Mickman schreef op 08 januari 2004 @ 10:24:
Het wordt ook steeds triester hoor.
80 gigabite!
- Zit je met meerdere mensen dan OK. Er van uitgaand dat ze allemaal zitten te downloaden. En dat kan gewoon weinig legaals zijn. (dvd-rips, games shit)
- Als je dit in je eentje trekt betekent dit gewoon dat je elke dag zit te zoeken naar iets wat je kunt downloaden, zonder het zelf nodig te hebben. Wat heb je hier dan aan? Een spel wat je download speel je niet. Een dvd die je download kijk je niet. Van mij mogen hier wel gedragsregels voor komen.
Je hebt grote kans dat ISP in de toekomst de datalimieten nog scherper gaan stellen. Want wanneer iedereen straks breedband heeft, krijgen de backbones toch op hun lazer.
Zelf download ik nauwelijks. Gewoon omdat ik niks nodig heb. Ik mail, game regelmatig, af en toe wat instant messenger gedoe. Zit denk ik zo rond de 2/3 Gigabite per maand.
50 GB per maand is denk ik een mooie richtlijn. Wanneer iemand het nou niet met me eens is, moeten ze maar even uitleggen, wat ze downloaden en waarom ze het nodig hebben en wat ze er voor de rest mee doen. (klein onderzoekje)
Ik ben het
niet met je eens. Het verhaal van jou vind ik prachtig en je zult ongetwijfeld helemaal gelijk hebben... maar het is een mening, jou mening... ik denk er anders over...
Ik zit inderdaad elke dag te zoeken om dingen te downloaden die ik wil hebben ik download hoofdzakelijk films en ik kijk ze allemaal (met veel plezier ook nog)
Jou beargumentatie vind ik behoorlijk kortzichtig, want je betrekt een situatie opzelf en vind dan maar dat anderen het ook moeten doen zoals jij het doet.
En wat is het verschil tussen meerdere mensen die op dezelfde lijn downloaden of 1 persoon?? Dat vind ik wel een erg kromme redenatie....
Wat jij zegt is dat je wilt dat ze op content scannen ipv een datalimiet... Nou.... ik wil geen van beiden, want ik heb een abonnement en ze hebben geen
fuck te maken met wat ik doe....
Overigens willen de providers daar echt niet aan, want dan zouden ze verantwoordelijkheid aanvaarden voor content en dat kunnen ze ook aansprakelijk worden gesteld...
En een datalimiet durven ze niet, want dan stapt iedereen over naar de providers die fup hebben of geen datalimiet... en de fup inzichtelijk maken durven ze ook niet, want dan gaan mensen roepen "dat is te laag" of "ow, maar dan mag ik meer downloaden"... trust me... dat doen ze niet zomaar....
En de basis van FUP is toch een gemiddelde over alle gebruikers van een account?
Hoe denk jij dat een gemiddelde wordt samengesteld? Dat is toch echt het gemiddelde van alle gebruikers... dus de top gebruikers aanpakken betekent niet alleen dat het totaal dataverkeer naar beneden gaat, maar ook dat de FUP lager wordt, waardoor andere mensen "te" veel gaan downloaden. Zolang de providers geen verlies op het dataverkeer gaan maken, moeten ze niet zeuren, want policies invoeren betekend ook dat je het moet handhaven en dat kost minstens net zoveel... als het al niet meer is doordat achterliggende processen meer geld gaan kosten (vragen door klanten op de helpdesk e.d.)