Het Grote Athlon 64 3000+ upgrade-kit topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 3.315 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99242

Ja da's waar. Ik ben er nook van overtuigd dat ik bijvoorbeeld Farcry met alles op very high kan spelen als ik mijn processor, geheugen en moderborg vervang door een Athlon 64. Waarschijnlij zal de fps dan ook nog wel een stuk hoer liggen. Inderdaad is het kleine verschil in 3dmark2003 tussen mijn 4 jaar oude systeem en en nieuwe Athlon64 voornamelijk te verklaren doordat ik wél een zware videokaart heb draaien naast mijn Antieke Athlon Slot A.

Maargoed 200 dollar voor een Radeon 9700 Pro kon ik gewoon niet laten liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Voor de ASUS K8V Deluxe is zojuist BIOS versie 1006 verschenen. Al gemeld maar nog niet op de FP verschenen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4rlock
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-12-2014
Ik zag net op de site van Asus ook eindelijk info over hun nForce 3 250Gb mobo, de K8N-E Deluxe _/-\o_

[ Voor 69% gewijzigd door W4rlock op 01-05-2004 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:24
December schreef op 27 december 2003 @ 12:37:
De OEM versie van de Athlon 64 3000+ is trouwens al €221, dat wordt steeds gunstiger :)
Zelf zit ik nog heel erg te twijfelen of ik voor deze zal gaan of gewoon voor de AMD Athlon XP2800+, vooral omdat het upgraden door die Socket 754 een stuk moeilijker zal gaan in de toekomst. Om het geld gaat het me niet zo, ik heb meer dan genoeg geld, al is het verschil tussen de XP2800+ en de A64 3000+ aardig groot (moederborden van A64 kosten ook een duit meer).
[...]
Heel mooi gezegd _o_
Ik word er soms ook een beetje moe van als mensen gaan zitten van 'zal ik dit of dat nemen?' terwijl ze een systeem hebben staan van 2 maanden oud...
Om een oud spreekwoord te vernieuwen voor in ons 'tijdperk': Wie het oude niet eert, is het nieuwe niet weerd :P

Zelf heb ik een P3 866 Mhz en ondanks dat dat een hele oude is (in de computerwereld) en ik er niet altijd even blij mee ben, waardeer ik 'm wel, want hij heeft toch een hele lange tijd braaf z'n dingetje gedaan en kan bijvoorbeeld als server nog best mee :)
Ben het helemaal met je eens! Heb een P3 800Mhz, en wordt gewoon uitgelachen door mn klasgenoten :? Maar hij voldoet gewoon.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

En ik heb een PIII733@825 :D , maar ik zat te denken om onderstaand systeem volgende maand (vakantiegeld _/-\o_ ) up te graden naar 64 2800+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Athlon 1000 Mhz... doe ik nu al 3 jaar en 4 maanden mee... nooit verwacht zolang met 1 pc te doen (alleen een keer videokaart upgrade en cdrom vervangen omdat ze kaduk waren)...
Upgrade zit er ook snel aan te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:17
hehe, 4 jaar oude amd tb 850 hier en ga ook dit jaar upgraden naar athlon 64 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-06 22:42

Piggen

Lekker bakkie

Even een vraagje over de MSI K8T Neo FISR:

Klopt het dat je met dit bord niet front- en rearaudio naast elkaar kunt gebruiken, alleen of rear of front? Ik heb laatst een pc voor iemand gebouwd met dit bord en die persoon moet nu als hij zijn headset wil gebruiken steeds de speakers ontkoppelen, terwijl dat bij de oude pc met budget Aopen bordje niet hoefde.

In de handleiding staat namelijk:

"If you don?t want to connect to the front audio
header, pins 5 & 6, 9 & 10 have to be jumpered in
order to have signal output directed to the rear
audio ports. Otherwise, the Line-Out connector on
the back panel will not function."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:15

OMX2000

By any means necessary...

pelican schreef op 02 mei 2004 @ 20:25:
Athlon 1000 Mhz... doe ik nu al 3 jaar en 4 maanden mee... nooit verwacht zolang met 1 pc te doen (alleen een keer videokaart upgrade en cdrom vervangen omdat ze kaduk waren)...
Upgrade zit er ook snel aan te komen...
Hier dus ook, had het ook eigenlijk niet verwacht. Ik wil upgraden als het echt een WOW effect heeft.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:57
Dracul schreef op 30 april 2004 @ 10:28:
Gisteren eindelijk een Amd 64 3000+ gekocht in combinatie met een Msi K8T Neo
Fsr. Alles keurig geinstaleerd en ook de laatste bios er direct opgezet. Vervolgens lopen spelen met het bios en er uiteindelijk voor gegaan. Formateren had ik al gedaan dus ik kon direct XP instaleren. Alles goed verlopen en vervolgens de stuurprogramma's voor mijn hardware geinstaleerd. 4in1, Cat's enz enz.

Systeem loopt super stabiel en heeft keurige temps.
Het probleem is echter dat de benchmarks in bijvoorbeeld Sisoft Sandra 2004 verschrikkelijk laag zijn en dan vooral de multimedia en geheugen test.

Cpu Benchmark: Dhrystone 8677 / Whetstone 3156/4041

Multimedia Benchmark: Integer 19059 / Floating-point 20487

Geheugen Benchmark: Int ALU 2689 / Float FPU 2687

Systeem:

Chieftec 420 Watt Voeding
Msi K8T Neo Fsr Amd64
Amd Athlon 64 3000+
Kingston 2x512MB PC3200 (KVR400X64C3)
Ati Radeon 9800 Pro
Soundblaster Audigy 2

Mijn vraag is of mensen met een soortgelijk systeem hun licht kunnen laten schijnen over deze resultaten omdat ze volgens mij veels te laag zijn voor dit systeem.
toon volledige bericht
Je geheugen is als het standaard staat CL 3 ? maybe kun je hiero wat mee ?

Ik denk dat dit de oorzaak is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-06 21:11

4POX

Everybody is wired

WiLLoW_TieN schreef op 06 mei 2004 @ 14:19:
[...]

Je geheugen is als het standaard staat CL 3 ? maybe kun je hiero wat mee ?

Ik denk dat dit de oorzaak is ;)
Als je de reviews een beetje hebt gevolgt moet je weten dat het verschil tussen cl3 en cl2 minimaal is.

Net als het verschil tussen de amd64 3000+ en de 3200+ ;)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112992

Stel dat ik een Athlon 64 3000+ wil kopen. Kan ik (en zo ja, hoe) dan zelf bepalen of ik een CG-stepping koop? Of is het gewoon mazzel hebben. En worden er nog cores gebakken met de oude stepping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:46
mpmad schreef op 02 mei 2004 @ 22:01:
Even een vraagje over de MSI K8T Neo FISR:

Klopt het dat je met dit bord niet front- en rearaudio naast elkaar kunt gebruiken, alleen of rear of front? Ik heb laatst een pc voor iemand gebouwd met dit bord en die persoon moet nu als hij zijn headset wil gebruiken steeds de speakers ontkoppelen, terwijl dat bij de oude pc met budget Aopen bordje niet hoefde.

In de handleiding staat namelijk:

"If you don?t want to connect to the front audio
header, pins 5 & 6, 9 & 10 have to be jumpered in
order to have signal output directed to the rear
audio ports. Otherwise, the Line-Out connector on
the back panel will not function."
Als hij, om zijn headset te gebruiken zijn speakers los moet koppelen dan zit de headset dus in de achterkant en de speakers in de voorkant?

Dit staat overigens compleet los van het moederbord :) pin 5 en 9 (of 6 en 10 :P ) zijn links en rechts, en de andere 2 lopen naar de connectoren op de achterkant. Zet je er een jumper over dan loopt het signaal dus naar achteren.
Sluit je de front-connectoren aan, dan loopt het signaal naar voren ipv naar achteren.
Fabrikanten van 3.5mm jackplugs hebben (al lang geleden) iets heel slims uitbedacht B) Als je geen stekker in de connector doet dan wordt het signaal doorgestuurd naar een ander pinnetje, en kastenfabrikanten sluiten op dat pinnetje dus de achter-connector aan _O_

Zo staat er dus altijd signaal op de front connectoren. Stop je geen stekker in die connector dan staat er ook signaal op de achterkant. Sluit je wel iets aan dan loopt het signaal niet meer naar achter.

Dit is erg makkelijk, want als je nu een headset inplugged hoef je je speakers niet meer uit te zetten \o/

Met een beetje solderen valt dit wel op te lossen, dan verbind je dat 'retourdraadje' op de frontconnector met het draadje met het signaal. Ik weet alleen niet hoe je moedebord het vind om 2 dingen tegelijkertijd op de line-out te hebben, in het ergste geval gaat het roken vanwege de lagere weerstand...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

4POX schreef op 06 mei 2004 @ 14:35:
[...]

Als je de reviews een beetje hebt gevolgt moet je weten dat het verschil tussen cl3 en cl2 minimaal is.

Scheelt dat bijna niks dan, een 300+ of 3200+? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112933

Ben bezig met een system upgrade van mn Abit Kt7 raid VIA KT133 / AMD Athlon T 900 Mhz (bijna 4 jaar mee gedaan ;)

Proc is al duidelijk: AMD Athlon 64 3200+ (CG stepping)

Maar twijfel of ik zal gaan voor het MSI K8T Neo-FIS2R mobo of de K8N Neo Platinum.
Als fanatieke gamer baart me de passieve koeling vd nVIDIA® nForce3 250Gb chipset wat zorgen (wordt in diverse reviews specifiek genoemd).

Verschil is momenteel slechts 11 Euro-tjes, misschien wat extra uitgeven en daar een actieve koeler op zetten, kan dat uperhaupt ?

Ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

Anoniem: 112933 schreef op 07 mei 2004 @ 21:52:
Ben bezig met een system upgrade van mn Abit Kt7 raid VIA KT133 / AMD Athlon T 900 Mhz (bijna 4 jaar mee gedaan ;)

Maar twijfel of ik zal gaan voor het MSI K8T Neo-FIS2R mobo of de K8N Neo Platinum.
Als fanatieke gamer baart me de passieve koeling vd nVIDIA® nForce3 250Gb chipset wat zorgen (wordt in diverse reviews specifiek genoemd).

Verschil is momenteel slechts 11 Euro-tjes, misschien wat extra uitgeven en daar een actieve koeler op zetten, kan dat uperhaupt ?

Ervaringen ?
Ik zou voor de Nforce250 chipset gaan. Zelf ook naar gekeken alleen mij is 64 bit even iets te duur :9 wat er nog allemaal bij komt kijken. En je kan altidj een fannetje erop zetten, meestal maken die kleine k*tdingen wel snel lawaai, maarja als je eens ind e zoveel tijd een nieuwe erop zet :) . Passief is vaak even wat fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:04
Anoniem: 112992 schreef op 06 mei 2004 @ 15:50:
Stel dat ik een Athlon 64 3000+ wil kopen. Kan ik (en zo ja, hoe) dan zelf bepalen of ik een CG-stepping koop? Of is het gewoon mazzel hebben. En worden er nog cores gebakken met de oude stepping?
Bij de meeste winkels krijg je wat zij op voorraad hebben of de levering van de leverancier.

Je moet gewoon een keer winkels bellen en vragen of ze daar aan doen.

Ervaringen ?
Als je Overklokt kan jij toch een een active koeling erop zetten?
Voor normaal gebruik voldoet die ruim voldoende, anders zullen toch niet op passief gaan? ;)

Dus gewoon modden :Y)
4POX schreef op 06 mei 2004 @ 14:35:
[...]

de 3200+ en 3000+ schelen niet veel met elkaar in overall performance, maar in games en berekeningen wel een 10-20% verschil. Dit verschil komt door de 512KB extra L2 cache. ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Kakaroto op 07-05-2004 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112933

Anoniem: 97917 schreef op 07 mei 2004 @ 22:13:

Ik zou voor de Nforce250 chipset gaan. Zelf ook naar gekeken alleen mij is 64 bit even iets te duur :9 wat er nog allemaal bij komt kijken. En je kan altidj een fannetje erop zetten, meestal maken die kleine k*tdingen wel snel lawaai, maarja als je eens in de zoveel tijd een nieuwe erop zet :) . Passief is vaak even wat fijner.
Bedankt, tja die fannetjes, elke maand weer (verbannen naar zolder en stoffig)
reinigen met tandenborstel en olie in de as, gaat ie toch al bijna 4 jaar mee :)
Kakaroto schreef op 07 mei 2004 @ 23:08:

Als je Overklokt kan jij toch een een active koeling erop zetten?
Voor normaal gebruik voldoet die ruim voldoende, anders zullen toch niet op passief gaan? ;)

Dus gewoon modden :Y) ;)
Nope, juist normaal gebruik (uurtje of 3 gamen lijkt me niet echt exceptioneel) gaf vooraanstaande reviewers reden tot 'ongerustheid' : "MSI zou er beter aan doen in geval over te gaan tot actieve koeling".

Tnx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

De QFAN functie van de K8V van asus is super. Het zorgt regelmatig ervoor dat mijn processor passief gekoeld wordt.

Maar nu ging ik verder denken. Kan ik de casefans ook laten beheren door QFAN ? Als je spelletje speelt dan produceert de pc meer warmte dan als je een beetje zit te surfen. Weet iemand of QFAN alleen voor de cpu fan is, of voor alle fans. En worden die afhankelijk van elkaar bedient of draaien de fans dan allemaal even snel ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb op het moment een XP1900+ / 512 PC2100 [ ;( ] op een Asus A7V-266E en ik heb het gevoel dat het allemaal niet lekker loopt en dat ie het toch niet meer trekt tegenwoordig. Nu een radeon 9800 heb merk ik dat ik games eigenlijk niet eens zoveel hoger kan zetten tov mijn GF3ti500.
Ik zit er aan te denken om mijn cpu/mobo/mem te vervangen voor een Athlon64 of P4. Nu neig ik zelf meer naar de A64 [prijs/kwaliteit]. Maar ik vroeg me eigenlijk een paar dingetjes af:

- Hoeveel performance verschil zit er nu eigenlijk tussen een A64 en een Xp1900+. Zeker omdat de core zoveel anders is en het aantal mhz eigenlijk best klein is kan ik me er moeilijk een voorstelling bij maken.
- Wat is het verschil tussen DDR400 mem en mijn huidige DDR266 mem in performance [in andere woorden, is het nuttig om mijn geheugen te vervangen voor nieuw DDR geheugen, of is het performanceverschil zo klein dat het geen nut heeft?]
- Hoe zit het met de stroomafname, ik heb het gevoel dat mijn voeding er nu af en toe al wat moeite mee heeft en ik vraag me af of er veel verschil zit tussen een XP en een A64.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:11
nou heb een leuke verjaardag gehad en genoeg geld voor amd 64+mobo.

Nu weet ik dat ik de amd 64 3000+ neem maar ik zit te twijfelen tussen de mobo's.

Ik wil niet de duurste maar ook niet de goedkoopste. Heb net TH reviews doorgespit waar msi heen goed uitkwam en met zijn €106 is hij een mooie middenmaat.

graag commentaar op mijn standpunt/idee

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38246

Venxir schreef op 09 mei 2004 @ 12:44:
nou heb een leuke verjaardag gehad en genoeg geld voor amd 64+mobo.

Nu weet ik dat ik de amd 64 3000+ neem maar ik zit te twijfelen tussen de mobo's.

Ik wil niet de duurste maar ook niet de goedkoopste. Heb net TH reviews doorgespit waar msi heen goed uitkwam en met zijn €106 is hij een mooie middenmaat.

graag commentaar op mijn standpunt/idee
Geef 30Euro meer uit en je hebt een MSI NF3 250 plank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:17
Zal de 3000+ de prijs van de 2800+ krijgen wanneer de 3500+ en 3800+ komen?

Meestal bij introductie van nieuwe modellen veranderen de prijzen naar die van 1 model lager.

Nu de opteron x50 komt wordt de prijs van de x48 namelijk die van de x46 en die van de x46 die van de x44 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik ben eigenlijk ook van plan om een amd-64 te kopen
maar ik weet nog niet goed welke
kan ik dan wel de gewone ram dims die ik heb (1x512 mb ddr pc3200 400mhz en 1x256 mb ddr pc3200 400mhz) blijven gebruiken ook bij een 939 socket?

[ Voor 4% gewijzigd door Avvd op 09-05-2004 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-06 22:42

Piggen

Lekker bakkie

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Anoniem: 38246 schreef op 09 mei 2004 @ 12:55:
[...]
Geef 30Euro meer uit en je hebt een MSI NF3 250 plank :)
Is de NF3 chipset dan zeveel beter dan de Via chipset?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 14:16

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

iemand toevallig een idee wat 't performance verschil is tussen een AMD64 met single channel geheugen (de meeste borden tot nu toe voor zover ik kon vinden, alleen de diverse zware opteron/fx borden hebben dual channel) vergeleken met een P4 met dual channel (vrij standaard)?
Ik zie door de bomen 't bos niet echt meer :)

* LEiPiE is ook hard aan 't denken over upgraden... P3-500 zou 't mooi doen als fileserver en dan een wat krachtiger systeem als workstation (grafisch ontwerp, audiobewerken (Steinberg Clean is nu niet leuk :() en wat videobewerking... games kom ik toch niet aan toe)
Heb namelijk een voorkeur aan een zo breed mogelijke geheugenaccess en flinke cache, rauwe rekenkracht boeit me niet ontzettend veel. En VIA vertrouw ik voor geen meter.... (in de winkel waar ik werkte te veel VIA's terug zien komen)

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

leipie schreef op 09 mei 2004 @ 21:30:

Heb namelijk een voorkeur aan een zo breed mogelijke geheugenaccess en flinke cache, rauwe rekenkracht boeit me niet ontzettend veel. En VIA vertrouw ik voor geen meter.... (in de winkel waar ik werkte te veel VIA's terug zien komen)
Dual channel P4 is dan voor jouw de oplossing. De AMD 64 is nu eenmaal :*) een rauw rekenmonster. :D

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82233

Ervaringen ?
Mijn bord, zoals gezegd de Abit KV8-MAX3 heeft een zeer mooie en stille koeling voor de chipset en een extra koeling met buisje (dus gericht uitblazen) voor de transistors... Case-temp komt nu niet boven de 37 graden uit.
StarLite schreef op 09 mei 2004 @ 18:00:
[...]

Is de NF3 chipset dan zeveel beter dan de Via chipset?
Achteraf gezien: ik vind van niet. Ik wilde graag de MSI Neo Platinum, maar die is erg slecht leverbaar (als in, op zijn vroegst over twee weken ofzo). Ben nu tijdelijk gegaan voor een Abit KV8-MAX3 en heb daar een 3400+ opgezet. Als je tijd hebt om [rml][ FX5900XT] - Erg traag[/rml] te lezen, denk je misschien dat VIA toch niet helemaal lekker werkt, maar ook hier geldt dat ik alles zeer snel had geinstalleerd en even niet verder had gekeken dan de Abit-site.

Misschien dat ik over een paar maanden ook een MSI koop en dan kijk wel bord me de beste performance geef, maar zoals mijn PC nu draait ben ik in principe goed tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Zit toch te twijfelen, ik het het geld voor een amd 64 setup, maar prijs/kwaliteit is best laag naar mijn mening.

hij draait 'maar' op 2 Ghz, 64 bit word nog niet effectief gebruikt en kt800 is single channel geheugen.

Wie heeft er wat positieve facts voor me, want ik zit echt te dubben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Venxir schreef op 10 mei 2004 @ 20:16:
Zit toch te twijfelen, ik het het geld voor een amd 64 setup, maar prijs/kwaliteit is best laag naar mijn mening.

hij draait 'maar' op 2 Ghz, 64 bit word nog niet effectief gebruikt en kt800 is single channel geheugen.

Ik denk dat je maar eens snel wat testen moet gaan lezen over de 'maar' op 2 Ghz draaiende AMD's (trouwens niet allemaal, de 3200 draait tegenwoordig ook al op 2,2 Ghz.)

Bedenk daarbij dat een 64 bits OS en applicaties sowieso al sneller zijn zie daar een snel argumentje. Je kunt voorlopig dus wel enige tijd vooruit en een upgrade is ook goed mogelijk. (misschien zelfs tot een XP64 4000)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

[quote]Venxir schreef op 10 mei 2004 @ 20:16:
hij draait 'maar' op 2 Ghz
Hij rekent op een andere manier als een P4. Dus een Athlon processor doet meer per klokpuls dan een P4 processor. Op gebied van applicaties met brutte geheugen gebruik wint de P4 weer. Maar op gebiedt van keihard rekenen is een athlon op 2Ghz twee maal zo snel als een P4 (gebaseerd op de rc5-72 benchmark)
64 bit word nog niet effectief gebruikt
Alleen linux gebruikt het. Goed nieuws.. Mr. B gates heeft opgeroepen aan de hardware fabrikanten om te beginnen aan 64 bits drivers. het is dus nu alleen nog wachten op de windows 64 bit editie.
kt800 is single channel geheugen.
Tot mijn spijt moet ik echt mededelen dat de chipsets geen geheugen controller meer hebben.. De processor heeft geheugen controller. Dus als je een dual channel processor wilt hebben zul je moeten wachten op de 939 pins uitvoering

Ik vind de geheugencontroller voor de single channel erg netjes... theoretisch is DDR400 geheugen 3200 MB/s. En ik haal met benchmarks 3050 MB/s. En dat is zeer netjes voor een geheugen controller op een single channel
Ik zelf heb ook nagedacht voor een P4 of een amd64 systeem.. Het is even duur als je erheen wil upgraden. Ik heb voor amd64 gekozen omdat ik geloof in de athlon64 processor. Ik kan het niet echt onderbouwen. Maar geen haar op mijn hoofd die er spijt van heeft. En dan draai ik alleen nog maar 32 bits applicaties (cce wil trouwens wel in de 64bit floating point, tenministe.. Die keuze heb ik , of het werkt weet ik nog niet)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:31
mss domme vraag,

Ik wil mss een AMD 3000+ als de 939 te lang duren of te duur zijn. Maar welke stepping moet ik dan hebben (wil ook gaan overclocken)

Athlon64 3000+

Newcastle ADA3000AEP4AX CG
ClawHammer ADA3000AEP4AR CG
ClawHammer ADA3000AEP4AP C0

[ Voor 30% gewijzigd door Cyrus The Virus op 10-05-2004 21:07 ]

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
spacejam schreef op 09 mei 2004 @ 15:59:
ik ben eigenlijk ook van plan om een amd-64 te kopen
maar ik weet nog niet goed welke
kan ik dan wel de gewone ram dims die ik heb (1x512 mb ddr pc3200 400mhz en 1x256 mb ddr pc3200 400mhz) blijven gebruiken ook bij een 939 socket?
nee bij dual channel moet het geheugen identiek zijn om samen te kunnen werken.
Cyrus The Virus schreef op 10 mei 2004 @ 21:04:
mss domme vraag,

Ik wil mss een AMD 3000+ als de 939 te lang duren of te duur zijn. Maar welke stepping moet ik dan hebben (wil ook gaan overclocken)

Athlon64 3000+

Newcastle ADA3000AEP4AX CG
ClawHammer ADA3000AEP4AR CG
ClawHammer ADA3000AEP4AP C0
de clawhammer cg stepping d8 ik.

[ Voor 33% gewijzigd door dikki dik op 10-05-2004 22:13 ]

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
nu ik ff een vraagie

zal je systeem langzamer gaan lopen als je met single channel 2x 512 mb ram erin plaatst ipv 1 gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
dikki dik schreef op 10 mei 2004 @ 22:12:
[...]

.
[...]

Ik dacht eerst de Newcastle omdat je die veel in PiFast Topic ziet. Maar welke van die 2 was nouw het nieuwste de Clawhammer of Newcastle ??

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
dikki dik schreef op 10 mei 2004 @ 22:12:
[...]

nee bij dual channel moet het geheugen identiek zijn om samen te kunnen werken.
[...]

Maar kan ik deze op zo'n 939 wel als single gebruiken of moet ik dan een 754 kopen om dit geheugen te blijven gebruiken?

ik heb nou een amd duron 1500pro op een ecs mobo
en 1x512 400mhz + 1x256 400mhz
en een wd 120gig ide 7200rpm en een seagate 40gb ide 7200rpm
nvidia fx5200 PCI
en een 300 waat noname voeding

hoef ik dan alleen maar mijn mobo en proc te vervangen of komt er nog meer bij kijken?

[ Voor 29% gewijzigd door Avvd op 10-05-2004 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

XP64 moederborden zijn wat kritisch met het geheugen.
Je VGA kaart is wat magertjes in verhouding tot de (nieuwe) rest.
300 Watt is krap minimaal 350 Watt is aan te bevelen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
ik ga het voorlopig met deze setup doen over een maandje:
Amd 64 3000+
MSI K8T-FSR
Geforce 4 TI4200 128 mb agp 8x
512 mb ddr pc3200 Dane-elec
Chieftec 360 watt
2x 80 gb @7200 rpm

Ik weet het, die geforce 4 is een bottleneck, maar zoveel geld heb ik helaas niet klaarliggen om een 9800 te kopen of zoiets. aan mijn nieuwe setup ben ik al €400 kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik heb zelf een ti4200 met 64 MB ram. Toen ik van XP2200 naar een athon64 3000+ ging merkte ik dat de xp2200 niet eens alles uit mijn videokaart haalde.. En de geforce4 TI serie is zo goed ontworpen, dat nivdia moeite had om toen de opvolger aan de man te brengen.

Maar een snellere videokaart is altijd mooier :P

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
Cyrus The Virus schreef op 10 mei 2004 @ 22:18:
[...]

Ik dacht eerst de Newcastle omdat je die veel in PiFast Topic ziet. Maar welke van die 2 was nouw het nieuwste de Clawhammer of Newcastle ??
newcastle is nieuwer, maar heeft ipv 1 mb l2 cache maar 512 kb. De Newcastle is wel beter te clocken. Maar mij lijk de cache voordeliger, of zit ik er naast heb er niet al teveel verstand van.

Maar maakt het nou veel uit als ik met single channel 1gb of 2x 512 koop, in snelheid dan he??

[ Voor 3% gewijzigd door dikki dik op 11-05-2004 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-06 19:47
wat is eigenlijk jullie gok over de prijzen van de socket 939 CPUs.

want ik vraag me af wat het verschil in prijs zal zijn tussen een socket 754 3200+ en een socket 939 3200+

ben namelijk zelf na het denken om over te stappen.
lekkere FPS boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ze worden duur. :)

Even dit artikel lezen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Nu ga ik waarschijnlijk iets heel doms vragen dus houd je vast:
Wat is het verschil tussen de socket 754 en de socket 939 mobo's.
Op allebei kan je toch alleen maar Athlon 64 en geen Athlon XP plaatsen?
Ik heb nu namelijk een erg matig systeem met een P3 1 Ghz. Dus wil ik mijn volledige systeem vervangen. Ik heb echter maar een budget van 800 Euri's. Daar past dus geen Athlon 64 in. Ik wil echter wel een mobo dat Athlon 64 ondersteund (ivm latere upgrade) maar zo'n mobo gaat dus niet samen met een Athlon XP?

[ Voor 5% gewijzigd door UltraR-pc op 11-05-2004 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-06 04:46

Appie

F1RST Racing

UltraR-pc schreef op 11 mei 2004 @ 18:25:
Nu ga ik waarschijnlijk iets heel doms vragen dus houd je vast:
Wat is het verschil tussen de socket 754 en de socket 939 mobo's.
Op allebei kan je toch alleen maar Athlon 64 en geen Athlon XP plaatsen?
Ik heb nu namelijk een erg matig systeem met een P3 1 Ghz. Dus wil ik mijn volledige systeem vervangen. Ik heb echter maar een budget van 800 Euri's. Daar past dus geen Athlon 64 in. Ik wil echter wel een mobo dat Athlon 64 ondersteund (ivm latere upgrade) maar dit gaat dus niet samen met een Athlon XP?
Heel kort : nee, Athlon 64 heeft bijv. geintregreerde geheugen controller, dus geen norhbridge meer nodig, alleen een southbridge. Oftewel de vereiste chipsets voor beide processoren zijn verschillend, dus kun je ze niet onderling wisselen op een moederbord (Mede daarom is Ahtlon64 ook socket754/939 en heeft de socket van de XP weer andere waarden (ff kwijt wat het ook weer was).

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Athlon XP en Athlon 64 zijn op dit moment 2 totaal verschillende systemen. Het antwoord is dus simpel: je kan Athlon XP en Athlon 64 componenten niet met elkaar combineren.
Over een jaar ofzo zal dit anders zijn, omdat dan de huidige Athlon XP wordt vervangen voor een Athlon XP gebasseerd op de Athlon 64. De enige verschillen die er dan zijn, zijn de hoeveelheid cache en 32-bit ipv 64-bit.

@GuardianAngel
De prijzen van een bepaald product zijn vlak na de introductie altijd hoog. Gewoon geduld hebben en ze zitten voor je het weet weer op normaal nviveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Roeltjuh schreef op 11 mei 2004 @ 18:34:
Athlon XP en Athlon 64 zijn op dit moment 2 totaal verschillende systemen. Het antwoord is dus simpel: je kan Athlon XP en Athlon 64 componenten niet met elkaar combineren.
Over een jaar ofzo zal dit anders zijn, omdat dan de huidige Athlon XP wordt vervangen voor een Athlon XP gebasseerd op de Athlon 64. De enige verschillen die er dan zijn, zijn de hoeveelheid cache en 32-bit ipv 64-bit.

@GuardianAngel
De prijzen van een bepaald product zijn vlak na de introductie altijd hoog. Gewoon geduld hebben en ze zitten voor je het weet weer op normaal nviveau.
Als je het gelinkte artikel leest, wordt het duidelijk dat de aantallen geproduceerde socket 939 CPU's niet zo heel erg groot zullen zijn. Dan is het een kwestie van een grote vraag en een klein aanbod aan het worden. Logischerwijs zullen daarom de prijzen minder snel dalen.

De huidige Athlon-socket zal op termijn wel degelijk verdwijnen en vervangen worden door een 939/940 pins socket. Voorlopig blijft de XP echter nog tot in het 2e halfjaar van 2005 in productie 'zolang daar nog vraag naar is', zoals AMD in hun roadmap aangeeft. De enige wijziging is een 90 ns technologie en een mogelijke snelheidsverhoging.

De XP64 wijkt siginificant af van de XP waardoor een XP op basis van een XP64 niet mogelijk is.

[ Voor 10% gewijzigd door Guardian Angel op 11-05-2004 18:50 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
GuardianAngel schreef op 11 mei 2004 @ 18:47:
[...]

Als je het gelinkte artikel leest, wordt het duidelijk dat de aantallen geproduceerde socket 939 CPU's niet zo heel erg groot zullen zijn. Dan is het een kwestie van een grote vraag en een klein aanbod aan het worden. Logischerwijs zullen daarom de prijzen minder snel dalen.

De huidige Athlon-socket zal op termijn wel degelijk verdwijnen en vervangen worden door een 939/940 pins socket. Voorlopig blijft de XP echter nog tot in het 2e halfjaar van 2005 in productie 'zolang daar nog vraag naar is', zoals AMD in hun roadmap aangeeft. De enige wijziging is een 90 ns technologie en een mogelijke snelheidsverhoging.

De XP64 wijkt siginificant af van de XP waardoor een XP op basis van een XP64 niet mogelijk is.
Inderdaad logisch dat de prijs hoog zal zijn als het aanbod laag is, dat kan ik niet ontkennen. Echter zal die productie vanzelf worden opgeschroefd wanneer Socket 754 zal dalen in productieaantallen. Dan wordt vanzelf de prijs van socket 939 weer lager.

Dat over de XP is precies wat ik zei, de huidige zal verdwijen over een jaar ofzo :-)

edit:
Ik meen toch meerdere malen gelezen te hebben dat de toekomstige XP gewoon een 64 is met alleen 32 bit ingeschakeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Roeltjuh op 11-05-2004 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94200

Vraag ik me weer af: Zullen de prijzen van de socket 754 processoren dalen na de introductie van de socket939 processoren?(schatting hoeveel)
Tis duidelijk dat de eerste socket939 processoren duur zullen worden, wegens beperkte oplage, maar is het verstandig om te wachten met de koop van een 754 tot iets na de introductie van de 939.....?
aangezien je waarschijnlijk erg lang moet wachten op een "betaalbare" 939 processor+mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Een glazen bol zou handig kunnen zijn maar helaas.... :)

De prijzen van de socket 754 zouden, gezien het eerdere verhaal hierboven, bij de introductie van socket 939 zeker niet direct dalen. Dat komt pas als de socket 939 CPU en MB volop te produceren en te verkrijgen zijn.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
Ik wouw dus ook wachten op 939 maar doe dat toch maar niet, maar ik wacht wel tot de nieuwe chipset van VIA uitkomt en dat er genoeg moederborden zijn met nForce3 Chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
GuardianAngel schreef op 11 mei 2004 @ 03:24:
300 Watt is krap minimaal 350 Watt is aan te bevelen.
heeft dit te maken met wat voor merk geheugen er in zit?
want ik zou echt niet weten welk merk erin zit die zaten er al in.
ik heb net de kast eff opengedraait en heb ik eff gekeken wat er op de sticker stond:

bij de 256 ddr pc3200 stond:
401F363t4
mdgvd5f3g3750b1
en zit er een sticker van Vdata op en op de chipjes staat ook overal Vdata

bij de 512 DDR pc3200 Staat:
md44512PQP
en op de chipjes staat ook PQP

zou dit gaat samen met een 64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
hmmm, ik heb t niet zo op minitowers. Wat voor voeding zit er trouwens in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Ik wil mn pc upgraden. Ik heb echter maar een beperkt budget. (nee, dit hoort niet in 'wat kan ik hier t beste aan upgraden', let maar op:)
Nu vraag ik me af of het zonde van het geld is als ik een Nforce 2 mobo koop met een Athlon Xp 2600+.
Als ik dan later wil upgraden is de enige nuttige processor upgrade, overstappen naar Athlon 64, dus ook een nieuw mobo. Kan ik beter nu wat extra geld uitgeven, zodat ik bij een latere upgrade mn mobo kan houden. Of zou tegen die tijd, dat een Athlon Xp 2600+ niet meer mee kan de Athlon 64 + mobo zo in prijs zijn gedaald dat het in totale kosten niet veel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113582

UltraR-pc schreef op 12 mei 2004 @ 17:15:
Ik wil mn pc upgraden. Ik heb echter maar een beperkt budget. (nee, dit hoort niet in 'wat kan ik hier t beste aan upgraden', let maar op:)
Nu vraag ik me af of het zonde van het geld is als ik een Nforce 2 mobo koop met een Athlon Xp 2600+.
Als ik dan later wil upgraden is de enige nuttige processor upgrade, overstappen naar Athlon 64, dus ook een nieuw mobo. Kan ik beter nu wat extra geld uitgeven, zodat ik bij een latere upgrade mn mobo kan houden. Of zou tegen die tijd, dat een Athlon Xp 2600+ niet meer mee kan de Athlon 64 + mobo zo in prijs zijn gedaald dat het in totale kosten niet veel uitmaakt.
werkt prima hoor mijn vorige pc was een athlon 2700+ met een asus a7n8x-e deluxe en 1gb ddr 400 prima systeempje hoor maar ik wou toch da 64bits spul is proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
UltraR-pc schreef op 12 mei 2004 @ 16:55:
[...]

hmmm, ik heb t niet zo op minitowers. Wat voor voeding zit er trouwens in?
2 zeer scherpe opmerkingen! jij hebt vast een hoop verstand van computers.

kom op man dat ding is gewoon lekker goedkoop. natuurlijk zit er nooit een supermicro server toren bij zo'n ding. heb ik bij de aldi ook nog niet gezien tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-06 21:02
Ik vind wel dat AH vrij summier is in zijn informatie over de pc.
Wat meer info over het mobo of over het mem had ik wel graag willen hebben.
Met een beetje mazzel test hardware.info deze pc. Dat doen ze ook vaak met de Aldi-pc's en ook met de vorige AH-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
@brouwerpower
Dat valt toch wel mee?
Intern geheugen 1024 MB DDR RAM (2 module)
Moederbord MSI VIA K8T800, DDR single channel, met 8x AGP, Lan, Firewire on board.
Als je meer wil weten over dat moederbord kun je ook gewoon naar de site van MSI gaan.
Meer informatie dan bovenstaand is ook niet interessant voor de gemiddelde AH klant, tevens is het een supermarkt en geen computerwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19844

ik ben net naar de AH gelopen
heb die albert heijn pc besteld qua prijs zeeeer aantrekkelijk met alle extra's die je derbij krijgt denk wel dat die video kaart deruit kan als de geforce 6800 ultra uit komt :P door deze pc heb ik 300 eurie bespaard denk ik op losse onderdelen
zou uhm maandag moeten krijgen dus zodra ik uhm heb post ik mijn ervaringen
ff kijken of ie een beetje overklokt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Arjan B schreef op 09 maart 2004 @ 01:34:
Afgelopen woensdag mijn upgrade setje gehaald bij Salland :9
Ik heb aangeschaft de AMD64 3200+ oem, Zalman cnps7000A-AlCu cpu fan, MSI K8T Neo-FIS2R en 1 reep Twinmos 512 Mb PC3200 cas 2,5.
Hehe, Ik heb vandaag exact hetzelfde besteld bij salland, behalve dan dat ik de 3000+ heb besteld [geen geld voor 3200+ :(]
Alleen hopen dat mijn voeding het gaat trekken, die 45 watt extra kan net te veel worden.
Anders hang ik mijn HD's met mijn "oude" mobo in een kast en maak ik een file-server oid :)
Anoniem: 19844 schreef op 14 mei 2004 @ 19:34:
ik ben net naar de AH gelopen
heb die albert heijn pc besteld qua prijs zeeeer aantrekkelijk met alle extra's die je derbij krijgt denk wel dat die video kaart deruit kan als de geforce 6800 ultra uit komt :P door deze pc heb ik 300 eurie bespaard denk ik op losse onderdelen
zou uhm maandag moeten krijgen dus zodra ik uhm heb post ik mijn ervaringen
ff kijken of ie een beetje overklokt :P
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eavdmeer/ahpc.jpg

Helaas, besparen doe je niet, voor € 954,- [pricewatch prijs] kan je eenzelfde PC bouwen, het scheelt niet veel in kosten en je hoeft hem niet in elkaar te zetten. Ik ben benieuwd hoe hij bevalt. Ik vond het zelf ook een aardige aanbieding van de AH, had niet verwacht dat ze een AMD64 zouden verkopen voor onder de €1000 :)
Overclocken zou moeten lukken als je geluk hebt met het geheugen, mobo en CPu willen wel :)

[ Voor 46% gewijzigd door StarLite op 14-05-2004 23:18 ]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-06 02:53
Heb vandaag de AMD 64 3000 + 512 c gehaald met het Asus k8v bordje en 2x 512 mb pc3200 corsair .

Het draait heerlijk hoor maar dat ik het nu sneller vind dan mijn 2de pctje die een XP 3200+ heeft ?

Nee niet echt .

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

mmxmmx schreef op 15 mei 2004 @ 01:30:
Heb vandaag de AMD 64 3000 + 512 c gehaald met het Asus k8v bordje en 2x 512 mb pc3200 corsair .

Het draait heerlijk hoor maar dat ik het nu sneller vind dan mijn 2de pctje die een XP 3200+ heeft ?

Nee niet echt .
Klok hem eens wat over :) dan gaan we dingen merken. En anders ....bench eens er zal wel degelijk klein verschil tussen zitten. En al helemaal als straks 64 bits applictaites de hoek omkomen :9 .

Daarnaast wie koopt er nog een ''gewone'' 3000+ of 3200+. Net zo duur ongeveer als een 64bits CPU en die heeft toch wel een betere toekomst (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
spacejam schreef op 12 mei 2004 @ 13:32:
[...]
300 Watt is krap minimaal 350 Watt is aan te bevelen

heeft dit te maken met wat voor merk geheugen er in zit?
want ik zou echt niet weten welk merk erin zit die zaten er al in.
ik heb net de kast eff opengedraait en heb ik eff gekeken wat er op de sticker stond:

bij de 256 ddr pc3200 stond:
401F363t4
mdgvd5f3g3750b1
en zit er een sticker van Vdata op en op de chipjes staat ook overal Vdata

bij de 512 DDR pc3200 Staat:
md44512PQP
en op de chipjes staat ook PQP

zou dit gaat samen met een 64
toon volledige bericht
weet iemand nog of dit gaat werken met een amd 64 omdat ze zeiden dat 64 bits moederborden kritisch zijn met geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

spacejam schreef op 17 mei 2004 @ 12:56:
[...]
weet iemand nog of dit gaat werken met een amd 64 omdat ze zeiden dat 64 bits moederborden kritisch zijn met geheugen.
Ligt helemaal aan je mobo/chipset.
ZO kan bijvoorbeeld de Asus A8V niet overweg met TwinMos/TwinMOs geheugen terwijl de MSI plank er totaal geen moeite mee heeft. Ik zou zeggen: Probeer het, je hebt het geheugen toch al liggen :)

Ik heb btw bij alternate mijn nieuwe spulletjes besteld:
code:
1
2
3
4
Zalman CNPS7000A-AlCu Aluminium, koper
MSI K8T Neo-FSR
AMD Athlon 64 3000+ OEM 400 MHz, OEM
TwinMos Memory PC3200, 400 MHz, -, 2,5, 512 MB

Qua CPU zou ik ongeveer 2 keer zoveel rekenkracht moeten krijgen + het geugen is bijna 2 keer zo snel en een betere/snellere chipset :)

[ Voor 29% gewijzigd door StarLite op 17-05-2004 14:54 ]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
maar als het niet werkt heb ik een probleem en zit ik met dat mobo.
dus weet iemand of dit geheugen een probleem geeft met een bepaald mobo en kan iemand mij vertellen van welk merk deze dit geheugen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Laatst online: 29-05 09:09
Nou ik heb sinds een paar maanden een AMD64 3000+ (Met een Clawhammer core :D) bak en ik ben er zeer tevreden over. Hierboven werd gezegd dat een 300 watt voeding net te weinig was, maar hier doet ie het prima hoor. Specs:

AMD64 3000+ (2225 MHz)
Asus K8V SE Deluxe
Asus VT9520 Video Suite (GeForce FX 5200)
Corsair 512 PC3200 DDR RAM
2xWDJ800 in RAID0
AOpen 300 Watt voeding.

Ik heb in het begin wel 64-bit beta van Windows XP erop gehad, maar er waren nog te weinig drivers om dit te behouden, dus ben ik maar terug gegaan naar 32 bit Windows. Maar dat was snel joh, echt niet te geloven. Je drukte op je powerknop en het inlogscherm stond eral, bij wijze van spreken. Enige kleine nadeel aan het bordje vind ik dat het redelijk lang duurt voordat je OS eindelijk opstart. Maar ja, dat is ook geen wonder met een dual RAID controller (1x PATA en 2x SATA). Je kan makkelijk met het bord je CPU overclocken, zoals je heb gezien. Ik heb gewoon de FSB 25 MHz omhoog gegooid en hij is super stabiel. Maar het is echt een compleet bord wat je krijgt. Ik zou ook echt iedereen de KV8 aanbevelen, mits je het juiste geheugen hebt. UT2004 loopt ook super met m'n redelijk simpel video kaartje. Op m'n 2.4 GHZ P4 533 MHz liep ie voor geen meter, maar met de AMD64 loopt ie als een trein met alles op z'n hoogst.

Nogmaals, voor alle twijfelaars, het is echt de moeite waard om over te stappen naar een AMD64 bak. Je bent iig dan klaar voor de toekomst. Want zeg nou zelf, vroeger of later wordt alles toch 64 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:10

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
silentsnake schreef op 17 mei 2004 @ 17:18:
UT2004 loopt ook super met m'n redelijk simpel video kaartje. Op m'n 2.4 GHZ P4 533 MHz liep ie voor geen meter, maar met de AMD64 loopt ie als een trein met alles op z'n hoogst.

Nogmaals, voor alle twijfelaars, het is echt de moeite waard om over te stappen naar een AMD64 bak. Je bent iig dan klaar voor de toekomst. Want zeg nou zelf, vroeger of later wordt alles toch 64 bit.
Zo even maar weer een schop geven aan dit topic :)

Ik sta ook op het punt om weer eens te upgraden, met name voor ut2k4 en de nieuwere games die gaan komen.

Silentsnake, ik neem aan dat jij ook had wat ik nu heb...

Zodra het ook maar druk word met mannetjes dan stort je fps in, terwijl ik alle mogelijke tweaks heb gedaan.. Vooral met toekomst op halflife 2 etc moet ik volgens mij wel gaan upgraden..

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Laatst online: 13-05-2024

Dracul

Ooh yeah!

Ik heb dus een Athlon 64 3000+ in combinatie met een MSI K8T Neo-FSR.
Nu is de temperatuur van mijn processor heel laag en de temperaturen van mijn
videokaart en harde schijven eigenlijk ook en heb ik toch het probleem dat de
temperatuur van mijn moederbord verschrikkelijk hoog ligt. Met de huidige buiten
temperatuur loopt het toch vrij snel al op tot een graad of 42/43. Met kast open een graadje of twee/drie lager. Mijn vraag is dus of andere gebruikers van dit moederbord ook dergelijke waarden hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-03 00:24

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Ja, is hier ook zo. Maar ik hecht niet veel waarde aan de betrouwbaarheid van die temps.

Ik weet btw niet of de 2e temp nu de kast temp is of bv de northbridge temp of nog wat anders.

Heeft iemand tips om speedfan aan de praat te krijgen voor de fan regeling? Vind dit een prettiger programma dan core center

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
ik ga aan het eind van deze week de MSI K8N Neo platinum kopen+ AMD Althon 64 3000+.

Dat bordje ziet er iig retecool uit en de prestaties hangen gelijk/dicht aan de nieuwe epox. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
  • Laatst online: 15-10-2024
IK ben nu sinds een paar dagen overgestapt naar een nieuw systeem (zie onder) en ik niets anders dan vol van lof, ik had eerst een PIV 1400MHz en een Geforce II 64MB PRO en 512 RDRAM.

Maar wat ik nu allemaal ervaar, is gewoon geweldig :')

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brouwerpower
Venxir schreef op 01 juni 2004 @ 20:20:
ik ga aan het eind van deze week de MSI K8N Neo platinum kopen+ AMD Althon 64 3000+.

Dat bordje ziet er iig retecool uit en de prestaties hangen gelijk/dicht aan de nieuwe epox. :)
Waar ga jij dat bordje eigenlijk halen? Volgens een paar webshops is dit mobo namelijk slecht leverbaar. Ik heb als datum 9-6 gehoord dat er een nieuwe lading binnenkomt.
Of heb je al een pre-order staan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Bij salland is het A.S. woensdag, en als dat niet zo is wahct ik nog wel een week extra :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115401

ik zie door de bomen het bos niet meer in geheugenland
ik heb een mobo van asus K8V se de luxe oem
Athlon 64 3000+
nu is mijn vraag welk geheugen ik nu moet hebben
heb gekeken op de site van asus naar compatibel geheugen , maar als ik dan naar een webwinkel ga zie ik van die nummers die asus opgeeft niets terug
dus mijn vraag welk geheugen draait probleemloos met dit mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:10

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb al wel gezien dat cas2 geheugen problemen kan geven..

Kan iemand dit bevestigen of dit ook zo is met een msi neo fisr... (kt800 chipset)

Want ik zou toch wel graag corsair geheugen met cas2 op willen doen voor de extra performance :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brouwerpower
Kijk hier eens:
http://www.tomshardware.com/motherboard/20040602/index.html
Volgens die review gaat XMS corsair geheugen werken op je neo fisr

En volgens deze review is de invloed van lage cas-timings vrij klein:
http://www.tomshardware.com/motherboard/20040119/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiznit
  • Laatst online: 15-10-2024
Anoniem: 115401 schreef op 02 juni 2004 @ 16:07:
ik zie door de bomen het bos niet meer in geheugenland
ik heb een mobo van asus K8V se de luxe oem
Athlon 64 3000+
nu is mijn vraag welk geheugen ik nu moet hebben
heb gekeken op de site van asus naar compatibel geheugen , maar als ik dan naar een webwinkel ga zie ik van die nummers die asus opgeeft niets terug
dus mijn vraag welk geheugen draait probleemloos met dit mobo
Ik heb met me GeiL mem niks geen last draait lekker.

En op best redelijke strakke timmings, of neit :*) (check specs)

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
  • Laatst online: 01-04 19:16
Ik denk dat dit het goede topic is...

Enige tijd maak ik gebruik van Cool 'n Quiet en gaat lekker. Nu lees ik soms op het forum dat mensen hun fan ook kunnen stopzetten. Dit wil ik ook voor optimale stilte.

Specs:
Antec Sonata
AMD Athlon64 3200+
MSI K8T FIS2R
Zalman 7000Al-Cu (zonder fanmate ertussen)

Corecenter draait en daarin is CnQ ingeschakeld. Deze geeft op het moment een idle temp van 24 aan. Van mij mag nu de fan best stoppen met draaien en een wat hogere temp toestaan. Ik kan deze instelling echter niet vinden.
Waar moet ik dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raps
  • Laatst online: 01-04 19:16
Niemand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 12:09

T.T.

Sowieso

Ik gebruik niet CoreCentre, maar Speedfan. Daarin geef je een minimum- en maximumsnelheid van de fan aan.
Ik heb bijv 35C als mijn ideale temperatuur ingesteld. Bij die temperatuur (of lager) heb ik ingesteld dat mijn fan op 8% (van het maximum) draait. Dan is mijn Zalman 7000A Cu echt onhoorbaar. Ik zou ook 0% kunnen instellen, maar dan stijgt de temperatuur toch boven de 35C na een tijdje. Boven de 35C draait mijn fan tot 100%.

Ik neem aan dat het ook ongeveer zo werkt bij MSI's CoreCell/CoreCentre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
whoei, zojuist een
AMD atlhon 64 3000+
MSI K8T NEO-FSR
Dane-elec ddr333 512 mb

geinstalled en werkt vlekkeloos, nu komt er nog corsair xms geheugen aan dus kan alleen maar beter worden :D

Voorbeeldje heb een ti4200 @ 280/580

msi kt3+amd xp 2000+= alles @ medium max 30 fps
msi k8t neo fsr+64 3000+= alles @ high 40 a 50 fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• all_by_myself
  • Laatst online: 03-06 09:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Ik heb een 3000+, met een Asrock mobootje en 2x 512 MB Pc3200 geheugen. Ik draai Windows 2000 en dat werkt prima, maar nu heb ik wel een vraagje hierover. Als in het BIOS Cool en Quiet aanstaat werkt het dan ook onder W2K of werkt het alleen in Windows XP ?

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109788

* Anoniem: 109788 gaat wachten op de Athlon 64 *WINCHESTER* in een 939 sockje

(en hoopt dat het niet zolang duurt als het wachten op mn nForce bordje, ooit :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Laatst online: 13-06 19:42
heb een MSI KT8 NEO Mobo gekocht met athlon 3200+ 64 en 2 x 512 mb ddr400 en een asus ax800pro.

het rare doet zich voor dat als ik pc opstart ik supersnel in windows xp zit. Als ik dan in windows ben en ik wil dan bijvoorbeeld direct een programma opstarten of via "deze computer" en dan "eigenschappen" de systeemeigenschappen bekijken, het lang voordat het schermpje te voorschijn komt of het programma opstart, terwijl de hardeschijf geen activiteit vertoont. Het lijkt dus alsof er nog zaken aan het opstarten zijn 'achter de schermen' terwijl er dus geen activiteiten zichtbaar zijn.

Het gekke is dat als ik -direct nadat ik windows opstart en het bureaublad zie- internet op ga, internet explorer wel zonder een minuut of 2 vertraging opstart...

iemand bekend hiermee en heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

hully schreef op 16 juni 2004 @ 22:11:
heb een MSI KT8 NEO Mobo gekocht met athlon 3200+ 64 en 2 x 512 mb ddr400 en een asus ax800pro.

het rare doet zich voor dat als ik pc opstart ik supersnel in windows xp zit. Als ik dan in windows ben en ik wil dan bijvoorbeeld direct een programma opstarten of via "deze computer" en dan "eigenschappen" de systeemeigenschappen bekijken, het lang voordat het schermpje te voorschijn komt of het programma opstart, terwijl de hardeschijf geen activiteit vertoont. Het lijkt dus alsof er nog zaken aan het opstarten zijn 'achter de schermen' terwijl er dus geen activiteiten zichtbaar zijn.

Het gekke is dat als ik -direct nadat ik windows opstart en het bureaublad zie- internet op ga, internet explorer wel zonder een minuut of 2 vertraging opstart...

iemand bekend hiermee en heeft iemand een oplossing?
Heb jij die enge NAV ook draaien op jouw PC ? Of een andere antivirus software ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Laatst online: 13-06 19:42
4POX schreef op 16 juni 2004 @ 22:36:
[...]

Heb jij die enge NAV ook draaien op jouw PC ? Of een andere antivirus software ?
ik heb Norton Antivirus Firewall erop staan en grisoft antivirus programma

**EDIT** : heb Norton Firewall ge-uninstalled, maar probleem is NIET opgelost daarmee...

thx anyway

[ Voor 17% gewijzigd door hully op 16-06-2004 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
even een kickje.

ik wil ook een amd 64 gaan kopen. ik heb ook al een keer gepost gehad maar ik vroeg me nu het volgende af.

ik heb 1 x 512mb en 1 x 256 mb pc 3200 geheugen dus niet geschikt voor een dual channel.

een socket 939 cpu heeft maar 512 kb cache
en een 754 cpu heeft een cache van 1mb

wat is nou gunstiger voor mij een 754 of wachten op een 939.
upgraden is niet echt van belang want dan koop ik toch wel weer een nieuw mobo.

zijn er nog meer voordelen van een 939 tegenover een 754
dan dual channel en de upgrade mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dat over de cache klopt niet hoor. Bepaalde Socket 754 modellen hebben ook 512KB cache (2800 en 3000 iig).

Ik ga zelf voor socket 754, aangezien dat nu tenminste te koop is voor niet al te duur. Ik moet wel eerlijk zeggen dat je aan socket 939 misschien meer hebt qua upgradebaarheid later, maar het duurt mij gewoon te lang voordat die dingen te koop zijn voor een redelijke prijs. Ik denk dat socket 754 ook een prima keus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
sorry kwas in iedergeval al van plan om een 3200 of hoger te halen. ik had er even niet over nagedacht dat de modellen eronder maar 512kb cache hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Niet online
spacejam schreef op 07 juli 2004 @ 00:10:
sorry kwas in iedergeval al van plan om een 3200 of hoger te halen. ik had er even niet over nagedacht dat de modellen eronder maar 512kb cache hebben
De 3200 heb je 2 versies van:
2,0 Ghz - 1024 KB
2,2 Ghz - 512 KB

Let dus op als je een 3200 koopt, want het is helemaal niet zeker dat ie 1 MB cache heeft. Overigens is de 3200 met 2,2/512 in 95% van de applicaties sneller dan z'n gelijknamige broertje op 2,0/1024. De kloksnelheid weegt namelijk in de meeste gevallen veel meer mee dan de hoeveelheid cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112410

Zowiezo zijn de s939 mobo beschikbaar voor de Athlon 64 meer dan 3400+ series :P

Aangezien de prijzen toch erg boven mijn budget liggen wacht ik wel die aangekondigde prijsdaling van AMD komt zodat ik ook meteen een Radeon x880XT erbij kan kopen.. Voor een compleet nieuw systeem loop ik dan al tegen de 2000 euro aan dus misschien neem ik dan wel een minder snel geheugen ofzo..als het maar 2/3% kwa prestatiewinst scheelt..so be it..
Kan ik voor die bespaarde 100 euro zilverpasta en HL2 kopen.
En hopen dat die 3500+ over te clocken is tot een 3800+, maar dat zal ik alleen doen als de garantie verlopen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Anoniem: 112410 schreef op 07 juli 2004 @ 11:29:
En hopen dat die 3500+ over te clocken is tot een 3800+, maar dat zal ik alleen doen als de garantie verlopen is..
Moet je wel beter geheugen kopen tegen die tijd, want met Twinmos kom je geen 10 mhz FSB hoger ....

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102064

Nu heb even een vraagje, wat is nu precies het verschil tussen de 3000+ met de Clawhammer Core en die met de Newcastle core?

Ik weet al dat de Clawhammer 1mb cache heeft en de Newcastle core maar 512kb, maar zitten er nog meer verschillen in? instructieset aangaande compatibiliteit met mem misschien? Daar dacht ik ergens iets over gelezen te hebben, kann het alleen niet terugvinden

En maakt het in gebruik (en benchmarks) eigenlijk nog wat uit? Ik heb al gezocht, maar ik zie alleen test met of de ene core of de andere, en dan vergeleken met de verschillende 3200+of hoger en P4 systemen.

Want de newcastle core is toch nog wel ff wat duurder, maar is hij ook beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105909

vraagje, ik heb net mijn 3200+ met msi k8n neo platinum binnen, alleen hij word loeiheet, ik heb alles standaart maar hij gaat langzaam van de 60 naar de 75 graden toe, hoe kan dit, de heatsink schat ik op 40 graden :S

edit, kan het zijn dat het in speedfan temp 1 is, die is namelijk netjes 45 graden.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 105909 op 07-07-2004 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112410

Eerste vraag altijd, heb je koelpasta gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105909

vergeten te zeggen :P

ja 3x opnieuw aangebracht, gewoon dun laagje, met de orginele thermal pad was hij ook heet ;)

de koeler zit er ook goed strak op en de heatsink voelt aan als ongeveer 35/40 graden als ik hem stres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-03 00:24

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Doe ff een search op GOT. Er zijn nogal wat problemen met de K8N Neo en zeer onbetrouwbare temp metingen.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik heb zelf geen problemen met mijn K8N, ik heb 1 keer gehad dat de temps niet klopten, maar na een bios reset deed alles het weer perfect :?

Met welke software lees je de temps uit btw? Bij mij geven de MSI util en MBM bijv andere resultaten [scheelt tot 5 graden] =

\o/

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.