owja sorryOjjorz schreef op 24 maart 2004 @ 23:08:Als jij het over hogere bitrates hebt met: bij mij laat die dat wel zienDan denk ik dat GotaProblem het over de line-in bitrates heeft.

owja sorryOjjorz schreef op 24 maart 2004 @ 23:08:Als jij het over hogere bitrates hebt met: bij mij laat die dat wel zienDan denk ik dat GotaProblem het over de line-in bitrates heeft.
Nogal oppervlakkig, net alsof de bass er niet toe doet bij muziek...Jarno schreef op 25 maart 2004 @ 07:59:
Is die bas nou ECHT zo belangrijk? Djiezus zeg, muziek bestaat uit meer dan lage tonen alleen hoor.
Maar goed, vandaag krijg ik 'm, gisteren was m'n vriendin net ff niet thuis toen ze kwamen, maar vandaag wordt -ie gehaald dus.
[ Voor 18% gewijzigd door DeBob op 25-03-2004 09:51 ]
Verwijderd
ik vind hem lolGoTAProblem schreef op 24 maart 2004 @ 23:12:
ik bedoelde bij het opnemen
offtopic:
heb je geen webruimte van je provider gekregen dan? daar kan je toch gewoon je spul naar uploaden lijkt mij? dan gewoon ftp'en
hmm te laat met posten naja hehe![]()
ik heb een logo'tje gemaakt.. vind hem wel lollig maar het is niet echt een kunstwerkje ofzo
[afbeelding]
dat is em.. maar dan in zwart wit natuurlijken in het echt beweegt die niet zo hyper..
![]()
hier te downloaden: http://members.lycos.nl/robkh/iaudio%204%20logo.zip
Hiervoor kun je het programma Jetlogo downloaden, te vinden op de iAudio website, daar staan ook de maten voor de logos inJarno schreef op 25 maart 2004 @ 10:15:
Welke afmetingen mag zo'n gif hebben eigenlijk?
Verwijderd
Nee, maar als ik dit topic door lees, dan komt het beeld naar voren dat juist de bas een beetje tegenvalt.Jarno schreef op 25 maart 2004 @ 07:59:
Is die bas nou ECHT zo belangrijk? Djiezus zeg, muziek bestaat uit meer dan lage tonen alleen hoor.
I don't know, rocket fire at long range - somehow it lacks that personal touch.
hmm naja.. je kan wel elk gifje gebruiken het wordt altijd zwart wit gemaakt maar waar je rekening mee moet houden zijn de groottes van het gifje... die kan je in het programma van iAudio namelijk niet aanpassen... je moet gewoon aangeven hoe je het gifje goed in het vakje vind zitten zeg maarVerwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 10:13:
[...]
ik vind hem lol
Je kunt dus in principe elk gifje gebruiken als logo? Het progje convert hem automatisch naar de goede kleurindeling etc.?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
En gelijk jij hebt!Verwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 15:44:
JAAAAAA ook ik heb hem, dan heb je hem vast ook sindapaus![]()
Ziet er zeeeer mooi uit, vind de zilveren echt niet verkeerd :D!!
Mijn bevindingen post ik strakseerst ff alles testen
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 17:06 ]
Verwijderd
bij de handleiding van GP stond dat je minstens 3x moest op / ont laden om volledige capaciteit te kunnen benuttenDeBob schreef op 25 maart 2004 @ 17:16:
Klopt t dat als je oplaadbare batterijen voor het eerst gebruikt ze niet helemaal vol zijn? Want ik heb nu een oplaadbare duracell batterij erin gedaan, sinds de batterij die erbij zat op is, maar hij geeft maar 1 batterijstreepje.
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door DeBob op 25-03-2004 18:17 ]
ja kanVerwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 17:44:
Een vraagje:
Kon je nou ook van de speler zelf bestanden verwijderen? Kan zo snel niks vinden waarmee ik bestanden eraf kan gooien..
Verwijderd
kijk, dat is handigGoTAProblem schreef op 25 maart 2004 @ 18:41:
[...]
ja kanff menu ingedrukt houden en je ziet je muziek... scroll naar het goede nummer en druk weer op menu.. je krijgt dan een soort uitklap menu'tje hierin kan je op delete en dan yes drukken
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 19:13 ]
dat staat geloof ik het boekje uitgelegd, heeft te maken met de idtag geloof ik...excuse me if i'm wrong...GoTAProblem schreef op 25 maart 2004 @ 19:26:
wat ik wel een beetje raar is dat bij sommige nummers krijg ik andere icoontjes linksbovenin.. het nut daarvan snap ik nog niet helemaal.. zoek het wel ff open de alfabetische volgorde klopt niet... niet helemaal tenminste.. sommige nummers staan fout... ff kijken hoe dat komt
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Servor op 25-03-2004 20:16 ]
Verwijderd
Verwijderd
dat heeft natuurlijk met inteliggentie te maken, met 3 kwartier ga ik uit van een gemiddeld IQGoTAProblem schreef op 25 maart 2004 @ 20:36:
hmm ik ben het voor het grootste gedeelte helemaal met je review eens behalve dan met het knoppensysteem.. die had ik gewoon na een half uurtje compleet onder de knie...
In de handleiding staat bij ALL dat ook recorded files worden overgeslagen.SurfHenk schreef op 25 maart 2004 @ 20:34:
Heb net een voice-memo opgenomen met het apparaatje..
geluidskwaliteit is inderdaad super.
Veel en veel beter dan ik had verwacht.
Alleen... blijkt deze opname gewoon te worden afgespeeld tijdens het doorluisteren van alle songs die er tot nu toe opstaan ?!
En dit terwijl de speler wel degelijk in Play Mode -> Boundary -> All staat, waarbij hij volgens de manual geen enkel bestand uit de RECORDS folder zou mogen afspelen.
Heeft er hier iemand al iets ontdekt dat ik dus nog niet gevonden heb? Zie ik iets over het hoofd? Of krijgt iedereen z'n opnames te horen wanneer hij de speler alles laat afspelen wat er op staat?
Alvast bedankt voor de hulp.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 20:45 ]
heheheheheVerwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 20:44:
dat heeft natuurlijk met inteliggentie te maken, met 3 kwartier ga ik uit van een gemiddeld IQ
leuke nummers om op koptelefoon te beluisteren ja ... zo te lezen ben je audiofielVerwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 20:22:
iBead 100. Ik besloot om er nummer op te zetten die ik wel mooi vond oftewel:
- dire straits
- mark knopfler
- sting
- tiësto
- debussy
- gil evans
- phil collins
- coldplay
- metallica: nothing else matters (dat is het enige nummer dat ik mooi vind van metallica)
dit was een mix van 128 mp3, 128 wma en vbr wma (<--zwaar relaxed)
Dit vind ik lichtelijk overdreven. Natuurlijk geeft een semi-profi koptelefoon een beter geluid dan dopjes. Dit is een lelijke eend met een dodge viper vergelijken natuurlijk. Maar ik ben blij dat je tevreden bent. Dan zeur je niet meer zo over de basik pak mijn Philips SBC HP200 koptelefoon: WOW![]()
. WOW! wat een geluid
. Wat een bas! Je oren knallen er bijna uit
en ook erg helder en vol, maar niet 'wollig' of schel, maar warm. Oftewel: in de prullebak met die standaard creysn dopjes! Ze verpesten deze geweldige speler! De BBE functie voegt hier dan nog dat (kleine!) beetje extra aan toe wat deze speler iig de iBead en ik denk ook wel de iRiver 3XX serie [ver] achter zich laat (dat zijn de andere spelers die ik beluisterd heb).
Dat zeg ik! Voor 90% zijn die dopjes voldoende gok ik (gisteren besteld en betaald, hopelijk morgen binnen)Wel moet vermeld worden dat mijn philips koptelefoon uitzonderlijk goed isen dat met oordopjes nooit dezelfde kwaliteit zal worden behaald.
Coooooooool! Giel Beelen rules128 kbps 3FM
http://home.hetnet.nl/~gblokhuis/F004.mp3
hoe is de bas?Als er nog vragen/opmerkingen zijn, stel ze gerust.
Dank voor uw reviewdank voor uw aandacht,
_dude_
And Bob's your uncle ...
Verwijderd
Ik heb ook eens m'n Philips Sbc Hp250 erop aangesloten en ik moet toch zeggen dat het verschil wel heel groot is. De bass klinkt echt magisch. Ik ben het er zeker mee eens dat een koptelefoon niet te vergelijken is met oordopjes, maar het verschil tussen dopjes en koptelefoon vind ik in deze toch vrij groot.Scharnout schreef op 25 maart 2004 @ 20:57:
Dit vind ik lichtelijk overdreven. Natuurlijk geeft een semi-profi koptelefoon een beter geluid dan dopjes. Dit is een lelijke eend met een dodge viper vergelijken natuurlijk. Maar ik ben blij dat je tevreden bent. Dan zeur je niet meer zo over de bas
Verwijderd
Ik bedoelde ook niet zozeer dat die philips koptelefoon zó geweldig is, maar ik wilde toch even vermelden welke koptelefoon ik heb gebruikt en ik wilde benadrukken dat het verschil erg groot is...hij is idd semi-profesioneelScharnout schreef op 25 maart 2004 @ 20:57:
[...]
Dit vind ik lichtelijk overdreven. Natuurlijk geeft een semi-profi koptelefoon een beter geluid dan dopjes. Dit is een lelijke eend met een dodge viper vergelijken natuurlijk. Maar ik ben blij dat je tevreden bent. Dan zeur je niet meer zo over de bas
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 21:59 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2004 22:27 ]
dat vind ik dus ook, cresyn kan het geluid niet echt aan, mijn sennheiser pmx60 al wat beter maar wat een geluid krijg je met mijn sennheiser HD600, echt ongelofelijkVerwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 20:22:
Opnieuw geluisterd met de creysn doppies, en toch was ik niet tevreden, welke equalizer ik ook gebruikte. Laatste hoop van mij was: het ligt aan de dopjes. Dus ik pak mijn Philips SBC HP200 koptelefoon: WOW![]()
. WOW! wat een geluid
. Wat een bas! Je oren knallen er bijna uit
en ook erg helder en vol, maar niet 'wollig' of schel, maar warm
Verwijderd
uiteraard! Het is wel zo dat koptelefoons altijd een goed geluid geven en een goede bas, maar bij de iAudio was het duidelijk beter dan de ibead. De iBead kon die koptelefoon ook niet echt aan met 5 mW outputVerwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 22:21:
Ach ik zal de mijne morgen onderwerpen aan een verhoor met de standaard dopjes, MX300 (de iRiver versie daarvan), EX-71 en Sennheiser HD 560 Ov. Ik ben benieuwd of hij de Sennheiser trekt, maar ik heb er opzich wel vertrouwen in, want mijn md-speler doet het er ook nog redelijk mee.
Oh en dude: heb je je iBead ook weleens met diezelfde koptelefoon beluisterd?Is een nogal belangrijk detail lijkt me.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 08:59 ]
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 10:22 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben aan het werk aan een review met foto's van de zwarte 512MB versie, die hopelijk zondag of maandag af is en online staat.DeBob schreef op 26 maart 2004 @ 11:15:
Is er iemand die fotos kan posten van de speler in het zwart? Ben wel benieuwd naar hoe deze er in 'real life' uitziet.
En kan iemand nou s vertellen hoe die sony ex oordopjes zitten??? Ze zeggen altijd 3 x is scheepsrecht, dus ik hoop dat dit nu ook het geval is
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 15:14 ]
Verwijderd
Verwijderd
nee, pruts and pray onder win xp en nt /2000Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 16:46:
Kan je de muziek bestanden in één keer naar het apparaat slepen/kopieren (winXP)?
of heb je daar de bijgeleverde software voor nodig...?
Verwijderd
waarom zie ik dit logootje maar zo kort als ik hem opstart? (1 seconde ofzow)GoTAProblem schreef op 24 maart 2004 @ 23:12:
ik bedoelde bij het opnemen
offtopic:
heb je geen webruimte van je provider gekregen dan? daar kan je toch gewoon je spul naar uploaden lijkt mij? dan gewoon ftp'en
hmm te laat met posten naja hehe![]()
ik heb een logo'tje gemaakt.. vind hem wel lollig maar het is niet echt een kunstwerkje ofzo
[afbeelding]
dat is em.. maar dan in zwart wit natuurlijken in het echt beweegt die niet zo hyper..
![]()
hier te downloaden: http://members.lycos.nl/robkh/iaudio%204%20logo.zip
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2004 17:39 ]
hmm dat komt omdat het gifje maar heel kort duurt.. ik had het eigenlijk langer moeten laten duren...Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 17:27:
waarom zie ik dit logootje maar zo kort als ik hem opstart? (1 seconde ofzow)
Verwijderd
thanx, maareh je had ook gewoon kunnen zeggen dat het in de handleiding stond ipv het alemaal over te typenSurfHenk schreef op 26 maart 2004 @ 18:54:
_dude_
Rechtstreeks uit de GP Powerbank handleiding:
"De groene LED's lichten op ter controle dat de batterijen juist zijn ingelegd en het laadproces is gestart. Als de lader uit het stopcontact wordt gehaald of als de batterijen uit de lader worden genomen dan pas gaan de LED's uit."
Capaciteit 1800mAh 1600mAh 1300mAh 800mAh 700mAh 600mAh
Formaat........AA.........AA.........AA.......AAA........AAA......AAA
Tijd in uren....25.........22..........16........25..........22........16
Met andere woorden de enige indicatie met deze lader dat je batterijen voldoende zijn opgeladen is de tijd. De LEDjes tonen enkel aan dat de batterijen contact maken.
Wel is het zo dacht ik dat deze lader vanzelf na 25 uur van laden op drupelladen overschakelt, waardoor je batterijen er te lang in laten geen kwaad kan en als voordeel heeft dat ze steeds volledig geladen zijn.
Maar deze lader is dus geen 'slimme' lader en zal dus ook halfvolle of zelfs volle batterijen 25 uur aan een stuk laden indien je ze erin stopt.
Hopelijk heb je hier wat aan...
Want zo'n tabelletje in dit forum tweaken is blijkbaar heel wat gepruts
1) Intelligentie (ja als je verbetert, doe het dan goed denk ik danVerwijderd schreef op 25 maart 2004 @ 20:44:
[...]
dat heeft natuurlijk met inteliggentie te maken, met 3 kwartier ga ik uit van een gemiddeld IQ![]()
EDIT:
inteliggentie => inteligentie
Verwijderd
ivm m'n ibead is het moeilijk ja!Verwijderd schreef op 26 maart 2004 @ 19:43:
[...]
1) Intelligentie (ja als je verbetert, doe het dan goed denk ik dan)
2) Als dat uitgaande van een gemiddeld IQ is, dan ben ik hoogbegaafd (na 3 minuten heb je het echt wel door zonder manual lijkt me, komop, het spreekt echt heel erg voor zich allemaal, in tegenstelling tot die latere iRiver firmwares waarop je alles met 3 knopjes moet doen ofzo)
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
gerepareerd dat de language setting wat...McBBvB schreef op 29 maart 2004 @ 14:41:
er is een nieuwe firmware op de iaudio site, alleen beetje onboeiende:
[Fixed Bug]
- Fixed that language setting.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 14:48 ]
Op 'play' drukken? Of bedoel je dat niet?Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 14:47:
[...]
gerepareerd dat de language setting wat...
hoe kan ik trouwens in één keer terug van een map in de navigator naar de play mode, of kan dat niet?
dat kan geloof ik niet, das idd wel jammer want je moet nu aardig wat knopjes indrukkenVerwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 14:47:
[...]
gerepareerd dat de language setting wat...
hoe kan ik trouwens in één keer terug van een map in de navigator naar de play mode, of kan dat niet?
qua geluid vind ik de iaudio beter, standaard maakt het niet zo super veel verschil uit maar ik vind BBE veel meer toevoegen dan SRS, geluid wordt voller en warmer...Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 17:15:
geluid natuurlijk... of is de iops niet veel slechter?
door op REC te drukkenVerwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 14:47:
Ik ken dit probleem niet, maar je zou de originele animatie weer kunnen downloaden vanaf iaudio.com en die via jetshell er weer op zetten...GoTAProblem schreef op 29 maart 2004 @ 20:30:
hehe nou heb ik weer een vraag.. ik ben mijn start logo kwijt..en ik heb hem naar mijn weten toch echt niet eraf gegooid.. wat ik nou zie is iAudio en dan allemaal kleurtjes en dan begint die... dus geen leuke animatie meer... weet iemand hoe ik die terug krijg?
Verwijderd
En...gaat 't nog maandag worden?Jarno schreef op 26 maart 2004 @ 11:25:
[...]
Ik ben aan het werk aan een review met foto's van de zwarte 512MB versie, die hopelijk zondag of maandag af is en online staat..
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 16:34 ]
Ik denk dat het meer het totaalpakket is. Waarbij geluidskwaliteit natuurlijk relatief belangrijk is. Stel dat de Iaudio inderdaad beter klinkt. Is het dan zoveel beter dat ie z'n meerprijs rechtvaardigd?McBBvB schreef op 29 maart 2004 @ 17:17:
sorry el cid maar ik ga me er toch mee bemoeienik ben geloof ik de enige die EN de iops EN de iaudio 4 heeft gehoord, waar hecht hij de meeste waarde aan, ik kan natuurlijk alle verschillen noemen maar als bijvoorbeeld de opneem functies belangrijk zijn kijk ik daar even naar enz...
Verwijderd
Ja, die instelling was ik vergeten en dat terwijl ik het wel gelezen had.Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 10:36:
Hmm, ik denk dat ze dan nog niet vol waren na 16 uur, want ontladen doen ze in ieder geval niet. In mijn Powerbank (volgens mij dezelfde) moeten de 700 mAh batterijen er minimaal 22 uur inzitten en dan zijn ze ook wel vol.
Heb je je batterijsetting wel op Rechargable staan en niet op Alkaline?
Nee, hoor je niets van. Alleen een orderbevestiging en als ze op voorraad zijn kun je er van uit gaan dat ie onderweg is.Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 13:34:
Krijg je bij mmport trouwens een bericht wanneer ze verstuurd zijn, heb ze besteld en geld is gisteren overgemaakt. Hoop toch wel dat ze er deze week nog zijn. Wie kan mij vertellen of ze een berichtje sturen als ze verstuurd zijn en hoe lang het ongeveer duurt nadat je betaald hebt voordat zij het versturen.
Verwijderd
niemand?hoe kun je die resetten naar de default waarde?.
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 21:36 ]
batterij duur is idd het enige minpuntje aan deze speler (en voor sommige ook nog geen support aan ogg) die is ongeveer 8 uur met mijn 600mah batterijen.El Cid schreef op 30 maart 2004 @ 12:05:
[...]
Ik denk dat het meer het totaalpakket is. Waarbij geluidskwaliteit natuurlijk relatief belangrijk is. Stel dat de Iaudio inderdaad beter klinkt. Is het dan zoveel beter dat ie z'n meerprijs rechtvaardigd?
Hoe lang doet de Iaudio trouwens met een batterij? Lijkt erop dat het een beetje tegenvalt. Of vergis ik me?
Verwijderd
Is dat joystickje niet wat breekbaar?McBBvB schreef op 30 maart 2004 @ 17:22:
maar van de iops heb ik dat nog niet gehoord, mss is alleen het gebruik van de knopjes bij de iops wat makkelijker door die joystick, maar ja je went er toch wel aan...
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 22:02 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq