hoe zie je of het een rev a of een rv b is ? mijn lanparty heeft wel 4 sata poorten maar in me boekje staat rev a+. welke heb ik nou ?
Zitten er gaten rond de CPU socket?zoja,dan heb je een rev.BBrimme schreef op 22 januari 2004 @ 19:11:
hoe zie je of het een rev a of een rv b is ? mijn lanparty heeft wel 4 sata poorten maar in me boekje staat rev a+. welke heb ik nou ?
DFI LanParty NFII UltraB Rev A+, die heb je om het eenvoudig te houdenBrimme schreef op 22 januari 2004 @ 19:11:
sorry snap het niet zo snel heb ik nou de goede of de verkeerde ? in mijn boekje staat lanparty NFII Ultra B Rev. A+.Syzzer schreef op 22 januari 2004 @ 19:17:
[...]
DFI LanParty NFII UltraB Rev A+, die heb je om het eenvoudig te houden. De 'rev. 'B' verschilt zo veel van de 'rev. A' dat ze het tot een geheel nieuw mobo gebombardeerd hebben met de naam UltraB en de revisie A+ .
kan de gaten rondom me socket niet zo snel herkennen maar komt denk ik door de groote cooler die ikerop heb (coolermaster areo 7+)
Jah zijn er dan ref b ?
Als het zo door gaat ga ik weer naar abit want dit is echt bagger.
[ Voor 43% gewijzigd door Astennu op 22-01-2004 19:27 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Je hebt de goeieBrimme schreef op 22 januari 2004 @ 19:21:
[...]
sorry snap het niet zo snel heb ik nou de goede of de verkeerde ? in mijn boekje staat lanparty NFII Ultra B Rev. A+.
kan de gaten rondom me socket niet zo snel herkennen maar komt denk ik door de groote cooler die ikerop heb (coolermaster areo 7+)
4x sata = 'rev. B', oftewel, UltraB
gelukkig !
schrok me al de tering. dacht ben ik nou genaaid of niet
maar verwarrend dat er dan in het boekje rev A+ staat.
hebben jullie ook zoveel temperatuur schommelingen op dit mobo ?
ik heb mijn xp2500 op fsb 200 staan. en als ik 5 min even niks doe op me pc knalt me temp naar 35c en als ik 5min weer internet knalt hij naar 45c. wel een snelle stijging vind ik.
heb de bios van 15/10
hebben jullie ook zoveel temperatuur schommelingen op dit mobo ?
ik heb mijn xp2500 op fsb 200 staan. en als ik 5 min even niks doe op me pc knalt me temp naar 35c en als ik 5min weer internet knalt hij naar 45c. wel een snelle stijging vind ik.
heb de bios van 15/10
nou ik vind die dfi plank van mij maar nix als het zo door gaat zit morgen middag de abit er weer in
iemand hier die ook een Infinity A heeft ?
En zijn er mensen die kunnen zeggen welke versie je van de Infinity wel moet hebben

En zijn er mensen die kunnen zeggen welke versie je van de Infinity wel moet hebben
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
A+ dus (is RevB)Astennu schreef op 22 januari 2004 @ 19:39:
nou ik vind die dfi plank van mij maar nix als het zo door gaat zit morgen middag de abit er weer iniemand hier die ook een Infinity A heeft ?
Volgens mij is er maar 1 infinity hoor. Als hij 4x sata heeft is het de goeie iig,Astennu schreef op 22 januari 2004 @ 19:39:
nou ik vind die dfi plank van mij maar nix als het zo door gaat zit morgen middag de abit er weer iniemand hier die ook een Infinity A heeft ?
Jah die heb ik maar hij gaat zo brak al de pest. Lijkt wel of er een A3 sb op zit want dat soort sound en muis stress had ik ook met een a3 sb bij abit bij de a4 was het weg.Syzzer schreef op 22 januari 2004 @ 19:42:
[...]
Volgens mij is er maar 1 infinity hoor. Als hij 4x sata heeft is het de goeie iig,
[ Voor 21% gewijzigd door Astennu op 22-01-2004 19:49 ]
Krijg em niet ver en temp komt onder 0 dus denkt i dat cpu +253 is en komt i niet voor bij de post. Ik draai nu 200 fsbBrimme schreef op 22 januari 2004 @ 19:48:
wat gaat er brak aan dan ?

Flash de beta bios van 21/1 er eens in. Kijk wat hij dan doet. Daarnaast is het bordje volgesn sommigen instabiel op een rondom de 200, dus zet hem een sop 220 * 10 ofzo en kijk of dat dat ook niet werkt.
Heb je Double sided mem? -> CPC uit.
Cpu is lockt maar doet 2.7 @ 1.8 v dus geen probleem 220 was meteen fout als ik een mp3 opende. CPC ? waar zit dat want heb gezocht maar kan geen shutdown temp veranderen. Jah mem in DC 2x3500 XMS bh-5 en beta bios heb je daar toevallig een link van ?Syzzer schreef op 22 januari 2004 @ 19:52:
Flash de beta bios van 21/1 er eens in. Kijk wat hij dan doet. Daarnaast is het bordje volgesn sommigen instabiel op een rondom de 200, dus zet hem een sop 220 * 10 ofzo en kijk of dat dat ook niet werkt.
edit :
dit de goede ? : betaNFIIULINF1127.zip
[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 22-01-2004 19:59 ]
Jup dat is de goede BIOS. CPC help alleen als je Double sided dimms hebt (512mb dimms eik altijd). Waar het precies zit weet ik niet, want ik heb single sided dus niet opgezocht in de BIOS. Heb echter wel gelezen dat het veeeel scheelt qua MHz op je mem.
Edit:
Link voor de Nieuwste Béta op dit moment (1/21) iig:
http://forums.amdmb.com/s...ad.php?s=&threadid=290211
Ik zie nu BTW dat jij dus niet de goeie hebt, srry.
Edit:
Link voor de Nieuwste Béta op dit moment (1/21) iig:
http://forums.amdmb.com/s...ad.php?s=&threadid=290211
Ik zie nu BTW dat jij dus niet de goeie hebt, srry.
[ Voor 27% gewijzigd door Syzzer op 22-01-2004 20:11 ]
K zal een zoekken naar dat CPC neit voorbij zien komen tot nu toeSyzzer schreef op 22 januari 2004 @ 20:03:
Jup dat is de goede BIOS. CPC help alleen als je Double sided dimms hebt (512mb dimms eik altijd). Waar het precies zit weet ik niet, want ik heb single sided dus niet opgezocht in de BIOS. Heb echter wel gelezen dat het veeeel scheelt qua MHz op je mem.
Kijk vooral ook eens op Het DFI gedeelte van amdmb.com forums rond. Daar staat erg veel nuttige info over het bordje.Astennu schreef op 22 januari 2004 @ 20:09:
[...]
K zal een zoekken naar dat CPC neit voorbij zien komen tot nu toe
K zal daar kijken. Igg de pc start nu wel met prom aan das al + maar 210 fsb is nog steeds dat muis en sound stopt. en CPC heb ik nog niet gevonden.Syzzer schreef op 22 januari 2004 @ 20:12:
[...]
Kijk vooral ook eens op Het DFI gedeelte van amdmb.com forums rond. Daar staat erg veel nuttige info over het bordje.
Edit
Nou te vroeg geroepen nog steeds temp bug en nu ook @ 200 fsb vastlopers.
[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 22-01-2004 20:33 ]
Ik wil mijne verder overclocken heb hem nu op 200 * 11 staan op 1.7volts
heb een xp2500 gelockt en pc3200 cas2.5 512. kunnen jullie mij iets op weg helpen met het nog verder overclocken van dit mooie bordje. ben nog niet een voleerde overclocker. geef me wat aanwijzingen dus hoeveel volts en welke fsb etc en ik ga proberen om zo ver mogenlijk stabiel te komen. heb nu bios 15/10.
heb een xp2500 gelockt en pc3200 cas2.5 512. kunnen jullie mij iets op weg helpen met het nog verder overclocken van dit mooie bordje. ben nog niet een voleerde overclocker. geef me wat aanwijzingen dus hoeveel volts en welke fsb etc en ik ga proberen om zo ver mogenlijk stabiel te komen. heb nu bios 15/10.
Verwijderd
Heb je al is gekeken wat hij doet zonder prom met wc of air cooling meschien moeten ze even deze bug fixen maar gaat hij wel hard als je (tot die tijd) ff zonder prom test.Astennu schreef op 22 januari 2004 @ 20:21:
[...]
K zal daar kijken. Igg de pc start nu wel met prom aan das al + maar 210 fsb is nog steeds dat muis en sound stopt. en CPC heb ik nog niet gevonden.
Edit
Nou te vroeg geroepen nog steeds temp bug en nu ook @ 200 fsb vastlopers.
Jah moet je wel wc of air hebbenVerwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 22:10:
[...]
Heb je al is gekeken wat hij doet zonder prom met wc of air cooling meschien moeten ze even deze bug fixen maar gaat hij wel hard als je (tot die tijd) ff zonder prom test.
Verwijderd
Kijk zo klinkt het al beterAstennu schreef op 22 januari 2004 @ 22:17:
[...]
Jah moet je wel wc of air hebbenmaar heb al oplossing gevonden. Temp monitor uit zetten zit nu met 240 in windows ( k heb ook een fan aangesloten @ cpu fan connector )
Jah lijkt stabiel allen hij wil niet posten @ 245 de abit deed dat makkelijk das wel vaag mja.
Ik denk dat je eens een diepgaande zoektocht naar dat CPC moet doenAstennu schreef op 22 januari 2004 @ 22:20:
[...]
Jah lijkt stabiel allen hij wil niet posten @ 245 de abit deed dat makkelijk das wel vaag mja.
Zijn die Corsair 256mb dimms dan double sided? En probeer anders is de 10/12 voor single sided of 31/12 voor double sided. 31/12 is wel trager in 3Dmark in ieder geval.
Op xtreme zijn er nog geen nieuwe bench resultaten van nieuwere biossen te zien.
Op xtreme zijn er nog geen nieuwe bench resultaten van nieuwere biossen te zien.
Verwijderd
Is mushkin eigenlijkdouble sided?Syzzer schreef op 22 januari 2004 @ 22:27:
[...]
Ik denk dat je eens een diepgaande zoektocht naar dat CPC moet doen. Het moet er echt zijn en veel schelen qua MHz voor double sided dimms.
Yep
offtopic:
M'n kortste post ooit
, maar voor dit soort vragen is de search er ook
M'n kortste post ooit
Jah Zijn dual als ik het goed heb. Maar welke bios kan ik het beste pakken voor overall peformance ?VinnieWeiss schreef op 22 januari 2004 @ 22:56:
Zijn die Corsair 256mb dimms dan double sided? En probeer anders is de 10/12 voor single sided of 31/12 voor double sided. 31/12 is wel trager in 3Dmark in ieder geval.
En moet idd die CPC vinden want 240 geeft voeldoende problemen in games
Volgens mij is de nieuwste beta de beste voor overall performance. Tenminste, dat is wat ik opmaak uit de posts van de meesten @ amdmb.com.
Edit:
BTW, mijn LanParty gaat terug voor RMA, want dit is geen doen zo. Na nog een keer CPU wisselen na de keer dat ik hem eindelijk aan de praat had krijg ik hem helemaal niet meer aan de praat. Precies hetzelfde als toen ik hem net binnehad. Niet booten, uitgaan binnen de seconde na het drukke op de powerknop of helemaal neit reageren op powerknop. Ik las op amdmb.com ook al van andern die dat hadden, was volgens de gast van DFI gewoon een RMA-geval, dus ik post ook de komende dagen geen results meer gok ik
.
Edit:
BTW, mijn LanParty gaat terug voor RMA, want dit is geen doen zo. Na nog een keer CPU wisselen na de keer dat ik hem eindelijk aan de praat had krijg ik hem helemaal niet meer aan de praat. Precies hetzelfde als toen ik hem net binnehad. Niet booten, uitgaan binnen de seconde na het drukke op de powerknop of helemaal neit reageren op powerknop. Ik las op amdmb.com ook al van andern die dat hadden, was volgens de gast van DFI gewoon een RMA-geval, dus ik post ook de komende dagen geen results meer gok ik
[ Voor 66% gewijzigd door Syzzer op 22-01-2004 23:32 ]
Wat de beste bios is, is voor iedereen compleet verschillend. Oskar_Wu heeft daarom om input gevraagd wie wat met welke bios doet/merkt en welke verschillen tussen de biossen zijn. Je kunt het vinden bij amdforums ->DFI. Hij was ook zo vriendelijk om zelf een abit NF7-s te kopen om te kijken wat de verschillen zijn met precies dezelfde specs en hardware
.
Ik zie dat het draadje >500 is en zal morgenavond proberen een nieuwe draad in elkaar te draaien met meer recente info.
Astennu, volgens mij kan jij beter
, zoekt en gij zult vinden
er is wel info over deze (en prom) plank, helaas misschien niet hier maar wel bij amdforum en extreme.
BTW ik heb een Lanparty Rev. B en de planken zijn qua lay-out hetzelfde maar ik krijg toch de indruk dat ze verschillend presteren met verschillende hardware-combinaties
Ik zie dat het draadje >500 is en zal morgenavond proberen een nieuwe draad in elkaar te draaien met meer recente info.
Astennu, volgens mij kan jij beter
BTW ik heb een Lanparty Rev. B en de planken zijn qua lay-out hetzelfde maar ik krijg toch de indruk dat ze verschillend presteren met verschillende hardware-combinaties
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
CPC zou Comman Per Clock zijn vraag nu aan die DFI gast waar ik het kan vinden 
hij zij : Advanced Chipset section dus ik ga weer zoekken
hij zij : Advanced Chipset section dus ik ga weer zoekken
Command per Clock, alleen 31-12 en 21-1 bios btw.
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Ben ik 8ter 11-27 heeft em idd niet Uhmm dan die 2 maar eens gaan zoekken.Spice schreef op 23 januari 2004 @ 00:18:
Command per Clock, alleen 31-12 en 21-1 bios btw.
Review :
ASUS A7N8X-E Deluxe vs DFI LANPARTY NFII Ultra B
http://www.firingsquad.co...7n8x_versus_dfi_lanparty/
vandaag krij ik ook mijn DFI LANPARTY NFII Ultra B , ik zaal me terug melden met de oc resultaten
ASUS A7N8X-E Deluxe vs DFI LANPARTY NFII Ultra B
http://www.firingsquad.co...7n8x_versus_dfi_lanparty/
vandaag krij ik ook mijn DFI LANPARTY NFII Ultra B , ik zaal me terug melden met de oc resultaten
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Commond on Clock staat onder Advanced Chipset ff in de 12-31 BIOS, je moet daar ff de settings op Expert zetten dan ken die op Disabled zetten.
Maar de meeste vragen/problemen zijn in de eerste 10 pagina's al eens aan bod gekomen
waaronder deze
Maar de meeste vragen/problemen zijn in de eerste 10 pagina's al eens aan bod gekomen
toch wel apart dat dfi, niet bekend als een overclockmerk zoals epox en abit, met deze serie komt. Maar ze slaan hiermee recht op de kop van spijker (wat een uitspraak
)
Zit zelf nog te twijfelen: duron + infinity of doorsparen voor een a64.
Is er hier iemand die 4x s-ata gebruikt? lijkt nogal veel namelijk, 4 aansluitingen
Is er hier iemand die 4x s-ata gebruikt? lijkt nogal veel namelijk, 4 aansluitingen
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Verwijderd
Duron is hopeloos spaar dan maar doorPASware schreef op 23 januari 2004 @ 11:30:
Je moet je CMOS(reset jumper vervangen) precies zelfde probleem gehad.
werd er af en toe stapel idioot van, het probleem ligt hem in het niet goed contact maken van de CMOS puntjes(CMOS nie werken dan) de onderstaande oplossing werkt maar sloopt een hoop jumpers. heb er over nazitten denken om gewoon een schakelaar te maken.
Je moet namelijk veel Cmos Clearen als je de 270@8 wil halen
Dus ff PC uit, stroom er af(rood ledje gaat uit) jumper gewoon er ff een minuutje van af(je kan ook jumper verplaatsen naar CMOS clear stand, hoeft niet) dan pakje een jumpertje(mooie lange bijgeleverd door DFI) prik die er op.
Dan zou het gewoon weer moeten werken.
werd er af en toe stapel idioot van, het probleem ligt hem in het niet goed contact maken van de CMOS puntjes(CMOS nie werken dan) de onderstaande oplossing werkt maar sloopt een hoop jumpers. heb er over nazitten denken om gewoon een schakelaar te maken.
Je moet namelijk veel Cmos Clearen als je de 270@8 wil halen
Dus ff PC uit, stroom er af(rood ledje gaat uit) jumper gewoon er ff een minuutje van af(je kan ook jumper verplaatsen naar CMOS clear stand, hoeft niet) dan pakje een jumpertje(mooie lange bijgeleverd door DFI) prik die er op.
Hoezo? Op een normaal mobo kun je ook 4x IDE aansluiten, op twee poorten, met twee devices per kabel.PASware schreef op 23 januari 2004 @ 11:30:
toch wel apart dat dfi, niet bekend als een overclockmerk zoals epox en abit, met deze serie komt. Maar ze slaan hiermee recht op de kop van spijker (wat een uitspraak)
Bij SATA kun je maar een device per kabel. Dus het aantal apparaten blijft bij 4 hoor
@ Buzz_NL
Ik meende dat al geprobeerd te hebben, maar ik probeerde het net toch maar weer maar tevergeefs. De ene jumper zit er idd wat strakker op dan de andere, maar hij doet het nog steeds niet.
Maar het zou op zich wel kunnen kloppen, want het viel me nu op dat het HD ledje na een tijdje weer uitgaat, dus Windows kan niet geladen worden.
Ik wacht gewoon af wat er met MMaster23 z'n mobo gebeurd, als die een gewoon een nieuwe krijgt stuur ik de mijne ook terug
Ik meende dat al geprobeerd te hebben, maar ik probeerde het net toch maar weer maar tevergeefs. De ene jumper zit er idd wat strakker op dan de andere, maar hij doet het nog steeds niet.
Maar het zou op zich wel kunnen kloppen, want het viel me nu op dat het HD ledje na een tijdje weer uitgaat, dus Windows kan niet geladen worden.
Ik wacht gewoon af wat er met MMaster23 z'n mobo gebeurd, als die een gewoon een nieuwe krijgt stuur ik de mijne ook terug
Ja, maar Chaintech was ze daar mee voor met hun Apogee serie. Maar toch erg goed bekeken van ze. Tweakers houden van goodiestoch wel apart dat dfi, niet bekend als een overclockmerk zoals epox en abit, met deze serie komt. Maar ze slaan hiermee recht op de kop van spijker (wat een uitspraak )
[ Voor 29% gewijzigd door Piggen op 23-01-2004 23:21 ]
Alleen op ide moet je ook je cdroms hangen en dat kan bij sata (nog?) niet. dus als je ze allemaal gebruikt heb je 4 hdds.erik9287nl schreef op 23 januari 2004 @ 13:41:
[...]
Hoezo? Op een normaal mobo kun je ook 4x IDE aansluiten, op twee poorten, met twee devices per kabel.
Bij SATA kun je maar een device per kabel. Dus het aantal apparaten blijft bij 4 hoor
oftewel het is een ideaal bordje voor raidThe Doctor schreef op 23 januari 2004 @ 13:59:
[...]
Alleen op ide moet je ook je cdroms hangen en dat kan bij sata (nog?) niet. dus als je ze allemaal gebruikt heb je 4 hdds.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
CPC moest jusit aan voor speed hoor ik overal.Buzz_NL schreef op 23 januari 2004 @ 08:49:
Commond on Clock staat onder Advanced Chipset ff in de 12-31 BIOS, je moet daar ff de settings op Expert zetten dan ken die op Disabled zetten.
Maar de meeste vragen/problemen zijn in de eerste 10 pagina's al eens aan bod gekomenwaaronder deze
Ikke doe het makkelijkerBuzz_NL schreef op 23 januari 2004 @ 12:26:
Je moet je CMOS(reset jumper vervangen) precies zelfde probleem gehad.
Je moet namelijk veel Cmos Clearen als je de 270@8 wil halen![]()
Gewoon ESC + Reset dan doe i ook Clear hoor bij dat cmos reloaded.
K zit pas @ 240
Jep hij nam mijn Raid array van de 3112 netjes over en kan er nog een raid array bij plaatsen mocht dat nodig zijn
Verwijderd
Heb nu nog 2x 36,7 GB Raptors er aan, maar vanaf morgen worden dat er 4 in totaal.PASware schreef op 23 januari 2004 @ 11:30:
toch wel apart dat dfi, niet bekend als een overclockmerk zoals epox en abit, met deze serie komt. Maar ze slaan hiermee recht op de kop van spijker (wat een uitspraak)
Eigenlijk moet je quad raid kunnen maken.Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 16:51:
[...]
Heb nu nog 2x 36,7 GB Raptors er aan, maar vanaf morgen worden dat er 4 in totaal.
Command on Clock moet op Disabled , teminste volgens Oskar & Angry Games, beide techs bij DFI, geloof dat oskar op dit moment de beste OC+benches heeft op het bord. dus daar vertrouw ik wel op
Verwijderd
Wou net zeggen en vergeet niet dat je mem het waarschijnlijk eerder opgeeft als je bordje.Astennu schreef op 23 januari 2004 @ 16:43:
[...]
K zit pas @ 240maar dit keer wel stabiel dat vind ik al heel wat.
Mmm
M'n DFI NFII Ultra Infinity is binnen en loopt nu WinXP te installeren.
Kom er vanavond niet meer aan toe jammergenoeg, ik moet om 8 uur weg
Naja, morgen zal ik even kijken hoever ik kan komen.
M'n DFI NFII Ultra Infinity is binnen en loopt nu WinXP te installeren.
Kom er vanavond niet meer aan toe jammergenoeg, ik moet om 8 uur weg
Naja, morgen zal ik even kijken hoever ik kan komen.
Is dat precies hetzelfde als een CMOS reset met de jumper. Dan zal ik dat maar eens proberen als laatste poging voor ik hem terugstuur.Astennu schreef op 23 januari 2004 @ 16:43:
Ikke doe het makkelijker
Gewoon ESC + Reset dan doe i ook Clear hoor bij dat cmos reloaded.
Belachelijk trouwens dat die mobofabrikanten nog niks beters bedacht hebben dan dat geklooi met die jumper.
Maak je er toch een schakelaartje opmpmad schreef op 23 januari 2004 @ 23:26:
[...]
Is dat precies hetzelfde als een CMOS reset met de jumper. Dan zal ik dat maar eens proberen als laatste poging voor ik hem terugstuur.
Belachelijk trouwens dat die mobofabrikanten nog niks beters bedacht hebben dan dat geklooi met die jumper.
Gewoon even zon stekkertje van een hdd led zoeken en een schakelaartje erop.
Erg handig vooral als die jumper op een vervelende plaats zit zodat je vga kaart er bijv. steeds uit moet om te resetten.
Ik denk niet dat ik daar handig genoeg voor ben 
Op zich zitten die connectors niet op zo'n rotte plaats, maar ik heb nu een dikke koeler op m'n vga kaart gezet, waardoor ik er wat lastiger bij kan. En natuurlijk steeds die case openmaken
Op zich zitten die connectors niet op zo'n rotte plaats, maar ik heb nu een dikke koeler op m'n vga kaart gezet, waardoor ik er wat lastiger bij kan. En natuurlijk steeds die case openmaken
H'm, lekker vaag. Als hij om de een of andere reden niet op wil starten dan werkt een CMOS reset helemaal niet bij mij 
Wat ik er op gevonden heb is gewoon de FSB jumper er even afhalen, en dan doet hij het weer.
Wat ik er op gevonden heb is gewoon de FSB jumper er even afhalen, en dan doet hij het weer.
Jep daarna boot i weer volgens het boekje van cmos reloaded wel en hij boot bij mij gewoon weer daar gaat het ommpmad schreef op 23 januari 2004 @ 23:26:
[...]
Is dat precies hetzelfde als een CMOS reset met de jumper. Dan zal ik dat maar eens proberen als laatste poging voor ik hem terugstuur.
Ik draai nu 240 met 1.6 @ nb licht aan me cpu zo te zien. wel vaag @ de abit kwam i verder @ lager voltage

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 24-01-2004 17:30 ]
Op 250 kreeg ik na een Sandra Membench een BSOD 
3.3 Vddr
1.9 Vdd
Zou het aan m'n mem liggen? (Twinmos Winbond CH-5)
Er was toch een modded BIOS met 3.6 Vddr?
Edit: zal nu eerst ff m'n Vcore mod erop solderen
3.3 Vddr
1.9 Vdd
Zou het aan m'n mem liggen? (Twinmos Winbond CH-5)
Er was toch een modded BIOS met 3.6 Vddr?
Edit: zal nu eerst ff m'n Vcore mod erop solderen
[ Voor 16% gewijzigd door Exigence op 24-01-2004 17:37 ]
Iemand ervaring met het volgende probleem? :
Ik heb de Vcore mod voor de Infinity erop gesoldeerd. Ik heb Pin9 als GND gebruikt.
Dus ik zet de pots op 50k en ga het BIOS in, alles staat nog netjes op 2,00v.
Dus ik ga de weerstand lager zetten, maar bij 2,17v loopt het BIOS vast
En dan wil hij ook niet meer opstarten. Dan zit de weerstand op ongeveer 2-4k Ohm.
Als ik aan de OCP pot draai helpt dat ook niet, hoger dan 2,17 en hij loopt vast
Weet iemand wat dat kan zijn?
Ik heb de Vcore mod voor de Infinity erop gesoldeerd. Ik heb Pin9 als GND gebruikt.
Dus ik ga de weerstand lager zetten, maar bij 2,17v loopt het BIOS vast
Als ik aan de OCP pot draai helpt dat ook niet, hoger dan 2,17 en hij loopt vast
Dat bios vast loopt is iig ovp.erik9287nl schreef op 24 januari 2004 @ 19:17:
Dus ik ga de weerstand lager zetten, maar bij 2,17v loopt het BIOS vastEn dan wil hij ook niet meer opstarten. Dan zit de weerstand op ongeveer 2-4k Ohm.
Maar dat de ovp ook niet hoger wil is wel vaag.
Loopt ie ook vast als je de ovp hoger zet zonder ook de vcore omhoog te doen ?
sorry voor deze vraag maar 26 pagina's is me ff te veel.
Ik heb hier een duron 1800 @256 kb cache.
Ik wil nu een DFI Ultra Al gaan kopen. In het bios is het voltage instelbaar tot 2v.
Geld dit ook voor een duron? bij heel veel borden gaat ie met een duron maar ineens tot 1,75 ipv 1,85.
Is hier iemand die deze combo heeft?
Dit mobo is namelijk niet zo duur (85,-)
Kheb nu een asrock ...8xe maar die kan maar tot 1,6v.
nogmaals mijn excuses voor het niet geheel doorlezen van die topic.
Ik heb hier een duron 1800 @256 kb cache.
Ik wil nu een DFI Ultra Al gaan kopen. In het bios is het voltage instelbaar tot 2v.
Geld dit ook voor een duron? bij heel veel borden gaat ie met een duron maar ineens tot 1,75 ipv 1,85.
Is hier iemand die deze combo heeft?
Dit mobo is namelijk niet zo duur (85,-)
Kheb nu een asrock ...8xe maar die kan maar tot 1,6v.
nogmaals mijn excuses voor het niet geheel doorlezen van die topic.
duron doet gewoon, 2.0 volt op dit bord, kwestie van lezen inderdaad, madmarky ik waardeer je goede bedoelingingen maar je geeft gewoon een offtopic antwoord.
heeft iemand al een infinity besteld bij Reichelt? want er staat "2 Kanal SATA (Raid)" terwijl het normaal 4 kanaal s-ata moet zijn.
de pic klopt met de "goede" maar ik wil me niet laten vangen voordat ik het koop.
de pic klopt met de "goede" maar ik wil me niet laten vangen voordat ik het koop.
Verwijderd
Je kan ze ook gewoon mailen en vragen welke ze hebben en al hebben ze beide zeg je er specefiek bij dat je de rev. B wilt hebben.quarantaine schreef op 24 januari 2004 @ 23:24:
heeft iemand al een infinity besteld bij Reichelt? want er staat "2 Kanal SATA (Raid)" terwijl het normaal 4 kanaal s-ata moet zijn.
Ja, ik heb hem bij reichelt vandaan. Het is gewoon de goede. Gewoon 4 SATA poorten.quarantaine schreef op 24 januari 2004 @ 23:24:
Het is de Rev A+, de Rev B dus
[ Voor 8% gewijzigd door Exigence op 25-01-2004 01:03 ]
Nee, ik heb de OVP ongeveer op 2 - 4k staan. Als ik aan de OVP knoei is er helemaal niks aan de hand. Maar zodra de Vcore boven de 2,17 (exact 2,17) komt dan loopt het BIOS vast.The Doctor schreef op 24 januari 2004 @ 19:44:
[...]
Dat bios vast loopt is iig ovp.
Maar dat de ovp ook niet hoger wil is wel vaag.
Loopt ie ook vast als je de ovp hoger zet zonder ook de vcore omhoog te doen ?
Ik zal hem morgen (vandaag
Ik heb voor de GND pin... eh... 9 was het geloof ik... gebruikt. En de OVP op pin 10.
Dat klopt toch?
@ The_Doctor, waar heb jij de GND op gesoldeerd? Zou je een pic kunnen laten zien?
ik had ze gewoon onder een schroefje waarmee je je mobo vast zet.erik9287nl schreef op 25 januari 2004 @ 01:06:
[...]
Nee, ik heb de OVP ongeveer op 2 - 4k staan. Als ik aan de OVP knoei is er helemaal niks aan de hand. Maar zodra de Vcore boven de 2,17 (exact 2,17) komt dan loopt het BIOS vast.
Ik zal hem morgen (vandaag) even opnieuw erop solderen. Misschien dat er iets fout zit.
Ik heb voor de GND pin... eh... 9 was het geloof ik... gebruikt. En de OVP op pin 10.
Dat klopt toch?
@ The_Doctor, waar heb jij de GND op gesoldeerd? Zou je een pic kunnen laten zien?
Wat CPC info
PiFast 4.3
216x12.5, CPC Enabled, CAS 2 - 42.81, 42.95
225x12, CPC Enabled, CAS 2 - 41.92, 42.08
225x12, CPC Disabled, CAS 2 - 43.95, 44.22
235x11.5, CPC Disabled, CAS 2 - 43.72, 43.86
245x11, CPC Disabled, CAS 2.5 - 43.58, 43.59
erik je moet ook een Vsense mod doen :
vsense (VSEN) is PIN 10 on the same chip (HIP6301). So instead to solder only -> : PIN 7->50 Kohm trimmer-> ground : , you repeat the process another time -> : PIN 10->50 Kohm trimmer-> ground :
. So you must to do 2 complete mods for the vcore. Check this also. http://www.xtremesystems....rpage=25&pagenumber=2""If you are using an AMD rig and are going super high and the system cuts off on you, you will need to start lowering the resistance of the other resistor (@VSENSE ) to "fool" the over voltage protection. You will just have to fiddle with it since it's not an exact science. ""
PiFast 4.3
vsense (VSEN) is PIN 10 on the same chip (HIP6301). So instead to solder only -> : PIN 7->50 Kohm trimmer-> ground : , you repeat the process another time -> : PIN 10->50 Kohm trimmer-> ground :
. So you must to do 2 complete mods for the vcore. Check this also. http://www.xtremesystems....rpage=25&pagenumber=2""If you are using an AMD rig and are going super high and the system cuts off on you, you will need to start lowering the resistance of the other resistor (@VSENSE ) to "fool" the over voltage protection. You will just have to fiddle with it since it's not an exact science. ""
[ Voor 15% gewijzigd door Spice op 25-01-2004 06:27 ]
Als je iets beter had gelezen (NOFI) staat een aantal posts hierboven dat ik de V-SENSE mod (=OCP mod) ook gedaan heb.Spice schreef op 25 januari 2004 @ 03:36:
Wat CPC info
PiFast 4.3
Zal hem straks even opnieuw solderen.
sorrieAls je iets beter had gelezen (NOFI) staat een aantal posts hierboven dat ik de V-SENSE mod (=OCP mod) ook gedaan heb.
Zal hem straks even opnieuw solderen.
edit: nofi taken and accepted
[ Voor 6% gewijzigd door Spice op 25-01-2004 13:29 ]
Spice schreef op 25 januari 2004 @ 13:16:
[...]
sorrie. Ik doe mijn best en ik heb ook wel iets anders aan mijn hoofd zoals jij ook had kunnen lezen.
offtopic:
Ja, dat weet ik ook wel hoor, geeft ook niks. Staat btw ook NOFI bij
Ja, dat weet ik ook wel hoor, geeft ook niks. Staat btw ook NOFI bij
vaag die ovp. Maar ik moet die mod ook maar eens gaan doen. Mischien maar een 3200+ kopen dan kom ik mischien vooruit. of een die ulockt is.erik9287nl schreef op 24 januari 2004 @ 19:17:
Dus ik ga de weerstand lager zetten, maar bij 2,17v loopt het BIOS vastEn dan wil hij ook niet meer opstarten. Dan zit de weerstand op ongeveer 2-4k Ohm.
[ Voor 12% gewijzigd door Astennu op 25-01-2004 13:53 ]
Astennu: Hoe zei je nou dat die CMOS reset ging? ESC indrukken en dan de bak resetten?
tegelijk met het indrukken van esc ook de reset.mpmad schreef op 25 januari 2004 @ 14:03:
Astennu: Hoe zei je nou dat die CMOS reset ging? ESC indrukken en dan de bak resetten?
dit staat in het boekje:
Use hot keys to clear the CMOS data:
Instead of using the clear CMOS jumper, Press the <Esc> key and the Reset button simultaneously.
Dus bij deze
Ik heb de mod helemaal op nieuw gedaan, maar nog steeds klapt hij er boven de 2,17 uit 
• Allemaal nieuwe draden
• Nieuwe solderingen
• Andere GND plaats gekozen
• Allemaal nieuwe draden
• Nieuwe solderingen
net ff de bios van 21/1 geflashed (met winflash).
Hle vebetering. had hiervoor met mijn gf2 mx400 (op 640*480) een punten totaal van 5823.Nu met de nieuwe bios heb een punten totaal van 7203
hele verbetering dus. ben benieuwd wat hij doet met mijn club 3d radeon 9600 die ik heb bestelt.
Hle vebetering. had hiervoor met mijn gf2 mx400 (op 640*480) een punten totaal van 5823.Nu met de nieuwe bios heb een punten totaal van 7203
Vaag. Gaat i dan gewoon uit of zo ? en hoeveel ohm gebruik jij voor die 2.17 v ? want ik ga em ook modden. Zover ik las had jij 4k voor de OVP.erik9287nl schreef op 25 januari 2004 @ 15:13:
Ik heb de mod helemaal op nieuw gedaan, maar nog steeds klapt hij er boven de 2,17 uit
• Allemaal nieuwe draden
• Nieuwe solderingen
Ik weet niet exact op hoeveel ohm hij dan staat. M'n multimeter is niet zo exactAstennu schreef op 26 januari 2004 @ 17:52:
[...]
Vaag. Gaat i dan gewoon uit of zo ? en hoeveel ohm gebruik jij voor die 2.17 v ? want ik ga em ook modden. Zover ik las had jij 4k voor de OVP.
Dus met die OVP zit het wel goed. Best vaag. Volgend weekend zal ik het ff op xtreme posten ofzo.
Edit:
Ik haal met dit bordje (unmodded) met stock nb cooling wel lekkere PiFast scores:
52,8x sec.
1800+ @ 2717 MHz (247*11) @ 2v
[ Voor 13% gewijzigd door Exigence op 26-01-2004 19:41 ]
Verwijderd
Das nie niks lekkere score hoop dat ik ook nog is wat uit het mobo kan halen want heb ook de infinity rev B bestelderik9287nl schreef op 26 januari 2004 @ 19:39:
[...]
Ik weet niet exact op hoeveel ohm hij dan staat. M'n multimeter is niet zo exactIk schat zo'n 2 -5k. En de OVP had ik al redelijk laag gezet ongeveer 2 -3k.
Dus met die OVP zit het wel goed. Best vaag. Volgend weekend zal ik het ff op xtreme posten ofzo.
Edit:
Ik haal met dit bordje (unmodded) met stock nb cooling wel lekkere PiFast scores:
52,8x sec.
1800+ @ 2717 MHz (247*11) @ 2v
Ach, volgend weekend gaat het vriezen, dus dan kun je me weer buiten vinden, hopen dat ik een pifastje kan draaien op 2750 MHzVerwijderd schreef op 26 januari 2004 @ 21:56:
[...]
Das nie niks lekkere score hoop dat ik ook nog is wat uit het mobo kan halen want heb ook de infinity rev B besteld
Gister heb ik een AMD XP2800+ AQZFA 0338 VPMW gekocht en even getest.
MAx. resultaten : 11x237 = 2605Mhz met waterkoeling op de CPU en nForce2 chipset. en dat op 1.9 v voor cpu en voor nForce2 chipset
De CPU word max . 41 C en de chipset max. 40 C
morgen ga ik verder met OC-en
MAx. resultaten : 11x237 = 2605Mhz met waterkoeling op de CPU en nForce2 chipset. en dat op 1.9 v voor cpu en voor nForce2 chipset
De CPU word max . 41 C en de chipset max. 40 C
morgen ga ik verder met OC-en
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
edit:
Ok, spice gaat een deeltje II aanmaken, dus binnen enkele dagen is dat geregeld
Ok, spice gaat een deeltje II aanmaken, dus binnen enkele dagen is dat geregeld
[ Voor 82% gewijzigd door Twynn op 27-01-2004 11:35 ]
Ik wil eht doen maar spice wou em volgens mij houdenTwynn schreef op 27 januari 2004 @ 09:56:
edit:
Ok, spice gaat een deeltje II aanmaken, dus binnen enkele dagen is dat geregeld![]()
[ Voor 31% gewijzigd door Twynn op 27-01-2004 11:39 ]
KloptIk wil eht doen maar spice wou em volgens mij houden
Thx Astennu, ik heb ff gemaild naar Twynn en reemf (pushmessage) waarom het topic over de 500 gaat.
Ik wil binnen 3 dagen het af hebben, lukt het niet dan speel ik door aan een 'liefhebber'.
K ben ook al bezigSpice schreef op 27 januari 2004 @ 11:01:
[...]
Klopt
Thx Astennu, ik heb ff gemaild naar Twynn en reemf (pushmessage) waarom het topic over de 500 gaat.
Ik wil binnen 3 dagen het af hebben, lukt het niet dan speel ik door aan een 'liefhebber'.
Verwijderd
Ik was gisteren bij DFI en heb een geruime tijd gebabbeld met deze onwijs vriendelijke Taiwanezen.
Ook heb ik gevraagd of er een fysiek verschil zit tussen de Lanparty en de Infinity.
Het antwoord luid.....NEE.
Op de kleuren en de reset en power buttons na, zijn de 2 mobo's exact 1der.
Ook heb ik gevraagd of er een fysiek verschil zit tussen de Lanparty en de Infinity.
Op de kleuren en de reset en power buttons na, zijn de 2 mobo's exact 1der.
Dat wisten we eigenlijk toch al? enfin, misschien wel handig om ter verduidelijking toe te voegen aan een openingspost.Ook heb ik gevraagd of er een fysiek verschil zit tussen de Lanparty en de Infinity.
Op de kleuren en de reset en power buttons na, zijn de 2 mobo's exact 1der
Thx, ik neem wel contact met je op, mocht het mij niet lukken dan is de liefhebber al gevondenK ben ook al bezig K had nog wel wat dingen die er bij konden anders speel ik die toevoeging wel naar jou door.
O, ja leuke kast wordt het B.S.O.D., zijn er nu al pics?
Had je al iets gemaakt ? want anders ga ik ook van alles bovenin de post ombouwenSpice schreef op 27 januari 2004 @ 11:16:
[...]
Dat wisten we eigenlijk toch al? enfin, misschien wel handig om ter verduidelijking toe te voegen aan een openingspost.
[...]
Thx, ik neem wel contact met je op, mocht het mijn niet lukken dan is de liefhebber al gevonden.
O, ja leuke kast wordt het B.S.O.D., zijn er nu al pics?
Edit:
Dit heb ik tot nu toe ( toepasselijk
Voltmods
Dit natuurlijk voor het echte DOC werk
We hebben de volgende mods:
- V-Core mod
- OVP mod voor V-Core
- V-Dimm mod
V-Core mod en OVP mod
Deze doe ik maar in een keer want ze zitten op de zelfde chip:
hier kun je dus zien welke pinnen je moet hebben.
Pin 7 is de V-core mod zonder OVP mod zul je ongeveer 2.1 volt halen en dan kick je mobo zichzelf uit. Hier kun je het beste een 10K tienslag potmeter pakken. Dan kun je het voltage precies afstellen.
Pin 10 is de OVP met deze mod is tot nu toe 2.17v gehaald hierbij was de weerstand van tussen pin 10 en ground 3K.
[img=400,300]url= http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/DSCF0761.JPG[/img]
Klickbaar !!
En een plaatje van hoe het resultaat zal zijn
V-Dimm mod
De V-Dimm mod. Voor de echte die hards aangezien de Infinity en de Lanparty beide standaard 3.3 v bieden. De V-Dimm wordt bij deze planken van de +5v lijn gehaald bij de meeste andere van de 3.3 en dan was er een 3.3v mod op de voeding nodig om een stabiele v-dimm te krijgen. Gelukkig is dat hier niet nodig
[img=400,300]url= http://www.xtremesystems.org/forums/attachment.php?s=&postid=307748[/img]
Klickbaar !!
Er wordt wel bij gezegd oppassen met het draaien aan de pod dus misschien verstanding ook hier weer een 10k 10 slag moet je misschien wel lang proberen voordat je het gewenste resultaat hebt maar wel minder kans op een kapot mobo
[ Voor 66% gewijzigd door Astennu op 27-01-2004 11:30 ]
Wat doet de Vdimm-mod?
Er is namelijk een bios waarbij je de Vdimm: 3,4/3,5 of 3,6 volt kunt geven
.
Er is namelijk een bios waarbij je de Vdimm: 3,4/3,5 of 3,6 volt kunt geven
De VDIMM mod doet hetzelfde als dat bios van jouSpice schreef op 27 januari 2004 @ 11:40:
Wat doet de Vdimm-mod?
Er is namelijk een bios waarbij je de Vdimm: 3,4/3,5 of 3,6 volt kunt geven.
Idd maar ik zou die bios wel eens in haden willen hebben
iemand enige idee welke ik moet hebben ?
Tuurlijk weet ik dat, is al gepost toch?Astennu schreef op 27 januari 2004 @ 12:10:
Idd maar ik zou die bios wel eens in haden willen hebbeniemand enige idee welke ik moet hebben ?
http://underclock.proboar...on=display&num=1074106235
En dan infinity of lanparty afhankelijk van welke plank je hebt.
Vdimm option -> voor zover ik het goed heb, is al even geleden. Maar de volgende opties worden zo:
3,1 -> 3,4 en 3,2 -> 3,5 en 3,3 ->3,6
Het zou fijn zijn als iemand dit kon bevestigen
Uhmzz daar is iemand mee aan het prutsen geweest. Dat vind ik wel iets minder.Spice schreef op 27 januari 2004 @ 12:28:
[...]
Tuurlijk weet ik dat, is al gepost toch?
Vdimm option -> voor zover ik het goed heb, is al even geleden. Maar de volgende opties worden zo:
Het zou fijn zijn als iemand dit kon bevestigen.
Je zegt in een post hierboven "er is 2,17v gehaald".
Als je daar mij mee bedoelt. 2,17 dat wil echt nooit niet. Die OVP mod die werkt gewoon volledig niet op dit bordje
Misschien dat The_Doctor even wat feedback kan geven. Tot hoever hij komt enzo.
Edit, 3,6 Vdimm is wel leuk maar ze mogen van mij wel een BIOS geven met een hogere Vcore
want ik weet zeker dat ik met 2,3 Vcore de 2800 MHz wel kan tippen
Als je daar mij mee bedoelt. 2,17 dat wil echt nooit niet. Die OVP mod die werkt gewoon volledig niet op dit bordje
Misschien dat The_Doctor even wat feedback kan geven. Tot hoever hij komt enzo.
Edit, 3,6 Vdimm is wel leuk maar ze mogen van mij wel een BIOS geven met een hogere Vcore

[ Voor 29% gewijzigd door Exigence op 27-01-2004 14:12 ]
Ik heb die gast gemaild of hij het misschien voor elkaar zou kunnen krijgen om een BIOS te modden met een Vdimm tot 3,6 en een Vcore tot 2,3v gebaseerd op de 21/1 BIOS.Spice schreef op 27 januari 2004 @ 12:28:
[...]
Tuurlijk weet ik dat, is al gepost toch?
Het zou fijn zijn als iemand dit kon bevestigen.
We wachten af.....
Jah maar v-core in bios boosten = toch ook last hebben van de ovp ?erik9287nl schreef op 27 januari 2004 @ 14:19:
[...]
Ik heb die gast gemaild of hij het misschien voor elkaar zou kunnen krijgen om een BIOS te modden met een Vdimm tot 3,6 en een Vcore tot 2,3v gebaseerd op de 21/1 BIOS.
We wachten af.....
Ja, dat denk ik ook ja. Maar je weet maar nooit, ik wacht gewoon af.Astennu schreef op 27 januari 2004 @ 14:44:
[...]
Jah maar v-core in bios boosten = toch ook last hebben van de ovp ?
Misschien dat hij 2,1 standaard erin kan zetten. Is altijd beter.
Zo, heb nu mijn 2e lanparty hier liggen en deze werkt tenminste gelijk
. (Fantastische service van tweakstore BTW)
Ik laat hem nog even helemaal standaard iig tot na het weekend. Hooguit dat ik even een BIOS flash doe (heb nog niet eens gekeken wat voor BIOS er hier nu in zit
).
Na het weekend ga ik als ik tijd heb het bordje eens wat verder pushen, maar voordat ik ingrijpende veranderingen doe aan mijn bord wil ik wel 100% zeker weten dat hij goed werkt. Results komen van mij dus wel weer, maar niet deze week.
Ik laat hem nog even helemaal standaard iig tot na het weekend. Hooguit dat ik even een BIOS flash doe (heb nog niet eens gekeken wat voor BIOS er hier nu in zit
Na het weekend ga ik als ik tijd heb het bordje eens wat verder pushen, maar voordat ik ingrijpende veranderingen doe aan mijn bord wil ik wel 100% zeker weten dat hij goed werkt. Results komen van mij dus wel weer, maar niet deze week.
weet ik wel zeker want ovp zit op de chip zelf.Astennu schreef op 27 januari 2004 @ 14:44:
[...]
Jah maar v-core in bios boosten = toch ook last hebben van de ovp ?
En bij jou werkt die mod wel goed?The Doctor schreef op 27 januari 2004 @ 15:37:
[...]
weet ik wel zeker want ovp zit op de chip zelf.
niet lang genoeg de tijd gahad om te testen (al heel snel RMA gedaan) vcore werkte iig goed en die heeft op 2.2v gestaan. Maar weet niet of dat nou door de ovp kwam of doordat de chip gewoon net iets meer kom hebben.
Dit topic is gesloten.