Ik heb er helemaal geen fan meer op zitten, de heatsink wordt niet eens handwarm.Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 21:59:
[...]
ja vergeten erbij te zetten, ik heb die fan al losgekoppeld en er zelf een 80mm fan op aangesloten. Alleen nu gaat Corecenter steeds flippen omdat hij steeds waarschuwt dat de fan 0 rpm draait, en 1 seconde erna weer 2000 en dan weer 0 enz. Jammer dat je die alarm niet kunt afzetten (je kan hem wel op 0rpm zetten het alarm, maar dat helpt dus niet)
Er wordt alleen gekoeld dmv een tweetal intake fans voorin de kast en een (1) exhaust fan net boven de northbridge (achter de CPU zeg maar).
Ik denk zelfs dat ik de CPU zo passief kan koelen, maar da's een iets te grote gok.
Verwijderd
Ik heb hem besteld bij Empc als het goed is heb ik hem morgen en dan post ik wel mijn ervaring erbij. Voor 127 euro. www.empc.nl. Probeerde vandaag mijn oude omteruilen is nog niet gelukt moeilyke mensenBvK P4 schreef op 20 januari 2004 @ 23:26:
Hey Cocacola11, waar heb je em gekocht? en heb je nog een paar reviews kunnen vinden? Kan er zelf namelijk niets over vinden, behalve op forums danDenk dat je wel een goeie keuze hebt gemaakt met dat bord. Vooral qua overclocken
geen revieuws gevonden na 2 min was ik al moe ik ging maar ff tv kijken
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 18:54 ]
Verwijderd
morgen komt m`n nieuwe comp (wacht all 2 weken
heb het volgende besteld.
-P4 2,8 800 fsb
-geheugen kingston 2x512mb
-mobo msi 865pe neo2fisr
-vga asus 9600xt
-voeding zalman 400w
-hd seagate s-ata 120G
-nec 1300 dvd brander
-dvd rom Lg
heb dit forum een beetje gevolgd en kan niet wachten tot hij klaar is
goed systeempje of niet ??
we zullen zien
ps: er staat een test op toms hardware
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 22:03 ]
Wat voor kingston heb je trouwens besteld? PC3200, PC3500 enzzz.
Verwijderd
nu alleen nog een goeie casemod en hij is klaar
Ben nogal fanatiek pioneer promo-boer
Verwijderd
ik heb nieuwe parts gehaald en ik wil mn pc-tje graag overklokken.
Hier volgen de specs
MSI 865PE-LS
Bios 1.9
2x 256mb Kingston pc3200 valueram CL3
P4 2,6 800fsb
Coolermaster AeroLite aluminium
3neon koelers.
Maxtor 60gb 7200 rpm
Seagate 20,4gb 5400 rpm
HIS Excalibur 9600PRO 128mb
Ik wil graag mijn pc-tje overklokken naar 3ghz. Kunnen jullie me hiermee helpen??
Ik heb niet echt zoveel ervaring met oc
Hoor wel van jullie,
Rai
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Succes
ja ik zou eigelijk de 2,8 nemen maar ze zeiden dat de 2,6 heel makkelijk tot 3ghz overgeklokt kon worden. En ja, ik heb de Neo2 series.
Ik ga later wel Corsair TWINX halen, maar voorlopig maar ff met deze.
Er werd mij verteld dat ik mn geheugen op 266mhz moest zetten en daarna overklokken, hij zou dan eindigen rond de 400+ en dan zou mn systeem wel stabiel lopen. Klopt dit?
Groetjes
Nog iets,
ik kan mijn CPU Ratio niet veranderen, hij staat op "Locked" ik kan em helemaal niet veranderen...is dit van belang als ik mn pc wil overclocken?
[ Voor 39% gewijzigd door Rainesh op 24-01-2004 17:01 ]
Het klopt dat je CPU locked is. Die is voor zover ik weet ook niet te unlocken. Er zijn wel versie die je kunt unlocken, maar vraag me niet waar je die kunt kopen... Op die manier clock je trouwens een AMD over voor zover ik weet en geen pentium 4. Je moet gewoon je FSB gaan verhogen met kleine stapjes en dan de stabiliteit testen met programma's.
Om het systeem stabiel te laten lopen zou ik DOT uitzetten in het bios. Performace mode voor het eerste op slow zetten en spread spectrum op disabled. Dat waren volgens mij de belangrijkste dingen wel ongeveer... Geheugen trouwens op SPD zetten. Wil dat niet stabiel lopen, dan handmatig in gaan voeren
Succes!
Zou als ik jou was wel een beetje meer lezen over overclocken enzz, want je wilt straks ook geen kapot systeem hebben doordat je misschien instellingen verkeerd hebt gezet
[ Voor 8% gewijzigd door BvK P4 op 24-01-2004 17:43 ]
Hij loopt nu wel stabiel.
Als ik mn Dram op Speed zet, dan zegt ie dat mn timing to tightley is:S
Ik zal wel mn DOT uitzetten, want nu staat ie op Colonel en Performance staat op Turbo:s
Met CPU-Z zag ik staan dat mn FSB:DRAM op 1:1 staat en frequency is 215,2mhz...
Kan je nog een link geven met het eerste gedeelte van MSI86P/PE/G Neo ervaringen.
Maar je hoort nog van me
MSI NEO2 (duh
P4 2.6HT (intel koeler standaard)
512mb Dane-Elec PC3200 (2x256mb) +kopere plaatjes erop
western digital 60 gig
Hercules 9600XT
Aopen Bigtower 360 Watt+ (7fans)
Digidoc5+ waaraan (7fans)
Nu is dus het probleem dat het niet overklokbaar is .. bij 210 fsb wordt het systeem al onstabiel en start het opnieuw op of loopt vast..
Ik dacht eerst dat dit aan het geheugen lag, dus heb ik hier koperen plaatjes opgezet (ze worden wel warmpies)
Maar dit mocht niet baten kon nog steeds niet voorbij 210fsb.
Toen las ik dat je de pci/agp kon vastzetten .. ik proberen 67/34 ofzo iets(zit aardig dicht bij standaard waarden 66/33) .. helpt ook niet. Nou hoorde ik iets over een divider maar in welk menu zit dat in de bios??
Kan iemand nog een andere oorzaak voor dit probleem bedenken?
Intel P4 2.6C
Thermalright SP-94 koeler en een ys-tech 92mm fan 73M3 uur 18db2
2X 256Mb Geil golden dragon Pc4000 dual channel kit
CPU @ 3.46Ghz 13 x 266 Quad 1066
Mem @ DDR 533 cas 3-4-4-7 2.85v
temps 28 graden idle 36 graden load ( kamer temp. 20 graden )
Dit bordje draaid echt een stuk sneller dan mijn vorige asus P4P800 Deluxe bordje
CPU max 3.12Ghz 13 x 240 quad 960
ik ben zeer blij dat ik dit bordje toch gekocht heb na grote twijfel.
in sisoft haal 6112Mb/s en met de asus 5052 ff een boost van 20%
dit nieuwe bordje is zeker een aanrader voor de gene die al goed geheugen hebben of dit nog gaan kopen.
MSI heeft namelijk veel probs met oem geheugen.
Kingston, dane-elec en Infineon zijn naar mijn mening niet echt een goede keuze
Kijk eens uit naar Geil, corsair, OCZ en mushkin modules, ik weet het ze zijn duur
kost wat maar dan heb je ook wat
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Verwijderd
nu ff doorgaan met deze neo 2 ls en binnekort maar die andere halen.
ik haal met me p4 2,8 met oem geheugen 3,6 Ghz
Hij eindigde op 186.3
Maar nu loopt ie stabiel op 2,8ghz.
Gewoon je geheugen in je bios lager zetten dan 400MHz... Dat houdt dan meestal wel in dat er een divider van 5:4 op zit dan. Dus dan zou je em van 400 naar 320MHz moeten zetten, en dan verder gaan met overclocken. Heb een paar posts naar boven ook al hierover iets gezegd.
Rubycon condensator.
deze zijn echt zeer stabiel je kunt ze herkennen aan de blauw met gouden behuizing met Rubycon er op.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Ik gok een graad of 30-35.Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 12:08:
@domino: ik zag dat jij je nb fan er af gehaald hebt. heb je enig idee hoe warm de nb wordt?
vDimm?original4u schreef op 24 januari 2004 @ 20:48:
Beste tweakers.. Ik heb een propleempje,
MSI NEO2 (duh)
western digital 60 gig
Hercules 9600XT
Nu is dus het probleem dat het niet overklokbaar is .. bij 210 fsb wordt het systeem al onstabiel en start het opnieuw op of loopt vast..
Ik dacht eerst dat dit aan het geheugen lag, dus heb ik hier koperen plaatjes opgezet (ze worden wel warmpies)
Maar dit mocht niet baten kon nog steeds niet voorbij 210fsb.
Toen las ik dat je de pci/agp kon vastzetten .. ik proberen 67/34 ofzo iets(zit aardig dicht bij standaard waarden 66/33) .. helpt ook niet. Nou hoorde ik iets over een divider maar in welk menu zit dat in de bios??
Kan iemand nog een andere oorzaak voor dit probleem bedenken?![]()
vCore?
Tempratuur?
Wat voor chips zitten er eigenlijk op die Dane Elec modules?
Verwijderd
Ik zou graag willen weten hoe ik de verhouding van 4:5 naar een lagere kan zetten, zodat ik ijn cpu nog hoger kan klokken. ik heb hierboven al er wat over
Oh ja 2e vraag op de site van corsair staat dat de latency 2-3-2-6 moet zijn maar dan boot ie niet op XP wel op 2-3-3-6. danwel tevens overgeklokt met een fsb 157.
Thnx
Het is eigelijk heel simpel : Zet je mem speed op DDR266.Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 13:34:
Hoi FF een vraagje ik heb een mobo 875P FI2SR met het geheugen van corsair 256MB A 3200LL.
Ik zou graag willen weten hoe ik de verhouding van 4:5 naar een lagere kan zetten, zodat ik ijn cpu nog hoger kan klokken. ik heb hierboven al er wat overgelezen, maar wordt er niet echt wegwijs van ik heb bijna alles geprobeerd maar kan het niet vinden.
Oh ja 2e vraag op de site van corsair staat dat de latency 2-3-2-6 moet zijn maar dan boot ie niet op XP wel op 2-3-3-6. danwel tevens overgeklokt met een fsb 157.
Thnx
Dan heb je een verhouding van 2:3 (mem:FSB).
Verwijderd
Thx voor de vorige replies
Performance mode............................ Slow
CPU Ratio Selection............................... Locked
Dram Frequency................................. Auto
Spread spectrum............................... Disabled
Adjust CPU bus Clock(Mhz)................ 215 (default 200)
DDR Clock (Mhz)................................ 430 (default 400)
Adjust AGP/PCI Clock(Mhz)................... 67.01/33.50
CPU Vcore Adjust................................ No
CPU Vcore......................................... 1.5250
DDR Power Voltage.......................... 2.50V
AGP Power Voltage......................... 1.50V
.............................................................................................
MSI NEO2 (duh )
western digital 60 gig
Hercules 9600XT
temperatuur processor in bios 46 Graden
...................................................................................................
Zoals je ziet stijgt de DDR Clock met 30 mhz als ik de fsb op 115 zet, hoe kan ik die op 400 houden zoals bij 200fsb? want hij is doorzichtig en kan er niks mee doen... Iemand ?
[ Voor 41% gewijzigd door original4u op 25-01-2004 19:12 ]
na heel veel uitproberen heb ik mn pc stabiel kunnen laten lopen op 3ghz (default 2,6)
Je moet eerst je DRAM op 400 zetten (aangezien je koperen plaatjes hebt) of op 333. Daarna rustig in stapjes overklokken, je moet ook je CPUCORE iets hoger zetten, probeer 1.5625 ofzo Daarna moet je steeds met stapjes kijken of ie stabiel loopt en uiteindelijk kan je ook de performance-mode iets hoger zetten. Bij mij loopt ie op Turbo en hij loopt lekker.
Ik hoor wel van je.
Rai
PS je cpu-temp is wel btje hoog..bij mij was ie op 3ghz 36C
[ Voor 8% gewijzigd door Rainesh op 26-01-2004 10:04 ]
Ik draai nu alles gewoon 1:1. Maar ik krijg mijn 2.8 ghz maar niet stabiel op 3.3 ghz. Dit kan veel hoger lijkt mij. Kan ik in de bios gewoon op 333mhz zetten? Blijft de kloksnelheid dan eigenlijk nog steeds hetzelfde? Voor specs zie onder.
Help me alsjeblieft, ik heb hier zelf een 2.6 @ 3.6 gezien ofzo. Die van mij moet veel hoger kunnen. Wat zal ik allemaal instellen.
Performance mode: Turbo
Spread Spectrum: disabled.
Verder standaard voltages.
Wat ik verder ook niet snap is dat als ik het op 333 mhz zet, dan wordt het toch 166 x multiplier 14 = 2324mhz? Wie kan mij dit ook ff uitleggen?
[ Voor 13% gewijzigd door PcManiaxx op 26-01-2004 15:00 ]
De FSB is los in te stellen in stappen van 1 MHz. Let er wel op dat je de snelheid van het geheugen weer opschroefd.
Lees ook eens deel 1 door voor nuttige info.
Ik heb het gewoon weer op 1:1 gezet @ 3.2 GHZ.
Kan iemand mij trouwens vertellen of het echt wat scheelt met die Performance mode? Ik heb em nu op Turbo staan, misschien is dat de reden waarom ie niet hoger wilt klokken dan 3.2 ghz?
Iemand die meegemaakt? Als je het op Slow zet, zal het dan beter gaan?
Zet de performance eens op SLOW, vDimm naar minimaal 2.7 volt.
En dan opnieuw proberen.
Verwijderd
Dan komen er twee in aanmerking - 512 MB van Corsair of 512 MB van Twinmos, beide CL2.5, de Twinmos een tientje goedkoper. Wat zijn jullie ervaringen met dit standaard PC3200 geheugen op dit bord?
Verwijderd
Het verhogen van de volt van m'n ddr reepjes bracht de uitkomst lopen nu op 2.60 volt in plaats van 2.50
Vraagje >> heb m'n twinmos reepjes op cas 3 gezet in plaats van 2.5 wat ze stonden en kan daardoor overklocken.. geheugen staat nu op 445 cas 3 in plaats van 400mhz cas 2.5
betekent dit dat het nu sneller is als 400 cas 2.5?
CAS latency is de waarde die het geheugen nodig heeft om een bepaald geheugenadres te raadplegen, gemeten in clockcycles. CAS 2.5 is dus in principe sneller als CAS 3, maar aangezien bij jouw nu de clockcyles korter duren maakt het weinig uit.original4u schreef op 28 januari 2004 @ 17:21:
Het overklocken is inmiddels gelukt loopt nu op +-2900 mhz in plaats van 2600 moet nog wel hoger kunnen maar ben pas een uurtje bezig met verhogen..
Het verhogen van de volt van m'n ddr reepjes bracht de uitkomst lopen nu op 2.60 volt in plaats van 2.50
Vraagje >> heb m'n twinmos reepjes op cas 3 gezet in plaats van 2.5 wat ze stonden en kan daardoor overklocken.. geheugen staat nu op 445 cas 3 in plaats van 400mhz cas 2.5
betekent dit dat het nu sneller is als 400 cas 2.5?
Naar mijn mening kun je beter de FSB met 5% o/c'en als de timings van je geheugen strakker zetten.
Anyhow, op mijn Twinmos modules zit een sticker wat aangeeft dat ze het best draaien op een voltage van 2.7, wellicht kunnen ze dan nog hoger.
Verwijderd
ik heb hem al een weekie en ik heb geen last meer van dat ik steeds me usb app stekker eruit en weer erin testoppen.
[/edit]MSI 865PE NEO2 PFISR Gigabit LAN S-ATA Raid Prescott Support 124,00
MSI 875P NEO-FIS2R LAN S-ATA DDR400 Raid Dual Channel 167,00
Ik zie het al, de promise RAID is vervangen door VIA, en De intel Gb NIC is vervagen door een realtek (dus geen CSA
[ Voor 26% gewijzigd door Domino op 01-02-2004 10:09 ]
In de bios kan ik, doordat m'n cpu een 100\400mhz fsb heeft, niet hoger overclocken dan 132/533 ?! Doordat ik dus een 100/400mhz fsb heb ben ik niet "gemachtigd" om dus hoger te selecteren dan 132/400
Ik weet dat mijn cpu met gemak de 150/600 aan kan maar mijn bord weigert dus.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand een omweg?
Corecell heb ik geprobeerd maar vind het een bagger programma eerlijk gezegd.
Dit board heeft een totaal andere chipsetLopeZ schreef op 01 februari 2004 @ 17:29:
Ik heb sinds kort een MSI PT8 Neo LSR, nu dacht ik daar met mijn oude P4 1.6 Northwood mee op te fokken maar ik loop tegen een probleem:
In de bios kan ik, doordat m'n cpu een 100\400mhz fsb heeft, niet hoger overclocken dan 132/533 ?! Doordat ik dus een 100/400mhz fsb heb ben ik niet "gemachtigd" om dus hoger te selecteren dan 132/400![]()
Ik weet dat mijn cpu met gemak de 150/600 aan kan maar mijn bord weigert dus.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand een omweg?
Corecell heb ik geprobeerd maar vind het een bagger programma eerlijk gezegd.
Tipje; Je heb een Via chipset
FF iets naders: Ik heb een coldboot probleem met mijn MSI 875P Neo FIS2R ( [rml][ Mobo] Coldboot problemen (MSI 875P Neo FIS2R)[/rml] ) wil iemand a.u.b. posten als je een antwoord op me probleem heb
[ Voor 15% gewijzigd door XoReP op 05-02-2004 23:54 ]
Dat komt omdat het plaatje niet klopt, het is een van de volgende modellen :BvK P4 schreef op 05 februari 2004 @ 23:44:
Hoeveel SATA aansluitingen het het PFISR moederbord trouwens? Ik dacht dat het er 4 waren omdat er 2 aansluitingen waren met de geintegreerde intel bridge en 2 met de via. Maar als ik een plaatje bekijk op de site van msi kan ik maar 2 poorten vindenIemand die mij het verlossende antwoord kan geven?
• 865PE Neo2-PS
[Standard Version, Serial ATA]
• 865PE Neo2-PLS
[10/100 LAN, Serial ATA]
• 865PE Neo2-PFS
[Gb LAN, Serial ATA]
Al je goed kijkt zie je wel de aansluitingen voor de twee extra S-ATA aansluitingen.

Nummer 1 is de plek voor de extra S-ATA RAID controller.
2 zijn de fysieke S-ATA aansluitingen.
3 is de extra P-ATA RAID aansluiting.
Dat weet ik (ik weet wel wat ik koop) maar misschien hebben de andere P4 Neo's dat ook en was er een omwegZaeK schreef op 05 februari 2004 @ 23:51:
[...]
Dit board heeft een totaal andere chipsetDeze hoor hier echt niet thuis
![]()
Tipje; Je heb een Via chipset
ik heb een MSI 865PE Neo2-LS, 512mb, 2,6ghz etc en ik heb CoreCenter van MSI op mn pc staan, wanneer ik een (zware) programmaatje draai of een spel speel (zoals NFS Underground) dan zie ik dat mn temp van mn cpu van 32C naar 46 ofzo stijgt. Hoort dat? Want het baart me beetje zorgen dat mn cpu-temp zo hoog wordt. Nadat ik zeg maar weer gwn normaal windows draai enzo dan daalt mn temp weer naar 32C
Ik hoor wel van jullie,
Rai
Heb je uberhaupt wel door hoe een PC (en CPU in het bijzonder) werkt? Is niet vervelend bedoeld ofzo, maar dit is toch wel erg basic.Rainesh schreef op 06 februari 2004 @ 14:46:
IK heb vraagje,
ik heb een MSI 865PE Neo2-LS, 512mb, 2,6ghz etc en ik heb CoreCenter van MSI op mn pc staan, wanneer ik een (zware) programmaatje draai of een spel speel (zoals NFS Underground) dan zie ik dat mn temp van mn cpu van 32C naar 46 ofzo stijgt. Hoort dat? Want het baart me beetje zorgen dat mn cpu-temp zo hoog wordt. Nadat ik zeg maar weer gwn normaal windows draai enzo dan daalt mn temp weer naar 32C
Ik hoor wel van jullie,
Rai
Denk wel dat ik binnenkort een Zalman koeler ga halen:D
Kunnen de mensen die een MSI 865PE Neo2-PFISR bord hebben gekocht hun bevindingen posten? Ben er namelijk wel in geïnteresseerd
Verwijderd
Ik heb nergens problemen mee met mijn MSI 865 PE NEO2 FIS2R. Zelfs met de combinatie met Twinmos geheugen (wat schijnbaar nogal kritisch is).
Ook met OC-en geen probleem. P4 2.8 @ 3.29
Verwijderd
heb het systeem nu +- 3 weken draaien en geen problemen
OC gaat ook prima 2.8@3.2Ghz
vga ook OC op 550/330
Verwijderd
Bij mij is mijn systeem helaas niet zo stabiel als ik gehoopt had. Ik heb waarschijnlijk toch een probleem met mijn Twinmos (2 * 512mb met winbond CH5 chippies) geheugen. Systeem is niet altijd stabiel tijdens online gamen
Het zou misschien wel aan het geheugen kunnen liggen... Welke bios gebruik je? Timings van het geheugen misschien te strak? DOT staat aan? Spread Spectrum wel op disabled? Hoop dat je hiermee verder komt.
Verwijderd
Temperaturen komen bij memtest (na een nacht met koelers op halve kracht) niet boven de 54 graden voor de cpu.
Verder spread spectrum uit, dot uit, preformance mode slow, bios 1.9.
vond het alleen raar dat memtest niet altijd errors geeft, en ook niet telkens dezelfde (plaats). Meestal allen test 4 (veel) en heel soms een in een andere test.
Je kunt ook es kijken wat er gebeurt als je veel programma's aanzet, zoals dvd-divx converteren + antivirus scannen + games + andere zware programma's die veel geheugen innemen.
Bij welke hoeveelheid MB krijg je vooral fouten in memtest? Had ook es een module die fouten gaf in 200mb ongeveer. Zolang die 200mb niet werd gebruikt was er niets aan de hand, maar kwam ik wel op/over die 200mb, kwamen de problemen.
Bios instellingen staan iig wel goed
Succes
[ Voor 5% gewijzigd door BvK P4 op 21-02-2004 23:30 ]
Verwijderd
is kingston value ram kvr 400x64c25/512 (2x natuurlijk)
bios versie is 3.31a
dram rf op 333
cpu 230 mhz
ddr clock 460
vga nu op 567/342
Verwijderd
zo ja, werkt dit, is dit compatibel, stabiel?!?
graag jullie meningen, ervaringen, ideeen, ondervindingen, problemen, ...?
alvast bedankt, want ben echt benieuwd, wil me namelijk zo snel mogelijk dit setje geheugen aanschaffen!!!
mvg,
Heb nl ook GeiL pc3500 gekocht vandaar....overigens die 1,8 gig p4 is een tussenstapje
Hij loopt BTW wel maar dan op ddr266... IK WIL EEN NIEUWE PROCDomino schreef op 26 februari 2004 @ 15:57:
Klopt, dat kun je hier zien : http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=528
Heh 36CRainesh schreef op 26 januari 2004 @ 10:02:
@original4u
na heel veel uitproberen heb ik mn pc stabiel kunnen laten lopen op 3ghz (default 2,6)
Je moet eerst je DRAM op 400 zetten (aangezien je koperen plaatjes hebt) of op 333. Daarna rustig in stapjes overklokken, je moet ook je CPUCORE iets hoger zetten, probeer 1.5625 ofzo Daarna moet je steeds met stapjes kijken of ie stabiel loopt en uiteindelijk kan je ook de performance-mode iets hoger zetten. Bij mij loopt ie op Turbo en hij loopt lekker.
Ik hoor wel van je.
Rai
PS je cpu-temp is wel btje hoog..bij mij was ie op 3ghz 36C
Met mijn zalman cpns7000alcu wordt mijn p4 1,8 44C niet oc'Ed
moh is ook gewoon gaar... die zegt dat ik een p3 hebBvK P4 schreef op 27 februari 2004 @ 15:38:
Heb net MOHAA ff geïnstalleerd, en wat staat er bij de processor snelheid...?? -1283MHZDus hij loopt in de -!!! Vet vreemd. Hij zou op 3.0GHz moeten staan
en daarop een p4 1,8 met een zalman 7000 alcu
als ik dan bijv 's morgens de pc opstart en het bios in ga is de cpu al 44 graden
en loopt wel op tot 45-46 graden, schommelt...
Is het niet vreemd dat de proc al meteen 44 graden is, deze moet toch ook opwarmen vanuit kamertemp. ?
Verwijderd
Dat zou inderdaad wel moeten, ik en mn broertjes pc hebben dat wel.J0J0 schreef op 28 februari 2004 @ 13:47:
kheb dus zoals eerder vermeld een msi 865pe pfisr
en daarop een p4 1,8 met een zalman 7000 alcu
als ik dan bijv 's morgens de pc opstart en het bios in ga is de cpu al 44 graden
en loopt wel op tot 45-46 graden, schommelt...
Is het niet vreemd dat de proc al meteen 44 graden is, deze moet toch ook opwarmen vanuit kamertemp. ?
die begin(t)nen bij de 20 graden en lopen langzaam door naar de 37 graden ofzo.
stressed natuurlijk wel mee, ik heb zelf de boxed cooler en mn brother ook.
koelpast
er zit koelpasta op ja... vind het maar een beetje vreemdVerwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 20:11:
[...]
Dat zou inderdaad wel moeten, ik en mn broertjes pc hebben dat wel.
die begin(t)nen bij de 20 graden en lopen langzaam door naar de 37 graden ofzo.
stressed natuurlijk wel mee, ik heb zelf de boxed cooler en mn brother ook.
koelpast
Verwijderd
en wat scoorde je met de boxed koeling?J0J0 schreef op 28 februari 2004 @ 20:56:
[...]
er zit koelpasta op ja... vind het maar een beetje vreemd
Verwijderd
bios update?J0J0 schreef op 28 februari 2004 @ 22:11:
mja dat weet ik niet ik had eerst een oem computer en heb nu een deel onderdelen nieuw gekocht en kan nu dus wel temps uitlezen.... geen boxed cooler dus.
jep die had ik al geupdate maar toch...
ik kom er niet bij
Overigens is de promise naar mijn idee ietsjes sneller (maar wel verwaarloosbaar), het enige nadeel van die controller is dan ook dat de PCI bus niet ontzien wordt.
Oc'en wil amper tot 2.8, En mijn winblows heeft het al een aantal keer begeven. Dit is de grootste boutplank die ik ooit gehad heb, ik raad hem dan ook iedereen af. Ik ben aan het wachten tot mijn p4c800-e deluxe binnen is, dan mag deze de schroothoop op wat mij betreft. MSI heeft voor mij echt afgedaan
Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481
Verwijderd
waarom een Asus kopen als je een prima MSI mobo hebt?Evil_ivanhoe schreef op 01 maart 2004 @ 15:39:
Ik kon vroeger met mijn 865pe fis2r mijn 2.6 800 op 3.3 ghz krijgen. Ik draaide met het 1.3 bios. Redelijk stabiel, best snel, maar toch had ik altijd al problemen met de herkenning van mijn gigabit netwerkkaart onder win2000 en af en toe ook onder xp, dus nieuwste bios erop die dat zou fixen.... Sinds ik dat laatste bios erop heb, heb ik niets dan problemen.
Oc'en wil amper tot 2.8, En mijn winblows heeft het al een aantal keer begeven. Dit is de grootste boutplank die ik ooit gehad heb, ik raad hem dan ook iedereen af. Ik ben aan het wachten tot mijn p4c800-e deluxe binnen is, dan mag deze de schroothoop op wat mij betreft. MSI heeft voor mij echt afgedaan
ga eens naar Tom''s Hardware Guide
de MSI is bijna overal het snelste op standaard performance.
En waarom een nieuwere bios gebruiken als de oudere beter werkt?
Ik heb de MSI 865PE Neo2-PFS (damn wat zijn die toevoegingen irritant om te onthouden) een aantal weken tesamen met een P4 2,8Ghz 800FSB Northwood.
Dit is al het 4de MSI moederbord dat ik heb gehad en het bevalt me steeds beter, wat mij betreft streeft MSI ASUS voorbij, want toevallig heb ik alleen nog maar problemen meegemaakt met ASUS en niet met MSI, maar dat zegt allemaal niks natuurlijk.
Voor een standaard gebruiker is de MSI 865 serie meer dan voldoende. Ik ben er nog niet aan toegekomen om te Photoshoppen en 3D renderen, maar ik heb al wel audio gerendered en DVD's geripped naar Divx. Het jammere is dat ik alleen maar vergelijkingsmateriaal heb van een MSI 845D met Celeron 1,7 GHZ.
Het audio renderen in Adobe Audition gaat nu bijna 2 keer zo snel als met de celeron met MSI 845. Het zegt niet veel over het mobo, maar ik wilde het gewoon even kwijt.
Ik heb verder geen problemen gehad, ik heb nu een Zalman CNPS7000a-AlCu die de CPU moet koelen, en doordat ie geen northbridge koeler heeft (ook niet nodig want ik doe niet aan OC-en) is ie lekker stil. Het meeste geluid komt nu van mijn HD's.
Ik kan met trots zeggen dat ik blij ben met mijn aankoop en vind de slechte ervaringen van een aantal gebruikers niet genoeg reden om af te zien van dit mobo, omdat dat bij elk mobo gebeurd. Als je niet overclockt hoef je je in ieder geval nergens zorgen om te maken.
Ik vind alleen wel vreemd dat verschillende reviews zeggen dat het een goed en snel mobo is en dat Computerland in Den Haag hem dan uit het assortiment haalt omdat ze slechte ervaringen hadden.
Ik denk dat MSI nog niet helemaal klaar was met de BIOS implentatie van D.O.T in de MSI 875P Neo FIS2R.
Verwijderd
ik heb hetzelfde probleem trouwens.J0J0 schreef op 28 februari 2004 @ 22:22:
[...]
jep die had ik al geupdate maar toch...
ik kom er niet bij
ik start mn pc op (koude start) en direct is mn cpu 44 graden.
en hij gaat schomelen tussen de 46~47 graden idle.
is dit een msi bug ofzo? ik heb de orginele bios
Heb je al geprobeerd em een beetje over te clocken? Dat bord + de processor die jij hebt zijn wel goed overclock spul iig
@ Zeak:
Dat dot is ook maar rmml vindt ik. Heb het ook es een keer aangezet, toen ging ie van 3.0GHz naar 3.15GHz als ie het zwaar kreeg. Had meteen een freeze van de pc te pakken. Dus de FSB ging van 200MHz naar 210MHz. Heb kingston hyperx 433MHz Cas2 geheugen, dus ik dacht dat moet wel lukken. Niet dus!
Verwijderd
ik heb het goedkoopste kingston 3200 geheugen (2x256)BvK P4 schreef op 05 maart 2004 @ 19:48:
@ htschaap:
Heb je al geprobeerd em een beetje over te clocken? Dat bord + de processor die jij hebt zijn wel goed overclock spul iigAlleen weet ik niet wat voor geheugen je hebt...
@ Zeak:
Dat dot is ook maar rmml vindt ik. Heb het ook es een keer aangezet, toen ging ie van 3.0GHz naar 3.15GHz als ie het zwaar kreeg. Had meteen een freeze van de pc te pakken. Dus de FSB ging van 200MHz naar 210MHz. Heb kingston hyperx 433MHz Cas2 geheugen, dus ik dacht dat moet wel lukken. Niet dus!
en ik krijg mijn 3 ghz op 3,6 stabiel zonder aan de vcore te rommelen.
[ Voor 16% gewijzigd door BvK P4 op 05-03-2004 22:27 ]
P = Prescott 3,4Ghz compatiblehtschaap schreef op 03 maart 2004 @ 15:48:
Aangezien dit het MSI 865 ervaringen lijstje is:
Ik heb de MSI 865PE Neo2-PFS (damn wat zijn die toevoegingen irritant om te onthouden)
F = Fast Ethernet / Gigabit lan
I = FireWire
L = Lan
S = Serial ATA
R = Raid
SR = Serial ATA Raid
S2R = Dual Serial ATA Raid controllers (meestal southbridge + extra promise)
Verwijderd
ik snap er niks van, sisoft en cc geven beiden vage dingen aan.
Verwijderd
BvK P4 schreef op 06 maart 2004 @ 17:15:
Wat zeggen CPU-Z dan en WCPUID? Aida32 is er ook nog om het even te checken.
(HT, dus 2 proc's)
Niks dan normaal blijkt mij zo!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 18:46 . Reden: verkeerd geresized ]
[ Voor 6% gewijzigd door BvK P4 op 06-03-2004 23:20 ]
Verwijderd
dus misschien 2x 3000 mhz door de HT aan het rekenen ofzo
nog iets:
ik scoor een vcore van 1,5250V
graag zou ik deze op 1,5000 V hebben omdat deze volgens intel ideaal is.
maar de bios wil niet lager dan 1,5250V.
Hoe moet ik deze nog verder omlaag krijgen?
Dit topic is gesloten.
![]()