Ok, bedanktyojordi schreef op 08 januari 2004 @ 17:28:
[...]
1 tip; niet kopen!
Wij (en daar bedoel ik mensen bij die niet bij Apple werken) kunnen zelf neit zomaar een hd vervangen in een Ipod, hij heeft volgens mij een andere interface (geen ide/s-ata). Alleen Apple kan dit volgens mij. Niet kopen dus
Eentje in je handbagage, eentje in je koffer, eentje in de koffer van je vriendje/pappa kan je er toch al zo 3 meenemen....argro schreef op 08 januari 2004 @ 15:47:
doosje kan gewoon weg, ipod met lader in je bagage, had je al voordat je wegging.
Heb al keer gehad dat ik langs de ''nothing to declare'' balie liep, toen vroegen ze of ik voor meer dan €275 had gekocht, dat was niet het geval (beweerde ik) en ik mocht doorlopen, volgens mij mag je ook best 1 ipod kopen zonder gezeur, stuk of 5 gaat ander verhaal worden. Ipod in je handbagage, gaat sowieso goed
HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.
De iPod Mini aankondiging (zdnet versie) in RealOne [voor de geintreseerden]
eerste stukje
tweede stuk
save target as
eerste stukje
tweede stuk
save target as
pff een hpod zitten we niet op te wachten nee.... nou ja als het HP kwaliteit is gaat het nog, zolang het maar geen compaq troep blijkt te zijn
maar goed,dan heb ik toch liever een echte ipod, zie er niet echt een markt in, tenzij ze hetzelfde bieden voor een hoop minder geld
maar dat lijkt me niet want dan snijdt apple zichzelf in de vingers.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Laatst (gisteren) de 5GB nog bij de Bijenkorf zien liggen voor €249,-MyNameIs schreef op 07 januari 2004 @ 21:34:
[...]
Sorry hoor
Nou ff wat anders: wat vind je een goeie prijs voor een MiniPod? Ik denk dat 200/225eur wel redelijk is voor 4GB. En dan 300eur voor een iPod van 15GB, maar dan wel met dock enzo. De mensen die liever iets kleins hebben die krijgen 4GB voor een mooie prijs en de mensen waarbij grootte niet zoveel uitmaakt, nemen de 15GB. Mooie oplossing toch?En opeens heb je het: je wordt directeur van Apple
![]()
Jammer dat ze de 5GB niet meer maken, want ik vind het design van de gewone iPod eigenlijk veel mooier. Ze hebben dit vast gedaan omdat niemand dan meer de MiniPod koopt
Alles is terug te redeneren naar 4
Welke Bijenkorf was dat???
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Den Haag
Alles is terug te redeneren naar 4
die ga ik morgen denk meteen halen!!! ik wilde de iaudio 4 kopen maar die is weer uitgesteld tot 1 februari, is de 5gb de nieuwste versie??
EDIT: is dit de 5gb de 1ste of de 2de generatie??
[ Voor 21% gewijzigd door McBBvB op 09-01-2004 18:19 ]
idd toch niet, want ik vind de oude versie lelijker , zelfs lelijker dan de MiniPodMcBBvB schreef op 09 januari 2004 @ 17:46:
[...]
die ga ik morgen denk meteen halen!!! ik wilde de iaudio 4 kopen maar die is weer uitgesteld tot 1 februari, is de 5gb de nieuwste versie??
EDIT: toch niet want het is niet de nieuwste versie...
Jmmr
Dat ik daar niet aangedacht had
Ik vind nog steeds de originele iPod het mooist, maarja dat heb ik bijvoorbeeld ook met de Canon digital Ixus.
De minipod vind ik ook heel mooi, ik ben met name blij dat ze dezelfde layout gehouden hebben en niet gekozen hebben voor een nog kleiner formaat met alleen knoppen o.i.d.
Hier is trouwens het originele promotiefilmpje nog te zien die bij de introductie op de Apple site stond.
www.ipod.nl
De minipod vind ik ook heel mooi, ik ben met name blij dat ze dezelfde layout gehouden hebben en niet gekozen hebben voor een nog kleiner formaat met alleen knoppen o.i.d.
Hier is trouwens het originele promotiefilmpje nog te zien die bij de introductie op de Apple site stond.
www.ipod.nl
Er zijn geen 2e generatie 5g'sMcBBvB schreef op 09 januari 2004 @ 17:46:
EDIT: is dit de 5gb de 1ste of de 2de generatie??
Dus het is het oude model (wat toch al mooier is) en dikker.
Even voor de goede orde: 2e generatie iPods hebben het "oude" design. Spreek je over het nieuwe (minder mooie, afgeronde hoeken, rode knoppen) model, bedoel je de iPod v2.
[ Voor 19% gewijzigd door Kr3Kr op 09-01-2004 20:31 ]
Nieuwe namen: Gaypod / Ipod Mini(wiieewww, roooze
) & BigPod (Ipod)
Heb net trouwens die presentatie gezien. Die Jobs is wel een lachen kerel zeg! Gaat hij een 4GB HDD mp3speler met een 256mb sport-flashplayer (Rio Cali) vergelijken! Lijkt er *sterk* op dat hij de Ipod Mini niet durfde te vergelijken met het grote broertje van de Cali, de 4GB Nitrus.
Wederom een goede marketingtrick, maar mensen die serieus naar een speler kijken prikken hier wel doorheen, hopelijk!
En die kleuren.......
.....
Ik zeg niets!
Heb net trouwens die presentatie gezien. Die Jobs is wel een lachen kerel zeg! Gaat hij een 4GB HDD mp3speler met een 256mb sport-flashplayer (Rio Cali) vergelijken! Lijkt er *sterk* op dat hij de Ipod Mini niet durfde te vergelijken met het grote broertje van de Cali, de 4GB Nitrus.
Wederom een goede marketingtrick, maar mensen die serieus naar een speler kijken prikken hier wel doorheen, hopelijk!
En die kleuren.......
.....
Ik zeg niets!

Verwijderd
die roze kan zo met die riemclip mooi aan mijn riem hangen, past perfect bij mijn witte laarsjes
Verwijderd
mooi plaatje
Die rio is wel lekker klein maar dat scherm is wel erg klein, ziet er ook lelijk en plastic uit.
Doet me denken aan die goedkope joysticks uit de c64 tijdperk, zwart plastic met een rode knop
minipod had breder en dan iets minder lengte moeten hebben, de verhouding is zoek.
nee de echte pod is de beste van de 3, dan maar iets groter.
Die rio is wel lekker klein maar dat scherm is wel erg klein, ziet er ook lelijk en plastic uit.
Doet me denken aan die goedkope joysticks uit de c64 tijdperk, zwart plastic met een rode knop

minipod had breder en dan iets minder lengte moeten hebben, de verhouding is zoek.
nee de echte pod is de beste van de 3, dan maar iets groter.
En waar is de BigPod dan van gemaakt?Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 17:21:
mooi plaatje

Verwijderd
Ook gedeelte van plastic maar het is meer een uitdrukking "plastic".
Je wilt toch niet zeggen dat een ipod er "plastic" uitziet?
Als je het verschil niet ziet dan ram die hamer maar nog een keer op je hoofd
Je wilt toch niet zeggen dat een ipod er "plastic" uitziet?
Als je het verschil niet ziet dan ram die hamer maar nog een keer op je hoofd
Noem het gewoon iPod
En zo groot vind ik het niet als je je bedenkt dat het (originele) ding al meer dan 2 jaar oud is en er een harde schijf inzit
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Voor diegene die nog een 10GB 3e gen iPod willen, deze is te koop bij LJS. www.ljs.nl voor een routebeschrijving en binnenkort een advertentie die er komt te staan. Word voor 250,- verkocht!
Het gaat hier dus niet om een oude iPod maar de 10GB die dus nu vervangen is door de 15GB. Er zijn er nog 10 in voorraad.
Het gaat hier dus niet om een oude iPod maar de 10GB die dus nu vervangen is door de 15GB. Er zijn er nog 10 in voorraad.
Verwijderd
even een duf vraagje, hoe weet je dit want het staat niet op de site?Sage schreef op 10 januari 2004 @ 18:44:
Voor diegene die nog een 10GB 3e gen iPod willen, deze is te koop bij LJS. www.ljs.nl voor een routebeschrijving en binnenkort een advertentie die er komt te staan. Word voor 250,- verkocht!
Ik werk daar en we hebben besloten om nog nieuwe 10GB iPod's te bestellen en deze te verkopen naast de 15GB iPod. Verder kan je op de site niet erg veel vinden aangezien we niet via de site verkopen maar eigenlijk alleen via de winkel zelf.
Dan ben ik op zich wel geinteresseerd denk ik. Wanneer komen ze binnen, en per wanneer zijn ze te bestellen?
Peace is not simply the absence of war.
je zegt dat er nog maar 10 zijn, en je zegt dat er nieuwe komen... is dit allebij zo?
[edit]
ik zie net dat het ex btw is, dan ben ik niet meer geinterreseert.
[edit]
ik zie net dat het ex btw is, dan ben ik niet meer geinterreseert.
[ Voor 32% gewijzigd door El_Hefe op 11-01-2004 01:02 ]
Nee, mee eens. Als het ex btw is wacht ik wel op de mini.
De iPod mini is net zo duur ex btw. We verkopen ze voor evenveel. 
En inderdaad, het is allebei zo, we verwachten dat ze volgende week binnen zijn.
En inderdaad, het is allebei zo, we verwachten dat ze volgende week binnen zijn.
Tja, aan de ene kant kost de iPod 15GB 349,- en heb ik aan 10 GB wel genoeg, maar eigenlijk heb ik aan 4GB ook wel genoeg en kan ik die voor hetzelfde geld halen. Alleen is de mini plus petite. En ik houd wel van electronica die plus petite is 
Ik twijfel nog even.
Is online bestellen mogelijk (om af te halen)?
Ik twijfel nog even.
Verwijderd
Heeft iemand al een site gevonden waar je de ipod mini online kan kopen? De Apple shop verstuurt helaas niet naar Nederland.
Nope, je kan wel iets weg laten leggen, maar dan moet je even bellen en moet je alsnog daar betalen en het daar dan ook ophalen.KroeT schreef op 11 januari 2004 @ 11:00:
Tja, aan de ene kant kost de iPod 15GB 349,- en heb ik aan 10 GB wel genoeg, maar eigenlijk heb ik aan 4GB ook wel genoeg en kan ik die voor hetzelfde geld halen. Alleen is de mini plus petite. En ik houd wel van electronica die plus petite is
Ik twijfel nog even.
[Link naar foto's]
Hier wat foto's van de nieuwe Gaypod. In de enige hetero-kleur (silver) is dit beestje best wel om aan te zien eigenlijk. Niet zo heel erg plastic als de BigPod, maar lekker ano alu!
Jammer dat hij nog steeds vrij groot is, te duur is en een ronduit zielig batterijleven kent...
Hier wat foto's van de nieuwe Gaypod. In de enige hetero-kleur (silver) is dit beestje best wel om aan te zien eigenlijk. Niet zo heel erg plastic als de BigPod, maar lekker ano alu!
Jammer dat hij nog steeds vrij groot is, te duur is en een ronduit zielig batterijleven kent...
Gast, vind je die namen echt "grappig" of ben je gewoon gefrustreerd?bbbrumbrum schreef op 12 januari 2004 @ 00:14:
[Link naar foto's]

Zo groot is het btw niet imo, voor een 4gig schijf, maarja.. En die 8 uur, tja, het kan wel beter, maar ik zou er niet om wakker liggen eik
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Hij is gewoon net zo klein als een kleien telefoon, niet zo moeilijk om in te denken. Hij is wel langwerpig, dat weer wel.
Mja, in April ergens. Denk eigenlijk ergens in de eerste helft van de maand. Preciezer is er nog niet.
Het is veel voordeliger om hem in de VS te halen. Dan kost hij ongeveer 180 euro.
Een vriend van mij gaat hem opsturen zodra hij uit is. Dan zal ik een review maken.
Ben erg benieuwd naar de kwaliteit van het beesje.
Een vriend van mij gaat hem opsturen zodra hij uit is. Dan zal ik een review maken.
Ben erg benieuwd naar de kwaliteit van het beesje.
Ad maiorem black_eye gloriam
in de VS is hij toch al "uit" ?
Om precies te zijn: € 195.033 (mid-market rates as of 2004.01.13 15:20:44 GMT.)
http://www.xe.com/ucc
http://www.xe.com/ucc
Too many freaks, not enough circuses!
$249/(koers euro-dollar)=€195
€180 is dus een beetje erg positief, dan moeten we wachten totdat de koers 249/180=1.39 is, zover is het nog niet, die koers is nu 1.28
de €249 is wel adviesprijs van apple, vaak is het product in de winkel iets goedkoper (in ieder gaval niet hoger), met een huidige koers heb je voor €180 een iPod mini als hij $230 kost in de VS.
Op de site van apple staat trouwens dat de iPod mini nu al uit is in de VS (Available to order in the US now. Available worldwide in April).
€180 is dus een beetje erg positief, dan moeten we wachten totdat de koers 249/180=1.39 is, zover is het nog niet, die koers is nu 1.28
de €249 is wel adviesprijs van apple, vaak is het product in de winkel iets goedkoper (in ieder gaval niet hoger), met een huidige koers heb je voor €180 een iPod mini als hij $230 kost in de VS.
Op de site van apple staat trouwens dat de iPod mini nu al uit is in de VS (Available to order in the US now. Available worldwide in April).
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Wow, ik zou ook willen dat mijn speler gratis verstuurd word, er geen BTW over gerekend word én dat de douane er geen import-fee over vraagt!!!
Enig nadeeltje hier is dat Apple niet in z'n prijzen zakt en dat hij niet veel goedkoper te krijgen zal zijn. Via de 'gewone' weg zal hij hier een 300 euro gaan kosten, maar het kan ook iets meer óf minder zijn.
Als we ervan uitgaan dat hij in Amerika $240 gaat zijn, de winkel $40 shipping vraagt (erg weinig eigenlijk), dan kom je op het volgende sommetje:
Total = $280 = E220
Douane: 19% BTW + 9% invoerrechten = E285
Nog ruim E100 duurder als de genoemde E180. De enige manier om hem voor zo'n lage prijs te krijgen is naar USA te gaan en hem mee terug te 'smokkelen'
Maar de overige mini-jukeboxxxen zijn daar al voor $180 te krijgen, dus het kan nóg goedkoper.
Maar: in tegenstelling tot de Ipod is dit eeen zeer mooi machientje (qua uiterlijk dan), mits, natuurlijk, in het silver uitgevoerd..
Enig nadeeltje hier is dat Apple niet in z'n prijzen zakt en dat hij niet veel goedkoper te krijgen zal zijn. Via de 'gewone' weg zal hij hier een 300 euro gaan kosten, maar het kan ook iets meer óf minder zijn.
Als we ervan uitgaan dat hij in Amerika $240 gaat zijn, de winkel $40 shipping vraagt (erg weinig eigenlijk), dan kom je op het volgende sommetje:
Total = $280 = E220
Douane: 19% BTW + 9% invoerrechten = E285
Nog ruim E100 duurder als de genoemde E180. De enige manier om hem voor zo'n lage prijs te krijgen is naar USA te gaan en hem mee terug te 'smokkelen'
Maar de overige mini-jukeboxxxen zijn daar al voor $180 te krijgen, dus het kan nóg goedkoper.
Maar: in tegenstelling tot de Ipod is dit eeen zeer mooi machientje (qua uiterlijk dan), mits, natuurlijk, in het silver uitgevoerd..
[ Voor 75% gewijzigd door bbbrumbrum op 13-01-2004 16:35 ]
Dat staat er inderdaad, maar wanneer je hem besteld staat de levering op eind februari......Op de site van apple staat trouwens dat de iPod mini nu al uit is in de VS (Available to order in the US now. Available worldwide in April).
Too many freaks, not enough circuses!
Voor bestelling inderdaad, in de Keynote heeft Stevie gezegd dat hij eind februari uit kwam. Misschien kan je hem via www.macmall.com bestellen, of anders een kleinere dealer.
Verwijderd
Ik weet dat inkoopacties op tweakers.net niet mogen, maar waar zou ik misshcien met zon actie mee kunnen doen, ik ben bereid om 250 Euro in totaal voor alles met verzenden enzo te betalen, Maar waar kunnen we zoiets regelen, Want als het te lang duurt, dan ga ik gewoon voor de Creative Muvo2 van 1,5 Gig, is eigenlijk ook groot zat.
damn man, beetje een dilemma hier:
Ik heb nu genoeg geld om een ipod 3rd gen 10gig te kopen. Helaas komt de ipod-mini pas in april naar europa toe, en de prijs is nog niet bekend voor de europese markt. Tegen die tijd dat ie leverbaar is hier is alleen de 10 gig volgens mij niet meer leverbaar (misschien hier en daar nog een restpartij, maar daar kun je niet vanuit gaan).
Wat zal ik nu doen, gewoon nu de normale ipod kopen, of wachten tot april en hopen dat de europese prijs in ieder geval niet te dicht in de buurt van de 300 euro gaat komen? Wat ruimte betreft heb ik zeker genoeg aan 4 gig, maar ja, als de prijs richting die van de 10 gig gaat is de keuze natuurlijk weer een stuk moeilijker.
Ik heb nu genoeg geld om een ipod 3rd gen 10gig te kopen. Helaas komt de ipod-mini pas in april naar europa toe, en de prijs is nog niet bekend voor de europese markt. Tegen die tijd dat ie leverbaar is hier is alleen de 10 gig volgens mij niet meer leverbaar (misschien hier en daar nog een restpartij, maar daar kun je niet vanuit gaan).
Wat zal ik nu doen, gewoon nu de normale ipod kopen, of wachten tot april en hopen dat de europese prijs in ieder geval niet te dicht in de buurt van de 300 euro gaat komen? Wat ruimte betreft heb ik zeker genoeg aan 4 gig, maar ja, als de prijs richting die van de 10 gig gaat is de keuze natuurlijk weer een stuk moeilijker.
Verwijderd
Ik heb hier echt precies hetzelfde probleem.supersook schreef op 14 januari 2004 @ 19:54:
damn man, beetje een dilemma hier:
ipv een 3rd gen 10gig , keek ik naar een 15gb iPod.
Waar koop je nu nog een 10gig ding voor een mooie prijs? ( niet bij ljs.com ofzo, want 300 euro is bijna net zo duur als een 15gb op apple.com met edu. korting).
Ik zelf denk dat de iPod mini ongeveer tussen de 225-250 euro zal schommelen.
Ook ik heb genoeg aan 4 gig. Zelfs 2 gig is genoeg.
Dan een vraag van mijn kant, hoe fix je die edu korting? Want als ik die 10 gig met edu korting kan krijgen, dan ga ik denk ik voor de 10 gig, en anders misschien wel voor de 15.Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 20:15:
[...]
Ik heb hier echt precies hetzelfde probleem.
ipv een 3rd gen 10gig , keek ik naar een 15gb iPod.
Waar koop je nu nog een 10gig ding voor een mooie prijs? ( niet bij ljs.com ofzo, want 300 euro is bijna net zo duur als een 15gb op apple.com met edu. korting).
Ik zelf denk dat de iPod mini ongeveer tussen de 225-250 euro zal schommelen.
Ook ik heb genoeg aan 4 gig. Zelfs 2 gig is genoeg.
Verwijderd
Ik klik gewoon op applestore ff op 'onderwijs'. Daar vul je wat in.supersook schreef op 14 januari 2004 @ 20:26:
[...]
Dan een vraag van mijn kant, hoe fix je die edu korting? Want als ik die 10 gig met edu korting kan krijgen, dan ga ik denk ik voor de 10 gig, en anders misschien wel voor de 15.
mijn geval:
VU - Amsterdam
En dan veranderen de prijzen vanzelf.
Ik weet niet of iemand ervaring heeft met applestore en hun edu korting....?! Iemand?
Oh ja, bij applestore kan je alleen de 15gb versie kopen. Die wordt dan 323 euro inclusief 2 regels tekst gegraveerd op je iPod
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 20:35 ]
op http://www.macmall.com/ kost de mini iPod nog maar $244, hij komt eind februari pas uit en de prijs zakt nu al, het is maar $5, maar toch, verwacht dat veel winkels best ver (10-15%) onder adviesprijs gaan zitten, dan kun je voor $225 een mini Ipod in je bezit hebben!
ehm nou je kunt hem voor 225$ kopen... mits je in de US woont... als Nederlander zul het je helaas meer gaan kosten...argro schreef op 14 januari 2004 @ 22:05:
op http://www.macmall.com/ kost de mini iPod nog maar $244, hij komt eind februari pas uit en de prijs zakt nu al, het is maar $5, maar toch, verwacht dat veel winkels best ver (10-15%) onder adviesprijs gaan zitten, dan kun je voor $225 een mini Ipod in je bezit hebben!
denk aan 250+ euro's
(ps offtopic: hoe krijk ik dat *peep* euro teken op mijn keyboard aan het werk
alt-shift-2 toch?
En op www.thinksecret.com staan de kwartaal resultaten met ook een Q&A en daar word gezegd dat de HP iPod goedkoper word en dat de iPod mini ook $50,- goedkoper word, en dit zo snel als voor een mens daar mogelijk is.
En op www.thinksecret.com staan de kwartaal resultaten met ook een Q&A en daar word gezegd dat de HP iPod goedkoper word en dat de iPod mini ook $50,- goedkoper word, en dit zo snel als voor een mens daar mogelijk is.
€ = ALT 0128
Waarop baseren ze die mooie gedachtes?
* KroeT gaat lezen
[ edit]
Ik zie niets over goedkoper wordende iPods
[/ edit]
* KroeT gaat lezen
[ edit]
[/ edit]
[ Voor 33% gewijzigd door KroeT op 15-01-2004 09:19 ]
€ = Ctrl+Alt+5
hoe kom je aan een iPod mini van $225dan? ken iemand die eind februari naar de VS gaat, die mag voor mij wel een Ipod mini meenemen voor $225
hoe kom je aan een iPod mini van $225dan? ken iemand die eind februari naar de VS gaat, die mag voor mij wel een Ipod mini meenemen voor $225
Die mag er voor mij ook eentje meenemen dan
Ik ben van plan om binnenkort een MP3 speler te kopen... Maar nadat ik vanmorgen de Ipod mini had gezien denk ik dat ik nog maar even een paar maandjes wacht. Vindt het een mooi apparaatje.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verwijderd
Ik weet niet wie het zei, maar je kunt gewoon via www.apple.com bestellen... afgelopen zondag een 15GB besteld en gisteren werd ie netjes thuis afgeleverd om 9:47...
Wat waren de kosten voor verzending en moest je ook nog invoerkosten/btw betalen??
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verwijderd
Of rechteralt + 5Phusebox schreef op 14 januari 2004 @ 23:34:
(ps offtopic: hoe krijk ik dat *peep* euro teken op mijn keyboard aan het werk)
Als je vrienden hebt wonen in de VS is het stuk makkelijker. Je laat hem de mini ipod kopen. Doet hem in een letterformaat bubbeltjes enveloppe (daar heeft mn broertje zijn gewone ipod ingekregen). Das het mooie van apple, de lader is lekker plat. Dan heb je hem zonder beschadigingen hier. Tis dan gewoon post. De originele doos hebje dan wel niet, maar die kun jezelf meenemen als je daar bent
of ze hier naar toe komen. Das in mn geval elke 3 mnd, voor het visum.
(edit)
Nieuwste verkoopprijs in de VS is $229. De rpijs gaat dus vrij snel omlaag.
In de Applestore kun je hem ook al voor die prijs kopen, maar alleen als student of werkzaam op een school of universiteit.
Veel info is te krijgen op de ipodlounge site. Zeer veel goede info en accessories.
of ze hier naar toe komen. Das in mn geval elke 3 mnd, voor het visum.
(edit)
Nieuwste verkoopprijs in de VS is $229. De rpijs gaat dus vrij snel omlaag.
In de Applestore kun je hem ook al voor die prijs kopen, maar alleen als student of werkzaam op een school of universiteit.
Veel info is te krijgen op de ipodlounge site. Zeer veel goede info en accessories.
[ Voor 26% gewijzigd door black_eye op 15-01-2004 14:42 . Reden: update ]
Ad maiorem black_eye gloriam
[/quote]KroeT schreef op 15 januari 2004 @ 09:13:
€ = ALT 0128
* KroeT gaat lezen
[ edit]
Hmm, verkeerde link, maar op www.macrumors.com staat het er wel echt.
@BonzaDus je hebt gewoon de store gedaan, de amerikaanse dus, en daar je land ingevult? Want dan word je namelijk automatisch naar de Nederlandse store gestuurd.
Verwijderd
cool electronics verkoop de minipod, voor de liefhebbers.
Vraag me wel af hoe ze "de normale prijs" 349 euro hebben berekend
Even uit de mouw getoverd waarschijnlijk
Vraag me wel af hoe ze "de normale prijs" 349 euro hebben berekend
Even uit de mouw getoverd waarschijnlijk

Verwijderd
Mijn broer gaat binnenkort naar Taiwan, zal de Ipod mini daar ook (veel) goedkoper zijn?
Op die online-shop's daar vind ik niet veel, mijn chinees is niet zo goed
Dat maakt niet uit, de meeste taiwanezen kunnen ook geen chinees.Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 12:44:
Mijn broer gaat binnenkort naar Taiwan, zal de Ipod mini daar ook (veel) goedkoper zijn?
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Verwijderd
Oke, het is weer duidelijk dat ik écht blond ben.chem schreef op 24 januari 2004 @ 14:19:
[...]
Dat maakt niet uit, de meeste taiwanezen kunnen ook geen chinees.

Ik heb even wat winkels gemailt,etc. in de US om te vragen of ze ook naar de EU sturen,etc. Ben benieuwd wat het antwoord zal zijn. Ik zal het hier wel even laten weten. BTW...ik heb coolelectronics.nl gemaild over hun ipod mini verkoop (is trouwens 289 + min. 10 euro verzendkosten daar) om te vragen wat voor adapter er bij geleverd wordt. En dit is gewoon een Europese adapter.
Weet iemand trouwens als ik een Ipod mini vanuit de US bestel of ik daar dan standaard de US-adapter bij krijg. Is opzich niet zoon heel groot probleem als dit zo is, omdat je em toch aan je usb/firewire poort kan opladen...
Weet iemand trouwens als ik een Ipod mini vanuit de US bestel of ik daar dan standaard de US-adapter bij krijg. Is opzich niet zoon heel groot probleem als dit zo is, omdat je em toch aan je usb/firewire poort kan opladen...
Verwijderd
Tnx, ik ben ook erg benieuwd! Misschien zou een IA dan handig zijn?enzoronald schreef op 24 januari 2004 @ 16:07:
Ik heb even wat winkels gemailt,etc. in de US om te vragen of ze ook naar de EU sturen,etc. Ben benieuwd wat het antwoord zal zijn. Ik zal het hier wel even laten weten.
Zelf denk ik dat de mini-ipod in Nederland 280 euro zal gaan worden. Kijk maar op apple.nl en apple.com en vergelijk de prijzen. Zo zie je dat de 10gb ipod in de US 300$ is en in NL 330 euro(ongeveer). Er zijn nog andere ipods met dit zelfde relatieve verschil.
Dus trek je conclusies.
Ik zat NET te denken...inkoopactie zou inderdaad wel leuk zijn, MAAR hoe zit het met de 19% belasting en 9% invoerrechten ? Komen die over alle verzonden pakketjes heen ?
Stel dat ik een pakketje door iemand laat versturen uit Amerika via Fedex of UPS met een Ipod mini erin. Is het dan zo als ie hier in .nl aankomt dat er dan nog 19% + 9% = 28 % bovenop betaald moet worden van die 249 dollar ?
Stel dat ik een pakketje door iemand laat versturen uit Amerika via Fedex of UPS met een Ipod mini erin. Is het dan zo als ie hier in .nl aankomt dat er dan nog 19% + 9% = 28 % bovenop betaald moet worden van die 249 dollar ?
Verwijderd
Ja een vaag onderwerp dat belasting enzo. Maar ik heb gehoord dat DHL zeer streng controleert maar Fedex minder. Ik heb ook gehoord over een aantal winkels dat die er een ander bedrag op het pakketje kunnen zetten als je het aadrig vraagt, dus 10$ i.pv. 250$ ofzo.
De iPod mini word verkocht in Nederland voor 250,- euro exclusief. Dit is waarschijnlijk overal de standaard prijs. Verwacht dus niet, tenzij in de reclame ofzo, dat het snel onder de 297,50 komt.
Verwijderd
1,19*250euro=297,50euro. Hij zegt exclusief belastingen dus. Ik weet niet precies of het oko echt die prijs wordt. Ik weet wel dat ik dan liever een Iriver neem in plaats van zo'n duur mini Ipot'je. (kan nog beter de grote broer ervan kopenenzoronald schreef op 24 januari 2004 @ 21:16:
hoe kom je bij die prijs Sage ?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 22:51 ]
ik weet dat ie zegt excl. belasting
maar hoe komt hij aan de prijs van 250 euro ex. btw ?
Verwijderd
Sage, kun je dan misschien ook vertellen waneer de mini-ipod bij jullie in de zaak komt te liggen?
Net zoals alle andere zaken gewoon ergens in April. We kunnen hem wel bestellen en daarom weten we de prijs al. De levertijd blijft gewoon het zelfde als bij de andere zaken.
belachelijk zeg: 249 $ wordt 249 € excl btw? da's dus bijna 300 euro
terwijl 249 $ meer richting de 200 € gaat.
dan wordt importeren dus toch interessant
stel je zou hem ergens voor 229$ kunenn bestellen : da's 182 euro
komt daar nog stel 20$ verzendkosten bij: totaal 197 euro
197*1.19= 235 euro
import recht hoeft niet volgens mij
terwijl 249 $ meer richting de 200 € gaat.
dan wordt importeren dus toch interessant
stel je zou hem ergens voor 229$ kunenn bestellen : da's 182 euro
komt daar nog stel 20$ verzendkosten bij: totaal 197 euro
197*1.19= 235 euro
import recht hoeft niet volgens mij
Verwijderd
Verzenden naar Europa kost echt wel meer dan $20 waarschijnlijk. En waarom zou import recht niet hoeven?
Je bent toch zeker zo'n $50 kwijt aan verzendkosten, minstens. In Nederland komt er dan nog 19% BTW over het gehele bedrag (incl. verzendkosten) en evt. invoerrechten (4,5 tot 9%)....
Voorbeeldje
Ipod Mini: $249
Verzendkosten: $50
--------------- +
$299 = € 236,33
BTW: € 236,33 x 1.19 = € 281,24
Import (worst case: 9%) € 281,24 x 1.09 = € 306,54
Maar er zijn mogelijkheden om het goedkoper te krijgen, zoals de winkel een lagere waarde laten vermelden op het pakketje. Maar als ze dan toch het pakketje openen en er zit een factuur met een andere waarde erop, dan ben je wel genaaid. Of een kennis in Amerika het ding laten bestellen en vervolgens laten versturen naar EU... Of hem gewoon in NL kopen... Of een andere speler kopen
Voorbeeldje
Ipod Mini: $249
Verzendkosten: $50
--------------- +
$299 = € 236,33
BTW: € 236,33 x 1.19 = € 281,24
Import (worst case: 9%) € 281,24 x 1.09 = € 306,54
Maar er zijn mogelijkheden om het goedkoper te krijgen, zoals de winkel een lagere waarde laten vermelden op het pakketje. Maar als ze dan toch het pakketje openen en er zit een factuur met een andere waarde erop, dan ben je wel genaaid. Of een kennis in Amerika het ding laten bestellen en vervolgens laten versturen naar EU... Of hem gewoon in NL kopen... Of een andere speler kopen
[ Voor 65% gewijzigd door bbbrumbrum op 25-01-2004 13:56 ]
Verwijderd
Mijn broer laat wel eens lensen/objectieven van zijn camera sturen vanuit amerika.
Hij betaalt naar mijn weten geen BTW erover, alleen de verzendkosten.
This is the trick:
Je hebt wel een familie-lid of een hele goede vriend nodig. Hij/zij zal de iPod voor je kopen en dan het pakketje versturen als 'gift'. Zo blijf je toch op de 225-250 + verzendkosten ( zal wel rond de 20 dollar zijn ) dollar.
Alleen moet je er dan geen doos erbij doen... misschien dat de lader die via een apart pakketje mee kan voor het geval dat...
Hij betaalt naar mijn weten geen BTW erover, alleen de verzendkosten.
This is the trick:
Je hebt wel een familie-lid of een hele goede vriend nodig. Hij/zij zal de iPod voor je kopen en dan het pakketje versturen als 'gift'. Zo blijf je toch op de 225-250 + verzendkosten ( zal wel rond de 20 dollar zijn ) dollar.
Alleen moet je er dan geen doos erbij doen... misschien dat de lader die via een apart pakketje mee kan voor het geval dat...
op computer apparatuur zit 0% invoerrecht...
dus invoerrecht hoef je niet te betalen
dus invoerrecht hoef je niet te betalen
Daarom juist, het is geen computerapparatuur. Draagbare audioapparatuur! Maar ze weten bij de douane het zelf ook niet helemaal, er worden steeds andere heffingen over geheven (0 tot 9%).
het is wel computer apparatuur, als ik een factuur kreeg van de douane ging ik er fijn tegenin.bbbrumbrum schreef op 25 januari 2004 @ 19:54:
Daarom juist, het is geen computerapparatuur. Draagbare audioapparatuur! Maar ze weten bij de douane het zelf ook niet helemaal, er worden steeds andere heffingen over geheven (0 tot 9%).
het is immers een kleine draagbare firewire harddisk, dat het ding ook mp3's afspeelt boeit mij niet
ik heb nog even contact gehad met coolelectronics.nl en ze geven korting vanaf 10 stuks
Dus lijkt erop dat een inkoopactie wel gaat werken daar 
Ik zelf heb ondertussen een andere manier gevonden om de Ipod mini te bestellen en inclusief verzendkosten maar 220 euro kwijt te zijn. Als dit lijkt te werken, zal ik deze manier hier posten en jullie meer laten weten
Ik zelf heb ondertussen een andere manier gevonden om de Ipod mini te bestellen en inclusief verzendkosten maar 220 euro kwijt te zijn. Als dit lijkt te werken, zal ik deze manier hier posten en jullie meer laten weten
Verwijderd
Klinkt zeeeer interessant! Voor 220 euro totaalenzoronald schreef op 26 januari 2004 @ 12:29:
Ben erg benieuwd hoe je dit voor elkaar gaat spelen.
hmm kan zo niet vinden of deze vraag eerder is gesteld :
maar als je je ipod mini uit amerika haalt, zit er zeker een ac-adapter bij voor in amerika. En aangezien we hier werken met een ander systeem.....
Ik weet dat je je ipod ook kan opladen via firewire,etc, maar als ik ergens heenga met men ipodje waar geen computer is...dan kan ik dat ding dus niet opladen
Weet iemand of er een universele adapter bij wordt geleverd of als er dan een andere mogelijkheid is i.p.v een travel-adapter ?
maar als je je ipod mini uit amerika haalt, zit er zeker een ac-adapter bij voor in amerika. En aangezien we hier werken met een ander systeem.....
Ik weet dat je je ipod ook kan opladen via firewire,etc, maar als ik ergens heenga met men ipodje waar geen computer is...dan kan ik dat ding dus niet opladen
Weet iemand of er een universele adapter bij wordt geleverd of als er dan een andere mogelijkheid is i.p.v een travel-adapter ?
Verwijderd
De adapter werkt op 110-220 volt dus werkt hier net zo goed.enzoronald schreef op 26 januari 2004 @ 14:32:
hmm kan zo niet vinden of deze vraag eerder is gesteld :
Ik weet dat je je ipod ook kan opladen via firewire,etc, maar als ik ergens heenga met men ipodje waar geen computer is...dan kan ik dat ding dus niet opladen![]()
Moet je alleen een converterplug hebben voor de stekker, paar euro's.
enne voor E220 wil ik ook wel medoen aan een inkoopactie ofzo hoor
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 14:50 ]
Zou je voor deze nieuwsgierige tweakers niet nu alvast een tipje van de sluier willen oplichten?enzoronald schreef op 26 januari 2004 @ 12:29:
Verwijderd
Nou voor deze nep tweaker (ik sloop meer) mag je de al quida sluier ook wel alvast oplichten.mowgli schreef op 26 januari 2004 @ 15:42:
[...]
Zou je voor deze nieuwsgierige tweakers niet nu alvast een tipje van de sluier willen oplichten?
Ik ben wel bang dat het een omslachtige manier wordt
Nou..zo omslachtig is 'de' manier niet..Het is simpelweg uit Amerika laten bezorgen..via het internet en je moet gewoon weten bij welke shop je het haalt. Daarnaast is 220 euro helemaal niet zo goedkoop :
250 dollar is al 190 euro..daar komen nog verzendkosten overheen,etc. Maar die worden dus bij mij door 2 gedeeld ivm nog een bestelling voor men huisgenoot. En er wordt 20 dollar op het pakketje gezet..dus geen belasting/invoerrechten.
Ik ben nog steeds aan het onderhandelen met deze webshop, dus ga daarom ook verder niet in op welke webshop dit is,etc..
Ik laat het wel weten als ik een duidelijk antwoord heb.
250 dollar is al 190 euro..daar komen nog verzendkosten overheen,etc. Maar die worden dus bij mij door 2 gedeeld ivm nog een bestelling voor men huisgenoot. En er wordt 20 dollar op het pakketje gezet..dus geen belasting/invoerrechten.
Ik ben nog steeds aan het onderhandelen met deze webshop, dus ga daarom ook verder niet in op welke webshop dit is,etc..
[ Voor 3% gewijzigd door enzoronald op 26-01-2004 17:48 ]
Je kan toch gewoon de url van de webshop vermelden? We kunnen zelf ook wel iets regelen denk ik. Of wil je de eerste in Nederland zijn met een ipod mini?
Maar ga je dan een soort van inkoopactie houden en er meerdere bestellen? Zo ja ben ik ook wel geintresseerd. De verzendkosten worden op deze manier natuurlijk waarschijnlijk wel minder.
Verwijderd
tja goedkoop, 10 euro zou goedkoop zijn maar te bedenken dat een minipod tegen de 300 euro gaat lopen in Nederland.enzoronald schreef op 26 januari 2004 @ 17:47:
Nou..zo omslachtig is 'de' manier niet..Het is simpelweg uit Amerika laten bezorgen..via het internet en je moet gewoon weten bij welke shop je het haalt. Daarnaast is 220 euro helemaal niet zo goedkoop :
Ik snap alleen niet waarom de verzendkosten zo hoog zijn, het weegt geen drol en als ik een pakje opstuur naar canada kost het mij echt niet zoveel.
Vanmiddag 250 gr pakje was 3 euro, zwaarder weet ik niet maar is echt niet zoveel.
Hoeveel kost het bij cool electronics met 10 stuks?
als je even geduld hebt met kopen is de prijs over een paar maand een heel stuk naar beneden gok ik. evenals andere mp3spelers
[ Voor 13% gewijzigd door El_Hefe op 26-01-2004 20:16 ]
Verwijderd
Hoe kom je aan die info?El_Hefe schreef op 26 januari 2004 @ 20:15:
als je even geduld hebt met kopen is de prijs over een paar maand een heel stuk naar beneden gok ik. evenals andere mp3spelers
Common knowledge? Hoe duur is een Psx nu en was hij toen hij gereleased werd?
Verwijderd
tja als ik 5 jaar geleden had gewacht met mijn pentium 2 te kopen had ik voor dat geld nu een p4.El_Hefe schreef op 26 januari 2004 @ 20:15:
Zo blijf je dus wachten.
De prijs gaat voorlopig echt niet enorm zakken apple kennende.
Dit topic is gesloten.