[Ervaringen] Asus S5200 (notebook)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou graag een topic willen starten van dit model.

Het wordt geleverd door o.a. www.de-laptopper.nl en is volgens mij een superdingetje!!

Specs:

Pentium Centrino 1.7 Ghz (vergelijkbaar met P4 2.6 Ghz)
Intern geheugen 768 MB DDR 333 SDRAM
HDD 80 GB (dacht removable!)
64 MB shared video
12.1 "TFT

en nu komt het:
Gewicht 1,35 Kg !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mn s5200 vandaag binnen gekregen (1.4 centrino 256mb 40gb).
ik heb hem besteld bij de laptopper (zonder pixel garantie das klote want ik heb een kapotte fel rode pixel in mn beeld))

hij ziet er geweldig uit. wat een design!!. alleen ik snap de inhoud van de doos niet ik heb er 2 accus bij gekregen (2200mah en 4400mah) wat niet bij de specificaties stond en ik heb windows xp home erbij gekregen is dit normaal of een leveringsfout

zijn er mensen met de zelfde ervaringing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 14:15
Ik heb even op die site gekeken, en ik denk dat je onwijs veel mazzel hebt gehad.

Er staat daar namelijk niet dat ze erbij geleverd worden, en los zijn ze samen (XP en de accu) zo'n €250.- ... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
He mensen,

Ook ik heb een asus s5200 besteld bij de laptopper
Ik heb de 1.7 Ghz. met 768 mb intern en 80 Gb HDD besteld.

Kreeg onlangs een belletje van ze, dat ik hem kon ophalen >:)

Ikke dus snel naar wijk en aalburg, bleek helaas dat ze een foutje gemaakt hadden... :'(

Hij komt pas volgende week (22e) binnen...

Dus ik met ze afgesproken dat ze hem gratis leveren en gratis pixel-garantie afgeven ;)

Hope to see it soon!!!

Gr. Mattee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 14:27

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 19:27:
Ik heb mn s5200 vandaag binnen gekregen (1.4 centrino 256mb 40gb).
ik heb hem besteld bij de laptopper (zonder pixel garantie das klote want ik heb een kapotte fel rode pixel in mn beeld))

hij ziet er geweldig uit. wat een design!!. alleen ik snap de inhoud van de doos niet ik heb er 2 accus bij gekregen (2200mah en 4400mah) wat niet bij de specificaties stond en ik heb windows xp home erbij gekregen is dit normaal of een leveringsfout

zijn er mensen met de zelfde ervaringing?
Absoluut. was ook aangenaam verrast bij het openen van de doos. Zowel de XP home, de 2de accu, als de draadloze optische mini muis had ik niet verwacht.
Verder ben ik zeer tevreden over het lappie. Weet iemand toevallig waar de uSO-DIMM modules te koop zijn? De Laptopper levert alleen nog 256 MB modelllen standaard. Dat duidt er op dat de modules moeilijk te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IvoB schreef op 16 januari 2004 @ 00:38:
[...]

Absoluut. was ook aangenaam verrast bij het openen van de doos. Zowel de XP home, de 2de accu, als de draadloze optische mini muis had ik niet verwacht.
Verder ben ik zeer tevreden over het lappie. Weet iemand toevallig waar de uSO-DIMM modules te koop zijn? De Laptopper levert alleen nog 256 MB modelllen standaard. Dat duidt er op dat de modules moeilijk te krijgen zijn.
N.a.v. dit bericht heb ik nog ff wat nagekeken op de website van de-laptopper.
Tot mijn verassing bleken alle laptops geleverd te worden met slechts 256 MB (intern) Terwijl ik 768 MB besteld heb....

Denk dat er e.e.a. niet helemaal lekker loopt bij asus, maar als ik geen 768 MB intern heb, hoeft het voor mij nie...
Werk nl. veel met grafische proggies en heb dat gewoon nodig (a-cad, Mechanical Desktop, Photoshop... etc)

Ben benieuwd.. Vooruit betalen gebeurt dus ff nie!!

Gr. Mattee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 11:06:
[...]

N.a.v. dit bericht heb ik nog ff wat nagekeken op de website van de-laptopper.
Tot mijn verassing bleken alle laptops geleverd te worden met slechts 256 MB (intern) Terwijl ik 768 MB besteld heb....

Denk dat er e.e.a. niet helemaal lekker loopt bij asus, maar als ik geen 768 MB intern heb, hoeft het voor mij nie...
Werk nl. veel met grafische proggies en heb dat gewoon nodig (a-cad, Mechanical Desktop, Photoshop... etc)

Ben benieuwd.. Vooruit betalen gebeurt dus ff nie!!

Gr. Mattee
ik heb mijn asus hier gekocht:
http://www.multicom-shop....5cea387446571239f9212e39c
ik vond
* kon eea aanpassen: 512 MB totaal geen probleem
* hun website veel duidelijker
* leveringsvoorwaarden erg duidelijk
* prijs bij de besten
* alles werd bevestigd!
* kon hem ophalen
* ter plekke testen op pixels... (zelf effe CD meegenomen)
* snelle levering
* persoonlijk
ik heb mijn Asus L3800C daar ca 1.5 jaar geleden gekocht. Probleemloze machine.
Accu na 1.5 jaar nog als nieuw tav tijd.
Je betaalt wat meer dan een B-merk maar je hebt wat....
Wat mij betreft een aanrader. Ook geen eendagsvliegen, ze bestaan nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alleen geen asus s5200 in het assortiment... dusss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 13:18:
Zou graag een topic willen starten van dit model.

Het wordt geleverd door o.a. www.de-laptopper.nl en is volgens mij een superdingetje!!

Specs:

Pentium Centrino 1.7 Ghz (vergelijkbaar met P4 2.6 Ghz)
Intern geheugen 768 MB DDR 333 SDRAM
HDD 80 GB (dacht removable!)
64 MB shared video
12.1 "TFT

en nu komt het:
Gewicht 1,35 Kg !!
Zou je misschien je openingspost kunnen uitbreiden met de basis specs van de S5200 zoals de M6000N topic bijvoorbeeld?
(van mij part copy paste je de code en verander je de specs en andere relevante dingen)
En misschien een review maken ervan, batterij werk tijd, etc ?

Want ik wil dit topic wel in het Pentium-M/Centrino topic linken zodat mensen die een echte portable centrino laptop zoeken daar ook dit topic kunnen zien. Ook al loopt het Centrino topic niet echt meer ....

[ Voor 5% gewijzigd door FongWan op 17-01-2004 21:14 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 19:57:
alleen geen asus s5200 in het assortiment... dusss
en... hebben ze een mail-adres.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem afgelopen week dus ook besteld!
zal wel heel vet zijn als die extra batterij er bij mij ook bij zit.
xp maakt me geen moer uit... dat kan ik er zelf ook wel ff op zetten :)
ben wel huiverig of mijn bestelling goed gaat komen, ik heb namelijk ook 768 mb/ 80 gig versie (alleen met 1,6 ghz).
ik heb dus al betaald hmmm.. maar ja, zal wel los lopen.
en ik was natuurlijk weer 'ach dat kost alleen maar meer' nederlander --> geen pixel garantie dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 01:22:
ik heb hem afgelopen week dus ook besteld!
zal wel heel vet zijn als die extra batterij er bij mij ook bij zit.
xp maakt me geen moer uit... dat kan ik er zelf ook wel ff op zetten :)
ben wel huiverig of mijn bestelling goed gaat komen, ik heb namelijk ook 768 mb/ 80 gig versie (alleen met 1,6 ghz).
ik heb dus al betaald hmmm.. maar ja, zal wel los lopen.
en ik was natuurlijk weer 'ach dat kost alleen maar meer' nederlander --> geen pixel garantie dus :+
Laat even weten hoe en wat :). En indien mogelijk wat leuke pics, aangezien ik nu nog zit te twijfelen tussen de s5200 en de m6000. En weet iemand nog een ander bedrijf dan de-laptopper waar je ze kan bestellen? Want de bestelpagina van de s5200 is bij mij zowel in IE als Opera belabberd (kan de extra opties niet kiezen / lezen want staat door de specificaties heen).

Wat vinden jullie overigens van de m5200n? Deze lijkt op de s5200 alleen heeft deze de cd-rom onboard ipv external. http://www.asus.com/produ...5200n/m5200n_overview.htm

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rats,

die ziet er ook leuk uit die m5200 echter ik weet van mezelf dat ik toch bijna alles op de hd ga zetten. een interne cd-rom heb ik dus niet echt nodig.
en 1,35 kg t.o.v. 1,55 kg.. het is toch weer gewicht he ;)
ik zit iedere dag minimaal 2 uur in de trein en ben blij met mijn lichte lappie 8)

ik zal wel ff wat foto's posten inderdaad, nu maar hopen dat ik hem snel heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

bij pcsnel.nl zijn beide laptops ook te bestellen als ik het goed heb.

Gewoon ff bij de notebooks onder centrino zoeken

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn bestelling bij de laptopper geannuleerd...
De S5200 Zou eigenlijk de 22e binnenkomen, maar dat gaat nu zeker weer niet op

Ze vertelde mij dat ze de S5200 "waarschijnlijk" de 2e week van februari zouden leveren....

Ben nu overgegaan op de Acer Travelmate C110... Specs zijn behoorlijk minder, maar heb hem morgen wel binnen ZEKER!!

Grtz. Mattee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 18:15:
Ik heb mijn bestelling bij de laptopper geannuleerd...
De S5200 Zou eigenlijk de 22e binnenkomen, maar dat gaat nu zeker weer niet op

Ze vertelde mij dat ze de S5200 "waarschijnlijk" de 2e week van februari zouden leveren....

Ben nu overgegaan op de Acer Travelmate C110... Specs zijn behoorlijk minder, maar heb hem morgen wel binnen ZEKER!!

Grtz. Mattee
ik heb vanmiddag contact gehad met de laptopper over mijn bestelling, ik krijg hem toch echt vrijdag of zaterdag geleverd! ze krijgen namelijk donderdag een hele lading binnen.
ze wisten alleen niet of ze de 512 mb extra geheugen direct konden leveren maar dat kon eventueel ook nagezonden worden.
ook hebben ze bevestigd dat er inderdaad 2 accu's standaard bij horen (is dus geen foutje!!).
al met al ben ik best tevreden over de laptopper :)

maargoed je hebt nu de stap gemaakt naar de c110 tablet pc
en die is ook heel :9~
en nog kleiner!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ederooij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 22:30

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Al met al een mooie laptop. Ik las ook ergens op het net dat de buitenkant uit een dunne laag carbonfiber bestaat. Zie link. Ook voor een kleine engelse review. Erg mooi.

Maar waar ik benieuwd naar ben is hoe lang men gemiddeld met de accus doet. Asus zal er namelijk niet voor niets 2 bijdoen. Dus mensen met een s5200 in bezit, zetten jullie stopwatch even.

[ Voor 16% gewijzigd door ederooij op 20-01-2004 23:43 ]

Bennie gek, ben een koe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

ederooij schreef op 20 januari 2004 @ 23:39:
Dus mensen met een s5200 in bezit, zetten jullie stopwatch even.
Wat voor benches moet ik draaien? Ik heb de 1.4 256 MB versie. 3 uur w-lannen en internetten is mogelijk met de kleinste accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, mijn 1.7 met 80 Gb en 768 mB werd nog niet geleverd...
Misschien had ik achteraf ook voor de 1.6 Ghz. Moeten gaan... Helaas is mijn bestelling al gebeurd.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 22:39:
[...]

ik heb vanmiddag contact gehad met de laptopper over mijn bestelling, ik krijg hem toch echt vrijdag of zaterdag geleverd! ze krijgen namelijk donderdag een hele lading binnen.
ze wisten alleen niet of ze de 512 mb extra geheugen direct konden leveren maar dat kon eventueel ook nagezonden worden.
ook hebben ze bevestigd dat er inderdaad 2 accu's standaard bij horen (is dus geen foutje!!).
al met al ben ik best tevreden over de laptopper :)

maargoed je hebt nu de stap gemaakt naar de c110 tablet pc
en die is ook heel :9~
en nog kleiner!
Denk dat je nog zeker 2 weken kunt wachten op je s5200.... Alle uitvoeringen worden pas geleverd in de 1e week van februari op z'n vroegst

Grtz. Mattee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik kreeg inderdaad een tegensprekende mail en heb om opheldering gevraagd.
echter ik heb vanaf mijn werk gemaild en daar kan ik niet bij... het antwoord weet ik dus nog niet :)
nog 2 weken wachten trek ik niet hoor, pfff! :(
echter, ik zal wel moeten helaas, maar mischien is er morgen toch positief nieuws.
/me wil die laptop zo graag vrijdag hebben en hoopt op een wonder
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt dus 2 accu's ??? Zoja welke types zijn dit? Want volgens Jorg van de laptopper kreeg je er maar één. Ze spreken zichzelf in ieder geval telkens wel lekker tegen :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB

IvoB

Prutst er rustig op los

Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 19:36:
ja ik kreeg inderdaad een tegensprekende mail en heb om opheldering gevraagd.
echter ik heb vanaf mijn werk gemaild en daar kan ik niet bij... het antwoord weet ik dus nog niet :)
nog 2 weken wachten trek ik niet hoor, pfff! :(
echter, ik zal wel moeten helaas, maar mischien is er morgen toch positief nieuws.
/me wil die laptop zo graag vrijdag hebben en hoopt op een wonder
:+
Bij de 1.4 versie kreeg ik de 2 kleinste accu's (2,5 uur en 4 uur). Windows XP en een draadloze optische muis waren ook present.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IvoB schreef op 21 januari 2004 @ 22:41:
[...]

Bij de 1.4 versie kreeg ik de 2 kleinste accu's (2,5 uur en 4 uur). Windows XP en een draadloze optische muis waren ook present.
ja dit kreeg ik inderdaad vandaag ook te horen.
en een tas geloof ik.
en nog een heugelijk feitske:
/me krijgt morgen/ zaterdag zijn laptop!! :7
het wonder is geschied

xp wordt overigens door japan standaard geleverd bij alle laptopjes vanaf januari.
toch is er de mogelijkheid zonder xp te bestellen omdat niet iedereen hier op zit te wachten.

misschien post ik morgen/ zaterdag wel even wat pics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe staat het met de fotos ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 14:48
Ik ben ook benieuwd naar ervaringen en foto's :) dit lijkt mij een erg interessante laptop. 12.1" en Centrino voor een degelijke prijs is nog best zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 20:16:
[...]

ja dit kreeg ik inderdaad vandaag ook te horen.
en een tas geloof ik.
en nog een heugelijk feitske:
/me krijgt morgen/ zaterdag zijn laptop!! :7
het wonder is geschied

xp wordt overigens door japan standaard geleverd bij alle laptopjes vanaf januari.
toch is er de mogelijkheid zonder xp te bestellen omdat niet iedereen hier op zit te wachten.

misschien post ik morgen/ zaterdag wel even wat pics!
He Slipper, het is nu alweer dinsdag en nog steeds keine foto;s....

O, de Acer C110 werkt heeeerrrrlijk!!

Gr. Mattee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij deze dan! :9

de s5200-n wordt redelijk compleet geleverd met
- laptop :+
- dvd/ cdr-brander
- tas
- notebook hoes
- draadloze muis met usb2 ontvanger (stickje)
- 2 x accu!! (2200mAh en 4000mAh!!)
- 64 mb mem stick
- kabels & software

hij is lekker snel, ook unreal tournament en c&c generals gaat lekker.
verder een beetje photoshoppen, mp3 etc.. heerlijk in de trein

het wireless gedeelte bevalt goed, ik was redelijk verbaast dat ik op internet kon terwijl ik mijn pc ad-hoc verbonden had waar weer een linux server achter zit.
eigenlijk dus onmogelijk direct op internet te kunnen met de laptop via wireless.

wat bleek nou... ik had verbinding gemaakt met een accespoint een aantal huizen (25 meter) verder :+

die muis is trouwens echt een uitkomst! hij is optisch (doh) dus in de trein geen probleem qua ondergrond.

het toetsenbord is beter dan ik had verwacht.. grote toetsen en goede postitionering.

en hij is stil... heerlijk stil!

bij intensief gebruik wordt hij ietsjes warmer (ik vind het meevallen, en een extra bonus in de winter hehe)

de afwerking is echt mooi te noemen en ook het scherm is van redelijk goede kwaliteit (ja er is altijd beter, maar ik doe het er zeker voor).

ik heb links onderin 1 dode pixel (eigenwijs he :) geen pixel garantie) maar ik moet erg mijn best doen om deze te vinden.

de dvd/ cdr-brander is een leuke extra, ik vind hem niet bijster snel maar zo vaak gebruik ik deze toch niet.

de foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.slipper.nl/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.slipper.nl/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.slipper.nl/4.jpg

een echt toppertje deze laptop!! :7

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 23:34 . Reden: oeps! helemaal nog niet klaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 23:11:
bij deze dan! :9

de s5200-n wordt redelijk compleet geleverd met
- laptop :+
- dvd/ cdr-brander
- tas
- notebook hoes
- draadloze muis met usb2 ontvanger (stickje)
- 2 x accu!! (2200mAh en 4000mAh!!)
- 64 mb mem stick
- kabels & software

hij is lekker snel, ook unreal tournament en c&c generals gaat lekker.
verder een beetje photoshoppen, mp3 etc.. heerlijk in de trein

het wireless gedeelte bevalt goed, ik was redelijk verbaast dat ik op internet kon terwijl ik mijn pc ad-hoc verbonden had waar weer een linux server achter zit.
eigenlijk dus onmogelijk direct op internet te kunnen met de laptop via wireless.

wat bleek nou... ik had verbinding gemaakt met een accespoint een aantal huizen (25 meter) verder :+

die muis is trouwens echt een uitkost! hij is optisch (doh) dus in de trein geen probleem qua ondergrond.

het toetsenbord is beter dan ik had verwacht.. grote toetsen en goede postitionering.

en hij is stil... heerlijk!
bleek dat ik
ik heb hem ook sinds zaterdag. Ik heb hier weinig aan toe te voegen.
Ik ben er echt supertevreden mee! Ik ben nog nooit zo onder de indruk geweest van een notebook met al die accessoieres _/-\o_

kortom: een erg goede koop :)

edit: de powergear software vind ik ook erg slim en makkelijk

* MeIsTwisted raadt iedereen deze notebook aan!

[ Voor 7% gewijzigd door MeIsTwisted op 27-01-2004 23:14 ]

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er idd errug goed uit....

Misschien had ik toch maar ff moeten wachten met annuleren, maar het kwaad is inmiddels al geschiedt...

Succes mannen met jullie notebook!

Heb gister een dockingstation en maximum garantie afgesloten, had nog wat geld over van mijn budget :*)

Grtz. Mattee

ps. Hoe is het gewicht eigenlijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewicht is perfect (laag dus) en heel handelbaar in de trein!

/me raad hem nogmaals iedereen aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Als je zelf een OS wilt installeren, kan je dan gewoon via die usb cdrom booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

dolby schreef op 28 januari 2004 @ 13:48:
Als je zelf een OS wilt installeren, kan je dan gewoon via die usb cdrom booten?
jeps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bah, externe dvdspe/cdrom brander ... Dat is toch helemaal niet handig??!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 06:55

Maximus

There is no substitute

De DVD Speler zit niet intern ?

Hmm leek de perfecte laptop voor mij maar als dat het geval is echt niet. Want ik gebruik die dingen heel vaak.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@xiMus, kijk dan eens naar de m5200n. Deze is hetzelfde als de s5200n enkel heeft deze de cd-speler onboard. :). Heb vandaag de mijne besteld, dus als je een weekje wacht kan ik mijn ervaringen geven.

PS.
Weekje kan wat uitlopen ivm het feit dat de notebook bij onze oosterburen is besteld. Dit aangezien ik in NL geen enkel bedrijf kon vinden die deze laptop al in hun assortiment had zitten. Bij De-laptopper kende ze zelfs het hele type niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

ik wilde een kleine notebook en aangezien ik bijna nooit een dvd-speler etc gebruikt, leek mij extern wel relax.

de m5200 heeft wel intern dvd/cd-rw combo, maar is daardoor wel weer iets groter.

bdw-ik vind de externe dvd/cd-rw combo wel erg :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 06:55

Maximus

There is no substitute

MeIsTwisted schreef op 28 januari 2004 @ 17:53:
ik wilde een kleine notebook en aangezien ik bijna nooit een dvd-speler etc gebruikt, leek mij extern wel relax.

de m5200 heeft wel intern dvd/cd-rw combo, maar is daardoor wel weer iets groter.

bdw-ik vind de externe dvd/cd-rw combo wel erg :9~
Kijk ik gebruik zo'n DVD speler wel vaak maar het kleine en compacte daar in tegen van de laptop is wel weer goed. Thuis heb ik een grote monitor dus dan mooi voor onderweg een kleintje

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WIlde ook geen interne cd-rw/DVD, omdat ik sowieso altijd thuis op het netwerk zit, waar sowieso een cd-rw en dvd-speler inzitten, dus vandaar....

ALs je laptop je enige pc wordt, wordt het anders, dan zou ik hem ook errug graag intern willen zien zitten!!

Wat betreft die externe van de asus, als je dan een dvd-tje gaat kijken op accu, vreet dat niet ongelofelijk veel energie??

Das tenminste de reden dat de externe cd-rw/DVD van mijn tablet acer aparte voeding nodig heeft...

Gr. Mattee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekki
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-12-2004
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 16:33:
M@xiMus, kijk dan eens naar de m5200n. Deze is hetzelfde als de s5200n enkel heeft deze de cd-speler onboard. :). Heb vandaag de mijne besteld, dus als je een weekje wacht kan ik mijn ervaringen geven.

PS.
Weekje kan wat uitlopen ivm het feit dat de notebook bij onze oosterburen is besteld. Dit aangezien ik in NL geen enkel bedrijf kon vinden die deze laptop al in hun assortiment had zitten. Bij De-laptopper kende ze zelfs het hele type niet :D
Bij welke winkel is dat geweest? Ik vind cyberport.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf besteld bij: http://www.lapxpress.de/ deze lijken iets goedkoper te zijn dan de link die jij gaf. Voordele is er dat je een gratis een fatsoenlijk keyboard kan kiezen ipv een duits keyboard. Ook heb ik er nog wat van de prijs af weten te praten (zo'n 5%) en ze hadden een redelijk goedkope (ASUS) cable/dsl router :) Want wil uiteraard wel draadloos kunnen internetten,

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekki
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-12-2004
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 23:58:
Heb zelf besteld bij: http://www.lapxpress.de/ deze lijken iets goedkoper te zijn dan de link die jij gaf. Voordele is er dat je een gratis een fatsoenlijk keyboard kan kiezen ipv een duits keyboard. Ook heb ik er nog wat van de prijs af weten te praten (zo'n 5%) en ze hadden een redelijk goedkope (ASUS) cable/dsl router :) Want wil uiteraard wel draadloos kunnen internetten,
Dit ziet er sowieso wat beter uit.

Wat zijn de verzendkosten naar Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

hey slipper, ik zie dat jij een dopje hebt voor de usb stick voor de draadloze muis. zat die erbij? want ik ben hem niet tegengekomen

ik zie overigens ook dat jij een 64 mb memorystick erbij had gekregen. Die heb ik ook niet. kan jij dit nog ff bevestigen? dan neem ik namelijk ff contact op met de laptopper

[ Voor 41% gewijzigd door MeIsTwisted op 29-01-2004 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ekki schreef op 29 januari 2004 @ 14:20:
[...]
Dit ziet er sowieso wat beter uit.
Wat zijn de verzendkosten naar Nederland?
Betaal 10 euro verzendkosten en 8,50 euro aan verzekeringen. (zijn wel de prijzen excl). Ben benieuwd hoelang het duurt voordat die binnen is :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeIsTwisted schreef op 29 januari 2004 @ 14:24:
hey slipper, ik zie dat jij een dopje hebt voor de usb stick voor de draadloze muis. zat die erbij? want ik ben hem niet tegengekomen

ik zie overigens ook dat jij een 64 mb memorystick erbij had gekregen. Die heb ik ook niet. kan jij dit nog ff bevestigen? dan neem ik namelijk ff contact op met de laptopper
zoals je waarschijnlijk al hebt gemerkt... you've got mail :)
dat geval met het dopje is die 64 mb mem stick, dus op mijn usb muisstick zat geen dopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eindelijk mijn m5200n binnen :). Heb nog geen tijd gehad om hem volledig te testen, maar tot nu toe kan ik zeggen dat hij ERG licht is en dat de batterij (2200 Mha) ongeveer 2,5 uur meegaat bij wat simpel internetten. Ik zal later vandaag even wat meer info / ervaringen geven en wat foto's maken. Zijn er al meer mensen met een m5200n of ben ik voorlopig de enige (op GoT ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelvW
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-01-2024
Ik heb de 24e (januari) een s5200 besteld bij de laptopper en zou hem deze week krijgen. Gisteren had ik al gebeld of ze al iets wisten, maar ze konden mij niet meer vertellen dan dat ik geduld moest hebben. Vandaag maar even gemaild, blijkt dat ze waarschijnlijk pas 19 februari komen. Ze proberen het nog te vervroegen naar de 12e.

Balen zeg, ik zat er echt met smart op te wachten. Weet iemand van jullie soms een leverancier die mischien wat sneller kan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Move :

OH -> CSL :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MichelvW schreef op 06 februari 2004 @ 16:14:
Ik heb de 24e (januari) een s5200 besteld bij de laptopper en zou hem deze week krijgen. Gisteren had ik al gebeld of ze al iets wisten, maar ze konden mij niet meer vertellen dan dat ik geduld moest hebben. Vandaag maar even gemaild, blijkt dat ze waarschijnlijk pas 19 februari komen. Ze proberen het nog te vervroegen naar de 12e.

Balen zeg, ik zat er echt met smart op te wachten. Weet iemand van jullie soms een leverancier die mischien wat sneller kan leveren?
www.lapxpress.de :) Leveren binnen 2 dagen na ontvangst betaling (bij mijn m5200n en ook de s5200n hebben ze op voorraad als ik het goed heb). Mocht je daar bestellen let er dan wel op dat je een US-keyboard neemt. Verder is de manual ook in t duits en weet ik niet of je een 2e batterij van 4400 Mha bij ze cadeau krijgt zoals bij de-laptopper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:04

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

hoe zijn de tassen die erbij zitten? Ik bedoel: ik lees wat over een host ofzo, is dat zo'n ding wat er strak omheen zit? Dit omdat een laptoptas het laatste is waar ik mee gezien wil worden en ik dat ding liever in mijn gewone eastpak stop..

Ah, een wazige chinese review, niet echt leesbaar, maar je ken plaatjes kijken :P

Linkje http://nb.itnow.com.cn/ar...003120909563125048-1.html

:P

[ Voor 31% gewijzigd door pjottum op 16-02-2004 21:24 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 10:38:
Heb eindelijk mijn m5200n binnen :). Heb nog geen tijd gehad om hem volledig te testen, maar tot nu toe kan ik zeggen dat hij ERG licht is en dat de batterij (2200 Mha) ongeveer 2,5 uur meegaat bij wat simpel internetten. Ik zal later vandaag even wat meer info / ervaringen geven en wat foto's maken. Zijn er al meer mensen met een m5200n of ben ik voorlopig de enige (op GoT ;)).
Waar blijven de pics en je review? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komen eraan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ederooij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 22:30

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

De chinese test maar dan via babelfish link

Bennie gek, ben een koe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

pff. een hele opgave om dat te lezen ;-)

de accu's worden achteropgestoken, zeg maar tussen het scherm. Da's nieuw voor mij :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelvW
Hmmz uit duitsland bestellen vind ik toch een beetje tricky.

Sinds vorige week heeft de-laptopper.nl trouwens de m5200n ook in hun assortiment. Voor mijn specs. (1.7, 512, 60g 7200rpm) kwam deze ruim 300 euroos goedkoper uit dan s5200. Ik heb dus gelijk even gebeld om te vragen hoe en wat en ik kon zonder problemen mijn bestelling omzetten.

Jammer is wel dat ik nu opnieuw 3 weken moet w8en :( Maar dat is die 300 euro me wel waard. De verkoper die ik aan de lijn had vertelde me ook dat ik beter een 1.6 ipv een 1.7 kon nemen, dat scheelde ook nog eens ong. 100 euro.

Dus nu maar weer w8en tot week 11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit nu zelf te denken om deze te kopen, echter vraag ik me af of er een TV-out op zit of iets wat de vga connector kan omzetten? heb op internet niks kunnen vinden :-\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is net een nieuwe review van Tomshardware linkie:

http://www20.tomshardware.com/mobile/20040225/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thnx, mooie review, helaas dus geen TV-out..

• bramtl
  • Laatst online: 20-05-2013

bramtl

Mr. Sysbeh

Heej mannen,

Ondertussen 2 weken terug bij "de laptopper" mijn ASUS s5200 n gekocht... Ik zou hem de 19de binnen krijgen maar nog steeds niets. Blijken die dingen bij de douane vastgehouden te zijn (volgens de telefoniste van de laptopper). Dit zou komen door een vrachtbrief die niet zou kloppen!! Met als gevolg dat ze over de levertijd in het duister tasten en dus niet met zekerheid kunnen zeggen wanneer hij geleverd word.
Om een lang verhaal kort te maken KUT :(
Iemand anders ook zijn laptop in die container zitten?

mzzl

Wat is dat voor wouse sjit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelvW
Ja, mijn m5200 zit dus ook in die container. Ik kreeg van de week op mijn vakantieadres een telefoontje van de laptopper dat het nog wel een week of 2 kon duren. :( echt kut. Ik heb de mijne al in januari besteld. Wel heb ik in februari mijn bestelling gewijzigd van een s5200 naar een m5200. Maar op die m5200 w8 ik nu dus al 3 weken !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 14:48
Is de m5200 nu ook dikker dan de s5200 doordat de optical drive ingebouwd zit? En hoe zit dat met accu packs; op de Asus site staan er drie genoemd bijvoorbeeld. Welke zit(ten) er bij, en zijn de andere makkelijk los verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramtl

bramtl

Mr. Sysbeh

op de vragen:
Is de m5200 nu ook dikker dan de s5200 doordat de optical drive ingebouwd zit? En hoe zit dat met accu packs; op de Asus site staan er drie genoemd bijvoorbeeld. Welke zit(ten) er bij, en zijn de andere makkelijk los verkrijgbaar?

Ja. De S5200 is dunner dan de M serie, en dat komt idd door de optical drive die er nu bij zit 8)7 . Bij de asus s5200 krijg je 2 accu's en dat zijn de kleine en de middel. Als je de middel gebruikt dan komt hij echter wel uit de casing en is hij dus wat groter :/

Ik heb er ook over zitten denken welke ik moest nemen. Maar aangezien ik er gewoon echt voor werk nodig heb. En op verschillende werkplekken zit moet hij gewoon ULTRA >:) draagbaar zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelvW
Daar heb ik niets aan te te voegen. Ik wil echter wel mijn keuze motiveren;

In eerste instantie had ik ook gekozen voor de s5200. Niet alleen omdat deze dunner is, maar ook omdat de m5200 in januari nog niet leverbaar was in Nederland. De voor en nadelen van beide machines wogen voor mij even zwaar de s5200 dunner en lichter maar zonder interne optical, de m5200 met interne optical maar iets zwaarder en iets dikker.

Half februari kwam de m5200 beschikbaar bij de-laptopper, waar ik ook mijn s5200 had besteld, die nog niet was geleverd. Ik zou mijn bestelling gewoon hebben laten staan was het niet dat de m5200 EUR350,- goedkoper uitkwam dan de s5200. Dat heeft mij toen doen besluiten mijn bestelling om te zetten van een S naar een M.

Voor het geval dat jullie voor hetzelfde dilemma staan als ik stond
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelvW
Het bericht zoals op de site van de-laptopper over het tegenhouden van de containers bij de douane:
Asus notebooks
Aangezien er inmiddels zeer veel "gedupeerden" zijn die zitten te wachten op een Asus M6000N of S5200N, lijkt het ons handig een update te geven wat de status en oorzaak van dit probleem is.

Ongeveer 3 weken geleden zijn deze modellen in Nederland aangekomen, echter door de douane vast gezet. Waarom is niet precies duidelijk, maar alle containers met Asus goederen worden apart gehouden en niet uitgeleverd aan de distributeurs. Gevolg is dat alle distributeurs inmiddels zonder voorraad zitten waardoor geen enkele reseller op dit moment Asus notebooks uit kan leveren (Mocht je er een tegenkomen voor een goede prijs, dan horen we dat graag!). Helaas is er ook nog geen enkele duidelijkheid wanneer die containers nu vrij gegeven zullen worden (zijn er inmiddels al behoolijk wat). Zelfs advocaten zijn bezig om de goederen vrij te krijgen, maar dat kan nog wel een tijdje gaan duren.

Nederland was als eerste aan de beurt, de rest van Europa merkt het nu ook en zal ook zonder voorraden komen te zitten.

We hebben via een ander inkoop kanaal een aantal toezeggingen gekregen, echter die zijn helaas niet waargemaakt. Spijtig genoeg hebben wij ook onze klanten die toezegging gedaan, welke we nu niet waar kunnen maken.

Omdat er nog steeds veel onduidelijk is, het volgende:

We proberen iedereen zo goed mogelijk op de hoogte te houden wat de huidige status is; hetzij telefonisch hetzij via e-mail

Iedereen zal een compensatie krijgen voor het lange wachten; dat kan qua prijs zijn, maar ook qua specificatie of extra accessoire

Klanten die vooruit betaald hebben, kunnen gewoon het geld retour krijgen, totdat de notebooks weer beschikbaar zijn

Tot slot: blijf aub niet elke dag bellen! Zodra er nieuws is, nemen we direct contact op om een en ander weer door te nemen.

Onze excuses voor deze enorme vertraging. Uiteraard is dit niet de normale manier van werken maar we hopen dat iedereen nog wat geduld op kan brengen om dit mooie apparaat alsnog in ontvangst te kunnen nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Jongens

Ik had vroeger de s1000 een van de voorloper van de s5200
maar die heb ik weer snel terug gebracht
viel me iets tegen
- de accu raakte snel leeg
- de laptop werd snel warm/heet
- de cd-rom leest veel cd-r niet (bekende issue bij asus werd mij verteld)

ik zit eraan om de s5200 te nemen, zijn deze punten nog steeds zo?
en wie heeft er ervaring met beide laptops en kan er iets over vertellen qua ervaring?

ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De M5200n bevalt me perfect, enige minpunt is de krasbestendigheid. Want hij is alles behalve krasbestendig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelvW
Aan mijn laptop bestelling verhaal komt eindelijk een einde. Woensdagmiddag belde iemand van de-laptopper me dat hij de ochtend daarop de laptop kon komen bezorgen. Daar heb ik dus maar gelijk voor gekozen, ik w8e inmiddels al zo lang.

Wat ik wel raar vond is dat ze nu dus ineens deze week nog konden bezorgen terwijl ik eerder was gebeld dat alles vaststond bij de douane, maarja ik allang blij dat mijn toppie eraan zat te komen.

snel vrij genomen voor die ochtend erna, nog geld gepint en w8en maar.

Iedereen kent natuurlijk het verhaal eerder uit deze topic dat ik mijn bestelling had omgezet van een s5200n naar een m5200n, vanwege het abnormale prijsverschil. En waarmee denken jullie dat de meneer voor de deur stond ..... idd met de 2 weken eerder afbestelde s5200n. Die 400 euro duurder is dan de m5200n. Eerst flink uit mijn ster gegaan tegen de bezorger die er natuurlijk ook niets aan kon doen tot ik op het briljante idee kwam om voor te stellen deze laptop te nemen voor de prijs van de andere. En wat denk je ... na wat bellen e.d. door de bezorger krijg ik deze voor maar 100 euri meer als de m5200.

Puntje bij paaltje gekomen ben ik nu dus (toch) de trotse eigenaar van een asus s5200n.

p.s @jtf2. Het enige probleem waarvan dit type nog last heeft is de batterij: wel wordt hij standaard geleverd met 2 batterijen. een 22Wmh en een 45Wmh de 45 heb ik nog niet geprobeerd maar schijnt ongeveer 5.5 uur mee te gaan. de 22 gaat niet landger mee dan 1.5 a 2 uur.

Binnenkort zal ik een reviewtje met wat foto's posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:10

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik ben ook op zoek naar een 12" laptopje ter vervanging van mijn 4 jaar oude Asus PIII laptop. Helaas is er niet veel te krijgen voor een zinnig bedrag. De Asus heeft wat dat betreft een prima prijs! Ik ben ook niet erg ontevreden over mijn huidige ASUS. Hij is niet zo snel (SIS630 chipset), en valt langzaam letterlijk uit elkaar ;), maar heeft wel steeds touw zijn dienst gedaan.

De S5200-N lijkt me een mooie optie. Andere opties zijn het 12" i- of Powerbook, de Acer C110. Sony vind ik te duur en :r

Ik zie nu in dit topic wel dat veel mensen hem hebben gekocht, maart ik lees weinig ervaringen. Hier en daar wat flarden, maar geen compleet goed verhaal. Is er ook iemand die er linux op heeft staan? Ik zoek namelijk een laptop waar ik geen Microsoft zooi op hoeft te zetten (dat het er standaard bij zit vind ik niet zo heel erg). Ik weet van de WLAN problemen (inmidels half opgelost) van het centrino platform.

Vreemde site btw, www.de-laptopper.nl: Je weet pas wat je besteld als je het product in de winkelwagen hebt, je kunt geen extra geheugen bestellen...

BTW, de S5200-NE is ook erg mooi, namelijk wit!

[ Voor 12% gewijzigd door voodooless op 06-03-2004 18:49 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Die S5200-NE is wel uitgerust met een 1,0GHz ULV Pentium M he? Geen gewone 1,4GHz of hogere Pentium M :) Maar 't is mooi spul, die S5200 laptops :9

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Grrrrrene schreef op 06 maart 2004 @ 19:52:
Die S5200-NE is wel uitgerust met een 1,0GHz ULV Pentium M he? Geen gewone 1,4GHz of hogere Pentium M :) Maar 't is mooi spul, die S5200 laptops :9
Dat had ik al gezien, maar dat is juist mooi voor de acculooptijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft een van jullie al van de Asus M 5600 N gehoord. Heb een aanbieding gezien, maar kan hem niet terug vinden op de Asus site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die M5600N in de Mycom Folder Maart editie gezien. Volgens mij is het gewoon een M5200N maar dan met een standaard andere configuratie. Aan het gewicht kan je zien dat ze allebei 1.58 kg is, maar volgens Mycom heeft die een bay voor een tweede batterij. Kan iemand dit controleren met een M5200? (We wachten nog steeds op die review + foto's, Rats)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelvW
De bay voor de optical drive kan optioneel worden gebruikt voor een extra accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramtl

bramtl

Mr. Sysbeh

Voor alle mensen die iets hebben besteld bij de Laptopper }) is er het volgende nieuws:

Asus notebooks
Eindelijk hebben we weer wat goed nieuws voor al onze klanten die een Asus notebook in bestelling hebben staan.

Vorige week ontvingen we onverwacht een aantal S5200 notebooks, welke uiteraard op volgorde van bestelling direct zijn uitgeleverd. Vandaag komt er weer een klein aantal notebooks binnen, welke weer op dezelfde manier uitgeleverd zullen gaan worden: M6000-N en M6000-BN. Helaas zijn het er nog lang niet genoeg om alle backorders uit te kunnen leveren, maar eindelijk komt er weer wat beweging in deze vervelende zaak.

Onderstaan een overzicht wat en wanneer er allemaal binnen komt.

Dinsdag 09-03 M6000-N
M6000-BN

Donderdag of vrijdag 11/12-03 M6000-N met Combo
M6000-N met DVD-RW
A2800-S met Combo
A2800-S met DVD-RW
A2500-D met Combo

Dinsdag 16-09 M6000-N met Combo
M6000-N met DVD-RW
M6000-BN met Combo
M6000-BN met DVD-RW
A2500-H met Combo
A2500-H met DVD-RW
S5200-N
M5200-N
L5800-FGA

Alle notebooks worden op volgorde van bestelling uitgeleverd; we nemen dus zelf contact met u op om een afspraak voor bezorging te maken (vanaf nu worden alle laptops door een eigen koerier bezorgd en vanaf volgende week kan er ook via PIN aan de deur betaald worden!).

Als compensatie is er een aantal opties, waaruit u zelf kunt kiezen:

Interne W-LAN 54Mbps ipv 11Mbps
1 x 512MB i.p.v. 2 x 256MB
Gratis Pixelgarantie
We hopen u hiermee weer een beetje gerustgesteld te hebben en een passende compensatie te hebben aangeboden!

Het mag duidelijk zijn dat de compensatie een beetje aan de lage kant is maar ondanks dat is er een datum!!! Volgens de laptopper mogen we ze hier echt aan houden :/ .

Greetz Bramtl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Compensatie een beetje aan de lage kant? Voor iets waar De Laptopper niks aan kon doen (douane hield die laptops om onduidelijke redenen vast) vind ik de compensatie heel netjes: gratis pixelgarantie t.w.v. 49 euro bijvoorbeeld, da's toch gewoon netjes? Hoeveel webshops zouden je af hebben gescheept met "kunnen wij niks aan doen, dus we bieden geen compensatie"?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Heeft al iemand wat pics :? Op internet is namelijk weinig goeds te vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Deepspace: de site van Tom (linkje op pagina 3) en de chinese review van pagina 2 (??) zijn interessant. Bovendien las ik net van iemand die net zijn laptop heeft verkregen en er misschien wat meer over kan/wil vertellen?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

ah, idd wat pics, met babelfish kun je het chinees ook nog eens een klein beetje begrijpen :+ . Zijn wel wat kleine pics, dus als iemand nog wat betere heeft zijn die natuurlijk welkom! Ook ervaringen e.d Wat vinden jullie van het scherm: helderheid, kijkhoek e.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelvW
Ik heb de mijne dus vorige week gekregen en heb niets over compensatie gehoord.

p.s ik zal snel een review over mijn s5200 plaatsen inc. pics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Ik las dat de S5200 252K kleuren had op zijn beeldscherm, anderen hebben 16,7 Miljoen kleuren. Is het een groot verschil?

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe komt iemand erbij om bij www.de-laptopper.nl die asus s5200-n te bestellen?
Die mensen vragen zo maar eventjes 190 € om er 256mb extra geheugen in te stoppen! Terwijl je zo'n SO-DIM DDR reepje van 256mb in elke goeie pc shop voor 50 euro kan kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Verwijderd schreef op 11 maart 2004 @ 09:24:
Hoe komt iemand erbij om bij www.de-laptopper.nl die asus s5200-n te bestellen?
Die mensen vragen zo maar eventjes 190 € om er 256mb extra geheugen in te stoppen! Terwijl je zo'n SO-DIM DDR reepje van 256mb in elke goeie pc shop voor 50 euro kan kopen...
Niet helemaal waar! In de Asus S5200 zit uSO-DIMM. Dat is lastig verkrijgbaar om een of andere reden (het is iig kleiner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Laptopper heeft wat nare voorwaarden, zoals de pixelgarantie. Ik vind persoonlijk dat als je een produkt koopt, dat het gewoon goed moet zijn. Dus geen kapotte pixels. En als het dan binnen twee weken stuk gaat, dan moet de leverancier niet naar de fabrikant wijzen. Maar goed, Asus geeft _wel_ 2 jaar garantie, en de laptopper denk ik dan ook.

@MichelvW: is het al binnenkort? We (? ik wel in elk geval) willen vooral foto's :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

In de duistse C't staat een review van de S5400! Men klaagt daar vooral over de slechte afwerking en dat de externe monitor aansluiting slechte kwaliteit geeft. Verder is de acculooptijd te kort. Voor de rest vinden ze het een prima ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Via http://www.heise.de/ct/inhalt.shtml kan je de inhalt opvragen, maar niet het artikel :(

Vanmiddag op het station maar even kijken ;-)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelvW
Bij deze dan even een paar fotootjes. Sommige zijn een beetje bewogen maar ik had nog een beetje last van mijn zaterdagochtendparkinson. Als iemand echt HEEEEL graag wil dat ik een foto overnieuw neem dan zal ik er nog eens over na denken :)

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jvwesten/laptopreview/front_view.jpg

Dit is dus gewoon de laptop zoals men hem het meestal zal zien; open vanaf de voorkant. Niets schokkends denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jvwesten/laptopreview/keyboard.jpg

Iets meer detail op het fijne toetsenbordje. Je ziet het hier niet zo heel goed maar de toetsen zijn een soort heel licht alpha transparant zwart. Als je er goed naar kijkt kun je er door heen kijken.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jvwesten/laptopreview/top.jpg

Dit is hem gesloten van de bovenkant. Het enige dat er over de bovenkant te vertellen valt is de ledjes. De ledjes die dus als de laptop open is links onder het touchpad zitten (power, battery charging, ide activity en wlan) schijnen als hij gesloten is door glaasjes heen waardoor de ledjes aan de buitenkant ook zichtbaar zijn. Heel fraai gedaan van asus.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jvwesten/laptopreview/left.jpg

De linkerkant, met vlnr: VGA-out, 2x usb 2.0, power conn t.b.v. optical drive, fan-roostertje, vakje voor memsticks, microfoon, hoofdtelefoon.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jvwesten/laptopreview/back.jpg

Niet echt een beste foto maar dit is dus de achterkant waar niets aan te zien is behalve de aansluiting voor de lader. Van de achterkant kijk je eigenlijk tegen de accu op een latere foto (met de grotere accu) kun je dit beter zien.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jvwesten/laptopreview/right.jpg

Ook niet zo'n hele beste foto, maar aan de rechterkant is dus het volgende te vinden: pcmcia, firewire, 1x usb 2.0, lan, modem.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jvwesten/laptopreview/open_right.jpg

Zo is ie op z'n mooist :) open vanaf de zijkant. Dunner kan bijna niet.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jvwesten/laptopreview/open.jpg

Nog zo'n mooie foto van de schuin van de zijkant.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jvwesten/laptopreview/open_flat.jpg

Dit is hem helemaal opengeklapt, hij gaat das helemaal vlak. Let hier op de vette vlekken op en rond het touchpad en de plekken waar je je polsen steunt. Dit vind ik zelf vrij hinderlijk. Het materiaal, een soort titaniumkleurig kunststof, is echt heel mooi, maar je ziet alle vette vlekjes goed zitten.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jvwesten/laptopreview/accessoires.jpg

Dit zijn de standaard meegeleverde accessoires, de (mini) draadloze optische muis en daarnaast zijn usb ontvanger, een 64mb memstick, en de optical drive (cdrw,dvd). Ook zijn er standaard twee tassen meegeleverd waarvan ik vergeten ben foto's te maken; een mooie kleine draagtas en heel bijzonder een soort beschermdraaghoes. Daarin ziet hij er echt behoorlijk cool uit, alleen kun je daar geen andere dingen in meenemen, zoals de muis en de lader.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jvwesten/laptopreview/optdrive_closed.jpg

De optische drive gesloten.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jvwesten/laptopreview/optdrive_open.jpg

De optische drive geopend.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jvwesten/laptopreview/optdrive_con.jpg

De connector van de optische drive met spanning en usb aan elkaar zodat ie niet nog eens los in het stopcontact moet of te weinig spanning van de usb krijgt.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jvwesten/laptopreview/optdrive_connected.jpg

Op deze manier zit ie dan aangesloten aan de laptop.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jvwesten/laptopreview/batteries.jpg

De twee standaard meegeleverde batterijen. Een kleine en een wat grotere.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jvwesten/laptopreview/without_bat.jpg

Zo ziet de laptop eruit zonder batterij. De batterij zit onder het beeldscherm geklikt, zonder accu houdt je dus een gat over.

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~jvwesten/laptopreview/withbigbat.jpg

Dit is de laptop van de achterkant met de grotere batterij, deze steekt dan een stukje uit. Opzich niet hinderlijk, maar ik vindt dat er persoonlijk niet uit zien. Terwijl de kleinere batterij echt een belachelijk korte levensduur heeft, de 2 uur redt ie niet. Dat vind ik dus echt het grootste nadeel van deze machine. Maar dat heeft niet opgewogen tegen het fantastische uiterlijk en de enorme prestaties van dit kleine apparaatje, want ik ben er nog steeds supertevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistleblower
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
MichelvW, bedankt voor de fotootjes. Het apparaat ziet er mooi uit.
Wel belachelijk dat die kleine batterij minder dan 2 uur mee gaat.
Bij PCSnel beweren ze dat met de twee bijgeleverde accu's 10 uur werken wordt gegarandeerd!
Weet je (of iemand anders) wat het totale gewicht is met de grote batterij?

tuut tuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Nice pics, nu nog een reviewtje... hoe zit het met de afwerking, kwaliteit externe beeldscherm. Ik zie BTW dat de pijltjestoetsen een beetje vreemd zitten.. is dat niet wennen? Hoe lang kun je nu werken met de middelgrote accu?

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 13-03-2004 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepspace schreef op 06 maart 2004 @ 18:46:
. Is er ook iemand die er linux op heeft staan?
http://www.vgcomputing.com.au/nsasus7.html

zo te zien kan ie met Linux geleverd worden.
Verder effe Googlen ook in de groups van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Hele mooie foto's alleen jammer dat ik nu geen enkel referentiepunt heb, hoe groot hij is. Zou je er bijvoorbeeld een ceedeetje naast leggen, dan wisten we allemaal hoe groot/klein hij precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Leg er inderdaad eens een handje op ofzo.
(je kan het trouwens zien aan de vga-plug..)

Mooie foto's, toch wel! Er zit ook nog een tas + beschermhoes bij, dus het is een zeer complete set. Mooie vervanger voor degene waar ik nu op zit te tikken.. (vaio fx301)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelvW
@ All

10 uur redt ie zeker niet de grotere batterij gaat +/- 5 uur mee dat plus de 2 uur van de kleine is dus 7 uur.

Het gewicht met de 2e batterij is 1.4 kg

Die pijltjestoetsen zijn idd even wennen vooral het feit dat de \ naast de -> zit is vervelend. Je zit er snel naast.

De tekstuele review komt eraan, ik zal er dan gelijk een fotootje bij zetten met een cd of mijn hand erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistleblower
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11-2024
Die 1,4 kg valt me niet tegen. En past ie met die bochel ook nog in dat slanke tasje?

tuut tuut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whistleblower schreef op 14 maart 2004 @ 21:36:
Die 1,4 kg valt me niet tegen. En past ie met die bochel ook nog in dat slanke tasje?
dat gewicht is vast zonder de externe DVD/CDRW Combo Drive en extere floppy.

Alhoewel handig klein: deels mee eens.

Dat moet je dan toch weer koppelen en meeslepen.... ik neem mijn L3800C nog wel eens mee in huis naar een andere plek (op de bank) en dan moet ik de DVD/CDRW Combo Drive loskoppelen of meslepen.
Iets dikker en dan zou deze drive eronder kunnen?
Het comfort van een behoorlijk scherm vind ik toch ook belangrijk. Zit je naar zo'n mini scherm te kijken, net als de eerste kleuren laptops (uiteraard wel nu betere kwaliteit).
En alsje het belangrijk vindt: je levert zo te zien wel in op de mogelijke aansluitingen. (ook al wordt veel al usb lang niet alles wat je hebt is het al...)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2004 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelvW
Nog even over de kwaliteit van de externe vga, ik heb al van meer mensen vragen hierover gehad. En ik moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal begrijp waar deze twijfels vandaan komen, want de kwaliteit is echt super. De Intel 855GME is natuurlijk niet echt een game adapter, 64 mb shared video is ook niet supersnel, maar daarvoor koop je denk ik ook geen laptop. De Intel 855GME doet iets van 2048x1280 en kan tot 100 Hz.

Conclusie: Als je geen enorme zware games wilt spelen (alleen enorme zware, want gta vice city loopt bij mij vlekkeloos), voldoen de graphics ruim en zeker extern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramtl

bramtl

Mr. Sysbeh

Beste lezers,

Jullie hebben mij al een paar keer zien posten over deze laptop. Hij zat ook in de beruchte container :S Maar ondanks de vertraging heb ik hem binnen. En zoals je ziet op de foto’s die door michel gepost zijn ziet hij er erg strak uit. Met de extra accu kan hij nog in het dunne hoesje. Je krijgt er ook een grote tas bij waar alles in kan. Maar aangezien ik dit ding heb omdat hij zo portable is gebruik ik die niet. Externe VGA werkt als een trein en de beeld kwaliteit is iets waar ik over te spreken ben met zo’n klein ding. Over de vragen van het geheugen ben ik zelf ook niet helemaal uit. Ik heb bij www.memoryplus.nl een 200pin 512Mb SO-Dimm DDR-SDRAM voor Notebooks besteld. Als deze niet past krijg je gewoon je geld terug.

Groetjes Bramtl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zit een uSO-dimm in, dies nog kleiner ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Verwijderd schreef op 16 maart 2004 @ 11:01:
er zit een uSO-dimm in, dies nog kleiner ;)
Die zijn 173 pins meen ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

ik zit ook te overwegen om deze laptop aan te schaffen.

ik ben net ff op zoek geweest, klopt het dat deze laptop geen wireles ethernet en blootooth onboard heeft?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste