Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-02-2020
El Cid schreef op 27 januari 2004 @ 16:41:
Ben alweer een tijdje op zoek naar een goede mp3 speler. Had eigenlijk de CW300 willen kopen vanwege de goeie geluidskwaliteit. Hij valt helaas af omdat ie niet onder Linux is te gebruiken(voor mij toch wel essentieel).
Vandaar dat ik dus aan het wachten ben op de iaudio 4. Ik ben echter bang dat ie toch niet helemaal aan de CW300 kan tippen. Weet iemand, mocht de iaudio 4 tegenvallen, een goed alternatief? Dus met een geluidskwaliteit die zeker zo goed is (bijna dan) als de CW300, en bruikbaar onder Linux.
de meeste mensen zeggen dat de IAUDIO 4 wel beter geluid heeft dan de CW300 misschien onder normale omstandigheden niet maar met BBE wel, anders moet je is in deze topic kijken: [rml][ MP3-Speler] IOPS MFP-3xx[/rml]

dat is de IOPS MFP-3xx geloof dat ie ook linux ondersteunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Of de iaudio 4 linux support, weet ik eigenlijk niet. Het staat nergens vermeldt op de site geloof ik? Zoek even contact met Cowon zelf zou ik zeggen, ze zijn altijd heel vriendelijk en dan heb je de dag daarna nog antwoord.

Over de geluidskwaliteit: ik heb een koreaanse review laten vertalen en daar bleek uit dat deze persoon de iAudio 4 superieur vond aan de cw300, vooral met BBE. Zonder BBE is het ongeveer gelijkwaardig, maar met BBE schijnt het nog een stuk beter te zijn dan de cw300.

De andere theorie heeft mcbbvb net gepost. Echter zijn ze het er dus allemaal wel over eens dat met BBE het geluid van de iAudio 4 nog beter is dan die van de cw300...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Of de iaudio 4 linux support, weet ik eigenlijk niet. Het staat nergens vermeldt op de site geloof ik? Zoek even contact met Cowon zelf zou ik zeggen, ze zijn altijd heel vriendelijk en dan heb je de dag daarna nog antwoord.
Een mp3 speler hoeft niet expliciet Linux te ondersteunen om 'm te kunnen gebruiken. Het is al genoeg als je een speler als pendrive kunt gebruiken. Zodra je dan de juiste modules (usb support, etc) in de kernel hebt gebakken, kun je 'm gewoon mounten en gebruiken als externe schijf. En volgens mij kun je een iaudio 4 gewoon als pendrive gebruiken om muziek te uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De iAudio 4 is idd een Universal Mass Storage device, dus is het een pendrive effect. Dat dit verder via een kabeltje gaat maakt dan geen ruk meer uit :P.

Dus als het alleen dat betreft dan ondersteunt de iaudio 4 idd linux en de IOPS dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het volgende gepost op de iAudio forums:
As we all know the iAudio 4 uses a completely new designed chipset to encode and decode our music files. Now with the recent (upcoming) release I was looking at all those new features JetAudio 6 claims to offer and I concluded that most were actually an addition of the new features from the iAudio 4.

That would, of course, be quite logical. They have a new license and iAudio 4 users can get the same sound on their pc as on their little gadget.

What got me thinking though was the 32bit feature in JetAudio 6.
Looking at all these features, it might suggest that the iAudio 4 is a 32bit encoder / decoder, just like the new IOPS MFP-300? The chipset is built from scratch so it IS possible. But on the other hand, why haven't they said anything about that then? And why won't they use SDRAM then?

So anybody has any details wether this is a conventional 16bit player or an actual 32bit one?
Eindelijk een antwoordje terug van de admin. Ik zal het wel even quoten.
Hello!

That was a hard question.

I got a answer from our tech team, but still not quite fully understood.

First, IOPS (micro processor) and iAUDIO 4(DSP, digital signal processor) use different CPU. So, you can't just judge which one is better with bit numbers.

Now, I try to give you the detail answer of your question. But, the tech words are not familiar with me. Please excuse me about this.

IOPS save audio data to 32 bit and through the operation process with 32 bit. iAUDIO 4 save audio data to 24 bit and through the operation process with 48 bit.

JetAudio is not sure, but save data to 32 bit and through the operation process with 64 bit.

Normal audio CD saves their data to 16 bit. So, you just need 16 bit to save the data and more bit for operation process. And, operation process requires 32 bit. So, you can't feel the different with higher than 32 bit.

Finally, iAUDIO 4 built with 8Mb of SDRAM.

I hope this answer will give you some idea.

Kind Regards,
Admin
Kortom, qua bits maakt het helemaal niet uit of je een IOPS neemt of een iAudio 4. Ik dacht laat ik dat maar even delen met jullie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 11:17:
Ik had het volgende gepost op de iAudio forums:

[...]

Eindelijk een antwoordje terug van de admin. Ik zal het wel even quoten.

[...]

Kortom, qua bits maakt het helemaal niet uit of je een IOPS neemt of een iAudio 4. Ik dacht laat ik dat maar even delen met jullie :).
het kan ook zijn dat IAUDIO gewoon zegt dat het niks uitmaakt om hun eigen product niet neer te halen...maar ik kreeg precies zo'n zelfde mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Wil 'm eigenlijk gewoon bestellen bij Mmport, omdat je er nu nog een gratis batterij lader bijkrijgt. Ben echter bang dat de introductie van de iaudio 4 nog langer op zich zal laten wachten. En als je 'm eenmaal hebt bestelt zit je er aan vast.
Ik weet echter niet hoeveel muziekloze treinritjes ik nog kan verdragen. ;)
Dus mischien ga ik toch maar voor die Mobiblu. Damn! :'(

Weet iemand toevallig meer over de definitieve introductie datum?

[edit]
anders moet je is in deze topic kijken: [MP3-Speler] IOPS MFP-3xx

dat is de IOPS MFP-3xx geloof dat ie ook linux ondersteunt...
Lijkt me ook een mooi spelertje, maar valt helaas ook af omdat ie op een accu werkt. Van alle draagbare electronica die ik in m'n bezit heb is de accu bijna altijd het kwetsbaarste onderdeel. Onlangs nog, is m'n Siemens mobieltje naar de eeuwige jachtvelden vertrokken, door een kapotte accu. Vandaar dat ik me heb voorgenomen om zoveel mogelijk spul te kopen dat op gewone penlites werkt. Dan haal je het zwakste onderdeel uit de electronica.

[ Voor 42% gewijzigd door El Cid op 28-01-2004 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Accu is heel simpel te vervangen bij de IOPS (dacht 10 euro bij de betere electronica zaak) dus daarvoor hoef je het niet te laten. Maar ik zou zeker niet voor een mobiblu gaan als je eerst een Iaudio4 overwoog, deze liggen namelijk in een heel andere klasse. Ik weet het, er zijn weinig alternatieven, maar dan zou een I-bead (ook accu helaas) of een Iriver nog een beter optie zijn dan een mobiblu. Er is niks mis met een mobiblu, maar als je eerst op de Iaudio4 uit kwam neem ik aan dat geluidskwaliteit prioroteit heeft, dan is een IOPS, I-bead of Iriver (in die volgorde kwa kwaliteit imo) een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Als de accu idd zo eenvoudig is te vervangen, dan is de IOPS ook een optie. Maar hoe weet je dat de geluidskwaliteit van die speler zo goed is dan? Aangezien het IOPS's eerste speler is, en hij nog niet uit is in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
McBBvb: misschien omdat jij mijn forum post had gekopieerd in je mail en ze mij dus met jou associeerden? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
:P
Verwijderd schreef op 28 januari 2004 @ 16:55:
McBBvb: misschien omdat jij mijn forum post had gekopieerd in je mail en ze mij dus met jou associeerden? :D
zou je denken ;)
El Cid schreef op 28 januari 2004 @ 16:03:
Als de accu idd zo eenvoudig is te vervangen, dan is de IOPS ook een optie. Maar hoe weet je dat de geluidskwaliteit van die speler zo goed is dan? Aangezien het IOPS's eerste speler is, en hij nog niet uit is in nederland.
omdat veel mensen in korea er laaiend enthausiast over zijn :)

[ Voor 46% gewijzigd door McBBvB op 28-01-2004 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Cid schreef op 28 januari 2004 @ 13:27:
Wil 'm eigenlijk gewoon bestellen bij Mmport, omdat je er nu nog een gratis batterij lader bijkrijgt. Ben echter bang dat de introductie van de iaudio 4 nog langer op zich zal laten wachten. En als je 'm eenmaal hebt bestelt zit je er aan vast.
Ik weet echter niet hoeveel muziekloze treinritjes ik nog kan verdragen. ;)
Dus mischien ga ik toch maar voor die Mobiblu. Damn! :'(

Weet iemand toevallig meer over de definitieve introductie datum?
Ik heb precies hetzelfde probleem. 'k wil em bij mmport kopen, omdat je er dan meteen batterijen + lader bij krijgt. Anders wordt het me namelijk te duur als ik dat er nog los bij zou moeten kopen. Maar 'k MOET m'n mp3 speler hebben voor 26 februari en aangezien ik al maart hoor noemen, vertrouw ik het niet meer zo. Als je bij mmport bestelt en betaalt, kan je dan eventueel later nog van product wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 16:49:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. 'k wil em bij mmport kopen, omdat je er dan meteen batterijen + lader bij krijgt. Anders wordt het me namelijk te duur als ik dat er nog los bij zou moeten kopen. Maar 'k MOET m'n mp3 speler hebben voor 26 februari en aangezien ik al maart hoor noemen, vertrouw ik het niet meer zo. Als je bij mmport bestelt en betaalt, kan je dan eventueel later nog van product wisselen?
ik heb van iemand gehoord die van www.mp3spelers.nl een mailtje kreeg en die zeiden dat zij de speler als EERSTE gaan verkopen en tegen mij zeiden ze dat ze de speler ongeveer voor 225 euro gaan verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McBBvB schreef op 29 januari 2004 @ 17:07:
[...]

ik heb van iemand gehoord die van www.mp3spelers.nl een mailtje kreeg en die zeiden dat zij de speler als EERSTE gaan verkopen en tegen mij zeiden ze dat ze de speler ongeveer voor 225 euro gaan verkopen...
Raar dat ze daar dan nog geen enkele melding van doen op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 20:32

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

McBBvB schreef op 29 januari 2004 @ 17:07:
[...]

Uhmm.. dat was www.mmport.nl B)

I don't know, rocket fire at long range - somehow it lacks that personal touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is ie toch echt geen 225 euro :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 19:22:
[...]

Daar is ie toch echt geen 225 euro :/
Hij haalt 2 bedrijven door elkaar :/

mmport zegt dat ze ze als eerste krijgen,
mp3cdspelers verkoopt ze goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
umm...of je twijfelt niet aan mijn posten en leest gewoon wat er staat, waarom zou mp3spelers niet kunnen...en ja het is gewoon beide keren mp3spelers. oftewel wacht maar gewoon ff heb je um goedkoper en van dat geld kan je weer oplader shit kopen, en voortaan niet twijfelen aan mijn postjes...
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 18:41:
[...]

Raar dat ze daar dan nog geen enkele melding van doen op hun website.
mp3spelers zet hun mp3 speler altijd pas als ze de speler hebben op hun site

[ Voor 112% gewijzigd door McBBvB op 29-01-2004 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
www.mmport.nl heeft volgens eigen zeggen eindelijk een vaste datum geprikt, dat is tussen 14 en 16 februari, de gratis oplader + batterijen is tot 16 februari van toepassing :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even tussendoor McBBvB haalt niets door elkaar heen. Het was mijn mailtje van deze week waarin mp3spelers me adviseert nergens te bestellen, omdat zij een van de eerste zullen zijn die de iAudio gaat leveren.

Ze vinden het alleen doelloos om hem op de site te zetten als ze nog geen vaste datum hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 21:12:
Even tussendoor McBBvB haalt niets door elkaar heen. Het was mijn mailtje van deze week waarin mp3spelers me adviseert nergens te bestellen, omdat zij een van de eerste zullen zijn die de iAudio gaat leveren.

Ze vinden het alleen doelloos om hem op de site te zetten als ze nog geen vaste datum hebben..
en hups, daar is je welverdiende filmpje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 11:39
McBBvB schreef op 29 januari 2004 @ 20:37:
www.mmport.nl heeft volgens eigen zeggen eindelijk een vaste datum geprikt, dat is tussen 14 en 16 februari, de gratis oplader + batterijen is tot 16 februari van toepassing :*)
FANTASTISCH :Y)
Dan kan ik hem halen na mijn verjaadag EN zal ik de oplader en batterijen erbij krijgen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 10:21
Datum bij mmport.nl is veranderd naar 1 maart... Nog langer wachten dus.,

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KUTKUTKUT :(

Dat is dan weer flink balen moet ik zeggen, had ik nou maar een maandje eerder al een andere mp3speler gekocht, nu moet ik alsnog wat anders :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Grom, alweer verandert :( En ik had me er nog zo op verheugd :'(
Nou ja, hopelijk wordt hij dan in maart wel ECHT geleverd. Eén voordeel: de actie geldt nu vast tot na mijn verjaardag, maar ja..wie had dat in december gedacht. :P

*edit* De 512mb versie wordt inderdaad in de 1e week van maart verwacht, maar de 256mb versie wordt nog steeds op 14-16 feb verwacht hoor...

Het maakt voor mij dus niet uit, want ik neem toch de 256mb (512 vind ik iets te duur). Tenzij de 256mb natuurlijk nog gewijzigd wordt :/

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
De definitieve introductie is na veel uitstel eindelijk vastgesteld, de iAUDIO zal tussen 14-16 februari in Nederland geintroduceerd worden.

hmm dat ze dat er nou dikgedrukt bij zetten zal wel iets goeds betekenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
GoTAProblem schreef op 31 januari 2004 @ 13:18:
De definitieve introductie is na veel uitstel eindelijk vastgesteld, de iAUDIO zal tussen 14-16 februari in Nederland geintroduceerd worden.

hmm dat ze dat er nou dikgedrukt bij zetten zal wel iets goeds betekenen ;)
ten eerste je loopt achter ;)
en ten tweede de release staat altijd dikgedrukt dus echt veel betekent het niet, maar ik denk wel dat dit de uiteindelijke release datum zal zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
ik zit weer is de manual te bekijken, ik moet toch wat ;) , en daar ziet staan bij troubleshouting dit:

The displayed/used capacity of flash memory is reduces. (E.G.: 119MB is displayed for 128MB memory)

en later zie ik bij de uitleg van Jetshell dit:

initializing flash memory (formatting)

dan zie je een plaatje en daar staat de capacity van de removable disk oftewel de mp3 spelers, hier staat 119. MB.

zou dit betekenen dat de IAUDIO 4 128 MB over 119.6 MB beschikt.
en zo ja, over hoeveel MB zal de 256 MB speler gaan beschikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:54
McBBvB schreef op 01 februari 2004 @ 18:28:
[...]

zou dit betekenen dat de IAUDIO 4 128 MB over 119.6 MB beschikt.
en zo ja, over hoeveel MB zal de 256 MB speler gaan beschikken...
Yup, net zoals dat je bij hardeschijven nooit 80 GB krijgt, maar zo'n 76 GB is het ook zo bij MP3 spelers dat je niet de volledige 128 MB krijgt. Dat komt vooral doordat fabrikanten met 1000 bit per kilobit werken, terwijl Windows en co vindt dat je 1024 bit per kilobit moet rekenen. Nu zul je met dat rekensommetje niet op die 119.6 MB uitkomen, maar dat komt omdat er ook nog wat ruimte nodig is om dingen uberhaupt te kunnen afspelen.

Hoeveel de 256 MB dan zal gaan bevatten? Ongeveer het dubbele (iets meer) als de 128 MB versie, dus zo'n 240 MB :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
December schreef op 01 februari 2004 @ 18:40:
[...]
Yup, net zoals dat je bij hardeschijven nooit 80 GB krijgt, maar zo'n 76 GB is het ook zo bij MP3 spelers dat je niet de volledige 128 MB krijgt. Dat komt vooral doordat fabrikanten met 1000 bit per kilobit werken, terwijl Windows en co vindt dat je 1024 bit per kilobit moet rekenen. Nu zul je met dat rekensommetje niet op die 119.6 MB uitkomen, maar dat komt omdat er ook nog wat ruimte nodig is om dingen uberhaupt te kunnen afspelen.

Hoeveel de 256 MB dan zal gaan bevatten? Ongeveer het dubbele (iets meer) als de 128 MB versie, dus zo'n 240 MB :)
ja dat wist ik wel :) ik doelde eigenlijk op over hoeveel MB we werkelijk kunnen beschikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:54
McBBvB schreef op 01 februari 2004 @ 19:11:
[...]

ja dat wist ik wel :) ik doelde eigenlijk op over hoeveel MB we werkelijk kunnen beschikken...
Zoals er staat: 119.6 MB :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
December schreef op 01 februari 2004 @ 19:12:
[...]
Zoals er staat: 119.6 MB :)
ja maar ik wil het graag weten voor 256 MB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 09:17
Dat is dan denk ik 256 / 1,024 = 250MB met nog wat eraf voor de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
128 / 1,024 = 125mb
125 - 119,6 = 5,4mb (software)

256 / 1,024 - 5,4 = 244,6mb

Nou, was dat nou zo moeilijk? ;) Je vwo eindexamen gaat pittig worden m'n jong :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 21:12:

Goed, dan heeft ie gelijk. In dat geval: Geloof die bullshit niet! Ik heb een mailtje van de importeur van iAUDIO gekregen, waarin ze vertelden dat mmport de eerste zal zijn. Het zijn gewoon allemaal gladde verkoop-praatjes.

(Ja, ook de importeur is een gladde verkoop-praatjes-verkoper. Ik verwacht al niet eens meer, ik zie het wel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SindaPaus schreef op 02 februari 2004 @ 00:28:
[...]

Goed, dan heeft ie gelijk. In dat geval: Geloof die bullshit niet! Ik heb een mailtje van de importeur van iAUDIO gekregen, waarin ze vertelden dat mmport de eerste zal zijn. Het zijn gewoon allemaal gladde verkoop-praatjes.

(Ja, ook de importeur is een gladde verkoop-praatjes-verkoper. Ik verwacht al niet eens meer, ik zie het wel.)
Ja, maar er zit een verschil tussen een van de eersten en DE eerste he..een verschil van 1 dag gok ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 22:41:
Nou, was dat nou zo moeilijk? ;) Je vwo eindexamen gaat pittig worden m'n jong :P.
als ik er al aan toekom ;)

[ Voor 3% gewijzigd door McBBvB op 02-02-2004 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

lekkere slow-chat hier ;) Ga nou maar leren!

vanaf nu weer on-topic bitte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Iops 512 Mp3 speler besteld, daar wil ik zoweizo mee beginnen, Maar vind de Iaudio ook zeer mooi.

Nu is mijn vraag:

Beide spelers hebben bijna dezelfde functies, zijn eigenlijk gelijkwaardig in mijn ogen. Maar waarom is daar de 100 Euro prijsverschil tussen beide 512 Mb versies?

Of heb ik iets over het hoofd gezien, en is de Iaudio beter? of betaal je voor de Naam Iaudio ( ookal is dat nog lang geen Iriver naam ofzo dat ze zich dat kunnen veroorloven vind ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 21:44:
Ik heb de Iops 512 Mp3 speler besteld, daar wil ik zoweizo mee beginnen, Maar vind de Iaudio ook zeer mooi.

Nu is mijn vraag:

Beide spelers hebben bijna dezelfde functies, zijn eigenlijk gelijkwaardig in mijn ogen. Maar waarom is daar de 100 Euro prijsverschil tussen beide 512 Mb versies?

Of heb ik iets over het hoofd gezien, en is de Iaudio beter? of betaal je voor de Naam Iaudio ( ookal is dat nog lang geen Iriver naam ofzo dat ze zich dat kunnen veroorloven vind ik)
waarschijnlijk betaal je wel een beetje voor de naam....maar ook voor de programma's jetaudio en jetshell en voor de introductie in de mp3 wereld ---> BBE, MACH3BASS enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
hmm ik denk dat ze al de onderdelen net iets duurder hebben.... :)
Of dat beter is weet ik niet maar ik vind hem er iig wel beter uitzien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De IOPS heeft toch ook zoiets nieuw als BBS ofzo??
Maarjah ik was Redelijk tevreden met het geluid wat uit de FL100 kwam, dus als de IOPS al beter dan dat is dan ben ik tevreden, ik verwacht trouwens weld at ik er erg op vooruit ga, weet niet waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 22:00:
De IOPS heeft toch ook zoiets nieuw als BBS ofzo??
Maarjah ik was Redelijk tevreden met het geluid wat uit de FL100 kwam, dus als de IOPS al beter dan dat is dan ben ik tevreden, ik verwacht trouwens weld at ik er erg op vooruit ga, weet niet waarom.
whahahahahaha, BBS zijn velgen :) ....nee IAUDIO heeft BBE en IOPS heeft SRS/WOW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de speler nou in Korea eigenlijk al gereleased?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 16:34:
Is de speler nou in Korea eigenlijk al gereleased?
al heel lang....zelfs de ''ontbugde'' versie is al een tijdje uit in korea...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan de versie zonder bugs daar nou allang uit zijn als ze er volgens hun eigen site nog recentelijk mee bezig waren om het op te lossen , en dit nou juist de reden van de vertraging is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McBBvB schreef op 04 februari 2004 @ 18:03:
[...]

al heel lang....zelfs de ''ontbugde'' versie is al een tijdje uit in korea...
De versie zonder bug kan nooit langer dan een of twee weken uit zijn hoor daar. Dan zouden er inmiddels toch ook wel goede reviews te vinden moeten zijn in het engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 19:45:
hoe kan de versie zonder bugs daar nou allang uit zijn als ze er volgens hun eigen site nog recentelijk mee bezig waren om het op te lossen , en dit nou juist de reden van de vertraging is ?
de bug is al opgelost sinds half januari heeft IAUDIO tegen mij gezegd...
en dat was de reden van vertraging van de release ja in de rest van de wereld en in korea en omgeving de vertraging van de volgende lading...
en een tijdje geleden zei een koreaan dat de IAUDIO 4 al weer volop leverbaar was in korea...ging ff zoeken maar kan het niet vinden...
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 21:20:
De versie zonder bug kan nooit langer dan een of twee weken uit zijn hoor daar. Dan zouden er inmiddels toch ook wel goede reviews te vinden moeten zijn in het engels?
en zijn genoeg reviews maar allemaal koreaans, waarom zouden koreanen die geen engels kunnen een review schrijven/proberen te schrijven in het engels...

[ Voor 26% gewijzigd door McBBvB op 04-02-2004 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja en naar het buitenland is het spelertje ook nog niet gegaan, dus waarom zouden we Engels talige reviews hebben? Ik ga het spelertje straks toch ook niet hier in het engels reviewen? :D En dan zijn wij Nederlanders nog wel multi-cultureel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 23:00:
Ja en naar het buitenland is het spelertje ook nog niet gegaan, dus waarom zouden we Engels talige reviews hebben? Ik ga het spelertje straks toch ook niet hier in het engels reviewen? :D En dan zijn wij Nederlanders nog wel multi-cultureel :P
Multi-cultureel? In welke grot heb jij de afgelopen jaren liggen slapen? :P

* El Cid vindt dat Exidium wel erg serieus reageert op een geintje. >:)

[ Voor 11% gewijzigd door El Cid op 05-02-2004 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
El Cid schreef op 05 februari 2004 @ 15:36:
[...]

edit: typo
die ene grot van bin laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
El Cid schreef op 05 februari 2004 @ 15:36:
[...]

edit: typo
Offtopic, maar goed, je kunt de Engelse invloeden op onze taal niet teniet doen (ja blaat, omdat we zo'n ongesproken taaltje hebben), om maar te zwijgen over hoe Rotterdam er tegenwoordig uitziet.

Maar blaat, het gaat er gewoon om dat je niet van Koreanen kan verwachten dat ze een Engelse review schrijven. Dat is gewoon compleet doelloos, want dat zou jij ook niet doen op een NEDERLANDS (zucht, BENELUX dan voor de zeikerds) forum // Nederlandstalige site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
het is nogal stil rond de iaudio 4...is dat stilte voor de storm ;) :P

zullen we gaan aftellen :) ...

nog 7 dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
:+ leuk idee maar wat moet ik dan nog doen vandaag?

ik vind de kleuren trouwens een beetje zwakjes licht geven...

Afbeeldingslocatie: http://shyrang.ihome.iaudio.com/usr/56/00/0000000056/1/9_1.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://shyrang.ihome.iaudio.com/usr/56/00/0000000056/1/9_4.jpeg

of zou dat komen omdat het op deze plek gewoon te licht was? op de andere plaatjes ziet het er altijd zo mooi strak oplichtend uit...

[ Voor 21% gewijzigd door MaiorDomus op 08-02-2004 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
GoTAProblem schreef op 08 februari 2004 @ 12:36:
ik vind de kleuren trouwens een beetje zwakjes licht geven...

of zou dat komen omdat het op deze plek gewoon te licht was? op de andere plaatjes ziet het er altijd zo mooi strak oplichtend uit...
je geeft zelf al het antwoord :) denk ik hoor...je ziet op de speler zelf veel lichtvallen dus er zal idd veel licht zijn toen de foto werd genomen

zoals je hier kan zien geeft het scherm best veel licht:

http://www3.okfoto.co.kr/storage/99284/2004020610594567.jpg

http://www3.okfoto.co.kr/storage/99284/2004020610594598.jpg

http://www3.okfoto.co.kr/storage/99284/2004020610594578.jpg

http://www3.okfoto.co.kr/storage/99284/2004020610594613.jpg

http://www3.okfoto.co.kr/storage/99284/2004020610594548.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
www.bitz.nl heeft de release van de IAUDIO 4 WEER verschoven, nu naar 2 MAART.... :( :( :( :( :( nu maar hopen dat ze bij mmport wel gewoon in februari komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
ik zag het net.... :'( damn wat irritant... :(
*gaat duimen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBob
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-04 21:25
Heb net n mail gekregen van mp3speler:

'Zojuist hebben telefonsich contact gehad met de leverancier Zij hebben ons
gemeldt dat de speler pas eind februari naar Nederland verzonden zal gaan
worden en 2 maart in nederland leverbaar zal zijn Exacte prijzen zijn nog
niet bekend helaas'

Dus ik denk dat MMPort gewoon probeert om alvast veel bestellingen binnen te krijgen d.m.v. een onhaalbaar vroege leverdatum te vermelden.

[ Voor 71% gewijzigd door DeBob op 09-02-2004 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

DeBob schreef op 09 februari 2004 @ 12:15:Dus ik denk dat MMPort gewoon probeert om alvast veel bestellingen binnen te krijgen d.m.v. een onhaalbaar vroege leverdatum te vermelden.
Dat is wel een erg voorbarige conclusie. Ik denk eerder dat ze traag zijn met het wijzigen van hun site. Elke dealer dacht dat ie half februari er wel zou zijn.

Maakt verder ook niet uit... ik baal! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
ik heb bitz, mmport en mp3spelers gemaild en dit heb ik als antwoordt:

bitz:

Door een hardware probleem zijn alle spelers teruggestuurd naar de
fabrikant.
Daar worden ze gerepareerd en vervolgens weer terug naar Nederland gestuurd.
We verwachten ze hier eind februari pas weer. Sorry dat je zo lang moet
wachten
op de speler, maar wij hebben ze gezien en het is het wachten zeker waard!

Met vriendelijke groet,

mp3spelers:

De Leverdatum van de iAudio 4 is (tot nu) de 1ste week van Maart 2004 De Leverancier blijft de datum verschuiven.Dit is dan ook de reden dat wij deze nog niet op de website hebben geplaatst Zodra de speler hier echt bij ons binnen is wordt deze op de website vermeldt en kun je deze bestellen .

Fijne dag verder
Met vriendelijke groet,

mmport:

De introductie van deze speler zal midden februari plaatsvinden, dan kan het hooguit nog enkele dagen duren voordat we kunnen leveren, de introductie wordt zover bekend niet nogmaals uitgesteld.

Met vriendelijke groet,

veel wijzer wordt ik hier ook niet van :( :(

[ Voor 3% gewijzigd door McBBvB op 09-02-2004 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Hahaha! Die MMPort! 8)7

Ik ben benieuwd. Ik heb zojuist een mailtje gestuurd naar de importeur, ik heb ze verteld dat de dealers er verschillende releasedata op na houden en ik heb ze om nadere uitleg gevraagd: een duidelijke releasdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBARDmaN
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 07:29

DaBARDmaN

- slide -

Zat te twijfelen tussen deze mp3speler en de IOPS MFP-350,
maar door deze laatste ontwikkeling is de keuze gemaakt...
Het wordt de laatst genoemde speler.
Dit omdat ik de speler echt voor het einde van de maand moest hebben voor de wintersport!
Ach, ook wel makkelijk dat ik nu niet meer hoef te kiezen _/-\o_

| Dell XPS M1710 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
ik had na aanleiding van mijn mail van bitz een mailtje weer naar mmport gestuurd en ik zei dit en kreeg dit terug...

beste mmport,

bedankt voor Uw mailtje.
ik heb ook een mailtje gekregen van bitz en die zeiden dat alle spelers weer teruggestuurd zijn door een hardware probleem en dat de speler eind februari er zijn en in begin maart verkoopbaar zijn.
weet U hier al iets van of hebben jullie een andere levering dan Bitz?
alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

antwoord:

---- Bitz is geen officiele iAUDIO dealer, bovendien hebben ze geen voorraden, dus laat staan dat er spelers teruggestuurd worden, ze zijn nog niet eens in Nederland op dit moment!
---- Ons laatste nieuws is de introductie midden februari, aantal dagen daarna zal de speler beschikbaar zijn voor verkoop.

confusing all the way hierzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McBBvB schreef op 09 februari 2004 @ 16:55:
ik had na aanleiding van mijn mail van bitz een mailtje weer naar mmport gestuurd en ik zei dit en kreeg dit terug...

beste mmport,

bedankt voor Uw mailtje.
ik heb ook een mailtje gekregen van bitz en die zeiden dat alle spelers weer teruggestuurd zijn door een hardware probleem en dat de speler eind februari er zijn en in begin maart verkoopbaar zijn.
weet U hier al iets van of hebben jullie een andere levering dan Bitz?
alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Dat terugsturen slaat volgens mij nog gewoon op dat 'vorige' hardwaredefect hoor dat inmiddels al lang is opgelost.

Maar voor de rest is het echt klote als het weer later zou zijn :(
'k heb em echt voor 26feb (wintersport) nodig. :( Wat zijn allemaal mp3-spelers die hier goed mee te vergelijken zijn qua kwaliteit? Misschien dat ik dan toch nog switch... :(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
als ik op mijn gevoel afga dan zou ik zeggen dat bitz het gewoon fout heeft en dat mmport nou wel eindelijk de goede datum had... ;)

maar... tjah.. bewijs het maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
GoTAProblem schreef op 09 februari 2004 @ 17:46:
als ik op mijn gevoel afga dan zou ik zeggen dat bitz het gewoon fout heeft en dat mmport nou wel eindelijk de goede datum had... ;)

maar... tjah.. bewijs het maar :P
ja dat denk ik ook, maar ook omdat mmport zegt dat bitz geen officieele leverancier is, ze krijgen dus ook geen informatie van de distirbutie benelux en van iaudio...maar ja we zullen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBob
Ik wacht op mp3cdspeler, sinds iemand anders al problemen heeft gehad met de levertijd bij mmport, http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/19647625

[ Voor 39% gewijzigd door DeBob op 09-02-2004 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
DeBob schreef op 09 februari 2004 @ 18:59:
Ik wacht op mp3cdspeler, sinds iemand anders al problemen heeft gehad met de levertijd bij mmport, http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/19647625
en als mmport um nou wel eerder krijgt, wacht je dan alsnog op mp3spelers :? je wacht toch gewoon op degene die um als eerst heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBob
McBBvB schreef op 09 februari 2004 @ 19:15:
[...]

en als mmport um nou wel eerder krijgt, wacht je dan alsnog op mp3spelers :? je wacht toch gewoon op degene die um als eerst heeft...
Maar het is dus de vraag wie hem werkelijk als eerste heeft, daar gaat het nu al de hele tijd over.
Waar ik op doelde was, je zit er aan vast als je hem nu al besteld. Je kan nu al wel bestellen bij mmport, alleen misschien klopt de leverdatum van hun wel niet en wacht je alsnog tot 2 maart.
En ik hoop eigenlijk ook dat mp3cdspeler hem ietsje goedkoper aanbied :) ook al is t 10 euro minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
ik denk niet dat je bij hen die oplader en batterijen erbij krijgt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
DeBob schreef op 09 februari 2004 @ 20:00:
[...]

Maar het is dus de vraag wie hem werkelijk als eerste heeft, daar gaat het nu al de hele tijd over.
Waar ik op doelde was, je zit er aan vast als je hem nu al besteld. Je kan nu al wel bestellen bij mmport, alleen misschien klopt de leverdatum van hun wel niet en wacht je alsnog tot 2 maart.
En ik hoop eigenlijk ook dat mp3cdspeler hem ietsje goedkoper aanbied :) ook al is t 10 euro minder...
oww zo, ja ik wacht ook tot laatste moment met bestellen, maar als de data zo blijft t/m 15 februari bestel ik de IAUDIO 4 gewoon bij mmport, ik heb namelijk nog geen oplader en batterijen en dat kost meer dan 10 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
McBBvB schreef op 09 februari 2004 @ 18:34:
[...]

ja dat denk ik ook, maar ook omdat mmport zegt dat bitz geen officieele leverancier is, ze krijgen dus ook geen informatie van de distirbutie benelux en van iaudio...maar ja we zullen zien...
Ze zijn geen officiele leverancier DUS krijgen ze geen officiele info over de distributie? Ik denk dat je hier een argumentatiefout van de eerste orde maakt. O-)

Geen officiele dealer betekent niet dat ze geen informatie krijgen over hun aan te bieden product hoor!

Ik vermoed alleen dat bitz.nl genoeg heeft van die bijstellingen, dus het gewoon safe nog even houdt op 1e week van maart. Komt hij dan eerder, dan is dat mooi meegenomen.

Bovendien krijgt mmport geloof ik de eerste zending tot haar beschikking, dus zou dit eventueel de dataverschillen verklaren.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2004 23:27 . Reden: Houdt is met DT hoor 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Ik zou gewoon een Iops nemen als ik jullie was. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Cid schreef op 09 februari 2004 @ 20:38:
Opzich een leuke concurrent, ware het niet dat hij een accu heeft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
El Cid schreef op 09 februari 2004 @ 20:38:
El Cid schreef op 08 februari 2004 @ 22:31:
[...]
@McBvBB

Tis gebruikelijk dat je zulke uitspraken door argumenten laat volgen. ;)
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
:D goed opgemerkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 14:19
Wat ik me nou afvraag is wat die iaudio meer heeft dan de iops?
Het scherm van de iops is beter en met de iaudio moet je klooien met batterijen.
Ook is de iaudio duurder en heeft hij geen mogelijkheid om hem direct in de usb poort te stoppen. Dus geef me eens goede argumenten waarom? :?

[ Voor 34% gewijzigd door Orion op 09-02-2004 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Vanwege de ongekende geluidskwaliteit van zijn voorganger, de CW300. Velen, waaronder ik, geloven dat de CW300 qua geluiskwaliteit de beste flashspeler op de markt is/was. Daardoor vind ik de Iaudio4 een betere gok qua geluidskwaliteit dan een IOPS waar relatief nog niks over bekend is (geen professionele review vergelijking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
ik kreeg net een mailtje terug van IAUDIO:

Hi, Kevin from COWON SYSTEMS.

Apologies for your confusion.

The iAUDIO 4 release date has been bit delayed. That's why they changed date.

I think you could be purchase iAUDIO 4 from March.

de speler komt dus wel in maart :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrr :(
Dan toch maar naar een alternatief kijken...(IOPS denk ik...als die nou 'ns geen accu had.. :( )
broodjepoep schreef op 09 februari 2004 @ 23:50:
Wat ik me nou afvraag is wat die iaudio meer heeft dan de iops?
Het scherm van de iops is beter en met de iaudio moet je klooien met batterijen.
Ook is de iaudio duurder en heeft hij geen mogelijkheid om hem direct in de usb poort te stoppen. Dus geef me eens goede argumenten waarom? :?
Het scherm van de iops is dan misschien OLED, maar het iaudioscherm is groter (duidelijker lijkt me) en heeft die 124 kleursled. En wat jij 'klooien met batterijen' noemt, vind ik juist een voordeel, omdat je op lange reizen nooit met een lege accu zit. En dat je een mp3-speler direct in de usb-poort kunt proppen, vind ik niet echt belangrijk. Dat snoertje pakken is ook niet zoveel moeite. Wel heeft de IOPS natuurlijk OGG-Vorbis support, wat de iaudio 4 niet heeft. Maar dat gebruik ik toch niet :P Verder vind ik het design van de iaudio 4 mooier. Niet dat de IOPS lelijk is hoor ;) En cowon heeft zich al bewezen met de cw300, dus dat zegt ook wat voor veel mensen.

Maar helaas wordt het dus nu misschien toch niet de iaudio 4 :(

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Ojjorz schreef op 10 februari 2004 @ 06:25:
Vanwege de ongekende geluidskwaliteit van zijn voorganger, de CW300. Velen, waaronder ik, geloven dat de CW300 qua geluiskwaliteit de beste flashspeler op de markt is/was. Daardoor vind ik de Iaudio4 een betere gok qua geluidskwaliteit dan een IOPS waar relatief nog niks over bekend is (geen professionele review vergelijking).
Er is alleen iets wat ik niet snap. Iedereen roept dat de CW300 zo goed was/is. Maar waarom hebben dan zo weinig mensen 'm gekocht? Het topic op GOT is echt heel klein. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 10:40:

Wel heeft de IOPS natuurlijk OGG-Vorbis support, wat de iaudio 4 niet heeft. Maar dat gebruik ik toch niet :P
ik geloof dat de IAUDIO 4 in de toekomst ook ogg support heeft :) maar idd wanneer gebruik je nou ogg, ik heb aardig wat liedjes waarvan maar 1 ogg is en die had ik speciaal gedownload om de kwaliteit te beluisteren...

EDIT: op mmport staat dat ze de speler nog steeds gewoon 14-16 februari binnenkrijgen :?

[ Voor 10% gewijzigd door McBBvB op 10-02-2004 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
McBBvB schreef op 10 februari 2004 @ 12:56:
[...]
ik geloof dat de IAUDIO 4 in de toekomst ook ogg support heeft :) maar idd wanneer gebruik je nou ogg, ik heb aardig wat liedjes waarvan maar 1 ogg is en die had ik speciaal gedownload om de kwaliteit te beluisteren...
Het is wel degelijk de moeite om zoveel mogelijk Ogg te gebruiken. Ik rip al mijn cd's in Ogg-formaat. Puur omdat Ogg gewoon de beste is, en ook nog eens open source. Met mp3 kun je weliswaar ook cd-kwaliteit bereiken. Maar Ogg-bestanden van dezelfde kwaliteit zijn kleiner. En dat lijkt me nu juist voor flashspelers wel interessant. Dan kun je gewoon meer muziek op je spelertje kwijt.
Verder heeft de ingebouwde USB-poort van de Iops mij al 1 keer uit de brand geholpen. Ik moet morgen een verslag inleveren. Maar de mail-servers van mijn provider (Xs4all) zijn op het moment nogal brak. Dus ik kan niet het risico lopen om ze per mail-attachment te verzenden. Paar weken terug dus gigantische problemen mee gehad. Dus ben ik ff blij dat ik m'n Iops bij heb. :) Gewoon inpluggen en op m'n Iops zetten dat verslag. Mensen die roepen dat het niet belangrijk is dat je je speler direct kunt inpluggen, piepen wel anders als ze het een keer nodig blijken te hebben. Mijn hachie heeft ie in ieder geval al een keertje gered.
En nog even over de accu. De accu van de Iops gaat ongeveer 20 uur mee. Zal een paar uur minder zijn vanwege het bladeren door menu's enzo. Maar dat is toch minimaal goed voor 2 dagen luisterplezier, want niemand luistert 20 uur aan 1 stuk. Nou vraag ik jullie, wie heeft het ooit meegemaakt dat hij langer als twee dagen zonder stopcontact zit? Ik in ieder geval nog nooit. Een echte twiekert ken niet zonder stroom. :+ Of zit dit topic vol met die-hard survival liefhebbers? :p Om de Iops nou af te schrijven vanwege de (in veel gevallen) denkbeeldige situatie dat je ooit is 2 dagen zonder stroom zit vindt ik wat ver gaan.
De kans dat je een ingebouwde usb-poort gaat missen, lijkt mij in ieder geval een stuk groter dan dat je last gaat hebben van een lege accu.

* El Cid moest toch ff zijn spelertje verdedigen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

El Cid schreef op 10 februari 2004 @ 12:47:
[...]

Er is alleen iets wat ik niet snap. Iedereen roept dat de CW300 zo goed was/is. Maar waarom hebben dan zo weinig mensen 'm gekocht? Het topic op GOT is echt heel klein. :?
Meer mensen hebben een CW300 dan je denkt, maar hebben er alleen niks over gepost in het forum. Daarnaast mist de speler nogal een belangrijke functie (maar dat schijnt de rede te zijn dat hij zo goed is) namelijk dat hij multiple codecs kan afspelen. Het enige afspeelformaat is MP3. Verder was de markt een half jaar terig voor 80% in handen van Iriver, MPIO en voor de cheap-ass: Creative. Er is dus maar weinig markt voor dit ding in ons land...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Cid schreef op 10 februari 2004 @ 14:41:
[...]

Het is wel degelijk de moeite om zoveel mogelijk Ogg te gebruiken. Ik rip al mijn cd's in Ogg-formaat. Puur omdat Ogg gewoon de beste is, en ook nog eens open source. Met mp3 kun je weliswaar ook cd-kwaliteit bereiken. Maar Ogg-bestanden van dezelfde kwaliteit zijn kleiner. En dat lijkt me nu juist voor flashspelers wel interessant. Dan kun je gewoon meer muziek op je spelertje kwijt.
Maar als je al een paar duizend mp3-tjes hebt :/ Die zet je niet zo 123 om naar ogg lijkt me. En bovendien is het merendeel dan je van internet download toch nog steeds mp3? 'k wil niet zeggen dat ogg niet beter is hoor, 'k had ook alles liever in ogg natuurlijk. :)
Verder heeft de ingebouwde USB-poort van de Iops mij al 1 keer uit de brand geholpen. Ik moet morgen een verslag inleveren. Maar de mail-servers van mijn provider (Xs4all) zijn op het moment nogal brak. Dus ik kan niet het risico lopen om ze per mail-attachment te verzenden. Paar weken terug dus gigantische problemen mee gehad. Dus ben ik ff blij dat ik m'n Iops bij heb. :) Gewoon inpluggen en op m'n Iops zetten dat verslag. Mensen die roepen dat het niet belangrijk is dat je je speler direct kunt inpluggen, piepen wel anders als ze het een keer nodig blijken te hebben. Mijn hachie heeft ie in ieder geval al een keertje gered..
Of standaard je kabeltje meenemen :P Ja, 'k geef toe dat het wel handig is, maar de mp3-speler zou weer een stukje kleiner kunnen zijn als ze dat ding hadden weggelaten. Maar voor mij maakt het niet veel uit eigenlijk.
En nog even over de accu. De accu van de Iops gaat ongeveer 20 uur mee. Zal een paar uur minder zijn vanwege het bladeren door menu's enzo. Maar dat is toch minimaal goed voor 2 dagen luisterplezier, want niemand luistert 20 uur aan 1 stuk. Nou vraag ik jullie, wie heeft het ooit meegemaakt dat hij langer als twee dagen zonder stopcontact zit? Ik in ieder geval nog nooit. Een echte twiekert ken niet zonder stroom. :+ Of zit dit topic vol met die-hard survival liefhebbers? :p Om de Iops nou af te schrijven vanwege de (in veel gevallen) denkbeeldige situatie dat je ooit is 2 dagen zonder stroom zit vindt ik wat ver gaan.
De kans dat je een ingebouwde usb-poort gaat missen, lijkt mij in ieder geval een stuk groter dan dat je last gaat hebben van een lege accu.
Accu zal bij normaal thuisgebruik prima werken, alleen op vakantie is het wat onhandiger. En aangezien ik em dan ook veel gebruik, vind ik dat dus een nadeel.

Maar volgens mij was dit het topic over de iaudio 4 en niet over de IOPS en dat lijkt het zo wel te worden :P

Weer ff ontopic dus ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
ik snap niet dat mmport de release datum nog niet heeft veranderd, hij staat nog steeds op 16 februari...en dan moet ik um straks bestellen voor die oplader en batterijen en dat doe ik liever niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McBBvB schreef op 10 februari 2004 @ 15:29:
ik snap niet dat mmport de release datum nog niet heeft veranderd, hij staat nog steeds op 16 februari...en dan moet ik um straks bestellen voor die oplader en batterijen en dat doe ik liever niet :)
Same here. Anders bestel ik em gewoon nu en als ze de datum dan weer aanpassen, eis ik gewoon dat ik de IOPS met korting krijg, omdat ze de datum weer verplaatst hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 16:45:
Same here. Anders bestel ik em gewoon nu en als ze de datum dan weer aanpassen, eis ik gewoon dat ik de IOPS met korting krijg, omdat ze de datum weer verplaatst hebben :P
kan je proberen..mmport is sowieso ongeveer de eerste die de IAUDIO 4 krijgt dus het is een optie maar ik denk niet dat ze je korting gaan geven maar je kan het proberen...

EDIT: maar ja wat moet je met een IOPS :P

[ Voor 5% gewijzigd door McBBvB op 10-02-2004 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een mooi filmpje trouwens, was nog niet langsgekomen geloof ik?

http://eng.iaudio.com/movie/iaudio4_real.wmv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 18:01:
Nog een mooi filmpje trouwens, was nog niet langsgekomen geloof ik?

http://eng.iaudio.com/movie/iaudio4_real.wmv
weet niet maar ik heb um iig al een tijdje....ik heb nu drie filmpjes, weet iemand of er nog 1 is kan ik nog meer 'niet kunnen wachten totdat ik um heb' :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBob
McBBvB schreef op 10 februari 2004 @ 18:03:
[...]

weet niet maar ik heb um iig al een tijdje....ik heb nu drie filmpjes, weet iemand of er nog 1 is kan ik nog meer 'niet kunnen wachten totdat ik um heb' :?
Waar kun je die 3e vinden dan? Ik heb die standaard nu, die je kan vinden als je op 'movie' klikt en de 2e via t forum (weet btw ook niet hoe jullie daar aan komen)

[ Voor 5% gewijzigd door DeBob op 10-02-2004 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
DeBob schreef op 10 februari 2004 @ 19:00:
[...]

Waar kun je die 3e vinden dan? Ik heb die standaard nu, die je kan vinden als je op 'movie' klikt en de 2e via t forum (weet btw ook niet hoe jullie daar aan komen)
naja twee staan op de iaudio site maar dan de koreaanse, moet bij products dan IAUDIO 4 kiezen en dan geloof tweede buttontje naast een plaatje...

en de derde stond heel even (mss 2 dagen) ook op de site van iaudio, alweer koreaanse, maar die is nergens meer te downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
en mmport blijft vasthouden dat ze um 16 februari hebben... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

McBBvB schreef op 11 februari 2004 @ 12:23:
en mmport blijft vasthouden dat ze um 16 februari hebben... :?
Ja... en ik heb m dus over een week in huis. 8)7

Ik heb nog geen reactie gehad van 2Comst, de importeur van iAUDIO. Als ik morgen nog niets heb gaat er weer een mailtje die kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
SindaPaus schreef op 11 februari 2004 @ 14:55:
[...]

Ja... en ik heb m dus over een week in huis. 8)7

Ik heb nog geen reactie gehad van 2Comst, de importeur van iAUDIO. Als ik morgen nog niets heb gaat er weer een mailtje die kant op.
anders kan je ze denk ik ook wel even bellen...dan heb je zeker antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
:9~ Ik heb ook maar besteld.. kon het niet laten.. zeker omdat ik vandaag ook nog eens jarig ben :) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Gefeliciteerd :)

• McBBvB
idd gefeliciteert :) ...ik ga um denk ik maar zaterdag bestellen, ik denk niet dat ie al 16 februari er is maar ja ik moet die oplader en batterijen hebben :)

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Ging ik vandaag weer ff kijken wat MMPort te vertellen had over de introductiedatum van de iAUDIO, kom ik bij de 512MB versie het volgende tegen:
Wederom is de introductie van de iAUDIO 4 uitgesteld! De definitieve introductie van de 512MB versie zal naar verwachting in de eerste week van maart plaatsvinden.
Ik dacht nog: "Eindelijk veranderd" :/

Voor alle zekerheid nog ff bij de 256 MB versie gekeken, kom ik daar het volgende tegen:

Ter introductie: Powerbank lader met 4 AAA batterij gratis bij aankoop van een iAUDIO 4! (Geldig tot 16-2-2004)
Is het nu zo dat alleen de detail-site van de 512 versie veranderd is en zijn ze de 256 vergeten of is het zo dat de 256 werkelijk half februari aanwezig is? :D <-- teken van stille hoop

Verwijderd

Topicstarter
SindaPaus schreef op 12 februari 2004 @ 10:02:
Ging ik vandaag weer ff kijken wat MMPort te vertellen had over de introductiedatum van de iAUDIO, kom ik bij de 512MB versie het volgende tegen:

[...]

Ik dacht nog: "Eindelijk veranderd" :/

Voor alle zekerheid nog ff bij de 256 MB versie gekeken, kom ik daar het volgende tegen:

[...]

Is het nu zo dat alleen de detail-site van de 512 versie veranderd is en zijn ze de 256 vergeten of is het zo dat de 256 werkelijk half februari aanwezig is? :D <-- teken van stille hoop
Het is zo dat alleen de 256mb versie een tijdje terug bijgesteld is en de 512mb versie nooit gewijzigd is. Het is dus onduidelijk waarom mmport nu al 2 weken twee release dates hanteert. Wellicht krijgen ze de 512mb versie wel later?
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste