Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Uhh, Apple doet niet aan prijsverlagingen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i/?ProduktID=28416

lijkt wel behoorlijk op een prijsverlaging volgens mij.....

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op 26 januari 2004 @ 23:12:
[afbeelding]

lijkt wel behoorlijk op een prijsverlaging volgens mij.....
Niet echt representatief voor nu, ze hadden monopolie op kleine hd spelers, dus duur/overprijst.
Nu heeft de concurrentie beter spul dus hebben ze de prijs wel omlaag moeten gooien anders was een 5gb ipod nog steeds 500 euro.

Die prijsdaling wordt echt nooit meer zo enorm, alleen als er een oud model uit gaat kun je een beetje scoren.
Kijk maar naar de 10 gb, door de 15gb krijg je die voor 50 euro 8)7 minder.
Niet bepaald uitverkoop hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, genoeg gekletst over het zakken van de prijs. Feit is dat we nu leven en een hoop mensen graag zo'n MiniPod willen :)

Is er al wat meer bekend over die inkoopactie en zo ja, waar en wanneer kunnen we ons inschrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

apple.nl
Prijzen en verkrijgbaarheid
De iPod mini voor Mac en Windows is vanaf februari in de Verenigde Staten verkrijgbaar voor een adviesprijs van € 299 en is wereldwijd beschikbaar vanaf april. Klanten hebben de keuze uit een zilveren, gouden, roze, blauw of groen 4-GB model met een riemclip. De iPod mini zal verkrijgbaar zijn via de Apple Store (www.apple.com/nlstore) en bij erkende Apple resellers. Alle iPod mini's worden geleverd met een koptelefoon met oordopjes, een Apple iPod mini-lichtnetadapter, een 30-pens-naar-FireWire-kabel van 1,2 meter, een 30-pens-naar-USB 2.0-kabel van 1,2 meter en een cd met iTunes 4.2 voor Mac- en Windows-computers.

Optionele accessoires zijn het iPod Dock met een adviesprijs van € 39, een in-ear-koptelefoon met een adviesprijs van € 39 en een armbevestiging met een adviesprijs van € 29. Voor een bedrag van € 19 kunnen gebruikers tevens een persoonlijke tekst op de achterkant van de iPod mini laten graveren (maximaal twee regels van elk 23 tekens).
Opeens vind ik 'm heel erg prijzig worden!

[ Voor 3% gewijzigd door Hamlet op 28-01-2004 00:37 ]

heb ik niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 11:33
Ja net zo duur als 10 GB normal Ipod...
300 euro is best nog veel hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

KroeT

[...]

Hoewel iedereen het al zag aankomen (250 dollar -> 300 euro), vind ik het schrikbarend :/

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koop dan liever voor 50 euro meer bijna 4x meer capaciteit en zonder achterlijke kleuren :)

Ook al zal je niet alle ruimte gebruiken van je 15gb... wanneer je em verkoopt levert is de meerwaarde van €50(nieuw) in 2ehands opzicht meer dan €50 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, dat is dan wel wat aantrekkelijker! Jammer dat ze Apple het weer zo moet verzieken en dat ding in Europa zo achterlijk duur maakt!

Misschien dan toch maar proberen om hem uit de VS te halen middels een inkoopactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blablablabla... zo duur is de ipod mini niet. vergelijk hem maar eens de concurrentie en dus niet met 1 nivo hoger.

wat jullie doen is een audi a3 vergelijken met een audi a4, en dan tot de conclussie komen dat die a3 eigenlijk niet zo goedkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Lijkt me vrij lastig, de concurrentie heeft de spelers nog niet uit, dit spelertje overigens ook nog niet, word vrij moeilijk dus...

Enige 4GB die nu te krijgen is de Muvo² 4GB, maar die gebruikt een duurdere drive als de MiniPod en Nitrus. Dat is de 2e speler, die voor een maand eerder is aangekondigd als de MiniPod, retail is ook $249, maar in tegenstelling tot Apple gaat deze prijs vrij rap naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 10:03:
blablablabla... zo duur is de ipod mini niet. vergelijk hem maar eens de concurrentie en dus niet met 1 nivo hoger.

wat jullie doen is een audi a3 vergelijken met een audi a4, en dan tot de conclussie komen dat die a3 eigenlijk niet zo goedkoop is.
Je hebt gelijk. Ik vergelijk em niet met zijn eigen concurrenten maar met de grotere en betere broers.

Maar dan nog heb ik gelijk met mijn uitspraak: voor iets meer heb je heel wat beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Niet 'beter' enkel meer opslagcapaciteit. In formfactor is de grote Pod slechter, dus wat is beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bbbrumbrum schreef op 28 januari 2004 @ 15:11:
Niet 'beter' enkel meer opslagcapaciteit. In formfactor is de grote Pod slechter, dus wat is beter?
Beter is in dit geval : 'welke punten voor jou belangrijk zijn 1) opslagcap. 2) formaat 3) uitstraling

'Beter' is dus voor iedereen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 10:03:

Ik vergelijk 'm zeker ook niet met zijn broers, vind het alleen maar belachelijk dat wij € 50 extra moeten dokken, maar ik tref niet alleen apple blaam, maar ook onze eigen regering ;)

Misschien maar deze zomer een ticket naar USA regelen.
Overigens, de goedkoopste Ipods kun je in Azie krijgen, waaronder HK :]

heb ik niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was t.net aan het checken toen kwam ineens deze link tegen :

http://shop.macosx.nl/?p=products&s=iPod+mini

mini Ipod voor 285euro incl. BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bbbrumbrum schreef op 28 januari 2004 @ 11:33:
Lijkt me vrij lastig, de concurrentie heeft de spelers nog niet uit, dit spelertje overigens ook nog niet, word vrij moeilijk dus...

Enige 4GB die nu te krijgen is de Muvo² 4GB, maar die gebruikt een duurdere drive als de MiniPod en Nitrus. Dat is de 2e speler, die voor een maand eerder is aangekondigd als de MiniPod, retail is ook $249, maar in tegenstelling tot Apple gaat deze prijs vrij rap naar beneden.
http://www.arstechnica.com/etc/mac/index.html

er zijn er genoeg uit. dus das onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Ik weet niet wat je met je link wil, maar die bevestigd alleen wat ik al zei. De enige 4GB spelers zijn de Muvo², MiniPod en de Nitrus. De Muvo² is al uit, de Nitrus volgende maand en de Minipod die maand dáárna....

Dusss, maar 1,5GB spelers zijn er idd al meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook
  • Laatst online: 28-07 17:09

supersook

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 09:35:
Ik was t.net aan het checken toen kwam ineens deze link tegen :

http://shop.macosx.nl/?p=products&s=iPod+mini

mini Ipod voor 285euro incl. BTW.
ok, is het in ieder geval duidelijk wat de startprijs hier in de EU is, maar beetje vaag dat je nu al kunt bestellen, terwijl levering pas in april mogelijk is (toch?). (de hoofdonderneming maconline.nl heeft trouwens nog geen prijs online staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nu met die goedkope minipod uit america?
Lukt de truuk?
Geen inkoopacties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Blijkbaar niet. :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Lijkt me ook nog vrij moeilijk als het beestje nog (langer) niet uit is...

Binnenkort in dit theater te verwachten trouwens: een complete samenvatting vna het minijukebox assortiment 'The Omniscientist'- style :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://shop.macosx.nl/?p=products&s=iPod+mini & http://store.yahoo.com/coolelectronicsnl/brnewapipmi4.html ?? :o

Ik neem aan dat dit pre-orders zijn van de Amerikaanse versies? Of versturen die niet daar Nederland? Die laatste is volgens mij zeker een Amerikaanse site (lees Yahoo.com) en er staat verwachte levertijd 20 februari? En om een nederlandse site voor een engels publiek te maken is nutteloos :P. Zou je hem hier dan kunnen bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Laatst online: 21:39
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 21:03:
http://shop.macosx.nl/?p=products&s=iPod+mini & http://store.yahoo.com/coolelectronicsnl/brnewapipmi4.html ?? :o

Ik neem aan dat dit pre-orders zijn van de Amerikaanse versies? Of versturen die niet daar Nederland? Die laatste is volgens mij zeker een Amerikaanse site (lees Yahoo.com) en er staat verwachte levertijd 20 februari? En om een nederlandse site voor een engels publiek te maken is nutteloos :P. Zou je hem hier dan kunnen bestellen?
Quote van de macosx.nl site:"Let op: We verwachten de iPod mini rond maart/april. Nu bestellen, betekend als eerste thuis."
Op die site van Yahoo (is trouwens gewoon: www.coolelectronics.nl) staat volges mij echt duidelijk: "Leverbaar vanaf 20 februari !! Plaats nu uw Pre-order." en even verder: "Display in oa. de Nederlandse taal" + "Europeese AC adapter" + "Availability: Usually ships in 5-7 business days"
Als de informatie van Coolelectronics klopt, zou dit dus betekenen dat je daar de (Europese versie) iPod Mini al kan bestellen, en hem dan ook voor de officiele europese release in april in huis kunnen hebben. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superhuuper schreef op 03 februari 2004 @ 22:47:
[...]

Quote van de macosx.nl site:"Let op: We verwachten de iPod mini rond maart/april. Nu bestellen, betekend als eerste thuis."
Op die site van Yahoo (is trouwens gewoon: www.coolelectronics.nl) staat volges mij echt duidelijk: "Leverbaar vanaf 20 februari !! Plaats nu uw Pre-order." en even verder: "Display in oa. de Nederlandse taal" + "Europeese AC adapter" + "Availability: Usually ships in 5-7 business days"
Als de informatie van Coolelectronics klopt, zou dit dus betekenen dat je daar de (Europese versie) iPod Mini al kan bestellen, en hem dan ook voor de officiele europese release in april in huis kunnen hebben. :Y)
Ik zal ze even een mailtje sturen :). Wat macosx.nl betreft, je hebt helemaal gelijk, mijn fout ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mail vandaag terug ontvangen:

Dat is de Usa versie.
Vandaar dat we hem eerder leveren.

Een goede week.

Vriendelijke groeten Leslie,
team www.coolelectronics.nl

Ik snap dan alleen niet waarom er bij staat, nederlands scherm :S. Maarja, we hebben in ieder geval duidelijkheid, maar het blijft toch vrij prijzig :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 14:04:
Mail vandaag terug ontvangen:

Dat is de Usa versie.
Vandaar dat we hem eerder leveren.

Een goede week.

Vriendelijke groeten Leslie,
team www.coolelectronics.nl

Ik snap dan alleen niet waarom er bij staat, nederlands scherm :S. Maarja, we hebben in ieder geval duidelijkheid, maar het blijft toch vrij prijzig :(.
Betekent dat niet gewoon dat er een Nederlandse taal in zit, op een ipod hier staat ook chinees wat niet erg europees is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, display in Nederlandse taal betekent gewoon dat je het menu in het Nederlands in kunt stellen.

Maar ik begrijp niet dat ze zeggen dat er een europese ac adapter bij wordt geleverd als de ipod mini uit Amerika komt. vaag.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 16:05:
[...]

Betekent dat niet gewoon dat er een Nederlandse taal in zit, op een ipod hier staat ook chinees wat niet erg europees is.
Goed punt, misschien is het gewoon zo dat alle iPods en Ipod Minis gewoon hetzelfde zijn, maar dat Apple ze gewoon nog niet kan of wil releasen in Europa :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Wat is nou precies het verschil tussen de USA en de EU versie dan? Adapter is voor in EU en taal is waarschijnlijk gewoon in te stellen op NL (wat ik trouwens toch niet doe). Garantie gaat via apple, en dat kan toch ook gewoon in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 15:56
ik had al eerder contact gehad met coolelectronics.nl en die hadden het erover dat ze de adapter vervangen door een europese (is gewoon standaard ipod adapter).

Dus het ding komt uit USA, maar ze vervangen gewoon een adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enzoronald schreef op 05 februari 2004 @ 18:06:
ik had al eerder contact gehad met coolelectronics.nl en die hadden het erover dat ze de adapter vervangen door een europese (is gewoon standaard ipod adapter).

Betwijfel ik.

Die adapters zijn takke duur, zal wel een 2 euro convertplug bijzitten.
Hoe kunnen ze er anders nog winst op maken, apple werkt niet mee met korting met grijze import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Apple verkoopt ze takkeduur, wil niet zeggen dat ze dat zijn.. Waarschijnlijk zit er gewoon een vergelijkbare adapter bij of een conversieplug, maarja, boeit verder toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 15:07

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Onze baas heeft ons net medegedeelt dat wij er allen hier 1 krijgen! Wooot! Eens ff de kleur uitzoeken.... twijfel tussen zilver en groen. hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

notgib schreef op 06 februari 2004 @ 11:58:
Onze baas heeft ons net medegedeelt dat wij er allen hier 1 krijgen! Wooot! Eens ff de kleur uitzoeken.... twijfel tussen zilver en groen. hmmm
waar werk je en kun je een tijdelijke uitzendkracht gebruiken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

notgib schreef op 06 februari 2004 @ 11:58:
Hou op man, waarom moet je zo liegen? Is je baas misschien een krankzinnige? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een iPod mini uit New York laten overkomen.
Koste me ongeveer 200 euro, hij wordt opgehaald door vrienden.
Ik krijg hem vanavond :9~ Ik kan echt niet wachten!

Je kan hem btw trouwens gewoon in je koffer meenemen, de kans is
heel klein dat dat gecontroleerd wordt, hebben we al vaker gedaan.
Geen extra kosten dus, alleen 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietPrecies
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-04 15:43
Eind van de maand ook 2 stuks uit de USA!!!

Too many freaks, not enough circuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 10:07:
Ik heb ook een iPod mini uit New York laten overkomen.
Koste me ongeveer 200 euro, hij wordt opgehaald door vrienden.
Ik krijg hem vanavond :9~ Ik kan echt niet wachten!

Je kan hem btw trouwens gewoon in je koffer meenemen, de kans is
heel klein dat dat gecontroleerd wordt, hebben we al vaker gedaan.
Geen extra kosten dus, alleen 200 euro.
Waar en hoe hebben ze hem gekocht?
Gewoon in de eerste de beste shop op straat?

Mijn zus gaat ook naar usa in april dus hmmm kan wel voordelig worden met de koersen nu.

Fotos wel vanavond plaatsen ok, ik tel de uren al af, het lijkt net sinterklaas >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enzoronald schreef op 05 februari 2004 @ 18:06:

Hmm, naar mij mailde die Leslie dat ze rechtstreeks zenden naar de klant, dus vervangen kunnen ze niet lijkt me dan...beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja vanavond komen de foto's online. Het kan wel laat worden dus misschien ook morgen ochtend. Damn ik voel me net een klein kind dat op zijn nieuwe speeltje zit te wachten :)

Hij komt uit de apple store SOHO, New York City dus. Verspreid over Amerika zijn er allemaal grote apple stores, vandaaruit komen ook de dingen die je besteld van apple. Je kan daar dus gewoon binnenlopen en iets kopen. Locaties en uitgebreide routebeschrijvingen zijn te vinden op de USA site van apple, onder store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
De dingen komen niet uit de Apple Store's. Ik denk dat Apple wel een heel grote loods in verschillende staten heeft staan enzo. Ik bedoel, ze verkopen ongeveer 2 miljoen Apple's per kwartaal! Wat verwacht je dan? :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Ohh, ik verwerk zo'n 7 ton Apples per dag, dat gaat makkelijk in een vrachtwagen. Maar moet wel zeggen dat ze eerst door een molen gaan om in blokjes gehakt te worden. Daarna komen ze oa. bij de Hema in de appeltaart! Lekkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Uiteindelijk toch maar via een vriend van me uit Amerika een Ipod Mini besteld :)
Hij koopt em, en stuurt em dan gewoon naar me op...
3 vrienden van me wouden er ook 1, dus verzendkosten worden lekker laag :) Hij zet ook een waarde van iets van 20 euro op het pakketje, dus btw,etc komt er ook niet bij op.
Ben inclusief verzendkosten 205 euro kwijt..dat is dan weer heel wat anders dan de 299 dat ie hier gaat kosten.
Enige probleem is nu nog de adapter die US is, maar goed..in de loop van de tijd daar maar een oplossing voor vinden. Hij laat nu eerst wel goed op via firewire/usb.

Hij verstuurd em volgende week, dus denk dat ie er dan nog een weekje over doet om bezorgt te worden..dus nog 2 weekjes !!! kan niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Gewoon een EU stekker eraan solderen of zo'n conversieplugje kopen, tis allebei geen moeite!

Maar wanneer komt dit beestje nou eigenlijk? Ik bedoel, dit topic is wel erg levendig, allemaal mensen die hem bestellen terwijl hij de eerst komende maanden nog helemaal niet te krijgen is....

[ Voor 3% gewijzigd door bbbrumbrum op 11-02-2004 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
hij komt a.s maandag uit in amerika...daar haal ik em dus ook vandaan..en de andere mensen die em bestellen ook. Idd hij komt pas in april in europa uit en gaat 300 euro kosten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
De eerste berichten zeiden leverbaar eind Februari, dat word meestal nog een beetje uitgesteld. En de Hitachi drives zijn ook niet zo heeel erg goed leverbaard te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die iPod mini is vanaf 16 februari direct uit de store leverbaar. Ik dacht dat je hem al gewoon kon kopen, omdat je hem ook gewoon op de apple site kan bestellen. Gisteravond zou ik er dus een krijgen, maar dat ging mooi niet door.
De vrienden die naar NYC gingen mochten hem in de apple store zien, vasthouden, luisteren, maar niet kopen!!!

Gelukkig gaan er nog andere mensen naar de USA, dus ik krijg hem toch deze maand nog.

Ik kan niet wachten :9~

• enzoronald
Net ook uitgevonden dat het 'probleem' met het hebben van een amerikaanse adapter helemaal geen probleem is..

http://www.mikeshardware....review_ipod2/P6160031.JPG

hier zie een plaatje van de adapter van de normale ipod (welke hetzelfde zal zijn voor de Ipod Mini)
Zoals je ziet kun je er een plugje afhalen. Als je eenmaal het plugje eraf hebt gehaald, kun je zoon stekker in de adapter pluggen die je normaal achter in je videorecorder,dvdspeler,etc stopt. Met 2 van die ronde dingetjes naast elkaar.
Sluit er dus gewoon zoon snoer op aan en je hebt een europese adapter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:04
Voor de liefhebbers:
de iPod Mini is vanaf 20 februari leverbaar in nederland bij coolelectronics: http://shop.store.yahoo.c...onicsnl/brnewapipmi4.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en nu is ie pas leverbaar vanaf 6 maart @ coolelectronics :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Readers report iPod mini has shipped
Several readers have informed us that their Apple iPod mini order status has changed from 'Est. Ship 2/17' to 'Shipped'. iPodlounge's iPod mini, purchased on January 7, 2004, has shipped as well via Federal Express. We'll of course post photos of the new iPod mini and packaging as soon as it arrives.

www.ipodlounge.com

daar gaan de eerste Ipod Mini's naar de 'normale' gebruikers toe..kan niet wachten op meer foto's,etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook

supersook

Professioneel prutser

IA animocheck @ laupro is al gestart: (linken mag helaas niet van laupro). Verhoog de kans van slagen door ff in te schrijven als je intresse hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door supersook op 16-02-2004 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GEWELDIG die video review :9~

Deze vakantie ga ik het nog een keer proberen, kennisen gaan een iPod mini uit Amerika halen.
Ze vertrekken aanstaande zaterdag, naar Atlanta, en gaan er daar in de plaatselijke Mac store een kopen. Hij wordt dus vrijdag geintroduceerd dacht ik (of zaterdag). Ze hebben dus 1 week om em te kopen.
Hoe zit het nu met de beschikbaarheid van de mini's? Zijn ze na 2 dagen uitverkocht? Of zijn ze helemaal niet te koop direct uit de winkel, omdat er al te veel pre-orders zijn? hoe ging dit met de introductie van de 3rd gen. iPods?

Ik denk dat ik voor de zekerheid toch vraag of die persoon in Amerika (waar zij heen gaan) er meteen zaterdag al 1 gaat kopen. Wat kan je dan verwachten? Wordt dat echt 's ochtends vroeg bij de deur staan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ Black Mask OMFG !!! _/-\o_

Vette video review. Die IPod mini is echt mini in vergelijking tot de andere IPod.
Damn zo zie je echt het verschil enige wat is minder aan de IPod mini is zijn de afschuwlijke kleuren.

Black Mask bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:01

sjaakaq

It might get loud

ligt het nu aan mij of druk je tijdens het scrollen alle knopjes in :?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Lekker hoor! Mooi dingske!

@ Leokennis, het is gewoon hetzelfde als met een touchpad op een Laptop, inhouden is scrollen en klikken (goed indrukken en meteen weer loslaten) is klikken..

Ziet er verder ook erg stevig uit, nu nog fatsoenlijke kleuren (ia. zwart)..
En de grootte valt me tegen, maargoed, ieder z'n meuk hè!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:01

sjaakaq

It might get loud

Nou ik dacht ook eerst toen ik via internet keek 'hmm best groot die iPod (gewone versie)'. Toen kreeg ik de zwarte doos binnen, ik maakte em open, er viel wat uit en ik dacht 'nee toch....zo klein? :? '

Nou en de mini is nóg kleiner duss...

leoaq.fm // Jeune Loop

• enzoronald
godver de godver...kan het niet uitstaan dat er al mensen zijn die em hebben :( De mijne komt pas over 2 of 3 weken binnen. Maar goed..altijd nog eerder dan de rest van europa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Wanneer komt de iPod Mini hier uit en wat wordt de adviesprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Thelema schreef op 20 februari 2004 @ 15:40:
Wanneer komt de iPod Mini hier uit en wat wordt de adviesprijs?
als je het topic had gelezen had je het wel kunnen weten, maargoed: Hij word hier 290 euro, is vanaf begin maart via grijze import te koop en vanaf eind maart via de officiele dealers in NL te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supersook schreef op 20 februari 2004 @ 16:18:
[...]

als je het topic had gelezen had je het wel kunnen weten, maargoed: Hij word hier 290 euro, is vanaf begin maart via grijze import te koop en vanaf eind maart via de officiele dealers in NL te krijgen.
Hoe weet je dat? Op de apple site staat dat hij pas in april leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 16:27:
[...]
Hoe weet je dat? Op de apple site staat dat hij pas in april leverbaar is.
eind maart/begin april is het inderdaad. Kijk maar eens op de shop van macosx.nl, daar kun je preorderen voor die periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
supersook schreef op 20 februari 2004 @ 16:18:
[...]

290 euro? dat is echt teveel gewoon, in amerika kost ie 190 dat scheelt 100 euro grof gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Nee .. in amerika kost ie 250 dollar...
Het is inderdaad omgerekend 190 euro, maar dat is puur omdat de dollar zo staat op dit moment t.o.v de euro. Normaal was het 1:1, dus ook 250 euro

Maar het inderdaad interessant :)
Vriend van me uit de US heeft er vorige week 3 besteld bij apple.com en inclusief verzendkosten,etc. naar nederland toe ben ik in totaal 239 euro kwijt per Ipod Mini. Toch weer 50 euro goedkoper :)

[ Voor 39% gewijzigd door enzoronald op 21-02-2004 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Altijd weer leuk dat soort 'reverse-engineering', maar wel zonde dat ie dat ding nou heeft gesloopt.

Ik heb een tijdje nagedacht of ik hem ging bestellen bij coolelectronics, maar dat bedrijf maakt een dusdanig slechte indruk op me dat ik toch maar besloten heb om te wachten tot ie bij de applestore te krijgen is. Ook de mededeling dat ie vanaf 6 maart leverbaar is biedt weinig houvast, als het even tegen zit met de verzending heb ik em nog pas eind maart bininen en tegen die tijd valt ie dus ook via de normale kanalen hier in NL te krijgen. Ook loop je het risico bij dit soort grijze import dat er een bedrag overheen komt door BTW e.d. aangezien het bedrag van het pakket te hoog ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne is al besteld 8) .
De neef van mijn pa stuurt er 2 voor me op vanuit de USA.
Zit alleen een wachttijd op van 3! weken.
Dus nu bestellen is over 3 weken ontvangen.

Maar goed, ik heb geduld :) .
Als het pakje zonder problemen door de douane heen komt, kost het hele geintje me 480 euro, voor 2 mini ipods.

Iemand tips hoe je een pakje zo oninteressant mogelijk maakt voor die lui aan de grens? Hij gaat ze versturen als "Gift" met als extra aantekening dat het om Portable Harddisks gaat.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
laat hem de waarde van het pakket erop zetten. Doe iets van 20 euro..dan zit je onder het bedrag vanaf waar de douane belasting,etc gaat vragen. Maar zet er dan niet op dat het een harddisk mp3speler is :) Dat is een beetje vreemd dan he..

Maar dit 'truukje' doe ik al een hele tijd..werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enzoronald schreef op 25 februari 2004 @ 20:16:
laat hem de waarde van het pakket erop zetten. Doe iets van 20 euro..dan zit je onder het bedrag vanaf waar de douane belasting,etc gaat vragen. Maar zet er dan niet op dat het een harddisk mp3speler is :) Dat is een beetje vreemd dan he..

Maar dit 'truukje' doe ik al een hele tijd..werkt perfect :)
Dan wordt het verzekerd verzenden wel tikkeltje zinloos :/
Om nu 2 ipods te gaan verzekeren voor 20 euro is ook weer zoiets.

• enzoronald
nee...dat zijn 2 verschillende dingen. Als je bij bijvoorbeeld via USPS een pakketje laat versturen, dan is dat pakketje automatisch tot 100 dollar verzekerd. Bij Express Mail.
Je kunt vaak op een van de stickers die zij erop plakken (of FEDEX,etc) een bedrag zetten wat het ongeveer waard is. Dit heeft nix met de verzekering te maken, maar puur met de douane. Dus je bent op dit moment de boel een beetje aan t naaien, maar goed..alles voor een goed doel he :)

Edit : en daarnaast moet je idd ook geen 20 euro doen, maar doe iig geen 500 dollar ofzo :) Voor 2 ipod, zou ik 100 dollar doen ofzoow. Dan ALS ze dat ding bij de douane aanhouden, dan heb je geen gigantisch gezeik.

[ Voor 20% gewijzigd door enzoronald op 26-02-2004 10:13 ]

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 15:07

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Woot! Weet niet of dit al gepost is maar de iTrip werkt ook op de mini! (bron: ipodlounge)

iTrip works with iPod mini
My mother stood in line for an hour and a half at the local Apple Store Friday afternoon so she could be one of the first to get an iPod mini. She got home and called me to help her understand how it worked. I decided to bring my iTrip for my 30GB 3G iPod to see if it would work... and it does! I've posted some pictures to show how the iTrip sits on top of the iPod mini for readers to see.

Just follow the directions that come with the iTrip to install the radio frequencies; etc and it will work exactly the same as it does on the 3G iPods.

Editor's note: Griffin Technology has posted information saying, "The iTrip does indeed work with the iPod mini."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste (be)zoekers,

Vond de mini-iPod bij www.bhphotovideo.com voor $244,95.
Zij zijn een van de weinigen die naar Europa verzenden voor een normale prijs.
Jammmmmmer voor Coolelectronics. >:) :r

Verzendkosten zijn dan rond de $33,75, zelfs als je er nog een iTrip bij koopt (FM zender, handig voor in de auto, ontdekt dankzij dit forum, waarvoor dank).
(Die iTrip kost $34,95 extra) 8)7

Dus dat wordt dan in het beste geval 244,95+33,75/1,25 (wisselkoers)=E222,96 _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

In het slechtste geval gaat de Douane er een stokje voor steken, dan wordt het
E222,96+9%+19%=E289,20
Precies dus wat ze er hier ook voor gaan vragen........ :?

O ja die iTrip wil de overheid hier niet in de handel hebben, dus als je die wilt bestel die dan ff mee.

Wordt goedkoper als je er meer besteld, maar dan alleen omdat de Shipping costs niet net zoveel meestijgen.

Groetjes, hatsjie@dolfijn.nl >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, nog 1-maal dan.....

Wil je meedoen met een inkoopaktie meld je dan ff op de net dankzij dit dorum door mij ontdekte site van Laupro in Nl.
Zoals eerder op dit forum vermeld wil hij geen links hebben naar zijn page.
Er zijn al 46 mensen geinteresseerd om de (mini)iPod gezamenlijk daar aan te schaffen.
Hoe meer des te beter de prijs.

Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
:'( waarom ken ik nou niemand die naar amerika gaat...

ken wel een hoop mensen in australie... hehe... is ie daar ook goedkoop...?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook

supersook

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 00:37:
Beste (be)zoekers,

[...]

Groetjes, hatsjie@dolfijn.nl >:)
Lees even de FAQ door voor het gebruik van dit forum!

Maar om even in te gaan op je post, hij is nu helaas out of stock bij die leverancier. Dus echt snel kun je daarvandaan ook niet geleverd krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

kzag een soort armbandje in het filmpje? dus er kan wel een beetje mee gejogged worde?

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Er kan zeker mee gejogged worden..ondanks dat er een hdd inzit, heeft het ding toch 25 min buffer. Een groot idee van apple is ook om de ipod mini meer bekend te laten worden dan de 'normale' ipod...dit doen ze doormiddel van die kleurtjes, armbanden,etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

hoelang duurt het dan voordat zon 25 min buffer volzit? want ik jog wel us langer dan 25 minuten, is het dan gewoon een kwestie van ff stilstaan ?

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enzoronald schreef op 27 februari 2004 @ 23:18:
Er kan zeker mee gejogged worden..ondanks dat er een hdd inzit, heeft het ding toch 25 min buffer. Een groot idee van apple is ook om de ipod mini meer bekend te laten worden dan de 'normale' ipod...dit doen ze doormiddel van die kleurtjes, armbanden,etc.
Dat vraag ik me af.
Want die gozer die het ding uit elkaar gehaalt heeft zegt weer dat het opslagmedium wat gebruikt is wel heel erg op een flashcard lijkt. Ik heb dat verhaal niet helemaal doorgelezen, maar dat was wel iets wat me opviel zeg maar.

En 25 minuten joggen is niet 25 minuten overslaan he :) .
Vergelijk het met een discman, die slaat regelmatig over als je jogt, maar niet constant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Het lijkt erop dat het een soort CF (compact flash card) is, maar daar zijn ze nog niet helemaal over uit..er staat op dat het een Hitatchi Microdrive is, maar er zitten CF aansluitingen op. Ze hebben al geprobeerd om dat ding op CF cardreaders te gooien,etc, maar niks leest dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook

supersook

Professioneel prutser

enzoronald schreef op 28 februari 2004 @ 13:03:
Het lijkt erop dat het een soort CF (compact flash card) is, maar daar zijn ze nog niet helemaal over uit..er staat op dat het een Hitatchi Microdrive is, maar er zitten CF aansluitingen op. Ze hebben al geprobeerd om dat ding op CF cardreaders te gooien,etc, maar niks leest dat ding.
Als je een beetje her en der leest zul je erachter komen dat het heel simpel gezegd gewoon een Hitachi Microdrive is met een CF interface. Daarom worden er op dit moment ook zoveel mini's en muvo2's gesloopt, omdat die veel goedkoper zijn dan een losse microdrive van 4 gig. Het is dus absoluut GEEN flashcard, maar gewoon een microdrive met een CF interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die geinteresseerd zijn in de ipod mini: ik ben net terug van vakantie in Amerika, en ik heb een paar ipod mini's meegenomen. Kleuren blauw en groen. Als je geinteresseerd bent kun je bieden op marktplaats.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

om maar even te crossposten:

Riiiight, 270 euro :D .
Als je em daar koopt issie incl. tax omgerekend 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 15:03:

Vergeet niet dat ik ook invoerrechten en btw heb moeten betalen. En ja, misschien maak ik er wat winst mee. Wat is daar mis mee? Er zijn weinig mensen die even retourtje Amerika boeken om een ipod-mini te kopen. En er zijn vast veel mensen die de ipod mini, voor de release in april al willen hebben, en die er minimaal €270 voor over hebben, gezien de vraagprijs in europa rond de €300 zal liggen. Begrijp het probleem niet helemaal.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Als je invoerrechten zou hebben moeten betalen, zou je bijna geen winst maken. Verder zal de douane ook niet echt blij zijn met 1 particulier die weet-ik-hoeveel stuks van hetzelfde product meeneemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 14:14:
Voor mensen die geinteresseerd zijn in de ipod mini: ik ben net terug van vakantie in Amerika, en ik heb een paar ipod mini's meegenomen. Kleuren blauw en groen. Als je geinteresseerd bent kun je bieden op marktplaats.nl.
Hoe zit het met de stroomadapter? Ben ik dus jouw voordeeltje meteen kwijt, of vergis ik me daar? :Y)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 15:03:

idd, en voor die prijs had je best wel ipod mini met een mooiere kleur mee kunnen nemen :D

Maargoed, eerlijk is eerlijk je zit (net) onder de prijs van de nederlandse websites die ze verkopen....

Gaat trouwens de actie nog door bij laupro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djoekie schreef op 01 maart 2004 @ 16:11:
[...]

Hoe zit het met de stroomadapter? Ben ik dus jouw voordeeltje meteen kwijt, of vergis ik me daar? :Y)
Je kunt de ipod-mini in eerste plaats gewoon met de computer opladen (firewire of usb). Als je hem toch wilt opladen via de adaptor kun je dat heel eenvoudig doen met zo'n stekker (zie link: http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11052) die aansluit op de adaptor en in een nederlands stopcontact kunt doen.

Zie ook http://www.ipodlounge.com/faqs_more.php?id=1594_0_10_0_C.

En om even terug te komen op bbbrumbrum's reactie. De douane is juist blij dat ik langskomt, zodat zij belasting kunnen innen. Alleen voor bedrijven in Nederland, die de ipod mini verkopen is het misschien nadelig. Maar jee, waar praten we over. Ik verkoop er maar twee. En misschien heeft het juist een voordelig gevolg voor de verkoop in Nederland. Want nu maak ik, en de degene die de ipod mini overkoop alvast reclame voor de ipod mini. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 maart 2004 @ 16:23:
[...]

Je kunt de ipod-mini in eerste plaats gewoon met de computer opladen (firewire of usb). Als je hem toch wilt opladen via de adaptor kun je dat heel eenvoudig doen met zo'n stekker (zie link: http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11052) die aansluit op de adaptor en in een nederlands stopcontact kunt doen.

Zie ook http://www.ipodlounge.com/faqs_more.php?id=1594_0_10_0_C.

En om even terug te komen op bbbrumbrum's reactie. De douane is juist blij dat ik langskomt, zodat zij belasting kunnen innen. Alleen voor bedrijven in Nederland, die de ipod mini verkopen is het misschien nadelig. Maar jee, waar praten we over. Ik verkoop er maar twee. En misschien heeft het juist een voordelig gevolg voor de verkoop in Nederland. Want nu maak ik, en de degene die de ipod mini overkoop alvast reclame voor de ipod mini. :)
Als je nou een zilvere mee had genomen had ik hem gelijk van je overgenomen voor 270, maar helaas.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
iemand al ideeen om dit ding voor minder als 250 euro naar hier te halen?
zoek nog een verjaardags cadeau voor mijn vriendin...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een vriending in the US zitten op het moment... hoe veel zou het me gaan kosten als ik hem hierheen laat sturen (zonder tax te betalen natuurlijk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 01:00:
Heb een vriending in the US zitten op het moment... hoe veel zou het me gaan kosten als ik hem hierheen laat sturen (zonder tax te betalen natuurlijk...)
249 dollar voor de ipod.
8,25% Amerikaanse Tax.
Ik hou rekening met 50 dollar verzekerd verzenden (dan valt het altijd mee).
En met een beetje pech 19% btw & 4,5% Douane aanslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erover uit. Ik ga er eentje laten opsturen, aangezien het deze vakantie weer niet gelukt is met eentje kopen in the US.
Een vriend woont daar en wil er wel een bestellen en opsturen, maar hoe kan ik dat dan het beste doen? Heeft iemand daar evaring mee?
Ik hoorde iets van waarde erop zetten, en verzekering enzo?

Via de UPS kan ik em voor 40 dollartjes laten opsturen, en ze zeggen dat het dan 3 tot 5 dagen duurt :? (met het vliegtuig denk ik?)
Komen daar nog andere kosten bij? niet dat ik zometeen te weinig geld overmaak naar die vriend :)

Hoe groot is de kans dat het pakje onderschept wordt bij de douane, of dat het helemaal niet aankomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 15:40:
Ik ben erover uit. Ik ga er eentje laten opsturen, aangezien het deze vakantie weer niet gelukt is met eentje kopen in the US.
Een vriend woont daar en wil er wel een bestellen en opsturen, maar hoe kan ik dat dan het beste doen? Heeft iemand daar evaring mee?
Ik hoorde iets van waarde erop zetten, en verzekering enzo?

Via de UPS kan ik em voor 40 dollartjes laten opsturen, en ze zeggen dat het dan 3 tot 5 dagen duurt :? (met het vliegtuig denk ik?)
Komen daar nog andere kosten bij? niet dat ik zometeen te weinig geld overmaak naar die vriend :)

Hoe groot is de kans dat het pakje onderschept wordt bij de douane, of dat het helemaal niet aankomt?
Ik heb dat een pagina terug allemaal al gevraagd :P .
Enne, hou rekening met 3 weken levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb het ook allemaal gevolgd, maar echt duidelijk is het me nog niet.

OEI jij zit nu natuurlijk helemaal te trippen :9~ hoelang moet je nog wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 16:33:
Ja ik heb het ook allemaal gevolgd, maar echt duidelijk is het me nog niet.

OEI jij zit nu natuurlijk helemaal te trippen :9~ hoelang moet je nog wachten?
+/- 2 en een halve week :) .
En inderdaad, can't wait.

Wat ik zo begrepen heb kan je op het postkantoor waar je het pakje verstuurd om "gift" stickers vragen, die op het pakje geplakt worden. Daarnaast is er bij sommige pakketdiensten het mogelijk om de kostprijs van het pakketje op een formulier te schrijven of er aan te geven wat er in zit.

Ik laat er alleen "Gift" opplakken, en dat zou in het algemeen voldoende moeten zijn. Als ze em er alsnog uit pikken, tja, dan heb ik gewoon pech (dan wordt het een erg dure ipod :/ ) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net ff op de site van UPS en FedEX gekeken. Nu kost het ineen +/- 50 euri om zon pakje te versturen. Hoeduur was het bij jou blieblie? toch wel erg duur, maar nog steeds 40 euro goedkoper dan in nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb op een USA site gewoon alvast 5 mini-iPods besteld O-)

Als ze echt komen ga ik er anderen ook blij mee maken. Ben wel bang dat de douane nog even gaat taxen, maar dan blijven ze toch nog goedkoper en sneller.
Over een week weet ik meer.

Proestbui.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.