ping 127.212.23.124
Nee sorry, de draadloze kaart zit onder het moederbord, en is vreemd genoeg niet van onderen te bereiken. Alle schroeven aan de onderkant moeten los (beeldscherm, toetsenbord, CPU koeler). Zodra je alles los hebt, kun je de behuizing open, en het moederbord losschroeven en demonteren.bramtl schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 11:49:
Ik zag dat er hier over het vervangen van de Mini PCI Wlan hadden. Ik was dit zelf ook van plan maar kon er helaas nergens iets over vinden. Is er een handleiding hoe je te werk kan gaan of zoiets
? Heeft iemand hier foto's van?
Weet waar je aan begint, veel fragile kabels aan de binnenkant moeten worden losgemaakt, en je moet vooral goed kijken hoe alles vast zit en gemonteerd/geklikt.
Je kunt contact opnemen met ASUS in Emmen. De aankoopbon is genoeg.Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:29:
Heb nog wat spullen na zitten kijken en heb mijn laptop zojuist geregristreerd bij de asus support site. Zit alleen met 1 probleem, ik heb alleen nog de bon van de laptop dus geen Asus Warranty card. KAn ik nu nog steeds garantie claimen. De laptop is trouwens op 28-06-2004 aangeschaft, dus nog geen 2 jaar oud.
ASUS Holland B.V. (Netherlands)
Nieuwamsterdamsestraat 44
7814 VA Emmen
Tel +31 (0)591-666855
Notebook Hotline: +31-(0)591-668190
Fax: +31-(0)591-666853
Nu is het zo dat ik me irriteer aan de fan die erin zit, die blaast veel te hard eigenlijk continu op 1700/1800 rpm. Om een vergelijking te geven mijn zalman doet 900rpm. Ik kan me niet echt meer herinneren hoe het vroeger was en of de fan ook continu aanstond, maar als ik ermee op school zit dan hoor ik dan fan overduidelijk en dat vind ik minder leuk. Kan ik die fan laten vervangen door een stillere?
Of toch opsturen naar asus?
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
wat zijn de ervaringen met perslucht door de laptop heen jagen?
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |
ik heb nu speedfan aanstaan en hiermee kan ik de fan wel uitzetten, of evt langzamer laten draaien zoidat de processor nog geen 50 graden word. Alleen dit moet ik iedere keer doen als ik de pc opstart. Want bij reboot begint de fan weer te loeienFongWan schreef op maandag 06 maart 2006 @ 17:05:
kans is groot dat er stof en zooi in je notbook is gekomen waardoor de fan aanstaat, misschien meer perslucht even in de ventilatiegaten door laten spuiten om stof te verwijderen?
wat zijn de ervaringen met perslucht door de laptop heen jagen?

Ik heb de fan al schoongemaakt met stofzuiger, perslucht heb ik nog niet geprobeerd
Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)
Zo
Ik heb een vraagje/opmerking: Mijn laptop heeft sinds ie terug is van RMA (was totaal dood) een gek probleem: als ik Intel gpu drivers installeer, krijg ik als de laptop een korte tijd aan is flikkeringen aan de rechterkant van mijn scherm. Het is zelf zo erg geweest, dat het enige wat ik uiteindelijk nog zag was een flinterdun reepje pixels (zie ook t plaatje @ http://www.xs4all.nl/~toodutch/pics/pc/beetjekut.jpg )
Ik word hier dus helemaal gek van, welke drivers ik ook pak, na verloop van tijd krijg ik weer blokjes en flikkerend beeld. Om er vanaf te zijn kets ik meestal snel de Intel drivers eraf, kan daar wel mee vooruit maar ideaal is het niet. Aangezien jullie idem latop hebben, wil ik jullie vragen of jullie misschien andere/gemodificeerde drivers gebruiken en of jullie vergelijkbare problemen zijn tegengekomen.
De laptop draait Xp pro met alle updates, overige onderdelen zijn origineel.
Mogelijk heb ik wel een nieuwe revisie moederbord, voor zover die er is?, bios is versie 02.33.
Met wat geluk kom ik erachter waarom mijn flap zo eigenwijs doet
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Asus heeft vast zelf ook wel drivers. Werken die ook niet? En die van Intel zelf? Welke heb je geprobeerd? Misschien is er nog wat op driverguide etc. te vinden?
Ook last als je een Linux livecd boot?
[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 06-09-2006 19:24 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
De drivers op de asussite zijn oude Inteldrivers, geen specifieke of aparte drivers, deze zaten al bij de software die ik bij de laptop kreeg meen ik..W3ird_N3rd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 19:22:
Waarschijnlijk de drivers, het kan ook een hardwaredefect in het LCD-panel zijn wat in de soep loopt bij hoge kleurdieptes (oid, is een gok, ben niet genoeg expert om dat zeker te weten).
Asus heeft vast zelf ook wel drivers. Werken die ook niet? En die van Intel zelf? Welke heb je geprobeerd? Misschien is er nog wat op driverguide etc. te vinden?
Ook last als je een Linux livecd boot?
Van Intel heb ik de laatste drivers genomen en de versie ervoor.
Heb wel een linuxbootcd gedraaid, daarbij had ik geen artifacten op mijn scherm.
Het meest opvallende vind ik gewoon, dat ik mijn HD tijdens de RMA thuis heb gehouden (niet meegestuurd) en dat het meteen na het terugplaatsen begon. Dus voor de omwisseling van het moederbord een xp pro install met drivers en geen problemen, erna wel.Heb al windows opnieuw geinstalleerd uiteraard
Kan misschien een driver<>tft probleem zijn, maar vraag me dan af wat er zo anders is aan de generieke windows drivers waar ie nu mee werkt en die van Intel. Als ik het niet verhelpen kan overleef ik het wel, dan maar iets minder opties dan schermuitval en irritante blokjes. Het is momenteel even een mysterie wat het nu is..kan overwegen contact op te nemen met Asus: die kan niks anders doen dan de laptop eventueel vervangen door een nieuw exemplaar denk ik..
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ben vandaag bezig geweest met de zoveelste test met Intel drivers..en dacht dat het ging werken: kon remote desktoppen zonder BSOD, zag er allemaal strak uit..maar helaas: Na een tijdje zag ik de remote desktop wegvallen en was de laptop compleet vastgelopen met een sterk staaltje tftbeeldverneuking:2Dutch schreef op woensdag 06 september 2006 @ 20:39:
[...]
-verhaal-
Kan misschien een driver<>tft probleem zijn, maar vraag me dan af wat er zo anders is aan de generieke windows drivers waar ie nu mee werkt en die van Intel. Als ik het niet verhelpen kan overleef ik het wel, dan maar iets minder opties dan schermuitval en irritante blokjes. Het is momenteel even een mysterie wat het nu is..kan overwegen contact op te nemen met Asus: die kan niks anders doen dan de laptop eventueel vervangen door een nieuw exemplaar denk ik..

Driverversie is de laatste voor de 82855 serie, 8 feb 2006 is dat. Ik heb het nu opgegeven, ik ga contact opnemen met Asus en kijken waar dat tot leidt..want ik vind het een bizar iets. Gok dan toch dat er iets beschadigd is tijdens het vervangen van het moederbord en dattie de signalen niet goed doorgeeft ofzo

heb ik weer
Verwijderd

Enfin, ik ben op zoek naar XP drivers (gewoon 32-bit) voor een oude Asus s5200N, heb er met heel veel moeite terug een OS opgekregen maar de geschikte drivers op internet vinden blijkt zo mogelijk nog moeilijker!
Ook, in mijn opinie, minder leuke opties als driverfinder etc. hebben niet geholpen...
Dus moest er iemand nog een cd'tje hebben liggen of mij de juiste url met de drivers kunnen bezorgen oid, zou ik hem/haar zeer dankbaar zijn!
't Is dus een Asus S5200N model 24M SN:44NP022905
*duim duim*
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2011 15:38 . Reden: typo's ]