Het Grote Athlon 64 3000+ upgrade-kit topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 3.319 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
hmmm, ik heb t niet zo op minitowers. Wat voor voeding zit er trouwens in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik wil mn pc upgraden. Ik heb echter maar een beperkt budget. (nee, dit hoort niet in 'wat kan ik hier t beste aan upgraden', let maar op:)
Nu vraag ik me af of het zonde van het geld is als ik een Nforce 2 mobo koop met een Athlon Xp 2600+.
Als ik dan later wil upgraden is de enige nuttige processor upgrade, overstappen naar Athlon 64, dus ook een nieuw mobo. Kan ik beter nu wat extra geld uitgeven, zodat ik bij een latere upgrade mn mobo kan houden. Of zou tegen die tijd, dat een Athlon Xp 2600+ niet meer mee kan de Athlon 64 + mobo zo in prijs zijn gedaald dat het in totale kosten niet veel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113582

UltraR-pc schreef op 12 mei 2004 @ 17:15:
Ik wil mn pc upgraden. Ik heb echter maar een beperkt budget. (nee, dit hoort niet in 'wat kan ik hier t beste aan upgraden', let maar op:)
Nu vraag ik me af of het zonde van het geld is als ik een Nforce 2 mobo koop met een Athlon Xp 2600+.
Als ik dan later wil upgraden is de enige nuttige processor upgrade, overstappen naar Athlon 64, dus ook een nieuw mobo. Kan ik beter nu wat extra geld uitgeven, zodat ik bij een latere upgrade mn mobo kan houden. Of zou tegen die tijd, dat een Athlon Xp 2600+ niet meer mee kan de Athlon 64 + mobo zo in prijs zijn gedaald dat het in totale kosten niet veel uitmaakt.
werkt prima hoor mijn vorige pc was een athlon 2700+ met een asus a7n8x-e deluxe en 1gb ddr 400 prima systeempje hoor maar ik wou toch da 64bits spul is proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
UltraR-pc schreef op 12 mei 2004 @ 16:55:
[...]

hmmm, ik heb t niet zo op minitowers. Wat voor voeding zit er trouwens in?
2 zeer scherpe opmerkingen! jij hebt vast een hoop verstand van computers.

kom op man dat ding is gewoon lekker goedkoop. natuurlijk zit er nooit een supermicro server toren bij zo'n ding. heb ik bij de aldi ook nog niet gezien tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-06 21:02
Ik vind wel dat AH vrij summier is in zijn informatie over de pc.
Wat meer info over het mobo of over het mem had ik wel graag willen hebben.
Met een beetje mazzel test hardware.info deze pc. Dat doen ze ook vaak met de Aldi-pc's en ook met de vorige AH-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
@brouwerpower
Dat valt toch wel mee?
Intern geheugen 1024 MB DDR RAM (2 module)
Moederbord MSI VIA K8T800, DDR single channel, met 8x AGP, Lan, Firewire on board.
Als je meer wil weten over dat moederbord kun je ook gewoon naar de site van MSI gaan.
Meer informatie dan bovenstaand is ook niet interessant voor de gemiddelde AH klant, tevens is het een supermarkt en geen computerwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19844

ik ben net naar de AH gelopen
heb die albert heijn pc besteld qua prijs zeeeer aantrekkelijk met alle extra's die je derbij krijgt denk wel dat die video kaart deruit kan als de geforce 6800 ultra uit komt :P door deze pc heb ik 300 eurie bespaard denk ik op losse onderdelen
zou uhm maandag moeten krijgen dus zodra ik uhm heb post ik mijn ervaringen
ff kijken of ie een beetje overklokt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Arjan B schreef op 09 maart 2004 @ 01:34:
Afgelopen woensdag mijn upgrade setje gehaald bij Salland :9
Ik heb aangeschaft de AMD64 3200+ oem, Zalman cnps7000A-AlCu cpu fan, MSI K8T Neo-FIS2R en 1 reep Twinmos 512 Mb PC3200 cas 2,5.
Hehe, Ik heb vandaag exact hetzelfde besteld bij salland, behalve dan dat ik de 3000+ heb besteld [geen geld voor 3200+ :(]
Alleen hopen dat mijn voeding het gaat trekken, die 45 watt extra kan net te veel worden.
Anders hang ik mijn HD's met mijn "oude" mobo in een kast en maak ik een file-server oid :)
Anoniem: 19844 schreef op 14 mei 2004 @ 19:34:
ik ben net naar de AH gelopen
heb die albert heijn pc besteld qua prijs zeeeer aantrekkelijk met alle extra's die je derbij krijgt denk wel dat die video kaart deruit kan als de geforce 6800 ultra uit komt :P door deze pc heb ik 300 eurie bespaard denk ik op losse onderdelen
zou uhm maandag moeten krijgen dus zodra ik uhm heb post ik mijn ervaringen
ff kijken of ie een beetje overklokt :P
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eavdmeer/ahpc.jpg

Helaas, besparen doe je niet, voor € 954,- [pricewatch prijs] kan je eenzelfde PC bouwen, het scheelt niet veel in kosten en je hoeft hem niet in elkaar te zetten. Ik ben benieuwd hoe hij bevalt. Ik vond het zelf ook een aardige aanbieding van de AH, had niet verwacht dat ze een AMD64 zouden verkopen voor onder de €1000 :)
Overclocken zou moeten lukken als je geluk hebt met het geheugen, mobo en CPu willen wel :)

[ Voor 46% gewijzigd door StarLite op 14-05-2004 23:18 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-06 02:53
Heb vandaag de AMD 64 3000 + 512 c gehaald met het Asus k8v bordje en 2x 512 mb pc3200 corsair .

Het draait heerlijk hoor maar dat ik het nu sneller vind dan mijn 2de pctje die een XP 3200+ heeft ?

Nee niet echt .

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

mmxmmx schreef op 15 mei 2004 @ 01:30:
Heb vandaag de AMD 64 3000 + 512 c gehaald met het Asus k8v bordje en 2x 512 mb pc3200 corsair .

Het draait heerlijk hoor maar dat ik het nu sneller vind dan mijn 2de pctje die een XP 3200+ heeft ?

Nee niet echt .
Klok hem eens wat over :) dan gaan we dingen merken. En anders ....bench eens er zal wel degelijk klein verschil tussen zitten. En al helemaal als straks 64 bits applictaites de hoek omkomen :9 .

Daarnaast wie koopt er nog een ''gewone'' 3000+ of 3200+. Net zo duur ongeveer als een 64bits CPU en die heeft toch wel een betere toekomst (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
spacejam schreef op 12 mei 2004 @ 13:32:
[...]
XP64 moederborden zijn wat kritisch met het geheugen.
Je VGA kaart is wat magertjes in verhouding tot de (nieuwe) rest.
300 Watt is krap minimaal 350 Watt is aan te bevelen

heeft dit te maken met wat voor merk geheugen er in zit?
want ik zou echt niet weten welk merk erin zit die zaten er al in.
ik heb net de kast eff opengedraait en heb ik eff gekeken wat er op de sticker stond:

bij de 256 ddr pc3200 stond:
401F363t4
mdgvd5f3g3750b1
en zit er een sticker van Vdata op en op de chipjes staat ook overal Vdata

bij de 512 DDR pc3200 Staat:
md44512PQP
en op de chipjes staat ook PQP

zou dit gaat samen met een 64
toon volledige bericht
weet iemand nog of dit gaat werken met een amd 64 omdat ze zeiden dat 64 bits moederborden kritisch zijn met geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

spacejam schreef op 17 mei 2004 @ 12:56:
[...]
weet iemand nog of dit gaat werken met een amd 64 omdat ze zeiden dat 64 bits moederborden kritisch zijn met geheugen.
Ligt helemaal aan je mobo/chipset.
ZO kan bijvoorbeeld de Asus A8V niet overweg met TwinMos/TwinMOs geheugen terwijl de MSI plank er totaal geen moeite mee heeft. Ik zou zeggen: Probeer het, je hebt het geheugen toch al liggen :)

Ik heb btw bij alternate mijn nieuwe spulletjes besteld:
code:
1
2
3
4
Zalman CNPS7000A-AlCu Aluminium, koper
MSI K8T Neo-FSR
AMD Athlon 64 3000+ OEM 400 MHz, OEM
TwinMos Memory PC3200, 400 MHz, -, 2,5, 512 MB

Qua CPU zou ik ongeveer 2 keer zoveel rekenkracht moeten krijgen + het geugen is bijna 2 keer zo snel en een betere/snellere chipset :)

[ Voor 29% gewijzigd door StarLite op 17-05-2004 14:54 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
maar als het niet werkt heb ik een probleem en zit ik met dat mobo.
dus weet iemand of dit geheugen een probleem geeft met een bepaald mobo en kan iemand mij vertellen van welk merk deze dit geheugen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:40
Nou ik heb sinds een paar maanden een AMD64 3000+ (Met een Clawhammer core :D) bak en ik ben er zeer tevreden over. Hierboven werd gezegd dat een 300 watt voeding net te weinig was, maar hier doet ie het prima hoor. Specs:

AMD64 3000+ (2225 MHz)
Asus K8V SE Deluxe
Asus VT9520 Video Suite (GeForce FX 5200)
Corsair 512 PC3200 DDR RAM
2xWDJ800 in RAID0
AOpen 300 Watt voeding.

Ik heb in het begin wel 64-bit beta van Windows XP erop gehad, maar er waren nog te weinig drivers om dit te behouden, dus ben ik maar terug gegaan naar 32 bit Windows. Maar dat was snel joh, echt niet te geloven. Je drukte op je powerknop en het inlogscherm stond eral, bij wijze van spreken. Enige kleine nadeel aan het bordje vind ik dat het redelijk lang duurt voordat je OS eindelijk opstart. Maar ja, dat is ook geen wonder met een dual RAID controller (1x PATA en 2x SATA). Je kan makkelijk met het bord je CPU overclocken, zoals je heb gezien. Ik heb gewoon de FSB 25 MHz omhoog gegooid en hij is super stabiel. Maar het is echt een compleet bord wat je krijgt. Ik zou ook echt iedereen de KV8 aanbevelen, mits je het juiste geheugen hebt. UT2004 loopt ook super met m'n redelijk simpel video kaartje. Op m'n 2.4 GHZ P4 533 MHz liep ie voor geen meter, maar met de AMD64 loopt ie als een trein met alles op z'n hoogst.

Nogmaals, voor alle twijfelaars, het is echt de moeite waard om over te stappen naar een AMD64 bak. Je bent iig dan klaar voor de toekomst. Want zeg nou zelf, vroeger of later wordt alles toch 64 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
silentsnake schreef op 17 mei 2004 @ 17:18:
UT2004 loopt ook super met m'n redelijk simpel video kaartje. Op m'n 2.4 GHZ P4 533 MHz liep ie voor geen meter, maar met de AMD64 loopt ie als een trein met alles op z'n hoogst.

Nogmaals, voor alle twijfelaars, het is echt de moeite waard om over te stappen naar een AMD64 bak. Je bent iig dan klaar voor de toekomst. Want zeg nou zelf, vroeger of later wordt alles toch 64 bit.
Zo even maar weer een schop geven aan dit topic :)

Ik sta ook op het punt om weer eens te upgraden, met name voor ut2k4 en de nieuwere games die gaan komen.

Silentsnake, ik neem aan dat jij ook had wat ik nu heb...

Zodra het ook maar druk word met mannetjes dan stort je fps in, terwijl ik alle mogelijke tweaks heb gedaan.. Vooral met toekomst op halflife 2 etc moet ik volgens mij wel gaan upgraden..

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05-2024

Dracul

Ooh yeah!

Ik heb dus een Athlon 64 3000+ in combinatie met een MSI K8T Neo-FSR.
Nu is de temperatuur van mijn processor heel laag en de temperaturen van mijn
videokaart en harde schijven eigenlijk ook en heb ik toch het probleem dat de
temperatuur van mijn moederbord verschrikkelijk hoog ligt. Met de huidige buiten
temperatuur loopt het toch vrij snel al op tot een graad of 42/43. Met kast open een graadje of twee/drie lager. Mijn vraag is dus of andere gebruikers van dit moederbord ook dergelijke waarden hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-03 00:24

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Ja, is hier ook zo. Maar ik hecht niet veel waarde aan de betrouwbaarheid van die temps.

Ik weet btw niet of de 2e temp nu de kast temp is of bv de northbridge temp of nog wat anders.

Heeft iemand tips om speedfan aan de praat te krijgen voor de fan regeling? Vind dit een prettiger programma dan core center

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-06 22:22
ik ga aan het eind van deze week de MSI K8N Neo platinum kopen+ AMD Althon 64 3000+.

Dat bordje ziet er iig retecool uit en de prestaties hangen gelijk/dicht aan de nieuwe epox. :)

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
  • Laatst online: 15-10-2024
IK ben nu sinds een paar dagen overgestapt naar een nieuw systeem (zie onder) en ik niets anders dan vol van lof, ik had eerst een PIV 1400MHz en een Geforce II 64MB PRO en 512 RDRAM.

Maar wat ik nu allemaal ervaar, is gewoon geweldig :')

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brouwerpower
Venxir schreef op 01 juni 2004 @ 20:20:
ik ga aan het eind van deze week de MSI K8N Neo platinum kopen+ AMD Althon 64 3000+.

Dat bordje ziet er iig retecool uit en de prestaties hangen gelijk/dicht aan de nieuwe epox. :)
Waar ga jij dat bordje eigenlijk halen? Volgens een paar webshops is dit mobo namelijk slecht leverbaar. Ik heb als datum 9-6 gehoord dat er een nieuwe lading binnenkomt.
Of heb je al een pre-order staan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Bij salland is het A.S. woensdag, en als dat niet zo is wahct ik nog wel een week extra :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115401

ik zie door de bomen het bos niet meer in geheugenland
ik heb een mobo van asus K8V se de luxe oem
Athlon 64 3000+
nu is mijn vraag welk geheugen ik nu moet hebben
heb gekeken op de site van asus naar compatibel geheugen , maar als ik dan naar een webwinkel ga zie ik van die nummers die asus opgeeft niets terug
dus mijn vraag welk geheugen draait probleemloos met dit mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb al wel gezien dat cas2 geheugen problemen kan geven..

Kan iemand dit bevestigen of dit ook zo is met een msi neo fisr... (kt800 chipset)

Want ik zou toch wel graag corsair geheugen met cas2 op willen doen voor de extra performance :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brouwerpower
Kijk hier eens:
http://www.tomshardware.com/motherboard/20040602/index.html
Volgens die review gaat XMS corsair geheugen werken op je neo fisr

En volgens deze review is de invloed van lage cas-timings vrij klein:
http://www.tomshardware.com/motherboard/20040119/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
  • Laatst online: 15-10-2024
Anoniem: 115401 schreef op 02 juni 2004 @ 16:07:
ik zie door de bomen het bos niet meer in geheugenland
ik heb een mobo van asus K8V se de luxe oem
Athlon 64 3000+
nu is mijn vraag welk geheugen ik nu moet hebben
heb gekeken op de site van asus naar compatibel geheugen , maar als ik dan naar een webwinkel ga zie ik van die nummers die asus opgeeft niets terug
dus mijn vraag welk geheugen draait probleemloos met dit mobo
Ik heb met me GeiL mem niks geen last draait lekker.

En op best redelijke strakke timmings, of neit :*) (check specs)

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
  • Laatst online: 01-04 19:16
Ik denk dat dit het goede topic is...

Enige tijd maak ik gebruik van Cool 'n Quiet en gaat lekker. Nu lees ik soms op het forum dat mensen hun fan ook kunnen stopzetten. Dit wil ik ook voor optimale stilte.

Specs:
Antec Sonata
AMD Athlon64 3200+
MSI K8T FIS2R
Zalman 7000Al-Cu (zonder fanmate ertussen)

Corecenter draait en daarin is CnQ ingeschakeld. Deze geeft op het moment een idle temp van 24 aan. Van mij mag nu de fan best stoppen met draaien en een wat hogere temp toestaan. Ik kan deze instelling echter niet vinden.
Waar moet ik dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
Niemand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 12:09

T.T.

Sowieso

Ik gebruik niet CoreCentre, maar Speedfan. Daarin geef je een minimum- en maximumsnelheid van de fan aan.
Ik heb bijv 35C als mijn ideale temperatuur ingesteld. Bij die temperatuur (of lager) heb ik ingesteld dat mijn fan op 8% (van het maximum) draait. Dan is mijn Zalman 7000A Cu echt onhoorbaar. Ik zou ook 0% kunnen instellen, maar dan stijgt de temperatuur toch boven de 35C na een tijdje. Boven de 35C draait mijn fan tot 100%.

Ik neem aan dat het ook ongeveer zo werkt bij MSI's CoreCell/CoreCentre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
whoei, zojuist een
AMD atlhon 64 3000+
MSI K8T NEO-FSR
Dane-elec ddr333 512 mb

geinstalled en werkt vlekkeloos, nu komt er nog corsair xms geheugen aan dus kan alleen maar beter worden :D

Voorbeeldje heb een ti4200 @ 280/580

msi kt3+amd xp 2000+= alles @ medium max 30 fps
msi k8t neo fsr+64 3000+= alles @ high 40 a 50 fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-06 09:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Ik heb een 3000+, met een Asrock mobootje en 2x 512 MB Pc3200 geheugen. Ik draai Windows 2000 en dat werkt prima, maar nu heb ik wel een vraagje hierover. Als in het BIOS Cool en Quiet aanstaat werkt het dan ook onder W2K of werkt het alleen in Windows XP ?

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109788

* Anoniem: 109788 gaat wachten op de Athlon 64 *WINCHESTER* in een 939 sockje

(en hoopt dat het niet zolang duurt als het wachten op mn nForce bordje, ooit :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 19:42
heb een MSI KT8 NEO Mobo gekocht met athlon 3200+ 64 en 2 x 512 mb ddr400 en een asus ax800pro.

het rare doet zich voor dat als ik pc opstart ik supersnel in windows xp zit. Als ik dan in windows ben en ik wil dan bijvoorbeeld direct een programma opstarten of via "deze computer" en dan "eigenschappen" de systeemeigenschappen bekijken, het lang voordat het schermpje te voorschijn komt of het programma opstart, terwijl de hardeschijf geen activiteit vertoont. Het lijkt dus alsof er nog zaken aan het opstarten zijn 'achter de schermen' terwijl er dus geen activiteiten zichtbaar zijn.

Het gekke is dat als ik -direct nadat ik windows opstart en het bureaublad zie- internet op ga, internet explorer wel zonder een minuut of 2 vertraging opstart...

iemand bekend hiermee en heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:01

4POX

Everybody is wired

hully schreef op 16 juni 2004 @ 22:11:
heb een MSI KT8 NEO Mobo gekocht met athlon 3200+ 64 en 2 x 512 mb ddr400 en een asus ax800pro.

het rare doet zich voor dat als ik pc opstart ik supersnel in windows xp zit. Als ik dan in windows ben en ik wil dan bijvoorbeeld direct een programma opstarten of via "deze computer" en dan "eigenschappen" de systeemeigenschappen bekijken, het lang voordat het schermpje te voorschijn komt of het programma opstart, terwijl de hardeschijf geen activiteit vertoont. Het lijkt dus alsof er nog zaken aan het opstarten zijn 'achter de schermen' terwijl er dus geen activiteiten zichtbaar zijn.

Het gekke is dat als ik -direct nadat ik windows opstart en het bureaublad zie- internet op ga, internet explorer wel zonder een minuut of 2 vertraging opstart...

iemand bekend hiermee en heeft iemand een oplossing?
Heb jij die enge NAV ook draaien op jouw PC ? Of een andere antivirus software ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 19:42
4POX schreef op 16 juni 2004 @ 22:36:
[...]

Heb jij die enge NAV ook draaien op jouw PC ? Of een andere antivirus software ?
ik heb Norton Antivirus Firewall erop staan en grisoft antivirus programma

**EDIT** : heb Norton Firewall ge-uninstalled, maar probleem is NIET opgelost daarmee...

thx anyway

[ Voor 17% gewijzigd door hully op 16-06-2004 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
even een kickje.

ik wil ook een amd 64 gaan kopen. ik heb ook al een keer gepost gehad maar ik vroeg me nu het volgende af.

ik heb 1 x 512mb en 1 x 256 mb pc 3200 geheugen dus niet geschikt voor een dual channel.

een socket 939 cpu heeft maar 512 kb cache
en een 754 cpu heeft een cache van 1mb

wat is nou gunstiger voor mij een 754 of wachten op een 939.
upgraden is niet echt van belang want dan koop ik toch wel weer een nieuw mobo.

zijn er nog meer voordelen van een 939 tegenover een 754
dan dual channel en de upgrade mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dat over de cache klopt niet hoor. Bepaalde Socket 754 modellen hebben ook 512KB cache (2800 en 3000 iig).

Ik ga zelf voor socket 754, aangezien dat nu tenminste te koop is voor niet al te duur. Ik moet wel eerlijk zeggen dat je aan socket 939 misschien meer hebt qua upgradebaarheid later, maar het duurt mij gewoon te lang voordat die dingen te koop zijn voor een redelijke prijs. Ik denk dat socket 754 ook een prima keus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
sorry kwas in iedergeval al van plan om een 3200 of hoger te halen. ik had er even niet over nagedacht dat de modellen eronder maar 512kb cache hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
spacejam schreef op 07 juli 2004 @ 00:10:
sorry kwas in iedergeval al van plan om een 3200 of hoger te halen. ik had er even niet over nagedacht dat de modellen eronder maar 512kb cache hebben
De 3200 heb je 2 versies van:
2,0 Ghz - 1024 KB
2,2 Ghz - 512 KB

Let dus op als je een 3200 koopt, want het is helemaal niet zeker dat ie 1 MB cache heeft. Overigens is de 3200 met 2,2/512 in 95% van de applicaties sneller dan z'n gelijknamige broertje op 2,0/1024. De kloksnelheid weegt namelijk in de meeste gevallen veel meer mee dan de hoeveelheid cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112410

Zowiezo zijn de s939 mobo beschikbaar voor de Athlon 64 meer dan 3400+ series :P

Aangezien de prijzen toch erg boven mijn budget liggen wacht ik wel die aangekondigde prijsdaling van AMD komt zodat ik ook meteen een Radeon x880XT erbij kan kopen.. Voor een compleet nieuw systeem loop ik dan al tegen de 2000 euro aan dus misschien neem ik dan wel een minder snel geheugen ofzo..als het maar 2/3% kwa prestatiewinst scheelt..so be it..
Kan ik voor die bespaarde 100 euro zilverpasta en HL2 kopen.
En hopen dat die 3500+ over te clocken is tot een 3800+, maar dat zal ik alleen doen als de garantie verlopen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Anoniem: 112410 schreef op 07 juli 2004 @ 11:29:
En hopen dat die 3500+ over te clocken is tot een 3800+, maar dat zal ik alleen doen als de garantie verlopen is..
Moet je wel beter geheugen kopen tegen die tijd, want met Twinmos kom je geen 10 mhz FSB hoger ....

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102064

Nu heb even een vraagje, wat is nu precies het verschil tussen de 3000+ met de Clawhammer Core en die met de Newcastle core?

Ik weet al dat de Clawhammer 1mb cache heeft en de Newcastle core maar 512kb, maar zitten er nog meer verschillen in? instructieset aangaande compatibiliteit met mem misschien? Daar dacht ik ergens iets over gelezen te hebben, kann het alleen niet terugvinden

En maakt het in gebruik (en benchmarks) eigenlijk nog wat uit? Ik heb al gezocht, maar ik zie alleen test met of de ene core of de andere, en dan vergeleken met de verschillende 3200+of hoger en P4 systemen.

Want de newcastle core is toch nog wel ff wat duurder, maar is hij ook beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105909

vraagje, ik heb net mijn 3200+ met msi k8n neo platinum binnen, alleen hij word loeiheet, ik heb alles standaart maar hij gaat langzaam van de 60 naar de 75 graden toe, hoe kan dit, de heatsink schat ik op 40 graden :S

edit, kan het zijn dat het in speedfan temp 1 is, die is namelijk netjes 45 graden.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 105909 op 07-07-2004 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eerste vraag altijd, heb je koelpasta gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vergeten te zeggen :P

ja 3x opnieuw aangebracht, gewoon dun laagje, met de orginele thermal pad was hij ook heet ;)

de koeler zit er ook goed strak op en de heatsink voelt aan als ongeveer 35/40 graden als ik hem stres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-03 00:24

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Doe ff een search op GOT. Er zijn nogal wat problemen met de K8N Neo en zeer onbetrouwbare temp metingen.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb zelf geen problemen met mijn K8N, ik heb 1 keer gehad dat de temps niet klopten, maar na een bios reset deed alles het weer perfect :?

Met welke software lees je de temps uit btw? Bij mij geven de MSI util en MBM bijv andere resultaten [scheelt tot 5 graden] =

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

k heb het met allemaal verschillende programma's geprobeert, ze geven allemaal de zelfde temp aan :(

mischien moet ik een bios update doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
op het moment heb ik:
een amd duron 1500pro+ 800mhz fsb:133mhz 266ddr (pcchips)
764mb aan pc 3200 geheugen wat dus helemaal niet wordt benut.
een nvidia fx5200

nou wil ik een amd64 3400+ socket 754 of een 3500+ socket 939 da week nog niet zo.
en er komt een dan ook een ati radeon x800xt in of nividia 6800 ultra (maar da scheelt nog niet zo veel van elkaar voor deze vraag dan) en het geheugen blijft gewoon

kan ik als ik deze upgrade doe een prestatiewinst van over de 150% bereiken.
omdat mijn huidige setup toch behoorlijk verouderd is.

weet iemand op welk percentage ik dit zeg maar kan verwachten.

[ Voor 5% gewijzigd door Avvd op 08-07-2004 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117573

Anoniem: 105909 schreef op 08 juli 2004 @ 17:51:
k heb het met allemaal verschillende programma's geprobeert, ze geven allemaal de zelfde temp aan :(

mischien moet ik een bios update doen?
Dit is een bekend probleem (wanneer je een Newcastle-core hebt iig), de beta bios die dit oplost is al uit, nu nog even wachten op de officiele bios van MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt idd, de aangegeven bios temperaturen kloppen niet met wat de sensors aangeven. Ik zou gewoon wachten op de officiele release ipv te lopen kutten met de beta...Belangrijkste om te weten is dat het niet schadelijk is voor je systeem! succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gisteravond om een uur of 1 starte me systeem in eens niet meer na dat ik de timings van me geheugen iets strakker had gezet :( ik bios gereset, doet ie het nog niet :( vanmorgen nog is gedaan, kabeltjes n btje goed gelegt etc en hij deed het weer _/-\o_

(ik heb hem pas 2 dagen, dan wil je hem niet dat hij kapot gaat natuurlijk...

bij mijn asus was het altyd zo dat je hem uit kon zetten en dan startte hij weer in de orginele instellingen op.. heeft msi dit niet? :s

naja, iig ik wacht wel tot de bios update van msi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76695

Topicstarter
Er zit zowiezo een reset jumper op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

spacejam schreef op 08 juli 2004 @ 22:51:
weet iemand op welk percentage ik dit zeg maar kan verwachten.
Ik denk dat je zeker meer dan 200% kan verwachten. De CPU heeft gewoon meer dan het dubbele aan rekenkracht en de chipset en geheugen zijn gewoon een stuk sneller.

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76695 schreef op 09 juli 2004 @ 12:54:
Er zit zowiezo een reset jumper op...
ik heb hem ook gereset, maar daarna deed hij het dus ook niet, vanmorgen nog is gedaan, toen deed hij het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Draai nu al een jaar of 3 met een XP1600+ en vandaag maar weer eens karrevracht nieuwe spullen besteld. MSI K8N Neo Platinum met een Athlon64 3000+ en 1 GB geheugen. Sapphire 9800 Pro erbij en hoop er dan weer een paar jaartjes tegenaan te kunnen. Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pjlgt schreef op 09 juli 2004 @ 16:09:
Draai nu al een jaar of 3 met een XP1600+ en vandaag maar weer eens karrevracht nieuwe spullen besteld. MSI K8N Neo Platinum met een Athlon64 3000+ en 1 GB geheugen. Sapphire 9800 Pro erbij en hoop er dan weer een paar jaartjes tegenaan te kunnen. Ben erg benieuwd.
dat zal wel lukken, ik draaide hier met een p4 1.8
tis een verbetering geweest van zeker 200% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
misschien dus wel meer als 300%

hmm nou wordt het toch wel verleidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb net ook mn MSI K8T NEO FIS2R opgehaald _/-\o_ De rest is nog in bestelling maar dat verwacht ik volgend week wel te ontvangen. Ik heb gekozen voor de langzaamste A64 (2800 dus) omdat die nu vrij goedkoop is en bovendien als ik dan weer ga upgraden geeft dat een groter (merkbaar) verschil dan als ik nu meteen een snellere koop :P En zo'n 2800 is voor nu toch rap genoeg :) Ben benieuwd hoe groot het verschil is met mn XP1800 met SDRAM (oud mobo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 20:12
Palomar schreef op 09 juli 2004 @ 23:54:
ik heb net ook mn MSI K8T NEO FIS2R opgehaald _/-\o_ De rest is nog in bestelling maar dat verwacht ik volgend week wel te ontvangen. Ik heb gekozen voor de langzaamste A64 (2800 dus) omdat die nu vrij goedkoop is en bovendien als ik dan weer ga upgraden geeft dat een groter (merkbaar) verschil dan als ik nu meteen een snellere koop :P En zo'n 2800 is voor nu toch rap genoeg :) Ben benieuwd hoe groot het verschil is met mn XP1800 met SDRAM (oud mobo).
Hoe bevalt t a64 systeempje, is de performance echt zo gigantisch omhoog gegaan??

Heb gisteren het 3000+ broertje gekocht, alleen de cpu was er niet, die word nagestuurd. Dus kan nog niet inbouwen, maar ben wel reuze benieuwd 8)

• raps
Ik heb net een nieuwe Athlon64 3200+ op een MSI K8T NEO FISR. Hierbij heb ik Cool 'n Quiet ingeschakelt.
In het CoreCenter zie ik 200Mhz x 6.0 resulterend in 1200Mhz. Hier blijft hij op hangen. Als ik een applicatie opstart of Winamp visualisaties draai, stijgt het aantal Mhz niet. Hij blijft dus op 1200 hangen. Nu maakt hij geen volledig gebruik van de krachten.

Weet iemand wat er aan de hand is?

• debeer
  • Laatst online: 15-06 14:55
Ik denk niet dat de aplicatie dan meer als 1200mhz nodig heeft.
Als ik mediaplayer gebruik met visual dan gaat ie ook niet hoger dan 840 mhz

[ Voor 39% gewijzigd door debeer op 12-08-2004 22:26 ]

debeerzietzevliegen.nl

• raps
debeer schreef op 12 augustus 2004 @ 22:24:
Ik denk niet dat de aplicatie dan meer als 1200mhz nodig heeft.
Als ik mediaplayer gebruik met visual dan gaat ie ook niet hoger dan 840 mhz
Op een andere PC met eenzelfde proc vliegen de Mhz'en wel omhoog als ik de Winamp visualisations aanzet. Ook als ik bijvoorbeel Word opstart...

• debeer
  • Laatst online: 15-06 14:55
Je aplicatie's draaien toch wel goed op die 1200 mhz dan?

Je kan proberen cool n quiet uit te zetten en dan kijken of de programma's sneller draaien, maar ik betwijfel het.

[ Voor 58% gewijzigd door debeer op 12-08-2004 22:32 ]

debeerzietzevliegen.nl

• raps
Ja......

maar volgens mij moet het sneller gaan. Ik dat ding niet gekocht om op ~60% van zijn kunnen te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 07:47

MeNTaL_TO

The future is not set

raps schreef op 12 augustus 2004 @ 22:31:
Ja......

maar volgens mij moet het sneller gaan. Ik dat ding niet gekocht om op ~60% van zijn kunnen te draaien.
Dat is juist de bedoeling van Q'n'Q.

Tja ga eens een par2 maken van een willekeurige map, als ie dan nog niet omhoog gaat is er iets verkeerds.
Normaal gesproken maakt het echt niets uit, op 1 Ghz (3000+) kan ik probleemloos grabit, winamp en nog wat dingetjes draaien zonder dat er iets langzamer gaat. Gaat grabit echter de file completen, dan schiet de cpu meteen naar 2 Ghz (en zie ik dat speedfan ook iets daarna de cpufan weer opschaalt naar 100%.

[ Voor 4% gewijzigd door MeNTaL_TO op 13-08-2004 10:04 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116474

Hoi all...

Erg intressant dit allemaal.. veel goede informatie hier heb ik echt wat aan..
Heb nu een Compaq EVO d500 met pentium 4 1,7 Ghz. en 256 mb SDram pc133 en gefroce 128 mb kaartje...

Nu ga ik dus upgrade en ik lees zoveel goeds over AMD dat ik over wil gaan stappen naar AMD.. Maar omdat ik vrij weining weet van AMD ( heb al veel gelezen in de topics enzo en nu weet ik er wel wat van...
Ik zat eerlijk gezegd te denken aan het volgende :
Mobo: MSI K8N Neo2 Platinum, S939
Proce: AMD Athlon 64 3500+, 2.2Ghz, 512Kb cache,S-939,Box
Geheugen:Kingston DChannel 1Gb Kit, 2x512Mb DDR2 PC2-4300 ( ik weet dus niet of dit het beste geheugen is ... weet iemand of er een ander geheugen beter is ?? of een ander merk miss ???

Voor mijn video zat ik te denken aan :
optie 1 : MSI GeForce FX5700LE-TD, 256Mb, DVI, TVout, Retail
optie 2 : Sapphire Radeon 9600 XT Atlantis 256Mb DDR,DVI,TVo

Nu weet ik dus niet wat het beste is.. ik heb wel gelezen dat de ATI beter werkt op een MSI moederbord.. klopt dit ook ???

Ik denk dat ik ongeveer een upgradde van 200 % heb....

Oja thanks alvast voor de reacties.. heb er veel aan..

GReetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 07:47

MeNTaL_TO

The future is not set

Anoniem: 116474 schreef op 13 augustus 2004 @ 13:35:
Hoi all...

Erg intressant dit allemaal.. veel goede informatie hier heb ik echt wat aan..
Heb nu een Compaq EVO d500 met pentium 4 1,7 Ghz. en 256 mb SDram pc133 en gefroce 128 mb kaartje...

Nu ga ik dus upgrade en ik lees zoveel goeds over AMD dat ik over wil gaan stappen naar AMD.. Maar omdat ik vrij weining weet van AMD ( heb al veel gelezen in de topics enzo en nu weet ik er wel wat van...
Ik zat eerlijk gezegd te denken aan het volgende :
Mobo: MSI K8N Neo2 Platinum, S939
Proce: AMD Athlon 64 3500+, 2.2Ghz, 512Kb cache,S-939,Box
Geheugen:Kingston DChannel 1Gb Kit, 2x512Mb DDR2 PC2-4300 ( ik weet dus niet of dit het beste geheugen is ... weet iemand of er een ander geheugen beter is ?? of een ander merk miss ???

Voor mijn video zat ik te denken aan :
optie 1 : MSI GeForce FX5700LE-TD, 256Mb, DVI, TVout, Retail
optie 2 : Sapphire Radeon 9600 XT Atlantis 256Mb DDR,DVI,TVo

Nu weet ik dus niet wat het beste is.. ik heb wel gelezen dat de ATI beter werkt op een MSI moederbord.. klopt dit ook ???

Ik denk dat ik ongeveer een upgradde van 200 % heb....

Oja thanks alvast voor de reacties.. heb er veel aan..

GReetz
toon volledige bericht
Zou zelf voor een ati 9800 pro gaan. Verder leuk systeem, maar de rest? (kast, hdd's?).
En wil je performance geheugen dan kan je er beter corsair cas2 geheugen inhangen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
Anoniem: 116474 schreef op 13 augustus 2004 @ 13:35:
Geheugen:Kingston DChannel 1Gb Kit, 2x512Mb DDR2 PC2-4300 ( ik weet dus niet
DDR2 kan niet i.c.m. een Athlon 64, je zal moeten gaan voor gewoon DDR PC3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116474

Dus dat wilt zeggen dat ik dus moet gaan voor bijvoorbeeld :
Corsair TWINX1024-3200C2PRO PC3200, 400 MHz,
dat is 184 pin als ik het goed heb..

??? Klopt dit ??

GReetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106665

Twinmos twister 4300 533mhz.
Vermoedelijk zitten hier hynix 4ns op, dezelfde als bv kingston 4300 ea.
Kan ik hier problemen mee verwachten op een epox bord?
Amd, epox en twinmos zeggen niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

flinke schop, maar k had een vraagje en er was al een aansluitend topic over...

Ik wil dus gaan upgraden (geleidelijk ivm geld). Ik heb al een hoop kunnen vinden over AMD64. Mn keus is uiteindelijk gevallen op een MSI K8N Neo Platinum icm een 2800 of een 3000. Vanwege de centjes wil ik zoveel mogelijk (tijdelijk) meenemen van mn oude systeem. Wat er dus nog bijkomt is mn PC2100(256MB DDR 133mhz)geheugen en een gForce3Ti200 :'(
Zijn deze onderdelen eigenlijk wel compatible met die plank? Ik weet dat ik voorlopig nog niet veel profijt van t systeem door deze bottlenecks. Maar ik wilt t rustig aan doen en waarschijnlijk later een 9800pro kopen en bter&meer geheugen en een Seagate barracuda7200.7 (sata).
offtopic:
Nog tips voor geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

DopdeDouwer schreef op 10 oktober 2004 @ 20:26:
flinke schop, maar k had een vraagje en er was al een aansluitend topic over...

Ik wil dus gaan upgraden (geleidelijk ivm geld). Ik heb al een hoop kunnen vinden over AMD64. Mn keus is uiteindelijk gevallen op een MSI K8N Neo Platinum icm een 2800 of een 3000. Vanwege de centjes wil ik zoveel mogelijk (tijdelijk) meenemen van mn oude systeem. Wat er dus nog bijkomt is mn PC2100(256MB DDR 133mhz)geheugen en een gForce3Ti200 :'(
Zijn deze onderdelen eigenlijk wel compatible met die plank? Ik weet dat ik voorlopig nog niet veel profijt van t systeem door deze bottlenecks. Maar ik wilt t rustig aan doen en waarschijnlijk later een 9800pro kopen en bter&meer geheugen en een Seagate barracuda7200.7 (sata).
offtopic:
Nog tips voor geheugen?
Hier in het boekje staat dat PC2100 wel op het moederbord kan. Weet je toevallig ook het merk? In het boekje kan de TI200 van het merk MSI, Leadtek(TI 500).
Maar als je het MSI moederbord neemt zou ik het wel direct flashen naar bios 1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Anoniem: 94768 schreef op 10 oktober 2004 @ 20:48:
[...]

Hier in het boekje staat dat PC2100 wel op het moederbord kan. Weet je toevallig ook het merk? In het boekje kan de TI200 van het merk MSI, Leadtek(TI 500).
Maar als je het MSI moederbord neemt zou ik het wel direct flashen naar bios 1.4
geheugen: Mtec 256MB 133mhz DDR PC2100
Videokaart: Jaton Nvidia Geforce3 TI200 64mb + TV out

Jij hebt dus t bord? Wat bedoel je precies met flashen, kan je niet gewoon updaten dan? Dat lijkt me zowiezo wel nodig om alles goed te laten werken na het lezen van de msi topics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

DopdeDouwer schreef op 10 oktober 2004 @ 20:57:
[...]

geheugen: Mtec 256MB 133mhz DDR PC2100
Videokaart: Jaton Nvidia Geforce3 TI200 64mb + TV out

Jij hebt dus t bord? Wat bedoel je precies met flashen, kan je niet gewoon updaten dan? Dat lijkt me zowiezo wel nodig om alles goed te laten werken na het lezen van de msi topics :)
Geheugen: Mtec staat er niet bij...
Videokaart: Jaton staat er ook niet bij.... :X

Ja ik heb het bord. Als je alles instaleerd kan je het heel makkelijk flashen/updaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76695

Topicstarter
Dopdedouwer:

Het kan.

Ik heb met eenzelfde gedachte m'n PC2700 gehouden (één van de 2 reepjes, andere naar ouders met ouwe mobo + proc gegaan), en Radeon 9600Pro, en alles werkt er gewoon op. Sterker nog: het geheugen kan met deze plank (op socket 939 na niet veel verschil) gewoon naar 133 gezet worden, wat jij moet hebben.

AGP kan op auto, op 4/8x, en op 4x gezet worden, het verschil zal ik niet weten, maar na even snel testen met een GeForce 2 MX200 die ik hier nog had kan ik bevestigen dat die GF3 ook nog wel werken zal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

schop
sorrie hoor maar ik heb de search gebruikt :Y)

ik ga ook een amd64 3000+ kopen namenlijk:
AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB) € 126,95

maar welk bordje kan ik er nou het beste bij kopen? budget voor bord rond de 100 euro
en welk geheugen is het best? ik hoef niet persee alles over te clocken het moet gewoon snel zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

>:) De MSI K8N Neo2 Platinum >:)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125106

koekoek2003nl: een leuke combinatie met deze cpu is het Asus A8N-E mobo (met de nieuwste nForce4 Ultra chipset) dat je voor ongeveer 90 euro kan krijgen.
Daarbij kan je dan 2 reepjes van 512mb PC3200 geheugen kopen, bijvoorbeeld Corsair ValueSelect of Twinmos. (rond de 100 euro voor de 2 reepjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Anoniem: 125106 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:33:
koekoek2003nl: een leuke combinatie met deze cpu is het Asus A8N-E mobo (met de nieuwste nForce4 Ultra chipset) dat je voor ongeveer 90 euro kan krijgen.
Daarbij kan je dan 2 reepjes van 512mb PC3200 geheugen kopen, bijvoorbeeld Corsair ValueSelect of Twinmos. (rond de 100 euro voor de 2 reepjes).
Dan moet je ook gelijk een nieuwe video-kaart kopen (pci-e) ik weet niet of dat de bedoeling is/was.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

dat word hem denkik niet toch bedankt
Anoniem: 125106 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:33:
ok die a8n-e ziet er wel goed uit ja
weet 1 van jullie ook iets over dit bord? kwam bij me op omdat het de (enige?) is zonder chipsetkoeler
verder wil ik ook wel graag zoizo 1 ide slot hebben voor me HD
bij die A8N-E staat bij: 2 x UltraDMA 133/100/66/33 dat is de gewonen IDE toch?
Spice schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:42:
[...]

Dan moet je ook gelijk een nieuwe video-kaart kopen (pci-e) ik weet niet of dat de bedoeling is/was.
ik heb nog een fx5200 pci liggen die er voor nood in komt....of word mijn systeem heel langzaam van die kaart?
thx anyway

[ Voor 3% gewijzigd door kaasaanfiets op 10-06-2005 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98889

koekoek2003nl schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:26:
schop
sorrie hoor maar ik heb de search gebruikt :Y)

ik ga ook een amd64 3000+ kopen namenlijk:
AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB) € 126,95

maar welk bordje kan ik er nou het beste bij kopen? budget voor bord rond de 100 euro
en welk geheugen is het best? ik hoef niet persee alles over te clocken het moet gewoon snel zijn..
Heb al enkele weken een MSI RS480M bordje draaien en bevalt me perfect. Je kan er zelfs een PCIe videoakartje inproppen als je wil gamen :-) En dit bordje vindt je makkelijk voor 100 euro of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143130

Ik heb misschien wel een dom vraagje, maar ik vraag hem toch maar:

Een Athlon 64 3000+draait (s 939)standaard op 1,8 ghz, maar is sneller dan een pentium 4 3,0 ghz met sommige handelingen(zoals gamen). Als een game nu een proc. requirement heeft van 2,0 ghz en je hebt je proc niet overclockt, dan zou ik zeggen dat die ahtlon 64 het niet gaat trekken, terwijl die "minder snelle"3,0 ghz dat wel gaat doen. Zou iemand mij dit even kunnen uitleggen :) ?

Thx alvast,
Rawne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:29
De snelheid van een processor hangt niet alleen af van de kloksnelheid, maar ook van het aantal instructies wat hij per kloktik kan uitvoeren. Een amd64 voert per kloktik meer instructies uit dan de pentium4, maar heeft minder kloktikken. Netto zijn ze dus (afhankelijke van gebruik) ongeveer even snel. Stiekum is dat de reden dat AMD de processor dan ook maar de 3000+ genoemd heeft. Wanneer het spel zegt een 2Ghz processor nodig te hebben bedoelen ze daarmee een 2Ghz Pentium4 processor of een processor van vergelijkbbare snelheid, waar de AMD64 processor dus zeker onder gerekend mag worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143130

Komen die meerdere instructies dan alleen in actie als je windows 64 bits hebt of knallen ze zonder al gelijk door de kabeltjes ?

edit: nvm snap hem al:D, niet erg goed gelezen...

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 143130 op 24-06-2005 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:29
Hoewel de AMD64 64 bit is en zich dus het best thuis voelt in een 64bit besturingssysteem, doet hij het ook zeer goed met een 32bit besturingssysteem. De AMD64 is al een stuk langer op de markt dan dat windows XP 64 bit dat is en dus draaien veel mensen ook nog gewoon 32bit windows op hun amd64, en zijn er ook veel benchmarks/reviews op dat besturingssysteem en daaruit blijkt dat de amd64 dus vergelijkbare snelheid heeft met de pentium4 3Ghz (nouja, sneller in games, langzamer met video-encoding, je hebt het vast gelezen)

Dus ja, de snelheid knalt ook zonder windowsXP64 door je systeem heen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

ik zit te denken om en nieuwe upgrade set te kopen het mag ongeveer 300 euro kosten en ik heb alleen een moederbord een processor (en een losse STILLE koeler) en geheugen nodig en eventueel een nieuwe voeding de rest heb ik wel of komt later nog wel eens

wat ik zelf in gedachten had

Asus A8V-E Deluxe, K8T890 (PCI-e, Sound, LAN, SATA-RAID, 1394) € 89,96

AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB) € 125,-

ik koop de processor bij: www.pczaak.nl
en het moederbord bij www.HardwareTotaal.nl

heeft iemand daar wel eens iets gekocht en valt dat een beetje te vertrouwen?

Graag wil ik een STILLE koeler hebben die ook met dat cool n quiet systeem op het moederbord werkt zodat ik hem s'nachts aan kan laten staan in mijn slaapkamer,
heeft iemand nog suggesties voor een goede koeler? ik zat zelf aan een goede zaalman te denken...[/i]

ik heb ook ergens gelezen dat je vooral met een AMD een goede airflow in je kast moet hebben.. is het dan noodzakenlijk om een koeler onderaan de voorkant te monteren? oid, of is dat allemaal niet nodig?

in deze review lees ik dat het niet uitmaakt of je duur of goedkoop geheugen neemt dus die koop ik wel ergens los in groningen... of kan ik beter wel duur en goed geheugen kopen?

heeft iemand hier iets op aan te merken? kan ik beter iets anders kopen oid is dit een goed moederbord? ik weet iig wel dat die Venice processor makkenlijk is over te klokken maar ik neem aan dat dat in het begin nog niet echt nodig is maar later ga ik me daar zeker eens mee bezig houden...

ik heb nog een kast staan waar ik het in wil bouwen.... maar daar zit nu een amd k-6 in 450Mhz zou dat nieuwe bord erin passen? of moet ik dan zelf gaten boren?
nieuwe STILLE voeding moet ik zoizo nog hebben maar die koop ik hier ook wel ergens in de buurt... hebben jullie daar ook suggesties voor?
ik neem aan dat ik zoizo 1 moet hebben met een groote fan aan de onderkant?
en hoeveel Watt ongeveer? 350/400?

foto's van de kast...
Afbeeldingslocatie: http://www.BeneluxRail.com/uploader/dump/kast1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.BeneluxRail.com/uploader/dump/IMAGE_00006.jpg
uuh ow, let niet op de rommel van die computer het is maar een 450Mhz om op de surfen en tekstverwerken....
Afbeeldingslocatie: http://www.BeneluxRail.com/uploader/dump/IMAGE_00008.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.BeneluxRail.com/uploader/dump/IMAGE_00010.jpg

bij deze foto zie je voor 4kant stuk metaal waar je moederbord op vast zit geschroeft kun je die stukken los kopen??? zodat het nieuwe mobo er wel op past?
Afbeeldingslocatie: http://www.BeneluxRail.com/uploader/dump/IMAGE_00011.jpg

sorry voor de slechte kwaliteit foto's komen van me mobiel...

mijn vraag is dus past hier dat nieuwe moederbord in?? om moet ik dan zelf klooten met gaten maken enzo?

[ Voor 54% gewijzigd door kaasaanfiets op 08-07-2005 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

ahum schop O-)

niemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-02 13:00
ik neem aan dat het gewoon atx is en dat je moederbord er gewoon in gaat passen

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
het is een pentium III dus hoogstwaarschijnlijk ATX. Het mobo zal wel gaan passen. De vraag is of je je volgende systeem in DIE kast wilt stoppen :X Ik zou toch kijken naar een iets nieuwere,mooiere kast. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141322

Dat is idd een ATX kast dus ieder atx mobo past erin, ik heb er zelf ook een :r leluk "sweex"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

jealma schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 21:37:
het is een pentium III dus hoogstwaarschijnlijk ATX. Het mobo zal wel gaan passen. De vraag is of je je volgende systeem in DIE kast wilt stoppen :X Ik zou toch kijken naar een iets nieuwere,mooiere kast. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
lol ja idd
later koop ik zeker nog wel eens een nieuwe kast maar nu heb ik even niet zoveel centje (vakantie enzo) dus bouw ik het zolang even in deze kast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik ben voor iemand een PC aan het samenstellen welk alleen gebruikt word voor surfen/word/foto bewerking. De PC zal niet binnen nu en 3 jaar weer worden geupgrade. Is er op dit moment (waar S939 toch al een behoorlijke tijd op de markt is) nog een reden om niet voor S754 te kiezen? (GA-K8NE nforce4 + 3000+ S754) Dan bedoel ik dus omdat er slechte support is of veel kleine problemen etc.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

ND schreef op zondag 10 juli 2005 @ 16:14:
Ik ben voor iemand een PC aan het samenstellen welk alleen gebruikt word voor surfen/word/foto bewerking. De PC zal niet binnen nu en 3 jaar weer worden geupgrade. Is er op dit moment (waar S939 toch al een behoorlijke tijd op de markt is) nog een reden om niet voor S754 te kiezen? (GA-K8NE nforce4 + 3000+ S754) Dan bedoel ik dus omdat er slechte support is of veel kleine problemen etc.
s754 valt later niet (moeilijk) te upgraden,
maar over 3 jaar zal s939 ook wel flink veroudert zijn...

hoe zit het eigenlijk met dat 64 bits? als ik een 64 bits windows draai kan ik dan wel oude programma's/games draaien die normaal onder 32bit lopen?

bijvoorbeeld: is het al vrij moeilijk om c&c Red Alert onder windows XP vansoenlijk te draaien, heb je zulke problemen niet als je 64bits draait?

en loopt windows 32bits net zo snel als onder een non 64 bits copmuter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

weet iemand waar ada3000daa4BW voor staat?? bw staat niet ik het lijstje...

bp = venice toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Laatst online: 16-06 18:07

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

koekoek2003nl schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 01:31:
weet iemand waar ada3000daa4BW voor staat?? bw staat niet ik het lijstje...

bp = venice toch?
http://www.amdcompare.com...ls.aspx?opn=ADA3000DAA4BW

das wat ik zo 1-2-3 op amd kon vinden...... Is stepping E6, OEM-proc ? dan is het een Venice

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
koekoek2003nl schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:27:
[...]

hoe zit het eigenlijk met dat 64 bits? als ik een 64 bits windows draai kan ik dan wel oude programma's/games draaien die normaal onder 32bit lopen?

bijvoorbeeld: is het al vrij moeilijk om c&c Red Alert onder windows XP vansoenlijk te draaien, heb je zulke problemen niet als je 64bits draait?

en loopt windows 32bits net zo snel als onder een non 64 bits copmuter?
Geeft er nog iemand andwoord op?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd
krijg morgen mijn amd 64 3000+ venice binnen :P
heb een 64 bit en 32 bit windows liggen.. 8)

:)

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 10:08

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum?
PMG FAQ » PMG FAQ » Een overzicht van alle CPU's
Daarvanuit surf je zo naar de AMD K8 tabel. Geheel onderaan staat een decodeertabel.

Naast het feit dat dit een nodeloze kick is, dat we sinds kort een compleet subforum hebben voor dit soort vragen (Complete Systemen & Laptops), begint dit een vergaarbak te worden van Basic Vraagjes. Het topic gaat derhalve ook dicht. Zie verder ook deze sticky in CSL: Beleid t.a.v. 'Wat moet ik nemen?' lijstjes, lezen!. Het staat je overigens wel vrij om een nieuw topic te starten voor elke specifieke vraag. Maar doe dat niet vóórdat je in detail weet wat de Algemene gedragsregels (Netiquette) inhoudt :)

[ Voor 24% gewijzigd door BalusC op 25-08-2005 09:11 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.