Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-02-2020
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 21:42:
Is dat joystickje niet wat breekbaar?
nee voelt stevig aan, maar dit kan beter in het iops draadje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik wil eigenlijk de nieuwe Prince kopen via de NPG site, je krijgt dan het album als WMA met DRM.

Kan de iAudio hier mee overweg? Snapt -ie dat DRM gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Jarno schreef op 31 maart 2004 @ 12:29:
Kan de iAudio hier mee overweg? Snapt -ie dat DRM gebeuren?
Nee, en dat is nou precies waarom DRM zuigt.
Voor mij alleen "vanilla" VBR mp3tjes gemaakt met een goeie Lame build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
El Cid schreef op 31 maart 2004 @ 14:49:
[...]

Nee, en dat is nou precies waarom DRM zuigt.
Voor mij alleen "vanilla" VBR mp3tjes gemaakt met een goeie Lame build.
Soms heb je die keus helaas niet. :). Ik geef ook de voorkeur aan 'normale' mp3-tjes, maar wil wel graag legaal kopen als het enigzins kan. En dus leek me dit wel handig. Ach ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help ..kan iemand mij misschien helpen..
Ik was fotos aan het downloaden van mn I4, het duurde me wat lang en ik pakte mn I4 op.
Het was zo heet dat ik hem niet eens meer kon vasthouden. dacht zelfs dat de batterij zou ontploffen, ik haalde de usb uit de I4 en zag ineens op het scherm, iets met " flash error format with fat " of zoiets...hoe moet ik hem formateren, en weet iemand misschien hoe dit kon gebeuren.
alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kun je de equalizer resetten naar de default waarde?.
niemand?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 21:36:
Ik was fotos aan het downloaden van mn I4, het duurde me wat lang en ik pakte mn I4 op.
Het was zo heet dat ik hem niet eens meer kon vasthouden. dacht zelfs dat de batterij zou ontploffen, ik haalde de usb uit de I4 en zag ineens op het scherm, iets met " flash error format with fat " of zoiets...hoe moet ik hem formateren, en weet iemand misschien hoe dit kon gebeuren.
alvast bedankt.
je mag hem er iig niet uithalen als hij bestanden aan het overzetten is, maar dat hij heet wordt is wel vaag. Je kunt hem formatteren met 'jetshell' in 'file' dan 'format device memory'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja zoals dude zegt, maar als je hem eruit trok terwijl hij bezig was met schrijven (of lezen en dus het lampje aan was), dan kun je weleens een groter probleem hebben dan je wellicht denkt. In dat geval kan je Flash memory overleden zijn. Ik hoop dus voor je dat hij nog herstelt na een format.

En EQ kun je niet op de speler naar default resetten dacht ik. Wel staan in je boekje de EQ-waarden dacht ik? Ik weet het echter niet helemaal zeker, dus misschien is er nog wel een mogelijkheid. Enige manier lijkt me de firmware te flashen of misschien een file op je iAudio weg te halen (die ene waar je personal presets instaan), maar of hij het daarna nog doet? Dat durf ik niet te zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 21:36:
alvast bedankt.
het helpt je niet maar er staat in boekje dat als die heet wordt je de speler moet uitzetten en de batterij eruit moet halen, maarja daar heb je niks aan maar zeg het maar mss helpt het...verder succes met herstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou prettig is dat, XP herkent hem niet eens meer , ik heb mn pc herstart, usb kabel erin, eruit, maar nada..
wel vreemd dat als hij om een format vraagt, je hem niet eens kan vinden.
wat moet ik nu???

ik baal hier echt enorm van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update....xp heeft hem toch weer herkend, en ik heb hem nu geformateerd, maar nu heb ik geen mapjes meer met music,system en record meer op de Iaudio.
moet ik nu alsnog een firmware downloaden??

en nog een vraag, zou ik de iaudio terug mogen sturen, want hij word toch nog wel wat warm, nu die aan staat...
ik ben bang dat als ik het niet terug stuur ik strax alsnog met de gebakken peren zit als ie echt stuk is..

dit is een niuew speeltje en ik weet niet hoe het kan reageren over 1 maand, en waarom dit uberhaubt is gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 22:37:
update....xp heeft hem toch weer herkend, en ik heb hem nu geformateerd, maar nu heb ik geen mapjes meer met music,system en record meer op de Iaudio.
moet ik nu alsnog een firmware downloaden??

en nog een vraag, zou ik de iaudio terug mogen sturen, want hij word toch nog wel wat warm, nu die aan staat...
ik ben bang dat als ik het niet terug stuur ik strax alsnog met de gebakken peren zit als ie echt stuk is..

dit is een niuew speeltje en ik weet niet hoe het kan reageren over 1 maand, en waarom dit uberhaubt is gebeurt.
je moet dit tuurlijk melden bij iaudio, en die helpen je dan wel verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij helpen met de juiste firmware..
ik zie dr 2 >> moet ik de EU of de JNC firmware downloaden..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 11:39
als je op je speler JNC ziet staan die.. anders gewoon de EU hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan een mp3 speler (in dit geval een iaudio 4) kapot gaan als je hem aansluit op een versterker om de muziek over de boxen af te spelen..?
Dit omdat een versterker misschien te veel vermogen vraagt van de mp3 speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij is volgens mmport onderweg, dus morgen maar even wat mee spelen. Verder heeft deze post weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoor aan het eind van een nummer steeds een soort lage bas toon, een soort laag 'gerommel', bovendien hoor ik soms tussendoor een storinkje, terwijl het mp3'tje geen beschadigingen heeft ofzo, hebben nog meer mensen daar last van?

en heeft Ojjorz ondertussen al wat ervaringen te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaals

Ik volg al sinds een tydje dit forum voor wanneer die Iaudio nou is in Nederland kwam.

Ik heb hem inmiddels eindelijk sinds 2 dagen en hij is egt Toppie. :*)

Alleen wat ik wel jammer vind is dat er geen mp3 to WMA converter in JetShell zit. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owh ja ik vergeet nog iets.

Als ik muziek aan het luisteren ben en het staat aardig aan de harde kant gaat me beeldscherm knipperen zijn er nog meer mensen die idt hebben.

Of heeft iedereen eht gewoon omdat het hoort (iets met energie besparing ofzo) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09 08:27

ADH_ED

Hoogbevaagd

offtopic:
Je kan je post ook editten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 11:07:
Owh ja ik vergeet nog iets.

Als ik muziek aan het luisteren ben en het staat aardig aan de harde kant gaat me beeldscherm knipperen zijn er nog meer mensen die idt hebben.

Of heeft iedereen eht gewoon omdat het hoort (iets met energie besparing ofzo) :P
kijk eens of je oorplug er stevig in is gedrukt, dit is vaak de oorzaak (had ik zelf ook in het begin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 20:32

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 19:53:
Kan een mp3 speler (in dit geval een iaudio 4) kapot gaan als je hem aansluit op een versterker om de muziek over de boxen af te spelen..?
Dit omdat een versterker misschien te veel vermogen vraagt van de mp3 speler.
Lijkt me niet. Je versterker trekt namelijk geen vermogen uit een mp3speler, maar ontvangt alleen en je speler levert alleen maar. En of hij nou levert aan je oordopjes of aan je versterker zal je speler een rotzorg zijn.

Zo denk ik er over, maar als anderen het tegenovergestelde beweren, hoor ik het ook graag. :)

I don't know, rocket fire at long range - somehow it lacks that personal touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 11:25:
[...]

kijk eens of je oorplug er stevig in is gedrukt, dit is vaak de oorzaak (had ik zelf ook in het begin).
Owh jah man dat was het alleen vaag als ik hem nog wat verder druk komt er geen geluid meer :P

Ikhoop niet dat ik hem dalijk door het spelertje heen druk dat zou zonde zijn :*)

EDIT: NOu ik heb nog een eker gekeken maar dat met die plug is nie zo ik deed het net weer maar werkte niet en als ik volume lager zetten ging die weer aan |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-01 12:36
dit stond sinds vanochten op het site van mmport.

iAUDIO april actie, gratis Sennheiser MX300!

Geplaatst op 2004-04-01 09:05:04
Bij aanschaf van een iAUDIO CW300 of iAUDIO 4 ontvangt u in de maand april een gratis oortelefoonset van het merk Sennheiser. Deze geven een uitermate goede laagweergave en sprankelende hoge tonen. Zo komt het geweldige geluid van de iAUDIO MP3-spelers goed tot zijn recht. Tevens is de iAUDIO CW300 256MB tijdelijk met 20 euro in prijs verlaagd!
April is de ultieme iAUDIO maand, eind april zal de iAUDIO M3 MP3-speler gelanceerd worden! Deze 1.8inch 20GB Harddisk MP3-speler is beter, kleiner en dunner dan de Apple iPOD en iRiver iHP-120!

:*)

en bij mp3cdspeler.nl gratis 4 stuks GP AAA 800mAh NiMh batterijen

Maar weet iemand al wat van de iAudio M3 MP3-speler?

[ Voor 14% gewijzigd door OfferedPoet op 02-04-2004 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 12:44:
[...]

Owh jah man dat was het alleen vaag als ik hem nog wat verder druk komt er geen geluid meer :P

Ikhoop niet dat ik hem dalijk door het spelertje heen druk dat zou zonde zijn :*)

EDIT: NOu ik heb nog een eker gekeken maar dat met die plug is nie zo ik deed het net weer maar werkte niet en als ik volume lager zetten ging die weer aan |:(
plz, als je geholpen wilt worden, zorg dan eerst dat je fatsoenlijk spelt. Je bent namelijk niet per direct "cool" als je opzettelijk grammaticale-, interpunctie- of/en spellingsfouten maakt.
dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Chuckiej schreef op 02 april 2004 @ 14:43:
dit stond sinds vanochten op het site van mmport.

iAUDIO april actie, gratis Sennheiser MX300!

Geplaatst op 2004-04-01 09:05:04
Bij aanschaf van een iAUDIO CW300 of iAUDIO 4 ontvangt u in de maand april een gratis oortelefoonset van het merk Sennheiser. Maar weet iemand al wat van de iAudio M3 MP3-speler?
:? de cresyn die je erbij krijgt zijn toch beter dan de sennheiser mx300..

naja hij lijkt qua innerlijk geloof ik wel veel op de i4 behalve het grote verschil dat dit een harddisk speler is, maar er zit weer BBE enz op...

de prijs is natuurlijk nog niet bekend maar de iaudio 4 is op hun site 249,000 voor de 256 mb versie en de 512 is 339,000
dus drie nullen eraf en je hebt ongeveer de prijs voor hier, beetje grof geschat...
de m3 is 449,000 dus ongeveer 449 euro voor 20 gb...

en als je naar dit plaatje kijkt issie echt klein: http://download.iaudio.com:8033/img/iAUDIO_M3/img_6.jpg

hij heeft zoals je ziet geen beeldscherm maar wel beeldscherm in afstandbediening die best groot is (beeldscherm dan he ;)

[ Voor 30% gewijzigd door McBBvB op 02-04-2004 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het volumme hoger zet dan 30 is de geluids kwaliteit vet bagger.
De bas klapt er bijna uit, dit lijkt te maken te hebben met de oordopjes maar ik heb verschillende koptelefonen geprobeerd (van aardig hooge kwaliteit) maar dit is overal het zelfde.
Dit geld ook als ik de speler aansluit op de line in van mijn pc.
Als ik het volume dan op de speler hoger dan 30 zet is het gedaan met het mooie heldere geluid.
Is dit bij jullie ook het geval..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
ik heb er niet zo heel veel last van maar ik moet ook zeggen dat ik de bass niet meer op 10 maar op 7 heb gezet omdat ik heb toch iets te veel van het goede vond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik mijn volume niet hoger dan 30 krijg, want dat doet pijn aan mijn oortjes. Geen idee verder, heb geen onzuivere tonen gehoord nog.

M3 is praktisch een i4 HD-speler. Eigenlijk is de M3 gewoon JetAudio in een hoesje denk ik. :) Vast een ontzettend goede HD-speler en erg klein vergeleken met de iRiver (er bestaat een compare shot, maar die kan ik even niet vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 18:14:
Als ik het volumme hoger zet dan 30 is de geluids kwaliteit vet bagger.
tuurlijk is de gk dan bagger: je oren knallen eruit boven de 30. Maar probeer eens senheisser mx400, ik heb namelijk het idee dat ze steeds beter worden nadat ik ze een week intensief heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 15:55:
[...]

plz, als je geholpen wilt worden, zorg dan eerst dat je fatsoenlijk spelt. Je bent namelijk niet per direct "cool" als je opzettelijk grammaticale-, interpunctie- of/en spellingsfouten maakt.
dank u
Ja ok sorry maaruh alleen 'keer' stond verkeerd (eker) en op punten en komma's let ik niet echt. Maaruh ik zal me best voor je doen. :9

Ik zit nog steeds met dat probleem van het display, als ik het volume hoog zet gaat die uit, en als ik oordopjes er verder in druk heb ik geen geluid meer.

Alleen als ik de oordopjes er niet helemaal in doe blijft het display aan, maar dan kraakt het geluid soms 8)7 dus dat is ook nie goed. :*)
Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 22:33:
[...]

tuurlijk is de gk dan bagger: je oren knallen eruit boven de 30. Maar probeer eens senheisser mx400, ik heb namelijk het idee dat ze steeds beter worden nadat ik ze een week intensief heb gebruikt.
Ik vind tussen 30-37 het volume het best(Hardcore moet nou eenmaal hard vind ik), en ik heb na wat gekloot met de Mach3bass, BBE, etc instellingen het geluid goed gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Idioten! Die de volume op >30 hebben 8)7 Als je goed doof wilt worden moet je vooral zo doorgaan. En mocht je het onder de 30 niet horen, dan is het te laat en ben je al aardig doof aan het worden.

"Hardcore moet hard..." yeah whatever! Ik denk dat jij "De bass moet je niet horen, de bass moet je voelen" iets te serieus neemt, vrind.

Niets persoonlijks verder, maar denk aub om jullie oren. Je hebt er maar 2 en daar zul het nog een paar jaartjes mee moeten doen. Ik vind 22 al luid zat en heb het liever wat zachter.

Zelf weten verder...

En om maar weer ff enigzins ontopic te gaan: Ik heb er inmiddels 2 van de bijgeleverde GP batterijen in gehad, totdat mijn iAudio4 uitviel. Beide heb ik vannacht om half 1 in een opzet-fietslichtje gedaan met van die LEDjes. Dat ding ligt nu nog op mijn kamer te knipperen. :P Maar ja, ze moeten wel ff goed leeg, voor ik ze weer oplaad. En dat tot 3 keer aan toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier dat veel lui het volume hoger zetten dan 22 , maar als ik dat doe vind ik dat er het geluid al heel wat minder wordt.
Mag ik vragen welke instellingen gebruikt worden bij de mensen die hem een stuk hoger zetten als 22 vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SindaPaus schreef op 03 april 2004 @ 17:23:
Idioten! Die de volume op >30 hebben 8)7 Als je goed doof wilt worden moet je vooral zo doorgaan. En mocht je het onder de 30 niet horen, dan is het te laat en ben je al aardig doof aan het worden.

"Hardcore moet hard..." yeah whatever! Ik denk dat jij "De bass moet je niet horen, de bass moet je voelen" iets te serieus neemt, vrind.

Niets persoonlijks verder, maar denk aub om jullie oren. Je hebt er maar 2 en daar zul het nog een paar jaartjes mee moeten doen. Ik vind 22 al luid zat en heb het liever wat zachter.
Hmmm nou ik luister al een hele tijd muziek heel hard dus ik denk dat me oren idd al verneukt zijn :+ Maar ik vin 22 egt nie hard man mss zijn mijn WMA'tjes zachter op genomen ofzo :P

En idd "die Bass moet je nie horen die moet je voelen" maaruh bij me spelertje gaat het daar nie om hoor :9
Verwijderd schreef op 03 april 2004 @ 22:52:
Ik lees hier dat veel lui het volume hoger zetten dan 22 , maar als ik dat doe vind ik dat er het geluid al heel wat minder wordt.
Mag ik vragen welke instellingen gebruikt worden bij de mensen die hem een stuk hoger zetten als 22 vaak.
Nou mij is het aardig gelukt na wat gekloot metde instellingen :*) :
BBE: 4
Mach3Bass: 5
Mp Enhance: On
3D Sound: 5
Maar je moet er zelf gewoon een beetje mee prutsen je hebt vanzelf de goeie instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Laatst online: 24-09 21:58
Waarom is de 128 mb versie niet in Nederland verkrijgbaar? (wel in Engeland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het niet weten. Maar ja wat moet je nou met 128 Mb, 256 Mb is tog beter :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
+ een stuk duurder :P

Ik heb toch nooit zo ontzettend veel muziek (meestal zeer recente nummers en na een stuk of 10 keer luisteren ben ik al uitgekeken).

Je kunt natuurlijk een goedkopere nemen (een andere 256 mb-er), maar die heeft niet dat prachtige design _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja cker :*) en aangezien ik steeds allemaal hardcore CDs tegeijk krijg kennen ze er allemaal op(in WMA dan) en dat is relaxed

Ik haat Discman >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan aan mij liggen, maar waar kan ik een progje vinden om 'm te formatteren, zit niet in jetshell of f/w upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 06 april 2004 @ 21:11:
kan aan mij liggen, maar waar kan ik een progje vinden om 'm te formatteren, zit niet in jetshell of f/w upgrade.
zit in jetshell, moet je naar file gaan en dan 1 na laatste: format device memory...
dus het ligt aan jou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Lees net dat de iAudio 4 512 MB €309 is geworden :*) + die ene aanbieding dat je 4 stuks GP AAA 800mAh NiMh batterijen meegeleverd krijgt

http://www.mp3spelers.nl/winkel/?produkt&id=499

[ Voor 18% gewijzigd door OfferedPoet op 07-04-2004 16:13 . Reden: was de naam van de site vergeten te melden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Chuckiej schreef op 07 april 2004 @ 16:12:
Lees net dat de iAudio 4 512 MB €309 is geworden :*) + die ene aanbieding dat je 4 stuks GP AAA 800mAh NiMh batterijen meegeleverd krijgt

http://www.mp3spelers.nl/winkel/?produkt&id=499
jepz, en dat de 256 MB nu 229 euro is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McBBvB schreef op 07 april 2004 @ 16:16:
[...]
jepz, en dat de 256 MB nu 229 euro is...
Waah en ik zat al te twijfelen tussen de Iops 256 mb en de Iaudio 256mb... als de prijs nu ook nog eens hetzelfde is :|

McBBvB, jij bent de enige die hier echt kan vergelijken: Waarom zou ik de Iaudio kiezen boven de Iops? Ik vind de Iops echt mooier dan de Iaudio, maar de laatste heeft weer beter geluid. Recording, fm maakt me niet zoveel uit. Hoe zit het met de degelijkheid van beide spelers?(vind ik heel belangrijk) En de batterijduur? Assecoires?

Oh ja, nog even over het geluid. Je zei ergens dat jij SRS Wow minder mooi vindt klinken dan BBESound... Waarom? (ik heb trouwens een Marantz set waar ook SRS Wow op zit en daar ben ik wel over te spreken...) Hoe klinken beide spelers zonder deze opties ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OfferedPoet
Shit, heb net gezien op www.mp3cdspeler.nl de prijs is veranderd :| oftewel dezelfde prijs als vroeger ;( dus € 239 en € 329

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 17:09:
[...]

Waah en ik zat al te twijfelen tussen de Iops 256 mb en de Iaudio 256mb... als de prijs nu ook nog eens hetzelfde is :|

McBBvB, jij bent de enige die hier echt kan vergelijken: Waarom zou ik de Iaudio kiezen boven de Iops? Ik vind de Iops echt mooier dan de Iaudio, maar de laatste heeft weer beter geluid. Recording, fm maakt me niet zoveel uit. Hoe zit het met de degelijkheid van beide spelers?(vind ik heel belangrijk) En de batterijduur? Assecoires?

Oh ja, nog even over het geluid. Je zei ergens dat jij SRS Wow minder mooi vindt klinken dan BBESound... Waarom? (ik heb trouwens een Marantz set waar ook SRS Wow op zit en daar ben ik wel over te spreken...) Hoe klinken beide spelers zonder deze opties ingeschakeld?
ik heb zelf een ibead gehad die ook SRS had. Het verschil is, zoals altijd met geluid, moeilijk in woorden uit te drukken. SRS heeft 3 functies: SRS: dit geeft een ruimtelijk geluid. Zelf vond ik het erg goed, maar als ik het vergelijk met de iaudio: de iaudio geeft standaard het effect wat de ibead mét srs wow gaf. De tweede functie is srs TRUBASS (TB) hiermee geef je een extra 'vette' bas. Ook hier weer hetzelfde: de iaudio geeft van zichzelf een 'vette' bas, mits je de user equalizer fatsoenlijk hebt ingesteld. de derde functie is WOW: dit is een combi van SRS + TB

En zoals je zelf al zegt: de iaudio geeft een beter geluid: en waar koop je een mp3 speler voor: voor het geluid! en dat de iops mooier is en een hoger 'gadget' gehalte, dat maakt na een tijdje toch niet meer uit, zoals met alle gadgets

morgen ga ik trouwens een vergelijkje doen met de harddisk speler van een klasgenoot. Het is de creative zen. Ik beweerde dat m'n iaudio zeker een beter geluid gaf, en dat vond hij niet prettig dus hij wilde morgen het tegendeel bewijzen. wordt vervolgt!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 20:59:
[...]

ik heb zelf een ibead gehad die ook SRS had. Het verschil is, zoals altijd met geluid, moeilijk in woorden uit te drukken. SRS heeft 3 functies: SRS: dit geeft een ruimtelijk geluid. Zelf vond ik het erg goed, maar als ik het vergelijk met de iaudio: de iaudio geeft standaard het effect wat de ibead mét srs wow gaf. De tweede functie is srs TRUBASS (TB) hiermee geef je een extra 'vette' bas. Ook hier weer hetzelfde: de iaudio geeft van zichzelf een 'vette' bas, mits je de user equalizer fatsoenlijk hebt ingesteld. de derde functie is WOW: dit is een combi van SRS + TB

En zoals je zelf al zegt: de iaudio geeft een beter geluid: en waar koop je een mp3 speler voor: voor het geluid! en dat de iops mooier is en een hoger 'gadget' gehalte, dat maakt na een tijdje toch niet meer uit, zoals met alle gadgets
Thnx voor de info. Ik vraag me alleen nog steeds hoe de geluidskwaliteit zonder die effecten zich verhoudt tot de Iops...

Verder heb je wel gelijk over dat gadget-gehalte, maar ik vind de Iaudio gewoon een stuk minder mooi als de Iops en ik wil niet telkens terugkomen op dit forum om te kijken hoe mooi de Iops eigenlijk is terwijl ik een Iaudio heb... Dat je een soort van 'spijt' hebt...

En succes morgen met je vergelijking! Ik ben benieuwd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
Iemand foto's van de iAudio in zijn beschermhoesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 17:09:

ik zelf koop een mp3speler om het geluid, hoe die eruit ziet vind ik minder belangrijk en bijv 124 kleuren beeldscherm, ja leuk en dan...oftewel boeit me niet zoveel, maar ik persoonlijk vind de iaudio mooier dan de iops, in het echt!! ik vind de zwarte (let op zwarte, zilvere lijkt me niet mooi) iaudio een hele elegante look hebben en wat ik zeer vervelend vind van de iops is dat de halve spiegel zeer gauw vlekt en van bepaalde punten vind ik daardoor het beeldscherm moeilijk af te lezen, en door het grote scherm bij iaudio heb je daar geen last van...

de degelijkheid zit bij allebei wel snor, ze voelen allebei stevig aan, mss kan na een tijdje de joystick van de iops beetje los gaan zitten omdat je die vaak gebruikt maar dan kan je bij de iaudio ook weer zeggen dat het batterijhoesje van plastic is (wat de speler niet lelijker maakt) dus dat zou ook wel is een keer stuk kunnen gaan...maar ja dat soort dingen weet je pas als je de speler een tijdje hebt, maar de spelers zijn allebei nog nieuw dus dat weten we nog niet...

de accesoires van de iaudio zijn perfect! je hebt een usbkabel en een usb ''stickje'', dan heb je dus geen kabel nodig, je krijgt ook een ketting (die ik zelf wel handig vindt) twee doorzichtige plaatjes voor op je scherm om krassen te voorkomen :P een armband voor het sporten en een hoesje (alleen door het hoesje zie je de speler meteen niet meer (duh :P ) maar dat is zonde want hij is juist zo mooi ;) en ik vind het scherm moeilijker aflezen, dat wordt de lichtval nogal irritant...en van de iops weet ik eigenlijk niet wat je erbij krijgt |:( iig usb kabel een een ketting :P die er geloof ik wel mooi uitziet.

de oortjes zijn verder precies hetzelfde, van hetzelfde merk: cresyn, alleen staat er bij de iops ook iops op en bij de iaudio gewoon cresyn, maar ja onboeiend...

de iops en iaudio zijn standaard erg aan elkaar gewaagd en hebben beiden een goed geluid, maar als je eenmaal BBE en SRS aanzet beat BBE SRS overweldigend:
ik vind SRS veeeeeel minder toevoegen dan BBE, de iops met en zonder SRS vind ik bijna gelijk, het geluid is wel goed! begrijp me niet verkeerd...
integenstelling tot dit vind ik BBE veel meer toevoegen, het geluid wordt veel warmer en voller en de bass integenstelling tot wat ik eerder zei, maar heb wat geklooit met equelizer enz is superieur en toch wel iets beter dan de iops, dan heb je ook nog surround effect, het wordt ook zeker surrounder maar het geluid wordt ook wat vlakker en minder ''scherp'' en ook helderder....

nu de prijs hetzelfde is en je bij de iaudio 4 batterijen krijgt (weet niet of je die nodig hebt) zou ik voor de iaudio 4 gaan :7 , de iaudio 4 is qua geluid gewoon beter, en voor de rest zijn de recorders ook wat beter, maar dat boeide je niet...het enige nadeel wat je als nadeel kan zien! ik zie het niet zo: batterijduur is kort, rond de 8 uur is de batterijduur, (nog!) geen ogg-support...

succes verder met kiezen :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door McBBvB op 08-04-2004 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
foutje :X naja kan ik hier toch nog gebruik van maken :P :

mp3man heeft de iaudio 4 nu ook, ook de 128 MB versie voor 199 euro: http://www.mp3man.nl/product/3002

ik heb ook nog ff overweldigende reviews voor de i4, als je nu nog durft te zeggen dat een andere speler dan de iaudio 4 beter is... [een focking 10 :P had ik dat maar op school]

http://eng.iaudio.com/zeroboard/data/B03/iAudio.jpg
http://eng.iaudio.com/zeroboard/data/B03/iAudio2.jpg

ook nog iets van kieskeurig:
http://www.kieskeurig.nl/...1/iAudio%20iAudio%204.htm

[ Voor 197% gewijzigd door McBBvB op 08-04-2004 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
McBBvB schreef op 08 april 2004 @ 12:21:
[...]

.......de iops met en zonder SRS vind ik bijna gelijk, het geluid is wel goed!
Hoe kom je erbij dat de Iops met en zonder SRS bijna identiek klinkt? Ik vind het namelijk een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Cid schreef op 08 april 2004 @ 21:49:
[...]

Hoe kom je erbij dat de Iops met en zonder SRS bijna identiek klinkt? Ik vind het namelijk een wereld van verschil.
Dat is mijn ervaring eigenlijk ook met SRS maar dat zit dan ook op een Marantz set, das toch wel wat anders als een MP3-speler, hoe goed die ook is... Ik kan trouwens kiezen uit WOW high en WOW low, maar wat het verschil precies is weet ik niet(qua settings dan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
El Cid schreef op 08 april 2004 @ 21:49:
ik zou niet weten hoe ik hierbij kom, he wacht eens misschien klinkt het dom, maar ja misschien is dat het...ik heb de speler beluistert :Z

ik VIND/HOOR (oftewel ik zeg niet dat het bewezen is of dat iedereen het zegt of dat het gewoon zo moet zijn omdat ik het zeg) een stuk minder verschil bij SRS dan bij BBE terwijl BBE maar tot 10 gaat en SRS geloof ik 20 (excuse me if I'm wrong maar ga niet meteen weer iets erop zeggen)

en misschien is jou wereldbeeld wel veel kleiner dan/als (zeg het altijd verkeerd) mij, misschien is bij jou een wereld van verschil bij mij alleen een verschilletje tussen nederland en belgie, en dat is niet echt groot...

en wil je nu a.u.b. met me lastig te vallen door elke keer weer iets op mijn MENINGEN (dus wat ik vind) te zeggen, en wordt ik telkens weer boos, jij zegt dat ik niet kinderachtig moet doen enz..schieten we ook niks mee op

[EDIT] dit is voor Kupu, ik vind SRS wel wat toevoegen maar lange na niet zoveel als BBE en zeker niet zo goed. als ik jou was en het ging om het geluid zou ik 100% kiezen voor de iaudio...

[ Voor 9% gewijzigd door McBBvB op 08-04-2004 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McBBvB schreef op 08 april 2004 @ 22:04:
[...]
[EDIT] dit is voor Kupu, ik vind SRS wel wat toevoegen maar lange na niet zoveel als BBE en zeker niet zo goed. als ik jou was en het ging om het geluid zou ik 100% kiezen voor de iaudio...
en toch ga ik voor de Iops, ik kan niet eeuwig blijven twijfelen. Niet dat ik je niet geloof hoor, maar er spelen voor mij meer factoren mee zoals batterijduur en (ja... cliché) uiterlijk. Ik denk dat als ik de Iaudio koop dat ik altijd in mijn achterhoofd heb dat ik wel tevreden ben met het geluid maar dat ik m toch niet mooi vind eigenlijk...

[edit] ik heb even een demo'tje van SRS ( http://www.srslabs.com/Demonstrations.asp ) vergeleken met die van BBE en ik denk dat ik wel snap wat je bedoelt, maar ja zo'n demo is natuurlijk niet 100% objectief want het is natuurlijk het eigen bedrijf dat zijn techniek aanprijst...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
McBBvB schreef op 08 april 2004 @ 22:04:
[...]

en wil je nu a.u.b. met me lastig te vallen door elke keer weer iets op mijn MENINGEN (dus wat ik vind) te zeggen, en wordt ik telkens weer boos, jij zegt dat ik niet kinderachtig moet doen enz..schieten we ook niks mee op
Dat jij BBE beter vindt klinken dan SRS is een mening. Daartegen ageer ik ook niet, zoals je nu doet voorkomen.
Dat jij vindt dat met SRS ingeschakeld, de Iops bijna hetzelfde klinkt als zonder SRS, is een (min of meer) objectief gegeven.
Dus niet zeiken dat ik je meningen in twijfel trek. Daar was in mijn reactie TOTAAL geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 22:38:
en toch ga ik voor de Iops, ik kan niet eeuwig blijven twijfelen. Niet dat ik je niet geloof hoor, maar er spelen voor mij meer factoren mee zoals batterijduur en (ja... cliché) uiterlijk. Ik denk dat als ik de Iaudio koop dat ik altijd in mijn achterhoofd heb dat ik wel tevreden ben met het geluid maar dat ik m toch niet mooi vind eigenlijk...

[edit] ik heb even een demo'tje van SRS ( http://www.srslabs.com/Demonstrations.asp ) vergeleken met die van BBE en ik denk dat ik wel snap wat je bedoelt, maar ja zo'n demo is natuurlijk niet 100% objectief want het is natuurlijk het eigen bedrijf dat zijn techniek aanprijst...
de batterij duur is idd erg kort vergeleken met andere spelers en als je dat vervelend vind is het idd een erg groot probleem, en smaken verschillen waarschijnlijk want ik vind de iaudio mooier :P maar ja iig zal je ook zeer tevreden zijn met deze speler, en over die demo, ik heb even geluisterd maar ik ervaar de SRS op de iops niet zo, en eigenlijk vind ik BBE beter klinken dan deze demo....omdat je BBE kan instellen en surround...
El Cid schreef op 08 april 2004 @ 22:59:
Dat jij BBE beter vindt klinken dan SRS is een mening. Daartegen ageer ik ook niet, zoals je nu doet voorkomen.
Dat jij vindt dat met SRS ingeschakeld, de Iops bijna hetzelfde klinkt als zonder SRS, is een (min of meer) objectief gegeven.
Dus niet zeiken dat ik je meningen in twijfel trek. Daar was in mijn reactie TOTAAL geen sprake van.
wat is ageer, bedoel je reageer want ik snap het nu niet, sorry...
maar hoe je iets voelt, hoort enz is altijd subjectief, want iedereen ervaart het anders....ik doelde ook niet alleen op deze post, maar elke keer als ik probeer een vergelijking te trekken kom jij weer met iets...

[ Voor 25% gewijzigd door McBBvB op 09-04-2004 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
McBBvB schreef op 09 april 2004 @ 12:39:
[...]

wat is ageer, bedoel je reageer want ik snap het nu niet, sorry...
maar hoe je iets voelt, hoort enz is altijd subjectief, want iedereen ervaart het anders....ik doelde ook niet alleen op deze post, maar elke keer als ik probeer een vergelijking te trekken kom jij weer met iets...
Uit de van Dale: ageren ~ in woord of geschrift optreden, strijden

Maja, laat maar zitten. Als je niet tegen kritiek kunt zal ik het je verder besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahahaha ik moet zeggen dat ik nog nooit van het woord ageren gehoord heb!
Maaruh je gebruikt wel een heel moeilijk woord voor zon simpel forum :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
El Cid schreef op 09 april 2004 @ 13:30:
[...]

Uit de van Dale: ageren ~ in woord of geschrift optreden, strijden

Maja, laat maar zitten. Als je niet tegen kritiek kunt zal ik het je verder besparen.
goh, dus als ik 1 woord niet ken, kan ik meteen niet tegen kritiek, ik kan best tegen kritiek hoor, maar jij bent gewoon de hele tijd aan het zeuren...ik vind dat het zo is niet zoals jij zegt dit enz....fijn we weten nu wel dat jij de iops prachtig vind en ik alles verkeerd zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

McBBvB schreef op 10 april 2004 @ 12:16:
[...]

goh, dus als ik 1 woord niet ken, kan ik meteen niet tegen kritiek, ik kan best tegen kritiek hoor, maar jij bent gewoon de hele tijd aan het zeuren...ik vind dat het zo is niet zoals jij zegt dit enz....fijn we weten nu wel dat jij de iops prachtig vind en ik alles verkeerd zeg...
Als jullie allebei is niet zo zeuren en het gewoon on-topic houden zijn wij ook weer blij. McBBvB werd om zijn mening en oordeel gevraagd El Cid, tuurlijk is dit persoonlijk en een mening. Dat jij het hier niet mee eens bent is dan ook je goed recht. Fijn dat je dat hier dan weer post, let voortaan dan wel op je toon. Nu kan ik enigsinds begrijpen waarom McBBvB hier gepikeerd van raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Kleinzerige gedoe.....bah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
Halve topic komt zo onder persoonlijke discussies te zitten. Dat is denk ik niet de bedoeling van dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie weet hoe het komt dat de volgorde van muziekbestanden via Jet Shell in de de speler gezet, niet dezelfde volgorde is tijdens het afspelen?
Hoe kan ik dat veranderen??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 18:12:
wie weet hoe het komt dat de volgorde van muziekbestanden via Jet Shell in de de speler gezet, niet dezelfde volgorde is tijdens het afspelen?
Hoe kan ik dat veranderen??? 8)7
ja daar heb ik ook 1 keer last van gehad. ik weet ook niet hoe dat komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ojjorz, wat vind jij eigenlijk van de geluidskwaliteit? je had nogal veel spelers beluisterd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
ojjorz (en ook anderen die beide spelers geluisterd heeft :P), kan ik beter de iaudio cw300 (256 mb) halen die 10 euro goedkoper is dan de iaudio 4 (128 mb)? Ik vind het design van cw300 echt beneden de maat, maar toch is hij intern zeer goed.

[ Voor 13% gewijzigd door X-GeaR op 11-04-2004 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
X-GeaR schreef op 11 april 2004 @ 11:21:
ojjorz (en ook anderen die beide spelers geluisterd heeft :P), kan ik beter de iaudio cw300 (256 mb) halen die 10 euro goedkoper is dan de iaudio 4 (128 mb)? Ik vind het design van cw300 echt beneden de maat, maar toch is hij intern zeer goed.
ik heb hier ook zeer lang over getwijfeld maar heb ik toch gekozen voor de i4, ik heb de cw300 nooit gezien of gehoord, maar ik vind de speler ontzettend lelijk en het scherm vind ik te klein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik betwijfel of de i4 een veel beter geluid geeft dan de CW300. De CW300 heeft een fenomenale geluidskwaliteit, maar er valt veel minder aan in te stellen en vooral het MP Enhance is een groot gemis. De EQ van de i4 is wel veel beter, dus het is maar wat je wil. Als je niet van EQ's houdt, kun je beter een CW300 kopen, die geeft standaard een mooier geluid. Vind je het niet erg om het een en ander in te stellen, dan kun je beter een i4 kopen.

In dit geval zou ik echter voor de CW300 gaan, omdat 128mb wel heel erg weinig is, vind ik persoonlijk. Of je moet echt heel graag een betere geluidskwaliteit ten koste van opslagruimte willen hebben..

En marcella? Je zult alles moeten groeperen in mappen of een dynamic playlist aanmaken. Hoe dat moet kun je in je handleiding vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 12:47:
...
In dit geval zou ik echter voor de CW300 gaan, omdat 128mb wel heel erg weinig is, vind ik persoonlijk. Of je moet echt heel graag een betere geluidskwaliteit ten koste van opslagruimte willen hebben..
...
iAudio komt binnenkort met een 20 Gb hdd versie, de M3, zie [rml]fozzyxl in "[ MP3] HDD-based mp3 players Deel 2"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 12:47:
(...) en vooral het MP Enhance is een groot gemis (...)
nou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 15:19:
[...]

iAudio komt binnenkort met een 20 Gb hdd versie, de M3, zie [rml]fozzyxl in "[ MP3] HDD-based mp3 players Deel 2"[/rml]
Dus? We hebben het hier over een flashbased spelertje en die 20gb HDD versie ligt niet eens in dezelfde prijsklasse! Lijkt me niet echt relevant dus, maar toch bedankt voor het melden van iets wat hier ook al ergens in het topic genoemd is.

En MP Enhance boven alles _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten jullie ook of, en zo ja hoe, je mp3's van de speler over kunt zetten naar je PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
euh gewoon kopiëren ervandaan? selecteren en kopiëren maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand batterij besparende tips ofzo
want hij houdt het maar 3 uur vol ofzo , das nie lang !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da's niet zo moeilijk lijkt me: backlite theme UIT, backlite time 3 SEC, scrolling UIT (helpt altijd iets :)), auto-off 1 MIN, lagere bitrate, geen VRB alleen CBR, equalizer lage tonen (bassen) lager zetten (bassen kosten meer energie), alle jeteffect opties UIT (muv equalizer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 12:03:
da's niet zo moeilijk lijkt me: backlite theme UIT, backlite time 3 SEC, scrolling UIT (helpt altijd iets :)), auto-off 1 MIN, lagere bitrate, geen VRB alleen CBR, equalizer lage tonen (bassen) lager zetten (bassen kosten meer energie), alle jeteffect opties UIT (muv equalizer).
dan kan je net zo goed een andere mp3speler kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er een manier er voor te zorgen dat die niet niet het schermpje oplicht als die van nummer wisselt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Backlight time op off zetten, maar dan heb je gewoon geen licht meer.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Je kan ook bij skipping het kleurtje op nix zetten... dat heb ik gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Zou iemand wat kunnen vertellen over de radio-ontvangst, aangezien dat aspect (bijna) niet aan bod is geweest.

Of heb ik mezelf nu zo geliefd gemaakt dat niemand meer wil reageren? O-)

[ Voor 3% gewijzigd door El Cid op 13-04-2004 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vooruit dan maar :P , ik vind de radio-ontvagnst (ik heb geen zin om die spelfout te verbeteren :)) ivm mijn oude ibead iets slechter, vooral als je beweegt (loopt, auto etc.). Bovendien vind ik het geluid van de radio ietwat dof klinken ivm met de mp3 functie. Voor mij maakt dat toch niet uit, want áls ik naar de radio luister, dan luister ik naar radio 1 (veel gelul ;)). Voor muziek luister ik toch geen radio.
Verder kun je via je pc makkelijk namen toewijzen, hoewel ik het jammer vind dat ze nog steeds geen mp3 spelers hebben met rds.

en ojjorz hoe vind jij het geluid nou ivm met de andere spelers die je gehorod heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 22:25:
vooruit dan maar :P , ik vind de radio-ontvagnst (ik heb geen zin om die spelfout te verbeteren :)) ivm mijn oude ibead iets slechter, vooral als je beweegt (loopt, auto etc.). Bovendien vind ik het geluid van de radio ietwat dof klinken ivm met de mp3 functie. Voor mij maakt dat toch niet uit, want áls ik naar de radio luister, dan luister ik naar radio 1 (veel gelul ;)). Voor muziek luister ik toch geen radio.
Verder kun je via je pc makkelijk namen toewijzen, hoewel ik het jammer vind dat ze nog steeds geen mp3 spelers hebben met rds.

en ojjorz hoe vind jij het geluid nou ivm met de andere spelers die je gehorod heb?
ik ben het hier redelijk mee eens (behalve die spelfout dan :P ) hij slaat nog wel is over van mono naar stereo...maar als ik iets opneem en daarna afluister vind ik het geluid weer subliem 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 22:25:

Vergeleken met bijna alle spelers vind ik hem beter. De enige spelers die voor mij in de buurt kwamen zijn:

Iaudio CW300 (misschien wel beter)
Ipod Mini (zonder equaliser)

Dit is dan gebaseerd op 192 kb/ps mp3tjes. Bij mij op school hebben verschrikkelijk veel mensen een speler en zo heb ik dan ook goed kunnen vergelijken, maar ik denk dat de Iaudio4 wel alles verslaat wat ik gehoord heb. Zeker als je goede equaliser instellingen hebt met een niet te hoge BBE en een Mach3Bass van 2-4. Als je dan ook nog MP Enhance aan hebt is geluid denk ik onovertroffen. Op basis-geluid scoren de Ipod Mini en dan CW300 misschien beter (95 tot 105% van de Iaudio4's prestaties, dus zeer close) maar op de Iaudio4 is het zo mooi instelbaar.

PS Onzamenhangend verhaaltje, maar heb koppijn en ben moe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleem; Sommige mp3 bestanden worden niet goed in m`n speler geladen d.w.z er is wel geheugen ingenomen door het bestand, maar het bestand zelf staat er niet op. Als ik het mp3`tje naar de speler in Jetshell sleep pakt deze em niet.
Wie weet wat hier aan de hand is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 15:39:
ik heb een probleem; Sommige mp3 bestanden worden niet goed in m`n speler geladen d.w.z er is wel geheugen ingenomen door het bestand, maar het bestand zelf staat er niet op. Als ik het mp3`tje naar de speler in Jetshell sleep pakt deze em niet.
Wie weet wat hier aan de hand is
en dat doet hij ook via de verkenner of doet hij het dan wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb windows 98, dus aan de windows verkenner heb ik niet zo veel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Ik heb het wel eens gehad dat ik bepaalde mp3s niet kon verwijderen. Maar na enkele keren proberen lukte het wel... ik kreeg de melding dat ze in gebruik waren.

Waar ik vandaag trouwens achtergekomen ben:

Laat je iAudio4 nooit mét batterij in de USB-poort zitten!
Gister heb ik er een vol batterijtje in gedaan, bestanden er op gezet en vannacht in de pc laten hangen. Vanochtend was de batterij na 2 nummers alweer leeg. Het zal waarschijnlijk ook wel in de handleiding staan, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch kun je zonder batterij ook wel bestandjes overzetten, misschien gebruikt hij de batterij alleen als hij erin zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Ja, tuurlijk heb je geen batterij nodig om bestanden over te zetten; USB levert de benodigde energie. Maar wanneer je je PC uit hebt en je hebt je batterij nog in je iAUIDO4, dan ontlaadt de batterij zich via de USB poort langzaam. Tenminste dat denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBob
  • Laatst online: 01-04 21:25
Zijn er ook meer mensen die moeite hebben met de batterij uit de speler te krijgen?
De batterij erin krijgen is geen probleem, maar ik krijg hem er altijd moeilijk uit. Met de standaard batterij die er bij zat had ik geen problemen. Dit komt denk ik door de andere achterkant bij de 'min' kant van deze batterij, deze heeft een ronde inkeping, terwijl mijn oplaadbare duracell batterijen een volledig platte achterkant hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:45

Flappiewappie

Hier nog meer

hoes de battery life, als je het een beetje rustig aan doet, zonder back lite themes ed.?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Flappiewappie schreef op 26 april 2004 @ 14:30:
hoes de battery life, als je het een beetje rustig aan doet, zonder back lite themes ed.?
Redelijk, ik haal meestal een uurtje of 8-10 zonder spelen. Wel skippen enzo, en soms switchen van radio naar MP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, 8 tot 10 uur, afhankelijk van de batterijen die je gebruikt en de bitrates (vbr verbruikt best veel power). Ik gebruik zelf 700 mAh oplaadbare GP batterijen ervoor. De duur went in ieder geval snel, dus je zal je er niet snel aan ergeren denk ik.

Overigens iets wat ik al heel lang wil posten, maar waar ik nagenoeg gewoon te lui voor ben geweest: is het iemand hier ook opgevallen dat het spoelen van VBR bestanden merkbaar veel meer moeite kost voor het spelertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:33
Heb gisteren ook een zwarte iAudio 256MB besteld, maar ik woon in Belgie. Heeft iemand er ervaring mee hoe lang het duurt voordat de speler effectief geleverd wordt?

EDIT: Bij mp3cdspeler.nl (OK dom van mij dat ik dat niet vermeld had |:( )

[ Voor 20% gewijzigd door Absolut op 05-05-2004 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat ligt er natuurlijk aan waar je hem besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pece
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-06-2008
Ik heb eveneens vanuit Belgie besteld op 27/04 (vooruitbetaald op 28/04) en wacht nog steeds.
Zonet even gemaild naar Mp3speler.nl en zij beweren dat hij onderweg is. Morgen of maandag zou ik hem moeten hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
Ik heb hem maandag bij hen besteld, en heb dezelfde dag nog geld overgeschreven, dit gaat snel omdat ik ook bij ING zit. Heb gisterenmorgen een confirmatie gekregen en ze zeiden dat hij vandaag (NOT) of uiterlijk morgen (hoop ik!!!) moet aankomen.

Weet iemand hoe ze geleverd worden? Want ik ben overdag niet thuis. Moet ik dan 's avonds naar de post gaan crossen? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absolut
OK, hij is dus vandaag aangekomen :-) ik heel happy!

Heb xtra senheiser MX300's en 4 * PowerGP's AA (1300mah) en 4 * AAA (800mah) + lader bijgekregen.

Het is echt wel een supermegaongelooflijkbangelijkzalig spelertje! Heb momenteel maar 1 probleempje, kan misschien ergens in de opties zitten, maar heb het nog niet ontdekt.
Telkens ik hem uit de USB poort trek, springt de speler aan en begint te spelen... Ik wil dit niet, verspil je enkel maar batterij mee ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Schorre schreef op 06 mei 2004 @ 18:13:
Ik heb hem maandag bij hen besteld, en heb dezelfde dag nog geld overgeschreven, dit gaat snel omdat ik ook bij ING zit. Heb gisterenmorgen een confirmatie gekregen en ze zeiden dat hij vandaag (NOT) of uiterlijk morgen (hoop ik!!!) moet aankomen.

Weet iemand hoe ze geleverd worden? Want ik ben overdag niet thuis. Moet ik dan 's avonds naar de post gaan crossen? ;-)
Ze worden in een doos geleverd door TPG Post. De doos is te groot om door een brievenbus te steken. Ik weet niet hoelaat de post bij jullie langs komt, maar bij ons is dat overdag.

Maar je bent er inmiddels al achter, mag ik hopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik ben gisteravond naar een cabaret voorstelling (van Roué Verveer) geweest met een vriend van me, waar ik dus een stuk cabaret opgenomen heb (die vriend had vrijkaartjes voor voorste rij), dus dat leek me wel aardig om even de voicerecorder uit te testen. Na een plotselinge reset to default van mijn i4 kon het opnemen dan eindelijk beginnen. Ik heb tot de pauze opgenomen (ongeveer een uurtje) en heb samen met die vriend in de pauze even de kwaliteit beluisterd en ik moet zeggen dat deze heel behoorlijk was.

Uiteraard naar huis op de fiets het laatste stukje ook nog muziek geluisterd, maar vlak voor mijn huis viel de muziek aan het eind van een nummer uit. Aangezien mijn batterij al bijna leeg was heb ik er verder geen aandacht aan geschonken. Nu pak ik net mijn i4 en wat lees ik op mijn display? "Flash error! Reformat with 'FAT'" *Kut, daar gaat mijn cabaretopname* Hmm ja, was dat maar zo, want opnieuw flashen of herformateren via jetshell lukt niet en via windows kan ik niets omdat die een i/o error geeft. Iemand nog enig idee? Ik denk dat deze RMA moet..zou wel heel erg snel zijn, want zoals ik al zeg, hij heeft die flash error dus buiten mijn pc om gekregen en midden in de afspeelfunctie. :(
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste