met de LAN... of met de INFINITY ?SmokeyTheBandit schreef op 02 januari 2004 @ 10:37:
Jongens dit is echt een Wannahave![]()
Op Xtreme is de 272 5-2-2-2 al gehaald![]()
![]()
Ik heb het bordje 31-12-2003 binnen gekregen, toen begonnen met inbouwen.
Gisteren niks aan gedaan, had ongeloofelijke kater
Ik heb ivm mijn waterpomp alle stroom op zoeen geaarde stekkerdoos met een knop dus die is uit gegaan, dus sinds eergisteren heeft er geen stroom op het bord gestaan. maar ik las op de AMDMB.com forums(waar ook DFI support rond hangt) dat dit te maken heeft met het frituren van je BIOS(corruptie in Flashen) maar ik heb nog geen BIOS gezien
Gisteren niks aan gedaan, had ongeloofelijke kater

Ik heb ivm mijn waterpomp alle stroom op zoeen geaarde stekkerdoos met een knop dus die is uit gegaan, dus sinds eergisteren heeft er geen stroom op het bord gestaan. maar ik las op de AMDMB.com forums(waar ook DFI support rond hangt) dat dit te maken heeft met het frituren van je BIOS(corruptie in Flashen) maar ik heb nog geen BIOS gezien

wtf?SmokeyTheBandit schreef op 02 januari 2004 @ 10:37:
Jongens dit is echt een Wannahave![]()
Op Xtreme is de 272 5-2-2-2 al gehaald![]()
![]()
Welk geheugen is daar gebruikt? Ik dacht om Mushkin DDR PC-3500 Level II te kopen maar ik denk niet dat dat geheugen zo snel kan.
Hij gebruikt 2 verschillende repen (512) allebei Winbond BH-5Welk geheugen is daar gebruikt?
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
K heb ook A-DATA gezien dat 266 1:1 deed @ strakke timings. Mush en abit nf7-s = igg een ramp mag dan hopen dat dat bij dfi plank beter is.Laagvliegerke schreef op 02 januari 2004 @ 12:09:
[...]
wtf?![]()
Welk geheugen is daar gebruikt? Ik dacht om Mushkin DDR PC-3500 Level II te kopen maar ik denk niet dat dat geheugen zo snel kan.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
past op dit bord een Dangerden RBX ?
Mijn Maze 4 past er prima op, dus voorzie geen problemen met de RBX
http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=25671
Lanparty dus
edit:
Jammer dat de links naar de plaatjes dood zijn
[ Voor 13% gewijzigd door Tjaps op 02-01-2004 14:45 ]
Aangezien mijn NF7-S langzaam aan het doodgaan is, ben ik aan het kijken naar een nieuw mobo. Op het moment denk ik dat deze bordjes een hele grote kans maken om hem op te volgen.
In principe heb ik alle extra goodies niet nodig. De grote vraag is voor mij dus: is er een verschil in OC tussen de LanParty rev. B en de Infinity?
IK heb dit topic al doorgenomen en het topic op xtreme snel doorgekeken, maar kom bijna alleen results van de LanParty tegen. Is iedereen hier zo rijk dan
. Of is die infinity gewoon nix.
In principe heb ik alle extra goodies niet nodig. De grote vraag is voor mij dus: is er een verschil in OC tussen de LanParty rev. B en de Infinity?
IK heb dit topic al doorgenomen en het topic op xtreme snel doorgekeken, maar kom bijna alleen results van de LanParty tegen. Is iedereen hier zo rijk dan
Verwijderd
Heb vandaag me DFI binnen gekregen, heb meteen alle zooi (LAN-tas, frontpanel enzo) samen met de lege doos weggegooid.
Zometeen even me Innovatek wc-spullen er op aansluiten en draaien maar.
Als ik kijk naar de OC's op het AMDMB.com Forum ontlopen de 2 bordjes mekaar niet zoveel, het gerucht gaat wel dat DFI de mindere Chipsets op de infinity, maar dit is maar een gerucht. voor vragen/problemen met DFI bordjes kan ik je het AMDMB forum aanraden aangezien dat daar full time support van een medewerker van DFI Tech support wordt gegeven. zelf over Ventrillo kan je hem vragen stellen.
Btw ik heb mijn Lanparty aan de praat gekregen, Maze 4 was niet strak genoeg aangedraaid. na uurtje testen met andere proc en gewone koeler eindelijk toch achter gekomen. Dus valt je lanparty na 1 seconde uit ff checken of blok wel goed contact maakt.
Btw ik heb mijn Lanparty aan de praat gekregen, Maze 4 was niet strak genoeg aangedraaid. na uurtje testen met andere proc en gewone koeler eindelijk toch achter gekomen. Dus valt je lanparty na 1 seconde uit ff checken of blok wel goed contact maakt.
Volgensmij maakt infinity of lanparty niets uit je krijgt er alleen niet al die zooi bij.Syzzer schreef op 02 januari 2004 @ 19:37:
Aangezien mijn NF7-S langzaam aan het doodgaan is, ben ik aan het kijken naar een nieuw mobo. Op het moment denk ik dat deze bordjes een hele grote kans maken om hem op te volgen.
IK heb dit topic al doorgenomen en het topic op xtreme snel doorgekeken, maar kom bijna alleen results van de LanParty tegen. Is iedereen hier zo rijk dan. Of is die infinity gewoon nix.
Ik heb iig mooi een infinity gehaald
Verwijderd
en wat is ventrillo voor ietsBuzz_NL schreef op 02 januari 2004 @ 20:12:
Als ik kijk naar de OC's op het AMDMB.com Forum ontlopen de 2 bordjes mekaar niet zoveel, het gerucht gaat wel dat DFI de mindere Chipsets op de infinity, maar dit is maar een gerucht. voor vragen/problemen met DFI bordjes kan ik je het AMDMB forum aanraden aangezien dat daar full time support van een medewerker van DFI Tech support wordt gegeven. zelf over Ventrillo kan je hem vragen stellen.![]()
Praat prog
Verwijderd
ik ken iemand die heeft de lanparty,.. en clock ook over,
hij had deze een week en toen ging hij een beetje oc-en hij deed op een 2400+ 2370mhz 1.8v.
dat ging goed,.. een paar dagen laten wilde hij zijn pc aanzetten,...piep piep piep!
was zijn memory dus, bios reset niets,.. bord zo dood als een pier!!
nooit meer zo'n DFI lanparty ding,.. wel veel leuke dingen erbij,.. miss dat de B versie beter is
hij had deze een week en toen ging hij een beetje oc-en hij deed op een 2400+ 2370mhz 1.8v.
dat ging goed,.. een paar dagen laten wilde hij zijn pc aanzetten,...piep piep piep!
was zijn memory dus, bios reset niets,.. bord zo dood als een pier!!
nooit meer zo'n DFI lanparty ding,.. wel veel leuke dingen erbij,.. miss dat de B versie beter is

wel leuk zo'n bordje, maar jah, het 32bit platform is over, 64 bit is de toekomst, dus geef je geld aan een beter doel uit vind ik. (en dat ben ik ook van plan, ff lekker centjes sparen en dan nieuw mobo cpu mem video)
Verwijderd
this wel een goede en goedkope upgrade hoor als je van 220 naar 250 fsb gaat niks is gegarandeerd maar de kans is toch redelijkpierre-oord schreef op 02 januari 2004 @ 23:17:
wel leuk zo'n bordje, maar jah, het 32bit platform is over, 64 bit is de toekomst, dus geef je geld aan een beter doel uit vind ik. (en dat ben ik ook van plan, ff lekker centjes sparen en dan nieuw mobo cpu mem video)
Verwijderd
Abit rulezas for Oskar, he's the engineer head nerdy dude that worked for Abit and created such wonderful boards as the BP6! He's now ours, and works on the Infinity series of boards =)
Jah kijk maar naar alle NF7-S'en die overlijden
Ik ben benieuw hoe het al de rete-enthousiaste tweakerts vergaat over 4 tot 5 maanden wanneer ook deze planken spontaan het levenslicht niet meer gaan zien!
Of zijn deze NF7-killers bestand tegen al het brute overclockgeweld zonder er zelf aan onderdoor te gaan!
Stinger is benieuwd!
Wat is precies het probleem? Die mushkin level II heeft toch ook BH5-chippies?Astennu schreef op 02 januari 2004 @ 12:16:
[...]
K heb ook A-DATA gezien dat 266 1:1 deed @ strakke timings. Mush en abit nf7-s = igg een ramp mag dan hopen dat dat bij dfi plank beter is.
Kheb wel interesse in dat front panel, ik wil anders wel eens mijn vuilnisbak brengenVerwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 20:10:
Heb vandaag me DFI binnen gekregen, heb meteen alle zooi (LAN-tas, frontpanel enzo) samen met de lege doos weggegooid.
Na vanochten mijn PCtje aan de praat te hebben gekregen, ben ik een beetje gaan prutsen.
XP2400 met een enkel oud reepje Samsung 512 pc3200 geheugen.
Het bord wil zeker nog harder, de proc zit bijna aan zijn Mhz top, maar er is nog ruimte.
Maar de bottleneck is op dit moment het geheugen. zsm. 2 reepjes 512 BH5 op de kop proberen te tikken.
Schijnt ook dat de beta bios het geheugen bottleneck kan verlagen.
niet een super OC maar wou toch ff delen aangezien er nog niet zoveel hier staan.

Het bord wil zeker nog harder, de proc zit bijna aan zijn Mhz top, maar er is nog ruimte.
Maar de bottleneck is op dit moment het geheugen. zsm. 2 reepjes 512 BH5 op de kop proberen te tikken.
niet een super OC maar wou toch ff delen aangezien er nog niet zoveel hier staan.

Verwijderd
hoop dat je snel goed geheugen vind zodat je de max van het mobo kan bepalen ben erg benieuwd. hoe heb je je mobo nu precies gecoold?Buzz_NL schreef op 03 januari 2004 @ 16:14:
Na vanochten mijn PCtje aan de praat te hebben gekregen, ben ik een beetje gaan prutsen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb er een redelijk prijzige WC op zitten(Maze 4, Black ICE Xtreme 2, Eheim 1250) 5 80mm, 2 120mm en 1 92mm case fans
Stressed(uit MBM5)
Case temp 28c
Socket temp 36c
Diode temp 30c
Zelfs als ik de volle 3.3v door het geheugen jaag, blijft het systeem onstabiel.
Dit zou ook kunnen liggen aan het huidige BIOS, meerdere mensen liepen ook tegen de 225-230 FSB grens op van de huidge BIOS, maar met de Beta Bios schieten de FSB omhoog. dus ga gewoon weer verder prutsen.
Stressed(uit MBM5)
Case temp 28c
Socket temp 36c
Diode temp 30c
Zelfs als ik de volle 3.3v door het geheugen jaag, blijft het systeem onstabiel.
Dit zou ook kunnen liggen aan het huidige BIOS, meerdere mensen liepen ook tegen de 225-230 FSB grens op van de huidge BIOS, maar met de Beta Bios schieten de FSB omhoog. dus ga gewoon weer verder prutsen.
Verwijderd
dus je nb-cooling is nog wel standaard meschien moet je die ook maar is gaan WC coolen en dan zekers andere biossen proberen.Buzz_NL schreef op 03 januari 2004 @ 16:37:
Heb er een redelijk prijzige WC op zitten(Maze 4, Black ICE Xtreme 2, Eheim 1250) 5 80mm, 2 120mm en 1 92mm case fans
Stressed(uit MBM5)
Case temp 28c
Socket temp 36c
Diode temp 30c
<offtopic>
als je kijkt naar de pics in het onderstaande topic, kan je begrijpen dat een paar eurie extra voor een 1250 geen overbodige luxe is.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/830523///
</offtopic>
Ik wil een nieuw mobo gaan kopen en ik zit nu echt zwaar te twijfelen tussen deze DFI Lanparty rev B en de Abit AN7. Helaas is er over die laatse nog niet zo veel te vinden.
Als we naar de looks kijken is de lanparty natuurlijk een duidelijke winnaar, maar ik moet/ga gebruik maken van luchtkoeling dus hoe zit het met het plaatsen van de wat grotere heatsinks, ik zat zelf te denken aan een Thermalright 947U of een Zalman CNPS7000A maar gaat dit wel passen? mijn kast is een Coolermaster 710SX, die heeft de zelfde layout aande binnenkant als de chieftec (dragon) kasten.
Als we naar de looks kijken is de lanparty natuurlijk een duidelijke winnaar, maar ik moet/ga gebruik maken van luchtkoeling dus hoe zit het met het plaatsen van de wat grotere heatsinks, ik zat zelf te denken aan een Thermalright 947U of een Zalman CNPS7000A maar gaat dit wel passen? mijn kast is een Coolermaster 710SX, die heeft de zelfde layout aande binnenkant als de chieftec (dragon) kasten.
Zelf kwam ik op 1.6v al boven de 200FSB dus moet luchtkoeling niet zo een punt zijn.
Heb op de AMDMB forums wel iemand gezien met een Lanparty rev B en een SLK 947, maar de ruimte rond de socket is inderdaad best krap.
Heb op de AMDMB forums wel iemand gezien met een Lanparty rev B en een SLK 947, maar de ruimte rond de socket is inderdaad best krap.
Dat zou je denken, ik heb er water opzitten maar echt warm wordt de NB niet. De southbridge wordt op 250-260 akelig warm ondanks het heatsinkje. Dat zit er knap waardeloos op met tape, als ik een nieuwe krijg plak ik er een koolance waterblokje op. De mosfets bij de CPU en bij de geheugenbankjes kunnen ook extra koeling gebruiken.dus je nb-cooling is nog wel standaard meschien moet je die ook maar is gaan WC coolen en dan zekers andere biossen proberen.
Beta-bios is zeker aan te raden vooral goed voor double-sided reepjes.
Suk6 ermee.
[ Voor 4% gewijzigd door Spice op 03-01-2004 17:52 ]
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Verwijderd
I just received a Infinity yesterday from Newegg thats a Rev.A and it kicks.

er staat verders niks bij over voltages, cooling of timings maar het is dus nog met de rev A he dit

er staat verders niks bij over voltages, cooling of timings maar het is dus nog met de rev A he dit
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 22:53 ]
Ik zie nu wel veel geklets in dit topic. Maar nog maar heel weinig resultaten van de bordjes. (eigenlijk geeneen practisch van ons forum)
Resultaten zou fijn zijn
Resultaten zou fijn zijn

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400
Als ik er een zou hebben zou ik graag resultaten posten maar ik zit nogsteeds te wachten op me bordje. hoop m begin volgende week te krijgen.RommelD schreef op 03 januari 2004 @ 23:26:
Ik zie nu wel veel geklets in dit topic. Maar nog maar heel weinig resultaten van de bordjes. (eigenlijk geeneen practisch van ons forum)
Resultaten zou fijn zijn
Dus? De lanparty is een revisie, de Infinity = de kale versie van de Lanparty Rev. Ber staat verders niks bij over voltages, cooling of timings maar het is dus nog met de rev A he dit
Dus niks bijzonders dat het een rev. A is.
Verwijderd
idd hij is niet bij veel winkels tekoop en het bordje nieuw in ons land he onze gebroeders beschikken helaas eerder over nieuwe hardware als ons.The Doctor schreef op 03 januari 2004 @ 23:29:
[...]
Als ik er een zou hebben zou ik graag resultaten posten maar ik zit nogsteeds te wachten op me bordje. hoop m begin volgende week te krijgen.
zou tweakstore.nl er niet kunnen aan geraken? aangezien zij al een dfi bord hebben in hun assortiment zou hun leverancier toch ook de infinity moeten kunnen leveren?
(de lanparty heeft teveel goodies en is iets te duur
)
(de lanparty heeft teveel goodies en is iets te duur
Plank is gewoon te krijgen bij de groothandel(s), shops zijn alleen niet zo snel. Ik had plank op 10 november, zie http://forums.amdmb.com/s...ad.php?s=&threadid=271155idd hij is niet bij veel winkels tekoop en het bordje nieuw in ons land he onze gebroeders beschikken helaas eerder over nieuwe hardware als ons.
Dit is volgens mij de eerste geregistreerde reactie van iemand die een rev. B kocht.
Nog iets op de Lanparty rev.B-mobo staat rev A+ afgedrukt, dit is de Rev. B!
Dus niet panieken als je dit ziet
Ik heb 2 rev. B toen gekocht, ik ben klein (bedrijfje) en zoek niet mijn klanten hier (andere doelgroep) mochten jullie echt die planken niet kunnen vinden dan kan ik kijken of ik (samen met iemand anders want alleen begin ik er niet aan) ze bestel.
Volgens mij is het niet nodig, ze zijn er wel anders vertel je een shop die DFI's verkoopt en vraagt of hun een rev.B of Infinity bestellen.
InkoopactieSpice schreef op 03 januari 2004 @ 23:59:
[...]
Plank is gewoon te krijgen bij de groothandel(s), shops zijn alleen niet zo snel. Ik had plank op 10 november, zie http://forums.amdmb.com/s...ad.php?s=&threadid=271155
Dit is volgens mij de eerste geregistreerde reactie van iemand die een rev. B kocht.
Nog iets op de Lanparty rev.B-mobo staat rev A+ afgedrukt, dit is de Rev. B!
Dus niet panieken als je dit ziet.
Ik heb 2 rev. B toen gekocht, ik ben klein (bedrijfje) en zoek niet mijn klanten hier (andere doelgroep) mochten jullie echt die planken niet kunnen vinden dan kan ik kijken of ik (samen met iemand anders want alleen begin ik er niet aan) ze bestel.
Volgens mij is het niet nodig, ze zijn er wel anders vertel je een shop die DFI's verkoopt en vraagt of hun een rev.B of Infinity bestellen.
Iig hoop ik dat ik binnenkort genoeg geld heb. Ik zit óf een tweedehands NF7-s te overwegen, maar hopelijk laat het budget met toe een nieuwe Infinity aan te schaffen
Woei
Verwijderd
kreeg deze link van mijn tweakm8 bio_blade
http://underclock.proboar...ay&num=1072918957&start=0
met onder andere:
DFI NF2 Infinity
Bios Version: Oscar Wu Beta Bios 12/18
Unhidden:
- Gate A20 Option
- Os Select For Dram > 64Mb
- UR2 Duplex Mode
- Use IR Pins
- CPU Warning Temperature
Size = 264Kb (compress with WinAce)
http://underclock.proboar...ay&num=1072918957&start=0
met onder andere:
DFI NF2 Infinity
Bios Version: Oscar Wu Beta Bios 12/18
Unhidden:
- Gate A20 Option
- Os Select For Dram > 64Mb
- UR2 Duplex Mode
- Use IR Pins
- CPU Warning Temperature
Size = 264Kb (compress with WinAce)
Verwijderd
Tjah, volgens mij springen er nu aardig wat mensen om dat bordje.erik9287nl schreef op 04 januari 2004 @ 00:24:
[...]
Inkoopactie
Iig hoop ik dat ik binnenkort genoeg geld heb. Ik zit óf een tweedehands NF7-s te overwegen, maar hopelijk laat het budget met toe een nieuwe Infinity aan te schaffen
Woei
Ik snap niet hoe je dit bord de hemel in kan prijzen.
Of het nu versie A of B is maakt mij niet uit.
DFI zelf heeft al aangegeven dat dit bord problemen heeft
met diverse hardware o.a. SCSI kaarten.
Ook al klok ik hem niet eens over en houdt je dit bord op zijn
standaard snelheid, vernaggeld hij alle data op je harde schijf.
Van de 12 mobo's DFI LANparty NF II Ultra was er maar 1 goed.
De rest is definitief terug naar DFI.
Nu staan er systemen met EPoX 8KRA2+ KT-600 Mobo's te draaien.
Deze kan je overclocken en werken zonder problemen met welke hardware
dan ook.
OK, die LANPArty borden zien er geil uit met die lichtgevende sloten
maar werken naar behoren, ho maar.
Dus niet kwaad worden op mij, maar dit was pure realiteit.
Mijn leverancier verkoopt ook liever DFI Mobo's maar helaas alleen de
AD 77 Pro en de AD 77 Infinity en geen DFI NF II Ultra's meer.
Als je een NF II Ultra wilt gebruiken neem dan een EPoX variant.
Terzijne tijd zal ik wel weer eens een DFI NF II Ultra Mobo testen
op zijn werking, maar de laatse twee maanden heb ik meer dan ellende
genoeg gehad met dit type bord.
Of het nu versie A of B is maakt mij niet uit.
DFI zelf heeft al aangegeven dat dit bord problemen heeft
met diverse hardware o.a. SCSI kaarten.
Van de 12 mobo's DFI LANparty NF II Ultra was er maar 1 goed.
De rest is definitief terug naar DFI.
Nu staan er systemen met EPoX 8KRA2+ KT-600 Mobo's te draaien.
Deze kan je overclocken en werken zonder problemen met welke hardware
dan ook.
OK, die LANPArty borden zien er geil uit met die lichtgevende sloten
maar werken naar behoren, ho maar.
Dus niet kwaad worden op mij, maar dit was pure realiteit.
Mijn leverancier verkoopt ook liever DFI Mobo's maar helaas alleen de
AD 77 Pro en de AD 77 Infinity en geen DFI NF II Ultra's meer.
Als je een NF II Ultra wilt gebruiken neem dan een EPoX variant.
Terzijne tijd zal ik wel weer eens een DFI NF II Ultra Mobo testen
op zijn werking, maar de laatse twee maanden heb ik meer dan ellende
genoeg gehad met dit type bord.
Gowron is 100% AMD
Dat is een scsi hdd neem ik aan ??heorot schreef op 04 januari 2004 @ 00:51:
Nee, 4 HDD's op de Highpoint Raid Controller op het moederbord.
De SCSI controller was voor een DLT Tapeunit.
Een maat van mij gebruikt ook een SCSI controller op een DFi LANParty NF II B.
Hij kan wel CD's branden maar niet lezen in zijn Plextor 12/10/32S
DFI erkend dit probleem, maar heeft nog geen oplossing.
Gowron is 100% AMD
Ja maar dat ligt dus aan de controller icm het mobo. Met de onboard controller heb je nergens last van en ik denk dat er weinig tweakers zijn die een andere controller gebruiken dan de onboard.heorot schreef op 04 januari 2004 @ 01:00:
Nee, 4 HDD's op de Highpoint Raid Controller op het moederbord.
heorot het punt is juist dat de DFI tot nu toe het snelst gaat van allemaal.
Dus dan wil je geen EPoX of Abit meer.
Dus dan wil je geen EPoX of Abit meer.
De opstelling was :
AMD XP 3200+, DFI LANParty NF II Ultra
3 x 512 MB PC3200, Geforce 4 MX 440 AGP,
2 x 41 GB IBM IDE op de IDE 1, 1 x A-Open 56 speed IDE CDROM op IDE 2,
2 x 123 GB Hitachi op IDE 3 en 2 x 123 GB Hitachi op IDE 4.
Initio DUAL 950 SCSI controller met hierop een HP DLT TapeUnit.
Windows 2K Server.
Beide LAN onboard poorten na 2 dagen uitgeschakeld i.v.m.
slechte prestaties en vervangen door 1 x Realtek 8139 en 1 x 3COM920.
Na 1 week is het Mobo vervangen door weer een DFI LANPArty NF II Mobo
Na weer 1 week is het vervangen door een EPoX 8KRA2+ en werkt het naar behoren
zonder enige problemen dan ook.
AMD XP 3200+, DFI LANParty NF II Ultra
3 x 512 MB PC3200, Geforce 4 MX 440 AGP,
2 x 41 GB IBM IDE op de IDE 1, 1 x A-Open 56 speed IDE CDROM op IDE 2,
2 x 123 GB Hitachi op IDE 3 en 2 x 123 GB Hitachi op IDE 4.
Initio DUAL 950 SCSI controller met hierop een HP DLT TapeUnit.
Windows 2K Server.
Beide LAN onboard poorten na 2 dagen uitgeschakeld i.v.m.
slechte prestaties en vervangen door 1 x Realtek 8139 en 1 x 3COM920.
Na 1 week is het Mobo vervangen door weer een DFI LANPArty NF II Mobo
Na weer 1 week is het vervangen door een EPoX 8KRA2+ en werkt het naar behoren
zonder enige problemen dan ook.
Gowron is 100% AMD
Ik ga als het nou een heeel klein beetje mee zit, Maandag dit bordje halen.
Maar voor dat ik dit doe wil ik graag ff het volgende zeker weten.
Als je de resetknop ingedrukt houdt, blijft ie dan in reset hangen, of reset ie en boot dan gewoon vrolijk verder?
Deze info heb ik echt ff nodig omdat ik een prom heb, die zelf eerst op temp moet zijn, voor het bord door mag booten.
Ik heb het dan vooral over de lanparty rev b.
Ik hoop dat een van jullie me ff uitsluitsel kan geven. (gewoon ff reset ingedrukt houden voor 10 sec's bij een reboot moet genoeg zijn)
Maar voor dat ik dit doe wil ik graag ff het volgende zeker weten.
Als je de resetknop ingedrukt houdt, blijft ie dan in reset hangen, of reset ie en boot dan gewoon vrolijk verder?
Deze info heb ik echt ff nodig omdat ik een prom heb, die zelf eerst op temp moet zijn, voor het bord door mag booten.
Ik heb het dan vooral over de lanparty rev b.
Ik hoop dat een van jullie me ff uitsluitsel kan geven. (gewoon ff reset ingedrukt houden voor 10 sec's bij een reboot moet genoeg zijn)
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
_DROOPY
Als jij op het resetknopje drukt staat de boot stil.
Zodra jij het knopje los laat wordt de BIOS gestart.
De reden ontgaat mij, maar dit is het resultaat.
Als jij op het resetknopje drukt staat de boot stil.
Zodra jij het knopje los laat wordt de BIOS gestart.
De reden ontgaat mij, maar dit is het resultaat.
Gowron is 100% AMD
Thanx.
Als dit niet het geval had geweest had ik een tweede voeding voor m'n prometeia aan moeten sluiten.
Nu staat alleen m'n bankrekening mogelijk nog in de weg tussen mij en dit nieuwe MoBo.
Als dit niet het geval had geweest had ik een tweede voeding voor m'n prometeia aan moeten sluiten.
Nu staat alleen m'n bankrekening mogelijk nog in de weg tussen mij en dit nieuwe MoBo.
Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195
heb ook nog zitten twijfelen om een nieuw mobo te kopen, IPV me epox 8KHA+ welke op 172mhz loopt, maar ik wacht toch nog maar even. Ik heb namelijk geen last van een traag systeem, omdat ik niet veel games speel ofzo. Maar vind t wel leuk om lekker te OC'en. daarnaast zal over een jaar de 64bit een stuk meer tegenkomen, dus kijk ik voorlopig de kat nog maar ff uit de boom. Omdat ik me geld wel meteen goed wil besteden, maar nu een 64bit+mobo kopen durf ik niet aan.
Heorot. als ik jouw tekst goed lees heb jij nog geen B in je handen gehad, er zit namelijk geen Highpointraid controller op. Lees op je gemak maar eens de openingspost.
Ik hoop dat die revisie B borden geen problemen geven,heb er n.l een besteld.
Uit het verhaal van Heorot kan ik niet uit maken welke revisie hij bedoeld(hoop maar A)
Uit het verhaal van Heorot kan ik niet uit maken welke revisie hij bedoeld(hoop maar A)

Ja dat moet een Rev A geweest zijn. De Rev B heeft geen PATA RAID en maar 2 IDE controllers, daarvoor heeft het 4 SATA controllers en SATA RAID.
nou, ik ga morgen ochtend voor dat ik naar school ga, ff kijken of tweakstore.net een lanparty ultra rev b op voorraad heeft, if so; dan neem ik um gelijk mee.
I'll keep y'all posted.
I'll keep y'all posted.
[ Voor 8% gewijzigd door _Droopy op 04-01-2004 21:00 ]
Verwijderd
Ik las vandaag op xtreme dat de DFI nogal zuigt in 3D.. Ik ben benieuwd welke resultaten er gehaald worden..
Jah ik heb nog iemand gezien die hier resulds met dit mobo heeft gehaald of jah geen echte DOC scores
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Dat zei ik een tijdje geleden ook al. Ik hoor veel mensen dat ze hem gaan halen maar zie nog bar weinig resultaten.
Wat dit mobo zo interessant maakt is de hoge fsb's die het kan halen. Maar daar zie ik toch nog bar weinig van terug
Wat dit mobo zo interessant maakt is de hoge fsb's die het kan halen. Maar daar zie ik toch nog bar weinig van terug
X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400
Ja, joehoe, als ik zeg dat ik hem aan ga schaffen heb ik er morgen nog geen een in huis hoorRommelD schreef op 04 januari 2004 @ 21:09:
Dat zei ik een tijdje geleden ook al. Ik hoor veel mensen dat ze hem gaan halen maar zie nog bar weinig resultaten.
Ik ben net m'n oude 8RDA+ kwijt, dan komt er weer wat geld bij. Bedragje bijleggen, bestellen, leveren. Duurt nog wel een tijdje, maar ik hoop dat ik volgende week, of over twee weken eentje in huis heb
Verwijderd
van xtreme:
Welp, looks like I'll be looking for another MB to bench in the AMD 2300 Mhz and under class. Been running the excellent DFI Infinity Ultra and I knew there had to be a shortcoming to the board: it doesn't bench 3D worth a damn. It's great for the avearage Joe that wants to run 250/260Mhz FSB out of the box, but I think they softened alot of parameters to do so.
It makes lots of Sandra bandwidth but it doesn't translate into high FPS in Car and Lobby, similar to the Epox 8RDA+. I'm being smoked by you guys running Abit and Asus boards...and I ran 300/265, 10x230Mhz. My best was just over 7800 points. Most of you with the same combo are well over 8000.
Did a clean install of WinXP last night and lost my azz in score, lost 400-500 points, this running the volt modded gpu at 330Mhz. I'll be going back to a Win2000 later today and start looking around for another board.
Randi
10*230 is ook niet bepaald een super OC, ik heb met 11*230 kunnen Benchen. op 10 moet je zeker op 250 FSB met dat bord zitten.
Verwijderd
Tenzij je cpu'tje niet harder wilt heheBuzz_NL schreef op 04 januari 2004 @ 21:32:
10*230 is ook niet bepaald een super OC, ik heb met 11*230 kunnen Benchen. op 10 moet je zeker op 250 FSB met dat bord zitten.
Wow, dat ziet er niet erg goed uit, alhoewel ik weinig aandacht besteed aan 3D benches. Ik doe vooral CPU en mem benches.
3D kan me eigenlijk niet zo veel schelen. Maar het is jammer. Ik begin nu toch weer te twijfelen

Edit:
Heb je ook een direct linkje Serenity
[ Voor 7% gewijzigd door Exigence op 04-01-2004 21:43 ]
Verwijderd
Daar gaat het helemaal niet om.. Het gaat erom dat de plank traag is in 3d. Ik draaide ook 10 x 230 met dezelfde VGA kaart op 300/244 en kwam flink hoger uit als hem.Buzz_NL schreef op 04 januari 2004 @ 21:32:
We draaien allebei 10 x 230 omdat het een wedstrijd is wie een Xabre 200 het verst kan klokken. En 2300Mhz is de max voor de AMD klasse. Vandaar dus..
Edit:
Randi is MrIcee btw.. Geloof me dat die kerel VEEL hoger dan 10 x 230 kan
Edit:
Op dezelfde settings maar met minder vgamem Mhz (244 ipv 265) haal ik 8746 3dmarks.. Flink meer dus met mindere settings. Ik ben alleen niet 100% zeker ervan dat het de plank is.. Moet ik even de framerates bekijken nog..
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 21:45 ]
Als ik met een dfi op 240 kan 3dmarken denk ik dat ik echt wel sneller ben dan met me abitje nu op 222. En ach 3D preformance is nu mischien even leuk omdat er nu een 3Dmark contest loopt maar als dat er neit zou zijn zou het me niet zoveel kunnen schelen.
Verwijderd
dan moet je gaan vergelijken max van dfi tegen max van de abit de abit haalt meer op een lagere score maar de vraag is dan haalt hij ook meer als dat de dfi op zijn max doet.Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 21:41:
[...]
Daar gaat het helemaal niet om.. Het gaat erom dat de plank traag is in 3d. Ik draaide ook 10 x 230 met dezelfde VGA kaart op 300/244 en kwam flink hoger uit als hem.
We draaien allebei 10 x 230 omdat het een wedstrijd is wie een Xabre 200 het verst kan klokken. En 2300Mhz is de max voor de AMD klasse. Vandaar dus..
Edit:
Randi is MrIcee btw.. Geloof me dat die kerel VEEL hoger dan 10 x 230 kan
Edit:
Op dezelfde settings maar met minder vgamem Mhz (244 ipv 265) haal ik 8746 3dmarks.. Flink meer dus met mindere settings. Ik ben alleen niet 100% zeker ervan dat het de plank is.. Moet ik even de framerates bekijken nog..
Met stom ^^^The Doctor schreef op 04 januari 2004 @ 21:46:
[...]
Als ik met een dfi op 240 kan 3dmarken denk ik dat ik echt wel sneller ben dan met me abitje nu op 222. En ach 3D preformance is nu mischien even leuk omdat er nu een 3Dmark contest loopt maar als dat er neit zou zijn zou het me niet zoveel kunnen schelen.
Ik denk dat toch de meeste DOC'ers meer moeite steken in PiFast en dergelijke dan in 3D
Verwijderd
Laten we even afwachten nog.. Want ik heb een vaag vermoeden dat Icee zn vga kaartje teveel pusht..
Ik heb de lanparty rev. b besteld bij tweakstore en hij verwacht um deze week nog binnen te krijgen. Er was alleen nog een rev. a op voorraad, maar die verwachtte hij niet meer zo snel te verkopen. (gek he?)
Dus zodra ik um binnen heb en ingebouwd, dan meld ik me weer met wat resultaten.
Edit:
Ik werd zojuist gebeld door tweakstore, en ze hebben ze binnen, dus als het een beetje mee zit komt ie um morgen brengen!!!
* _Droopy ziet z'n huiswerkplanning voor morgen staan en zucht eens
"Dat wordt nacht werk"
Dus zodra ik um binnen heb en ingebouwd, dan meld ik me weer met wat resultaten.
Edit:
Ik werd zojuist gebeld door tweakstore, en ze hebben ze binnen, dus als het een beetje mee zit komt ie um morgen brengen!!!
* _Droopy ziet z'n huiswerkplanning voor morgen staan en zucht eens

"Dat wordt nacht werk"
[ Voor 30% gewijzigd door _Droopy op 05-01-2004 20:06 ]
Ik heb vandaag bericht gehad van Tweakstore dat ie hem verstuurd heeft(rev B.)
Hopelijk stuurt ie niet de
A
Mocht ie wel de goeie sturen
dan ga ik weer lekker 
edit:lees net dat ze Droopy de B hebben gestuurd dus die zal ik dan ook wel krijgen
Hopelijk stuurt ie niet de

Mocht ie wel de goeie sturen

edit:lees net dat ze Droopy de B hebben gestuurd dus die zal ik dan ook wel krijgen
[ Voor 23% gewijzigd door Fern op 05-01-2004 20:12 ]
Gelijk heb je_ferry_ schreef op 04 januari 2004 @ 10:25:
Omdat ik me geld wel meteen goed wil besteden, maar nu een 64bit+mobo kopen durf ik niet aan.
VerdorieVerwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 21:22:
van xtreme:
Welp, looks like I'll be looking for another MB to bench in the AMD 2300 Mhz and under class. Been running the excellent DFI Infinity Ultra and I knew there had to be a shortcoming to the board: it doesn't bench 3D worth a damn. It's great for the avearage Joe that wants to run 250/260Mhz FSB out of the box, but I think they softened alot of parameters to do so.
It makes lots of Sandra bandwidth but it doesn't translate into high FPS in Car and Lobby, similar to the Epox 8RDA+. I'm being smoked by you guys running Abit and Asus boards...and I ran 300/265, 10x230Mhz. My best was just over 7800 points. Most of you with the same combo are well over 8000.
Did a clean install of WinXP last night and lost my azz in score, lost 400-500 points, this running the volt modded gpu at 330Mhz. I'll be going back to a Win2000 later today and start looking around for another board.
Randi
Eerlijk gezegd vroeg ik me al af hoe ze aan zo'n hoge FSB konden geraken. Ik wou het deze avond bestellen maar nu ga ik toch nog even de kat uit de boom kijken hoor.
Maar het kan even goed zijn dat je met die DFI@240 maar iets sneller zal zijn dan met jouw ABIT@222. Als je een hoge fsb hebt, verwacht je toch dat je veel betere 3D prestaties neerzet? Het gaat om dezelfde chipset als een NF7!!The Doctor schreef op 04 januari 2004 @ 21:46:
[...]
Maar het is inderdaad raar dat Sandra zo'n hoge bandbreedte noteert en de 3D prestaties dan tegen vallen. Dus ga ik nog steeds wat de kat uit de boom kijken
Maar aan de andere kant, ik kan ook gewoon bestellen en valt het mij tegen, dan verkoop ik hem weer
edit:
Maar wat ik wel nog bij dit bordje zou willen is een unlockte Barton. Een gelockte zal een fsb van 250 of meer niet zo leuk vinden zeker?
edit2:
Astennu, ik had graag nog even geweten wat precies het probleem was met dat Mushkin-geheugen. Was dat ook PC3500 level 2? Want daar zitten normaal ook BH5-chippies op.Astennu schreef op 04 januari 2004 @ 21:06:
Jah ik heb nog iemand gezien die hier resulds met dit mobo heeft gehaald of jah geen echte DOC scores
[ Voor 14% gewijzigd door D-Three op 05-01-2004 20:52 ]
Verwijderd
Ga maar lekkerFern schreef op 05 januari 2004 @ 20:10:
Ik heb vandaag bericht gehad van Tweakstore dat ie hem verstuurd heeft(rev B.)
Hopelijk stuurt ie niet deA
Mocht ie wel de goeie sturendan ga ik weer lekker

zit zelf ook nog heel erg te twijfel. ik heb nu een kt3ultra en een xp2200.
en wil die gaan vervangen maar weet nog niet of het een DFI Infinity NFII Ultra motherboard Rev B wordt of een ABit. icm een xp2500. hoe zijn jullie ervaringen met een xp2500 op dit board ?
en wil die gaan vervangen maar weet nog niet of het een DFI Infinity NFII Ultra motherboard Rev B wordt of een ABit. icm een xp2500. hoe zijn jullie ervaringen met een xp2500 op dit board ?
Staat in de openingspost.hoe zijn jullie ervaringen met een xp2500 op dit board ?
Nieuwe review: http://www.legionhardware.com/html/doc.php?id=276
After being left so impressed by the Abit AN7 I hardly expected to find a solution that would rival it so quickly. DFI have been aggressively attacking the enthusiast market recently and they have been doing it right with the LanParty series. Overclocking seems to be a huge focus point, and none do it better than DFI with the LanParty NFII Ultra B, as it seemed to hit high FSB frequencies effortlessly. The added ability to save BIOS configurations, and load them with ease, is also another plus for overclockers.
Performance wise the board is also at the top of its game, leaving the Abit AN7 for dead in quite a few tests. Stability was a concern of mine initially, however after testing for a solid week now, I have found little reason to doubt the board. There was no chance of a system crash when running the standard 166MHz FSB and the same could really be said about the 200MHz FSB overclocked testing configuration. Even when running the memory and processor on a 240MHz FSB, the system remained stable at all times and for days I ran the motherboard with these settings. There is one thing DFI could do now to increase the stability of this motherboard and that is to add some kind of active cooling of the North & Southbridge chips.
Maar door die post van Laagvliegerke werd ik toch wel weer ff wakker geschut, heeft hier echt nog niemand wat van gemerkt???
Ik bedoel maar als je met een abit een fsb haalt van 222 en met de dfi 232 maar de 3d prestaties van die abit zijn nog steeds beter dan is het opzich nog steeds een makkelijke keuze (abit dus)
Ik bedoel maar als je met een abit een fsb haalt van 222 en met de dfi 232 maar de 3d prestaties van die abit zijn nog steeds beter dan is het opzich nog steeds een makkelijke keuze (abit dus)
Maar wat dan als je met die DFI 272 FSB kan halen
ik heb net deze besteld DFI Infinity NFII Ultra motherboard Rev B (socket A) en een xp2500. een stuk sneller dan me huidige systeem dus
Verwijderd
Ik denk dat het allemaal wel meevalt.. Kijk, MrIcee is niet de minste..dus als hij wat zegt dan moet je er iig over nadenken. Maar in dit geval denk ik toch dat hij het verkeerd heeft. Als je namelijk in de ORB kijkt dan zie je DFI's die gewoon keihard gaan..
Wat bij Icee het gebeurd is dat zn VGA kaartje te hard gaat. NoStra en ik hebben psies hetzelfde gehad. Dit hebben we hem verteld, maar hij doet er verder weinig mee. Mja..zijn probleem dan. Hij zegt dat het die DFI is terwijl ik zijn probleem zo kan reproduceren
Wat bij Icee het gebeurd is dat zn VGA kaartje te hard gaat. NoStra en ik hebben psies hetzelfde gehad. Dit hebben we hem verteld, maar hij doet er verder weinig mee. Mja..zijn probleem dan. Hij zegt dat het die DFI is terwijl ik zijn probleem zo kan reproduceren
Verwijderd
Als ik nou weer eens tijd heb dan ga ik ook eens ff klooien met dit bord.
ff peter bellen.... maken we er een kleine ufo van
ff peter bellen.... maken we er een kleine ufo van
ff een reepje Bh-5 van mede Tweaker BvK geleend, zie hier het resultaat
en volgens my ken het nog harder, heerlijk stabiel.

en volgens my ken het nog harder, heerlijk stabiel.

[ Voor 23% gewijzigd door Buzz_NL op 06-01-2004 20:13 ]
Achja, morgen dan maar es ff kijken of ie wil vliegen.
Geen speciale koeling gebruikt? Kan je ff wat benchmarks draaien? Het is een ervaringen-draadje voor iets héBuzz_NL schreef op 06 januari 2004 @ 19:53:
ff een reepje Bh-5 van mede Tweaker BvK geleend, zie hier het resultaat![]()
en volgens my ken het nog harder, heerlijk stabiel.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja mooi!maar met wat voor een mobo heb je dit bereikt,en welk merk geheugen?Buzz_NL schreef op 06 januari 2004 @ 19:53:
ff een reepje Bh-5 van mede Tweaker BvK geleend, zie hier het resultaat![]()
en volgens my ken het nog harder, heerlijk stabiel.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Wel een hele mooie FSB
btw m'n DFI revB ligt op het postkantoor,ga hem morgen inbouwen als het meezit
[ Voor 6% gewijzigd door Fern op 06-01-2004 20:05 ]
Mijn vingers tintelen staeeds meer om ook een LanParty te gaan halen. Eigenlijk heb ik al die extra meuk niet nodg, maar die kleurtjes zijn zo enorm geil en ik wil niet het risico nemen voor een minder klokkend bord
.
*Pittige WC
*DFI Lanparty RevB
*XP2400+
*Twinsmos 256 PC3200 Bh-5
Ben nu nog stabiliteit aan het testen zodra ik daar te vreden mee ben en ik mijn Corsair TWINX 1024-3200LLPT binnen heb ga ik stevig benchen.
*DFI Lanparty RevB
*XP2400+
Ben nu nog stabiliteit aan het testen zodra ik daar te vreden mee ben en ik mijn Corsair TWINX 1024-3200LLPT binnen heb ga ik stevig benchen.
[ Voor 47% gewijzigd door Buzz_NL op 06-01-2004 21:16 ]
Verwijderd
is deze pic @ 260fsb @ 2-2-2-11? en waar draaid je cpu op dit scheeld namelijk ook een hoop @ memtests.Buzz_NL schreef op 06 januari 2004 @ 20:29:
*Pittige WC
*DFI Lanparty RevB
*XP2400+
[afbeelding]
Verwijderd
Damn..Buzz_NL schreef op 06 januari 2004 @ 20:29:
*Pittige WC
*DFI Lanparty RevB
*XP2400+
Die Twinx zal niet echt harder gaan denk ik.. Als dat 260 is..not good..
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 21:44 ]
Dat denk ik niet, dan zou hij een efficiency van 90% hebben. Lijkt me erg bagger voor 11-2-2-2 @ 260 MHz .Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 21:42:
[...]
is deze pic @ 260fsb @ 2-2-2-11? en waar draaid je cpu op dit scheeld namelijk ook een hoop @ memtests.
Edit:
ohw, wacht, hij draait SC. Dan kan het mss wel.
[ Voor 10% gewijzigd door Syzzer op 06-01-2004 21:50 ]
Verwijderd
Vandaar dat ik het me afvroeg. Want waarom een screenshot van een lagere waarde als je die van een hogere kan makenSyzzer schreef op 06 januari 2004 @ 21:49:
[...]
Dat denk ik niet, dan zou hij een efficiency van 90% hebben. Lijkt me erg bagger voor 11-2-2-2 @ 260 MHz .
Edit:
ohw, wacht, hij draait SC. Dan kan het mss wel.
Heb op het ogenblik een goedkoop reserve bordje gehaald nadat men NF7-s weer kapot is gegaan om de tijd te overbruggen om te beslissen wat mijn volgende bordje word.
Zie nu weer wat resultaten van Buzz ,alle benches die ik al zag bewijzen enkel dat het loei hoge fsb kan draaien , maar toch ben ik hierdoor nog niet voledig overtuigt.
Heb nog niet echt gezien dat het bordje ook een processor op zeer hoge snelheid kan draaien bij die fsb .
Ik vraag me af bvb of hij ook met multiplier 10 of 10.5 die 260 mhz fsb kan waarmaken en dat hij dat dan ook vertaald in pifast bvb .
Pifast blijkt een zeer veeleisende bensch te zijn ,als hij dat doorkomt kan je pas spreken dat het echt werkt ,maar als blijkt dat je om pifast door te komen stevig moet zakken vrees ik dat hij niet veel beter is dan de NF7-S .
Sisoft is nogal een veel verdragende bench en zegt bijgevolg ook niet veel over de stabieliteit bij die fsb .
Pas als die bordjes op de eerste pagina van de pifast score's beginnen te verschijnen ben ik maar overtuigt dat ze die fsb ook daadwerkelijk omzetten in echte snelheid
Zodus ,pifasten Buzz ,gewoon eens om te kijken wat dat bordje waard is
resultaat hier effe zetten zou ik vragen ,dan weten we pas waaraan en waaraf
Zie nu weer wat resultaten van Buzz ,alle benches die ik al zag bewijzen enkel dat het loei hoge fsb kan draaien , maar toch ben ik hierdoor nog niet voledig overtuigt.
Heb nog niet echt gezien dat het bordje ook een processor op zeer hoge snelheid kan draaien bij die fsb .
Ik vraag me af bvb of hij ook met multiplier 10 of 10.5 die 260 mhz fsb kan waarmaken en dat hij dat dan ook vertaald in pifast bvb .
Pifast blijkt een zeer veeleisende bensch te zijn ,als hij dat doorkomt kan je pas spreken dat het echt werkt ,maar als blijkt dat je om pifast door te komen stevig moet zakken vrees ik dat hij niet veel beter is dan de NF7-S .
Sisoft is nogal een veel verdragende bench en zegt bijgevolg ook niet veel over de stabieliteit bij die fsb .
Pas als die bordjes op de eerste pagina van de pifast score's beginnen te verschijnen ben ik maar overtuigt dat ze die fsb ook daadwerkelijk omzetten in echte snelheid
Yup de memtest is gedaan met op 260@2-2-2-11 maar aangezien ik maar 1 reepje kon lenen ken ik nog niet benchen op DC, vandaar de lagere scores, ik verlies ook wat terrein vanwege minder cache op de thoroughbred.(ken misschien van BvK nog een unlocked 2500 overnemen
)
ff wachten tot die 2 repen corsair binnen zijn dan DC benchen
Kun je op die snelheid ook PiFasten? Zo ja, wat voor tijd haal je daar? Je proc haalt het zeker niet om een MP omhoog te gaan?Buzz_NL schreef op 06 januari 2004 @ 22:04:
Yup de memtest is gedaan met op 260@2-2-2-11 maar aangezien ik maar 1 reepje kon lenen ken ik nog niet benchen op DC, vandaar de lagere scores, ik verlies ook wat terrein vanwege minder cache op de thoroughbred.(ken misschien van BvK nog een unlocked 2500 overnemen)
Zo, dat waren mijn vragen weer
[ Voor 1% gewijzigd door Syzzer op 06-01-2004 22:18 . Reden: t was geen barton ;) ]
Verwijderd
en we weten nog niet waar zijn 2400+ op draaid neem aan dat het niet standaard speeds zijn. owja single channel dus meschien haal je 260 niet zodra je dual-channel wil draaien. Maar niets is uitgesloten natuurlijkVerwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 22:04:
Single scheelt wel wat, maar niet zoveel denk ik..
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 22:09 ]
Heb in Single channel ,met een NF7-s en twinmoss /twinmoss pc 3200 op 245 mhz fsb met timings 11 - 3 - 2 - cas 2 ook die 3770 gehaald dus voor 257 mhz fsb en 11-2-2-2 is dat zeker niet om naar huis te schrijven , maar soit , ben zoals gezegt echt benieuwd wat pifast doet met die setings dat je nu draait .
PS: welke multiplier draai je met die 260 mhz Buzz ?
PS: welke multiplier draai je met die 260 mhz Buzz ?
[ Voor 10% gewijzigd door Smollys op 06-01-2004 22:17 ]
Wees maar niet banSmollys schreef op 06 januari 2004 @ 22:00:
Heb op het ogenblik een goedkoop reserve bordje gehaald nadat men NF7-s weer kapot is gegaan om de tijd te overbruggen om te beslissen wat mijn volgende bordje word.
Ik haal binnenkort een Infinity en dan zal ik eens kijken wat hij doet @ 260-270 * 10
Mijn 1800+ heeft namelijk al eens PiFast gedraaid op 2700 MHz (225*12), dus ik hoop dat deze hogere fsb zich vertaalt in een hogere pifast
Edit:
Er was geloof ik al een Vcore mod, of niet? Waar kan ik die vinden
[ Voor 3% gewijzigd door Exigence op 06-01-2004 22:25 ]
Verwijderd
ik heb hem ergens gezien met suc6 uitgevoerd volgens mij ergens in xtreme ja en dan onder amd. (niet onder xteme motherboards mods die in Vmods staat)erik9287nl schreef op 06 januari 2004 @ 22:24:
[...]
Wees maar niet ban
Ik haal binnenkort een Infinity en dan zal ik eens kijken wat hij doet @ 260-270 * 10
Mijn 1800+ heeft namelijk al eens PiFast gedraaid op 2700 MHz (225*12), dus ik hoop dat deze hogere fsb zich vertaalt in een hogere pifast
Edit:
Er was geloof ik al een Vcore mod, of niet? Waar kan ik die vindenXtreme?
Als je m nog niet had gevonden:erik9287nl schreef op 06 januari 2004 @ 22:24:
[...]
Wees maar niet ban
Edit:
Er was geloof ik al een Vcore mod, of niet? Waar kan ik die vindenXtreme?
http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=23709
Ik ga hem proberen als ik mijn bordje heb.
Verwijderd
er staat nergens hoe je hem moet doen hoor maar ik denk dat google wel wat vindThe Doctor schreef op 06 januari 2004 @ 22:49:
[...]
Als je m nog niet had gevonden:
http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=23709
Ik ga hem proberen als ik mijn bordje heb.
want ik heb hem 100% zeker ergens gezien.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 07:22 ]
K heb 3200 lv 2 en 3500 lv 2 getest op mijn abit de 3200 deed @ 3 v net 205 op 11-2-2-2 en de 3500 @ 2.8 215 11-2-2-2. Beetje teleurstellend tegenover mijn corsair dat met gemak 233 @ 11-2-2-2 doet @ 3.1 v.Laagvliegerke schreef op 05 januari 2004 @ 20:43:
[...]
Gelijk heb je
[...]
VerdorieDaar vreesde ik eerlijk gezegd voor...
Eerlijk gezegd vroeg ik me al af hoe ze aan zo'n hoge FSB konden geraken. Ik wou het deze avond bestellen maar nu ga ik toch nog even de kat uit de boom kijken hoor.
[...]
Maar het kan even goed zijn dat je met die DFI@240 maar iets sneller zal zijn dan met jouw ABIT@222. Als je een hoge fsb hebt, verwacht je toch dat je veel betere 3D prestaties neerzet? Het gaat om dezelfde chipset als een NF7!!
Maar het is inderdaad raar dat Sandra zo'n hoge bandbreedte noteert en de 3D prestaties dan tegen vallen. Dus ga ik nog steeds wat de kat uit de boom kijken
Maar aan de andere kant, ik kan ook gewoon bestellen en valt het mij tegen, dan verkoop ik hem weer
edit:
Maar wat ik wel nog bij dit bordje zou willen is een unlockte Barton. Een gelockte zal een fsb van 250 of meer niet zo leuk vinden zeker?
edit2:
[...]
Astennu, ik had graag nog even geweten wat precies het probleem was met dat Mushkin-geheugen. Was dat ook PC3500 level 2? Want daar zitten normaal ook BH5-chippies op.
K heb echt revieuws gezien waar de dfi plank @ standaart 200 fsb alle andere nf2 planken er zo uit draaide ik zal die wel ff opzoekken was ook in games !!! sneller.Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 16:10:
Ik denk dat het allemaal wel meevalt.. Kijk, MrIcee is niet de minste..dus als hij wat zegt dan moet je er iig over nadenken. Maar in dit geval denk ik toch dat hij het verkeerd heeft. Als je namelijk in de ORB kijkt dan zie je DFI's die gewoon keihard gaan..
ff voor de duidelijkheid ik ben totaal geen OCer
Mijn XP2400+ draait max 2500mhz, 2580 gehaalt maar zodra FSB hoger werd niet meer stabiel op die mhz.
Ik ben ook niet echt zachtzinnig te werk gegaan, heb het bord in 1 keer op 200 FSB gezet, daarna stap van 20, daarna stappen van 10.
Huidge mulitplier is 9(*260) 2340 mhz. op dit moment draait het geheugen op 3v aangezien het geleend ga ik er niet de volle 3.3v door heen jagen, dit allemaal in een 2 a 3 uurtjes.
Een volt mod lijkt mij overkill, die 2vcore is zat, naar mijn gevoel als je de volle 3.3vdimm er op gooit dat ik dan de max mhz kan halen. dus kan de multi nog wat omhoog, vermoed dat met het geheugen max 270 gehaald kan worden.
Maar ga nu eerst het systeem helemaal stabiel krijgen met de huidige instellingen.
NB&SB waterblockjes kaufen, Twinx er in, mabey unlocked 2500, kijken hoe dat loopt, stress testen, dan nog eens wat benches draaien.
IHMO een echte Tweakerd kan veel meer uit dit bord halen dan dat ik heb gedaan.

Mijn XP2400+ draait max 2500mhz, 2580 gehaalt maar zodra FSB hoger werd niet meer stabiel op die mhz.
Ik ben ook niet echt zachtzinnig te werk gegaan, heb het bord in 1 keer op 200 FSB gezet, daarna stap van 20, daarna stappen van 10.
Huidge mulitplier is 9(*260) 2340 mhz. op dit moment draait het geheugen op 3v aangezien het geleend ga ik er niet de volle 3.3v door heen jagen, dit allemaal in een 2 a 3 uurtjes.
Een volt mod lijkt mij overkill, die 2vcore is zat, naar mijn gevoel als je de volle 3.3vdimm er op gooit dat ik dan de max mhz kan halen. dus kan de multi nog wat omhoog, vermoed dat met het geheugen max 270 gehaald kan worden.
Maar ga nu eerst het systeem helemaal stabiel krijgen met de huidige instellingen.
NB&SB waterblockjes kaufen, Twinx er in, mabey unlocked 2500, kijken hoe dat loopt, stress testen, dan nog eens wat benches draaien.
IHMO een echte Tweakerd kan veel meer uit dit bord halen dan dat ik heb gedaan.
Dit topic is gesloten.