Toon posts:

[mp3] Ibead 200 of I-River igp-100

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heej,

Ik ben 1 januari op weg naar de nieuwjaarsduik in de trein mijn Ibead 100 kwijt geraakt. Nu ben ik daarom op zoek naar een waardige vervanger. Nu zat ik te twijfelen tussen een nieuwe Ibead 200 of een nieuwe iRiver igp-100. Nu heb ik gelezen dat de Ibead 200 net zo goed, en zelfs beter is dan zijn voorganger, de 100. Maar zijn er mensen die ervaring hebben met de iRiver igp-100?

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/igp_100_small.jpg & Afbeeldingslocatie: http://www.mp3cdspeler.nl/images/fotos/produkten/452_6.jpg

Het grootse verschil is de opslag capaciteit,
Ibead 200 = (256 mb-€209 ) http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=452
iRiver Igp-100 = (1,5 gig-€298) http://www.dixons.nl/Stor...5Fspelers&prid=0007043898

Beide apparaten beschikken over een usb 2.0 aansluiting, over upgradeable firmware. De grootste verschillen zo op t eerste oog zijn; de formaten van de spelertjes, en mp3 decoder die de iBead heeft en natuurlijk het geheugen, 256mb en 1,5 gig.
Zijn er mensen met ervaringen met beide apparaten? of zijn er uberhaupt mensen met ervaringen met de iRiver igp-100?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02-2022
Ik heb zelf de I-Bead 200 en die 256 MB is echt wel genoeg voor mij, zijn toch al snel 50 nummers (Zoek maar eens voor 1,5 GB echt mooie nummers...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SvenZ schreef op 03 januari 2004 @ 15:13:
Ik heb zelf de I-Bead 200 en die 256 MB is echt wel genoeg voor mij, zijn toch al snel 50 nummers (Zoek maar eens voor 1,5 GB echt mooie nummers...)
Ja, ik had op mijn oude I-Bead 100 ook 256 mb, en dit zat ook niet altijd vol, soms wel. Maar ik las ook dat het geluid van de iRiver iets beter was, en gezien het feit dat mijn budget via mijn ouders ;), op max 300 ligt, heb ik er geen problemen mee om dit ook uit te geven. Vandaar, en 1,5 gig is nooit weg vind ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als het formaat niet erg belangrijk is zou ik voor de iriver gaan. Zelf is het formaat voor mij het belangrijkste. De ibead100 vind ik nog net iets te groot om fatsoenlijk in mijn broekzak te doen (of ik moet een kleinere telefoon kopen) De extra opslaguimte is wel handig, maar zoals je zelf aangeeft heb je dat toch niet altijd vol. In dat geval zou ik voor de ibead gaan. Deze is kleiner, heeft genoeg geheugen voor wat je er mee doet, en is makkelijk aan te sluiten op de pc. Het enige grote voordeel dat de iriver heeft is de opslagcapaciteit. Maar voor hetzelfde geld heb je ook de Zen NX 30GB die qua formaat niet veel groter is.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
De IGP is toch wel de lompste in het minijukebox segment. Ipv daarvan zou ik naar de Rio Nitrus kijken, kleiner, lichter, goedkoper, langere speelduur...

Maar ook hier geldt: de twee spelers zijn totaal niet te vergelijken (alhoewel, het blijven allebei mp3spelers he :Y) )

Maar er zullen weinig tot geen mensen ervaring met de Iriver hebben omdat deze speler samen met de Phillips HD060 laatkomers zijn op dit segment van de mp3-speler markt.

Mijn keuze: zowieso een Minijukebox (1,5GB-4GB) en dan specifiek de Rio Nitrus, maar deze is erg aan de Iriver gewaagd. De Iriver is enkel wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ibead niet in de broekzak!!!!!!!! 8)7 kunnen er wel 5 in 1!
maargoed, ik zelf ben voor de i-bead gegaan (100) door dit te denken : als ik meer opslag wil koop ik wel een HDD speler, nu heb ik liever een klein apparaatje'' en inderdaat, zoek maar eens 50 echt goedde nummers uit.... tenzij je natuurlijk weer zo'n ''geen mening alles mooi gast'' bent, want dan heb je natuurlijk zo 20 gig vol :9 my 02.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

299 euro heb je ook een phillips hdd100 bij correct nu... 15 gig 1.8 " harddiskspeler..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

PnD

like in Pinda ^_^

GiSaE schreef op 03 januari 2004 @ 23:49:
Als het formaat niet erg belangrijk is zou ik voor de iriver gaan. Zelf is het formaat voor mij het belangrijkste. De ibead100 vind ik nog net iets te groot om fatsoenlijk in mijn broekzak te doen (of ik moet een kleinere telefoon kopen) De extra opslaguimte is wel handig, maar zoals je zelf aangeeft heb je dat toch niet altijd vol. In dat geval zou ik voor de ibead gaan. Deze is kleiner, heeft genoeg geheugen voor wat je er mee doet, en is makkelijk aan te sluiten op de pc. Het enige grote voordeel dat de iriver heeft is de opslagcapaciteit. Maar voor hetzelfde geld heb je ook de Zen NX 30GB die qua formaat niet veel groter is.
Het gaat hier om een typfout van meneer, mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GiSaE schreef op 03 januari 2004 @ 23:49:
De zen nx 30 gb is ook wel een mooi apparaatje, maar ik vind aan de iRiver igp-100 zo mooi, dat het scherm zo groot is. En met het oog op de toekomst kies ik toch maar voor een apparaat met een wat grotere capaciteit. Vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:46
Moet je alleen wel oppassen voor de battery life, deze staat op de site als 12 uur, wat waarschijnlijk 10 tot 11 uur betekent. En je moet hem via usb opladen, ik heb zelf de iFP 390-T (toen nog voor 180 incl. verzend kosten), maar hier gaat een normale AA batterij in. Ik weet nog wel dat mijn batterij een keer op was halverwege de dag en dat ik me er erg aan irriteerde.

Maarja, je moet het zelf weten natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 14:40:
Heej,

Ik ben 1 januari op weg naar de nieuwjaarsduik in de trein mijn Ibead 100 kwijt geraakt. Nu ben ik daarom op zoek naar een waardige vervanger. Nu zat ik te twijfelen tussen een nieuwe Ibead 200 of een nieuwe iRiver igp-100. Nu heb ik gelezen dat de Ibead 200 net zo goed, en zelfs beter is dan zijn voorganger, de 100. Maar zijn er mensen die ervaring hebben met de iRiver igp-100?

[afbeelding] & [afbeelding]

Het grootse verschil is de opslag capaciteit,
Ibead 200 = (256 mb-€209 ) http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=452
iRiver Igp-100 = (1,5 gig-€298) http://www.dixons.nl/Stor...5Fspelers&prid=0007043898

Beide apparaten beschikken over een usb 2.0 aansluiting, over upgradeable firmware. De grootste verschillen zo op t eerste oog zijn; de formaten van de spelertjes, en mp3 decoder die de iBead heeft en natuurlijk het geheugen, 256mb en 1,5 gig.
Zijn er mensen met ervaringen met beide apparaten? of zijn er uberhaupt mensen met ervaringen met de iRiver igp-100?
MP3CDspeler verkoopt de iGP 100 ook:

http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=462

299,- eurootjes...wel een mooi ding , alleen toch nog wel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 18:59:
[...]

MP3CDspeler verkoopt de iGP 100 ook:

http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=462

299,- eurootjes...wel een mooi ding , alleen toch nog wel groot.
Thnx, dat is dan pas sinds gister ofzow. Maja, hij kost bij dixons 298, dan koop ik hem liever daar, is toch hier in de stad, veel makkelijker met garantie enz.
Maar ik wacht denk ik toch maar eerst even op de ''minipod'' of hoe dit apparaat ook gaat heten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:43

JoeBlack2k

I Love Hilary

ik zou die stick doen..

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmzz, zie ik het verkeerd, of is die Mini i-pod toch niet zoveel beter als een iRiver Igp-100? En weet iemand toevallig een vergelijkend testje op inet? laterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou idd wachten op de minipod.... 4gb voor waarschijnlijk rond de 250 euro. lijkt me een betere deal dan die 1,5 gb voor 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Minipod gaat zeker niet beter zijn, als de minipod in de huidige Apple kwaliteit word uitgevoerd tegenover de IRiver quality. De IGP-100 is idd wat overpriced.

Maar de prijs van de Minipod blijft het speculeren waard maar gaat zeker over de E250 heen. Andere opties; Rio Nitrus (1,5GB: E250, 4GB: $249@US) Creative Muvo² (1,5GB: E259, 4GB: E309) en de RCA Lyra 2760, maar dat is nou niet echt zo'n fantastisch ding...

Kijk vooral even naar de overhypedheid van de Apple spelers heen en beoordeeld op wat ze werkelijk kunnen, dan kom je waarschijnlijk bij een andere speler uit :7 (maar: de Ipod's zijn wel het mooiste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 11:38
Nadeel van een ibead is denk ik dat de accu's niet lang meegaan.

Je accu laad steeds op als je hem in je usbpoort stopt, volgens mij kan dat gewoon nooit goed gaan.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, overweeg toch om morgen of in elk geval snel, de iriver igp-100 bij de dixons te kopen, ipv op internet. De Creative Zen NX 30 GB, of De muVo 2, zijn ook wel mooi, maar te groot, of een te klein scherm. En de IBead heeft te weinig geheugen. En verder heb ik weinig keus. Dus het word waarschijnlijk een Iriver, tenzij iemand een goede reden heeft om hem NIET te kopen. Dan zat ik nog te denken welke koptelefoon ik erbij moet kopen, k had een Senheiser mx500 was ik tevreden over, en zeker voor de prijs, of zijn er betere voor +/- 30 a 40 euro?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 21:39 . Reden: iets vergeten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Cresyn, Sony EX71/51,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, mensen, donderdag avond ga ik bij Dixons een iRiver Igp-100 kopen. En ik denk toch met senheisser mx500 oordopjes, zodra ik hem heb, zal ik mijn bevindingen wel laten weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

PnD

like in Pinda ^_^

Strider schreef op 08 januari 2004 @ 12:57:
Nadeel van een ibead is denk ik dat de accu's niet lang meegaan.

Je accu laad steeds op als je hem in je usbpoort stopt, volgens mij kan dat gewoon nooit goed gaan.
het gaat bij mij toch al bijna een jaar goed ofzo.. en bovendien geeft i-bead een garantie van 5 (?) jaar op die accu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:44
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 22:30:
Ok, mensen, donderdag avond ga ik bij Dixons een iRiver Igp-100 kopen. En ik denk toch met senheisser mx500 oordopjes, zodra ik hem heb, zal ik mijn bevindingen wel laten weten!
Ik ben erg benieuwd. Misschien dat je een kleine review kan schrijven, met foto's erbij?
BTW: Bij Coolelectronics] is hij €258,-

[ Voor 11% gewijzigd door Blue-Bird op 13-01-2004 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blue-Bird schreef op 13 januari 2004 @ 07:53:
[...]

Ik ben erg benieuwd. Misschien dat je een kleine review kan schrijven, met foto's erbij?
BTW: Bij Coolelectronics] is hij €258,-
ik weet dat deze mp3-speler bij coolelec...... goedkoper is, maar dixons zit hier in den bosch, mooi in het centrum, en kan ik hem ook even zien voor ik hem koop enz. Dat heb ik liever dan hem op internet te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mp3 speler is binnen, het is een mooi apparaatje, en de geluidskwaliteit is beter als op mijn oude i-bead vind ik persoonlijk. Vooral de lagere tonen, die tonen die je echt alleen zou horen als je heel heel goed luistert, hoor je nu heel goed. En ja verder mooi apparaatje, niets mee mis. Niet te zwaar, goede kwaliteit, ook de standaard oordopjes zijn niet zo slecht als bij mijn oude i-bead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:44
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 19:06:
Mp3 speler is binnen, het is een mooi apparaatje, en de geluidskwaliteit is beter als op mijn oude i-bead vind ik persoonlijk. Vooral de lagere tonen, die tonen die je echt alleen zou horen als je heel heel goed luistert, hoor je nu heel goed. En ja verder mooi apparaatje, niets mee mis. Niet te zwaar, goede kwaliteit, ook de standaard oordopjes zijn niet zo slecht als bij mijn oude i-bead.
Zou je er foto's van kunnen maken? Eventueel met iets herkenbaars ernaast of in je hand of een idee te krijgen van de grootte van de speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blue-Bird schreef op 16 januari 2004 @ 21:29:
[...]

Zou je er foto's van kunnen maken? Eventueel met iets herkenbaars ernaast of in je hand of een idee te krijgen van de grootte van de speler?
Heb ik gedaan, voor een mini review zie;
[url] [rml][ MP3] iRiver IGP-100 minireview[/rml] [/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Laatst online: 24-09 13:48
Kijk bij de dixons...

En ja, ik hoorde het hierboven ook al ergens. Bij de dixons hier in Soest, hebben ze een Philips HD100 (15gig!) voor ook 298 euri!

Hoe kan dat, terwijl er op de dixons site meer dan 400 euri staat! :?
Als dat zo blijft, moet je die philips doen, 10x zoveel geheuge voor dezelfde prijs. Hoewel....de reviews die ik ervan heb gelezen zijn niet zo bijster goed...

Ik vind dat je een speler van 256mb niet tegenover eentje van 1,5 gig kan zetten. Maar als ik een keuze moet maken, zou ik tog zekerweten voor de Iriver gaan.
Meer geheuge, en een groot scherm. _/-\o_

En wat lopen mensen nou te zeiken over de grootte van de iRiver :(! Dat ding is kleiner dan alle discmans, ook de kleine voor 8cm cd's! Hij is ook verdeweg de kleinste harde schijf speler die nu op de Nederlandse markt is. En what the hell, hij kan makkie in je zak, dus loop niet te zijken dat ie te groot is! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Hij is dus echt niet de kleinste! Rio Nitrus, Creative Muvo² zijn een stuk kleiner, de nieuwe Apple Minipod gaat waarschijnlijk ook kleiner zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Laatst online: 24-09 13:48
Na, boejend, dan is ie misschien iets groter, maar het is niet zown koelkast als sommige andere jukeboxen wel zijn...
Pagina: 1