Lock-On: Modern Air Combat deel 2

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 5.155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
bedankt, ga ik even proberen.

op dit moment heb ik een logitech force 3d, die heb ik juist gekocht om geen gamepoort joystick meer te gebruiken, maar bedankt voor het aanbod.

het enige probleem is, er komt een kabel uit de throttle, met een DIN connector, en die zit niet op m'n pc, die verbinding is nodig denk ik? voor toetsenbord emulatie.

bedankt :)

[aanvulling]
AARGH!!!
krijg het niet werkend, heb helaas geen din > ps2 verloopstekkertje bij de hand, dus kon ik de throttle niet doorlussen naar m'n keyboard aansluiting.

jammer, het is een mooi apparaat, maar zonder de knoppen heb ik er nog niet zoveel aan :(
bedankt voor de moeite.

Nick
[/aanvulling]

[ Voor 32% gewijzigd door nick_haak op 13-01-2006 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-10 14:19
op falcon5.nl forum staat nog een tutorial over hoe beide throttles te kunnen gebruiken voor beide motoren (nl via een usb converter). ik heb nog een sfs combo liggen maar die ligt ingepakt; gebruik weer m'n cougar

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
hmm, jammer dat ik geen usb > gamepoort convertor heb liggen, want ik weet niet zeker of m'n throttle 100% goed is, en dat is toch wel zonde, om daarvoor een convertor te halen.

op de gamepoort kalibreert het apparaat niet echt lekker, lukt uiteindelijk wel, maar moet meestal 2 - 3 keer gebeuren voordat de assen goed gekalibreerd zijn.

de assen werken vervolgens prima in flightsims, maar de knoppen krijg ik niet aan de praat.

heb daar denk ik ook een verklaring voor gevonden:
ik heb een trust gamepadje aan de throttle gehangen (naast de keyboard-poort), maar de 4 knoppen die ik op dit moment zou moeten kunnen gebruiken, zijn 4 knoppen van het gamepad.

beide assen van de SFS werken wel, maar de knopjes op de throttle werken niet.

iemand een idee?

bedankt voor alle moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook maar eens een goede Joystick gekocht .. en dat is deze geworden:
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=NJZL37
Is deze wat om dit spel goed te kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 16:19:
Vandaag ook maar eens een goede Joystick gekocht .. en dat is deze geworden:
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=NJZL37
Is deze wat om dit spel goed te kunnen spelen?
Ochja, hij ziet er wel leuk uit, maar het belangrijkste is dat je er lekker mee kunt spelen en dat kun je alleen zelf beoordelen. Als je heel gemakkelijk hele kleine beweginkjes kunt maken voldoet hij. :) Ik lees dat er ook een hatswitch op zit, die zijn altijd handig om (als je geen Track IR hebt) om je heen te kijken in de cockpit.

Maar als je echt serieus bezig wilt blijven met flightsims is het toch erg aan te raden een set met een throttle te kopen zoals een Saitek X45 of X52. Dan ben je wel minimaal het dubbele van deze stick kwijt, maar dan heb je ook wat! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Ik zie net dat tegenwoordig de TM HOTAS Cougar voor slechts 170 eruo te koop is. Echter, je moet wel even wachten voordat je hem hebt, hij moet speciaal worden besteld. Vroeger was het ding 350 euro.
Als dat te duur is heeft de Saitek X52 wel een paar leuke features voor 70 euro minder, maar het ding ziet er naar mijn mening op zowel esthetisch als ergonomisch vlak niet uit. Het schermpje op de throttlebase van de X52 is wel iets waar ik nog eens goed naar moet kijken, maar ik heb nog geen X52 in werkende staat kunnen aanschouwen.

Heeft iemand flaming cliffs al? Ik vindt het eigenlijk maar lastig dat je het niet in een doosje kan kopen. (iig nergens verkrijgbaar) Downloaden lijkt me niks. (heb je een HD crach mag je het opnieuw gaan kopen. Gebrande CD's gaan maar een jaar of 3 mee.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Hmm inderdaad, bij PcHut en Salland, beide voor 170,-! Ik ben tegenwoordig aan 't pielen met Falcon 4.0 AF en deze hotas is een replica van de F16, erg interessant dus. Maarja, ik heb al een X45, dus om nou zomaar weer 170 exclusief verzendkosten neer te tellen voor een 2e set... Later maar eens. Weet iemand hoe soepel die stick stuurt trouwens? De veer van de X45 is nogal stijf. Met wat tie-wraps is 't veel beter, maar toch...

Er staat trouwens onder:
Dit product is nieuw toegevoegd. U kunt de specificaties zelf terug vinden op de site van de fabrikant. De garantietermijn op verbruiksmaterialen en accu is 3 maanden. Op overige producten over het algemeen 24 maanden.
Accu? :? Ik hoop niet dat de throttle draadloos is en dat er een accu ofzo in zit. Op de site van Thrustmaster (klikz0rz!) vind ik iig niets terug daarover. Misschien een foutje van PcHut.
ocf81 schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 12:49:
Als dat te duur is heeft de Saitek X52 wel een paar leuke features voor 70 euro minder, maar het ding ziet er naar mijn mening op zowel esthetisch als ergonomisch vlak niet uit. Het schermpje op de throttlebase van de X52 is wel iets waar ik nog eens goed naar moet kijken, maar ik heb nog geen X52 in werkende staat kunnen aanschouwen.
Bij de Mediamarkt (hier in Leeuwarden iig) staan ze allemaal netjes uitgestald (niet aangesloten uiteraard) en kun je even voelen hoe hij stuurt. En werkelijk, die X52 is zoooooo lichtjes te bewegen, praktisch geen tegenkracht, dus je kunt er ontzettend precies mee bijsturen. Wat dat betreft is de X52 stukken beter dan de stijve X45. Maar afgezien van het veel te futuristische uiterlijk er is 1 ontzettend groot minpunt imo: de rudder zit niet meer achterop de throttle maar zit in de stick, die kun je draaien, een z-as dus. Dat was ik al gewend van m'n Saitek Digital 3D en dat vond ik 10x niks. Het voelt heel onpraktisch aan als je de stick om z'n as kan draaien. Doet u mij maar een rudder achterop de throttle.
Heeft iemand flaming cliffs al? Ik vindt het eigenlijk maar lastig dat je het niet in een doosje kan kopen. (iig nergens verkrijgbaar) Downloaden lijkt me niks. (heb je een HD crach mag je het opnieuw gaan kopen. Gebrande CD's gaan maar een jaar of 3 mee.
Dan kopieer je de cd na een jaar of 2 toch even op een nieuwe? :)

[edit]
Bubble Joe! :>

[ Voor 54% gewijzigd door Bergen op 27-01-2006 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuuuuuurlijk heb ik Flaming Cliffs... aka Lockon 1.11. Ik heb een originele cd, besteld bij het belgische http://www.simw.com/

Als je kiest voor de download versie dan krijg je volgens mij een soort key waarmee je een aantal keren het volledige spel kan downloaden. Dus een HD crash is dan niet zo'n probleem.

[edit]
Bergje! :>

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*SCHOP!*

Voor de mensen die het nog niet wisten, er zijn nieuwe ingame filmpjes van de volgende addon 'Black Shark.
Afbeeldingslocatie: http://www.thebattlesim.com/img/screenshots/large/shot_51.jpg

Vooral de eerste video waarin ze de startup procedure laten zien is kwijl bevorderend, Falcon 4 style!
De 2e vid. laat het ABRIS en WCS combat systeem zien.

http://www.thebattlesim.c...=133&scr=products&lang=en

Check btw ook nog de freeflight video op de LockOn.Ru site. Daar laten ze het flight model van de heli zien en ondertussen even wat vrachtwagentjes pesten. 8)

http://www.lockon.ru/inde...=133&scr=products&lang=en

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2006 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

http://www.patricksaviation.com/videos/Kato_VBA3/755/

Video van de Virtual Blue Angels, Lock On 1.1. Hij's 350 MB groot, maar ze vliegen de exacte routine die de echte BA ook vliegen, zoals ze die dus ook in Leeuwarden vlogen. Ze krijgen ook advies van de echte BA, zie aftiteling. Erg cool. Zelfs de Fat Albert JATO zit erin. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Bergen op 07-07-2006 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:57

RvV

Na het zien van de filmpjes heb ik het spel weer uit de kast getrokken. :) Zijn er inmiddels patches uitgekomen waarmee de cockpit clickbaar is geworden? Dat miste ik namelijk enorm omdat dit later in falcon 4 wel mogelijk was.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Voor zover ik weet niet. Wat dat betreft heerst F4(AF) nog steeds. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:57

RvV

Bergen schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 13:28:
Voor zover ik weet niet. Wat dat betreft heerst F4(AF) nog steeds. :)
Oke dan. :) Weet iemand toevallig daar nog een goede site van wat betreft updates en patches? Laatste keer dat ik het heb gespeeld was ook weer 5 jaar geleden. ;)

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

RvV schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 14:33:
[...]

Oke dan. :) Weet iemand toevallig daar nog een goede site van wat betreft updates en patches? Laatste keer dat ik het heb gespeeld was ook weer 5 jaar geleden. ;)
Nou, dat hangt er vanaf. Voor Falcon 4.0 heb je een hele berg uitbreidingen/skins/mods. Voor Falcon 4 Allied Force niet. Daar zitten een boel van de F4 updates ingebouwd, maar vervolgens kun je geen mods/skins installeren. Tenminste, er zijn inmiddels mensen die voorzichtigaan toch zijn begonnen met 't skinnen van bijvoorbeeld wapens. Zie bijvoorbeeld de bovenste post op falcon5.nl (zie link beneden). Maar standaard heb je voor F4AF alleen de standaard updates van Lead Pursuit: http://www.lead-pursuit.com/.

Voor beide versies zijn dit goeie startpunten:
Frugal's World
Falcon 5 (NL)
Falcon 4 HQ

maar natuurlijk vooral het F4AF-topic :) clique!

[ Voor 7% gewijzigd door Bergen op 07-07-2006 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 12:36
kan het zijn dat de laatste patch toch nog bugs bevat?
ik heb het spel weer eens geinstalleerd en de laaste patch erop gegooid, vond het altijd zo leuk om met de A10 lekker grond doelen af te schieten maar als ik nu de Maverick 65K selecteer dan krijg ik geen Tv scherm te zien in de HUD, alleen maar de radar, hij hoort toch automatisch naar een tv scherm te switchen als ik dat wapen selecteer, en de radar cursor op de hud wil ook niet bewegen met de knoppen , .; / k snap er geen bal van, als ik dan de training eens doe lukt het wel allemaal, echt raar gewoon.

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Laatst online: 12-02-2017
Mega kick!

Nog maar net dit spel ontdekt eigenlijk ... Blijft toch wel zalig!
Heb het net gekocht op Amazon :) .

Zijn er mensen die dit spel nog steeds spelen?
Zijn er hedendaagse alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Mooi kickje! :) Ik speel het niet meer, maar er zijn nog zat mensen die het spelen, vooral met de nieuwe Black Shark uitbreiding denk ik, die is al uit toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Bergen schreef op zondag 15 februari 2009 @ 01:14:
Mooi kickje! :) Ik speel het niet meer, maar er zijn nog zat mensen die het spelen, vooral met de nieuwe Black Shark uitbreiding denk ik, die is al uit toch?
Black Shark is geen uitbreiding, maar een op zichzelf staande nieuwe heli sim.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Laatst online: 12-02-2017
Hmm ondertussen al minstens 100 keer neergeknald in de eerste A10 missie.
* DieterVDW wou het spel persé zo "echt mogelijk" spelen zonder labels die zeggen welke badguy waar staat.

Ik vraag mij toch af hoe die A10 piloten dat in real-life doen, zonder nette labeltjes om de slechterikken aan te duiden. In de sim lukt het in ieder geval voor geen meter :s .

Ik heb die campaign nochtans al eens uitgespeeld, met behoorlijk succes. Misschien omdat ik toen steeds een stuk of 6 Mavericks meenam en alles van lekker ver afknalde ...

Even deze thread lezen voor tips ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
Je moet bij de briefing goed kijken of er luchtdoelgeschut wordt verwacht, met name SA-7's en Shilka's zijn als je aan het werk bent erg dodelijk. Als ik in een A-10 in de buurt van mijn doel ben (zeg < 20 mijl) ben ik meestal zo net boven boomhoogte te vinden, dat geeft je wat dekking door het terrein. wanneer je je doel dan nadert moet je even een pop up doen om de lijn Je moet ook erg goed om je heen blijven kijken of je geen rooksporen ziet want je RWR ontvangt alleen radarsignalen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-09 20:37

Kingpinda

Citizenship is earned.

Ik heb mijn saitek x52 maar weer eens uit de kast gepakt en ben nu dus al 3 uur bezig om zoomview op slider0 te krijgen.. werkt dus niet.. vroeger naar mijn weten wel altijd gedaan. verder mis ik ook een hoop axes .. ff internet opgezocht of dit een bekend probleem is. trim enzo radar slew en tds slew die komen niet eens voor in mijn axes lijstje om te binden.

Iemand een idee?

Life is like living only without the peaches

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste