Toon posts:

Dataverbruik te hoog. Chello sluit onmiddellijk af!!

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 1.051 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• trevanian
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 04-05-2019
Chello/UPC heeft afgelopen dagen massaal volgend bericht rondgestuurd aan Chello Plus abonnees: (genoemd dataverbruik is het mijne)

Geachte chello klant,

UPC Nederland heeft geconstateerd dat u over de maand november 2003 overmatig dataverbruik heeft gehad.

Uit de meting blijkt dat uw dataverbruik 87510,72 MegaBytes was voor de maand november. Dit wordt door UPC/chello gekenmerkt als overmatig zoals staat beschreven in artikel 3 van de Acceptable Use Policy. UPC/chello is, in overeenstemming met dit artikel, genoodzaakt dwingende maatregelingen te treffen om uw dataverbruik terug te brengen tot aanvaardbare proporties.

Uw modem is met onmiddellijke ingang teruggezet in snelheid. Tot het einde van de maand december 2003 zal uw modemsnelheid beperkt worden tot maximaal 64Kbps voor zowel Up- als voor Download. Alle onderdelen van de chello-dienst blijven gewoon voor u beschikbaar, maar tegen een lagere snelheid.

Vanaf de 1e van de volgende maand zullen de modeminstellingen weer op de voor uw chello abonnement geldende snelheid worden teruggezet.

Met vriendelijke groet,
UPC/chello Nederland

Lees er alles over:
http://www.chelloo.com/Ya...ion=display;threadid=4028
en
http://www.chelloo.com/Ya...ion=display;threadid=4032
en
datalimieten en fair use policies bij breedband abbo's

Zonder waarschuwing afgesloten worden en daar bijna Fl 200,= (E 89,=) per maand voor betalen.
Voor een dataverbruik wat met Plus geen ene fuck voorstelt.
Eerst lokken naar snel en duur abo, dan de verbinding afsluiten als je er gebruik van maakt.
Ze zijn daar bij UPC door de ratten besnuffeld.

Grote vraag: WAT KUNNEN WE DOEN? Aangifte van oplichting en diefstal?

[edit] En van 3000Kbps naar 64Kbps noem ik afgesloten worden!

[Voor 3% gewijzigd door trevanian op 12-12-2003 17:45. Reden: Links klikbaar gemaakt]

• swampy
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 01-07 14:00

swampy

Coconut + Swallow = ?

Je kan er niets tegen doen, ze hebben FUP!

"it wordt door UPC/chello gekenmerkt als overmatig zoals staat beschreven in artikel 3 van de Acceptable Use Policy."

Dus tja....

Je gebruikt gewoon te veel voor het abbo dat je af gesloten hebt! Zo klaar als een klontje, misschien kun je overstappen op een provider met wat meer "fup ruimte"

Of een harde datalimiet zoals Cistron heeft!

There is no place like ::1

• Rambo
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 26-01-2020
vind jij 3GB downloaden, en dat elke dag gedurende een maand fair use? Ben blij dat jij mijn buurman niet bent ...
Maar dat ze de snelheid zomaar(?) ineens zo drastisch inperken, dat mag niet kunnen.
Of heb je al een waarschuwing(en) gehad?

edit:
waar slaat die topictitel op?

[Voor 11% gewijzigd door Rambo op 12-12-2003 17:37]

• Repeat
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020
Je bent toch niet afgesloten? Je hebt nu toch alleen maar een 64kb verbinding over? En ja, niet zeuren hoor, je downloadt zelf te veel en je weet dat je zoiets kan gebeuren met een FUP :) 85 gig is gewoon onwijs veel. :)

[Voor 9% gewijzigd door Repeat op 12-12-2003 17:37]

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

• RONIN
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10-03-2012

RONIN

Search for second 3

beetje raar, ik heb classic en daar ook waarschuwing over gekregen van teveel datalimiet, dat was 5 maanden geleden denken jullie dat ze het nog in de gaten houden?
ik download trapsgewijs steeds meer en heb nog niks gemerkt...

wat je kan doen is niks lijkt me, met zon FUP kunnen ze van alles zeggen

Sick Nick : "K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• geforce5_guy
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
80 gig is denk ik inderdaat erg veel in een maand. En inderdaat staat er in de voorwaarde dat chello recht heeft om maatregelen te nemen. Wees blij dat ze je niet helemaal afsluiten. Zat je zonder internet.

• bromaster
  • Laatst online: 06-08-2012
Is dit zo'n gratis datalimietje van de reclame ?
Ik vind trouwens niet dat ze dit kunnen maken zonder waarschuwing vooraf.
Ik moet zeggen dat ik 80 > Gb persoonlijk wel erg veel vind maar een normale waarschuwing zou wel op zn plaats zijn.

Ja wat kan je er aan doen ? Een brandbrief schrijven en met opzeggen dreigen ? Ik neem aan dat Chello niet het enige is wat je kan krijgen
Suc6 met deze kwestie

• T.T.
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22-11 08:56

T.T.

Sowieso

heel simpel, gewoon gelijk opzeggen toch als je het er niet mee eens bent?
Overigens zou ik het wel netjes vinden als je eerst een waarschuwing krijgt.

Ik vind 80 GB wel redelijk veel inderdaad, maar daar betaal je tenslotte ook voor. Je kunt het niet los zien van het abonnement dat je hebt genomen: € 79,95.
Dat komt overeen met iemand die 50 GB download met een classic abonnement.

[Voor 48% gewijzigd door T.T. op 12-12-2003 17:48]

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

RONIN schreef op 12 december 2003 @ 17:36:
beetje raar, ik heb classic en daar ook waarschuwing over gekregen van teveel datalimiet, dat was 5 maanden geleden denken jullie dat ze het nog in de gaten houden?
ik download trapsgewijs steeds meer en heb nog niks gemerkt...

wat je kan doen is niks lijkt me, met zon FUP kunnen ze van alles zeggen
Ach ja, wat is normaal gebruik, toen ik MxStream kreeg was de FUP zoiets van "tja als je onder de 20 GB blijft krijg je nooit geziek, maar een maandje over de 20 Gb mag ook wel eens"

Dat is de natuur van de FUP, hoe sneller de verbinding hoe meer de FUP toelaat. Tenminste zo hoort het te gaan!

• PASware
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17:05
de mensen die altijd zoveel downloaden vinden zelf niet dat ze veel downloaden (dat is gewoon zo, ze ontkennen vaak/altijd dat ze niet veel downloaden en dat bijna iedereen dat doet (wat niet zo is)).

Tja, chello neemt wel een flinke maatregel, in mijn ogen een beetje te heftig. Download snelheid gaat wel erg naar beneden.

[Voor 3% gewijzigd door PASware op 12-12-2003 17:42. Reden: typo's eruit gehaald]

Tesla Model 3 SR+ White / Black / 18" Aero | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr)

• trevanian
M0rpheus schreef op 12 december 2003 @ 17:35:
vind jij 3GB downloaden, en dat elke dag gedurende een maand fair use? Ben blij dat jij mijn buurman niet bent ...
Maar dat ze de snelheid zomaar(?) ineens zo drastisch inperken, dat mag niet kunnen.
Of heb je al een waarschuwing(en) gehad?

edit:
waar slaat die topictitel op?
Nee, geen waarschuwing. Terwijl dat wel in de Algemene Voorwaarden staat.
En vanaf 3000Kbps naar 64Kbps noem ik afgesloten worden ja!
En ik herhaal: 90GB per maand stelt NIETS voor met de snelheid van Chello Plus.

• Repeat
  • Laatst online: 20-05-2020
trevanian schreef op 12 december 2003 @ 17:41:
[...]

Waarom? Als jij gewoon af en toe een spel en een paar films per maand downloadt kom je echt niet aan die 80/90 gig :) Ik moet al aardig m'n best doen om 20 gig te halen en ik zit op een 2048 dsl lijn :)

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 01:26
T.T. schreef op 12 december 2003 @ 17:38:
heel simpel, gewoon gelijk opzeggen toch als je het er niet mee eens bent?
Overigens zou ik het wel netjes vinden als je eerst een waarschuwing krijgt.
Inderdaad, als zij deze aanpassing doen neem ik aan dat jij kostenloos en per direct een contract met Chello kan ontbinden. Misschien tijd voor een ADSL-lijntje?

• Crash
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 11:28

Crash

Multiple Personality Syndrome

face it: hoe je het ook draait of keert, UPC trekt altijd aan het langste eind
wat je kunt doen is gewoon wat minder als 85GB per maand downen ;)

[edit]
hoe dan ook is deze maatregel wel erg drastisch als je niet eerder een waarschuwing hebt gehad

[Voor 27% gewijzigd door Crash op 12-12-2003 17:46]

PSN: Crash4all

• PASware
[...]

in mijn ogen gezien was het verstandiger geweest om eerst een waarschuwing uit te delen van chello, maja ik ben chello niet.

90gb per maand, tja...daar kom ik echt niet aan, das 3gb per dag.
125MB per uur.
2 MB per minuut
33,3KB/s (maar dat 24uur lang).

Tesla Model 3 SR+ White / Black / 18" Aero | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr)

• Rambo
  • Laatst online: 26-01-2020
ja ok, dat is bijna hetzelfde als afgesloten worden :/
Ben het er ook niet mee eens, zeker niet als je niet eens een waarschuwing hebt gehad.
375KB noemen ze plus? :P

Dat haalde ik eerder met @home makkelijk, maar tegenwoordig zit er gewoon *kuck* stiekem toch een cap op, ook al ontkennen ze, omdat ze dadelijk ook met en sneller abbo komen, en dus ben ik weer lekker genaaid met mijn lagere download de laatste tijd. Maar dat is weer een ander verhaal :)

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

[...]

Tja, chello ziet het anders, ik vindt zelf 90 GB wel aardig heftig, als je ziet hoeveel een bedrijf zou moeten betalen voor zoveel data. Als je zelf niet van download gedrag wilt veranderen, neem dan cistron... 100 GB HARDE LIMIET!

De gouden tijden van snel internet zonder limieten is voorbij.... als je echt onbeperkt will downloaden, neem een businessline, dan betaal je per 10GB, zie je gelijk wat de kosten van dat geintje is!

[Voor 24% gewijzigd door swampy op 12-12-2003 17:51]

• PASware
Repeat schreef op 12 december 2003 @ 17:44:
[...]

Waarom? Als jij gewoon af en toe een spel en een paar films per maand downloadt kom je echt niet aan die 80/90 gig :) Ik moet al aardig m'n best doen om 20 gig te halen en ik zit op een 2048 dsl lijn :)
ik ook ja, je moet dan wel heel veel games + films downloaden wil je aan de 90gb komen.

Maja, topicstarter vind 90GB niet zoveel, lees een paar posts terug van mij:
de mensen die altijd zoveel downloaden vinden zelf niet dat ze veel downloaden (dat is gewoon zo, ze ontkennen vaak/altijd dat ze niet veel downloaden en dat bijna iedereen dat doet (wat niet zo is)).
zie je wel :P

• Deneb
  • Laatst online: 08-07-2007
Sinds waneer is een warschuwing nodig als je je niet aan de regels houd?
Met 80 Gig p/m weet je dat je fout zit. Je mag blij zijn met de regeleing die chello voor je getroffen heeft.l

"When men stop believing in God they begin to believe in anything."

• Niek1616
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 27-12-2011
[...]

Zelfs je mail niet kunnen lezen, of kunnen surfen, DAT betekent afgesloten.

Dat je nu geen 10 films per dag meer kan downen heet " trager ".

Geloof me, anno 2003 wil je niet worden afgesloten... :)

• Flipmo2K
  • Laatst online: 17:45
Je moet gewon niet zo zeuren, 85GB/maand is gewoon ook aan de hoge kant en met 'n FUP-policy hebben ze alle recht van spreken om daar dan wat aan te doen.

Uiteraard was het netter geweest om eerst een waarschuwing uit te delen maar nu weet je dat 't 'menens' is.

• PASware
swampy schreef op 12 december 2003 @ 17:45:
[...]

Tja, chello ziet het anders, ik vindt zelf 90 GB wel aardig heftig, als je ziet hoeveel een bedrijf zou moeten betalen voor zoveel data. Als je zelf niet van download gedrag wilt veranderen, neem dan cistron... 100 GB HARDE LIMIET!
cistron heeft geen limiet van 100GB geloof ik, een vriend van mij zat er vaak zat net wat boven.

Naja, dat topicstarter zelf nei doorhad dat 90GB wel erg veel is.

• Marcus Aurelius
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 27-10 16:53
[...]En ik herhaal: 90GB per maand stelt NIETS voor met de snelheid van Chello Plus.
90 GB per maand heb ik eerder dit jaar ook gehaald met mijn classic abbotje. Maar omdat ik dit soort praktijken heb ik mijn downlopad gedrag wat verminderd en wacht nu op de oplevering van mijn Demon lijn.
90 GB lijkt mij ook niet overdreven voor Chello Plus. Waar betaal je anders voor? 8)7

In the end nothing really matters.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

PASware schreef op 12 december 2003 @ 17:49:
[...]

cistron heeft geen limiet van 100GB geloof ik, een vriend van mij zat er vaak zat net wat boven.

Naja, dat topicstarter zelf nei doorhad dat 90GB wel erg veel is.
Dat is waar, over een paar kleine gigjes over die 100 zal Cistron niet kijken. Maar het is een feit dat cistron gewoon zegt .. wat ze verwachten van hun klanten. Geen "fup geeft ongeveer dit gebruik" ... geen "als je maar geen overlast veroorzaakt voor anderen"... nee ze zetten een limiet.

Het is geen keihard limiet maar een goede richtlijn!

yup, TS moet wakker worden en eens zien dat de tijden verandert zijn, het duurste abbonement op de kabel is iets van 70-80 Euro. Natuurlijk krijg je daar geen 90 GB voor!

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-11-2017
Ik vind eigenlijk het dataverkeer wat je genereerd gewoon normaal voor dat bedrag wat je betaald per maand.. Als het tottaal gewoon UP en DOWN verkeer betreft namelijk valt het mee. Je betaald er veel voor en dan krijg je zon melding, dit had ik niet echt verwacht vooral niet voor een plus abo, het blijft fup dus daar zal je je aan moeten houden :(

[Voor 26% gewijzigd door _MaLa_ op 12-12-2003 18:05]

• smallblock
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 26-11 00:42

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Ook ik heb sinds gisteren hiermee te maken.

Wederom getuigt het gedrag van Chello van onbegrensde onbeschoftheid.

Waar het hier om gaat is het volgende:

Er dient volgens de Algemene Voorwaarden eerst een waarschuwing vooraf gegeven te worden ( is niet gebeurd)

AUP is nog steeds een vaag begrip. Er is daarnaast geen enkele mogelijkheid door Chello geboden om daar zelf kontrole op te houden.

Ik heb zelf een nogal boze email aan Chello gestuurd. Waarin ik eis dat de afknijping wordt opgeheven. Daarbij wijs ik ze op hun eigen Algemene Voorwaarden, waar ook zij zich aan dienen te houden.

Chello is nu mijns inziens in gebreke en als daar geen verandering in komt ga ik mijn kontrakt op die grond éénzijdig opzeggen.

Voor Chello 10 anderen dus

Leuke lamp, overigens !!

• intoxicated
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

D'r is hier in ieder geval wel fout gegaan. Hier de Acceptable Use Policy van Chello. Hier wordt overigens in de FAQ-sectie op de site van Chello aan gerefereerd:
http://info.nld.chello.nl/terms/aup.php
MAATREGELEN UPC
Wanneer UPC van mening is dat een Klant zoveel verkeer op het netwerk veroorzaakt dat andere gebruikers daardoor worden benadeeld, zal UPC de volgende maatregelen kunnen treffen:
1. UPC zal in eerste instantie een waarschuwing naar de Klant zenden, waarin hem wordt meegedeeld dat zijn gedrag in strijd is met de AV en waarin hem verzocht wordt zijn dataverkeer aan te passen c.q. te minderen. Een overzicht van zijn gebruik zal worden opgestuurd.
Die waarschuwing heb je naar eigen zeggen dus niet gehad, dus daarover zou je eigenlijk naar Chello moeten bellen.
offtopic:
Leuk detail overigens, de AUP zegt dat de klant niet 'meerdere pc's en/of servers' mag aansluiten, terwijl ze een tabelletje met onder andere 'uitstekend geschikt om meerdere PC's aan te sluiten' als reclame op hun site zetten.

En sja, of 90GB nou wel of niet redelijk is; andere providers bieden voor dezelfde prijs inderdaad 100 tot 150GB aan en meestal worden bij overschrijdingen niet meteen maatregelen getroffen. Als je onder je contract uit wilt komen zou je kunnen gaan zeuren over het feit dat je die waarschuwing niet hebt gehad.

[Voor 5% gewijzigd door intoxicated op 12-12-2003 18:00]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20:22

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

trevanian schreef op 12 december 2003 @ 17:32:
Je hebt bij het aangaan van het abbo getekend voor de voorwaarden. Als je je hier niet aan houdt heeft Chello het volste recht om hier op te reageren. Jammer maar helaas.

En als je idd 90GB per maand wilt downen zou ik maar eens gaan zoeken naar een provider zonder datalimiet. :)

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Loft
  • Laatst online: 12-11 23:44
Of 80 / 85 /90 GB wel of niet te veel is.... wel of niet kan is een ander verhaal.
Het gaat erom wat er in de fair use policy staat.

Staat er in de fair use policy dat jij eerst een waarschuwing moet krijgen, alvorens ze je afsluiten/afknijpen, dan moeten ze dat doen.
Doen ze dat niet, dan handelen ze volgens hun eigen regels niet rechtmatig. en kun je dat aanvechten ->
1) met onmiddelijke ingang weer hogere snelheid, met deelbetaling over maand december 2003 terug
2) totale vergoeding van de maand dexecember 2003 als pas per 1/1//2004 weer normale snelheid aangeboden is.
3) wellicht opzeggen.

Ander probleem.
Als zij een fair use hanteren, waarbij jij zonder enige vorm van waarschuwing afgeknepen/afgesloten kan worden, dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat zij aangeven waar deze grens ongeveer ligt, omdat je anders NOOIT inzicht kan hebben over je verbruik tov van acceptable/fair use/anderen.

Tis net als met procedure fouten... Schuldig of niet schuldig doet niet ter zake. Chello/UPc heeft gewoon niet rechtmatig gehandeld. DOM lijkt mij van hen, en dat kun je denk ik succesvol aanvechten

Succes iig ;)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het is wel erg scheef (lees fout) van hun als ze op basis van FUP je "meteen" afsluiten. Aanvechten kan altijd, maar eer dat je je gelijk hebt, zit je al in de nieuwe maand en heb je je downloadsnelheid weer trug.

Maar wat jij ziet als afsluiten is ook bij cistron van kracht (en denk ik elke prov die een max heeft). Zit ik over mn limiet (100gb) heen, is het rest van de maand 64kbit, maar doe ik dit 3x, is het toch einde oefening abbonnement. Daar zij dus jou niet afsluiten, en zij jou service blijven leveren, kan je daar zowiezo geen aanspraak op doen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• SithWarrior
  • Laatst online: 21-11 09:12

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Blijf het vreemd vinden als je chello plus abbo hebt voor best veel euri de maand dat je niet eens 100 gig aan data verkeer mag verstoken, waar heb je dat plus dan voor?? je kan wel snel downloaden maar je mag niet snel downloaden idee ofzo?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• eborn
  • Laatst online: 16:51
KarreMania schreef op 12 december 2003 @ 18:13:
Maar wat jij ziet als afsluiten is ook bij cistron van kracht (en denk ik elke prov die een max heeft). Zit ik over mn limiet (100gb) heen, is het rest van de maand 64kbit, maar doe ik dit 3x, is het toch einde oefening abbonnement. Daar zij dus jou niet afsluiten, en zij jou service blijven leveren, kan je daar zowiezo geen aanspraak op doen.
Als ik het me goed herinner heb ik een maand of 2 terug een keer een bericht in de Cistron nieuwsgroepen gelezen, waarin stond dat er sinds de oprichting van Cistron pas één abonnee teruggezet is naar een lagere snelheid. En deze had het toen met 400GB in de maand ook wel redelijk bond gemaakt. Geen idee wat de waarde van dat bericht was, maar als het waar is loopt het bij Cistron ook wel los.

Mensen hebben nou eenmaal andere normen als ze naar de FUP's kijken. De een vindt 3 GB per maand ondenkbaar en de ander heeft aan 60GB nog niet genoeg. En het ligt er ook maar net aan met hoeveel mensen je op dat lijntje zit. Als je vier PC's aan een ADSL of kabel hebt hangen met mensen die bovengemiddeld downloaden, dan is zo'n limiet zo bereikt.

Maar zoals een eerdere poster al zei: eer je het aangevochten hebt en alles door de papiermolen gekomen is ben je alweer een maand (of in dit geval twee à drie weken) verder. Dus of het echt de moeite is...

• Yohost!
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 26-11 09:32
Chello is gebruikers als jou nou eenmaal graag kwijt.

Ze hebben al dikke problemen om hun netwerk snel te houden en gebruikers die veel downloaden kunnen ze dus echt niet gebruiken.

Mijn tip is overstappen naar ADSL daar kunnen ze dat netwerkverkeer wel gewoon aan bij de meeste ISP's.

• PROnline
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 17:15
ook hier zonder waarschuwing afgeknepen op 64Kbps. maar dat haal ik al niet. Downloadtest van UPC haal ik bij de 1MB test 0,87KBps oftewel nog maar amper iets meer dan 6,4Kbps. diep triest. heb al twee maal gebeld en ze per fax in gebreke gesteld. betaling heb ik opgeschort. want zij voldoen niet aan hun eigen garantieplan en aan hun policy wat betreft waarschuwen.

Volgens klantenservice behoor je op 80% en op 90% van de bovengrens een waarschuwing te krijgen. Alsof ik zo gek ben om daar lekker met volle vaart overheen te gaan als ik wist hoe ver ik al zat.

Dit alles overigens met een classic abbonnement. hoeveel ik precies gedownloadt heb dat doet er weinig meer toe })

• Rudi Vader
  • Laatst online: 25-11 14:57
Microkid schreef op 12 december 2003 @ 18:02:
[...]

Je hebt bij het aangaan van het abbo getekend voor de voorwaarden. Als je je hier niet aan houdt heeft Chello het volste recht om hier op te reageren. Jammer maar helaas.

En als je idd 90GB per maand wilt downen zou ik maar eens gaan zoeken naar een provider zonder datalimiet. :)
We kunnen hier wel weer een discussie aangaan of 90 GB wel of geen redelijke hoeveelheid is. Ik zit er regelmatig boven. Je kan de algemene voorwaarden erbij halen maar NERGENS staat wat zijn onder FUP/AUP verstaan en hoeveel het is. Je hebt een 3Mbit lijn niet om alleen te surfen. Zolang zij alleen aangeven dat je te veel download en niet hoeveel je wel mag downloaden vind ik dit schandalig. En als hij zijn download limiet aangepast hebt door van 120 Gb in de maand naar 90 Gb in de maand te gaan (bij wijze van spreken), kunnen ze dit niet doen. Bovendien betaal je nog steeds wel voor een 3Gb verbinding en krijgt nu een isdn snelheid. Ik hoop dat je een rechtsbijstandverzekering hebt, het wordt eens tijd dat die gasten aangepakt worden.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• The Bad Seed
  • Laatst online: 17:08

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Stiffener schreef op 12 december 2003 @ 18:06:
Of 80 / 85 /90 GB wel of niet te veel is.... wel of niet kan is een ander verhaal.

3) wellicht opzeggen.

[...]
Chello/UPc heeft gewoon niet rechtmatig gehandeld. DOM lijkt mij van hen, en dat kun je denk ik succesvol aanvechten
Nee, niet zo heel erg dom volgens mij. Ten eerste gaan ze zo klanten die gigantisch veel downloaden wat temperen/afschrikken en mensen die net onder de limiet zitten gaan niet hun verbruik nog verhogen na het horen van dit soort verhalen.

Waarschijnlijk willen ze niet liever dan dat je zelf je abbonement opzegt: met 1 vcerbruiker van 80 GB/maand minder kunnen ze +-100 lichte klanten of 10 gematigde klanten meer aan zonder de globale bandbreedte uit te moeten breiden.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Copycat
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Geen Chello gebruiker hier!

Maar ff los van de voorwaarden wordt ervolgens mij reclame gebruikt met de slogan "Onbeperkt muziek en films downloaden"

Hoezo misleiding :z

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• trevanian
Ik heb gebeld over het waarom van niet-waarschuwen...ja meneer is nieuwe standaard-procedure.
Volgens die Chello support medewerker is het nieuwe beleid dat zonder waarschuwing voortaan geknepen gaat worden...ja meneer standaard procedure

Hadden ze me vantevoren gewaarschuwd had ik m'n gedrag echt wel aangepast.
Ik ben een redelijk mens. Wil ook flink betalen voor snel internet.
Wat me stoort is hun onbeschoftheid en ik voel me opgelicht.

Gelokt naar een dure Porsche maar nu ik er 200KM/h mee ga rijden
weer afpakken en step teruggeven. Pure diefstal.

Euro 89,= betalen voor 90GB? Komop zeg! Weekje mule en torrent..hoppa
We hebben het hier wel over BREEDBAND hè!

Gelukkig zit snel DSL er hier aan te komen. Ga natuurlijk weg en ze zien me nooit meer terug. Ben ik ook gelijk van mijn TV-abo af. Deed ik al niets mee maar kon er niet vanaf want is gekoppeld aan kabelinternet. UPC maakt zich nl. ook schuldig aan het fenomeen koppelverkoop.

Of opzeggen lukt is nog maar de vraag want aan Chello Plus schijn je een jaar vast te zitten.

• geez
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 13-09 06:03
T.T. schreef op 12 december 2003 @ 17:38:
Dat komt overeen met iemand die 50 GB download met een classic abonnement.
doe ik ook soms, nooit een waarschuwing langs zien komen

verder is 80gb uiteraard aan de wat hoge kant, maar ik vind dat het gewoon 1x moet kunnen, met evt. een waarschuwing. Zomaar naar 64k vind ik een rotstreek van UPC.

imo, zou ik als ik jou was overstappen op een 8mbit adsl lijntje van [/typo]chello[/typo] Demon :)

veel succes verder

[Voor 3% gewijzigd door geez op 12-12-2003 19:27]

• PROnline
  • Laatst online: 17:15
uit de Acceptable Use Policy bij punt drie dataverkeer:
UPC zal in eerste instantie een waarschuwing naar de Klant zenden, waarin hem wordt meegedeeld dat zijn gedrag in strijd is met de AV en waarin hem verzocht wordt zijn dataverkeer aan te passen c.q. te minderen. Een overzicht van zijn gebruik zal worden opgestuurd.
ofwel ze handelen (ook in mijn geval) in strijd met hun eigen voorwaarden.
Heb daarom een beroep gedaan op het garantieplan. (twee dagen vergoed voor elke 24 uur geen goed werkende verbinding).
Tevens heb ik de betaling opgeschort.
Als ze hadden gezegd bij 50 of 60gb doe ff wat rustiger dan had ik dat ook wel gedaan.

• Loft
Duracell schreef op 12 december 2003 @ 18:53:
[...]

Nee, niet zo heel erg dom volgens mij. Ten eerste gaan ze zo klanten die gigantisch veel downloaden wat temperen/afschrikken en mensen die net onder de limiet zitten gaan niet hun verbruik nog verhogen na het horen van dit soort verhalen.

Waarschijnlijk willen ze niet liever dan dat je zelf je abbonement opzegt: met 1 vcerbruiker van 80 GB/maand minder kunnen ze +-100 lichte klanten of 10 gematigde klanten meer aan zonder de globale bandbreedte uit te moeten breiden.
Uit het oogpunt: " Hoe kunnen we Chello/UPc opvoeden dat ze normale gedragsregels gebruiken...... "
Dan heb je helemaal gelijk.

Als prive persoon is het wel een optie ik zou overwegen. Maar eerst proberen om je geld of je snelheid terug te krijgen, want Chello/UPC zit gewoon fout. Mochten ze niet willen meewerken dan wordt opzeggen een steeds serieuzere optie... :/

Lijkt me inderdaad dat chello liever 10/100 lichten klante heeft dan 1 zware verbruiker, maar dat geldt voor elke ISP ;)

• mabarto
  • Laatst online: 22-11 13:31
Stiffener schreef op 12 december 2003 @ 18:06:
Als zij een fair use hanteren, waarbij jij zonder enige vorm van waarschuwing afgeknepen/afgesloten kan worden, dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat zij aangeven waar deze grens ongeveer ligt, omdat je anders NOOIT inzicht kan hebben over je verbruik tov van acceptable/fair use/anderen.
Nee zij gaan zeggen wat de max is om te downloaden. Ze zien het al aankomen, alle klanten gaan gelijk aan die max zitten. Hebben ze voor het inkopen van de GB er nog geen flikker aan, want dan is het voor hun alsnog te duur.
Klanten maken namelijk misbruik van die grens en dan vinden ze het raar dat een bedrijf ingrijpt als je te duur bent voor ze.

Overigens zou je het nu kunnen uitrekenen:
64kbit/s * 3600 * 24 * 30 a 31 = 19,78 GB a 20,43 GB per maand

• Suepahfly
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 04-10 13:42
@Home houdt het bij een waarschuwing de eerste keer. Dat vindt ik toch een stuk netter.

Verder zou Chello de klant attent moetten maken van de FUP. Misschie kun je bij de ombudsman klagen.

• Bware81
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 10-10 16:16
ben ik ff blij met mijn @home abbo. Ik zit nu aan de 100 GB sinds 29-11-2003 . Ik heb ooit een keer een email gehad van @home met de mededeling dat ik last zou zijn tot anderen. ik heb toen ff de algemene voorwaarden erbij gepakt waar ik voor getekend heb en daar stond in ongelimiteerd internet gebruik. Nou blijkt dat ze dat ooit in de a.v. aangepast hebben maar ik heb daar nooit niks van gehoord dus ze hebben geen poot om op te staan. endat hadden ze ook door dus ik heb er nooit niks meer van gehoord

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Loft
barto018 schreef op 12 december 2003 @ 19:54:
[...]

Nee zij gaan zeggen wat de max is om te downloaden. Ze zien het al aankomen, alle klanten gaan gelijk aan die max zitten. Hebben ze voor het inkopen van de GB er nog geen flikker aan, want dan is het voor hun alsnog te duur.
Klanten maken namelijk misbruik van die grens en dan vinden ze het raar dat een bedrijf ingrijpt als je te duur bent voor ze.

Overigens zou je het nu kunnen uitrekenen:
64kbit/s * 3600 * 24 * 30 a 31 = 19,78 GB a 20,43 GB per maand
Ik denk niet dat zoveel klanten misbruik maken.... Het overgrote deel is geen tweaker, is geen heavy user ;) Die wil gewoon msn'en, chatten, forummen wellicht en beetje surfen en mailen en soms een mp3'tje.

Ik wilde aangeven, dat als ze een faur use hanteren, dat ze je dan moeten waarschuwen, wanneer zij vinden dat je te ver gaat
Als ze een strikte grens hanteren, kun je dat zelf in de gaten houden en heeft fair use geen zin.

Persoonlijk heb ik liever fair use, omdat dat flexibeler geacht wordt te zijn.... Maar als Chello/UPC dergelijk methodes gebruiken is fair use niet leuk meer... (omdat je nooit weet waar je aan toe bent en overgeleverd bent aan hun ideeën, zonder dat jij je gedrag kunt beteren)

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

trevanian schreef op 12 december 2003 @ 19:20:
Ik heb gebeld over het waarom van niet-waarschuwen...ja meneer is nieuwe standaard-procedure.
Volgens die Chello support medewerker is het nieuwe beleid dat zonder waarschuwing voortaan geknepen gaat worden...ja meneer standaard procedure.
[...]
Of opzeggen lukt is nog maar de vraag want aan Chello Plus schijn je een jaar vast te zitten.
Maar, met die nieuwe standaardprocedure ben jij niet akkoord gegaan op het moment dat je je abonnement nam. Sterker nog, Chello levert nu eenvoudigweg bewust (en niet door een storing of overmacht) niet de dienst die ze je zouden moeten leveren, aangezien je nooit die eerste waarschuwing hebt gehad. Afhankelijk van wanneer je ADSL krijgt en hoe lang je anders nog aan je Plus abo vast zou zitten, zou dit een erg mooi moment zijn om je abo om deze redenen op te zeggen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• _BSoD_539
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 18-03-2006
Ben ik ff blij met mijn 150 GB limiet, en zelfs daar ga ik wel eens overheen 8) . Heb echter nog nooit iets van xs4all gehoord in de trend van:

"Meneer U download te teveel. U gaat een naheffing krijgen!" :X

• Wekkel
  • Laatst online: 16-07 16:46

Wekkel

De downloadkoning

Betaal in ieder geval niet het volledige abonnementsgeld voor de tijd dat je onterecht op 64 K zit. Meteen een fax erheen dat de FUP geen melding maakt van een harde limit, en dat eerst gewaarschuwd had moeten volgens de AV. Uiteraard maak je ook melding van het terughouden van een deel van het abonnementsgeld zolang je onterecht op 64 K zit. En stijfhouden die poot, bij een kantonrechter haal je echt wel je gelijk.

P.S., betrek je ook tv/radio bij ze?

• Compunologist
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19:26
trevanian schreef op 12 december 2003 @ 19:20:
Ik heb gebeld over het waarom van niet-waarschuwen...ja meneer is nieuwe standaard-procedure....

Gelokt naar een dure Porsche maar nu ik er 200KM/h mee ga rijden
weer afpakken en step teruggeven. Pure diefstal.

Euro 89,= betalen voor 90GB? Komop zeg! Weekje mule en torrent..hoppa
We hebben het hier wel over BREEDBAND hè!
Over nieuwe standaardprocedures moeten ze jou zeker inlichten dus ze hebben hier niet gehandeld volgens hun eigen voorwaarden. Dit gaat ze opbreken.

Verder vind ik € 89 in de maand toch een smak geld en geef ik je groot gelijk. Je betaalt in eerste instantie voor een beetje behoorlijke bandbreedte en dan mogen ze die FUP toch echt wel flink oprekken. In ieder geval ver boven die 90GB waar men je nu op afrekent. En hoe hanteert men de FUP als je een maandje te weinig downed/upped? >:) Krijg je dan je geld terug of vertienvoudigen ze je bandbreedte voor de maand erna?

Ik bekijk toch met argusogen die ontwikkeling waarbij je per bitje moet gaan betalen. Zuinig zijn met bits in de toekomst? Die 64-bits desktop afbestellen? Alleen tekstbrowsers? :?

• Numb1
  • Laatst online: 17-01-2012
Uit de meting blijkt dat uw dataverbruik 71260,16 MegaBytes was voor de maand november. Dit wordt door UPC/chello gekenmerkt als overmatig zoals staat beschreven in artikel 3 van de Acceptable Use Policy. UPC/chello is, in overeenstemming met dit artikel, genoodzaakt dwingende maatregelingen te treffen om uw dataverbruik terug te brengen tot aanvaardbare proporties.

Uw modem is met onmiddellijke ingang teruggezet in snelheid. Tot het einde van de maand december 2003 zal uw modemsnelheid beperkt worden tot maximaal 64Kbps voor zowel Up- als voor Download. Alle onderdelen van de chello-dienst blijven gewoon voor u beschikbaar, maar tegen een lagere snelheid.
Ook z'n ramp mail gekregen :(
GVD wat is 70 gig nou!! (ik deel de verbinding met 2 anderen!!) speciaal dat brakke chello plus abbo nog voor genomen.
#(&$()@#$# dikke lul met die chello, xs4all/demon here we come 8)

• Vincentio
  • Niet online
Wat ik vooral slordig vind is dat Chello alleen rept van een datalimiet bij de entry en light abonnementen. Verder wordt er nergens duidelijk op de site iets aangegeven over een FUP. Pas in de Algemene Voorwaarden. Best wel stom, want nu lijkt het net of er gewoon geen limiet is bij classic en plus.

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 18:36
ja 80 is veel enzo maar ik download op een drukke maand ook al snel 40 gig en wat er met gamen bijkomt weet ik niet (heb echt geen idee please tell me)

maar vind die FUPs niet erg elkker omdat je het niet weet
hun kunnen elke dag het limiet veranderen

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

90 GB vindt ik moeten kunnen voor die prijs. Bij Cistron betaal je bijvoorbeeld 79 euro per maand voor een max-lijntje waarmee je 100 GB per maand mag binnentrekken. Dan mag je van een Chellolijntje van 89 euro toch ook wel wat verwachten?

Het buurmaneffect bestaat toch niet meer volgens de kabelmaatschappijen?

[Voor 14% gewijzigd door Marzman op 12-12-2003 23:28]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• PtrO
  • Laatst online: 20-11 13:57

PtrO

Sandra Forever

Ook mijn reden geweest om na ca 5 jr de stekker (eufemisitsche) Classic op te zeggen. Lekker naar PowerAdsl gegaan ern geen geziek/gezeik meer met vage FUP's, trage stroop enz.

Heb nu volledige inzicht in m'n dataverkeer. Limiet is nu op 150Gbyte per maand. Kreeg bij Sjello al gedonder om iets van 15Gbyte en werd als een kind bestookt, toen ik klaagde over de snelheids wisselingen, met vragen als "wat doet U daar dan mee".

Of 80/90GB of meer nu hoog of laag is, is een maatstaf van de tijd. Vindt deze hoeveelheid wel meevallen.
10 jr geleden was je een hele vent wanneer je 1Mbyte binnenhaalde.
Straks (zeg < 3 jr) zit Internettend Nederland, meerdere TV kanalen via breedband te bekijken. Laten we zeggen 3 kanalen HQ simultaan ( = ca 2Mbyte/sec) is dan 7 Gig per uur !!! Waar praten we dus over.

Het moralistische gedoe van da's veel etc. is m.i. onzinnig. Je hebt breedband dus dat wil je trekken ook. Immers daar heb je je abbo op afgestemd.

@TS sterkte en een welgemeend advies : snel wegwezen.

[Voor 19% gewijzigd door PtrO op 13-12-2003 00:59]

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• 25287
  • Registratie: november 2021
  • Niet online
Whahaha Chello is echt gek geworden. Ze verliezen al veel klanten en daar komt er zeker weten weer eentje bij. Whaha ik download 50 gigabyte per maand met classic en dan afknijpen? Stelletje apen. Lekkere is dat we hier zo dom zijn geweest om UPC telefonie te nemen. Werk nooit, bagger ontvangst en kut kwaliteit. Hier zitten we een jaar aanvast :(

Ik hoop echt dat er hier gezamelijk iets tegen gebeurd. Heb je het ooit gehoord? Afknijpen met 50 gig per maand whahaha. Daar betaal je 50 euro voor? Daarnaast ligt me internet er om de havenklap uit en is hun helpdesk het meest trieste wat er bestaat.

• eMiz0r
  • Laatst online: 08:18
Wekkel schreef op 12 december 2003 @ 20:52:
Betaal in ieder geval niet het volledige abonnementsgeld voor de tijd dat je onterecht op 64 K zit. Meteen een fax erheen dat de FUP geen melding maakt van een harde limit, en dat eerst gewaarschuwd had moeten volgens de AV. Uiteraard maak je ook melding van het terughouden van een deel van het abonnementsgeld zolang je onterecht op 64 K zit. En stijfhouden die poot, bij een kantonrechter haal je echt wel je gelijk.

P.S., betrek je ook tv/radio bij ze?
Weet je dat wel zo zeker als huisjurist ? Waar ik niemand over hoor en toch even ter discussie wil brengen:

Chello zegt in de Algemene Voorwaarden "maatregelen" te nemen tegen overmatig dataverbruik. Welke maatregelen zeggen ze niet. Ikzelf zou uitgaan van afsluiting op het moment van het overtreden van de Fair Use Policy. Wat Chello gedaan heeft is je snelheid drastisch verminderen (is in België standaard) en je keurig een mailtje gestuurt met hoeveel dataverkeer jij deze maand verbruikt hebt. Als Chello zegt dat dat mailtje inclusief de snelheidsvermindering dient ter waarschuwing voldoen zij prima aan hun verplichtingen.

Trouwens nog iets. Iedereen weet wat een Fair Use Policy (begrip opzich geworden) inhoudt. Wanneer jij veel meer dataverkeer genereert dan het gemiddelde hou je je gewoon niet aan de FUP en heeft dus Chello het recht om stappen tegen je te ondernemen. Jij tekent een contract waarin staat dat je het eens bent met de FUP regeling en deze niet aan je laars zal lappen. Doe je dat wel, heeft Chello wederom recht om daar iets aan te doen.

Vergeet even niet, het gaat er niet om wat reeël is of niet. Wat Chello doet is in mijn ogen ook belachelijk, maar ze staan imo wel degelijk in hun recht en doen het volgens het boekje.

• intert0y
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21-09-2020
december

1.670 GB upstream

88.747 GB downstream.

PowerADSL van XS4ALL met DATALIMIET! heerlyck weet je tenminste waar je aan toe bent. (150GB datalimiet)

Kost ook 89 euro per maand (tegenwoordig)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• blaat_aap
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 04-05-2004
monthly rapport:
oktober 103.77 - 80.50 - 184.27
november 195.91 - 15.64 - 211.55
december 67.38 - 2.33 - 69.71

geen mail, geen gezeik, en ja ik heb FUP (hcc 2048 Koninklijke Prutsers Nederland)

Heb je geen standaard mail programma? Stuur dan gewoon een mailtje naar blaat_aap@noncop.nl

• Wekkel
  • Laatst online: 16-07 16:46

Wekkel

De downloadkoning

eMiz0r schreef op 13 december 2003 @ 04:19:
Weet je dat wel zo zeker als huisjurist ? Waar ik niemand over hoor en toch even ter discussie wil brengen:
Ik leg de term 'waarschuwing' dan anders uit dan jij. Eerst een 'waarschuwing', dan pas 'maatregelen'. Als je een niet kenbare FUP gebruikt, kan je moeilijk zonder 'waarschuwing' de boel afknijpen omdat een niet kenbare grens is overschreden. Dan moet je maar vantevoren kenbaar maken wat de harde limit is in plaats van een niet bekende grens in een FUP.

• Pittoors
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 27-06-2007
Ach... 64 up en down.... dat valt nog wel mee. van het laatste volledige jaar dat ik bij UPC zo'n uitmelkcontract had, werd ik meer dan 11 maanden voorzien van 0 up en 0 down. Lopen we trouwens nog steeds over te bekvechten. Het jaar daarvoor was al niet veel beter. Chello wil geld zien terwijl ik destijds heb laten weten de betalingen stop te zetten tot ik zou krijgen waarvoor ik heb betaald (ik krijg dus eigenlijk nog geld ven UPC). Ben nu sinds begin dit jaar over naar planet, en heb geen klachten or whatsoever. Iedereen weet zo onderhand dat UPC staat voor : Unable to Provide Connections.

... as the sky cracked open, a rubber duck came floating down...

• motormuisje
  • Laatst online: 06-03-2020
85 gig is voor chello vrij veel. Daar mee wil ik zeggen wees blij dat je dat halen kan :) bij mij was Chello altijd erg brak :P
Sinds ik Adsl heb (8 Mbit) en geen divx maar dvd's download zit ik aan zon 120 gig per maand ;)
Heb nog geen klacht gehad over het downloaden, wel over het verspreiden (mail van MPAA). Mijn advies als je echt zo grof wilt downloaden, neem fijn adsl (betaal je minder en is nog sneller)

• Max|Burn
  • Laatst online: 22-11 11:29

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

90GB is veel, punt uit. als je weet dat we werkelijke kosten zijn dan schrik je ook.
In belgie met de kabelboer daar sta je al op low bandwidth(4K down ofzo!) als je over de 10GB ga ofzo.
Nederlanders zeuren ook alltijd ;s
In NL wordt er nog het minst gelet op de hoeveelheid data die gedownload wordt, in t buitenland zie je vaak genoeg 10mbit lijnen met limieten tussen de 5 en 20GB.
Dit soort acties doen ze trouwens alleen bij consistent VEEL downloaden..
1x 80GB ok..elke maand meer dan 70-80..dan krijg je mail ja.
aan de andere kant je heb chello+ en ze hadden t wel eerst gewoon kunnen melden ja.

[Voor 56% gewijzigd door Max|Burn op 13-12-2003 08:31]

ma ma ma ma ma macron one

• trevanian
Absoluut niet vergeten moet worden dat in het 'foute' dataverbruik van 90GB
ook de upload zit , bij Chello Plus tegen de 50 KB/s.
(is bij Plus abo's verdrievoudigd tov. Classic)
Als je Bittorrent aan hebt staan wordt die 50 KB/s UP ook constant en maximaal gebruikt!

In die 90GB dataverbruik zit dan ook 20-30% upload!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

eMiz0r schreef op 13 december 2003 @ 04:19:
[...]
Trouwens nog iets. Iedereen weet wat een Fair Use Policy (begrip opzich geworden) inhoudt. Wanneer jij veel meer dataverkeer genereert dan het gemiddelde hou je je gewoon niet aan de FUP en heeft dus Chello het recht om stappen tegen je te ondernemen. Jij tekent een contract waarin staat dat je het eens bent met de FUP regeling en deze niet aan je laars zal lappen. Doe je dat wel, heeft Chello wederom recht om daar iets aan te doen.
Mja, en toch ben ik heel erg benieuwd wat een rechter hierover zou bepalen, als het zo ver zou komen. Waneer jij met een stapel printjes van onder andere Cistron (100 GB voor 79 euro), XS4ALL (150GB voor 85 euro), etc. aan komt lopen ben ik erg benieuwd of het dan 'redelijk' wordt geacht dat Chello bij een abonnement in dezelfde prijsklasse al bij ~70GB maatregelen treft. Zelf denk ik dat in een dergelijke prijsklasse een dergelijk datagebruik wel degelijk 'fair' mag worden genoemd.

En natuurlijk, die 70GB zal vast wel de in de AUP genoemde 'overlast' bezorgen. Maar dan moet Chello zich gewoon profileren als een provider voor mensen die alleen maar kunnen koken en verder geen eisen stellen, en moeten ze gewoon geen producten aanbieden in de categorie voor 'veeleisende gebruikers'.

Dit alles natuurlijk IMHO.

- Pastor Richards @ VCPR

• Niek1616
  • Laatst online: 27-12-2011
Bel anders even de consumentenbond in hoeverre dit "misleidend" en "onbeschoft" (geen waarschuwing) te noemen valt.

Wie weet zet je wat ballen aan het rollen...

• eMiz0r
  • Laatst online: 08:18
intoxicated schreef op 13 december 2003 @ 11:22:
Mja, en toch ben ik heel erg benieuwd wat een rechter hierover zou bepalen, als het zo ver zou komen. Waneer jij met een stapel printjes van onder andere Cistron (100 GB voor 79 euro), XS4ALL (150GB voor 85 euro), etc. aan komt lopen ben ik erg benieuwd of het dan 'redelijk' wordt geacht dat Chello bij een abonnement in dezelfde prijsklasse al bij ~70GB maatregelen treft. Zelf denk ik dat in een dergelijke prijsklasse een dergelijk datagebruik wel degelijk 'fair' mag worden genoemd.

En natuurlijk, die 70GB zal vast wel de in de AUP genoemde 'overlast' bezorgen. Maar dan moet Chello zich gewoon profileren als een provider voor mensen die alleen maar kunnen koken en verder geen eisen stellen, en moeten ze gewoon geen producten aanbieden in de categorie voor 'veeleisende gebruikers'.

Dit alles natuurlijk IMHO.
Ik ben het helemaal met je eens wat betreft je standpunt tegenover Chello hoor. Laten we dat voorop stellen. Er zijn zelfs al ADSL providers die zowel geen datalimiet als geen FUP hanteren.

Anyway, misschien een domme opmerking, maar zou de rechter niet in zo'n geval een verschil gaan maken tussen de ADSL techniek en kabeltechniek ?

• motormuisje
  • Laatst online: 06-03-2020
En iedereen maar klagen over FUP :)
Ik heb Acceptable Use Policy, ik vind alles wat ik doe vrij Acceptable.....

Zelfs toen ik belde naar provider en vroeg of ik me buurman (die al op het bestaande netwerk zat) internet mocht geven door even DNS in router in te vullen, werd hier vrolijk ja op geantwoord :)

[Voor 47% gewijzigd door motormuisje op 14-12-2003 13:31]

• chroom
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
wat ik me afvraag: welk abo je ook hebt, bij chello geldt altijd dat ze de snelheid niet garanderen. en daar heb je ook voor getekend.

dus zo bezien heeft chello het recht om zomaar iedereen op 64k te zetten, of ze daar nou een reden voor hebben of niet...

Inactief.

• bjck
  • Laatst online: 18:43
Yups, tijden van vrijdownloaden zijn over, meer klanten .. meer op de grootverbruikers letten.

Chello kan ipv 1 user welke 100G haalt 10 'gewone' klanten inprikken en dus 10x zoveel vangen (9 klanten extra).

En waar iedereen met reclame mee smijt, tja, voorwaarden zijn waar je voor tekent en dit is het product. Je tekent niet voor de 'algemene reclame ....'

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Drogo
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 12:29
Er zijn een paar klanten van Chello die geen waarschuwing gekregen hebben, da's de fout van UPC geweest.

Wat betreft die FUP, ik vind 80+ gig echt veel, maar dat blijft een mening natuurlijk. Ik download ook vrij veel, maar elke dag van de maand 2.5+ gig binnenhalen krijg ik niet voor elkaar.

• wumpus
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 01-04-2014
Natuurlijk is het verkeerd dat ze je niet waarschuwen, maar met het uitdelen van zoiets staan ze volledig in hun recht.

Bij kabel hebben je buren en buurtgenoten last van je download gedrag. Als er klachten binnenkomen dan gaat Chello kijken naar de buurt, en zit daar een enorme downloader dan tikken ze die op de vingers.

Dit geeft Chello wel enigsinds dictatoriale macht om je af te sluiten wanneer zij vinden (inspraak nee) dat je teveel download. Maar als je het hierin niet eens bent moet je gewoon niet in zee gaan met een abonnement met een FUP.

De 'benadeelde' mensen zullen nu juist blij zijn dat hun download snelheid iets omhoog is gegaan.

• trevanian
Cochrane schreef op 14 december 2003 @ 15:02:
Er zijn een paar klanten van Chello die geen waarschuwing gekregen hebben, da's de fout van UPC geweest.

Wat betreft die FUP, ik vind 80+ gig echt veel, maar dat blijft een mening natuurlijk. Ik download ook vrij veel, maar elke dag van de maand 2.5+ gig binnenhalen krijg ik niet voor elkaar.
Dataverbruik is ook upload (50KB/s met Plus) en da's al gauw 30% van het totaal!

• procyon
  • Laatst online: 26-11 11:06
Ach het blijft gezeik, ook zij moeten elke GB betalen die jij download, maar als jij alleen download van de newsserver van chello kost het hun weer niets :+
Ze moeten ergens een grens trekken.

Maar 80GB is veel, net als je Abb geld trouwens.
Ik haal zelf met demon A 55 euro per maand makkelijk 60 per maand alleen al op mijn computer (en mijn broer en vriendin zitten in hetzelfde netwerkje)..

Nooit gezeik met demon gehad... maar met een kabelverbinding ben je gewoon wel asociaal bezig tov je buren.

Een lege verzameling is deelverzameling van elke verzameling

• trevanian
wumpus schreef op 14 december 2003 @ 15:24:
Bij kabel hebben je buren en buurtgenoten last van je download gedrag. Als er klachten binnenkomen dan gaat Chello kijken naar de buurt, en zit daar een enorme downloader dan tikken ze die op de vingers.
Met een diagnose tooltje kun je zien wie er bij je in de buurt zitten:
http://homepage.ntlworld.com/robin.d.h.walker/docsdiag/

Gaf bij mij:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
D:\..\docsdiag>java -jar docsdiag.jar -traffic
DocsDiag v030720 Copyright 2001-3 Robin Walker rdhw@cam.ac.uk

Discovered: -cmip 10.135.xxx.xx -netw 12
Searching from 10.135.xxx.x to 10.135.xxx.xxx with -netw 12
Looking for  upstream usage counts
Please wait up to 35 minutes ...
Revisiting active cable modems ...
Y

UBR 10.135.xxx.x

Channel   Freq     Max  Usage  Users  Min  Ave  Max
           MHz    kbps   kbps          ms   ms   ms
Dnstr 2  458.75  41712      2      1   20   20   20
Upstr 1   60.1    2560      3      1   20   20   20

Note: timings include one hop on your up/downstream
and at least one on target up/downstream.

Blijkbaar zit ik dus als enige in dit boeregat te sjorren!
Heh ik dan toch nog te maken met de FUP? :? |:(

• rjw
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16-04-2014
Ik kan geen mail meer versturen via Chello en omdat ik zelf de oorzaak niet kon vinden maar gebeld met de helpdesk,kreeg ik doodeuk te horen dat dat me mail geblokkeerd is ivm met een virus op mijn computer.
Dat is natuurlijk een goede zaak maar Chello had mij op z'n minst even een mailtje kunnen sturen waarom mijn uitgaande mail geblokkeerd is,dit is echter wel een rede voor mij om over te stappen naar ADSL want ik heb het gehad met Chello.

Ik vind het trouwens raar dat er bij Chello plus nog een fair use policy is,de meeste ADSL abo's in die prijsklasse hebben geen data limiet dus maar gauw overstappen.

Chello is duur,lage upload en een arrogante houding.

Antec SLK3700AMB,Intel i3 2100,MSI H67MA-ED55,Crucial DDR3 Cas7 2x2GB,OCZ Onyx 32GB,WD EARS 1,5GB GP,Seasonic S12II 330W,Samsung 206BW

• Mr.B
  • Laatst online: 16:28
En van 3000Kbps naar 64Kbps noem ik afgesloten worden!
Het is overigens ook erg laf van chello om de snelheden ineens in KiloBit (!!) te vermelden. Zelfs ik las Kilobyte maar jammer genoeg blijkt dat niet waar te zijn.
Ik zelf heb chello classic en 1500Kbps down (kilobit dus) komt overeen met 180Kb/s (echte kilobytes). (had van iemand doorgekregen dat je bij adsl de 'bit' snelheid moest delen door 8 om op de Kilobyte snelheid te komen)

Heerlijk misleidend vooral als je als gewone consument niet veel weet van hedendaagse snelheden. Mijn advies is nog steeds, neem een adsl abbo als je goede prijs/snelheid verhouding wilt. Maar jammergenoeg is in mijn eigen regio geen adsl beschikbaar.

Maar zo gauw als adsl beschikbaar is zeg ik chello vaarwel, tot die tijd mogen ze best wel eens de upload van classic verhogen.

Maakt soms wel eens een foto ...

• noMSforme
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 21:18
over de 80 Gb is ook belachelijk.

Nu heb je de tijd om die 80 Gb te bekijken of te installeren.
En dat gaat je niet eens allemaal lukken voor 1 jan. 2004.

Geef eens wat voorbeelden van wat je zo allemaal gedownload hebt dan >:)

Edit:

pfffff de 1 nog meer dan de ander. Stoer hoor!
Jullie zullen ook allemaal wel TB schijven hebben en elke dag 7 dozen
DVD's branden.

Hmm ik ga naar chello.... daar komt lekker wat bandbreedte vrij. })

[Voor 33% gewijzigd door noMSforme op 14-12-2003 16:02]

• FireStarter
  • Laatst online: 26-11 17:27
Nu ik dit allemaal zie is het de druppel. Ik ga weg bij chello.

En mensen,./// 90 GB is totaal niet veel hoor, mijn record is 230 gb/maand, met Chello Classic.

Hallo mensen, nog nooit van nieuwsgroepen ofzo gehoord??

Moeite met 20 gb halen de maand.... ik heb het binnen 3 dagen al binnen.
Helemaal niet om trots tezijn erop hoor, maar niewsgroepen is voor iedereen toegangelijk.

Ik ga rond 30 december over op ADSL fast van xs4all, lekker met newszilla aan de slag. En dan zal 200 gb/maand geen uitzonderling zijn.

Ronduit zielig van Chello om nu meer betalende abbo's zo te kwellen. Rotzooi daar, en juist nu dat ADSL de kabel voorbij gaat gaat de kabel zichzelf de das om doen.

Dag Chello, dag dag, 4 jaar lang abbo geweest, en in janiari ben ik van jullie verlost, geen rekening van UPC meer op mijn deurmat (punt).

CCDP/CCIE#40337

• skunkonized
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 09-06-2014
zo is het bij mij ook gegaan 2 jaar geleden... nu tweakdsl power en geen fup/datalimiet/gezeik. lekker downloaden en uploaden totdat ik het zat ben. zo hoort het, daarvoor betaal je dan ook.

• Tcd
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Robbie007 schreef op 14 december 2003 @ 15:55:

Ik ga rond 30 december over op ADSL fast van xs4all, lekker met newszilla aan de slag. En dan zal 200 gb/maand geen uitzonderling zijn.
200gb/maand? Mag ik vragen wat men allemaal download in zo'n maand dan? 8)

vernieuwde specs

• sranan
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
rjw schreef op 14 december 2003 @ 15:42:
Ik kan geen mail meer versturen via Chello en omdat ik zelf de oorzaak niet kon vinden maar gebeld met de helpdesk,kreeg ik doodeuk te horen dat dat me mail geblokkeerd is ivm met een virus op mijn computer.
Dat is natuurlijk een goede zaak maar Chello had mij op z'n minst even een mailtje kunnen sturen waarom mijn uitgaande mail geblokkeerd is,dit is echter wel een rede voor mij om over te stappen naar ADSL want ik heb het gehad met Chello.
Elke ISP - dus ook Chello heeft de mogelijkheid DIRECT in te grijpen als een deel van het netwerk - jou besmette pc in dit geval - een risico vormt.
//zie je contractsvorowaarden maar //
XS4alles [om er maar 1 te noemen] doet precies het zelfde.

beetje terzijde; jou puntje past eingelijk niet echt in de draad die gaat over knijpen vanwege datalimieten ...
of was/is jou bak zo besmet dat je tig miljoen mailtjes hebt verstookt en daarmee 80 gieg hebt ge-upt (8>

aldus Sranan

• noMSforme
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 21:18
1. Spel downloaden
2. Branden
3. 5 minuten spelen
4. Shit, volgende game is al weer uit
5. Ga terug naar stap 1.

• sranan
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
trevanian schreef op 14 december 2003 @ 15:38:
[...]Blijkbaar zit ik dus als enige in dit boeregat te sjorren!
Heh ik dan toch nog te maken met de FUP? :? |:(
Kom op zeg , wat dacht je nou zelf?
Een FUP geldt voor alle abonnees van de ISP in kwestie.
Je impliciete argument raakt dus kant nog wal ...

'k ben overigens benieuwd hoe hard er gelachen wordt bij [bijvoorbeeld] chello als er een volgend mailtje binnenkomt:
Beste meneer , omdat ik de enige internet lurker in postcode gebied xxxx-xx ben, verzoek ik u vriendelijk aan mij geen FUP op te leggen.

aldus Sranan

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
sranan schreef op 14 december 2003 @ 16:23:
[...]

Kom op zeg , wat dacht je nou zelf?
Een FUP geldt voor alle abonnees van de ISP in kwestie.
Je impliciete argument raakt dus kant nog wal ...

'k ben overigens benieuwd hoe hard er gelachen wordt bij [bijvoorbeeld] chello als er een volgend mailtje binnenkomt:
Beste meneer , omdat ik de enige internet lurker in postcode gebied xxxx-xx ben, verzoek ik u vriendelijk aan mij geen FUP op te leggen.
ga eerst eens even opzoeken wat fup betekend voordat je begint te schreeuwen

fup betekend:
er worden maatregelen genomen als jij zoveel dataverkeer verstookt zodat je buren daar (qua snelheid) last van hebben (cable = shared medium).

dus idd; als je als enige in de wijk een aansluiting hebt KAN je niemand tot last zijn... dus heeft chello volgens hun eigen voorwaarden geen reden tot afsluiten.

- een tevreden @home gebruiker -

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• procyon
  • Laatst online: 26-11 11:06
Maestro.mosjuh schreef op 14 december 2003 @ 16:47:
[...]

ga eerst eens even opzoeken wat fup betekend voordat je begint te schreeuwen

fup betekend:
er worden maatregelen genomen als jij zoveel dataverkeer verstookt zodat je buren daar (qua snelheid) last van hebben (cable = shared medium).

dus idd; als je als enige in de wijk een aansluiting hebt KAN je niemand tot last zijn... dus heeft chello volgens hun eigen voorwaarden geen reden tot afsluiten.

- een tevreden @home gebruiker -
Dat is natuurlijk bullshit, FUP is gewoon een gemiddelde..
ADSL providers hebben toch ook een FUP? en dat is geen geshared medium.

Een lege verzameling is deelverzameling van elke verzameling

• Genghis Khan
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
fup betekend:
Da's niet helemaal waar. Een Fair Use Policy wil eigenlijk gewoon zeggen dat een provider het recht heeft jou af te sluiten, als jij veel meer dataverkeer genegeert dan jouw mede-abonnees met hetzelfde abonnement. Het is aan de provider om te bepalen hoe strikt ze hier mee zijn.

Toch heb je voor een gedeelte gelijk: ik geloof dat Wanadoo Cable pas ingrijpt bij overmatig dataverkeer als er klachten uit diezelfde wijk komen over de snelheid.

[Voor 17% gewijzigd door Genghis Khan|IA op 14-12-2003 17:46]

• jep
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21-10 23:28
85 Gig zou ik bijna misbruik noemen, dat gaat nergens over. :) Misschien hadden ze even moeten bellen, maar gek is het niet.

• The_Sukkel
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 09-07 00:21

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Belangrijk voor de TS lijkt me de vraag of hij nu onder het contract uit kan komen omdat Chello eenzijdige contractsaanpassingen heeft doorgevoerd (nl. een nieuwe policy van afknijpen van snelheid zonder een waarschuwing vooraf). Als dat kan dan lijkt me het probleem snel opgelost. Lekker snel overstappen naar ADSL daarna...

Die verwijten tegen de TS dat hij teveel download voegen werkelijk helemaal niets toe aan de discussie. Het is bovendien gezwets in de ruimte. Te veel of niet te veel is een zaak voor de ISP en dan nog blijkt dat de ene ISP hele andere normen hanteert dan de andere. Om dan wijsneuzerige Tweakers hier dan te zien zwetsen over te veel downloaden is nogal treurig. XS4ALL verwoordt het zo: "wij zijn er niet om internetgebruik te beperken, maar juist om het te stimuleren".

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• jep
Je kan wel zeggen dat je mensen die zeuren over die download-hoeveelheden treurig zijn, maar dan heb je geen benul van de technische achtergrond blijkbaar. :)

• freebie734
  • Laatst online: 28-02-2004

freebie734

SkanShells

Je hebt een plus abbonement, dan mag je met meer dan 1 PC aan chello hangen, maximaal 3 als ik het goed heb begrepen. Dan zou iedere PC dus vaak audio/video kunnen streamen(zowel luisteren als uitzenden.) En dan is het 80gb / 3 PC's = 26 gb per PC per maand, dat is maar 900 mb per dag per PC. En gezien een gigabyte voor chello toch amper wat kost moeten ze eigenlijk niet zeuren lijkt me ...

European BSD Hosting http://www.eurobsd.nl

• The_Sukkel
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 09-07 00:21

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

jep schreef op 14 december 2003 @ 18:19:
Je kan wel zeggen dat je mensen die zeuren over die download-hoeveelheden treurig zijn, maar dan heb je geen benul van de technische achtergrond blijkbaar. :)
Nee zal wel niet hè. Mensen die het niet met je eens zijn hebben vast geen benul. ISP's die voor dezelfde prijs datalimieten hanteren van 100GB-150GB hebben dan blijkbaar volgens jou ook geen benul van de technische achtergrond...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• jep
The_Sukkel schreef op 14 december 2003 @ 18:30:
[...]

Nee zal wel niet hè. Mensen die het niet met je eens zijn hebben vast geen benul.
Ja, anders ga je lekker dingen beweren die nergens op slaan.
ISP's die voor dezelfde prijs datalimieten hanteren van 100GB-150GB hebben dan blijkbaar volgens jou ook geen benul van de technische achtergrond...
Die zijn er commercieel op ingespeeld en maken gebruik van andere netwerken, enzo. :) Maken ook veel lagere marges.

Ik werk 16 uur per dag op mijn xs4all Fast lijn (76 euro), ik doe 10 gigabyte per maand. En da's bij zeer intensief gebruik over meerdere machines.

• Fitfaticus
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 28-04-2017
Chello/UPC heeft afgelopen dagen massaal volgend bericht rondgestuurd aan Chello Plus abonnees: (genoemd dataverbruik is het mijne)

Geachte chello klant,

UPC Nederland heeft geconstateerd dat u over de maand november 2003 overmatig dataverbruik heeft gehad.

Uit de meting blijkt dat uw dataverbruik 87510,72 MegaBytes was voor de maand november. Dit wordt door UPC/chello gekenmerkt als overmatig zoals staat beschreven in artikel 3 van de Acceptable Use Policy. UPC/chello is, in overeenstemming met dit artikel, genoodzaakt dwingende maatregelingen te treffen om uw dataverbruik terug te brengen tot aanvaardbare proporties.

Vanaf de 1e van de volgende maand zullen de modeminstellingen weer op de voor uw chello abonnement geldende snelheid worden teruggezet.

Met vriendelijke groet,
UPC/chello Nederland

Lees er alles over:
http://www.chelloo.com/Ya...ion=display;threadid=4028
en
http://www.chelloo.com/Ya...ion=display;threadid=4032
en
datalimieten en fair use policies bij breedband abbo's

Zonder waarschuwing afgesloten worden en daar bijna Fl 200,= (E 89,=) per maand voor betalen.
Voor een dataverbruik wat met Plus geen ene fuck voorstelt.
Eerst lokken naar snel en duur abo, dan de verbinding afsluiten als je er gebruik van maakt.
Ze zijn daar bij UPC door de ratten besnuffeld.

[edit] En van 3000Kbps naar 64Kbps noem ik afgesloten worden!
waaaah wat een tuig..ik zou direct opzeggen en bbned nemen: sneller goedkoper en niet dit gezeik..

De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat helaas niet door.

• jep
Robbie007 schreef op 14 december 2003 @ 15:55:
Hallo mensen, nog nooit van nieuwsgroepen ofzo gehoord??
Jawel hoor, maak ik erg veel gebruik van. Lees jij zoveel nieuwsgroepen dat je 200 gig kan doen? Knap hoor. :)

• barrel
  • Laatst online: 10-10 22:58
Beetje raar dat je ze geen waarschuwing geven, in de trend van pas op gebruiker uw data verkeer is significant hoger dan mede gebruikers. FUP is wazig, en als ze je dan al geen waarschuwing geven dan is het helemaal niet te begrijpen.

FUP limiet is in mijn ogen, je mag downloaden wat je wilt zolang je maar niet extreem boven het gemiddelde uitkomt, althans zo hebben ze het mij bij multikabel uitgelegd.
Maar tbh 80 gig is niks extreems als je zo'n abbo hebt, ik heb ook extreem abbo, nog nooit gezeik gehad. Ik ga toch ook niet zo'n duur abbo nemen als ik alleen maar irc en msn ??

• Marcus Aurelius
  • Laatst online: 27-10 16:53
jep schreef op 14 december 2003 @ 18:38:
Ik werk 16 uur per dag op mijn xs4all Fast lijn (76 euro), ik doe 10 gigabyte per maand. En da's bij zeer intensief gebruik over meerdere machines.
Ik weet niet wat jij onder zeer intensief verstaat, maar met mijn Chello Classic haal ik 10 GB per dag bij intensief gebruik.

Ik vindt het ronduit onbeschoft hoe UPC met hun klanten omgaat. Ik ben zelf een zonder waarschuwing afgesloten omdat het abonnementsgeld niet betaald zou zijn, maarja dat gaat een beetje moeilijk als je helemaal geen rekeningen toegestuurd krijg. 8)7 |:(

[Voor 26% gewijzigd door Marcus Aurelius op 14-12-2003 18:57]

In the end nothing really matters.

• jep
Marcus_Aurelius schreef op 14 december 2003 @ 18:53:
[...]

Ik weet niet wat jij onder zeer intensief verstaat, maar met mijn Chello Classic haal 10 GB per dag bij intensief gebruik.
Dan bedoel ik geen illegale software downloaden, maar de hele dag websites bezoeken, video streams, skype, msn, ssh, erg veel email, en de rest. Continu actief met van alles en nog wat. Ik denk 2/3 keer in de maand een Linux ISO. :)

Werk er van 's morgens 9 tot 's nachts 2 uur op. 10 Gig per dag haal je imo niet met gezond gebruik.

• JozyDaPozy
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 22-11 01:01
Ik heb Chello Basic, en heb sinds een week Bittorrent ontdekt, en zojuist gezien dat ik de afgelopen week voor 18,1 GB heb gedownload, en 3GB up..

daar krijg ik dus problemen mee? :(

• Hoyden
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 18:56
jozy2002 schreef op 14 december 2003 @ 19:01:
Ik heb Chello Basic, en heb sinds een week Bittorrent ontdekt, en zojuist gezien dat ik de afgelopen week voor 18,1 GB heb gedownload, en 3GB up..

daar krijg ik dus problemen mee? :(
En terecht toch :? :)

Meer downloaden, meer betalen.

Grote kans dat ze je mailen :)
Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee