Fijn, iemand die eerst even zoekt voordat hij post.
Maar goed, ik ga je toch maar uit de droom helpen. Omdat je nou eenmaal hardleers bent, moet ik je eerst vervelen met het feit dat de JetAudio player en de hardware mp3-players weinig relevantie hebben. Het zijn twee verschillende teams die daar aan werken. Sterker nog, JetAudio is gesitueerd in Amerika dacht ik en Cowon gewoon in Korea.
De manier waarop JetAudio omgaat met zijn playback hoeft dus in alle opzichten niet gelijk te zijn aan de iAudio 4. Xbass en wide komen niet eens voor in de features! Dat had je toch best kunnen lezen in de manual // op de site.
BBE is wel een onderdeel van de iAudio 4. Maar ik betwijfel dat je een JetAudio 6 Premiere in je bezit hebt. Zo ja, dan vind ik het knap dat je hem gevonden hebt.

Met deze versie kun je BBE regelen, iets wat WEL op de iAudio 4 zit. Ik kan je zeggen dat ik al mijn mp3s op het moment luister met BBE en x-bass met een Sennheiser HD560. Het klinkt gewoon erg goed, hoewel ik het daar niet altijd overeens geweest ben, maar daar ben ik op teruggekomen. Met boxen echter is het niet *altijd* mooier, maar wie sluit zijn iAudio 4 dan ook op boxen aan?
Ik wil dan toch weten wat je niet mooi vindt aan x-bass. Het klinkt beter dan de doorsnee bassbooster hoor. Hoewel dit niet op de iAudio 4 zit (de iAudio 4 gebruikt een speciale bassboost van BBE en deze handelt het geheel anders af!), vraag ik me toch af watvoor problemen je ermee hebt. Ik wil je er nogmaals op wijzen dat, wanneer je deze effecten toe wilt passen, je mp3s behandelt moeten zijn met Mp3Gain. Anders krijg je alleen maar verstoring en gekraak!
En als je dan TOCH srs nog mooier vind (iets wat ik me nauwelijks voor kan stellen, want in Media Player klinkt het met mp3s gewoon brak naar mijn mening, alleen streaming audio lijkt wonderbaarlijk mooi), dan moet je gewoon een IOPS kopen.
Maar lees volgende keer nou eerst alles eventjes door en kijk ook even op
www.iaudio.com, want dit is niet de eerste keer dat je vergeet de search te gebruiken.

Danku!