Ik had de S5200N begin februari besteld en heb hem sinds 13 Maart binnen. Perfect dingetje voor mijn eisen.
Ok, waar iedereen volgens mij om zit te vragen:
- Hoe lang doe je met een batterij?
Tja dat hangt af van wat je doet. Internetten? Muis gebruiken? CD aangesloten? Wifi aan? Alles kan je aan en uit zetten. Asus kan we 100 uur beloven, maar dan is alles natuurlijk uitgeschakeld en is de LCD heel erg gedimmt. Zelf heb ik nog niet veel ervaring, maar een DVD van 2 uur kijken met de kleine accu haal je niet. De grote wel.
- Externe CD/DVD makkelijk?
Eenmaal programma's geinstalleerd, gebruik ik het ding niet vaak. Ik leen geen CD's die ik ga afspelen, alles is Mp3 bij mij. Data overdracht? USB of memory stick! Ik heb hem niet nodig, dus ik ga voor 250 gram minder. Gebruik je hem vaak, dan zou ik de M5200N nemen. Waarom? Het kabeltje dat de PC met de speler connecteerd, is een beetje vragiel. Als je dus in de trein zit, dan buig je hem heel erg snel om. Vaak buigen betekend uiteindelijk breken.
- LCD scherm
Het scherm is erg ok, vooral als je office applicaties en zo draait. Bekijk je vaak DVDtjes, dan is het misschien niet de ideaalste scherm. Met z'n tweeen moet je wel naast elkaar zitten om eventuele glare tegen te gaan. Werk je met office en heb je een witte achtergrond dan stoort dit niet.
Is hij te klein? Nou ligt eraan, als je video montage gaat doen, dan heb ik 2 monitoren nodig. Om een document te typen of te internetten? Nee. 10" is TE klein

, 14" word te zwaar. Dus 12" is voor mij ok. Je moet immers relativeren, op een PDA of GSM valt niet te internetten. 12" is te doen.
- Tasjes
De 2 tassen zijn heel erg mooi. De een is heel erg dun (zacht stof). Makkelijk voor in huis als je hem niet open en bloot wilt laten liggen. De grote tas (dik stof), met veel ritsen en vakken is makkelijk voor op weg (De tas is breder dan de laptop). Je kan er dus een mulitmap bij doen. Wil je alleen de latop mee, dan was net een tussenmaat net iets beter. ps. De handgreep handels kunnen heel stoer in de tas opgeborgen worden en je kan dan de schoulder strap gebruiken.
- de Lader
Wat een groot log ding.

(Opvallend dat dat door niemand is opgemerkt) Hij is groter (en volgens mij even zwaar) dan de laptop zelf volgens mij. Heeft iemand al wat kleinere versies gezien? De 240 volt plug voor in de muur is enorm groot. Ze hadden daar beter een plat model voor kunnen nemen.
- Tevreden?
Ik wel

Klein, licht gewicht en met 2 baterijen gaat hij lang genoeg mee.
Minpunt? De voedingskabel & het CD kabeltje mag iets steviger.