Verwijderd

Hallo,

Na lang twijfelen tussen de iAudio, de Iops MFP of de MobiBlu DAH-1000 ben ik dan toch voor de iaudio gegaan. Heb hem zonet besteld (256 mb) bij mmport en meteen ook maar gevraagd waarom er een verschil is tussen beide versies qua datum. Ik post het antwoord hier als ik het krijg ;)

groeten
blade

• McBBvB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-02-2020
wat ik weet is dat de 1gig model er nog helemaal niet is omdat de leverancier van de chip (samsung) ze nog niet klaar heeft misschien is dat ook het geval bij de 512 mb versie maar betwijfel het, en ik betwijfel ook of de speler dit weekend komt...

Verwijderd

Topicstarter
McBBvB schreef op 12 februari 2004 @ 14:55:
wat ik weet is dat de 1gig model er nog helemaal niet is omdat de leverancier van de chip (samsung) ze nog niet klaar heeft misschien is dat ook het geval bij de 512 mb versie maar betwijfel het, en ik betwijfel ook of de speler dit weekend komt...
De 512mb versie is al te koop in Korea, dit in tegenstelling tot de 1gb versie. Het verhaal kan dus zeker wel kloppen, maar geldt niet voor de 512mb versie.

• McBBvB
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 15:58:
[...]

De 512mb versie is al te koop in Korea, dit in tegenstelling tot de 1gb versie. Het verhaal kan dus zeker wel kloppen, maar geldt niet voor de 512mb versie.
het verhaal klopt zeker wel ;) maar dus niet voor de 512 mb versie :)

• McBBvB
ik ga um NU bestellen, ik wacht sowieso op deze speler en moet die batterijen hebben :P

EDIT: eerste ff mailtje gestuurd om te vragen of de eerste lichting niet al uitverkocht is :)

[ Voor 37% gewijzigd door McBBvB op 12-02-2004 19:55 ]

Verwijderd

Ik wacht echt tot 't laatste moment dat ik nog batterijen + oplader kan krijgen, omdat ik gewoon zekerheid moet hebben of ik 'em voor 25 februari binnen heb. :/

• McBBvB
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 19:46:
Ik wacht echt tot 't laatste moment dat ik nog batterijen + oplader kan krijgen, omdat ik gewoon zekerheid moet hebben of ik 'em voor 25 februari binnen heb. :/
het is lastig, ze hebben nog steeds niet de datum veranderd en mss hebben ze alleenrecht om de speler als eerste te verkopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 14:24:
Hallo,

Na lang twijfelen tussen de iAudio, de Iops MFP of de MobiBlu DAH-1000 ben ik dan toch voor de iaudio gegaan. Heb hem zonet besteld (256 mb) bij mmport en meteen ook maar gevraagd waarom er een verschil is tussen beide versies qua datum. Ik post het antwoord hier als ik het krijg ;)

groeten
blade
reactie gekregen:

De 512MB versie komt later dan de 256MB versie.

Met vriendelijke groet,

Sales Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-09 10:29
ah dat is mooi nieuws :) Dus toch wel 16 febr. :) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
er staat nu ook op de site:

Let op! Na de introductie kan het nog enkele dagen duren voordat wij u de MP3-speler kunnen uitleveren!

ik ga um nu maar bestellen, de swartuh...

EDIT: ik heb nog geen mailtje terug |:(

[ Voor 11% gewijzigd door McBBvB op 13-02-2004 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McBBvB schreef op 13 februari 2004 @ 10:27:
er staat nu ook op de site:

Let op! Na de introductie kan het nog enkele dagen duren voordat wij u de MP3-speler kunnen uitleveren!
zo dekken ze zich natuurlijk wel een beetje in he ...
zou dus goed kunnen dat ze hem pas binnen 2 weken versturen of zo 8)7
nuja, gisteren internationale overschrijving gedaan, die is er toch pas ergens medio volgende week ...
het is nu gewoon geduldig afwachten (en dat is moeilijk O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
op de site van mmport kan je nu niet komen, er staat too many connections....iedereen bestelt zijn iaudio 4 nu :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grmbl
zonet de importeur voor benelux aan de lijn gehad (2comst) en deze beweert dat de info op de site van mmport foutief is. De Iaudio 4 (zowel 256 als 512) zouden GELIJKTIJDIG eind februari begin maart geleverd worden |:( 8)7

this sux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grom :(
Volgens mij krijgen ze hem ook niet voor begin maart en is dit gewoon een oplossing, omdat ze niet nog een keer de releasedatum durven aan te passen. Dan wordt het maar de IOPS... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 13 februari 2004 @ 16:34:
grmbl
zonet de importeur voor benelux aan de lijn gehad (2comst) en deze beweert dat de info op de site van mmport foutief is. De Iaudio 4 (zowel 256 als 512) zouden GELIJKTIJDIG eind februari begin maart geleverd worden |:( 8)7

this sux
waarom zegt die importeur dan niet ff tegen mmport dat ze de datum moeten aanpassen....

ik wordt een beetje gek van dit, ik heb ook al drie miljoen mailtjes (ja ik heb niks anders te doen :P ) naar mmport gestuurd dat iedereen zegt dat de datum niet klopt, ik krijg 1 mail terug aan het begin dat het wel klopt, en daarna nooit meer wat terug gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

importeur beweerde dat ze het zo hadden doorgegeven dus die was zelf beetje verbaasd over 14-16 februari ...

anyway, voor de belgen: blijkbaar wordt digimania de belgische verkoper maar heb em dus al besteld in NL

groeten
blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
ik vroeg dit aan iaudio:

hello,

some dutch seller of the iaudio 4 have different release dates. one says 2 March en and the other says 16 Februari.
can you tell which one is right?
thanks in advance.

antwoord:

For netherland, 2nd week of march.
Thanks,
Admin

:( :( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
ik hoop maar dat ze het fout hebben.... dan zou het wel heel raar zijn dat men bij mmport de release op morgen heeft staan.... ook al staat het erbij dat het dan nog een paar dagen kan duren... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoTAProblem schreef op 15 februari 2004 @ 00:16:
ik hoop maar dat ze het fout hebben.... dan zou het wel heel raar zijn dat men bij mmport de release op morgen heeft staan.... ook al staat het erbij dat het dan nog een paar dagen kan duren... :?
Verbaasd met niets als ze 2 weken ook als een paar dagen zien bij mmport ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBob
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-04 21:25
http://eng.iaudio.com/zer...desc=asc&no=22628&bmenu=B

Op de IAUDIO site zegt een admin dat de speler de 2e week van maart in Nederland komt.
Dus hoe kan MMPort m dan 18 feb al hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
dat is nou juist waar iedereen het al over heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
idd, dat zei ik net, dat was een antwoord op mijn vraag die ook meteen hier poste :) ...

maar ik snap er ook helemaal niks meer van, naja ik heb um al besteld dus moet gewoon wachten totdat ze um hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
weet iemand eigenlijk hoe lang die aan kan blijven als je het backlightje constant aan hebt? ervan uitgaande dat je 800 mAh GP batterijtjes gebruikt? :? Ik zou namelijk graag mijn backlight de hele tijd aan laten omdat ik dat gewoon heel erg :9~ vind ;) vandaar dat ik de info zeer op prijs zou stellen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door MaiorDomus op 15-02-2004 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
GoTAProblem schreef op 15 februari 2004 @ 16:56:
weet iemand eigenlijk hoe lang die aan kan blijven als je het backlightje constant aan hebt? ervan uitgaande dat je 800 mAh GP batterijtjes gebruikt? :? Ik zou namelijk graag mijn backlight de hele tijd aan laten omdat ik dat gewoon heel erg :9~ vind ;) vandaar dat ik de info zeer op prijs zou stellen ;)
dat staat in de manual, ik zal even citeren ;) :

'' select from: 3 sec., 5 sec., 10 sec., 30 sec., 60 sec., or Always On/Always Off''

maar ja die laatste gebruikt niemand :P

EDIT: wacht je vraag is anders :) oww dat antwoord weet ik niet...

[ Voor 8% gewijzigd door McBBvB op 15-02-2004 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoTAProblem schreef op 15 februari 2004 @ 16:56:
Echt nuttig als je mp3-speler in je zak zit.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 17:56:
[...]

Echt nuttig als je mp3-speler in je zak zit.... |:(
die doe je ook niet in je zak maar met koort om je nek, en dan display aan en patsen maar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
McBBvB schreef op 15 februari 2004 @ 18:07:
[...]

die doe je ook niet in je zak maar met koort om je nek, en dan display aan en patsen maar 8)
natuurlijk :*) het is niet voor niks een gadget... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 20:32

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Echt belachelijk dat het op de MMPort site nog steeds niet veranderd is... We zullen zien.

Welke kleur hebben jullie besteld of gaan/zouden jullie bestellen?

I don't know, rocket fire at long range - somehow it lacks that personal touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
zwart.... die vond ik duidelijk het mooist... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
idd ik snap ook niet dat de datum nog niet veranderd is, maar ja ik heb um al besteld dus moet gewoon wachten totdat ie er is

ik heb trouwens de swarte besteld...vond ik mooier en met de kleuren combinaties van het scherm vind ik um veel mooier....bij zilver vind ik alleen blauw mooi, bij zwart, groen, oranje, rood, donker en licht blauw enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
gaaf man, mmport denkt nog steeds dat ze um vandaag krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
ja helaas voor hun wijst het pijltje nog steeds naar het duistere rode vlak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mailtje van ze:
L.S.

We hopen de iAUDIO 4 op tijd te kunnen gaan leveren, dat is ons wel toegezegd. Echter de kans wordt steeds kleiner.

Met vriendelijke groet,

Sales Support
MMPORT
Helaas heb ik er geen vertrouwen meer in, dan maar snel de IOPS kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
stierenstront.....ze weten echt wel dat de speler pas in maart komt maar ze doen net alsof wij gadget-freaks zijn en alles rooskleurig bekijken... :P

maar de importeur heeft al verteld dat het maart wordt...en als ze beetje goed bedrijf zijn kijken ze ook wel is op de iaudio site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
inderdaad... en de dag is alweer bijna afgelopen en nog steeds staat het pijltje in het rood heb ik geen mailtje en staat er nog niks op de site... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
je moet ook niet echt denken dat ie vandaag zou komen, hij komt toch pas tweede week van maart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
doe ik ook niet :)

maar ik vind het wel extreem lam.... op deze manier heeft bitz het dus ook fout met hun datum... en is de consument dus weer een hele tijd voor de gek gehouden.... :/

eigenlijk is het nog irritanter voor de onwetende consument die dan hoopt dat die echt vandaag komt... die zullen het wel hoogst irritant vinden als ze binnenkort de speler verwachten die ze vandaag bestelt hebben...

ik heb echt niks tegen MMPort ofzo.. maar als ze ervanaf wisten mochten ze de datum wel weer eens aanpassen.. het is gewoon eerlijker... ook al krijg je dan minder omzet je krijgt wel meer klanten die je waarderen.... en dus uiteindelijk wel weer meer omzet.... :Y)

[ Voor 25% gewijzigd door MaiorDomus op 16-02-2004 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
mmport weet het WEL, de importeur is ook verbaasd dat de datum niet is veranderd... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
zal wel stom staan dan morgen... goh gisteren was de release... hebben jullie al wat binnen? neuhj... krijgen we pas begin maart... :+

belachelijke situatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het ook extreem lame, was de eerste keer dat ik bij mmport bestelde en meteen ook de laatste keer; mp3cdspeler heeft em nog niet eens op de site wat veel eerlijker is. Nuja, ik heb me er toch ook mooi door laten vangen |:(
geld is ook al overgeschreven, kan dus nog een maandje interesten opbrengen op de rekening van mmport; zo kan ik ook rijk worden

*superaanbieding*
bestel nu de Geforce 6 voor slechts 400 €, leverbaar vanaf 1 maart !
en dan gaan rentenieren O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
hmm ik kijk eerst of ze er wat van geleerd hebben als dat niet zo is dan bestel ik ook niet snel meer wat bij hen denk ik.... zo behandel je je klanten niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
GoTAProblem schreef op 16 februari 2004 @ 20:25:
zal wel stom staan dan morgen... goh gisteren was de release... hebben jullie al wat binnen? neuhj... krijgen we pas begin maart... :+

belachelijke situatie...
nou dat is al vaker gebeurt met mmport!!!

laatst zou de I-Bead 200 komen maar die kwam iets later maar de datum veranderen ho maar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Introductie van de iAUDIO 4 is wederom uitgesteld! Klanten die voor 16 februari besteld hebben krijgen naast de gratis batterijlader ook nog eens 5% korting op de iAUDIO 4 ter compensatie!
Mjah... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
ah eindelijk bericht dat het niet door gaat.... wow zeg 11,95 eraf :+ :Y)

naja altijd beter dan niks en zo zit er tenminste ook nog een klein beetje een zonnige kant aan :D :Y)

dat betekent dus dat wij als beteuterde lefgozers niet alleen meer de batterijoplader met batterijen krijgen maar ook nog eens 11,95 eraf.... best wel redelijk... ook al vind ik dat ze dat echt al veel en veel eerder aan hadden moeten passen.... okay men weet nou iig zeker dat men het vandaag niet meer binnen heeft :D :Y)

[ Voor 48% gewijzigd door MaiorDomus op 16-02-2004 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
maar goed dat ze de datum niet hebben veranderd...anders kregen we geen korting :) ...maar ja er staat nu helemaal geen datum meer, betekent dat dat het nog echt lang gaat duren of durft zelfs mmport niks meer te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Eigen schuld dikke bult!
Je moet wel heel blind zijn, wil je dit niet hebben zien aankomen. Mmport gebruikt gewoon standaard verkoop-technieken. Het heeft dus geen zin op Mmport te kankeren. Is het niet gewoon jullie eigen hebzucht (gratis batterijlader) die jullie in deze val hebben doen wandelen?

* El Cid wordt met de dag gelukkiger met zijn Iops. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Cid schreef op 17 februari 2004 @ 12:16:

Nou, die is dus ook niet meer leverbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

el cid: verander je naam naar el KID en je zit er recht op, want een ongelooflijk kinderachtige opmerkingen :O
ik ken genoeg winkels die dit niet doen dus ik heb de eerste keer altijd vertrouwen; in dit geval deels geschaad maar ze doen toch weer wat moeite met die 5%; als het ding hier binnen de maand is ben ik al tevreden en heb ik in totaal toch een leuke korting + gratis batterijlader die me toch ook weer enkele euro's bespaart (want zo'n ding had ik sowiezo nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 12:27:
el cid: verander je naam naar el KID en je zit er recht op, want een ongelooflijk kinderachtige opmerkingen :O
ik ken genoeg winkels die dit niet doen dus ik heb de eerste keer altijd vertrouwen; in dit geval deels geschaad maar ze doen toch weer wat moeite met die 5%; als het ding hier binnen de maand is ben ik al tevreden en heb ik in totaal toch een leuke korting + gratis batterijlader die me toch ook weer enkele euro's bespaart (want zo'n ding had ik sowiezo nodig)
Je kan mij moeilijk verwijten dat ik met de wetenschap van achteraf oordeel. Op de dag dat Mmport de Iops binnen zou krijgen heb ik eerst hun opgebeld. Daarna heb ik 'm pas bestelt. Dus ik had EN 20 euro korting, EN wist zeker dat ie de volgende dag bij mij in de bus zou vallen. Daarbij heb ik lang voor dit drama al gewaarschuwd dat de 256mb versie ook naar maart zou verschuiven. Ik geloof dat het tegen McBBvB was in het Iops topic, maar die geloofde mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
El Cid schreef op 17 februari 2004 @ 12:16:
Eigen schuld dikke bult!
Je moet wel heel blind zijn, wil je dit niet hebben zien aankomen. Mmport gebruikt gewoon standaard verkoop-technieken. Het heeft dus geen zin op Mmport te kankeren. Is het niet gewoon jullie eigen hebzucht (gratis batterijlader) die jullie in deze val hebben doen wandelen?

hmmm.....iemand die jalours is dat wij uiteindelijk meer korting krijgen dan hijzelf heeft gekregen... ;) *neigt naar de naam EL CID A.K.A. EL IOPS...*

nee maar we zagen dit toch allang aankomen, dat hebben we hier toch ook laten merken, we weten allang dat de speler pas in maart komt maar IK (denk ook andere peoples) hebben um besteld zodat we de batterijen krijgen en we wachten sowieso op de iaudio dus waarom niet al bestellen...we willen liever de beste mp3 speler die er is dan voor een iopsje gaan...
en nee het is geen hebzucht meer van geldtekort....oftewel dit komt wel mooi uit

en voor die prachtige uitsmijter op het laatst: gefeliciteerd :) en wacht maar totdat de iaudio 4 in nederland komt, dan wordt je met de dag ongelukkiger met jouw IOPSje...
El Cid schreef op 17 februari 2004 @ 12:33:
Daarbij heb ik lang voor dit drama al gewaarschuwd dat de 256mb versie ook naar maart zou verschuiven. Ik geloof dat het tegen McBBvB was in het Iops topic, maar die geloofde mij niet.
is dat heel gek als EN bitz EN mmport EN iaudio zelf zeiden dat dat niet het geval was :X

[ Voor 19% gewijzigd door McBBvB op 17-02-2004 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
delete...

[ Voor 101% gewijzigd door McBBvB op 17-02-2004 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
McBBvB schreef op 17 februari 2004 @ 14:23:
[...]

hmmm.....iemand die jalours is dat wij uiteindelijk meer korting krijgen dan hijzelf heeft gekregen... ;) *neigt naar de naam EL CID A.K.A. EL IOPS...*

nee maar we zagen dit toch allang aankomen, dat hebben we hier toch ook laten merken, we weten allang dat de speler pas in maart komt maar IK (denk ook andere peoples) hebben um besteld zodat we de batterijen krijgen en we wachten sowieso op de iaudio dus waarom niet al bestellen...we willen liever de beste mp3 speler die er is dan voor een iopsje gaan...
en nee het is geen hebzucht meer van geldtekort....oftewel dit komt wel mooi uit
Mijn post was dan ook duidelijk bedoeld voor diegenen die verrast/verontwaardigd lopen te doen dat Mmport de datum heeft verschoven. Dit terwijl je het dus inderdaad van mijlen ver zag aankomen. Wat garandeerd trouwens dat de datum niet nog verder wordt verschoven? Aangezien nu bij Mmport niets eens meer een datum wordt gegeven, kan het nog wel eens april worden ook........of mei..........augustus...................2005?
Ik zat zelf eerst te twijfelen tussen een Iops en een Iaudio. Maar nu ben ik blij dat ik geen deel heb in dit verhaal zonder einde. En zoals ik al in het Iops topic zij, ik heb zeeeeer grote twijfels of de Iaudio inderdaad wel het beste spelertje is. Anders had ik ook wel gewacht.
Is het trouwens niet slimmer om bij online winkels alles onder rembours te bestellen? Zeker bij Mmport omdat het niks extra kost. Lijkt me dat je dan een beetje extra zekerheid hebt mocht het fout gaan (leveringsproblemen, failliet).

ps Ik wil echt geen zout in de wonden strooien hoor. Van mij mag ie nu onderhand ook komen. Kan er eindelijk een goeie vergelijking worden gemaakt tussen de Iops en Iaudio.

[ Voor 7% gewijzigd door El Cid op 17-02-2004 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
El Cid schreef op 17 februari 2004 @ 14:51:
[...]
Is het trouwens niet slimmer om bij online winkels alles onder rembours te bestellen? Zeker bij Mmport omdat het niks extra kost. Lijkt me dat je dan een beetje extra zekerheid hebt mocht het fout gaan (leveringsproblemen, failliet)..
is het ook :) ik heb ook onder rembours besteld, doe ik altijd als ik iets op internet bestel...

maar de speler komt heus wel voor 2005....ik denk dat de speler in maart komt, ik zeg niet begin zoals zei zeggen kan ook eind maart zijn maar denk niet dat het april wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
El Cid, ik begrijp dat je blij bent met je IOPS, maar dat rechtvaardigt het nog niet om hier zomaar dingen uit de lucht te pakken en dat dan ook nog eens als argument te gebruiken.

Laten we allereerst even beginnen met de hoofdgedachte: de mensen die een iAudio willen hebben kennelijk meer behoefte aan deze speler dan aan een IOPS. Simpel weg 500x in topics noemen dat je maar beter een IOPS had kunnen kopen werkt dus echt niet. Leveringstijdproblemen zijn er inderdaad, maar wij vinden het misschien wel waard om te wachten?

Ok, los van dit is er dan nog het volgende. Als je je verdiept had in dit spelertje, was je tot de conclusie gekomen dat iAudio een recall gedaan heeft in Korea. Er zijn veel bugs geweest en DAAROM is het spelertje pas halverwege deze maand geëxporteerd naar Europa. Als je dan OOK nog eens even verder gekeken had dan je IOPS lang is, had je te weten gekomen dat er een paar kleinschalige transportproblemen geweest zijn. Kan gebeuren en dit heeft dan als consequentie dat de distributeurs ze ook later krijgen.

Waarom komt hij niet pas in 2005? Omdat ze nu WEL onderweg zijn naar de distributeurs. Echter, dit duurt ook nog een weekje of 2, dus komen we uit op de overigens al lang aangegeven eerste week van maart. Dat mmport echter 16 feb aangaf, deed vermoeden dat zij, net als bij de IOPS, via andere kanalen aan hun spelers kon komen. De OFFICIELE release date heeft ALTIJD al op maart gestaan bij iAudio.

Overigens wil ik niet meedoen aan de discussie over iAudio vs IOPS zoals die nu gaat. Het is namelijk wel heel gemakkelijk om ook de problemen van de IOPS aan te kaarten m.b.t. levering, niet waar? Immers, niet is de speler alleen via grijze import verkregen, ook is de site bij lange na nog niet in het Engels te bezichtigen. En dan komt iAudio zijn leveringsdata niet na? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Is het mischien een idee om een keer een middag ergens af te spreken zodra de Iaudio 4 er is? Ik heb een OV-jaarkaart, dus ik ben best bereid om ergens naar toe te komen. Dan kan er een goeie, objectieve vergelijking plaatsvinden tussen de Iops en de Iaudio.

[edit]

@Excidium

Volgens mij heb ik dat maar 1 keer gezegd hoor. En dan nog wel op een reactie van McBBVB in het Iops forum dat je beter een Iaudio kan kopen. En verder heb ik het nog 1 keer impliciet gezegd in een conclusie na een week intensief Iops verbruik omdat ik aanvankelijk ook zat te twijfelen tussen de Iops en de Iaudio.
Bovendien waren mijn reacties niet tegen Iaudio maar tegen Mmport gericht. Of dat ding nou wel of niet op tijd naar europa komt zal best. Het ging mij alleen om de truuks die Mmport gebruikt.
Je was me net voor. Maar ik was al voor jouw reactie het bovenstaande aan het typen. Om maar aan te geven dat ik de Iops versus Iaudio discussie ook op vruchtbaarder terrein wil krijgen.

[ Voor 59% gewijzigd door El Cid op 17-02-2004 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad, dat waardeer ik wel. Wat betreft mmport heb je wel gelijk, daar hoor je me dan ook verder niet over. :)

Excuses voor het misverstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
El Cid schreef op 17 februari 2004 @ 14:51:
En zoals ik al in het Iops topic zij, ik heb zeeeeer grote twijfels of de Iaudio inderdaad wel het beste spelertje is. .
wij zeggen ook niet dat iaudio 4 een van de beste speler is, naja we zeggen het wel (ik dan) maar daar hebben we ook redenen voor, als je kijkt naar de koreanen zeggen de meeste dat de iaudio 4 beter is dan iops door vooral het effect wat je kan toevoegen....dit is niet om weer een discussie aan te wakkeren alleen ff zeggen dat we niet zomaar iets zeggen :P

en ik hoorde (weet niet of dat al lang was) dat iaudio de speler heeft verscheept dus ze zijn onderweg naar de rest van de wereld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
ik heb voor de iAudio gekozen omdat ik er een beter gevoel bij heb en omdat ik hem mooier vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
ik heb ff gemaild naar iaudio wanneer zij denken dat de speler in ons bezit is (tat week :P ):

Hi, Kevin here.

How are you doing?

Yes, it is correct. We will ship iAUDIO 4 to our Netherlands distributor at 1st week of March.

So, they will sell out follow tat week, which is second week of March.

Good Luck!

Regards,
Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat net een beetje te snuffelen op iaudio toen zag ik dit:

iAudio changed the brand of CPU for iAudio 4 to Sigmatel...the critics in Korea say that the sound quality of CW300 is better than iAudio4's.

De CW300 klinkt dus beter als de nieuwe iAudio 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 16:01:
Ik zat net een beetje te snuffelen op iaudio toen zag ik dit:

iAudio changed the brand of CPU for iAudio 4 to Sigmatel...the critics in Korea say that the sound quality of CW300 is better than iAudio4's.

wat ik heb gehoord is dat de cw300 gewoon beter klinkt maar als je BBE gebruikt bij de 4 dan klinkt de 4 beter dan de cw300...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Zou dat dan toch komen door de hardware decoding van de CW300? Je zou toch denken dat je de logica voor het decoden van de mp3's, zonder kwaliteitsverlies kan overzetten van de chip naar software.
Of was de chip in de CW300 "geleend" van een andere fabrikant? Want dan moeten ze de Iaudio 4 natuurlijk wel van de grond af opbouwen.

[ Voor 28% gewijzigd door El Cid op 20-02-2004 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
El Cid schreef op 20 februari 2004 @ 16:34:
Zou dat dan toch komen door de hardware decoding van de CW300? Je zou toch denken dat je de logica voor het decoden van de mp3's, zonder kwaliteitsverlies kan overzetten van de chip naar software.
Of was de chip in de CW300 "geleend" van een andere fabrikant? Want dan moeten ze de Iaudio 4 natuurlijk wel van de grond af opbouwen.
Ik denk dat het meer te maken heeft met de manier waarop de DAC werkt. Naar mijn weten is deze namelijk grotendeels verantwoordelijk voor de geluidskwaliteit en het zou me dan ook niets verbazen dat de oude chip een sublieme optimalisatie had voor mp3's. Het blijft echter gissen. Er is blijkbaar iets met multi-codec wat de geluidskwaliteit noodgedwongen omlaag haalt, maar hier heb je dus bij alle spelers last van dan.

Oh en de chip van de i4 moest sowieso from scratch ontworpen worden, omdat ze anders geen multi-codec konden integreren.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2004 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 16:01:
offtopic:
De CW300 klinkt dus beter als dan de nieuwe iAudio 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mmedia schreef op 20 februari 2004 @ 21:39:
[...]
offtopic:
De CW300 klinkt dus beter als dan de nieuwe iAudio 4
offtopic:
Ik ben bang dat we over tien jaar niet anders meer zien ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
jah net zoiets an HUN hebben... :? off topic als drie moeders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
* El Cid kotst op de spellingsmafia. :r

>:)

[ Voor 24% gewijzigd door El Cid op 20-02-2004 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
oke, ik doe even wat een moddereter moet doen: *zware stem* jongens, we gaan weer on-topic *zware stem*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
_dude_ stelt zijn geduld zwaar op de proef door niet een andere speler te kopen maar blijven wachten tot de ia 4 komt ... hopen dat ze het niet weer uitstellen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2004 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
dat is dus precies het probleem wat ik heb... ik kan echt haast niet meer wachten.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Een oude MD-speler van mijn broertje helpt me nog door deze donkere dagen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
mijn oude AIWA discman heb ik niet echt meer wat aan... mijn zus is zo aardig geweest de anti-shock te vernietigen... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ook even Jetaudio geprobeerd, is de XBass & wide functie daarvan nou hetzelfde als van de iaudio? klinkt namelijk nogal brak, iig een stuk brakker dan SRS bij WMP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 14:00:
Net ook even Jetaudio geprobeerd, is de XBass & wide functie daarvan nou hetzelfde als van de iaudio? klinkt namelijk nogal brak, iig een stuk brakker dan SRS bij WMP
SRS bij WMP klinkt ook niet zoals SRS op de IOPS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 14:00:
Fijn, iemand die eerst even zoekt voordat hij post. ;(

Maar goed, ik ga je toch maar uit de droom helpen. Omdat je nou eenmaal hardleers bent, moet ik je eerst vervelen met het feit dat de JetAudio player en de hardware mp3-players weinig relevantie hebben. Het zijn twee verschillende teams die daar aan werken. Sterker nog, JetAudio is gesitueerd in Amerika dacht ik en Cowon gewoon in Korea.

De manier waarop JetAudio omgaat met zijn playback hoeft dus in alle opzichten niet gelijk te zijn aan de iAudio 4. Xbass en wide komen niet eens voor in de features! Dat had je toch best kunnen lezen in de manual // op de site.

BBE is wel een onderdeel van de iAudio 4. Maar ik betwijfel dat je een JetAudio 6 Premiere in je bezit hebt. Zo ja, dan vind ik het knap dat je hem gevonden hebt. :)
Met deze versie kun je BBE regelen, iets wat WEL op de iAudio 4 zit. Ik kan je zeggen dat ik al mijn mp3s op het moment luister met BBE en x-bass met een Sennheiser HD560. Het klinkt gewoon erg goed, hoewel ik het daar niet altijd overeens geweest ben, maar daar ben ik op teruggekomen. Met boxen echter is het niet *altijd* mooier, maar wie sluit zijn iAudio 4 dan ook op boxen aan?

Ik wil dan toch weten wat je niet mooi vindt aan x-bass. Het klinkt beter dan de doorsnee bassbooster hoor. Hoewel dit niet op de iAudio 4 zit (de iAudio 4 gebruikt een speciale bassboost van BBE en deze handelt het geheel anders af!), vraag ik me toch af watvoor problemen je ermee hebt. Ik wil je er nogmaals op wijzen dat, wanneer je deze effecten toe wilt passen, je mp3s behandelt moeten zijn met Mp3Gain. Anders krijg je alleen maar verstoring en gekraak!

En als je dan TOCH srs nog mooier vind (iets wat ik me nauwelijks voor kan stellen, want in Media Player klinkt het met mp3s gewoon brak naar mijn mening, alleen streaming audio lijkt wonderbaarlijk mooi), dan moet je gewoon een IOPS kopen.

Maar lees volgende keer nou eerst alles eventjes door en kijk ook even op www.iaudio.com, want dit is niet de eerste keer dat je vergeet de search te gebruiken. :p Danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 14:52:BBE is wel een onderdeel van de iAudio 4. Maar ik betwijfel dat je een JetAudio 6 Premiere in je bezit hebt. Zo ja, dan vind ik het knap dat je hem gevonden hebt. :)
zo moeilijk is het niet, tis mij ook gelukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
en mij ook ;) easy as pie :)
en dat terwijl ik het hele programma niet kende... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 14:52:
[...]

Maar lees volgende keer nou eerst alles eventjes door en kijk ook even op www.iaudio.com, want dit is niet de eerste keer dat je vergeet de search te gebruiken. :p Danku!
goh, ik wist niet dat ik je zo irriteerde met mijn vraag...maargoed...toch even fijn dat je m'n vraag hebt beantwoord.
jetaudio 6 prem. heb ik ondertussen al binnengehaald :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Tjong.. buiten mijn geduld voor iAUDIO 4, heb ik ook wel geduld voor Jetaudio... de legale versie... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
SindaPaus schreef op 24 februari 2004 @ 15:56:
Tjong.. buiten mijn geduld voor iAUDIO 4, heb ik ook wel geduld voor Jetaudio... de legale versie... :/
das knap...lukt me niet :) ik vind op 1 ding wachten meer dan genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah nou dan hebben de illigale mannetjes de premiere al iets beter gedistributeert. :)

Overigens moet je premiere ook kopen sindapaus...als hij uit is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 14:52:
[...]
En als je dan TOCH srs nog mooier vind (iets wat ik me nauwelijks voor kan stellen, want in Media Player klinkt het met mp3s gewoon brak naar mijn mening, alleen streaming audio lijkt wonderbaarlijk mooi), dan moet je gewoon een IOPS kopen.
Daar ben ik het toch niet met je eens. Ik vind SRS geweldig klinken als je het met mate gebruikt. Het is niet voor niks dat gerenomeerde merken als Marantz en Denon het in licentie hebben genomen.

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 17:17:
Overigens moet je premiere ook kopen sindapaus...als hij uit is ;)
Tja, zo loop ik rente mis. :D

Verwijderd

Topicstarter
El Cid schreef op 24 februari 2004 @ 17:31:
[...]

Daar ben ik het toch niet met je eens. Ik vind SRS geweldig klinken als je het met mate gebruikt. Het is niet voor niks dat gerenomeerde merken als Marantz en Denon het in licentie hebben genomen.
Ik zei ook in Media Player. Ik heb dus ook GEEN idee hoe het op een IOPS klinkt. :)
Thrubass met mate schijnt wel mooi te zijn though, maar ik vind WoW te ruimtelijk. Maar dat is persoonlijk uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik het goed dat de iaudio 4 bij mmport op 1 maart leverbaar is of was dat de iops? Ik heb namelijk naar mp3cdspelers.nl gemaild en die zeiden dit:
Hallo

De Iaudio en iops zullen over een paar weken leverbaar zijn
Met vriendelijke groet,

Holland Global
M.Hobbemastraat 3
5062 LN Oisterwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mja, mmport zegt inderdaad 1 maart geloof ik, maar persoonlijk vertrouw ik ze niet meer zo. :)

Ik verwacht hem persoonlijk de tweede week van maart. Hoe het met de IOPS zit weet ik niet, die zou inderdaad best weleens in de eerste week van maart leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Ik denk ook dat het niet meteen begin maart zal zijn, aangezien mmport voor alle zekerheid dit keer geen datum meer noemt, maar gewoon vertelt dat alles weer is uitgesteld. We shall see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
bij bitz staat nog steeds 2 maart.. maar ik geloof ook meer de 2de week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
ergens op een frans forum zeggen ze 15 maart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
voor mensen die um nog niet hebben besteld maar wel 5% korting willen hebben:

MMPORT is gesloten in de periode van 27 Februari t/m 6 Maart, en daar profiteert u van! Wanneer u in deze periode een order plaatst ontvangt u nog eens 5% extra korting op onze toch al scherpe prijzen! Orders worden vanaf 8 Maart verwerkt en verzonden! Vragen kunt u gewoon blijven mailen naar ons. Deze zullen wij vanaf 8 Maart alsnog beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McBBvB schreef op 29 februari 2004 @ 14:41:
voor mensen die um nog niet hebben besteld maar wel 5% korting willen hebben:

MMPORT is gesloten in de periode van 27 Februari t/m 6 Maart, en daar profiteert u van! Wanneer u in deze periode een order plaatst ontvangt u nog eens 5% extra korting op onze toch al scherpe prijzen! Orders worden vanaf 8 Maart verwerkt en verzonden! Vragen kunt u gewoon blijven mailen naar ons. Deze zullen wij vanaf 8 Maart alsnog beantwoorden.
Mening: ik snap eigenlijk niet waarom sommige mensen nog bij mmport bestellen; je wordt gewoon genaaid waar je bij staat! de release wordt week na week uitgesteld en dan doen ze net alsof er door 'toevallige omstandigheden' de iaudio 4 (en iops!) niet gelevert kan worden. Alsof ze niet weten wanneer hun spelers worden geleverd! Ik denk dat mmport gewoon klanten probeert in te nemen met hun 'vroegtijdige bestelling' omdat ze weten dat mp3cdspelers goedkoper zal leveren dan zij, maar uiteindelijk heeft de klant de iaudio net zo snel als bij andere mp3 zaken, die wel eerlijk zijn over hun release datum :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 19:05:
Mening: ik snap eigenlijk niet waarom sommige mensen nog bij mmport bestellen; je wordt gewoon genaaid waar je bij staat! de release wordt week na week uitgesteld en dan doen ze net alsof er door 'toevallige omstandigheden' de iaudio 4 (en iops!) niet gelevert kan worden. Alsof ze niet weten wanneer hun spelers worden geleverd! Ik denk dat mmport gewoon klanten probeert in te nemen met hun 'vroegtijdige bestelling' omdat ze weten dat mp3cdspelers goedkoper zal leveren dan zij, maar uiteindelijk heeft de klant de iaudio net zo snel als bij andere mp3 zaken, die wel eerlijk zijn over hun release datum :(
1. er zijn drie zaken die de iaudio 4 gaan verkopen: mp3spelers, mmport en bitz...
mmport EN bitz hebben de hele tijd de datum veranderd, dus het is niet alleen mmport...
2. het zijn omstandigheden die door iaudio erkent worden, eerst door een hardware probleem en toen door vervoerings problemen (dacht ik...) dus moet mmport wel de datum veranderen en ze weten dat natuurlijk ook niet van te voren (behalve dan de datum van 16 februari, daar naaien ze ons wel)
3. mp3spelers zei tegen mij in een grijs verleden dat zij de speler voor ongeveer 225 euro gaan verkopen, nu moet ik nog een oplader hebben en dus ook batterijen...ik had dus uitgerekent dat dit goedkoper is en nu ik ook nog is 5% korting krijg de speler nog goedkoper is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
McBBvB schreef op 29 februari 2004 @ 19:43:
[...]

3. mp3spelers zei tegen mij in een grijs verleden dat zij de speler voor ongeveer 225 euro gaan verkopen, nu moet ik nog een oplader hebben en dus ook batterijen...ik had dus uitgerekent dat dit goedkoper is en nu ik ook nog is 5% korting krijg de speler nog goedkoper is...
Op een later tijdstip konden ze geen prijs noemen en ontkenden ze eerdere claims die gedaan zouden zijn, dus die 225 euro is ook maar gokwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McBBvB schreef op 29 februari 2004 @ 19:43:
[...]

2. het zijn omstandigheden die door iaudio erkent worden, eerst door een hardware probleem en toen door vervoerings problemen (dacht ik...) dus moet mmport wel de datum veranderen en ze weten dat natuurlijk ook niet van te voren (behalve dan de datum van 16 februari, daar naaien ze ons wel)
...
je gaat toch pas dingen verkopen als je ze op voorraad hebt? Je besteld* toch ook geen pot pindakaas (met stukjes) bij de albert heijn als ze ze nog niet op voorraad hebben :P

edit:
besteld => bestelt B)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2004 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 20:44:
je gaat toch pas dingen verkopen als je ze op voorraad hebt? Je besteld* toch ook geen pot pindakaas (met stukjes) bij de albert heijn als ze ze nog niet op voorraad hebben :P

edit:
besteld => bestelt B)
ben ik het mee eens...maar ik bedoel dat vlak voordat iaudio wilde verschepen het hardware probleem werd ontdekt, en mmport had toen maar een 4 a 5 dagen eerder de speler op de site staan dan wat de release datum was, maar ik ben het met je eens, en met nooitjes is lekkerder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 februari 2004 @ 20:44:
[...]

edit:
besteld => bestelt B)
Dit is dan relevant voor voedingsmiddelen, maar je wilt dus bij deze alle pre-orders in onze economie even afschaffen? Wat is dan het nut van het bestellen van een nieuwe videokaart die in maart uitkomt? Wat is dat het nut van een auto bestellen, waarvan je weet dat ze deze pas een maand later in de showroom kunnen hebben? Juist, om er voordeel uit te halen. Waarom zou je dan al iets *verkopen* wat je pas later geleverd krijgt? Juist, om zo onder het mom van een voorverkoop een beetje te stunten en zo alvast potentiele klanten kunt vastleggen.

Waarom bestel je bij de AH dan geen potje pindakaas met nootjes? Omdat je weet dat ze deze bij de Super de Boer wel verkopen of dat de AH ze in het ergste geval weer binnen twee weken binnenheeft en bovendien geen voorverkoopactie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
bitz krijgt de iaudio 4 morgen :? tenminste volgens de site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaiorDomus
Ja knappe gasten he? _/-\o_ :+
ik geloof er echt helemaal niks van snap niet dat ze de datum nog niet verandert hebben.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
over 4 uur is het zover...dan is de iaudio 4 in Nederland :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
Ding zie er wel erg stoer uit maar zou iig wel voor 512 MB of 1 GB gaan, mocht ik er een kopen...denk namelijk al een tijdje aan het verkopen van mij Sony MZ-N10 NetMD voor een mp3 speler.

Kan je op zo'n ding eigenlijk mappen aan maken voor diverse artiesten of werkt het anders?

grahamofthewheels.com

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste