Toon posts:

MSI 865 (P/PE/G) 875P Neo [Ervaringen Deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.171 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

heb net maar ff een 865PE Neo2-PFISR bestelt. ik ga nu ff revieuws zoeken.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-05 13:19
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 21:59:
[...]

ja vergeten erbij te zetten, ik heb die fan al losgekoppeld en er zelf een 80mm fan op aangesloten. Alleen nu gaat Corecenter steeds flippen omdat hij steeds waarschuwt dat de fan 0 rpm draait, en 1 seconde erna weer 2000 en dan weer 0 enz. Jammer dat je die alarm niet kunt afzetten (je kan hem wel op 0rpm zetten het alarm, maar dat helpt dus niet :) )
Ik heb er helemaal geen fan meer op zitten, de heatsink wordt niet eens handwarm.
Er wordt alleen gekoeld dmv een tweetal intake fans voorin de kast en een (1) exhaust fan net boven de northbridge (achter de CPU zeg maar).

Ik denk zelfs dat ik de CPU zo passief kan koelen, maar da's een iets te grote gok.

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Hey Cocacola11, waar heb je em gekocht? en heb je nog een paar reviews kunnen vinden? Kan er zelf namelijk niets over vinden, behalve op forums dan :P Denk dat je wel een goeie keuze hebt gemaakt met dat bord. Vooral qua overclocken >:)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Verwijderd

BvK P4 schreef op 20 januari 2004 @ 23:26:
Hey Cocacola11, waar heb je em gekocht? en heb je nog een paar reviews kunnen vinden? Kan er zelf namelijk niets over vinden, behalve op forums dan :P Denk dat je wel een goeie keuze hebt gemaakt met dat bord. Vooral qua overclocken >:)
Ik heb hem besteld bij Empc als het goed is heb ik hem morgen en dan post ik wel mijn ervaring erbij. Voor 127 euro. www.empc.nl. Probeerde vandaag mijn oude omteruilen is nog niet gelukt moeilyke mensen :(

geen revieuws gevonden na 2 min was ik al moe ik ging maar ff tv kijken

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 18:54 ]

Verwijderd

hoi allemaal

morgen komt m`n nieuwe comp (wacht all 2 weken 8)7 op de laatste onderdelen)
heb het volgende besteld.

-P4 2,8 800 fsb
-geheugen kingston 2x512mb
-mobo msi 865pe neo2fisr
-vga asus 9600xt
-voeding zalman 400w
-hd seagate s-ata 120G
-nec 1300 dvd brander
-dvd rom Lg

heb dit forum een beetje gevolgd en kan niet wachten tot hij klaar is

goed systeempje of niet ??

we zullen zien 8)

ps: er staat een test op toms hardware

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 22:03 ]

• BvK P4
Ziet er heel netjes uit!! Heb er niks op aan te merken... Je kunt misschien nog voor een plextor dvdrom gaan ipv een lg :P Heb met die van LG geen ervaring, maar heb die plextor zelf en voldoet toppie.

Wat voor kingston heb je trouwens besteld? PC3200, PC3500 enzzz.

Verwijderd

hij heeft pc3200 geheugen besteld (is een maatje van me). Als alles goed gaat kan hij vanavond z'n systeem voor het eerst testen. Heb zelf bijna hetzelfde systeem dus ik ben wel benieuwd naar de resultaten van de benchmark's.

nu alleen nog een goeie casemod en hij is klaar :X O-)

• Domino
Ziet er goed uit, al had ik zelf geen LG dvd spelert gekocht.

Ben nogal fanatiek pioneer promo-boer ;).

Verwijderd

@domino: ik zag dat jij je nb fan er af gehaald hebt. heb je enig idee hoe warm de nb wordt?

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:46
Hey,

ik heb nieuwe parts gehaald en ik wil mn pc-tje graag overklokken.
Hier volgen de specs

MSI 865PE-LS
Bios 1.9
2x 256mb Kingston pc3200 valueram CL3
P4 2,6 800fsb
Coolermaster AeroLite aluminium
3neon koelers.
Maxtor 60gb 7200 rpm
Seagate 20,4gb 5400 rpm
HIS Excalibur 9600PRO 128mb

Ik wil graag mijn pc-tje overklokken naar 3ghz. Kunnen jullie me hiermee helpen??
Ik heb niet echt zoveel ervaring met oc

Hoor wel van jullie,

Rai

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• BvK P4
is dat de Neo2 versie van jou moederbord? Zoniet, dan is hij niet echt bedoeld voor overclocken. In mindere mate dan de Neo2 versie iig. Dat geheugen is volgens mij ook niet echt om over te clocken. Tenzij je natuurlijk een divider gebruikt... dan is alles mogelijk. Verder is de processor ook niet zo'n goeie overclocker geloof ik. Dan had je beter de 2.4GHz/2.8GHz versie kunnen nemen. Maar een FSB van 230MHz zou wel moeten lukken >:)

Succes

• Rainesh
haha,

ja ik zou eigelijk de 2,8 nemen maar ze zeiden dat de 2,6 heel makkelijk tot 3ghz overgeklokt kon worden. En ja, ik heb de Neo2 series.
Ik ga later wel Corsair TWINX halen, maar voorlopig maar ff met deze.
Er werd mij verteld dat ik mn geheugen op 266mhz moest zetten en daarna overklokken, hij zou dan eindigen rond de 400+ en dan zou mn systeem wel stabiel lopen. Klopt dit?

Groetjes

• Rainesh
Weet jullie misschien welke instellingen ik moet configureren om een stabiele snelheid van 3ghz te kunnen bereiken met mijn specs?

Nog iets,
ik kan mijn CPU Ratio niet veranderen, hij staat op "Locked" ik kan em helemaal niet veranderen...is dit van belang als ik mn pc wil overclocken?

[ Voor 39% gewijzigd door Rainesh op 24-01-2004 17:01 ]

• BvK P4
Als je het geheugen eerst op 266MHz zet, gebruik je een divider van 3:2. Als je dan gaat overclocken tot 200MHz van het geheugen, dan zit de processor op een FSB van 300MHz, en dat is net wat te hoog gegrepen lijkt mij... Ik stel voor dat je een divider gebruikt van 5:4. Dan zet je dus ik het begin je geheugen op 320MHz. Als je geheugen dan op 200MHz zou gaan lopen, dan loopt je processor op 250MHz, en dat is voor het eerste wel genoeg toch? :P

Het klopt dat je CPU locked is. Die is voor zover ik weet ook niet te unlocken. Er zijn wel versie die je kunt unlocken, maar vraag me niet waar je die kunt kopen... Op die manier clock je trouwens een AMD over voor zover ik weet en geen pentium 4. Je moet gewoon je FSB gaan verhogen met kleine stapjes en dan de stabiliteit testen met programma's.

Om het systeem stabiel te laten lopen zou ik DOT uitzetten in het bios. Performace mode voor het eerste op slow zetten en spread spectrum op disabled. Dat waren volgens mij de belangrijkste dingen wel ongeveer... Geheugen trouwens op SPD zetten. Wil dat niet stabiel lopen, dan handmatig in gaan voeren ;)

Succes!

Zou als ik jou was wel een beetje meer lezen over overclocken enzz, want je wilt straks ook geen kapot systeem hebben doordat je misschien instellingen verkeerd hebt gezet :)

[ Voor 8% gewijzigd door BvK P4 op 24-01-2004 17:43 ]

• Rainesh
Ik heb nu mn fsb op 209 kunnen zetten, maar wanneer ik windows opstart dan laat CoreCenter zien dat ie op 215 staat en op een snelheid van 2798mhz loopt.
Hij loopt nu wel stabiel.

Als ik mn Dram op Speed zet, dan zegt ie dat mn timing to tightley is:S
Ik zal wel mn DOT uitzetten, want nu staat ie op Colonel en Performance staat op Turbo:s

Met CPU-Z zag ik staan dat mn FSB:DRAM op 1:1 staat en frequency is 215,2mhz...

Kan je nog een link geven met het eerste gedeelte van MSI86P/PE/G Neo ervaringen.

Maar je hoort nog van me

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:28
Beste tweakers.. Ik heb een propleempje,

MSI NEO2 (duh :) )
P4 2.6HT (intel koeler standaard)
512mb Dane-Elec PC3200 (2x256mb) +kopere plaatjes erop
western digital 60 gig
Hercules 9600XT
Aopen Bigtower 360 Watt+ (7fans)
Digidoc5+ waaraan (7fans)

Nu is dus het probleem dat het niet overklokbaar is .. bij 210 fsb wordt het systeem al onstabiel en start het opnieuw op of loopt vast..
Ik dacht eerst dat dit aan het geheugen lag, dus heb ik hier koperen plaatjes opgezet (ze worden wel warmpies)
Maar dit mocht niet baten kon nog steeds niet voorbij 210fsb.
Toen las ik dat je de pci/agp kon vastzetten .. ik proberen 67/34 ofzo iets(zit aardig dicht bij standaard waarden 66/33) .. helpt ook niet. Nou hoorde ik iets over een divider maar in welk menu zit dat in de bios??

Kan iemand nog een andere oorzaak voor dit probleem bedenken? :? :'(

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
MSI 865PE NEO2 Pfisr

Intel P4 2.6C
Thermalright SP-94 koeler en een ys-tech 92mm fan 73M3 uur 18db2
2X 256Mb Geil golden dragon Pc4000 dual channel kit

CPU @ 3.46Ghz 13 x 266 Quad 1066
Mem @ DDR 533 cas 3-4-4-7 2.85v
temps 28 graden idle 36 graden load ( kamer temp. 20 graden )

Dit bordje draaid echt een stuk sneller dan mijn vorige asus P4P800 Deluxe bordje
CPU max 3.12Ghz 13 x 240 quad 960

ik ben zeer blij dat ik dit bordje toch gekocht heb na grote twijfel.

in sisoft haal 6112Mb/s en met de asus 5052 ff een boost van 20%

dit nieuwe bordje is zeker een aanrader voor de gene die al goed geheugen hebben of dit nog gaan kopen.

MSI heeft namelijk veel probs met oem geheugen.

Kingston, dane-elec en Infineon zijn naar mijn mening niet echt een goede keuze

Kijk eens uit naar Geil, corsair, OCZ en mushkin modules, ik weet het ze zijn duur :'(

kost wat maar dan heb je ook wat :9

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• BvK P4
Die MSI 865PE Neo2 PFISR lijkt mij ook een beul bord!! >:) Moest het ff kwijt :P

Verwijderd

Gaar.... kon me bordje niet meer terug brengen was telaat ermee :'(
nu ff doorgaan met deze neo 2 ls en binnekort maar die andere halen.
ik haal met me p4 2,8 met oem geheugen 3,6 Ghz 8)

• Rainesh
Ik heb met mijn 865PE Neo2-LS 3ghz gehaald en kon zelfs verder, maar ik moest eerst mn ramspeed lager zetten, namelijk op 266 en dan pas overklokken:S
Hij eindigde op 186.3
Maar nu loopt ie stabiel op 2,8ghz.

• BvK P4
@Original4u

Gewoon je geheugen in je bios lager zetten dan 400MHz... Dat houdt dan meestal wel in dat er een divider van 5:4 op zit dan. Dus dan zou je em van 400 naar 320MHz moeten zetten, en dan verder gaan met overclocken. Heb een paar posts naar boven ook al hierover iets gezegd.

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Op de neo2 PFisr zitten ook de beste condensatoren van dit moment de
Rubycon condensator.

deze zijn echt zeer stabiel je kunt ze herkennen aan de blauw met gouden behuizing met Rubycon er op.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• BvK P4
Mijn MSI 865PE Neo2 FIS2R is gaar... Kom m'n bios niet meer in... Nu hoop ik dat als ik mijn huidige bord RMA doe, ook een Neo2 PFISR krijg omdat die andere niet eens meer bij mijn leverancier op de site staan... Zou dat kunnen of bestellen ze die oude dan weer? Heb mijnes destijds gekocht voor dikke 177euro, terwijl die PFISR nu 128euro kost... Zouden ze me dan dat nieuwere bord geven (als ik dat ook wil, en ik wil wel >:) ) of gaan ze zonder pardon dat oudere bord bestellen?

• Domino
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 12:08:
@domino: ik zag dat jij je nb fan er af gehaald hebt. heb je enig idee hoe warm de nb wordt?
Ik gok een graad of 30-35.

• Domino
original4u schreef op 24 januari 2004 @ 20:48:
Beste tweakers.. Ik heb een propleempje,

MSI NEO2 (duh :) )
western digital 60 gig
Hercules 9600XT

Nu is dus het probleem dat het niet overklokbaar is .. bij 210 fsb wordt het systeem al onstabiel en start het opnieuw op of loopt vast..
Ik dacht eerst dat dit aan het geheugen lag, dus heb ik hier koperen plaatjes opgezet (ze worden wel warmpies)
Maar dit mocht niet baten kon nog steeds niet voorbij 210fsb.
Toen las ik dat je de pci/agp kon vastzetten .. ik proberen 67/34 ofzo iets(zit aardig dicht bij standaard waarden 66/33) .. helpt ook niet. Nou hoorde ik iets over een divider maar in welk menu zit dat in de bios??

Kan iemand nog een andere oorzaak voor dit probleem bedenken? :? :'(
vDimm?
vCore?
Tempratuur?

Wat voor chips zitten er eigenlijk op die Dane Elec modules?

Verwijderd

Hoi FF een vraagje ik heb een mobo 875P FI2SR met het geheugen van corsair 256MB A 3200LL.

Ik zou graag willen weten hoe ik de verhouding van 4:5 naar een lagere kan zetten, zodat ik ijn cpu nog hoger kan klokken. ik heb hierboven al er wat over B) gelezen, maar wordt er niet echt wegwijs van ik heb bijna alles geprobeerd maar kan het niet vinden.

Oh ja 2e vraag op de site van corsair staat dat de latency 2-3-2-6 moet zijn maar dan boot ie niet op XP wel op 2-3-3-6. danwel tevens overgeklokt met een fsb 157.

Thnx

• Domino
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 13:34:
Hoi FF een vraagje ik heb een mobo 875P FI2SR met het geheugen van corsair 256MB A 3200LL.

Ik zou graag willen weten hoe ik de verhouding van 4:5 naar een lagere kan zetten, zodat ik ijn cpu nog hoger kan klokken. ik heb hierboven al er wat over B) gelezen, maar wordt er niet echt wegwijs van ik heb bijna alles geprobeerd maar kan het niet vinden.

Oh ja 2e vraag op de site van corsair staat dat de latency 2-3-2-6 moet zijn maar dan boot ie niet op XP wel op 2-3-3-6. danwel tevens overgeklokt met een fsb 157.

Thnx
Het is eigelijk heel simpel : Zet je mem speed op DDR266.
Dan heb je een verhouding van 2:3 (mem:FSB).

Verwijderd

Hoi thnx voor je snelle reactie maar als ik dat doe geeft ie aan in cpuz verhouding 1:1? humm.

_/-\o_

• original4u
Heb mn bios v1.7 geupdate naar versie 1.9 en nu staat de fsb standaard op 205 in plaats van 200 waardoor m'n 2.6ghz op 2667Mhz komt.. iemand daar meer ervaring mee?

Thx voor de vorige replies ;) ga nu proberen of ik verder kan overklokken... 205 is in ieder geval wel stabiel..

• original4u
kan nog niet verder komen dan 210 fsb ... hier mijn bios menu

Performance mode............................ Slow
CPU Ratio Selection............................... Locked
Dram Frequency................................. Auto
Spread spectrum............................... Disabled
Adjust CPU bus Clock(Mhz)................ 215 (default 200)
DDR Clock (Mhz)................................ 430 (default 400)
Adjust AGP/PCI Clock(Mhz)................... 67.01/33.50
CPU Vcore Adjust................................ No
CPU Vcore......................................... 1.5250
DDR Power Voltage.......................... 2.50V
AGP Power Voltage......................... 1.50V

.............................................................................................
MSI NEO2 (duh )
western digital 60 gig
Hercules 9600XT
temperatuur processor in bios 46 Graden
...................................................................................................

Zoals je ziet stijgt de DDR Clock met 30 mhz als ik de fsb op 115 zet, hoe kan ik die op 400 houden zoals bij 200fsb? want hij is doorzichtig en kan er niks mee doen... Iemand ? ;(

[ Voor 41% gewijzigd door original4u op 25-01-2004 19:12 ]

• Domino
Als je nu de vDimm naar 2.7 zet?

• Rainesh
@original4u

na heel veel uitproberen heb ik mn pc stabiel kunnen laten lopen op 3ghz (default 2,6)

Je moet eerst je DRAM op 400 zetten (aangezien je koperen plaatjes hebt) of op 333. Daarna rustig in stapjes overklokken, je moet ook je CPUCORE iets hoger zetten, probeer 1.5625 ofzo Daarna moet je steeds met stapjes kijken of ie stabiel loopt en uiteindelijk kan je ook de performance-mode iets hoger zetten. Bij mij loopt ie op Turbo en hij loopt lekker.

Ik hoor wel van je.

Rai

PS je cpu-temp is wel btje hoog..bij mij was ie op 3ghz 36C :|

[ Voor 8% gewijzigd door Rainesh op 26-01-2004 10:04 ]

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-04 01:07

PcManiaxx

ondertitel duh

Ik heb nu een MSI Neo 2 fisr2 865PE mobo, lekker dingetje.
Ik draai nu alles gewoon 1:1. Maar ik krijg mijn 2.8 ghz maar niet stabiel op 3.3 ghz. Dit kan veel hoger lijkt mij. Kan ik in de bios gewoon op 333mhz zetten? Blijft de kloksnelheid dan eigenlijk nog steeds hetzelfde? Voor specs zie onder.

Help me alsjeblieft, ik heb hier zelf een 2.6 @ 3.6 gezien ofzo. Die van mij moet veel hoger kunnen. Wat zal ik allemaal instellen.

Performance mode: Turbo
Spread Spectrum: disabled.
Verder standaard voltages.

Wat ik verder ook niet snap is dat als ik het op 333 mhz zet, dan wordt het toch 166 x multiplier 14 = 2324mhz? Wie kan mij dit ook ff uitleggen? ;)

[ Voor 13% gewijzigd door PcManiaxx op 26-01-2004 15:00 ]

• Domino
Nee, in de handleiding staat dat de Neo2 borden een ascynchrone bus toestaan (net als elk ander fatsoenlijk bord trouwens). De 333 MHz zal dan ook alleen de geheugensnelheid beperken. Hiermee stel je dus de 4:5 divider in. Zelfde verhaal gaat voor 266 MHz, dat is de 2:3 divider.

De FSB is los in te stellen in stappen van 1 MHz. Let er wel op dat je de snelheid van het geheugen weer opschroefd.

Lees ook eens deel 1 door voor nuttige info.

• PcManiaxx
  • Laatst online: 13-04 01:07

PcManiaxx

ondertitel duh

Het is dus niet gelukt, wat een gekut zeg. Ik zet het netjes op 333 mhz, ik verhoog in kleine stapjes, maar steeds boot ie op de een of andere manier dan weer niet. Ik opnieuw opstarten, doet ie het weer wel. Ik begin er niet meer aan!
Ik heb het gewoon weer op 1:1 gezet @ 3.2 GHZ.

Kan iemand mij trouwens vertellen of het echt wat scheelt met die Performance mode? Ik heb em nu op Turbo staan, misschien is dat de reden waarom ie niet hoger wilt klokken dan 3.2 ghz?

Iemand die meegemaakt? Als je het op Slow zet, zal het dan beter gaan?

• BvK P4
Je geheugen zou iig hoger kunnen clocken... Andere onderdelen kunnen nog steeds je overclock snelheid bepalen. Turbo houdt gewoon in dat de timings weer iets strakker gezet worden. Zet je het op slow, dan zijn de timings weer iets minder strak... Turbo levert ongeveer 5% winst op in snelheid... Denk aan benchmarks, games enzz

• Domino
Niet zo snel opgeven.

Zet de performance eens op SLOW, vDimm naar minimaal 2.7 volt.
En dan opnieuw proberen.

Verwijderd

:? Bij het instellen van de mzh in de bios staat er onder ook cpu/vga verhouding ofzo deze kan je verhogen of verlagen? Wat is hier de specifieke nut van? Ik hb nl het idee dat als ik mijn mzh op 157 zet mijn videokaart beter loopt dan op 159.

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:50
Ga vandaag een 865PE-FPS halen, maar twijfel nog welk geheugen ik zou pakken. Ik hoef niet zo extreem te overklokken (ik kan de 5:4 divider nog altijd gebruiken), dus wil ik gewoon PC3200 modules, voor mijn part op CL2.5

Dan komen er twee in aanmerking - 512 MB van Corsair of 512 MB van Twinmos, beide CL2.5, de Twinmos een tientje goedkoper. Wat zijn jullie ervaringen met dit standaard PC3200 geheugen op dit bord?

Verwijderd

ik heb een 865 neo2 FIS2R met 2x 512mb twinmos. Werkt goed, moet alleen opletten dat je de CH5 chippies van winbond er op hebt zitten (heb ik dus wel). Deze schijnen een heel stuk beter te zijn als die met de chippies van twinmos zelf. hier is een draadje over, weet alleen zo snel even niet meer waar ik het gezien had en aangezien ik nu op mijn werk zit kan ik ook even niet zoeken (helaas).

• original4u
Het overklocken is inmiddels gelukt loopt nu op +-2900 mhz in plaats van 2600 moet nog wel hoger kunnen maar ben pas een uurtje bezig met verhogen..

Het verhogen van de volt van m'n ddr reepjes bracht de uitkomst lopen nu op 2.60 volt in plaats van 2.50

Vraagje >> heb m'n twinmos reepjes op cas 3 gezet in plaats van 2.5 wat ze stonden en kan daardoor overklocken.. geheugen staat nu op 445 cas 3 in plaats van 400mhz cas 2.5
betekent dit dat het nu sneller is als 400 cas 2.5? :9~

• Domino
original4u schreef op 28 januari 2004 @ 17:21:
Het overklocken is inmiddels gelukt loopt nu op +-2900 mhz in plaats van 2600 moet nog wel hoger kunnen maar ben pas een uurtje bezig met verhogen..

Het verhogen van de volt van m'n ddr reepjes bracht de uitkomst lopen nu op 2.60 volt in plaats van 2.50

Vraagje >> heb m'n twinmos reepjes op cas 3 gezet in plaats van 2.5 wat ze stonden en kan daardoor overklocken.. geheugen staat nu op 445 cas 3 in plaats van 400mhz cas 2.5
betekent dit dat het nu sneller is als 400 cas 2.5? :9~
CAS latency is de waarde die het geheugen nodig heeft om een bepaald geheugenadres te raadplegen, gemeten in clockcycles. CAS 2.5 is dus in principe sneller als CAS 3, maar aangezien bij jouw nu de clockcyles korter duren maakt het weinig uit.

Naar mijn mening kun je beter de FSB met 5% o/c'en als de timings van je geheugen strakker zetten.

Anyhow, op mijn Twinmos modules zit een sticker wat aangeeft dat ze het best draaien op een voltage van 2.7, wellicht kunnen ze dan nog hoger.

Verwijderd

wie heeft de bios versie 1.7 al?
ik heb hem al een weekie en ik heb geen last meer van dat ik steeds me usb app stekker eruit en weer erin testoppen. :7

• Domino
Waarom is de nieuwere P-versie goedkoper als de 'oude' FIS2R?
MSI 865PE NEO2 PFISR Gigabit LAN S-ATA Raid Prescott Support 124,00
MSI 875P NEO-FIS2R LAN S-ATA DDR400 Raid Dual Channel 167,00
[/edit]
Ik zie het al, de promise RAID is vervangen door VIA, en De intel Gb NIC is vervagen door een realtek (dus geen CSA :r ).

[ Voor 26% gewijzigd door Domino op 01-02-2004 10:09 ]

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 10:39

LopeZ

Too much is never enough

Ik heb sinds kort een MSI PT8 Neo LSR, nu dacht ik daar met mijn oude P4 1.6 Northwood mee op te fokken maar ik loop tegen een probleem:
In de bios kan ik, doordat m'n cpu een 100\400mhz fsb heeft, niet hoger overclocken dan 132/533 ?! Doordat ik dus een 100/400mhz fsb heb ben ik niet "gemachtigd" om dus hoger te selecteren dan 132/400 :(
Ik weet dat mijn cpu met gemak de 150/600 aan kan maar mijn bord weigert dus.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand een omweg?

Corecell heb ik geprobeerd maar vind het een bagger programma eerlijk gezegd.

• BvK P4
Hoeveel SATA aansluitingen het het PFISR moederbord trouwens? Ik dacht dat het er 4 waren omdat er 2 aansluitingen waren met de geintegreerde intel bridge en 2 met de via. Maar als ik een plaatje bekijk op de site van msi kan ik maar 2 poorten vinden :? Iemand die mij het verlossende antwoord kan geven?

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:38
LopeZ schreef op 01 februari 2004 @ 17:29:
Ik heb sinds kort een MSI PT8 Neo LSR, nu dacht ik daar met mijn oude P4 1.6 Northwood mee op te fokken maar ik loop tegen een probleem:
In de bios kan ik, doordat m'n cpu een 100\400mhz fsb heeft, niet hoger overclocken dan 132/533 ?! Doordat ik dus een 100/400mhz fsb heb ben ik niet "gemachtigd" om dus hoger te selecteren dan 132/400 :(
Ik weet dat mijn cpu met gemak de 150/600 aan kan maar mijn bord weigert dus.

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand een omweg?

Corecell heb ik geprobeerd maar vind het een bagger programma eerlijk gezegd.
Dit board heeft een totaal andere chipset :/ Deze hoor hier echt niet thuis ;)
Tipje; Je heb een Via chipset ;)

FF iets naders: Ik heb een coldboot probleem met mijn MSI 875P Neo FIS2R ( [rml][ Mobo] Coldboot problemen (MSI 875P Neo FIS2R)[/rml] ) wil iemand a.u.b. posten als je een antwoord op me probleem heb :?

[ Voor 15% gewijzigd door XoReP op 05-02-2004 23:54 ]

• Domino
BvK P4 schreef op 05 februari 2004 @ 23:44:
Hoeveel SATA aansluitingen het het PFISR moederbord trouwens? Ik dacht dat het er 4 waren omdat er 2 aansluitingen waren met de geintegreerde intel bridge en 2 met de via. Maar als ik een plaatje bekijk op de site van msi kan ik maar 2 poorten vinden :? Iemand die mij het verlossende antwoord kan geven?
Dat komt omdat het plaatje niet klopt, het is een van de volgende modellen :

• 865PE Neo2-PS
[Standard Version, Serial ATA]
• 865PE Neo2-PLS
[10/100 LAN, Serial ATA]
• 865PE Neo2-PFS
[Gb LAN, Serial ATA]

Al je goed kijkt zie je wel de aansluitingen voor de twee extra S-ATA aansluitingen.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/0J534JZD287/picserver.jpeg

Nummer 1 is de plek voor de extra S-ATA RAID controller.
2 zijn de fysieke S-ATA aansluitingen.
3 is de extra P-ATA RAID aansluiting.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 10:39

LopeZ

Too much is never enough

ZaeK schreef op 05 februari 2004 @ 23:51:
[...]

Dit board heeft een totaal andere chipset :/ Deze hoor hier echt niet thuis ;)
Tipje; Je heb een Via chipset ;)
Dat weet ik (ik weet wel wat ik koop) maar misschien hebben de andere P4 Neo's dat ook en was er een omweg :)

• Rainesh
IK heb vraagje,

ik heb een MSI 865PE Neo2-LS, 512mb, 2,6ghz etc en ik heb CoreCenter van MSI op mn pc staan, wanneer ik een (zware) programmaatje draai of een spel speel (zoals NFS Underground) dan zie ik dat mn temp van mn cpu van 32C naar 46 ofzo stijgt. Hoort dat? Want het baart me beetje zorgen dat mn cpu-temp zo hoog wordt. Nadat ik zeg maar weer gwn normaal windows draai enzo dan daalt mn temp weer naar 32C

Ik hoor wel van jullie,

Rai

• BvK P4
46 graden is ECHT NIET hoog hoor. Ga maar es prime95 draaien en dan de torture test, kijken wat er dan gebeurt. Mijn 3.0GHz wordt idle al 40 graden en stressed ongeveer 60 graden. Dit is dan wel met de boxed cooler hè >:)

• Domino
Rainesh schreef op 06 februari 2004 @ 14:46:
IK heb vraagje,

ik heb een MSI 865PE Neo2-LS, 512mb, 2,6ghz etc en ik heb CoreCenter van MSI op mn pc staan, wanneer ik een (zware) programmaatje draai of een spel speel (zoals NFS Underground) dan zie ik dat mn temp van mn cpu van 32C naar 46 ofzo stijgt. Hoort dat? Want het baart me beetje zorgen dat mn cpu-temp zo hoog wordt. Nadat ik zeg maar weer gwn normaal windows draai enzo dan daalt mn temp weer naar 32C

Ik hoor wel van jullie,

Rai
Heb je uberhaupt wel door hoe een PC (en CPU in het bijzonder) werkt? Is niet vervelend bedoeld ofzo, maar dit is toch wel erg basic.

• Rainesh
Jawel, maar mn vorige cpu die steeg helemaal niet, die bleef gwn zelfde temp. Haha, maar ik weet nu wel dat ik me geen zorgen hoef te maken. :)
Denk wel dat ik binnenkort een Zalman koeler ga halen:D

• XoReP
Ik heb mijn board net geruild omdat hij dus boot probs had en ik heb nu zelfs de allenieuwste versie van de 875P Neo FIS2R met D.O.T. :9

• BvK P4
het houdt niet over met de reacties... :P

Kunnen de mensen die een MSI 865PE Neo2-PFISR bord hebben gekocht hun bevindingen posten? Ben er namelijk wel in geïnteresseerd >:) omdat ik m'n MSI 865PE Neo2-FIS2R bord moet RMA'en. Alvast bedankt!!

Verwijderd

@ bvk p4: Waarom is jouw mobo rma gegaan?

Ik heb nergens problemen mee met mijn MSI 865 PE NEO2 FIS2R. Zelfs met de combinatie met Twinmos geheugen (wat schijnbaar nogal kritisch is).

Ook met OC-en geen probleem. P4 2.8 @ 3.29 8) (wel andere divider ;) ) gecombineerd met een ASUS Radeon 9600XT 500/300 @ 576/349 :*)

• BvK P4
Doe mijn bord RMA omdat ik niet meer in het bios kan komen, wat wel handig is als je later es wilt overclocken :P

Verwijderd

hoi allemaal

heb het systeem nu +- 3 weken draaien en geen problemen

OC gaat ook prima 2.8@3.2Ghz

vga ook OC op 550/330

• BvK P4
Netjes! Welke bios versie gebruik je? Heb je de A versie van dat kingston geheugen?

Verwijderd

@BvK p4: kreon gebruikt (tot nog toe) bios versie1.5.

Bij mij is mijn systeem helaas niet zo stabiel als ik gehoopt had. Ik heb waarschijnlijk toch een probleem met mijn Twinmos (2 * 512mb met winbond CH5 chippies) geheugen. Systeem is niet altijd stabiel tijdens online gamen :'( en daarbij maakt het niet uit of het OC-ed is of niet. Zat eigenlijk aan een temperatuur probleem te denken, maar het zou ook het geheugen kunnen zijn (of een combinatie daarvan) maar ik ben nog aan het testen.

• BvK P4
Geeft memtest86 ook errors? Hoe heet wordt jou CPU dan? Mijnes wordt maximaal 65 graden als de kamer waarin ik zit ook een lkkr temperatuurtje heeft. Dit is dan met Prime95 behaald, andere programma's krijgen de CPU niet zo heet als Prime.
Het zou misschien wel aan het geheugen kunnen liggen... Welke bios gebruik je? Timings van het geheugen misschien te strak? DOT staat aan? Spread Spectrum wel op disabled? Hoop dat je hiermee verder komt.

Verwijderd

Memtest geeft alleen errors als ik hem heel de nacht aan laat staan, en dan meestal in een paar runs, 1e fout na bv2 uur ergens in run 15 oid. Afgelopen nacht na 8 1/2 uur 880 errors, maar geen in de eerste 15 runs en geen na run 29 (van de 55!!!) |:( . Timings staan standaard cas 2.5 (ga ik misschien nog eens proberen op cas3)

Temperaturen komen bij memtest (na een nacht met koelers op halve kracht) niet boven de 54 graden voor de cpu.

Verder spread spectrum uit, dot uit, preformance mode slow, bios 1.9.

vond het alleen raar dat memtest niet altijd errors geeft, en ook niet telkens dezelfde (plaats). Meestal allen test 4 (veel) en heel soms een in een andere test. 8)7

• BvK P4
Zijn teveel errors in je geheugen. Dan krijg je vooral bij programma's die meer geheugen nemen fouten. Probeer es 1 van de 2 reepjes eruit te halen om zo erachter te komen welke module kapot is. Beide kunnen natuurlijk ook kapot zijn. Of probeer es ander geheugen. Denk dat daarmee wel je probleem opgelost zou zijn.
Je kunt ook es kijken wat er gebeurt als je veel programma's aanzet, zoals dvd-divx converteren + antivirus scannen + games + andere zware programma's die veel geheugen innemen.
Bij welke hoeveelheid MB krijg je vooral fouten in memtest? Had ook es een module die fouten gaf in 200mb ongeveer. Zolang die 200mb niet werd gebruikt was er niets aan de hand, maar kwam ik wel op/over die 200mb, kwamen de problemen.

Bios instellingen staan iig wel goed :Y)

Succes

[ Voor 5% gewijzigd door BvK P4 op 21-02-2004 23:30 ]

Verwijderd

hoi

is kingston value ram kvr 400x64c25/512 (2x natuurlijk)

bios versie is 3.31a

dram rf op 333
cpu 230 mhz
ddr clock 460

vga nu op 567/342 :+

Verwijderd

sorry is bois versie 1.5 :D

vga iets terug gezet kreeg artaff bij 3dmark03 :'(

score zonder artaff 4165
en score bij aqua mark 35.104

goede score?????

hoor het wel

Verwijderd

heeft er iemand op dit forum het msi 865pe neo 2 ls mobo, in combinatie met 2x512mb twinmos twinx (matched dual kit)???

zo ja, werkt dit, is dit compatibel, stabiel?!?

graag jullie meningen, ervaringen, ideeen, ondervindingen, problemen, ...?

alvast bedankt, want ben echt benieuwd, wil me namelijk zo snel mogelijk dit setje geheugen aanschaffen!!!

mvg,

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
kheb net een msi 865pe pfisr aangeschaft en heb meen ik ergens zien staan dat een p4 met een fsb van 400 niet wil lopen met geheugen sneller dan pc2100.

Heb nl ook GeiL pc3500 gekocht vandaar....overigens die 1,8 gig p4 is een tussenstapje :P geld hehe

specs

• Domino

• J0J0
Hij loopt BTW wel maar dan op ddr266... IK WIL EEN NIEUWE PROC :9 :Y)

specs

• J0J0
Rainesh schreef op 26 januari 2004 @ 10:02:
@original4u

na heel veel uitproberen heb ik mn pc stabiel kunnen laten lopen op 3ghz (default 2,6)

Je moet eerst je DRAM op 400 zetten (aangezien je koperen plaatjes hebt) of op 333. Daarna rustig in stapjes overklokken, je moet ook je CPUCORE iets hoger zetten, probeer 1.5625 ofzo Daarna moet je steeds met stapjes kijken of ie stabiel loopt en uiteindelijk kan je ook de performance-mode iets hoger zetten. Bij mij loopt ie op Turbo en hij loopt lekker.

Ik hoor wel van je.

Rai

PS je cpu-temp is wel btje hoog..bij mij was ie op 3ghz 36C :|
Heh 36C
Met mijn zalman cpns7000alcu wordt mijn p4 1,8 44C niet oc'Ed 8)7 8)7 8)7

specs

• BvK P4
Heb net MOHAA ff geïnstalleerd, en wat staat er bij de processor snelheid...?? -1283MHZ |:( Dus hij loopt in de -!!! Vet vreemd. Hij zou op 3.0GHz moeten staan

• J0J0
BvK P4 schreef op 27 februari 2004 @ 15:38:
Heb net MOHAA ff geïnstalleerd, en wat staat er bij de processor snelheid...?? -1283MHZ |:( Dus hij loopt in de -!!! Vet vreemd. Hij zou op 3.0GHz moeten staan
moh is ook gewoon gaar... die zegt dat ik een p3 heb :? 8)7

specs

Verwijderd

off topic: kunnen jullie mooi van mohaa versie ruilen })

• J0J0
tssssss 'ketel :+

specs

• J0J0
kheb dus zoals eerder vermeld een msi 865pe pfisr

en daarop een p4 1,8 met een zalman 7000 alcu

als ik dan bijv 's morgens de pc opstart en het bios in ga is de cpu al 44 graden
en loopt wel op tot 45-46 graden, schommelt...

Is het niet vreemd dat de proc al meteen 44 graden is, deze moet toch ook opwarmen vanuit kamertemp. ? :?

specs

Verwijderd

J0J0 schreef op 28 februari 2004 @ 13:47:
kheb dus zoals eerder vermeld een msi 865pe pfisr

en daarop een p4 1,8 met een zalman 7000 alcu

als ik dan bijv 's morgens de pc opstart en het bios in ga is de cpu al 44 graden
en loopt wel op tot 45-46 graden, schommelt...

Is het niet vreemd dat de proc al meteen 44 graden is, deze moet toch ook opwarmen vanuit kamertemp. ? :?
Dat zou inderdaad wel moeten, ik en mn broertjes pc hebben dat wel.
die begin(t)nen bij de 20 graden en lopen langzaam door naar de 37 graden ofzo.
stressed natuurlijk wel mee, ik heb zelf de boxed cooler en mn brother ook.
koelpast :?

• J0J0
Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 20:11:
[...]

Dat zou inderdaad wel moeten, ik en mn broertjes pc hebben dat wel.
die begin(t)nen bij de 20 graden en lopen langzaam door naar de 37 graden ofzo.
stressed natuurlijk wel mee, ik heb zelf de boxed cooler en mn brother ook.
koelpast :?
er zit koelpasta op ja... vind het maar een beetje vreemd :X

specs

Verwijderd

J0J0 schreef op 28 februari 2004 @ 20:56:
[...]

er zit koelpasta op ja... vind het maar een beetje vreemd :X
en wat scoorde je met de boxed koeling?

• J0J0
mja dat weet ik niet ik had eerst een oem computer en heb nu een deel onderdelen nieuw gekocht en kan nu dus wel temps uitlezen.... geen boxed cooler dus.

specs

Verwijderd

J0J0 schreef op 28 februari 2004 @ 22:11:
mja dat weet ik niet ik had eerst een oem computer en heb nu een deel onderdelen nieuw gekocht en kan nu dus wel temps uitlezen.... geen boxed cooler dus.
bios update?

• J0J0
jep die had ik al geupdate maar toch...

ik kom er niet bij 8)7

specs

• Bartjeee
  • Niet online
Ik had een vraagje over de MSI 875P Neo-FIS2R. In de ICH5 R zit een raid 0 functie. Is het mogelijk dat ik de ICH5 R gebruik om twee schijven in raid 0 te hangen ( sneller als de promise 20378 ) En dan aan de promise gewoon een opslag schijfje hang. Die hoeft toch niet zo snel te zijn. Is dit mogelijk ?

• Domino
Natuurlijk, de promise is ook heel goed te gebruiken als extra IDE controller in de vorm van JBOD. Heb ik zelf ook.

Overigens is de promise naar mijn idee ietsjes sneller (maar wel verwaarloosbaar), het enige nadeel van die controller is dan ook dat de PCI bus niet ontzien wordt.

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09-2025

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Ik kon vroeger met mijn 865pe fis2r mijn 2.6 800 op 3.3 ghz krijgen. Ik draaide met het 1.3 bios. Redelijk stabiel, best snel, maar toch had ik altijd al problemen met de herkenning van mijn gigabit netwerkkaart onder win2000 en af en toe ook onder xp, dus nieuwste bios erop die dat zou fixen.... Sinds ik dat laatste bios erop heb, heb ik niets dan problemen.

Oc'en wil amper tot 2.8, En mijn winblows heeft het al een aantal keer begeven. Dit is de grootste boutplank die ik ooit gehad heb, ik raad hem dan ook iedereen af. Ik ben aan het wachten tot mijn p4c800-e deluxe binnen is, dan mag deze de schroothoop op wat mij betreft. MSI heeft voor mij echt afgedaan :(

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

• Domino
Niks houdt je tegen een ouder BIOS te proberen.

Verwijderd

Evil_ivanhoe schreef op 01 maart 2004 @ 15:39:
Ik kon vroeger met mijn 865pe fis2r mijn 2.6 800 op 3.3 ghz krijgen. Ik draaide met het 1.3 bios. Redelijk stabiel, best snel, maar toch had ik altijd al problemen met de herkenning van mijn gigabit netwerkkaart onder win2000 en af en toe ook onder xp, dus nieuwste bios erop die dat zou fixen.... Sinds ik dat laatste bios erop heb, heb ik niets dan problemen.

Oc'en wil amper tot 2.8, En mijn winblows heeft het al een aantal keer begeven. Dit is de grootste boutplank die ik ooit gehad heb, ik raad hem dan ook iedereen af. Ik ben aan het wachten tot mijn p4c800-e deluxe binnen is, dan mag deze de schroothoop op wat mij betreft. MSI heeft voor mij echt afgedaan :(
waarom een Asus kopen als je een prima MSI mobo hebt?
ga eens naar Tom''s Hardware Guide
de MSI is bijna overal het snelste op standaard performance.
En waarom een nieuwere bios gebruiken als de oudere beter werkt?

• hschaap
  • Laatst online: 28-09-2019
Aangezien dit het MSI 865 ervaringen lijstje is:
Ik heb de MSI 865PE Neo2-PFS (damn wat zijn die toevoegingen irritant om te onthouden) een aantal weken tesamen met een P4 2,8Ghz 800FSB Northwood.

Dit is al het 4de MSI moederbord dat ik heb gehad en het bevalt me steeds beter, wat mij betreft streeft MSI ASUS voorbij, want toevallig heb ik alleen nog maar problemen meegemaakt met ASUS en niet met MSI, maar dat zegt allemaal niks natuurlijk.
Voor een standaard gebruiker is de MSI 865 serie meer dan voldoende. Ik ben er nog niet aan toegekomen om te Photoshoppen en 3D renderen, maar ik heb al wel audio gerendered en DVD's geripped naar Divx. Het jammere is dat ik alleen maar vergelijkingsmateriaal heb van een MSI 845D met Celeron 1,7 GHZ.
Het audio renderen in Adobe Audition gaat nu bijna 2 keer zo snel als met de celeron met MSI 845. Het zegt niet veel over het mobo, maar ik wilde het gewoon even kwijt.
Ik heb verder geen problemen gehad, ik heb nu een Zalman CNPS7000a-AlCu die de CPU moet koelen, en doordat ie geen northbridge koeler heeft (ook niet nodig want ik doe niet aan OC-en) is ie lekker stil. Het meeste geluid komt nu van mijn HD's.
Ik kan met trots zeggen dat ik blij ben met mijn aankoop en vind de slechte ervaringen van een aantal gebruikers niet genoeg reden om af te zien van dit mobo, omdat dat bij elk mobo gebeurd. Als je niet overclockt hoef je je in ieder geval nergens zorgen om te maken.

Ik vind alleen wel vreemd dat verschillende reviews zeggen dat het een goed en snel mobo is en dat Computerland in Den Haag hem dan uit het assortiment haalt omdat ze slechte ervaringen hadden.

• XoReP
Ik heb een tijdje terug me mobo geruild en had de nieuwste met D.O.T terug gekregen >:) Opzich werkt dat lekker alleen werken spellen zoals CS daar niet lekker mee (vreemde lags telkens) en ook was me compie gewoon niet super stable. Nu heb ik D.O.T uitgezet en al me problemen zijn verholpen lijkt wel :)

Ik denk dat MSI nog niet helemaal klaar was met de BIOS implentatie van D.O.T in de MSI 875P Neo FIS2R.

Verwijderd

J0J0 schreef op 28 februari 2004 @ 22:22:
[...]

jep die had ik al geupdate maar toch...

ik kom er niet bij 8)7
ik heb hetzelfde probleem trouwens.
ik start mn pc op (koude start) en direct is mn cpu 44 graden.
en hij gaat schomelen tussen de 46~47 graden idle.

is dit een msi bug ofzo? ik heb de orginele bios :) zal wel 1.3 zijn

• BvK P4
@ htschaap:

Heb je al geprobeerd em een beetje over te clocken? Dat bord + de processor die jij hebt zijn wel goed overclock spul iig >:) Alleen weet ik niet wat voor geheugen je hebt...

@ Zeak:

Dat dot is ook maar rmml vindt ik. Heb het ook es een keer aangezet, toen ging ie van 3.0GHz naar 3.15GHz als ie het zwaar kreeg. Had meteen een freeze van de pc te pakken. Dus de FSB ging van 200MHz naar 210MHz. Heb kingston hyperx 433MHz Cas2 geheugen, dus ik dacht dat moet wel lukken. Niet dus!

Verwijderd

BvK P4 schreef op 05 maart 2004 @ 19:48:
@ htschaap:

Heb je al geprobeerd em een beetje over te clocken? Dat bord + de processor die jij hebt zijn wel goed overclock spul iig >:) Alleen weet ik niet wat voor geheugen je hebt...

@ Zeak:

Dat dot is ook maar rmml vindt ik. Heb het ook es een keer aangezet, toen ging ie van 3.0GHz naar 3.15GHz als ie het zwaar kreeg. Had meteen een freeze van de pc te pakken. Dus de FSB ging van 200MHz naar 210MHz. Heb kingston hyperx 433MHz Cas2 geheugen, dus ik dacht dat moet wel lukken. Niet dus!
ik heb het goedkoopste kingston 3200 geheugen (2x256)
en ik krijg mijn 3 ghz op 3,6 stabiel zonder aan de vcore te rommelen.

• BvK P4
Maar dan heb je wel een geheugen divider ingesteld neem ik aan? Anders zou je geheugen op 480MHz moeten lopen >:) Daarvoor heb je een hoog voltage, en winbond bh5 chips voor nodig :P of heb je die ook? weet namelijk niet wat er op jou geheugen zit... Mooie OC btw :7

[ Voor 16% gewijzigd door BvK P4 op 05-03-2004 22:27 ]

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:35
htschaap schreef op 03 maart 2004 @ 15:48:
Aangezien dit het MSI 865 ervaringen lijstje is:
Ik heb de MSI 865PE Neo2-PFS (damn wat zijn die toevoegingen irritant om te onthouden)
P = Prescott 3,4Ghz compatible
F = Fast Ethernet / Gigabit lan
I = FireWire
L = Lan
S = Serial ATA
R = Raid
SR = Serial ATA Raid
S2R = Dual Serial ATA Raid controllers (meestal southbridge + extra promise)

Verwijderd

En hoe vinden jullie deze?
Tijdens een full-load test van SiSoft Sandra.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~groo5876/naamloos.JPG%20+%20http://home.planet.nl/~groo5876/naamloos.JPG

of zal CoreCenter aan het flippen zijn 8)7

• BvK P4
Hoop voor je dat core center niet gelijk heeft... Zie dat jou core op 2.5V oid loopt bij sisoft en hij verbruikt meer dan 200Watt }:O Als je dat ding hebt overgeclockt...SNEL TERUG CLOCKEN!!!

Verwijderd

ik heb helemaal geen oc nu, ik had hem op 3,3 ghz maar nu op default!
ik snap er niks van, sisoft en cc geven beiden vage dingen aan.

• BvK P4
Wat zeggen CPU-Z dan en WCPUID? Aida32 is er ook nog om het even te checken.

Verwijderd

BvK P4 schreef op 06 maart 2004 @ 17:15:
Wat zeggen CPU-Z dan en WCPUID? Aida32 is er ook nog om het even te checken.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~groo5876/naamloos2.JPG%20+%20http://home.planet.nl/~groo5876/naamloos2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~groo5876/naamloos3.JPG%20+%20http://home.planet.nl/~groo5876/naamloos3.JPG

(HT, dus 2 proc's)

Niks dan normaal blijkt mij zo!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2004 18:46 . Reden: verkeerd geresized ]

• BvK P4
Niets vreemds te ontdekken idd. Toen je die screenshots hebt gemaakt van WCPUID, stond corecenter dan tegelijkertijd op 6GHz? Of is dat alleen onder load.

[ Voor 6% gewijzigd door BvK P4 op 06-03-2004 23:20 ]

Verwijderd

alleen onder full load.
dus misschien 2x 3000 mhz door de HT aan het rekenen ofzo :?

nog iets:

ik scoor een vcore van 1,5250V
graag zou ik deze op 1,5000 V hebben omdat deze volgens intel ideaal is.
maar de bios wil niet lager dan 1,5250V.

Hoe moet ik deze nog verder omlaag krijgen?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.