[Ervaringen] Asus S5200 (notebook)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:04

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

dat programma kan je goed gebruiken, maar ik kan het niet echt vertellen omdat het downloaden van items lang duurt. maar default, zonder instellingen te wijzigen kan je zo'n 30 frames halen bij max-powersaving..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberArt
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2011

CyberArt

løde

pjottum schreef op 30 september 2004 @ 21:02:
dat programma kan je goed gebruiken, maar ik kan het niet echt vertellen omdat het downloaden van items lang duurt. maar default, zonder instellingen te wijzigen kan je zo'n 30 frames halen bij max-powersaving..
ja, de eerste keer downloaden duurt best lang ja :)
maar goed, erg bedankt voor het testen! en 30 frames is wel goed te doen :)

hoeveel ram heb jij? en hd snelheid? en proc?

hopende hiermee een post te hebben gemaakt, teken ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

512mb, 1,6Ghz, 5400rpm, maar hij liep op 600 toen ik die test deed :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberArt
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2011

CyberArt

løde

pjottum schreef op 01 oktober 2004 @ 21:22:
512mb, 1,6Ghz, 5400rpm, maar hij liep op 600 toen ik die test deed :)
ok, dat klinkt best goed dan, zo'n config heb ik ook wel in gedachte. mooi, dankjewel!

(hoe duur was die van jou btw? en waar heb je m gehaald?)

hopende hiermee een post te hebben gemaakt, teken ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb er nu ook een, met dezelfde specs als hierboven, maar hoe kan ik het aantal gebruikte shared video MB's verhogen?
Kan niks in de bios vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

De computer zal zelf het aantal mb's wat ie gebruikt voor video mem verhogen indien noodzakelijk. Je kan zelf uitrekenen hoeveel je nodig hebt voor 1024*768 met 24bit kleuren....

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knny schreef op 24 september 2004 @ 21:46:
ff 1 vraag.. de laptopper bied pixelgarantie he. das dat je echt een apparaat met 0 dode pixels krijgt. gebeurt t vaak zo'n irritante pixel? maar weet t dus nog niet zeker over pixelgarantie
En zaten er dode pixels op je scherm? ;)

Ik ben zeer benieuwd naar deze laptop. Is het mogelijk om de 72WHr. batterij pack te bestellen voor de M5200N of de S versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb een tijdje moeten wachten omdat de mijne - degene die op voorraad was - één of meer dode pixels had. Zo zei men. (maak hiervan wat je wil...).
De laptop die ik nu heb heeft geen dode pixels en werkt uitstekend. De laatste drivers van Dell voor de intel 2100 wlan-kaart zijn wel een aanrader; sindsdien werkt ook dit onderdeel als een trein. Dit is meteen het nadeel, Asus houdt zijn drivers niet heel goed bij.

De batterij die je bedoeld zou je hier http://www.allteq.com.au/asus/manuf_asus_accessories.html kunnen bestellen; maar er zijn vast nog wel andere sites. (australische dollars zijn trouwens ongeveer 61 eurocent waard..)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt, dat is dus z'on 140 euro voor een 74 Whr battery pack? Dat ding is waarschijnlijk groot en zwaar, maar je kan er 8 uur mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe ik hier een post kan wijzigen...vandaar deze follow-up.

Ik zie bij de-laptopper.nl de S5200N met Intel Celeron M 1.3Ghz processor, zie http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2926

Het is veel voordeliger qua prijs vergeleken met de Pentium M processor, maar zijn er grote technische verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

De celery-m loopt constant op zijn max snelheid (=1300mhz) terwijl een pentium-m speedstep heeft en dus terug kan schakelen als de snelheid niet nodig is. Dan gaat je accu dus langer mee en wordt het apparaat minder warm. Geloof ik.

Je kan het ook even bij Ome Tom nalezen: http://www.tomshardware.com/mobile/20040309/

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te denken over de aanschaf van een s5n. Wat ik me afvraag is: wat is het verschil tussen de s5200n en de s5600m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die hem nu in bestelling heeft staan bij de-laptopper en me kan vertellen hoe lang hij al wacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
vraagje :P wat is dat externe kastje van asus? de dvd speler ofsow? maar bij die onderste pics zie ik wel een dvdspeler of rewrtier er in zitten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@Sauron:
De M5 heeft een interne lezer/schrijver.
De S5 heeft een externe lezer/schrijver.
offtopic:
Ik zou verwachten van iemand met >5000 posts dat die in staat is tekst rondom plaatjes te lezen.

@Boris120: De laptopper heet al 4 maanden laptobber in mijn signature, ten aanzien van de levering. Ik zou zeggen: bel ze eens.

@Gneisbaard: er zijn 2 modellen, zie 3 regels hierboven. De s5600m bestaat niet, of ze zijn hem hier vergeten neer te zetten.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp zit ja al 4 maanden te wachten? Ook lekker dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

neeee!!!
ik zat een maandje in de bestelling, dus het viel mee. Daarna heb ik mijn sig zo gezet. Vanwege het tobben. verder was de levering wel top, was alles compleet en aanwezig, doet het apparaat het fantastisch en overall was de service gewoon goed. Alleen was het erg stil over de levering en moest ik daar zelf contact over opnemen.

[ Voor 7% gewijzigd door pjottum op 18-10-2004 14:25 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me meer vertellen over de grafische prestaties van dit apparaat? ik denk er serieus over om hem te kopen, maar hij moet toch wel aan mijn basic necessities voldoen.
De volgende programma's wil ik er in iedergeval fatsoenlijk op kunnen draaien:
Photoshop(zal het vast wel doen, denk ik eik) en 3dsmax.
en als het kan gta vice city.
iemand ervaring met een van deze programma's op de s5n?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pjottum schreef op 18 oktober 2004 @ 14:25:
neeee!!!
ik zat een maandje in de bestelling, dus het viel mee. Daarna heb ik mijn sig zo gezet. Vanwege het tobben. verder was de levering wel top, was alles compleet en aanwezig, doet het apparaat het fantastisch en overall was de service gewoon goed. Alleen was het erg stil over de levering en moest ik daar zelf contact over opnemen.
Ah ok dan. Kreeg jij er ook een usb stick bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
pjottum schreef op 18 oktober 2004 @ 14:07:
@Sauron:
De M5 heeft een interne lezer/schrijver.
De S5 heeft een externe lezer/schrijver.
offtopic:
Ik zou verwachten van iemand met >5000 posts dat die in staat is tekst rondom plaatjes te lezen.

@Boris120: De laptopper heet al 4 maanden laptobber in mijn signature, ten aanzien van de levering. Ik zou zeggen: bel ze eens.

@Gneisbaard: er zijn 2 modellen, zie 3 regels hierboven. De s5600m bestaat niet, of ze zijn hem hier vergeten neer te zetten.
ik scrollde er zo ffies tussen door was ff benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 15:00:
Kan iemand me meer vertellen over de grafische prestaties van dit apparaat? ik denk er serieus over om hem te kopen, maar hij moet toch wel aan mijn basic necessities voldoen.
De volgende programma's wil ik er in iedergeval fatsoenlijk op kunnen draaien:
Photoshop(zal het vast wel doen, denk ik eik) en 3dsmax.
en als het kan gta vice city.
iemand ervaring met een van deze programma's op de s5n?
De ik heb hier wel eens gelezen: de interne kaart van de centrino chipset presteert als een gf2mx, ongeveer.

daar kan op photoshoppen, maar ik zou dan wel een externe monitor aansluiten, evenals een extern kb & muis/tablet. Dit geldt ook voor 3dsmax, ik weet niet of dat zwaar op je kaart leunt/kan leunen. Mocht je hier serieus mee bezig willen kan je denk ik beter een wat lomper systeem aanschaffen met een groter beeldscherm etc.

@Boris120: Ja. En een tweede accu. En een tas. En nog eentje. En dat had je allemaal op de foto's kunnen zien die ik 4 maanden geleden gepost heb :/

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog 1 vraagje
Die 2e accu, is dat alleen bij de laptopper of is dat overal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:00
volgens mij bij iedereen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
misschien dat sommige firma's ze uit de doos halen en los verkopen.
ik heb het idee dat asus er twee standaard bij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nog een derde model met een Celeron M, zie mijn vorige post. Het is veel goedkoper vergeleken met de Centrino's...wat denken jullie daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:39
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 17:53:
Er is nog een derde model met een Celeron M, zie mijn vorige post. Het is veel goedkoper vergeleken met de Centrino's...wat denken jullie daarvan?
Probeer eens te zoeken met google :)
Given that it uses a relatively slow 1.2GHz Celeron M processor with half the Level 2 cache of its Pentium M cousins (512KB versus 1MB), we weren't expecting great performance from the Latitude D505 – especially as 512MB rather than 256MB of RAM (as fitted on our review sample) is now the norm for business notebooks. A MobileMark 2002 score of 115 certainly isn't anything to shout about – it lags behind every Pentium M system we've tested. However, as long as you restrict yourself to mainstream business applications, you shouldn't have any problem being productive with this system.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:59
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 16:12:
Nog 1 vraagje
Die 2e accu, is dat alleen bij de laptopper of is dat overal?
ik heb toevallig een defecte 2e accu (de kleine) en heb contact gehad met asus en die vonden het ook vreemd dat ik er 2 accu's bij had ;) ze wilden namelijk mijn gehele laptop terug die ik net pas 2 dgn had maar dat was dus nu niet nodig. allen de batterij werd opgestuurd

oh en. heb em bij de laptopper weg idd 8)

[ Voor 6% gewijzigd door knny op 18-10-2004 21:16 ]

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

er was eerder iemand met een kapotte accu, die heeft de kleine opgestuurd en een grote teruggehad. die grote heeft ie vervolgens weer geruild. Zoek ff in het topic.

De celeron-m is gewoon goedkoper, want een budget-cpu. Daarom is de laptop goedkoper. Of je dit wilt is iets wat je denk ik het beste zelf kan beslissen. De voor en nadelen staan zoals al gezegd bij Ome Tom in de link die ik eerder gaf.

De s5600 en de m5600 bestaan _wel_, dit zijn de dothan modellen (dus pentium-m met 2mb, iets minder zuinig en iets sneller, zoek hiervoor testen via de fp).

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramtl
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05-2013

bramtl

Mr. Sysbeh

Beste mede tweakers!

Ik heb nu al een hele tijd de asus s5200 N en ik heb er erg veel plezier van.
Nu mijn vraag. Ik kan om een of andere reden mijn cdrom niet meer lezen. Ik kan hem wel benaderen maar ondanks dat er een cdrom in zit geeft hij geen inhoud. Hoe kan dit? Hebben andere mensen dit al eens megemaakt?
Vriendelijke groet!

Wat is dat voor wouse sjit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 16:12
Misschien schoonmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Ik heb nu al een aantal maanden mijn s5200 Alleen heb ik sindskort het probleem dat ik geen OSD (on screen display) meer heb. Dit is erg lastig met volumen ed.

Ik heb powergear 4 al opnieuw geinstalleerd, maar heb het idee dat het ergens anders zit. Iemand een aanwijzing?

edit:

Ik heb al een oplossing gevonden, de ATK100 drivers opnieuw installeren helpt.

[ Voor 15% gewijzigd door Pindkaas op 20-10-2004 17:35 ]

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de s5200n is net besteld bij de laptopper, in de simpelste versie....

de levertijd, zeggen ze is 3 tot 5 werkdagen... eens kijken of ze dat waar kunnen maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 11:26:
de s5200n is net besteld bij de laptopper, in de simpelste versie....

de levertijd, zeggen ze is 3 tot 5 werkdagen... eens kijken of ze dat waar kunnen maken..
De Celeron M versie? Laat ons aub weten hoe je ervaring is met zowel de-laptopper.nl en je laptop.

Een vraagje over deze laptop: is het mogelijk om 2 batterijen tegelijk aan te sluiten voor een langere batterijduur, wat wel kan bij de Dell X300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 12:18:
[...]

De Celeron M versie? Laat ons aub weten hoe je ervaring is met zowel de-laptopper.nl en je laptop.

Een vraagje over deze laptop: is het mogelijk om 2 batterijen tegelijk aan te sluiten voor een langere batterijduur, wat wel kan bij de Dell X300.
nee kan niet. je moet echt de ene loshalen om de andere te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, bedankt. Een ander vraagje: levert Asus standaard Windows en andere software? Ik zie namelijk dat bij de-laptopper.nl het mogelijk is zonder OS te bestellen...maar ik vraag me af waar ze al die software laten die bijgeleverd worden?

Ik vind het zeer vreemd hoe je bij de-laptopper.nl de Asus S5200 kan aanpassen, zoals een andere CPU of andere harde schijf. Je kan alleen maar upgraden, dus de oude (en mindere) hardware die bijgeleverd wordt kunnen ze dan toch eigenlijk niet kwijt? Ga je dan niet op den duur failliet?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

1. Er staat standaard wel een windows op, maar als je hem niet besteld, krijg je hem niet. (format c: desnoods...)
2. Wat ze eruit halen, wordt niet geleverd.
3. Asus zet gewoon heel veel modellen in elkaar en ze (de leveranciers) bestellen gewoon wat jij besteld, bij Asus. Schijven etc raken ze vast wel kwijt, waarom zou jij je druk maken om het business model van je leverancier?? Asus is niet ineens failliet en bij via het web bestelde produkten ben je toch vaak al aangewezen op de fabrikant kwa garantie.
4. SpaRood: wanneer ga je nou eens bestellen?! :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pjottum schreef op 25 oktober 2004 @ 17:12:
1. Er staat standaard wel een windows op, maar als je hem niet besteld, krijg je hem niet. (format c: desnoods...)
2. Wat ze eruit halen, wordt niet geleverd.
3. Asus zet gewoon heel veel modellen in elkaar en ze (de leveranciers) bestellen gewoon wat jij besteld, bij Asus. Schijven etc raken ze vast wel kwijt, waarom zou jij je druk maken om het business model van je leverancier?? Asus is niet ineens failliet en bij via het web bestelde produkten ben je toch vaak al aangewezen op de fabrikant kwa garantie.
4. SpaRood: wanneer ga je nou eens bestellen?! :)
Bedankt voor je antwoorden. Ik was gewoon nieuwsgierig naar hoe zulke sites zaken doen, vanwege de betrouwbaarheid. Het lijkt mij niet logisch om format c: te doen en dan nog €25 eraf. Of een langzamere 4200 RPM harde schijf eruit te halen. Je zit dan opgezadelt met een hoop Windows licenties en relatief trage harde schijven...Maar goed.

Antwoord op vraag 4:
Ik kan het geld maar 1 keer uitgeven en ik wil alle opties goed onderzoeken. Ik ben maar een arme student. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
windows staat wel geinstalleerd maar de licensie zit er standaard niet bij. dus je kan gewoon losse licensies bij een laptop verkopen. koopt de klant geen licensie
-> geen sticker op de onderkant en geen cd meegelevert, en blijft het pakketje mooi liggen voor een evt volgende klant die wel windows meegeleverd wil hebben.

voor mij was dit ideaal omdat ik win2k wilde een geen xp.

en ik denk dat de-laptopper van asus barebone s5200's koopt. zo stonden ze namelijk ook op de bon. En dan de hdd, proc, wifi e.d los erbij. zo kunnen ze gewoon de dingen die ze configureerbaar hebben los inkopen.

[ Voor 23% gewijzigd door wibblemoo op 25-10-2004 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ook graag een M5 laptop kopen. Maar nu weet ik dat er ook witte versies van zijn (M5 Ne ) Maar ik kan ze nergens vinden :S
Weet iemand of ze ook in nederland worden verkocht??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 17:03:
Ik wil ook graag een M5 laptop kopen. Maar nu weet ik dat er ook witte versies van zijn (M5 Ne ) Maar ik kan ze nergens vinden :S
Weet iemand of ze ook in nederland worden verkocht??
Ik ben hem nog nergens tegengekomen, maar zelf sta ik op het punt om een witte s5n te kopen. Althans, ik hoop dat hijh ook echt wit is, op het plaatje wel en volgens de webshophouder zegt de leverancier dat hij meer richting grijs is.
T enige wat me nu nog weerhoud is het geheugen. Er zit maar 256 in, en uSO-DIMM is onmogelijk te vinden in nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kon je het geheugen wel bij de laptopper fixen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

uso dimm heb ik een tijdje geleden al wat over geschreven in deze draad. Je kan het gewoon bestellen via www.interngeheugen.com of andere sites als www.geheugen.com. Interngeheugen was destijds het goedkoopste. (http://www.interngeheugen...submit.y=14&submit=Search)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 07:28:
[...]

Ik ben hem nog nergens tegengekomen, maar zelf sta ik op het punt om een witte s5n te kopen. Althans, ik hoop dat hijh ook echt wit is, op het plaatje wel en volgens de webshophouder zegt de leverancier dat hij meer richting grijs is.
T enige wat me nu nog weerhoud is het geheugen. Er zit maar 256 in, en uSO-DIMM is onmogelijk te vinden in nl.
Waar haal je die dan?? (het moet dan een S5Ne wezen dacht ik)
Want dan wil ik hem daar ook wel halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 13:06:
[...]

Waar haal je die dan?? (het moet dan een S5Ne wezen dacht ik)
Want dan wil ik hem daar ook wel halen..
Ik wou hem gaan kopen bij natural it, maar ze hebben hem uit het assortiment genomen totdat hij weer op voorraad is bij de leverancier. Hij zou me zo spoedig mogelijk mailen hoelang dat zou gaan duren.
Het is trouwens geen s5ne, maar deze(als het goed is):
http://usa.asus.com/produ...5200n/s5200n_overview.HTM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 20:22:
[...]

Ik wou hem gaan kopen bij natural it, maar ze hebben hem uit het assortiment genomen totdat hij weer op voorraad is bij de leverancier. Hij zou me zo spoedig mogelijk mailen hoelang dat zou gaan duren.
En dat moet dan echt de witte zijn?? Hebben ze ook een website??
Nu ik weet dat ik deze laptop wil, wil ik zo graag de witte.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 00:03:
[...]

En dat moet dan echt de witte zijn?? Hebben ze ook een website??
Nu ik weet dat ik deze laptop wil, wil ik zo graag de witte.. :S
Nouja ik vond het nog niet helemaal duidelijk dat het echt de witte was want hij mailde dat de leverancier had gezegd dat het richting grijs was, maar toen ik hem die link stuurde naar die witte s5n op de amerikaanse asus site zij hij dat dat hem was.
Maar goed, hij heeft hem dus blijkbaar nooit gezien, dus ik ga hem gewoon bestellen als hij weer op voorraad is, en dan afwachten of hij ook wit is.
de website van die winkel is http://www.naturalit.biz/ maar daar staat hij nu niet meer op.

Verwijderd

Ik heb hem inmiddels binnen, en hij is (helaas) niet wit.
wel een erg mooi dingetje en ik heb er geen spijt van... (gelukkig) geen dode pixels en 2 accu's erbij gekregen ook.. tis dus niet alleen de laptopper die dat doet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 18:44:
Ik heb hem inmiddels binnen, en hij is (helaas) niet wit.
wel een erg mooi dingetje en ik heb er geen spijt van... (gelukkig) geen dode pixels en 2 accu's erbij gekregen ook.. tis dus niet alleen de laptopper die dat doet.
Waar en voor hoeveel heb jij hem gekocht? :P

ps: de Asus s5200-NE is wit en voor mensen die hun laptop zien als kunstobject denk ik. ;). Ik heb hem gezien op Amerikaanse sites voor z'on USD 1600. Het is NOG lichter, maar presteert wel minder dan de normale en is natuurlijk VEEL duurder.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 18:55 ]

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ja, de ne is uitgerust met een ULV, zoals in de X40 van ibm.
De pentium-m draait bij mij meestal op 600Mhz, lekker zuinig :)

gneisbaard: gefeliciteerd. Goeie keuze ;-)

Heel wat anders:
Ik heb in de powersavings mijn monitor op 13% brightness gezet. Doet een wonder met je accu.. :)

[ Voor 26% gewijzigd door pjottum op 11-11-2004 19:07 . Reden: accu ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen ik heb meteen even een vraagje.
Moet ik nog drivers installeren voor de externe cdrom ofzo?
want hij zegt wel dat er iets is aangekoppeld maar hij geeft in deze computer niet aan dat er een externe drive is aangesloten.
Of moet ik iets in de bios instellen?

edit:
Laat maar, hij doet het al na een restart

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9 cell Asus S/m5200-N batterij is voor €154,- te koop bij PCsnel.nl. Ik denk dat je met deze batterij dus wel 8 uur onafgebroken kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

heeft iemand een pic van de 9cell batterij? of serie nummer ofzo? of meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die stickers, kun je die er gewoon vanaf halen zonder dat dat gevolgen heeft voor garantie enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:37
Welke stickers?

Zolang het geen stickers met serienummers etc. zijn lijkt het me geen enkel probleem, heb zelf ook alle stickers op de bovenkant eraf gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topic is een beetje weggezakt, maar het lijkt erop dat de Asus S5N (dus de normale versie) nu ook wit is. Zie de Amerikaanse site van Asus: http://usa.asus.com/produ...5200n/s5200n_overview.htm

Afbeeldingslocatie: http://usa.asus.com/products/notebook/s5series/s5200n/s5n_enlarge1.jpg

Ik vraag me af wanneer deze verandering ook wordt doorgevoerd in de rest van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 14:51

KrL

Foto foto..

Wow, erg mooi :9~ 'Helaas' heb ik al de normale.. Hoewel, helaas.. Nog steeds erg blij mee ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 14:48
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:27:
Topic is een beetje weggezakt, maar het lijkt erop dat de Asus S5N (dus de normale versie) nu ook wit is. Zie de Amerikaanse site van Asus: http://usa.asus.com/produ...5200n/s5200n_overview.htm

[afbeelding]

Ik vraag me af wanneer deze verandering ook wordt doorgevoerd in de rest van de wereld.
Ik vond juist het nadeel van een iBook dat ie zo opzichtelijk is in het wit. Ik vind 'm zwart mooier, lekker donker en klein: onopvallend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher
KrL schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:41:
Wow, erg mooi :9~ 'Helaas' heb ik al de normale.. Hoewel, helaas.. Nog steeds erg blij mee ! :)
Dan heb ik even een vraagje aan jou en andere Asus M/S5200N gebruikers. Ik heb een Centrino 1.6 ghz M5200N en de koeler van mijn processor staat eigenlijk altijd flink te loeien. Als ik foto's of muziek ga bewerken, gaat de temp van de processor al snel richting 85-95 graden. Na langere tijd haalt hij zelfs 100 graden (!), waarna de processor zichzelf terugklokt naar 900 mhz. Dit lijkt me geen normale situatie, dus in hoeverre hebben jullie hier ook last van?

Oeps, ik zie nu pas dat dit een oud topic is :s Stond nog tussen mn bookmarks...

[ Voor 8% gewijzigd door schumacher op 01-02-2005 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

totaal geen last van! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumacher schreef op Tuesday 01 February 2005 @ 15:24:
[...]

Dan heb ik even een vraagje aan jou en andere Asus M/S5200N gebruikers. Ik heb een Centrino 1.6 ghz M5200N en de koeler van mijn processor staat eigenlijk altijd flink te loeien. Als ik foto's of muziek ga bewerken, gaat de temp van de processor al snel richting 85-95 graden. Na langere tijd haalt hij zelfs 100 graden (!), waarna de processor zichzelf terugklokt naar 900 mhz. Dit lijkt me geen normale situatie, dus in hoeverre hebben jullie hier ook last van?

Oeps, ik zie nu pas dat dit een oud topic is :s Stond nog tussen mn bookmarks...
een keer schoonmaken?
Was bij mij het verschil tussen in de beveiliging gaan (treshold-T staat op 90 gr C...) en T<50 gr C.
PS: Word erbij aan was vaak killing, heel typisch, de vervuiling was de hoofdoorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 10:05:
[...]

een keer schoonmaken?
Was bij mij het verschil tussen in de beveiliging gaan (treshold-T staat op 90 gr C...) en T<50 gr C.
PS: Word erbij aan was vaak killing, heel typisch, de vervuiling was de hoofdoorzaak.
Het zou super zijn als het te verhelpen is! Wat heb je precies allemaal schoongemaakt? Ik heb de afdekkingen aan de onderkant al wel eens los gehad, maar verder kom je eigenlijk niet. Ik snap dus wel waar alle onderdelen zitten, maar hoe ver ben jij gegaan met het openschroeven van de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de L3800C is redelijk toegangelijk zonder helemaal open te maken.
Vanuit buitenaf de fan doorgeblazen (mond, niet spugen....).
Deksel boven de CPU eraf, koeler en CPU eraf. Beiden schoongemaakt en weer teruggezet met een dun laagje schone pasta. Daarna was ie weer stabiel (en lagere T....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
L3800C? Dit topic gaat over de S5200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schoonmaak tips gelden vaak ook voor andere types.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 09:34:
de L3800C is redelijk toegangelijk zonder helemaal open te maken.
Vanuit buitenaf de fan doorgeblazen (mond, niet spugen....).
Deksel boven de CPU eraf, koeler en CPU eraf. Beiden schoongemaakt en weer teruggezet met een dun laagje schone pasta. Daarna was ie weer stabiel (en lagere T....).
Ok, maar op de schroeven van de koeler zit zo'n warranty void if removed stickertje, dus ik ga dat dan zelf niet doen. Dan mag de laptopper het voor me op gaan lossen, dit is in ieder geval niet normaal lijkt me. Of letten ze bij reparaties nooit op die stickertjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumacher schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 12:25:
[...]
... Of letten ze bij reparaties nooit op die stickertjes?
Wat denk je zelf... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher
Daarom heb ik die koeler er niet afgehaald. Ik denk eigenlijk dat er iets niet klopt met de koelpasta. Dan ga ik de laptopper maar mailen, wordt gek van die koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Laatst online: 02:28
maandag komt ie: de M5200s (om precies te zijn de M5643N-UP). Ben benieuwd, gekocht nadat ik hem had gezien in Selfridges in London. Ik vond het handiger om de dvd brander in de speler te hebben dan apart.

die witte S5n ziet er gelikt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:17

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Heeft iemand ervaring met een CPU upgrade > 1,7 Ghz? (omdat er geen modellen zijn die standaard worden gelevert met een > 1,7 ghz) Kan ik gewoon een Intel Pentium M 755 (Micro-FCPGA, 2,0GHz, 400MHz FSB, 2MB, Boxed) kopen en die erin zetten? Is de oude cooler compatible met deze cpu of is de bijgeleverde boxed cooler compatible met de S5N?

Is het merkbaar een upgrade van 1,6 naar 2,0?
Hoe zit het met de batterij levensduur?

[ Voor 28% gewijzigd door PenguinPower op 06-03-2005 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:GoT is geen advertentieforum.

[ Voor 72% gewijzigd door Laurent op 23-04-2005 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Zo, sinds vrijdag mijn s5200NP...wat een S5600 zou moeten zijn..tis beetje vaag maar hij is idem aan de getoonde foto's hierzo ;)

Even wat eerste indrukken, heb geen digicam bijdehand helaas. Voor het geval iemand nog foto's wil van bepaalde onderdelen:let me know, vanaf dinsdag ga ik het ding eens helemaal fotograferen :9

De laptop is extreem luxe verpakt en komt met de berg extra's zoals vermeld. Het enige knullige vind ik dat de wireless muis zonder batterijen wordt geleverd, doh :P Ook zou een apart tasje voor de externe cdrom/dvdrom drive misschien een optie zijn geweest, maar daar lig ik niet zo heel erg wakker van. De algemene degelijkheid van het ding is echt geweldig! Zeer netjes afgewerkt, geen rare uitsteeksels. De laptop heeft eigenlijk alle opties die ik wil, de tv-out en interne drive mis ik totaal niet. Het scherm is scherp, helder en prima geschikt voor wat epjes CSI op te loeren ;)

Het toetsenbord vergt wel even wat tijd om eraan te wennen, maar het gaat nu al vrij rap met mijn typkunsten. Ook vind ik de semi transparante toetsen erg mooi. Het gewicht (of meer het gebrek aan) is ook heerlijk om mee te werken, je neemt em op 1 hand zo even snel ergens mee. Wel even wennen bij het oppakken, vooral als je een 15" gewend bent. Kortom: geen moment spijt van mijn aankoop tot nu toe, ik raad em van harte aan.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom bieden de meeste winkels geen optie om hem naar 768MB geheugen te upgraden?

EDIT: Hoeveel fans zitten in deze laptop en welk formaat hebben ze?

EDIT2: Kan de wlan mini-pci kaart makkelijk vervangen worden?

Bestaat er een winkel die de S5600N met een pentium m low voltage levert?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

omdat je dat geheugen zelf kan plaatsen.
de laptopper kan het er wel voor je inzetten, overigens.
er zit voor zover ik weet 1 fan in, op de cpu
die wlan kaart kan je er zo uitroppen. lees het topic door of wget de manual van de site van asus.
low voltage bestaat wel, maar is in .nl nog niet gezien

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoelde niet de silveren versie met ULV proc, maar gewoon de normale met een andere processor. Ik zou nog steeds graag willen weten wat het formaat van de cpu fan is.

EDIT: http://www.vollheide.de/test/asus/asus3.htm

(4e foto): Zit daar ergens de wifi mini-pci kaart of zit die ergens anders?

Is die (gok) 4 cm fan te vervangen als dat nodig is?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2005 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
schopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 14:46:(4e foto): Zit daar ergens de wifi mini-pci kaart of zit die ergens anders?
Klopt, dat apacer dingetje is een mini pci kaart. Staat dat niet in de handleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die laptop niet, ik zoek dat soort dingen altijd ruim van te voren uit. Volgens mij is dat apacer ding geheugen. Er zitten vier chips op, het merk is apacer (een van de weinigen die het leveren vogens mij) en het formaat klopt voor uSODIMM.(ook zit volgens de handleiding het geheugen in dat compartiment) Ik vermoed dat de wlan kaart ergens verstopt zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2005 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

die wlan kaart kan je er gewoon uithalen
zoek verdorie ff op de site van asus of in dit topic, ik blijf niet zeggen dat het kan!!

Ik snap niet dat dat een overweging is. Het kaartje is gewoon zo'n standaard minipci geval, en het geheugen is van dat microspul wat al eerder besproken is.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap ook wel dat het een mini-pci kaart is die eruit kan. Ik vraag me alleen af waar die zit(dus hoeveel er uit elkaar gehaalt moet worden) en of eraan gesoldeerd moet worden. Ik heb er heus wel naar gezocht en in de handleiding gekeken. Als het echt zo makkelijk is, zoek jij het dan. Als jij het zo kan vinden en ik heb het gemist, dan zal ik mijn excuses aanbieden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2005 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 14:27

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 20:55:
Ik snap ook wel dat het een mini-pci kaart is die eruit kan. Ik vraag me alleen af waar die zit(dus hoeveel er uit elkaar gehaalt moet worden) en of eraan gesoldeerd moet worden. Ik heb er heus wel naar gezocht en in de handleiding gekeken. Als het echt zo makkelijk is, zoek jij het dan. Als jij het zo kan vinden en ik heb het gemist, dan zal ik mijn excuses aanbieden.
Het vervangen van de Mini PCI is inderdaad mogelijk, alleen moet de gehele laptop uit elkaar. De mini PCI zit onder het moederbord. Deze actie vereist veel geduld, en goed kijken waar de schroefjes voor dienen, zoals de schroefjes onder het keyboard.

Het lampje voor WLAN (blauwe) werkt niet meer juist bij vervanging door een Senao 200 mW 802.11G kaartje. Op zicht niet zo erg, maar toch raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iedereen die ooit deze laptop gekocht er twee accu's bij gekregen of wisselt het?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Neem even contact op met de leverancier voor je besteld. In de doos die doos Asus verstuurd wordt zitten standaard 2 accu's, maar je leverancier kan er best eentje uithalen en die voor 99,95 apart aanbieden. Daar word je bestelling goedkoper van, maar je hebt wel maar 1 accu...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De aankoop is nog niet nabij(wat het dan ook word), duurt nog wel eventjes. Ik heb 4launch gemailed(potentiele winkel) en die konden alleen zeggen dat ze alles leveren wat in het standaard asus pakket zit. Dus ik hoef ter zijnde tijd alleen op te passen dat de betreffende winkel er niks uit haalt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Dàt schreef ik niet, of althans, dat bedoelde ik niet te schrijven.

Voor zover ik weet krijg je twee accu's, je kan dat het beste met je leverancier opnemen.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramtl
  • Laatst online: 20-05-2013

bramtl

Mr. Sysbeh

IvoB schreef op zondag 24 april 2005 @ 22:18:
[...]

Het vervangen van de Mini PCI is inderdaad mogelijk, alleen moet de gehele laptop uit elkaar. De mini PCI zit onder het moederbord. Deze actie vereist veel geduld, en goed kijken waar de schroefjes voor dienen, zoals de schroefjes onder het keyboard.

Het lampje voor WLAN (blauwe) werkt niet meer juist bij vervanging door een Senao 200 mW 802.11G kaartje. Op zicht niet zo erg, maar toch raar.
Hoi,

Ik zag dat er hier over het vervangen van de Mini PCI Wlan hadden >:) . Ik was dit zelf ook van plan maar kon er helaas nergens iets over vinden. Is er een handleiding hoe je te werk kan gaan of zoiets :? ? Heeft iemand hier foto's van?

Wat is dat voor wouse sjit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelvW
  • Laatst online: 18-01-2024
Ik ben ook van plan om de WLAN kaart te gaan vervangen voor een 54 mbit versie. Asus geeft alleen aan dat er een mini-pci slot aanwezig is, maar nergens hoe te werk te gaan om het kaartje te vervangen.

Ook wil ik graag bleutooth op mijn laptop maar ik heb geen trek in z'on usb dongle. Weet er iemand of er misschien mini-pci cards bestaan met zowel 802.11g als bt ?? Dat zou echt ideaal zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg of iemand ervaring heeft met het open schroeven van deze laptop? Ik wil het keyboard eruit halen om hem schoon te maken, scheutje cola overheen gegaan. Niet zo ernstig, ctrl, shitf en windows toets blijven een beetje plakken.
Daarnaast wil ik bij de koptelefoon input komen omdat ik denk dat er een verbinding los zit, allen audio aan de rechterkant.

Graag wat hulp of misschien een linkje naar een bedrijf dat dit eventueel zou kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 16:12
Garantie voor die koptelefoon gebruiken en dan vragen of ze meteen even naar die toets willen kijken? Lijkt me opzich geen verkeerd plan, zelf openschroeven kan altijd nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de laptop bij "de laptopper" gekocht dat inmiddels failliet is. Kan ik gewoon naar asus nl gaan voor mijn garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nog wat spullen na zitten kijken en heb mijn laptop zojuist geregristreerd bij de asus support site. Zit alleen met 1 probleem, ik heb alleen nog de bon van de laptop dus geen Asus Warranty card. KAn ik nu nog steeds garantie claimen. De laptop is trouwens op 28-06-2004 aangeschaft, dus nog geen 2 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

heb je inmiddels al contact gehad met Asus?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 14:27

IvoB

Prutst er rustig op los

bramtl schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 11:49:
Ik zag dat er hier over het vervangen van de Mini PCI Wlan hadden >:) . Ik was dit zelf ook van plan maar kon er helaas nergens iets over vinden. Is er een handleiding hoe je te werk kan gaan of zoiets :? ? Heeft iemand hier foto's van?
Nee sorry, de draadloze kaart zit onder het moederbord, en is vreemd genoeg niet van onderen te bereiken. Alle schroeven aan de onderkant moeten los (beeldscherm, toetsenbord, CPU koeler). Zodra je alles los hebt, kun je de behuizing open, en het moederbord losschroeven en demonteren.

Weet waar je aan begint, veel fragile kabels aan de binnenkant moeten worden losgemaakt, en je moet vooral goed kijken hoe alles vast zit en gemonteerd/geklikt.
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:29:
Heb nog wat spullen na zitten kijken en heb mijn laptop zojuist geregristreerd bij de asus support site. Zit alleen met 1 probleem, ik heb alleen nog de bon van de laptop dus geen Asus Warranty card. KAn ik nu nog steeds garantie claimen. De laptop is trouwens op 28-06-2004 aangeschaft, dus nog geen 2 jaar oud.
Je kunt contact opnemen met ASUS in Emmen. De aankoopbon is genoeg.

ASUS Holland B.V. (Netherlands)
Nieuwamsterdamsestraat 44
7814 VA Emmen
Tel +31 (0)591-666855
Notebook Hotline: +31-(0)591-668190
Fax: +31-(0)591-666853

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
Ik heb mijn m5200n notebook nu ongeveer 1,5 jaar.
Nu is het zo dat ik me irriteer aan de fan die erin zit, die blaast veel te hard eigenlijk continu op 1700/1800 rpm. Om een vergelijking te geven mijn zalman doet 900rpm. Ik kan me niet echt meer herinneren hoe het vroeger was en of de fan ook continu aanstond, maar als ik ermee op school zit dan hoor ik dan fan overduidelijk en dat vind ik minder leuk. Kan ik die fan laten vervangen door een stillere?

Of toch opsturen naar asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

kans is groot dat er stof en zooi in je notbook is gekomen waardoor de fan aanstaat, misschien meer perslucht even in de ventilatiegaten door laten spuiten om stof te verwijderen?

wat zijn de ervaringen met perslucht door de laptop heen jagen?

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
FongWan schreef op maandag 06 maart 2006 @ 17:05:
kans is groot dat er stof en zooi in je notbook is gekomen waardoor de fan aanstaat, misschien meer perslucht even in de ventilatiegaten door laten spuiten om stof te verwijderen?

wat zijn de ervaringen met perslucht door de laptop heen jagen?
ik heb nu speedfan aanstaan en hiermee kan ik de fan wel uitzetten, of evt langzamer laten draaien zoidat de processor nog geen 50 graden word. Alleen dit moet ik iedere keer doen als ik de pc opstart. Want bij reboot begint de fan weer te loeien :/ .
Ik heb de fan al schoongemaakt met stofzuiger, perslucht heb ik nog niet geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

* 2Dutch geeft t topic een ontiegelijke rotschop

Zo :P

Ik heb een vraagje/opmerking: Mijn laptop heeft sinds ie terug is van RMA (was totaal dood) een gek probleem: als ik Intel gpu drivers installeer, krijg ik als de laptop een korte tijd aan is flikkeringen aan de rechterkant van mijn scherm. Het is zelf zo erg geweest, dat het enige wat ik uiteindelijk nog zag was een flinterdun reepje pixels (zie ook t plaatje @ http://www.xs4all.nl/~toodutch/pics/pc/beetjekut.jpg )

Ik word hier dus helemaal gek van, welke drivers ik ook pak, na verloop van tijd krijg ik weer blokjes en flikkerend beeld. Om er vanaf te zijn kets ik meestal snel de Intel drivers eraf, kan daar wel mee vooruit maar ideaal is het niet. Aangezien jullie idem latop hebben, wil ik jullie vragen of jullie misschien andere/gemodificeerde drivers gebruiken en of jullie vergelijkbare problemen zijn tegengekomen.

De laptop draait Xp pro met alle updates, overige onderdelen zijn origineel.
Mogelijk heb ik wel een nieuwe revisie moederbord, voor zover die er is?, bios is versie 02.33.

Met wat geluk kom ik erachter waarom mijn flap zo eigenwijs doet ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Waarschijnlijk de drivers, het kan ook een hardwaredefect in het LCD-panel zijn wat in de soep loopt bij hoge kleurdieptes (oid, is een gok, ben niet genoeg expert om dat zeker te weten ;)).

Asus heeft vast zelf ook wel drivers. Werken die ook niet? En die van Intel zelf? Welke heb je geprobeerd? Misschien is er nog wat op driverguide etc. te vinden?

Ook last als je een Linux livecd boot?

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 06-09-2006 19:24 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

W3ird_N3rd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 19:22:
Waarschijnlijk de drivers, het kan ook een hardwaredefect in het LCD-panel zijn wat in de soep loopt bij hoge kleurdieptes (oid, is een gok, ben niet genoeg expert om dat zeker te weten ;)).

Asus heeft vast zelf ook wel drivers. Werken die ook niet? En die van Intel zelf? Welke heb je geprobeerd? Misschien is er nog wat op driverguide etc. te vinden?

Ook last als je een Linux livecd boot?
De drivers op de asussite zijn oude Inteldrivers, geen specifieke of aparte drivers, deze zaten al bij de software die ik bij de laptop kreeg meen ik..
Van Intel heb ik de laatste drivers genomen en de versie ervoor.
Heb wel een linuxbootcd gedraaid, daarbij had ik geen artifacten op mijn scherm.

Het meest opvallende vind ik gewoon, dat ik mijn HD tijdens de RMA thuis heb gehouden (niet meegestuurd) en dat het meteen na het terugplaatsen begon. Dus voor de omwisseling van het moederbord een xp pro install met drivers en geen problemen, erna wel.Heb al windows opnieuw geinstalleerd uiteraard :)

Kan misschien een driver<>tft probleem zijn, maar vraag me dan af wat er zo anders is aan de generieke windows drivers waar ie nu mee werkt en die van Intel. Als ik het niet verhelpen kan overleef ik het wel, dan maar iets minder opties dan schermuitval en irritante blokjes. Het is momenteel even een mysterie wat het nu is..kan overwegen contact op te nemen met Asus: die kan niks anders doen dan de laptop eventueel vervangen door een nieuw exemplaar denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op woensdag 06 september 2006 @ 20:39:
[...]
-verhaal :P -

Kan misschien een driver<>tft probleem zijn, maar vraag me dan af wat er zo anders is aan de generieke windows drivers waar ie nu mee werkt en die van Intel. Als ik het niet verhelpen kan overleef ik het wel, dan maar iets minder opties dan schermuitval en irritante blokjes. Het is momenteel even een mysterie wat het nu is..kan overwegen contact op te nemen met Asus: die kan niks anders doen dan de laptop eventueel vervangen door een nieuw exemplaar denk ik..
Ben vandaag bezig geweest met de zoveelste test met Intel drivers..en dacht dat het ging werken: kon remote desktoppen zonder BSOD, zag er allemaal strak uit..maar helaas: Na een tijdje zag ik de remote desktop wegvallen en was de laptop compleet vastgelopen met een sterk staaltje tftbeeldverneuking:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~toodutch/pics/pc/s5200_tftmeuk.jpg
Driverversie is de laatste voor de 82855 serie, 8 feb 2006 is dat. Ik heb het nu opgegeven, ik ga contact opnemen met Asus en kijken waar dat tot leidt..want ik vind het een bizar iets. Gok dan toch dat er iets beschadigd is tijdens het vervangen van het moederbord en dattie de signalen niet goed doorgeeft ofzo :/

heb ik weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Even een extreem late update: heb het probleem niet kunnen verhelpen door welke driver dan ook. Heb het opgegeven en wegens geen garantie meer vanuit Asus + het toch prima werken van de laptop met generic drivers lig ik er niet zo wakker meer van. Wel een raad aan mensen met en vergelijkbaar probleem om direct contact te zoeken met Asus. Mocht iemand toch nog een oplossing weten, dan hoor ik dat uiteraard toch wel graag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een topic van 6 jaar oud kicken :/ ..

Enfin, ik ben op zoek naar XP drivers (gewoon 32-bit) voor een oude Asus s5200N, heb er met heel veel moeite terug een OS opgekregen maar de geschikte drivers op internet vinden blijkt zo mogelijk nog moeilijker!

Ook, in mijn opinie, minder leuke opties als driverfinder etc. hebben niet geholpen...

Dus moest er iemand nog een cd'tje hebben liggen of mij de juiste url met de drivers kunnen bezorgen oid, zou ik hem/haar zeer dankbaar zijn!

't Is dus een Asus S5200N model 24M SN:44NP022905

*duim duim* _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2011 15:38 . Reden: typo's ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste