Toon posts:

vragen over 9600xt

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
kan je de 9600xt overklokken tot 9800xt?
en welke geheugenkoeling zal ik nemen?
en gpu koeling?
en heeft 256 mb voordelen of nadelen?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 18:24 ]

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Onder andere de geheugenbandbreedte en het aantal pipelines is anders bij een 9600 XT. Je kunt wel lekker klokken maar aan die fysieke verschillen kun je niks doen.

Verwijderd

Topicstarter
MahRain schreef op 25 december 2003 @ 18:24:
Onder andere de geheugenbandbreedte en het aantal pipelines is anders bij een 9600 XT. Je kunt wel lekker klokken maar aan die fysieke verschillen kun je niks doen.
wat moet ik dan als basis nemen om een 9800xt te krijgen?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat kan gewoon niet. Klaar.

ehm, 400 a 500 euro ? :Y)

[ Voor 38% gewijzigd door Glashelder op 25-12-2003 18:27 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:31

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 18:24:
[...]

wat moet ik dan als basis nemen om een 9800xt te krijgen?
Je zou een 9800 Pro misschien kunnen overklokken naar een 9800 XT, maar of dit de moeite waard is....

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

BalusC schreef op 23 december 2003 @ 16:01:
Herlees eens de [faq]registratievoorwaarden[/] en dan met name het forumgedrag gedeelte om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten. Daaronder valt namelijk het raadplegen van de subforum-FAQ eer je een topic opent :)
Probeer het vorige slotje nog eens goed in je op te nemen.

Dit staat er in de FAQ van

Hoe ver kan ik mijn videokaart overklokken?
Hoe klok ik mijn videokaart over?

Voor de rest bespeur ik weinig (eigenlijk geen) eigen inbreng van jouw kant. Wat heb je allemaal al zelf gevonden? Geef eens aan wat je allemaal al zelf hebt geprobeert....

Zie ook:

:? Wat moet ik allemaal in mijn topic vermelden?

[ Voor 6% gewijzigd door Han op 25-12-2003 18:27 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

Het is een hele andere chip. Dus niet zoals bij 9500/9700/9800 (ongeveer) dezelfde core maar met meer of minder pipelines ingeschakeld en een andere standaard snelheid.
Je kunt een 9600XT met de juiste koeling een heel eind overclocken, maar het niveau van een 9800XT zul je vrijwel zeker nóóit halen. Dan kan ik je beter de 9800SE aanraden, die kun je modden naar 9800PRO en als je em dan overclockt heb je in feite een 9800XT. Meer info hierover vind je met de GoT search ;).
Verder raad ik je het lezen de FAQ aan.

Koekie?

Verwijderd

Topicstarter
Merely schreef op 25 december 2003 @ 18:26:
[...]
Probeer het vorige slotje nog eens goed in je op te nemen.

Dit staat er in de FAQ van

Hoe ver kan ik mijn videokaart overklokken?
Hoe klok ik mijn videokaart over?

Voor de rest bespeur ik weinig (eigenlijk geen) eigen inbreng van jouw kant. Wat heb je allemaal al zelf gevonden? Geef eens aan wat je allemaal al zelf hebt geprobeert....

Zie ook:

:? Wat moet ik allemaal in mijn topic vermelden?
ik heb plannen om die kaart te kopen dus ik weet er niets over

Verwijderd

Topicstarter
Hazuki schreef op 25 december 2003 @ 18:29:
Het is een hele andere chip. Dus niet zoals bij 9500/9700/9800 (ongeveer) dezelfde core maar met meer of minder pipelines ingeschakeld en een andere standaard snelheid.
Je kunt een 9600XT met de juiste koeling een heel eind overclocken, maar het niveau van een 9800XT zul je vrijwel zeker nóóit halen. Dan kan ik je beter de 9800SE aanraden, die kun je modden naar 9800PRO en als je em dan overclockt heb je in feite een 9800XT. Meer info hierover vind je met de GoT search ;).
Verder raad ik je het lezen de FAQ aan.
hoe mod je een se naar pro

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:31

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 18:37:
[...]

Dan is het slim om eerst de FAQ door te lezen voordat je hier een vraag gaat stellen.
EDIT: Als je de zoekfunctie eens zou gebruiken en dan zoekt op "9800 se pro mod", dan kom je volgens mij er zelf achter hoe je een 9800 SE naar een 9800 Pro modt.

[ Voor 24% gewijzigd door MetroidPrime op 25-12-2003 18:42 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

Ik heb nu al spijt dat ik je die tip gegeven heb :/

Ik zei toch dat je de search wel even kon gebruiken.
Dat is toch JUIST een reden om uit te zoeken wat die kaart allemaal kan???

Google gebruiken kun je toch wel?

Bovendien kent de Nederlandse taal een verschijnsel dat leestekens heet. Ooit van gehoord?

[ Voor 32% gewijzigd door Hazuki op 25-12-2003 18:51 ]

Koekie?

Verwijderd

met een 9600xt @ max oc kan je met wat mazzel ongeveer de snelheid van een 9800np halen. Als je het risco wil nemen van een niet te modden kaart kan je een 9800se kopen, maar wil je dat niet kan je beter een 9600xt kopen en die lekker ocen (sapphires clocken lekker).

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

de 9600xt is een RV350 en de 9800 een echte R350 dus modden naar een 9800 kennie.
had je ook met een beetje zoeken kunnen vinden in de radeon topics.
http://www.area3d.net/overview.php

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Radeon 9600 PRO/XT overclocking
[OC][MOD]Radeon 9800SE Mod Topic Deel 3

Maaruh ff zoeken en je had 't makkelijk gevonden. Verder gebruik google zoals de rest al aangeeft. En omdat jij van plan bent een kaart te kopen wilt niet zeggen dat wij jouw werken moeten doen hoor!

Je hoort zelf dingen uit te zoeken. Als je het dan niet snapt ben je altijd welkom!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

ubi - zie de verschillende bovenstaande links. De antwoorden op je vier vragen zijn ook met een klein beetje eigen inzet wel te vinden, dus deze gaat dicht :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.