Toon posts:

MSI 865 (P/PE/G) 875P Neo [Ervaringen Deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.171 views sinds 30-01-2008

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Hier een link met alle biossen voor jou moederbord:
-http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_detail.php?UID=528

Oudere versies zul jij niet tegenkomen die op die site staan omdat jij een nieuwer moederbord hebt :)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• BvK P4
Zit nu al een tijdje Prime95 te draaien, en heb MBM5 daarbij ook aan te staan om de high/low tabel te bekijken. Keek ik zonet, stond er dat de CPU op z'n hoogst 92graden is geworden :'( Terwijl hij anders maximaal 65graden wordt. Denk dat het dan ook niet helemaal klopt...ik hoop het tenminste :P

Er wordt jammer genoeg niet zoveel gereageerd, dus zie deze reply maar als een soort van "kick" :)

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
BvK P4 schreef op 15 maart 2004 @ 20:01:
Zit nu al een tijdje Prime95 te draaien, en heb MBM5 daarbij ook aan te staan om de high/low tabel te bekijken. Keek ik zonet, stond er dat de CPU op z'n hoogst 92graden is geworden :'( Terwijl hij anders maximaal 65graden wordt. Denk dat het dan ook niet helemaal klopt...ik hoop het tenminste :P

Er wordt jammer genoeg niet zoveel gereageerd, dus zie deze reply maar als een soort van "kick" :)
Voor 92 graden schakelt je BIOS je pc al uit, dus dit kan idd niet.

Misschien weet iemand hoe ver ik mijn 2,6C Ghz eigenlijk kan klokken? Zit nu op 250 Mhz FSB, dus op 3,25 Ghz, maar dan moet ik mijn cpu op 1,7 V zetten, dat is toch redelijk veel? En waarom kan ik mijn V-core niet op 1.65 V zetten? (Alleen op 1,6 en 1,7)
Irritant :( Maar hoeveel verder kan ik nog? Ik draai BIOS 2.0

offtopic:
En idd, er wordt te weinig gereageerd :(

[ Voor 9% gewijzigd door oli4100 op 15-03-2004 20:33 ]

• BvK P4
Denk niet dat je processor nog veel verder kan aangezien je er al een hoog voltage op hebt gegooid >:) Je geheugen werkt wel mee? Je kunt es proberen om een divider in te stellen van 5:4. Dan is je geheugen iig niet de bottleneck ook al heb je PC4000. Als je beslist hoger wilt moet je toch wat proberen hè :P

DOT en PAT heb je ook uit staan neem ik aan? Zoniet, altijd doen als je niet tevreden bent met je overclock. Dat voltage van de processor zou ik ook cker niet hoger zetten als 1.7V omdat je anders wel eens last kunt krijgen van het NSDS oid :? (Northwood Sudden Death Syndrome geloof ik) PCI-AGP lock om nog maar iets te noemen en spread spectrum ook op disabled?

Verder schijnt die 2.6GHz versie niet de beste overclocker te zijn. Tis maar van horen en zeggen :) Het beste ben je uit met de 2.4GHz en de 2.8GHz schijnt zo. Dus dan zit je met een FSB van 250MHz al aardig hoog.

Heb je trouwens wel een goeie koeling? Das wel belangrijk als je "zo" hoog gaat overclocken. Denk dat als je hoger gaat als 250MHz, waterkoeling wel om de hoek gaat kijken >:)

Succes iig!

offtopic:
zie dat je VWO doet ;) Ben ik ook van plan te doen als ik klaar ben met 5HAVO. Welk profiel als ik vragen mag? Doe zelf NT :*)

[ Voor 14% gewijzigd door BvK P4 op 15-03-2004 22:11 ]

• oli4100
  • Niet online
BvK P4 schreef op 15 maart 2004 @ 22:07:
Denk niet dat je processor nog veel verder kan aangezien je er al een hoog voltage op hebt gegooid >:) Je geheugen werkt wel mee? Je kunt es proberen om een divider in te stellen van 5:4. Dan is je geheugen iig niet de bottleneck ook al heb je PC4000. Als je beslist hoger wilt moet je toch wat proberen hè :P

DOT en PAT heb je ook uit staan neem ik aan? Zoniet, altijd doen als je niet tevreden bent met je overclock. Dat voltage van de processor zou ik ook cker niet hoger zetten als 1.7V omdat je anders wel eens last kunt krijgen van het NSDS oid :? (Northwood Sudden Death Syndrome geloof ik) PCI-AGP lock om nog maar iets te noemen en spread spectrum ook op disabled?

Verder schijnt die 2.6GHz versie niet de beste overclocker te zijn. Tis maar van horen en zeggen :) Het beste ben je uit met de 2.4GHz en de 2.8GHz schijnt zo. Dus dan zit je met een FSB van 250MHz al aardig hoog.

Heb je trouwens wel een goeie koeling? Das wel belangrijk als je "zo" hoog gaat overclocken. Denk dat als je hoger gaat als 250MHz, waterkoeling wel om de hoek gaat kijken >:)

Succes iig!

offtopic:
zie dat je VWO doet ;) Ben ik ook van plan te doen als ik klaar ben met 5HAVO. Welk profiel als ik vragen mag? Doe zelf NT :*)
Hoe stel ik die divider in? Iig niet door de frequency op 500 Mhz te zetten, want dan kan ik niet booten (dat is overigens vrijwel onmogelijk op een 865/875 bord, om je mem op 500 Mhz te zetten terwijl je FSB 200 is) En als ik dan wél op 500 Mhz zet, dan wordt mijn geheugen 4:5 met FSB 250 Mhz -> geheugen 625 :+ Dat zal dus niet gaan. DOT weet ik niet, volgens mij is dat nog steeds niet aangezet in de BIOSsen van de 875P. PAT, als je daarmee performance mode bedoeld, staat op slow, dus ook uit. Memory timings zelf op 3-4-4-8 gezet. Voltage ga ik niet meer hoger zetten, en spread spectrum moet nog op disabled, maar wat is dat eigenlijk? Waterkoeling heb ik binnenkort, ik wacht totdat de Asetek Waterchill Antarctica leverbaar is in NL.

Samenvattend: ;)
- Wat is eigenlijk dat "spread spectrum"?
- Hoe stel ik die divider in?

offtopic:
Ik zit in 5 vwo met N&T :)

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-05 13:19
Je geeft je eigen antwoord al. Je komt netjes tot een divider van 4:5 dus 5:4 moet je de DDR snelheid de andere kant op aanpassen. Dus stel je DDR333 in :7.

Spread Spectrum staat erg netjes uitgelegd in de handleiding van het mainboard.

• BvK P4
Domino heeft dat met de divider al mooi uitgelegd :) en spread spectrum kun je het beste uitzetten als je gaat overclocken staat in de handleiding. Dus dan zal dat wel zo zijn :P Weet zelf ook niet precies wat het inhoud.

Hoeveel voltage heb je op je geheugen staan? Daar kun je ook wel eens 2.8V op zetten als maximum. Daar gaat het geheugen iig niet van kapot :)

• oli4100
  • Niet online
Domino schreef op 16 maart 2004 @ 10:19:
Je geeft je eigen antwoord al. Je komt netjes tot een divider van 4:5 dus 5:4 moet je de DDR snelheid de andere kant op aanpassen. Dus stel je DDR333 in :7.

Spread Spectrum staat erg netjes uitgelegd in de handleiding van het mainboard.
Dom, niet verschil gezien tussen 5:4 en 4:5 :+

Maar als ik de frequency op 333 zet, dan boot ie alleen bij 200 Mhz FSB, waarna hij bij iedere verhoging van de FSB als foutmelding "Too tight timings" geeft....En dat terwijl ze nog steeds op 3-4-4-8 staan :?

@ the moment staat ie op 231 Mhz, wat een mooie 3003 Mhz maakt, maar ik wil wel hoger, en dat kan dus ook (zie sig), maar dan wordt alles een beetje heet (60~70 graden :/ ) Moet dus eerst nog waterkoeling hebben.

Iemand dan nog ideeën hoe ik verder kan klokken? Misschien doe ik iets fout.. :'(

@ BvK P4:

Geheugen staat op 2,8 V....lijkt niets uit te maken op prestaties/overklokbaarheid... :(

[ Voor 9% gewijzigd door oli4100 op 17-03-2004 00:35 ]

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
hmm, ik vind dat lichtje in mn neo2 LS maar irritant, volgens mij is dat de ventilator die the northbridge koelt ofzo... hoe zet ik dat uit :S

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• oli4100
  • Niet online
meelmark schreef op 30 maart 2004 @ 23:21:
hmm, ik vind dat lichtje in mn neo2 LS maar irritant, volgens mij is dat de ventilator die the northbridge koelt ofzo... hoe zet ik dat uit :S
Gewoon stekker van de fan eruit halen. Volgens mij zit die fan er sowieso voor de sier, alleen een heatsink koelt genoeg. (Maar dat weet ik niet zeker)

• Domino
Ik heb de fan eraf geschroefd. Gewoon de stekker eruit trekken helpt wel tegen het geluid, maar dan blokeerd de fan wel de airflow die al in de kast aanwezig is. Misschien dat dan de northbridge te heet wordt.

Overigens wordt de mijn niet eens handwarm, op een FSB van 233 met DDR466.

• meelmark
oli4100 schreef op 30 maart 2004 @ 23:31:
[...]

Gewoon stekker van de fan eruit halen. Volgens mij zit die fan er sowieso voor de sier, alleen een heatsink koelt genoeg. (Maar dat weet ik niet zeker)
ok dan trek ik hem eruit@ thanks!

Verwijderd

vind die koeler op de nb wel leuk ;)
maar meestal zet ik hem uit, als mensen komen zet ik hem weer aan 8) ziet er wel cool uit.

• oli4100
  • Niet online
Probleem:

Ik zit met een probleem, en ik heb het al voorgelegd aan de mensen op het MSI forum, maar aangezien de respons daar nul is, vraag ik het hier maar (8>

-------------------------------------------------

1e post

Hi,

As you can read in the topic title my D-Led hangs. Where, you will ask. Well, it hangs @ the initializing of the keyboard controller. I know, there have been topics about this previously, but none of the solutions mentioned in those topics seems to work for me. So, here I am, and here are the details of my problem.
First, let's take a look @ my specs:

MSI 875P Neo FIS2R (PCB 1.0), BIOS 2.0
Intel PIV 2,6 Ghz CPU
Corsair Twinx 2x256MB DDR500
Zalman 400A-APF PSU
Club3d nVidia GeForce 5900XT GPU
Western Digital Raptor 36GB x2 (RAID 0 on ICH5R)

I don't think the rest of my specs are relevant, if you think they are, please ask.
The next you should know is that this sytem has been working perfect for the last three months. Ever since a few days, when I replaced my 9700 Pro by the above GPU, and I also installed the Asetek Waterchill KT-12 into my sytem, I've been having this problem. First I could boot, but later this problem occured. I found out that it was the NB block that wasn't making proper contact with the chip. So I removed the NB block, cleaned the core with spiritus, and reinstalled the original cooler. My pc still refused to boot. I really don't know what is causing this. This is what I've tried:

- Removing GPU and replacing it by antoher, without success
- Clearing CMOS, without success
- Checked all PSU lines if they were properly connected, they were, and no effect.
- .....

Anyone else got an idea? :?

I'm getting pretty tired of this :(

2e post

I have now looked closely @ the D-Led, and this is what it is doing as soon as I hit the power button:

- 4 green lights for a period of half a second (I don't think that's odd)
- Next I get the code: RRRG, meaning (directly form the manual):
Initializing video interface. This will start detecting CPU clock, checking type of video onboard. Then, detect and initialize the video adapter
- And finally I get the RRGR, meaning the initializing of the keyboard controller. And that is whn my computer hangs.

I do get power on the rest of the sytem, and the system, judging by the noises it's making, seems to boot just fine, until you look @ the D-Leds. My pc always fires up my HDD's and I can always shortly hear a HDD's searching noise. That was and still is normal, and it still does that. Also my CD/DVD (also from MSI) would check for a CD-ROM, and spin twice before booting. The pc still does this as well. So the noises are fine, but it's just isn't booting :(

I just don't get it..... :?

---------------------------------------------------

Ik snap er dus geen zak van :7

offtopic:
Ik heb het maar in het Engels gelaten omdat het anders zo'n werk is het weer te vertalen naar correct Nederlands

[ Voor 9% gewijzigd door oli4100 op 05-04-2004 15:40 ]

• meelmark
ff nog een vraagje; ik heb de MSI 865PE Neo2, en ik wil een nieuwe schijf kopen. Ik kan daar toch gewoon zonder problemen of een firmwareupdate en nieuwe S-ATA harde schijf op gooien? Dat zijn toch die 2 kleine connectors op het bord (iig stuk kleiner dan ide zo te zien).

• BvK P4
Sata connectoren zijn oranje, en als het goed is heb je er minstens 2 van. Hangt ervan af welk type moederbord je hebt ;) Heb er een Maxtor 6Y120MO sata schijf in hangen met bios versie 1.2 :Z Als je windows XP opnieuw installeerd, dan vraagt hij ook of je SCSI drivers oid wilt installeren, en dan doe je de SATA driver floppy erin die je bij je moederbord hebt gekregen. Bios update was dus bij mij niet nodig ;)

• meelmark
oh wist niet eens dat er een driver op diskette bij hoorde... vandaar dat ik steeds lees over "cpu utilisation".. die s-ata dingen gebruiken dus pure cpu kracht.. ok ik weet genoeg (ja 2 oranje overigens idd), en ik ga die zooi ff bestellen

• BvK P4
Als je die drivers niet installeerd voor windows, dan kun je als het goed is niet eens windows installeren... Dan geeft hij bij mij aan dat hij geen schijf kan vinden. Dus dan weet ik ook niet hoe jij het toch voor elkaar krijgt om de brut te installeren :? Welke sata schijf heb je trouwens?

Verwijderd

Ik heb een tijd geleden een MSI 875P NEO aangeschaft.
Ik kom erachter helaas dat de performance minder is dan op mn oudere moederbord van msi.
Wat zou hier een reden van kunnen zijn?
Intel INF drivers helpen niet echt, en de bios
opties staan juist afgesteld op de hardware die ik erin heb zitten. Echter vind ik de optie
Performance, met de invul mogelijkheden: Slow, Fast, Turbo, Ultra-Turbo, maar raar, een verschil
kan ik er niet uit opmaken als ik Slow of Turbo kies.
Verder heb ik een Pentium4 2.8ghz prescott FSB800, 2x 512DDR 400 Kingston erin zitten.

• BvK P4
Welk mobo had je eerst dan? Denk toch dat dit wel het snelste mobo is op dit moment als PAT aanstaat... Dus performance kun je het beste op turbo zetten :P want daarmee activeer je PAT (iig op de 865PE borden). Met jou geheugen moet dat ook wel lukken ;)

[ Voor 27% gewijzigd door BvK P4 op 14-04-2004 23:57 ]

• wauswaus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:30
Dag medetweakertjes...

ik ben van plan om de MSI 865PE Neo2-PFS aan te schaffen omdat ik nu een bord heb waarmee ik helemaal niets kan qua overklokken

ik heb nu de volgende onderdelen:
P4 2.53 533FSB met Samsung PC2700 (DDR333) geheugen (dit is wat ik uit mn hoofd weet, zit momenteel niet thuis)

denken jullie dat ik in samenwerking met het MSI mobo nog wat leuke oc resultaten kan halen of is het een verloren zaak?

edit:
wil er een Zalman CNPS7000A-AlCu koeler voor gaan gebruiken

[ Voor 9% gewijzigd door wauswaus op 15-04-2004 15:58 ]

"Software is like sex: it's better when it's free."

Verwijderd

wauswaus schreef op 15 april 2004 @ 15:55:
Dag medetweakertjes...

ik ben van plan om de MSI 865PE Neo2-PFS aan te schaffen omdat ik nu een bord heb waarmee ik helemaal niets kan qua overklokken

ik heb nu de volgende onderdelen:
P4 2.53 533FSB met Samsung PC2700 (DDR333) geheugen (dit is wat ik uit mn hoofd weet, zit momenteel niet thuis)

denken jullie dat ik in samenwerking met het MSI mobo nog wat leuke oc resultaten kan halen of is het een verloren zaak?

edit:
wil er een Zalman CNPS7000A-AlCu koeler voor gaan gebruiken
Ik denk dat je beter ff kunt wachten, Amd 64 is een stuk beter.
En als je dat niet wilt :) kun je beter een P4 met 800 Fsb nemen met Ht plaats van een met 533. Met mijn 865 haal ik met mijn 2,8 de 3,6 stabiel en dat was toen nog met pc2100 geheugen. Met me nieuwe reepjes heb ik nog geen tijd gehad om overteklokken

• Arieke
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-05-2022

Arieke

live your life, dont waste it.

ik heb al een tijdje het bord 875P van MSI de FIS2R. Ik kan mijn 3.4P4 toch goed overklokken zonder de voltage van mijn proc te verhogen. De tool msi core center maar niks want in bios kan je niet hetzelfde doen en veel simpler maar kom. Mijn P4 3.4 draait stabiel op een FSB van 250 dus op 4.25Ghz. Teven dat mijn ram geheugen nog meer kan ik moeiteloos 4.8Hz FSB op 282 daar zet ik de voltage toch op 1.6v mar verder kan deze heel stabiel op 4.8 ook gaan. Ik ben toch wel erg tevreden over dit mobo.

Heb minder problemen met deze van MSI dan de P4P800 Deluxe van asus dat was echt raar. die geaf de verkeerd agp poort aan en dergelijke bugs. Ligt hier nog steeds te liggen dat bordje. Echter bij msi heb ik dit niet dus, sorry asus maar ik kies toch voor msi volgende keer

Gtz

P4 2.4Ghz @ 3.5Ghz l MSI 875P Neo FIS2R l 512MB 400Mhz @ 466 Corsair x2 l WD 120 Gb 7200 | Sapphire 9700Pro 128Mb DDR 399/714Mhz l Benq 52/32/52 | Chieftec MX-01BLD-S l Hercules Fortisimo III 7.1 | Air Cooling all the way

Verwijderd

Arieke schreef op 18 april 2004 @ 23:39:
ik heb al een tijdje het bord 875P van MSI de FIS2R. Ik kan mijn 3.4P4 toch goed overklokken zonder de voltage van mijn proc te verhogen. De tool msi core center maar niks want in bios kan je niet hetzelfde doen en veel simpler maar kom. Mijn P4 3.4 draait stabiel op een FSB van 250 dus op 4.25Ghz. Teven dat mijn ram geheugen nog meer kan ik moeiteloos 4.8Hz FSB op 282 daar zet ik de voltage toch op 1.6v mar verder kan deze heel stabiel op 4.8 ook gaan. Ik ben toch wel erg tevreden over dit mobo.

Heb minder problemen met deze van MSI dan de P4P800 Deluxe van asus dat was echt raar. die geaf de verkeerd agp poort aan en dergelijke bugs. Ligt hier nog steeds te liggen dat bordje. Echter bij msi heb ik dit niet dus, sorry asus maar ik kies toch voor msi volgende keer

Gtz
Ik wou eerst ook de P4p800Deluxe nemen alleen ik koos voor msi omdat het een mooiere kleur had :)

Hoe koel je die p4 dan?
:9~

• plapz0r
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

Zie sig.. ;)

Asetek Waterchill KT12-L30/230V :)

Verwijderd

xXPLAPXx schreef op 19 april 2004 @ 04:46:
Zie sig.. ;)

Asetek Waterchill KT12-L30/230V :)
Oohw ja 8)7

• wauswaus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:30
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 19:55:
[...]

Ik denk dat je beter ff kunt wachten, Amd 64 is een stuk beter.
En als je dat niet wilt :) kun je beter een P4 met 800 Fsb nemen met Ht plaats van een met 533. Met mijn 865 haal ik met mijn 2,8 de 3,6 stabiel en dat was toen nog met pc2100 geheugen. Met me nieuwe reepjes heb ik nog geen tijd gehad om overteklokken
hoezo 1tje met 800fsb? ik heb wel op overclockers.com gelezen in de overclock database dat er met een bepaald 2.53 met een bepaalde stepping flinke resultaten behaald kunnen worden (heb ik gelezen nadat ik mijn vorige post had geplaats)

ik had het namelijk zo bedacht....mijn huidige mobo kan max 533FSB aan, als ik nu dit mobo koop kan ik mijn huidige proc nog wat overklokken en kan ik later altijd een snellere proc halen...

"Software is like sex: it's better when it's free."

Verwijderd

Klein vraagje over de temps die Core Center weergeeft. Ik haal idle rond de 51 graden op de CPU en een sys temp van 35. Heb een PIV 3GHz Prescott op MSI 865PE bordje. De CPU wordt met standaard koeler gekoeld (stikkertje onder aan koelblok netjes laten zitten natuurlijk), verder ook kleine case fan erin. Smeren met koelpasta heb ik me nog nooit aan gewaagd :) Is dit beetje normaal ik vind het namelijk toch wel vrij hoog aangezien ik niks heb geOC'ed.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 00:43 ]

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 00:17:
Klein vraagje over de temps die Core Center weergeeft. Ik haal idle rond de 51 graden op de CPU en een sys temp van 35. Heb een PIV 3GHz Prescott op MSI 865PE bordje. De CPU wordt met standaard koeler gekoeld (stikkertje onder aan koelblok netjes laten zitten natuurlijk), verder ook kleine case fan erin. Smeren met koelpasta heb ik me nog nooit aan gewaagd :) Is dit beetje normaal ik vind het namelijk toch wel vrij hoog aangezien ik niks heb geOC'ed.
niets om je druk over te maken prescott cpu's staan erom bekend heethoofden te zijn..

En ik heb zelf nooit Core Center gebruikt om mijn temps af te lezen aangezien deze bij mijn 875 bordje compleet verkeerde temps aangaf.. is later wel enigszins verholpen met een bios update .. maar imo nog steeds niet echt accuraat..

[ Voor 17% gewijzigd door plapz0r op 20-04-2004 06:21 ]

Verwijderd

er is een bios update gekomen voor de MSI-865PE-NEO2-PFISR,
deze verhelpt de vage cpu temps.
de mijne was eerst 45 idle, nu na de update 36 ;)

weet iemand hoe je met het bovenstaande mobo de agp voltages kan voltmodden of instellen?
ik heb nl een radeon 9500 np, en deze staat op agp 8x geeft hij aan,
maar op een core van 1.5v.
graag zou ik deze core op 0.8 willen aangezien dit kaartje dat ook moet kunnen,
alleen mn mobo wil hem niet op 0.8 zetten en kan het nergens vinden.
iemand een idee?
ik kan mn kaart nl zo niet ocen :P

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:52
Ik heb van de week een MSI 865PE Neo2-P (ms-6728 ver.2) gekocht. Alles liep prima, alleen werd m`n p4 northwood 2,8 GHz volgens de bios en corecenter loeiheet: idle 50 graden en stressed 70 graden. De heatsink voelde niet als 70 graden iig, en ik las ook dat de oude bios problemen gaf mbt temperatuur-aflezing.

Vandaag dus een bios-update geprobeerd, eerst gekeken naar diskettes maar dat ging me een beetje te onhandig (icm NTFS en booten). Ik koos dus voor de live-update versie, bios werd geflashed en ik reboot. Toen deed `ie dus niet veel meer :) Gelukkig had ik een recovery disk laten maken, waarmee ik de bios terugzet. Nu kom ik wel weer in de bios, hij geeft aan: Amibios version 3.31 A. Ik weet niet meer welke bios ik eerst had, is dit de juiste bios voor dit bord?

Het tweede probleem waar ik mee zit is de harde schijf. Ik kom op dit moment niet veel verder dan m`n bios omdat `ie de SATA harde schijf niet kan zien. Als ik boot dan blijft hij hangen bij het zoeken naar `n REALTEK dhcp MAC adres, iets wat ik ook nog nooit voorbij heb zien komen. Hoe kan ik nu in de bios die SATA weer terugdraaien? Wat `n nare zaterdag :(

/UPDATE: na wat geklooi heb ik m`n SATA weer aan de praat en zit weer veilig in windows. Op een haartje na ontsnapt aan een dood moederbord, god zij geprezen (en vrede zij met hem) :P Alleen m`n temps zijn ook weer terug op hun vertrouwde niveau :( Voorlopig ff geen bios-update meer voor deze jongen.

[ Voor 12% gewijzigd door Cannondale op 24-04-2004 16:02 ]

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

• Cannondale
Tot nu toe heb ik een aantal dagen naar tevredenheid m`n MSI 865PE NEO2-P gebruikt. Vandaag alleen tegen een probleem gelopen: het installeren van de intel INF drivers. Ik wil deze installen, simpelweg omdat ik erachter kwam dat ze nog niet installed waren :)

Nu heb ik versie 5.1.0.1008 neergehaald (live update gaf ook deze versie aan), maar bij het installeren gaat het fout. De indicatie-meter gaat niet voorbij de 0%, hij lijkt m`n LAN-verbinding te killen en ik krijg na een tijdje een error "remote procedure call failed". Ik heb al diverse dingen geprobeerd, zoals disablen van de LAN-verbinding, andere software, de drivers van de originele MSI cd etc. Heeft iemand dit probleem ook ondervonden of tips die ik nog kan proberen om de INF drivers te installen?
/UPDATE: Na een re-install van windows werkt alles weer prima :)

[ Voor 5% gewijzigd door Cannondale op 26-04-2004 21:56 ]

• BvK P4
Ben je al bezig geweest met overclocken? Daar is dat moederbord namelijk wel goed in >:) Vooral met de processor die jij hebt, moet de 250MHz wel gehaald kunnen worden :P

• Cannondale
BvK P4 schreef op 26 april 2004 @ 23:13:
Ben je al bezig geweest met overclocken? Daar is dat moederbord namelijk wel goed in >:) Vooral met de processor die jij hebt, moet de 250MHz wel gehaald kunnen worden :P
Nee, ik ben niet zo`n overclocker eigenlijk. Bovendien weet ik meestal alles al wel te verkloten zonder overclocking ;)

• Cannondale
Voor de mensen met een 865 Neo2 P-serie moederbord: op het MSI forum is een temp. survey voor de bios versie 3.6:
http://forum.msi.com.tw/thread.php?threadid=46321&sid=
Als je door dit topic bladert, zul je zien dat de temps. bij veel mensen nog steeds hoog liggen met de laatste bios. Soms zelfs hoger dan bij vorige versie(s). Ik heb zelf nog een oude bios-versie, ik wacht even tot er misschien een nieuwe uitkomt.

Wie heeft er hier een P-serie moederbord (Platinum, PS, PLS, PFS, PFISR) met deze laatste bios en haalt goede / slechte temperaturen?

Verwijderd

Zojuist SiSoft Sandra is gedraaid maar heb idee dat deze resultaten tegenvallen op mijn MSI 865PE Neo2 PFISR, 3Ghz Prescott en 1024MB DDR PC3200. Alleen de memory benchmark lijkt me wel goed zitten. Ik heb niks ge-oc'ed maar ook zonder oc'en lijkt me het toch aan lage kant of vergis ik me?

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.vriend/bench01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.vriend/bench02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.vriend/bench03.jpg

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

Mja ziet er op zich niet verkeerd uit hoor... en vergis je niet in de prestaties van je Preshott erhmm Prescott :P deze liggen over het algemeen iets lager op sommige vlakken dan hun Northwood broertjes.. en wat voor geheugen heb je als ik vragen mag? ik heb namelijk ook 1024 MB erin zitten (DDR400 PC3200 Corsair Twinx modules) .. maar presteer een stuk beter dan jij .. zo rond de 4900..

[ Voor 3% gewijzigd door plapz0r op 11-05-2004 00:35 ]

Verwijderd

xXPLAPXx schreef op 11 mei 2004 @ 00:33:
Mja ziet er op zich niet verkeerd uit hoor... en vergis je niet in de prestaties van je Preshott erhmm Prescott :P deze liggen over het algemeen iets lager op sommige vlakken dan hun Northwood broertjes.. en wat voor geheugen heb je als ik vragen mag? ik heb namelijk ook 1024 MB erin zitten (DDR400 PC3200 Corsair Twinx modules) .. maar presteer een stuk beter dan jij .. zo rond de 4900..
Ik had idee dat het er slecht uit zag door prestaties te vergelijken met balkjes er onder.
Ik heb hier DDR400 PC3200 Corsair Value Line Cas2.5 en dan 2X512MB Dual Channel setup.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 08:02 ]

• Domino
De prescott CPU's zijn vaak iets langzamer als de P4C northwood CPU's. Dit komt door oa. de langere pipeline.

• BvK P4
Kan iemand ook zijn/haar rpm regelen van de casefan als die is aangesloten op het moederbord? Ik kan de rpm namelijk niet regelen, maar ook niet zien.

Heb ook een andere koeler op m'n 865PE Neo2-FIS2R + P4 3.0GHz-HT gedaan, namelijk de Thermalright SP94 + Noiseblocker S4. Met de boxed cooler kreeg ik temps van 64graden stressed! Maar nu ik die SP94 erop heb zitten, vallen de stressed temps me toch wat af..stressed isie namelijk nu 55 a 56 graden met AS Ceramique.. Of is dat een normale temp voor een P4 3.0GHz? Had zelf verwacht dat de processor onder de 50graden zou zijn stressed. Die 3.0GHz versie schijnen stressed ook 82Watt te verbuiken geloof ik..ook niet nix vergeleken met bijvoorbeeld 1 van 2.8GHz..dat is bij een 2.8GHz versie al veel lager.. of is de temp toch wat aan de hoge kant? Idle issie meestal 39 a 40 graden. Verder heb ik nog 2 casefans. 1 92mm voorin die lucht in de kast blaast, en 1 120mm achterin de kast die de lucht eruit blaast.

Iemand die hier wat op kan zeggen? Zij het normaal met dit systeem, zij het abnormaal :P Alle reacties welkom :)

[ Voor 9% gewijzigd door BvK P4 op 20-05-2004 15:49 ]

• You-Suk
  • Laatst online: 16-11-2025
BvK P4 schreef op 20 mei 2004 @ 15:43:

*heel verhaal*

Iemand die hier wat op kan zeggen? Zij het normaal met dit systeem, zij het abnormaal :P Alle reacties welkom :)
Ik weet niet wat het is met die temperaruren, maar mijn systeem (zie sig) Is idle 50 graden en stressed gaat ie naar 63-65 graden.
Heb de laatste bios er al opgezet, maar ook dat hielp niet :|

Zelfs met 2 casefans krijg ik de temperaturen niet omlaag :( Maar al teveel zorgen maak ik me er niet over, systeem is zo stabiel als een huis !!

• BvK P4
m'n pc is ook wel stabiel (prime enzz), maar hoe lager de temperatuur, dus de beter het is voor de processor lijkt mij.. Ik ben alleen een beetje telleurgesteld door de prestaties van deze cooler. Maar het kan zijn dat ik iets verkeerd heb gedaan, of dat de temperaturen heel aardig zijn voor mijn systeem. Daarom vraag ik het hier even. Word er ook weer es iets gezegd in dit topic :P Maar toch bedankt voor je antwoord You-Suk!

Verwijderd

Ik hoor hier mensen met een 875Pe bord die de FSB op 250 hebben gezet. Als ik maar hoger kom dan 230 hangt de PC en reset die de BIOS.. Mijn setup is :

MSI 875Pe P Mainboard
MSI 5900XT
Kingston 4x PC3200
3.4Northwood
KT12-L30 Waterchill

Hoe kom je over de 230FSB ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 02:09 ]

• Domino
DDR memory clock op 333 zetten is een goed begin met PC3200 modules.
Verder kan het goed zijn dat jouw 3.4 GHz niet verder wil o/c'en.
3.9 GHz is zit aardig aan de top van de northwood CPU's.

Verwijderd

Domino schreef op 22 mei 2004 @ 11:14:
DDR memory clock op 333 zetten is een goed begin met PC3200 modules.
Verder kan het goed zijn dat jouw 3.4 GHz niet verder wil o/c'en.
3.9 GHz is zit aardig aan de top van de northwood CPU's.

Heb het ff geprobeerd met me 3.2Ghz northwood en kom nu op een FSB van 245 stabiel.. Als ik hoger ga gaat die gek doen.. Draaid toch op 3920Mhz en idle op 38 graden en stressed 48 :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~roeth009/lol.jpg

• BvK P4
Heb je nou een 3.2GHz of 3.4GHz processor? Want in een eerdere reply zei je dat je een 3.4GHz had, en nu zeg je dat je een 3.2GHz hebt..MAAR toch een hele mooie OC!!! Issie ook Prime95 stabiel? Wat voor Kingston geheugen heb je?

edit: je hebt 3.2GHz (16x200=3200) ;)

[ Voor 9% gewijzigd door BvK P4 op 22-05-2004 18:00 ]

Verwijderd

BvK P4 schreef op 22 mei 2004 @ 17:49:
Heb je nou een 3.2GHz of 3.4GHz processor? Want in een eerdere reply zei je dat je een 3.4GHz had, en nu zeg je dat je een 3.2GHz hebt..MAAR toch een hele mooie OC!!! Issie ook Prime95 stabiel? Wat voor Kingston geheugen heb je?
Heb meerdere systemen staan he.. Heb ook nog de Athlon 64 3200+ staan als gamers kastje.. Met de P4's speel ik zo nu en wat met OC'en :)

De 3.2 draaid stabiel op 245 ja.. En Prime95 is een bencmark ?

• BvK P4
Prime95 is een progje om te kijken of je OC ook stabiel is..Als je het hebt moet je torture test doen, en dan het 2e stipje (maximum heat >:) ) ben benieuwd of jou CPU dan ook stabiel is aangezien je em aardig hoog hebt geOC't ;)

• You-Suk
  • Laatst online: 16-11-2025
You-Suk schreef op 20 mei 2004 @ 16:35:
[...]

Ik weet niet wat het is met die temperaruren, maar mijn systeem (zie sig) Is idle 50 graden en stressed gaat ie naar 63-65 graden.
Heb de laatste bios er al opgezet, maar ook dat hielp niet :|

Zelfs met 2 casefans krijg ik de temperaturen niet omlaag :( Maar al teveel zorgen maak ik me er niet over, systeem is zo stabiel als een huis !!
*Update*

Heb vanochtend de pc uitmekaar gehaald en nieuwe koelpasta op m'n cpu gedaan.
De oude zag eruit als kauwgom en heb die vervangen door AS :)
Temperatuur nu : idle 38 graden :*)
Temeratuur Stressed : 55 graden (half uurtje SETI laten draaien ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door You-Suk op 23-05-2004 13:07 ]

• BvK P4
10graden gezakt alleen door koelpasta... :9~ :9~ Mijn CPU is nog steeds ongeveer 55graden stressed, en op 2000rpm is hij 58graden stressed :'( Treurig gewoon...

Verwijderd

new bios voor 865PE/G neo2-p (ms-6728)
This BIOS fixes the following problems of the previous version:
- ATI X800Pro (R420Pro) AGP Card can't work 3DMark.
- Fix CPU temperature is too high.
- Update microcode.
- System can't boot from SATA HDD. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 19:51 ]

• Cannondale
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 19:06:
new bios voor 865PE/G neo2-p (ms-6728)
This BIOS fixes the following problems of the previous version:
- ATI X800Pro (R420Pro) AGP Card can't work 3DMark.
- Fix CPU temperature is too high.
- Update microcode.
- System can't boot from SATA HDD. :)
Yay! Ik zag `m vanmorgen, gelijk update naar 3.7 gedaan en cpu temp is normaal!
Idle blijft `ie hier nu rond de 38 graden en stressed loopt `ie tegen de 50 graden. Veel beter dan eerst, toen `ie idle rond de 50 zat en stressed de 70 passeerde :(

• BvK P4
Cannondale: wat voor processor en koeler heb jij?

• Cannondale
BvK P4 schreef op 02 juni 2004 @ 10:54:
Cannondale: wat voor processor en koeler heb jij?
Een PIV 2,8 Ghz (Northwood) met boxed koeler. Airflow heb ik alleen niet echt :) Ik weet dat m`n nieuwe temps nog niet echt superlaag zijn, maar voor mij is `t goed genoeg aangezien ik niet overclock en geregeld m`n pc upgrade.

• Cannondale
WAARSCHUWING VOOR BIOS 3.7!
Net als je denkt dat het goed gaat :'( Na een uurtje te hebben gedraaid met bios 3.7 slaat m`n pc ineens uit. Ik wil `m opnieuw aanzetten maar dat doet `ie niet. Ik haal de stroomkabel eraf en meteen voel ik `n flinke warme achterkant van de kast. Even 10 minuutjes gewacht, opnieuw gestart en in de bios gekeken naar de temps. Blijkt de cpu 80 graden te worden :( :(

En deze keer dus blijkbaar for real, want ik neem aan dat de bescherming van intel ingreep. Ik heb met de voorgaande bios`en ook 80 en meer graden stressed gehaald en toen sloeg `ie niet uit en werd de heatsink ook niet voelbaar heet. M`n cpufan draait gewoon, verder heb ik niks aan hard of software gewijzigd. Ik was ook niks intensiefs aan `t doen, gewoon internetten en wat chatten. Wat `n pruts0rs bij MSI zeg, ik baal hier flink van. Zometeen ff @ MSI forum posten.

• BvK P4
Zie je post al op het forum van MSI :) Zou zelf niet weten wat het probleem is met jou mobo/bios 3.7. Het zou eigenlijk nu beter moeten zijn volgens de site van MSI, maar dus niet!! Ben toch blij dat ik een MSI 865PE Neo2-FIS2R heb, maar die moet binnenkort voor RMA, dus wel hopen dat ik weet zo'n bord krijg omdat hij al aardig "oud" is :'(

• Cannondale
BvK P4 schreef op 02 juni 2004 @ 13:24:
Zie je post al op het forum van MSI :) Zou zelf niet weten wat het probleem is met jou mobo/bios 3.7. Het zou eigenlijk nu beter moeten zijn volgens de site van MSI, maar dus niet!! Ben toch blij dat ik een MSI 865PE Neo2-FIS2R heb, maar die moet binnenkort voor RMA, dus wel hopen dat ik weet zo'n bord krijg omdat hij al aardig "oud" is :'(
Probeer anders wat bij te betalen voor zo`n 875 ofzo.. volgens mij hebben die geen problemen. Ik zit nu nog `n beetje te twijfelen wat ik moet doen.
Heb de bios nog niet naar `n oudere versie terug geflashed, ik zit te wachten tot de temperatuur weer oploopt, maar dat doet `ie nu (gelukkig?) niet.
Als hij vanavond goed z`n lage temperatuur blijft behouden zal ik eens wat met benchmarks en stress-testjes spelen.

• Cannondale
Hmmm.. gisteravond allerlei testjes gedaan om de cpu-temp zo hoog mogelijk te laten worden (o.a. cpu burn-in). Echter de temp. kwam niet boven de 55 graden uit. Ook zakte de temp telkens weer netjes terug naar een 38 graden idle. Had misschien liever gezien dat `t geheel weer zo heet werd, dan had ik tenminste m`n bios kunnen downgraden. Ik weet nog steeds niet waarom m`n cpu gisteren ineens zo bizar heet werd... als iemand `n vermoeden heeft dan hoor ik het graag. Ik blijf voorlopig bios 3.7 gebruiken (totdat m`n cpu weer zo heet wordt, daarna gaat er `n oudere versie op).

• BvK P4
kan ook gewoon een foutje/crash voor 1 keer zijn geweest. Ik zou het ook niet leuk vinden als de computer na een biosupdate uit zou vallen, maar als het daarna niet weer gebeurd dan is het mij wel best:D

• Cannondale
BvK P4 schreef op 03 juni 2004 @ 17:52:
kan ook gewoon een foutje/crash voor 1 keer zijn geweest. Ik zou het ook niet leuk vinden als de computer na een biosupdate uit zou vallen, maar als het daarna niet weer gebeurd dan is het mij wel best:D
Hij blijft het goed doen hier, goede temps ook. Het is mij op deze manier wel best. Maar toch heb ik er niet helemaal vrede mee, kan me niet voorstellen dat het zomaar `n eenmalige bug is of `n fout in windows of wat dan ook...

/update :( :( Vandaag weer hetzelfde probleem gehad, pc schakelde zichzelf uit, cpu 80 graden etc. Ben nu terug naar bios 3.6 en heb weer ouderwets hoge temperaturen (50 graden idle). Nu maar hopen op `n nieuwe bios of het niet meer uitvallen van de pc :(

[ Voor 20% gewijzigd door Cannondale op 04-06-2004 20:16 ]

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Even een kort vraagje, ik heb net een MSI 875 Neo FIS2R binnen gekregen en ik wil daarop 2 S-ATA schijven in RAID0 aansluiten. Nu zie ik in het boekje wel hoe ik de controller aanzet zodat hij RAID gebruikt maar ik zie nergens een selectie voor 0 of 1. Kan iemand mij vertellen waar ik dit configureer, ik wil dus de ich5r RAID controller gebruiken en niet de onboard Promise. :)

-edit-
Al gevonden op de MSI site, erg behulpzame site moet ik zeggen. Beter dan Asus en de drivers zijn ook allemaal netjes up to date :)

[ Voor 16% gewijzigd door Dubbeldrank op 19-06-2004 14:16 ]

It takes one to know one...

• BvK P4
Eindelijk werd er weer eens in dit topic gereageerd :P Mijn MSI 865PE Neo2/FIS2R is nu op RMA :|.. Al 2 weken :'( kon het bios niet meer inkomen

• Cannondale
BvK P4 schreef op 19 juni 2004 @ 14:37:
Eindelijk werd er weer eens in dit topic gereageerd :P Mijn MSI 865PE Neo2/FIS2R is nu op RMA :|.. Al 2 weken :'( kon het bios niet meer inkomen
Hoe zat het precies? Had je verkeerd geflashed of was er iets anders mis?

• BvK P4
er was gewoon iets mis mee..wou wel flashen, omdat er in deze oude versie geen pci/agp zat :'(

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Ik kan niet in de RAID setup komen, in het boekje en op de site staat dat je moet wachten tot er een "Press Contol+I" prompt komt maar die komt bij mij helemaal niet, ik heb een 875P NEO-FIS2R. Weet iemand hoe je in de RAID setup komt? Ik maak gebruik van de ICH5R RAID controller.

-edit-

Na een paar keer booten kwam wel ineens het ICH5R menu naar voren, gelukt dus. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Dubbeldrank op 19-06-2004 19:41 ]

• plapz0r

plapz0r

Ahh nuts!..

Dubbeldrank schreef op 19 juni 2004 @ 18:44:
Ik kan niet in de RAID setup komen, in het boekje en op de site staat dat je moet wachten tot er een "Press Contol+I" prompt komt maar die komt bij mij helemaal niet, ik heb een 875P NEO-FIS2R. Weet iemand hoe je in de RAID setup komt? Ik maak gebruik van de ICH5R RAID controller.

-edit-

Na een paar keer booten kwam wel ineens het ICH5R menu naar voren, gelukt dus. :)
En is het gelukt?.. Ik heb zelf namelijk ook 2 S-ATA schijven (Raptors :9 ) in een RAID0 setup.. en had zelf ook enige moeite om het werkend te krijgen..
Mocht je nog problemen hebben ik heb wel een manier om het werkend te krijgen..

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mijn ervaring met de MSI 865PE Neo2-S:

Op de kunstacademia was m'n leraar zo vriendelijk geweest om de PIII 1ghz waarop ik m'n werk deed te vervangen door een P4 2,8ghz met een MSI 865PE Neo2-S moederbord. Ik natuurlijk heel blij dat ik eindelijk de (iets zwaardere) filters van photoshop eens snel kon uitvoeren dus begin ik met wat KPT effects op een plaatje van A3 grootte.. dit ging goed totdat ineens de PC bleef hangen en ik een sterke brandlucht rook.. Ik heb maar snel de computer uitgezet en toen we hem openmaakte zagen we dat de koperen banen rond de northbridge er nogal raar uitzagen en dat het in die regionen sterk stonk :P De heatsink van de northbridge zat er niet stevig op dus ja... 8)7

Gelukkig was er niets met de CPU en kon ik snel terug verder :)

Verwijderd

oei, mijn msi houd het nog wel wat langer uit ;) .
alleen mijn ethernet adapter is kapot :'( .
En Msi live update wilt mijn bios niet updaten.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 juni 2004 @ 15:20:
oei, mijn msi houd het nog wel wat langer uit ;) .
alleen mijn ethernet adapter is kapot :'( .
En Msi live update wilt mijn bios niet updaten.
Altijd in DOS je BIOS flashen... In Windows is dit veel te onstabiel :?

• Cannondale
Hmm.. ik heb dus een hoop gedonder gehad met de laatste bios versies voor de 865PE Neo2 PFISR (versie 3.6, 3.7 en 3.8 beta). Elke keer werd m`n cpu (op totaal verschillende momenten) loeiheet waardoor de pc zichzelf uitschakelde.

Ik draai nu weer met bios 3.5, daar heb ik geen problemen mee (alleen incorrecte temp-weergave). Nu kwam ik er gister achter dat ik bij de nieuwere bios-versies steeds de optie "spread spectrum" op 'enabled' had staan in de bios. In de handleiding (en na wat zoekwerk) heb ik kunnen lezen dat het enablen van deze optie ervoor kan zorgen dat het systeem instabiel wordt. (Ik heb btw niks overclocked en ik heb ook geen last van 'electromagnetic interference'.)

Nu vraag ik mij af of het enablen van die optie de reden kan zijn waarom mijn cpu zo nu en dan ineens tegen de 80 graden loopt, of dat dit absoluut niet kan hierdoor. Ik kan natuurlijk de optie weer enablen of terug flashen naar `n nieuwe bios met de optie op 'disabled' om te zien of `ie er weer uitknalt, maar ik vraag toch liever eerst rond of het echt wel hieraan kan liggen :)

• BvK P4
Weet niet of Spread Spectrum voor zulke temp uitschieters kan zorgen, maar ik weet wel dat je SS het beste op disabled kunt laten..! In de handleiding staat geloof ik dat het SS het beste uit kunt zetten als je problemen hebt, of als je gaat OC'en. Ik heb hem zowiezo uit te staan..

Give it a try.. :P

• Cannondale
BvK P4 schreef op 22 juni 2004 @ 21:42:
Weet niet of Spread Spectrum voor zulke temp uitschieters kan zorgen, maar ik weet wel dat je SS het beste op disabled kunt laten..! In de handleiding staat geloof ik dat het SS het beste uit kunt zetten als je problemen hebt, of als je gaat OC'en. Ik heb hem zowiezo uit te staan..

Give it a try.. :P
Thanks, maar ik wacht nog even af (ook op MSI-forum cross-post gemaakt) tot er iemand opstaat die me kan verzekeren wat hier precies de invloed van is. Als je cpu zo heet wordt dan laat je `m dat niet graag nog `n keer doen :)

• BvK P4
Weet niet precies wat het inhoud, maar het heeft iets met de pieken en dalen te maken van de MHz's (raar woord 8)7 ) Die worden dan afgerond oid om "rare" dingen te voorkomen. Iets in die richting is het wel, maar precies weet ik het dus niet.

Succes

• Dubbeldrank
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

xXPLAPXx schreef op 20 juni 2004 @ 12:26:
[...]

En is het gelukt?.. Ik heb zelf namelijk ook 2 S-ATA schijven (Raptors :9 ) in een RAID0 setup.. en had zelf ook enige moeite om het werkend te krijgen..
Mocht je nog problemen hebben ik heb wel een manier om het werkend te krijgen..
Het draait nu als een zonnetje al zeg ik het zelf :7 Lekker snel zo'n RAID config 8-)

• Ottie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09-2025
Vraagje, ik heb een MSI 865PE NEO2-PFISR met een 3.2Ghz Prescott processor. Het werkt allemaal goed na eerder een bord teruggebracht te hebben omdat de ethernet adapter niet werkte. Verder geen gekke problemen en zelfs het installeren van alles ging redelijk vlot. Ik ben dus zeker tevreden over het bord.

Nu wil ik mijn PC wat stiller maken en dus mijn intel stock koeler vervangen door een Zalman 7000A-AlCu, maar het schijnt dat deze niet past omdat de northbridge heatsink + fan te hoog zouden zijn.

1. Past de Zalman koeler?

2. Kan ik eventueel de fan van de northbridge afhalen?
Edit: (Ik zie in het topic al dat andere de northbridge fan eraf gehaald hebben zonder problemen)

3. Heeft iemand misschien andere suggesties?

Ik heb een behoorlijke airflow in mijn kast (Chenbro gaming bomb met 9mm papst intake en 12mm Papst Outtake fan). En ben geen fanatieke overclocker

[ Voor 31% gewijzigd door Ottie op 02-07-2004 11:03 ]

--[SPECS]--

• BvK P4
Heey Ottie,

we hebben dezelfde kast en bijna hetzelfde mobo..! ;) Heb er zelf een Northwood 3.0GHz in te zitten met een Thermalright SP94 heatsink + Noiseblocker S4 fan erop! Deze combinatie schijnt beter te zijn als de Zalman. Wat zijn je temps dan op moment? Je kunt trouwens de fan van de northbridge er wel afhalen hoor omdat je airflow wel goed zit ;)

• Ottie
Momenteel zijn mijn temps

Idle
systeem 38
cpu 41

Load
Systeem ??
Cpu 55

Ik zal anders is naar jouw oplossing kijken BvK P4

--[SPECS]--

• BvK P4
Dat zijn hele mooie temps voor een 3.2GHz Prescott met boxed cooler!!! Mijn 3.0GHz Northwood wordt met de SP94 zelfs 55graden stressed! Hoe test je dat dan stressed? Ik gebruik namelijk Prime95. Probeer dat ook eens, want die temps van jou zijn gewoon schrikbarend laag.. :P

• Ottie
Ik ben momenteel een Prime95 torture test aan het draaien, hoe lang moet die draaien ???

Klopt het dat de CPU Usage voor Prime95 blijft steken op 50%?

Tussen resultaten:

CPU : 57c
Sys : 45c

--[SPECS]--

• BvK P4
Als je de stabiliteit wilt testen van je pc, dan moet je prime ff een dagje aan laten staan op torture test. Maar als je alleen even wilt kijken hoe heet de processor wordt, dan is een half uurtje goed. Alleen ik snap werkelijk waar niet dat jij een temp hebt van 57graden voor een prescott 3.2GHz terwijl je sys temp 45graden is 8)7 Dacht dat je eerder rond de 65 graden zou moeten zitten als je sommigen hoort over hun 2.8GHz prescott..

Het is trouwens normaal dat prime 50% neemt omdat je hyper threading hebt ;) Als je beslist 100% wilt hebben, dan moet je Prime nog een keer installeren, en dan beide op torture test doen..

edit: op hoeveel rpm draaien die fans trouwens?

[ Voor 23% gewijzigd door BvK P4 op 03-07-2004 12:07 ]

• Ottie
Ik heb de torture test 3 uur laten draaien en resultaten zijn:

cpu : 57 gemiddeld met een enkele uitschieter naar 60 graden
sys : 46

Ik heb momenteel 4 fans draaien

De resultaten zijn gemeten met corecenter (corecenter schijnt met zijn temperatuur altijd nog boven de echte temperatuur te zitten +- 4graden)

cpu fan : 2500 - 3000 rpm (stock intel cooler)
nb fan : 5000+

120 mm outtake fan full (gevoed door het moederbord) 1600 rpm
90 mm intake fan full (gevoed door het moederbord) 1950 rpm

Dan heb ik een enhance voeding met 2 fans erin intake en outtake (Ook erg luid)

[ Voor 20% gewijzigd door Ottie op 04-07-2004 10:31 . Reden: extra info ]

--[SPECS]--

• BvK P4
Nadat ik mijn MSI 865PE Neo2-FIS2R heb gedaan, hebben zij em opgestuurd naar de leverancier, en die heeft em vervolgens opgestuurd naar de fabrikant: YESSS }:O Gevraagd of ik een ander mobo uit kon kiezen, en dat kon :) Heb de MSI 875P Neo-FIS2R uitgekozen :7 Het enigste verschil met die andere is dat deze dus gebaseerd is op het canterwood platvorm..of zijn er mee verschillen? Zit er ook een PCI/AGP lock op dit mobo?

Verwijderd

Even een opvallende ervaring met en een vraag over de MSI875P-LSR:

Systeem:
MSI-875P met P4 Northwood 3.2Ghz, 2x512MB Kingston PC3200 DDR CL2.5 en 2x 512 MB Twinmos PC3200 CL 2.5.
MSI Bios 2.00 en 2.10.
FBSB 4x200 verder geen overclocking toegepast.
S-ATA 200GB, 2xP-ATA 180GB en 120GB
Zalman PSU 400W
Zalman Cooler CPNS7000A Cu met originele pasta.
2 extra fans in de behuizing.
CPU Idle 41 grad C in Corecell, in Sandra zoals bekend 3-4 grad C lager (kamertemp 21 grad C)
CPU stressed met DesertCombat: 56 grad C in Corecell.

1. lage CPU Benchmark.
Na 3 maanden uitstekend draaien werd de CPU langzamer, maar bleef 100% stabiel.
Sandra Pro2004 CPU Arithm Drystone Alu: 4000-6000 MIPS ipv 9000-10000

Na veel zoeken (schone WinXP schijf, CPU vervangen met andere 2,6 GHZ, diverse instellingen BIOS veranderd), bleek het volgende:

Volgens Kingston dient de DDR Voltage op 2.6 +/- 0.1 Volt te zijn.
In de bios was 2.50 V ingesteld, in Corecell 2.65 volt.
Blijkbaar was de eerste het echte voltage en die van Corecell niet.
Heb beide op 2.60 Volt ingeteld, daarna was de performance van de CPU weer als vanouds: 9000-10000 met Sandra Pro!

2. Heeft iemand dezelfde combinatie CPU en Zalman Cooler en wat zijn de temp waardes? En heeft iemand de originele pasta van Zalman wel eens gewisseld met (bijv. Arctic) Silver Pasta om de temp verder omlaag te krijgen?

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:36
-- Ook het geheugen is niet fout, wordt alleen niet goed herkend :) --

[ Voor 155% gewijzigd door IceEyz op 26-07-2004 00:21 ]

Verwijderd

Ik heb vandaag een bios update 2.30 gedaan van de MSI 865PE Neo2 en tot mijn grote verbazing geeft de bios een cpu temperatuur weer: 38 graden i.p.v. 53 graden.

Cpu: Prescott 3.0 Ghz.
Cooler: Thermalright SP-94 + Papst 92cm

Oude bios versie: 2.20

• BvK P4
Wel opvallend laag voor een prescott! Zelfs met jou cooler erop (heb nl dezelfde ;) ) En wat is je temp stressed? Kun je je temp ook uitlezen met speedfan oid? Kijken of die dezelfde temps geven. Mijn cpu wordt idle kleine 40graden en stressed 55graden. Stressen doe ik door 2x prime op te starten, dan torture test en dan maximum heat >:)

edit: Heb nu ipv een MSI 875P Neo een Abit IC7-G gekregen, en ik moet zeggen dat dit een veel beter bord is. Ben er super tevreden over. Zit nu met oc'en op 3300MHz met standaard voltage (3.0GHz met 800MHz FSB).

[ Voor 25% gewijzigd door BvK P4 op 27-08-2004 15:02 ]

Verwijderd

BvK P4 schreef op 27 augustus 2004 @ 15:00:
Wel opvallend laag voor een prescott! Zelfs met jou cooler erop (heb nl dezelfde ;) ) En wat is je temp stressed? Kun je je temp ook uitlezen met speedfan oid? Kijken of die dezelfde temps geven. Mijn cpu wordt idle kleine 40graden en stressed 55graden. Stressen doe ik door 2x prime op te starten, dan torture test en dan maximum heat >:)

edit: Heb nu ipv een MSI 875P Neo een Abit IC7-G gekregen, en ik moet zeggen dat dit een veel beter bord is. Ben er super tevreden over. Zit nu met oc'en op 3300MHz met standaard voltage (3.0GHz met 800MHz FSB).
Met Speedfan krijg ik dezelfde temperatuur.
Ik ga van het weekend Doom3 draaien, dan zal ik zien wat voor temperaturen ik dan krijg.
Ik zal ook met Prime95 testen.

In wat voor opzicht is je nieuwe bord beter?

Verwijderd

Ehmm, ik zit met een (misschien) probleempje:

ik heb net een MSI 865PE Neo2-PFISR mobo besteld, maar ik heb een

intel pentium 4 2.8C ghz 800 fsb northwood processor, geen presscot..
Ook heb ik er 2x512 pc-3200 Kingston dual channel kit bij besteld

ondersteunt dit mobo deze processor, en is het geheugen ook een goede keuze?

( heb natuurlijk al onderzoek gedaan over geheugen, hij zou het moeten ondersteunen, maar iemand ervaringen?)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2004 18:49 ]

• BvK P4
De processor wordt sowieso ondersteunt..maar dat had je zelf ook uit kunnen vinden. En het geheugen zou hij theoretisch ook moeten ondersteunen, maar je weet maar nooit..hangt vooral veel van de gebruikte geheugenchips af..Maar denk wel dat je een kans heb van dikke 80% dat het geheugen wel werkt,

Verwijderd

Bedankt voor je reactie :)

Ik heb hier in deze topic gezocht, en op google, en op de site van MSI maar steeds stond er 'supports 3.2 and higher', dus ik twijfel of ze dat er nou bij zetten 'dit kan ie ook', of dat ie alleen dat ondersteunt

• Loki
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-12-2025

Loki

Jááátôch...

Hallo,

Ik heb de BIOS van mn 865G Neo2-PLS geflashed met AMI BIOS versie 2.4 voor de 865G Neo2 series. Toen deed ie t niet meer... Ik kan nog wel de bios flashen, heb dit ook gedaan met een paar versie 3's (die vlgns mij wel geschikt zijn voor mn mobo), maar pc wil nog steeds niet opstarten... Wie weet wat er aan de hand is/hoe t opgelost kan worden?!

Wyvern (onder Loki's account)

[ Voor 6% gewijzigd door Loki op 25-09-2004 15:01 ]

• Ottie
Ik heb een MSI 865PE NEO2-PFISR met een 3.2Ghz Prescott processor, en sinds kort de thermalright xp-120 heatsink erop zitten en nu is de temp van mijn cpu gedaald tot
rond de 30 graden. Maar de systeem temperatuur blijft rond de 40 graden, (idle of load, kast open of dicht), nu vraag ik me dus af waar de system temperatuur sensor zit. Ik heb zelf het idee dat de system temp de NB temp is, omdat het niet uit maakt of mijn kast open of dicht is, weet iemand of dit klopt.

--[SPECS]--

Verwijderd

Goed, ik moet er dan toch maar aan geloven.
Oc'en.. Wil 't wel eens proberen. 8)
Volgende week eerst eens even die corecenter (whtvr) installeren en een beetje mee pielen. B)
Heb een MSI mobo zonder D.O.T of P.A.T.

Specz: :*)

P4 3.2e 800FSB L2 cache (prescott)
MSI 875p NEO FISR (pcb2.0)
Corsair TwinX1024-4000PT
Asus X800XT PE (hell yeah)
2x WD 36Gb 10k

Koolance PC2-650 Blue behuizing
5.25 bay reservoir
Asetek Antartica CPU blokje
Asetek NB blokje
Asetek VGA blokje
Eheim 1048 pomp
10mm push 'n cool fittings
Innovatek 10/6 tubing

"Smartassmodus"
(nee, de slangetjes zijn niet te nauw. Pomp is geruisloos, grotere binnenmaat is overbodig omdat de aansluiting van mn radiator 6mm ID zijn, meer dan genoeg flow, kickass temps!)
"/Smartassmodus"

Moet wel intressant worden volgens mij..
Heb alleen geen idee of er in Corecell ook een mogelijkheid is om alleen de cpu te oc'en of dat dan ook gelijk de gpu en ram meegetrokken worden.
Ben benieuwd! :Y)

Iemand ideeën of tips, voel je niet geremd.. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 11:44 ]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:16
Heb dit weekend een reinstall gedaan van een pc met een PT8 Neo-LSR (SATA/LAN) moederbord.

Windows XP NL SP2 installatie, ging goed, op 1 punt na: Direct bij de eerste boot een vertraging van ongeveer 30 seconden na het inloggen in het tonen van het netwerkicoontje.
Dit houd ook in dat ik in die 30 seconden geen systeemeigenschappen of netwerkverbindingen kan openen (dit opent wel, alleen na die vertraging).

Nu had ik de interne LAN adapter (VIA Rhine) uitgeschakeld, toen ging het wel goed. Echter, na gebruik van de LAN poort, bleef het probleem.

Dit gebeurt alleen bij een boot, slaapstand is verder OK.
Als ik toch uitlog binnen de 30 seconden, dat krijg ik een melding dat rundll32.exe niet beeindigd kan worden.

Moederbord BIOS is versie 2.0 (latest), heb de laatste VIA drivers gebruikt via de MSI Live Update tool. Overige apparaten: Ericcson USB ADSL modem. Sapphire Radeon 9600. Verder geen exotische configuratie.

Iemand een idee?

• BlackLight
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Ik weet niet of je dit genoemde VGA blokje al op je dure X800 hebt zitten, maar bij mijn weten moeten zowel de GPU als de geheugenchips actief gekoeld worden op die kaart.

[ Voor 1% gewijzigd door BlackLight op 13-12-2004 18:27 . Reden: typo ]

Verwijderd

BlackLight schreef op maandag 13 december 2004 @ 13:04:
[...]

Ik weet niet of je dit genoemde VGA blokje al op je dure X800 hebt zitten, maar bij mijn weten moeten zowel de GPU als de geheugenchips actief gekoeld worden op die kaart.
VGA blokje zit er al op idd.
Er zitten zalman heatsinks op 't geheugen.
GPU wordt niet al te warm hoor..
Idle, stressed 35/42 >:) (on screen display gaf dat aan na 6 uren HL2)
Geheugen weet ik niet, maar de vermaande hitteproblemen van de x800 series zijn werkelijk lariekoek!

Deze week ff checken of ik mn NB blokje kan vervangen voor eentje van DangerDen, aangezien het plexiglas gescheurd is toen ik een slagje teflotape om de fitting draaide en de fitting terug wou plaatsen. :/
heb m vandaag ff afgetapt, zit nu dus zonder gamepc... :'(

/edit

Ik haat locked multipliers! :/
Volgende week als mn DD blokje er is zal ik mn FSb eens onhoog krikken, kijken hoe dat in zn werk gaat..

/edit

GrTz!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 23:07 ]

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-04 19:15

LyP0

it is I , you worst nightmare

misschien een heeele domme vraag maar is een MSI (P-4) NEO2-PFS compatible met een celeron 2.6 400 mhz fsb want er staat aleen iets van northwood en ik moet gewoon zeker weten of dit gaat _/-\o_

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

Allereerst mijn specs voor de duidelijkheid.

P4 2.6Gig 512KB HT 800 FSB
Msi Neo2 865PE LS
Sweex pci Raid 0 met 2X 120 Gig Sata hdd's (Seagate barracuda 7200.7)
2X 256 MB Kingston pc3200 cas 3 (3-3-3-8) in Dual Channel
Club3D Ati Radeon 9600Pro 128mb
Nec 2510A DVD brander

Als ik in mijn bios iets wil overklokken door van slow naar bv fast hem een stapje hoger te zetten wil winXP niet booten.
Hierbij verandert de bios de cas latency van 3 naar 2.5
Dus denk ik dat mijn geheugen de zwakste schakel is. Nu wil ik mijn oude geheugen weg doen en er 2 x 512 mb in doen ook in dual channel. Minimaal ddr 400. Voor de rest weet ik nog niet welk merk en type het best bij mijn mobo past. De lijst met modules op de site van Msi zijn allemaal oude types.
Heeft het zin om cas 2 te nemen t.o.v. cas 2.5 wat snelheids winst betreft?
En wie weet wat qua prijs/kwaliteit het beste geheugen is voor mijn mobo?

Verwijderd

iemand?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Start eens een nieuw topic. Je hebt hier een vraag/probleem en geen ervaring ;)
En kijk ook eens hier:
PMG FAQ
Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?
Welk merk geheugen moet ik nemen?
Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen?

Het topic is toch ook al meer dan 1 jaar oud, dicht.

[ Voor 55% gewijzigd door BalusC op 22-04-2005 15:56 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.