[Ervaringen] Asus S5200 (notebook)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
:D Wat ziet die van mij er ineens lomp uit, terwijl het ook een echt klein laptopje is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

Anoniem: 58852 schreef op 20 april 2004 @ 16:54:
Het MAC adres kan gewoon gespooft worden, en het is al een hele tijd geleden aangetoond dat WEP totaal onveilig is.
Anders toch maar VPN'nen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:31

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

oeh!
Russisch! http://www.3dnews.ru/mobile/asus-s5200/

Of was deze al gepost (* pjottum weet het niet meer..)

nog meer!
http://www.frazpc.pl/artykuly_wyswietl/237-15

;-)

[ Voor 32% gewijzigd door pjottum op 25-04-2004 15:27 . Reden: Nog meer! ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Ik heb daarnet een pakketje terug gekregen van asus.

Ik had een een 3cell accu (de kleine) opgestuurd naar asus, aangezien deze defect was. Krijg ik vandaag een 6-cell terug. Ik zit dus nu met twee van die dikke batterijen, terwijl ik gewoon een 3 cell wil hebben.

Iemand ruilen?

Anders moet ik hem weer terugsturen en misschien kan ik zo nog iemand blij maken. (Het moet natuurlijk geen versleten accu zijn.)

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109961

> Iemand ruilen?

Graag zelfs

Ik heb de accu sinds eind maart en slechts 2x gebruikt denk ik, ik werk alleen nog maar op de grotere of op de kabel.

Ben vaak te vinden tussen Breda, Rotterdam en af en toe Amsterdam? Geef me anders een belletje 06-twee-twee-444-637

Alexander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Anoniem: 109961 schreef op 26 april 2004 @ 14:07:
> Iemand ruilen?

Graag zelfs

Ik heb de accu sinds eind maart en slechts 2x gebruikt denk ik, ik werk alleen nog maar op de grotere of op de kabel.

Ben vaak te vinden tussen Breda, Rotterdam en af en toe Amsterdam? Geef me anders een belletje 06-twee-twee-444-637

Alexander
Deal!

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

en toen kwam asus erachter dat ze de verkeerde verzonden hebben... :/

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89531

Hej jongens het topic moet niet uitsterfen er is nog genoeg te vertellen.

Maargoed ik heb mijn laptop de laaste tijd goed gebruikt, alles loopt prima etc. Alleen wat last van krasjes enzo maargoed dat maakt niet zoveel uit. De geintegreerde SD card reader is ook erg handig gebleken de laatste tijd aangezien de meeste handheld's en camera's hier ook mee werken.

maar ik dacht laat ik het hem eens erg moeilijk gaan maken en far cry installeren. ik moet eerlijk zeggen dat hij de indoor levels zeer goed trok! dat staan wel alle settings op low natuurlijk en de res op 800x600 maar iedereen weet inmiddels wel wat far cry op low is, mooi dus.

buiten ging het fout, de fps ging zoiezo omlaag wat begrijpelijk is maar het was nog wel speelbaar ondanks dat de fan stond te loeien en de cpu 71C werd :*) maar op een of andere manier kon de Intel Extreme Graphics 2 de grond en het water niet renderen. grond/water is gewoon zwart/wit. Dit vond ik wel jammer.

Ben al een paar topics afgegaan maar wie haalt het ook in zn hoofd, far cry met Intel Extreme Graphics 2 8)7

Ik vroeg me toch af of andere mensen dezelfde problemen hebben of al zware games hebben geprobeerd ook al is het voor de lol?

Ik heb natuurlijk ook de meeste recente video driver van www.asus.com.tw gehaald. Dit is versie 6.14.10.3691 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Nou, hij is binnen.
Het eerste wat ik dacht - en ik koop nog al eens wat.. - was "wat heb ik nou toch weer gedaan??"

Wat een mooie machine.

Een toch wel belangrijk punt van kritiek: de meegeleverde driver snapt WPA niet. En bij Asus kan ik niet de juiste drivers ophalen. Dat is niet handig. Ik probeer dit nu via Dell te doen, ben benieuwd of het dan wel werkt. Via de buren werkt het overigens prima, maar dat werkt niet in de woonkamer (en ze hebben niet zo'n snelle verbinding geloof ik.. ;-)))

Foto's volgen nog, denk ik.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 21:28
schopje
Ik ben erg geintereseerd in deze laptop, ik ga namelijk studeren, en dan lijkt me een laptop wel handig. Toen ik echter 'ns een beetje in een winkel liep rond te kijken viel me de grootte van die 15" laptops toch erg tegen, zoiets zou ik niet graag mee rond sjouwen. :)
Daarom lijkt me een utraportable een betere optie, maar dit is de enige die nog redelijk betaalbaar is. (UITERST jammer dat hij geen video-out heeft, divxje kijken op tv zit er zo niet, maarja, je kunt niet alles hebben :'()
Feit is alleen dat ik er wel een beetje op wil kunnen maxxen (3ds max draaien, voor de leken ;)
Ik heb alleen geen idee of dat een beetje draait, dus mijn vraag is dan ook eigenlijk of iemand die deze laptop in zijn bezit heeft, even zijn licht zou kunen laten schijnen over het feit of dit of een dergelijk programma goed draait. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Splash op 15-07-2004 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Sja, ik heb een 1.6Ghz Pentium-M en die zou toch in staat moeten zijn dit goed te draaien. Zie ook het grote centrino topic voor het overzichtje van de kracht van de Pentium-M. Ik denk dat echt 3d maxen moeizaam is vanwege de grootte van het scherm, maar je kan er een externe 21" bak aankoppelen waar je dan 1600x1280 of hoger kan draaien. :)

Verder kan ik je aanraden de Best Buy Guide te lezen, waarin deze laptop besproken&aangeraden wordt door ehm, mij ;)

Mocht je hem bestellen, bij www.interngeheugen.com is het geheugen goedkoper maar dan moet je het er wel zelf ff insteken.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberArt
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2011

CyberArt

løde

kan iemand die de asus S5200 heeft misschien eens foto's maken van dat meegeleverde hoesje en tas?

een tas snap ik wel, maar hoe zit dat hoesje in elkaar, en het schijnt er zo cool uit te zien... hoe dan?

hopende hiermee een post te hebben gemaakt, teken ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ik zal morgen even kijken, maar ik geloof dat ik niet echt meer dan deze [rml]wibblemoo in "[ Ervaringen] Asus S5200 (notebook)"[/rml] foto's kan maken..

Die tas is vrij simpel, 't is niet echt een laptoptas in de zin dat er zo'n 'harde' kaft omheenzit, maar het is een 'zachte' tas.

Ik zal morgen wel even kijken..

gekeken.

Korte opmerkingen:
Het is een fijn, licht machientje. De tas is niet helemaal aan mij besteed, maar de hoes is erg handig voor in je rugtas. Zie het rugtassen topic over rugtassen :)

Vragen wil ik altijd beantwoorden, als je fotorequests hebt, zal ik dat aan het model vragen, dan kan ze zelf beoordelen of ze er zin in heeft.

Ik heb een model met 256 mb gekocht, dit heb ik inmiddels uitgebreidt via www.interngeheugen.com; deze was hierin het goedkoopst.

De foto's:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/m.ten.heuvel/s5200/IMG_2889.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/m.ten.heuvel/s5200/IMG_2890.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/m.ten.heuvel/s5200/IMG_2891.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/m.ten.heuvel/s5200/IMG_2892.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/m.ten.heuvel/s5200/IMG_2894.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/m.ten.heuvel/s5200/IMG_2896.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/m.ten.heuvel/s5200/IMG_2897.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/m.ten.heuvel/s5200/IMG_2899.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/m.ten.heuvel/s5200/IMG_2900.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/m.ten.heuvel/s5200/IMG_2901.JPG

[ Voor 75% gewijzigd door pjottum op 25-07-2004 12:45 . Reden: pics ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

en een kickje.. vanwege de pics.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberArt
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2011

CyberArt

løde

die echte tas ziet er idd niet al te stevig uit, was ook al wel van plan een rugtas erbij te kopen. maar dat hoesje ziet er wel goed uit, alleen hoe stevig zit die vast? want ik zie maar 1 klittebandje. maar wellicht wel handig voor als ie al ergens (als een tas of rugtas) in zit, als extra bescherming

iig bedankt voor de foto's!

[ Voor 5% gewijzigd door CyberArt op 25-07-2004 20:56 . Reden: bedankje :) ]

hopende hiermee een post te hebben gemaakt, teken ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
en 't blijft nog steeds een top notebook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-02 22:34

Pan

Daar mijn Acer C110 het heeft begeven ben ik haastig opzoek naar een nieuwe, vandaar mijn interesse in de S5200n.

Ik heb eigenlijk nog maar 1 vraag onbeantwoord, namelijk:"Hoe presteert het TFT-scherm buiten, dus met daglicht?"
Aangezien mijn Acer daar veel problemen mee had, zelfs met tl-buizen al... 8)7 .

[ Voor 3% gewijzigd door Pan op 26-07-2004 01:08 ]

GigaByte X48-Ds5, Q6600 @3250mhz, Ati 3870, 4x1024mb DDR2, 2x Samsung F1 1 tb hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

met tl prima, met ander kunstlicht prima.
buiten in de felle zon.. hmm .. niet echt. :)
Je kan overdag in de schaduw werken, dan bedoel ik als ik in mijn tuin zin, met laptop op schoot in de schaduw van ons huis. Wel moet je dan minder energiezuinig zijn, want anders is het niet leesbaar.

Dat hoesje voldoet prima voor in je rugtas. Die laptoptas is stevig genoeg om het zaakje te vervoeren; maar a. niet voor mannen :) en b. niet bedoelt om over de grond te laten slepen.
Maar als je een rugzak hebt met een laptopvak erin, dan kan je hem daarin stoppen; ik heb hem tijden in die hoes in mijn eastpak vervoert, geen probleem. En, je kan een dag werken op de accu :) (max wattie aangeeft is 6 uur, maar ervaring leert dat je hier ruim overheen gaat, ik heb geen duurtesten gedaan) dus je hoeft de voeding niet mee te nemen.
De (externe) brander gebruik ik zeer zelden, dus die heb ik ook nooit bij. Hiervoor zit er trouwens geen hoesje ofzo bij, dat vind ik wel een gemiste kans.
Wil je hem trouwens met brander, neem dan de m5. En zit ook de notebook bbg voor een kleine vergelijking van dit systeem met andere ultraportables; of zie de portables bij cnet (die geen asus heeft)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online
pjottum schreef op 26 juli 2004 @ 08:34:
En, je kan een dag werken op de accu :) (max wattie aangeeft is 6 uur, maar ervaring leert dat je hier ruim overheen gaat, ik heb geen duurtesten gedaan) dus je hoeft de voeding niet mee te nemen.
bij cnet[/url] (die geen asus heeft)
mijn s5200 trekt volgens mij geen 6 uur op de accu, of ik moet alleen in word gaan werken ofzo. dat is dan met de zware accu. de lichte houdt 't iets meer dan een uur uit.
ik twijfelde eerst ook tussen de m5 en de s5. maar de brander/dvdspeler gebruik ik echt nooit.

en volgens mij is er geen laptop waarmee je vol in de zon confortabel mee kan werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06-2017
1 uur is wel minder
maar 6 uur met zware accu en dan words of zo
dat is heel mooi.

"If u do something do it with style, or do it at all."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

1 uur is wel erg kort. Ik kan makkelijk 2 a 3 uur op de kleine halen, prob. langer maar ik suspend hem steeds, lekker snel opstarten, zeg maar.

De grote is echt 6 uur of meer, bij normaal office gebruik & wlan.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72626

pjottum, welke microdimm heb je bij interngeheugen besteld? Ik zie dat Transcend de enige merk is, maar er zijn 3 verschillende soorten 256mb microdimms. Trouwens, bedankt voor deze tip, dit maakt de laptop wel een stuk aantrekkelijker.

Kan je ook een fotootje schieten waar de slot precies zit? :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 72626 op 26-07-2004 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Hier zie je pics van asus in de faq.
Via die site van interngeheugen.com kan je het geheugen van transcend vinden, op mijn doosje staat TS32MMD64V3F. Mocht je dat wat zeggen :). (via de 'geheugenwizard' van transcend..) Transcend is overigens 2 euro goedkoper dan kingston; via de site van asus kan je een overzichtje vragen van welke modules juist zijn. De transcend heeft nog geen kuren gehad...

Bij tom vind je hier nog een fototje van het geheugen en in een linkje hier een aantal posts terug een foto van de onderkant van de s5.

Je moet wel ff prutsen om het dekseltje eraf te krijgen, het zit zeg maar geklikt; maar dat lukt wel, is vrij eenvoudig als je een klein schroevedraaiertje hebt en een beetje geduld.
Als je hem op zijn rug legt, leg de hoes er even onder, dan krast ie niet. :)

[ Voor 13% gewijzigd door pjottum op 26-07-2004 19:17 . Reden: geheugen ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72626

Dat is raar, jouw reepje micro sodimm is niet meer te koop. Dankzij jouw links, zie ik dat ik een 172 pins DDR micro sodimm nodig heb. En bij Interngeheugen hebben ze alleen 144 pins micro sodimm en dat is SDR. Dus of het wordt niet meer verkocht, of had je ze er speciaal om gemaild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

http://www.interngeheugen...submit.y=12&submit=Search

zie boven -> daar vind je de beschikbare modules...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online
pjottum schreef op 26 juli 2004 @ 19:13:
Als je hem op zijn rug legt, leg de hoes er even onder, dan krast ie niet. :)
dat vind ik het zo jammer van de s5200, krast vrij snel. en de mijne is nog niet eens in een rugtas mee geweest ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
Voor de geintereseerden, bij http://www.pcsnel.nl/ krijg je gratis uitbreiding naar 512 mb ram, en zit er een 40 gb schijf in. Zo ben je goedkoper uit dan bij de laptopper.
(Alleen hoeveel rpm die schijf nou is? Kan iemand dat hieruit afleiden?: Hard Drive 40 GB 2.5-inch 9.5mm IDE HDD with ATA 100 S.M.A.R.T.)

Overigens neig ik zelf meer naar de diabloo c1200 van de-laptopper, hierbij krijg je vergelijkbare specs met een interne cd/dvd-drive, tv-out, evenlange garantie en een 5400 rpm hd voor bijna 200 euro minder. Nadelen zijn alleen: geen merk, geen reviews te vinden, wat zwaarder en kortere batterijduur. (i.v.m. de grote s5200 accu)
edit:
En natuurlijk een minder slick uiterlijk ;)

[ Voor 70% gewijzigd door Splash op 26-07-2004 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

In de bbg die is gemaakt, is ook gekeken naar de c1200. Inderdaad, je vindt bijna niks over dat ding. Ook het topic over Diabloo loopt niet echt. Je kan wel zoeken op de 1550 serie van Aopen of je kan in het diabloo topic vragen over dat ding stellen, het is een Compal?? Zoiets. Doet me denken aan het A/B-merken topic over Oekratech :) dus of je dat wilt...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
Ik heb het idee voor zowel de c1200 als de s5200n inderdaad uit de notebook bbg, super dat die er is trouwens. _/-\o_
Zowiezo Afbeeldingslocatie: http://www.greektown.net/images/smilies/thumbs_up.gifAfbeeldingslocatie: http://www.greektown.net/images/smilies/thumbs_up.gif omhoog voor jou pjottum, jij geeft ons zoekende zielen tenminste nog enige houvast in de zoektocht naar een goede laptop ;)

Maar denk je dat de kwaliteit van zo'n diabloo echt zoveel slechter is? Het is tenslotte toch aopen, en in het geval van snel kapot heb je nog 2 jaar pick up & return garantie.
Ik maak me eerlijk gezegt meer zorgen over het geluidsniveau en warmteproductie e.d.

[ Voor 27% gewijzigd door Splash op 28-07-2004 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Nou, dat heb ik niet gezegd.

Ik weet gewoon niet voldoende van die Diabloo/Aopen/Compal modellen. Wel weet ik dat ze onder verschillende namen verkocht worden en dat ik er geen reviews oid van kan/kon vinden. Met name dat laatste geeft te denken. Zelfs van Aldi/Lidl-laptops vind je reviews!

Maar goed. In de BBG (en check ook even het allereerste plaatje, helemaal bovenaan in die bbg B)) is een vergelijking gemaakt en zijn de twee systeempjes naast elkaar gezet. Ik heb zelf de s5 en ben daar erg tevreden mee. Net als wibblemoo trouwens :) dus een echt objectief beeld kan ik je niet geven. Ik kan hooguit over mijn bevindingen vertellen.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:58
Weet er iemand of dit notebook ook een dual monitor setup ondersteunt, dus het scherm van het notebook als primair scherm, en een extern scherm als secundair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-06 09:27

IvoB

Prutst er rustig op los

Super__Nerd schreef op 08 augustus 2004 @ 23:31:
Weet er iemand of dit notebook ook een dual monitor setup ondersteunt, dus het scherm van het notebook als primair scherm, en een extern scherm als secundair?
Nee, dan kan niet voor zover ik de laptop heb getest. Het is uiteraard wel mogelijk hetzelfde beeld op een externe monitor (of beamer) en het LCD te projecteren.

Als het kan, is het een feature van de GM855 chip van de Intel Centrino technologie. Zoek dus even bij Intel voor de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
Op de website van Intel heb ik wel het volgende gevonden:
 Dual independent pipe for dual independent display
Dat lijkt erop dat het wel mogelijk moet zijn met de chipset, maar is er iemand die het zeker weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ik zal eens kijken..

Je kan 'extend my display onto this monitor' aanvinken.
en dan kan je leuk op het ene scherm developen, en op het andere scherm browsen. Ofzo.

Dus .. ;-)

* pjottum to the rescue!

[ Voor 83% gewijzigd door pjottum op 09-08-2004 15:56 . Reden: getest! ;) ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
Bedankt!

Ik heb hem besteld, als het goed is komt ie deze week nog binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ah. wel pics posten heh :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 17:44

KrL

Foto foto..

Bij mijn immer voortdurende queste naar de ideale (draagbare !) laptop kwam ik hier terecht.. Heeft er iemand recentelijk deze laptop bij de laptopper besteld en krijg je nog steeds een extra batterypack bij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMV
  • Laatst online: 27-04 19:02

DMV

Ik heb gisteren (23-aug-2004) de asus S5200n laptop bij de laptopper besteld. Kreeg vandaag de orderbevestiging en de verwachte leverdatum is 26-8-2004. Dus ik krijg 'm waarschijnlijk eind deze week binnen. Als je dus zo lang geduld hebt, kan ik je vertellen of er nog die accu's bij zitten. Zoniet, zul je ff naar de laptopper moeten bellen.

AMD Athlon XP 1600+ @ 1490 | A7V266-E | 512Mb DDR | 2x20Gb HD Raid | Finding time for some H2O cooling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Met welke config heb je m besteld ?
Ik denk dat ik m simpel hou als 't m wordt: alleen de Dothan 735 (1.7) ipv de standaard centrino 1.4, XP Pro NL en pixelgarantie.. HD en Geheugen update ik later zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMV

DMV

Ik heb 'm met 1500Mhz (Dothan).
60Gb / 7200rpm.
512Mb mem.
54Mbps W-LAN

De trage hd uit m'n vorige laptop (4200) was mijn grootste ergernis, dus dat moest sneller.
512mb is wel duur, maar dat vond ik toch wel 't minimum om mee te werken.
Ik heb voor de dothan gekozen, omdat deze met 90nm process is gebakken, en zal dus wel 'n stukkie zuiniger zijn.

edit:

Toch ff opgezocht welke nu zuiniger is:
Looking at the TDP values, you see that clock for clock, Banias consumes more power than Dothan, making Dothan better for performance and battery life.
(Uit anandtech review: http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=2129&p=5 )

[ Voor 32% gewijzigd door DMV op 24-08-2004 14:37 ]

AMD Athlon XP 1600+ @ 1490 | A7V266-E | 512Mb DDR | 2x20Gb HD Raid | Finding time for some H2O cooling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

De nieuwe pentium-m's zijn juist iets energie-onzuiniger. Raar maar waar.
is veel. De accu's zijn standaard dubbel. Als je het zeker wilt weten zou je even kunnen bellen met de laptobber of de andere leverancier van je keuze. Uit verweggistan worden ze in elk geval verzonden met 2 accu's.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMV

DMV

Zoals de meesten wel zullen weten passen er 3 type accu's in de s5200n. Ik wilde weten of de 9 cell variant al in nederland te koop is, maar ik heb 't antwoord al op de website van asus gevonden (november). :z Toch ff de gevonden info geven:

Ik had al zitten googelen, maar ik kan alleen de 3 en 6 cell varianten vinden. In duitsland schijnen ze in ieder geval wel in de produkt lijsten te staan, maar zijn levertijden nog niet bekend. Prijzen in duitsland varieren van EUR 161,- tot EUR 199,- (Kost wat, maar dan heb je ook lekker de tijd op je laptop.)

Overzichtje van de accu's (met typenummers):
S5000 Serie (3 cells) 11,1V 2200mAh 90-N8V1B3000
S5000 Serie (6 cells) 11,1V 4400mAh 90-N8V1B4100
S5000 Serie (9 cells) 11,1V 6600mAh 90-N8V1B5100

Op de website van asus hebben ze 't wel over dit accu pack:
- Li-ION 9 cell, 6600 mAU, 97.6 W-uur, 8.5 uur run-down levensduur (verkrijgbaar in november)

Hopelijk hebben ze 't over november 2004 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Heb zowel de-laptopper als Computerpirates een mailtje gestuurd met bovenstaande vraag..
Scheelt trouwens wel enorm in prijs:
1.6 (Banias) met 512mb, 60gb 4200 rpm, Wifi G en WinXP Pro:
- 1266 bij Computerpirates
- 1572 bij de Laptopper

Voordeel bij de laptopper is dat ik zelf kan configgen met een Dothan en een 7200 rpm schijf maar denk dat ik de schijf sowieso later zelf nog koop en de overgebleven schijf in een car-pc projectje stop..

Iemand ervaring met Computerpirates ? Zou ik m op kunnen gaan halen en een pixeltest doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

is die prijs bij CP in- of exclusief btw?
http://www.computerpirate...ml?loadfile=item7656.html
ex dus! verkijk je hier niet op!

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Prijs is bij beide Ex BTW..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online
wat zijn de ervaringen van mensen met de s5200 en het kijken van een dvd mbt op de accuduur ?

ik verbaasde me daar een beetje over. met de zware accu (de 1 na zwaarste van het lijstje hierboven) stopt na ongeveer 1,5 uur. dan heb ik w-lan aanstaan en gebruik ik de externe speler. is m'n accu brak of trekt de dvdspeler gewoon zoveel stroom.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@wibblemoo
Ik zal er vanavond eens een dvdtje instoppen, ik gebruik die speler eigenlijk zelden.. :)

@KrL:
Kijk ook even hier,.
Lijkt me ook niet duur.

ping 127.212.23.124

• KrL

KrL

Foto foto..

Tnx pjottum, heb ze mailtje gestuurd met wat vragen over t ding (accu's etc)..
Lijkt dezelfde config te zijn als die Computerpirates aanbiedt maar daar heb ik tot op heden nog geen antwoord van ontvangen..

De Laptopper meldt trouwens dat er idd 2 accu's meegeleverd worden (bij bestelling wel even specifiek aangeven in opmerkingenveld ?) maar ik vind ze, voor deze laptop, eigenlijk net iets te duur..

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Je krijgt er 2. De kleine gebruik je eigenlijk alleen maar 'on the move' dus als je zo min mogelijk gewicht mee wil hebben. De grote neem ik eigenlijk altijd mee. Een probleem, maar dat is algemeen denk ik, is dat je ze niet kan laden zonder dat ze in de laptop zitten.
Dan zou je gewoon verwissellen als je thuiskomt, andere in de lader en door. Lijkt me nou niet echt moeizaam in te bouwen in die accu's. Wellicht is er een losse lader te verkrijgen.

ping 127.212.23.124

• KrL

KrL

Foto foto..

Mailtje terug gehad van Multicom: bij hen maar 1 accu (de 3 cells versie !!)..
Ze verwachten binnen enkele dagen een nieuw model met standaard een Dothan processor..

De laptopper heeft, naast de standaard 1.5 Banias variant, nu ook een Dothan 725 config staan met 5400 rpm 60gb schijf..
De specificatielijst klopt alleen nog niet echt, staat dat 725 1.5 is (is d8 k 1.6 ?) en bij de selectie opties staat alleen een 1.4 als optie en WinXP home standaard..

Maargoed, klinkt wel al interessanter.. Ik wacht nog even antwoord af van Computerpirates en dan ga ik maar eens een keuze maken..

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:25
Ik ben nu toch wel erg aan het twijfelen geslagen. Ik wist al van de:
Asus S5200
Diaboo c1200 (=Aopen 1551-aw1 =Dell 700m)

maar nu is daar als keuze ook nog de Benq 6000 bijgekomen.
Ik moet snel beslissen. Moeilijk.

Pjottum? jouw analyse over de benq?

http://www.benq.nl/Produc...t=399&page=specifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Hmmm... beetje late reactie, maar omdat je het me zo specifiek vraagt: http://asia.cnet.com/revi...39001748,39019001p,00.htm? <- daar vind je een reviewtje. Wellicht nog wel wat meer. Er zit maar 1 jaar garantie op, en ik weet niet wat het apparaat kost. Misschien kan je even een vergelijkinkje maken? en hier posten?

ik kan er overigens niet veel pics van vinden... :/

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angl2k
  • Laatst online: 17-12-2024
ik wilde dus misschien ook deze laptop bestellen bij de-laptopper.

alleen wilde ik vragen of iemand een plaatje kan posten van het toetsenbord, aangezien ik n00b ben met laptop toetsenborden en de laptop gebruikt gaat worden om veel op te typen.

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
Als je een paar pagina's terug kijkt zie je oa dit plaatje. Daarop is ook het toetsenbord te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angl2k
  • Laatst online: 17-12-2024
Super__Nerd schreef op 07 september 2004 @ 19:43:
Als je een paar pagina's terug kijkt zie je oa dit plaatje. Daarop is ook het toetsenbord te zien.
thanks, ik zag het idd pas toen ik het hele topic doorbladerde.

wibblemoo: ik heb je gemailed over de eventuele korting bij het inkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online
angl2k schreef op 07 september 2004 @ 20:16:
[...]

thanks, ik zag het idd pas toen ik het hele topic doorbladerde.

wibblemoo: ik heb je gemailed over de eventuele korting bij het inkopen :)
heb je terug gemaild. die inkoopactie is een maandje of 4/5 terug afgerond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:24
angl2k schreef op 07 september 2004 @ 17:46:
ik wilde dus misschien ook deze laptop bestellen bij de-laptopper.

alleen wilde ik vragen of iemand een plaatje kan posten van het toetsenbord, aangezien ik n00b ben met laptop toetsenborden en de laptop gebruikt gaat worden om veel op te typen.

alvast bedankt :)
Misschien verstandig om dan te denken aan een los toetsenbord (en muis)? Ik heb bij mijn M5200 ook een toetsenbord gekocht. Typt echt een stuk fijner, omdat de laptop zelf zo klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online
muis krijg je er al standaard bij. en het toetsenbord tikt prima vind ik. alleen heel irritant als je af en toe het touchpad aantikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

daarom hebben ze fn-f9 bedacht, wibblemoo. :)

Ik heb de laptop gekocht _omdat_ hij zo klein is. D'r een los toetsenbord aanhangen is ook wel prettig als je er veel op tikt. Zo'n natural ofzo...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online
[quote]pjottum schreef op 07 september 2004 @ 22:47:
daarom hebben ze fn-f9 bedacht, wibblemoo. :)

[quote]

lol. nooit gezien. ik ging niet verder dan volume lager/hoger en mute :P

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 18:45
angl2k schreef op 07 september 2004 @ 20:16:
[...]wibblemoo: ik heb je gemailed over de eventuele korting bij het inkopen :)
* djluc gaat deze komende ook nog 2 laptops aanschaffen

ontopic:
Allereerst wilde ik even melden dat laptops uitzoeken wel erg ingewikkeld is. Zelfs al heb je toch aardig wat kennis van zake. Zelfs de best-buy-guides durven bijna geen uitspraak te doen over de keuzes :/ Toch is het wel leuk om te doen hoor :)

Ik heb dit topic nu gelezen en als ik het goed heb gezien kunnen we tot nu toe to de volgende conclusie komen:

• we hebben hier te maken met een serieuze laptop met als extreem + punt zijn formaat/gewicht

Deze punten zijn opgesteld aan de hand van het marksegment van deze laptop. Dit houdt in dat je vergelijkt met laptops rond deze prijscategorie.

+ punten:
• formaat/gewicht
• externe optische drive (vaak heb je deze toch niet nodig)
• imo mooi uiterlijk
• batterijduur, zeker met meerdere accus is het gewoon acceptabel

- punten
• prijs bij de laptopper in ieders geval, ik ben nu aan het kijken bij andere leveranciers.
• geheugen maximaal 768mb
• krassen, maargoed we krijgen toch een goede hoes er bij?
• beeldschermformaat en resolutie
• externe optische drive (voor sommigen is dit onmisbaar)
• grote stekker, ik zie er verder geen probleem in hoor maar sommigen blijkbaar wel :)

Ben ik zo op de goede weg of mis ik nog iets belangrijks?

• wibblemoo
  • Nu online
ach, het aller belangrijkste lijkt me waarvoor je 'm gaat gebruiken. als je 'm zoals ik voor school gebruik, typwerk en wlan, heb je echt geen dikke specs nodig, alleen het gewicht telde bij mij.

en als je de cdrom onmisbaar vind, kan je ook nog voor de m5200 gaan, precies hetzelfde als de s5200 alleen met ingebouwde drive.

• djluc
wibblemoo schreef op 11 september 2004 @ 15:28:
ach, het aller belangrijkste lijkt me waarvoor je 'm gaat gebruiken. als je 'm zoals ik voor school gebruik, typwerk en wlan, heb je echt geen dikke specs nodig, alleen het gewicht telde bij mij.

en als je de cdrom onmisbaar vind, kan je ook nog voor de m5200 gaan, precies hetzelfde als de s5200 alleen met ingebouwde drive.
Ik enk dat ik wel onder de categorie heavy-users val wat betreft gebruik. Werkstukken maken e.d. is natuurlijk op iedere laptop mogelijk maar ik werk er ook voor mijn werk mee. Dan werk ik vooral met veel applicaties tegelijk. Daarom valt bij mij het beperkte geheugen danook als een duidelijk minpunt.

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-06 09:27

IvoB

Prutst er rustig op los

djluc schreef op 11 september 2004 @ 16:30:
[...]

Ik enk dat ik wel onder de categorie heavy-users val wat betreft gebruik. Werkstukken maken e.d. is natuurlijk op iedere laptop mogelijk maar ik werk er ook voor mijn werk mee. Dan werk ik vooral met veel applicaties tegelijk. Daarom valt bij mij het beperkte geheugen danook als een duidelijk minpunt.
Dan moet je absoluut niet gaan voor voor de S5200. Sowieso is de Centrino niet bedoeld voor Heavy use, en de S5200 niet voor uren werk achter elkaar.
Kies dan voor een laptop met Pentium4 of AMD64.

• djluc
IvoB schreef op 11 september 2004 @ 16:52:
[...]Sowieso is de Centrino niet bedoeld voor Heavy use, en de S5200 niet voor uren werk achter elkaar. Kies dan voor een laptop met Pentium4 of AMD64.
Waarop baseer je dat? Voor heavy mobiel gebruik zie ik geen andere mogelijkheden eerlijk gezegd. Met een P4 kan ik een paar uur werken wel vergeten.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Als je mobiel werkt kan je dit uitstekend doen met een laptop uit de centrino lijn. De processoren zijn het tegendeel van sloom; hier vind je een overzichtje. Intel gaat notabene stoppen met de p4 om de pentium-m door te ontwikkelen!

Ik had zelf geen behoefte aan een optische drive - die gebruikte ik in mijn oude laptop ook niet vaak - en als ik hem gebruik, dan koppel ik hem er wel even aan vast. Ik heb hem puur gekocht zodat ik overal en altijd mijn werk kan doen. En dat kan nu. Ik doe een uur of 6 met de grote accu, bij normaal gebruik. Deze is overigens bij de laptopper inbegrepen, niet om reclame voor hen te maken, maar je hebt hem echt wel nodig.

Ik heb er nu zelf 512mb inzitten, dat is voor mij voldoende. Ik gebruik veel programma's tegelijk, maar blijkbaar niet van het zwaarste soort (office-pakket, virusscanner, firewallsoftware, msn, firefox, ultraedit, thunderbird en nog wat reut).

Wel kan ik me voorstellen dat je te weinig geheugen hebt, of een te beperkt scherm. Kijk dan even verder naar modellen met een 14" of 15" 1400x1050 scherm. Ibm heeft die bijvoorbeeld.

offtopic:
Hoezo wordt er niet gekozen in de bbg's? daar wordt toch gewoon vergeleken en gekozen voor één bepaald systeem? Of heb ik het er niet groot genoeg ingezet? Wacht:
NEEM DE S5200!!
offtopic:
zo beter? ;)

ping 127.212.23.124

• djluc
haha, ik moet je eerlijk bekennen dat ik nu al enkele dagen aan het zoeken ben en ik nog steeds tig mogelijkheden heb en nog steeds niet weet welke laptop ik moet kiezen :)

De resultaten van de centrino reeks zijn mij inderdaad bekend. Ik denk dat dit wel een laptop voor mij is. Zeker omdat ik deze over een tijdje ook op school wil gaan gebruiken. Het enige waar ik nog over twijfel is het geheugen: 768MB is niet zo heel veel.

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ah, je bent pás enkele dagen aan het zoeken ;-)
Ik geloof dat ik 3 maanden gezocht heb. Toen pcprive nog bestond enzo... :/

ping 127.212.23.124

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hmm, geloof het of niet maar ik twijfel tussen deze en een 14" iBook. Ben er gewoon nog niet uit of ik m'n huidige Asus L3400S vervang, of begin aan een iBook puur voor Mac OS. Wat ik voornamelijk doe kan met beiden.

En ik had me zo voorgenomen om geen Asus meer te nemen, puur om het feit dat die L3400S onmogelijk helemaal te demonteren is (er loopt één fan heel erg aan, geen garantie meer) zonder de boel te slopen. Maar goed, dit zal wel bij elke merk laptop zo zijn..

• wibblemoo
  • Nu online
MaZo schreef op 11 september 2004 @ 21:01:
Hmm, geloof het of niet maar ik twijfel tussen deze en een 14" iBook. Ben er gewoon nog niet uit of ik m'n huidige Asus L3400S vervang, of begin aan een iBook puur voor Mac OS. Wat ik voornamelijk doe kan met beiden.

En ik had me zo voorgenomen om geen Asus meer te nemen, puur om het feit dat die L3400S onmogelijk helemaal te demonteren is (er loopt één fan heel erg aan, geen garantie meer) zonder de boel te slopen. Maar goed, dit zal wel bij elke merk laptop zo zijn..
bij de s5200 kan je heel makkelijk bij de cpu(fan). 1 klepje ;)

• MaZo
  • Niet online
Das mooi, want bij mijn L3400S niet zonder de barebone te slopen. :)

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-01 16:09

xychix

FreeBSD Rules !

Ik heb nu een compaq armada m300, enige nadelen voor mij aan dat bakkie

- geen accu
- beperkt scherm

(let op het is een oud ding)
specs
128 mb ram
500 mhz
11,4" 800*600
geen accu meer

voordelen aan deze:

+++ titanium behuizing!!
+ zeer klein

kan iemand mij iets zeggen over de behuizing van de asus ?? kunstof ? of iets sterkers ?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• KrL

KrL

Foto foto..

Ik heb m ook besteld, bij de laptopper.. Alweer 3 weken geleden, denk dat ie moeilijk leverbaar is.. Ik wacht in spanning af :)
Vraag was al eerder gesteld maar was niet echt een duidelijk antwoord op: Heeft iemand er Linux op draaien ?
Ben van plan er Debian op te zetten, hoop dat dat beetje wil..

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:52
hoe zit het met dat geheugen standaard is 256mb maar als ik 512 wil moet ik 169 euro bijbetalen waarom is dat veel duurder dan ander soort geheugen?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

• djluc
knny schreef op 16 september 2004 @ 15:44:
hoe zit het met dat geheugen standaard is 256mb maar als ik 512 wil moet ik 169 euro bijbetalen waarom is dat veel duurder dan ander soort geheugen?
Het moet 1 reepje zijn denk ik. Verder is het laptop geheugen wat sowieso al aan de prijs is.

• wibblemoo
  • Nu online
het is wel speciaal type geheugen wat in de s5200 zit, maar voor 100 euro ben je ook al klaar bij interngeheugen.com

en de behuizing is van hard kunststof, maar krast wel vrij makkelijk.

• knny
wibblemoo schreef op 16 september 2004 @ 16:06:
het is wel speciaal type geheugen wat in de s5200 zit, maar voor 100 euro ben je ook al klaar bij interngeheugen.com

en de behuizing is van hard kunststof, maar krast wel vrij makkelijk.
als ik het goed begrijp heb je dus standaard 256 mb geheugen in je laptop en das DDR geheugen en dat SODIMM is dat een apparte module ofzo? dan zou die 169 euro een 512 mb standaardmodule betreffen bij de laptopper dan:S

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

het geheugen bij de-laptopper wordt in een gouden doosje aangeleverd.
een stukje terug in dit topic heb ik een url neergezet van een bedrijf wat geheugen levert wat past. Je kan maar 1 microdimm plaatsen van max 512mb, dus 256mb zit op het moederbord gesoldeerd. Ik heb hem indertijd met 256 gekocht, en er later een 256 microdimm bijgezet die de helft kostte van wat de-laptopper rekent. Moet je hem er wel zelf inzetten.

ping 127.212.23.124

• djluc
Moet je hem er wel zelf inzetten.
Dat kan toch heel eenvoudig met behulp van een klepje aan de onderkant? Of komt er meer bij kijken?

• wibblemoo
  • Nu online
pjottum schreef op 16 september 2004 @ 16:28:
het geheugen bij de-laptopper wordt in een gouden doosje aangeleverd.
een stukje terug in dit topic heb ik een url neergezet van een bedrijf wat geheugen levert wat past. Je kan maar 1 microdimm plaatsen van max 512mb, dus 256mb zit op het moederbord gesoldeerd. Ik heb hem indertijd met 256 gekocht, en er later een 256 microdimm bijgezet die de helft kostte van wat de-laptopper rekent. Moet je hem er wel zelf inzetten.
kom es online pjottum :p wil je ff wat vragen over wlan

en ja je moet 3 schroefjes losdraaien en het klepje verwijderen om bij het geheugenslot te komen of de proc.

• knny
zou je echt het verschil merken van 512mb of 256?
ik ga geen zware games draaien ofzo hijs meer voor school office etc

• wibblemoo
  • Nu online
ik heb ook nog 256 erin zitten. heb nergens last van. gebruik 'm ook alleen voor school/internet.

• knny
Waar kan ik hem dan het beste halen?
heb het liefste wel een 5400 rpm schijf. op pricewatch werd het me niet echt duidelijk of ik aanwijzigingen kon aanbrengen aan een systeem

• KrL

KrL

Foto foto..

Bij de laptopper kun je configgen en krijg je er nog een 2e accu bij, de 6 cells..
En op t moment een 128 mb USB2 pendrive..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Je moet soms wel een beetje zeuren bij de-laptopper.; dat is wel een nadeel.
5400rpm schijf heb ik er ook in laten zetten en bevalt goed. (typisch hollands)
Waar je uiteindelijk je systeem koopt moet je zelf weten, maar met de-laptopper zijn goede ervaringen op dit forum. Helaas is hun levertijd door het feit dat ze ongeveer geen voorraad lijken te hebben soms erg lang.
offtopic:
Het verleden heeft trouwens aangetoond dat je deals kan maken met de-laptopper als je meerdere systemen tegelijk koopt. Wellicht dat één van de mensen die nu zo'n systeem wil aanschaffen daar het voortouw in kan nemen?
Je zou een excelsheet kunnen maken waar je door er actuele prijzen in te zetten je opties dan een beetje fatsoenlijk afwegen. (pssst.. ik heb wel ergens zo'n sheet...)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Nu online
wees alleen erg alert bij de-laptopper. bij mijn bestelling was er fout :

* 4200 rpm 40 gig schijf ipv een bestelde 5400 rpm 60 gig

* teveel gerekend

* teveel gerekend voor de verzekering omdat het bedrag door bovestaande fout boven de 1500 kwam

* geen usb stick meegeleverd (zit standaard bij de s5200)

overigens zijn alle fouten keurig verrekend en kreeg ik binnen 3 dagen per UPS een nieuwe schijf en usb stick.

en mijn laptop was er binnen 2 dagen 8) en had 80 euro korting omdat we er 3 tegelijk kochten. eigelijk meer korting omdat m'n verzekering hierdoor ook lager uitviel.

[ Voor 12% gewijzigd door wibblemoo op 17-09-2004 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
de laptopper heeft de s5200 niet meer op voorraad en hij raade me dan de m5200 aan hetzelfde systeem maar met interne drive en 300 gram zwaarder.

iemand ervaring met dit notebook en die ook een m5200 heeft?

hij kon me niet vertellen hoelang het ging duren voordat ze weer binnen kwamen :'( .

waar kan je hem nog meer bestellen voor een leuke prijs rond de 1400 dat ik config naar een 5400 rpm schijf kan doen? 4200 is gewoon te sloom :9~

[ Voor 9% gewijzigd door knny op 17-09-2004 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:24
knny schreef op 17 september 2004 @ 17:06:
de laptopper heeft de s5200 niet meer op voorraad en hij raade me dan de m5200 aan hetzelfde systeem maar met interne drive en 300 gram zwaarder.

iemand ervaring met dit notebook en die ook een m5200 heeft?

hij kon me niet vertellen hoelang het ging duren voordat ze weer binnen kwamen :'( .

waar kan je hem nog meer bestellen voor een leuke prijs rond de 1400 dat ik config naar een 5400 rpm schijf kan doen? 4200 is gewoon te sloom :9~
Ik heb nu een paar weken een M5200. Ik vind het een ideale laptop. Die interne drive zie ik als een voordeel. Je hoeft niet met losse apparatuur te gaan slepen. Ik weet niet wat je verder nog wilt weten, maar als je voor de S5200 wilde gaan is dit een prima alternatief.

• MaZo
  • Niet online
Ik bestel de S5200 binnen 2 weken bij PCSNEL.nl, die zijn veel goedkoper dan De-Laptopper. Heb mijn huidige Asus daar ook vandaan en kan niet anders zeggen dan dat ik tevreden ben.
Heb nog de mazzel dat het PC-privé bedrag al was ingehouden van mijn salaris voor het werd afgeschaft.

:)

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

goeie keus. (de laptop dan ;-))
ik hoop dat het nog kan, want alleen bonnen van voor 28 augustus (oid) zijn geldig....

ping 127.212.23.124

• Jan Jaap
pjottum schreef op 18 september 2004 @ 18:58:
goeie keus. (de laptop dan ;-))
ik hoop dat het nog kan, want alleen bonnen van voor 28 augustus (oid) zijn geldig....
Nee, je moet een bon hebben van voor 28 augustus OF je moet de verplichting tot koop aangegaan zijn voor 28 augustus 17:00.
Als jij bestelt ga je een verplichting tot koop aan > je kan meedoen.
Je moet dan dus wel zorgen dat je een bewijs hebt dat hij al eerder is besteld, maar dat zal de winkel (als je het niet al hebt gekregen) je wel kunnen geven als je erom vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
De bon hoef ik niet terug te laten draaien, op mijn loonstroken van voor eind augustus staat al de PC-privé inhouding. Ik heb dus mazzel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39303

MaZo schreef op 20 september 2004 @ 10:48:
De bon hoef ik niet terug te laten draaien, op mijn loonstroken van voor eind augustus staat al de PC-privé inhouding. Ik heb dus mazzel gehad.
Nee dat heb je niet, je kunt het geld beter terug vragen aan je werkgever, want de regel is heel duidelijk: op de bon moet een datum staan voor 28 augustus. Dat je werkgever wel loon inhoudt maar jij nog geen pc hebt uitgekozen is dus pure pech voor jou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Nee hoor, is allang geregeld met de belastingdienst.
Anders ga ik daar natuurlijk niet vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
ff 1 vraag.. de laptopper bied pixelgarantie he. das dat je echt een apparaat met 0 dode pixels krijgt. gebeurt t vaak zo'n irritante pixel? want heb hier al 1,5 jr een tft scherm van 17 inch en nog geen dode pixel te zien:S het is namelijk wel weer 49 euro :(
zo ga ik hem bestellen :D

M5200-N 12.1"TFT WiFi Interne Combo 1.120,00
Intel Pentium M 715 1500Mhz 2MB Cache (Dothan) 22,00
60GB 5400RPM ipv 40GB 4200RPM 88,00
256MB uDIMM 0,00
WiFi 11Mbps 0,00
DVD/CDRW Combo Drive 0,00
Geen Windows -25,00
Geen extra garantie 0,00
Geen Pixelgarantie 0,00
Geen Laptopverzekering 0,00
Geen extra software 0,00
Geen installatie 0,00
Aantal 1.205,00 1.205,00

incl btw. 1.433,95

maar weet t dus nog niet zeker over pixelgarantie

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

kzou wel pixelgarantie nemen...
kost wel wat maar dan heb je hem gegarandeerd pixelperfect als je hem in ontvangst neemt. De meerprijs tov de irritatie die je hebt met een (mogelijk)niet perfect product is natuurlijk iets wat je zelf moet afwegen.

Enne, post je wel wat pics/reviewtje als je hem hebt? Iedereen belooft het, maar de meesten zien we noooooit meer terug... :/ :/

[ Voor 15% gewijzigd door pjottum op 25-09-2004 11:38 ]

ping 127.212.23.124

• djluc
want heb hier al 1,5 jr een tft scherm van 17 inch en nog geen dode pixel te zien:S
OMFG, die smiley is erg gevaarlijk ;) Ontopic: meestal heb je dode pixels bij aanschaf na enkele uren werken. Na 1.5jr zullen ze volgens mij vrijwel nooit meer ontstaan.

• wibblemoo
  • Nu online
knny schreef op 24 september 2004 @ 21:46:
ff 1 vraag.. de laptopper bied pixelgarantie he. das dat je echt een apparaat met 0 dode pixels krijgt. gebeurt t vaak zo'n irritante pixel? want heb hier al 1,5 jr een tft scherm van 17 inch en nog geen dode pixel te zien:S het is namelijk wel weer 49 euro :(
zo ga ik hem bestellen :D

M5200-N 12.1"TFT WiFi Interne Combo 1.120,00
Intel Pentium M 715 1500Mhz 2MB Cache (Dothan) 22,00
60GB 5400RPM ipv 40GB 4200RPM 88,00
256MB uDIMM 0,00
WiFi 11Mbps 0,00
DVD/CDRW Combo Drive 0,00
Geen Windows -25,00
Geen extra garantie 0,00
Geen Pixelgarantie 0,00
Geen Laptopverzekering 0,00
Geen extra software 0,00
Geen installatie 0,00
Aantal 1.205,00 1.205,00

incl btw. 1.433,95

maar weet t dus nog niet zeker over pixelgarantie
kweenie waarvoor je 'm gaat gebruiken maar ik zou de extra garantie+verzekering even in acht nemen.

Anoniem: 19701

wibblemoo schreef op 17 september 2004 @ 10:41:
wees alleen erg alert bij de-laptopper. bij mijn bestelling was er fout :

* 4200 rpm 40 gig schijf ipv een bestelde 5400 rpm 60 gig

* teveel gerekend

* teveel gerekend voor de verzekering omdat het bedrag door bovestaande fout boven de 1500 kwam

* geen usb stick meegeleverd (zit standaard bij de s5200)

overigens zijn alle fouten keurig verrekend en kreeg ik binnen 3 dagen per UPS een nieuwe schijf en usb stick.

en mijn laptop was er binnen 2 dagen 8) en had 80 euro korting omdat we er 3 tegelijk kochten. eigelijk meer korting omdat m'n verzekering hierdoor ook lager uitviel.
Jammer dat Multicom die 5200 niet meer kan leveren (zo te zien). Heb daar uitstekende ervaringen mee. Bestelling klopte precies. Kon zelfs ophalen na afspraak en pixels bekijken. Gelukkig is het bij jouw nog goed en voordelig opgelost....
http://www.multicom-shop....HPSESSID=3UB8dISG8kh4PLuh

• knny
pjottum schreef op 25 september 2004 @ 11:33:
kzou wel pixelgarantie nemen...
kost wel wat maar dan heb je hem gegarandeerd pixelperfect als je hem in ontvangst neemt. De meerprijs tov de irritatie die je hebt met een (mogelijk)niet perfect product is natuurlijk iets wat je zelf moet afwegen.

Enne, post je wel wat pics/reviewtje als je hem hebt? Iedereen belooft het, maar de meesten zien we noooooit meer terug... :/ :/
bij deze :*)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/knny58777/DSC00107.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/knny58777/DSC00108.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/knny58777/DSC00109.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/knny58777/DSC00110.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/knny58777/DSC00111.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/knny58777/DSC00112.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/knny58777/DSC00113.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/knny58777/DSC00114.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/knny58777/DSC00115.JPG

Hij is vanmiddag binnegekomen:D

1e indruk lekker design en wat dun :D
ik plaats later mijn gebruikersreview voor nu eerst deze foto's

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste