Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 19:50:
Heb net ff op de site van UPS en FedEX gekeken. Nu kost het ineen +/- 50 euri om zon pakje te versturen. Hoeduur was het bij jou blieblie? toch wel erg duur, maar nog steeds 40 euro goedkoper dan in nederland :)
we houden 50 dollar aan, maar ik betaal achteraf gewoon hetgene wat ik mijn oom verschuldigd ben alssie het verstuurd heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
mag ik niet iemands familielid lenen in de US? hehe

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op http://inkoopactie.net/ia/7dkz25k0 is de Ipod mini te koop voor 258 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.voorjegemac.nl/artikelen/ipodmini/index.php

had er een paar voor de verkoop (279 euro) en heeft er een om te bekijken (een zilveren)

mijn broer in de States is zo lief om er een voor mij op te sturen!!!

roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Ik wil 'm in Nederland kopen, ook omdat ik geen relaties in de VS heb. Heb daarom een mailtje naar Apple gestuurd om te vragen wat de exacte release datum is in NL. Dit kreeg ik als reactie:
Geachte Mr.####,

Dank u voor uw email. Ik zou u graag wat meer concrete informatie verstrekken maar zoals u reeds aangeeft in uw email is de exacte datum voor de iPod Mini nog niet beschikbaar. Wij werden verteld dat dit produkt in de lente van dit jaar voor Europa beschikbaar zou zijn. Ook Apple medewerkers worden pas op de dag van het uitbrengen van nieuwe produkten op de hoogte gesteld. De enige raad die ik u dus kan meegeven is om onze website in het oog te houden.

Indien u vragen hebt, aarzel niet ons te contacteren.

Vriendelijke groeten,

Michele
AppleStore Aftersales Team

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eiríkr schreef op 08 maart 2004 @ 16:43:
Ik wil 'm in Nederland kopen, ook omdat ik geen relaties in de VS heb. Heb daarom een mailtje naar Apple gestuurd om te vragen wat de exacte release datum is in NL. Dit kreeg ik als reactie:

[...]
je kunt ook met de Ipod IA meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-06 12:46

fw

Gisteren ben ik terug gekomen van m'n reis naar de VS en Canada (wintersport/rondreis achtig). Ik ben toen ik in San Francisco was ook even langs de Apple Store gegaan (2 straten verderop van het hotel waar ik zat) en heb daar ook een iPod mini met docking station gehaald.

Gelukkig had ik een stapel mp3 cd's en een laptop bij me waardoor ik de iPod kon uittesten. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe op de ietwat korte speelduur en de (imho) te korte USB en Firewire kabels na zeker niet teleurgesteld ben. Navigeren door de menu's gaat erg makkelijk, features als een On-The-Go playlist en sleeptimer zijn geweldig en het apparaatje ligt ontzettend fijn in de hand. Hij is net iets langer en smaller dan m'n telefoon (SE T610) en erg licht waardoor het ding in ieder geval 1000 keer fijner in m'n zak past dan de mp3 discman die ik had :).

De uiteindelijke prijs was $249 voor de iPod, $40 voor het dock en daarbij kwam dan nog de gebruikelijke 8.5 procent tax waardoor het op zo'n $312 uitkwam.

Als er vraag naar is kan ik nog wel wat foto's maken of een soortvan review schrijven.

T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ook een Ipod Mini in Amerika kopen, maar wat heb heb je aan die docking station??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw

fw

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 07:27:
Ik ga ook een Ipod Mini in Amerika kopen, maar wat heb heb je aan die docking station??
Imho niet al te veel. Het ziet er leuk uit op je bureau en het is handiger wat aansluiten betreft. Nu kan je ipv het kabeltje elke keer in de iPod steken het kabeltje in het dock steken en de iPod er gemakkelijk in plaatsen. Er zit verder ook nog een lineout op.

T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan vind ik 40 dollar wel veel geld voor een dock. Als je wat foto's zou willen maken of iets dergelijks graag...

Wekrt het overzetten van nummers naar de Ipod ook met Windows 98? Ik zit ff wat te lezen en lees nu bij de vereisten iets over windows 2000. Ik wil het toch voor de zekerheid ff weten...

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2004 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 10:06:
Dan vind ik 40 dollar wel veel geld voor een dock. Als je wat foto's zou willen maken of iets dergelijks graag...

Wekrt het overzetten van nummers naar de Ipod ook met Windows 98? Ik zit ff wat te lezen en lees nu bij de vereisten iets over windows 2000. Ik wil het toch voor de zekerheid ff weten...
Tschijnt van niet. Je maakt het jezelf iig erg moeilijk.
En een dock krijg je er toch bij?
Tenminste, dat lees ik overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha lachuh die cut-out!

Kan ik alvast wennen aan het compacte formaat :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fw schreef op 11 maart 2004 @ 06:13:
Als er vraag naar is kan ik nog wel wat foto's maken of een soortvan review schrijven.
Graag! :)
Ik heb de mini ook besteld via eBay, ik hoop dat ie in drie weken binnen is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 15:13:
[...]

Tschijnt van niet. Je maakt het jezelf iig erg moeilijk.
En een dock krijg je er toch bij?
Tenminste, dat lees ik overal.
Bedoel je met het schijnt van niet dat het niet op Windows 98 kan? Dan zou ik ook geen mini Ipod kunnen kopen.

Dit staat op de site...
Voor gebruik van de iPod mini is het volgende vereist: een Mac met een FireWire-poort en Mac OS X versie 10.1.5 of hoger (Mac OS X versie 10.2 of hoger aanbevolen) of een Windows-pc met een FireWire- of USB 2.0-poort of een voor Windows gecertificeerde FireWire- of USB 2.0-kaart en Windows 2000 of Windows XP Home of Professional.

Maar omdat er zoveel keer of staat weet ik het eigenlijk niet meer. Kan er iemand zekerheid geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

software werkt alleen onder XP! (en 2000)
ik heb hem inmiddels ook en hij/zij is echt te gek. werkt zeer intuitief en een goed geluid.
docking station zit er niet standaard bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 23:46:
ik heb hem inmiddels ook en hij/zij is echt te gek. werkt zeer intuitief en een goed geluid.
fotos, review? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw

fw

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 20:03:
[...]

Graag! :)
Ik heb de mini ook besteld via eBay, ik hoop dat ie in drie weken binnen is :).
Gisteren was ik nog te druk met uitpakken en dergelijke, later vandaag heb ik vast nog wel tijd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 23:46:
Jammer. De software heb je zeker nodig om de mp3's erop te krijgen. Is er geen manier dus om met 98 te werken? Dan zou ik of XP moeten krijgen of geen Ipod moeten kopen.... :)

Edit: Ik bedenkt me net dat we hier een laptop hebben staan met XP. Via dat ding is het zeker wel mogelijk om met de Ipod te werken?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu in Taiwan grote broertje van Toxic_NL,
Heb hier us ff rondgekeken voor dat toy maar nog niet te koop hier volgens mij :(
Komt een tweede ding bij ik heb net een PDA Sony Clie TJ-37 gekocht en een nieuwe laptop Gigabyte N501 :)
Maar.... die laptop is van het bedrijf waar ik werk dat zal niet zo moeilijk zijn zeg gewoon dat het bedrijfslaptop is.
Kan ik geen problemen krijgen als ik te veel mee smokkel over de grens?
Anders geef ik iemand die Ipod wel die naar de Computex komt.
Of een vriendin die met mij mee naar Nederland komt wat is de beste oplossing?
Trouwens zij is Taiwanees >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2004 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
Hoe handig is zo`n ipod mini als je hem wil gebruiken als portable harde schijf? Kan je hem makkelijk aan iedere pc of mac aansluiten en word ie dan meteen herkant of moet je eerst software instaleren? Ik zoek namelijk een goeie mp3 speler die ja ook als portablehardeschijf/memorystick kan gebruiken. De 4 gig die op de ipod mini kan vind ik wel erg relaxd en zijn geld meer dan waard als je het vergelijkt met de 256 mb op de gemiddelde memorystick/mp3 speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 maart 2004 @ 07:58:
Ik ben nu in Taiwan grote broertje van Toxic_NL,
Heb hier us ff rondgekeken voor dat toy maar nog niet te koop hier volgens mij :(
Komt een tweede ding bij ik heb net een PDA Sony Clie TJ-37 gekocht en een nieuwe laptop Gigabyte N501 :)
Maar.... die laptop is van het bedrijf waar ik werk dat zal niet zo moeilijk zijn zeg gewoon dat het bedrijfslaptop is.
Kan ik geen problemen krijgen als ik te veel mee smokkel over de grens?
Anders geef ik iemand die Ipod wel die naar de Computex komt.
Of een vriendin die met mij mee naar Nederland komt wat is de beste oplossing?
Trouwens zij is Taiwanees >:)
Hallo broer. :)

@ eReM

Kan 'ie goed hard? (Zodat ik op de fiets genoeg geluid kan horen. ) En ik ben wel geïnteresseerd voor een review! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, hoeveel gb is er werkelijk beschikbaar?
Ik neem aan dat dit niet de volle 4gb zal zijn.

enneuh, komt er nog een review? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:56
is niet helemaal duidelijk hoeveel gig er precies vrij is, maar ligt rond de 3.8 gb
en reviews zijn er al genoeg op het internet :) niet van .nl lui volgens mij, maar zeker wel van amerikaanse lui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:33

sjaakaq

It might get loud

Ik gok dat het 4x1000mb=4000mb/1024=3,9gig is.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

die ingebouwde accu hoelang gaat zoiets nou ongeveer mee(levensduur), en is die voor geen enkele mogelijkheid te vervangen of iets dergelijks?
en waarom haalt iedereen um uit de VS terwijl ie bij coolelectronics al leverbaar is? of zie ik iets over men hoofdje

[ Voor 34% gewijzigd door FRoSTy op 15-03-2004 10:43 ]

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga in mei naar newyork is het voordeliger om hem hier te kopen of daar? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

Verwijderd schreef op 15 maart 2004 @ 15:00:
ik ga in mei naar newyork is het voordeliger om hem hier te kopen of daar? :?
Daar kopen is een stuk voordeliger $249,- <--> €289,- Wat toch met de huidige omrekenkoers een flink verschil is! (80 euro ofzo). Maar de douane is hier over het algemeen niet blij mee. Een goede methode is om het doosje daar al weg te gooien evenals wat boekjes en dingetjes die je toch niet nodig hebt. Dat je je laad-snoeren en data-kabels in je gewone bagage hebt zitten; dat is toch niet zo gek? Dat je je mini-iPod als handbagage meeneemt, dat mag toch gewoon? Enige probleem met daar kopen is dat je hier nog even een adapter moet scoren. Maar dat is het prijsverschil zeker waard. Je moet wel rekening houden met het feit dat ze moeilijk leverbaar zijn in de VS, dus dat je een kans hebt dat je van een koude-kermis thuis komt.

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

heeft de mini al concurrenten??

ik zoek een mp3 speler met een klein formaat, minimaal 4GB geheugen, minimaal 8 uur accutijd en evt. een FM tuner....

iemand??

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:33

sjaakaq

It might get loud

De rio nitrus misschien?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

ja zou kunnen, alleen vind ik 'm oerlelijk :)

niets meer wat er in de buurt komt?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Niet online
Bij ons komtie op ongeveer € 250 ..
Alleen pas vanaf April leverbaar zoals bekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke winkel mag dat dan wel zijn; Ipod mini voor 250 euro :?

De prijs zou toch hoger liggen?
BTW begin of eind april, of is dit nog steeds niet bekend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
FRoSTy schreef op 15 maart 2004 @ 00:08:
die ingebouwde accu hoelang gaat zoiets nou ongeveer mee(levensduur), en is die voor geen enkele mogelijkheid te vervangen of iets dergelijks?
en waarom haalt iedereen um uit de VS terwijl ie bij coolelectronics al leverbaar is? of zie ik iets over men hoofdje
De ingebouwde accu gaat iets van 300 volledige herladingen mee, gedeeltelijke herladingen tellen voor dat gedeelte mee en zijn ook beter voor de accu. Bijna elke DAP is natuurlijk te ontleden en weer te herbouwen, google maar eens, dus is de batterij ook te vervangen.

Kijk eens hier:
http://www.batteryuniversity.com/parttwo-34.htm

Coolelectronics bestelt hem voor je in de states, en je krijgt hem regelrecht uit de states aan je deur geleverd. Komt dus op hetzelfde neer, het kan echter wel lang duren week of 4-6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Prijs wordt zeker weten niet 250 euro voor de volgende reden : apple maakt alles altijd een stuk duurder in europa dan in de usa. Reken meer op een bedrag van 300 euro.

en btw :

Order Items Part No. Qty
IPOD MINI 4GB SILVER-USA M9160LL/A 3

Shipped
3 Shipped 03/15/2004

ik ben dus een blij man sinds vandaag :)
Worden naar een vriend van me gestuurd .. komt woensdag aan bij hem..hij doet ze dan gelijk op de post, dus vrijdag, hooguit maandag hier in nederland :) En dit alles voor 250 inclusief alles (verzend+verzekering,etc) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enzoronald schreef op 15 maart 2004 @ 19:55:
Prijs wordt zeker weten niet 250 euro voor de volgende reden : apple maakt alles altijd een stuk duurder in europa dan in de usa. Reken meer op een bedrag van 300 euro.

en btw :

Order Items Part No. Qty
IPOD MINI 4GB SILVER-USA M9160LL/A 3

Shipped
3 Shipped 03/15/2004

ik ben dus een blij man sinds vandaag :)
Worden naar een vriend van me gestuurd .. komt woensdag aan bij hem..hij doet ze dan gelijk op de post, dus vrijdag, hooguit maandag hier in nederland :) En dit alles voor 250 inclusief alles (verzend+verzekering,etc) :)
De mijne wordt morgen vanuit Apple verstuurd naar mijn oom.
Hij kwam er alleen afgelopen week pas achter dattie 10% korting krijgt op Applestuff omdat hij bij Yahoo werkt. Alleen moest hij dan wel de order cancelen en opnieuw bestellen :/ . Daar heb ik dus even voor bedankt :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe komen de nummers in je Ipod te staan? Als naam die je op de computer hebt staan of moet je zelf de naam invoeren? Zit nu alle mp3's te ordenen namelijk. Wel handig als ik dit gelijk meeneem dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:55

Nietzman

Woei!

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 13:54:
Hoe komen de nummers in je Ipod te staan? Als naam die je op de computer hebt staan of moet je zelf de naam invoeren? Zit nu alle mp3's te ordenen namelijk. Wel handig als ik dit gelijk meeneem dan.
Alles aan de hand van de ID3-tags. Is imo ook de beste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even een vraagje over die ID3 tags. Heb net via een programma als het goed is alle tags veranderd. Alleen als ik de mp3 dan in Winamp afspeel krijg ik wel wat anders dan dat ik ingevuld heb in de tag. Klopt dat? Of zie je op de Ipod wat je ook in je winamp scherm ziet?

Zo te zien is het alleen het geval als het album een nummer bevat met een titelsong die het zelfde is als het naam van het album, dus bijvoorbeeld bij het album nyana van Tiesto staat er:
Tiesto - Tears from the moon,
maar bij het nummer Nyana staat er:
Tiesto - Nyana - 08 - Nyana.

Daar komen opeens het album en tracknummer bij.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe noemt dat programma?
Er zijn er zoveel! Welke is het beste/handigste?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2004 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik het programma mp3tag. Ergens van een site geplukt, weet niet meer welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat doet die tagger precies?

Zoekt het ook albums e.d. bij de titels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet de map met mp3's laden. Dan geeft hij de mp3's weer. Links in je scherm moet je dan de titel, artiest, album en tracknummer neerzetten.

Het programma zelf zoekt er niks bij dus. Wat voor programma gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

Tag&rename haalt de waarden voor je ID3tagjes uit de filename. Retehandig, maar je bent wel een flinke dag verder voordat je je hele muziekverzameling gedaan hebt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Als je flink wat albums hebt niet. Maar Tag&Rename is IMHO toch wel het krachtigste tagprogramma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Your item left the United States from KENNEDY AMC at 9:37 am on March 17, 2004.

woopie ! :)

3 x Ipod Mini Silver komen eraan :) Hopen dat ie vrijdag dan aankomt bij mijn huisje :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ga je d'r verkopen dan? of waarom heb je er 3 besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze maken een product meestal duurder in Europa als in Amerika, omdat je er in Europa accesoires bij krijgt, zoals bijvoorbeeld een docking station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Phusebox schreef op 17 maart 2004 @ 23:43:
ga je d'r verkopen dan? of waarom heb je er 3 besteld?
Eentje voor mij, eentje voor men huisgenoot en eentje voor men schoonvader..dus helaas alle 3 al vergeven ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
enzoronald schreef op 18 maart 2004 @ 08:09:
[...]

Eentje voor mij, eentje voor men huisgenoot en eentje voor men schoonvader..dus helaas alle 3 al vergeven ...
damn... crap... waarom ken ik nou nooit iemand in de VS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 12:14

Suaver

jokecoat

hoe duur is shipping vanuit Amerika naar Nederland? Ik heb het dus over als iemand vanuit Amerika zo'n ding naar mij stuurt :-P

- Suaver

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Ik was ongeveer 120 dollar kwijt voor het versturen + verzekeren van 3 ipod mini's. Dus ongeveer 40 dollar per ipod mini aan verzend kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver

Suaver

jokecoat

oei.. das flink veel :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enzoronald schreef op 18 maart 2004 @ 17:42:
Ik was ongeveer 120 dollar kwijt voor het versturen + verzekeren van 3 ipod mini's. Dus ongeveer 40 dollar per ipod mini aan verzend kosten.
:o wooooooow.... en de douanekosten kwamen er nog bovenop?
ik ben zelf uitgegaan van 50 dollar verzenden. :{ , verzekerd...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2004 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
douanekosten komen er niet bovenop ivm met minder waarde op pakket laten zetten door die vriend van me en een GIFT sticker.
Vinden jullie het duur dan ? 250 dollars + 40 dollars = 290 dollars
En dat komt ongeveer neer op 230 euro. Vink nou toch wel even 70 euro goedkoper dan wanneer ie in .nl uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver

Suaver

jokecoat

yeah.. agreed

--

Afbeeldingslocatie: http://a1112.g.akamai.net/7/1112/492/2002091450/www.wired.com/news/images/thumbs/26_t.gif

Breedte: 5.1
Lengte: 9.1 cm
Dikte: 1.3

Dit is gewoon niks, ik dacht dat ie veel groter zou zijn, maar vind ik alleen maar mooier nu :)

[ Voor 92% gewijzigd door Suaver op 19-03-2004 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Suaver schreef op 19 maart 2004 @ 07:10:
yeah.. agreed

--

[afbeelding]

Breedte: 5.1
Lengte: 9.1 cm
Dikte: 1.3

Dit is gewoon niks, ik dacht dat ie veel groter zou zijn, maar vind ik alleen maar mooier nu :)
Ik dacht dat hij juist veel kleiner zou zijn. We hebben hem namelijk ook sinds kort bij ons in het Apple Centre. We verkopen hem nog niet maar als showroom model. :)

www.ljs.nl

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Sage schreef op 19 maart 2004 @ 08:21:
[...]

Ik dacht dat hij juist veel kleiner zou zijn. We hebben hem namelijk ook sinds kort bij ons in het Apple Centre. We verkopen hem nog niet maar als showroom model. :)

www.ljs.nl
stop spamming the place aub?

in elke post moet je zeker noemen waar je werkt... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/offtopic.

Ik heb laatst een navigatie systeem besteld in amerika.. Komen daar ALTIJD douankosten bij?? hoeveel % kans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 maart 2004 @ 10:57:
/offtopic.

Ik heb laatst een navigatie systeem besteld in amerika.. Komen daar ALTIJD douankosten bij?? hoeveel % kans?
Ligt eraan hoe verzonden. MAar normaal komt er 19% BTW en X% douane aanslag bovenop. De douaneaanslag is bij elke productgroep anders, en dat kan je op www.douane.nl opzoeken hoeveel dat is bij navigatiesystemen.

Bij mp3 spelers is het 19% btw en 4,5% douaneaanslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm navigatie systemen staat er niet bij, maar ik denk dat het 0% douanekosten worden.. Maar dus wel 19% btw... Wanneer betaal ik dit dan??
Want ik heb DHL al betaald voor het vervoer per schip..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Phusebox schreef op 19 maart 2004 @ 09:19:
[...]

stop spamming the place aub?

in elke post moet je zeker noemen waar je werkt... :?
Sorry, was niet de bedoeling. :D

Komt eigenlijk meer omdat mensen dan meestal vragen waar het is en en op de site staat ook een route beschrijving. Dus eigenlijk meer om de mensen te helpen. Zal er voortaan wat meer op letten. :P

En nee, was meer omdat mensen hem dan in het echt kunnen zien. Zoveel zijn er nou ook niet in Nederland en voordat je iets wilt kopen is het wel fijn om het in het echt te zien. Via de inkoop actie dan he. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Sage op 19-03-2004 17:29 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal wel een hele domme vraag zijn maar: Kan je ook .wma bestanden in de iPod mini afspelen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 21:09:
Het zal wel een hele domme vraag zijn maar: Kan je ook .wma bestanden in de iPod mini afspelen? :)
Nope.

AAC is toch een beter formaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nietzman schreef op 20 maart 2004 @ 21:15:
[...]

Nope.

AAC is toch een beter formaat. :P
Aargh dus dan heb ik een probleem als 80% van mijn ''mp3tjes'' de extensie .wma heeft? :X

En is er misschien een programma die voor mij graag die bestanden omzet in .mp3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nietzman schreef op 20 maart 2004 @ 21:15:
En is er misschien een programma die voor mij graag die bestanden omzet in .mp3 ?
Dat is ook funest voor de kwaliteit, een gecomprimeerd bestand nog een keer comprimeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
http://www.wma-mp3.com/
Weet niet of dit een aanbevelenswaardig progsel is (ken het niet), maar kwam na een paar seconden googlen bovendrijven..
Er zijn dus zat tooltjes te vinden blijkbaar ;)

[ Voor 79% gewijzigd door ochoch op 20-03-2004 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 21:09:
Kijk hier maar eens en download de "all to mp3 convertor", ik gebruik 'm zelf ook.

Afbeeldingslocatie: http://www.wma-mp3.com/img/all2mp3.gif

hercoderen met 1 druk op de knop.

De kwaliteit gaat er niet "hoorbaar" op achteruit. Misschien dat de mp3 experts een klein beetje verschil kunnen merken, maar ik kan het iig niet ontdekken :)
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 22:44:
[...]

Dat is ook funest voor de kwalieteit, een gecomprimeerd bestand nog een keer comprimeren...
Dat zou je zo in theorie wel zeggen, maar het valt je in de praktijk denk ik 100% mee. Ik wil weleens 2 voorbeelden posten als je 't wilt vergelijken. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Daarmee verneuk je echt zwaar de kwaliteit, dan kun je bijna net zogoed een cassettespeler kopen. Gewoon al je cd's opnieuw rippen naar FLAC of een andere losless codec en vanaf daar naar MP3's coderen van de gewenste kwaliteit.

Over AAC: dit is dus zeker niet beter oid, Ogg bijvoorbeeld is een werkelijk betere codec als MP3, meer kwaliteit voor dezelfde bestandsgrootte. AAC is enkel een Apple proprietary MP3codec en dus totaal nutteloos voor mensen zonder Apple/Ipod.

Ik zou je adviseren je keuze nog even te heroverwegen en misschien voor een andere HDD based speler gaan die wel aan een of meer van je voorwaarden voldoet. Dan bespaar je hoogstwaarschijnlijk ook nog een bom duiten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt een ipod netzo als zo'n memory stick??? Wil hem nl. ook gaan gebruiken als data opslag en moet zonder drivers worden herkent door iedere computer......

Verder is mijn keuze op deze ipod gebaseerd op het formaat van het playertje, weet voor paar duiten meer heb je zijn grote broer. Maar ja de naam zegt het al... GROOT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, zo te horen ben ik gezegend met een gehoorgebrek.
Hoef ik me iig niet druk te maken over het verschil tussen mp3's, ogg en wma.
Bijna mijn hele mp3 collectie is 128kb/s Mp3, en om eerlijk te zijn hoorde ik geen verschil tussen een ceedeetje met nummers van mp3 -> wav en een gewoon cdtje op de audioset van mijn pa die toch wel de doorsnee audiofiel doet laten kwijlen.

Ah, easy living.
Veel makkelijker zo :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarmee verneuk je echt zwaar de kwaliteit, dan kun je bijna net zogoed een cassettespeler kopen. Gewoon al je cd's opnieuw rippen naar FLAC of een andere losless codec en vanaf daar naar MP3's coderen van de gewenste kwaliteit.
Overdrijven is ook een vak

Ik heb hier een prima Quad versterker met B&W speakers staan en ik hoor echt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 22:50:
Kijk hier maar eens en download de "all to mp3 convertor", ik gebruik 'm zelf ook.

En voor een gratis alternatief dat ook nog eens veel meer formaten aan kan kijk je op http://www.dbpoweramp.com :).

Ik probeer zo veel mogelijk het WMA formaat te vermijden bij het downloaden van muziek. Vooral door die DRM-meuk ben ik er een beetje huiverig van. * Nietzman kan vooralsnog met 192KBs mp3tjes toe... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
bbbrumbrum schreef op 20 maart 2004 @ 23:23:

Over AAC: dit is dus zeker niet beter oid, Ogg bijvoorbeeld is een werkelijk betere codec als MP3, meer kwaliteit voor dezelfde bestandsgrootte. AAC is enkel een Apple proprietary MP3codec en dus totaal nutteloos voor mensen zonder Apple/Ipod.

Ik zou je adviseren je keuze nog even te heroverwegen en misschien voor een andere HDD based speler gaan die wel aan een of meer van je voorwaarden voldoet. Dan bespaar je hoogstwaarschijnlijk ook nog een bom duiten! :)
AAC is gewoon OpenSource. Het is niet speciaal van Apple, net zoals de DRM die zij gebruiken voor de iTMS, FairPlay, deze is ook niet van Apple zelf. Bovendien is AAC van Mpeg4 afgeleid en is er in meerdere testen gebleken dat AAC toch wel goed presteert. In ieder geval stukken beter dan MP3. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nietzman schreef op 21 maart 2004 @ 02:40:
[...]

En voor een gratis alternatief dat ook nog eens veel meer formaten aan kan kijk je op http://www.dbpoweramp.com :).

Ik probeer zo veel mogelijk het WMA formaat te vermijden bij het downloaden van muziek. Vooral door die DRM-meuk ben ik er een beetje huiverig van. * Nietzman kan vooralsnog met 192KBs mp3tjes toe... :)
Bedankt, ik zal 'm eens proberen

Ik probeer het ook zoveel mogelijk te ontwijken, maar ik krijg zo nu en dan weleens WMA bestanden toegestuurd en omdat ik eigenlijk alleen iTunes gebruik zet ik ze liever om naar Mp3 :)
Verwijderd schreef op 20 maart 2004 @ 23:45:
Werkt een ipod netzo als zo'n memory stick??? Wil hem nl. ook gaan gebruiken als data opslag en moet zonder drivers worden herkent door iedere computer......

Verder is mijn keuze op deze ipod gebaseerd op het formaat van het playertje, weet voor paar duiten meer heb je zijn grote broer. Maar ja de naam zegt het al... GROOT ;)
Je kunt de iPod idd voor data opslag gebruiken en het werkt in combinatie met veel systemen. Op de Mac onder OS X (OS 9 misschien ook, maar dat weet ik niet zeker) en op de PC onder Win 2000 en Xp. Ik heb 'm ook eens onder 98 geprobeerd maar dat was geen succes, het systeem herkende 'm wel maar vroeg om een driver die "ner-gens" te vinden was.

Voor de PC heb je alleen wel een dock-connector naar USB 2.0 - Firewire (2 in 1) kabel nodig. De meeste PC's hebben geen standaard firewirekaart aan boord en USB 2 is terugwaards compatible met USB.

Afbeeldingslocatie: http://www.streetwise.com.au/images/site_images/audio/iPod/usbfirewiredockcable.jpg

Als je de muziek in zowel iTunes voor de Mac als iTunes voor Windows wilt zien is het handig om 'm voor Windows te formatteren (FAT32). Windows kan namelijk het door Apple gebruikte bestandssysteem niet standaard lezen, maar andersom wel.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 09:45

oscarvdb

and like that...

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 11:44:
[...]
Je kunt de iPod idd voor data opslag gebruiken en het werkt in combinatie met veel systemen. Op de Mac onder OS X (OS 9 misschien ook, maar dat weet ik niet zeker) en op de PC onder Win 2000 en Xp. Ik heb 'm ook eens onder 98 geprobeerd maar dat was geen succes, het systeem herkende 'm wel maar vroeg om een driver die "ner-gens" te vinden was.

Voor de PC heb je alleen wel een dock-connector naar USB 2.0 - Firewire (2 in 1) kabel nodig. De meeste PC's hebben geen standaard firewirekaart aan boord en USB 2 is terugwaards compatible met USB.
De Mini wordt toch meegeleverd met een USB2.0 kabel?

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver

Suaver

jokecoat

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 11:44:
Mooi f*ckz0red.. ik zit namelijk op win 98. Natuurlijk krijgen we ook nieuwe computer maar voorlopig niet. En aangezien ik wil zo'n spelertje wil, ben ik dus geflashed omdat die dusdanig niet op win98 werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suaver schreef op 21 maart 2004 @ 13:49:
[...]

Mooi f*ckz0red.. ik zit namelijk op win 98. Natuurlijk krijgen we ook nieuwe computer maar voorlopig niet. En aangezien ik wil zo'n spelertje wil, ben ik dus geflashed omdat die dusdanig niet op win98 werkt?
iTunes, de bijgeleverde software, werkt niet. Je kan ook ephod gebruiken (correct met if I'm wrong), misschien iets minder handig maar je zou het kunnen gebruiken tot je een nieuwe computer hebt? :) Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman

Nietzman

Woei!

oscarvdb schreef op 21 maart 2004 @ 13:21:
De Mini wordt toch meegeleverd met een USB2.0 kabel?
Yup! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver

Suaver

jokecoat

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 14:04:
[...]

iTunes, de bijgeleverde software, werkt niet. Je kan ook ephod gebruiken (correct met if I'm wrong), misschien iets minder handig maar je zou het kunnen gebruiken tot je een nieuwe computer hebt? :) Succes!
worth a try ofcourse :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Suaver schreef op 21 maart 2004 @ 14:42:
[...]

worth a try ofcourse :-P
Windows 98 ondersteund gewoon geen FireWire en USB2. Windows 98 SE weer wel alleen dan moet je bij Microsoft.com de drivers binnen halen. En inderdaad iTunes werkt dan niet, maar EphPod weer wel en anderen ook.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe gaan jullie het dingetje kopen? Bestellen in Amerika, of hier in Nederland, of anders? Kan je hem eigenlijk gewoon ook in een winkel kopen? Heb hier in de buurt ook nog nooit een gewone Ipod gezien in de winkels, of is er een speciale shop voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver

Suaver

jokecoat

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 21:50:
Hoe gaan jullie het dingetje kopen? Bestellen in Amerika, of hier in Nederland, of anders? Kan je hem eigenlijk gewoon ook in een winkel kopen? Heb hier in de buurt ook nog nooit een gewone Ipod gezien in de winkels, of is er een speciale shop voor?
Ik ken een kerel uit Amerika die zo'n ding daar koopt en naa rmij toe stuurt, en ik maak gewoon het geld over... best simpel eigenlijk :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
Suaver schreef op 21 maart 2004 @ 22:17:
[...]

Ik ken een kerel uit Amerika die zo'n ding daar koopt en naa rmij toe stuurt, en ik maak gewoon het geld over... best simpel eigenlijk :-P
Hoe ga je hem dan opladen? Koop je in NL dan een 230V oplader?

of is dit een gigantisch domme vraag?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver

Suaver

jokecoat

nja kweet niet wat je bedoeld ofzo.. maar als je bedoelt dat ik hem moet opladne ofzo..d at gaat via pc right? En sowieso denk ik dat ik de stopcontact ding koop zodat ik hem in het stopcontact kan opladne ;-) altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suaver schreef op 21 maart 2004 @ 22:23:
nja kweet niet wat je bedoeld ofzo.. maar als je bedoelt dat ik hem moet opladne ofzo..d at gaat via pc right? En sowieso denk ik dat ik de stopcontact ding koop zodat ik hem in het stopcontact kan opladne ;-) altijd handig
Je krijgt er 'gratis' een adapter bij om 'm via het stopcontact op te laden. Tenminste, dat is bij de gewone iPod zo. Ik neem aan dat het bij de mini niet veel anders is.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
vanochtend 10:30 ... TRING .. deurbel ging :)
En daar stond de man die mijn leven een stuk beter heeft gemaakt vanaf nu..de postbode :)
Een doos met 3 Ipod Mini's erin, en met een sticker op de doos (refurbished musicplayer) :) Toch slim om dat er op te plakken, niets aan de douane hoeven te betalen.

Hij is echt zo super klein !

Maar goed, even verder aankloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op marktplaats staat al een ipod mini te koop. Zelfs nog in de verpakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 23:27:
[...]

Je krijgt er 'gratis' een adapter bij om 'm via het stopcontact op te laden. Tenminste, dat is bij de gewone iPod zo. Ik neem aan dat het bij de mini niet veel anders is.
Ja maar hij bedoelt waarschijnlijk dat ze in de VS andere stopcontacten hebben dus je eerst een converter moet hebben... Maar je kan ook een normale adapter kopen voor in Nederland (maar die kost weer x euro) of via de computer opladen, alleen kan dat alleen via Firewire en niet als je m aansluit op USB 2.0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Verwijderd schreef op 21 maart 2004 @ 21:50:
Kijk hier voor een verkooppunt bij jou in de buurt. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver

Suaver

jokecoat

enzoronald schreef op 22 maart 2004 @ 12:09:

blablabla....

Een doos met 3 Ipod Mini's erin, en met een sticker op de doos (refurbished musicplayer) :) Toch slim om dat er op te plakken, niets aan de douane hoeven te betalen.

nog meer bla bla..
review review review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

En daar stond de man die mijn leven een stuk beter heeft gemaakt vanaf nu..de postbode :)

mocht je er nog eentje kwijt willen, mail me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 13:43:
Op marktplaats staat al een ipod mini te koop. Zelfs nog in de verpakking.
ja, er is al 285 euro geboden en dat terwijl het importeren van zo'n ding maximaal 250 euro kost incl. verzending, BTW en invoerrechten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox

je had hem via via he? en niet via een winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver

Suaver

jokecoat

Mooooody schreef op 22 maart 2004 @ 17:39:
[...]

mocht je er nog eentje kwijt willen, mail me :)
Hij had eerder deze topic al gezegd dat 1tje voor hem, 1tje voor zijn vader en 1 voor zijn oom. Ofzoiets.. dus alle 3 zijn al weg.. helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand misschien al een mini ipod gekocht via coolelectronics.nl?
Hij is nu leverbaar.. maar ik vraag me nog steeds af hoe lang het dan gaat duren totdat ik het ontvang als ik het bestel..
Tis maar 279 euro + 10 euro verzendkosten = 289 euro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

kzit zelf ook te kijken bij coolelectronics, alleen heb er nog geen (goeie) ervaringen met die zaak gehoord/gelezen

[ Voor 82% gewijzigd door FRoSTy op 23-03-2004 00:41 ]

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coolelectronics lijkt idd wel interessant. Heeft iemand ervaringen met dit bedrijf? Er staat bij "Usually ships in 5-7 business days". Dan zou ik hem dus binnen een week moeten hebben als ik hem nu bestel :9~

Maarja het kan natuurlijk ook zijn dat het een maand duurt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 08:18:
Coolelectronics lijkt idd wel interessant. Heeft iemand ervaringen met dit bedrijf? Er staat bij "Usually ships in 5-7 business days". Dan zou ik hem dus binnen een week moeten hebben als ik hem nu bestel :9~

Maarja het kan natuurlijk ook zijn dat het een maand duurt of niet?
Seven Business days is al anderhalve week. Er zitten maar 5 werkdagen in een week. Tel daar bij op: Usually, dus dat kunnen er zo 2-3 extra zijn. Dan zit je op 2 hele weken. Let er ook bj op dat je in een periode van 10 werkdagen 3!!! weekeinden hebt. Dat is dus totaal 16 dagen. Tel daar bij op dat ze de dag van ontvangst van jouw bestelling niet mee tellen.En de dag van verzenden vaak ook niet. 2-3 dagen er bij voor het bij jou is door de bezorging. En jij dacht dat je het binnen een week had? Drie weken is meer waarschijnlijk. En een maand niet echt gek

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
en in april kun je voor 10 euro meer de mini hier bestellen bij apple

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.