Zal ik nog wel doen, heb btw ook al de voice-recorder getest, die is echt heel erg goed. Iig veel beter dan n standaard pc microfoon, maar dat gaat ook nogal snelVerwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 19:06:
zou je ook wat line-in muziekjes kunnen opnemen en op internet kunnen plaatsen?
Verwijderd
ik las dit op het iaudio forum over de beveiliging dat je files van je iaudio niet naar de pc kunt slepen:
'how can i download files from my iaudio to PC?'
Well, this has been posted many times on the JetAudio forums and none of the mods there has complained ... You can also just add "/8732" wuth out the " " to the Jetshell shortcut and you don't have to do any renaming. So it would look something like this:
"C:Program Files/Cowon/iAUDIO/JetShell.exe" /8732
It's that easy.
trouwens werkt de iaudio ook als memory stick (zonder drivers)?
'how can i download files from my iaudio to PC?'
Well, this has been posted many times on the JetAudio forums and none of the mods there has complained ... You can also just add "/8732" wuth out the " " to the Jetshell shortcut and you don't have to do any renaming. So it would look something like this:
"C:Program Files/Cowon/iAUDIO/JetShell.exe" /8732
It's that easy.
trouwens werkt de iaudio ook als memory stick (zonder drivers)?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2004 19:17 ]
net opgenomen van 3fm gesprek via telefoon gewoon snel testen ...
echt super kwaliteit
http://members.lycos.nl/robkh/F001.MP3
had ook mijn familie opgenomen maar daar waren ze niet super blij mee dus die plaats ik hier maar niet
had ook mijn familie opgenomen maar daar waren ze niet super blij mee dus die plaats ik hier maar niet
Ik denk dat toen ze langs zijn geweest voor bezorging, dat er niemand thuis was. Vanmiddag heb ik gevraagd op het postkantoor of ie misschien daar was afgeleverd. Daar vertelden ze mij dat als ze het pakketje overdag niet kunnen afleveren, dat ze dan 's avonds langs komen. Mocht er dan ook niemand aanwezig zijn, dan kun je de volgende dag het pakketje ophalen op het postkantoor.McBBvB schreef op 23 maart 2004 @ 12:17:
11 uur is mss bij jou normale tijd maar de postbode komt gewoon tussen 9 uur en 9 uur s'avonds ofzo...-knip-
Dus, ik wacht af tot 9 uur...
I don't know, rocket fire at long range - somehow it lacks that personal touch.
Verwijderd
niet mis zeg! (dat is 128 kbps neem ik aan?)GoTAProblem schreef op 23 maart 2004 @ 19:17:
net opgenomen van 3fm gesprek via telefoon gewoon snel testen ...echt super kwaliteit
http://members.lycos.nl/robkh/F001.MP3
Krijg je bij mp3cdspelers.nl nog een verzend-bevestiging na de factuur-mail of niet? Ik heb vanmiddag rond 2-en besteld met Visa, dus ik hoop dat ze morgen al bezorgen dan is er iemand thuis namelijk!
Heb niet echt veel ervaring met MP3 spelers
geen eigenlijk zelf
maar dat klinkt inderdaad wel erg goed..
De samenwerking tussen de Nederlandse en Belgische postinstanties is blijkbaar nog niet dusdanig dat de speler ook mij in één dag heeft bereikt, waardoor ik m'n hoop alweer naar morgen kan verschuiven.
Blijf dus gerust jullie bevindingen posten wanneer jullie even uitrusten van al dat gefriemel en getest!
geen eigenlijk zelf
De samenwerking tussen de Nederlandse en Belgische postinstanties is blijkbaar nog niet dusdanig dat de speler ook mij in één dag heeft bereikt, waardoor ik m'n hoop alweer naar morgen kan verschuiven.
Blijf dus gerust jullie bevindingen posten wanneer jullie even uitrusten van al dat gefriemel en getest!
Ach, in het o zo hollandse Dordrecht kan ik via mmport ook nogsteeds dromen over dit dingetje. Hij is nog niet bij mij afgeleverd, terwijl het haast niet anders kan dan dat je TNT hem heeftSurfHenk schreef op 23 maart 2004 @ 19:43:
Heb niet echt veel ervaring met MP3 spelers
geen eigenlijk zelf
Ook een vriend die hem via mp3cdspelers.nl heeft besteld heeft hem nog niet, dus het zal wel aan de besteller liggen, grom...
hehe ik zou haast zeggen dat het ding het te goed doet... ik hoor allemaal kleine dingen die ik anders nooit hoorde... ademhalingen en zo...
Verwijderd
yep dat is het voordeel van mp3 spelers... ik was daar ook al zo verbaasd over met m'n 'oude' iBead, nu hopen dat de bas echt zo diep is als jullie beweren, want ander ben ik nog nix opgeschoten...
ik heb 'm besteld [zwart 512 mb], dus de twijfelaars kunnen ook van mij morgen (denk ik??) of anders overmorgen een reviewtje verwachten.
ik heb 'm besteld [zwart 512 mb], dus de twijfelaars kunnen ook van mij morgen (denk ik??) of anders overmorgen een reviewtje verwachten.
Overmorgen, want die van jou is niet voor 17.00 op de bus gegaan neem ik aan? Dan kan hij nooit morgen geleverd worden lijkt mij, maar je weet maar nooit. Reken er iig niet op!
En prompt ontving ik een verzendbevestiging, die er niet uitzag als een standarad mail trouwens, ik denk dat er meegelezen wordt.Jarno schreef op 23 maart 2004 @ 19:42:
Krijg je bij mp3cdspelers.nl nog een verzend-bevestiging na de factuur-mail of niet? Ik heb vanmiddag rond 2-en besteld met Visa, dus ik hoop dat ze morgen al bezorgen dan is er iemand thuis namelijk!
Verwijderd
dat idee heb ik al langer... er was ook al een keer een 'nep poster' betrapt van een online-shop (ik zal geen namen noemen, das zielug
) die bedrijven zijn ook niet gek natuurlijk, zolang ze maar geen reclame posts plaatsen vind ik het best.
offtopic:
met de groeten aan mmport en mp3cdspelers.nl
hehe wat vinden jullie nou de mooiste kleur die jullie erop kunnen krijgen? ik heb op het moment 4 r en voor de rest niks en niks.. wat vinden jullie nog meer mooi? best wel veel opties tenslotte.. misschien kunnen we elkaar helpen leuke combinaties te vinden...
tzal me niet verbazen als je xenon zegt,Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 21:24:
dat idee heb ik al langer... er was ook al een keer een 'nep poster' betrapt van een online-shop (ik zal geen namen noemen, das zielug) die bedrijven zijn ook niet gek natuurlijk, zolang ze maar geen reclame posts plaatsen vind ik het best.
offtopic:

ik ben btw ook zon "mee lezer" maar dan voor prive doel einden. Kheb nu een I-pod maar ik word ziek van de grote/batterij leven. maar aan de andere kant is 10gig toch wel weer extreem lekker..., naja lastig kiezen.
iemand al tests gedaan met batterij leven btw?
Hier staat wat
ik vind 4 rood en 1 groen af = oranjeGoTAProblem schreef op 23 maart 2004 @ 22:08:
hehe wat vinden jullie nou de mooiste kleur die jullie erop kunnen krijgen? ik heb op het moment 4 r en voor de rest niks en niks.. wat vinden jullie nog meer mooi? best wel veel opties tenslotte.. misschien kunnen we elkaar helpen leuke combinaties te vinden...
en geel beste geel wat ik krijg is = 3 rood en 1 groen, maar dat is niet echt geel...
heb ik ook gehad, bij mij kwam het omdat me oordopjes niet goed in me speler zaten...Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 16:52:
Ik heb m ook net binnen, hij is echt perfect, alleen... Als ik het geluid harder zet dan 20 ofzo, dan gaat het beeldscherm aan en uit flikkeren. Dit doet ie een tijdje en dan stopt ie ermee. Iemand die hetzelfde heeft?
Verwijderd
Ook in het Zuidelijke Landgraaf heb ik hem helaas nog niet mogen ontvangen.Ojjorz schreef op 23 maart 2004 @ 19:52:
[...]
Ach, in het o zo hollandse Dordrecht kan ik via mmport ook nogsteeds dromen over dit dingetje. Hij is nog niet bij mij afgeleverd, terwijl het haast niet anders kan dan dat je TNT hem heeft
Ook een vriend die hem via mp3cdspelers.nl heeft besteld heeft hem nog niet, dus het zal wel aan de besteller liggen, grom...
Heb overigens ook geen email gekregen van mmport dat ie verzonden is oid..
Hoop maar dat ie morgen komt..
Het klinkt overigens allemaal erg veelbelovend! Vooral die opname klinkt echt top!
wat zijn trouwens de beste instellingen voor trance en hip-hop met de equalizer...ik ben daar nooit zo goed in
Verwijderd
ja kwam ik ook net achter, voelde me best een sukkelMcBBvB schreef op 23 maart 2004 @ 22:27:
[...]
heb ik ook gehad, bij mij kwam het omdat me oordopjes niet goed in me speler zaten...
4 groen 4 rood vind ik een hele leuke groen
verder heb ik bijna alle fm zenders bij mij in de buurt er al in zitten
staat zo leuk die namen erbij
verder heb ik bijna alle fm zenders bij mij in de buurt er al in zitten
[ Voor 18% gewijzigd door MaiorDomus op 23-03-2004 23:32 ]
De oordopjes die er bij zitten zijn goed qua geluidskwaliteit, heb ik hier en daar gelezen. Voor de afwisseling zal ik mijn JVC koptelefoon vast ook wel veel gaan gebruiken:

Dan weet ik tenminste zeker dat de lage tonen duidelijk hoorbaar zijn.
Heb 'm gekregen van mijn vriendin en het is echt een juweeltje... (de koptelefoon ook
)
Statusrapport levering:
Ik vertelde eerder (zie vorige bericht) dat mijn bestelling vandaag nog zou komen, maar op de site van TPG vertellen ze het anders:
Dus morgen komen ze 'm overdag dan weer langsbrengen en ander kan ik 'm een dag later ophalen van het postkantoor. Ben benieuwd of er iemand thuis zal zijn... hope so

Dan weet ik tenminste zeker dat de lage tonen duidelijk hoorbaar zijn.
Statusrapport levering:
Ik vertelde eerder (zie vorige bericht) dat mijn bestelling vandaag nog zou komen, maar op de site van TPG vertellen ze het anders:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| 1e bezorging 2e bezorging dinsdag woensdag tussen 9.00 en 21.30 uur woensdag donderdag tussen 9.00 en 21.30 uur donderdag vrijdag tussen 9.00 en 21.30 uur vrijdag zaterdag overdag zaterdag maandag overdag Als u of de buren ook bij de tweede aanbieding niet thuis zijn, dan vindt u een bericht in uw brievenbus. Daarop staat bij welk afhaalkantoor u de zending kunt ophalen. Hiervoor heeft u drie weken de tijd. |
Dus morgen komen ze 'm overdag dan weer langsbrengen en ander kan ik 'm een dag later ophalen van het postkantoor. Ben benieuwd of er iemand thuis zal zijn... hope so
Nee, ik neem aan dat ik de mijne (lees: postbode) gemist heb dinsdag en dat hij nog ergens in een straal van 12 km. rondzwerft en ik heb geen bericht gekregen.
Iemand een idee of de Duracell oplaadbare AAA's (die in de groene blister) onderdoen voor de GP's? Ik dacht dat dat allebei 800 mAh was, toch? Van die Duracell heb ik de bijbehorende lader al, omdat ik er AA batterijen van gebruik, dus zou leuk zijn als ik ook de AAA's van Duracell ga gebruiken!
laat maar ik weet het alGoTAProblem schreef op 23 maart 2004 @ 23:18:
4 groen 4 rood vind ik een hele leuke groen![]()
verder heb ik bijna alle fm zenders bij mij in de buurt er al in zittenstaat zo leuk die namen erbij
wat zijn trouwens de beste instellingen voor trance en hip-hop met de equalizer...
[ Voor 5% gewijzigd door McBBvB op 24-03-2004 10:25 ]
Heb vandaag weer verschillende oordopjes/headset geprobeerd, maar ik hou het toch bij de cresyn.
De Sony headset en de philips basswave oordopjes geven wel meer bass, maar toch heel wat minder geluid.
Het liefst zou ik oordopjes willen hebben die iets maar bass kunnen geven dan de cresyn, maar met hetzelfde kwaliteit geluid. Iemand suggesties, misschien heeft iemand de sennheiser mx400/500 al getest?
De Sony headset en de philips basswave oordopjes geven wel meer bass, maar toch heel wat minder geluid.
Het liefst zou ik oordopjes willen hebben die iets maar bass kunnen geven dan de cresyn, maar met hetzelfde kwaliteit geluid. Iemand suggesties, misschien heeft iemand de sennheiser mx400/500 al getest?
De Cresyn oordopjes geven een veel beter geluid dan de hierboven genoemde mx400's van Sennheiser. Ik vind de Sennheiser koptelefoons van zeer hoge kwaliteit, maar de oordopjes worden zwaar overschat. Persoonlijk ben ik van mening dat de Cresyn oordopjes in zijn klasse (tot 20 euro) de beste oordopjes zijn die ik ooit heb gehoord (dat zijn er veel). Ik zelf heb de Sony in-ear fontopia headphones: EX71. Deze leveren waarschijnlijk beter geluid en sluiten daarnaast je oor af zodat je geen last hebt van omgevingsgeluid. Deze zijn echter wel 45 euro!DeBob schreef op 24 maart 2004 @ 13:39:
Heb vandaag weer verschillende oordopjes/headset geprobeerd, maar ik hou het toch bij de cresyn.
En dude, ik heb hem nogsteeds niet, maar als ik hem krijg ligt er morgen een review klaar. Moet vanavond tennissen namelijk en wil zelf ook spelen
Verwijderd
begrijp ik hieruit dat je niet helemaal tevreden bent over de geluidskwaliteit? ik moet vandaag namelijk het geld overmaken, dus ik kan nog switchen naar een andere speler... heb je hem ook vergeleken met de ibead misschien, die had ik hiervoor namelijk.DeBob schreef op 24 maart 2004 @ 13:39:
Ligt echt niet aan de speler hoor die bass, het is alleen voor mij een heel klein minpunt dat de cresyn oordopjes die erbij zitten niet genoeg bass geven, en dit is mijn eigen mening er zijn ook mensen die er juist wel tevreden mee zijn.Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 14:19:
[...]
begrijp ik hieruit dat je niet helemaal tevreden bent over de geluidskwaliteit? ik moet vandaag namelijk het geld overmaken, dus ik kan nog switchen naar een andere speler... heb je hem ook vergeleken met de ibead misschien, die had ik hiervoor namelijk.
Die sony oordopjes zien er erg groot uit, krijg je die wel normaal in je oor en zitten ze wel goed???Ojjorz schreef op 24 maart 2004 @ 14:02:
[...]
De Cresyn oordopjes geven een veel beter geluid dan de hierboven genoemde mx400's van Sennheiser. Ik vind de Sennheiser koptelefoons van zeer hoge kwaliteit, maar de oordopjes worden zwaar overschat. Persoonlijk ben ik van mening dat de Cresyn oordopjes in zijn klasse (tot 20 euro) de beste oordopjes zijn die ik ooit heb gehoord (dat zijn er veel). Ik zelf heb de Sony in-ear fontopia headphones: EX71. Deze leveren waarschijnlijk beter geluid en sluiten daarnaast je oor af zodat je geen last hebt van omgevingsgeluid. Deze zijn echter wel 45 euro!
En dude, ik heb hem nogsteeds niet, maar als ik hem krijg ligt er morgen een review klaar. Moet vanavond tennissen namelijk en wil zelf ook spelen
ik heb nu de iaudio 4 en een vriend van mij heeft de I-bead 150 maar ik vinde i4 toch stukken beter...geluid is voller en mooier, vind dat van de I-bead nogal ongecontroleerd...Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 14:19:
[...]
begrijp ik hieruit dat je niet helemaal tevreden bent over de geluidskwaliteit? ik moet vandaag namelijk het geld overmaken, dus ik kan nog switchen naar een andere speler... heb je hem ook vergeleken met de ibead misschien, die had ik hiervoor namelijk.
Nog n paar fotos, nu scherp:
http://members.home.nl/h.a.van.den.brink/M4100027.jpg
http://members.home.nl/h.a.van.den.brink/M4100014.jpg
http://members.home.nl/h.a.van.den.brink/M4100022.jpg
http://members.home.nl/h.a.van.den.brink/M4100023.jpg
http://members.home.nl/h.a.van.den.brink/M4100024.jpg
http://members.home.nl/h.a.van.den.brink/M4100025.jpg
http://members.home.nl/h.a.van.den.brink/M4100027.jpg
http://members.home.nl/h.a.van.den.brink/M4100014.jpg
http://members.home.nl/h.a.van.den.brink/M4100022.jpg
http://members.home.nl/h.a.van.den.brink/M4100023.jpg
http://members.home.nl/h.a.van.den.brink/M4100024.jpg
http://members.home.nl/h.a.van.den.brink/M4100025.jpg
Verwijderd
dat heeft me overtuigdMcBBvB schreef op 24 maart 2004 @ 14:24:
[...]
ik heb nu de iaudio 4 en een vriend van mij heeft de I-bead 150 maar ik vinde i4 toch stukken beter...geluid is voller en mooier, vind dat van de I-bead nogal ongecontroleerd...
goeie fotos (nog net niet helemaal scherp
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 14:50 ]
Mja, qua spannend design wint de IOPS het toch wel denk ik, zeker na deze Real Life foto's. Nouja. Ding zit toch in je broekzak moet je maar denken.
.
raar ik vind mijn zwarte er veeeel beter uit zien... in zijn hoesje ziet die er ook cool uit... dat is ook wel een leuk voordeel
Hier ben ik het helemaal mee eens, ik vind hem er 'in het echt' ook veel beter uit zien. En ik ben toch blij dat ik de zilveren heb gedaan, ook al heb ik de zwarte nog niet gezien.Jarno schreef op 24 maart 2004 @ 14:59:
Nu zijn dingen als belichting en close up enzo ook altijd wel bepalend he. Dit zijn gewoon real life foto's, zonder trucage of speciale belichting. Dan zien opeens een heleboel dingen er minder tof uit.
Verwijderd
dat heeft de iriver 3xx ook, die wilde ik eerst kopen, maar toen ik hem in het echt zag
Lelijk! (itt de ifp 1xx serie
) Ik heb zwart genomen, denk dat dat het mooist is... alleen beschadigd dat niet want ik neem aan dat er een soort 'verf' over het metaal is gesmeerd? (de iaudio is toch van metaal ofnie?)
trouwens: hoe zijn de BBE sound functies?

trouwens: hoe zijn de BBE sound functies?
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 15:30 ]
Heeft iedereen 'm al binnen, die 'm voordat ie in NL was heeft besteld?
Ik nog niet... (meer dan 3 maanden geleden besteld)
Verwijderd
mmportSindaPaus schreef op 24 maart 2004 @ 15:33:

ik heb 1 dag geleden besteld bij mp3cdspelers en morgen krijg ik em
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 16:11 ]
Verwijderd
Ik begin nu toch wel ongeduldig te worden, ook ik heb hem nog steeds niet..Ojjorz schreef op 24 maart 2004 @ 14:02:
[...]
De Cresyn oordopjes geven een veel beter geluid dan de hierboven genoemde mx400's van Sennheiser. Ik vind de Sennheiser koptelefoons van zeer hoge kwaliteit, maar de oordopjes worden zwaar overschat. Persoonlijk ben ik van mening dat de Cresyn oordopjes in zijn klasse (tot 20 euro) de beste oordopjes zijn die ik ooit heb gehoord (dat zijn er veel). Ik zelf heb de Sony in-ear fontopia headphones: EX71. Deze leveren waarschijnlijk beter geluid en sluiten daarnaast je oor af zodat je geen last hebt van omgevingsgeluid. Deze zijn echter wel 45 euro!
Had jij wel email gekregen van mmport dat de iAudio binnen was?
Ik heb hem op mijn verjaardag.. 11 februari besteld... en heb hem dus binnenSindaPaus schreef op 24 maart 2004 @ 15:33:
Ik heb hem ook nog niet binnen, maar we hebben hier een #%@!% koerier van de TNT waar ik en een vriend van me eigenlijk altijd problemen mee hebben, dus misschien komt hij nog. Hij komt meestal rond een uurtje of 6, maar dan sta ik te trainen. Gisteren had hij waarschijnlijk geen zin en dan komt hij pas de dag daarna, dat doet hij wel vaker. Klagen bij TPG werkt niet, want die kunnen er niets aandoen en klagen bij TNT helpt ook niet, want hij rijdt nog steeds rond.. 
Blegh!
Blegh!
Verwijderd
Ik had in eerste instantie de IOPS besteld, toen bleek dat die nog enkele maanden op zich liet wachten ben ik maar geswitched naar de iAudio. Dat ging allemaal via de email. Toen heb ik wel een bevestigingsmail van mmport gekregen dat ze de bestelling om zouden zetten.
Maar heb dus geen bevesting gekregen van hun dat ie verzonden was cq op voorraad was.. hoop dus maar dat dat omzetten van mijn bestelling goed is gegaan, anders kan ik nog wel ff wachten
Maar heb dus geen bevesting gekregen van hun dat ie verzonden was cq op voorraad was.. hoop dus maar dat dat omzetten van mijn bestelling goed is gegaan, anders kan ik nog wel ff wachten
Verwijderd
Ik volg dit forum al een tijdje en heb half december zelf het spelertje besteld. Gisteren kreeg ik hem eindelijk binnen. Heb wel meteen een vraagje. Ik krijg de speler niet via een usb-hub aangesloten. In de gebruiksaanwijzing (blz. 45) staat ook dat zij ervan uitgaan dat het spelertje rechtstreeks op de usb-poort van de pc wordt aangesloten. Is dit toch te omzeilen (heb namelijk maar twee drukbezette usb-poortjes aan de achterkant van mijn PC)?
Spelertje werkt verder perfect hoewel er nog veel te ontdekken valt!
Verwijderd
lijkt me niet, als je geen usb poort over hebt houdt het op... [koop dan ook geen usb hub als je maar 2 usb poorten hebtVerwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 16:14:
Ik volg dit forum al een tijdje en heb half december zelf het spelertje besteld. Gisteren kreeg ik hem eindelijk binnen. Heb wel meteen een vraagje. Ik krijg de speler niet via een usb-hub aangesloten. In de gebruiksaanwijzing (blz. 45) staat ook dat zij ervan uitgaan dat het spelertje rechtstreeks op de usb-poort van de pc wordt aangesloten. Is dit toch te omzeilen (heb namelijk maar twee drukbezette usb-poortjes aan de achterkant van mijn PC)?
en anders zijn usbkaartjes niet zo heel duur hoor
Verwijderd
Ik ben nou wel 'ns benieuwd naar een goede, objectieve vergelijking tussen de i4 en de IOPS. Lijkt me erg nuttig en interessant. Wie voelt zich geroepen?
nou ik heb geen zin om een heel stuk te gaan schrijven maar als je er iets over wil weten, dan voel ik me geroepenVerwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 17:43:
Ik ben nou wel 'ns benieuwd naar een goede, objectieve vergelijking tussen de i4 en de IOPS. Lijkt me erg nuttig en interessant. Wie voelt zich geroepen?:P
Verwijderd
ik wil wel eens duidelijkheid over de bas:McBBvB schreef op 24 maart 2004 @ 17:55:
[...]
nou ik heb geen zin om een heel stuk te gaan schrijven maar als je er iets over wil weten, dan voel ik me geroepen
HOE is de bas van de iAudio voor trance/dance muziek? en ivm de iops en misschien andere spelers die je beluisterd hebt. Uiteraard allen met dezelfde dopjes getest...
en hoe is de batterijduur? haalt de speler de 15 uur (met vbr?)
ik hou helemaal niet van trance/dance.. sterker nog ik haat het eigenlijk... dus ik heb niet echt zin om dat te testen..
Ik kan wel zeggen dat Metal en Rock heel netjes klinkt...
15 uur gaat de batterij nooit halen...er wordt gezegd dat het ongeveer 8 uur is...het ligt natuurlijk erg aan of je je scherm altijd aan laat staan of 30 seconden of helemaal uit want dat vreet natuurlijk batterijen...Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 18:07:
ik wil wel eens duidelijkheid over de bas:
HOE is de bas van de iAudio voor trance/dance muziek? en ivm de iops en misschien andere spelers die je beluisterd hebt. Uiteraard allen met dezelfde dopjes getest...
en hoe is de batterijduur? haalt de speler de 15 uur (met vbr?)
de bas van de i4 vind ik goed.(je kan de mach3bass instellen van o t/m 10 en ik vind de bas wel goed, redelijk vol... en de iops heeft dezelfde oordopjes. ik moet straks trainen en dan zie ik die dude
[ Voor 6% gewijzigd door McBBvB op 24-03-2004 18:50 ]
Verwijderd
ik ook nietGoTAProblem schreef op 24 maart 2004 @ 18:16:
ik hou helemaal niet van trance/dance.. sterker nog ik haat het eigenlijk... dus ik heb niet echt zin om dat te testen..Ik kan wel zeggen dat Metal en Rock heel netjes klinkt...
Waaah waarom hebben andere mensen in Dordrecht hem al wel vandaag terwijl die hem later besteld hebben? ik word HELEMAAL gek hier
Eigenlijk is het meer dan 720 gulden (ik weet ut, ben een beetje beidehandVerwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 19:12:
[...]
ik ook nietmaar het is een goede maat of de bas goed is. Maargoed ik krijg hem waarschijnlijk toch morgen, dus waarom zou ik het eigenlijk nog willen weten... vergelijkje met de iops zou idd wel welkom zijn, omdat ik eerst de iops wilde kopen, dan weet ik gelijk of ik mijn 327 arme euros goed heb besteed. Als ik nu over nadenk: sjees wat veel geld: 654 gulden
Verwijderd
Chuckiej schreef op 24 maart 2004 @ 19:58:
[...]
Eigenlijk is het meer dan 720 gulden (ik weet ut, ben een beetje beidehand![]()
Ojjorz schreef op 24 maart 2004 @ 19:50:
Waaah waarom hebben andere mensen in Dordrecht hem al wel vandaag terwijl die hem later besteld hebben? ik word HELEMAAL gek hier
offtopic:
It's just the delivery boy from the green buss
It's just the delivery boy from the green buss
Verder leuk om te melden, er zit een voltmeter voor je batterij op de iaudio.
Verwijderd
Nouja, misschien dat er iemand anders is die 't wel leuk vindt om een hele vergelijking te schrijvenMcBBvB schreef op 24 maart 2004 @ 17:55:
[...]
nou ik heb geen zin om een heel stuk te gaan schrijven maar als je er iets over wil weten, dan voel ik me geroepen
WIk moet nog steeds kiezen tussen deze twee namelijk, dus daarom vind ik het wel interessant
ik heb vandaag in de pauze bij ons ff wat stemmen van vrienden en vriendinnen opgenomen hehehe echt super net alsof ze naast me staan als ik het weer beluister
en achtergrondgeluid is gewoon weg
Verwijderd
hoe bevallen de creysn dopjes dan? beter dan mx400?
misschien nog wat line-in opnames, vooral van muziek en voice rec./fm rec. is ook wel ff leuk om te horen
misschien nog wat line-in opnames, vooral van muziek en voice rec./fm rec. is ook wel ff leuk om te horen
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 21:08 ]
Verwijderd
Same here! ben al 2 dagen vol spanning van school thuis aan het komen met de goede hoop dat ie er is.. Als ie morgen nog niet geleverd is gaat er toch langzaam een mailtje richting mmport.. (of ze hem überhaupt verstuurd hebben)..Ojjorz schreef op 24 maart 2004 @ 19:50:
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!
Ja die van mij moest volgens tracktrace vandaag bezorgd worden, maar waar is hij dan? Nergens. Ach, het is niet de eerste keer dat ik hier problemen heb met die KLOTE postbode. Ik moet wel zeggen dat MP3cdspelers het fantastisch opgelost heeft, want na niet meer dan 10 minuten nadat ik hun om de tracktrace code gevraagd had werd ik thuis gebeld! Kijk, dat is pas service. 
Alleen een beetje jammer van die TPG // TNT weer. Nee, doe mij toch maar UPS.
Kijk, dat ze hem uberhaupt al 1 dag uitgesteld hadden (waarschijnlijk vanwege drukte), ok, maar dat ze hem dan wederom niet leveren, dat is toch gewoon erg vervelend.
Exci gaat morgen eens een fijn gesprekje voeren met de TPG
Alleen een beetje jammer van die TPG // TNT weer. Nee, doe mij toch maar UPS.
Exci gaat morgen eens een fijn gesprekje voeren met de TPG
ik merk wel verschil in het geluid, ik vind dat van de i4 veel voller en qua gebruik hetzelfde maar het grote scherm is echt heel fijn, je kan het super aflezen, en pics heb ik niet voor je want het geen digitale cameraVerwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 20:54:
[...]
Nouja, misschien dat er iemand anders is die 't wel leuk vindt om een hele vergelijking te schrijvenEr zijn/waren volgens mij aardig wat mensen die twijfel(d)en tussen deze spelers, dus het lijkt me aardig om nou 'ns duidelijk de verschillen op een rijtje te zetten. Of er merkbaar geluidsverschil is, of ff een fotootje van ze allebei naast elkaar, zodat we het verschil in grootte zouden kunnen zien. En welke nou uiteindelijk fijner in gebruik is...etc...
WIk moet nog steeds kiezen tussen deze twee namelijk, dus daarom vind ik het wel interessant
Verwijderd
weet je hoeveel post de tpg dagelijks moet bezorgen... en dan nog eens vijf schaftpauzes per dag, dus wat meer begrip opbrengen kan ook wel 
m'n (luie) zwager bezorgd ook in nijmegen en omstreken... iemand die hem daar besteld heeft misschien
m'n (luie) zwager bezorgd ook in nijmegen en omstreken... iemand die hem daar besteld heeft misschien
en wat zei de iops bezitter er zelf van?McBBvB schreef op 24 maart 2004 @ 21:29:
[...]
ik merk wel verschil in het geluid, ik vind dat van de i4 veel voller en qua gebruik hetzelfde maar het grote scherm is echt heel fijn, je kan het super aflezen, en pics heb ik niet voor je want het geen digitale cameraqua grootte scheelt het niet zoveel de i4 is iets minder lang en weer iets dikker zodat het bijelkaar wel evengroot is...
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 21:31 ]
cresyn oortjes zijn goed en beter dan de mx400...Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 21:07:
hoe bevallen de creysn dopjes dan? beter dan mx400?
ik weet niet hoe ik hier songs plaats maar line in (ook al is het ''maar'' 128 Kbps) vind ik goed en fm recorder en voice recorder zijn echt SUPER, echt onwijs goed...
Met alle respect, maar hier hebben we dus niks aan. Jij riep al voordat je de Iaudio in handen had die ie beter klinkt dan een Iops. Onlang heeft iemand mij om advies gevraagd of ie een Iops of Iaudio moest kopen. Ik ben dus ook benieuwd welke van de twee nou beter klinkt. Maar dan wel via een goede vergelijking.McBBvB schreef op 24 maart 2004 @ 21:29:
[...]
ik merk wel verschil in het geluid, ik vind dat van de i4 veel voller en qua gebruik hetzelfde maar het grote scherm is echt heel fijn, je kan het super aflezen, en pics heb ik niet voor je want het geen digitale cameraqua grootte scheelt het niet zoveel de i4 is iets minder lang en weer iets dikker zodat het bijelkaar wel evengroot is...
ik heb net ook ff line-in gebruikt echt heel netjes... alleen plaats ik hier liever niet de resultaten omdat dat niet helemaal eerlijk is.. heb het getest met mijn discman en die stoort nogal omdat mijn zus er zand in heeft laten komen...
wil het morgen wel ff met mijn pc testen
het is wel ietsje minder kwaliteit dan stemmen en fm maar toch... ik vind het echt nog wel goed
maarja stemmen en radio zijn ook echt geweldig...

maarja stemmen en radio zijn ook echt geweldig...
naja het is nogal een dude die volhoudt dat zijne beter is alleen om mij te zieken, maar hij weet zelf ook wel dat mijne beter isVerwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 21:30:
en wat zei de iops bezitter er zelf van?
EDIT: voor die jongen is dat ze eerste mp3-speler (ook voor mij) en heeft er voor de rest niet veel verstand van, het boeit hem niet zoveel, hij vind het allemaal wel best
[ Voor 25% gewijzigd door McBBvB op 24-03-2004 21:40 ]
mag wel wat meer respectEl Cid schreef op 24 maart 2004 @ 21:34:
Met alle respect, maar hier hebben we dus niks aan. Jij riep al voordat je de Iaudio in handen had die ie beter klinkt dan een Iops. Onlang heeft iemand mij om advies gevraagd of ie een Iops of Iaudio moest kopen. Ik ben dus ook benieuwd welke van de twee nou beter klinkt. Maar dan wel via een goede vergelijking.
maar omdat ik van te voren heb gezegd dat ik DENK dat de i4 beter is dat je mij maar niet meer serieus moet nemen...oke dudes geen vragen meer voor mij...
Ja, dat weet ik, want ik ben zelf zaterdagbesteller. Bovendien heeft de pakketdienst daar niets mee te maken en wie kan het beter weten dan ik dat het bij ons bij de pakketservice klote gaat?Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 21:30:
weet je hoeveel post de tpg dagelijks moet bezorgen... en dan nog eens vijf schaftpauzes per dag, dus wat meer begrip opbrengen kan ook wel
[...]
en wat zei de iops bezitter er zelf van?
Goed zo.
Maar el cid: het kan best dat McBBvB gelijk heeft hoor, want waarom zou hij erover liegen? Om zijn eigen aankoop te rechtvaardigen? Hij VERWACHTE dat de i4 beter geluid zou geven en dat dat dan ook nog zo blijkt te zijn volgens hem kan toch? Bovendien heb ik verscheidene koreanen al gehoord over de IOPS en allemaal zeggen ze ook dat de i4 voller klinkt, dus ik vind die mening nog niet zo uit de lucht gegrepen.
Maar "met alle respect", ik snap wel dat je zijn mening in twijfel trekt, want hij kan 'biased' zijn, maar zo gek is deze vergelijking echt niet denk ik...en nee, dat zeg ik niet omdat ik toevallig een i4 besteld heb.
Bovendien hebben de samples van de line in van de i4 *GEEN* last van ruis, dus dat vind ik al beter aan de speler..
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 21:41 ]
[respectvol]Ik twijfel vooral aan jouw bevindingen omdat jij de enige bent die beweerd dat de Iaudio een volle bas heeft. Terwijl meerdere bezitters juist het tegenovergestelde beweren.McBBvB schreef op 24 maart 2004 @ 21:37:
[...]
mag wel wat meer respectwat moet ik zeggen dan...ik zeg toch dat IK de i4 beter vind, ik vind het geluid voller, bas is ongeveer gelijk, maar BBE geeft net dat ietsje extra bij de i4
maar omdat ik van te voren heb gezegd dat ik DENK dat de i4 beter is dat je mij maar niet meer serieus moet nemen...oke dudes geen vragen meer voor mij...
[/respectvol]
24-3-2004 20:13:25 Tutti-frutti Mark Remco... zegt: er zit trouwens ook een dik bas inEl Cid schreef op 24 maart 2004 @ 21:43:
[...]
[respectvol]Ik twijfel vooral aan jouw bevindingen omdat jij de enige bent die beweerd dat de Iaudio een volle bas heeft. Terwijl meerdere bezitters juist het tegenovergestelde beweren.
[/respectvol]
Zo goed dan?
Geef ook even de tegenovergestelde voorbeelden. Die zijn namelijk veruit in de meerderheid. Dan hou ik echt op met zeuren.Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 21:51:
[...]
24-3-2004 20:13:25 Tutti-frutti Mark Remco... zegt: er zit trouwens ook een dik bas in![]()
Zo goed dan?En nou niet meer zeuren..
[ Voor 7% gewijzigd door El Cid op 24-03-2004 21:57 ]
muhahahahahaVerwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 21:51:
[...]
24-3-2004 20:13:25 Tutti-frutti Mark Remco... zegt: er zit trouwens ook een dik bas in![]()
Zo goed dan?En nou niet meer zeuren..
wat boeit jouw het eigenlijk of het bas heeft of niet...jij hebt toch al een speler, en aangezien je elke mogelijkheid zoekt om de i4 af te kraken anders de bezitters ervan, of aankomende bezitters moet je nu opletten:El Cid schreef op 24 maart 2004 @ 21:55:
[...]
Geef ook even de tegenovergestelde voorbeelden. Dan hou ik echt op met zeuren.
McBBvb A.K.A. bobby (ja zo heet ik): i4 heeft geen bas, iops super bas
Slow chat! Maar goed, dan moet je echt tot morgen (hopelijk) wachten, want dan test ik het zelf even en dan kan ik hem vergelijken met een CW300. En daarvan weet je toch wel dat die beter klinkt dan een IOPS?El Cid schreef op 24 maart 2004 @ 21:55:
[...]
Geef ook even de tegenovergestelde voorbeelden. Die zijn namelijk veruit in de meerderheid. Dan hou ik echt op met zeuren.
Wat triest zeg. Ik wil uit alle macht een objectieve vergelijking bemachtigen en dan kom jij met dit verhaal aanzetten. Ben gewoon opzoek naar info zodat ik een vriend (mijn beste zelfs) van goed advies kan dienen. Verder hoef ik de Iaudio kwa geluidskwaliteit niet af te kraken want de Iops gaf voor mij ook op andere punten de doorslag. Hoe goed de bas van beide spelertjes is wil ik nou juist uitvinden. Dus sarcasme is niet op zo'n plek hier.McBBvB schreef op 24 maart 2004 @ 21:58:
[...]
wat boeit jouw het eigenlijk of het bas heeft of niet...jij hebt toch al een speler, en aangezien je elke mogelijkheid zoekt om de i4 af te kraken anders de bezitters ervan, of aankomende bezitters moet je nu opletten:
McBBvb A.K.A. bobby (ja zo heet ik): i4 heeft geen bas, iops super bas
Heb je een linkje met een goede vergelijking tussen die twee? Zelf heb ik nog nooit een CW300 in handen gehad. Dus ik kan jouw conclusie niet delen.Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 21:58:
[...]
Slow chat! Maar goed, dan moet je echt tot morgen (hopelijk) wachten, want dan test ik het zelf even en dan kan ik hem vergelijken met een CW300. En daarvan weet je toch wel dat die beter klinkt dan een IOPS?
Ach, maar El Cid, dan had je ook gewoon even het topic kunnen doorlezen. Dan was je tot de conclusie gekomen dat er een zeker iemand beweert heeft dat het NIET aan de speler lag dat hij de bas vond tegenvallen, maar aan de meegeleverde DOPJES. Dat hij dus MEER bas had met zijn PHILIPS dopjes, maar uit de CRESYNS een GEBALANCEERDER geluid kreeg. En nou weet ik dat er bij de IOPS ook CRESYNS zitten, maar aangezien de OORDOPJES hem niet zo bevallen qua bas had hij hier HETZELFDE oordeel gegeven.
Nu duidelijk? Mooi, gaan we nu weer lief doen tegen elkaar?
*edit* Nee, ik kan geen link geven, maar zoek maar eens op Koreaanse sites. Of vraag het maar op elk willekeurig Koreaans forum: de cw300 geeft STANDAARD het beste geluid van alle mp3-spelers, punt. Echter er zitten ook nadelen aan de speler, maar we hebben het hier puur over geluidskwaliteit. Hij is befaamd vanwege zijn rijke bas...en ja, dit wordt in meerdere reviews van ANDERE spelers beaamt.
Tevreden?
Nu duidelijk? Mooi, gaan we nu weer lief doen tegen elkaar?
*edit* Nee, ik kan geen link geven, maar zoek maar eens op Koreaanse sites. Of vraag het maar op elk willekeurig Koreaans forum: de cw300 geeft STANDAARD het beste geluid van alle mp3-spelers, punt. Echter er zitten ook nadelen aan de speler, maar we hebben het hier puur over geluidskwaliteit. Hij is befaamd vanwege zijn rijke bas...en ja, dit wordt in meerdere reviews van ANDERE spelers beaamt.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 22:09 ]
Probeer me alleen maar een goed oordeel over de Iaudio te vormen beste Excidium. Als je bovenstaande quote ook nog even verklaard dan komen we nog ergens. Boel tegenstrijdige geluiden in dit draadje. Dus de ruis moet er ff uitgefilterd worden.Verwijderd schreef op 23 maart 2004 @ 15:24:
Opmerkelijk, want de dopjes die bij de CW300 geleverd werden konden WEL enorm veel bass aan en die lijken me toch hetzelfde?
Als je ook eens met een niet-Koreaanse review komt aanzetten dan ben ik mischien tevreden ja.
[ Voor 10% gewijzigd door El Cid op 24-03-2004 22:12 ]
oke ik liet me even gaan...maarja wat wil je weten over de bas...ik heb al gezegd dat de bas van de i4 goed is en van de iops ook, er zit niet zo super veel verschil in, het verschil zit um meer in het gehele geluid, wat bij de i4 VOLLER is door dat BBE gedoe, ik vind SRS minder toevoegen...El Cid schreef op 24 maart 2004 @ 22:03:
Wat triest zeg. Ik wil uit alle macht een objectieve vergelijking bemachtigen en dan kom jij met dit verhaal aanzetten. Ben gewoon opzoek naar info zodat ik een vriend (mijn beste zelfs) van goed advies kan dienen. Verder hoef ik de Iaudio kwa geluidskwaliteit niet af te kraken want de Iops gaf voor mij ook op andere punten de doorslag. Hoe goed de bas van beide spelertjes is wil ik nou juist uitvinden. Dus sarcasme is niet op zo'n plek hier.
Ach die mening is van mijzelf, maar dat wil niet zeggen dat die zekere andere persoon waar ik het over had die mening deelt. Ik ging uit van zijn situatie. Ik zie dus geen tegenstrijdigheid hoor. Het was alleen een kwestie van de juiste Equaliser settings op de cw300 om er een enorme hoeveelheid bas uit te pompen. En ja, standaard gaf hij volgens vele critici het beste geluid en ja dat is dus zonder EQ en ja zonder EQ is hij veel gebalanceerder en nee, dan is de de bas niet zo zwaar als wanneer je deze tweaked nee.El Cid schreef op 24 maart 2004 @ 22:11:
[...]
Probeer me alleen maar een goed oordeel over de Iaudio te vormen beste Excidium. Als je bovenstaande quote ook nog even verklaard dan komen we nog ergens. Boel tegenstrijdige geluiden in dit draadje. Dus de ruis moet er ff uitgefilterd worden.
Als je ook eens met een niet-Koreaanse review komt aanzetten dan ben ik mischien tevreden ja.
Een niet-koreaanse review? Zal moeilijk worden, omdat de IOPS niet wereldwijd geleverd wordt geloof ik en jouw spelertje zelfs misschien een "grijze" import was, dus je zult het toch echt met het Koreaans moeten doen (er zijn translaters, maar dat hoef ik jou toch niet te vertellen?).
*edit* ik dring je geen mening op hoor, maar de manier waarop jij redeneert vond ik onredelijk en daarom hoef je je niet aangevallen te voelen hoor.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 22:22 ]
Nee, weet ik wel.Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 22:18:
[...]
Ach die mening is van mijzelf, maar dat wil niet zeggen dat die zekere andere persoon waar ik het over had die mening deelt. Ik ging uit van zijn situatie. Ik zie dus geen tegenstrijdigheid hoor. Het was alleen een kwestie van de juiste Equaliser settings op de cw300 om er een enorme hoeveelheid bas uit te pompen. En ja, standaard gaf hij volgens vele critici het beste geluid en ja dat is dus zonder EQ en ja zonder EQ is hij veel gebalanceerder en nee, dan is de de bas niet zo zwaar als wanneer je deze tweaked nee.
Een niet-koreaanse review? Zal moeilijk worden, omdat de IOPS niet wereldwijd geleverd wordt geloof ik en jouw spelertje zelfs misschien een "grijze" import was, dus je zult het toch echt met het Koreaans moeten doen (er zijn translaters, maar dat hoef ik jou toch niet te vertellen?).
Waren die reviews tussen de Iops en de Iaudio trouwens uitgevoerd toen beide spelertjes tegelijk in het bezit waren? Of zat er een paar weken tussen? Anders geloof ik er geen zak van. Geluid is nou eenmaal moeilijk te onthouden. Mensen roepen ook altijd dat ze een goeie mp3 slechter vinden klinken dan de cd. Maar als je ze blind laat luisteren vallen ze door de mand.
Wat is er onredelijk aan mijn redeneringen dan?*edit* ik dring je geen mening op hoor, maar de manier waarop jij redeneert vond ik onredelijk en daarom hoef je je niet aangevallen te voelen hoor.Ik snap ook wel dat je een betrouwbare mening wilt hebben..
[ Voor 11% gewijzigd door El Cid op 24-03-2004 22:26 ]
Waren head-to-head, maar het waren ook geen echte reviews moet ik er wel bij aantekenen. Het kwam er echter opneer dat ze niet veel voor elkaar onderdeden, maar dat de iAudio er iets beter uitkwam vanwege het BBE geluid. Puur qua bas doen ze niet onder voor elkaar geloof ik, dus als je alleen maar een speler met bas wilt kun je beide spelers nemen. Maar dan kun je ook een iRiver halen, niet waar? Ik wilde er alleen op wijzen dat de bas van de i4 volgens andere mensen zeker zeer vol is. Dit kan bij de IOPS ook zo zijn, maar de meeste mensen gaven een voorkeur aan de i4 voor het algehele geluid en dan durf ik wel te stellen dat de geluidskwaliteit ietsje hoger is.
*edit* Hmm ja, nou misschien overdreef ik een beetje, maar ik kreeg het idee dat jij en McBBvB elkaar aan vielen just for the sake of it en niet met een geldig argument.
Maar laat maar zitten dan.
*edit* Hmm ja, nou misschien overdreef ik een beetje, maar ik kreeg het idee dat jij en McBBvB elkaar aan vielen just for the sake of it en niet met een geldig argument.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2004 22:28 ]
al mensen klachen over de batterij leven?
Hier staat wat
Ik persoonlijk heb de Iaudio CW300 head-to-head met zelfde oordopjes en mp3tjes (voordat daar weer over gezeken wordt) vergeleken met bijvoorbeeld:
- I-bead 150
- Iriver 390-t
- Iriver 595-t
- Mobiblu DAH-1000
- Ipod
- Iriver iHP-120
En hiervan was het basis geluid, zonder equaliser, het beste bij de CW300. De IOPS heb ik nooit gehoord, dus daar kan ik niet over oordelen. Maar wat is daarvan heb gehoord is dat die op het zelfde nieveau presteerde als de Iriver 5**-serie. Werkelijk geen schande, misschien beter dan de Iaudio4 (ik heb hem nogsteeds niet
) maar zeker niet het niveau van de CW300. En op die bevindingen heb ik ook mijn keuze voor een Iaudio4 af laten hangen!
- I-bead 150
- Iriver 390-t
- Iriver 595-t
- Mobiblu DAH-1000
- Ipod
- Iriver iHP-120
En hiervan was het basis geluid, zonder equaliser, het beste bij de CW300. De IOPS heb ik nooit gehoord, dus daar kan ik niet over oordelen. Maar wat is daarvan heb gehoord is dat die op het zelfde nieveau presteerde als de Iriver 5**-serie. Werkelijk geen schande, misschien beter dan de Iaudio4 (ik heb hem nogsteeds niet
pff wat een massaposting hier zeg
naja mijn mening over die heftige discussie-onderwerpen hier:
het geluid over het algemeen:
geweldig echt onvoorstelbaar
de bass: ook zeker niet gek maar je moet hem niet te hard zetten want dan kunnen de dopjes de bassen niet meer aan... maar meestal moet ik hem dan zo hard zetten dat het geen oordopjes meer zijn maar boxen
dat verschilt natuulijk ook weer per nummer...
over de Iops kan ik helaas niks zeggen.. naar mijn weten bezit helemaal niemand die ik ken die... heb hem nog nooit gezien zelfs
Maar ik weet wel dat ik mijn zwarte iAudio echt een juweeltje vind en zijn geld zeker waard..
ik ga in het weekend misschien nog ff testen hoelang die nou precies kan met die 600 mAh batterijtjes daar moet wel bij gezegd worden dat ik mijn lcd altijd aan heb staan.. en ja dat vind ik mooi ja
en dat is eigenlijk de enige reden... maarja ik moet natuurlijk ook wel goed van al die kleurtjes gebruikmaken 
Het enige wat ik eigenlijk mis is een pats-mode ... zeg maar dat als ik de backlight nodig heb voor het 'patsen' dat ik hem dan aan kan drukken..
en dan als ik hem niet nodig heb als die in mijn zak gaat bijvoorbeeld dat ik hem dan zo met een druk op de knop weer uit druk.. dat zou héél handig zijn voor mij.. maarja niet super nodig .. maar dat zou het perfect maken
en owja bitrates boven de 128 kB zouden ook wel erbij mogen.
heeft iemand trouwens al mooie logo's gemaakt?
naja mijn mening over die heftige discussie-onderwerpen hier:
het geluid over het algemeen:
de bass: ook zeker niet gek maar je moet hem niet te hard zetten want dan kunnen de dopjes de bassen niet meer aan... maar meestal moet ik hem dan zo hard zetten dat het geen oordopjes meer zijn maar boxen
over de Iops kan ik helaas niks zeggen.. naar mijn weten bezit helemaal niemand die ik ken die... heb hem nog nooit gezien zelfs
ik ga in het weekend misschien nog ff testen hoelang die nou precies kan met die 600 mAh batterijtjes daar moet wel bij gezegd worden dat ik mijn lcd altijd aan heb staan.. en ja dat vind ik mooi ja
Het enige wat ik eigenlijk mis is een pats-mode ... zeg maar dat als ik de backlight nodig heb voor het 'patsen' dat ik hem dan aan kan drukken..
en dan als ik hem niet nodig heb als die in mijn zak gaat bijvoorbeeld dat ik hem dan zo met een druk op de knop weer uit druk.. dat zou héél handig zijn voor mij.. maarja niet super nodig .. maar dat zou het perfect maken
Ojjorz, weet je toevallig waar die oordopjes van jou, die je eerder in dit draadje noemde, te koop zijn? Die in-ear dingen lijken me zeer geschikt om 2 mankementen van gewone doppies te fixen. Namelijk ruis van wind in je oor op de fiets, en dempen van omgevingsgeluiden.Ojjorz schreef op 24 maart 2004 @ 22:49:
Ik persoonlijk heb de Iaudio CW300 head-to-head met zelfde oordopjes en mp3tjes (voordat daar weer over gezeken wordt) vergeleken met bijvoorbeeld:
- I-bead 150
- Iriver 390-t
- Iriver 595-t
- Mobiblu DAH-1000
- Ipod
- Iriver iHP-120
En hiervan was het basis geluid, zonder equaliser, het beste bij de CW300. De IOPS heb ik nooit gehoord, dus daar kan ik niet over oordelen. Maar wat is daarvan heb gehoord is dat die op het zelfde nieveau presteerde als de Iriver 5**-serie. Werkelijk geen schande, misschien beter dan de Iaudio4 (ik heb hem nogsteeds niet) maar zeker niet het niveau van de CW300. En op die bevindingen heb ik ook mijn keuze voor een Iaudio4 af laten hangen!
Als je in het topic van "wat zijn goede oordopjes" had gekeken had je het zo gevonden, maar omdat ik ook de luiste niet ben:El Cid schreef op 24 maart 2004 @ 22:53:
[...]
Ojjorz, weet je toevallig waar die oordopjes van jou, die je eerder in dit draadje noemde, te koop zijn? Die in-ear dingen lijken me zeer geschikt om 2 mankementen van gewone doppies te fixen. Namelijk ruis van wind in je oor op de fiets, en dempen van omgevingsgeluiden.
BCC (44,95 euro)
Media Markt (51 euro)
Ik heb ze zelf besteld bij de locale electronica-boer: Van Gent en daar heb ik ook 44,95 betaald.
Verwijderd
Ik wil niet veel zeggen maar de hardware specs van de 5XXT serie zijn exact hetzelfde als de 3XX serie (muv de accu en de optical line out). De chipset etc zijn hetzelfdeOjjorz schreef op 24 maart 2004 @ 22:49:
Maar wat is daarvan heb gehoord is dat die op het zelfde nieveau presteerde als de Iriver 5**-serie. Werkelijk geen schande, misschien beter dan de Iaudio4 (ik heb hem nogsteeds niet) maar zeker niet het niveau van de CW300. En op die bevindingen heb ik ook mijn keuze voor een Iaudio4 af laten hangen!
ik ken die types, dan hebben ze een Packard Bell audio key gekocht en dan blijven ze beweren dat er 'allemaal niet zoveel verschil in die mp3spelers van tegenwoordig zit' Vervolgens laat je je speler horen die +-2X zo duur is geweest en dan hoor je zoiets van 'oh ja, toch wel wat verschil ja' (_dude_ denkt dan:McBBvB schreef op 24 maart 2004 @ 21:35:
[...]
naja het is nogal een dude die volhoudt dat zijne beter is alleen om mij te zieken, maar hij weet zelf ook wel dat mijne beter is
Hardware specs zijn identiek, chipset is identiek, maar door een betere stroomgeleiding heeft de 500-serie een veel helderder geluid dan de 300-serie. De stroom voorziening zit hier verder van de chipset en het beeldscherm verwijderd, zodat er minder statische electriciteit voorkomt. Luister ze maar eens naast elkaar en je zal zien dat de 500 zijn hoge prijs ten opzichte van de 300 waard is.Verwijderd schreef op 24 maart 2004 @ 23:03:
[...]
Ik wil niet veel zeggen maar de hardware specs van de 5XXT serie zijn exact hetzelfde als de 3XX serie (muv de accu en de optical line out). De chipset etc zijn hetzelfde
[...]
naja geen klacht maar ja door de het kleurenscherm gaat de batterij nou eenmaal niet lang mee...
bij mij laat die dat wel zienGoTAProblem schreef op 24 maart 2004 @ 22:52:
en owja bitrates boven de 128 kB zouden ook wel erbij mogen.heeft iemand trouwens al mooie logo's gemaakt?
en ik heb wel een logo maar is niet mooi...
als ik um moet posten zeg het maar, wel ff uitleggen hoe ik dat post
[ Voor 12% gewijzigd door McBBvB op 24-03-2004 23:07 ]
Als jij het over hogere bitrates hebt met: bij mij laat die dat wel zienMcBBvB schreef op 24 maart 2004 @ 23:07:
[...]
bij mij laat die dat wel zien![]()
en ik heb wel een logo maar is niet mooi...
als ik um moet posten zeg het maar, wel ff uitleggen hoe ik dat post
ik bedoelde bij het opnemen 
hmm te laat met posten naja hehe
ik heb een logo'tje gemaakt.. vind hem wel lollig maar het is niet echt een kunstwerkje ofzo

dat is em.. maar dan in zwart wit natuurlijk
en in het echt beweegt die niet zo hyper..
hier te downloaden: http://members.lycos.nl/robkh/iaudio%204%20logo.zip
offtopic:
heb je geen webruimte van je provider gekregen dan? daar kan je toch gewoon je spul naar uploaden lijkt mij? dan gewoon ftp'en
heb je geen webruimte van je provider gekregen dan? daar kan je toch gewoon je spul naar uploaden lijkt mij? dan gewoon ftp'en
hmm te laat met posten naja hehe
ik heb een logo'tje gemaakt.. vind hem wel lollig maar het is niet echt een kunstwerkje ofzo

dat is em.. maar dan in zwart wit natuurlijk
hier te downloaden: http://members.lycos.nl/robkh/iaudio%204%20logo.zip
[ Voor 54% gewijzigd door MaiorDomus op 24-03-2004 23:19 . Reden: logo ]