Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 22:59
Ik hoef hem niet meer als ik het zo zie. Ik wilde eigenlijk gewoon een kleine opslag, maar wel iets meer dan die flashdingen. Maar het prijsverschil is erg klein tov de grotere Ipod's welke ik weer te duur vind. Jammer, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
De geruchten molen hoeft Apple niet zelf op gang te brengen, daar zijn meer dan genoeg site's voor. ;)

En als hij even groot is als een flashspeler, wat ik dus niet weet ;), dan is hij toch vergelijkbaar?

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:58
ik ben toch wel blij dat ik de 15 gig al heb gekocht voor 400 euro met dock, ab en hoesje inclusief derbij. Nu wordt de 15gig 350 euro zonder dock, ab en hoesje en is ie dus eigenlijk alleen maar duurder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
En wanneer komt ie in amerika uit? Ook in april of al eerder? Ken iemand die half februari voor een week die kant op gaat. Dan heb ik voor €200 een minIpod.

Ik vind het een prima apparaat, 256mb vind ik te weinig en 40gb hoeft van mij ook absoluut niet. Zoveel mp3s heb ik niet eens, ook nooit gehad, ga geen onzin dingen downloaden om Ipod vol te kunnen krijgen. 4gb lijkt mij ideaal, 2gb zou zelfs ook genoeg zijn.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 16:27
Creative MuVo² 1500MB
http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=445

voor € 259 zou ik eerder hieraan mijn geld uitgeven, oké de IPod mini kan meer (qua display en ondersteunde formaten) maar dit is denk ik wel kleiner en ziet er ook mooi uit :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
DIt is dan wel weer een erg groot ding! En de prijs: je betaald voor grootte, hoe kleiner hoe duurder. De Rio Nitrus is ook gereleased met 4GB drive en zal eind january ( :P ) te krijgen zijn. Retail: $249. Maar die $249 word zeker wel €300!

Opzich is hij redelijk mooi, maar niet zo geslaagd als zijn grote broer. Hopelijk doet ie het wel beter qua geluidskwaliteit en batterylife. En ze moeten eens naar het formaat kijken, dit is nou niet echt het handigste design around...

Maar: voor Apple is het een mooi prijsje wat ze vragen!

EN(!!): Uit dit topic blijkt wel weer hoe overhyped deze spelers zijn! Apple is een meester in marketing, als je kritisch gaat vergelijken zal een Ipod/Mini Pod niét als beste uit de test komen.....

[ Voor 16% gewijzigd door bbbrumbrum op 06-01-2004 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=416
Zen NX 30GB harddisk

Of deze, kost maar € 299 en heb je 2x zoveel opslagcapaciteit als een IPod 15GB (en de mannen van HWI vonden hem beter klinken d8 ik!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nanax schreef op 06 januari 2004 @ 20:29:
Nou zoals iedereen zegt, te duur.. das toch niet normaal, er staat dan wel apple op maar dit prijsverschil is echt veel. De "hippe" kleurtjes zijn vind ik als 15 jarige wel geinig, maar voor dat geld.
Ik ben toevallig 15 en wat dat geinig betreft, valt wel mee :+ Ze zien er gewoon kut uit, kom vooral door die hoeken. En zoveel kleiner zijn ze eigenlijk niet, alleen het aantal liedjes dat erop kan is een stuk minder :/ Op http://www.apple.com/ipod/specs.html staan de afmetingen. Ik kan niet zeggen dat als de normale iPod niet in me zak kon, dat dan dat 'mini' geval opeens wel past. Daarbij komt ook nog zon gigantisch hoge prijs. De verhouding tussen ruimte en prijs hoort natuurlijk te verschillen, maar dit vind ik dus gewoon niks. Grote mistap van apple :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cocico
http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=462
iGP-100 1500MB

Dit is voor € 299 ook nog een leuk ding, die Cornice Storage Elements zijn gloednieuw, stond onlangs iets op de nieuwpagina, ze dachten dat dit in de MinIPod kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
Ik had em kleiner, zoals deze verwacht Afbeeldingslocatie: http://www.pcrush.com/images/product/75804.gif die 1,5 GB heeft.

Mini pod is niet klein genoeg en hijs te duur als je voor iets meer een 15 GB kan halen... Niet echt schokkend mooi ofzo... vin em wat saai. Niks nieuws. Hou het wel bij m'n ouwe ipod... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cocico schreef op 06 januari 2004 @ 20:38:
Ik vind de hype die er rond gecreërd werd (want ik denk wel dat de mannen van Apple zelf die geruchtenmolen op gang getrokken hebben) overdreven.
Ik dacht hem te kopen voor €200 of iets meer, maar nu ga ik zekers voor een 15 GB model!
of een 10gb die nu overal in de uitverkoop gaan, kan natuurlijk niet 350 blijven kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een inch is 2,5cm toch?
Dat maakt dit ding dus net zo groot als mijn Siemens M55, Nokia 6610 en aanverwanten zijn ook zoiets, misschien dat sommigen dan een beter beeld hebben. Niet echt klein, maar past toch makkelijk in je zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-02-2020
cocico schreef op 06 januari 2004 @ 20:47:
http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=462
iGP-100 1500MB

Dit is voor € 299 ook nog een leuk ding, die Cornice Storage Elements zijn gloednieuw, stond onlangs iets op de nieuwpagina, ze dachten dat dit in de MinIPod kwam...
die is in amerika ook 249 dollar dus de mini ipod is zoals al velen zeggen waarschijnlijk hier 300 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:01

sjaakaq

It might get loud

Nou ik vind het een beetje te blij die ipod mini...en veels te duur. Ik ben blij met mijn 10gb versie voor 350 iig :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 11:41

Nanax

Ik ben sjaak niet

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 20:46:
[...]

Ik ben toevallig 15 en wat dat geinig betreft, valt wel mee :+ Ze zien er gewoon kut uit, kom vooral door die hoeken. En zoveel kleiner zijn ze eigenlijk niet, alleen het aantal liedjes dat erop kan is een stuk minder :/ Op http://www.apple.com/ipod/specs.html staan de afmetingen. Ik kan niet zeggen dat als de normale iPod niet in me zak kon, dat dan dat 'mini' geval opeens wel past. Daarbij komt ook nog zon gigantisch hoge prijs. De verhouding tussen ruimte en prijs hoort natuurlijk te verschillen, maar dit vind ik dus gewoon niks. Grote mistap van apple :'(
offtopic:
(ik ben echt 15 hoor)

voor de rest heb je wel gelijk hoor, en ik bedoel dat deze ipod toch bedoeld is op jongeren en dat ze dan met die prijs aan komen. als ie 150 dollar was (zeg 200 euro hier) wist ik het wel, megastick de deur uit en allemaal aan de mini ipod.

[ Voor 3% gewijzigd door Nanax op 06-01-2004 21:28 . Reden: euro en dollar door de war ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

voor de cm-freaks:

9.14 cm hoog/lang
5.08 cm breed
1.27 cm dik

Dit betekent dat hij ongeveer het formaat heeft van een USB-stick maar wel een stukje platter, ter vergelijking:

Ibead 200:
9.40 cm hoog/lang
3.20 cm breed
1.80 cm dik

Hiermee zou hij dus best enkele flash-spelers kunnen aftroeven, aangezien de hierboven genoemde Ibead 210 euro voor 256MB kost. Dan is 300 euro (aangenomen) voor 4000MB niet zo heel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schijnbaar is het toch niet zo goedkoop te maken?
Alles is natuurlijk wel hetzelfde als een ECHTE ipod, alleen de schijf is wat kleiner, dus qua materiaal kan het niet echt veel goedkoper blijkbaar.

Ik heb even die iriver en philips "minipods" bekeken en dan krijg je voor 300 euro 1.5 gb plus wat kleine verschillen, radio, batterijduur.
Even vanuit gaan dat formaat en gewicht hetzelfde is.

Dan misschien wel leuk geprijst, maar tegen die tijd zal het ook wel afgeprijst zijn de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 21:41:
Schijnbaar is het toch niet zo goedkoop te maken?
Alles is natuurlijk wel hetzelfde als een ECHTE ipod, alleen de schijf is wat kleiner, dus qua materiaal kan het niet echt veel goedkoper blijkbaar.
Nou die dingen zijn een stuk goedkoper te maken hoor, alleen wordt er gigantisch op die dingen verdient. Ik heb ergens gelezen dat de constructie-kosten van een gewone 20gig Ipod ergens tussen de 40 en de 60 dollar lagen. Maar zo is het met alles, meeste auto's kosten ook maar een duppie om te maken (bij wijze van spreken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:34

MaDLiVe

.-Observer-.

Ben ik 1 van de weinige die dit een slechte deal vind, naja het apparaat in zijn geheel is gewoon triest uitgerust.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Adviesprijs voor oude 10GB model op apple.com was $299.00 en goedkoopste in Pricewatch was €297.00. Euro is dus ongeveer gelijk aan dollar in dit geval.
Denk dus ook dat de mini Ipod in NL ongeveer €250 zal gaan kosten en niet €300 zoals sommige mensen beweren.
Kun je hem op één of andere manier, via familie oid, uit de VS halen dan heb je een 4gb speler voor €199, prima prijs volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op 06 januari 2004 @ 21:57:
Adviesprijs voor oude 10GB model op apple.com was $299.00 en goedkoopste in Pricewatch was €297.00. Euro is dus ongeveer gelijk aan dollar in dit geval.
Denk dus ook dat de mini Ipod in NL ongeveer €250 zal gaan kosten en niet €300 zoals sommige mensen beweren.
Kun je hem op één of andere manier, via familie oid, uit de VS halen dan heb je een 4gb speler voor €199, prima prijs volgens mij.
Maar zal de prijs dan in Europa ook niet snel dalen doordat er dan straks shops zijn, die ze importeren etc :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

MaDLiVe schreef op 06 januari 2004 @ 21:57:
Ben ik 1 van de weinige die dit een slechte deal vind
Nee, wel mee eens, hoor :+ Maar daar is het ook een apple voor 8)7
Nee, even serieus :) Is het te duur voor wat het is? Ja, eigenlijk wel. Maar je betaalt ook voor het feit dat het een apple is, dat het er leuk uitziet, dat de knoppen koel zijn, dat het toch 4 gig aan muziek kan herbergen. Ik zou iets van 150 tot 200 eypo een eerlijke prijs vinden.
Naja het apparaat in zijn geheel is gewoon triest uitgerust.
Maar triest uitgerust? Tja, ik hoef er bijv. geen voice recording en/of een radio op :) Ik weet niet precies wat jij bedoelt met triest uitgerust, maar ik vermoed dat het gaan op een gebrek van iets in die richting?

[ Voor 12% gewijzigd door Okyah op 06-01-2004 22:04 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

contructiekosten zegt niet veel, komt een groot stuk ontwikkel/designkosten bij, stukje winst, leverancierwinst 8)7

Ze moeten die dingen gewoon vanuit de fabriek verkopen >:)

Het probleem is ook dat de grote pods enorm in prijs zijn gedaald.
Als deze minipods 10gb hebben dan wordt het intressant, het formaat en gewicht zijn perfect.

Snap alleen niet hoe ze de batterij toch 8 uur kunnen laten werken, de laatste keer dat ze de ipods ietsje verkleind hadden ging het met de batterij ook :r
Misschien dat ze een iriver uitelkaar hebben geschroeft om erin te kijken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

De presentatie van dit apparaat was ook nogal *ahem* niet goed gekozen <-genuanceerd. "We gaan nu even een flashplayer vergelijken met een HDD-based speler (want dat blijft het)", ehmr sure. Die Rio die ze lieten zien was bovendien uitbreidbaar. De navigatie van die dingen is ook helemaal niet zo slecht, aangezien de Nitrus met hetzelfde pookje werkt - en dat blijkt prima te functioneren.

Flashmemory blijft gewoon nog een stukje duurder dan om het eender welke HDD. Als men nu echt de associatie Apple-Rio (want dat kwam vol in beeld) had willen leggen, dan had men de Nitrus of de Eigen naast de iPod mini moeten leggen. Spelers met nagenoeg dezelfde prijsstelling. Daarnaast zijn er nog de MuVo2, de Mpio HD200, de iRiver iGP-100, Samsung's YP-860, RCA's RD2760 en nog vele andere spelers die eraan komen. Competitie genoeg, er ligt immers een markt open (gat tussen flash- en "echte" HDD-spelers).

Deze vergelijking gaat gewoon mank, bovendien weet men donders goed dat de flashplayer-markt in een overgangssituatie zit -> 1 GB modellen komen eraan. Bovendien blijft het natuurlijk een HDD-speler, en veel sporters etc. zullen hier een slecht psychologisch gevoel aan over houden (ook al zal er nooit iets fout mee gaan). Flashplayers mikken toch op een andersoortig publiek.

Wat overblijft: anti-climax gevoel bij het zien van het design (ziet er in het echt wel iets beter uit dan op zo'n duffe tekening), vragen omtrent de meerwaarde van enkel mm's aan dimensiewinst + $50 t.o.v. 11 GB minder en verbazing omtrent de hype die Apple weer heeft weten te creeren. Waarvoor complimenten, natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door the_Omniscient op 06-01-2004 22:11 ]

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

the_Omniscient schreef op 06 januari 2004 @ 22:08:
Wat overblijft: anti-climax gevoel bij het zien van het design (ziet er in het echt wel iets beter uit dan op zo'n duffe tekening), vragen omtrent de meerwaarde van enkel mm's aan dimensiewinst + $50 t.o.v. 11 GB minder en verbazing omtrent de hype die Apple weer heeft weten te creeren. Waarvoor complimenten, natuurlijk.
Ja, ik was ook negatief verbaasd over hoe het er uit zag :/ Na al die verschillende nep-ontwerpen ineens een langwerpiger rechthoekig ding.. Het had me leuk geleken als de hoogte en de breedte niet zoveel verschilden en het iets organischer van vorm was. Toen hij het in z'n hand was leek het gelukkig al een stuk beter :)
Idd een tegenvaller, maar toch lijkt het me geen onaardig speeltje! :) Jammer dat ik mijn 2nd gen ipod aan de straatstenen niet meer kwijt kan en nog een ipod erbij niet echt handi/betaalbaar is :+

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omniscient kan je niet voor de gek houden _/-\o_ mijn gedachten ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die nieuwe iPod niet echt vies, maar dat je er 250-300 euro voor moet betalen vind ik wel een beetje veel. Zeker als je bedenkt dat de batterij nog steeds maar 8 uur meegaat (en ik weet niet of deze langer als 18 maanden meegaat, maar volgens mij is het precies dezelfde) en hij is niet eens zoveel kleiner.
Nee, laat mij maar m'n 10 GB houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCloud
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 10:12
Ik ben geloof ik de enige die 'm erg stoer vind. 4 GB is meer dan genoeg voor mij. Ik wil er mp3's mee afspelen en niets meer, dus veel extra zooi heb ik niet nodig. Het design vind ik veel strakker (en daardoor mooier) dan van de normale iPod. Hij is erg klein (teken 'm maar eens uit op een stukkie papier).

Natuurlijk betaal je extra voor de naam Apple (daar is het immers een Apple voor).

Ik vind 'm dus gewoon COOL.

Nu ff een vraagje. Weet iemand of je hier douanerechten over moet betalen (dat hoeft over computerapparatuur namelijk niet en over cd-spelers wel. Waar valt zo'n iPod dan onder ????? Zie de tabel onder aan deze pagina http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm)

Als je over zo'n iPod geen douanerechten hoeft te betalen dan komt hij uit op: (249/ 1,27) * 1,19 = € 233,- (ex verzendkosten). Dat vind ik dan toch nog best een aardige prijs (zo'n € 100,- goedkoper dan de 15 GB versie, is toch 220 gulden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 22:13:
omniscient kan je niet voor de gek houden _/-\o_ mijn gedachten ook
Euh, ze houden niemand voor de gek, hoor :) Als je afgaat op een reclamepraatje verdien je het imo om je geld verkeerd uit te geven :+ Je moet altijd zelf nog producten vergelijken om vervolgens tot een keuze te komen. In reclamecampagnes zullen fabrikanten/verkopers altijd hun product vergelijken met een slechter product, anders kunnen ze niet zeggen dat hun eigen product beter is, he :P
Ja, het is teveel geld. Nee, het is niet de beste koop van de eeuw. Maar het is wel grappig :P

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euc-
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-03-2013
Idd een tegenvaller, maar toch lijkt het me geen onaardig speeltje! Jammer dat ik mijn 2nd gen ipod aan de straatstenen niet meer kwijt kan en nog een ipod erbij niet echt handi/betaalbaar is
Ik heb eventueel wel interesse, indien niet tegen een TE gekke prijs...

robert_greijmans@hotmail.com

Heuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McCloud schreef op 06 januari 2004 @ 22:17:
Ik ben geloof ik de enige die 'm erg stoer vind. 4 GB is meer dan genoeg voor mij. Ik wil er mp3's mee afspelen en niets meer, dus veel extra zooi heb ik niet nodig. Het design vind ik veel strakker (en daardoor mooier) dan van de normale iPod. Hij is erg klein (teken 'm maar eens uit op een stukkie papier).

Natuurlijk betaal je extra voor de naam Apple (daar is het immers een Apple voor).

Ik vind 'm dus gewoon COOL.

Nu ff een vraagje. Weet iemand of je hier douanerechten over moet betalen (dat hoeft over computerapparatuur namelijk niet en over cd-spelers wel. Waar valt zo'n iPod dan onder ????? Zie de tabel onder aan deze pagina http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm)

Als je over zo'n iPod geen douanerechten hoeft te betalen dan komt hij uit op: (249/ 1,27) * 1,19 = € 233,- (ex verzendkosten). Dat vind ik dan toch nog best een aardige prijs (zo'n € 100,- goedkoper dan de 15 GB versie, is toch 220 gulden).
tja 100 euro goedkoper, heb je dat vergeleken met Nederlandse prijzen of ook met Amerikaanse import?
Anders is het niet eerlijk.

Het gaat er niet echt om of het handig is voor iemand maar of de prijs eerlijk/gunstig is.
Ik denk dat het algemeen antwoord hier NEE is.

Je moet toch wel een bokkelul zijn (die apple vent op het podium dus) als je een flashspeler van zeg een ibead van 35 gram vergelijkt met een ipod harde schijf van 104 gram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Euc- schreef op 06 januari 2004 @ 22:23:
[...]

Ik heb eventueel wel interesse, indien niet tegen een TE gekke prijs...

robert_greijmans@hotmail.com
Hehe :D Nee, ik bied hem niet aan, hoor, ik moet er nog over denken :D
Ik weet niet eens zeker of ik die nieuwe wel zou willen, ik heb wel wat veel mp3tjes namelijk.
Was meer een algemene opmerking. Aangezien je nu voor 300 eypo een 10 of 15 gig nieuw kan krijgen, die van mij toch al wat oud is (en de batterij niet het eeuwige leven heeft) en de nodige krasjes heeft.
Mocht je btw een ipod willen tegen een vriendelijke prijs, kijk dan bij V&A @ T.net :)
http://www.tweakers.net/ext/aanbod.dsp

[ Voor 29% gewijzigd door Okyah op 06-01-2004 22:28 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk ziet hij er zeker uit, maar naar het kritiek over de 3g iPods hebben ze niet echt geluisterd, want er zit volgens mij toch echt nog steeds dezelfde batterij in. Maarja, dit is ook weer handig, heb je tenminste een reden om na twee jaar een nieuwe te kopen :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 14:51
Ik vind het ook een vet ding daar niet van, klein genoeg, en opslagruimte is ook zat. Hij is gewoon te duur helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McCloud
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 10:12
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 22:24:
[...]

tja 100 euro goedkoper, heb je dat vergeleken met Nederlandse prijzen of ook met Amerikaanse import?
Anders is het niet eerlijk.

Het gaat er niet echt om of het handig is voor iemand maar of de prijs eerlijk/gunstig is.
Ik denk dat het algemeen antwoord hier NEE is.

Je moet toch wel een bokkelul zijn (die apple vent op het podium dus) als je een flashspeler van zeg een ibead van 35 gram vergelijkt met een ipod harde schijf van 104 gram.
Je hebt gelijk, 100 euro is inderdaad vergeleken met de Nederlandse prijzen. Als je 'm vergelijkt met de Amerikaanse prijzen is het 60 euro (dus zo'n 130 piek).

En of de prijs gunstig is ligt helemaal aan iemands wensen, sommige mensen hebben veel geld over voor een mooi design of whatever, dus of iets eerlijk is is volgens mij vrij subjectief.

En die vergelijking met die iBead, het is maar net waar je naar opzoek bent. Klein en licht met weinig ruimte (256 MB) of iets groter en zwaarder, maar met 4 GB aan diskspace.

Het gaat er dus gewoon om wat de consument er voor overheeft en waar hij zijn prioriteiten legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okyah schreef op 06 januari 2004 @ 22:20:
[...]

Euh, ze houden niemand voor de gek, hoor :) Als je afgaat op een reclamepraatje verdien je het imo om je geld verkeerd uit te geven :+ Je moet altijd zelf nog producten vergelijken om vervolgens tot een keuze te komen. In reclamecampagnes zullen fabrikanten/verkopers altijd hun product vergelijken met een slechter product, anders kunnen ze niet zeggen dat hun eigen product beter is, he :P
Ja, het is teveel geld. Nee, het is niet de beste koop van de eeuw. Maar het is wel grappig :P
Tja ik vind het toch mensen voor de gek houden ook al is het een verkooppraatje.
Hij manipuleerde toch de gegevens en feiten, mixte het met onzinnige vergelijkingen.
Ook lekker kuddevolk in het publiek, oh kijk mij de heilige graal tonen, klappen juichen, jesus is teruggekeerd op aarde, vrede is nabij |:(

Ik ben trouwens ook een sucker voor dit soort leuke dure spulletjes hoor }) ziet er heel gelikt uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 22:37:
[...]
Tja ik vind het toch mensen voor de gek houden ook al is het een verkooppraatje.
Hij manipuleerde toch de gegevens en feiten, mixte het met onzinnige vergelijkingen.
Ook lekker kuddevolk in het publiek, oh kijk mij de heilige graal tonen, klappen juichen, jesus is teruggekeerd op aarde, vrede is nabij |:(
Ja, dat continue geklap ook :D
Ik wachte een beetje op het "Developers, developers, developers, developers, developers" stukje :+ Hij liep afentoe net zo heen en weer. Maar hij zweette iets minder :P
En idd, geheel eerlijk was de vergelijking niet enzo. Maar het is nog niets vergeleken met bijv. de reclame van de Miracle Blace IV of de Super Abdo Plus 8)7
Maarja, altijd voor je eigen info zorgen ipv het uit een reclamepraatje halen doet wonderen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Okyah op 06-01-2004 22:41 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn daar nog foto's/filmpjes van die presentatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okyah schreef op 06 januari 2004 @ 22:41:
[...]

Ja, dat continue geklap ook :D
Ik wachte een beetje op het "Developers, developers, developers, developers, developers" stukje :+ Hij liep afentoe net zo heen en weer. Maar hij zweette iets minder :P
En idd, geheel eerlijk was de vergelijking niet enzo. Maar het is nog niets vergeleken met bijv. de reclame van de Miracle Blace IV of de Super Abdo Plus 8)7
Maarja, altijd voor je eigen info zorgen ipv het uit een reclamepraatje halen doet wonderen :P
Tja die "hey Mike" en "amazing"reclames zijn het toppunt maar dat zit zo knullig in elkaar (ook die stemmen) dat je het niet kan geloven.
Hoewel ik wel een nep abswing bij de trekpleister heb gehaald vanmorgen, ben benieuwt :D

Maar waar ik nog het meeste van baal is dat er geen 10gb minipod is, dan had ik er 1 gehaald, dat was toch wel revolutionair geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Voor mensen die hem via de Apple Store in amerika, online that is, willen kopen zullen toch iets anders moeten zoeken aangezien de Apple Store niet buiten Noord-Amerika levert. Misschien is er wel een andere online dealer die het wel heeft, maar de Apple Store zelf niet iig. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
april, hmz een paar maand later ga ik naar newyork, duurt nog best lang :-( en om nou zo'n 256mb te gaan kopen voor nop is ook weer zoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die prijs is toch absurt. $249,- !!! Terwijl je voor de gewone 15MB variant $299,- betaalt. Je moet wel goed gek zijn om die kleine te kopen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nu al iets meer bekend geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:34

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 00:13:
Die prijs is toch absurt. $249,- !!! Terwijl je voor de gewone 15GB variant $299,- betaalt. Je moet wel goed gek zijn om die kleine te kopen :X
Precies mijn gedachtes.

Bovendien krijg je er een mooier apparaat voor terug (ach mooi, volgens mij moeten ze es nieuwe mensen aannemen op de design afdeling ;)). En tuurlijk is 4GB genoeg dat zeg je nu, maar zodra je die 4GB hebt zou je toch graag die ene GB erbij willen hebben ;)

Brrr, de rillingen van dat verhaaltje lopen me nog steeds over de rug. Bovendien staan er veel betere spelers op de stoep te wachten tot ze naar binnen mogen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietPrecies
  • Laatst online: 15-04 15:43
Mijn vriendin gaat eind februari naar de USA. Gelijk maar ff deze nieuwe Ipod geshowed.
Worden dus een roze en groene..............
Nu maar hopen dat die dollar nog zwakker word........ >:)

Too many freaks, not enough circuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iets nieuws bekend? Er zou gisteren iets bekend worden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 10:20:
Is er al iets nieuws bekend? Er zou gisteren iets bekend worden toch?
toch maar inschrijven op de apple mailinglist ? :P

http://www.apple.com/ipodmini/
Afbeeldingslocatie: http://www.apple.com/ipodmini/images/index_headerfamily01062004.jpg

En lees het topic: bdu in "Nieuwe MiniPod" })

[ Voor 20% gewijzigd door blackd op 07-01-2004 10:27 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sage schreef op 06 januari 2004 @ 23:48:
Voor mensen die hem via de Apple Store in amerika, online that is, willen kopen zullen toch iets anders moeten zoeken aangezien de Apple Store niet buiten Noord-Amerika levert. Misschien is er wel een andere online dealer die het wel heeft, maar de Apple Store zelf niet iig. ;)
Hoe zit het eigenlijk met de garantie dan? Is deze ook in Nederland geldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bbbrumbrum schreef op 24 december 2003 @ 15:59:
Hiiieeee-tachi heeft ook voort 1,8" en 1" HDD's.... Used in Rio's

Het formaat moet makkelijk lukken, die HDD's zijn iets groter als een 2euri in het vierkantige. Het scherm verbruikt niet zooo veel stroom en is daarbij ook niet constant aan..

Alleen de prijs is onwaarschijnlijk... Het kán wel (Rio NItrus is ook voor $100 te krijgen, maar dat is hier 250)....
Dat zijn geen echte harddisks.
Het zijn eerder geheugenkaartjes met een schijfje erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 10:43:
[...]

Hoe zit het eigenlijk met de garantie dan? Is deze ook in Nederland geldig?
De garantie van Apple werkt wereldwijd en het maakt dus ook niet uit waar je je Apple dingen hebt gekocht.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:10
Ik heb pas een iRiver 390T (256mb) gekocht. Ik dacht van ach zoveel GB op een mp3speler heb ik toch niet nodig. Maar wat blijkt: die dingen zijn toch wel snel vol hoor :(
Bah. Dus ik ben weer aan het zoeken naar een nieuwe en vond de iPod in het echt eigenlijk veel mooier dan mijn 390T plus het feit dat ik eigenlijk die 100eur beter had kunnen doorsparen.
En toen zag ik dit topic. Ik vond de iPod op de plaatjes ook eigenlijk lelijk, maar toen ik em in het echt gezien had vond ik em tog wel :9 . Ik hoop dat dit zo ook is bij de MiniPod.
Wat betreft grootte: dat past wel in mijn broekzak, maar ik denk niet dat ik ermee ga joggen ofzo, want daar is die toch net weer te groot voor ;) en ik heb ook nog een 390T >:)
Op dit moment vind ik de iPod mooier, maar zoals gezegd kan dit in april wel weer veranderen.
Ook wacht ik de IA af. Als de prijzen lager zijn dan in de VS, dan ga ik er cker 1tje halen. Voor de IA organisatoren: jullie doen de gewone iPod er toch ook bij :? En verder veel succes! :) Helaas heb ik niet de tijd ervoor, want ik moet veel leren rond die tijd dat de MiniPod's er zijn (ben pas 15 ;) )
Ik ga dit jaar waarschijnlijk ook naar de VS en zal dan dus ook zo'n World Travel Adapter Kit moeten kopen wil ik em ook nog in de VS willen gebruiken.
Naja we zien wel. So far so good vind ik de (Min)iPod's het mooiste :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is geluidskwaliteit van een Ipod eigelijk? Zit nu te twijfelen tussen een Ipod (of andere MP3 speler) of een MD... Kosten allebei rond de 200 euri..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 10:57:
[...]

Dat zijn geen echte harddisks.
Het zijn eerder geheugenkaartjes met een schijfje erin.
tjek www.corniceco.com

Zijn gewoon 1" mini HDD's hoor. Die jij bedoeld zijn IBM/Hitachi Microdrive, maar dat zijn ook gewoon mini hotswappable HDD's. Maar ik bedoel de embedded HDD drives van Cornice en Hitachi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 12:41:
Wat is geluidskwaliteit van een Ipod eigelijk? Zit nu te twijfelen tussen een Ipod (of andere MP3 speler) of een MD... Kosten allebei rond de 200 euri..
200 euro in je dromen waarschijnlijk!

Word hier zeker 300 euro. Met eigen import ben je misschien iets goedkoper uit.
Maar:
- US --> EU conversie
+ invoerrechten (4,8%?)
+ BTW (19%)
+ Shipping (E20-E50)

Geluidskwaliteit is (als hetzelfde als de Ipod) wat minder. Geen schandalig slecht klinkend apparaat, maar hij doet het wel onder voor zijn concurrentie (Rio Nitrus, Creative Muvo², Iriver IGP100)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik koop zowieso geen audio apparaten (MD's, MP3, Discman) in NL.. Hier is weinig keus en veel te duur..

Kwaliteit minder?? Hmmmz ik denk dat ik dan bij de MD's blijf dan... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
Ik heb het hele topic zo'n beetje doorgelezen, maar als ik het goed begrijp zijn dit de verschillen t.o.v. de iPod (wat betreft hardware dus niet accessoires):
MiniPod: geen radiotuner, kleiner, kleinere hd :?
Klopt dit of is er nog meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
sinds wanneer heeft de ipod radio?

ow en als je nu een Ipod Mini besteld in de US he, hoe laad je em dan op?
De stekker die erbij zit met een stepdownconverter insteken is wat te omslachtig
en mijn oude stekker van mijn Ipod 1.0 werkt niet omdat de nieuwe ipod's zo'n dock connector hebben en geen firewire poort... maar hoe sluit je em dan aan op je pc, want er zit geen dock bij :S

die apple ipod mini site in de store mag wel es wat duidelijker worden qua wat er nu wel of niet bijzit...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

Phusebox schreef op 07 januari 2004 @ 14:44:

die apple ipod mini site in de store mag wel es wat duidelijker worden qua wat er nu wel of niet bijzit...
http://www.apple.com/ipod/specs.html is toch behoorlijk duidelijk :?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al een keer eerder vermeld in de ze topic maar ik ben van mening dat ze echt helemaal gestoord zijn bij Apple.......

De 15gb versie kost in America $300,- en hier 350,- euro

De euro / dollar verhouding is op dit moment best hoog (1,28) maar daar is echt totaal niets van te zien in de europese prijs. Die amerikanen kunnen het volgens mij gewoon niet verkroppen dat hun dollartje zo laag staat. Ik was geinteresseert in zo'n ipod maar nu dus echt niet meer RUKKERS!!! (zo dit heeft me goed gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 19:45
Phusebox schreef op 07 januari 2004 @ 14:44:
sinds wanneer heeft de ipod radio?

ow en als je nu een Ipod Mini besteld in de US he, hoe laad je em dan op?
De stekker die erbij zit met een stepdownconverter insteken is wat te omslachtig
en mijn oude stekker van mijn Ipod 1.0 werkt niet omdat de nieuwe ipod's zo'n dock connector hebben en geen firewire poort... maar hoe sluit je em dan aan op je pc, want er zit geen dock bij :S

Firewire kabel laad ook op (De 6 pins)

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 15:09:
Het is al een keer eerder vermeld in de ze topic maar ik ben van mening dat ze echt helemaal gestoord zijn bij Apple.......

importkosten, marge, belasting, etc...
De euro / dollar verhouding is op dit moment best hoog (1,28) maar daar is echt totaal niets van te zien in de europese prijs. Die amerikanen kunnen het volgens mij gewoon niet verkroppen dat hun dollartje zo laag staat.
Dit heeft niks met de amerikanen te maken, maar met de europese importeurs en verkopers, die de prijs hoog houden ook al kunnen ze (waarschijnlijk) goedkoper inkopen door de lage dollar. Neem dus de tijd om jezelf te verdiepen in zoiets voordat je dergelijke dingen concludeert.
Ik was geinteresseert in zo'n ipod maar nu dus echt niet meer RUKKERS!!! (zo dit heeft me goed gedaan)
Zo schelden op iets waarvan je niet het hele plaatje kent is niet de bedoeling, sowieso heeft niemand op GoT wat aan jouw gescheld ;) Graag even op letten dus :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PietPrecies schreef op 07 januari 2004 @ 10:06:
Nu maar hopen dat die dollar nog zwakker word........ >:)
Hoop het niet, is alleen maar slecht voor de europeese economie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 15:09:

De euro / dollar verhouding is op dit moment best hoog (1,28) maar daar is echt totaal niets van te zien in de europese prijs. Die amerikanen kunnen het volgens mij gewoon niet verkroppen dat hun dollartje zo laag staat. Ik was geinteresseert in zo'n ipod maar nu dus echt niet meer RUKKERS!!! (zo dit heeft me goed gedaan)
Lang leve de nederlandese belastingstelsel..... :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
paella schreef op 07 januari 2004 @ 15:12:
[...]

Firewire kabel laad ook op (De 6 pins)
ja maar de ipod mini, heeft zoals ik al zei, geen firewire aansluiten, maar zo'n gare dock connector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
mag je mij eens zeggen hoe ik vanuit deze site:

http://store.apple.com/1-....1.0.5.21.1.0.1.0.0.0.1.0

waar ik dus moet kijken als ik dat ding wil kopen, op de site die jij noemt terechtkom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehm je klikt op het appeltje links bovenin en vervolgens op hardware dan op ipodmini en vervolgens op tech specs. Lijkt me niet zo heel moeilijk toch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
De iPod mini laad op via FireWire of via USB2. Je krijgt allebei de kabels erbij die je nodig hebt. Even voor de duidelijkheid, het is een kabeltje van dock connector -> FireWire of USB2.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zullen de 2e generatie 10gb iPods die nu worden vervangen door de 15gb als instapmodel binnenkort niet tegen een lagere prijs op diverse plaatsen worden aangeboden?

Ik kan me zoiets herinneren dat dit ook gebeurde met de 5gb iPods bij een winkel in Amsterdam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op www.zdnet.com kun je het 'iPod gedeelte' vd presentatie trouwens bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 15:41:
ehm je klikt op het appeltje links bovenin en vervolgens op hardware dan op ipodmini en vervolgens op tech specs. Lijkt me niet zo heel moeilijk toch? :?
ik bedoel in 1 klik... en niet via die omweg,
ik bedoel ik ga naar de shop om wat te kopen en dan verwacht ik daar ook info over wat er op en aan de zooi zit die ik koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]ReemF schreef op 07 januari 2004 @ 15:14:

importkosten, marge, belasting, etc...

Dit heeft niks met de amerikanen te maken, maar met de europese importeurs en verkopers, die de prijs hoog houden ook al kunnen ze (waarschijnlijk) goedkoper inkopen door de lage dollar. Neem dus de tijd om jezelf te verdiepen in zoiets voordat je dergelijke dingen concludeert.

Daar heb je gelijk in maar het zit me nog steeds dwars. Jouw verhaal over die importeus en verkopers in Europa die de prijs hoog houden vind ik vreemd. Als dit het geval is (kan best kloppen trouwens) benadelen deze verkopers Apple toch enorm...
Ik weet zeker dat er een hoop mensen zijn die deze iPod niet kopen omdat hij te duur is....... Niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
IK heb net ook ff op zdnet gekeken.
Jammer dat ze alleen verzenden in de VS.
Als ik er 1 had in februari jongen: allemaal jaloerse blikken >:)
Naja, nog 3 maanden w88... :Y)
Hoe zit het nou met die batterij: is dit er nog steeds 1 die na 2 jaar ofzo aan vervanging toe is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via Ebay bieden ze de iPod mini al aan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
MyNameIs schreef op 07 januari 2004 @ 17:27:
IK heb net ook ff op zdnet gekeken.
Jammer dat ze alleen verzenden in de VS.
Als ik er 1 had in februari jongen: allemaal jaloerse blikken >:)
Naja, nog 3 maanden w88... :Y)
Hoe zit het nou met die batterij: is dit er nog steeds 1 die na 2 jaar ofzo aan vervanging toe is :?
3 maanden wachten? Er zijn al twee concurrenten beschikbaard (Rio Nitrus / Creative Muvo²) waarvan de Rio de Ipod makkelijk verslaat! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou het niet kunnen zijn dat ze via de iPod mini iedereen weer Pod geil hebben gemaakt, en iedereen denkt, hmz die 15gb is helemaal niet zoveel duurder als je zo kijkt, dus kopen we misschien wel die ( apple 15gb overschot?)
Ik dacht dat de bedoeling was dat de mini zoon lekker goedkoop dingetje werd voor de mensen die niet superveel geld overhadden en toch aan 4gb genoeg hadden.. blijkbaar niet dus
vin het trouwens zeer ruk dat er geen FM tuner ingebouwd zit zeg, jammer.
was misschien leuker geweest als ze wat meer tijd aan de vorm hadden gesteed ipv die kleurtjes. jammer dat de standaard ivoorkleur er niet bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog mensen geinterseerd voor een inkoopactie ?
Misschien een goed plan als we er een opzetten op laupro ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op 07 januari 2004 @ 16:20:
[...]

ik bedoel in 1 klik... en niet via die omweg,
ik bedoel ik ga naar de shop om wat te kopen en dan verwacht ik daar ook info over wat er op en aan de zooi zit die ik koop
Tja de website is zo ontworpen dat je eerst naar het product gaat kijken. Vervolgens bekijk je de specificaties en dan kan je naar de shop om te kopen.

Ach ja ik vind m wel geil en heb wel interesse voor een inkoopactie. Maar dan wil ik wel van tevoren de prijs weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik vind het wel een geinig dingetje :) Als ik niet al een 15 gig ipod met dock zou hebben, zou het serieus twijfelen worden :)

De prijs is goed denk ik, het blijft toch een apple, en een apparaatje minder dan 200 euro zou niet in de normale lijn van apple liggen.

Ik vind hem trouwens niet bijzonder mooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 18:47:
wat wordt de prijs dan ongeveer?
wanneer zullen we hem dan op zn vroegst binnen krijgen?
kunnen accecoires mee worden besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Hmm ik zou zo'n mini ipod pas overwegen vanaf 250 euro of minder...nu is de verleiding om het 3 dubbele te kopen voor 1/6 meer gewoon té groot...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 18:47:
wat wordt de prijs dan ongeveer?
wanneer zullen we hem dan op zn vroegst binnen krijgen?
kunnen accecoires mee worden besteld?
deze vragen wilde ik ook stellen :P
en: kunnen we ook nog de gewone iPod bestellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ja inderdaad, Apple zou er goed aan doen om hem nóg goedkoper te maken (laten we zeggen $150), ik weet zeker dat het ding goed verkoopt. Maak hem ook nog wit en je hebt helemaal een knaller. Want veel mensen (zoals ik) willen graag een iPod maar vinden hem veel te duur... Voor $150 = ongeveer €119 (!) zou ik er zeker over nadenken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Voor 119 had ik em gekocht....

Das goedkoper dan menig 256mb flashspelertje!

En waar apple ook niet aan denkt, is dat veel BreeZah mensen nu een flash mp3 speler hebben. Stel dat ze zo'n coole roze iPod konden kopen...maar voor 300? en het uitgaan en de dure kleding dan? Als ie nou eens 119 kostte....

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maak er gelijk 10 euro van dan heeft iedereen er 1.

Ik betwijfel dat ze die dingen voor 150 dollar kunnen verkopen zonder vet verlies te lijden.

Even niet vergeten dat 250 dollar een heel stuk minder is voor een gemiddelde amerikaan dan het omrekenen naar een gemiddelde europeaan of nederlander.
Dus voor hier is het wel prijzig maar misschien de perfecte prijs voor een amerikaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

da_rippah schreef op 07 januari 2004 @ 21:05:
Ja inderdaad, Apple zou er goed aan doen om hem nóg goedkoper te maken (laten we zeggen $150), ik weet zeker dat het ding goed verkoopt. Maak hem ook nog wit en je hebt helemaal een knaller. Want veel mensen (zoals ik) willen graag een iPod maar vinden hem veel te duur... Voor $150 = ongeveer €119 (!) zou ik er zeker over nadenken :9
119 euro zal ie nooit worden. Heeft met invoerbelastingen en algemene belastingen in Nederland te maken. Alle electronica in Europa is hoe dan ook gewoon al duurder. Hij zal in zo'n geval zeker niet voor onder de 150euro weg gaan in dat geval. Maar zeker eerder 200 euro kosten. (nog niet duur voor 4gb in vergelijking met flash).

Voor al die mensen die om een IA zitten te zeuren/vragen. Alle vragen die worden gesteld slaan nergens op. Ten eerste alleen al omdat er zich nog niemand als organisator heeft opgesteld. Dat lijkt me wel het belangrijkste argument.

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ehm als niemand om een IA vraagt zal zich ook geen organisator aanbieden....

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
vehpol schreef op 07 januari 2004 @ 21:23:
[...]
Voor al die mensen die om een IA zitten te zeuren/vragen. Alle vragen die worden gesteld slaan nergens op. Ten eerste alleen al omdat er zich nog niemand als organisator heeft opgesteld. Dat lijkt me wel het belangrijkste argument.
Sorry hoor :/

Nou ff wat anders: wat vind je een goeie prijs voor een MiniPod? Ik denk dat 200/225eur wel redelijk is voor 4GB. En dan 300eur voor een iPod van 15GB, maar dan wel met dock enzo. De mensen die liever iets kleins hebben die krijgen 4GB voor een mooie prijs en de mensen waarbij grootte niet zoveel uitmaakt, nemen de 15GB. Mooie oplossing toch? :9~ En opeens heb je het: je wordt directeur van Apple :>
Jammer dat ze de 5GB niet meer maken, want ik vind het design van de gewone iPod eigenlijk veel mooier. Ze hebben dit vast gedaan omdat niemand dan meer de MiniPod koopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ik zou evt. wel een inkoopactie willen organiseren

heb al 2 iskin inkoopacties gedaan hier... nu mag het niet meer op GoT dat weet ik...

250$ = 196 euro
met btw en verzendkosten erbij denk ik dat rond de 250 euro een reeele prijs zou moeten kunnen zijn

btw. wat is er zo geweldig aan die Rio Nitrus? ik heb em net gezien en vind het maar een kloemel

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 07-01-2004 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
hoe zit het met de garantie als je em haalt in de VS: kan je em dan gewoon in NL laten maken of moet hij dan naar de VS :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
en hoe zit het met laden als je hem uit de VS haalt, zit er een adapter bij, kan het alleen met firewire/usb, is de adapter om te vormen naar 230V

ken iemand die zeer binnenkort bezoekje aan de VS gaat brengen, 1 Ipod zonder invoerrechten moet kunnen, je mag kostenloos voor €250.00 invoeren geloof ik. anders verpakking opsturen met de post en ipod in de bagage, alsof je dat ding al jaren had....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op 07 januari 2004 @ 23:47:
en hoe zit het met laden als je hem uit de VS haalt, zit er een adapter bij, kan het alleen met firewire/usb, is de adapter om te vormen naar 230V

ken iemand die zeer binnenkort bezoekje aan de VS gaat brengen, 1 Ipod zonder invoerrechten moet kunnen, je mag kostenloos voor €250.00 invoeren geloof ik. anders verpakking opsturen met de post en ipod in de bagage, alsof je dat ding al jaren had....
Nou ik denk als ze die minipod zien dat je net toevallig die ene ambtenaar hebt die ook weet dat dat ding pas in April hier is.

Maar even een vraag voor ervaren vliegmensen, kontroleren ze ook je zakken als je terug over de grens komt?
Nog een lompere vraag, zit er in een vliegtuig eigenlijk niet bij elke stoel een stekkerdoos ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietPrecies
  • Laatst online: 15-04 15:43
Als uit het buitenland komt per vliegtuig heb je de keuze om iets aan te geven. Aangezien je dit "niet" hebt, loop je gewoon rustig door...............
Mocht je alsnog de pech hebben dat je ze toch willen controleren, als je ervoor zorgt dat je je Ipod niet in nieuwverpakking hebt zitten kunnen ze je niets maken..............

Plus wanneer je je ipod in je handbagage/of broekzak dan krijg je al helemaal geen problemen............

Wanneer je er 25 ofzo in je koffer hebt zitten kunnen ze weleens moeilijk gaan doen............:P

Dus kortom er gewoon voor zorgen dat je net doet of je lekker een muziekje aan het luisteren bent en fluitend langs de douane lopen........(wel zwaaien, gedag zeggen en niet zweten!)

[ Voor 43% gewijzigd door PietPrecies op 08-01-2004 13:38 ]

Too many freaks, not enough circuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ik de enige met het vage gevoel dat dit niet gaat lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
echt geen probleem hoor, je moet de verpakking met de post opsturen naar je thuis, stekker enzo niet die had je immers nodig op vakantie...

dan neem je je ipod gewoon mee in je handbagege, en niemand die daar moeilijk over zal doen

als ze dat wel doen zeg je gewoon dat een familielid of vriend pas ook in de VS is geweest en voor jou zo'n Ipod heeft meegenomen als cadeau..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
het meenemen gaat dus helemaal goedkomen! maar hoe zit het met opladen als je eenmaal in NL bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opladen moet simpel gaan, even aangenomen dat deze net als andere ipods 110-220v aankan.
Heb je dus alleen een verloopstekker nodig voor amerikaans->nederlandse stekker.
Maar waar je die haalt in Nederland?
Ik heb ze wel bij mijn lavalampen bijgekregen :)
Kunt hem waarschijnlijk ook aan je computer hangen en opladen, dat zei die apple gast toch dat usb2 nu ook oplaadt..

Ben benieuwt wat ze zeggen als je een cadeau ontvangen hebt, misschien of je een bewijsje hebt dat er toen belasting betaald is en kun je alsnog schokken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opsturen naar thuis lijkt niet niet zo slim..wat nou als ze het pakje gaan checken, kan toch beter de verpakking uit elkaar halen (is gewoon kartonnen doosje lijkt me) en opvouwen in je koffer? jullie praten er over alsof je een kilo drugs gaat meesmokkelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
alleen garantiebewijs en manual in envelop opsturen, gaan ze echt niet openmaken hoor, doosje kan gewoon weg, ipod met lader in je bagage, had je al voordat je wegging, hoef je echt geen bewijs van te leveren, je kunt je broek/trui/sokken/koffer en ga zo maar door ook best daar gekocht hebben, vragen ze ook geen bewijs van hoor
Heb al keer gehad dat ik langs de ''nothing to declare'' balie liep, toen vroegen ze of ik voor meer dan €275 had gekocht, dat was niet het geval (beweerde ik) en ik mocht doorlopen, volgens mij mag je ook best 1 ipod kopen zonder gezeur, stuk of 5 gaat ander verhaal worden. Niet te moelijk over doen, boekjes in je koffer of opsturen, Ipod in je handbagage, gaat sowieso goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:19
laat maar, verkeerde topic :(

[ Voor 89% gewijzigd door Blue-Bird op 08-01-2004 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 09:18

w0w

Ik heb even een vraagje over de harddisk in een Ipod. Is het mogelijk om daar een andere in te zetten? Is het een standaard maat (bv laptop HD's?) die in de pricewatch staat?
Ik kan namelijk goedkoop een Ipod kopen waarvan de HD kapot is...
1 tip; niet kopen!
Wij (en daar bedoel ik mensen bij die niet bij Apple werken) kunnen zelf neit zomaar een hd vervangen in een Ipod, hij heeft volgens mij een andere interface (geen ide/s-ata). Alleen Apple kan dit volgens mij. Niet kopen dus

[ Voor 7% gewijzigd door w0w op 08-01-2004 17:29 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.