Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als 'vervolg' op: [mp3] Ibead 200 of I-River igp-100 - Gadget Talk - GoT - Powered by React

Heej allemaal,

Hier dan heel even een paar foto’s en een heel kleine review.
Donderdagavond was het dan zover, ik ging met goede moed richting de dixons hier in Den Bosch. Ik stond bij de vitrine te kijken en ja hoor, daar kwam de verkoper al aan, na even een praatje gehouden te hebben, heb ik de mp3-speler gekocht, voor het bedrag van €298 + €34 voor 1 jaar extra garantie, 3 ipv 2 jaar dus.

Eenmaal thuis gekomen pak ik de doos uit de tas.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tgdlid/images/IGP-100f.jpg

Nou, na de doos ‘uitgepakt’ te hebben, kwam ik erachter dat er het volgende in de verpakking zit;
- iRiver igp-100
- Ac Adapter
- ‘beschermhoes’
- Koptelefoon
- Usb-Kabeltje.
- Handleiding + software cd (drivers voor win98)

Als eerste haalde ik natuurlijk het spelertje uit de doos
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tgdlid/images/IGP-100c.jpg

Vervolgens ging ik even kijken naar de dikte van het spelertje
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tgdlid/images/IGP-100e.jpg

Het display ziet er ook erg mooi uit (wel onduidelijk op deze webcam foto’s)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tgdlid/images/IGP-100b.jpg

De grootte van de speler heb ik op verzoek ook maar gefotografeerd, dus in vergelijk met; een Nec n341i Telefoon
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tgdlid/images/IGP-100a.jpg

De erbij geleverde beschermhoes is gemaakt van leer, en past precies om het spelertje, en is van zeer degelijke kwaliteit.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tgdlid/images/IGP-100d.jpg

Ja, verder valt er niet bijzonder veel te fotograferen, zeker niet op een donkere avond, en ja, wat moet ik er verder over zeggen, het is niet de goedkoopste mp3-speler, maar je krijgt er een goede en in mijn ogen mooie complete mp3-speler voor. De standaard 2 jaar garantie is natuurlijk ook niet mis. En het belangrijkste van zown mp3-speler is natuurlijk de geluidskwaliteit. Nou deze is ook dik in orde, ik vind het geluid persoonlijk helderder dan de geluidskwaliteit van mijn goude oude I-Bead, je hoort vooral achtergrond geluiden enz. een stuk beter. Ook de Srs en Wow Eq’s zijn erg fijn.
Het enige minpuntje dan vind ik persoonlijk het menu, of ja minpuntje, het menu is heel even wennen, maar daarna valt het eigenlijk wel mee. Ook het ontwerp is natuurlijk niet mis, ik vind het persoonlijk een erg mooi spelertje.
Opsomming;

Pluspunten;
- Geluidskwaliteit
- Hoeveelheid geheugen
- 2 Jaar standaard garantie
- Ontwerp
- Fm-Tuner

Minpunten;
- Prijs

Al met al ben ik dus zeer tevreden, tot nu toe over mijn iRiver igp-100, en als ik een cijfer zou ‘moeten’ geven, gaf ik een;

9,0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 17:44

Foxz

343 Guilty Spark

Op zich is het een leuk spelertje, maar ik vind 'm toch wat tegenvallen qua looks/specs. De iHP1xx vond ik er een stuk mooier uitzien en daarbij ook nog eens steviger aanvoelen. Deze iGP100 heeft voor mij een te erge plastic look. Tevens heeft hij slechts 1,5 Gb voor 300 euro, daarvoor kun je over ongeveer 3 maanden ook een iPod mini kopen met 4 Gb, gemaakt van aluminium. Dat betekent natuurlijk niet dat de iGP geen pluspunten heeft, hij speelt namelijk wel 4 uur langer af dan de mini en slikt ook formaten als WMA en OGG. Verder staat de geluidskwaliteit waarschijnlijk weer op hoog niveau. Wel had je naar mijn mening beter wat langer kunnen wachten aangezien de mini-HDD MP3 spelers nu net op de markt aan het komen, iets wat de prijs/specs verhouding natuurlijk niet ten goede komt.

Kicking the darkness 'til it bleeds daylight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...en misschien beter pricewatch volgen, daar staat hij nu voor 258 euro's... Maar ik moet zeggen, een huisgenoot van me heeft een iRiver SlimX MP3-CD speler, en dat werkt toch wel erg leuk - is goed over nagedacht. Ik denk dat dit toch wel een leuk spelertje is voor het middensegment; niet ontzettend duur en met een absurde hoeveelheid diskspace (wat moet je nou met 60GB aan MP3's, ik zou alleen maar dezelfde dingen afspelen omdat ik teveel zou hebben om te kunnen onthouden), of laag geprijsd maar dan weer met 128 of 256MB geheugen, wat toch echt te weinig is.

Ik vraag me nog steeds af waarom er weinig tot geen leuke spelertjes te zijn met verwisselbaar SD geheugen of zo. Dat is naar mijn mening veel prettiger, die kan je ernstig klein houden, en zonder teveel rotzooi mee te nemen kan je toch mega veel muziek bij je hebben.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 12:52 . Reden: spelingsfauten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 januari 2004 @ 12:51:
...en misschien beter pricewatch volgen, daar staat hij nu voor 258 euro's... Maar ik moet zeggen, een huisgenoot van me heeft een iRiver SlimX MP3-CD speler, en dat werkt toch wel erg leuk - is goed over nagedacht. Ik denk dat dit toch wel een leuk spelertje is voor het middensegment; niet ontzettend duur en met een absurde hoeveelheid diskspace (wat moet je nou met 60GB aan MP3's, ik zou alleen maar dezelfde dingen afspelen omdat ik teveel zou hebben om te kunnen onthouden), of laag geprijsd maar dan weer met 128 of 256MB geheugen, wat toch echt te weinig is.

Ik vraag me nog steeds af waarom er weinig tot geen leuke spelertjes te zijn met verwisselbaar SD geheugen of zo. Dat is naar mijn mening veel prettiger, die kan je ernstig klein houden, en zonder teveel rotzooi mee te nemen kan je toch mega veel muziek bij je hebben.
Ik had deze speler indd goedkoper kunnen kopen, maar gezien het feit dat ik liever in de winkel mijn mp3-speler koop, en dus nog even kan bekijken enz. Was Coolelectronics geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Coolelectronics is zowieso niet echt feest. Ze zijn wel betrouwbaar, daar niet van, maar het duurt gewoon een eeuwigheid voordat ze met je bestelde spullen aan komen zetten. Snap ook nie waarom ze dat doen, meeste online winkels in USA shippen makkelijk ruim binnen één week, zij sturen geregeld dingen overzee en dan duurt het een maand ofzo......

Erg lekker apparaatje BTW!! :9~ ik wacht nog in spanning op mn Nitrus :*)

[ Voor 11% gewijzigd door bbbrumbrum op 17-01-2004 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook erg geinteresseerd in deze player.....ik heb nu een IFP 180T (al een jaar en een maand) en die is uitmuntend...iRiver rules, vooral de geluidskwaliteit. Maar m'n 128mb begint een beetje klein te worden en ik heb zin in een HDD player, vooral de IGP of de IHP's...maar die zijn een beetje duur
De output van m'n IFp is nu 10mW x 2 en ik heb gelezen dat de output's van de IGP en IHP 2 x 20mW zijn...Geeft dat dan een nog betere geluidskwaliteit?

BTW... die iRivers zijn niet kapot te krijgen hoor :) ...mijne heeft eens een nachtje buitengebracht terwijl het zwaar regende...volgende dag ontdekt, laten drogen en die werkte weer subliem. Mijne is trouwen ook al enkele keren gevallen==> blijft prachtig werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Erg zware foto's, en dat voor jpeg. :X

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Laatst online: 24-09 13:48
Hallo,
Ik zit te twijfelen of ik deze wil, of een andere met 1,5 gig. Zoals hierboven al gezegd word waar ik het helemaal mee eens ben, is 1,5 gig een perfect formaat ("wat moet je met 60 gig aan mp3's")
Wat ik alleen even wilde weten. Kan je met het geluid 'rommelen'?
Kan je extra bass toevoege, kan je minder hoge tonen doen, en van dat soort dingen. En wat ik ook altijd leuk vind zijn van die bewegende balkjes op je display, die reageren op je muziek. Zitten die erop?
Ik heb nu een Napa MCD380, en ik neem aan dat het geluid van deze speler vele malen beter is, dus dat zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eswa schreef op 21 januari 2004 @ 18:45:
Hallo,
Ik zit te twijfelen of ik deze wil, of een andere met 1,5 gig. Zoals hierboven al gezegd word waar ik het helemaal mee eens ben, is 1,5 gig een perfect formaat ("wat moet je met 60 gig aan mp3's")
Wat ik alleen even wilde weten. Kan je met het geluid 'rommelen'?
Kan je extra bass toevoege, kan je minder hoge tonen doen, en van dat soort dingen. En wat ik ook altijd leuk vind zijn van die bewegende balkjes op je display, die reageren op je muziek. Zitten die erop?
Ik heb nu een Napa MCD380, en ik neem aan dat het geluid van deze speler vele malen beter is, dus dat zit wel goed.
heey eswa,

Op de speler zit een eq, en ook srs, wow, trubass, enz.. dus genoeg eq's + extra opties. En ja, links en rechtsonder zitten van 'die balkjes'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Laatst online: 24-09 13:48
Okeej, thanx a lot!
Ja, ik ga deze zomer misschien naar de US, en aangezien hij daar veel goedkoper is...:D
Pagina: 1