Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricHuyn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-01 12:05
Misschien dat het al gevraagd is maar 30 blz post doorspitten daar heb ik niet zo'n zin/tijd in/voor :D maareuh hoe zit het met de garantie van dat apparaat??

Dus heeft appel wereldwijde of europese/amerikaanse garantie of hoe zit dat?

Want het zal mij namelijk weer overkomen dat als ik er een uit amerika haal dat ie stuk is/gaat en dat ie weer trug naar amerika moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nuke schreef op 23 maart 2004 @ 09:21:
Misschien dat het al gevraagd is maar 30 blz post doorspitten daar heb ik niet zo'n zin/tijd in/voor :D maareuh hoe zit het met de garantie van dat apparaat??

Dus heeft appel wereldwijde of europese/amerikaanse garantie of hoe zit dat?

Want het zal mij namelijk weer overkomen dat als ik er een uit amerika haal dat ie stuk is/gaat en dat ie weer trug naar amerika moet.
wereldwijde garantie.

Zusje gaat ook naar Amerika eind April, even lief aangekeken zodat ik een minpod voor 200 euro kan hebben >:) zakken met die dollar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:56
Nou er werd zo hard om review review geroepen..kzal maar us wat gaan neergooien hier dan :

Positief :
1. Erg erg klein..had al foto's gezien met dingen ernaast,etc. maar toen ik em uit de doos pakte..jesus..hij is echt heel klein.. het is alsof je een dik bankpasje in je handen hebt.
2. Die nieuwe clickwheel werkt echt wel heel erg mee aan de coolness-factor van dit spelertje. Hij blijf onzettend handig..alles beweegt soepel door het menu heen.
3. De blauwachtige backlight staat echt super (vooral bij silver) :)

Negatief:
1. nou niet echt zo zeer negatief, maar meer vreemd, (als je miereneukerig wil zijn). De select button (in het midden van de clickwheel), zit bij de ene ipod mini wat losser dan de andere. Meer speling zeg maar. Vandaar dat ik misschien denk dat bij degene waar er iets meer speling zit sneller stof,etc tussen kan komen.
2. Als de titel van een nummer iets te lang is, gaat ie scrollen, maar dat lijkt dan een beetje te traag te gaan ofzo..word een beetje blurry.

Nou even een korte review dus. Als iemand nog vragen heeft, feel free to ask away :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 12:14

Suaver

jokecoat

enzoronald:

- Wat was de totale prijs voor 1 miniPod vanuit Amerika te shippen + het ding zelf?
- Past ie goed in je broekzak?
- Zit een stopcontact adapter erbij? Of moet ik die erbij kopen?
- Zou je misschien paar fotos van je miniPod kunnen knippen met wat voorwerpen erlangs ?
- Aanrader of juist niet?

Suaver

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Suaver schreef op 23 maart 2004 @ 15:11:
enzoronald:

- Wat was de totale prijs voor 1 miniPod vanuit Amerika te shippen + het ding zelf?
antwoord : hmm ik was precies 250 euro kwijt voor 1 ipod mini, inclusief shipping,insurance,etc.

- Past ie goed in je broekzak?
antwoord: past zeker goed in je broekzak, maar ik zou dan je benen niet in je nek leggen, want dan kan het stekkertje van de earphones afknappen :) maar alleen als je je benen in je nek legt :)
- Zit een stopcontact adapter erbij? Of moet ik die erbij kopen?
antwoord: Er zit een stopcontact adapter bij, maar een amerikaanse natuurlijk. Je kunt een gedeelte van de adapter afhalen en er dan zoon stekker instoppen die ook vaak achter in dvdspelers/videorecords/ps2's gaan ..
- Zou je misschien paar fotos van je miniPod kunnen knippen met wat voorwerpen erlangs ?
antwoord: wil zeker wel wat foto's maken, maar dan heb ik wel wat webspace nodig..dus iemand ??
- Aanrader of juist niet?
Antwoord: ZEKER een aanrader...tenzij dat je ALTIJD je volledige muziekcollectie bij je wil hebben. Maar het dinkie is in 15 min volgepompt, en die tijd wil ik men ipod mini wel 1x in de zoveel tijd geven hoor :)

Suaver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mail het maar naar okke.hendriksen jeweetwel chellopuntnl

Vraagje, hoe lang was de jouwe onderweg?
Mijn oom heeft mijn ipods afgelopen nacht per luchtpost verstuurd, en ik hoop ze voor zaterdag te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

mail ze maar naar chem@tweakers.net

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Nou bij deze dan :

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/S65OL3PV4Z54/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/31I176Q9200U/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/37U153P8Y89P/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/83U94FRN516Y/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/0IJ9KT331HG2/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/6OBCA8703Y2T/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/8F9AC1J8825U/picserver.jpeg

Als iemand nog meer request heeft dat ie er iets naast wil zien, dan vraag maar :)

PS : sorry voor de baggerfoto's maar heb even geen betere camera nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 17:17:
[...]

Mail het maar naar okke.hendriksen jeweetwel chellopuntnl

Vraagje, hoe lang was de jouwe onderweg?
Mijn oom heeft mijn ipods afgelopen nacht per luchtpost verstuurd, en ik hoop ze voor zaterdag te hebben.
De mijne was 3 tot 4 werkdagen onderweg. dinsdag eind van de dag verstuurd..woensdag ging ie pas echt op reis. En maandagochtend in huis. Dus dan heb je een redelijke kans dat ze inderdaad vrijdag aankomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben toch van plan hem bij coolelectronics te bestellen. Hij is 10 euro goedkoper dan hij hier gaat kosten, en ik heb ze gemailt over de verzendtijd: bij expressverzending 4 tot 6 werkdagen.
Als ik de laatste posts hier lees lijkt dat aardig te kloppen.

Maar nu moet ik wel geld overmaken naar coolelectronics. Heeft iemand ervaring met dit bedrijf? Iemand al eens iets besteld. Want straks maak ik 280 euri over en dan zit ik hier maar kwijlend te wachten maar dan komt er helemaal niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand nog meer request heeft dat ie er iets naast wil zien, dan vraag maar

---------------------------------------------------------------------

Misschien een fotootje in je handpalm en één met de mini half in je broekzak..?

Wat ik ook wou vragen is ivm de kleur. welke kleur is volgens jouw de beste? Want op de foto's blijven de kleuren er maar "raar" uit zien vind ik. Ik wou gaan voor blauw of zilver. Zou je misschien ook een fotootje van de blauwe (als je die hebt!) kunnen maken?
Waarom hebben ze de originele witte kleur niet gewoon gelaten? :(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-12-2024
Waarschijnlijk kan je erg lang kwijlend gaan zitten wachten :)

Coolelectronics staat er om bekend dat de levering over het algemeen erg lang duurt (dus niet 6 dagen maar zeker een maand)

Ik wilde er ooit iets bij bestellen (ook mp3 speler), maar heb er vanaf gezien wegens de slechte verhalen. Ik zou zeggen kijk ff rond in andere mp3 topics, komen aardig wat negatieve verhalen naar boven over coolelectronics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 18:35:
Als iemand nog meer request heeft dat ie er iets naast wil zien, dan vraag maar

---------------------------------------------------------------------

Misschien een fotootje in je handpalm en één met de mini half in je broekzak..?

Wat ik ook wou vragen is ivm de kleur. welke kleur is volgens jouw de beste? Want op de foto's blijven de kleuren er maar "raar" uit zien vind ik. Ik wou gaan voor blauw of zilver. Zou je misschien ook een fotootje van de blauwe (als je die hebt!) kunnen maken?
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/Z26CAQK3WSI1/picserver.jpeg

Geen foto gemaakt van in men broekzak..gaat me een beetje te ver :)
Ik vind de kleuren silver en blauw zeker weten het beste van de 5 kleuren die je kunt kiezen. Zilver is gewoon heel 'classy' en past vaak bij andere apparatuur (laptop,versterker,etc). En blauw vind ik ook helemaal niet verkeerd. Heb er alleen geen 1 hier.
Wat ook zo is trouwens is dat op foto's het er vaak allemaal wat kutter uitziet..in het echt is het allemaal veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nou met de garantie, als je een ipod uit Amerika hebt?
kun je je gewoon registreren hier? en wordt de ipod dan ook gewoon opgehaald als deze defect is?
of moet je hem naar Amerika sturen om te laten vervangen?
Hier wordt nauwelijks iets over gezegd op de Apple sites.

hopelijk weet een van jullie het,
alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
je hebt wereldwijde garantie..weet alleen niet hoe het nu gaat, want de ipod mini is pas over 1-2 maand in nederland te verkrijgen.
Hopen dat je em niet kapot maakt in die tussentijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enzoronald schreef op 23 maart 2004 @ 19:06:
[...]

[afbeelding]

Geen foto gemaakt van in men broekzak..gaat me een beetje te ver :)
Ik vind de kleuren silver en blauw zeker weten het beste van de 5 kleuren die je kunt kiezen. Zilver is gewoon heel 'classy' en past vaak bij andere apparatuur (laptop,versterker,etc). En blauw vind ik ook helemaal niet verkeerd. Heb er alleen geen 1 hier.
Wat ook zo is trouwens is dat op foto's het er vaak allemaal wat kutter uitziet..in het echt is het allemaal veel mooier.
Ziet er echt wel sjiek uit!

P.S. Welke maat handen heb jij? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

ff voor de mensen die van plan zijn een mini te kopen: in mei komen er een boel nieuwe iRiver's op de markt, o.a. met 1,5gig en 4gig schijf, 50 uur speelduur op 1 AA, USB 2.0, FM radio, kleurenscherm

best de moeite waard dacht ik zo :)

http://www.irivernordic.com/products.php?prid=15

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:55

Nietzman

Woei!

Ik ben echt verliefd op die mini...

Misschien ergens zien of ik mijn 40GB iPod kan ruilen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op 23 maart 2004 @ 22:27:
ff voor de mensen die van plan zijn een mini te kopen: in mei komen er een boel nieuwe iRiver's op de markt, o.a. met 1,5gig en 4gig schijf, 50 uur speelduur op 1 AA, USB 2.0, FM radio, kleurenscherm

best de moeite waard dacht ik zo :)

http://www.irivernordic.com/products.php?prid=15
Welke juist? Ik kan de specs niet lezen !?!
H200?

En dan moet je je nog afvragen hoeveel dat allemaal gaat kosten en iRiver kennende...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 18:23:
Ik ben toch van plan hem bij coolelectronics te bestellen. Hij is 10 euro goedkoper dan hij hier gaat kosten, en ik heb ze gemailt over de verzendtijd: bij expressverzending 4 tot 6 werkdagen.
Als ik de laatste posts hier lees lijkt dat aardig te kloppen.

Maar nu moet ik wel geld overmaken naar coolelectronics. Heeft iemand ervaring met dit bedrijf? Iemand al eens iets besteld. Want straks maak ik 280 euri over en dan zit ik hier maar kwijlend te wachten maar dan komt er helemaal niks :)
http://www.americangoodies.com/page/page/893379.htm

Er wordt naar deze site verwezen op ipodhacks.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Notice - It is official - Mini Mania has gripped the USA and many colors are
currently on back-order. Stores in the States cannot keep up with demand.
Each store is allocated a certain amount of Ipods per week only.
Every day people are lining up outside the Apple Stores all over the country.
Those who have already had us place and order for them ----->
Your patience is required. At this point we can not accurately predict
the date certain colors will ship. Please email for info!
Beetje jammer he :) Bij alle shops duurt het op dit moment 3 - 4 weken ALS ze geen voorraad hebben. En dat hebben de meeste op dit moment niet meer helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 22:21:
[...]

Ziet er echt wel sjiek uit!

P.S. Welke maat handen heb jij? :P
haha :9 ik heb gewoon een normale maat handen
vrij kleine handen vind ik zelfs eigenlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver

Suaver

jokecoat

Enzoronald:

Bedankt voor de informatie! Ik denk dat ik voor deze mp3 speler ga. :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na een weekje vakantie incl iPod Mini kan ik alleen maar zeggen: WAUW!
wat een gaaf ding! speelt tot nu toe prima. een paar keer moeten resetten maar dat werkt gewoon.
wel een skin tight case besteld van Speck products. dit is ook een geweldig product. dit is een strakke rubberen case met ophang koord voor om je nek. heel erg handig. een keer laten vallen van de tafel zonder schade.

voor meer info over iPod mini en gadgets etc:
http://www.ipodlounge.com/
http://www.speckproducts.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 01:41:
[...]

Welke juist? Ik kan de specs niet lezen !?!
H200?

En dan moet je je nog afvragen hoeveel dat allemaal gaat kosten en iRiver kenende...
welke weet ik ook niet, maar het is erg aantrekkelijk...

het nadeel van de mini blijft de matige accuduur (groot verschil tussen 8 en 50 uur) en slechte controle over het geluid....

maar ik twijfel zelf ook nog tussen de mini, de 3G 15gig en een nieuwe iRiver...

weet iemand welke skin het beste is?

http://www.speckproducts.com/mini/singleindex.htm
of
http://www.iskin.com/press_releases/mini.html

[ Voor 21% gewijzigd door Mooody op 24-03-2004 08:50 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Mooooody schreef op 24 maart 2004 @ 08:45:
[...]

welke weet ik ook niet, maar het is erg aantrekkelijk...

het nadeel van de mini blijft de matige accuduur (groot verschil tussen 8 en 50 uur) en slechte controle over het geluid....

maar ik twijfel zelf ook nog tussen de mini, de 3G 15gig en een nieuwe iRiver...

weet iemand welke skin het beste is?

http://www.speckproducts.com/mini/singleindex.htm
of
Eigenlijk heb ik gewoon constant mijn iPod aan de oplader wanneer ik gewoon thuis ben. Dan heb je natuurlijk nooit last dat hij leeg en het is ook nog eens stukken beter voor je batterij. Als die iRiver nou 50 meegaat op een AA dan zou ik zelf problemen krijgen met de batterijen wanneer ik ze moet opladen etc. :D

En de echte iSkin is natuurlijk beter. Hij heeft tenminste ook nog een screenprotector en heeft gaatjes aan de achterkant om de warmte weg te leiden. Ook kan je nog een riem clip erop maken of een koord zodat hij om je nek kan. Hij is wel wat duurder. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Sage op 24-03-2004 08:57 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een accu non stop opladen is juist niet goed voor de accu.
Het beste is om die dingen zo ver mogelijk leeg te laten lopen alvorens ze weer op de oplader te duwen. En dat geld voor NiCD, NiMH, LithiumIon en alle andere varianten accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt ik kan niet wachten :)

Ik wilde eerste nog meedoen met een IA maarja aangezien ze pas in april worden verstuurd ken ik net zo goed een weekje extra wachten aangezien de prijs bijna het zelfde was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 12:12:
Een accu non stop opladen is juist niet goed voor de accu.
Het beste is om die dingen zo ver mogelijk leeg te laten lopen alvorens ze weer op de oplader te duwen. En dat geld voor NiCD, NiMH, LithiumIon en alle andere varianten accu's.
Ik dacht dat dit voor een LiIon juist niet gold? Ik dacht dat leegtrekken juist voor slijtage zorgden bij zo'n accu :?

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
DarkX schreef op 24 maart 2004 @ 12:44:
[...]

Ik dacht dat dit voor een LiIon juist niet gold?
Inderdaad ja, een LiOn kun je prima het beste tussentijds opladen.
Zie http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 18:35:
Dat vraag ik me ook af. De mini is een mooi apparaat met voor mij perfecte specs, maar ik wil gewoon een witte! Als ik nu moet kiezen uit de beschikbare kleuren, zou ik overigens wel de zilvere kiezen.
Ik heb nu al 3 jaar rondgelopen met een lichtblauw metallic minidisc recorder. Toen ik die kocht, was de zilveren niet op voorraad helaas, en ik wilde niet wachten. Daarvan heb ik wel geleerd, want de kleur is me in die tijd een beetje gaan tegenstaan.

Verder vind ik de foto's mooi, leuk om te zien hoe het apparaat er nu in het 'dagelijks leven' uitziet in plaats van in de marketing-omgeving van de Apple site.

Nu maar even wachten tot hij ook in Nederland verkrijgbaar is, om hem ook nog met eigen ogen te kunnen zien en dan ook naast de gewone ipod.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Ik vind die silver trouwens wel briljant uitzien, heb de ipod altijd maar een lelijke kleur gevonden. Wit is zo.... kweenie. Doet me teveel aan wasmachines en Jan de Bouvri denken :)

Liefst zou ik iets van matzwart of antraciet hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door DarkX op 24-03-2004 13:48 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de echte iSkin is natuurlijk beter. Hij heeft tenminste ook nog een screenprotector en heeft gaatjes aan de achterkant om de warmte weg te leiden. Ook kan je nog een riem clip erop maken of een koord zodat hij om je nek kan. Hij is wel wat duurder.
----------------------------------

Linkje? Ik vind alleen maar de iSkin voor het toetsenbord van de iBook en de powerbook.

En is ie ook voor de mini?

[ Voor 192% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 07:40:
ze maken een product meestal duurder in Europa als in Amerika, omdat je er in Europa accesoires bij krijgt, zoals bijvoorbeeld een docking station
Das niet waar. Ze maken een product hier duurder omdat ze er mee weg komen. In Amerika en ook Japan is de consument nu eenmaal wat mondiger. Europianen staan er om bekend om alles maar te slikken en weinig te klagen. Fabrikanten spelen daar handig op in. (geef ze eens ongelijk eigenlijk).

Vooral de UK is vaak het zaaitje. Heel gold dat de dolar prijs precies de pond prijs was (dus een produkt van 100 dollar in de USA was dan precies 100 pond in de UK). Vooral bij video apparatuur en al helemaal bij consoles krijgt Europa dan ook nog eens de wat mindere baksels, plus dat we zoals bekend nog langer moeten wachten.

Een van de excuses is vaak dat de vertalingen extra geld en tijd kosten. Yeah right, alsof bij een Ipod een 1000 blz boekwerk zit en 1MB aan schermteksten. 8)7
Plus dat dat argument voor de UK al helemaal niet op gaat, want die spreken van huis uit al gewoon Engels. (duh!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 16:25:
En de echte iSkin is natuurlijk beter. Hij heeft tenminste ook nog een screenprotector en heeft gaatjes aan de achterkant om de warmte weg te leiden. Ook kan je nog een riem clip erop maken of een koord zodat hij om je nek kan. Hij is wel wat duurder.
----------------------------------

Linkje? Ik vind alleen maar de iSkin voor het toetsenbord van de iBook en de powerbook.

En is ie ook voor de mini?
Heb je eigenlijk wel op de website gekeken? :?
www.iskin.com is het goede adres.

Een directe link voor je als je het nog niet kan vinden. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 21:28:
[...]

Das niet waar. Ze maken een product hier duurder omdat ze er mee weg komen. In Amerika en ook Japan is de consument nu eenmaal wat mondiger. Europianen staan er om bekend om alles maar te slikken en weinig te klagen. Fabrikanten spelen daar handig op in. (geef ze eens ongelijk eigenlijk).

Vooral de UK is vaak het zaaitje. Heel gold dat de dolar prijs precies de pond prijs was (dus een produkt van 100 dollar in de USA was dan precies 100 pond in de UK). Vooral bij video apparatuur en al helemaal bij consoles krijgt Europa dan ook nog eens de wat mindere baksels, plus dat we zoals bekend nog langer moeten wachten.

Een van de excuses is vaak dat de vertalingen extra geld en tijd kosten. Yeah right, alsof bij een Ipod een 1000 blz boekwerk zit en 1MB aan schermteksten. 8)7
Plus dat dat argument voor de UK al helemaal niet op gaat, want die spreken van huis uit al gewoon Engels. (duh!)
Wat een onzin. Dat de dollar hier duurder is heeft alles te maken met de valutakoers. Nu de dollar heel laag staat t.o.v. de euro, zijn amerikaanse producten voor ons dus heel goedkoop. Maar stel dat de dollar gelijk zou zijn aan de euro, dan zou de ipod mini in principe even duur zijn.
Alleen is de importheffing in europa volgens mij wel hoger dan in de vs. Dus daardoor zouden we wel iets meer betalen. Maar dat een product hier duurder is omdat we het nu eenmaal accepteren is echt onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 23:20:
[...]

foutje... _/-\o_

Wat een onzin. Dat de ipod mini hier duurder is heeft alles te maken met de valutakoers. Nu de dollar heel laag staat t.o.v. de euro, zijn amerikaanse producten voor ons dus heel goedkoop. Maar stel dat de dollar gelijk zou zijn aan de euro, dan zou de ipod mini in principe even duur zijn.
Alleen is de importheffing in europa volgens mij wel hoger dan in de vs. Dus daardoor zouden we wel iets meer betalen. Maar dat een product hier duurder is omdat we het nu eenmaal accepteren is echt onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, het is echt geen onzin. Je ziet dit verschijnsel overigens al jaren lang. Voor computer games en consoles is het al heel lang zo. De koers met de euro heeft er ook weinig mee te maken, namelijk Engeland heeft de euro nog steeds niet officieel ingevoerd. Daar komt nog bij dat dit ook al in de tijd van voor de Euro was.
Of de koers nou hoog of laag is, de produkten zijn altijd een stuk duurder dan het omrekenen van koersen, plus import en transport kosten zou rechtvaardigen.

En geloof me, de Europianen pikken heel veel voor een hogere prijs. Als het om video games gaat hoef ik alleen maar 1 vies woord te zeggen: PAL. nuff said.

Nja, laat ik er dan maar toch een paar meer woorden aan spenderen: Een tijdje geleden was er een officiele brief van Nintendo aan haar developpers dat ze de Europianen niet meer zo mochten afschepen met inferieure releases. Dat zegt toch ook wel wat niet?

Jij, Marc, bent zo iemand die gewoon niet wilt inzien dat je belazert wordt, of mischien heb je het gewoon echt niet in de gaten. Dat kan ook...

Voor DVD's is het ook een bekend verschijnsel. Goedkoper in Amerika, en vaak betere kwaliteit of meer extras. (niet altijd, maar wel vaak).
Maar dat een product hier duurder is omdat we het nu eenmaal accepteren is echt onzin
Koop eens een boek over economie zou ik zeggen. Dat heet markt differentiatie (moeilijk woord). Dit houdt in dat producenten verschillende prijzen rekenen voor het zelfde produkt als de markten scheidbaar zijn. Bv verschillende prijsstellingen voor jongeren/ouderen, allochtoon/autochtoon, student/niet-student, of per tijd zoals ochtend/avond tarief.

Nou, Marc, een zelfde soort scheiding willen de producenten dus doen tussen USA en Europa. 100 jaar geleden had dit perfect gewerkt, maar tegenwoordig is de wereld klein. Via Internet zelfs heel klein. Producenten proberen de kunstmatige markt scheiding in stand te houden door allerlei truukjes, de zogenaamde regio beveiligingen. (lock-out chips, fysieke andere media voor zelfde software, enz).

Waarom zouden ze dit nou doen denk je? Een fabrikant gaat normaal gesproken toch niet de verkoop van zijn eigen produkten beperken? Of nou een Nederlander of een Amerikaan hem 50 dollar geeft, een sale is een sale, right?

Wrong! Hij legt die beperking op omdat hij weet dat Europianen een slapper volk zijn die uit onwetendheid of uit desintresse bereid zijn een hogere prijs te bepalen dan de Amerikaan. Het scheiden van deze markten op vertoon van een pasje (zoals de studenten pas of 65+ pas ligt gevoelig want dat is feitelijk rassen discriminatie, wat in vele landen bij de grondwet verboden is.

Er lopen hier meerdere zaken over. Verleden jaar heeft bv de Australische rechter er een uitspraak over gedaan (Australiers worden ook benadeeld tov Japan en USA). En zeg nou niet dat ze dat doen omdat de bioscoop release hier later is en anders iedereen gaat importeren voor het in de bioscoop uitkomt, want computer games draaien helemaal niet in de bioscoop (!). Daarbij wordt het ook gedaan v(regio beveiliging) voor hele oude releases die al lang in de bioscoop zijn geweest. (bv DVD releases van Terminator of Robocop enz).

Nog een voorbeeld. Dezelfde produkten, vooral software, worden in China -nog- veel goedkoper verkocht. Dit omdat is gebleken dat de gemiddelde Chinees in China helemaal niet wil (of vaak kan) betalen. De weinige fabrikanten die zich op die markt richten verkopen legale software voor omgerekend enkele euro's. Dezelfde software die hier een paar honderd euro's is.

Als laatste dan, voor de muziek CD prijs geldt een zelfde verhaal. Hierover zijn ook al veel organistaties over gevallen. Er komt een onderzoek. Het blijkt dat Europa schandalig beet genomen wordt. Er is kortstondig wat media aandacht over en iedereen gaat weer over tot de orde van de dag. DAAR maken fabrikanten dus gebruik van. Ze weten dat er of geen ophef over komt, of maar heel kort.

Ik zou nog wel tig voorbeelden kunnen geven, maar de tekst wordt wel erg lang zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat jij zegt over scheiding tussen amerika en europa, heeft te maken met het feit dat ze hun eigen markt willen beschermen. Al die voorbeelden die je noemt over regio beveiligingen in dvd's, duurdere producten 'en andere truukjes', heeft te maken dat de regering de producenten wil beschermen voor buitenlandse concurrentie. Daarom heb je ook de importheffing/quota, die chips in dvd etc.

Anders zou je dus makkelijk goedkoop producten kunnen importeren uit bijvoorbeeld amerika, en zouden binnenlandse afzetters, of producenten daar niet tegen op kunnen. Het feit dat China zijn producten veel goedkoper verkoopt, is omdat die producten daar gemaakt zijn, en niet omdat de chinezen minder willen betalen.

Het heeft alles te maken concurrentie. Daarom is de europese unie ook opgericht. Als eenheid heb je 1 markt, en kun je grenzen stellen waardoor producenten worden bescherm voor buitenlandse concurrentie.

Het is misschien wel zo dat het hier in nederland niet gebruikerlijk is om af te dingen, waardoor producten vaak voor een hogere prijs worden verkocht. Maar voor hele goedkope winkels of bijvoorbeeld internetshops, kun je niet afdingen omdat het winstmarche anders te laag zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 14:23:
Wat jij zegt over scheiding tussen amerika en europa, heeft te maken met het feit dat ze hun eigen markt willen beschermen. Al die voorbeelden die je noemt over regio beveiligingen in dvd's, duurdere producten 'en andere truukjes', heeft te maken dat de regering de producenten wil beschermen voor buitenlandse concurrentie. Daarom heb je ook de importheffing/quota, die chips in dvd etc.
Nou, Marc voor een deel heb je wel gelijk. Voor bv boter of vlees geldt dit inderdaad. Dat maken de Europianen ook. Echter we maken hier bijna geen video games, en als je nou niet naar video games kijkt als algemeen goed maar naar speciale titels als unieke goederen dan zie je dat er met die maatregelen helemaal niemand beschermt wordt behalve dan de zakken van de fabrikanten.

Bv Je hebt van Tekken geen eigen europese versie (dwz compleet bedacht, geproduceerd en gemaakt door Europianen in Europa). Tekken is namelijk specifiek van het Japanse bedrijf Namco. Het feit dat die een waardeloze versie van hun spel in Europa verkoopt voor ook nog eens duurder is op zijn minst niet helemaal eerlijk.

Terug naar de Ipod. Dit -zou- je mischien wel als algemeen goed kunnen zien. Net zoals bv videorecorders (die een hele bijzondere positie hebben kwa import in Europa) zou je die kunnen aanmerken als algemene portable MP3 speler. Die kunnen fabrikanten in Europa inderdaad ook maken, zodat een zekere import heffing op zijn plaats is.

Volgens mij is het echter zo dat zelfs met die heffing verekend Apple nog meer verdient op de Ipod per Europese sale dan per Amerikaanse sale. Mischien dat allerlei andere zaken dat weer verekenen, zoals bv meer kosten voor reclame inspanningen omdat dat hier per regio gedaan moet worden ipv natie wijd zoals in Amerika en Japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:22
Bericht vanaf WebWereld (http://www.webwereld.nl/nieuws/18130.phtml)

''Apple stelt het geduld van Nederlandse iPod-fans op de proef. De iPod mini komt pas in juli naar Nederland.

Aanvankelijk zou de iPod mini in april buiten de Verenigde Staten op de markt komen. De introductie wordt nu met drie maanden vertraagd. Als reden voor het uitstel voert de computerfabrikant 'de onverwacht hoge vraag' naar de iPod mini aan.''

Dat wordt dus wachten...

[ Voor 42% gewijzigd door iRob op 25-03-2004 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat wordt dus echt aan een kennis vragen die in San Francisco woont :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb er net een binnen :)
een goude

http://tori.student.utwente.nl/arthur/ipod/ipod.html

ik ben dik teverden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JOOOOW wat een lelijke kleur :X

Maargoed, dit komt wel uit de mond van een jaloers persoon die em (voorlopig) nog niet in bezit heeft >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dit is de bekendmaking van APPLE:

Beste klant,

Hartelijk dank voor je verzoek om door Apple op de hoogte te worden
gehouden over de introductie van de iPod mini in Europa.

Hierbij delen we je mee dat de iPod mini in juli in Europa beschikbaar zal
zijn. Bijgaand vind je een persbericht waarin we dit officieel bekend
maken.

Wij houden je op de hoogte

Nogmaals hartelijk dank voor je getoonde interesse.

Apple

PERSBERICHT
Voor de wereldwijde markt

Apple stelt wereldwijde levering van iPod mini uit tot juli

Brussel, 25 maart 2004 - Apple kondigt vandaag aan dat het de levering van
de iPod mini buiten de Verenigde Staten uitstelt tot juli. Apple neemt
deze maatregel als gevolg van de extreem hoge vraag naar de iPod mini in
de Verenigde Staten waardoor de totale geplande productie de massale vraag
tot einde juni inmiddels in grote mate overstijgt. Apple verhoogt zijn
productiecapaciteit van de iPod mini en verwacht tegen begin juli aan de
vraag in de rest van de wereld te kunnen voldoen.

"De iPod mini is een regelrechte hit in de Verenigde Staten en we
verwachten dat het in de rest van de wereld niet anders zal zijn. Zodra we
onze voorraden in juli op peil hebben, zullen we ook aan die vraag kunnen
voldoen", aldus Tim Cook, Executive Vice President Worldwide Sales &
Operations van Apple. "De iPod mini levert een enorme bijdrage aan het
succes van de iPod, die nu al wereldwijd de best verkopende en populairste
muziekspeler is."

De iPod mini is 's werelds kleinste draagbare muziekspeler met een
capaciteit van 1000 nummers van cd-kwaliteit en heeft een lichte, compacte
behuizing van geanodiseerd aluminium in vijf kleuren: zilver, goud, roze,
blauw en groen. De iPod mini is niet groter dan een business kaartje en
weegt niet meer dan een polshorloge. Hij is makkelijk met één hand te
bedienen dankzij het unieke Click Wheel en heeft dezelfde bekroonde
gebruikersinterface als elke andere iPod. De iPod mini werkt naadloos
samen met iTunes, het populaire Apple programma voor het beheer van muziek
op pc en Mac.

Ik heb nu maar voor E 249,= een 10GB !! 8) oud formaat (nog steeds klein) iPod gekocht bij www.denieuwemacwwinkel.nl. Wel ophalen in A'dam.
Altijd goedkoper als die mini-iPod en meer opslagcapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Weet iemand of die witte opzetstekkertjes voor die adapters, zodat ie hier in het stopkontact past, bij de apple dealers / Apple Nederland te bestellen zijn? En is het adaptertje dan ook geschikt voor 110-230 volt? :)

Overigens mag ik het niet zeggen, maar ik denk dat je ze toch al wel wat eerder in de winkel zult zien liggen. Zodra ik wat meer info heb zal ik het zeker laten weten (hoewel het dan weer spam is :P)

[ Voor 32% gewijzigd door HunterPro op 25-03-2004 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
hunter, als ik het goed begrepen heb kan je het amerikaanse gedeelte van de stekker eraf halen en dan kan je zelf zo'n 8 stekker er op zetten (zo'n stekker als ook achter in een draagbare radio ed. zit)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
M1lamb3r schreef op 25 maart 2004 @ 19:56:
hunter, als ik het goed begrepen heb kan je het amerikaanse gedeelte van de stekker eraf halen en dan kan je zelf zo'n 8 stekker er op zetten (zo'n stekker als ook achter in een draagbare radio ed. zit)
nog beter :) maar het zou erg luxe zijn als ik er echt een (semi) 'originele' europese van kan maken :) maar ik ga wel ff kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 23:22
HunterPro schreef op 25 maart 2004 @ 19:53:
Weet iemand of die witte opzetstekkertjes voor die adapters, zodat ie hier in het stopkontact past, bij de apple dealers / Apple Nederland te bestellen zijn? En is het adaptertje dan ook geschikt voor 110-230 volt? :)

Overigens mag ik het niet zeggen, maar ik denk dat je ze toch al wel wat eerder in de winkel zult zien liggen. Zodra ik wat meer info heb zal ik het zeker laten weten (hoewel het dan weer spam is :P)
Je bedoelt zeker deze?
Afbeeldingslocatie: http://a772.g.akamai.net/7/772/51/9fe063f4e30833/www.apple.com/nl/ipod/images/access_travelkit042803.jpg
http://store.apple.com/Ap...re?productLearnMore=M8794
Die zijn inderdaad gewon bij Apple te bestellen.
Kost je wel bijna €50 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Superhuuper schreef op 25 maart 2004 @ 19:57:
[...]

Je bedoelt zeker deze?
[afbeelding]
http://store.apple.com/Ap...re?productLearnMore=M8794
Die zijn inderdaad gewon bij Apple te bestellen.
Kost je wel bijna €50 :(
Dat is de volledige kit... gelukkig zijn we dealer, dus denk ik dat ik die witte europese knakkers wel te pakken kan krijgen voor wat minder... we gaan es kijken, keep ya posted :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit mailtje kreeg ik net van apple. Ik had me via de site aangemeld om op de hoogte gehouden te worden.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste klant,

Hartelijk dank voor je verzoek om door Apple op de hoogte te worden gehouden
over de introductie van de iPod mini in Europa.

Hierbij delen we je mee dat de iPod mini in juli in Europa beschikbaar zal zijn.
Bijgaand vind je een persbericht waarin we dit officieel bekend maken.

Wij houden je op de hoogte

Nogmaals hartelijk dank voor je getoonde interesse.

Apple

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit is echt dik balen. :( Ik dacht ik wacht nog wel een paar weekjes, maar dit zijn geen paar weekjes meer!! Toch maar naar coolelectronics

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
En hoe bevalt het click-scroll wheel? Klik je niet de hele tijd per ongeluk op een knopje als je um rond draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, dat valt heel erg mee. scrollweel gaat makkelijk.
De knopjes moet je relatief stevig indrukken..

het is alleen wel heeel even wennen aan de scrollsnelheid.. gaat nml vrij snel..

de blacklight is heel mooi geintergreerd, als je iets doet gaat het 'langzaam' aan en dan na een in te stellen tijd weer uit. Mooi lichtblauw, en behoorlijk helder :)

Zit een best gaaf spelletje in nog.. musicquiz.. laat een nummer horen en dan heb je 4 keuzes, verdwijnen een voor een. Je moet dan dus de goede titel kiezen.. best lachu als je je echt verveelt :P

er zit idd een amerikaanse stekker bij de adapter, maar hij is wel 110..240V zegmaar..
Maar de stekker van m'n powerbook voeding past er ook in en hij laad ook via firewire of usb op..

Het houdertje is ook best netjes, je klikt 'm er zo in en kan niet meer schuiven door een rubberig padje.

ik heb, incl porto, nog geen 240 euro betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

HunterPro schreef op 25 maart 2004 @ 19:58:
[...]

Dat is de volledige kit... gelukkig zijn we dealer, dus denk ik dat ik die witte europese knakkers wel te pakken kan krijgen voor wat minder... we gaan es kijken, keep ya posted :P
Die kun je ook gewoon in de winkel kopen, zonder apple logo. Kosten? 1 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 21:27:
nee, dat valt heel erg mee. scrollweel gaat makkelijk.
De knopjes moet je relatief stevig indrukken..

het is alleen wel heeel even wennen aan de scrollsnelheid.. gaat nml vrij snel..

de blacklight is heel mooi geintergreerd, als je iets doet gaat het 'langzaam' aan en dan na een in te stellen tijd weer uit. Mooi lichtblauw, en behoorlijk helder :)

Zit een best gaaf spelletje in nog.. musicquiz.. laat een nummer horen en dan heb je 4 keuzes, verdwijnen een voor een. Je moet dan dus de goede titel kiezen.. best lachu als je je echt verveelt :P

er zit idd een amerikaanse stekker bij de adapter, maar hij is wel 110..240V zegmaar..
Maar de stekker van m'n powerbook voeding past er ook in en hij laad ook via firewire of usb op..

Het houdertje is ook best netjes, je klikt 'm er zo in en kan niet meer schuiven door een rubberig padje.

ik heb, incl porto, nog geen 240 euro betaald
waar heb je 'm gekocht?

[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 25-03-2004 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:48

sjaakaq

It might get loud

Voor de gebruikers van Samurize even een post van mij uit het Samurize topic:

Mijn iPod config:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/Y5NP3XKEA5SL/picserver.jpeg

OK uitlegje:
1-achter de tijd moet eigenlijk AM of PM staan, maar als je dat instelt dan maakjt ie van 20:00 uur 8:00 AM oid-->lelijk dus dan maar zo ;)
2-Batterijmeter=RAM used meter
3-Eigenlijk moet er bij het tracknummer iets als "3 of 14" staan maar ja...het totale aantal nummers van een album kun je niet weergeven, en alleen een "3" oid is niet zo mooi, dus maar "track" ervoor gezet.
4-De tekst gaat scrollen als ie niet meer past zoals op een echte iPod, alleen wél met een streepje ipv. een spatie als in het echt, ivm. duidelijkheid
5-De rechterkant van menu=hide winamp, de eerste 2 latters=show winamp. Deze klikgebieden zijn heel klein om ongewenst verdwijnen/showen te voorkomen.
6-De play en pause stukjes zijn apart, dus niet 1 knop voor pauzeren/verder gaan.
7-De middelste knop start winamp.
9-Helaas...het scrollwheel kan niet draaien ;)

Het font klopt denk ik niet maar het goede font weet ik niet en dit is lekker leesbaar. Het plaatje is van de Apple site geript.

Download het hier.

Ik hoop dat dit mag BTW, anders verwijder maar hè ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 17:53:
[...]

JOOOOW wat een lelijke kleur :X

Maargoed, dit komt wel uit de mond van een jaloers persoon die em (voorlopig) nog niet in bezit heeft >:)
Over lelijk gesproken, macart moest je nu perse die teennagel in beeld brengen :r :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yeah.. sorry van die nagel :|

ik heb 'm via ebay gekocht, bij kikuyo, best gelopen

tijdens het spelen is de scroll functie overigens standaard om het volume aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Kun je misschien de maten van die doos opgeven? En als ik heel lief kijk, wat dat ding ongeveer weegt inclusief doos manual etc? (dus zoals ie geleverd werd)? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
leokennis schreef op 25 maart 2004 @ 21:52:
Voor de gebruikers van Samurize even een post van mij uit het Samurize topic:

Mijn iPod config:

[afbeelding]

OK uitlegje:
1-achter de tijd moet eigenlijk AM of PM staan, maar als je dat instelt dan maakjt ie van 20:00 uur 8:00 AM oid-->lelijk dus dan maar zo ;)
2-Batterijmeter=RAM used meter
3-Eigenlijk moet er bij het tracknummer iets als "3 of 14" staan maar ja...het totale aantal nummers van een album kun je niet weergeven, en alleen een "3" oid is niet zo mooi, dus maar "track" ervoor gezet.
4-De tekst gaat scrollen als ie niet meer past zoals op een echte iPod, alleen wél met een streepje ipv. een spatie als in het echt, ivm. duidelijkheid
5-De rechterkant van menu=hide winamp, de eerste 2 latters=show winamp. Deze klikgebieden zijn heel klein om ongewenst verdwijnen/showen te voorkomen.
6-De play en pause stukjes zijn apart, dus niet 1 knop voor pauzeren/verder gaan.
7-De middelste knop start winamp.
9-Helaas...het scrollwheel kan niet draaien ;)

Het font klopt denk ik niet maar het goede font weet ik niet en dit is lekker leesbaar. Het plaatje is van de Apple site geript.

Download het hier.

Ik hoop dat dit mag BTW, anders verwijder maar hè ;)
Ziet er heel vet uit!
Zou je misschien een kleine uitleg kunnen geven over hoe ik dat allemaal in Samurize krijg ingesteld?

[edit]
Het is me al gelukt :)
Tis echt een mooie Samurize! 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Superhuuper op 25-03-2004 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is een kubus van 14,7x14,7x14,7
weegt bijna 600 gram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
sebastius schreef op 25 maart 2004 @ 21:33:
[...]

Die kun je ook gewoon in de winkel kopen, zonder apple logo. Kosten? 1 euro ofzo.
En dan mag je mij gaan vertellen waar ? :) Hij bedoeld niet die stekkers die je achter in je videorecorder doet (die met kabel en al,etc), maar hij bedoelt zeg maar als je naar dat plaatje kijkt van die wereldstekkers van apple...heb je allemaal van die kleine witte stekkertjes. Die kleine witte stekkertjes kun je vervangen met je witte stekkertje dat op/in je adapter zit die je er bij krijgt.

Maar als jij me kan vertellen waar je die mooie witte stekkertjes kan kopen ... hou ik me aanbevolen :)

Anders..Hunter..keep me posted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 11:16

Mathizsias

Drizzt

Voor iedereen die het orgineel wil : nieuws: Internationale introductie iPod Mini vertraagd?

Jammer genoeg nog even afwachten! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kennis van een kennis van me gaat naar Amerika. Nu twijfel ik of ik hem mee zal laten nemen. Volgens mij pa geldt de garantie niet, maar dat is toch wereldwijd? En hoe zit het met de oplages daar? Is er daar ook al een tekort aan Mini Ipods? Niet dat ik ze op pad stuur voor een zilveren, maar ze hem ook daar niet hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 maart 2004 @ 21:57:
Een kennis van een kennis van me gaat naar Amerika. Nu twijfel ik of ik hem mee zal laten nemen. Volgens mij pa geldt de garantie niet, maar dat is toch wereldwijd? En hoe zit het met de oplages daar? Is er daar ook al een tekort aan Mini Ipods? Niet dat ik ze op pad stuur voor een zilveren, maar ze hem ook daar niet hebben...
In Amerika is er een wachttijd van 35 dagen.
Tis niet voor niets dat ze em hier uitstellen.

De kans dat je er daar zo één kunt kopen is nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Duinkonijn

Huh?

Tidus schreef op 26 maart 2004 @ 02:27:
Voor iedereen die het orgineel wil : nieuws: Internationale introductie iPod Mini vertraagd?

Jammer genoeg nog even afwachten! :(
#$7890^@#^)%&#.

dacht dat hij in april uit kwam :'(

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijft een mooi dingetje die iDepot mini

moet ook niet veel kleiner worden, dit is nog een handzaam formaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

delete deze maar
verkeerde ipod topic :p

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

waar kon ik dat iPod mini "bouwpakket" ook weer vinden? zodat je kon zien hoe groot die was enz.?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Flappiewappie schreef op 28 maart 2004 @ 16:20:
waar kon ik dat iPod mini "bouwpakket" ook weer vinden? zodat je kon zien hoe groot die was enz.?
http://www.cdw.com/webcontent/hubs/MW/family/ipod.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRob
  • Laatst online: 09:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Flappiewappie schreef op 28 maart 2004 @ 17:08:
[...]

doet het niet? en het was een pdf file volgens mij?
Dit is wel de juiste site. Deze link stond al eerder in dit topic, en dit is ook de link die je kunt vinden met google.
Gewoon even wachten tot de site weer online is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Superhuuper schreef op 28 maart 2004 @ 21:45:
[...]

Dit is wel de juiste site. Deze link stond al eerder in dit topic, en dit is ook de link die je kunt vinden met google.
Gewoon even wachten tot de site weer online is ;)
ow, ik dacht dat het een could not find page was, stom van mij |:(

maar hij doet het nu gelukkig, en wat is hij klein O+

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mensen die hem gehaald hebben uit Amerika, waar hebben ze hem besteld en hoeveel waren ze in totaal kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 17:23:
De mensen die hem gehaald hebben uit Amerika, waar hebben ze hem besteld en hoeveel waren ze in totaal kwijt?
www.apple.com via mijn oom in San Fransisco.
en ben kwijt 470 euro incl verzenden & verzekering tot 500$ met US Post Airmail.
Het overmaken naar Amerika kost overigens ook +/- 10 euro. En met pech komt er 23,5% tax nog bovenop.
Maarrrrrrrrrrr Tding is vorige week maandagnacht verzonden, en ik heb er nog steeds niets van vernomen ;( .

en keb dus geen track & trace nummer :(

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 17:44 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
470 EURO!!!! Verder alles wel goed in je bol??

Als je het goed regeld heb je voor dat geld 2 spelers!

Enne, er komt geen 23,5 tax overheen maar 19% BTW + invoerrechten (X%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
invoer is 2% (taricode 8520909090)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bbbrumbrum schreef op 31 maart 2004 @ 18:29:
470 EURO!!!! Verder alles wel goed in je bol??

Als je het goed regeld heb je voor dat geld 2 spelers!

Enne, er komt geen 23,5 tax overheen maar 19% BTW + invoerrechten (X%)
euh... dat is voor 2 ipods... sorry :P .
enne 19% btw + 4,5% douane aanslag = 23,5%

was een tikkeltje overhaastig getypt stukje, nogmaals sorry.
HunterPro schreef op 31 maart 2004 @ 18:41:
invoer is 2% (taricode 8520909090)
Oh? Ik had ergens gevonden 4.5% .
Naja, ik hoop dat ze het hele pakje doorlaten zonder btw e.d. er op.
Maar zeker weten doe je nooit natuurlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

tip: koop nu voor 250 euro een 10gig iPod bij de Bijenkorf...

Ik heb de mini nog niet in mijn handen gehad, maar de 3e generatie iPods zijn écht dun en licht vergeleken met de oudere modellen. Ik schrok er zelf ook van, omdat ik zelf een 1e en 2e generatie heb gehad.

Een mini zou veel te klein zijn om met 1 hand te gebruiken. Komt natuurlijk ook nog bij dat je 2,5x zoveel ruimte hebt :)

Als je het forum van ipodlounge leest, zie je ook dat er best wel veel problemen zijn met de mini. Gevolg van nieuwe hardware die nog goede moet worden afgestemd met de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Aangezien dit topic bijna de 1000 posts berijkt, en het dus bijna tijd wordt voor een nieuw topic, lijkt het me handig dat iemand een mooie openingspost ontwerpt voor 'Het grote iPod Mini Topic deel II'
Ikzelf ben helemaal niet creatief 8), dus wie neemt het initiatief om een mooie openingspost te maken voor dit mooie spelertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:59
Ik heb vandaag mijn Ipod Mini (zilver) in ontvangst mogen nemen wat een wereld ding zeg alleen al die verpakking erg cool!! lekker geluidje ook ben nu als een gek mn cdtjes aan het rippen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

ik heb um via marktplaats binnegehaald, for 315 euro beetje veel, maja ik heb er een :)
nou net paar sony ex71sl erbij gekocht, klinkt supers :D

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
Ik denk ook dat ik andere oordopjes erbij ga kopen aangezien die van apple nogal luidruchtig zijn richting de buitenwereld :) ik had hem overigens via ebay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donnie Darko schreef op 01 april 2004 @ 19:17:
Ik heb vandaag mijn Ipod Mini (zilver) in ontvangst mogen nemen wat een wereld ding zeg alleen al die verpakking erg cool!! lekker geluidje ook ben nu als een gek mn cdtjes aan het rippen :)
De mijne ligt nu bij GLS :( .
Al een halve week ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 20:23:
[...]

De mijne ligt nu bij GLS :( .
Al een halve week ofzo.
ow das klote ja die van mij is maandag verstuurd en werd gisteren al voor het eerst aangeboden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had die van mij via eBay, 150 pond, 156 incl verzend kosten..
Betaald via paypall, dus verzekerd
Totaal 236 euro en een paar cent..
5 Dagen na verzending was ie er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Donnie Darko schreef op 01 april 2004 @ 19:55:
Ik denk ook dat ik andere oordopjes erbij ga kopen aangezien die van apple nogal luidruchtig zijn richting de buitenwereld :) ik had hem overigens via ebay :)
tip: Sony E888

de EX71 klinken niet i.c.m. de iPod....overdreven laag en hoog en zeer weinig midden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op 01 april 2004 @ 22:59:
[...]

tip: Sony E888

de EX71 klinken niet i.c.m. de iPod....overdreven laag en hoog en zeer weinig midden...
Die bestaan niet op sony.com :?
Ik kan ze iig niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
  • Laatst online: 12-09 20:50
op www.audiocubes.com en www.i-shopping4u.com ziijn ze wel verkrijgbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

naja de een vind de e888 weer beter als de ex71 en de ander de sennheiser mx400, de ander weer andersom, en weer iemand anders weer andersom waarbij de laatsten andersom zijn etc.., tis allemaal maar een kwestie van smaak
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/761757/0 :D

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

iemand die die 3 dopjes heeft gehad zal echt niet zeggen dat de ex71 of mx400 beter zijn, want dat zijn ze gewoon niet...

de e888's zijn sonisch de beste dopjes voor onder de 100 euro, daar zijn de meeste reviews en gebruikers het wel over eens....

het is wel zo dat de mx400 misschien een betere prijs/kwaliteit-verhouding heeft (omdat ze zo goedkoop zijn) en de ex71 comfortabeler is....maar qua geluid komen ze niet in de buurt van de E888

de E888 zijn daarentegen weer 2 klassen midden dan de Shure E3's die ik nu heb, maar die zijn dan wel weer een stuk duurder....

ikzelf heb het idee dat wanneer je 300 of 400 euro uitgeeft voor een mp3-speler, je best 100 euro mag uitgeven voor oordopjes, want dat is juist hetgene dat een mp3-speler maakt....

[ Voor 56% gewijzigd door Mooody op 02-04-2004 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

ja ok maar ik bedoelde eigenlijk dat je de discussie over goeie oordopjes beter in het topic dat ik hierboven gaf kon houden :)

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

FRoSTy schreef op 02 april 2004 @ 10:37:
ja ok maar ik bedoelde eigenlijk dat je de discussie over goeie oordopjes beter in het topic dat ik hierboven gaf kon houden :)
mwah, daar vinden ze hun eigen dopjes het beste...weinig objectiviteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Sterke opmerking in een thread over een product van Apple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

en daar bedoel je mee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..dat je niet al te snugger bent :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver

Suaver

jokecoat

owned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

bedankt einstein :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
hmm ik zat ook te twijfelen over een ipod mini... maar ken niemand in de VS

nu lijkt het erop alsof ik zelf in de zomer naar de VS ga... hopelijk zijn ze dan goed verkrijgbaar want dan neem ik er wel eentje mee :)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.