Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het nieuwe spelertje van Cowon. Omdat het spelertje eigenlijk al een beetje aan bod kwam in het CW300 topic vond ik dat het ook wel een eigen topic kon gebruiken.

De iAudio 4 in het kort:

- Support voor meerdere bestandstypes (wma, asf, wav en mogelijk ogg via firmware)

- "Records directly into MP3 files from CDP or Walkman thru the cable." Volgens mij dus een line-in?

- 15 uur speeltijd op een AAA batterij die zorgt voor een output van 2x 13 mW

- Gewicht 33g

- Afmetingen: 75.0mm X 32.0mm X 17.0mm

- 124 kleurendisplay die ten alle tijden aangepast kan worden.

- 5 band's EQ, BBE soundsystem (iets nieuws, voor meer info http://www.bbesound.com/demo/demo.asp), MP Enhance en 3D Surround.

- Uiteraard ontbreekt ook de FM tuner en de voice recording niet.

- Leverbaar in 256, 512 en in de toekomst ook 1024 mb.

Hoe ziet deze speler er dan uit?

Zo dus:

Afbeeldingslocatie: http://eng.iaudio.com/zeroboard/new_img/product/iaudio4/photo/iAUDIO4_photo_6_big.jpg

Afbeeldingslocatie: http://eng.iaudio.com/zeroboard/new_img/product/iaudio4/photo/iAUDIO4_photo_11_big.jpg

Afbeeldingslocatie: http://eng.iaudio.com/zeroboard/new_img/product/iaudio4/photo/iAUDIO4_photo_16_big.jpg

Afbeeldingslocatie: http://eng.iaudio.com/zeroboard/new_img/product/iaudio4/photo/iAUDIO4_photo_17_big.jpg

Filmpje: http://eng.iaudio.com/movie/iaudio4movie.zip

Persoonlijk vind ik hem erg mooi, maar de vraag is natuurlijk hoe de geluidskwaliteit zich zal verhouden tot met name de CW300. Cowon zegt hier zelf over: "Of course, iAUDIO 4 has better sound quality than CW300. We use BBE sound effect. And, It give more powerful effect."

Of de iAudio 4 ook hardwarematig mp3s DEcodeert, weten ze zelf geloof ik niet echt...
Reactie 1: "Ok, CW200, CW300 use chipset specialized for MP3 format only.
And, from iAUDIO 4 we are using multi purpose chipset. So, It supports MP3,
WMA, WAV.
Yes, MP3 is hardware basis to play out audio formats."

Reactie 2 (van iemand anders @ cowon): "As you mentioned, CW300 uses dedicated MP3 decoding chipset. That ¡s why the sound quality of CW300 is great!

iAUDIO 4 don't use dedicated MP3 decoding chipset. So it also supports
WMA, ASF, and WAV. Regarding the sound quality of iAUDIO 4, you don't
need to worry. Our goal of making MP3 player is the best sound quality.

Which one is better? I still didn't hear the sound from iAUDIO 4."

Ik ben dus benieuwd. Dus als iemand hem al binnen heeft, graag hier uw reacties :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-02-2020
niemand heeft hem nog :) hij komt pas in januari in europa en dacht zelfs in heel de wereld dus we moeten nog even geduld hebben (al zegt mmport.nl dat ze ze rond kerst al hebben 8)7 ) maar als ie in Nederland is ga ik hem zeker kopen....tenzij degene die hem al hebben zeggen dat de speler niet goed is, maar dat is logisch :P

EDIT: ik snap niet dat er niet gereageerd wordt, dit is/wordt toch de beste mp3 speler die er is :? of niet??

[ Voor 17% gewijzigd door McBBvB op 19-12-2003 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 22:26
Wat moet dat ding kosten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
bij mmport 240 euro en mp3spelers gaat de speler voor ongeveer 225 euro verkopen

[ Voor 4% gewijzigd door McBBvB op 19-12-2003 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Inderdaad een juweeltje, ik denk dat als ik weer geld heb, deze speler aanschaf, aangezien mijn CW300 eergisteren gejat is. Ik hoop dat er snel mensen zijn die hem op de 1 of andere manier kunnen testen, als het geluid net zo goed is of beter dan de CW300, dan wordt dit mijn nieuwe speeltje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ik vraag me echt af hoe de geluidskwaliteit van dit spelertje zal zijn. Opzich verwacht ik een uitstekende kwaliteit, maar Cowon spreekt zichzelf een beetje tegen.. 8)7

Toch overweeg ik ook om deze te kopen :). De features zijn in ieder geval dik in orde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Mooi design hoor, puik werk..

Maar ik heb al een mp3 speler, en een discman, en een minidisc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bDaan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 15:25

N00bDaan

De N00b.

Ik zit te denken over de CW300 of de CW400 (iAudio 4)
Het nare van de CW400:
- "Maar" 15 uur speeltijd -- (CW300 Heeft 30 uur speeltijd)
- "Maar" 256 MB -- (CW300 heeft 512, maar is dan wel 30 euro duurder, 269 euri)

Het goede van de CW400:
- Heel mooi design, groot display - in velen kleuren in te stellen.
- Beter in de toekomst ingesteld...

Ik vind het heel erg moeilijk, De CW300 heeft twee keer zo veel speeltijd, maar is minder mooi. Wat moet ik doen wat moet ik doen... Gelukkig heb ik het geld nog niet dus heb ik nog bedenktijd.

Groeten

I cna tpye 300 worsd pre minute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

:9~ :9~ Dees is egt moooi _/-\o_
Het is dat ik al een msi megastick mp3 heb anders haalde ik cker weten deze

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 11:39
N00bDaan schreef op 21 december 2003 @ 16:22:
Ik zit te denken over de CW300 of de CW400 (iAudio 4)
Het nare van de CW400:
- "Maar" 15 uur speeltijd -- (CW300 Heeft 30 uur speeltijd)
- "Maar" 256 MB -- (CW300 heeft 512, maar is dan wel 30 euro duurder, 269 euri)
gelukkig komen er ook nog 512 en 1024 MB versies.. ;) ja echt waar ;)
Ik weet bijna zeker dat ik deze gadget voor het geld van mijn verjaardag ga halen... :)

[ Voor 20% gewijzigd door MaiorDomus op 21-12-2003 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees steeds overal dat het geluid van de iaudio 4(cw400) het beste is , maar heeft het geluid nou echt Zo veel beter als die van de mpio fd100 ?.
Wat een groot voordeel van deze speler is dat het met playlisten kan omgaan, wat de meeste niet kunnen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uit ervaring kan ik zeggen dat het geluid van de CW300 in ieder geval wel een stuk beter is dan van de MPIO FL100. Hoe dit zit t.o.v. de FD100 en de iAudio 4 weet ik niet, maar men ZEGT bij Cowon dat de iAudio 4 beter geluid geeft dan de CW300.

Of dit marketing hype is valt nog te zien, maar interessant wordt het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik denk dat ik dan nog even ga afwachten tot een aantal mensen daadwerkelijk de iaudio 4 hebben ...
Het is wel een nadeel dat die niet uitbreidbaar maarja, hij ziet er wel strakkkk uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bDaan
  • Laatst online: 21-09 15:25

N00bDaan

De N00b.

Heeft iemand enig idee over een release dat van de 512? Want ik wil heel graag doe 512 versie omdat die CW400 gewoon Tha BomB is :P >:D

Groeten...

I cna tpye 300 worsd pre minute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
N00bDaan schreef op 22 december 2003 @ 01:08:
Heeft iemand enig idee over een release dat van de 512? Want ik wil heel graag doe 512 versie omdat die CW400 gewoon Tha BomB is :P >:D

Groeten...
Eerlijk gezegd heb ik geen idee nee, maar wat ik wel weet is dat in Korea de 512mb versie tegelijk uitgekomen is met de 256mb versie. Vooralsnog lijkt mmport alleen de 256mb versie aan te gaan bieden, maar als de speler begin januarie zo'n beetje overal leverbaar zal zijn, zal dit denk ik wel snel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Zijn er al mensen die hem misschien voor de kerst gekregen hebben aangezien MMport daarop speculeerde? Ik ben zeer benieuwd hoe deze speler zich verhoudt tot de CW300 aangezien die bijne droom-kwaliteit aan geluid leverde. Nu die chipset veranderd is vraag ik me af of de geluidskwaliteit hier niet onder geleden heeft, het design en het gadget-gehalte is in ieder geval omhoog gegaan. Verder ben ik zeer blij met een blader-functie zodat je lekker een mp3-tje kan zoeken zonder dat hij gelijk stopt met spelen.
Kortom: Iemand die hem al heeft en hem snel effe kan testen tenopzichte van een CW300 of een Iriver (als ie niet beter is weet ik al zeker dat ik hem niet wil :P Maar dat zal wel goed zitten als je naar de CW300 kijkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
ja, vandaag zouden degene die de speler hadden besteld um toch wel ongeveer moeten binnenkrijgen of anders morgen, ik ben benieuwd of mmport zich eraan houdt en hoe goed de speler is :) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kunnen ze wel vergeten denk ik sinds die pas half jan echt uitkomt ...
De 512 mb versie komt btw eind januari uit en gaat rond de 300-330 euro kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 15:36:
Dat kunnen ze wel vergeten denk ik sinds die pas half jan echt uitkomt ...
De 512 mb versie komt btw eind januari uit en gaat rond de 300-330 euro kosten.
10 januari (als we mmport moeten geloven :) ) ik hoop dat deze datum wel klopt want ik wil um zo snel mogelijk :*)

Verwijderd

ja ik hoop het ook ik zit er ook op te wachten.
Wil wel eerst afwachten totdat een aantal personen hem getest hebben enzow.

Verwijderd

Ik denk niet dat mmport zich houdt aan die data op de site.. ik wacht zelf al ruim een maand op mijn decktron IMP426... maar heb hem nog steeds niet binnen :( de leverdatum is al 3x veranderd ondertussen..

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Dat is het mooie: aan het lijntje houden. Als je een maand geleden wist dat je 1,5 maand moest wachtten had je het waarschijnlijk niet gedaan en gewoon een andere speler besteld. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat zij die data doorkrijgen van de leverancier die hun dus weer 'aan het lijntje houdt'. Met producten die van zover moeten komen kan natuurlijk van alles mis gaan.

• MaiorDomus
volgens mij is er ook een duits spreekwoord van... zoiets van dat de wachttijd de mooiste tijd is? 8)7 naja rare gasten iig :)

ik zou hem het liefst zo snel mogelijk willen hebben.. alleen wil ik wel eens wat info over die 512 MB versie.. raar dat we daar nog niks over gehoord hebben... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
heeft iemand die um had besteld bij mmport.nl al ontvangen?? ik wil graag weten of ie nou beter is dan de cw300 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samster
  • Laatst online: 25-07 14:29
Niemand die m al heeft? zou 23ste binnen zijn toch volgens mmport? :?

Samster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is allang veranderd naar 10-1-2004
dus nog niemand heeft.
Hij wordt officieel ook pas half jan verwacht in europa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
er staat nog steeds op de site dat er in december een beperkte levering kwam hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 01:15:
dat is allang veranderd naar 10-1-2004
dus nog niemand heeft.
Hij wordt officieel ook pas half jan verwacht in europa...
als je goed leest ;) staat er dit: ''Let op! Eerste zending, die 23 december binnenkomt is reeds volledig uitverkocht!'' oftewel ze zeggen dat ze um al hadden maar ik hoor nog niemand die um heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
weet iemand welke oordopjes je bij de iAudio 4 krijgt? volgens de site cresyn axe2 maar die staan niet op de site van cresyn :)

[ Voor 57% gewijzigd door MaiorDomus op 01-01-2004 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op http://www.bitz.nl/product_info.php?products_id=249

staat een filmpje van de speler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oordopjes zijn dezelfde die je bij de CW300 krijgt. Uit mijn hoofd zijn dat AXE599 maar ik kan het mis hebben.

Edit: Trouwens dat filmpje op bitz is hetzelfde als in de startpost

[ Voor 24% gewijzigd door Ojjorz op 03-01-2004 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verder wel een klein minpuntje aan de speler ontdekt. Er zit standaard geen remote control bij en op www.iaudio.com zegt iemand van Cowon dat hij ook geen rc ondersteunt. Voor mij is het niet echt een probleem, maar ik zal niet ontkennen dat een rc toch wel erg handig is :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
dat is gelukkig voor mij helemaal geen probleem... ik vind dat alleen maar irritant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 20:32

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Ik heb 'm vorig jaar besteld bij MMport.

(vanaf) Hier kun je alles lezen over mijn ervaring met de bestelling en met die verwachte leverdata.

Ik zou 'm eigenlijk al voor de kerst 2003 binnen moeten hebben:
  • 2003.12.16: Verwachtingsdatum staat op 19 december 2003, ik bestel de iAUDIO4 en maak het geld over.
  • 2003.12.17: Verwachtingsdatum staat op 23 december 2003.
  • 2003.12.18: Verwachtingsdatum staat op 10 januari 2004. Ik mail naar MMport én naar iAUDIO Korea. MMport zegt dat ze een kleine lading krijgen. iAUDIO weet van geen enkele verscheping af.
  • 2003.12.23: Ik ontvang een persoonlijke mail van de iAUDIO importeur Benelux met verontschuldigingen.
Wat de site van MMport ook zegt, ze hebben volgens mij nooit een lading op 23 december gekregen. Anders had ik 'm inmiddels wel binnen moeten hebben.

Ik verwacht 'm nu rond 10 januari in de bus. :/ We zullen zien... :Z

[ Voor 4% gewijzigd door SindaPaus op 05-01-2004 01:56 . Reden: Foutje in de data ]

I don't know, rocket fire at long range - somehow it lacks that personal touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
ik had zoiets al verwacht dus ik bestel de speler pas als ik zeker weet dat mmport ze heeft, en ik hoop echt heel erg dat de speler 10 januari komt maar ik denk van niet :'(

maar mp3spelers is in dit soort dingen wat eerlijker en die zegt dat ze de speler eind januari binnenkrijgen. dus dat is denk ik de uiterlijkste datum...

[ Voor 5% gewijzigd door McBBvB op 05-01-2004 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
McBBvB schreef op 05 januari 2004 @ 14:09:
ik had zoiets al verwacht dus ik bestel de speler pas als ik zeker weet dat mmport ze heeft, en ik hoop echt heel erg dat de speler 10 januari komt maar ik denk van niet :'(

maar mp3spelers is in dit soort dingen wat eerlijker en die zegt dat ze de speler eind januari binnenkrijgen. dus dat is denk ik de uiterlijkste datum...
Mja, ik hoop ook dat ze dat inderdaad halen, want ik las pas op de iAudio site dat ze een complete productielijn in Korea teruggehaald hebben en ondertussen al op firmware update nummertje 10 zitten.

Cowon systems zelf zegt trouwens het volgende:
Hi!

It is not a recall.
Some of iAUDIO 4 users complain about the static electricity from their device.
So, we fixed the problem and this solution will affect to production on January.
The iAUDIO 4 that is about to be launched by January will have no problem. And, we will replace those iAUDIO 4 with problem that has been sold out. (Including Korea and Overseas)

Kind Regards,
Admin
Wees dus maar blij dat je hem nog niet hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er eigenlijk wel een remote bij de iAudio 4? Zag em d'r niet bijstaan eigenlijk, terwijl de CW300 er wel een heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 21:49:
Zit er eigenlijk wel een remote bij de iAudio 4? Zag em d'r niet bijstaan eigenlijk, terwijl de CW300 er wel een heeft.
nee, er zit geen afstandbediening bij

ps. nog 5 dagen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 21:49:
Stond klein stukje terug in dit topic al genoemd :/
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 21:39:
[...]

[...]

Verder wel een klein minpuntje aan de speler ontdekt. Er zit standaard geen remote control bij en op www.iaudio.com zegt iemand van Cowon dat hij ook geen rc ondersteunt. Voor mij is het niet echt een probleem, maar ik zal niet ontkennen dat een rc toch wel erg handig is :D.
Heel waarschijnlijk ook geen ondersteuning dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

McBBvB schreef op 05 januari 2004 @ 14:09:

In tegenstelling tot de eerder geven data: 19-12-2003 en 23-12-2003, staat er bij 10-01-2004 niet dat het een verwachtingsdatum is, maar een leverdatum. Dit geeft mij hoop. :)

Van de andere kant kan het best wel eens eind januari worden, aangezien iAUDIO zelf geen exacte datum geeft over de verscheping in januari. Zij spreken alleen over "ergens in januari".

Maar weer van die andere kant B)... de importeur van de Benelux, 2comst, gaat MMport als eerste inlichten over de levering:
In een mailtje van 2comst vertelden ze me:
Zodra de iAudio-4 leverbaar is zullen wij dat als eerste aan MMport melden, zodat u het alsnog zo snel mogelijk in uw bezit heeft.
Andere kant weer 8)7... Waarom zou een importeur een bepaalde dealer voorrang (en hoe ziet die voorrang er uit? 2 weken eerder leveren?) geven? Zo loop je toch winst mis? Valt misschien ook wel mee, als iedereen bij MMport koopt...

Ik vertel jullie meer na het weekend. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
mp3spelers.nl zegt de IAUDIO 4 eind januari te ontvangen. ik denk persoonlijk niet dat mmport ze eerder krijgt dan mp3spelers.nl. als mp3spelers.nl een datum zegt of ongeveer zoals nu liegen ze daar nooit over of zitten ze daar nooit ver naast, dus ik denk dat we tot UITERLIJK eind januari moeten wachten en hoop natuurlijk tot 10 januari...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
ik zie ook net dat http://www.bitz.nl de IAUDIO 4 gaat verkopen, zij verwachten de speler 15 januari, dan kan 10 januari van mmport wel kloppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Als (ALS!!!) ze 10 januari (zaterdag) binnenkomen, moet ik vast nog tot maandag wachten voor het geleverd wordt door TPG. Mocht ik 'm toch de 10de al binnen hebben, moet ik (en jullie voor reviewtje) toch nog tot maandag wachten, aangezien ik het hele weekend niet thuis kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
SindaPaus schreef op 07 januari 2004 @ 01:41:
Als (ALS!!!) ze 10 januari (zaterdag) binnenkomen, moet ik vast nog tot maandag wachten voor het geleverd wordt door TPG. Mocht ik 'm toch de 10de al binnen hebben, moet ik (en jullie voor reviewtje) toch nog tot maandag wachten, aangezien ik het hele weekend niet thuis kom.
dan moeten wij voor een review sowieso tot maandag wachten :) maar als ie er zaterdag is dan bestel ik hem al, want ik kan niet nog drie dagen wachten ;) en ik denk dat het met geluid en dergelijke wel goed zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

McBBvB schreef op 07 januari 2004 @ 11:43:
[...]

dan moeten wij voor een review sowieso tot maandag wachten :) maar als ie er zaterdag is dan bestel ik hem al, want ik kan niet nog drie dagen wachten ;) en ik denk dat het met geluid en dergelijke wel goed zit...
3 dagen is niks! :D Kun je nagaan wat ik heb! :P

Het geluid is zeker wel goed. Sowieso S/N ratio van 95 dB voor mp3-geluid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
SindaPaus schreef op 07 januari 2004 @ 17:55:
[...]

3 dagen is niks! :D Kun je nagaan wat ik heb! :P

Het geluid is zeker wel goed. Sowieso S/N ratio van 95 dB voor mp3-geluid. :)
ik wacht al even lang als jij :) alleen jij hebt um al besteld en ik doe het pas als ik zeker weet dat ze um hebben...maar ik denk dat ik toch maar wel wacht totdat jij een review heb geschreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 21:43
Iemand enig idee wat de 512mb versie hiervan gaat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Frijns.Net schreef op 08 januari 2004 @ 09:48:
Iemand enig idee wat de 512mb versie hiervan gaat kosten?
nee, tot zover komt ook alleen de 256 mb versie in Nederland.

ik zag net op www.bitz.nl dat de datum van de levering van de IAUDIO 4 is verschoven van 15 - 01 naar 01 - 02, ik hoop zo dat mmport.nl ze wel zaterdag krijg maar ik krijg steeds meer het idee van niet... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
en toen moesten we wachten tot 01- 02 - 2004 :(
http://www.mmport.nl/?doc=product&id=111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Laatst online: 17:39
Hmz ik keek dus ook even op Bitz en daar staat dus onderaan:
Dit product wordt op dinsdag 10 februari, 2004 verwacht.

Nog langer wachten zucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
spijtig voor jullie.. maar eigenlijk alleen maar geluk voor mij...als het nog net iets later wordt krijg ik straks die powerbank en batterijen er gewoon bij :D (en dat terwijl ik pas 11 febr jarig ben en dan dus pas genoeg geld heb :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
voor de mensen die de 512 mb versie willen, die hebben ze bij www.mmport.nl nu ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De speler werd inderdaad eind januari verwacht. Maar door een hardware probleem (de speler zou statisch worden bij langere tijd afspelen, is niet fijn bedienen!) is dit uitgesteld... De geluidskwaliteit is in ieder geval veel belovend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
voor de mensen die de 512 mb versie willen, die hebben ze bij www.mmport.nl nu ook
Leverbaar vanaf 1-3-2004. Die actie van gratis Powerbank lader met 4 AAA batterijen is geldig tot 1-2-2004... da's lekker.. :+
Je zult zeker moeten reserveren voor die datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
Verwijderd schreef op 10 januari 2004 @ 20:03:
De speler werd inderdaad eind januari verwacht. Maar door een hardware probleem (de speler zou statisch worden bij langere tijd afspelen, is niet fijn bedienen!) is dit uitgesteld... De geluidskwaliteit is in ieder geval veel belovend!
hmm ik ben nogal nieuwsgierig hoe kom je aan die info? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

;( ...

edit:
Ter compensatie krijgen we nu wel een powerbank (oplader) bij de gratis batterijen.

[ Voor 90% gewijzigd door SindaPaus op 13-01-2004 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GoTAProblem schreef op 12 januari 2004 @ 23:10:
[...]

hmm ik ben nogal nieuwsgierig hoe kom je aan die info? :)
Als je de moeite genomen zou hebben om even terug te lezen zou je gezien hebben dat ik dit al eerder gesuggereerd had naar aanleiding van een officiele statement van Cowon Systems op iaudio.com. 8)7

Maar goed, ik wil geen flame richting jou posten, dus bij deze: de info komt direct van Cowon Systems vandaan. Tevreden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
jah helemaal heb er alleen totaal overheen gelezen... :D
enne.. ik was alleen maar nieuwsgierig hoor.. ik zoek al een tijdje info over deze speler op internet maar die info was ik nog niet tegen gekomen... (zal ik ook wel overheen gelezen hebben ofzo :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GoTAProblem schreef op 13 januari 2004 @ 18:29:
jah helemaal heb er alleen totaal overheen gelezen... :D
enne.. ik was alleen maar nieuwsgierig hoor.. ik zoek al een tijdje info over deze speler op internet maar die info was ik nog niet tegen gekomen... (zal ik ook wel overheen gelezen hebben ofzo :+ )
Als je meer info wil, kun je die ook vinden op www.iaudio.com en dan bij de forum posts! Erg nuttig, omdat Cowon Systems daar zelf ook antwoord heeft gegeven op enkele vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
dat had ik al wel gedaan :) maar daar zag ik deze info niet staan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

GoTAProblem schreef op 13 januari 2004 @ 18:53:
dat had ik al wel gedaan :) maar daar zag ik deze info niet staan :?
Kan gebeuren :)

Voor de rest erg jammer dat het allemaal zo lang duurt, wel goed dat Cowon/Iaudio er geen doekjes op windt wat de reden is. Goede informatie blijft mij wel geinteresseerd houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
ik had op de iaudio site gevraagd wanneer het probleem opgelost zou zijn en ze zeiden dat het probleem deze maand opgelost zou zijn en dat wij in het midden of eind februari van kunnen genieten, dus niet 1 februari zoals mmport zegt....

EDIT: de manual staat on line, kan ik alvast oefenen met mijn IAUDIO 4 model die ik gemaakt heb ;)

[ Voor 18% gewijzigd door McBBvB op 14-01-2004 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou lees in in dat forum op hun site:
The release date will be by mid or end of February.
The problem will be almost fixed within this month.
Dat is dus niet 1 feb :| En dat bericht is vandaag gepost.

[edit]

Lol..sorry, 'k had die post hierboven niet gelezen.. |:(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
en we wachten geduldig af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:54
Ik vind het uiterlijk van deze iAudio 4 echt machtig mooi en ik was dus eigenlijk al een klein beetje van plan om te gaan kijken of ik 'm wil gaan kopen, maar nu ik zo die prijzen zie denk ik daar wel anders over.
Hoe kunnen ze nou €330 vragen voor zo'n 512 MB player, terwijl bijvoorbeeld de iPod 10 GB niet eens €300 kost..? Dat geheugen zal vast heel erg duur zijn, maar waarom lukt het andere producenten dan wel om een 512 MB MP3 speler te maken voor minder dan zo'n €250 :?

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 16-01-2004 16:24 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
December schreef op 16 januari 2004 @ 16:24:
Ik vind het uiterlijk van deze iAudio 4 echt machtig mooi en ik was dus eigenlijk al een klein beetje van plan om te gaan kijken of ik 'm wil gaan kopen, maar nu ik zo die prijzen zie denk ik daar wel anders over.
Hoe kunnen ze nou €330 vragen voor zo'n 512 MB player, terwijl bijvoorbeeld de iPod 10 GB niet eens €300 kost..? Dat geheugen zal vast heel erg duur zijn, maar waarom lukt het andere producenten dan wel om een 512 MB MP3 speler te maken voor minder dan zo'n €250 :?
er zijn weinig goede mp3 spelers van 512 mb onder de 250 geloof ik hoor, maar ik heb aan 256 mb genoeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Tsja, flashgeheugen is nou eenmaal niet goedkoop, maar dient ook een heel ander doel als HDD spelers. Verder is deze Cowon wel de top qua geluidskwaliteit, dat is iets waar de Ipod (vooral, maar andere HDD spelers ook) wat minder op scoren, en biedt ook minder functies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

:D Laat MMport maar mooi zeggen dat ze ze 1 feb kunnen leveren, terwijl Cowon pas half of eind feb gaat verschepen; krijgen we misschien nog meer bonus materiaal erbij! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Een flashspeler is een stuk kleiner waardoor er gebruik moet worden gemaakt van uiters secure techniek, dit is erg kostbaar. Daarnaast zijn de flash-spelers van 512MB die onder de 300 euro zitten van een stuk mindere kwaliteit dan deze Iaudio4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Dat heeft echt niet met de grootte te maken! De flashtechniek opzich is duur.
Waarom? Toshiba (0,85") Cornice (1") Hitachi (1") maken al HDD's van rond de 2cm in doorsnede met capaciteiten van 1,5-2-4GB. Met deze drives creeer je *bijna* (/wellicht helemaal) dezelfde formfactor als de meeste flashspelers... Tegen een relatief erg lage prijs!

Voorbeeldjes: Rio Nitrus, Phillips HDD-060, MPIO HD-200 en de Apple Gaypod (Minipod red.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
ik zag op het IAUDIO forum dat het hardware probleem is opgelost!!!!!!! ze zeiden dat het probleem MISSCHIEN deze maand opgelost zou zijn....maar het is dus nu al opgelost, misschien kan IAUDIO de release dan wat naar voren schuiven, ik heb het gevraagd maar nog geen antwoord gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
De prijs is idd flink.
Deze MP3 player bijvoorbeeld: iRiver Igp-100 (nog link) kost net geen 300 euro maar kan 1,5GB aan data bevatten.
Ok de iAudio heeft de betere specs en ziet er echt te gek uit. Maar het is jammer dat die zo duur is.

[ Voor 14% gewijzigd door rvrbtcpt op 18-01-2004 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Frijns.Net schreef op 18 januari 2004 @ 11:18:
[...]

De prijs is idd flink.
Deze MP3 player bijvoorbeeld: iRiver Igp-100 (nog link) kost net geen 300 euro maar kan 1,5GB aan data bevatten.
Ok de iAudio heeft de betere specs en ziet er echt te gek uit. Maar het is jammer dat die zo duur is.
ik wordt een beetje gek van die vergelijkingen met flash spelers en die andere spelers ;) (ben ff de naam kwijt, maar ik bedoel met meerdere gb's) ze zijn gewoon nogal verschillend dus niet te vergelijken, je kan ze beter vergelijken met andere 256 mb en 512 mb versies: daar zie je dat de nieuwe iriver ifp 590t 260 euro kost, en de iriver ifp 390t eerst ook 240 euro; bij de 512 versie is de iriver ifp 595t 378 euro en de iriver ifp 395t 350 euro, dan vind ik het verschil wel meevallen, oke er zijn spelers die goedkoper zijn, maar dan ga je praten over kwaliteit, specificaties en geluidskwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
ik vroeg aan mp3 spelers.nl wanneer zij de IAUDIO 4 gaan verkopen en zei zeiden dat het de bedoeling was dat het in februari zou gebeuren maar dat er nu weer gepraat wordt over maart....als dat zo is dan heeft IAUDIO pech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
Misschien is deze wel een leuk alternatief : IOPS MFP-350 512MB

Of deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.mpnavi.com/img/mono2/23.jpg

Of deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.mpnavi.com/bemarket/imgs/save/upload/1301-2.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door rvrbtcpt op 22-01-2004 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
euh ik zie nergens dat die iAudio 4 pas in maart komt hoor... ook niet op de site van iAudio daar zie ik alleen maar dat hij tussen midden en eind februari in de winkels moet liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
GoTAProblem schreef op 22 januari 2004 @ 13:15:
euh ik zie nergens dat die iAudio 4 pas in maart komt hoor... ook niet op de site van iAudio daar zie ik alleen maar dat hij tussen midden en eind februari in de winkels moet liggen :)
weet ik :*) maar ik vroeg aan mp3spelers.nl wanneer zei de IAUDIO 4 binnenkrijgen en ze gaven dit antwoord:

Was dat maar waar :-) Het is nog steeds niet duidelijk De levertijd wordt steeds opgeschoven Eerst was het Januari Nu Februari en ze hebben het nu al weer over Maart

Maar zodra deze echt binnen is bij ons wordt deze direct op de website geplaatst natuurlijk

Fijne dag verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Frijns.Net schreef op 22 januari 2004 @ 13:00:
Misschien is deze wel een leuk alternatief : IOPS MFP-350 512MB

Of deze:
[afbeelding]

Of deze:
[afbeelding]
allemaal leuke spelertjes maar wanneer komen die naar Nederland...behalvde de IOPS dan, ze zijn net pas uit in Azie dus het duurt wel even voordat die hier zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Al eerder gepost in het IOPS topic, maar wederom hier voor de potentiele iAudio 4 kopers:

Zorg dat je eerst een JetAudio 6 Plus te pakken krijgt om eens het BBE effect te kunnen horen. Ik heb zelf lang getwijfeld of ik een iAudio 4 wilde hebben, maar JetAudio 6 heeft toch de doorslag gegeven: ik gok het niet.

Waarom niet? Het BBE effect voegt niets, maar dan ook echt NIETS!, toe aan de beleving van het geluid. Sterker nog, het geluid wordt 'crisp' (zoekt Nederlands woord :(), extreem sterke hoge tonen en een vervelende ruimtevorming. Waar hun sterke tegenhanger SRS het geluid verduidelijkt en voller maakt, schiet dit compleet de leegte in.

Nou kan de toepassing op de speler anders zijn, maar houd er rekening mee dat wanneer je de speler koopt, je niet afgaat op de Mp3 enhance functies, maar dat je hem puur koopt voor de looks, de andere features, de multi-codec chip en de normale EQ.

Ik herinner me nu ook opeens iets van een woordvoerder van Cowon. Het staat geloof ik nog genoemd in dit topic, maar deze gaf aan dat het geluid van een iAudio 4 standaard slechter was dan van een CW300, maar met BBE effecten toch beter uit de bus kwam? Ik kan me er persoonlijk nu helemaal niets meer bij voorstellen en ik ben dan ook erg benieuwd of de iAudio 4 uberhaupt wel beter geluid geeft dan een CW300..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 19:24:
Al eerder gepost in het IOPS topic, maar wederom hier voor de potentiele iAudio 4 kopers:

Zorg dat je eerst een JetAudio 6 Plus te pakken krijgt om eens het BBE effect te kunnen horen. Ik heb zelf lang getwijfeld of ik een iAudio 4 wilde hebben, maar JetAudio 6 heeft toch de doorslag gegeven: ik gok het niet.

Waarom niet? Het BBE effect voegt niets, maar dan ook echt NIETS!, toe aan de beleving van het geluid. Sterker nog, het geluid wordt 'crisp' (zoekt Nederlands woord :(), extreem sterke hoge tonen en een vervelende ruimtevorming. Waar hun sterke tegenhanger SRS het geluid verduidelijkt en voller maakt, schiet dit compleet de leegte in.

Nou kan de toepassing op de speler anders zijn, maar houd er rekening mee dat wanneer je de speler koopt, je niet afgaat op de Mp3 enhance functies, maar dat je hem puur koopt voor de looks, de andere features, de multi-codec chip en de normale EQ.

Ik herinner me nu ook opeens iets van een woordvoerder van Cowon. Het staat geloof ik nog genoemd in dit topic, maar deze gaf aan dat het geluid van een iAudio 4 standaard slechter was dan van een CW300, maar met BBE effecten toch beter uit de bus kwam? Ik kan me er persoonlijk nu helemaal niets meer bij voorstellen en ik ben dan ook erg benieuwd of de iAudio 4 uberhaupt wel beter geluid geeft dan een CW300..
niks boeiends... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door McBBvB op 22-01-2004 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
inderdaad... als ik het zonder beter vind zet ik het daar wel op.... :)
toch wil ik wel graag een review zien op een site waarvan ik de taal een beetje kan hehehe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gotaproblem: dat niks boeiends sloeg op de oorspronkelijke post die daar stond, niet met betrekking tot mijn post, dus laat daar even geen misverstand over zijn hehe..

En als je het zonder beter vindt kun je dus duidelijk beter een cw300 kopen, omdat die superieure geluidskwaliteit zonder BBE geeft volgens Cowon Systems zelf en laat dat nou juist net zijn wat ik daar in die post suggereerde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah..waarom blijkt elke keer als je denkt de perfecte speler gevonden te hebben, dat er toch weer een 'maar' aanzit.. :(

Maar als ik je goed begrijp, heb je dat BBE met een andere speler getest, misschien is dit wel stukken beter in de iaudio4?
Ben benieuwd waar je dat hebt gelezen, ik kan het nergens vinden namelijk. Zou ook flink stom zijn als ze dat bij cowon zeggen natuurlijk.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2004 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 22:50:
Bah..waarom blijkt elke keer als je denkt de perfecte speler gevonden te hebben, dat er toch weer een 'maar' aanzit.. :(

Maar als ik je goed begrijp, heb je dat BBE met een andere speler getest, misschien is dit wel stukken beter in de iaudio4?
Nee, JetAudio 6.0 is de software MP3-speler voor windows van iAudio. De plus versie biedt de optie van het BBE geluid, waarvoor ze dus sinds de iAudio 4 een licentie voor hebben. Het protocol is dus gelijk, de vraag blijft alleen of de iAudio 4 het BBE WEL succesvol kan toepassen, in tegenstelling tot hun software player..
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 22:50:

Ben benieuwd waar je dat hebt gelezen, ik kan het nergens vinden namelijk. Zou ook flink stom zijn als ze dat bij cowon zeggen natuurlijk.
Nee, ze staan er natuurlijk ook niet echt om te springen om dit naar buiten te brengen. Ik dacht dat ik het al eerder gepost had, maar ik kan het zo 123 ook niet terugvinden, dus bij deze:

Nummertje 1
Dear Mark

Hi, Kevin from COWON SYSTEMS.

IAUDIO 4 supports multi codecs. such as WMA,WAV,MP3.

Of course, iAUDIO 4 has better sound quality than CW300. We use BBE sound effect. And, It give more powerful effect.

More details you can find from our web site.

www.iaudio.com

Thanks,
Kevin
Hieruit zou je al kunnen opmaken dat de iAudio sterk de nadruk legt op BBE. Op www.iaudio.com worden mijn vermoedens echter bevestigd.
And, you ask me about th soudn quality, it is free much difference by person, some people say normal EQ of CW200 and CW300 is better than iAUIDO 4. But, every body say iAUDIO 4 cover this problem with new EQ called "JetEffect". It is bassed on BBE. By this we can tell sound quality of iAUDIO 4 is even much better than those two previous models.
Dus zoals ik al meerdere malen gezegd heb: laten we hopen dat de implentatie van BBE subtieler en mooier klinkt dan die van hun JetAudio 6 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, bedankt.
Ik heb even op http://www.bbesound.com/demo/demo.asp zitten luisteren nu ook voor het eerst en wat me daar opvalt is eigenlijk precies hetzelfde als wat jij in twee replies terug zegt. Maar of ik het nou een verbetering vind.. :/ Ik weet dat dat shockwave natuurlijk niet een hoge kwaliteit heeft, daarom ga ik ook even Jetaudio 6 te pakken proberen te krijgen om het daar te beluisteren. Dat BBE is toch wel gewoon uit te zetten? Maar het is inderdaad dan nog maar de vraag hoe de kwaliteit zich verhoudt tot de CW300.

Nog even wat van de site:
Therefore, we made a contract with BBE Sound and started up. Our company is the very first one who takes the sound system from BBE directly in MP3 fields.
en
BBE
Makes sound very clear, with 10 adjustable levels.
en
BBE: Improves the brilliance and clarity of the music
BBE MP: Adds warmth and clarity from compressed music files
Mach3Bass: Provides deeper and tighter bass
BBE ViVA : Creates an authentic and exciting 3D sound effect from stereo speakers
'k weet niet wat ik ervan moet denken :P

Opzich zijn er wel veel instelmogelijkheden, dus 'k kan me haast niet voorstellen dat het geluid niet mooi te krijgen is zeg maar.
Zie: http://eng.iaudio.com/zer..._04.php?bmenu=p&id=cw4007

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Tuurlijk zijn er veel instelmogelijkheden, maar ik vind dat je van een nieuwe speler mag verwachten dat de geluidskwaliteit onvoorwaardelijk beter is. En dat is dus niet het geval. Het blijft een gok om bijvoorbeeld een IOPS te kopen in plaats van een IAudio4, maar die is dan wel gebaseerd op goed nieuws (SRS WoW klinkt beter dan BBE) bij de Iaudio hoor ik alleen maar dat hij met veel aanpassen misschien beter klinkt dan een CW300. Misschien dat uiteindelijk de Iaudio toch beter klinkt dan een IOPS, maar ik ga die gok toch wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 00:02:

[...]

en

[...]

en

[...]

'k weet niet wat ik ervan moet denken :P

Opzich zijn er wel veel instelmogelijkheden, dus 'k kan me haast niet voorstellen dat het geluid niet mooi te krijgen is zeg maar.
Zie: http://eng.iaudio.com/zer..._04.php?bmenu=p&id=cw4007
Nee ik kan me ook niet voorstellen dat het geluid NIET mooi te krijgen is, maar ik vraag me oprecht af in wat voor mate het mooi wordt. BBE is standaard niet mooi en met JetAudio 6 krijg je de mogelijkheid om via een schuifbalk het bbe effect in te stellen. Dat zijn dus meer dan 10 instellingen :).

Er is een setting waarop het beter klinkt met BBE t.o.v. standaard geluid en dat is zowel MP als ViVa aan en de schuifjes compleet dichtdraaien. Maar als ik dan het effect vergelijk met SRS WOW, dan moet ik SRS het voordeel van de twijfel geven.

Wat er echter niet in JetAudio 6 zit, is die mach3bass. Die schijnt wel weer heel goed te zijn en eerlijk gezegd was ik die even vergeten. Misschien dat hiermee het geluid wel rijkelijk en warm wordt? Want als er iets de mp3s niet rijkelijk en vol maakt is het dat ViVa wel :).

Nou ja, ik heb de tijd, want ik koop er toch pas een over een maandje, maar ik ben nu toch wel erg benieuwd..

*edit* Wel opvallend dat ze SRS overwogen hebben en toch voor BBE gekozen hebben. Zou het dan toch anders toegepast zijn in de iAudio 4? Ik moet zeggen dat hij ook wel snel clipped met mijn sound system (nee, niets mis met soundsystem hehe, heb ook diverse headphones geprobeerd die allemaal in staat behoren te zijn dit te kunnen afspelen and that includes a Sennheiser HD560 :P) en het lijkt me niet dat dat gebeurt met een volwaardige mp3-speler?

*edit #2* Nog wat verder getest met die Sennheiser en deze clipt wel aanzienlijk minder, maar toch nog merkbaar. Het ironische aan het verhaal is echter dat je mp3 kraakhelder moet zijn om te "enhancen" met MP..vaag..
Maar laten we dus toch maar even wachten op de release en dan hoor ik graag van de kopers hier hoe het nou is en eventueel een vergelijking met een SRS player would be nice :).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het liefst wacht ik ook eerst de reviews af, maar als ik em voor 1 februari bij mmport best, krijg je er gratis batterijen+lader bij :P Dus dat is dan weer een probleem :(
Toch denk ik dat ik de gok wel waag, omdat m'n verstand zegt dat ze bij cowon niet zo dom zijn om de opvolger van een speler slechter geluid mee te geven dan de speler zelf (CW300 --> iaudio4 dus). En natuurlijk hebben ze de geluidskwaliteit uitgebreid getest. Maarja, misschien dat die koreanen een ander idee van 'mooi' hebben :P

Ik heb nog eerst nog overwogen om de MobiBLU DAH-1000 te kopen, maar het lijkt me toch dat de iaudio4 in ieder geval wel boven deze speler staat als je naar de geluidskwaliteit kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb vandaag de moeite genomen mijn pctje eindelijk weer eens naar win2k te gooien en ik heb uiteraard onder dit platform JetAudio 6 met BBE vergeleken met Media Player 9 met SRS WOW. Verschil dit keer was wel dat ik nu WEL de beschikking had over de 32bit mode van JetAudio.

Het resultaat is het tegenovergestelde van wat ik eerst concludeerde. Gek genoeg is na de reinstall het geluid bij de JetAuido WEL helder, is er nauwelijks clipping waarneembaar en is het geluid erg ruimtelijk en vol. Wat ontbreekt is die bassboost functie, maar daar hebben we advanced volume controls voor :D.

Waarom ik dit dan post? Ik wil bij deze terugkomen op het eerder getikte. Op deze configuratie kan ik niet anders concluderen dan dat het BBE effect een mooier effect geeft dan het SRS effect MITS de 32bit mode met Dynamic Limiter aanstaat, anders is het een groot clippend feest. Maar ik neem niet aan dat een final mp3 product player clipped :D.

Kortom, ik heb weer geen idee, maar het lijkt me dan nu ook verder nutteloos te blijven discussieren over BBE en SRS.

Oh en een Mobiblu is inderdaad van een andere klasse. Degelijk spelertje voor zijn geld, maar verwacht niet de kwaliteit van deze spelertjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei _/-\o_
Gelukkig maar!
Ik denk dat dit m'n twijfels dan toch weer grotendeels wegneemt ;) Ik ga het er gewoon op wagen!
Alleen hopen dat ie nog voor 20 februari geleverd wordt, want anders zou ik toch nog naar wat anders op zoek moeten :(

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
ik heb nu ook het genoegen gehad om srs op wmp 9 te luisteren en BBE op jetaudio 6...maar ik vind srs mooier klinken als ik eerlijk ben...

EDIT: wat is clipping :?

[ Voor 11% gewijzigd door McBBvB op 24-01-2004 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
McBBvB schreef op 24 januari 2004 @ 22:08:
ik heb nu ook het genoegen gehad om srs op wmp 9 te luisteren en BBE op jetaudio 6...maar ik vind srs mooier klinken als ik eerlijk ben...

EDIT: wat is clipping :?
Ten eerste, ik vermoed dat je 16bit draait met JetAudio, zoek daar eens naar in de options en probeer de 32bit mode met auto leveling (onderste optie aanvinken dus). Het geluid vertoont dan geen "clipping", wat het een stuk mooier maakt.

Clipping is dat je boxen (of de decoder) de output niet aankunnen en dan maar een storende kraak doorgeven. Er treedt dus overmodulatie op.

Eerst vond ik het SRS ook aanzienlijk mooier, maar met de 32bit mode geef ik persoonlijk de voorkeur aan BBE. Bovendien is BBE ook nog instelbaar in welke mate je het wilt en is SRS geloof ik on/off.

Maar goed, ieder zo zijn eigen ding. BBE is rijker en helderder, SRS is iets ruimtelijker denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 22:39:
[...]

Ten eerste, ik vermoed dat je 16bit draait met JetAudio, zoek daar eens naar in de options en probeer de 32bit mode met auto leveling (onderste optie aanvinken dus). Het geluid vertoont dan geen "clipping", wat het een stuk mooier maakt
hij stond inderdaad op 16bit, maar ik kan 32bit niet aanzetten :?
en is de IAUDIO 4 wel 32bit of is dat 16bit, want dan is mijn keuze snel gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is niet vrijgegeven of hij 16bit of 32bit is, maar ik heb het al voorgelegd aan de iAudio mensjes op de officiele site. Ik denke echter dat hij 16bit is, maar een final product zal niet zo snel clippen, dus maakt het in dat opzicht weinig uit. De CW300 had ook nergens last van, zelfs niet met EQs vol open, maximale bass en nog eens bass toevoeging van het bijgeleverde programma Jetcast (wat overigens wel clipping had..), dus ik verwacht dit ook niet met een iAudio 4..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
ik heb ook al een mailtje gestuurd, maar het was natuurlijk nieuw jaar daarzo, dus ze zouden maandag weer weer aanwezig zijn...hopen dat ze dan ook het antwoord weten....maar het antwoord op de vraag welke mp3 speler ik moet nemen blijft nog open :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Het laatste wat ik er even over wil zeggen.

Als je last hebt van clipping: http://eng.iaudio.com/zer....php?id=B08&no=14&bmenu=B

Doe wat daar staat, het werkt. Ik heb het zelf net namelijk even uitgetest. De meeste mp3 files zijn namelijk veel te hard gerecord.

Als je er iets niet van snapt, mail je me maar of neem je maar contact op via msn (of je maakt een nieuw topic), maar laten we dit even centraal op de iAudio 4 houden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
dat betekent dat elk lied op de IAUDIO 4 er wel goed kan uitkomen maar moet je ze wel allemaal veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
de IAUDIO admin is weer terug :) hij heeft meteen wat antwoorden gegeven, de release is tot zover EIND februari en dat is zoals gewoonlijk ;) niet zeker.
ik vroeg ook of de speler 16bit is of 32bit maar hij snapte niet wat ik daarmee bedoelde..exci, ik heb jouw tekst toen maar gekopieerd (van het IAUDIO forum) en in mijn mail teruggestuurd kijken of de admin het nu wel snapt...wordt vervolgd

[ Voor 3% gewijzigd door McBBvB op 26-01-2004 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
www.bitz.nl heeft de release van 10 februari verschoven naar 15 februari...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ben alweer een tijdje op zoek naar een goede mp3 speler. Had eigenlijk de CW300 willen kopen vanwege de goeie geluidskwaliteit. Hij valt helaas af omdat ie niet onder Linux is te gebruiken(voor mij toch wel essentieel).
Vandaar dat ik dus aan het wachten ben op de iaudio 4. Ik ben echter bang dat ie toch niet helemaal aan de CW300 kan tippen. Weet iemand, mocht de iaudio 4 tegenvallen, een goed alternatief? Dus met een geluidskwaliteit die zeker zo goed is (bijna dan) als de CW300, en bruikbaar onder Linux.
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste