[Ervaringen] Asus S5200 (notebook)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:52

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Wel wireless (want centrino) en geen blauwtand.
Blauwtand kan je oplossen met een usbstickje, zou ik zeggen... @Michel: wordt die review erg uitgebreidt?
@rats (i guess..) komen er nog foto's/review van de m5200?
@modjes: kan er in de faq van CSL niet een setje links naar reviewpostings komen?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

ok, gelukkig wel wireless dus.
alleen jammer dat er geen bluetooth op zit, zat namelijk te denken aan een blootooth muis, als je dan al blootooth intern hebt heb je verder allen je muis nodig, geen adapter enzo. (nou is het ook niet echt een ramp om ff een usb of blootooth sticky achterin te steken voor de muis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

er zit wel een draadloze muis bij, zie de foto's van Michel. Die sluit je dus via een usbstickje aan. Enne, usb zit er niet achterin, maar aan de zijkant ;-).

Er zit wel een geheugenkaartlezer in, niet voor CF trouwens. Die lezer kan je misschien ook een blauwtand insteken, want je hebt van die memstick adapters voor in pda's.

Misschien kan je een pcmcia kaartje kopen met blauwtand erin, dan zie je er ook niks van. (ik weet ook niet precies waar je het slot anders voor zou gebruiken, behalve misschien een CF lezer)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

klopt, had ik gezien, alleen heb ik meer de voorkeur voor een logitech MX900 muis ipv die mini muis.

ik heb net al even lopen zoeken voor een pcmcia blootooth kaart, maar ik kan niet veel meer vinden dan deze:

Afbeeldingslocatie: http://shop.informatique.nl/pic500/545613.jpg

dat antennetje daar op lijkt mij wel erg fragiel (vooral tijdens vervoer)
denk dat ik dan toch liever een usb bluetooth dongle neem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik neem aan dat dat antennetje in te schuiven is? Anders is het idd erg fragiel, ik kan me niet voorstellen dat daar niks voor bedacht is, juist die PCMCIA dingen moeten degelijk zijn en goed vervoerd kunnen worden :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

na nog wat zoekwerk ben ik er redelijk zeker van dat ik de s5200 ga kopen.
De antenne op de sitecom kaart is inderdaad uitschuifbaar:
Verder heeft Sitecom ook een PCMCIA kaart (CN-504) met uitschuifbare antenne (€ 69,-). Die steekt dus helemaal niet uit.
gevonden in: [rml][ Ervaringen] Acer Travelmate 80x - deel 7[/rml]

Met die kaart er in is deze laptop naar mijn idee de ideale laptop voor mij, super compact en icm de mx900 heb je ook geen draden meer nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Athlon: en dan je nick veranderen, neem ik aan? :)

De s5200 kan je overigens ook bij pcsnel, computerpirates en nog wat anderen halen, via de pricewatch vind je wel wat winkels die in Asus doen. Misschien even her en der offerte opvragen, want de laptopper heeft nu alleen de 1.4 op de site staan..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Die winkel in duitsland is trouwens gaan zakken met de prijzen van de S5200 ipv gestegen zoals bij de-laptopper

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-06 09:27

IvoB

Prutst er rustig op los

AtlonXP1800 schreef op 17 maart 2004 @ 10:34:
klopt, had ik gezien, alleen heb ik meer de voorkeur voor een logitech MX900 muis ipv die mini muis.

ik heb net al even lopen zoeken voor een pcmcia blootooth kaart, maar ik kan niet veel meer vinden dan deze:

[afbeelding]

dat antennetje daar op lijkt mij wel erg fragiel (vooral tijdens vervoer)
denk dat ik dan toch liever een usb bluetooth dongle neem
Heb deze in mijn S5200 zitten. De kaart is klasse 1 bluetooth, en kan dus tot 100meter. Als je dus enkel met je muis, PDA of mobiel op een paar meter afstand werkt, kun je de antenne ingeschoven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Ik was aan het zoeken op duitse winkels, en heb daar een winkel gevonden waar ze hem verkopen voor veel minder dan in nederland.

Nu hebben ze daar ook een accu te koop, alleen lijkt hij helemaal niet op die hierboven
ASUS Ersatz-Li-Ion-Akku für S5200N 9cell
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooksbilliger.de/images/asus_akku_gross.jpg

Hoe zit dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

@Rats: Bij dat duitse bedrijf, de prijzen op die website, is dat incl. of excl. btw? Er staat nl. "Preis/EUR inkl.MwSt." (Ik dacht dat dit inkl BTW was?)

En hoe zit het met die accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72626

Pindkaas schreef op 18 maart 2004 @ 12:18:
Ik was aan het zoeken op duitse winkels, en heb daar een winkel gevonden waar ze hem verkopen voor veel minder dan in nederland.

Nu hebben ze daar ook een accu te koop, alleen lijkt hij helemaal niet op die hierboven
ASUS Ersatz-Li-Ion-Akku für S5200N 9cell
[afbeelding]

Hoe zit dit precies?
Als je naar die website hebt gekeken en je zoekt naar asus notebook accu's, dan zie je dat alle asus notebook accu's dat plaatje heeft. Conclusie: Foto van die website is fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Als ik bij die duitser doorklik kom ik bijvoorbeeld hier: http://www.notebooksbilli...s_s5200n_centrino_1600_os

En dan zie je dat ze daar dit aan garantie bieden:
#
Serviceleistungen:
# 3 Jahre pick&up & return Garantie in Deutschland
# 3 Jahre bring-in-Garantie im EU-Ausland (2 Jahre davon weltweiter Service), Akku 12 Monate, Display 24 Monate
Wrom is dat niet gewoon hetzelfde in .nl?? :(

grmbl, moet je hem daar weer kopen...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

pjottum schreef op 19 maart 2004 @ 17:09:
Als ik bij die duitser doorklik kom ik bijvoorbeeld hier: http://www.notebooksbilli...s_s5200n_centrino_1600_os

En dan zie je dat ze daar dit aan garantie bieden:
#

[...]

Wrom is dat niet gewoon hetzelfde in .nl?? :(

grmbl, moet je hem daar weer kopen...
Deze winkel kan trouwens geen engels of nederlandstalige keyboards leveren! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

waarin verschilt dan een een DE/NL of US QWERTY Keyboard? Toch alleen de plaatsen en toetscombo's voor / ; : ed.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

IvoB schreef op 21 maart 2004 @ 17:08:
waarin verschilt dan een een DE/NL of US QWERTY Keyboard? Toch alleen de plaatsen en toetscombo's voor / ; : ed.?
Duits heeft allerlei rare tekens extra op het keyboard. Ik vind het iig niet fijn! http://www.lapxpress.com Kan ze wel gewoon met nederlands keyboard leveren en zijn niet heel veel duurder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:25

voodooless

Sound is no voodoo!

Koop GEEN duits toetenbord. Ik kan je verzekeren dat je daar helemaal gek van wordt (spreek uit ervaring).

Maar waat blijven al die mooie uitgebreide reviews die belooft zijn :? Ik wil namelijk binnenkort een keuze maken tussen een ibook en deze asus!

[ Voor 42% gewijzigd door voodooless op 21-03-2004 17:28 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39303

Ik heb deze laptop live werkend gezien op de cebit, en dat ding is echt waanzinnig licht (met de kleine batterij erin) redenen om hem niet te kopen zijn: het beeldscherm is klein, zeker als je een laptop met 14"scherm gewend bent, en door de ronde vormen van het beeldscherm in de hoeken lijkt hij ook wat kleiner. Daarnaast vond ik het touchpad erg stroef werken, het kan zijn omdat hij op een beurs stond en er dus 600.000 man aan zitten, maar echt lekker werken deed hij niet.... Voor de rest deed hij alles wat hij zou moeten doen en lekker vlot ook.

Kan er iemand wat vertellen over de ventilator in mijn huidige laptop gaat om de 2 minuten de fan voor gedurende 30 seconden aan wat vrij irritant is aangezien de fan ook vrij veel herrie maakt.

Heeft er iemand als benchmarks van deze laptop in de GoT laptop benchmark database gezet?

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 39303 op 23-03-2004 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109961

Ik had de S5200N begin februari besteld en heb hem sinds 13 Maart binnen. Perfect dingetje voor mijn eisen.

Ok, waar iedereen volgens mij om zit te vragen:

- Hoe lang doe je met een batterij?
Tja dat hangt af van wat je doet. Internetten? Muis gebruiken? CD aangesloten? Wifi aan? Alles kan je aan en uit zetten. Asus kan we 100 uur beloven, maar dan is alles natuurlijk uitgeschakeld en is de LCD heel erg gedimmt. Zelf heb ik nog niet veel ervaring, maar een DVD van 2 uur kijken met de kleine accu haal je niet. De grote wel.

- Externe CD/DVD makkelijk?
Eenmaal programma's geinstalleerd, gebruik ik het ding niet vaak. Ik leen geen CD's die ik ga afspelen, alles is Mp3 bij mij. Data overdracht? USB of memory stick! Ik heb hem niet nodig, dus ik ga voor 250 gram minder. Gebruik je hem vaak, dan zou ik de M5200N nemen. Waarom? Het kabeltje dat de PC met de speler connecteerd, is een beetje vragiel. Als je dus in de trein zit, dan buig je hem heel erg snel om. Vaak buigen betekend uiteindelijk breken. :|

- LCD scherm
Het scherm is erg ok, vooral als je office applicaties en zo draait. Bekijk je vaak DVDtjes, dan is het misschien niet de ideaalste scherm. Met z'n tweeen moet je wel naast elkaar zitten om eventuele glare tegen te gaan. Werk je met office en heb je een witte achtergrond dan stoort dit niet.

Is hij te klein? Nou ligt eraan, als je video montage gaat doen, dan heb ik 2 monitoren nodig. Om een document te typen of te internetten? Nee. 10" is TE klein :(, 14" word te zwaar. Dus 12" is voor mij ok. Je moet immers relativeren, op een PDA of GSM valt niet te internetten. 12" is te doen.

- Tasjes
De 2 tassen zijn heel erg mooi. De een is heel erg dun (zacht stof). Makkelijk voor in huis als je hem niet open en bloot wilt laten liggen. De grote tas (dik stof), met veel ritsen en vakken is makkelijk voor op weg (De tas is breder dan de laptop). Je kan er dus een mulitmap bij doen. Wil je alleen de latop mee, dan was net een tussenmaat net iets beter. ps. De handgreep handels kunnen heel stoer in de tas opgeborgen worden en je kan dan de schoulder strap gebruiken. ;)

- de Lader
Wat een groot log ding. :X (Opvallend dat dat door niemand is opgemerkt) Hij is groter (en volgens mij even zwaar) dan de laptop zelf volgens mij. Heeft iemand al wat kleinere versies gezien? De 240 volt plug voor in de muur is enorm groot. Ze hadden daar beter een plat model voor kunnen nemen.

- Tevreden?
Ik wel :) Klein, licht gewicht en met 2 baterijen gaat hij lang genoeg mee.
Minpunt? De voedingskabel & het CD kabeltje mag iets steviger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Thanks Appo, hier hebben we wat aan :D

Maar die lader? Is die echt zo mega groot? Kan misschien iemand een foto maken van de later en de laptop erbij? Dat zou voor mij wel een minpunt zijn aangezien ik dat ding altijd mee moet slepen.

Jammer dat je niet wat meer over de acculooptijd kunt zeggen! Als de grote accu een uur of 4 tot 5 meegaat (met normaal gebruik) dan hoef ik namelijk niet met de voeding te slepen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

> Is die echt zo mega groot?
Ten opzichte van de S5200N is hij groot, maar niet ongewoon groot ten opzichte van de laders die ik bv bij alle type Dell laptops gezien heb. Hij is gewoon... tja... uit proportie tov de laptop. De stekker is van het grote type (niet plat), dan krijg je een dik stuk kabel. Deze kabel steek je dan in een plat rechthoekig voedingsblok, en dan een mooie dunne draad voor naar de laptop.

> aangezien ik dat ding altijd mee moet slepen.
Het nadeel vind ik dat de laptop in een super dun tasje kan, en dan de lader een lelijke bobbel geeft. Ik zal eens een fototje maken. (Geef me een avondje)

> Jammer dat je niet wat meer over de acculooptijd kunt zeggen!
Ik heb hem pas kort en heb er nog niet veel op kunnen werken. Dus veel ervaring heb ik nog niet.

> Als de grote accu een uur of 4 tot 5 meegaat
Je hebt altijd 2 accu's dus dat haal je misschien wel. Voor 90 (de kleine), 130 (de middel) of 190 euro (de grote) heb je een extra accu. Je krijgt de kleine en middel meegeleverd. Een accu is heel erg smal en draagbaar, dus iets meer geld en je hoeft inderdaad niets mee te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Er staat een leuke review van de ASUS S5200NE op http://www.xbitlabs.com/a...display/asus-s5200ne.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ah, eindelijk een echte review... _/-\o_ thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110129

Hoi!

Ik ben geinteresseerd in de ASUS s5200n serie;
degene met 12 inch scherm en internal optical drive.
De specs lijken precies wat ik zoek.

Ik heb nog enkele vragen, kan iemand mij daarbij helpen?

Hoeveel kleuren ondersteunt het scherm? Zoveel-miljoen of slechts 256?
Welke card-types worden ondersteund door de card reader? Ook compact flash?

Heeft al iemand de variant met dvd-writer uitgeprobeerd?

Groeten,
Joan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22623

Anoniem: 110129 schreef op 28 maart 2004 @ 15:45:
Hoi!

Ik ben geinteresseerd in de ASUS s5200n serie;
degene met 12 inch scherm en internal optical drive.
De specs lijken precies wat ik zoek.
Ik neem aan dat je de M5200N bedoeld, deze heeft namelijk een interne dvd/cd-rw
Hoeveel kleuren ondersteunt het scherm? Zoveel-miljoen of slechts 256?
Welke card-types worden ondersteund door de card reader? Ook compact flash?
256k kleuren, maar verschil met mijn CRT monitor zie ik zelf niet. De type kaarten die de cardreader ondersteund zijn: MMC, SD, MS, MS PRO flash card slot
Heeft al iemand de variant met dvd-writer uitgeprobeerd?
Nee,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 22623 schreef op 28 maart 2004 @ 16:02:

> De type kaarten die de cardreader ondersteund zijn: MMC, SD, MS, MS PRO

Dat staat in de specs, ja. Maar dat zegt mij niets.
De term "SD" ken ik, dat zijn die piepkleine kaartjes.
Maar waar staat "MMC", "MS" of "MS Pro" voor?

Gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pjottum schreef op 17 maart 2004 @ 10:25:
>> Er zit wel een geheugenkaartlezer in, niet voor CF trouwens. Misschien kan je een pcmcia kaartje kopen (ik weet ook niet precies waar je het slot anders voor zou gebruiken, behalve misschien een CF lezer)
Welk slot is het slot wat je zou kunnen gebruiken voor een CF lezer en wat voor kaartje zou je dan nodig hebben?

Die specs in .pdf zijn erg kort en bondig voor iemand met weinig hardware kennis.

Er staat ook ergens "256k" kleuren. Dus dacht ik in eerste instantie, dat hij maar 256 kleuren ondersteunt. Pas later viel die k erachter me op. Het is marketing-technisch toch niet handig om leken die indruk te geven?!!

Gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

je zou een cf-lezer in een pcmcia slot kunnen stoppen, die dingen kosten 8 euro bij de mycom. (de controller zit bij cf in de kaart). CF vind je in bijvoorbeeld canon kaartjes of een diva mp3 speler.

cf == compact flash

die andere kaartjes zijn bijvoorbeeld memorystick, memorystick pro en multimedia card.

Oh, en we hoeven elkaar hier niet te groeten, dat doen we hier al de hele dag. (ofzo).

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"MMC" Multi Media Card
"SD" Secure Digital (Bijna exact hetzelfde als MMC)
"CF" Compact Flash
"MS" Sony Memory Stick
"MS Pro" Sony Memory Stick Pro

256k te veel afkorting? Wat dacht je van MHz, GHz, Wlan, pcmci of zelfs dvd, cdrw. Alles is tegenwoordig een afkorting. Maar inderdaad "k" is wat verstopt aanwezig.

Ps. Ps. Wat betreft de "voedingskabel" waar ik eerder over begonnen was. Hij is 9x4x2,5 cm. Dus een ruim formaat GSM. Ik heb een foto gemaakt, maar kan ik die hier ergens uploaden??? :? ftp werkt niet meer naar mijn homepage. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ow, 9x4x2,5 valt nog reuze mee! Mijn huidige voeding is net wat groter, dus daar kan ik wel mee leven :) Of zijn jou maten inches :+

Ben we benieuwd naar de verhouding tussen voeding en laptop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

de maten van de laptop kan je overal wel vinden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Pindkaas schreef op 29 maart 2004 @ 17:46:
de maten van de laptop kan je overal wel vinden hoor.
we hebben het over de voeding! Ik ken de maten van de lapop wel, maar een foto zegt toch meer dan 1000 woorden, of 100 tekeningen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

deepspace schreef op 29 maart 2004 @ 18:46:
[...]

we hebben het over de voeding! Ik ken de maten van de lapop wel, maar een foto zegt toch meer dan 1000 woorden, of 100 tekeningen!
Klopt, maar wanneer je beiden maten naast elkaar legt, kan je wel enigszins de verhouding opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
is/zijn er nog mensen die op het punt staan deze laptop aan te schaffen ?
bij de-laptopper kan je namelijk een offerte aanvragen als je er meer dan 1 aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

wibblemoo schreef op 30 maart 2004 @ 14:26:
is/zijn er nog mensen die op het punt staan deze laptop aan te schaffen ?
bij de-laptopper kan je namelijk een offerte aanvragen als je er meer dan 1 aanschaf.
Ik meld me.. Ik wacht wel nog een paar weken denk ik. Maar dit klinkt zeker interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
ow dat is niet zo'n probleem. ik heb geen haast. enig idee welke configuratie je wilt ? kan ik je anders msn'n ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

wibblemoo schreef op 31 maart 2004 @ 13:48:
ow dat is niet zo'n probleem. ik heb geen haast. enig idee welke configuratie je wilt ? kan ik je anders msn'n ?
Dat is een goed plan.. msn [a] stevendejong [punt] nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Pindkaas: ik zou wel willen, maar ik ga dit gevaarte via pcprive aanschaffen en dat vraagt een wat aparte rekening, zeg maar.

In elk geval, ik heb wat fototjes van Appo gehad in het kader van de voeding, maar misschien ook wel van het geheel:

Afbeeldingslocatie: http://flerp.net/images/s5200/IM002826.JPG

Afbeeldingslocatie: http://flerp.net/images/s5200/IM002827.JPG

Afbeeldingslocatie: http://flerp.net/images/s5200/IM002828.JPG

:)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Ik neem aan dat een aparte rekening niet zo'n probleem is. als we er 3 tegelijk bestellen zou 't wel een aardige korting op kunnen leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Hmm, dan zou ik misschien ook wel mee willen doen :) Ik moet ook een apparte rekening hebben, vanwegen de zaak!

Wow wat een stekker zeg! Krijg je er niet een normale (zonder aarde, dunnere kabel) bij! Dit is wel erg overdreven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
Begint dit niet een beetje te veel op een inkoopactie te lijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Anoniem: 39303 schreef op 31 maart 2004 @ 20:04:
offtopic:
Begint dit niet een beetje te veel op een inkoopactie te lijken?
Vind je? Ik denk dat drie mensen elkaar aan het helpen zijn, niet groot genoeg voor een inkoopactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
als iedereen die interesse heeft mij even wilt mailen met daarin :

je naam hier op GOT (en evt je echte naam)

en welke configuratie je zou willen en wat de prijs zou zijn als je m los besteld bij www.de-laptopper.nl

als ik dan van iedereen de gegevens heb kan ik bij de laptopper informeren wat ze aan de prijs kunnen doen.

emailen op brasapestaartjequicknetpuntnl

voor de duidelijkheid : dit is alleen nog een try-out. als je je evt interesse doorgeeft betekend dat nog niet dat je er al aan vast zit.

[ Voor 22% gewijzigd door wibblemoo op 01-04-2004 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

> Wow wat een stekker zeg! Krijg je er niet een normale (zonder aarde, dunnere > kabel) bij! Dit is wel erg overdreven!

Nee, en daarom reageerde ik hierop.

Wat je wel kan doen is die kabel met de dikke stekker uit het zwarte blok trekken en er een andere opzetten. Het uiteinde van de kabel is erg universeel tov andere laptop voedings kabels. Het eindigt in 3 polen die in een driehoek staan opgesteld.

Weet iemand er eentje te vinden die max bv 10cm is?

Net zoals deze (rechts in het zwart):
Welk land waarin het linker blok gebruikt word weet ik niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.laptopparts.com/graphics/inventory/1045D%20Prong%20Cord.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110578

Op de ASUS site zie ik dat er ook een S5200 NE leverbaar is.
Zelfde spec's, alleen een wit jasje.
In de X-bit review staan duidelijke pics en deze zien er behoorlijk goed uit.
Weet een van jullie waar deze verkrijgbaar/bestelbaar is?
TXS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:37
Anoniem: 110578 schreef op 02 april 2004 @ 17:48:
Op de ASUS site zie ik dat er ook een S5200 NE leverbaar is.
Zelfde spec's, alleen een wit jasje.
In de X-bit review staan duidelijke pics en deze zien er behoorlijk goed uit.
Weet een van jullie waar deze verkrijgbaar/bestelbaar is?
TXS.
De S5200NE heeft een ultra-low-voltage Pentium-M 1.0 Ghz, en zal iets goedkoper zijn.

Ik ben er ook naar opzoek :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
ik heb de-laptopper hier over gemaild (de NE versie)

deze wordt door hun NIET geleverd. omdat ie te snel krassen zou krijgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72907

Ik ben niet helemaal thuis in de laptop scene, maar nu heb voor m'n studie binnenkort een laptop nodig. Vooral in verband met het relaxte gewicht (en omdat ik niet zulke goede verhalen hoor over Dell en Gericom (Mediamarkt)) zat ik dus aan een Asus S5200 te denken. De specs hoeven van mij niet extreem hoog te zijn, maar er moet het liefst wel 512 mb ram in zitten, en minstens een 40 gig schijf. Kan ik voor €1400,- a €1500,- een Asus S5200 aanschaffen? Of denken julie dat een ik beter naar een ander merk (Acer?) kan kijken?

(sorry dat ik dit midden in deze thread neergooi, maar ik vond het onnodig om hier een nieuw draadje voor aan te maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Anoniem: 72907 schreef op 02 april 2004 @ 23:04:
Ik ben niet helemaal thuis in de laptop scene, maar nu heb voor m'n studie binnenkort een laptop nodig. Vooral in verband met het relaxte gewicht (en omdat ik niet zulke goede verhalen hoor over Dell en Gericom (Mediamarkt)) zat ik dus aan een Asus S5200 te denken. De specs hoeven van mij niet extreem hoog te zijn, maar er moet het liefst wel 512 mb ram in zitten, en minstens een 40 gig schijf. Kan ik voor €1400,- a €1500,- een Asus S5200 aanschaffen? Of denken julie dat een ik beter naar een ander merk (Acer?) kan kijken?

(sorry dat ik dit midden in deze thread neergooi, maar ik vond het onnodig om hier een nieuw draadje voor aan te maken).
yep. bij de laptopper redt je dat voor 1500 euro. als je binnen nu en een maand wilt kopen kan je ook met onze gezamelijke koop meedoen, zie posts hierboven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89531

ook de s5200n aangeschaft mooi dingetje! :>

hij is echt precies klein genoeg vind ik. Hijs snel in buisiness apz maargoed dat hoort natuurlijk wel bij een centrino 1.6 & 512m

in 3d presteerd hij ook beter dan verwacht.
in quake3 haal je bijna 80fps op 1024x768 :) toch wel leuk met zo'n toutchpadje. Je kan er ook prima op couterstriken maar ik heb nog niet uitgevonden hoe je de verticale syntex uitzet van de onboard video, want als deze op "on by default staat" blijft het steken op 60fps (1024x768), iemand anders die het wel weet??. Als je quake3 relt wordt de lap wel erg warm, ik kwam op zo'n 72C voor de centrino. Maar aagezien het toch koud was van de week vond ik het wel chill :*)

verder is het aan te raden om de lap even te formatteren op het begin aan gezien ze met winxp pro worden geleverd inclusief troep. Als je nu zelf even alles installed weet je ook meteen wat te doen bij een crash etc. De drivers van de usb drive worden gewoon geladen bij xp setup. Met win2k moet je alleen even een usb floppy drive gebruiken.

verder is hij uiterst stil! helemaal vergeleken met mn lian-li vluigtuig. ideaal dus om s'avonds aan je studie te werken zonder ruis etc.

tevreden me.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89531 schreef op 04 april 2004 @ 14:01:
verder is het aan te raden om de lap even te formatteren op het begin aan gezien ze met winxp pro worden geleverd inclusief troep. Als je nu zelf even alles installed weet je ook meteen wat te doen bij een crash etc. De drivers van de usb drive worden gewoon geladen bij xp setup. Met win2k moet je alleen even een usb floppy drive gebruiken.

verder is hij uiterst stil! helemaal vergeleken met mn lian-li vluigtuig. ideaal dus om s'avonds aan je studie te werken zonder ruis etc.

tevreden me.... ;)
Ik dacht dat er alleen maar zo'n recovery ding bij zat? Of gebruik je die er gewoon voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 89531 schreef op 04 april 2004 @ 14:01:
Je kunt ook gewoon kopen zonder OS bij de-laptopper :). Ik zet er toch linux op, dus dat is voor mij gewoon het gemakkelijkste, en spaart weer geld :) .

BTW, heeft iemand de 7200 rpm disk erin zitten. In reviews zag ik dat ie toch wel flink sneller was dan de 5400 toeren variant (hoewel die ook goed scoorde i.v.m de 5400 rpm competitie). Ik vraag me af of deze nu extra heet wordt, of meer stroom vreet. Volgens de specs scheelt het niks, maar je weet maar nooit of dat in de realiteit ook zo is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39303 schreef op 04 april 2004 @ 14:04:
[...]

Ik dacht dat er alleen maar zo'n recovery ding bij zat? Of gebruik je die er gewoon voor?
Mja zit er ook bij, maar die heb ik niet gebruikt hoor. Ik geef de voorkeur aan een lap zonder OS. Met OS krijg je o.a. van die partitie grotes die me irriteren. Mijn lap was met OS omdat ze geen zonder OS hadden.

Je hebt zegmaar je mobo cd daar staan alle drivers voor wireless, video, sound etc. op. Alles dus eigenlijk. Verder moet je alleen je eigen OS installen.

Er zit wel een backup cd bij maar die heb ik nog niet bekeken, niet nodig ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Anoniem: 89531 schreef op 04 april 2004 @ 23:54:
[...]

Mja zit er ook bij, maar die heb ik niet gebruikt hoor. Ik geef de voorkeur aan een lap zonder OS. Met OS krijg je o.a. van die partitie grotes die me irriteren.

Ja idd. Kwam er laatst achter dat er nog een hidden partition was van 1GB met OS/2 ofziets erop. (volgens XP Pro Setup). Van vele hardware is er trouwens al een nieuwere driver dan op de CD, die hebben dus de voorkeur. (ftp.asuscom.de)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IvoB schreef op 05 april 2004 @ 00:06:
[...]

Ja idd. Kwam er laatst achter dat er nog een hidden partition was van 1GB met OS/2 ofziets erop. (volgens XP Pro Setup). Van vele hardware is er trouwens al een nieuwere driver dan op de CD, die hebben dus de voorkeur. (ftp.asuscom.de)
hahaha ja dat bedoel ik dus o.a.

zijn er nog l33t OS2-ers aanwezig koop de s5200n met OS! Met OS betekend inclusief OS2 _/-\o_

(t.w.v 99eurocent) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oja wat ook wel handig is om te weten dat de voorgeprogrammeerde partities FAT32 zijn, nice O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Anoniem: 89531 schreef op 05 april 2004 @ 03:27:
Oja wat ook wel handig is om te weten dat de voorgeprogrammeerde partities FAT32 zijn, nice O-)
Maar die zijn dan weer te converten naar NTFS! ;) Ik wil hem eigenlijk ook gewoon zonder OS, ik installeer mijn eigen Win Xp Prof er wel op!
Ik ben nl iemand die een mooie ghost image ergens opslaat en deze dan iedere maand zowat terug zet! :)

Weet iemand trouwens iets over de betaling van de belastingdienst van dit jaar? Ik ben er een beetje op aan het wachten! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89531 schreef op 04 april 2004 @ 23:54:
[...]

Mja zit er ook bij, maar die heb ik niet gebruikt hoor. Ik geef de voorkeur aan een lap zonder OS. Met OS krijg je o.a. van die partitie grotes die me irriteren. Mijn lap was met OS omdat ze geen zonder OS hadden.
Ja maar als je toch windows xp wil gebruiken (en dat willen de meeste mensen) is het goedkoper om hem preinstalled er op te laten zetten (OEM) dan dat je hem er los bijkoopt.

Nadeel van een OEM versie is dat je van MS geen installatiecd mag meeleveren afiak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39303 schreef op 05 april 2004 @ 10:56:
[...]

Ja maar als je toch windows xp wil gebruiken (en dat willen de meeste mensen) is het goedkoper om hem preinstalled er op te laten zetten (OEM) dan dat je hem er los bijkoopt.

Nadeel van een OEM versie is dat je van MS geen installatiecd mag meeleveren afiak
correct, jij bent eerlijk

maar die down je toch gewoon en dan burn je m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar weet iemand toevallig of je de extrerne dvd-cdrw ook op een usb in een desktop kan aansluiten? Mijn dvd is namelijk nogal traag om te rippen en dat externe dingetje is echt 10x beter, maar nu kan die 5400schijf niet op tegen sataraid0.

Dat ding gebruikt 5 volt iig. Het is jmmr dat de voeding en usb in 1 stekker zitten. Je kan deze dus niet in een gewone usb plaatsen omdat het voeding tulpje dan in de weg zit! Ik krijg echt de neiging om doormidden te knippen of zijn er mensen met een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Anoniem: 89531 schreef op 05 april 2004 @ 13:14:
Maar weet iemand toevallig of je de extrerne dvd-cdrw ook op een usb in een desktop kan aansluiten? Mijn dvd is namelijk nogal traag om te rippen en dat externe dingetje is echt 10x beter, maar nu kan die 5400schijf niet op tegen sataraid0.

Dat ding gebruikt 5 volt iig. Het is jmmr dat de voeding en usb in 1 stekker zitten. Je kan deze dus niet in een gewone usb plaatsen omdat het voeding tulpje dan in de weg zit! Ik krijg echt de neiging om doormidden te knippen of zijn er mensen met een andere oplossing?
Je geeft eigenlijk al antwoord op je eigen vraag ;)

Maar met een externe adapter van 5 volt en een usb-verlengkabel zou het moeten lukken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pindkaas schreef op 05 april 2004 @ 13:27:
[...]

Je geeft eigenlijk al antwoord op je eigen vraag ;)

Maar met een externe adapter van 5 volt en een usb-verlengkabel zou het moeten lukken toch?
klopt, maar toch jammer dat de kabeltjes aan elkaar vast zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89531 schreef op 05 april 2004 @ 13:14:
Ik krijg echt de neiging om doormidden te knippen of zijn er mensen met een andere oplossing?
Als je toch een externe (stroom) adapter op de unit zet, waarom dan niet een los usb kabeltje in de winkel kopen ipv verknippen?

Ik vraag me eigenlijk af, hoe lang gaat het huidige kabeltje mee? Het ziet er zo fragiel uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Volgens mij zit er een externe adapter bij, in het review van de NE kwam dat naar voren, toch?

* pjottum zal dat nog even nalezen..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Webwereld: Notebooks Asus onvindbaar door patentkwestie

Is dit het nieuws dat al een tijdje bekend was in deze draad, of zijn dit nieuwe ontwikkelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87748

Lekker kleinzerig van LG zeg, de klanten van een ander laten naaien door de douane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Nog een reviewtje van de m5, het broertje van de s5. Overigens ook een vergelijking van de twee: http://www.digit-life.com/articles2/asus-m5n/
(oud, nieuw? er staat geen datum bij.. :()

En nog wat in het duits:
http://www.freundt.org/s5200n/

[ Voor 16% gewijzigd door pjottum op 08-04-2004 11:21 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Jaja, de belastingdienst heeft gesproken... Asus laptopje komt er aan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Wacht je niet op de IA van wimblemoo?
(30 dagen in mijn a la carte. "doet u mij maar zo'n klein laptopje aub")

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

pjottum schreef op 09 april 2004 @ 14:36:
Wacht je niet op de IA van wimblemoo?
(30 dagen in mijn a la carte. "doet u mij maar zo'n klein laptopje aub")

Jawel! Mocht er iets leuks uit komen wel natuurlijk. :P Ik ben echt benieuwd!

Ik zag dat de-laptopper in zijn excel-bestand een laptop heeft staan die erg interessant is!:
Asus S5200N Centrino 1.4Ghz 40GB 512MB DVD/CDRW 12.1TFT W-LAN Draagtas Optische Muis €1517,25
Erg mooi prijsje voor veel leuks!

Misschien wil ik nog wel een 5400rpm 40GB HD ipv 4200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
uh ik heb een offerte terug gekregen, hij is best interessant. als jullie op msn komen stuur ik 't wel even door.

alleen jammer dat er 1 iemand ondertussen is afgevallen, dat eigelijk de hele offerte weer niet geldig maakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108259

Heeft iemand ervarimg met bestellen bij www.lapxpress.de ? Zij hebben wel goede prijzen, maar weet niet of ze een beetje goede service hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

tisky: die vraag is vaker langsgeweest; let wel op dat je een US-keyboard besteld.
Je kan nog meedoen met de aktie van wibblemoo, moet je hem even een mailtje sturen (lees het topic even snel door..)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108259 schreef op 13 april 2004 @ 13:41:
Heeft iemand ervarimg met bestellen bij www.lapxpress.de ? Zij hebben wel goede prijzen, maar weet niet of ze een beetje goede service hebben.
Heb er mijn M5200N vandaan, service vind ik beter dan bij de laptopper. Die reageren vaak niet eens op mijn emails of het duurt soms 2 weken voor je rpely krijgt :S. Bij lapxpress had ik telkens binnen een aantal uur reply. Let er verder idd even op dat je een US keyboard neemt ipv het standaard keyboard.

Verder vind ik mijn m5200n erg veel krassen, maarja werken doet deze perfect. Ben alleen nu op zoek naar een hoes zoals deze bij de s5200 wordt geleverd. Iemand toevallig enig idee waar je een dergelijke hoes los kunt kopen tegen een redelijk prijs??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Anoniem: 22623 schreef op 13 april 2004 @ 16:37:
[...]
Iemand toevallig enig idee waar je een dergelijke hoes los kunt kopen tegen een redelijk prijs??
Jazeker, ik gebruik een tucano hoes voor een Ibook 12". Deze pas precies om de s5200n, en is gemaakt van neopreen (surfpakken materiaal)
Bestellen kan op http://www.macstuff.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kunnen de mensen die hem al hebben een paar benchmarkjes draaien en die dan naar deze site: http://aikeleer.dezeserver.nl/benchmarks/ submitten. BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IvoB schreef op 13 april 2004 @ 17:17:
[...]

Jazeker, ik gebruik een tucano hoes voor een Ibook 12". Deze pas precies om de s5200n, en is gemaakt van neopreen (surfpakken materiaal)
Bestellen kan op http://www.macstuff.nl/
Dankje, heb ook de hoes voor de iBook besteld. Hopelijk helpt het meer krassen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Anoniem: 22623 schreef op 13 april 2004 @ 21:10:
[...]
Dankje, heb ook de hoes voor de iBook besteld. Hopelijk helpt het meer krassen voorkomen.
Ik bedoel eigenlijk de powerbook 12", er zitten kleine verschillen dus de ibook en de powerbook, excuses. (zie http://www.tucano.it/ITA/PDF_inglese/index_eng.htm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

IvoB schreef op 13 april 2004 @ 21:41:
[...]

Ik bedoel eigenlijk de powerbook 12", er zitten kleine verschillen dus de ibook en de powerbook, excuses. (zie http://www.tucano.it/ITA/PDF_inglese/index_eng.htm)
Hopelijk ben je nog op tijd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is het wezelijke verschil dan? Want op die site kan ik het niet vinden. Maar even kortsluiten het is dus de Powerbook die ik moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Eh, je moet even doorklikken, en dan krijg je deze pdf: http://www.tucano.it/ITA/...F/30_32_bags_neoprene.pdf

En daar zie je dat die voor de ibook net iets groter is dan die van de powerbook. Dat klopt denk ik ook wel, want die ibook heeft zijn scharnier eh 'aan de onderkant' zitten.

Maar dan moet je dus even je laptop opmeten, en dan weet je welke folder je moet hebben.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
jeej, morgen komt ie dan eindelijk. onze illegale mini-inkoopactie is redelijk geslaagd, ieder 80 euro korting op de ex btw prijs :)

alvast hulde aan de-laptopper voor snelle levering (1 dag) en afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Idd morgenvroeg mag ik naar de laptopper toe om hem op te halen. Yippie jeej! :D

Morgen dus foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die wireless is trouwens ook heerlijk. Ik zit lekker te uploaden via het internet van iemand hier in de buurt, hoop dat ie geen datalimiet heeft ;x :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Je woont toch niet bij mij in de buurt, toch?

Wep en encryptie is toch wel het minimum.. (ofzo..)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wep = encryptie :)

maar daarnaast kun je ook je ssid van je ap verbergen, en je kunt in je ap alleen maar toegang verlenen tot bepaalde mac adressen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Ik heb hem binnen, nog geen foto's gemaakt. Ben nu nog steeds aan het genieten. En hij is echt snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@mabit: ja, macadressen staan aan, en 128bit wep, moet toch voldoende zijn. het ssid verbergen? eh?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is idd voldoende....

dat ssid wil zeggen dat de laptops in de buurt niet allemaal jouw accespoint automatisch in hun lijstje krijgen geloof ik... maar dat lijkt me niet echt nodig

@Pindakaas wat voor config heb je, kun je paar benchmarks doen (en submitten, zie boven?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Pindkaas schreef op 15 april 2004 @ 14:12:
Ik heb hem binnen, nog geen foto's gemaakt. Ben nu nog steeds aan het genieten. En hij is echt snel!
Ben benieuwd naar je review/pics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

dolby schreef op 16 april 2004 @ 11:20:
[...]

Ben benieuwd naar je review/pics :)
Morgenmiddag / -avond heb ik tijd voldoende, ik zal dan eens een paar mooie fotootjes maken en laten zien.

Wat willen jullie allemaal nog weten? Dan behandel ik dat ook nog in de review, naast een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87748

Heb je misschien wat oudere games zoals Diablo II en wat nieuwere (Warcraft III, C&C Generals) OID wat je kort kan behandelen (verwacht geen benchies, maar gewoon een indicatie of het speelbaar is of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87748 schreef op 18 april 2004 @ 00:21:
Heb je misschien wat oudere games zoals Diablo II en wat nieuwere (Warcraft III, C&C Generals) OID wat je kort kan behandelen (verwacht geen benchies, maar gewoon een indicatie of het speelbaar is of niet)
Generals is best zwaar voor het laptopje, verwacht geen snelle gameplay maar het is wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58852

Het MAC adres kan gewoon gespooft worden, en het is al een hele tijd geleden aangetoond dat WEP totaal onveilig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58852 schreef op 20 april 2004 @ 16:54:
Het MAC adres kan gewoon gespooft worden, en het is al een hele tijd geleden aangetoond dat WEP totaal onveilig is.
Ja dan moet je:

1) Het MAC adres weten van de client die wèl toegang heeft
2) Minstens 1 GB data sniffen om daar vervolgens een wep key uit te genereren

Is wel erg veel werk aangezien meer dan de helft van de netwerken gewoon open staat. En als je binnen je netwerk ook nog netjes overal wachtwoorden op heb staan kun je alsnog niets met je toegang.

Toegegeven, niets is helemaal veilig, maar de maatregelen zijn voor 99,9% van de gebruikers ruim voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramtl
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05-2013

bramtl

Mr. Sysbeh

-----------------------
Ja dan moet je:

1) Het MAC adres weten van de client die wèl toegang heeft
2) Minstens 1 GB data sniffen om daar vervolgens een wep key uit te genereren

Is wel erg veel werk aangezien meer dan de helft van de netwerken gewoon open staat. En als je binnen je netwerk ook nog netjes overal wachtwoorden op heb staan kun je alsnog niets met je toegang.

Toegegeven, niets is helemaal veilig, maar de maatregelen zijn voor 99,9% van de gebruikers ruim voldoende
--------------------

Whahahaha, laat me niet lachen!! Veilig?
Met het progje smac (kost geloof ik nu 15 euri maar ik heb het gratis nog thuis liggen) kun je zo het MAC veranderen.
Down je eerst het progje netstumbler, dan kun je zo zien welke mac adressen een aanvraag doen op dat access point! Dan verander je je eigen mac met smac. Dan ga je MBV perl webcrack draaien en dan heb je dat zo gekraakt. Even invoeren en je bent binnen......
Moeilijk hoor ik u vragen??? Nope!!

Er is maar een goede oplossing en dat is een dynamische web key. Dan is hij namelijk voor hij gekraakt is weer veranderd.

greets bram

Wat is dat voor wouse sjit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Mr. Sysbeh weet het blijkbaar, dus dan zou je voorstellen wpa te gebruiken?
Wat heeft dit nog van doen met de s5200?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
hier nog wat foto's van mijn S5200 (1,5 ghz, 256 mb, 60 gig 5400 rpm)

de notebook open met vooraan de extra accu (de grote) en links de cdrom drive en de usb adapter voor de muis. onder de laptop de hoes.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/bras/pics/notebook1.JPG

het meegeleverde muisje naast m'n normale desktop muis :

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/bras/pics/notebook2.jpg

close up, niet echt de tijd genomen om scherp te stellen :P

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/bras/pics/notebook3.jpg

en dicht :

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/bras/pics/notebook4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

hoeveel kapotte pixels mag je eigenlijk hebben van Asus?
Ik heb op mijn werk een scherm met 1 stukke subpixel, dat is niet zo heel erg (en niet mijn eigendom) maar als je dat in je laptopje hebt is dat toch niet echt leuk ..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Ik heb nog niet echt de tijd gehad voor mooie fotoreportages en andere dingen..

Hier heb ik wel twee fotootjes van een Dell D400 (Cubix' laptop) en de Asus S5200N (Pindkaas' laptop) samen, ze zijn beiden een 12".

Afbeeldingslocatie: http://steven.netnight.nl/laptops/foto1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://steven.netnight.nl/laptops/foto2.jpg

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste