Lock-On: Modern Air Combat deel 2

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 5.155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 15:30
ocf81 schreef op 02 januari 2004 @ 11:01:
Ik heb zojuist een hele strakke plaat gevonden op BioHaz:

[afbeelding]
Hehe die stamt volgens mij nog af van de tijd van de eerste golfoorlog. Die plaat is al wel een paar jaartjes oud ondertussen. Blijft wel stoer natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-10 17:48

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Over dat plaatje gesproken, er was ook zo'n plaatje met een apache dan zag je m achter een paar bosjes hangen bij een weg.
Waar een bord hing met dat ze op snelheid controleerden. Heeft iemand dat plaatje misschien?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 12:36
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~knmg0243/fotos/apache%20guarding.jpg
:P

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:52
lol kewle pic ! *D

dat laat je het wel uit je hoofd om te hard te rijden als je gecontroleerd word door een fully armed apache :P

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dit is pas WVR combat... 8)

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~wouter-himself/ScreenShot_002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~wouter-himself/ScreenShot_009.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Hmm, Il-2 style. I like it :)

Zet voor de gein eens een F-15 tegen een Su-33 op zo'n 160 km afstand van elkaar. is heel leuk om te doen. die 33 heeft jou gelocked lang voordat jij hem op de radar hebt. op een gegeven moment jammer aan en als hij launched eerst beamen en dan duiken. tijdens de duik jammer off en radar off en sidewinders selecteren. hij heeft het opeens veel lasiger met jou te vinden en zal daarom tot ruim binnen WVR range komen waar jij je sidewinders kan gebruiken. (of je gun. Iets wat ik erg vervelend vind is het switchen tussen guns en missiles in de F-15. dat is IRL anders als ik het goed heb)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:45

steveman

Comfortabel ten onder

ocf81 schreef op 02 januari 2004 @ 16:17:
Hmm, Il-2 style. I like it :)

Zet voor de gein eens een F-15 tegen een Su-33 op zo'n 160 km afstand van elkaar. is heel leuk om te doen. die 33 heeft jou gelocked lang voordat jij hem op de radar hebt. op een gegeven moment jammer aan en als hij launched eerst beamen en dan duiken. tijdens de duik jammer off en radar off en sidewinders selecteren. hij heeft het opeens veel lasiger met jou te vinden en zal daarom tot ruim binnen WVR range komen waar jij je sidewinders kan gebruiken. (of je gun. Iets wat ik erg vervelend vind is het switchen tussen guns en missiles in de F-15. dat is IRL anders als ik het goed heb)
switchen lastig? ik zag laatst dat re op m'n stick standaard een knop je voor gemapped is. Bevalt me prima. Al was het in Jane's F15 nog wat makkelijker, pickle en gun knopjes waren verschillend. Gun dus beschikbaar zodra de master arm aanstond, met of zonder vizier :D
DocB schreef op 02 januari 2004 @ 11:12:
[...]

Hehe die stamt volgens mij nog af van de tijd van de eerste golfoorlog. Die plaat is al wel een paar jaartjes oud ondertussen. Blijft wel stoer natuurlijk :)
tijdens de eerste golfoorlog had met nog geen Longbow radar dus deze pic is hooguit van '96 ofzo? * Steve pakt handleiding Longbow 1 erbij...

bijna goed, was 1997 :)

[ Voor 21% gewijzigd door steveman op 02-01-2004 17:12 . Reden: goede antwoord is: ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes, 1e keer tanken gelukt. _/-\o_ ('H' en 'J' doen wonderen)

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~wouter-himself/ScreenShot_027.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 18:46:

[afbeelding]
hmm aan de linkerkant :? ik ben rechts gewend, F/A 18 enzo :)

lijkt me zonder aids best wel lastig eigenlijk... ik ga het gewoon proberen!
wat voor settings heb je trouwens? 72fps is niet nix namelijk.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 18:46:

[afbeelding]
Pff ik heb het net ook even geprobeerd, maar dan zonder die hulpjes... Heb er aardig lang over gedaan. Gelijk in dezelfde missie nog een keer geprobeerd, en het ging al een stuk makkelijker. Alleen jammer dat die tanker toen ineens radicaal een andere kant op ging vliegen toen ik er bijna was. Best frustrerend is dat, en die piloot kan het nou ook niet meer navertellen >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Even een domme vraag, maar bestaat er eigenlijk wel zoiets als 'H' Horizontale stabilisatie en Auto Throttle op vliegtuigen? Als ik de bovenstaande reply's mag geloven dan zijn 'H' en 'J' een soort cheats toch?

(Ik zie zo niet waarom echte vliegtuigen geen Horizontale stabilisatie en Auto Throttle zouden kunnen hebben.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 19:54:
^^ Even een domme vraag, maar bestaat er eigenlijk wel zoiets als 'H' Horizontale stabilisatie en Auto Throttle op vliegtuigen? Als ik de bovenstaande reply's mag geloven dan zijn 'H' en 'J' een soort cheats toch?

(Ik zie zo niet waarom echte vliegtuigen geen Horizontale stabilisatie en Auto Throttle zouden kunnen hebben.)
Tsja, horizontale stabilisatie wil ik nog best geloven (zeker als je in je eentje in een vliegtuig zit kan ik me wel voorstellen dat je niet constant je hoogte in de gaten kan houden als je ook nog met je radar/wapens/communicatie enzo bezig bent... Alles wat je vliegtuig dan doet is hoogte vasthouden...

Auto-throttle daarentegen lijkt me minder aannemelijk. Ik weet niet precies wat het doet (gebruik het nooit), maar als je daarmee automatisch naar de Tanker wordt geloodst vind ik het erg knap. Dan zou je toch iets van een link naar de tanker moeten hebben die je vertelt hoe ver dat ding nog weg is ofzo. Als je dan toch bezig bent kun je het refuellen net zo goed helemaal automatisch laten gaan...

Heb het net nog een keer geprobeerd, en ik moet zeggen: oefening baart kunst. Het gaat al een stuk makkelijker ondertussen.

Trouwens, nog een vraag. Hoe doe je de cobra eigenlijk? Ik weet wat het is, en het zit ook in de meegeleverde demo track (die van de Su-27, aerobatics), maar ik heb niet echt een idee hoe ik hem nou zelf moet doen. Gewoon gas uit en ineens aan de knuppel trekken werkt niet echt.
Ik las ook al ergens dat de hele maneuvre gescript is (en dus niet door het flightmodel zelf kan). In dat geval je denk ik simpelweg aan een aantal condities moeten voldoen waardoor je die cobra doet ofzo... Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat je de 'K' moest intypen, zodat je de "AOA-limiter" uitzet, dan kun je bij ik dacht tempo 350 de Cobra uitvoeren.

Ach, "Joe Kurr" had op blz 27 een beschrijving neergezet:
Om te zien wat de Cobra (officieel: Kobra Pugacheva) inhoudt: zorg dat je snelheid tussen 350 en 450 km/h zit, druk op K en trek de stick naar achteren.
Je moet als de neus stopt met omhoogkomen wel gas geven, anders val je uit de lucht.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
DocB schreef op 02 januari 2004 @ 20:04:
[...]
Auto-throttle daarentegen lijkt me minder aannemelijk. Ik weet niet precies wat het doet (gebruik het nooit), maar als je daarmee automatisch naar de Tanker wordt geloodst vind ik het erg knap. Dan zou je toch iets van een link naar de tanker moeten hebben die je vertelt hoe ver dat ding nog weg is ofzo. Als je dan toch bezig bent kun je het refuellen net zo goed helemaal automatisch laten gaan...
Auto-throttle is dat de snelheid blijft hangen op het moment dat je J in drukt.
Je blijft dus constant dezelfde snelheid vliegen, niks mis mee imho, want meer doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 21:38:
Ik dacht dat je de 'K' moest intypen, zodat je de "AOA-limiter" uitzet, dan kun je bij ik dacht tempo 350 de Cobra uitvoeren.

Ach, "Joe Kurr" had op blz 27 een beschrijving neergezet:

[...]
Ah thx, zal het eens uitproberen.
Redje schreef op 02 januari 2004 @ 21:48:
[...]

Auto-throttle is dat de snelheid blijft hangen op het moment dat je J in drukt.
Je blijft dus constant dezelfde snelheid vliegen, niks mis mee imho, want meer doet het niet.
Ook wel cruise control genoemd dus :P ... klink idd wel aannemelijk dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ En dat heb je nodig ook imho ook al heb je een HOTAS.
Het is verrekte lastig (zoniet onmogelijk met mijn Throttle) om je Rpm zeer precies te doseren als je van 700 (tanker snelheid) naar 703 moet om rustig te naderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de filmpjes die uitgekomen zijn voordat dit spel in de winkels lag, kregen we een heel battlefield te zien met allemaal tanks en helikopters die tegen elkaar bezig zijn. In het spel merk/zie ik hier echt helemaal niks van.. Ook dat tankvliegtuig, waar vliegt dat ding dan? Iemand die weet waar dat aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een paar plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/groeneveld2728/LOMAC12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/groeneveld2728/LOMAC13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/groeneveld2728/LOMAC14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/groeneveld2728/LOMAC15.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 13:36:
In de filmpjes die uitgekomen zijn voordat dit spel in de winkels lag, kregen we een heel battlefield te zien met allemaal tanks en helikopters die tegen elkaar bezig zijn. In het spel merk/zie ik hier echt helemaal niks van.. Ook dat tankvliegtuig, waar vliegt dat ding dan? Iemand die weet waar dat aan ligt?
Ik zou ook wel eens willen weten in welke missie dat tankvliegtuig vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 13:36:
Dat tankvliegtuig zal alleen in missies voorkomen als je die ook echt nodig hebt. (dus lange SEAD of CAP's bijvoorbeeld) Ik weet zo geen missie waarin je een tanker kan gebruiken maar de mogelijkheid zit er gewoon in voor custom missies en de komende Dynamic campaign. (Het zelfde geld voor de grond oorlogen denk ik)

Lekker onafgemaakt dus, :( ik zit me ook steeds te ergeren aan de zeer minimale hoeveelheid missies die je bij de game krijgt. Zo zitten er geen eens missies voor de MIG-29 en de SU-33 bij.
En de training is een lachertje door die domme en compleet overbodige teksten als er een vliegtuig gesloopt word of als je langs een 'indrukwekkende' bergpartij vliegt. (Dat is tijdens de A-10's NAV training) Het zal nog flink wat patches en addons kosten om Lock-On te maken zoals het zou moeten zijn.
(Maar ach, zo begon Falcon 4 ook ja)

*ICBM hoopt dat bij de komende patch wat meer missies + verbeterde training zitten*

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:22

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ziet er erg vetjes uit! Is het nou een beetje te spelen voor een Flightsim-n00b zoals ik, of moet ik hele dikke manuals gaan doornemen voor ik uberhaubt kan opstijgen?

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
jagermeister1 schreef op 03 januari 2004 @ 16:05:
Ziet er erg vetjes uit! Is het nou een beetje te spelen voor een Flightsim-n00b zoals ik, of moet ik hele dikke manuals gaan doornemen voor ik uberhaubt kan opstijgen?
Kennelijk heb ik met mijn startpost de spijker nog niet op zijn kop geslagen. Wat wil je nou precies weten? Of je het kan spelen zonder joystick? of je kan overleven zonder kennis? of je kort bezig bent met leren?

Het antwoord is alle keren NEE, maar ik wil je wel het e.e.a. uitleggen natuurlijk.

[ Voor 24% gewijzigd door ocf81 op 03-01-2004 16:13 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

ocf81 schreef op 03 januari 2004 @ 16:10:
[...]

Kennelijk heb ik met mijn startpost de spijker nog niet op zijn kop geslagen. Wat wil je nou precies weten? Of je het kan spelen zonder joystick? of je kan overleven zonder kennis? of je kort bezig bent met leren?

Het antwoord is alle keren NEE, maar ik wil je wel het e.e.a. uitleggen natuurlijk.
Oh...sorry dat ik je startpost niet helemaal heb doorgelezen!! Excuses meneer! Je hoeft me niets uit te leggen indien jij zo'n persoon bent die bij iedere vraag verwijst naar de search....of naar een eerder geplaatste post in een topic. Bespaar je de moeite dus maar lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar blijft trouwens het GoT-squadron? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Dat tanken wou ik ook maar eens proberen :) Zodoende even snel een "missie" in elkaar gepropt om te tanken. Na 2x lukte het eindelijk (Easy Flight uit):

Eerste keer ging duidelijk fout
Afbeeldingslocatie: http://wieringen.dyndns.org/arjan/Screenshots/lockon1.jpg

Tweede keer helemaal goed!
Afbeeldingslocatie: http://wieringen.dyndns.org/arjan/Screenshots/lockon2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://wieringen.dyndns.org/arjan/Screenshots/lockon3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://wieringen.dyndns.org/arjan/Screenshots/lockon4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://wieringen.dyndns.org/arjan/Screenshots/lockon5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://wieringen.dyndns.org/arjan/Screenshots/lockon6.jpg

Ik moet zeggen, ik vind het bijtanken bij een Russische tanker toch een stuk makkelijker....bij NATO-vliegtuigen moet die slang echt achter je komen, wat het overzicht echt lastig maakt.

[ Voor 12% gewijzigd door armageddon_2k1 op 03-01-2004 17:26 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen, ik vind het bijtanken bij een Russische tanker toch een stuk makkelijker....bij NATO-vliegtuigen moet die slang echt achter je komen, wat het overzicht echt lastig maakt.
Hey daar had ik nog niet eens aan gedacht, :P ik neem toch aan dat je gebruik kan maken van je spiegels want anders lijkt me het verdomd lastig en gevaarlijk..

Een goede oplossing....ga Rusische kisten vliegen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 14:00
Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 17:57:
[...]

Hey daar had ik nog niet eens aan gedacht, :P ik neem toch aan dat je gebruik kan maken van je spiegels want anders lijkt me het verdomd lastig en gevaarlijk..

Een goede oplossing....ga Rusische kisten vliegen. :+
Volgens mij is het bij die Amerikanen zo dat aan de onderkant van het tankvliegtuig een aantal lampen zitten die de piloot van het te tanken toestel in de goede positie brengt onder het tanktoestel. Dan zit er een gast achter in het tanktoestel die de 'paal' ('boom' toch?) kan besturen en deze in het vliegtuig prikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Dat weet ik allemaal niet hoor :)

Wat betreft die spiegels...ze vragen teveel van mijn systeem en het overzicht in de cockpit wordt dan nog minder, daarom doe ik dat niet.

Trouwens, ff een nieuw spelletjes geprobeerd: Tankertje pesten:
Afbeeldingslocatie: http://wieringen.dyndns.org/arjan/Screenshots/LockOntank1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://wieringen.dyndns.org/arjan/Screenshots/LockOntank2.jpg

Wel mooi om te zien hoe die schaduwen zijn enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
jagermeister1 schreef op 03 januari 2004 @ 17:13:
[...]

Oh...sorry dat ik je startpost niet helemaal heb doorgelezen!! Excuses meneer! Je hoeft me niets uit te leggen indien jij zo'n persoon bent die bij iedere vraag verwijst naar de search....of naar een eerder geplaatste post in een topic. Bespaar je de moeite dus maar lekker.
Uw vraag was gewoon een open deur. Te leuk om in te trappen. De Dûh-factor van de vraag was gewoon zo groot dat ik het niet kon laten. Mijn excuses.

Maar er zijn dus een aantal tutorials om het vliegen en vechten te leren. In combinatie met de handleiding zal men over het algemeen na een paar dagen kunnen rondfladderen. Maar dan kan men als newbie meestal nog steeds niet goed vechten. Dat moet men leren door veel te oefenen en door replays te bekijken.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

offtopic:
Tuurlijk was het inkopbaar. Het probleem waar ik naar verwijs is dus gewoon dat er tegenwoordig niets meer gevraagd kan worden op fora zonder dat je termen als RTFM ... UTFS .... en dergelijke naar je hoofd geslingerd krijgt. Beetje jammer af en toe. In sommige gevallen natuurlijk wel nodig, maar mijn vraag was gewoon een algemene vraag welke ik in feite aan flightsim n00bs stelde en wat mijns insziens niet als zijnde 'lui' moet worden bestempeld. Genoeg offtopic geblaat nu ;)

Ok...Ik heb de Demo net ff kort bekeken en ik snapte er nog niet veel van. Niets is misschien een betere omschrijving. Ten eerste werd mijn Joystick niet gezien binnen het optie menu. Ik kon alleen kiezen tussen muis en toetsenbord.

Verder heeft de game zo veel functies dat ik wel tutorials moet gaan lezen wil ik uberhaubt een leuke vlucht hebben. Ik ga als ik tijd heb eens opzoek naar wat tutorials :) Zag er erg mooi uit allemaal BTW, dus ik wil me er best eens in gaan verdiepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal Mother
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:16

Animal Mother

Seven-six-two millimeter

Ook ff geprobeerd met de F15. Als je van buiten kijkt is 't wel te doen.. ;)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/CN6GR5510F

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/C34I8NDW0M

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/596E7H2Q6C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Laatst online: 10-10 17:48

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*KNIP* :P

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~wouter-himself/ScreenShot_019.jpg

Hehe 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebeurt er nog wat als je door die aardige man heenvliegt?
of is dat een detail wat ze vergeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n vleugels raakten die touwtjes en er gebeurde niks, mischien als je de parachute of de piloot raakt dat er dan wel wat gebeurt. (je KAN de parachute wel kapot schieten)

Maar wacht eens.....*ICBM krijgt ineens een monsterlijk idee..* Wat nou als ik die gast op m'n neus antennes probeer vast te spietsen..... *ICBM gaat het gelijk proberen* })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
er zat toch een optie in het spel waarbij je het civilian verkeer kon inschakelen?
zo ja waar kan ik die vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
joostve schreef op 04 januari 2004 @ 12:55:
er zat toch een optie in het spel waarbij je het civilian verkeer kon inschakelen?
zo ja waar kan ik die vinden?
Die zit gewoon bij de options, civ traffic of iets in die richting...
edit:

trouwens, ik geloof dat die optie bij mij niet helemaal goed werkt. Ik heb hem al een paar keer geprobeerd aan te zetten, maar er gebeurd niks, en steeds als ik weer kijk staat het weer uit. Heb het nou met Loman aangezet, en ik kijk straks ff of het daarmee wel werkt...

[ Voor 34% gewijzigd door DocB op 04-01-2004 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
ja in het begin stond het altijd aan weet ik nog wel want toen zag ik bussen rijden maar de laatste tijd zie ik niks meer heel raar lijkt wel of het opeens is uit gezet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:48
De optie van civ-traffic schijnt niet goed opgeslagen te worden. Dus je moet hem iedere keer weer re-enablen. Dit wordt gefixt in de aankomende patch. Volgende week zou hij ongeveer uit moeten komen. Ubi moet hem nog testen en goedkeuren en dan komt hij uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
SlaadjeBla schreef op 04 januari 2004 @ 22:32:
De optie van civ-traffic schijnt niet goed opgeslagen te worden. Dus je moet hem iedere keer weer re-enablen. Dit wordt gefixt in de aankomende patch. Volgende week zou hij ongeveer uit moeten komen. Ubi moet hem nog testen en goedkeuren en dan komt hij uit.
Daar hoop ik ook op, maar ik zag laatst ook weer een reactie van wags op iemand die zei dat de patch volgende week kwam. Hij zei dat we hem vooral maar geen woorden in de mond moesten leggen, en dat de pacht misschien volgende week uitkomt, maar misschien ook niet :|
Die gast blijft zich indekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-10 21:19

Karel V

Een simpele ziel

jagermeister1 schreef op 03 januari 2004 @ 22:18:
[...]

Ok...Ik heb de Demo net ff kort bekeken en ik snapte er nog niet veel van. Niets is misschien een betere omschrijving. Ten eerste werd mijn Joystick niet gezien binnen het optie menu. Ik kon alleen kiezen tussen muis en toetsenbord.

Verder heeft de game zo veel functies dat ik wel tutorials moet gaan lezen wil ik uberhaubt een leuke vlucht hebben. Ik ga als ik tijd heb eens opzoek naar wat tutorials :) Zag er erg mooi uit allemaal BTW, dus ik wil me er best eens in gaan verdiepen!
Bij mij stond de Joystick er ook eerst niet bij. Toen opnieuw Lockon gestart, en wat zie ik: mijn Joystick. Maar verdraaid @#$/|\ :( , ik kan wel selecteren, maar na saven en honderd keer controleren, blijkt elke keer weer dat mijn toetsenbord geselecteerd is en niet mijn joystick. Mijn joystick doet het trouwens wel in combo met toetsenbord. Maar ik dacht ff kijke of mijn joystick als tie exclusief geselecteerd is nog steeds zo hyper actief reageert, met tien graden stijgen en dalen, als ik 'm een fractie van een millimeter beweeg. Verder valt het me op dat bij de ene missie met hetzelfde toestel de joystick weer iets anders reageert als bij een andere missie met hetzelfde toestel :? . Wat ies dat toch? 8)7 , heeft iemand tips voor instellingen, op dat gebied?

O' ja, nog een training gevlogen waarbij ik midden in de bergen zonder benzine kwam. Ik zie het al aankomen en stijg zo hoog mogelijk. Woeps mijn motor geeft kuren, zie ik witte rook enzo. Gelukkig weet ik in zweefvlucht de vlakte te bereiken, en daar met mijn SU-25 op een Amerikaanse bases te landen :) .
Politiek asiel Tovaritchi >:) , wat bietsen jullie voor dit toestel?? Er kwam geen karretje op me af.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Karel V schreef op 05 januari 2004 @ 17:19:
[...]

Bij mij stond de Joystick er ook eerst niet bij. Toen opnieuw Lockon gestart, en wat zie ik: mijn Joystick. Maar verdraaid @#$/|\ :( , ik kan wel selecteren, maar na saven en honderd keer controleren, blijkt elke keer weer dat mijn toetsenbord geselecteerd is en niet mijn joystick. Mijn joystick doet het trouwens wel in combo met toetsenbord. Maar ik dacht ff kijke of mijn joystick als tie exclusief geselecteerd is nog steeds zo hyper actief reageert, met tien graden stijgen en dalen, als ik 'm een fractie van een millimeter beweeg. Verder valt het me op dat bij de ene missie met hetzelfde toestel de joystick weer iets anders reageert als bij een andere missie met hetzelfde toestel :? . Wat ies dat toch? 8)7 , heeft iemand tips voor instellingen, op dat gebied?

O' ja, nog een training gevlogen waarbij ik midden in de bergen zonder benzine kwam. Ik zie het al aankomen en stijg zo hoog mogelijk. Woeps mijn motor geeft kuren, zie ik witte rook enzo. Gelukkig weet ik in zweefvlucht de vlakte te bereiken, en daar met mijn SU-25 op een Amerikaanse bases te landen :) .
Politiek asiel Tovaritchi >:) , wat bietsen jullie voor dit toestel?? Er kwam geen karretje op me af.
Godver, net een heel bericht getikt, wil GoT niet laden ofzo :|, naja, nog een keer proberen...

Een paar punten:

1. Dat je joystick niet geselecteerd blijft bij input options is niet erg. Hij hoeft niet geselecteerd te zijn om te werken. Anders zou je keyboard ook niet meer werken als je joystick geselecteerd zou hebben toch? :P

2. Als je joystick te vlug beweegt moet je hem gewoon beter instellen lijkt me... kijk ff in de (papieren) handleiding die bij het spel zit, op pagina 8 staat uitgelegd hoe je dingen als deadzone enzo kunt instellen.

3. Dat er witte rook uit je motor komt is altijd vanaf een bepaalde hoogte. Nooit witte strepen achter een vliegtuig gezien als je omhoog kijkt als je over straat loopt? Tis ook eigenlijk geen rook, maar condens (dacht ik, shoot me if I'm wrong)

4. Een beetje jammer is het wel, maar je kunt altijd op elk vliegveld in het spel landen, en ook bijtanken en nieuwe wapens halen. Het enige wat je evt. zou tegenhouden is vijandelijke sams of AAA in of bij de basis.

5. Bij mijn weten komt er nooit een karretje op je af in lomac, maar als jij het voor elkaar krijgt moet je het zeggen :P. Om bij te tanken ed hoef je alleen maar stil te staan, en om een missie te beëindigen ook geloof ik. Ik taxi ook altijd nog ff naar een parkeerplaats, maar volgens mij is dat niet eens nodig...

Hoop dat ik weer ff wat dingen heb duidelijkgemaakt :) zeg het maar als je nog vragen hebt ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:11

Spotter

Lichtnicht

puntje 3 klopt zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
op de officiele forums stelde Matt Wagner trouwens de vraag of men vond dat de engelse versie van de patch zo snel mogelijk gereleased zou moeten worden, of dat er gewacht moest worden tot de duitse en franse versies ook klaar waren... Binnen 9 uur had dat topic al 14 pagina's met reacties... de meesten willen de patch natuurlijk zo snel mogelijk... hopelijk krijgen we onze zin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DocB schreef op 05 januari 2004 @ 18:47:
Om bij te tanken ed hoef je alleen maar stil te staan, en om een missie te beëindigen ook geloof ik. Ik taxi ook altijd nog ff naar een parkeerplaats, maar volgens mij is dat niet eens nodig
Het is nog gekker (of mooier: 't is maar net hoe je het bekijkt...). Je hoeft helemaal niet te naar je home base terug te vliegen en te landen! De missies in Lock On zijn nogal ouderwetse scripted missies... In de Briefing (niet de description met de map, maar de echte Briefing die je ziet als je op Briefing klikt) zie je, ergens naar onderen, de Mission goals (ik heb het nu over de Campaign). Daar staat EXACT welke doelen je moet vernietigen. Als je zeker weet dat je hebt gedaan wat nodig is kun je METEEN de missie verlaten.

Zo is er in de F-15C een missie waar je twee vluchten moet neerhalen, in totaal 4 vliegtuigen. De types staan EXACT in die briefing. Dus ik begin de missie, stijg op, negeer de hele waypoint route en vlieg rechtstreeks naar het punt waar ik moet aanvallen (altijd het punt NA de waypoint in de vorm van een driehoek). Ik negeer alle andere vliegtuigen. Ik kom aan, knal ze uit de lucht en zodra de laatste in een vuurbal is veranderd druk ik op Esc en verlaat de missie...: missie SUCCES!

Eigenlijk is er dus geen moer aan.. Als er IETS mist in Lock On is het wel een Dynamic Campaign, waar je missies vliegt waar je NOOIT wet wat er gaat gebeuren! De huidige Lock On missies zijn VEEL te ouderwets en strak gescripted. Nu kan je wel net doen alsof dat niet zo is en de hele waypoint route gaan vliegen, maar omdat je, net als in een platformgame, elk level moet halen voordat je verder kunt, wordt dat al gauw erg saai, vooral als je het voor de tigste keer moet doen. En ook omdat je ZEKER weet dat er toch niets verrassends gaat gebeuren!

Ik heb helemaal geen bezwaar tegen een CAP missie van een uur in een Dynamic Campaign waarin niets gebeurt, maar dan heb ik wel het idee hebben dat er alsnog iets kan gebeuren! Maar als je een scripted missie vliegt is elke verrassing verdwenen en dan is gewoon rondvliegen compleet nutteloos en saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Ok, folks, thanks for the input. The common consensus is pretty clear. The the feelings of purchasers of the English version was pretty much a "no brainer." However, alienating our purchasers of the French and German version is something that Ubisoft and Eagle want to avoid too.

Just as soon as the English version is through test, it will be released.

-Matt
Wat dus wel deze week zal zijn zolang ze geen nieuwe bugs tegenkomen :)

Om even te reageren op hellogoodbye:

Dit is inderdaad waar, en naar mijn mening ook erg jammer. Voor mij is dit weer een punt dat bewijst dat het spel eruit gerushed is voor kerst. Het vervelendst vind ik nu de missies die maar niet willen lukken. Als je dan voor de 8e keer precies hetzelfde moet doen begint het toch echt te vervelen. Bij een dynamische missie zou ik na 8 keer ook wel door willen naar de volgende, maar het is iig minder 'steeds hetzelfde'.

Op het officiele forum liep (of loopt) een tijdje een topic van de makers over wat mensen nou dachten dat een dynamic campaign was. Ik heb alleen geen idee of er ook nog wat met die informatie gedaan gaat worden (in een patch of addon ofzo), of dat het meer voor de lol was. De campaign is op dit moment wel grappig, maar na 1 keer spelen heb je het wel een beetje gezien, waarna je dus multiplayer moet gaan spelen, of missies moet gaan downloaden/maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
ze zouden F22 ADF eigenlijk eens in een nieuw jasje moeten steken
dat spel was echt goed man _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door joostve op 06-01-2004 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Falcon 4.0 eeft toch wel de ultieme dynamic campaign denk ik. In F4 speelt alles real time af, en je hebt niet het gevoel dat de hele stuctuur scripted is zoals bij LOMAC of IL-2.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DocB schreef op 06 januari 2004 @ 11:31:
De campaign is op dit moment wel grappig, maar na 1 keer spelen heb je het wel een beetje gezien, waarna je dus multiplayer moet gaan spelen, of missies moet gaan downloaden/maken...
Zelf maken is dus helemaal niets aan omdat je ZEKER weet wat er gaat gebeuren. Online valt me tot nu toe een beetje tegen: je zit constant en alleen maar in een gigantische onoverzichtelijke dogfight. Ik heb nog maar een keer op een server gevlogen waar je ook echt op moest stijgen en zoeken waar de ander was. Alhoewel dat natuurlijk ook errug makkelijk gaat met de map die ALLES laat zien.
Blijft over het downloaden van missies... Ik ga maar eens even zoeken naar site die er een lading heeft.

BTW Ik heb tot nu toe alleen nog maar met de F-15C gevlogen, maar ga me nu ook op de SU-33 richten: het leren van alle modes vind ik eigenlijk nog het leukste! Met die SU-33 kan je ook vanaf een vliegdekschip opstijgen en ook weer landen: da's ook weer eens iets anders. En de A-10 wil ik ook nog wel eens beter bekijken. Dus op zich ben ik voorlopig nog wel zoet met Lock On.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat van die map is nog wel geloofwaardig op zich. Je kunt de positie van vijandelijke vliegtuigen in real-life ook opvragen van awacs. Alleen jammer dat het ook zo is terwijl die vliegtuigen misschien heel laag bij de grond vliegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 13:40:
[...]

Zelf maken is dus helemaal niets aan omdat je ZEKER weet wat er gaat gebeuren. Online valt me tot nu toe een beetje tegen: je zit constant en alleen maar in een gigantische onoverzichtelijke dogfight. Ik heb nog maar een keer op een server gevlogen waar je ook echt op moest stijgen en zoeken waar de ander was. Alhoewel dat natuurlijk ook errug makkelijk gaat met de map die ALLES laat zien.
Blijft over het downloaden van missies... Ik ga maar eens even zoeken naar site die er een lading heeft.
Kijk hier eens rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeKurr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06 14:06

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Je kan ook classified missies maken, waarbij je kan aangeven wat wel en niet zichtbaar mag zijn op de map.

Dutch Flanker Display Team
You can't be lost if you don't care where you are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 19:52
Ik heb een klein vraagje voor de lockon experts, hoe zit het met het niveau van deze sim? Ik heb ooit eens ms flight simulator gespeeld, en was me een beetje te veel gedoe. Hoe zit dat met deze?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick schreef op 06 januari 2004 @ 22:09:
Ik heb een klein vraagje voor de lockon experts, hoe zit het met het niveau van deze sim? Ik heb ooit eens ms flight simulator gespeeld, en was me een beetje te veel gedoe. Hoe zit dat met deze?
MS Flight Simulator simuleert vooral het vliegen op zich: Lock On legt de nadruk meer op de simulatie van de verschillende wapens en modes, de air combat. Je kunt ze niet echt vergelijken, vind ik. Maar als je MSFS standaard al te veel gedoe vond dan is Lock On niet echt je ding, denk ik... Het vlieggedeelte van Lock On is redelijk simpel, maar het combat gedeelte kan knap ingewikkeld zijn. Helemaal als je de standaard Cessna van MSFS al lastig vind. Het is bepaald geen vliegende versie van Unreal Tournament of zo!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Misschien is jetfighter V meer iets voor de airquakers. (of airquake natuurlijk, maar dat is voor Q2. er is ook een soort airquake voor UT, maar daar ben ik de naam even van vergeten)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
ik zoek ook niet echt een quakevlieger, maar meer een tussenweg. meer in het aantal benodigde knoppen :+ Ik heb net ff 3 trainingen gedaan, tis wat apart, wat slecht uitgewerkt in de game btw, kon alle knopjes al niet meer herinneren en vloog weg met open kap :X
Morgen nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
BTW commanche 4 reken ik ook tot de airquake categorie. Als je flightsims gaat spelen kom je er toch snel achter dat het toch wel nodig is om al die knopjes te hebben. (iig dingen zoals gear, flaps, brakes radar controls, etc)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick, ik heb gehoord dat "StrikeFighters:Project 1" nu na de patch een aardig spel geworden is. Zelf zal ik hem ook ff uit een 'grabbelton' gaan plukken. (Hij is namelijk al voor onder de 15Euro te vinden. :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Tuurlijk heb je wel knopjes voor flaps rudder brakes en weetikveel nodig, als ik gewoon actie wil speel ik wel crimson skies, das pas een quakevlieger, of is dat wel een heel ander uiterste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
nee, da's idd de ultieme quakevlieger :) (op frugalsworld werd het een tijd lang door deze en genen bestempeld als "the game which shall not be named")

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Laatst online: 18:32

GG85

.......

PATCH v1.01 IS UIT!!!:

Ubi soft has issued the first patch for Lock On: Modern Air Combat, bringing this recent modern combat flight simulation by Flying Legends to v1.01. This release adds several new features, makes tons of improvements, fixes a huge list of bugs, and more (read full story for details). Please note that this patch is for the english version only.

Download (23Mb):
http://www.gamershell.com/download_4796.shtml

[ Voor 14% gewijzigd door GG85 op 07-01-2004 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-10 21:19

Karel V

Een simpele ziel

http://www.gamershell.com/news_BLockOnBv1.01Patch.shtml

Je bent me net iets voor ;) , dacht ik: eindelijk de eerste, k'was direct hierheen gevlogen. Ik vergis me in ieder geval niet :D.
Ik ga direct downloaden.

[ Voor 23% gewijzigd door Karel V op 07-01-2004 15:24 ]

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

De patch heeft een CD check bug!
Check t LO-MAC forum :)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-10 14:19
fijn we hebben er dus weer niets aan begrijp ik. heeft iemand het al geinstalleerd?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwa niet iedereen heeft er last van. Probeer eens een nieuwe installatie, dan gaat het waarschijnlijk goed. En anders wacht je even tot vanavond, dan komt er officieel bericht over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De patch die net uit is (te vroeg) werkt alleen met de US versie... Ze zijn nu een aparte UK-versie aan het maken... Stelletje*&^@*%^!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

ik was ook zo slim om eerst te patchen en dan te checken :P Goed, gewoon ff afwachten dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
nou...ik heb em toch echt origineel en zelfs door opnieuw te installeren herkend ie de cd niet....ik krijg toch echt de indruk of ze hun programma's en spellen helemaal niet testen bij Eagle Dynamics of Ubisoft of whatever.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze hebben de VS patch alleen getest met de VS versie natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Check LOMAC weer, UK patch is nu ook uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
hmm..tja idd mijn fout :) ik had moeten kijken waar de patch voor was :p

Nu doet ie het perfect...ff Framerates checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Heb heel kort even getest in de A-10:

-De wijzer die de attitude aangeeft (pitch en bank), weet zo even niet de correcte naam, is gefixt.
-TrackIR werkt vlekkeloos
-Ik heb return-to-center force met mijn MS Force Feedback2 joystick

Er schijnen wel problemen te zijn voor mensen die mouse-look uit hebben en een rotary voor het zoomen gebruiken op een X-45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ik ben erg tevreden over de patch :) een aantal dingen die me opvielen:
-Civ Traffic doet het nu ook
-FPS liggen (iets) hoger
-BVR werkt bij mij nu vlekkeloos >:)
-Record to Avi werkt ook, maar bleef hangen omdat ik te weinig HDD-space had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Also, if you have programs such as Alcohol 120%, Deamon tools, Nero or similar CD emulation type software, they must be uninstalled or else you will get this error.
Mooi kut dus, moet je dat gaan verwijderen om de game te kunnen spelen, of het nu origineel is of niet. Cd gaat dus terug naar de winkel en ik trek een kopie van het internet af. Patch kan ik zoiezo niet draaien, dus dat maakt toch geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ik draai Daemon Tools, de nieuwste, en ik heb helemaal geen problemen met deze patch.
Wel is Record to Avi erg instabiel :(
Cd gaat dus terug naar de winkel en ik trek een kopie van het internet af.
Rip hem dan van je eigen Cd...spaart downloaden.

[ Voor 38% gewijzigd door armageddon_2k1 op 07-01-2004 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Maverick schreef op 07 januari 2004 @ 21:34:
[...]

Mooi kut dus, moet je dat gaan verwijderen om de game te kunnen spelen, of het nu origineel is of niet. Cd gaat dus terug naar de winkel en ik trek een kopie van het internet af. Patch kan ik zoiezo niet draaien, dus dat maakt toch geen verschil.
Ach, ik heb clonecd EN alcohol 120% draaien, en de game werkt nog steeds perfect hoor... Precies hetzelfde gezeik als met raven shield toen. Iedereen zat maar te kankeren op ubisoft van "dat kan toch niet", maar er was helemaal niks aan de hand. Tis me nog steeds niet gelukt een werkende image te maken, maar het geïnstalleerd hebben van deze programma's maakt geen zak uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
armageddon_2k1 schreef op 07 januari 2004 @ 21:52:
Rip hem dan van je eigen Cd...spaart downloaden.
mja, das een beter idee idd :P

Maar ondanks dat heeft wel een heugelijk feit plaatsgevonden, ik heb voor het eerst mijn vliegtuig aan de grond gezet :Y) (zonder explosie dan he ;) ) Ik zat niet echt in het midden van de landingsbaan, en ik deed het vast in de verkeerde volgorde, maar ik deed het in de 1e training, ze zeiden "links ligt blabblaairport" Dus ik dacht, mooi daar ga'k em neer proberen te zetten :)

Toch wel handig die 5 a4tjes met alle controlls, alleen kan ik nergens de knoppen voor replays en dat avi gedoe vinden, die staan er dan weer niet tussen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Moet je de manual ook lezen :)
Je opent eerst een missie, dan druk je niet op Fly, maar in het menu Flight->Record Track.
.....vliegvlieg.....
Dan save je je track. Dan kan je die weer openen (Open Mission, andere filenames kiezen). Dan kies je Flight->videoedit (gewoon camera's draaien en stuff)
...editedit....
Save hem weer (ik zou andere filename doen).
Die open je dan weer en dan doe je Flight->Record to Avi
....renderrender....

tadaaa en dan crasht ie of is je schijf vol :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Ik wilde me tot de patch niet echt bezig houden met lo-mac, omdat ik bang was dat de bugs het zouden verpesten. Dus vol spanning heb ik gewacht op de patch en het is het waard.

Vandaag mijn eerste missiles ontweken en BVR fatsoenlijk afgevuurd. Locken gaat nu fatsoenlijk, maar of je missiles aankomen blijft nog de vraag. Een su-27 die recht op me af kwam en geen enkele moeite deed om mijn AIM-120 te ontwijken liep geen enkele schade op. Erg vreemd.

Spelen jullie met of zonder icons? Zonder icons lijkt het me namlijk behoorlijk ondoenlijk om een radar geleide raket te ontwijken. Zeker op relatief korte afstand.

Mijn volgende aankoop wordt waarschijnlijk een HOTAS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
armageddon_2k1 schreef op 07 januari 2004 @ 22:14:
Je opent eerst een missie, dan druk je niet op Fly, maar in het menu Flight->Record Track.
.....vliegvlieg.....
Dan save je je track. Dan kan je die weer openen (Open Mission, andere filenames kiezen). Dan kies je Flight->videoedit (gewoon camera's draaien en stuff)
...editedit....
Save hem weer (ik zou andere filename doen).
Die open je dan weer en dan doe je Flight->Record to Avi
....renderrender....
Mja ok, maar dat gaat dus een beetje moeilijk in een traing, dat verklaart een hoop :+

Moet maar eens gaan kijken naar een fatsoenlijke goedkope joystick, want met keys is niet echt lekker :X

[ Voor 10% gewijzigd door Maverick op 07-01-2004 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Maverick schreef op 07 januari 2004 @ 22:35:
[...]

Mja ok, maar dat gaat dus een beetje moeilijk in een traing, dat verklaart een hoop :+

Moet maar eens gaan kijken naar een fatsoenlijke goedkope joystick, want met keys is niet echt lekker :X
Fatsoenlijk en goedkoop gaan niet vaak samen, maar de Saitek X-45 is redelijk betaalbaar en naar wat ik lees heel fatsoenlijk. Daar zit ik zelf namelijk ook naar te kijken. Enige nadeel dat ik bespeurd heb is dat hij geen twist-rudder heeft, maar twee knopjes onder de throttle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
SlaadjeBla schreef op 07 januari 2004 @ 22:37:
[...]

Fatsoenlijk en goedkoop gaan niet vaak samen, maar de Saitek X-45 is redelijk betaalbaar en naar wat ik lees heel fatsoenlijk. Daar zit ik zelf namelijk ook naar te kijken. Enige nadeel dat ik bespeurd heb is dat hij geen twist-rudder heeft, maar twee knopjes onder de throttle.
Als je voor die X45 gaat, bel dan eerst even rond voor de levertijden. k heb hem besteld bij ATRO computers, omdat die behoorlijk goed in de shopsurvey stond. Nou blijkt alleen dat de leveranciers van ATRO ook hun voorraden nog moeten aanvullen na de feestdagen... Kan dus nog wel even duren ben ik bang. (trouwens wel goede service daar. Om 1 uur 's nachts een mailtje gestuurd, de volgende ochtend een reply in mn mailbox. Tijd die erbij stond: 05:53 :O )...

Maargoed, verder over de X45: die knopjes worden door sommige mensen prima gevonden, terwijl anderen juist zeggen er niks mee te kunnen. Ligt er een beetje aan wat voor handen je hebt waarschijnlijk. Ik ga nog proberen mn oude (thrustmaster T2) racepedalen aan te sluiten om die als rudder pedals te gebruiken. Lijkt niet helemaal op het echte gebeuren, maar 't werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik ben toch niet zo'n fan van twist-rudder, maar dat komt misschien om dat ik een logitech heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Volgens mij zag ik de X45 bij de mediamarkt liggen voor rond de 80 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SlaadjeBla schreef op 08 januari 2004 @ 11:48:
Volgens mij zag ik de X45 bij de mediamarkt liggen voor rond de 80 euro.
Ja, dat kan kloppen, daar heb ik hem zo'n 2 jaar geleden ook vandaan gehaald, Mediamarkt Amsterdam. Zag er laatst (2mnd geleden) ook nog 1 liggen. Prijs nu weet ik niet, was toen ik hem koch 229 guldens.Ik vind het een prima stick, gebruik hem nu dus al langer dan 2 jaar erg intensief en van slijtage is absoluut nog geen sprake.

De software werkt nu erg goed (is wel anders geweest!!) en programmeren is een makkie. Die knopjes onder de throttle voor je rudder werken prima, het is even wennen maar goed te doen alhoewel ik mijn pedals veeel lekkerder vind.

Kleine tip: na verloop van tijd wordt de stick stroever. Je kan hem dan niet zo makkelijk en soepel bewegen. Dit komt omdat bij de basis van de stick een veer met houder zit die over de basis van de stick zelft schuift. Wanneer je nu de basis van de veer iets omhoog trekt en dan kaarsvet (van zo'n klein verjaardagskaarsje) op de basis van de stick smeer is 'ie weer lekker soepel voor een paar weken. Geen olie gebruiken, das niet goed voor het plastic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
De rudderknop vind ik wat laag zitten bij de X45.
Maar ik gebruik de rudder toch niet veel ;)

Buiten dit is de X45 een degelijk apparaat voor een prima prijs.
De Saitek software is stabiel en heeft aardig wat opties.
Echter sommige dingen kunnnen niet met de Saitek software, zoals een rotary met bv. de radar standen achter elkaar; Zodra je dan shift en unshift stuurt de driver de stand van de rotary nog eens door... dat is natuurlijk niet gewenst.

Dit werkt wel met de Dhauzimmer driver en XDprofile tool die ik momenteel gebruik.

Met deze driver kan je het X45 profiel laden vanaf de command line.
Voordeel is dat je een batch file kan maken zodat het profiel geladen wordt en daarna LockOn wordt gestart zodat je niet vergeet je profiel te laden.
Dit had ik regelmatig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 13:24:
[...]
Kleine tip: na verloop van tijd wordt de stick stroever. Je kan hem dan niet zo makkelijk en soepel bewegen. Dit komt omdat bij de basis van de stick een veer met houder zit die over de basis van de stick zelft schuift. Wanneer je nu de basis van de veer iets omhoog trekt en dan kaarsvet (van zo'n klein verjaardagskaarsje) op de basis van de stick smeer is 'ie weer lekker soepel voor een paar weken. Geen olie gebruiken, das niet goed voor het plastic!
Vaseline: Solution to everything :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
meer mensen die hier trouwens freelook gebruiken?? Tis een soort goedkopie alternatief voor TrackIR, en het werkt nog niet eens zo heel slecht. Je hebt alleen maar een webcam nodig (hoeft echt geen goede te zijn) en iets lichts wat je op een pet/je voorhoofd kunt plakken. Gebruik er zelf een ledje voor, en het maakt rondkijken een stuk makkelijker in lomac.

Voor mensen die cam2pan wel kennen: hier hoef je niet voor te betalen, en het werkt (bij mij iig) een stuk beter. Het ziet er allemaal nog wat simpel uit, en sommige instellingen moet je via een .cfg bestandje veranderen, maar het werkt...
zie www.freelook.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cam2pan werkte bij mij in ieder geval zwaar bagger. Hij deed het niet eens in het spel, alleen op de desktop. Na een hele avond klooien heb ik dus de moed ook maar op gegeven. Misschien dit eens proberen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Laatst online: 22:00

Shuriken

Life is all about priorities

DocB schreef op 08 januari 2004 @ 14:07:
meer mensen die hier trouwens freelook gebruiken?? Tis een soort goedkopie alternatief voor TrackIR, en het werkt nog niet eens zo heel slecht. Je hebt alleen maar een webcam nodig (hoeft echt geen goede te zijn) en iets lichts wat je op een pet/je voorhoofd kunt plakken. Gebruik er zelf een ledje voor, en het maakt rondkijken een stuk makkelijker in lomac.

Voor mensen die cam2pan wel kennen: hier hoef je niet voor te betalen, en het werkt (bij mij iig) een stuk beter. Het ziet er allemaal nog wat simpel uit, en sommige instellingen moet je via een .cfg bestandje veranderen, maar het werkt...
zie www.freelook.org
Grappig, nadat ik hier een opmerking over de Trackir had gezien ben ik ook een gaan zoeken. Ik kwam ook bij freelook uit.

Ik had helaas nog geen ledje. Ik heb een papiertje op mijn voorhoofd geplakt. Het werkte uiteraard niet goed. Maar wel een beetje. Als ik voorover boog kon ik rond de cockpit kijken :P

Ik ga ook maar even met een ledje experimenteren.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
Shuriken schreef op 08 januari 2004 @ 22:18:
[...]

Grappig, nadat ik hier een opmerking over de Trackir had gezien ben ik ook een gaan zoeken. Ik kwam ook bij freelook uit.

Ik had helaas nog geen ledje. Ik heb een papiertje op mijn voorhoofd geplakt. Het werkte uiteraard niet goed. Maar wel een beetje. Als ik voorover boog kon ik rond de cockpit kijken :P

Ik ga ook maar even met een ledje experimenteren.
Een ledje werkt echt een stuk beter kan ik je vertellen...

Hier in de stad hadden ze bij een cafe een tijdje terug allemaal van die soort kettingkjes om met ledjes erin. Een of ander reclame gebeuren was dat. Heb er toen een gekregen die ik nou uit elkaar gesloopt heb... Is precies groot genoeg op soort van op mn hoofd te leggen.
Dr zitten maar kleine batterijtjes in, dus ik moet nog een keer wat verzinnen voor alk hij leeg is.

Trouwens over lomac, is er nog steeds niemand die ff een beetje vriendschappelijk wil rondvliegen? Ik heb uiteraard al geprobeerd op verschillende servers te spelen )(via hyperlobby), maar het lagt nogal, waardoor vliegtuigen echt de raarste kanten op kunnen springen. Ook is me niet duidelijk of je nou ook kan respawnen of dat je echt dood bent als je crasht. Voor mn gevoel heb ik anderen dat wel zien doen, maar ik kan het mis hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de patch kon de host niet respawnen, dat moet nu wel kunnen. Als ik morgen eindelijk mn pc is heb (en dan nog niet compleet, koop nooit een pc bij mycom)

dan zet ik wel een servertje op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Hoe zit het met de speelbaarheid online btw? Ben je een beetje lagvrij met een ISDN modempje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die naar een GOEDKOOP Hotas-setup opzoek zijn: bij de Mediamarkt (A'dam iig) verkopen ze de oude thrustmaster joystick FCS en losse throttle WSC. Het gaat dan wel om de goedkoprere versie van de throttle WSC, dus niet de afgebeelde.

Het leuke komt nog: de stick gaat voor 8 Euro over de toonbank en de throttle voor 7 Euro!!! Een complete Hotas voor nog geen 20 Euro! Deze set is al zeker tien jaar oud maar zal prima voldoen als (erg) goedkoop alternatief voor een X45 of Cougar.

Afbeeldingslocatie: http://europe.thrustmaster.com/images/hotas/hotas_history/tm-fcs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://europe.thrustmaster.com/images/hotas/hotas_history/tm-wcs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeKurr

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Als je geluk hebt kun je misschien nog ergens een (2e hands) Suncom SFS combo vandaan halen.

Afbeeldingslocatie: http://www.quebecairforce.com/Falcon/Guides/Hotas/Suncom/imgSFSCombo.jpg

Helaas bestaat Suncom niet meer, dus deze hotas wordt niet meer nieuw gemaakt,
maar af en toe duikt er nog ergens een stapeltje van deze sticks op.

Voordelen:
- makkelijk te programmeren (4 geheugenbanken, totaal 114 'buttons')
- dubbele throttle (linker / rechter motor afzonderlijk te regelen)
- goed te onderhouden (standaard onderdelen die je bij de elektronica gigant op de hoek kunt halen)

Nadelen:
- Analoog, dus gauw last van 'spikes' (op te lossen met contact-reiniger)
- Slecht verkrijgbaar (fabriek bestaat al een paar jaar niet meer)
- Werkt (bij mij iig) niet met USB keyboards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 15:36:
Voor degenen die naar een GOEDKOOP Hotas-setup opzoek zijn: bij de Mediamarkt (A'dam iig) verkopen ze de oude thrustmaster joystick FCS en losse throttle WSC. Het gaat dan wel om de goedkoprere versie van de throttle WSC, dus niet de afgebeelde.

Het leuke komt nog: de stick gaat voor 8 Euro over de toonbank en de throttle voor 7 Euro!!! Een complete Hotas voor nog geen 20 Euro! Deze set is al zeker tien jaar oud maar zal prima voldoen als (erg) goedkoop alternatief voor een X45 of Cougar.

[afbeelding]
[afbeelding]
:? dat is niet erg duur... es kijken hier in Groningen denk ik dan maar lijkt me wel vet om met ding te stoeien. Al wordt m'n sidewinder 3d pro (6 jaar oud?) dan wel jaloers :S

zou het ook mogelijk zijn om die throttle met de sidewinder te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
doe het nu nog gewoon met toetsen. Het landen gaat steeds beter, eerst store ik altijd een kilometer voor de landingsbaan al neer omdat ik de vaart er al uit had. Alleen meestal na een geslaagde landing (ik doe die training ) Dan stijg ik weer op, en probeer het nog eens, ben nu al 2 keer achterelkaar bij die 2e landing me landingsgestel vergeten :{ maar, wel gewoon een buikschuiver, en geen ontploffing, dus dat vat dan wel weer mee, alleen opstijgen daarna is er niet meer bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoeKurr schreef op 09 januari 2004 @ 16:22:
Als je geluk hebt kun je misschien nog ergens een (2e hands) Suncom SFS combo vandaan halen.

[afbeelding]

Helaas bestaat Suncom niet meer, dus deze hotas wordt niet meer nieuw gemaakt,
maar af en toe duikt er nog ergens een stapeltje van deze sticks op.

Voordelen:
- makkelijk te programmeren (4 geheugenbanken, totaal 114 'buttons')
- dubbele throttle (linker / rechter motor afzonderlijk te regelen)
- goed te onderhouden (standaard onderdelen die je bij de elektronica gigant op de hoek kunt halen)

Nadelen:
- Analoog, dus gauw last van 'spikes' (op te lossen met contact-reiniger)
- Slecht verkrijgbaar (fabriek bestaat al een paar jaar niet meer)
- Werkt (bij mij iig) niet met USB keyboards
<<< Kan er over meepraten, deze stick+throttle is met stip een van m'n beste hardware aankopen ooit. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/mr_6/205/wouter-himself/PLAATJESMAP/The%20Rig%202.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeKurr

JoeKurr

Past niet in een MiG-21

Afbeeldingslocatie: http://media.gameparty.net/show/2003/Leeway_dec_2003/by%20Paxlie/516_1607.JPG

Mijn setup tijdens LeeWay (met dank aan Paxlie voor de foto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoeKurr schreef op 09 januari 2004 @ 17:28:
[afbeelding]

Mijn setup tijdens LeeWay (met dank aan Paxlie voor de foto)
Netjes! :) Ik zat er zelf ook al aan te denken om de hele zooi op kniehoogte te plaatsen om zo wat makkelijker bij de knoppen te kunnen.
(En het is een stukje realistischer natuurlijk)

En gelijk even een vraagje, heel leuk dat met die patch het gedrag van de raketten verbetert is maar op welke stand moet je die slider in het optie scherm nou zetten? (Dus wat is de meest realistische setting, 50 70 of 100%?)
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste