[OC][MOD]Radeon 9800SE Mod Topic Deel 3

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.219 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 14:59
[]InTeR[] schreef op 07 januari 2004 @ 15:22:
Das nu eens mooi,

ik zie nu eindelijk dat mijn kaartje goed presteert....
Met z'n 5700 met de nieuwste drivers...
(Proc: Intel 2.6Gig HT, disk: 120GigSata, mem: 512Mb HT, graph: Ati 9800 SE AIW)
dan houd ik je met mijn xp2000+, 80gb 2mb (tijdelijk, binnenkort weer 8mb), 512mb ddr266, 9800SE @ 397/363 nog aardig bij, 5261 :P
laat ik trouwens maar weer naar 3.9 based omega's gaan, als ik die grafiek zo zie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 14:44
die grafiek klopt sowiezo voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Inderdaad, ik weet niet hoe je dat getest hebt py.mosje, maar je resultaten wijken flink af van die van Madshrimps.be.

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:12
Ik wou even weten na het een heleboel keer gelezen te hebben, is het nou echt zo verstandig om deze zalman ZM80-HP op je videokaart te zetten en ik had gelezen dat hier een active cooler op kon?
Weet iemand dan of deze zalman toevallig ook de geheugenchips op de videokaart meeneemt in zijn koeling?
En mocht het passen, het aantal MM van de maximale fan die erop kan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70822

hmm van cat3.7 naar omega 3.9 scheelde precies 35 puntjes in 3dmark'03..
moeite ook niet waard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73452

Ik heb mn kaartje maar heb het raare probleem dat elke 3de keer ik reboot vlak voor beeld te krijgen een korte biep krijg welk mijn keyboard uitschakeld?
Ik heb dus geen keyboard na de biep en kan dan ook niet in de bios geraken noch in windows... Ook is er een biep vlak na alle hdd en cdroms gepost worden wat ik dan denk mijn muis te zijn sinds ik in windows ook geen muis heb. :?

Reboot ik dan (of snel reset voor ie win laad) is ie in orde??? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• []InTeR[]
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Ik heb eindelijk een kabeltje in handen gekregen om van 1 dvi poort naar 1 crt EN 1 dvi te gaan....

Ik moet hem nog ff testen... Maar dat kan al snel (vanavond mischien.... :) )

Bij De Weg: Ik heb een AIW en wil Dualscreen draaien :)

Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-05 15:49
[]InTeR[] schreef op 08 januari 2004 @ 16:40:
Ik heb eindelijk een kabeltje in handen gekregen om van 1 dvi poort naar 1 crt EN 1 dvi te gaan....

Ik moet hem nog ff testen... Maar dat kan al snel (vanavond mischien.... :) )

Bij De Weg: Ik heb een AIW en wil Dualscreen draaien :)
Ben benieuwd, maar ben bang dat je geen "echte" dualhead krijgt! Dus geen afzonderlijke reso/refresh voor de 2 schermen (als ze überhaupt beide werken).
Ik heb het idee dat de AIW kaarten geen 2e (externe) ramdac hebben (flikte Hercules ooit al met de 8500LE :() Of zit er in de 9800 chip een dubbele ramdac geintegreerd :? En zoja, zijn voor beide de benodigde/componenten banen op de print aanwezig :?

Zie ook m'n reactie onderaan dit t.net artikel.

edit:
Ik bedenk me net wel dat voor het DVI-signaal geen ramdac nodig is, maar een TDMS (als ik het goed begrijp). Dat zou betekenen dat een echte dualhead met 1 DVI en 1 analoog scherm misschien wel kan.

[ Voor 26% gewijzigd door nOLoGIc op 08-01-2004 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50418

En weer een CLUB3D 9800se > 9800 PRO succesvol gemod :D ! Zonder enige checkers uiteraard.

Met rivatuner gemod. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 21:51
Ik kan ook mijn Club3D Radeon 9800SE softmoddden naar een 9800Pro. Ik las weliswaar, dat het per kaart verschilt (en dan ook nog eens afhankelijk kan zijn van andere componenten, maar ik heb voor de Club3D gekozen, omdat 2 weken terug hier de meeste mensen succes mee hadden (81% t.o.v. ATi 77% en Powercolor 60% geloof ik).

Vooralsnog op snelheden van 393MHz/365MHz. Ligt een beetje aan welke voeding ik gebruik of ik checkers heb of niet (Checkers: Q-Tec 450 Watt, Geen: Super Flower 420Watt). Ik heb ongeveer 4 cm vanaf rechtsonderin een blokje van 2 bij 2 pixels wat soms zwart blijft in Game Test 1 in 3DMark03, als ik de resolutie verhoog dan komt het vaker voor. Ik heb een aantal instellingen met Rage3D geprobeerd om de checkers (ok, het is maar een klein beetje en niet echt checkers zoals anderen die vele malen erger hebben) kwijt te raken en de volgende 3 manieren hebben (elk afzonderlijk voor alle duidelijkheid) dit bij mij opgelost (score normaal in 3DMark03 5284): Z-Compression op low (4960), ZMask disabled (4872), Fast Z clear disabled (4806). Fast writes uit, AGP 4x i.p.v. 8x, voltages ophogen, andere BIOS-en, over/onderklokken en weet ik allemaal niet meer, dat hielp bij mij niet. Het blijkt bij mij dus wel afhankelijk te zijn van de voeding die je hebt en dan is mijn idee, dat het vooral afhankelijk is van de 3.3V lijn en de maximale belasting op 3.3V/5V/12V. Als je een lage 3.3V lijn (+/- 3,20V) denk ik dat je sneller last zult hebben van checkers, als wanneer hij netjes rond de 3.3V blijft. Dit is echter mijn puur een speculatie van mij, maar ik acht het wel zeer waarschijnlijk.

Het maakt niet uit welk 9800 Pro BIOS ik erop flash. Hij blijft hem herkennen als 9800SE. Heeft geloof ik te maken met ASIC ofzo? Ik heb nog niet kunnen testen of ik mijn kaart verder kan overklokken met een 9800 Pro BIOS, iemand anders wel?

Is het trouwens mogelijk, ik heb het nog niet gezien, gevonden of overheen gekeken om als je 9800SE kaart de snelheden aan kan een 9800XT BIOS erop te zetten ("downklokken" van 412 naar 393 kan denk ik ook wel met BIOSEDIT of dat andere programma RADedit?). Ik wil dit wel proberen, aangezien ik blind denk ik ook nog wel de originele BIOS weer terug kan zetten als ik geen beeld krijg.

Als ik verder nog bevindingen heb of nuttige bijdragen dan laat ik het weten (als ik af en toe het geblaat hier lees op het forum, de zinloze reacties wordt ik echt simpel van - Yeah, posts/day is weer omhoog gegaan van 100,21 naar 100,22 zinloze reacties - tot zover mijn blaat).

Alvast bedankt voor alle nuttige reacties.

Ik weet trouwens niet of het al vermeld is, maar een extra regeltje kan geen kwaad: Techspot ATi Radeon 9x00 tweakguide v1.5

[ Voor 37% gewijzigd door Jeronim0 op 08-01-2004 23:38 . Reden: voedingen gespecificeerd ]

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn SE loopt zonder problemen (of artifacts ;) ) op XT speeds (412/365) zelfs in nature bijna geen artifacts tezien, heel af en toe kwam er een stipje langs.

Kaart zit gewoon in een midi bakje met enkel een casefan op de zijde van de kaart die warmte wegtrekt om wat airflow rondom te kaart te hebben. Mijn heel pc steekt maar beetje getto in elkaar tot enkele projecten worden afgerond.

Ik heb wel net mjin antec trupower gemod zodat ik elke rail kan aanpassen welk toch een beetje lijkt te helpen tegen artifacts.

Running 3.5 ,5.35 ,12.40 (ipv 3.29, 5.1, 12.09) en sta rond de 50e plaats in the contest in ATi '03 maar daar zit nog veel meer in mn kaartje sinds ik doodleuk met omega 3.1 qualtity had gebenched :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Congrats tumOr, bij gaat ie makkelijk die snelheid zonder ook maar echt heet te worden.

Bij testen kom ik bij de core tot 421 MHz, daarboven geeft die artifacts. Dat terwijl mijn doe-het-zelf koeler niet eens echt heet wordt (wel warm natuurlijk, gewoon fan wat harder laten draaien). Jammer eigenlijk, moet waarschijnliik iets aan voltage doen om nog hoger te gaan. Maar goed heb toch al mijn contest-kansen al opgemaakt, dus waarom echt moeilijk doen !!

Me geheugen nu op 365, zonder problemen, test nu verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102226

Yahoo! :*)

Ik heb een AIW 9800se van Mycom. En ik heb de softhack toegepast, die éne waarbij je riva tuner gebruikt. Ik ben blij :) want het is gelukt mijn 3Dmark 03 score is van 3900 naar 5600 gegaan. Maar helaas kan ik die bioshack niet toepassen :'( .

Ik wil graag iedereen bedanken op deze Forum _/-\o_

LaterzZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102226 schreef op 09 januari 2004 @ 18:54:
Yahoo! :*)

Maar helaas kan ik die bioshack niet toepassen :'( .

Ik wil graag iedereen bedanken op deze Forum _/-\o_

LaterzZ
Is helemaal niet nodig, met een gemdodde driver ben je al klaar, it's-a-simple !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386 schreef op 09 januari 2004 @ 18:51:
Congrats tumOr, bij gaat ie makkelijk die snelheid zonder ook maar echt heet te worden.

Bij testen kom ik bij de core tot 421 MHz, daarboven geeft die artifacts. Dat terwijl mijn doe-het-zelf koeler niet eens echt heet wordt (wel warm natuurlijk, gewoon fan wat harder laten draaien). Jammer eigenlijk, moet waarschijnliik iets aan voltage doen om nog hoger te gaan. Maar goed heb toch al mijn contest-kansen al opgemaakt, dus waarom echt moeilijk doen !!

Me geheugen nu op 373 (mem-koeling natuurlijk aanwezig), zonder problemen, test nu verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5600? Op xt speed heb ik ongeveer 5500 en jij hebt gewoon op default ff 5600???

Verder is ramsinks die ik nu heb zijn maar :r
Ik moet eens aan die DIY wc beginnen en proberen iets voor meme te maken ,vandaag ook al wat nieuwe ervaring met soldeerbout opgedaan :)

edit: @ G_m_c :
O ja ik heb gewoon de omega cat 3.1 op quality draaien :+
Toch eens van driver wisselen om wat hogerop te komen

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 73452 op 09-01-2004 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73452 schreef op 09 januari 2004 @ 18:57:
5600? Op xt speed heb ik ongeveer 5500 en jij hebt gewoon op default ff 5600???
Kan aan driver-versie liggen, of proc-snelheid e.d. Bovendien begrijp ik dat de omega-mod ietsjes langzamer gaan dan de riva-tuner mod. No worries man . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb eens overgeschakeld naar de cats 3.9 en heb net geen 6k gehaald.
Ik zie dan ook dat de snelste 9800Se van 'LosGieros' is met 439/770 en dit met stock koeling? 8)7

Dan moet die toch veel artifacts hebben en gewoon hopen dat ie de bench uitspeeld zonder te gaan hakkelen niet?
Of kan je met stock koeling (en kleine hulpmiddels) toch al een klein voltmodje doen?

Ja m'n interesse is wat gestegen sinds ik vrij goed doe bij de SE's buiten kakaroto die met zijn wc ver weg is :9~ . Ook het materiaal ligt al klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73452 schreef op 09 januari 2004 @ 20:28:
Ik zie dan ook dat de snelste 9800Se van 'LosGieros' is met 439/770 en dit met stock koeling? 8)7

Dan moet die toch veel artifacts hebben en gewoon hopen dat ie de bench uitspeeld zonder te gaan hakkelen niet?
Of kan je met stock koeling (en kleine hulpmiddels) toch al een klein voltmodje doen?

Ja m'n interesse is wat gestegen sinds ik vrij goed doe bij de SE's buiten kakaroto die met zijn wc ver weg is :9~ . Ook het materiaal ligt al klaar ;)
Vindt het ook een ongelooflijke score. Heb zelluf alles opnieuw gekoeld (zie een paar pagina's terug, pics worden volgende week gepost) en kom tot 6350 bij 3dm03.

Vanaf 425 MHz geeft m'n core licht artifacts (hier en daar witte puntjes, vooral in het water bij "nature" in 3dm03). Mem gaat wel hoger dan 370. Als ik verder wil moet ik gaan volt modden.

Maar dit alles met stock koeler ???? Volt modden imo al helemaal niet !!

*/ edit

In de categorie Ati, sta ik toch boven jou hoor . . . :9~ (en ik ga al hoger, maar m'n 5 kansen zijn al op omdat ik al speel vanaf dag 1)

*/ end edit

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 09-01-2004 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Domme opmerking |:(
Ik heb een vulcano 9 in stujes gesneden welk nu mn bga ram koelen >:)
Denk er aan om de Vdd mod te doen (of Vdimm op mn 8rda)
Zelfs dat mosfet plaatje heeft hs gekregen (super kleine die op ram zaten met plakkers eronder 8)7 )

[ Voor 146% gewijzigd door Anoniem: 73452 op 10-01-2004 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Default speeds kreeg ik 5659 punten met onderstaand systeem.

Daarna 398/365 en krijg ik: http://service.futuremark.com/compare?2k3=1825649

Van de eerste score kan ik wel publishen, maar je kan er maar 1 tegelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Om te kijken of mijn core te hoog is overgeklokt gebruik ik 3DMark03 de Pixel Shader test op 1600x1200 en kijk ik naar witte puntjes, die vooral aan het eind ontstaan aan de binnenkant van de kleine olifant zijn achterpoten.

Voor het geheugen gebruik ik Artifact Tester 5 met de set van Artifact Tester 2. Standaard snelheden 0 à 1 artifact en als dit er meer worden, dan accepteer ik het niet. De set Artifact tester 3 levert standaard al tot zo'n 25 artifacts op (door het plaatje met die kronkel van buiten naar binnen). Erg vreemd, maar ik zorg gewoon, dat ik eerst standaard test en daar het maximum aan artifacts bepaald wat ik krijg en dit blijft constant tot op een zekere mate van overklokken, dan stijgt het erboven. In set Artifact Tester 2 hanteer ik dus maximaal 1, hooguit 1 keer 2 artifacts als ik hem 10 keer achter elkaar draai. Dit vind ik nog acceptabel, aangezien ik de snelheden in het BIOS wil zetten en flashen en daarbij ben je aan een aantal snelheden gebonden (357.8MHz, volgende stapje is 364.5MHz, daarop 371.5MHz).

Zonder andere zaken te bekijken zit ik nu op 391,5MHz Core en 364,5MHz memory. Core vind ik erg tegenvallen. Maar daarbij weet ik zeker, dat ik absoluut geen artifacts heb (of meer heb als op standaardsnelheden).

[ Voor 10% gewijzigd door Jeronim0 op 10-01-2004 12:03 . Reden: Snelheden toevoegen ]

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De voltages rails uppen hielp bij mij
3.63 , 5.5 en 13.2 loop ik nu

je mag dus 10% erboven of onder standaard waardes zitten dus ik zit net op het grensje ,heeft er ook voor gezorgt dat ik enkele mhz meer op me fsb heb :7

Verder is 425/385 in nature artifactsloos :Y)
Eens testen of een klein tikje hogere rails helpt :)

Rails,rails maakt nu nimmer uit, kheb de kaart gemold (pinnen zijn afgebroken bij de VDD chip) Mogelijk om te maken of laten maken?

[ Voor 113% gewijzigd door Anoniem: 73452 op 10-01-2004 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Anoniem: 73452 schreef op 10 januari 2004 @ 12:47:
De voltages rails uppen hielp bij mij
3.63 , 5.5 en 13.2 loop ik nu

je mag dus 10% erboven of onder standaard waardes zitten dus ik zit net op het grensje ,heeft er ook voor gezorgt dat ik enkele mhz meer op me fsb heb :7

Verder is 425/385 in nature artifactsloos :Y)
Eens testen of een klein tikje hogere rails helpt :)

Rails,rails maakt nu nimmer uit, kheb de kaart gemold (pinnen zijn afgebroken bij de VDD chip) Mogelijk om te maken of laten maken?
Je kunt toch ook gewoon het agp voltage verhogen, van 2.5 naar 2.7 oid :? Dit scheelt een hoop werk ;)

Tenzij je voeding natuurlijk dips vertoont onder hoge load, dan heb je net ff wat meer speling :).

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95446

Anoniem: 73452 schreef op 09 januari 2004 @ 20:28:

Mijn 9800SE@9800 Pro staat nu ook op 420/360 ik heb nog niet hoger geprobeerd maar haal nu 5900 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoogste is momenteel 6126 maar hoop mij kaart te kunnen maken en verbeteren.
Moet een expert vinden want zelf ben ik ontmoedig om te solderen sinds chip hersolderen eens zo moeilijk lijkt ;(

Verder heb ik de psu mod gedaan om overall meer stabiliteit te hebben ,ook enkele mhs op de fsb gewonnen met crappy ram ...

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 73452 op 11-01-2004 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over atrifacts gesproken, bij oc-en hoort in mijn ogen ook het idee op dat het een bruikbare oc moet zijn.

Zo heb ik gisteren een batch-run gedaan met 3dm2001SE, met een aantal verschillende instellingen, waaronder AA 2x + 4x, D3D en D3D pure HW. Daarnaast verschillende resoluties en zonder titelschermen. De bedoeling was de kaart 'ns ff flink aan het werk te zetten. Elke run duurde 1 1/2 uur.

Als je dit doet dan pas worden de ram-chips echt heet, en daarmee kan je dus testen of je je oc ook zou kunnen gebruiken bij een paar uurtjes CoD-en of zo !!

Ben bang dat dit met een ver overgeclockte ram toch een beetje teveel van het goede is.

Mijn ervaring, core op 412 is geen probleem, mijn gemodde koeling is goed genoeg. Maar ram, da's een ander verhaal. Op standaard snelheden worden die in de batch-run erg heet, ondanks BGA ramsinks (tweakmonster) en een 120 mm fan die dwars over de kaart blaast. In deze omstandigheden is ram op 351 is een beetje max denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 11-01-2004 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar welke Catalyst is nu momenteel het best want bij 3.10 gaat mijn score omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaroN

AaroN

JayGTeam (213177)

Anoniem: 95446 schreef op 11 januari 2004 @ 12:52:
Maar welke Catalyst is nu momenteel het best want bij 3.10 gaat mijn score omlaag.
De hoogste score wil niet zeggen dat het de beste drivers zijn. 3.10 heeft weer een aantal fixes voor spellen en dat telt ook mee. En soms door een kwaliteits verbetering gaan er wel weer eens wat 3dmark puntjes vanaf, maar meestal is dit verschil niet significant IMHO.

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zit bij mij wel meer dan 100 punten verschil tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18
Anoniem: 100386 schreef op 11 januari 2004 @ 11:25:
Over atrifacts gesproken, bij oc-en hoort in mijn ogen ook het idee op dat het een bruikbare oc moet zijn.

Zo heb ik gisteren een batch-run gedaan met 3dm2001SE, met een aantal verschillende instellingen, waaronder AA 2x + 4x, D3D en D3D pure HW. Daarnaast verschillende resoluties en zonder titelschermen. De bedoeling was de kaart 'ns ff flink aan het werk te zetten. Elke run duurde 1 1/2 uur.

Als je dit doet dan pas worden de ram-chips echt heet, en daarmee kan je dus testen of je je oc ook zou kunnen gebruiken bij een paar uurtjes CoD-en of zo !!

Ben bang dat dit met een ver overgeclockte ram toch een beetje teveel van het goede is.

Mijn ervaring, core op 412 is geen probleem, mijn gemodde koeling is goed genoeg. Maar ram, da's een ander verhaal. Op standaard snelheden worden die in de batch-run erg heet, ondanks BGA ramsinks (tweakmonster) en een 120 mm fan die dwars over de kaart blaast. In deze omstandigheden is ram op 351 is een beetje max denk ik.
Er zijn twee soorten overklokken; overklokken dat wat jij zegt nog bruikbaar is en stabiel en Overklokken tot de laatste MHz >:) is vaak niet bruikbaar en stabiel.

Ik denk dat een 120mm fan over de tweakmonster niet echt veel zin heeft, vervoert naar mijn zien te weinig warmte.
Met mijn revoltecs haal ik 385MHz zonder artifacts met 120mm sunon fan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

I kheb gewoon me standart cooler en dan haal ik 420/370 zonder artifacts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Nou een 9800 XT Bios moet je dus niet proberen. Nooit gedacht dat ik blij zou zijn met een Compaq, laat staan een oude. PCI kaart erin en terugflashen.
Met Bios van de Pro erop, geeft hij nog steeds 9800 Series aan en geen Pro. Bovendien neemt het aantal artifacts ook toe. AGP Voltage verhogen heeft een marginaal positief effect op het geheugen en een redelijk negatief gevolg op de core:
Memory draait op 371,3MHz met minder artifacts(een gelijk aantal artifacts in AT5 als op standaardsnelheid) als het AGP voltage op 1.55 staat. Boven de 378 wordt op elk voltage t/m 1.70 toch rode puntjes in AS5 getoond.
Core geeft op 405MHz artifacts in 3DMark03 Pixel Shader 2 (1600x1200, Aniso, 16) dit wordt iets minder op 1.55, maar niet geheel weg en bij 1.60 en hoger worden het er meer.

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een gemodde XT bios gebruikt waarin er maar 128mb zit ipv 256?
http://www.radeon2.ru/downloads/bios.html

Verder had ik nog een vulcano9 liggen die ik ooit eens in 2 had gesneden om wat te experimenteren met het ram op een gf3. Deze in 8 stukjes gesneden welk nu op de 9800SE zitten en deze worden natuurlijk niet heet. Heat van de core wordt weggetrokken door een 92mm fan op 7V. De lucht die de fan wegzuigt voelt idd toch warm aan bij het 3dmarken, nfs of U2 XMP. Gisteren had ik dan ook de voltmod voor het ram voorbereid ,beter had ik een uurtje gaan slapen want heb ik toch geen domme stoot uitgehaald zekers... Ik laat nu wel een expert de kaart repareren :)

De ramsinks hebben de volgende afmetingen: ~1,2 x ~2,5 X ~3,5 cm bestaande uit alu (spijtig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaroN

AaroN

JayGTeam (213177)

Anoniem: 95446 schreef op 11 januari 2004 @ 14:32:
Er zit bij mij wel meer dan 100 punten verschil tussen.
Nou dat is wel 2% bij een score van 5000 3dmarks, dat merk je dus nooit irl. :)
Anoniem: 73452 schreef op 11 januari 2004 @ 18:12:
... Ik laat nu wel een expert de kaart repareren :) ...

De ramsinks hebben de volgende afmetingen: ~1,2 x ~2,5 X ~3,5 cm bestaande uit alu (spijtig).
Ik snap je probleem niet? Heb je hem gesloopt?

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JA, wel nadat de ramsinks erop geplaatst zijn.

De chip die de VDD voltage controleerd maakt aan 1 kaant geen contact meet met het pcb. Nu lijkt me wel logisch dat ik die niet in de pc moet steken om te testen of ie het doet. Moet een nieuw exemplaar op worden gesoldeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kakaroto schreef op 11 januari 2004 @ 15:14:
[...]

Er zijn twee soorten overklokken; overklokken dat wat jij zegt nog bruikbaar is en stabiel en Overklokken tot de laatste MHz >:) is vaak niet bruikbaar en stabiel.

Ik denk dat een 120mm fan over de tweakmonster niet echt veel zin heeft, vervoert naar mijn zien te weinig warmte.
Met mijn revoltecs haal ik 385MHz zonder artifacts met 120mm sunon fan :)
Tja, ik doe beide soorten oc-en, en sta redelijk hoog in de contest bij Intel < 3500. Maar ik ben gewoon benieuwd naar de resutaten van oc-en bij reele omstandigheden. Mocht ik ooit meer fps willen bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

U2 xmp is bij mij even gevoelig aan artifacts als nature en daar kan ik 2 uurtjes spelen zonder artifacts 420/385 maar het steekt heir ook niet in een gesloten case als je dat bedoeld. De bedoelding is dat ik mn at case mod naar atx en eens mijn wc gemaakt is dat erin komt en zou dat allemaal in & klap willen doen want past er weer iets niet zo dergelijks. Dus, voorlopig in een midi case (niet gelosten) die plat op zijn zijkant ligt dus de warmte kan er gewoon uit waarbij die 92mm fan bij helpt.
Verder heb ik nog een cpu fan en dat is het (psu heeft er 2)

3dmarken is puur voor de scores de rest maakt niet uit dus zou je jezelf in het been snijden enkel artifacts free te benchen. Indien je echt hoger op wilt...

400/370 Lijkt me zeker te doen in een (gesloten) case en degelijke (case) koeling.

Verder had ik ook eens een key op net genomen om ff snel te kunnen testen wat artifact vrije clocks zijn in nature. Ik kon toen nimmer de score opsturen naar futuremark en na uninstal en in reg wat ik kon vinden van future mark te verwijderen nog steeds niet |:( 'help'

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 73452 op 11-01-2004 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zonet Call Of Duty 2 uur lang gespeelt alles op HQ. Ik heb geen artifacts gehad met 420/370 in een open kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99067

Zijn er ook mensen die een succesvolle 9800se>9800 XT bios flash hebben gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99067 schreef op 11 januari 2004 @ 20:53:
Zijn er ook mensen die een succesvolle 9800se>9800 XT bios flash hebben gedaan?
Lezen, lezen en nog eens lezen B) ; zie bijvoorbeeld 8 ofzo posts hierboven . . . |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Ik zie bij radeon2.ru geen gemodde 9800XT 128MB BIOS. Zolang overigens die sofmods blijven komen voor nieuwe Cataylst drivers, heb ik er ook niet zo'n behoefte aan.

Ik mod mijn bios wel, zodat daar mijn Core/Memory speed er in staan, maar voor de rest geen geklooi meer met PRO of XT BIOS-sen tenzij ik voordelen hoor van anderen of dat spellen mijn SE detecteren en daardoor zaken uitschakelen qua beeldkwaliteit, die normaal aan staan bij 9800/PRO/XT.

Ik heb nu mijn case dicht (Super Flower SF-2210) met 3 intake en 3 out-take fans. Draait vooralsnog goed

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ER zal altijd wel 9800 series op het scherm staan en heb je eigenlijk de gemodde XT bios gebruikt en dan ook op xt speeds gewerkt (wel jouw kaartje blijkbaar niet aankan)? Ook Vagp verhogen helpt volgens mij niets tenzij je een belaberde psu hebt die rimpels vertoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Voeding is overigens nu wel goed, had 420 en 450 Watt crapyshit, nu een Antec TruePower 330.

Ik zal vanavond nog eens kijken of hij dan bij mijn adapter na flashen met ongepatchte ati2mtag.sys ook 0x4E48 toont met 8 pipelines of 0x4148 zoals bij de SE met 4 pipelines. De snelheden kan hij overigens wel aan met een beetje artifacts, maar goed, core speed kan ik altijd ietsje terug zetten.

[ Voor 19% gewijzigd door Jeronim0 op 12-01-2004 06:59 . Reden: kleine aanvulling ]

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
zo, ik heb nu de Zalman Hp80c erop gedaan, met die extra fan aan de zijkant...

Al het Zalman prut niet gebruikt, maar eigen AS3 :)

nu (nog effies) core op 398mhz... wordt niet eens warm die Zalman platen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SileX schreef op 12 januari 2004 @ 16:15:
zo, ik heb nu de Zalman Hp80c erop gedaan, met die extra fan aan de zijkant...

Al het Zalman prut niet gebruikt, maar eigen AS3 :)

nu (nog effies) core op 398mhz... wordt niet eens warm die Zalman platen :)
Dacht dat jij van plan was een eigen koeling te maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Je moet geluk hebben. Ik had geluk, dat mijn Club3D 9800SE als Pro werkt, maar weer de pech, dat de core nauwelijks te overklokken is (391 à 398MHz). Ook allerlei Hex werk leverde geen resultaat op, alleen de softmod werkt. Met originele driver blijft hij de kaart als 0x4148 (SE) zien en 4 pipelines gebruiken, ook met een Pro BIOS. Alleen met de softmod ziet hij hem als 0x4E48 (Pro).

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als de kaart succesvol als een pro geflashed is kan ik toch niet begrijpen dat windows een SE gevonden kan krijgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Anoniem: 100386 schreef op 12 januari 2004 @ 17:43:
[...]

Dacht dat jij van plan was een eigen koeling te maken ?
'ja en nee... Ik wilde wel eigen koeling... maar ik wilde die shim niet verwijderen... dus moest dan een koelblok maken met zo'n verhoging die op de core kwam...
En daar komt nog bij dat ik een 50 euro voordeel had met iets :D dus maar die Zalman gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Met groot genoegen kan ik u mededelen dat mijn softmod geslaagd is . . .
Het betreft de Club3D 9800SE van Alternate :Y)

0,0 checkers
0,0 artifacts

Catalyst 3.10 [non-Omega]

* Rone = happy _/-\o_

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SileX schreef op 13 januari 2004 @ 08:49:
[...]

'ja en nee... Ik wilde wel eigen koeling... maar ik wilde die shim niet verwijderen... dus moest dan een koelblok maken met zo'n verhoging die op de core kwam...
En daar komt nog bij dat ik een 50 euro voordeel had met iets :D dus maar die Zalman gekocht.
I know, had je die tip gegeven een stukje uit te frasen. Dat is minder werk dan het lijkt trouwens, maar die zalman is ook een mooie oplossing.

Ik zou nog iets van pics regelen van mijn zelf gemaakte koeling. Heb nu een of andere crappy camera om het mee te proberen. Zal kijken of het wat wordt (anders regel ik een andere camera). Je leest het later

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 13-01-2004 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Anoniem: 100386 schreef op 13 januari 2004 @ 10:30:
[...]

I know, had je die tip gegeven een stukje uit te frasen. Dat is minder werk dan het lijkt trouwens, maar die zalman is ook een mooie oplossing.

Ik zou nog iets van pics regelen van mijn zelf gemaakte koeling. Heb nu een of andere crappy camera om het mee te proberen. Zal kijken of het wat wordt (anders regel ik een andere camera). Je leest het later
ja okay....maar ik heb verder geen gereedschap om te frasen...

laat het even weten over die pics...kan ik ze ff hosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil eens ik het koper heb gekregen ook aan DIY wc beginnen maar lijkt me wel simpeler om ff de spacer te verwijderen... en dan die ff bij te schuren.

Verder 'denk' ik dat die spacer eigenlijk juist hoog genoeg is maar het de lijm waarmee hij vast zit veels te dik is...
Ik ga er dan ook maar vanuit met wat ik dan op plaatjes op het net zie.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 73452 op 13-01-2004 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

GG85

.......

Iemand nog wat dan radeon-shop gehoord de laatste tijd? Ik zou vorige week al een nieuwe kaart van ze krijgen (na de 6e) maar ik heb nog niks van ze gehoort.
(ze reageren ook niet meer op mailtjes ineens :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18
r00n187 schreef op 13 januari 2004 @ 10:17:
Met groot genoegen kan ik u mededelen dat mijn softmod geslaagd is . . .
Het betreft de Club3D 9800SE van Alternate :Y)

0,0 checkers
0,0 artifacts

Catalyst 3.10 [non-Omega]

* Kakaroto = happy _/-\o_
Nice dude!! _/-\o_ gelijk in één keer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Nu we het toch over radeon-shop hebben ;)
Ik heb maandag het mailtje gehad dat me kaart verzonden was .. dus hopen dat ik em deze week heb :D

Bij mij reageerde ze trouwens wel op een mailtje, dus leven doen ze nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

GG85

.......

Bij mij nu ineens niet meer. Hopen dat ze die van mij ook verzonden hebben dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Niet online
Zo ben ik weer.
Intussen met me videokaartje.
Haal met onderstaand systeem (zonder de 8500 uiteraard ;)) op standaardsnelheden 5600 3dmarks dus het zit wel snor.
Geen artifacts of wat dan ook.

Enige wat ik niet helemaal snap is wanneer ik naar de tv-functie ga ik een error krijg over dat ik zogenaamd niet de (goede) display drivers zou hebben.
Moet je voor mulitmediacenter 8.8 de 3.10 drivers gebruiken? (heb nu namelijk 3.9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gri- schreef op 14 januari 2004 @ 21:25:
Zo ben ik weer.
Intussen met me videokaartje.
Haal met onderstaand systeem (zonder de 8500 uiteraard ;)) op standaardsnelheden 5600 3dmarks dus het zit wel snor.
Geen artifacts of wat dan ook.

Enige wat ik niet helemaal snap is wanneer ik naar de tv-functie ga ik een error krijg over dat ik zogenaamd niet de (goede) display drivers zou hebben.
Moet je voor mulitmediacenter 8.8 de 3.10 drivers gebruiken? (heb nu namelijk 3.9).
Volgens mij ff opnieuw installeren
1) multimedia-drivers installeren (WDM - drivers)
NIET REBOOTEN
2) displaydrivers / controlpanel installeren
DAN PAS REBOOTEN
3) MMC erop gooien.

En als je dan toch bezig ben, neem je de nieuwste van allen, en de omega-driver voor jet 9800SE; kan je meteen de mod doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weenie hoe ik m'n eigen heb ge-quote, maar sorry !!

[ Voor 105% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 15-01-2004 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

met mijn sapphire 9800 SE AIW is helaas de softmod niet gelukt, een heel klein beetje last van artifacts in COD, weer niks in max payne en prince of persia, en ook 3d mark vertoond geen kuren, maar heel veel artifacts als ik een film ga kijken :( hij clockt wel erg lekker :P

412 / 365 @ stock cooling 8)7 _/-\o_ lekker warm onder zijn voetjes :P

3d mark is clean en ik haal 42xx 3D marks

ik denk wel dat ik deze verkoop en een 9800 pro gaat halen, en die verder clocken met aangepaste koeling >:)

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51220

zijn er al mensen van 9800se succel vol naar 9800XT gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ModmaN schreef op 15 januari 2004 @ 11:52:
met mijn sapphire 9800 SE AIW is helaas de softmod niet gelukt, een heel klein beetje last van artifacts in COD, weer niks in max payne en prince of persia, en ook 3d mark vertoond geen kuren, maar heel veel artifacts als ik een film ga kijken :( hij clockt wel erg lekker :P

412 / 365 @ stock cooling 8)7 _/-\o_ lekker warm onder zijn voetjes :P

3d mark is clean en ik haal 42xx 3D marks

ik denk wel dat ik deze verkoop en een 9800 pro gaat halen, en die verder clocken met aangepaste koeling >:)
heb je met 3drage de Z buffer en dergelijks al uitgeprobeerd. Beetje met settings gespeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
3D Maxx - ATi RADEON 9800XT 128MB BIOS -- GET IT HERE!!!

Vanavond toch maar eens proberen aangezien bij gelijke klokfrequentie de XT beter schijnt te zijn :-).

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

Anoniem: 73452 schreef op 15 januari 2004 @ 12:22:
[...]

heb je met 3drage de Z buffer en dergelijks al uitgeprobeerd. Beetje met settings gespeeld...
ook al geprobeerd, maar dat mocht helaas niet baten :'(

over 2 weekies een 9800 PRO _/-\o_

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Lees mijn opties ook eens door elders vermeld in dit topic, misschien dat een combinatie wel helpt.

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80804

Wat doen jullie nou eigenlijk als je een niet modbaar exemplaar hebt?

Opsturen naar de winkel met een smoesje als "de voeding trekt het niet" ofzo? Ik wil er namelijk ook een gaan kopen maar ik ben bang dat als ie niet modbaar blijkt te zijn dat ik dan wel genaaid ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
ik vind het erg zwak om je kaart maar te ruilen als hij niet moddable is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-06 08:09
Anoniem: 80804 schreef op 15 januari 2004 @ 15:33:
Wat doen jullie nou eigenlijk als je een niet modbaar exemplaar hebt?

Opsturen naar de winkel met een smoesje als "de voeding trekt het niet" ofzo? Ik wil er namelijk ook een gaan kopen maar ik ben bang dat als ie niet modbaar blijkt te zijn dat ik dan wel genaaid ben.
Als je bang bent dat de kaart niet modbaar is moet je hem kopen bij radeonshop in duistland. Zij leveren de kaart met mod garantie, maar dan betaal je wel 250,- en 14,- verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SileX schreef op 04 januari 2004 @ 16:45:

tuurlijk wil ik die pics wel hosten voor je !! laat maar even weten.
SileX, heb de pics eindelijk. Meld ff hoe we het doen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Hercules 9800SE AIW is ook niet meer bij radeon-shop meer te krijgen :( Er staan alleen nog maar 2 kaarten van Sapphire op, een enhanced en 1 met 2,8ns geheugen.

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
Ok, weer die Comprak videokaart nodig gehad. De XT Bios van 3D Maxx gaf al bij booten rode strepen met mijn 9800 SE en die andere op het forum van hun stond, van een italiaanse site, die gaf helemaal geen beeld, dus weer een pci kaart nodig gehad.

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaroN

AaroN

JayGTeam (213177)

Sauron-XP schreef op 15 januari 2004 @ 15:52:
[...]

Als je bang bent dat de kaart niet modbaar is moet je hem kopen bij radeonshop in duistland. Zij leveren de kaart met mod garantie, maar dan betaal je wel 250,- en 14,- verzendkosten.
Er loopt een inkoopactie bij LauPro
Daar kun je een AIW krijgen met modgarantie en afstandsbediening voor € 253. Een heeel stuk goedkoper dan bij de radeonshop waarbij je ook nog steeds 11 werkdagen moet wachten. De inkoopactie loopt om 31-januari af. Dus duurt ook nog ffies, maar wel een afstandsbediening inclusief.

* AaroN heeft niets met die actie te maken, wil alleen goedkoopste actie meedelen

JayGTeam (213177)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Anoniem: 100386 schreef op 15 januari 2004 @ 19:01:
[...]

SileX, heb de pics eindelijk. Meld ff hoe we het doen !!
mail de pics maar: mail ontvangen... ik ga 'm posten

[ Voor 14% gewijzigd door SileX op 16-01-2004 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Laatst online: 30-05 13:54

bosaap22

Doing things I'm good at.

AaroN schreef op 15 januari 2004 @ 20:36:
[...]

Er loopt een inkoopactie bij LauPro
Daar kun je een AIW krijgen met modgarantie en afstandsbediening voor € 253. Een heeel stuk goedkoper dan bij de radeonshop waarbij je ook nog steeds 11 werkdagen moet wachten. De inkoopactie loopt om 31-januari af. Dus duurt ook nog ffies, maar wel een afstandsbediening inclusief.

* AaroN heeft niets met die actie te maken, wil alleen goedkoopste actie meedelen
Heb de mijne net besteld!! :D
Is gen geld voor een 9800Pro })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na eindelijk een camera te kunnen lenen, en met veel dank aan SileX _/-\o_ zijn hier de foto's van mijn zelf gemaakte koeler op m'n Hercules AIW Radeon 9800SE.

De originele koeler zal op een PII - 450 (Slot 1), en was bedoeld om die passief te koelen. De vorm en de afmetingen van deze koeler waren ideaal om hem te gebruiken voor de AIW 9800SE.

Er hoefde alleen een hoekje uit om hem naast de tuner te krijgen. De vorm van de koeler (zie de foto's) was zo dat de koeler precies OVER de componeneten heengaat die om de core zitten, zoals spoeltjes en elco's etc.

De koeler is ca. 90 x 70 x 30 mm dik. Daarop een 60 x 20 mm fan gemaakt om hem ff extra te koelen, maar het zou me niet verbazen als het ook nog passief zou lukken (gezien het feit dat ie een 450 Mhz PII passief kon koelen, en die worden ook flink heet !).

Alles bij elkaar wordt de core helemaal niet warm op 412 Mhz bij een volledige rpm van de fan, die dan overigens maar 25 Db aan geluid maakt. De fan kan bij 412 Mhz zelfs op halve snelheid, wat ik kan regelen met een Revoltec Rheobus.

De mem-chips worden gekoelt met BGA ramsinks van Tweakmonster. De kaart zit zo in mijn kast / mobo dat de 120mm fan die in mijn Antec Sonata precies dwars over de kaart blaast.

Al met al een stille en koele oplossing. Core gaat nu nog niet hoger dan 412 omdat ik nog geen volt-mod heb gemaakt, maar warmte is niet het probleem. Het mem gaat makkelijk tot 373 / 746.

Hier de dan de beloofde foto's ....

Recht boven de koeler:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nielsvdp/GMC/front-center.jpg

Andere camera - standpunten:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nielsvdp/GMC/front-center-angle.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nielsvdp/GMC/front-left.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nielsvdp/GMC/front-right.jpg

Zijkant, kan je de vorm zien, en hoe die over de andere componenten heengaat

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nielsvdp/GMC/side.jpg

De achterkant van de kaart (met overigens het overgebleven hoekje van m'n koeler op de rage theater, om die ook maar te koelen):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nielsvdp/GMC/back.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 16-01-2004 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is wel goed gelukt. De koeler ziet er goed uit en mits je een beetje slim bent kan je daar wel een 80mm op krijgen (voor na je voltmod dan)

Toch ga ik je nog inhalen :P
mss wel ff de plaatjes kleiner maken

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 73452 op 16-01-2004 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
ff geresized ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51220

BvK P4 schreef op 15 januari 2004 @ 20:06:
Hercules 9800SE AIW is ook niet meer bij radeon-shop meer te krijgen :( Er staan alleen nog maar 2 kaarten van Sapphire op, een enhanced en 1 met 2,8ns geheugen.
www.yorcom.nl heeft ze nog wel liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cool thanx, de lay-out ging idd een beetje naar z'n moer. Vind je ervan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Anoniem: 100386 schreef op 16 januari 2004 @ 10:45:
[...]

Cool thanx, de lay-out ging idd een beetje naar z'n moer. Vind je ervan ?
ja ziet er goed uit man ! heb je die shim die rond de core zit ook verwijderd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SileX schreef op 16 januari 2004 @ 10:57:
[...]

ja ziet er goed uit man ! heb je die shim die rond de core zit ook verwijderd ?
Nee, die zit er gewoon nog op.

Het is niet duidelijk te zien, maar ik heb het het dikste deel in het midden van de koeler (zie foto zijkant) een beetje uitgefijld / gefreesd zodat er een "blokje"overbleef wat precies op de core komt. De rest van de koeler "zweeft" boven alle andere dingen uit (ook ca. 1 mm boven de shim) ; De koeler rust dus alleen op de core.

Voor de duidelijkheid: Uiteindelijk had dat "blokje" nog het oorspronkelijke gepolijste oppervlak, heb eromheen weggehaald dus en dat dikke deel loopt over de hele hoogte (breedte?) aan de onderkant van de koeler.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 16-01-2004 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik was telaat
Ga je ook voor de ram een betere koeling fixen of ben je tevreden met je huidige?
Wordt die chip dan zo warm bij AIW's?

[ Voor 170% gewijzigd door Anoniem: 73452 op 16-01-2004 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Anoniem: 73452 schreef op 16 januari 2004 @ 11:09:
Ik was telaat
Ga je ook voor de ram een betere koeling fixen of ben je tevreden met je huidige?
betere koeling voor RAM ? Dit lijkt mij genoeg hoor... ik heb er zelfs gewoon coolermaster blokkies opziten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73452 schreef op 16 januari 2004 @ 11:09:
Ik was telaat
De tweakmonster ramsinks werken prima bij mij omdat er een fan dwars over de kaart blaast. En ik denk dat ik dat niet eens meer kan verbeteren. Dit komt omdat die met AS silver thermal adhesive vast zitten en dat laat niet meer los.

Ookal zit die lijm zit alleen op de hoekjes (de rest van het oppervlak is AS5) gaat het niet meer los. En bovendien ik vind het wel best zo, 412 / 373 is prima toch ?

Met allerlei volt mods kan het best nog beter, maar voor een rondje CoD is het niet echt nodig. En 3dmarken ach . . sta niet echt laag in de categorie 9800SE's

edit:

Ja die Rage Theater wordt erg heet, bij flink fim kijken brand je bijna je vingers eraan. En sinds die gekoelt wordt is de beeldkwaliteit bij mij beter, en dat valt wèl op. Dat zouden ze dus altijd moeten doen !

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 16-01-2004 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar eens je gaat voltmodden... geen reden voor om hs met dezelfde hoogte als de gpu koeler te nemen ,pci slots ben je toch kwijt... ,niet?

edit:
Ja toch nog voor mij en dat met lagere clocks, moet ik toch eens iets aan doen :)
Ik heb mn kaartje volgende week pas terug en ja als je die ramsinks goed bevestigd hebt kan ik wel begrijpen dat je het laat zitten.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 73452 op 16-01-2004 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73452 schreef op 16 januari 2004 @ 11:19:
Maar eens je gaat voltmodden... geen reden voor om hs met dezelfde hoogte als de gpu koeler te nemen ,pci slots ben je toch kwijt... ,niet?
Idd ben 2 slots kwijt; Eén direct naast de AGP(die moet je eigenlijk nooit gebruiken), en die ernaast.

Maar als mobo heb ik een Gigabyte 8KNXP Rev 2.0. Daarop zit alles wat ik nodig heb (2 raid-controllers USB's firewires noem het maar op), dus ik mis die sloten helemaal niet.

Dit soort grappen moet je natuurlijk alleen doen als je de ruimte kan missen !. Bovendien is mijn koeler niet zo hoog als bv. een Althlon-koelr, die sommigen gebruiken. Mijn koeler heeft een groot oppervlak wegens het grote "platte oppervlak".

En bovendien is die wel degelijk véél hoger dan de oorspronkelijke koeler hoor, 2 à 3x zo hoog zelfs.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 16-01-2004 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW23
  • Laatst online: 01-05 11:06

JanW23

Mine mine mine mine

OK, 1 ding is me nog niet duidelijk uit het verhaal. (omalle 21 bladzijde te lezen ben ik wel heel erg lang bezig dus ik stel maar even snel de vraag)
Ik heb mn kaart (succesvol) gesoftmod en heb 5300 punten bij 3dmark2003.
MAAR heb ik nou een 9800 non pro gekregen of is het wel een PRO geworden bij een softmod?

Ps... waar heb je die koelblokjes vandaan voor het geheugen??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
JanW23 schreef op 16 januari 2004 @ 11:33:
OK, 1 ding is me nog niet duidelijk uit het verhaal. (omalle 21 bladzijde te lezen ben ik wel heel erg lang bezig dus ik stel maar even snel de vraag)
MAAR heb ik nou een 9800 non pro gekregen of is het wel een PRO geworden bij een softmod?

Het is dus nu een 9800 pro. Een non-pro is lager geclockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JanW23 schreef op 16 januari 2004 @ 11:33:

Nee; Gefeliciteerd u bent de trotse bezitter van een 9800 Pro !! (ff de kloksnelheden gelijkzetten dan).

De sinks; kijk ff op pricewatch; ze zijn van tweakmonster en het zijn BGA sinks. Er zijn verschillende zaken die ze hebben.

edit:

Te laat ;) en mijn sinks komen bij tweakstore vandaan

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 16-01-2004 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Ik heb inderdaad wat gevonden.
Ik denk niet dat ik nu off-topic ga, want het heeft immers te maken met het océn naar een 9800PRO.
Welke van deze producten http://atro.nl//index.php?cPath=413 is warmtegeleidende lijm voor koelblokjes? Het staat er namelijk niet gewoon bij dat het lijm is ofzo. (Ben nog niet helemaal thuis in de overclock en mod buisness maar ik begin het steeds meer te leren dankzij dit!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Laatst online: 30-05 22:27

Syzzer

Prutser

De compound en adhesive. Woordenboek had je er ook uit geholpen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JanW23 schreef op 16 januari 2004 @ 13:37:
Ik denk niet dat ik nu off-topic ga, want het heeft immers te maken met het océn naar een 9800PRO.
Je had toch een gemodde 9800SE ?

Nà mod blijft het gewoon een 9800SE hoor. Het is echt geen andere kaart geworden, de core gedraagt zich nu alleen als een 9800 PRO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb hem 6 januari daar besteld en de leveringsdatum schuift vrolijk steeds 1 week op. Ze hebben hem niet op voorraad dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Het was toch hetzelfde als een PRO alleen zonder die 4 extra pipelines? Nu die ingeschakeld zijn is het nog steeds niet helemaal hetzelfde als een PRO?? Ik dacht dat er werd gezegt dat de printplaten hetzelfde waren alleen dus die ene onderdelen uitgeschakeld waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Anoniem: 100386 schreef op 16 januari 2004 @ 13:47:
[...]

Je had toch een gemodde 9800SE ?

Nà mod blijft het gewoon een 9800SE hoor. Het is echt geen andere kaart geworden, de core gedraagt zich nu alleen als een 9800 PRO.
pcies, en met de Hercules kaarten draait het voor de SE al 360/340 - zelfde als de pro. Dus alleen de core is anders, en je hoeft niet verder te overclocken om de Pro snelheid te behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Niet online
Grom me tv-tuner doet het nog steeds niet.
Heb al geformat en toen alles netjes geinstalled.
Start TV op en krijg unable to start tv... dan doe ik de check en het enige dat ie failed is dma op me cdroms (like lekker boeiend).

Heb ook het errorlog bekeken maar daar word ik zelf niet veel wijzer uit, maar voor de geinteresseerden:

*** Log Manager 0: Opened on: 1/16/2004 [13:49:04]
[13:49:04] COSIController:AttachFeature: no genUI interface, will load all OSIs
[13:49:04] COSIController::PaintCache failed to paint to screen
[13:49:04] COSIController:AttachFeature: no genUI interface, will load all OSIs
[13:49:04] ResMngr::GetObject CoCreate Error: ClassNotReg CLSID: {CA0974B8-2353-41AC-9562-7FD6BA6B27A3}
[13:49:04] [MsgBox] Startup: Failed to CoCreateInstance for IID_IRemoteWonderInfo interface
[13:49:04] [TenFtUI] LoadApplet: Failed to startup applet {F80F96F3-F597-4BBE-9C39-A6F742A06057}
[13:49:04] ResMngr::Found Feature: Name=TV Cmd=TV+ GUID={AD74FB65-D55F-11D2-A41B-00104BC83279} #of Extensions= 0
[13:49:04] ResMngr::Found Feature: Name=Player Cmd=MFPlay GUID={5C4A58AB-CA7E-11CF-BD3C-008029E89281} #of Extensions=16
[13:49:04] ResMngr::Found Feature: Name=VCD Cmd=DSVCD GUID={5C4A58AA-CA7E-11CF-BD3C-008029E89281} #of Extensions= 0
[13:49:04] ResMngr::Found Feature: Name=CD Cmd=CD GUID={5C4A58A4-CA7E-11CF-BD3C-008029E89281} #of Extensions= 1
[13:49:04] ResMngr::Command Line=/TV+ UIO Guid=
[13:49:04] ResMngr::Loading Feature ID: {AD74FB65-D55F-11D2-A41B-00104BC83279}
[13:49:05] ResMngr::LoadObject CoCreate Error: ClassNotReg CLSID: {B6761AC7-0F95-4184-8CEE-0E8495BEBD13}
[13:49:05] ResMngr::LoadObject CoCreate Error: CLSID: {DA043586-CA7F-11CF-BD3C-008029E89281}
[13:49:05] TVUIO::PreStartUp - Optional ConO DV failed to load
[13:49:05] TVUIO::PreStartUp - Optional ConO GallerySet failed to load
[13:49:05] TuneCon::PreStartUp: Gemstar DataEngine is not registered
[13:49:05] TVUIO::StartUp: Display ConO - Multimonitor mode on via registry
[13:49:05] TVUIO::StartUp: Display ConO - Invoking Startup...
[13:49:05] Display::Could Not Localize RegPath for \Title
[13:49:05] CTvDisp::SetupDriverObject: Using DirectShow Drivers
[13:49:05] CTvDisp::SetupDriverObject: failed to create the Analog TV Display Driver layer
[13:49:05] CTvDisp::SetupDriverObject:FAILED to SetupDriverObject
[13:49:05] TVUIO::Startup Failed InitDisplay on Display
[13:49:11] [PowerManagement] CPowerEntry not found! Cannot Remove Entry
[13:49:11] [ResMngr] CResMngrApp::LoadApplications() FAIL to StartUp UIO
[13:49:11] ObjectTable::Leak Feature={6496DE69-CA7F-11CF-BD3C-008029E89281} Class={6496DE69-CA7F-11CF-BD3C-008029E89281} Instance=1
*** Log Manager 0: Closed on: 1/16/2004 [13:49:11]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
pompompom, heb je de directx 9b hotfix voor tvtuners?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 19:26
En dan hier verder :) :

[rml][ OC][ MOD]Radeon 9800SE Mod Topic Deel 4[/rml]

We waren al 27 posts over de limmit heen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 16:12
^^^ :)
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.