ja daar heb ik ook 1 keer last van gehad. ik weet ook niet hoe dat komt...Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 18:12:
wie weet hoe het komt dat de volgorde van muziekbestanden via Jet Shell in de de speler gezet, niet dezelfde volgorde is tijdens het afspelen?
Hoe kan ik dat veranderen???
Verwijderd
ojjorz, wat vind jij eigenlijk van de geluidskwaliteit? je had nogal veel spelers beluisterd toch?
ojjorz (en ook anderen die beide spelers geluisterd heeft
), kan ik beter de iaudio cw300 (256 mb) halen die 10 euro goedkoper is dan de iaudio 4 (128 mb)? Ik vind het design van cw300 echt beneden de maat, maar toch is hij intern zeer goed.
[ Voor 13% gewijzigd door X-GeaR op 11-04-2004 11:21 ]
ik heb hier ook zeer lang over getwijfeld maar heb ik toch gekozen voor de i4, ik heb de cw300 nooit gezien of gehoord, maar ik vind de speler ontzettend lelijk en het scherm vind ik te klein...X-GeaR schreef op 11 april 2004 @ 11:21:
ojjorz (en ook anderen die beide spelers geluisterd heeft), kan ik beter de iaudio cw300 (256 mb) halen die 10 euro goedkoper is dan de iaudio 4 (128 mb)? Ik vind het design van cw300 echt beneden de maat, maar toch is hij intern zeer goed.
Ik betwijfel of de i4 een veel beter geluid geeft dan de CW300. De CW300 heeft een fenomenale geluidskwaliteit, maar er valt veel minder aan in te stellen en vooral het MP Enhance is een groot gemis. De EQ van de i4 is wel veel beter, dus het is maar wat je wil. Als je niet van EQ's houdt, kun je beter een CW300 kopen, die geeft standaard een mooier geluid. Vind je het niet erg om het een en ander in te stellen, dan kun je beter een i4 kopen.
In dit geval zou ik echter voor de CW300 gaan, omdat 128mb wel heel erg weinig is, vind ik persoonlijk. Of je moet echt heel graag een betere geluidskwaliteit ten koste van opslagruimte willen hebben..
En marcella? Je zult alles moeten groeperen in mappen of een dynamic playlist aanmaken. Hoe dat moet kun je in je handleiding vinden.
In dit geval zou ik echter voor de CW300 gaan, omdat 128mb wel heel erg weinig is, vind ik persoonlijk. Of je moet echt heel graag een betere geluidskwaliteit ten koste van opslagruimte willen hebben..
En marcella? Je zult alles moeten groeperen in mappen of een dynamic playlist aanmaken. Hoe dat moet kun je in je handleiding vinden.
Verwijderd
iAudio komt binnenkort met een 20 Gb hdd versie, de M3, zie [rml]fozzyxl in "[ MP3] HDD-based mp3 players Deel 2"[/rml]Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 12:47:
...
...
Verwijderd
nou...Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 12:47:
(...) en vooral het MP Enhance is een groot gemis (...)
Dus? We hebben het hier over een flashbased spelertje en die 20gb HDD versie ligt niet eens in dezelfde prijsklasse! Lijkt me niet echt relevant dus, maar toch bedankt voor het melden van iets wat hier ook al ergens in het topic genoemd is.Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 15:19:
[...]
iAudio komt binnenkort met een 20 Gb hdd versie, de M3, zie [rml]fozzyxl in "[ MP3] HDD-based mp3 players Deel 2"[/rml]
En MP Enhance boven alles
euh gewoon kopiëren ervandaan? selecteren en kopiëren maar
Verwijderd
weet iemand batterij besparende tips ofzo
want hij houdt het maar 3 uur vol ofzo , das nie lang !
want hij houdt het maar 3 uur vol ofzo , das nie lang !
Verwijderd
da's niet zo moeilijk lijkt me: backlite theme UIT, backlite time 3 SEC, scrolling UIT (helpt altijd iets
), auto-off 1 MIN, lagere bitrate, geen VRB alleen CBR, equalizer lage tonen (bassen) lager zetten (bassen kosten meer energie), alle jeteffect opties UIT (muv equalizer).
dan kan je net zo goed een andere mp3speler kopenVerwijderd schreef op 13 april 2004 @ 12:03:
da's niet zo moeilijk lijkt me: backlite theme UIT, backlite time 3 SEC, scrolling UIT (helpt altijd iets), auto-off 1 MIN, lagere bitrate, geen VRB alleen CBR, equalizer lage tonen (bassen) lager zetten (bassen kosten meer energie), alle jeteffect opties UIT (muv equalizer).
Verwijderd
is er een manier er voor te zorgen dat die niet niet het schermpje oplicht als die van nummer wisselt ?
Je kan ook bij skipping het kleurtje op nix zetten... dat heb ik gedaan
Zou iemand wat kunnen vertellen over de radio-ontvangst, aangezien dat aspect (bijna) niet aan bod is geweest.
Of heb ik mezelf nu zo geliefd gemaakt dat niemand meer wil reageren?
Of heb ik mezelf nu zo geliefd gemaakt dat niemand meer wil reageren?

[ Voor 3% gewijzigd door El Cid op 13-04-2004 16:08 ]
Verwijderd
vooruit dan maar
, ik vind de radio-ontvagnst (ik heb geen zin om die spelfout te verbeteren
) ivm mijn oude ibead iets slechter, vooral als je beweegt (loopt, auto etc.). Bovendien vind ik het geluid van de radio ietwat dof klinken ivm met de mp3 functie. Voor mij maakt dat toch niet uit, want áls ik naar de radio luister, dan luister ik naar radio 1 (veel gelul
). Voor muziek luister ik toch geen radio.
Verder kun je via je pc makkelijk namen toewijzen, hoewel ik het jammer vind dat ze nog steeds geen mp3 spelers hebben met rds.
en ojjorz hoe vind jij het geluid nou ivm met de andere spelers die je gehorod heb?
Verder kun je via je pc makkelijk namen toewijzen, hoewel ik het jammer vind dat ze nog steeds geen mp3 spelers hebben met rds.
en ojjorz hoe vind jij het geluid nou ivm met de andere spelers die je gehorod heb?
ik ben het hier redelijk mee eens (behalve die spelfout danVerwijderd schreef op 13 april 2004 @ 22:25:
vooruit dan maar, ik vind de radio-ontvagnst (ik heb geen zin om die spelfout te verbeteren
) ivm mijn oude ibead iets slechter, vooral als je beweegt (loopt, auto etc.). Bovendien vind ik het geluid van de radio ietwat dof klinken ivm met de mp3 functie. Voor mij maakt dat toch niet uit, want áls ik naar de radio luister, dan luister ik naar radio 1 (veel gelul
). Voor muziek luister ik toch geen radio.
Vergeleken met bijna alle spelers vind ik hem beter. De enige spelers die voor mij in de buurt kwamen zijn:Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 22:25:
Iaudio CW300 (misschien wel beter)
Ipod Mini (zonder equaliser)
Dit is dan gebaseerd op 192 kb/ps mp3tjes. Bij mij op school hebben verschrikkelijk veel mensen een speler en zo heb ik dan ook goed kunnen vergelijken, maar ik denk dat de Iaudio4 wel alles verslaat wat ik gehoord heb. Zeker als je goede equaliser instellingen hebt met een niet te hoge BBE en een Mach3Bass van 2-4. Als je dan ook nog MP Enhance aan hebt is geluid denk ik onovertroffen. Op basis-geluid scoren de Ipod Mini en dan CW300 misschien beter (95 tot 105% van de Iaudio4's prestaties, dus zeer close) maar op de Iaudio4 is het zo mooi instelbaar.
PS Onzamenhangend verhaaltje, maar heb koppijn en ben moe
Verwijderd
ik heb een probleem; Sommige mp3 bestanden worden niet goed in m`n speler geladen d.w.z er is wel geheugen ingenomen door het bestand, maar het bestand zelf staat er niet op. Als ik het mp3`tje naar de speler in Jetshell sleep pakt deze em niet.
Wie weet wat hier aan de hand is
Verwijderd
en dat doet hij ook via de verkenner of doet hij het dan wel goed?Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 15:39:
ik heb een probleem; Sommige mp3 bestanden worden niet goed in m`n speler geladen d.w.z er is wel geheugen ingenomen door het bestand, maar het bestand zelf staat er niet op. Als ik het mp3`tje naar de speler in Jetshell sleep pakt deze em niet.
Ik heb het wel eens gehad dat ik bepaalde mp3s niet kon verwijderen. Maar na enkele keren proberen lukte het wel... ik kreeg de melding dat ze in gebruik waren.
Waar ik vandaag trouwens achtergekomen ben:
Laat je iAudio4 nooit mét batterij in de USB-poort zitten!
Gister heb ik er een vol batterijtje in gedaan, bestanden er op gezet en vannacht in de pc laten hangen. Vanochtend was de batterij na 2 nummers alweer leeg. Het zal waarschijnlijk ook wel in de handleiding staan, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.
Waar ik vandaag trouwens achtergekomen ben:
Laat je iAudio4 nooit mét batterij in de USB-poort zitten!
Gister heb ik er een vol batterijtje in gedaan, bestanden er op gezet en vannacht in de pc laten hangen. Vanochtend was de batterij na 2 nummers alweer leeg. Het zal waarschijnlijk ook wel in de handleiding staan, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.
I don't know, rocket fire at long range - somehow it lacks that personal touch.
Verwijderd
toch kun je zonder batterij ook wel bestandjes overzetten, misschien gebruikt hij de batterij alleen als hij erin zit?
Ja, tuurlijk heb je geen batterij nodig om bestanden over te zetten; USB levert de benodigde energie. Maar wanneer je je PC uit hebt en je hebt je batterij nog in je iAUIDO4, dan ontlaadt de batterij zich via de USB poort langzaam. Tenminste dat denk ik.
Zijn er ook meer mensen die moeite hebben met de batterij uit de speler te krijgen?
De batterij erin krijgen is geen probleem, maar ik krijg hem er altijd moeilijk uit. Met de standaard batterij die er bij zat had ik geen problemen. Dit komt denk ik door de andere achterkant bij de 'min' kant van deze batterij, deze heeft een ronde inkeping, terwijl mijn oplaadbare duracell batterijen een volledig platte achterkant hebben.
De batterij erin krijgen is geen probleem, maar ik krijg hem er altijd moeilijk uit. Met de standaard batterij die er bij zat had ik geen problemen. Dit komt denk ik door de andere achterkant bij de 'min' kant van deze batterij, deze heeft een ronde inkeping, terwijl mijn oplaadbare duracell batterijen een volledig platte achterkant hebben.
hoes de battery life, als je het een beetje rustig aan doet, zonder back lite themes ed.?
Hier staat wat
Redelijk, ik haal meestal een uurtje of 8-10 zonder spelen. Wel skippen enzo, en soms switchen van radio naar MP3.Flappiewappie schreef op 26 april 2004 @ 14:30:
hoes de battery life, als je het een beetje rustig aan doet, zonder back lite themes ed.?
Inderdaad, 8 tot 10 uur, afhankelijk van de batterijen die je gebruikt en de bitrates (vbr verbruikt best veel power). Ik gebruik zelf 700 mAh oplaadbare GP batterijen ervoor. De duur went in ieder geval snel, dus je zal je er niet snel aan ergeren denk ik.
Overigens iets wat ik al heel lang wil posten, maar waar ik nagenoeg gewoon te lui voor ben geweest: is het iemand hier ook opgevallen dat het spoelen van VBR bestanden merkbaar veel meer moeite kost voor het spelertje?
Overigens iets wat ik al heel lang wil posten, maar waar ik nagenoeg gewoon te lui voor ben geweest: is het iemand hier ook opgevallen dat het spoelen van VBR bestanden merkbaar veel meer moeite kost voor het spelertje?
Heb gisteren ook een zwarte iAudio 256MB besteld, maar ik woon in Belgie. Heeft iemand er ervaring mee hoe lang het duurt voordat de speler effectief geleverd wordt?
EDIT: Bij mp3cdspeler.nl (OK dom van mij dat ik dat niet vermeld had
)
EDIT: Bij mp3cdspeler.nl (OK dom van mij dat ik dat niet vermeld had

[ Voor 20% gewijzigd door Absolut op 05-05-2004 21:34 ]
Ik heb eveneens vanuit Belgie besteld op 27/04 (vooruitbetaald op 28/04) en wacht nog steeds.
Zonet even gemaild naar Mp3speler.nl en zij beweren dat hij onderweg is. Morgen of maandag zou ik hem moeten hebben
Zonet even gemaild naar Mp3speler.nl en zij beweren dat hij onderweg is. Morgen of maandag zou ik hem moeten hebben
Ik heb hem maandag bij hen besteld, en heb dezelfde dag nog geld overgeschreven, dit gaat snel omdat ik ook bij ING zit. Heb gisterenmorgen een confirmatie gekregen en ze zeiden dat hij vandaag (NOT) of uiterlijk morgen (hoop ik!!!) moet aankomen.
Weet iemand hoe ze geleverd worden? Want ik ben overdag niet thuis. Moet ik dan 's avonds naar de post gaan crossen? ;-)
Weet iemand hoe ze geleverd worden? Want ik ben overdag niet thuis. Moet ik dan 's avonds naar de post gaan crossen? ;-)
OK, hij is dus vandaag aangekomen :-) ik heel happy!
Heb xtra senheiser MX300's en 4 * PowerGP's AA (1300mah) en 4 * AAA (800mah) + lader bijgekregen.
Het is echt wel een supermegaongelooflijkbangelijkzalig spelertje! Heb momenteel maar 1 probleempje, kan misschien ergens in de opties zitten, maar heb het nog niet ontdekt.
Telkens ik hem uit de USB poort trek, springt de speler aan en begint te spelen... Ik wil dit niet, verspil je enkel maar batterij mee ;-)
Heb xtra senheiser MX300's en 4 * PowerGP's AA (1300mah) en 4 * AAA (800mah) + lader bijgekregen.
Het is echt wel een supermegaongelooflijkbangelijkzalig spelertje! Heb momenteel maar 1 probleempje, kan misschien ergens in de opties zitten, maar heb het nog niet ontdekt.
Telkens ik hem uit de USB poort trek, springt de speler aan en begint te spelen... Ik wil dit niet, verspil je enkel maar batterij mee ;-)
Ze worden in een doos geleverd door TPG Post. De doos is te groot om door een brievenbus te steken. Ik weet niet hoelaat de post bij jullie langs komt, maar bij ons is dat overdag.Schorre schreef op 06 mei 2004 @ 18:13:
Ik heb hem maandag bij hen besteld, en heb dezelfde dag nog geld overgeschreven, dit gaat snel omdat ik ook bij ING zit. Heb gisterenmorgen een confirmatie gekregen en ze zeiden dat hij vandaag (NOT) of uiterlijk morgen (hoop ik!!!) moet aankomen.
Maar je bent er inmiddels al achter, mag ik hopen.
Hmm, ik ben gisteravond naar een cabaret voorstelling (van Roué Verveer) geweest met een vriend van me, waar ik dus een stuk cabaret opgenomen heb (die vriend had vrijkaartjes voor voorste rij), dus dat leek me wel aardig om even de voicerecorder uit te testen. Na een plotselinge reset to default van mijn i4 kon het opnemen dan eindelijk beginnen. Ik heb tot de pauze opgenomen (ongeveer een uurtje) en heb samen met die vriend in de pauze even de kwaliteit beluisterd en ik moet zeggen dat deze heel behoorlijk was.
Uiteraard naar huis op de fiets het laatste stukje ook nog muziek geluisterd, maar vlak voor mijn huis viel de muziek aan het eind van een nummer uit. Aangezien mijn batterij al bijna leeg was heb ik er verder geen aandacht aan geschonken. Nu pak ik net mijn i4 en wat lees ik op mijn display? "Flash error! Reformat with 'FAT'" *Kut, daar gaat mijn cabaretopname* Hmm ja, was dat maar zo, want opnieuw flashen of herformateren via jetshell lukt niet en via windows kan ik niets omdat die een i/o error geeft. Iemand nog enig idee? Ik denk dat deze RMA moet..zou wel heel erg snel zijn, want zoals ik al zeg, hij heeft die flash error dus buiten mijn pc om gekregen en midden in de afspeelfunctie.
Uiteraard naar huis op de fiets het laatste stukje ook nog muziek geluisterd, maar vlak voor mijn huis viel de muziek aan het eind van een nummer uit. Aangezien mijn batterij al bijna leeg was heb ik er verder geen aandacht aan geschonken. Nu pak ik net mijn i4 en wat lees ik op mijn display? "Flash error! Reformat with 'FAT'" *Kut, daar gaat mijn cabaretopname* Hmm ja, was dat maar zo, want opnieuw flashen of herformateren via jetshell lukt niet en via windows kan ik niets omdat die een i/o error geeft. Iemand nog enig idee? Ik denk dat deze RMA moet..zou wel heel erg snel zijn, want zoals ik al zeg, hij heeft die flash error dus buiten mijn pc om gekregen en midden in de afspeelfunctie.
Ik heb mn iAUDIO 4 zondag ook besteld, de zwarte 256MB versie.
Ik zal proberen een reviewtje te schrijven als ik hem binnen heb (zal waarschijnlijk dinsdag worden).
Heb bij mmport besteld, leveren zij een beetje snel?
Ik zal proberen een reviewtje te schrijven als ik hem binnen heb (zal waarschijnlijk dinsdag worden).
Heb bij mmport besteld, leveren zij een beetje snel?
Hmm, mp3-speler doet het op miraculeuze wijze weer. Heb wederom geprobeerd te speler te flashen en nu lukte het wel en opeens is alles weer goed.
Nou, laat ik maar hopen dat hij dit niet vaker doet.
Nou, laat ik maar hopen dat hij dit niet vaker doet.
Vandaag mijn zwarte speler binnen gekregen (via mmport, 3 dagen levertijd). Ik kan het geluid niet vergelijken met andere mp3 spelers, mijn vorige speler was een sony minidisc speler. In vergelijking hiermee is het geluid (standaard koptelefoontje) erg goed. Helder geluid en voldoende bas. Een beetje met de mogelijke geluidsinstellingen spelen doet hierbij wonderen.
Verder nog geen info over speelduur etc, heb hem net. Qua uiterlijk ziet het er strak uit, ik vind hem alleen wat cheap/pipo-achtig aanvoelen. Een beetje als een goedkoop plastic speeltje. Daarnaast vind ik de knopjes wel erg klein en niet bijzonder prettig. Ook hier vind ik het weer een beetje goedkoop aanvoelen. Het navigeren door de menu's en opties is even wennen en had wat logischer gekund (ik vergelijk het hier met mijn minidisc), maar als je het door hebt gaat het goed.
De display ziet er cool uit, duidelijk te lezen, voldoende ruimte en die kleurtjes zijn grappig.
Bijgeleverde accesoires zijn goed verzorgd en de software ziet er ook wel ok uit. heb hem net nog geflashed, ook geen enkel probleem.
Al met al dus een goede speler (geluid is het belangrijkste aan zo'n ding en dat is prima geregeld naar mijn idee) met een mooi uiterlijk.
Verder nog geen info over speelduur etc, heb hem net. Qua uiterlijk ziet het er strak uit, ik vind hem alleen wat cheap/pipo-achtig aanvoelen. Een beetje als een goedkoop plastic speeltje. Daarnaast vind ik de knopjes wel erg klein en niet bijzonder prettig. Ook hier vind ik het weer een beetje goedkoop aanvoelen. Het navigeren door de menu's en opties is even wennen en had wat logischer gekund (ik vergelijk het hier met mijn minidisc), maar als je het door hebt gaat het goed.
De display ziet er cool uit, duidelijk te lezen, voldoende ruimte en die kleurtjes zijn grappig.
Bijgeleverde accesoires zijn goed verzorgd en de software ziet er ook wel ok uit. heb hem net nog geflashed, ook geen enkel probleem.
Al met al dus een goede speler (geluid is het belangrijkste aan zo'n ding en dat is prima geregeld naar mijn idee) met een mooi uiterlijk.
Working @ http://www.tricode.nl
Verwijderd
Heb gisteren m'n kleine zwartje binnegekregen.
Uiteraard lekker zitten spelen. Maar ik heb een klein probleempje. Als ik het apparaat uitschakel en na een minuut of 5 weer aanzet, doet hij niks meer.
Dan moet ik eerst de battrij eruit halen en weer terugzetten voordat het kleine kreng weer wil werken
Overigens draait de nieuwste firmware, dus daar zal het niet aan liggen.
Ik kreeg er van MMPort, behalve de GP set, extra MX oordopjes bij. Maar die zijn echt niet beter dan de standaard bijgeleverde. Integendeel zelfs. Veel vlakker geluid en niet zo sprankelend. Heb ook even de "normale" koptelefoon eraan gehangen. Dan kom je er pas achter wat die kleine allemaal in z'n mars heeft. Wat een geluid...
Jammer dat de "oortjes" daarna weer zo tegenvallen. Dus nu nog op zoek naar een paar goede oordopjes. Weer een heleboel te lezen dus, want ook hier zijn nogal wat artikelen en forumposts over geschreven.
Al met al ben ik behoorlijk tevreden.
Uiteraard lekker zitten spelen. Maar ik heb een klein probleempje. Als ik het apparaat uitschakel en na een minuut of 5 weer aanzet, doet hij niks meer.
Dan moet ik eerst de battrij eruit halen en weer terugzetten voordat het kleine kreng weer wil werken
Overigens draait de nieuwste firmware, dus daar zal het niet aan liggen.
Ik kreeg er van MMPort, behalve de GP set, extra MX oordopjes bij. Maar die zijn echt niet beter dan de standaard bijgeleverde. Integendeel zelfs. Veel vlakker geluid en niet zo sprankelend. Heb ook even de "normale" koptelefoon eraan gehangen. Dan kom je er pas achter wat die kleine allemaal in z'n mars heeft. Wat een geluid...
Jammer dat de "oortjes" daarna weer zo tegenvallen. Dus nu nog op zoek naar een paar goede oordopjes. Weer een heleboel te lezen dus, want ook hier zijn nogal wat artikelen en forumposts over geschreven.
Al met al ben ik behoorlijk tevreden.
Hi!
Here is the new firmware of iAUDIO 4(JNC iAUDIO SSF-800/802/805 series)
[New Features]
- Support WMA file that protected by DRM.
Kind Regards,
Admin
☞ download
Here is the new firmware of iAUDIO 4(JNC iAUDIO SSF-800/802/805 series)
[New Features]
- Support WMA file that protected by DRM.
Kind Regards,
Admin
☞ download
Verwijderd
2 kleine vraagjes:
* herkent windows de iaudio als extern opslagmedium of moet je echt dat jetshell ding gebruiken?
* als je hem bestelt via mp3spelers.nl, kan je dan kiezen tussen de zilveren of zwarte uitvoering?
* herkent windows de iaudio als extern opslagmedium of moet je echt dat jetshell ding gebruiken?
* als je hem bestelt via mp3spelers.nl, kan je dan kiezen tussen de zilveren of zwarte uitvoering?
1. Je hebt nogsteeds jetshell nodig, ookal hebben ze wel beloofd dat UMS eraan komt
2. Ja
2. Ja
Verwijderd
in XP herkent windows het gewoon als hd en kan je mp3's copiëren naar de music folder met explorer, werkt hier perfect, jetshell nog nooit gebruikt ...
greetz
D
greetz
D
Verwijderd
Ok tnx!
Kan je dan ook zoveel submappen maken als je wil? Of is er een limiet, bv maar 1 diep?
Kunnen jullie ff die vraag over zwart/zilver uit jullie collectief geheugen bannen? Dat is namelijk vrij duidelijk af te leiden uit de mp3spelers.nl site... silly me
Kan je dan ook zoveel submappen maken als je wil? Of is er een limiet, bv maar 1 diep?
Kunnen jullie ff die vraag over zwart/zilver uit jullie collectief geheugen bannen? Dat is namelijk vrij duidelijk af te leiden uit de mp3spelers.nl site... silly me

Hoe gebruik je dat armbandje eigenlijk correct?
- Spelertje er gewoon onderklemmen
- Met behulp van het hoesje?
- Nog een andere manier?
- Nog een andere manier?
als ik hem gebruik.. wat eigenlijk al haast nooit is
dan gebruik ik hem in combinatie met het hoesje
Het hoesje gebruik ik wel altijd, maar dat lijkt me ook iets om aan te raden
Het hoesje gebruik ik wel altijd, maar dat lijkt me ook iets om aan te raden
Ja, ik snap niks van dat ding! Dient dat grote rubberen ding met iaudio logo ergens voor? En die twee koppelstukjes die je los kan halenpece schreef op 18 juni 2004 @ 23:03:
Hoe gebruik je dat armbandje eigenlijk correct?
- Nog een andere manier?
Ik had veel liever een clip aan het hoesje gehad, zodat je m fatsoenlijk aan je broek / jaszak kan haken.
[ Voor 13% gewijzigd door Egbert op 02-07-2004 14:31 ]
Ja het dient voor de versieringEgbert schreef op 02 juli 2004 @ 14:30:
[...]
Ja, ik snap niks van dat ding! Dient dat grote rubberen ding met iaudio logo ergens voor? En die twee koppelstukjes die je los kan halen
Ik had veel liever een clip aan het hoesje gehad, zodat je m fatsoenlijk aan je broek / jaszak kan haken.

Verwijderd
Vette prijs drop
de iAudio 4 256 kost nog maar 199,- euro (256MB) bij mp3spelers.nl en 209,- bij mp3man.nl en dat is beide incl. verzendkosten.
de iAudio 4 256 kost nog maar 199,- euro (256MB) bij mp3spelers.nl en 209,- bij mp3man.nl en dat is beide incl. verzendkosten.
Verwijderd
eindelijk een beetje redelijk geprijsd ik vond 239,- euro ook veel te duurVerwijderd schreef op 02 juli 2004 @ 20:53:
Vette prijs drop![]()
Hij was een hele tijd 225,- Het enige verschil wat er nu is dat je er nu geen lader meer bij krijgt.
[ Voor 5% gewijzigd door Melmer op 03-07-2004 11:58 ]
zowww, zonet de zilveren even besteld.
Hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van de fm radio, bdoel wil 3fm wat in de bus?
En dat bbe is dat wat?
Hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van de fm radio, bdoel wil 3fm wat in de bus?
En dat bbe is dat wat?
[ Voor 10% gewijzigd door okio op 05-07-2004 21:57 ]
ja heb de sp reeds gechekt, echter was ik meer benieuwd rond ervaringen met bbe dan zon promotie site die geen objectief beeld geeft
Vroeg me eens af of iemand weet wanneer de 1 GB versie te koop is? en hoeveel hij gaat kosten.
Het is mah, dus mili ampere per uur. Op www.mp3spelers.nl heb je AAA batterijen van 850 mah. Als je daar de iaudio 4 besteld, kan je er als aanbieding een GP powerbank lader bij nemen met 4 AAA 600 mah batterijen. Ik vraag me af wat het zou schelen, 600 mah of 850 mah. Hoeveel langer zou je met die 850 mah batterijen kunnen doen tov de 600 mah?Evil M@V schreef op 06 juli 2004 @ 22:06:
Maakt het trouwens niet uit hoeveel mili ampere batterij er in stopt? Want je hebt ze tot 800 geloof ik (AAA)
Ben van plan om de iAudio 4 ook aan te schaffen alleen nu lees ik net een slechte review op ZdNet :
Iemand hier al last van of andere dingen ?Too many bugs. The player breaks down if you load the memory full (At least a couple of Mb memory must be left for a caching file, nothing prevents you from loading the player fully up though ), needs to be "reset" to start functioning again (I couldnt find out how this could be done, turning the device on/off or taking out the batteries didn't do the trick,so I had to take it back to the store. No "reset" button, deleting files don't work. The voice recording isn't very good, bad sound quality. A light kick on the player makes it shut down. (Like dropping it on a table) However, the main problem is that as I've used the player the headphone outlet has become unstable. It's now not possible to listen to music as only one, or none of the speakers get signal. The thing's useless. It's gone gradually from irritating to broken in the last month or so. Bad warranty, I'm not able to excersise it.
[ Voor 8% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 30-07-2004 15:07 ]
Ik heb de speler nu een maandje of 4 (sinds introductie) en gebruik hem bijna dagelijks. Nog nooit heb ik last gehad van 1 van de volgende dingen die in de review naar boven komen. Ik stop mijn speler altijd helemaal vol, vaak totaan de laatste Kb, en nog nooit een vastloper gehad. Ook gaat mijn speler nooit zomaar uit, of als hij ergens tegenaan stoot (wat ook niet de bedoeling is maar okCalvin&Hobbes schreef op 30 juli 2004 @ 15:07:
Ben van plan om de iAudio 4 ook aan te schaffen alleen nu lees ik net een slechte review op ZdNet :
[...]
Iemand hier al last van of andere dingen ?

Of het is de baas van bijvoorbeeld Iriver die de concurent een beetje wil verzieken, of het is iemand die een beetje pech heeft gehad.Calvin&Hobbes schreef op 30 juli 2004 @ 15:07:
[...]
Iemand hier al last van of andere dingen ?
Iemand hier al antwoord op?
Brammel schreef op 28 juli 2004 @ 22:58:
[...]
Het is mah, dus mili ampere per uur. Op www.mp3spelers.nl heb je AAA batterijen van 850 mah. Als je daar de iaudio 4 besteld, kan je er als aanbieding een GP powerbank lader bij nemen met 4 AAA 600 mah batterijen. Ik vraag me af wat het zou schelen, 600 mah of 850 mah. Hoeveel langer zou je met die 850 mah batterijen kunnen doen tov de 600 mah?
Nou als je het theoretisch bekijkt zou het dus 250 % (1/4) langer mee moeten gaan, vanuit de 600 MAH AAA bekeken.Brammel schreef op 28 juli 2004 @ 22:58:
Het is mah, dus mili ampere per uur. Op www.mp3spelers.nl heb je AAA batterijen van 850 mah. Als je daar de iaudio 4 besteld, kan je er als aanbieding een GP powerbank lader bij nemen met 4 AAA 600 mah batterijen. Ik vraag me af wat het zou schelen, 600 mah of 850 mah. Hoeveel langer zou je met die 850 mah batterijen kunnen doen tov de 600 mah?
En officieel kan je 15 uur doen met 1 AAA , alleen zou ik dus niet weten wat voor type ze hebben gebruikt. Dus wat voor MAH was die test AAA batterij
Maar misschien dat iemand met ervaring kan posten hoe lang hij/zij met 1 AAA batterij kan doen en daarbij vermeld hoeveel MAH die is.
Daar kun je niet echt je conclusie uit trekken, want volgens mij hangt het batterij verbruik van heel veel verschillende factoren af, denk aan volume en of je een headphone of oordopjes gebruikt.Graham schreef op 31 juli 2004 @ 00:29:
[...]
Maar misschien dat iemand met ervaring kan posten hoe lang hij/zij met 1 AAA batterij kan doen en daarbij vermeld hoeveel MAH die is.
Is waar maar ik verwacht ook geen exacte meting volgens vast gestelde standaardenEvil M@V schreef op 31 juli 2004 @ 00:33:
[...]
Daar kun je niet echt je conclusie uit trekken, want volgens mij hangt het batterij verbruik van heel veel verschillende factoren af, denk aan volume en of je een headphone of oordopjes gebruikt.
Doe ongeveer 12 uur met 1 AAA 800 Mah, dan staat mijn backlight 30 seconden aan bij elke druk op de knop. Daarnaast wissel ik regelmatig van MP3 naar FM en van zenders. Ik skip veel nummers. Ik gebruik ook andere oordopjes dan de standaard (Sony EX-71) en die verbruiken meer stroom.Graham schreef op 31 juli 2004 @ 00:29:
[...]
Nou als je het theoretisch bekijkt zou het dus 250 % (1/4) langer mee moeten gaan, vanuit de 600 MAH AAA bekeken.
En officieel kan je 15 uur doen met 1 AAA , alleen zou ik dus niet weten wat voor type ze hebben gebruikt. Dus wat voor MAH was die test AAA batterij
Al met al redelijk netjes dacht ik zo.
Verwijderd
Ik ga binnen kort de iaudio 4 halen (zwart 512) en ik had een vraagje of iaudio 4 ook .m4a *(mp4)* ondersteunt ... en als ie niet wordt ondersteunt of het met firmware toch wel ondersteunt kan worden ???
Nee, trouwens mp4 is eigenlijk AAC met een ander jasje aan (container). AAC wordt volgens mij alleen door de apple Ipod ondersteund. [edit: en de Nokia NGage lees ik net]Verwijderd schreef op 04 augustus 2004 @ 23:24: ik had een vraagje of iaudio 4 ook .m4a *(mp4)* ondersteunt .
Als de fabrikant er voordeel in ziet om een firmware met aac onderteuning te ontwikkelen, wie weet... en als ie niet wordt ondersteunt of het met firmware toch wel ondersteunt kan worden ???
[ Voor 6% gewijzigd door Henk007 op 04-08-2004 23:33 ]
Jup dat is erg netjes eigenlijk.Ojjorz schreef op 31 juli 2004 @ 13:29:
[...]
Doe ongeveer 12 uur met 1 AAA 800 Mah, dan staat mijn backlight 30 seconden aan bij elke druk op de knop. Daarnaast wissel ik regelmatig van MP3 naar FM en van zenders. Ik skip veel nummers. Ik gebruik ook andere oordopjes dan de standaard (Sony EX-71) en die verbruiken meer stroom.
Al met al redelijk netjes dacht ik zo.
Maar ik vraag me eigenlijk nog steeds af wanneer de 1 GB versie in NL uitkomt en hoeveel deze gaat kosten. Iemand ?
Als de 1 gb uitkomt gaat ie net zo veel kosten als de Ipod vrees ik.. kun je toch beter voor het laatste gaanGraham schreef op 05 augustus 2004 @ 08:43:
[...]
Jup dat is erg netjes eigenlijk.
Maar ik vraag me eigenlijk nog steeds af wanneer de 1 GB versie in NL uitkomt en hoeveel deze gaat kosten. Iemand ?
Denk ik niet. Eerder 100 euro meer.Evil M@V schreef op 05 augustus 2004 @ 13:10:
[...]
Als de 1 gb uitkomt gaat ie net zo veel kosten als de Ipod vrees ik.. kun je toch beter voor het laatste gaan
En 512 vind ik best weinig.
Verwijderd
Ik was al van plan om de iaudio 4 512 mb zwart te kopen... maar begin nu echt te twijfelen ik zit nu te twijfelen tussen de iaudio en de i-pod mini... i-pod mini is een stuk goedkoper voor mij (269 euro) dan de iaudio 4 (314 euro totaal inc. GP batterij AAA oplader en sennheiser mx 400)... en ik hoorde net dat i-pod mini iets betere geluidskwaliteit had... dus dat is wel een voordeel... Of heb ik het verkeerd en is de iaudio 4 echt nog steeds zo superieur als iedereen zegt...qua geluid en is de design nog steeds gruwelijk (of is ie nu al weer tegengevallen/verouderd).. misschien vergelijk ik volgens sommigen appels met peren hard-disc met flash- speler... maar ik ben nog steeds zwaar aan het twijfelen... kan iemand mij helpen??
oh ja... p.s. en krijg je bij een iaudio 4 nog een halsketting erbij??.. en hoe bevalt die??
oh ja... p.s. en krijg je bij een iaudio 4 nog een halsketting erbij??.. en hoe bevalt die??
Iemand die de Cresyn LMX-E700 (of de Audio-Technica ATH-CM5, zijn dezelfde) heeft? Of mss heeft getest...
Ik zou graag deze dopjes willen aanschaffen, maar waar het mij dan vooral om gaat is dat ze meer bass geven dan de standaard dopjes (Cresyn AXE599BS).
Of kan ik dan beter gaan voor de sony's?
Ik zou graag deze dopjes willen aanschaffen, maar waar het mij dan vooral om gaat is dat ze meer bass geven dan de standaard dopjes (Cresyn AXE599BS).
Of kan ik dan beter gaan voor de sony's?
Zit te twijfelen, of nu de iaudio 4 kopen, of nog ff wachten tot de Iaudio U2 er aan komt (of is die er al, maar nog niet in NL of zo?). Weet iemand wat het prijsverschil gaat worden?

Voordelen U2:
usb 2.0
bij nieuw firmware ook ogg vobis
kleiner
...?
nadelen:
???
edit: zie op een engelse mp3 speler winkel dat de U2 zelfs goedkoper wordt dan de Iaudio 4. De iaudio 4 is daar 189 pond, de U2 maar 159!!!
Denk dat ik nog ff wacht, hoop dat die snel hier te krijgen is

Voordelen U2:
usb 2.0
bij nieuw firmware ook ogg vobis
kleiner
...?
nadelen:
???
edit: zie op een engelse mp3 speler winkel dat de U2 zelfs goedkoper wordt dan de Iaudio 4. De iaudio 4 is daar 189 pond, de U2 maar 159!!!
Denk dat ik nog ff wacht, hoop dat die snel hier te krijgen is
[ Voor 54% gewijzigd door Brammel op 28-09-2004 23:23 ]
Volgens mij was dit hier nog niet gemeld maar er is nieuwe firmware beschikbaar voor de iaudo4. Namelijk versie 1.60 .
Dit zou er veranderd moeten zijn:
New Features
- Bookmark Feature
- Menu - General - “Song Order”: Option to set file order
(Download Time / File Name / File Time)
- Menu - General - "Menu Button” Choose MENU or NAVI when pressing menu key shortly.
(Default: MENU)
Dit zou er veranderd moeten zijn:
New Features
- Bookmark Feature
- Menu - General - “Song Order”: Option to set file order
(Download Time / File Name / File Time)
- Menu - General - "Menu Button” Choose MENU or NAVI when pressing menu key shortly.
(Default: MENU)
Mijn Iaudio4 heeft onlangs een goede wasbeurt gekregen op 60 graden Celcius.
Voeg daarbij een dosis textielverf en een halve kg keukenzout en dan kan je het resultaat al wel raden?
Ongelooflijk? Hij doet het nog steeds!
Alleen het rechteroortje bromt wat zodat ik door de oortjes te vervangen nog goed wegkom.
En textielverf is wel degelijk textielverf. Het spelertje is niet mee gekleurd.
Voeg daarbij een dosis textielverf en een halve kg keukenzout en dan kan je het resultaat al wel raden?
Alleen het rechteroortje bromt wat zodat ik door de oortjes te vervangen nog goed wegkom.
wow netjespece schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:07:
Verwijderd
hoeveel mb? werkt alles nog goed?Ojjorz schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 22:52:
[...]
wow netjesIk wilde je net mijn 2e-hands Iaudio aanbieden voor een eurotje of 100
Heb hem nu over, hij is vervangen door een Rio Carbon
256MB, alles werkt goed, lichte gebruikssporen aan hoesje, maar speler zelf is puntgaaf, als je interesse hebt kan je het beste mailen om dit draadje schoon te houden"
michielblom at hotmail.com
Verwijderd
Nieuwe FW:
http://download.iaudio.com:8033/data/C08/iAUDIO4_1_62.zip
Ik zit er ook over te denken om m'n I4 weg te doen: 512 MB. Ik heb geld nodig voor me motorrijbewijs
maar de 2ehands prijs van mp3 spelers daalt echt heel snel en voor een paar tientjes doe ik em niet weg.
Ik zit er ook over te denken om m'n I4 weg te doen: 512 MB. Ik heb geld nodig voor me motorrijbewijs
Verwijderd
voor hoeveel dan welVerwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 10:21:
Nieuwe FW:
Ik zit er ook over te denken om m'n I4 weg te doen: 512 MB. Ik heb geld nodig voor me motorrijbewijsmaar de 2ehands prijs van mp3 spelers daalt echt heel snel en voor een paar tientjes doe ik em niet weg.
Verwijderd
alle beetjes helpen en ik ben bang datVerwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 10:47:
[...]
voor hoeveel dan welals je je motorrijbewijs wilt financieren dan zal de prijs wel heel hoog liggen
Ik spreek uit ervaring (autorijbewijs)

Verwijderd
Noem je prijsVerwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 10:57:
[...]
alle beetjes helpen en ik ben bang datme ook niet veel verder zal helpen
Ik zie nergens op de site versie 1.62 staan, enkel 1.60. Is deze versie al officieel uit? En wat zijn de verbeteringen/toevoegingen tov 1.60?
Verwijderd
geen ideeSchorre schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:11:
[...]
Ik zie nergens op de site versie 1.62 staan, enkel 1.60. Is deze versie al officieel uit? En wat zijn de verbeteringen/toevoegingen tov 1.60?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 08:53 ]
Verwijderd
@aardappelhoofd
Als je nog interesse hebt in m'n iaudio 4 512mb
noem je emailadres of mail me op:
gjblokhuis AT hotmail PUNT com
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 14:45 ]
Verwijderd
Misschien kon je het inmiddels al raden, ik ga voor de creative n200, 1gb. Omdat mijn eigen mp3speler op is zocht ik naar een tijdelijke speler totdat ik financieel in staat zou zijn een mp3 hdd te kopen. De voordelen van zo'n ding wegen voor mij niet op tegen de nadelen. Ik koop een flashspeler met zoveel mogelijk geheugen. En de creative past goed binnen mijn budget.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 08:42:
[...]
@aardappelhoofd
Als je nog interesse hebt in m'n iaudio 4 512mb
noem je emailadres of mail me op:
gjblokhuis AT hotmail PUNT com
Nouja, mocht je denken mij toch te kunnen overtuigen ;): jeffp AT gmx PUNT net
Verwijderd
Aparte combinatie om in je wasmachine te stoppenpece schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:07:
Vooral die keukenzout..
Zou de opvolger ook zo stevig zijn? Ik wil de U2 kopen, maar hij is in vergelijking met bijvoorbeeld de Audiodream enzo wel best duur.. Maar als ie waterdicht blijkt te zijn kan ik me die prijs wel voorstellen vanuit de fabrikant!

Groetels!
Guido
Verwijderd
baggerzooi... met dit koude weer is de batterij (GP600) van mn i4 zo leeg
begint me te irriteren zeg! ik bedoel 4 uur is gewoon te weinig! ik blijf aan het wisselen, ik heb standaard een reservebatterij mee, das gewoon lastig. zeker omdat ik een mp3 speler koop voor de draagbaarheid... ben ik de enige wie dit zo irriteert???
Ik doe mijn Iaudio 4 weg. Hij is in perfecte staat, zwart en heeft 256MB geheugen. Iemand geïnteresseerd? PM/Mail maar...
Heb een nieuwe Dell Axim X50v gekocht en die is net iets beter voor mp3's te spelen in combinatie met een 1GB SD card'je
Heb een nieuwe Dell Axim X50v gekocht en die is net iets beter voor mp3's te spelen in combinatie met een 1GB SD card'je
Verwijderd
Misschien ben ik wel geinteresseerd in het kopen van een iaudio4 hangt van de prijs en gebruiksstaat af.
Verwijderd
ik heb em al een tijdje verkocht, ik vond de korte batterijduur irritant (ik had 600 mah GP batterijen). ik heb een fm radio(tje) weergekocht...
Verwijderd
Ik heb geen zin om 38 pagina's door te lezen, dus ik vraag het maar gewoon
Is de 1G versie in nederland te koop? zoja waar? Want die Iaudio4 ziet erg mooi uit, met name dat display lijkt me erg relaxt.
ben al aardig op zoek geweest maar nix gevonden. Alleen maar de 512MB en 256MB
Zelfde eigenlijk voor de IOPS MPF-390, maar dat hoort ergens anders thuis

Is de 1G versie in nederland te koop? zoja waar? Want die Iaudio4 ziet erg mooi uit, met name dat display lijkt me erg relaxt.
Wat ik zo gauw bij de bekende online winkels kan zien niet. De iAudio U2 en G3 (nieuwere spelers) zijn wel in 1GB verkrijgbaar. Kijk bijvoorbeeld eens bij http://www.mp3man.nl/Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 23:00:
Ik heb geen zin om 38 pagina's door te lezen, dus ik vraag het maar gewoon![]()
Heb er net een besteld bij mp3man.nl voor 99 euro incl verzendkosten 
Vond ik wel mooi prijsje voor zon ding! kan niet wachten
Vond ik wel mooi prijsje voor zon ding! kan niet wachten
Verwijderd
hey hebben jullie wel eens bij www.audiolounge.nl gekeken? ook iaudio 4 512mb voor 149 euro...ook de x5 is daar verschenen
Heb em inmiddels binnen :)!
Een vraagje:: als ik mn koptelefoon kabeltje in mn mp3 spelertje te ver erin duw gaat mn scherm flikkeren en is het geluid niet erg goed , terwijl als ik hem er een beetje uit laat en niet helemaal in duw hij het perfect doet? Enig idee hoe dit komt of hoort et zo ?
Een vraagje:: als ik mn koptelefoon kabeltje in mn mp3 spelertje te ver erin duw gaat mn scherm flikkeren en is het geluid niet erg goed , terwijl als ik hem er een beetje uit laat en niet helemaal in duw hij het perfect doet? Enig idee hoe dit komt of hoort et zo ?