[Mobo] Coldboot problemen (MSI 875P Neo FIS2R)

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:38
De laatste tijd heb mijn computertje moeten met starten. Ik moet hem minstens 2 keer aan en uit zetten voordat hij eindelijk opstart. Zelfs als ik de mem op Slow zet en de timings ook op SPD zet dan doet hij hetzelfde :?

Me PC is op dit ogenblik totaal STD en dus snap ik het probleem niet zo. Zou het misschien er aan liggen dat me pc zo koud is? Als ik me PC opstart is mijn CPU 20graden (dus als hij eindelijk gestart is). Dus dat hij een echt koudestart probleem heeft :?

Me spekkies staan op http://specs.tweak.to/5753 !!

Hier ff kort lijstje:
MSI 875P Neo FIS2R
Intel Pentium 4 3GHz
2x 256MB Corsair PC3500 geheugen
Enermax 460W voeding (duurste versie)
Leadtek Geforce 4 Ti4600 128MB

Alles watergekoeld (cpu en gpu)

Ik heb BTW ook al geprobeerd het voltage te verhogen naar 2,8V maar dat mocht niet baten.

Verwijderd

hallo,

ik denk dat de elco's zich niet goed laden.

dat zijn die groene busjes op je mobo.

ik heb dit ook al eens gehad met de p4pe bordjes.
vandaar.

ik zou zeggen nieuw bord vragen bij de winkel

• XoReP
Weet je dat cker :? Zou namelijk erg vervelend worden aangezien dit al me tweede bord is (vorige was volgens mij door bliksem getroffen, waardoor hij alleen nog kon opstarten door CMOS clear).

Hebben BTW meer mensen ervaringen met dit probleem bij dit board of een ander board.

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Ooit eens voor iemand een PC gefixed met hetzelfde probleem. Dit kwam omdat de voeding niet OK meer was. Voeding moest eerst opwarmen voordat de PC aansloeg. Fan van de voeding begon wel meteen met draaien en lampjes op MB ook.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• XoReP
Ik heb net ff de PC geaard maar dat helpt ook niet echt. Althans ik heb hem altijd uit het stopkontakt als hij uit staat (me pomp heeft geen aan en uit knop), en nu heb ik hem dan in een gaarde gelijk gestopt ipv. een ongeaarde.

Kheb nu trouwens me timings staan op 2.5-3-3-5 volgens CPUID en in de BIOS heb ik ze gezet op 2-3-3-5, beetje raar maar dit is volgens mij bekend dat deze BIOS dit veranderd.

Oja hij gaat gewoon aan alles alleen heb ik geen beeld (en start dus ook niet op (ik hoor namelijk geen BIOS beeps)).

Edit: BTW Ik heb nog niet geprobeerd terug te flashen naar een oudere BIOS (ik heb nu 1.9). Met me oude BIOS heb ik nog nooit dit soort probs gehad :/

[ Voor 26% gewijzigd door XoReP op 15-01-2004 13:33 ]

Verwijderd

aha, weer zo een leuk moederbord...

Zo heb ik er ook 1 gahad... 2 weken :'( niks dan last ermee

Het kon mijn schijven niet aan --> veel te traag

en er waren allerlei rare dingen met dat moederbord... (te veel om op te noemen)

Ik kocht een ander type en heb geen probleem meer gehad.

vraag eens of je het niet kan ruilen tegen een ander type...

• XoReP
Ik ben zeer tevreden met dit board :) Ik ga hem cker niet ruilen (kzou ook niet weten welke ik dan zou moeten nemen :? ). Ik denk toch dat het aan de BIOS ligt. Alleen kan ik nu niet terug flashen van versie 1.8 heeft probs met HT.

Verwijderd

Ook geprobeert om je vcore 0.1V te verhogen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 22:45 ]

• XoReP
Ja, effect was hetzelfde. Maar het vreemde is dat hij het daaarvoor wel gedaan heeft. Toch maar wachten op BIOS v2.0 denkk. :/

Ik heb gister ff lekker geOCed en mij viel op dat waanneer hij vrij strak stond (het geheugen 2-3-3-6 en proc @ 3675MHz) hij elke keer alsk hem opnieuw liet opstarten er lang overdeed voordat de post kwam. Maar het daarna perfect deed hoor :Y) (ik hoorde overigens ineens rare sissende geluidjes volgens mij uit me MOSFETjes en daarna kjwam de post gelijk).

[ Voor 60% gewijzigd door XoReP op 17-01-2004 12:26 ]

• XoReP
Kickje

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 16:49

Francois

Dus...

Ik heb soms hetzelfde probleem.

875p FIS2R

Voor zover ik me kan herinneren altijd al gehad (sinds mei 2003 dus)

Dus ook met alle voorgaande BIOS versies.

Ik d8 eigenlijk dat het aan m'n DVD-ROM drive lag. Die wordt soms niet herkend tijdens POST en dan hangt de computer. Uit/aan setten is dan de oplossing.

Tot nu toe niet gezocht naar de oplossing van dit probleem.

• XoReP
Nog ff maar een kickje :/

Ik heb er nog steeds last van. Is dit een compatibilitaids probleem of een BIOS probleem? Of is dit bod al met één been in de eeuwige jachtvelden :?

• XoReP
VOUTJE |:(

[ Voor 99% gewijzigd door XoReP op 05-02-2004 22:01 ]

• XoReP
Net mailtje terug gekregen van MyCom:
Geachte Hr./Mevr,

Dank u voor uw e-mail.

Wordt de computer wel goed afgesloten? Bij MSI moederborden komt het wel eens voor dat ze niet meer goed opstarten als ze abrupt afgesloten worden, of meteen weer aangezet worden.
Als u de spanning van de kast haalt en even wacht met het terugplaatsen, zou het in principe verholpen moeten zijn.

Hopende u hiermee voldoende geholpen te hebben,

W.E.J. Bootsman
MyCom Service Centre
Net even gestart zonder IDE devices en dan start hij in een keer :S Alleen ben ik bang dat dit puur toeval is dat hij het dan doet. Ikzal het eens proberen om zo een paar keer te starten. Zoja dan koop ik maar shielded rounded cables :/ Kheb nu van die oude coolermaster dingen (die ligt groene).

EDIT: Kut vergeten te refreshen (kzit nu weer op me eigen pc) en daardoor zag ik mijn reply niet als laatste staan |:(

[ Voor 56% gewijzigd door XoReP op 05-02-2004 22:01 ]

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-05 13:19
Die groene coolermaster rounded kabels van MyCom zijn Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.

Ik heb er ook erg vaak problemen mee gehad, nu vervangen met een alaska kabel van powerparts (onderdeel van tweakstore meen ik) en gaan.

• XoReP
Ik heb hem net geruild en kreeg gelijk een nieuwe mee :*) Perfecte service MyCom !! Nu doet hij het wel zover ik hem getest heb. Ik heb nu zelfs een versie met D.O.T. gekregen :P

Verwijderd

Domino schreef op 06 februari 2004 @ 09:13:
Die groene coolermaster rounded kabels van MyCom zijn Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.

Ik heb er ook erg vaak problemen mee gehad, nu vervangen met een alaska kabel van powerparts (onderdeel van tweakstore meen ik) en gaan.
Kuch kuch, laat het de mensen van PowerParts maar niet horen dat jij denkt dat ze onderdeel van tweakshop zijn. Het zijn juist concurrenten van elkaar :)

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
ZaeK schreef op 15 januari 2004 @ 20:05:
Ik ben zeer tevreden met dit board :) Ik ga hem cker niet ruilen (kzou ook niet weten welke ik dan zou moeten nemen :? ). Ik denk toch dat het aan de BIOS ligt. Alleen kan ik nu niet terug flashen van versie 1.8 heeft probs met HT.
Wat dacht je van een volwaardig Asus moederbord, P4C800 (DeLuxe) :)

• XoReP
Mijn board doet het nu weer perfect en zo nooit van me leven een klote Asus willen hebben omdat ik zeer slechte ervaringen heb met Asus (praktisch alleen maar).

Het probleem is nu helemaal weg nu ik D.O.T. heb uitgeschakeld en me board loopt über goed gewoon _/-\o_

BTW Bios 1.9 loopt nie echt lekker maar 2.0 wel dus dat zal ook wel het probleem geweest kunnen zijn ;)

[ Voor 17% gewijzigd door XoReP op 04-03-2004 11:46 ]

Pagina: 1