan :) Een paar muisclicks zijn genoeg om je de W2K look and feel te geven in XP. En anders is het misschien tijd om even een dagje te wennen aan XP. Als je zo vast wil houden aan oude dingen dan kun je je misschien beter meteen laten inschrijven in een bejaardenhuis.
Maar om jullie een plezier te doen ga ik de kaart vanavond eens testen in mijn testmachine op winXP én win2K! Is wel maar een C3 733Mhz met onboard video, ik hoop dat die het min of meer trekt.
Ik heb op een oud bakkie, Celeron 300A met 320MB, nogsteeds XP draaien (een zolder-PC voor m'n ouders) dus dat zal wel lukken. Het gros van de MCE systemen draait met een Hauppauge kaart dus je mag ervan uitgaan dat het ook bij jou stabiel moet kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

club 3d maakt mooie kaarten met goede chips voor weinig geld.
Zijn relatief nieuw op de tv-kaarten markt daarom hier onbekend.
Kijk maar een op: http://www.club3d.nl/mm_product_main.php
Ik heb wat zaps tv1000 voor mce ingebouwd, werken uitstekend en simpel te installeren.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

sWORDs schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:27:
[...]

quote van hauppauge op forum:

Verder : Hou er rekening mee dat de PVR 500 een onboard splitter heeft voor het antenne signaal. Dit betekent dat theoretisch elke tuner 50% van het binnenkomende signaal krijgt. Dit houdt dus in dat je er vanuit moet gaan dat er 2 maal zoveel signaal nodig dan bij een single tuner configuratie. Gebruik dus in het begin geen lange kabels, splitters enzovoort, voordat je zeker weet dat je MCE systeem goed werkt.

Over de kaart zelf, kijk eens in http://www.hauppauge.tv/hcwforum/index.php?showforum=27 en huiver.
dat met die 50% is dus dikke onzin he?

bij elke hoofdaansluiting CAI doos is de krijg je ongeveer een signaalsterkte van ~35a40 dB (kan je makkelijk checken in de webinterface van je kabelmodem (motorola))

bij elke aansluiting (ook splitters) gaat er ongeveer 3,5dB van af en daar moet nog bij de 0.0x dB/mtr kabel

[ Voor 4% gewijzigd door ThaHandy op 09-08-2005 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ThaHandy schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:21:
bij elke aansluiting (ook splitters) gaat er ongeveer 3,5dB van af en daar moet nog bij de 0.x dB/mtr kabel
Die 50% van ze klopt in zoverre dat 3dB afname een halvering van de signaalsterkte betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Exirion schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:33:
[...]

Die 50% van ze klopt in zoverre dat 3dB afname een halvering van de signaalsterkte betekent.
Dit houdt dus in dat je er vanuit moet gaan dat er 2 maal zoveel signaal nodig dan bij een single tuner configuratie.

zoals ik dat hier lees is dat het dubbele van 35dB :/
Exirion schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:36:
[...]

Tweemaal de signaalsterkte is een stijging van 3dB. Het Decibel systeem is een niet-lineaire schaal :)
dat weet jij en ik nu ook maar de rest niet

[ Voor 28% gewijzigd door ThaHandy op 09-08-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

ThaHandy schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:35:
zoals ik dat hier lees is dat het dubbele van 35dB :S
Tweemaal de signaalsterkte is een stijging van 3dB. Het Decibel systeem is een niet-lineaire schaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het komt er dus op neer dat er geen verschil is tussen een versterker + 500 en een versterker + splitter + 2 x 150 B) Afgezien dus van het feit dat de tuners in een 500 elkaar onderling zouden kunnen gaan storen.

Daarbij vraag ik me af wat nu helemaal het verschil is bij het verlies van (volgens jullie) 3,5 dB bij het splitten. Wanneer het ingangssignaal 35-40 dB bedraagt. Wel wanneer je 6 tv's aansluit ja, maar het ingangssignaal 1 x splitten en zo kort mogelijk houden moet toch voldoende zijn voor een bevredigend resultaat of niet? En mocht je het willen versterken, is dan ook hier een simpele (huis-tuin-en-keuken) versterker niet afdoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaHandy schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:21:
[...]

dat met die 50% is dus dikke onzin he?

bij elke hoofdaansluiting CAI doos is de krijg je ongeveer een signaalsterkte van ~35a40 dB (kan je makkelijk checken in de webinterface van je kabelmodem (motorola))

bij elke aansluiting (ook splitters) gaat er ongeveer 3,5dB van af en daar moet nog bij de 0.0x dB/mtr kabel
Met 35 a 40 red je het echt niet, dan zou het 1 bak ruis zijn ;)

Ingangs niveau op de AOP zou tussen de 60 en 70 dB moeten zijn, dan heb je pas een goed signaal.
Modem signaal kan je niet vergelijken met een TV signaal, die verhoudingen liggen heel anders, maar relatief gezien als je een goeie upstream en downstream en SNR verhouding hebt moet je ook een goed beeld hebben, hoeft niet per definitie, je kan een brak signaal voor je modem hebben en je TV signaal kan zo strak zijn als het maar kan, dat kan ook ;)

Edit:
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:40:

Daarbij vraag ik me af wat nu helemaal het verschil is bij het verlies van (volgens jullie) 3,5 dB bij het splitten. Wanneer het ingangssignaal 35-40 dB bedraagt. Wel wanneer je 6 tv's aansluit ja, maar het ingangssignaal 1 x splitten en zo kort mogelijk houden moet toch voldoende zijn voor een bevredigend resultaat of niet? En mocht je het willen versterken, is dan ook hier een simpele (huis-tuin-en-keuken) versterker niet afdoende?
Nee, je splitter haalt er tussen de 3,6 en 4 dB af en dat is alleen om te splitten, dan heb ik het nog geen eens is over de meters kabel die er soms bij mensen aan hangt en dan de meest goedkope dunne rommel.
Die simpele versterkertjes doen hun werk redelijk voor kleine TV'tjes, dus als de kids boven TV willen kijken, maar als je 3 of 4 breedbeeld's hebt, zou ik maar een echte versterker eraan hangen.
Bovendien als je geld genoeg hebt voor 3 of 4 breedbeeld's dan kan die versterker van Hirschmann of Televes of welk merk dan ook er ook wel af en ook de coax-12 kabels en pluggen, toch? ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan dan beter zo goede blikken 6 voedige splitter neme. Wij hadden zo 5 voedig spiltter en perfect singaal zonder versterking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:44:
[...]
Nee, je splitter haalt er tussen de 3,6 en 4 dB af en dat is alleen om te splitten, dan heb ik het nog geen eens is over de meters kabel die er soms bij mensen aan hangt en dan de meest goedkope dunne rommel.
Die simpele versterkertjes doen hun werk redelijk voor kleine TV'tjes, dus als de kids boven TV willen kijken, maar als je 3 of 4 breedbeeld's hebt, zou ik maar een echte versterker eraan hangen.
Bovendien als je geld genoeg hebt voor 3 of 4 breedbeeld's dan kan die versterker van Hirschmann of Televes of welk merk dan ook er ook wel af en ook de coax-12 kabels en pluggen, toch? ;)
Bij mij gaat het maar om 1 breedbeeld lcd in huis, die is aangesloten via 2 tuner kaarten. Ik ga de kabel natuurlijk ook pas net voor de kaarten splitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dan zou je er ook niet zo'n last van hebben, bovendien lijkt mij het handig om voor dit soort dingen een digitale ontvanger aan te schaffen, dat ga ik zelf ook doen omdat ik een 350 heb, dan ben ik tenminste van de kleine storingen af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 16:22:
[...]

Bij mij gaat het maar om 1 breedbeeld lcd in huis, die is aangesloten via 2 tuner kaarten. Ik ga de kabel natuurlijk ook pas net voor de kaarten splitsen.
Waar je splitst maakt voor het eind signaal niets uit. Stel er komt 68 db binnen, deze splits je en met 2x 9 meter kabel sluit je deze aan. Dan heeft elke aansluiting 68-3.5-3 = 61.5 db

Stel je splits 3 meter voor je mce machine. 68-2-3.5-1=61.5 db per aansluiting.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 15:46:
Je kan dan beter zo goede blikken 6 voedige splitter neme. Wij hadden zo 5 voedig spiltter en perfect singaal zonder versterking :)
Of je hebt het over een versterkte splitter, dit kan prima op twee pvr 150's, maar voor een pvr500 mis je dus 3.5 db.
Of je hebt het over een niet versterkte splitter, dan denk ik dat je het eens moet hebben over wat jij prima vind. Al zou er 75 db bij je binnen komen en alle vijf de apparaten binnen 9 meter zitten dan heb je nog steeds maar 54,5 db bij dat apparaat. Hier in huis krijgen alle apparaten 64 db (voor dat ik alles aangesloten heb, hadden sommigen slechts 51 db) en dat is hier het minimale zonder verschillen in beeldkwaliteit te kunnen zien.

[ Voor 44% gewijzigd door |sWORDs| op 09-08-2005 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zo profsinele blikke splitter (niet van dat consumenten spul) en tussen meeste apparaten zat max 4 meter van de aansluiting vandaan. Ik gebruikte een Geforce 2MX met tv tuner. Maar singaal wilt erg verschillen bij Chello, ene moment pefect beeld terwijl andere moment (vaak waneer veel gerende heefd) nederland 2 erg te lijden heeft soms 1 of 3. Maar dat ligt aan de aansluit kast van chello die in de tuin staat van de buurvrouw. Waneer de splitter er niet tussen zat werd het beeld er niet beter op. De andere zenders zagen er echter wel perfect uit.

Maar van wege die dure rekingen zijn we verplicht overgestapt op canal digitaal. Nu heb ik canal plus via de satelliet op me computer, een wereld van verschil. Vooral in de opname kwaliteit. Tijdens de opnames kan ik zelfs gerust gaan gamen zonder dat ik bang hoeft te zijn voor fouten in me opnames :*) . Terug wil ik niet, al was die gerfocre 2 met tv tuner erg goed alleen support hield op voor win2k/xp :(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

sWORDs schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 17:16:
[...]
Hier in huis krijgen alle apparaten 64 db (voor dat ik alles aangesloten heb, hadden sommigen slechts 51 db) en dat is hier het minimale zonder verschillen in beeldkwaliteit te kunnen zien.
hoe kan je dat (goedkoop) meten? Toch niet met zo'n hightech dB/frequentiemeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Toen mijn modem kapot was en vervangen werd was de monteur zo vriendelijk om zijn testkast (zo groot als een 15" crt monitor) uit de auto te halen en toen kon ik mijn hirschmannetjes bijstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaHandy schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 21:22:
[...]

hoe kan je dat (goedkoop) meten? Toch niet met zo'n hightech dB/frequentiemeter?
Ja dus wel ;) De goedkoopste is een Promax, maar zelfs die zijn honderden euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Mijn modems hebben ook een diagnose scherm met de sterktes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
Hauppauge PVR 150, 350 of 500

Welke van die 3 is nou het beste qua prijs kwaliteit, ik lees op de site dat die PVR 500 niet met de software werkt van wintv, nog andere opties hiervoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

pascalheister schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:51:
Hauppauge PVR 150, 350 of 500

Welke van die 3 is nou het beste qua prijs kwaliteit, ik lees op de site dat die PVR 500 niet met de software werkt van wintv, nog andere opties hiervoor :?
Anders lees je deze topic ff door... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

heeft iemand al trouwens de PVR500/150 aan de praat gekregen met Windows Media Encoder.
Ik kan de kaart wel selecteren maar kanaal+ heeld homaar.
in MCE werkt het gewoon wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
Exirion schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 16:05:
[...]

Anders lees je deze topic ff door... :{
zit eigenlijk te twijfelen tussen de 350 en 500, RM en radio zijn ook wel weer makkelijk. Maar veel wijzer wordt je er niet van :/

[ Voor 8% gewijzigd door pascalheister op 10-08-2005 16:23 ]

• subsonik
subsonik schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 13:48:
[...] Maar om jullie een plezier te doen ga ik de kaart vanavond eens testen in mijn testmachine op winXP én win2K! Is wel maar een C3 733Mhz met onboard video, ik hoop dat die het min of meer trekt.
Belofte maakt schuld! Ik heb de PVR150 dus eens getest onder winXP. Weliswaar op m'n workstation, want m'n testbak eet blijkbaar enkel low-profile kaartjes :)

Resultaat tot nu toe: ChrisTV is met de beste wil van de wereld niet aan de praat te krijgen. Altijd sneeuw op het beeld, onafhankelijk van de relevante instellingen. Hauppauge WinTV2000 werkt overigens wél, maar dat deed het onder Win2K ook.

Dit was het dan met de PVR150. Genoeg tijd aan verspild, tijd voor iets anders. Een kaartje dat geleverd wordt met degelijke software, bijvoorbeeld :)

Ik neem aan dat mijn XP1800+ machine wel krachtig genoeg moet zijn om met een kaartje zonder hardware MPEG encoder te kunnen timeshiften?

[ Voor 9% gewijzigd door subsonik op 11-08-2005 15:48 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

subsonik schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:46:
Resultaat tot nu toe: ChrisTV is met de beste wil van de wereld niet aan de praat te krijgen. Altijd sneeuw op het beeld, onafhankelijk van de relevante instellingen. Hauppauge WinTV2000 werkt overigens wél, maar dat deed het onder Win2K ook.

Dit was het dan met de PVR150. Genoeg tijd aan verspild, tijd voor iets anders. Een kaartje dat geleverd wordt met degelijke software, bijvoorbeeld :)
Als je nou TV wilt kijken: http://www.dscaler.org
Als je echt een HTPC wil met PVR: http://mediaportal.sf.net

Niet zo snel opgeven, want het ligt echt niet aan het kaartje.

Verwijderd

Wow, is dat wat? Dat mediaportal? Ziet er wel goed uit.. lijkt ergggg veel op MCE. Maar is het ook/al beter? Ervaringen? :P

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:22:
Wow, is dat wat? Dat mediaportal? Ziet er wel goed uit.. lijkt ergggg veel op MCE. Maar is het ook/al beter? Ervaringen? :P
Er zit een heel forum bij en hier op GoT kun je er ook wel over lezen. Het biedt meer instellingsmogelijkheden en functies dan MCE maar het is nog wel volop in ontwikkeling, dus je kunt wel eens foutjes tegenkomen. Opzich is het wel een machtig mooi project, dus probeer het eens :)

Verwijderd

Ik zal het inderdaad eens in de gaten gaan houden. Sorry.. Heb helaas nog geen tijd gehad om op GOT erover te gaan lezen, ben momenteel te druk met HTPC componenten reviews etc.
Gek dat ik er nog niemand over gehoord heb alleen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
Exirion schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:52:
Als je nou TV wilt kijken: http://www.dscaler.org
Als je echt een HTPC wil met PVR: http://mediaportal.sf.net

Niet zo snel opgeven, want het ligt echt niet aan het kaartje.
Dscaler werkt niet meer, zoals eerder gezegd. Geluid skipt continu, niet om aan te horen...

Mediaportal is een goede tip! Jammer genoeg wil hij niks met m'n PVR-150 doen, misschien dat support voor die kaart later nog volgt.

Overigens nog wat verder geprutst op winXP. Ik heb ChrisTV dan toch aan de praat gekregen, maar het gedraagt zicht exact hetzelfde onder XP als onder 2K. Even slecht dus... je moet niet echt je best doen om ChrisTV zover te krijgen dat het beeld gaat haperen. Opnemen betekent rebooten vooraleer je terug serieus TV kan kijken.

Goed, ik heb het gevoel dat ik ondertussen wel zowat alle mogelijke software uitgeprobeerd heb. De PVR-150 is een zeer goede kaart, maar zonder goede software support is ze waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 17:28

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Mediaportal is een goede tip! Jammer genoeg wil hij niks met m'n PVR-150 doen, misschien dat support voor die kaart later nog volgt.
Da's wel heel vreemd. Support voor de 150(MCE) zit al bijna een jaar in MediaPortal. Mijn twee 150MCE kaarten doen het in ieder geval nog steeds icm MediaPortal... wat ook niet echt verassend is omdat ik hier zelf verantwoordelijk voor ben geweest (http://mediaportal.sourceforge.net/credits.html) ...

En de kaart staat ook nog steeds op de ondersteunde lijst van kaarten: http://www.maisenbachers.de/dokuw/install:capturecards:start

Kortom: het moet het gewoon doen ;)

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
Hey, das vaag, gisteren had ik een lijst van kaarten vast die véél korter was :) Stond een stuk of 5 kaarten in met hw-mpeg2 encoder.

Maareuh, ik krijg gewoon zwart beeld in mediaportal :( Straks dan nog maar wat verder experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:41
Zelf heb ik de Hauppauge WinTV PCR-250 kaart. Werkt perfect, en ook neemt hij prachtige beelden op.

Echter heb ik nu een vraag (ik weet niet of dit het juiste topic is, maar bij de search kreeg ik maar 3 topics, en deze zag het beste uit.)

Ik wil door middel van een snelkoppeling op mijn bureaublad een bepaalde zender in WinTV 2000 weergegeven. Dus als ik op een link klik met SBS 6, dat hij dan direct naar die zender toegaat. Ik heb zo'n vermoeden dat dat moet kunnen, want de scheduler kan het ook, echter weet ik niet hoe dit dan moet.

Als iemand me hier antwoord op kan geven, dan zou ik het heel erg fijn vinden. Ik kan namelijk nergens informatie hierover vinden.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mars Warrior schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 00:35:
[...]

Da's wel heel vreemd. Support voor de 150(MCE) zit al bijna een jaar in MediaPortal. Mijn twee 150MCE kaarten doen het in ieder geval nog steeds icm MediaPortal... wat ook niet echt verassend is omdat ik hier zelf verantwoordelijk voor ben geweest (http://mediaportal.sourceforge.net/credits.html) ...

En de kaart staat ook nog steeds op de ondersteunde lijst van kaarten: http://www.maisenbachers.de/dokuw/install:capturecards:start

Kortom: het moet het gewoon doen ;)
Heb nu 2 x de hauppauge 150 mce Amity 2 in m'n htpc zitten. Maar de tv-kwaliteit is redelijk slecht. Heb het nu zowel in MCE als in Media Portal geprobeerd. Met verschillende decoders (PureVideo, WinDVD en DScaler). Ik blijf echter diagonale lijnen bij sommige zenders erg goed zien. Tevens is Veronica echt BELACHELIJK slecht te ontvangen.

Dit laatste vind ik zo raar. Ik kan me namelijk voorstellen dat je op een 17" tft van nog geen meter afstand álles ziet.. dus misschien ook wat meer storing dan op je gewone crt tv.. maar die veronica ontvangst slaat alles. Ik gebruik gewoon de goede frequenties die ik via UPC per EPG binnen krijg.
Ik heb in het register wat getest met de frequentie. Bv. 672,00 omzetten naar 672,25 en 671,75. Ik zag bij de laatste een kleine verbetering. (Nah ja.. ruis werd wat meer lijnen, hetgeen mooier oogde.)

Toch baal ik al met al flink van dit alles. Ik heb tevens de tuner direct op de hoofdcoax aangesloten.. dit was een enorm verschil.. dat wel.. maar steeds niet perfect nog. Daarbij snap ik dus gewoon echt niet dat mijn 15 jaar oude Aristona alle zenders wel goed weergeeft en die tuners in mn htpc niet!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je PC tuner is wat gevoeliger voor slechte signalen, ik zou de bekabeling eens nalopen, goede connectors gebruiken, dat kan vaak al schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 19:49

Guldan

Thee-Nerd

/me Guldan heeft zonet nog via de s-video tv gekeken
Dit op een 150 MCE in mediacenter. Ik heb totaal geen problemen qua beeld. Het was net zoals de tuner in mijn tv. Maar ik ben ook geen tv expert qua scherp beeld etc. Ik kon er iig weinig van merken. Het beeld was soms wat lichter dan dat ik gewend was maar dat is via een registerkey aan te passen in windows MCE. Dit was op een 70 cm breedbeeld van Philips.

Alleen jammer dat ik een probleem heb met mijn tv boven om die aan MCE te hangen (ondersteunt geen svideo :P) en krijg via de composit knippernd beeld bovenin...

[ Voor 6% gewijzigd door Guldan op 23-08-2005 14:03 ]

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het misschien ook liggen aan de monitor. Ik snap namelijk dat een Crt dingen wat meer als normale tv laat zien. Maar is een LCD TV ook beter (voor tv weergave) dan een LCD MONITOR? (I.v.m. brightness en contrast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:26:
Maar is een LCD TV ook beter (voor tv weergave) dan een LCD MONITOR? (I.v.m. brightness en contrast)
Ga er maar vanuit dat er een wereld van verschil is. Een PC scherm is veel fletser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit wel verschil in, maar ik kijk al jaren heb goed beeld op mijn TFT.
Het kan ook aarde, of andere storing zijn, probeer eens om bijvoorbeeld je monitor op een ander stopcontact te stekkeren, het klinkt raar, maar soms zijn het net die kleine dingetje.
En kleur, ed. Hangt natuurlijk af van zowel je instellingen, je hardware en de qualiteit van je TFT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:35:
je PC tuner is wat gevoeliger voor slechte signalen, ik zou de bekabeling eens nalopen, goede connectors gebruiken, dat kan vaak al schelen.
Hoe zit het met storing door de kast? Heb nu één van de kaarten eruit gehaald. Allebei los geprobeerd in verschillende pci slots. Kwaliteit blijft kl*te. Merk wel dat wanneer ik met mn vinger boven op de pci kaart druk bepaalde lijnen verdwijnen. De kwaliteit wordt dan 1% beter. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik een PCTV kaart van Pinnacle (oude versie) waarbij ik gebruik maak van een videorecorder en een S-VHS aansluiting. Zo heb ik: En goed beeld (kwaliteit is immers van coax naar s-vhs gegaan) en stereo geluid omdat het rechtstreeks van de videorecorder naar de geluidskaart gaat. Daarnaast ook nog het voordeel van het kunnen opnemen van oude videobanden op DVD.

Kortom voor €49 voor de kaart en €49 voor de videorecorder heb ik de voordelen voor een prikkie, niks geen dure tv kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neeeeeeee, plantebek dollef , je signaal komt nogsteeds via de coax binnen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 20:59 ]

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 20:58:
Neeeeeeee, plantebek dollef , je signaal komt nogsteeds via de coax binnen. :)
Maar tv kaarten hebben een relatief sterk signaal nodig, dus door gebruik te maken van de tuner van een videorecorder kun je weldegelijk een beter beeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een PC kaart heeft een veel sterker signaal nodig dan een 100hz tv die weer een veel sterker signaal nodig heeft dan een gewone tv die weer een veel sterker signaal nodig heeft dan een slaapkamer tv.
Dus basvandenberg, welkom in de wereld van bekabeling, versterkers en connectoren.

Als je dan toevallig ook nog een wireless netwerkje hebt, of iets anders wat wireless is, dan verziek je het wel helemaal voor jezelf.

Je zegt dat rechtstreeks aansluiten op de hoofdaansluiting een enorme verbetering is, alhoewel niet perfect. Dan ligt het simpelweg aan bekabeling dat je op de andere aansluiting niet dezelfde qualiteit krijgt. Je moet afgeschermde kabel gebruiken met metalen connectoren. Nooit geen doorlusdozen gebruiken maar altijd einddozen. Gebruik zeker geen gamma-zut maar fatsoenlijk spul. Hirschman is zonder meer aan te raden, maar ook meteen duur. Pas op het moment dat je op de andere aansluiting hetzelfde beeld krijgt als rechtstreeks op de hoofd aansluiting, kun je gaan denken aan verbetering van het signaal d.m.v. versterking. En alweer, geen gamma zooi maar echt goed spul. Let er dan ook op dat je versterker regelbaar moet zijn, want wat goed is voor je pc kan veel te sterk zijn voor je 15 jaar oude philips kloon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 09:03:
Een PC kaart heeft een veel sterker signaal nodig dan een 100hz tv die weer een veel sterker signaal nodig heeft dan een gewone tv die weer een veel sterker signaal nodig heeft dan een slaapkamer tv.
Dus basvandenberg, welkom in de wereld van bekabeling, versterkers en connectoren.

Als je dan toevallig ook nog een wireless netwerkje hebt, of iets anders wat wireless is, dan verziek je het wel helemaal voor jezelf.

Je zegt dat rechtstreeks aansluiten op de hoofdaansluiting een enorme verbetering is, alhoewel niet perfect. Dan ligt het simpelweg aan bekabeling dat je op de andere aansluiting niet dezelfde qualiteit krijgt. Je moet afgeschermde kabel gebruiken met metalen connectoren. Nooit geen doorlusdozen gebruiken maar altijd einddozen. Gebruik zeker geen gamma-zut maar fatsoenlijk spul. Hirschman is zonder meer aan te raden, maar ook meteen duur. Pas op het moment dat je op de andere aansluiting hetzelfde beeld krijgt als rechtstreeks op de hoofd aansluiting, kun je gaan denken aan verbetering van het signaal d.m.v. versterking. En alweer, geen gamma zooi maar echt goed spul. Let er dan ook op dat je versterker regelbaar moet zijn, want wat goed is voor je pc kan veel te sterk zijn voor je 15 jaar oude philips kloon.
Thanx voor de info. Was inmiddels al eerder geadviseerd mn pluggen en kabels na te kijken. Ik ga dus ook wat hirschmann kabels en connectors aanschaffen (deze zijn ook niet echt duur) mocht het daarna nog niet geweldig zijn, haal ik evt. nog een versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:56

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik heb sinds vandaag mijn WinTV-PVR-500MCE geinstalleerd (ik draai xp pro, maar had al gelezen dat dit geen probleem mocht zijn).
probleem is nu alleen dat het std programma (wintv 2000) het niet doet (geeft een error , hrwtvwnd.dll is missing).

Nu heb ik een ander programma gebruikt (gb-pvr) maar deze wil mijn videosettings niet opslaan :'( (hij heeft tijdens het zoeken naar zenders wel beeld!!!). Iemand een tip voor goeie software om mijn pvr-500 te laten werken in xp pro?

Systemspecs:
Windows Xp Professional (met sp2)
Asus A8N Sli Premium
Amd 4200X2
2*1gb pc3200
aantal hdtjes etc

[ Voor 17% gewijzigd door Tortelli op 29-08-2005 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tortelli schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:47:
Ik heb sinds vandaag mijn WinTV-PVR-500MCE geinstalleerd (ik draai xp pro, maar had al gelezen dat dit geen probleem mocht zijn).
probleem is nu alleen dat het std programma (wintv 2000) het niet doet (geeft een error , hrwtvwnd.dll is missing).

Nu heb ik een ander programma gebruikt (gb-pvr) maar deze wil mijn videosettings niet opslaan :'( (hij heeft tijdens het zoeken naar zenders wel beeld!!!). Iemand een tip voor goeie software om mijn pvr-500 te laten werken in xp pro?

Systemspecs:
Windows Xp Professional (met sp2)
Asus A8N Sli Premium
Amd 4200X2
2*1gb pc3200
aantal hdtjes etc
Misschien dscaler? Weet niet of het werkt met jouw kaart, maar het zal vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:16
Tortelli schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 21:47:
WINTV2000 zou gewoon met de MCE500 onder XP moeten werken. (onofficieel)
Alleen kun je dan maar 1 tuner gebruiken omdat de PVR500 als PVR150 herkend wordt.

Probeer anders het install pack van de SHSPVR site:
http://www.shspvr.com/smf/index.php?topic=6680

Laatse (pre-release) drivers voor de 150/500MCE/XP zijn hier:
http://www.hauppauge.tv/hcwforum/index.php?showtopic=3372

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 30-08-2005 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:56

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Bedankt voor de reactie's, ik heb hem werkend met het programma media portal (media portal ).
Het programma werkt perfect, alleen neemt hij de bestanden op in een nogal vaage extensie; Nickelodeon_Handmatig_200508302000p01.dvr-ms :P. Zal eens ff proberen uit te zoeken hoe ik die video's kan bewerken/kaart in een ander formaat op laat nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn hauppauge tv kaart.
Ik heb storing in mijn tv beeld zitten en die storing word erger als ik mijn muis beweeg :X
Ook zit er een vreemd ploppend/brommend geluid op de achtergrond van het normale tv geluid
Ik heb alle nieuwste drivers erop gezet van zowel me video kaart als mijn tv kaart en werkelijk niets helpt.
Ook geprobeert om bij zowel de tv kaart en de grafische kaart allebij oude drivers te gebruiken maar dat helpt ook niet.
Hij heeft trouwens wel gewerkt maar de een op de andere dag kreeg ik allemaal storing terwijl er niets is verandert aan de kabel hier of aan me pc (hardware/software)
Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:34

Acheron

updatepack.nl

Waar je rekening mee moet houden is dat goedkoop vaak duurkoop is. Zo breken de connectoren van de ALDI-kaartjes nogal makkelijk af :/

Gelukkig kunnen solderen, maar nu kan ik fluiten naar m'n garantie :(

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
- laat maar -

[ Voor 100% gewijzigd door Xander op 04-09-2005 13:06 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt er nog iemand met een reactie op het bovenstaande bericht van mij ?
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 19:32
Misschien ander IRQ adres instellen?
Lijkt me dat ie op de zelfde IRQ als de muis zit en daaromw at vreemd doet.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:30:
Komt er nog iemand met een reactie op het bovenstaande bericht van mij ?
:'(
Zit je kaart op eenzelfde IRQ als bijvoorbeeld je videokaart of usb/ps2 poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tv kaart , Sound kaart , Mobo usb , netwerk , onboard sound staan op IRQ 10
Gaka IRQ 11
Muis IRQ 12
Com 1 IRQ 4
Com 2 IRQ 3
Toetsenbord IRQ 1
Er staan dus nogal wat apparaten op IRQ 10.
Ik heb mijn kaarten al van PCI slot gewisseld maar nog steeds hetzelfde probleem.
Moet ik die IRQ adressen wijzigen?
Zo ja , hoe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:39:
Tv kaart , Sound kaart , Mobo usb , netwerk , onboard sound staan op IRQ 10
Gaka IRQ 11
Muis IRQ 12
Com 1 IRQ 4
Com 2 IRQ 3
Toetsenbord IRQ 1
Er staan dus nogal wat apparaten op IRQ 10.
Ik heb mijn kaarten al van PCI slot gewisseld maar nog steeds hetzelfde probleem.
Moet ik die IRQ adressen wijzigen?
Zo ja , hoe ?
Dit lijkt me ook wat veel.
http://gathering.tweakers...D=&select_forum=#hitstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alle kaarten verwijdert. En ze er 1 op een opnieuw ingezet.
Dus kaart erbij en weer booten etc.
Nu werkt alles weer omdat de IRQ's anders zijn toegekend.
Thxz voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slecht nieuws
Hij deed het even en toen had ik ook goed kwaliteit beeld.
Echter na een paar keer rebooten was het weer kut.
De tv kaart heeft een eigen IRQ die nergens anders voor gebruikt word.
Iemand anders nog ideen?

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 11-09 20:31
Wat zijn de minimale eisen voor een systeem?
Ik ben nl. van plan om in mijn dell optiplex GX150 ( p3 1ghz, 384mb met intel E815chipset en onboard video) een Hauppauge WinTV-PVR-150 Mce Low Profile kaart te zetten.

Minimale specs volgens haupage zijn p4-1,2ghz, en verder niets.
Gaat dit draaien, het liefst icm Windows MCE?
Moet ik een low profile AGP kaart kopen van formaat omdat die onboard chip het niet trekt?
upgraden naar de max van 512 noodzakelijk?

American Express vraagbaak

• Noork
  • Niet online
Volgens mij hadden ze in de p1/p2 periode al tv kaarten, en moet het zeker werken.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Noork schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:22:
Volgens mij hadden ze in de p1/p2 periode al tv kaarten, en moet het zeker werken.
Maar Windows MCE bestond toen nog niet, en dat gaat met een 1GHz en 384MB echt niet lekker draaien. Dan moet je MythTV eens proberen, of onder Windows: Media Portal. Maar Media Portal is een .NET applicatie en vreet ook aardig resources.

• Noork
  • Niet online
Exirion schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:33:
[...]

Maar Windows MCE bestond toen nog niet, en dat gaat met een 1GHz en 384MB echt niet lekker draaien. Dan moet je MythTV eens proberen, of onder Windows: Media Portal. Maar Media Portal is een .NET applicatie en vreet ook aardig resources.
Dat is zo, daar heb ik overheen gelezen. Maar toch twijfel ik er over, er zijn ook wel verhalen van mensen die met een VIA EPIA mediacenter draaien, en dat zijn ook niet van die krachtige machines. Misschien zijn er nog wat andere alternatieven. Zoals jij al hebt genoemd Media Portal (http://mediaportal.sourceforge.net/), MythTV (www.mythtv.org), Movix en Meedio. Zie hier voor wat meer info:Na Windows MCE, tijd voor Linux MCE?

En hier nog een topic over een p3 en mediacenter: PIII Als Mediacenter

• cc12
  • Laatst online: 10-09 23:32
Ik wil TV kijken en videocapturen met mijn notebook (P4 3GHz WinXP) en ik zag 2 usb tv/capturekaarten.

1. Haupauge WinTV PVR USB2

2. Pinnacle PCTV Deluxe

Waar ligt de voorkeur en waarom?

Ik heb wel gehoord dat pinnacle porducten zo nu en dan wel eens problemen geven (softwarematig).

Deze 2 kaarten hebben ook een hardwarematige MPEG-codering, is het met mijn systeem net zo goed te doen als ik een softwarematige codering kies, of is er toch een voorkeur?

Softwarematige MPEG-encoding kaarten: Pinnacle PCTV 50/100e

Verwijderd

cc12 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 02:55:
Ik wil TV kijken en videocapturen met mijn notebook (P4 3GHz WinXP) en ik zag 2 usb tv/capturekaarten.

1. Haupauge WinTV PVR USB2

2. Pinnacle PCTV Deluxe

Waar ligt de voorkeur en waarom?

Ik heb wel gehoord dat pinnacle porducten zo nu en dan wel eens problemen geven (softwarematig).

Deze 2 kaarten hebben ook een hardwarematige MPEG-codering, is het met mijn systeem net zo goed te doen als ik een softwarematige codering kies, of is er toch een voorkeur?

Softwarematige MPEG-encoding kaarten: Pinnacle PCTV 50/100e
Ik zou keuze 1 doen, simpelweg omdat de software inderdaad een stuk beter is.

Ja in princiepe kan je vanaf een 1 GHZ al behoorlijk cappen, maar het probleem is en blijft in 2 woorden: synchroon lopen
Dat is bij hardwarematige encoding over (of je systeem moet ergens bar langzaam zijn).
Waarom denk je dat mijn PVR350 zo'n 2 seconden beeld bufferd op de hardeschijf ? ;)

Check zelf maar eens onder degene die het hebben, je PVR aan met geluid en dan een TV er naast, je zou een leuke echo horen, bij een satteliet tuner wordt die echo nog sterker ;)

Mijn motto is dat je niet moet besparen op dit soort dingen en mijn PVR350 leeft al weer 4 jaar, mijn vorige WinTV pci al meer dan 10 jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Laatst online: 10-09 23:10
Ik zou juist niet voor een USB kaart gaan.... USB is nogal CPU afhankelijk, helaas...kan je beter een interne nemen. En altijd met hardware encoding natuurlijk.
Wat ik vreemd vind is dat er nog helemaal geen mpeg4 encoder chips zijn... ook niet voor harddiskrecorders... kwaliteit kan gelijk zijn bij minder MB verbruik.

[ Voor 47% gewijzigd door Jazco2nd op 18-09-2005 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
Jazco2nd schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:38:
Ik zou juist niet voor een USB kaart gaan.... USB is nogal CPU afhankelijk, helaas...kan je beter een interne nemen. En altijd met hardware encoding natuurlijk.
Wat ik vreemd vind is dat er nog helemaal geen mpeg4 encoder chips zijn... ook niet voor harddiskrecorders... kwaliteit kan gelijk zijn bij minder MB verbruik.
Euhm. Beide oplossingen waren USB, kan ook niet echt anders op een laptop?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:08

Spockz

Live and Let Live

Zolang er nog geen PCMIA oid achtige oplossingen komen zul je daar idd aan vast blijven zitten. Nu is het misschien wel zo dat als je je laptop kunt modden dat je misschien een mini-pci tv kaart kunt gebruiken. Maar dat lijkt me lastig en ik denk niet dat er veel markt voor is.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Laatst online: 10-09 23:32
Qua belasting door de usb schijnt het wel mee te vallen als ik de reviews lees over de Hauppauge usb2 kaart. Dat komt dankzij de hardwarematige mpeg2 encoding en daardoor wordt de processor ontlast. Enne, als je een notebook hebt kan je weinig beginnen met een interne kaart ;)

Ik denk dat Mpeg4 nog niet wordt ondersteunt omdat het nog niet een veel gebruikte standaard is op televisiegebied (dus buiten de computer om). Maar waarschijnlijk zal dat in de toekomst wel gaan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenium
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-07-2024
Hallo mensen, ik ben ff helemaal nieuw in dit onderwerk TV-Kaarten. Maar ik zit de laatste tijd te denken om er 1 aan te schaffen en hem gebruiken om tv te kijken op mijn computer. Helaas heb ik totaal geen ervaring met TV-Kaarten. Wil iemand zo vriendelijk zijn en mij een beetje opweg helpen hiermee?

Ik zou graag een TV-kaart willen hebben waarmee ik oa ook digitale tv kan bekijken. Me ouders hebben een abbonoment hierop van casema maar die vinden het niet zo fijn als ik de decoder mee naar boven neem. En eigelijk kijk ik enkeld TMF enzo. En las na een uur zoeken ergens dat TMF unscrambled kan ontvangen. Ideaal dus. Maar goed, wat zijn op moment nou de -need to have- tv kaartjes?

[Als me bericht een beetje warrig klinkt komt dat door die 4 uur slapen 28 uur terug....]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nog iemand met kennis van zaken die dit topic volgt?

Ik heb me immers pas een Pinnacle PCTV USB2 aangeschaft. Ik moest wel voor USB gaan aangezien ik enkel laptop heb.

Ik heb me al suf gezocht en uitgetest, maar de tv-ontvangst op de laptop is eigenlijk miserabel te noemen! Ik krijg heel wat ruis. Heb geprobeerd met goede kabelaansluitingen en kabels van goeie kwaliteit! Op mn tv zelf is het beeld via dezelfde aansluiting perfect!

Aan de laptop kan het normaal ook niet liggen P4 2,8 met 512 RAM, win XP Pro SP2

Is deze ruis normaal? Of ben ik te veeleisend?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 13:02:Ik heb me al suf gezocht en uitgetest, maar de tv-ontvangst op de laptop is eigenlijk miserabel te noemen! Ik krijg heel wat ruis. Heb geprobeerd met goede kabelaansluitingen en kabels van goeie kwaliteit! Op mn tv zelf is het beeld via dezelfde aansluiting perfect!
Een tv kaart (intern of extern) heeft een beter signaal nodig dan een normale tv. Een zwak signaal valt ook veel meer op vanwege de hogere resolutie. Heb je al eens geprobeerd om er een versterker tussen te zetten ? Probeer dan wel een goed merk (geen gamma zut) uit met een regelbare versterking.

Een tv-kaart heeft ongeveer 3 db meer signaal nodig dan een 100 hz tv die op zijn beurt weer een 3 db sterker signaal nodig heeft dan een gewone tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Jazco2nd schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:38:
Plextor heeft een USB ding welke MPEG4 of divx doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Misschien een bekende vraag voor jullie allemaal maar ik vraag even om hulp. Ik wil graag een videokaart aanschaffen alleen ik weet niet welke de beste voor mij is.

Misschien eerst even wat specificaties van mijn pc:

256 MB geheugen DDR PC2100
AMD Athlon XP 2800+ (Barthon), ik geloof 1,92Ghz
HD 300GB

Ik wil graag een tv-kaart gebruiken om series/muziek en andere dingen te capturen en deze op dvd te branden. Ik wil graag een hoge kwaliteit die aan de eisen van een DVD voldoet.

Welke kaart kan ik nou het beste nemen, ik wil het liefst één waar de software er ook bij zit. En natuurlijk niet te duur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ik zou zeggen een hardware mpeg2 kaart als je toch naar dvd wil gaan scheelt dit een hoop.
Bijvoorbeeld een Hauppauge PVR150 en al ze varianten die hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:22
ik wil ook tv openem op me pc heb veel nagelezen maar zie zo veel cijfers dat ik nu niet weet wat ik moet kopen :X..

zelf lees ik veel goeds over de PVR350 maar de 150 versie is wel stukken goedkoper, een goede vergelijking heb ik nog niet gevonden maar zal ik uiteraard nog vinden.

verder wil ik graag de video bestanden in avi hebben zodat deze makkelijk te converteren zijn naar dvd.
dit moet software matig geen probleem zijn lijkt me toch ?

hardware mpeg4 encoder ?
die term kom ik vaak tegen heeft dit voordelen ?

dit klinkt interesant

http://www.paradigit.nl/aanbiedingen/image.php?id=10011463
Televisie kijken en opnemen, met pauze functie en instant replay. Brandt uw eigen video's en favoriete TV programma's op CD en DVD.

#
ATI 9600 pro AIW
#
128 MB
#
TV kijken en opnemen
#
Video-in en out

[ Voor 24% gewijzigd door wd200 op 23-10-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

wd200 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 16:36:

verder wil ik graag de video bestanden in avi hebben zodat deze makkelijk te converteren zijn naar dvd.
dit moet software matig geen probleem zijn lijkt me toch ?
waarom avi? de meeste hardware mepg encoders spugen mpeg2 uit, en dat is DVD matriaal :)
hardware mpeg4 encoder ?
die term kom ik vaak tegen heeft dit voordelen ?
[..]
xvid/divx heeft een grote compressie en daardoordoor lage MB/min rate

zelf gebruik ik windows MCE icm 2 PVR500 tv kaarten (=4 tuners :P )
en maak ik er Xvid AVItjes van
MCE -> DVR-MS -> autoDVRconverter -> MPEG2 TS -> PVAStrumento -> MPEG2 TS -> Dirtualdub(mpeg2 version) -> Xvid 2pass AVI :)

[ Voor 17% gewijzigd door ThaHandy op 23-10-2005 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:22
ThaHandy schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:13:
[...]

waarom avi? de meeste hardware mepg encoders spugen mpeg2 uit, en dat is DVD matriaal :)

[...]

xvid/divx heeft een grote compressie en daardoordoor lage MB/min rate

MCE -> DVR-MS -> autoDVRconverter -> MPEG2 TS -> PVAStrumento -> MPEG2 TS -> Dirtualdub(mpeg2 version) -> Xvid 2pass AVI :)
mpeg is dvd matriaal .. dus makkelijk zo op dvd te branden ofz wat ?

en dit klinkt al rusisch voor me zou je iets duidelijker kunnen zijn

waarom 2 kaarten ?

deze klinkt heel goed

Powercolor Radeon 9600 PRO AIW 128MB AGP

GPU snelheid 325 MHz
Geheugen snelheid 400 MHz
Geheugentype DDR
Interface Coax In, Composite In/Uit, D-sub VGA, S-Video In/Uit
Bijzonderheden Inclusief TV-Tuner en afstandsbediening
Aansluiting AGP 8x/4x
Chipset 9600 Pro
Geheugen 128 MB
Uitvoering Retail
Merk PowerColor
Type AW96-NC3

mensen ervaring mety deze kaart ?

[ Voor 26% gewijzigd door wd200 op 23-10-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Laatst online: 08:46

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik heb mezelf de taak opgenomen om de videobanden van mn jeugd (en dat van mijn zusje) over te zetten naar DVD's, aangezien de kwaliteit van deze banden sterk achteruit gaat en het zonde zou zijn om de herinneringen kwijt te raken.
Eerst wil ik de vhs banden gaan capturen om op die manier de video's digitaal op mijn hardeschijf te hebben staan, hoe ik er een leuke DVD van maak is van latere zorg.
Omdat dit een beetje netjes moet gebeuren wil ik niet al te veel gaan bezuinigen, daar zal ik later namelijk spijt van krijgen.
Aangezien het omzetten van vhs naar dvd vrijwel eenmalig is wel ik daarna natuurlijk wel van de tv-tuner gebruik maken om TV op mijn monitor te kunnen kijken, verder ben ik ooit van plan om een HTPC te maken, dus dat moet ik ook in mijn achterhoofd houden.

Alleen de grote vraag is natuurlijk, welke tv-kaart kan ik het beste aanschaffen? En is de manier die ik in gedachten had, namelijk simpelweg een coax kabel tussen de uitgang van de vhs-recorder en tvkaart, wel slim?

Ook moet ik niet vergeten dat het fijn zou zijn als de kaart Linux compatible is, aangezien ik daar toch 95% van mijn tijd in werk.

/edit:

Als ik zo een beetje op internet rondkijk lijkt me de Hauppauge WinTV PVR 150MCE, en deze is ook nog eens niet zo duur. Zijn er mensen die de bruikbaarheid van deze kaart kunnen beamen?

[ Voor 19% gewijzigd door M-ThijZ op 24-10-2005 00:56 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.