Dit is wel heel erg oud nieuws, ik mount mijn KiSS HD al maanden in mijn PC!!imdos schreef op 11 januari 2004 @ 17:11:
[...]
Ja, dat kan! Sterker nog, het is al eens gedaan! Hier een engelstalig forum met meer info erover http://www.gooddvdstuff.com/kissdvd/viewforum.php?f=5
Dat zou best een verklaring kunnen zijn, mijn lite-on brander gaat nl. niet sneller als 16X.neo2001 schreef op 11 januari 2004 @ 22:09:
[...]
het kan heel goed liggen aan de CD's en/of de brander die je gebruikt, dat heb ik nl al vaker gezien, cd's op b.v 52x gefikt haperen veel, goedkope cd's ook en sommige branders en of software kunnen ook oorzaak zijn,
geef dus niet te snel de speler de schuld.
Ik werk altijd met Plextor of Lite-on en gebruik nooit goedkope cd's en dvd's. Ik heb ook nooit problemen!
De cd's die ik gebruik zijn maxell 80xl, geen idee of die goed zijn maar ze werken tenminste goed.
Heeft iemand ervaring met het aansluiten van een dp500 via de optical/coaxial poort op een (deels digitale voor-) versterker?
Het probleem wat ik momenteel heb (alleen nog getest met mp3 cd's) is dat bij het selecteren van een volgend nummer (eigenlijk bij het plegen van een handeling) m'n de optical/coaxial ingang van m'n versterker een keer of 6 aan het schakelen is omdat er geheel GEEN signaal uit de kiss speler komt. Dit itt andere apparatuur, audio cd speler en een DAT-recorder die digitaal worden gekoppeld, die WEL een 'aanwezigheids' signaal geven, terwijl er niets wordt gespeeld.
iemand een id?
N.
Het probleem wat ik momenteel heb (alleen nog getest met mp3 cd's) is dat bij het selecteren van een volgend nummer (eigenlijk bij het plegen van een handeling) m'n de optical/coaxial ingang van m'n versterker een keer of 6 aan het schakelen is omdat er geheel GEEN signaal uit de kiss speler komt. Dit itt andere apparatuur, audio cd speler en een DAT-recorder die digitaal worden gekoppeld, die WEL een 'aanwezigheids' signaal geven, terwijl er niets wordt gespeeld.
iemand een id?
N.
Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice
Zal straks eens kijken als ik thuis benPeYote schreef op 11 januari 2004 @ 00:44:
[...]
Ik heb deze film net vanavond gezien, zelfde bitrates en op 2 cd's (CD1 640 x 272, 23.97 fps (55:25) XVID & CD2 640 x 272, 23.97 fps (55:06) XVID). Is dit dezelfde versie als jij hebt?
Hier liep de film perfect (dus ook bovenstaande scene) op een 450-kloon (H&B DX-6526) en met de kiss firmware 2.8.0.
Bijna alles wat ik download speelt ie goed af, en ik ben dus ook heel tevreden met deze player.
Ik brand op Plextor 12x SCSI writer altijd aan 8x. Ofwel is gewoon versleten
Voor de moment schrijf ik op TDK(s (Taiyo's).
Misschien toch maar es nieuwe writer aanschaffen
A pretty girl has a 99,99999% chance of being a bitch
Anoniem: 99977
Zou ik (nog) niet weten. Ik laat het weten zodra ik het apparaat in huis heb...Crest schreef op 16 december 2003 @ 22:54:
[...]
Ik bedoel: als ik een divx of xvid film op m'n pc heb wil ik die via het netwerk overzetten naar de harddisk van de Kiss, zodat je de film vanaf die harddisk kunt bekijken met ondertitels. Dus net zoals het bekijken van een divx of xvid film vanaf een gebrande dvd. Anders moet je moeilijk doen met TVout enz.
In december besteld, maar nog niks tot nog toe...
The story continues...
Ik wil ook even wat kwijt betreffende mijn DP-450
films speelt dat ding prima af maar mp3's is echt een ramp gemiddeld na 7 a 8 mp3's staat hij gewoon vast.
En het maakt echt niet uit wat voor bit rate het is hij loopt gewoon vast.
Het ligt niet aan de media die ik gebruik en ook niet aan de mp3's het is gewoon volkomen random. net als of hij te warm wordt of zo maar het raaren is dat films wel gewoon goed gaan. zonder vast te lopen.
En is heb alle firmware's geprobeerd het probleem blijft gewoon.
Zijn er meer mensen met dit probleem ?
films speelt dat ding prima af maar mp3's is echt een ramp gemiddeld na 7 a 8 mp3's staat hij gewoon vast.
Het ligt niet aan de media die ik gebruik en ook niet aan de mp3's het is gewoon volkomen random. net als of hij te warm wordt of zo maar het raaren is dat films wel gewoon goed gaan. zonder vast te lopen.
[ Voor 4% gewijzigd door maartenst op 12-01-2004 13:14 ]
@ PeYote/H3AdTr1P/neo2001:
ik heb exact hetzelfde probleem bij The Italian Job/Matrix Revisited tijdens scenes met "heavy 3d animation", bij The Italian Job tijdens de wireframe animaties en bij Matrix Revisited bij de intro. Beide Xvids, beide over het netwerk gestreamed.
Ik heb alle mogelijke firmwareversies geprobeerd (officiële én gehackte) maar het probleem blijft bestaan. CPU te zwak? Overheating (lijkt me sterk)?
De discussie gaat door...
ik heb exact hetzelfde probleem bij The Italian Job/Matrix Revisited tijdens scenes met "heavy 3d animation", bij The Italian Job tijdens de wireframe animaties en bij Matrix Revisited bij de intro. Beide Xvids, beide over het netwerk gestreamed.
Ik heb alle mogelijke firmwareversies geprobeerd (officiële én gehackte) maar het probleem blijft bestaan. CPU te zwak? Overheating (lijkt me sterk)?
Knockwurst.
Ik heb geen netwerk aansluiting, misschien dat het daar aan ligt.edwardVdV schreef op 12 januari 2004 @ 16:49:
@ PeYote/H3AdTr1P/neo2001:
Wat me wel opvalt is dat de cd's die ik na het spelen uit de speler haal behoorlijk warm zijn, ondanks dat de achterkant volledig en de zij & bovenkant 3,5 cm vrij staan. En hij staat op een plank in de tvkast.
Misschien dat de speler toch te warm wordt als die tussen andere audio componenten staat
de mp3s in een mapje?? Of gewoon 100 op de disc? Ik heb een DP450 en alleen hetzelfde probleem als er los mp3s op staan. Niet wanneer ik bv mapjes heb met albumsmaartenst schreef op 12 januari 2004 @ 12:58:
Ik wil ook even wat kwijt betreffende mijn DP-450
Anoniem: 96507
Is er iemand die antwoord kan geven op onderstaande vragen? Alvast bedankt!
Anoniem: 96507 schreef op 10 januari 2004 @ 12:22:
Ik heb enkele vragen over de mp3 info op het display van een KISS speler. Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen:
1)Welke (tag-) informatie van een mp3 wordt getoond op het display van de speler?
2)Zie je de verschillende folders met de naam ook op het display van de recorder als je hier doorheen scrollt? Een mp3 folder is bij nl. een album. Deze informatie is voor mij belangrijk omdat ik niet de hele tijd de TV aan wil zetten als ik mp3’s wil beluisteren.
Alvast bedankt,
Henry
Anoniem: 84954
Bij mp3's zie je alleen de tijd van de huidige mp3 op het display, door de rest niets, zelfs het nummer of het album niet...Anoniem: 96507 schreef op 13 januari 2004 @ 08:44:
Is er iemand die antwoord kan geven op onderstaande vragen? Alvast bedankt!
[...]
Anoniem: 96507
Jammer...kan ik MP3's wel starten/bedienen zonder gebruik te maken van de TV?Anoniem: 84954 schreef op 13 januari 2004 @ 11:22:
[...]
Bij mp3's zie je alleen de tijd van de huidige mp3 op het display, door de rest niets, zelfs het nummer of het album niet...
Weet iemand een dvd speler (recorder) waar je de tag en folder informatie van een MP3 wel op het display ziet?
Bedankt,
Henry
Maakt niet uit ik heb dvd's vol met albums die staan dus wel in mappen en cdr's met losDiMacho schreef op 12 januari 2004 @ 22:31:
[...]
de mp3s in een mapje?? Of gewoon 100 op de disc? Ik heb een DP450 en alleen hetzelfde probleem als er los mp3s op staan. Niet wanneer ik bv mapjes heb met albums
mp3's.
Het probleem blijft.
Ik vindt het gewoon jammer neef van mijn heeft de dp-500
Die heeft geen enkel probleem.
Ik heb dat ding niet allen gekocht om divx af te spelen.
Een gewoone dvd speler doet het nog beter met mp3's.
Het is gewoon zonde.
tja, ik heb het idee dat de Kiss-apparaten best veel functies hebben (kijk naar een DP558 of hun nieuwe serie, de 6xx), maar dat de overall kwaliteit nog best veel te wensen overlaat. Ze zijn dan wel de eersten, als consument betaal je daar de prijs voor.
nofi hoor, dit is slechts wat ik uit dit topic opmaak en een reden waarom ik voor de Philips DVD737 gekozen heb. Maar nogmaals, de Kiss-dingen hebben wél meer functies. Het is maar waar je voor kiest
nofi hoor, dit is slechts wat ik uit dit topic opmaak en een reden waarom ik voor de Philips DVD737 gekozen heb. Maar nogmaals, de Kiss-dingen hebben wél meer functies. Het is maar waar je voor kiest
Ik ben van plan de KiSS DP-1000 te kopen maar ik heb nog een vraag en kep heel dit topic doorgelezen maar hij is nog niet beantwoord...
Ik weet dat deze divx player Regio vrij is (of met de afstandbediening te maken is) maar ik vraag me af of deze player ook Regio 1 RCE DVD's kan afspelen. RCE is een soort regio beveiliging en sommige Regio vrije DVD spelers kunnen geen Regio 1 RCE DVD's afspelen. Ik bestel namelijk al mijn DVD's via play.com (bestel ook heel vaak Regio 1 DVD's) en daar zitten dus vaak Regio 1 RCE DVD's bij...
Iemand hier al ervaring mee?
Ik weet dat deze divx player Regio vrij is (of met de afstandbediening te maken is) maar ik vraag me af of deze player ook Regio 1 RCE DVD's kan afspelen. RCE is een soort regio beveiliging en sommige Regio vrije DVD spelers kunnen geen Regio 1 RCE DVD's afspelen. Ik bestel namelijk al mijn DVD's via play.com (bestel ook heel vaak Regio 1 DVD's) en daar zitten dus vaak Regio 1 RCE DVD's bij...
Iemand hier al ervaring mee?
Even totaal OFF-TOPIC, maar kan je mij vertellen wat precies de reden is om bij Play.com te bestellen en wat de extra kosten zijn (internationale verzending e.d.). Ze adverteren namelijk met Free shipping, maar ik neem aan dat dat alleen voor klanten in de UK geldt??T-RaX schreef op 14 januari 2004 @ 15:58:
[...]
Ik bestel namelijk al mijn DVD's via play.com (bestel ook heel vaak Regio 1 DVD's) en daar zitten dus vaak Regio 1 RCE DVD's bij...
Alvast bedankt!
All knowledge is written
Reden nummer 1: Je kunt bij hun echt alle DVD's die ooit uitgebracht zijn bestellen!wh-vanderpost schreef op 14 januari 2004 @ 16:31:
[...]
Even totaal OFF-TOPIC, maar kan je mij vertellen wat precies de reden is om bij Play.com te bestellen en wat de extra kosten zijn (internationale verzending e.d.). Ze adverteren namelijk met Free shipping, maar ik neem aan dat dat alleen voor klanten in de UK geldt??
Alvast bedankt!
Voor Regio 1 : www.playusa.com en Regio 2 : www.play.com
Sommige DVD's zijn nl. alleen in Regio 1 te verkrijgen.
Reden nummer 2: Ze zijn echt VEEL goedkoper dan andere winkel/online shops!
Een voorbeeld: Toen The Two Towers - Extended Edition uitkwam was ie in het begin overal 50 Euro, de Collector's Edition was rond de 80 Euro. Bij play.com was de TTT-EE DVD 24 Pond = 33 Euro en de Collector's Edition was 37 Pond = 51 Euro.
Scheelt nogal
Reden nummer 3: De prijzen zijn INCLUSIEF verzendkosten. Het maakt niet uit of je een Regio 1 of 2 DVD besteld maar de verzendkosten zijn altijd inbegrepen. Dit geldt ook voor de DVD's die 5 Pond kosten. Levertijd is ongeveer 5 dagen. En je krijgt een mailtje waarin je kunt zien waar je bestelling precies is.
Echt nooit problemen gehad, goede verpakking en rete goedkoop! 2 disc edition van Gangs of New York voor 9 pond (13 Euro) en ga zo maar door...
Jep, dat kan. Je kan de speler op region 0 of all zetten. Mocht het daar niet mee werken, dan kan je 'm nog altijd met de hand op een bepaalde regio zetten.T-RaX schreef op 14 januari 2004 @ 15:58:Ik weet dat deze divx player Regio vrij is (of met de afstandbediening te maken is) maar ik vraag me af of deze player ook Regio 1 RCE DVD's kan afspelen.
Heb het net nog getest met Memento R1.
Maar .. oke, je gaat me toch niet vertellen dat ze voor niks naar Nederland verzenden??T-RaX schreef op 14 januari 2004 @ 17:27:
[...]Reden nummer 3: De prijzen zijn INCLUSIEF verzendkosten. Het maakt niet uit of je een Regio 1 of 2 DVD besteld maar de verzendkosten zijn altijd inbegrepen. Dit geldt ook voor de DVD's die 5 Pond kosten. Levertijd is ongeveer 5 dagen. En je krijgt een mailtje waarin je kunt zien waar je bestelling precies is.
All knowledge is written
Nee, daar betaald lekker iedereen aan mee. De prijzen op de site zijn inclusief verzendkosten. Ook naar NL.wh-vanderpost schreef op 14 januari 2004 @ 22:04:
[...]
Maar .. oke, je gaat me toch niet vertellen dat ze voor niks naar Nederland verzenden??
Anoniem: 80837
Goed dan,
ik heb me ook laten meeslepen door de geweldige mogelijkheden van dit ding en ben dus maar even naar Barneveld gereden (PCU Barneveld/Divxspeler.nl) om het een en ander te aanschouwen. Ik moet zeggen, het beviel me PRIMA!
Ik heb de KiSS DP-500 dan ook maar meteen meegenomen, die HD is voor mij niet interessant omdat ik in mijn netwerk al meer dan 260GB aan opslag heb zitten.
Toen ik voor het eerst webradio wilde proberen werkte het echter niet, er werd mij verteld dat Webradio 1 niet meer gebruikt werd en dat ik mijn firmware moest updaten, dat heb ik dus gelijk maar even gedaan met de TinyStocks versie 2.8.0, waarin ik vooral die Weather Manager en de IMDb erg leuk vind!
Het enige wat me nog niet gelukt is, is om de DVD speler regio vrij te maken, maar ik denk dat als ik eerst er wat oudere firmware inzet, en dan de dvd-speler flash, en daarna weer de firmware upgrade dat het wel moet lukken, ik ga het gewoon lekker proberen!
Ik vond overigens ook dat de netwerk mogelijkheden die in de originele firmware (versie 2.7.0) zaten erg beperkt waren, ik had erg veel moeite om nou te vinden wat ik waar in kon stellen, echter na de fw-upgrade was dit veel beter, daar stond de optie 'manually adjust network settings' bij.
Ik ben nog weinig problemen/bugs tegen gekomen, maar dat komt ook omdat ik hem pas 4 dagen heb en ik de speler nog niet volledig in mijn eigen thuisomgeving en netwerk heb kunnen inpassen. Mochten zich er nog problemen voordoen, dan post ik dat wel!
ik heb me ook laten meeslepen door de geweldige mogelijkheden van dit ding en ben dus maar even naar Barneveld gereden (PCU Barneveld/Divxspeler.nl) om het een en ander te aanschouwen. Ik moet zeggen, het beviel me PRIMA!
Ik heb de KiSS DP-500 dan ook maar meteen meegenomen, die HD is voor mij niet interessant omdat ik in mijn netwerk al meer dan 260GB aan opslag heb zitten.
Toen ik voor het eerst webradio wilde proberen werkte het echter niet, er werd mij verteld dat Webradio 1 niet meer gebruikt werd en dat ik mijn firmware moest updaten, dat heb ik dus gelijk maar even gedaan met de TinyStocks versie 2.8.0, waarin ik vooral die Weather Manager en de IMDb erg leuk vind!
Het enige wat me nog niet gelukt is, is om de DVD speler regio vrij te maken, maar ik denk dat als ik eerst er wat oudere firmware inzet, en dan de dvd-speler flash, en daarna weer de firmware upgrade dat het wel moet lukken, ik ga het gewoon lekker proberen!
Ik vond overigens ook dat de netwerk mogelijkheden die in de originele firmware (versie 2.7.0) zaten erg beperkt waren, ik had erg veel moeite om nou te vinden wat ik waar in kon stellen, echter na de fw-upgrade was dit veel beter, daar stond de optie 'manually adjust network settings' bij.
Ik ben nog weinig problemen/bugs tegen gekomen, maar dat komt ook omdat ik hem pas 4 dagen heb en ik de speler nog niet volledig in mijn eigen thuisomgeving en netwerk heb kunnen inpassen. Mochten zich er nog problemen voordoen, dan post ik dat wel!
ik heb de kiss dp 500 ook
alleen loop ik tegen 1 probleem aan ik kan geen divx via het netwerk kijken met ondertiteling, want dan loopt ie vast.
ik heb de ondertitel de zelfde naam gegeven als de film dat hielp ook niet,
iemand ideeen ?
alleen loop ik tegen 1 probleem aan ik kan geen divx via het netwerk kijken met ondertiteling, want dan loopt ie vast.
iemand ideeen ?
M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12
Het is me opgevallen dat sommige subtitle files wel werken en andere weer niet. Enige logica heb ik nog niet gevonden, ook als ik zelf subtitles maak werken ze soms wel, soms niet.. Ook het formaat maakt niet uit, zo lijkt het.bokkie11 schreef op 16 januari 2004 @ 18:08:
ik heb de kiss dp 500 ook
iemand ideeen ?
Ronduit vervelend, maar ja, je kan niet alles hebben..
edit: Ik heb het over subtitles bij divx/xvid streamen over het netwerk..
[ Voor 7% gewijzigd door Maarten @klet.st op 17-01-2004 16:36 . Reden: aanvulling ]
VOB afspelen op je KiSS over 't netwerk zuigt nogal, het laat je kiss ook vaak hangen op vob-je nr 2 of iets verderop. Dus heb IFO en dvd navigatie support in dp500serv gebouwd, werkt nu prachtig. dp500serv laat op je kiss de aanwezig DVD titles zien die in de IFO/VOB's zitten, en je kan ze netjes afspelen. Zonder de leaders etc. Vooral erg handig bij IFO/VOB setjes van dvd van series.. kan je episode 2 kiezen ofzo.
Nice, nu hoef ik dus echt nix meer te branden, alles over 't netwerk
(avi/mpg/svcd/dvd)
http://sourceforge.net/cvs/?group_id=86149
Nice, nu hoef ik dus echt nix meer te branden, alles over 't netwerk
http://sourceforge.net/cvs/?group_id=86149
[ Voor 11% gewijzigd door bstard op 17-01-2004 19:13 ]
Blub
Anoniem: 34554
Misschien is dit een oplossing?
Ik heb zelf ook eens problemen gehad met de ondertiteling en heb daarom in het vorige KiSS-topic het onderstaande gepost.
"Zijn er trouwens nog meer mensen met het volgende probleem?:
Enkele films (zowel divx als xvid) willen niet spelen met ondertiteling (.srt of .sub).
Wanneer ik de ondertiteling weghaal, speelt de film wel."
Yepaap kwam met de volgende oplossing bij dit probleem:
"He, ja dit heb ik ook met mijn DP-500. Heb het bij 1 XVID film gezien zowel met sub al srt, heb het alleen via netwerkt geprobeerd. Zelfs met een goede sub uit een andere film wil hij niet starten (black screen). Tsja"
"Ja was ik weer, ik heb het probleem gevonden het zin hem kennelijk in de te lange bestandsnaam, Ik heb ze ingekort en daarna speelde hij wel af met subtitles . Het schijnt dat je bij bestandsnamen met meer dan 17 karakters problemen kunt krijgen volgens ander forums."
Heb ik het goed begrepen dat de Kiss 588 (schijnt begin dit jaar te komen) de eerste Kiss wordt met DVD recorder? En zal hij ook DVD-RAM ondersteunen? Ik kan er met google nml niks over vinden, maar op (geloof ik) kieskeurig.nl las ik er iets over bij de Kiss 558
[ Voor 60% gewijzigd door Grrrrrene op 18-01-2004 17:35 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
nog een vraagje voor webradio kun je daar ook iets van favorieten aanmaken.
dus zelf adres in typen.
want sommige zenders kan ik niet vinden in de lijst
en met de mp3's
kun je daar geen playlist aanmaken ofzo..
dus zelf adres in typen.
want sommige zenders kan ik niet vinden in de lijst
en met de mp3's
kun je daar geen playlist aanmaken ofzo..
[ Voor 17% gewijzigd door bokkie11 op 19-01-2004 12:36 ]
M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12
http://www.kiss-technology.com/?p=dp558&v=usersGrrrrrene schreef op 18 januari 2004 @ 17:32:
Heb ik het goed begrepen dat de Kiss 588 (schijnt begin dit jaar te komen) de eerste Kiss wordt met DVD recorder? En zal hij ook DVD-RAM ondersteunen? Ik kan er met google nml niks over vinden, maar op (geloof ik) kieskeurig.nl las ik er iets over bij de Kiss 558
DVD-RAM staat niets over...
Ja, da's de 558, maar ik bedoel de 588
Op kieskeurig hadden ze een typenummer verkeerd getikt en iemand vertelde daar dat dat de 558 moest zijn, aangezien de 588 begin 2004 zou komen en een DVD recorder zou hebben...
idd: http://flyovershop.ch/ind...r__80_GB_HDD__WebR426.htmGrrrrrene schreef op 20 januari 2004 @ 13:54:
Ja, da's de 558, maar ik bedoel de 588Op kieskeurig hadden ze een typenummer verkeerd getikt en iemand vertelde daar dat dat de 558 moest zijn, aangezien de 588 begin 2004 zou komen en een DVD recorder zou hebben...
hierbij dan In het duits en onderaan in het engels.
Jaaaaa, dat is hem. Thanx! Naja, DVD-R(W) is goed genoeg opzich, timeslip of DVD-RAM heb ik niet speciaal nodig, maar zou natuurlijk leuk zijn geweest 
TV-Sendungen aufnehmen, speichern - Harddisk oder auf DVD - , abspielen... DP-588 - der Ersatz für Ihren VHS-Videorecorder und sogar für Ihren PC
Ik heb ook een beetje rondgeneusd over de spelers die verkrijgbaar zijn. Ik heb eigenlijk alleen als eis, dat er een harde schijf in moet zitten. Voor zover ik weet zijn er dan nog 2 opties:
1: De Kiss DP-508
2: Een gemodde Xbox--> Heeft iemand ervaring met deze winkel?
Ik kan natuurlijk ook zelf een xbox modden, maar dan verspeel ik natuurlijk de garantie. Daar heb ik geen zin in.
Het voordeel van de xbox boven de kiss speler (prijs verschilt niet zoveel), is dat hij ook spelletjes kan draaien, en dat hij meer capaciteit heeft (zowel harddisk als processor), dus ik denk dat je er ook langer mee vooruit kunt.
Uiterlijk maakt mij niet zoveel uit, ik vind de kiss namelijk ook erg lelijk
!
Wat raden jullie mij aan?
Ik kan natuurlijk ook zelf een xbox modden, maar dan verspeel ik natuurlijk de garantie. Daar heb ik geen zin in.
Het voordeel van de xbox boven de kiss speler (prijs verschilt niet zoveel), is dat hij ook spelletjes kan draaien, en dat hij meer capaciteit heeft (zowel harddisk als processor), dus ik denk dat je er ook langer mee vooruit kunt.
Uiterlijk maakt mij niet zoveel uit, ik vind de kiss namelijk ook erg lelijk

Wat raden jullie mij aan?
[ Voor 3% gewijzigd door I-King op 20-01-2004 19:23 ]
Volgens mij heb je zelf al gekozen... En verder is dit niet het juiste topic om te vragen of een winkel ok is.
Kan iemand mij vertellen hoe ik een DP-500 macrovision vrij kan maken. Ik zag in eerder posts wel meldingen over bepaalde firmware versies maar meen me ook te herrineren (ergens een jaar terug gelezen) dat dit ook ergens in een verborgen menu ingesteld kon worden. Zit dit standaard in die Tiny Stocks versie bijvoorbeeld ?
Macrovision moet bij mij uitstaan omdat ik alleen RF aansluiting op de TV heb. Dus moet dit via de video lopen en dan gaat ie dus eikelen met macrovision.
Macrovision moet bij mij uitstaan omdat ik alleen RF aansluiting op de TV heb. Dus moet dit via de video lopen en dan gaat ie dus eikelen met macrovision.
We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !
Trouwens THG over de dp-600 en de dp-678 at the CES!
http://www20.tomshardware...040114/ces_2004_2-02.html
http://www20.tomshardware...040114/ces_2004_2-02.html
Hier kan je een macrovisie vrije versie halen: http://www.jacek.it.pl/kiss/index_en.htmlSpam schreef op 20 januari 2004 @ 21:01:
Kan iemand mij vertellen hoe ik een DP-500 macrovision vrij kan maken. Ik zag in eerder posts wel meldingen over bepaalde firmware versies maar meen me ook te herrineren (ergens een jaar terug gelezen) dat dit ook ergens in een verborgen menu ingesteld kon worden. Zit dit standaard in die Tiny Stocks versie bijvoorbeeld ?
Voor nederland heb je ISO-8859-1 nodig, dan kan je nog kiezen tussen een vet en normaal lettertype.
Dit zit niet standaard in de versie van de TinyStocks site, maar in de meeste macrovisie-vrije versies zit wel TinyStocks. Je kan het verschil met de orginele versie lezen op die site op de pagina "changes".
Ik heb nu zelf een maand de KISS 500 en het bevalt me prima. Ik heb al verschillende vervangers voor PC-link gehad maar tot nu toe nog steeds niet echt wat ik zoek.
Wat ik wil is dat ik mijn MP3 directory kan mounten en dan via directory structuur op mijn Kiss kan browsen. Welk programma kan dit?
EZ-link is leuk maar alleen in de pro versie kan ik zelf filters aan maken. Ik heb geen zin om daar 19.99 voor te betalen. Ik ben de pro versie ook nog nergens anders tegengekomen.
Verder vind ik het een fijn apparaat en hij bevalt prima. heb er eigenlijk weinig klachten over. Alleen het geluid van een divx loopt niet altijd helemaal sync na het spoelen.
Wat ik wil is dat ik mijn MP3 directory kan mounten en dan via directory structuur op mijn Kiss kan browsen. Welk programma kan dit?
EZ-link is leuk maar alleen in de pro versie kan ik zelf filters aan maken. Ik heb geen zin om daar 19.99 voor te betalen. Ik ben de pro versie ook nog nergens anders tegengekomen.
Verder vind ik het een fijn apparaat en hij bevalt prima. heb er eigenlijk weinig klachten over. Alleen het geluid van een divx loopt niet altijd helemaal sync na het spoelen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
JLink kan dat. Werkt goedTijntje schreef op 24 januari 2004 @ 21:36:
Komt er (binnenkort?) ook een KiSS 558 uit met WiFi mogelijkheden?
Dat is nou net het enige wat ik mis met de 558.
Anders ga ik maar voor de 1508 denk ik.
Hoe zit het eigenlijk met de 6 serie? Wanneer kunnen we die gaan verwachten?
Ik zit er ook al op te wachten maar kan nergens een release date vinden. Zou deze maand uit moeten komen, maar die is al bijna om.Anoniem: 87099 schreef op 25 januari 2004 @ 17:02:
Iemand nu al een idee wanneer de dp-558 uit is?
Lijkt me de perfecte dvd speler hier. Patch kabel ligt al klaar, maar wacht op de eerste reviews.
Viva la Netherlands!
tis idd eind deze maand/begin volgende maandCansu schreef op 25 januari 2004 @ 17:28:
[...]
Ik zit er ook al op te wachten maar kan nergens een release date vinden. Zou deze maand uit moeten komen, maar die is al bijna om.
Lijkt me de perfecte dvd speler hier. Patch kabel ligt al klaar, maar wacht op de eerste reviews.
https://wren.co/join/Devian
laat ze maar eerst nog goed de 5** serie uitbrengen voordat ze naar de 6 gaaan.Skillz schreef op 25 januari 2004 @ 12:19:
Komt er (binnenkort?) ook een KiSS 558 uit met WiFi mogelijkheden?
39
De 558 komt als het goed is 10 feb. uit.
Heb namelijk deze besteld bij Nomatica , dus ik wacht met smart
Heb namelijk deze besteld bij Nomatica , dus ik wacht met smart
Anoniem: 86737
Ik ben al een beetje opzoek geweest en ik heb beide topics over deze speler al doorgelezen, maar ik heb het niet echt kunnen vinden misschien kan het wel helemaal niet wat ik namelijk. Ik weet dat je divx kunt maken met ac3 en kunt afspelen met de KISS maar kun je het zelfde doen met het geluidsstream van dts ik las ergens dat je een *.dts dan hebt kun je dit dan afspelen op de KISS als je het gemergd hebt in je DIVX of kraam ik nu onzin uit8)7.
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 86737 op 27-01-2004 18:09 ]
Nee, zoals de meeste dvd-spelers heeft de kiss wel Dolby Digital downmix maar geen DTS-downmix. Je kan wel je divx met dts audiosignaal via een versterker sturen die dit decodeert.Anoniem: 86737 schreef op 27 januari 2004 @ 18:05:
Ik ben al een beetje opzoek geweest en ik heb beide topics over deze speler al doorgelezen, maar ik heb het niet echt kunnen vinden misschien kan het wel helemaal niet wat ik namelijk. Ik weet dat je divx kunt maken met ac3 en kunt afspelen met de KISS maar kun je het zelfde doen met het geluidsstream van dts ik las ergens dat je een *.dts dan hebt kun je dit dan afspelen op de KISS als je het gemergd hebt in je DIVX of kraam ik nu onzin uit8)7.
Alvast bedankt.
Ik wilde ook graag een Kiss DP-588 met DVD brander hebben. Echter dit model zal er nooit komen
! Er komt eind 2004 wel iets dergelijks uit, maar onder een andere naam
. Dit is het mailtje dat ik van hun sales manager kreeg:
Hello
Thank you for your interest in KiSS Technology A/S and our DivX DVD players.
The first recorder we introduce end February is the DP-558 hard disk recorder. We will also come with a DVD/HDD recorder, but not until end 2004. The recorder will not be called DP-588.
Please find our distributor on the dutch market below.
DivXPlayer.nl
Phone: 0 181 64 00 73
Mobile: 0 624 66 90 65
Contact person: Mr Paul Veth
e-mail: info@divxplayer.nl
Web sales via www.divxplayer.nl
All questions regarding price and availability should be directed to them.
Mvh / Best regards / Mit freundlichen Grüssen
--------------------------------------------
Nils W. Hougaard
Area Sales Manager
KiSS Technology A/S
Hello
Thank you for your interest in KiSS Technology A/S and our DivX DVD players.
The first recorder we introduce end February is the DP-558 hard disk recorder. We will also come with a DVD/HDD recorder, but not until end 2004. The recorder will not be called DP-588.
Please find our distributor on the dutch market below.
DivXPlayer.nl
Phone: 0 181 64 00 73
Mobile: 0 624 66 90 65
Contact person: Mr Paul Veth
e-mail: info@divxplayer.nl
Web sales via www.divxplayer.nl
All questions regarding price and availability should be directed to them.
Mvh / Best regards / Mit freundlichen Grüssen
--------------------------------------------
Nils W. Hougaard
Area Sales Manager
KiSS Technology A/S
Anoniem: 8504
Weet je wel zeker dat dit werkt? Bij mijn philips 737 werkt dit dus niet. Zal wel mooi zijn als het met KISS wel zo is, ik ga namelijk volgende maand een 558 kopen (als hij er dan eindelijk daadwerkelijk is)Anoniem: 84954 schreef op 27 januari 2004 @ 22:05:
[...]
Nee, zoals de meeste dvd-spelers heeft de kiss wel Dolby Digital downmix maar geen DTS-downmix. Je kan wel je divx met dts audiosignaal via een versterker sturen die dit decodeert.
Kreeg net een mail van Nomatica...
Verwachte leverdatum van de DP-558 door leverancier..02-02-04
Dat duurt niet zo lang meer
Verwachte leverdatum van de DP-558 door leverancier..02-02-04
Dat duurt niet zo lang meer
[ Voor 7% gewijzigd door seninha op 30-01-2004 13:08 ]
Nomatica en Pixmania lopen jullie echt aan het lijntje te houden, de spelers gaan deze maand op de loopband en zullen pas aan het einde van de maand wellicht beschikbaar worden !!.
Anoniem: 104116
Is het al bekend wat de DP-558 bij PCU gaat kosten?PCU Barneveld schreef op 02 februari 2004 @ 08:42:
Nomatica en Pixmania lopen jullie echt aan het lijntje te houden, de spelers gaan deze maand op de loopband en zullen pas aan het einde van de maand wellicht beschikbaar worden !!.
Dit is de vraag bij divxplayer.nl
Dit is het antwoord:Dag,
Ik heb een erg korte en simpele vraag: Wanneer komt de DP558 nu in de verkoop en hoe duur wordt hij?
1ste week Maart
699,00 Euro
Anoniem: 51945
Late reactie maar Xbox speelt niet altijd alles even lekker af, ik heb zelfs een originele dvd die niet werkt op de xbox(not modded), een kopie van een andere dvd werkte een uur en stopte er toen mee.I-King schreef op 20 januari 2004 @ 19:22:
[knip]
zijn er dan nog 2 opties:
[knip]
Voor de rest ben ik sinds een paar weken in het bezit van een DP-1000 en deze werkt tot nu toe super.
Anoniem: 100231
ik vind dit zwar moooie en wrede dignen zijn deze beetje compatible met normale tv's en recievers enz en kan je met dvd wel alles netzoals gewone dvd speler of ?
ik heb nog ff wat rond gesurft maar nu zie ik dat hij alleen maar stereo ofzo is ????

als je dezen eemt kan hij uds niet 5.1 zijn
?
ik heb nog ff wat rond gesurft maar nu zie ik dat hij alleen maar stereo ofzo is ????

als je dezen eemt kan hij uds niet 5.1 zijn
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 100231 op 03-02-2004 17:31 . Reden: extra toegevoeg ]
aangezien je plaatje niet werkt, is het misschien handig om te vertellen over welk model je t hebt
plaatje werkt hier wel... 1stte keer alleen nietThe Evil Brain schreef op 03 februari 2004 @ 17:35:
aangezien je plaatje niet werkt, is het misschien handig om te vertellen over welk model je t hebt
@yash: En dan zie je meteen ook de Digital audio out! heeft om aan te sluiten op een versterker etc....
aha dus wel geowoon 5.1 enz ?DiMacho schreef op 03 februari 2004 @ 18:16:
@yash: En dan zie je meteen ook de Digital audio out! heeft om aan te sluiten op een versterker etc....
Kan iemand mij vertellen of er een resume functie op de DP-500 zit ? Of mij vertellen hoe ik de hele topic kan afzoeken want dan moet je iets aan het einde van je URL invoeren meen ik. Heb wel zitten zoeken door wat pagina's maar ben wat kippig.
Verder zoek ik een website met alternatieven voor PClink. Ik zie wel allerlei varianten voorbij komen maar kan geen website vinden die mij een overzicht geeft van deze alternatieven.
Alvast bedankt...
Verder zoek ik een website met alternatieven voor PClink. Ik zie wel allerlei varianten voorbij komen maar kan geen website vinden die mij een overzicht geeft van deze alternatieven.
Alvast bedankt...
zoeken door pagina's: achter topicnummer (848960 hier) gelijk ?limit=999 plakken:
Gebruikerservaring met K|i|S|S DivX spelers Deel II?limit=999 dus.
Enne resumen, dat zit er wel op hoor
Gebruikerservaring met K|i|S|S DivX spelers Deel II?limit=999 dus.
Enne resumen, dat zit er wel op hoor
Dat ?limit=999 werkt niet helemaal goed. Krijg niet de hele topic op 1 pagina.
Afijn ; ik zit met die resume functie dus, want bij mij werkt het niet. Ik heb wel een mark functie op de AB maar deze werkt niet. Heb deze firmware : http://www.jacek.it.pl/kiss/index_en.html
Iets wat ik moet instellen ? Tot hoeveel cd's/DVD's kan die de resume onthouden ?
Afijn ; ik zit met die resume functie dus, want bij mij werkt het niet. Ik heb wel een mark functie op de AB maar deze werkt niet. Heb deze firmware : http://www.jacek.it.pl/kiss/index_en.html
Iets wat ik moet instellen ? Tot hoeveel cd's/DVD's kan die de resume onthouden ?
Bij Nomatica staat de 558 voor 591 euro inc BTW.Anoniem: 8504 schreef op 02 februari 2004 @ 15:40:
[...]
Dit is het antwoord:
[...]
Edit: Wat een mooie Quote!
Dan maar Copy & Paste:
--------------------------------------------------------------------------------------
quote:
Dag,
Ik heb een erg korte en simpele vraag: Wanneer komt de DP558 nu in de verkoop en hoe duur wordt hij?
Dit is het antwoord:
quote:
1ste week Maart
699,00 Euro
--------------------------------------------------------------------------------------
[ Voor 55% gewijzigd door bitpixl op 04-02-2004 11:13 ]
wel 5.1 maar dat moet je nog steeds door een surround sound versterker l;aten versterken voordat het je aan op boxen kunt sluiten.
erg duur
oplossing kan zijn dat je een pc speaker set met optical in hebt
[This space is for rent]
Anoniem: 98349
Sinds ik de firmware van mijn DP-500 heb geupgrade (van 2.6.?, zat er in toen ik de speler kocht) naar 2.7.4 en daarna naar 2.8.0 kan ik geen foto's meer bekijken via PC-Link.
Verder werkt internet radio niet meer na de upgrade van 2.7.4 naar 2.8.0.
Iemand enig idee hoe dat kan ?
Films en mp3'tjes gaat perfect.
Verder werkt internet radio niet meer na de upgrade van 2.7.4 naar 2.8.0.
Iemand enig idee hoe dat kan ?
Films en mp3'tjes gaat perfect.
Update!
Er is een nieuwe update beschikbaar op de site van KISS voor de DP508
Er is een nieuwe update beschikbaar op de site van KISS voor de DP508
ik heb een kiss dp500 bij divxplayer.nl gekocht (en hij bevalt me prima tot nu toe)
maar, bij divxplayer.nl kon je ook een scart>>vga kabel kopen, mijn logische redenatie is dan, je kan een monitor op de kiss aansluiten. (en aangezien ik een monitor over had en deze was groter dan me huideige tv...)
ik heb het geprobeerd, maar hij geeft geen beeld, weet iemand hier welke instellingen ik moet veranderen om beeld te krijgen.
ohh en weet iemand eigenlijk of het zoizo wel mogelijk is?
ik heb dit topic gelezen, ik weet niet of ik last heb van hetzelfde probleem, ik heb de 2.80 update erop staan (ik voel er weinig voor om te downgraden
)
Kiss icm beamer
monitor is LLyama 19" crt trouwens weet niet of dit er toe doet?
ik heb hier:
reactie van jojor1 over revoy gelezen dat het wel werkt met een revoy maar dat is toch een kloon van de kiss?
ps. met me gewone tv heb ik wel beeld (en geluid) via scart.
maar, bij divxplayer.nl kon je ook een scart>>vga kabel kopen, mijn logische redenatie is dan, je kan een monitor op de kiss aansluiten. (en aangezien ik een monitor over had en deze was groter dan me huideige tv...)
ik heb het geprobeerd, maar hij geeft geen beeld, weet iemand hier welke instellingen ik moet veranderen om beeld te krijgen.
ohh en weet iemand eigenlijk of het zoizo wel mogelijk is?
ik heb dit topic gelezen, ik weet niet of ik last heb van hetzelfde probleem, ik heb de 2.80 update erop staan (ik voel er weinig voor om te downgraden
Kiss icm beamer
monitor is LLyama 19" crt trouwens weet niet of dit er toe doet?
ik heb hier:
reactie van jojor1 over revoy gelezen dat het wel werkt met een revoy maar dat is toch een kloon van de kiss?
ps. met me gewone tv heb ik wel beeld (en geluid) via scart.
[ Voor 5% gewijzigd door Acidrain op 05-02-2004 21:05 ]
Even een waarschuwing voor mensen die binnenkort een Kiss dvd speler gaan kopen. De dvd speler die in de Kiss speler zit is van het merk Toshiba. Bij de nieuwste spelers zit een nieuwe toshiba drive (1802) (was 1612 en 1712). Als je de firmware downgrade, dan kan je je speler wel weggooien. Onderstaand stukje komt van http://www.mpeg-playcenter.com/
As we said a few days ago, we suspected the new players to have serious
trouble with downgrading if it uses the new 1802 drive from Toshiba.
Some independent sources confirmed our suspicion on which we released the info to the public.
PLease read, this is important to know!! Click on "Read More" above!
Previous rumors thus, stated there would be a risk of breaking the player
(it would not work anymore after downgrade) after using older Firmware
but KiSS set it all straight now.
If using the wrong version (older version), it will fail to update again and the
display would show Booting forever, meaning you can't upgrade.
We can’t stress it hard enough that communication is important in both ways
se we can assure that the news we report is accurate!
A quote from Mark Petersen:
All new Firmware will have support for all drives (1612, 1712 and 1802)
so the suspicion that different firmware is needed to update players using the
different DVD drives is also untrue. This would have made it very hard for “novice” people.
When we asked if it would fail to update with older versions preventing
user's from breaking the player he did confirm:
No, it will install the unsupported firmware and when you try to upgrade it will display booting forever!
WARNING it is possibility to downgrade using an unsupported firmware.
That is why all firmware after 2.6.5 don’t allow downgrade, as we want to prevent this problem from occuring!
Regards,
Hi-Jack
As we said a few days ago, we suspected the new players to have serious
trouble with downgrading if it uses the new 1802 drive from Toshiba.
Some independent sources confirmed our suspicion on which we released the info to the public.
PLease read, this is important to know!! Click on "Read More" above!
Previous rumors thus, stated there would be a risk of breaking the player
(it would not work anymore after downgrade) after using older Firmware
but KiSS set it all straight now.
If using the wrong version (older version), it will fail to update again and the
display would show Booting forever, meaning you can't upgrade.
We can’t stress it hard enough that communication is important in both ways
se we can assure that the news we report is accurate!
A quote from Mark Petersen:
All new Firmware will have support for all drives (1612, 1712 and 1802)
so the suspicion that different firmware is needed to update players using the
different DVD drives is also untrue. This would have made it very hard for “novice” people.
When we asked if it would fail to update with older versions preventing
user's from breaking the player he did confirm:
No, it will install the unsupported firmware and when you try to upgrade it will display booting forever!
WARNING it is possibility to downgrade using an unsupported firmware.
That is why all firmware after 2.6.5 don’t allow downgrade, as we want to prevent this problem from occuring!
Regards,
Hi-Jack
Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees
Anoniem: 104116
Dat scheelt ruim 100 Euro. Waarom zou ik de 558 dan toch bij Divxplayer.nl kopen?Skillz schreef op 04 februari 2004 @ 11:10:
[...]
Bij Nomatica staat de 558 voor 591 euro inc BTW.
-----------------------------------------------
quote:
Dag,
Dit is het antwoord:
quote:
1ste week Maart
699,00 Euro
Over die nieuwe drives : ik snap er de ballen van. Kan iemand dit in normaal NL uitleggen ?
EDIT : Ik bedoel dus dat bericht over dat je niet kunt downgraden.
EDIT : Ik bedoel dus dat bericht over dat je niet kunt downgraden.
[ Voor 28% gewijzigd door Spam op 13-02-2004 15:30 ]
nou, er zijn dus blijkbaar verschillende versies van de toshibaspelers (de dvdunit in de Kiss) in omloop, en die kunnen niet allemaal omlaag gegrade worden (daarmee kun je dus niet van bijvoorbeeld versie 1.24 naar 1.19, maar wel andersom).
Is er iemand die weet wat voor codetabel bij de afstandbediening van de Kiss gebruikt wordt? Dit ivm dat ik maar 1 afstandbediening wil hebben voor alle apparatuur en dus eigenlijk een universele op mijn player wil gebruiken.
Alleen moet ik dus kiezen wat voor merkenstandaard het moet zijn
(en het zijn er nogal wat)
edit: Hmm zou iets van Toshiba moeten zijn... Heb dit ook nog;
http://www.cfav.co.uk/misc/kiss1.html
ingewikkelde materie.
Alleen moet ik dus kiezen wat voor merkenstandaard het moet zijn

ingewikkelde materie.
[ Voor 17% gewijzigd door nl2dav op 14-02-2004 00:43 ]
Ik zit bijna elke dag de sig van neo2001 in de gaten te houden ivm de inkoopactie. Heeft iemand iets meer nieuws hierover?
43% of all statistics are worthless
Ik probeer op mijn Kiss DP-500 (2.8.0 TinyStocks) audio CD's te spelen, maar hij draait alle CD's te langzaam lijkt het

Het klinkt net als een 45 toeren plaatje op 33 toeren (voor diegene die nog weten wat een pick-up is
).
Iemand enig idee?
Het klinkt net als een 45 toeren plaatje op 33 toeren (voor diegene die nog weten wat een pick-up is
Iemand enig idee?
Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB
Anoniem: 77658
volgens de site van kiss (iig voor de dp 1000)nl2dav schreef op 14 februari 2004 @ 00:08:
Is er iemand die weet wat voor codetabel bij de afstandbediening van de Kiss gebruikt wordt? Dit ivm dat ik maar 1 afstandbediening wil hebben voor alle apparatuur en dus eigenlijk een universele op mijn player wil gebruiken.
Alleen moet ik dus kiezen wat voor merkenstandaard het moet zijn(en het zijn er nogal wat)
ingewikkelde materie.
I want to use a universal remote with my kiss DVD player What code does the player use? #Q182
The KiSS DVD players use the Phillips RC50 IR Signal code so you can use that one.
Die IA hangt een beetje samen met nieuwe modellen, Zolang deze nog niet goed leverbaar zijn komt er nog geen IABobDay schreef op 14 februari 2004 @ 10:37:
Ik zit bijna elke dag de sig van neo2001 in de gaten te houden ivm de inkoopactie. Heeft iemand iets meer nieuws hierover?
Anoniem: 104644
Zover ik begrijp kun je met de KiSS DP-558 geen opnames van te voren programmeren, zoals bij een VCR. Klopt dat? Time-shifting is toch wel mogelijk?
En is het mogelijk om dvd's af te spelen op je pc, via de ethernetverbinding?
(dus de toshiba/kiss-drive in je verkenner als drive zien)
Ik heb een vraagje. Als ik een gewone DVD bekijk, dan heb ik in de hoofdfilm vaak 2x twee zwarte balken. Dus eerst boven en onder een zwarte balk omdat ik op een gewone TV blijkbaar naar een breedbeeldfilm zit te kijken (daar kan ik wel mee leven), maar daarnaast zitter nog twee extra zwarte balken onder en boven, waar een deel van de ondertiteling in staat. (De kleur zwart is net iets anders dan de buitenste balken). Waarom zitten er in hemelsnaam 2x2 zwarte balken in mijn beeld?
Heeft dat wat te maken met mijn instellingen? Daarnaast heb ik bij sommige DVD's dat de ondertiteling wat trilt. Maar dat heb ik al vaker in dit topic voorbij zien komen (zonder oplossing overigens, wachten op de volgende firmware misschien).
Voor de duidelijkheid, ik heb het over DVD's, niet over DivX films.
Heeft dat wat te maken met mijn instellingen? Daarnaast heb ik bij sommige DVD's dat de ondertiteling wat trilt. Maar dat heb ik al vaker in dit topic voorbij zien komen (zonder oplossing overigens, wachten op de volgende firmware misschien).
Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees
Ik heb nog ff een vraagje waar ik hier zo snel geen antwoord op kon vinden.
Kun je ook cd's luisteren zonder dat je tv aan staat? Want me cd speler heeft het begeven, dus kan ik dan net zo goed direct een DVD spelertje kopen.
alvast bedankt
Kun je ook cd's luisteren zonder dat je tv aan staat? Want me cd speler heeft het begeven, dus kan ik dan net zo goed direct een DVD spelertje kopen.
alvast bedankt
JepDavitos schreef op 18 februari 2004 @ 21:51:
Ik heb nog ff een vraagje waar ik hier zo snel geen antwoord op kon vinden.
alvast bedankt
Heeft 1 van die nieuwe modellen ook de chip die oa Qpel ondersteund?Anoniem: 104644 schreef op 17 februari 2004 @ 17:39:
Zover ik begrijp kun je met de KiSS DP-558 geen opnames van te voren programmeren, zoals bij een VCR. Klopt dat? Time-shifting is toch wel mogelijk?
Zelf wil ik er graag zo 1 en dan met netwerkondersteuning voor max €150 euro (als dat lukt met de IA).
Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!
Is het bij jou al 1ste week van maart?Anoniem: 87099 schreef op 19 februari 2004 @ 17:18:
Is de DP558 nu al te koop?
Hij staat op dit moment in de pricewatch. Give it a try zou ik zeggen!!
Anoniem: 105992
Om terug te vallen op het Xvid-problematiek (waar ik dus ook last van heb) valt het mij op dat de met mp3 gecodeerde xvid's het niet (goed) doen en de met AC3 gecodeerde xvid's wel. Dan heb ik het over zowel het geluid als het beeld, dus niet dat alleen de audio het niet doet want het beeld doet het ook niet.
Ik heb een tijdje geleden een zestal films (xvid) op een dvdrw'tje gebrand met de volgende resultaten als ik ze af wil spelen:
Xvid mp3 gecodeerd:
A Fistful Of Dynamite (S Leone-1972-Fzb) CD2.avi - haperend beeld
CB4.1993 XviD-CFH (www osloskop net) [DVD].avi - blijft op 00.00.00 staan
Xvid AC3 gecodeerd:
Kill.Bill.Vol.1.2003.CD1.DVDRip.XviD-SNOOPY.avi - geen problemen
Reservoir.Dogs.1992.iNTERNAL.DVDRiP.XViD.AC3.CD2-HLS.avi - geen problemen
Carlito.s.Way.1993.CD1.DVDRip.XviD-MDX.avi - geen problemen
Once.Upon.A.Time.In.The.West.1968.DVDRip.XviD.AC3-stereozulu.CD1.avi - wordt niet herkend?
Dit lijkt mij dus de spreekwoordelijke bottleneck want de divx'jes doen het allemaal prima, zowel de mp3 als de AC3 gecodeerde.
Ik weet niet of jullie dezelfde problemen hebben en dit kunnen bevestigen, anders moet dit even vermeldt worden. Ik heb overigens al wel firmware versie 2.8.0, dus daar ligt het niet aan.
Ik heb een tijdje geleden een zestal films (xvid) op een dvdrw'tje gebrand met de volgende resultaten als ik ze af wil spelen:
Xvid mp3 gecodeerd:
A Fistful Of Dynamite (S Leone-1972-Fzb) CD2.avi - haperend beeld
CB4.1993 XviD-CFH (www osloskop net) [DVD].avi - blijft op 00.00.00 staan
Xvid AC3 gecodeerd:
Kill.Bill.Vol.1.2003.CD1.DVDRip.XviD-SNOOPY.avi - geen problemen
Reservoir.Dogs.1992.iNTERNAL.DVDRiP.XViD.AC3.CD2-HLS.avi - geen problemen
Carlito.s.Way.1993.CD1.DVDRip.XviD-MDX.avi - geen problemen
Once.Upon.A.Time.In.The.West.1968.DVDRip.XviD.AC3-stereozulu.CD1.avi - wordt niet herkend?
Dit lijkt mij dus de spreekwoordelijke bottleneck want de divx'jes doen het allemaal prima, zowel de mp3 als de AC3 gecodeerde.
Ik weet niet of jullie dezelfde problemen hebben en dit kunnen bevestigen, anders moet dit even vermeldt worden. Ik heb overigens al wel firmware versie 2.8.0, dus daar ligt het niet aan.
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 105992 op 22-02-2004 01:29 ]
Ik heb gisteren m'n Kiss weer terug geflashed van 2.8.0 Tinystock naar de originele 2.8.0 van Kiss zelf en toen waren al m'n problemen plots weg:
- Audio CD's werden 'te langzaam' afgespeeld
- DTS CD's produceerden alleen nog maar een hoop ruis
Is toch vreemd, want voor zover ik weet is de Tinystock versie nagenoeg hetzelfde en hebben ze alleen de link naar de webradio vervangen
Hoe dan ook, voorlopig weer de orginele firmware voor mij dus
- Audio CD's werden 'te langzaam' afgespeeld
- DTS CD's produceerden alleen nog maar een hoop ruis
Is toch vreemd, want voor zover ik weet is de Tinystock versie nagenoeg hetzelfde en hebben ze alleen de link naar de webradio vervangen
Hoe dan ook, voorlopig weer de orginele firmware voor mij dus

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB
Anoniem: 86614
Deze spelers zijn zeker interessant en ik overweeg om de dp-1000 te kopen. Maar nog een paar vraagjes:
1. Zijn er verschillen tussen de dp-1000 en dp-450 behalve het uiterlijk?
2. Op de site van DivxPlayer.nl kan je alle spelers kopen normaal of regio-vrij, er staat bij dat als je het door hun laat doen de garantie niet vervalt, maar bij de dp-1000 is dit niet het geval. Er staat op de support page hoe je hem regiovrij maakt, maar behou je dan wel je garantie?
3. Ondersteunt de dp-1000 .ogm videobestanden? Of is dit door een firmware erop te zetten (firmware die al uit is) ??
De andere spelers zijn voor mij niet interessant omdat ik ze te duur vind en ik hoef geen verbinding met mijn pc en radio hoef ik ook niet
. Alvast Bedankt.
1. Zijn er verschillen tussen de dp-1000 en dp-450 behalve het uiterlijk?
2. Op de site van DivxPlayer.nl kan je alle spelers kopen normaal of regio-vrij, er staat bij dat als je het door hun laat doen de garantie niet vervalt, maar bij de dp-1000 is dit niet het geval. Er staat op de support page hoe je hem regiovrij maakt, maar behou je dan wel je garantie?
3. Ondersteunt de dp-1000 .ogm videobestanden? Of is dit door een firmware erop te zetten (firmware die al uit is) ??
De andere spelers zijn voor mij niet interessant omdat ik ze te duur vind en ik hoef geen verbinding met mijn pc en radio hoef ik ook niet
1. nope
2. ja
3. als het er niet bijstaat: niet!
2. ja
3. als het er niet bijstaat: niet!
Anoniem: 86614
Ok, kan het niet zo één twee drie vinden, misschien dat een van jullie hier ervaring mee hebben? Zijn er hier mensen die een dp-1000 of dp-450 hebben en er wat ervaringen mee uit kunnen wisselen?
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 86614 op 22-02-2004 21:56 ]
Anoniem: 106758
Kan iemand mij antwoord geven op het volgende: een interessante optie in de DP500 voor mij is de webradio functie. Ik vraag me alleen af of de speler rechtstreeks verbinding zoekt met het Internet (via een broadband router), of dien je de webradio aan te sturen vanaf een pc (via PC-link)???
Tweede vraag over de webradio: kun je een willekeurige stream downloaden (b.v. van digitally-imported) of is de keuze door Kiss beperkt tot een handjevol?
Tweede vraag over de webradio: kun je een willekeurige stream downloaden (b.v. van digitally-imported) of is de keuze door Kiss beperkt tot een handjevol?
1)Anoniem: 106758 schreef op 22 februari 2004 @ 22:57:
Kan iemand mij antwoord geven op het volgende: een interessante optie in de DP500 voor mij is de webradio functie. Ik vraag me alleen af of de speler rechtstreeks verbinding zoekt met het Internet (via een broadband router), of dien je de webradio aan te sturen vanaf een pc (via PC-link)???
Hij gaat rechtstreeks.. (dus je router)
2)
je kunt kiezen uit een paar 1000 streams en digital imported staat daar ook bij
of als je ez-link hebt dan kun je custom streams erbij zetten
Ik denk dat je voor meer info de eerste thread en deze moet doorlezen.Anoniem: 86614 schreef op 22 februari 2004 @ 21:56:
Zijn er hier mensen die een dp-1000 of dp-450 hebben en er wat ervaringen mee uit kunnen wisselen?
Zelf heb ik een DP450. In het begin problemen met divx, maar tegenwoordig speelt het apparaat alles af! Zelfs met DVD+r geen problemen meer. Dus een tevreden gebruiker. De DP1000 is identiek alleen kleiner, geen ervaring mee, maar ik denk dat de hitte een probleem wordt in zo'n DP1000. Aangezien ik mn DP450 al vrij moet zetten en niet onder de videorecorder!
Wat ik heb bij mijn el-cheapo Yamakawa is dat hij (omdat er natuurlijk ook gewoon een PC dvd spelertje inzit) vaak veel te hard draait. Wat dan weer tot gevolg heeft dat de speler gaat brommen, net zoals dat vaak in een PC wel gebeurd. Tijdens een film is dit echt kl*te en hij heeft dan ook wel een paar keer een ram gehad, dan is het even stil.. maar een paar seconden later resoneren alle klepjes en displaytjes weer mee en zoemt het ding weer als een gestoorde.DiMacho schreef op 23 februari 2004 @ 14:09:
[...]
Zelf heb ik een DP450. In het begin problemen met divx, maar tegenwoordig speelt het apparaat alles af! Zelfs met DVD+r geen problemen meer. Dus een tevreden gebruiker. De DP1000 is identiek alleen kleiner, geen ervaring mee, maar ik denk dat de hitte een probleem wordt in zo'n DP1000. Aangezien ik mn DP450 al vrij moet zetten en niet onder de videorecorder!

Maargoed, vraag is dus.. heeft de KiSS hier ook last van (van het onnodig up-spinnen dus)? Of draait de DVD tijdens het kijken gewoon netjes op 1 speed??
All knowledge is written
hijs onhoorbaar hierwh-vanderpost schreef op 23 februari 2004 @ 15:36:
[...]
Wat ik heb bij mijn el-cheapo Yamakawa is dat hij (omdat er natuurlijk ook gewoon een PC dvd spelertje inzit) vaak veel te hard draait. Wat dan weer tot gevolg heeft dat de speler gaat brommen, net zoals dat vaak in een PC wel gebeurd. Tijdens een film is dit echt kl*te en hij heeft dan ook wel een paar keer een ram gehad, dan is het even stil.. maar een paar seconden later resoneren alle klepjes en displaytjes weer mee en zoemt het ding weer als een gestoorde.![]()
Maargoed, vraag is dus.. heeft de KiSS hier ook last van (van het onnodig up-spinnen dus)? Of draait de DVD tijdens het kijken gewoon netjes op 1 speed??
Anoniem: 50683
Kan iemand mij de voor/nadelen vertellen ten opzichte van KISS (500 met netwerk) en een Xbox ?
(niet dat je met de Xbox kan gamen natuurlijk), ik doel vooral op afspelen, gemak en kwaliteit.
(niet dat je met de Xbox kan gamen natuurlijk), ik doel vooral op afspelen, gemak en kwaliteit.
Hier ook niet hoorbaar. Geen haperingen tijdens het spelen door de speed van de speler! Verder is het piepje van mn tv harder dan de hele dp450
Anoniem: 106859
Zet in het hoofdinstellingscherm je instelling op 16:9 ipv 4:3s441558 schreef op 18 februari 2004 @ 21:42:
Ik heb een vraagje. Als ik een gewone DVD bekijk, dan heb ik in de hoofdfilm vaak 2x twee zwarte balken. Dus eerst boven en onder een zwarte balk omdat ik op een gewone TV blijkbaar naar een breedbeeldfilm zit te kijken (daar kan ik wel mee leven), maar daarnaast zitter nog twee extra zwarte balken onder en boven, waar een deel van de ondertiteling in staat. (De kleur zwart is net iets anders dan de buitenste balken). Waarom zitten er in hemelsnaam 2x2 zwarte balken in mijn beeld?
2e rij balken weg
Probleem weg...
Anoniem: 104644
Stel m'n vraag even opnieuw:
Zover ik begrijp kun je met de KiSS DP-558 geen opnames van te voren programmeren, zoals bij de videorecorder. Klopt dat? Time-shifting is toch wel mogelijk?
Zover ik begrijp kun je met de KiSS DP-558 geen opnames van te voren programmeren, zoals bij de videorecorder. Klopt dat? Time-shifting is toch wel mogelijk?
Dit topic is gesloten.