Toon posts:

Dataverbruik te hoog. Chello sluit onmiddellijk af!!

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.634 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-11 09:38
Toen ik bij @home teveel verkeer genereerde kreeg ik een mail met het verzoek buiten de avonduren te downloaden (tussen 5 en 12 's avonds) dit doe ik nu en verder nooit meer iets van gehoord. een heel wat nettere oplossing.

[ Voor 10% gewijzigd door m3gA op 24-12-2003 13:29 ]

• Jefrey Lijffijt
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-11 00:07
Volgens mij houd de FUP in dat het gebruikt 'fair' moet zijn ten opzichte van andere gebruikers en zodra er anderen last van jou krijgen dan heeft chello ALLE rechten om daar iets tegen te doen (ze hadden ook meteen je contract kunnen ontbinden).

Zelfs veel tweakers vinden 85 GB buitensporig. Ik vind ook dat chello hier 'fair' handelt. Als iemand vindt van niet kan die persoon natuurlijk altijd nog naar de rechter stappen. Veel plezier ermee!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Weer iemand die de inhoud van eigen algemene voorwaarden blijkbaar geen beletsel vindt om maar te doen en laten wat men wil.

Verwijderd

.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:12 ]

Verwijderd

Nou, het zel wel niet al te lang gaan duren voordat mij hetzelfde overkomt. Ik download namelijk ook nogal wat en het is UPC er dus duidelijk om te doen om alle zogenaamde grootverbruikers zo snel mogelijk van hun netwerk te krijgen.

En overigens voor diegenen die het nog steeds niet begrijpen, het downloaden van 75-100GB is gewoon helemaal geen kunst als je toegang hebt tot een goede nieuwsserver. Vele van de chello-abbonees die nu worden gestraft hebben zich waarschijnlijk een abbonement op een goede commerciele newsserver aangeschaft waar ze dus verder zonder probleem van kunnen downloaden. Zaak is dat de newsservers van chello zelf dus onwaarschijnlijk bagger zijn en dat het UPC dus bakken met geld kost als er zo iemand op hun netwerk zit.

Godzijdank is het hele chello-gebeuren voor mij over niet al te lange tijd voorbij. Ik heb een aanvraag bij Demon.nl lopen en op het moment dat die gerealiseerd is gaat dat chello bij mij zo sne mogelijk de deur uit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 13:17:

Overigens zal UPC zich niet zo druk om download verkeer, mits andere gebruikers er last van ondervinden, en dat is vaak de reden om in the grijpen. Upload kost ze geld en tja, als je veel upload ter beschikking stelt via P2P netwerken dan word er snel ingegrepen, dat is altijd al zo geweest. Upload doe je normaal niet zoveel, bij normaal gebruik van email, foto's of eens wat filetjes doorsturen.
Hoe kom je erbij dat upload duurder zou zijn...

Verwijderd

Jefrey schreef op 24 december 2003 @ 13:36:
Volgens mij houd de FUP in dat het gebruikt 'fair' moet zijn ten opzichte van andere gebruikers en zodra er anderen last van jou krijgen dan heeft chello ALLE rechten om daar iets tegen te doen (ze hadden ook meteen je contract kunnen ontbinden).

Zelfs veel tweakers vinden 85 GB buitensporig. Ik vind ook dat chello hier 'fair' handelt. Als iemand vindt van niet kan die persoon natuurlijk altijd nog naar de rechter stappen. Veel plezier ermee!
Chello heeft volgens reclame die ze maken totaal geen recht om er iets tegen te doen. En dat mensen er last van hebben is subjectief, want volgens upc kan je dat vaak ook oplossen door een duurder abbo te nemen... maar volgens mij trekt iemand dan nog meer dataverkeer maargoed...

En ze kunnen inderdaad het contract eenzijdig ontbinden, maar dat zou mij niet tegen houden ze in gebreken te stellen en een schadevergoeding te eisen... Want dan zou ik inhoudelijke gegevens eisen over de netwerkbelasting e.d.... Daar zou ik dan volgens hun eigen verhaal recht op hebben... want als ik overlast veroorzaak, dan moeten ze de gegevens gereed hebben, waarmee ze dat kunnen aantonen.. toch ?

Jij vind "ook" dat ... wie nog meer dan ? :)
Wat iemand ander vind lijkt mij totaal niet boeiend... want mijn mening kan heel anders zijn... Kortgezegd de "inhoud" is minder belangrijk als het doel en de stelling.

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-11 08:05
Wat kunnen we doen? Of UPC geld toesturen OF iedereen adviseren daar weg te gaan
:D :D
Geld toesturen anyone?

Maaruh, er is helaas geen 'we'. Ik adviseer je een stichting of een belangenorganisatie op te richten. Wolvie wil vast wel lid worden. Ben je al met z'n tweeen :+

• FX16
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-11 17:05
Gewoon geen abo kosten meer berekenen( of een echt laag startbedrag ) en alles per gig berekenen ,eerlijk is eerlijk!.
iemand die veel download betaalt veel en iemand die weinig download betaalt weinig.
Op deze manier zullen de massa downloaders wel 2 keer gaan nadenken!
Dit is het allereerlijkste wat er is!

De downloader betaalt!!

Verwijderd

Cochrane schreef op 24 december 2003 @ 14:26:
[...]

:D :D
Geld toesturen anyone?

Maaruh, er is helaas geen 'we'. Ik adviseer je een stichting of een belangenorganisatie op te richten. Wolvie wil vast wel lid worden. Ben je al met z'n tweeen :+
LOL !
Een chello belangen organisatie is er allang hoor. De grap is dat ik niet eens chello meer heb (precies om deze redenen overigens, nog los van de klotuh connectie die ik had, maar ik zal je verder geestelijk leed mijnerzijds besparen)

Ik wil gewoon een gezonde discussie zien gebaseerd op argumenten over FUP, gebruik en hoe het in elkaar zit. Gelukkig begrijpen steeds meer mensen waar ik precies op doel.
Door FX16 - Wednesday 24 December 2003 14:30

Gewoon geen abo kosten meer berekenen( of een echt laag startbedrag ) en alles per gig berekenen ,eerlijk is eerlijk!.
iemand die veel download betaalt veel en iemand die weinig download betaalt weinig.
Op deze manier zullen de massa downloaders wel 2 keer gaan nadenken!
Dit is het allereerlijkste wat er is!

De downloader betaalt!!
Mooi idee, maar dat willen de providers echt niet. Ze verdienen namelijk veel te veel op mensen die weinig gebruik maken van hun snelle lijnen...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 14:36 ]

• Drogo
Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 14:34:
LOL !
Een chello belangen organisatie is er allang hoor.
Inderdaad, maar aan jullie reacties te zien zat ik meer te denken aan een militante splintergroepering oid :P
Ik wil gewoon een gezonde discussie zien gebaseerd op argumenten over FUP, gebruik en hoe het in elkaar zit. Gelukkig begrijpen steeds meer mensen waar ik precies op doel
3 Mensen die een topic volschreeuwen is ten eerste geen gezonde discussie en ten tweede is 'steeds meer' ook niet op 3 mensen van toepassing...

[ Voor 3% gewijzigd door Drogo op 24-12-2003 14:51 ]

Verwijderd

Cochrane schreef op 24 december 2003 @ 14:49:
[...]
Inderdaad, maar aan jullie reacties te zien zat ik meer te denken aan een militante splintergroepering oid :P

[...]
3 Mensen die een topic volschreeuwen is ten eerste geen gezonde discussie en ten tweede is 'steeds meer' ook niet op 3 mensen van toepassing...
Acties van het "militant anti UPC front" >:)

Ik zie niemand schreeuwen hoor.... B)

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Het "militant anti UPC front" klinkt inderdaad vrij goed .....

Ik kan mij berichten van UPC/Chello herinneren (vorig jaar) dat ze elke maand de top 300 downloaders wouden aanpakken. Het lijkt erop dat dit vruchten begint af te werpen, alle power users (op een paar na die geen goed alternatief hebben) zijn vertrokken bij chello en naar een echte provider gegaan. Met het gevolg dat de download limiet van de top 300 steeds lager begint te liggen.

Het verkeer dat ik zelf genereer is voor UPC/Chello allemaal extern verkeer naar een wel werkende binary-newsserver van een andere provider. Als Chello/UPC hun eigen binary newsserver goed op orde zou hebben zou ik die gaan gebruiken waardoro ik de back-bone bijna niet meer zou belasten. Mij lijkt het in ieder geval fair dat dat het dataverkeer gemeten word over de backbone en niet over het modem. Natuurlijik is iemand die alles via de Chello-proxy en via de Chello newsserver doet veel goedkoper dan iemand die alleen extern verkeer genereerd.

Murphy was an optimist

Verwijderd

Eeen vriend van me werd wel afgesloten door chello. Hij betaalde iets van 50 euro per maand en had denk 40 gig per maand ofzo. Hij kreeg wel eerst een brief thuis maar Chello kon alles behalve uitleggen wat een fair use policy inhoud. Tenslotte als iedereen 200 gig per maand download dan is dat fair omdat iedereen (gemiddlede) dat doet...beetje raar he.

Verder voor de topic starter, als je 89euro per maand betaald zou je in mijn ogen helemaal geen datalimiet moeten hebben! Ik betaal 50euro en heb ook geen data limiet(tiscali).
Chello moet gewoon accepteren dat internet tegewoordig gewoon een hoop data verkeer is, we moeten tenslotte met de tijd mee he.

(heb net effe gekeken maar ik heb 90 gig in 40 dagen )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 16:10 ]

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Het wordt ook steeds triester hoor.

80 gigabite!

- Zit je met meerdere mensen dan OK. Er van uitgaand dat ze allemaal zitten te downloaden. En dat kan gewoon weinig legaals zijn. (dvd-rips, games shit)

- Als je dit in je eentje trekt betekent dit gewoon dat je elke dag zit te zoeken naar iets wat je kunt downloaden, zonder het zelf nodig te hebben. Wat heb je hier dan aan? Een spel wat je download speel je niet. Een dvd die je download kijk je niet. Van mij mogen hier wel gedragsregels voor komen.

Je hebt grote kans dat ISP in de toekomst de datalimieten nog scherper gaan stellen. Want wanneer iedereen straks breedband heeft, krijgen de backbones toch op hun lazer.

Zelf download ik nauwelijks. Gewoon omdat ik niks nodig heb. Ik mail, game regelmatig, af en toe wat instant messenger gedoe. Zit denk ik zo rond de 2/3 Gigabite per maand.

50 GB per maand is denk ik een mooie richtlijn. Wanneer iemand het nou niet met me eens is, moeten ze maar even uitleggen, wat ze downloaden en waarom ze het nodig hebben en wat ze er voor de rest mee doen. (klein onderzoekje)

[ Voor 12% gewijzigd door Mickman op 08-01-2004 10:26 ]

• zetje01
  • Laatst online: 23:46
Zo dacht ik er ook over toen ik nog via de chello nieuwsgroepen kon downloaden.
In een topmaand had ik dan zo'n 30 GB gedownload.
Nu sinds een aantal maanden kan ik dus niks meer via hun nieuwsgroepen downloaden.
Toen heb ik maar eens bittorrent ingezet en bleek dat ik in december 57GB down en 13GB had geupload. 80 GB traffic dus. Best wel asociaal veel.
Maar ik heb er veel minder films/spellen aan overgehouden dan aan een topmaand van downloaden van nieuwsgroepen.
Bittorrent genereert dus volgens mij best veel overhead-traffic.
Anyways, Chello moet nu voor al mijn verkeer gaan betalen, terwijl ze dat voorheen nooit hoefden. Ik heb overigens nog nooit een waarschuwing gekregen, waarschijnlijk omdat ik in een buurt woon waar nauwelijks geïnternet wordt.

Verwijderd

Mickman schreef op 08 januari 2004 @ 10:24:
Het wordt ook steeds triester hoor.

80 gigabite!

- Zit je met meerdere mensen dan OK. Er van uitgaand dat ze allemaal zitten te downloaden. En dat kan gewoon weinig legaals zijn. (dvd-rips, games shit)

- Als je dit in je eentje trekt betekent dit gewoon dat je elke dag zit te zoeken naar iets wat je kunt downloaden, zonder het zelf nodig te hebben. Wat heb je hier dan aan? Een spel wat je download speel je niet. Een dvd die je download kijk je niet. Van mij mogen hier wel gedragsregels voor komen.

Je hebt grote kans dat ISP in de toekomst de datalimieten nog scherper gaan stellen. Want wanneer iedereen straks breedband heeft, krijgen de backbones toch op hun lazer.

Zelf download ik nauwelijks. Gewoon omdat ik niks nodig heb. Ik mail, game regelmatig, af en toe wat instant messenger gedoe. Zit denk ik zo rond de 2/3 Gigabite per maand.

50 GB per maand is denk ik een mooie richtlijn. Wanneer iemand het nou niet met me eens is, moeten ze maar even uitleggen, wat ze downloaden en waarom ze het nodig hebben en wat ze er voor de rest mee doen. (klein onderzoekje)
Ik ben het niet met je eens. Het verhaal van jou vind ik prachtig en je zult ongetwijfeld helemaal gelijk hebben... maar het is een mening, jou mening... ik denk er anders over...

Ik zit inderdaad elke dag te zoeken om dingen te downloaden die ik wil hebben ik download hoofdzakelijk films en ik kijk ze allemaal (met veel plezier ook nog)

Jou beargumentatie vind ik behoorlijk kortzichtig, want je betrekt een situatie opzelf en vind dan maar dat anderen het ook moeten doen zoals jij het doet.

En wat is het verschil tussen meerdere mensen die op dezelfde lijn downloaden of 1 persoon?? Dat vind ik wel een erg kromme redenatie....

Wat jij zegt is dat je wilt dat ze op content scannen ipv een datalimiet... Nou.... ik wil geen van beiden, want ik heb een abonnement en ze hebben geen fuck te maken met wat ik doe....
Overigens willen de providers daar echt niet aan, want dan zouden ze verantwoordelijkheid aanvaarden voor content en dat kunnen ze ook aansprakelijk worden gesteld...

En een datalimiet durven ze niet, want dan stapt iedereen over naar de providers die fup hebben of geen datalimiet... en de fup inzichtelijk maken durven ze ook niet, want dan gaan mensen roepen "dat is te laag" of "ow, maar dan mag ik meer downloaden"... trust me... dat doen ze niet zomaar....

En de basis van FUP is toch een gemiddelde over alle gebruikers van een account?
Hoe denk jij dat een gemiddelde wordt samengesteld? Dat is toch echt het gemiddelde van alle gebruikers... dus de top gebruikers aanpakken betekent niet alleen dat het totaal dataverkeer naar beneden gaat, maar ook dat de FUP lager wordt, waardoor andere mensen "te" veel gaan downloaden. Zolang de providers geen verlies op het dataverkeer gaan maken, moeten ze niet zeuren, want policies invoeren betekend ook dat je het moet handhaven en dat kost minstens net zoveel... als het al niet meer is doordat achterliggende processen meer geld gaan kosten (vragen door klanten op de helpdesk e.d.)

Verwijderd

Ik heb nadat eind vorig jaar de eerste gebruikers geknepen werden door chello (waarvan ik er dus een was) direct een ADSL abbo aangevraagd bij Demon en mijn modem ligt nu klaar bij het postkantoor. Met een beetje geluk zit ik dus deze week nog op 8 mbit, vrolijk te downloaden en te surfen, zonder me druk te hoeven maken over mijn data verkeer. Dit gevoel alleen al is voor mij de overstap waard geweest, dus ik kan iedereen hetzelfde aanraden.

Op dit moment ben ik chello nog wel op een eind record aan het trakteren.. Door de 8K van vorige maand staat de ftp server waar ik toegang op heb weer aardig vol... :) Kinderachtig, dat weet ik, maar dat is soms best eens lekker.

Ik denk overigens niet dat UPC/Chello zijn gedrag snel zal veranderen. Ik heb wat discussies gevoerd met helpdesk medewerkers om die snelheids verlaging ongedaan te krijgen, maar zonder succes. Het is ongelovelijk zoals die mensen met klanten om denken te kunnen gaan. Ik begreep op een ander forum dat er al iemand in snelheid was teruggezet na 14 gig in een hele maand gedownload te hebben.

Snappen die mensen dan niet dat dit soort negatieve publiciteit ze heel veel klanten en naam gaat kosten ? En snappen ze dan ook echt niet dat iemand die 50 euro betaalt toch wel recht heeft op een minimaal data verbruik, dat uiteraard ver boven de 14 gig zou moeten liggen ? Gelukkig snappen andere providers dit wel, het zou anders triest gesteld zijn met Nederland als technisch vooruitstrevend land lijkt me. UPC lijkt het woord innovatie en vooruitgang in ieder geval te schuwen. Geld persen met een verouderd achterlopend netwerk uit mensen die eens in de zoveel tijd eens een mailtje lezen, daar willen ze naartoe denk ik.

• Drogo
maar ook dat de FUP lager wordt, waardoor andere mensen "te" veel gaan downloaden.
Mooi verhaal Wolvie, over hoe de fup steeds lager wordt totdat niemand meer kan downloaden :D

Gelukkig hebben ISP's daarvoor de volgende oplossing bedacht: als je bv 200% meer download dan het gemiddelde van de rest van de hub / wijk / ubr /whatever goed lezen ;) waar je op aangesloten bent, dan kun je problemen krijgen. Anders niet.
Dat betekent dus dat er genoeg wijken zijn waar de topdownloaders helemaal geen problemen hebben.
En een datalimiet durven ze niet
Chello Entry - 500MB,
Chello Light - 1gig,
Chello Classic - Fup
Chello Plus - Fup
:?
FUP's worden al sinds jaar en dag gebruikt.

Ennuh leGionellz, je schrijft 't op een toon van 'hahah ik heb Chello te pakken ik neem ADSL', maar als je zoveel download dat je geknepen wordt, doe je Chello er waarschijnlijk alleen maar een plezier mee om op te zeggen ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Drogo op 08-01-2004 11:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 10:55:
Ik denk overigens niet dat UPC/Chello zijn gedrag snel zal veranderen. Ik heb wat discussies gevoerd met helpdesk medewerkers om die snelheids verlaging ongedaan te krijgen, maar zonder succes. Het is ongelovelijk zoals die mensen met klanten om denken te kunnen gaan. Ik begreep op een ander forum dat er al iemand in snelheid was teruggezet na 14 gig in een hele maand gedownload te hebben.

Snappen die mensen dan niet dat dit soort negatieve publiciteit ze heel veel klanten en naam gaat kosten ? En snappen ze dan ook echt niet dat iemand die 50 euro betaalt toch wel recht heeft op een minimaal data verbruik, dat uiteraard ver boven de 14 gig zou moeten liggen ?
Discussie met de helpdesk heeft geen zin, die hebben toch niets te zeggen.... Een naam kan je alleen verliezen als je een naam hebt... UPC's klokje tikt alleen op geld.... het enige wat werkt is direct opzeggen en aansprakelijk stellen...

Gelukkig heb ik niet veel meer met ze te maken... maar op den duur lukt het je gewoon niet meer netjes te blijven tegen de mensen die je aan de lijn hebt... Ik ben zelden zo onbeschoft behandelt en genaait als door UPC.....

Verwijderd

ik heb zelf ook chello plus, en haal download snelheden van 500 kb/s gemiddelt. Ik bereken zelf mijn Dataverbruik met SNMP en kom per maand uit rond de 60-75 GB (ik host ook mail, ftp en webserver thuis) dus ik vind dat de 80 zoals bovengenoemd vrij veel is voor een gemiddelde plus gebruiker.

Kun je nagaan, ik host een Mailserver die gewoon aardig gebruikt wordt door 50 mensen de hele dag, een webserver met aardig wat sites, FTP server voor software, en ik download vrijwel iedere week 3 linux distro's (meerdere cd's).

En dan heb ik het nog niet eens over mijn persoonlijke downloads, muziek en dergelijken.

Hoe krijg je 80 gig in hemelsnaam voor elkaar :/

Verwijderd

Vinden jullie 85G al veel? Ik download vaak meer dan 100Gig per maand, en dat op één computer (er zijn er 5 in dit huis aangesloten) met @Home, en nog nooit klachten gehad.
_O_ @Home _O_

Verwijderd

Cochrane schreef op 08 januari 2004 @ 11:17:
[...]
Mooi verhaal Wolvie, over hoe de fup steeds lager wordt totdat niemand meer kan downloaden :D

Gelukkig hebben ISP's is daarvoor de volgende oplossing voor bedacht: als je bv 200% meer download dan het gemiddelde van de rest van de hub / wijk / ubr /whatever waar je op aangesloten bent, dan kun je problemen krijgen. Anders niet.
Dat betekent dus dat er genoeg wijken zijn waar de topdownloaders helemaal geen problemen hebben.
Bedoel je nu te zeggen dat je gediscrimineert wordt op basis van de hub waar je op zit? Een subjectiever gegeven als dat kan ik niet verzinnen... Ik kende deze redenatie nog niet... dank je :o
Je neemt een product af, wat overal hetzelfde is... (getuige de prijs en specificaties) dus dat onderscheid kunnen ze niet maken zonder uitermate duidelijk te maken dat ze een wanprestatie leveren....
Chello Entry - 500MB,
Chello Light - 1gig,
Chello Classic - Fup
Chello Plus - Fup
:?
FUP's worden al sinds jaar en dag gebruikt.
Klopt, deze gegevens zijn bekent... maar de handhaving daarvan lijkt nogal willekeurig te zijn (zie je eigen reactie al) Overigens is een fup geen fup meer als je mensen afsluit of afknijpt... dat heet datalimiet...
Ennuh leGionellz, je schrijft 't op een toon van 'hahah ik heb Chello te pakken ik neem ADSL', maar als je zoveel download dat je geknepen wordt, doe je Chello er waarschijnlijk alleen maar een plezier mee om op te zeggen ;)
klopt.... dat doet hij ook, maar zichzelf ook... en als meer mensen het voorbeeld volgen (en ik ken er veel die overstappen om diverse redenen) dan komt ook chello hierop weer terug... Maar dan moeten ze wel zo'n FANTASTISCH product aanbieden en zo'n PERFECTE service..... anders komt er geen hond terug...
Ze komen er toch niet onderuit, want juist op dit moment vergelijkt iedereen bijzonder goed.

PS : werk jij bij UPC ofzo ?
Door acid007 - Thursday 08 January 2004 11:27

ik heb zelf ook chello plus, en haal download snelheden van 500 kb/s gemiddelt. Ik bereken zelf mijn Dataverbruik met SNMP en kom per maand uit rond de 60-75 GB (ik host ook mail, ftp en webserver thuis) dus ik vind dat de 80 zoals bovengenoemd vrij veel is voor een gemiddelde plus gebruiker.

Kun je nagaan, ik host een Mailserver die gewoon aardig gebruikt wordt door 50 mensen de hele dag, een webserver met aardig wat sites, FTP server voor software, en ik download vrijwel iedere week 3 linux distro's (meerdere cd's).

En dan heb ik het nog niet eens over mijn persoonlijke downloads, muziek en dergelijken.

Hoe krijg je 80 gig in hemelsnaam voor elkaar
Tsja, iedereen gebruikt zijn lijn anders... maar met 60 tot 75gb ben jij binnenkort ook aan de beurt ben ik bang....

80gb ? das gemakkelijk genoeg... download maar een paar dvd's die gemiddeld zo'n 5 gb per stuk zijn.... aangezien dat je er ongeveer 2 per dag kan binnenhalen met 100k gemiddeld... das 10gb per dag...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 11:33 ]

Verwijderd

Voor alle mensen die liggen te blaten dat 80GB per maand asociaal is, waar heb je het over..?

1 DVD-R met BitTorrent binnenhalen levert al snel een Gig of 8-9 dataverkeer per film op.

Dan nog wat E-Mulen om series, games en muziek binnen te halenen je zit zo op 150-160 Gig per maand.

En mocht de ISP dat te veel vinden, zeg dan wat er mag. Dan heb je de keuze om al dan niet klant te worden. Nu krijg je alleen een mailtje waarin staat dat je te veel dataverkeer genereert, maar ze hebben nog niet eens het fatsoen om te zeggen wat dan wel mag :(

Een vergelijking...

Geachte bestuurder van voertuig XX-XX-XX,

Wij hebben geconstateerd dat u te hard reed. Weliswaar hangen er geen borden en geldt er geen maximum snelheid, maar vergeleken met andere bestuurders reed u veel harder. U behoort bij de 25 snelsten van Nederland.

Wij doen uiteraard geen uitspraken over wat wel acceptabel is, dus als u weer van ons hoort, was ook uw nieuwe aangepaste snelheid nog steeds te hoog :)

Gaarne bijgevoegde acceptgiro met een boetebedrag van €100.- z.s.m. in te vullen en over te maken.

Wij wensen u een prettige dag verder :)

Een FUP in het verkeer misschien ook acceptabel? Je bent dan alleen mooi genaaid als je veel op de snelweg zit, maarja, 100km/uur is volgens al die boertjes die alleen over een zandweg rijden ook wel erg asociaal hard 8)

Verwijderd

AMEN ! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

En nu weer wachten op reacties van mensen die roepen, dat je het daarmee niet kan vergelijken... :O :X :?

Please !!!! reageer zo, want ik ken ook nog wel een paar vergelijkingen O-) ;)

Verwijderd

Dit is nu juist het hele rotte aan de manier van denken van upc/chello. Natuurlijk ben ik niet een van hun meest rendabele gebruikers geweest (200 Gig per maand is voor mij nooit abnormaal geweest..), maar de manier waarop ik als gebruiker word behandeld en de gedachten daarachter.. Dat is iets waar ze nog heel veel problemen mee gaan krijgen en die gun ik ze eerlijk gezegd ook van harte. Hun houding naar klanten toe klopt gewoon op meerdere fronten van geen kant. Daar komt nog eens bij dat de bedrijfsstrategie die ze aan het uitvoeren zijn in deze tijd gewoon niet te handhaven is.

Bedrijven denken tegenwoordig mee met hun klanten, nemen voor lief dat in de wet van grote aantallen ook mensen horen die minder rendabel zijn, of zelfs niet rendabel en denken verder dan nu zo veel mogelijk geld verdienen en over een jaar kijken we wel weer eens verder. Bovendien ben ik zeer ongeschoft behandeld, wat de zaak er niet beter op maakt. Het is gewoon niet te geloven dat het management daar op deze manier een bedrijf denkt te kunnen runnen. Er klopt echt niets van. Van de portal naar de klanten toe ('help'desk, help niet zonder reden tussen aanhalingstekens) tot het beleid dat uitgestippeld word door het (mis)management.

Het enige wat ze wel goed doen is de marketing, echter de poel van potentiele klanten raakt op deze manier erg snel leeg. De reclame's kunnen nog zo leuk zijn, maar de negatieve reputatie die upc/chello nu heeft wordt daar absoluut niet mee overstemd. Klanten aanhouden zijn ze dus zoals gezegd een stuk minder goed in en dat wordt in dit geval toch erg belangrijk voor ze.

Kortom, ik heb mijn buik vol van UPC en het kan me eerlijk gezegd weinig schelen of zij daar blij mee zijn of niet. Ik betaal die 600 euro per jaar wel aan een andere provider. Ze krijgen er vanzelf wel spijt van, maar het zal dan al voorbij de status zijn van het zinkende schip, wat het nu al ruim een jaar is.

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 27-10 00:42

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Wij hebben geconstateerd dat u te hard reed. Weliswaar hangen er geen borden en geldt er geen maximum snelheid, maar vergeleken met andere bestuurders reed u veel harder. U behoort bij de 25 snelsten van Nederland................."

Dat is precies dezelfde vergelijking die ik ook gebruik om duidelijk te maken dat Chello hartstikke fout is. :)

Ik heb uiteraard ook het beruchte emailtje gehad in december. Dus bijna 3 weken op isdn snelheid gezet. Dat terwijl ik juist in augustus van HCCnet adsl weer teruggegaan was naar chello kabel. Hogere snelheid voor hetzelfde geld.
Speciaal een + abbo genomen om geen gezijk met overmatig dataverkeer te krijgen. Tervergeefs dus.

Ik heb meteen een boze brief aangetekend verstuurd waarin ik binnen 48 uur mijn snelheid terug eiste. Toen daar geen reaktie op kwam. Meteen mijn abbo opgezegd, ondanks mijn jaarkontrakt tot 8/2004, vanwege kontraktbreuk door chello. Geen waarschuwing vooraf gehad .

Afgelopen weekend een telefoongesprek gehad en de boel doorgesproken met een chello medewerker. Resultaat: per 31/1/2004 einde kontrakt.
Afgelopen dinsdag schriftelijke bevestiging binnen. YES !!!!

Voor chello 10 anderen dus Tweakdsl is vorige maand al aangevraagd.

PS: ze hadden die toko vorig jaar gewoon falliet moeten laten gaan...

[ Voor 15% gewijzigd door smallblock op 08-01-2004 16:31 ]

Leuke lamp, overigens !!

Verwijderd

Kennis krijgt net een waarschuwingsmailtje met link naar site

http://datagebruik.chello.nl

ik heb contact gehad met de helpdesk en volgens hem was voor classic tot 100 gig
acceptabel en voor plus tot rond de 200 gig :?

vraag me af waarom zoveel mensen al met 70gig gecapped werden

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06 00:26
Ter info.

Voor klanten die hun dataverbruik willen weten: http://datagebruik.chello.nl (inloggen met username/password).

Geen dank! :) B)

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Verwijderd

werkt net zo goed als de gehele service van chello

Uw data verbruik
error

1131 , Mon Jan 12 21:02:43 2004
Niet in staat je verzoek uit te voeren. Probeer het straks nog eens.

of zou ik zo heel erg veel gedownload hebben dat het niet meer te meten is 8)
hhhmmm ik heb chello classic en heb eigenlijk geen datalimiet.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 21:05 ]

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bij ons werkt et perfect. Ben erachter gekomen dat we nog 50MB van ons 500MB datalimiet over hebben :| en dat met letterlijk ALLEEN surfen en verder niks :X (Chello Entry) en dan zitten we nog niet eens op de helft van de maand... FUP noemen ze dat... bah... ik GoT te veel

• Nakebod
  • Laatst online: 23:01

Nakebod

Nope.

Damn wat laad dat ding traag (Zit nu op Tweakdsl lijn)
Bestaat dit al lang of is het nieuw? Zou misschien traagheid kunnen verklaren?
Altijd al willen weten wat ik verbruik per maand, tot nu toe 43510 megabyte.
Misschien dat je in toekomst up en down ook nog appart kan bekijken :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Fludizz schreef op 12 januari 2004 @ 21:03:
Bij ons werkt et perfect. Ben erachter gekomen dat we nog 50MB van ons 500MB datalimiet over hebben :| en dat met letterlijk ALLEEN surfen en verder niks :X (Chello Entry) en dan zitten we nog niet eens op de helft van de maand... FUP noemen ze dat... bah... ik GoT te veel
ehm ...
download limiet != FUP ;)

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ben benieuwd of dit wat goed werkt. Khou het nu maar wat in de gaten met DUmeter :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Topic 860091 "Datagebruik uitlezen bij Chello" merged met Dataverbruik te hoog. Chello sluit onmiddellijk af!!

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Heh, da's een leuk nieuwtje! Leuk ook om te zien dat mijn 'dataverbruik' (wat is er mis met termen als 'data gebruik' om wazig te blijven met minder negatieve uitstraling of correcter 'data verkeer' etc.) de laatste maand 80G was met classic. Een waarschuwingsmailtje of zelfs afsluiten/knijpen van de verbinding en ik ben weg bij priority/chello en kabel tv.
Wat ze daar vergeten is dat de powerusers ook de mensen zijn waar nieuwe would-be breedbanders info gaan halen waar ze het beste een abbo kunnen nemen. Kortzichtig zijn die gasten zeg, die moesten eens meedoen met de nationale iq quiz van BNN, kijken of ze de blondines met grote borsten of de dronken studenten kunnen verslaan....

• Fludizz
  • Niet online
Erkens schreef op 12 januari 2004 @ 21:11:
[...]

ehm ...
download limiet != FUP ;)
idd dat bedoel ik... denk dat ik morgen erges midden op de dag wel gecapped ga worden naar 64/64 :( volgende keer mag me huisgenoot wel eerst ff overleggen als ie zoiets flikt, ik betaal neit voor niks huur!

• Bergen
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Nah, die dataverbruikpagina werkt nog niet helemaal, zo te zien... òf iedereen is het nu ineens tegelijk aan 't opvragen en is die dienst meteen overbelast. 8)7

• Flaterik
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 20:50:
Kennis krijgt net een waarschuwingsmailtje met link naar site

http://datagebruik.chello.nl

ik heb contact gehad met de helpdesk en volgens hem was voor classic tot 100 gig
acceptabel en voor plus tot rond de 200 gig :?

vraag me af waarom zoveel mensen al met 70gig gecapped werden
Volgens mij had ik jou zostraks aan de lijn :D :D

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Volgens mij is die meter niet geheel realtime, of me broer download nu niets thuis (Onmogelijk :P)

Vraag me alleen af:
Huidige maand: 43510 megabyte
Maand totaal: 62371
Heb ik nu ruim 40 gb, of ruim 60 gb verbruikt deze maand?

En iemand ook maar enig idee wat bij Dag totaal de gele en de oranje staaf betekend?
Want de ene dag is de oranje bijna 3x zo hoog als geel, terwijl de meeste dagen de gele het hoogst zijn. Denk dus iets met down/upload ofzo. Maarja, wat is nu welk, gok zelf dat geel voor download is, maar kan het nergens vinden.

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-07 11:40
Maan 3 gig per dag, zou niet eens weten wat ik wel niet zoal moes downloaden...
Trouwens mijn emule haalt ook geen 3 gig per dag binnen... :X

• Fludizz
  • Niet online
Classic is 50GB volgens alles wat ik heb gehoord! ;) vind je het gek dat je dan op 70GB gecapped word ;)

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Nakebod schreef op 12 januari 2004 @ 21:54:
En iemand ook maar enig idee wat bij Dag totaal de gele en de oranje staaf betekend?
Want de ene dag is de oranje bijna 3x zo hoog als geel, terwijl de meeste dagen de gele het hoogst zijn. Denk dus iets met down/upload ofzo. Maarja, wat is nu welk, gok zelf dat geel voor download is, maar kan het nergens vinden.
Ik wordt ook een beetje gek van die meter, bij huidige maand geeft ie 41.978 mb, maar bij maand totaal maar 4.351 mb. En bij die dagtotalen is volgens mij ieder balkje een dag, maar om-en-om gekleurd om het overzichtelijk te maken. Er passen namelijk precies 31 balkjes in :)

Verwijderd

IK VIND HET DIKKE ONZIN

je betaalt je de tering in om lekker download te hebben (wat bij bbnet (8192/1024 voor 65 euro) en @home stuk goedkoper is en beter service maar boeie ze hebben op veel plaatsten aardige monopoly wat breedband betreft (daarmee bedoel ik dus upc of beter gezegt oops past meer bij hun ))

ik vind dat je recht hebt op 3 uur per dag te downloaden op max speed dat is 1/8 ste van de dag.

3uur x 60 min x 60 sec x 375kb's = 3,86 gb dat maal 30 dagen = 115,8 gb dan vind ik dat je je nog redlijk aan de regels hebt gehouden stel dat je een server zou draaien en zo dus op een theoretische max uit zou komen die 8 keer zo groot is oftewel 926,4 gb en onze gedupeerde hier :p haalt daar niet eens 10% van

ik vind het viese hufters (sorry word emotioneel ) 100 gb moet minstends kunnen en zeker voor die prijs had de downsnelheid maar niet zo snel moeten zijn heb met mijn @ home ook vaak over 100gb gedownload maar niet elke maand en heb nooit een waarschuwing gehad.

En leuk hoor zij vinden dat het te veel is zet dan in je regels hoeveel je gemiddeld per kwartaal mag downloaden dat voorkomt geouwehoer op deze manier kunnen ze over 2 maanden zeggen dat ze 2 gb te veel vinden.

Maak regels van te voren en niet nadat er dingen zijn gebeurt. Das net zoiets als een dobbelsteenspelletje spelen en na elke gooi regels zo wijzigen dat je altijd wint. Ze hadden minsteds een waarschuwing hadden moeten geven en er moet meer duidlijkheid komen over hoeveel je mag downloaden en dat moet elk tweaker of internet geberuiker met mij eens zijn. je koopt toch geen kat in een zak . en 80 euro per maand is 960 euro ik vind dat niet weinig voor internet waar je ook nog eens geen regels van weet .

//edit
ps je topic name mag wel iets duidlijker

ps2 geloof me als je constant dag en n8 kan downloaden met 330kb's+ van prive servers is 100 gb echt niet veel

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 23:00 . Reden: oa stomme typ fouten :S was iets te emotioneel ]

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 20:28
Andamanen schreef op 12 januari 2004 @ 22:05:
[...]

Ik wordt ook een beetje gek van die meter, bij huidige maand geeft ie 41.978 mb, maar bij maand totaal maar 4.351 mb. En bij die dagtotalen is volgens mij ieder balkje een dag, maar om-en-om gekleurd om het overzichtelijk te maken. Er passen namelijk precies 31 balkjes in :)
Ja, echt jammer dat ze bij Chello niet snappen dat een tabel met aantallen iets duidelijk is dan deze vage grafiekjes :O

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Andamanen schreef op 12 januari 2004 @ 22:05:
[...]

Hmm, om en om, daar had ik nog niet aan gedacht :)
Alleen als ik dan kijk naar die totalen, en dan naar maand totaal, klopt er geen zak van, zoals we gewend zijn van chello :)

1, 2 en 5 januari zijn helemaal leeg, uhuh, they wish :)
9 is vet weinig, zou misschien nog wel kunnen, 10, 11 en 12 ook helemaal leeg.
12 zou kunnen als traffic maar 1x per dag wordt geupdate.

Als ik heeeeeel erg ruim reken, kom ik op 15 gb, dus dat is zonder die dagen meegeteld.
En dat is dan weer erg groot verschil met die 60 gb, en ook met 40 gb...
Heb naar mijn idee deze maand ook niet veel gedownload, dus 15gb + missende dagen, tegen de 20/25 ofzo dan, lijkt me stuk reeeler dan die 40 tot 60 die ik bij maand en huidig zie.

Verwijderd

Nakebod schreef op 12 januari 2004 @ 22:46:
[...]

Hmm, om en om, daar had ik nog niet aan gedacht :)
Alleen als ik dan kijk naar die totalen, en dan naar maand totaal, klopt er geen zak van, zoals we gewend zijn van chello :)

1, 2 en 5 januari zijn helemaal leeg, uhuh, they wish :)
9 is vet weinig, zou misschien nog wel kunnen, 10, 11 en 12 ook helemaal leeg.
12 zou kunnen als traffic maar 1x per dag wordt geupdate.

Als ik heeeeeel erg ruim reken, kom ik op 15 gb, dus dat is zonder die dagen meegeteld.
En dat is dan weer erg groot verschil met die 60 gb, en ook met 40 gb...
Heb naar mijn idee deze maand ook niet veel gedownload, dus 15gb + missende dagen, tegen de 20/25 ofzo dan, lijkt me stuk reeeler dan die 40 tot 60 die ik bij maand en huidig zie.
ik wil best gratis een programmatje voor hun schrijven die goed werkt maar dan met fair use policy die ik niet van tevoren afspreek en als ze er overheen zitten eis ik 20 miljoen euro :p ---- I think chello right now -----

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 22:36:
ik vind dat je recht hebt op 3 uur per dag te downloaden op max speed dat is 1/8 ste van de dag.

3uur x 60 min x 60 sec x 375kb's = 3,86 gb dat maal 30 dagen = 115,8 gb dan vind ik dat je je nog redlijk aan de regels hebt gehouden stel dat je een server zou draaien en zo dus op een theoretische max uit zou komen die 8 keer zo groot is oftewel 926,4 gb en onze gedupeerde hier :p haalt daar niet eens 10% van
Ghehe, je houdt er vreemde berekeningen op na hoor... :)

30 dagen x 3 uur x 60 min x 60 sec = 324.000 seconden.

Classic (max. 187,5 kB/s): 60.750.000 kB = 58 GB
Plus (max. 375 kB/s): 121.500.000 kB = 116 GB

Waarom jij dat later nog eens met 8 vermenigvuldigt is me even niet duidelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 12-01-2004 23:38 ]

• BigB
  • Niet online
GerbenW schreef op 12 januari 2004 @ 23:37:
[...]
Ghehe, je houdt er vreemde berekeningen op na hoor... :)

30 dagen x 3 uur x 60 min x 60 sec = 324.000 seconden.

Classic (max. 187,5 kB/s): 60.750.000 kB = 59326,2 MB = 57,9 GB
Plus (max 375 kB/s): 121.500.000 kB = 118652,3 MB = 115,9 GB

Waarom jij dat later nog eens met 8 vermenigvuldigt is me even niet duidelijk.
Hij doet x 8 zodat je ziet wat je verbruikt al je 24 uur per dag download ipv 3 uur uit het voorbeeld :)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

BigB schreef op 12 januari 2004 @ 23:39:
[...]

Hij doet x 8 zodat je ziet wat je verbruikt al je 24 uur per dag download ipv 3 uur uit het voorbeeld :)
Oww... ik dacht dat ie misschien even bits en bytes doorelkaar haalde... :)

Hoeveel zou dat wel niet kosten als je zoveel bandbreedte zou moeten inkopen dat alle abonnees 24/7 op maximumsnelheid zouden kunnen downloaden?

• nwagenaar
  • Laatst online: 05:47

nwagenaar

God, root. What's the differen

Hierbij een quote van Chello Underground met betrekking tot de nieuwe datagebruik website van chello en de (overschrijding van) limieten :
Er is nu eindelijk duidelijkheid omtrent de datalimieten van chello.

Afgelopen maand waren er regelmatig berichten van boze gebruikers op het forum te vinden. Deze werden zonder pardon "afgesloten" omdat er teveel was gedownload. De snelheid werd dan terug geschroefd naar ISDN snelheid.

Het probleem was dat deze gebruikers niet wisten hoeveel ze nou mochten downloaden, en ook geen waarschuwing hebben ontvangen.

Gelukkig gaat daar vanaf vandaag verandering in komen.
Via een interne mailing heeft UPC het volgende laten weten:

Vanaf Maandag 12 januari zal het automatische throttle proces worden geactiveerd.

Het automatische throttle proces houdt in dat klanten die een datalimiet overschrijden 2 maal een waarschuwing ontvangen via de e-mail:

De eerste waarschuwing is bij 80% van de limiet.

De tweede waarschuwing is bij 90% van de limiet.

De derde waarschuwing is bij 100% van de limiet.

Bij de 90% waarschuwing wordt tevens een link meegestuurd waar de klant zijn verbruik kan zien.
Bij de 100% waarschuwing krijgt de klant een melding dat per direct het modem teruggezet is in snelheid tot het einde van de maand.

De limieten per product zijn:

Abonnement Data Limiet
Entry 0,5 GB
Light 1 GB
Classic A.U.P. * (Staat nu op 100GB, dit kan veranderen)
Plus A.U.P. * (Staat nu op 200GB, dit kan veranderen)

* A.U.P. = Acceptable Usage Policy

Het automatische throttle proces werkt alleen voor EuroDocis modems (bv. Motorola's). De niet-EuroDocsis modems (Terayon, Lancity of COM21) worden via een handmatig proces meegenomen. Echter, deze klanten worden niet teruggezet in snelheid maar afgesloten. In de communicatie naar deze klanten zal gemeld worden dat de klant kan kiezen om overgezet te worden naar een EuroDocsis modem om zo niet geheel afgesloten te worden.

bron: Behulpzame UPC medewerker
Zelf heb ik het vermoeden dat Chello binnekort een nieuwe abo uitbrengt en de snelheid gaat aanpassen van de bestaande abo's. Wanneer dit het geval is zal Chello wellicht ook gebruik gaan maken van harde datalimieten (waarom zou je anders het datagebruik monitoren en publiekelijk maken naar de gebruikers toe?)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Verwijderd

Ik krijg steeds deze error op datagebruik.chello.nl:
1131 , Tue Jan 13 13:13:38 2004
Iemand die weet hoe dit zit?

Verwijderd

nieuws: Meer duidelijkheid omtrent datalimieten Chello

Abonnement Datalimiet opmerking

chello entry 0,5GB

chello light 1GB

chello classic 100GB A.U.P.*

chello plus 200GB A.U.P.*

Dat is dolle pret, want als de aup of fup zoals je het wilt zeggen, dan is een gemiddelde over alle gebruikers van 100gb begroot....

Feitelijk geven ze een grens aan, das netjes. Alleen volgens eigen voorwaarden zou dit dus de fup zijn. Hmmm.... Fup is een gemiddelde... toch?
Het automatische throttle proces werkt alleen voor EuroDocis modems (bv. Motorola's). De niet-EuroDocsis modems (Terayon, Lancity of COM21) worden via een handmatig proces meegenomen. Echter, deze klanten worden niet teruggezet in snelheid maar afgesloten. In de communicatie naar deze klanten zal gemeld worden dat de klant kan kiezen om overgezet te worden naar een EuroDocsis modem om zo niet geheel afgesloten te worden.
Ik weet niet of ze hiermee de eigen voorwaarden overtreden en de basis van de overeenkomst... Dat zal toch eens tot een rechtszaak moeten komen ben ik bang.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 13:41 ]

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dit datalimiet verhaal bevalt me totaal niet (chello classic hier). :(
Ik hoop maar dat tweakdsl hier snel verkrijgbaar wordt, want ik wil zo snel mogelijk van chello af :/

Always outnumbered, never outgunned!

Verwijderd

Keizer schreef op 13 januari 2004 @ 14:41:
Dit datalimiet verhaal bevalt me totaal niet (chello classic hier). :(
Ik hoop maar dat tweakdsl hier snel verkrijgbaar wordt, want ik wil zo snel mogelijk van chello af :/
Ik heb net de upgrade van xs4all (Basic) meegemaakt (jajaja, ik ben al geupgrade)en voor dat verschil.... dan kan je xs4all ook nemen hoor :)

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 14:43:
Ik heb net de upgrade van xs4all (Basic) meegemaakt (jajaja, ik ben al geupgrade)en voor dat verschil.... dan kan je xs4all ook nemen hoor :)
Hmm, die prijzen zien er idd niet slecht uit :)
Alleen SpeedXS / TweakDSL / Demon zijn nog voordeliger, maar om eenofandere reden is bbned hier nog steeds niet verkrijgbaar |:(
Wanneer ik overstap naar adsl wil ik wel in 1x goed zitten, en niet ontdekken dat bbned een paar maanden later ineens wel beschikbaar is.
[/offtopic]

Always outnumbered, never outgunned!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
ik ontving gister een mailtje dat ik ALWEER gekapt wordt tot het eind van de maand, volgens DU meter heb ik tot nu toe deze maand 60 gb gedownload, dat *****ding van chello geeft het volgende aan:
93168 megabyte

zelfs dat ik nog geen 100 gb, maar klopt dus geen barst van. Heb maar weer een aangetekende brief verstuurd.

kan niet wachten tot BBNED bij mij in de buurt de lijnen klaar heeft

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Verwijderd

Keizer schreef op 13 januari 2004 @ 15:08:
[...]

Hmm, die prijzen zien er idd niet slecht uit :)
Alleen SpeedXS / TweakDSL / Demon zijn nog voordeliger, maar om eenofandere reden is bbned hier nog steeds niet verkrijgbaar |:(
Wanneer ik overstap naar adsl wil ik wel in 1x goed zitten, en niet ontdekken dat bbned een paar maanden later ineens wel beschikbaar is.
[/offtopic]
Voorlopig beidt BBned niet uit (voorzover bekend op dit moment) Ik ging 1 km verhuizen en kon op het oude adres wel BBned krijgen en op het nieuwe niet..

Overigens is BBned maar €10 goedkoper als xs (als je het snel afsluit tenminste)

Check de ervaringen maar van adsl gebruikers:
[rml][ ADSL ervaringen] Hoe tevreden ben jij over je ADSL? *[/rml]

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 16:28 ]

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:18
ik was onder meer gecapped omdat ik 70 gig had gedownload

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:06
Flat_erik schreef op 12 januari 2004 @ 20:56:
Ter info.

Voor klanten die hun dataverbruik willen weten: http://datagebruik.chello.nl (inloggen met username/password).

Geen dank! :) B)
Werkt niet :(:(

Krijg een error

Ik wil 't toch wel zien, hoe kan ik nu te zien krijgen hoevel ik volgens chello verbruikt heb.

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ik geloof dat 't alleen werkt bij modems op 't EuroDOCSIS-platform, dus niet bij COM21s, Lancitys en Terayons (de oude Terayons, met 4 lampjes).

• Flaterik
Dat zou heel goed kunnen ja

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:57
cypher21 schreef op 13 januari 2004 @ 15:14:
ik ontving gister een mailtje dat ik ALWEER gekapt wordt tot het eind van de maand, volgens DU meter heb ik tot nu toe deze maand 60 gb gedownload, dat *****ding van chello geeft het volgende aan:
93168 megabyte

zelfs dat ik nog geen 100 gb, maar klopt dus geen barst van. Heb maar weer een aangetekende brief verstuurd.

Wat voor modem heb je? toevallig een com21 modem?
Ik was wel es aan't sniffen wat er allemaal langs je modem kwam als je helemaal nix aan't doen was, een grote storm aan rotzooi van mensen in hetzelfde subnet. Ook als al je PCs uitstaan zie je je modem nog steeds als een gek knipperen. Dit dataverbruik gaat 24/7 door, en is dus niet meetbaar met DU-meter. Helaas denk ik dat ze dat wel meenemen in de telling.

* _JGC_ is blij met motorola eurodocsis modem
motorola modem laat hier iig niets zichtbaars door, en als ik geen PC aan heb staan knipperen de verschillende LEDs ook niet. Of dat nou aan @home ligt of aan mn modem weet ik niet, maar het is stukken beter dan wat ik met chello had met een com21 :r modem.

Verwijderd

Klopt, op een netwerk is altijd verkeer.
Maar waar jij over praat is vooral netbios en broadcast verkeer.

Logischerwijs denk ik dat UPC aan de binnenkant van de modem meet, dus het verkeer tussen je PC en je modem. Anders zou ik ook niet weten wat ze willen meten, want aan de buitenkant is elk signaal genoeg om dataverkeer te genereren.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

_JGC_ schreef op 14 januari 2004 @ 20:08:
[...]

Wat voor modem heb je? toevallig een com21 modem?
Ik was wel es aan't sniffen wat er allemaal langs je modem kwam als je helemaal nix aan't doen was, een grote storm aan rotzooi van mensen in hetzelfde subnet. Ook als al je PCs uitstaan zie je je modem nog steeds als een gek knipperen. Dit dataverbruik gaat 24/7 door, en is dus niet meetbaar met DU-meter. Helaas denk ik dat ze dat wel meenemen in de telling.

* _JGC_ is blij met motorola eurodocsis modem
motorola modem laat hier iig niets zichtbaars door, en als ik geen PC aan heb staan knipperen de verschillende LEDs ook niet. Of dat nou aan @home ligt of aan mn modem weet ik niet, maar het is stukken beter dan wat ik met chello had met een com21 :r modem.
Ligt aan de modem. COM21's en Lancity's zijn de enige modems die al het verkeer doorlaten. Ook *kuch* ARP-pakketjes enzo...

[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 15-01-2004 14:39 ]

• GoGoHaRrY
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Ik zit zojuist op http://datagebruik.chello.nl te kijken en ik krijg gewoon verkeer te zien met mijn oude vertrouwde Terayon modem. Wel is het (bijna natuurlijk) onduidelijk wat het echte verbruik is.

Bij Huidige maand staat : 6276 megabyte, klik ik op maandtotaal krijg ik een balkje te zien met 39751 megabyte over Januari. Welke moet ik nu gaan aanhouden ?

Murphy was an optimist

Verwijderd

Hey GerbenW,

Kan jij misschien uitleggen hoe die data meter werkt? Als ik namelijk alle blokjes bij dagverbruik optel kom in bij lange na niet aan het maandverbruik...
Scheelt maar liefst 90GB.

Ook is er een verschil van zo'n 50GB aan de chellometer en DUMeter :?

Is dat meetapparaat wel geijkt?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-11 21:40
cypher21 schreef op 13 januari 2004 @ 15:14:
93168 megabyte

bijna 100 GB in 13 dagen, dat is 90 kByte/s en dat dus 24/7
* TD-er vind dat heel knap en kan dat zelfs met zijn demon-accountje in de praktijk niet eens halen... gemiddeld

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 00:57:
Hey GerbenW,

Kan jij misschien uitleggen hoe die data meter werkt? Als ik namelijk alle blokjes bij dagverbruik optel kom in bij lange na niet aan het maandverbruik...

Nee, want ik heb 'm zelf nog niet eens gezien. 8)7 Ik heb een Terayon dus ik kan m'n verbruik niet opvragen. Kan iemand niet ff een schermschot aan de lijn zetten? :)

Verwijderd

GerbenW schreef op 15 januari 2004 @ 14:38:
[...]
Ligt aan de modem. COM21's en Lancity's zijn de enige modems die al het verkeer doorlaten. Ook *kuch* ARP-pakketjes enzo...
Dan zal het aan de instellingen van de modem liggen, want netwerk verkeer gaat op dezelfde manier hoor ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 00:57:
Hey GerbenW,

Dan zou ik eens met Chello contact opnemen....

Verwijderd

GerbenW schreef op 16 januari 2004 @ 01:35:
[...]
Nee, want ik heb 'm zelf nog niet eens gezien. 8)7 Ik heb een Terayon dus ik kan m'n verbruik niet opvragen. Kan iemand niet ff een schermschot aan de lijn zetten? :)
Die modem moet je houden, want als UPC zegt dat jij het niet kan, dan kunnen zij het ook niet ;)

Verwijderd

ik kan niet eens bij het data gebruik van chello....mag steeds terugkomen....
denk dat ik niet meer terugkom maar overstap op ASDL

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ik weet dat dit het verkeerde topic is maar ik begin me serieus zorgen te maken dat @home me ook gaat afsluiten.
zit nu op 160 gb vanaf jan.

en als ik zie dat chello al mensen afsluit als ze nog niet eens 100 gb hebben per maand, zal @home toch ook wel wat zich laten horen.

ik vind het trouwens triest dat ze bij zo een lage hoeveelheden mensen gaan afsluiten.

Verwijderd

100 GB triest ??
dat zijn altijd de mensen die alleen maar dowloaden om het downloaden...
100 Gb is echt niet triest hoor.... net alsof je met chello gemakkelijk aan die 100 Gb komt... :(

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
GerbenW schreef op 12 januari 2004 @ 23:50:
[...]
Oww... ik dacht dat ie misschien even bits en bytes doorelkaar haalde... :)

Hoeveel zou dat wel niet kosten als je zoveel bandbreedte zou moeten inkopen dat alle abonnees 24/7 op maximumsnelheid zouden kunnen downloaden?
25x zoveel als nu gok ik (iets in die orde van grootte).

Wat is er trouwens gebeurd met "internetten zonder grenzen"? Ik dacht toch dat Chello daarmee adverteerde.
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 12:46:
100 GB triest ??
dat zijn altijd de mensen die alleen maar dowloaden om het downloaden...
100 Gb is echt niet triest hoor.... net alsof je met chello gemakkelijk aan die 100 Gb komt... :(
Het is 20% van het theoretisch maximum, dus het hoeft echt niet zo moeilijk te zijn. Het hangt natuurlijk ook af van het aantal personen dat de aansluiting gebruikt.

[ Voor 45% gewijzigd door Olaf van der Spek op 16-01-2004 13:01 ]

Verwijderd

Ja, maar dan moet je wel heel veel willen hebben om aan die 100 GB per maand te komen hoor....
Ik ben ook nooit braaf, ben ook wel eens aan de 50 GB gekomen..
maar 100 GB triest noemen...nee, dan moet je best veel downloaden... (20 dvd's, heeeeeel veel mp3's)

Verwijderd

Ik moet trouwens zeggen dat een datalimiet van 200GB voor plus erg netjes is. Ik heb zelf liever een limiet dan zo'n nietszeggende FUP. Je weet dan in ieder geval waar je je aan moet houden. Alleen jammer dat ze hem niet in het contract vastleggen...

Als ik de meter trouwens nog eens goed bekijk werkt hij als volgt :

Huidige maand - Het dataverkeer over de afgelopen 4 weken.

Maand totaal - Het dataverkeer over de afgelopen kalendermaand (?)

Dag totaal - Nietszeggende staafjes met verwarrende data 8)

Wel vreemd dat ze op die pagina wel uitleggen wat een Gig is, maar niet hoe je dat kreng moet uitlezen....

Om nog even op FUP terug te komen, iedereen die denkt dat er bij andere providers geen datalimiet steekt achter een FUP is naief. Onbeperkt internetten met FUP = datalimiet die je alleen niet weet....Dus ook bij ADSL

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 10:29:
[...]

Die modem moet je houden, want als UPC zegt dat jij het niet kan, dan kunnen zij het ook niet ;)
Ten eerste kan UPC het wel maar kan die website die gegevens intern niet opvragen. Ten tweede vraag ik me af waarom UPC mijn modem zou willen omruilen.

ps. nog niemand die een screenshot heeft?

[ Voor 6% gewijzigd door Bergen op 16-01-2004 17:41 ]

• SithWarrior
  • Laatst online: 01-11 23:54

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

tuurlijk heb ik wel wat screenshotjes voor je :)

Scherm 1
Scherm 2
Scherm 3

[ Voor 14% gewijzigd door SithWarrior op 16-01-2004 18:38 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-11 16:21
Jahoor voor 87 gig afgesloten worden is echt onzin. Ik download alleen al 60 tot 70 gb per maand en ik ben niet de enigste die download. En heb nog nergens last van gehad.

Verwijderd

Het is niet zo moeilijk om aan meer dan 100gb te komen.
Gewoon wat dvd's downloaden op nieuwsgroepservers.
continue 190kb. doe dit al 3 mnd. nog geen waarschuwing gehad. Heb een com21 modem. zouden ze het dan niet kunnen uitlezen? :?

Betaal gewoon 50 euro. Dus 110 gulden per maand Daar mag je toch wel wat voor terug verwachten of niet soms? >:)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

SithWarrior schreef op 16 januari 2004 @ 18:36:
tuurlijk heb ik wel wat screenshotjes voor je :)

Scherm 1
Scherm 2
Scherm 3
Tnx, maar alleen de eerste doet 't en die is inderdaad al vaag.

• SithWarrior

SithWarrior

Foutje, nu doen die laaste 2 het ook :)

• FireStarter
  • Laatst online: 16-10 17:18
Over 2 weken Xs4All Fast :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/21544/full.gif

w00t

Verwijderd

nou is het klaar hoor, ruis op de tv en knipperende lampjes afgelopen donderdag.

Nu dus echt afgesloten door UPC... En dat kwam niet door het te hoge dataverbruik. Wel door de 'geweldige' administratie van UPC... (4 klantnummers voor 1 persoon! Ergo: 4 facturen.. die geen van alle kloppen).

Tja, nu nog ff w88 op ADSL die aangevraagd is en de schotel hangt al! >:)
Die verdient zichzelf binnen 3 jaar terug.

Hoe zal het zijn, een leven zònder UPC? :*)

• SithWarrior

SithWarrior

Volgens mij een stuk minder frustraties :D

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ik snap et nog steeds niet.
100 gig heb ik met mijn classic denk ik deze maand al aangezien ik al op de 65 gig zat gister.
ook dat datagebruik.chello.nl klopt niet. hoe vaak word dat eigelijk geupdate?,kmoet zeggen dat et wel praktisch is. als et fatsoenlijk werkt dus.
verder heb ik alleen last van dat met 1vs 1 in een game een ping van 50 heb en 1vs2 of zo dan heb ik een ping van 65.
ook zit ik vaak tegen iemand te spelen met xs4all , heeft 40 kb upload en ik een ping van 80:S.ben benieuwd waneer ze me afknijpen.
als die n00bs van mijn ouders dan nog nie snappe dat chello langzaam is.....

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Verwijderd

net weer even de chellopagina geprobeerd, en ja hoor echt heel erg chello weer.
error

1131 , Mon Jan 19 20:20:00 2004

dit heb ik dus continu, mijn webmail kom ik ook niet op, met geen van de accounts.
maar het internet en de gewone mail werken weer erg goed.
dus bellen ga ik niet, want dan werkt het geheid niet meer zo snel.

dit is voor mij en trage lijn, meestal zit ik rond de 200 op speedtest met chello classic

Download

Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 186.0 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 14.4 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 826.0 Conn/min

ik zit nu al 3 maanden op mijn adsl lijn te wachten, vlg bbned heeft de kpn nog steeds niks aangesloten :(
echt zwaar balen dit

Verwijderd

ahaha. jmmr man van dat dataverkeer. zet dat bedrijf gewoon opzij. ik heb deze maand weer eens 160gigabyte met bbned. krijg je weer van die mensen ""hoe doe je dat"" & ""ohhh"" gewoon een ftp server en die afentoe cappen en dan een dedicated game server met 18 man. lekker leeg trekken :)

als ik zo in mijn router traffic grapher lees zie ik dat ik vorige maand 130gig had overigens. tja dat krijg met met 90kb/s continu uploaden.

suc6 met kwello

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 00:16:
ahaha. jmmr man van dat dataverkeer. zet dat bedrijf gewoon opzij. ik heb deze maand weer eens 160gigabyte met bbned. krijg je weer van die mensen ""hoe doe je dat"" & ""ohhh"" gewoon een ftp server en die afentoe cappen en dan een dedicated game server met 18 man. lekker leeg trekken :)

als ik zo in mijn router traffic grapher lees zie ik dat ik vorige maand 130gig had overigens. tja dat krijg met met 90kb/s continu uploaden.

suc6 met kwello
/oftopic

ga ergens anders patse met je verbinding.
dit heeft dus helemaal niets met chello of zo te maken.
/ontopic
ben ik de eenigste of heeft chello met datagebruik.chello.nl een dag of 2 overgeslagen?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Verwijderd

lammmetak schreef op 23 januari 2004 @ 00:18:
[...]

/oftopic

/ontopic
maar wel met dataverkeer toch? ik geef aan dat het beleid bij bbned veel soepeler is. Zij zullen alleen mensen aaspreken als "het netwerk er aan ten onder zal gaan" Tja miss kan je overwegen adsl aan te schaffen. chello blijft vandaag de dag veelste ver achter met prijs kwaliteit verhouding laat staan datalimiet............

hehe, je bent ook wel geirriteerd zo te zien 8)

Verwijderd

lammmetak schreef op 23 januari 2004 @ 00:18:
ben ik de eenigste of heeft chello met datagebruik.chello.nl een dag of 2 overgeslagen?
Nee, je bent niet de enige. En trouwens, ik snap geen zak van die hele pagina. Ik bedoel, ik zit nu op 60160 MB oid. Nog geen 60 GB dus (wat mij ook al erg sterk lijkt, want volgens mij zit ik daar echt nog lang niet aan, maar dat is een ander verhaal). En toch heb ik al 2 waarschuwingen gehad, wat nou 100GB limiet voor Classic, volgens mij ligt die grens een stuk lager!

En zo wie zo, je krijgt bij je tweede waarschuwing de URL van die pagina te zien, zodat je kunt zien wat je verbruik is. Nu vraag ik je: wat is het nut van die pagina als ze er niet bijvertellen wat je maximum is per maand???
Ik krijg steeds te horen je moet je verbruik minderen, of anders.... Maar hoeveel je moet minderen en voor hoelang, dat is nog altijd een raadsel.

Chello, onbezorgt en onbeperkt internetten? M'n neus. Het is dat ik geen alternatief heb, anders was ik allang weg geweest.

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 00:50:
[...]

Nee, je bent niet de enige. En trouwens, ik snap geen zak van die hele pagina. Ik bedoel, ik zit nu op 60160 MB oid. Nog geen 60 GB dus (wat mij ook al erg sterk lijkt, want volgens mij zit ik daar echt nog lang niet aan, maar dat is een ander verhaal). En toch heb ik al 2 waarschuwingen gehad, wat nou 100GB limiet voor Classic, volgens mij ligt die grens een stuk lager!

En zo wie zo, je krijgt bij je tweede waarschuwing de URL van die pagina te zien, zodat je kunt zien wat je verbruik is. Nu vraag ik je: wat is het nut van die pagina als ze er niet bijvertellen wat je maximum is per maand???
Ik krijg steeds te horen je moet je verbruik minderen, of anders.... Maar hoeveel je moet minderen en voor hoelang, dat is nog altijd een raadsel.

Chello, onbezorgt en onbeperkt internetten? M'n neus. Het is dat ik geen alternatief heb, anders was ik allang weg geweest.
ik heb bij 65 gig nog geen een waarschuwing gehad lol

Verwijderd

Tijd voor een goede adsl verbinding!
Chello loopt altijd te kutten.

Zodra dsl via bbned beschikbaar is bij ons in de buurt. Stapt meer dan de helft over naar dat abo. Wij worden van upc nederland spuug, en spuug ziek!.

Rekeningen die ik dubbel krijgen. Limiet gezeik. TV zenders die ze der uit gooien.

Maar het hele gezeur is| Ze hebben een monopoly positie. Ze zijn de enige die het aanbieden.

Het is zo. Of internet via kabel of via de telefoon -> Geen vaste telefoon -> wordt dus kabel.

TV- Via upc of sateliet| Upc 24 senders - sateliet tig. -> wordt straks sateliet nu upc.

Had nooit problemen met UPC maar ze hebben het bij mij verbruikt!!

Ik ga om hun heen straks.! Hoe dan ook.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zo dat moest ik ff kwijt.
Ik hoop dat jullie wat herkennen.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 08:22 ]

Verwijderd

lammme[b]z[/]ak schreef op 23 januari 2004 @ 00:18:
[...]

/oftopic

/ontopic
Dan ga ik patsen dat ik inmiddels 185gb heb deze maand :)

• deviltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik vind dat ze absoluut eerst hadden moeten waarschuwen... Oke.. ze hebben een FUP en hij download in ieder geval meer dank ik... maar als er geen harde data limiet staat, hoe moet je dan weten wat fair use is...
een waarschuwing moet gewoon op zo'n moment

[ Voor 5% gewijzigd door deviltje op 23-01-2004 10:31 . Reden: Voortaan eerst alle pagina's lezen, voor ik ga reageren ]

Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Verwijderd schreef op 23 januari 2004 @ 10:17:
[...]

Dan ga ik patsen dat ik inmiddels 185gb heb deze maand :)
mja ik bedoelde patsen van: kijk ik heb adsl, ik leech XX aantal gig per maand
dat heeft dus helemaal niks te maken met chello en zijn FUP

Verwijderd

I know, maar ik heb expres verzwegen dat ik ADSL heb ;)

Ik heb wel jaren chello gehad (en daarbij horen gratis hardkloppingen).

En in het kort gezegd:
Voor iedereen die chello heeft en geen alternatief heeft : groepeer je en doe er zo wat aan

Voor iedereen die WEL een alternatief heeft, als je klaagt en blijft, dan ben je masochist!
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste