Neu, ik denk 't niet. Het kan eens voorkomen, maar als je gewoon netjes bent is er niets aan de hand. Het gaat er meer om dat die knakkers die uit verveling hele shitloads downloaden worden aangepakt. Da's onnuttige netwerk belasting en kost teveel geld.jozy2002 schreef op 14 december 2003 @ 19:01:
Ik heb Chello Basic, en heb sinds een week Bittorrent ontdekt, en zojuist gezien dat ik de afgelopen week voor 18,1 GB heb gedownload, en 3GB up..
daar krijg ik dus problemen mee?
I get your point, maar het gaat niet over ded dicussie legaal/illegaal.jep schreef op 14 december 2003 @ 18:57:
[...]
Dan bedoel ik geen illegale software downloaden, maar de hele dag websites bezoeken, video streams, skype, msn, ssh, erg veel email, en de rest. Continu actief met van alles en nog wat. Ik denk 2/3 keer in de maand een Linux ISO.
Werk er van 's morgens 9 tot 's nachts 2 uur op. 10 Gig per dag haal je imo niet met gezond gebruik.
Als ik 10 GB per maand gebruik neem wel een adsl light abbo van € 35. Eeen plus abbo neem niet allen voor snelheid maar ook voor het extra dataverkeer. Voor een plus abbo vindt ik dat maximaal 100 GB p/m moet kunnen.
Sommige mensen zijn naar een plus abonnement omdat ze veel dataverkeer hebben en geen gezeik willen met UPC, en dan haalt UPC zo'n stunt uit.
In the end nothing really matters.
Wat versta jij onder shitloads? wie download nou iets waar hij/zij niets aan heeft? slaat toch nergens op i.m.o.jep schreef op 14 december 2003 @ 19:05:
[...]
Neu, ik denk 't niet. Het kan eens voorkomen, maar als je gewoon netjes bent is er niets aan de hand. Het gaat er meer om dat die knakkers die uit verveling hele shitloads downloaden worden aangepakt. Da's onnuttige netwerk belasting en kost teveel geld.
hmz
Ik wou van zon gast uit amerika films in HDTV downloaden
20gb per film..
maarja met chello kan ik meer dan 3 films dus wel vergeten
20gb per film..
Hertog_Martin schreef op 14 december 2003 @ 19:11:
hmz
20gb per film..

Wel eens gehoord van DVD-r downloaden of Divx.. wat heb je in godsnaam aan HDTV?
Verwijderd
Als we nu nog een keer naar de AUP van Chello kijken, staat er dit:intoxicated schreef op 12 december 2003 @ 18:00:
D'r is hier in ieder geval wel fout gegaan. Hier de Acceptable Use Policy van Chello. Hier wordt overigens in de FAQ-sectie op de site van Chello aan gerefereerd:
http://info.nld.chello.nl/terms/aup.php
quote:
MAATREGELEN UPC
Wanneer UPC van mening is dat een Klant zoveel verkeer op het netwerk veroorzaakt dat andere gebruikers daardoor worden benadeeld, zal UPC de volgende maatregelen kunnen treffen:
1. UPC zal in eerste instantie een waarschuwing naar de Klant zenden, waarin hem wordt meegedeeld dat zijn gedrag in strijd is met de AV en waarin hem verzocht wordt zijn dataverkeer aan te passen c.q. te minderen. Een overzicht van zijn gebruik zal worden opgestuurd.
MAATREGELEN UPC
Wanneer een Klant zich aan bovenstaande activiteiten schuldig maakt, kan UPC een waarschuwing naar de Klant zenden, waarin hem medegedeeld wordt dat zijn gedrag in strijd is met de AV. Indien deze waarschuwing wordt genegeerd kan UPC onder andere de volgende maatregelen, al dan niet tijdelijk, nemen: de Klant in een andere categorie plaatsen, het beëindigen van delen van de dienst, dan wel de Overeenkomst met de Klant beëindigen.
Zouden ze dit forum lezen?
Goh... ik ben blij (voor chello) dat er zulke figuren rondlopen op dit forum.jep schreef op 14 december 2003 @ 18:38:
[...]Die zijn er commercieel op ingespeeld en maken gebruik van andere netwerken, enzo.Maken ook veel lagere marges.
Ik werk 16 uur per dag op mijn xs4all Fast lijn (76 euro), ik doe 10 gigabyte per maand. En da's bij zeer intensief gebruik over meerdere machines.
Blijkbaar zijn er mensen te vinden die de FUP af laten hangen van de winstmarge van de ISP... Nou dat is mooi voor chello want dankzij een leuke reeks van te hoge en verkeerde investeringen staat die winstmarge sowieso al zwaar onder druk (je mag gerust zeggen verliesgevend) en volgens zulke "tweakers" (als die mensen zich al tweaker willen noemen) mag de user daar de dupe van worden in de vorm van lekker lage FUP-grenzen, gevolgd door het betalen van een hoge abonnementsprijs (€89) voor een snelheid van 64kbps.
Ach ja en natuurlijk is zo'n gebruiker gelijk maatgevend:
10 GB per maand is natuurlijk gelijk de grens he... want die gebruiker vindt dat al zeer intensief. Dus iedereen die meer dan 10 GB verbruikt is niet goed bezig, want dat is meer dan die zeer intensieve übergrens van die user...
Ik ben heel erg blij dat er ook nog andere Tweakers rondlopen op dit forum en nog belangrijker: dat er andere ISP's bestaan die geen hulp nodig hebben van buitenaf om echt faire FUP's hanteren of bij hoge abonnementsgelden ook hoge datalimieten hanteren en toch winstegevend zijn!
Kortom: FUP is ondanks wat sommigen hier lijken te beweren geen vaststaande limiet. Het is zéér ISP afhankelijk en getuige sommige users bij dezelde ISP ook nog eens erg willekeurig. De TS betichten van te veel downloaden getuigt van een erg bekrompen kijk op de hele materie en helpt de TS geen steek verder. Ik wens de TS veel succes toe bij het onderuit proberen te komen van zijn chello-contract. Tot die tijd sluit ik me geheel bij Wekkel aan: bij een light-snelheid ook het abonnementsgeld betalen van een light-abonnement!
[offf-topic]Het gebruik van een smiley om een flame te camoufleren vind ik laffer dan een flame zelf...en dat tot 2x toe...[/offf-topic]
[ Voor 5% gewijzigd door The_Sukkel op 14-12-2003 19:46 ]
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Jij quote een stukje over Particulier gebruik.Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 19:40:
Als we nu nog een keer naar de AUP van Chello kijken, staat er dit:
MAATREGELEN UPC
Wanneer een Klant zich aan bovenstaande activiteiten schuldig maakt, kan UPC een waarschuwing naar de Klant zenden, waarin hem medegedeeld wordt dat zijn gedrag in strijd is met de AV. Indien deze waarschuwing wordt genegeerd kan UPC onder andere de volgende maatregelen, al dan niet tijdelijk, nemen: de Klant in een andere categorie plaatsen, het beëindigen van delen van de dienst, dan wel de Overeenkomst met de Klant beëindigen.
Zouden ze dit forum lezen?
Ik lees dit over overmatig dataverkeer:
Dus altijd eerst waarschuwing en vervolgens de mogelijkheid voor de klant om zijn gedrag aan te passen.MAATREGELEN UPC
Wanneer UPC van mening is dat een Klant zoveel verkeer op het netwerk veroorzaakt dat andere gebruikers daardoor worden benadeeld, zal UPC de volgende maatregelen kunnen treffen:
1. UPC zal in eerste instantie een waarschuwing naar de Klant zenden, waarin hem wordt meegedeeld dat zijn gedrag in strijd is met de AV en waarin hem verzocht wordt zijn dataverkeer aan te passen c.q. te minderen. Een overzicht van zijn gebruik zal worden opgestuurd.
2. Indien de Klant waarschuwingen negeert kan UPC onder meer de volgende maatregelen, al dan niet tijdelijk, nemen: een limiet voor gegevensverkeer instellen, de Klant in een andere categorie plaatsen, het beëindigen van delen van de dienst en kosten in rekening brengen voor het gebruik van extra bandbreedte. UPC stelt de Klant van zo’n verandering op de hoogte.
[ Voor 44% gewijzigd door T.T. op 14-12-2003 19:51 ]
ADSL bij Skynet in België:
3000 Kbps down en 128 Kbps up.
Na 10 Gig per maand te hebben gedownload ga je automatisch naar 64 Kbps.
En jullie zeiken omdat je na 80 Gig naar 64 Kbps gaat...
Afspraak is afspraak. Als je een datalimiet hebt van 10 GB dan is dat zo.noma schreef op 14 december 2003 @ 19:57:
Een FUP ligt nu eenmaal anders. Als de afspraak een datalimiet van 80 GB was dan had de TS heus niet "gezeken".
Ook jouw opmerking helpt de TS niet verder...
@T.T.: Juist! Dat is nu dus het hele punt! (Hier heeft de TS wél wat aan...)
[ Voor 9% gewijzigd door The_Sukkel op 14-12-2003 20:08 ]
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Verwijderd
Als je goed leest vind ik het ook goed dat ze ingrijpen maar ze hadden me wel even mogen waarschuwen and daarom plaats ik dit bericht ook in het topic omdat chello zomaar weer wat doet.Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 16:16:
[...]
Elke ISP - dus ook Chello heeft de mogelijkheid DIRECT in te grijpen als een deel van het netwerk - jou besmette pc in dit geval - een risico vormt.
//zie je contractsvorowaarden maar //
XS4alles [om er maar 1 te noemen] doet precies het zelfde.
beetje terzijde; jou puntje past eingelijk niet echt in de draad die gaat over knijpen vanwege datalimieten ...
of was/is jou bak zo besmet dat je tig miljoen mailtjes hebt verstookt en daarmee 80 gieg hebt ge-upt
Ik heb/had trouwens geen eens een virus of worm en heb de laatste updates voor XP dus het is nog maar de vraag of het probleem wel bij mij ligt.
Beetje nutteloze reactie zonder te vermelden watnoma schreef op 14 december 2003 @ 19:57:
- de kosten zijn (39 euro?)
- de concurrentie biedt
Verwijderd
Als je meer dan 80 GB download is het terecht dat je afgeknepen wordt.
Wat moet je in godsnaam met zoveel data? Dit is echt een vorm van snobisme, lekker nerderig stoer zeggen hoeveel GB je weg trekt per maand.
Je bent gewoon een kansloze baas als je zoveel data per maand wegtrekt.
Waarvoor in godsnaam? Films en muziek? Dat is illegaal.
(kom nou niet met dat nerd argument van: "wie zegt dat het niet zelfgemaakte films/muziek is? ")
Get a life ipv continue te downloaden.
Wat moet je in godsnaam met zoveel data? Dit is echt een vorm van snobisme, lekker nerderig stoer zeggen hoeveel GB je weg trekt per maand.
(kom nou niet met dat nerd argument van: "wie zegt dat het niet zelfgemaakte films/muziek is? ")
Doe toch eens ff normaal joh man...Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 20:16:
Het gaat om het principe dat chello eenzijdig haar voorwaarden verandert en of de TS daar iets tegen kan doen. Niet om het subjectieve gevoel of hij al dan niet te veel download. Maar daar meld je niets over...
Bel ze op, vertel dat je opzegt en daarna hoeveel je download, en ze zijn blij dat ze je kwijt zijn. Sorry hoor, 230GB? Newsservers download ik ook alles vanaf, maar als je meer dan 100GB laat staan 230 download, ben je niet gezond bezig.Nu ik dit allemaal zie is het de druppel. Ik ga weg bij chello.
Om je veel zoekwerk op de newsservers te besparen: sociaal leven kan je er niet vanaf halen
Verwijderd
Willen alle mensen die dit soort onzin (willen) posten alsjeblieft wegblijven of hun mond houden.Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 20:16:
Wat er ged/l wordt doet er absoluut niet toe. En hoeveel ook niet! Als chello geen limiet aangeeft mogen ze ook niet direct een gebruiker zo goed als afsluiten zonder voorafgaande waarschuwing.
Weet je wel wat de TS betaald voor dat abbo? Dan is 80 GB peanuts als je het vergelijkt met de concurrentie.
Er is verdorie al een 8Mbps ADSL-abbo zonder datalimiet of FUP voor €59!
TS:
UPC handelt in strijd met haar eigen regelementen. Je kunt dus een aangetekende brief sturen waarin je UPC in gebreke stelt en vervolgens alle betalingen opschorten.
Je kunt ook contact zoeken met een rechtwinkel.
Of lid worden van de consumentenbond en hen dit laten regelen.
Maar ik zou iig van je abbo af proberen te komen en ADSL nemen.
Ik zeg gewoon eerlijk wat ik vind. Volgens mij heb ik je daarmee ernstig in je kruis gevat, mijn excuus.The_Sukkel schreef op 14 december 2003 @ 19:41:
[offf-topic]Het gebruik van een smiley om een flame te camoufleren vind ik laffer dan een flame zelf...en dat tot 2x toe...[/offf-topic]
Het is gewoon erg off-topic. In de AV van UPC staat een procedure voor overschrijding van een niet kenbare harde grens in de vorm van een FUP. UPC handelt nu vrij duidelijk in strijd met haar eigen AV. Daar kan je over discusieren, de rest is overbodig.jep schreef op 14 december 2003 @ 21:20:
Ik zeg gewoon eerlijk wat ik vind. Volgens mij heb ik je daarmee ernstig in je kruis gevat, mijn excuus.
Omdat HDTV mooier is dan DVD?Procyon for life schreef op 14 december 2003 @ 19:32:
[...]
Wel eens gehoord van DVD-r downloaden of Divx.. wat heb je in godsnaam aan HDTV?
Omdat ik volgend jaar een HDTV projector ga kopen?
Waar??Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 21:08:
[...]
Er is verdorie al een 8Mbps ADSL-abbo zonder datalimiet of FUP voor €59!
Goedkoopste was dacht ik Demon met 8mbit voor 65 euro. Waar jij het nu over hebt weet ik niet?
Verwijderd
Speedxs is er 1, en ik dacht dat er nog 1 was..Hertog_Martin schreef op 16 december 2003 @ 03:35:
[...]
Waar??
Goedkoopste was dacht ik Demon met 8mbit voor 65 euro. Waar jij het nu over hebt weet ik niet?
www.speedxs.nl
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 07:11 ]
En jij bent natuurlijk degene die 4000E in de maand verdient en dus ook elke week videos kan kopen naast de andere kosten die je hebt. Sorry hoor maar je kunt mij niet vertellen dat jij niets illegaals doet. (als er uberhaupt iemand in nederland is die iets niet illegaal doet, alles wat je doet is bijna illegaal)Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 20:16:
Zolang ze niets doen aan die belachelijk hoge prijzen van dvd`s en cd`s download ik zo af en toe wel eens een dvdtje, mijn broer ook. Samen zullen we denk ik toch ook wel dicht in de buurt van 80Gig komen, misschien niet elke maand.
Verwijderd
Denk ik nu zo simpel of.....
- Klagen dat je snelheid zo laag is ( je hebt een plus abo niet voor niets)
- Incasso teruglaten boeken als ze je snelheid niet binnen 1 a 2 dagen hebben opgelost. Je wilt best betalen maar niet voor zo'n lage snelheid.
Terugpakken waar ze het voelen zou ik zeggen nl in hun portemonee. Geen snelheid dan ook geen geld.
FUP prima maar wel eerst een waarschuwing geven en niet op deze mannier zo ga je niet om met je klanten. Vooral niet gezien de vaagheid van FUP bij Plus dit in tegenstelling tot Entry en Light waar wel duidelijk gesproken wordt van een datalimiet (in hun folder die ik afgelopen week mocht ontvangen)
- Incasso teruglaten boeken als ze je snelheid niet binnen 1 a 2 dagen hebben opgelost. Je wilt best betalen maar niet voor zo'n lage snelheid.
Terugpakken waar ze het voelen zou ik zeggen nl in hun portemonee. Geen snelheid dan ook geen geld.
FUP prima maar wel eerst een waarschuwing geven en niet op deze mannier zo ga je niet om met je klanten. Vooral niet gezien de vaagheid van FUP bij Plus dit in tegenstelling tot Entry en Light waar wel duidelijk gesproken wordt van een datalimiet (in hun folder die ik afgelopen week mocht ontvangen)
Verwijderd
heb je de jaarlijkse administratie kosten gezien!! Ja dit is een lekker abootje zeg!Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 07:11:
[...]
Speedxs is er 1, en ik dacht dat er nog 1 was..
www.speedxs.nl

Verwijderd
Ok, rekenen we die er even bij, zit je nog op ~60 eurie p/maand wat dus lekker wat goedkoper is voor een veel snellere verbinding als dat chello abbo.Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 11:40:
heb je de jaarlijkse administratie kosten gezien!! Ja dit is een lekker abootje zeg!
Nooit niet betalen, hoe stom dit ook klinkt, maak het over maar bevries het, is een mogelijkheid voor, dit omdat je anders je rechten verliest... Weet niet helemaal zeker welk wetsartikel dit is, maar ik heb dit laatst opgevangen (dus je mag het zelf nazoekenVerwijderd schreef op 16 december 2003 @ 08:28:
Denk ik nu zo simpel of.....

PS: ze voelen echt niet 90 euro in hun portemonnee
Andere optie is zelf je snelheid weer verhogen
Digital Media Junkie
Wat betreft de word-to-mouth reclame heb je helemaal gelijk. Maar ook ik zit nog bij chello, en ook veel anderen vanwege een aantal redenen:
-geen vaste telefoonaansluiting
-redelijk veel dataverbruik (voor vergelijking, adsl + telefoon > 40 euro adsl abbo is ook niet echt snel en heeft meestal datalimiet.)
Maar ik zal nooit en te nimmer iemand aanraden bij chello te gaan!
-geen vaste telefoonaansluiting
-redelijk veel dataverbruik (voor vergelijking, adsl + telefoon > 40 euro adsl abbo is ook niet echt snel en heeft meestal datalimiet.)
Maar ik zal nooit en te nimmer iemand aanraden bij chello te gaan!
Digital Media Junkie
Zo te zien heeft Chello stiekem ook een datalimiet, dus dat argument tegen ADSL gaat niet op.
Verwijderd
En heb jij bij het afsluiten van je abonnement de algemene voorwaarden erbij gekregen? En wat voor maat heeft de FUP volgens deze voorwaarden?swampy schreef op 12 december 2003 @ 17:34:
Je kan er niets tegen doen, ze hebben FUP!
"it wordt door UPC/chello gekenmerkt als overmatig zoals staat beschreven in artikel 3 van de Acceptable Use Policy."
Dus tja....
Je gebruikt gewoon te veel voor het abbo dat je af gesloten hebt! Zo klaar als een klontje, misschien kun je overstappen op een provider met wat meer "fup ruimte"
Of een harde datalimiet zoals Cistron heeft!
Overigens is het bewust knijpen van je verbinding in mijn gedachtegang contractbreuk, want als ik me niet vergis bieden ze namelijk onbeperkt internet aan, tegen een bepaalde snelheid.. toch? Aangezien zij de voorwaarden aanpassen en geen norm hebben gesteld (en als ze een norm stellen, dan is het ook een aanpassing op de voorwaarden) waardoor ze zich zelf kwetsbaar maken voor dit soort zaken. Gewoon schriftelijk aanschrijven en opzeggen als je het er niet mee eens bent.
Heb jij trouwens dat tooltje geinstalleerd, wat je nodig had voor een "stabielere" verbinding? Volgens mij is daar iets mee... een maat van mij heeft jaren zoveel gedownload en is precies 1 maand na het installeren van dat tooltje afgesloten op "te veel" dataverkeer.
Hier ben ik het mee eens, gelijk opzeggen en een adsl provider nemen... als je toch bijna € 80 euro betaald kan je wel snellere ben betere providers krijgen...Door T.T. - Friday 12 December 2003 17:38
heel simpel, gewoon gelijk opzeggen toch als je het er niet mee eens bent?
Overigens zou ik het wel netjes vinden als je eerst een waarschuwing krijgt.
Ik vind 80 GB wel redelijk veel inderdaad, maar daar betaal je tenslotte ook voor. Je kunt het niet los zien van het abonnement dat je hebt genomen: € 79,95.
Dat komt overeen met iemand die 50 GB download met een classic abonnement.
dat ligt eraan, download maar es een dvd... das ook een film... je kan jou situatie en normen niet op anderen reflecteren, dat is altijd het moeilijke van dit soort discussies, termen als "veel" en "weinig" zijn zeer ruim interpreteerbaar.Waarom? Als jij gewoon af en toe een spel en een paar films per maand downloadt kom je echt niet aan die 80/90 gig Ik moet al aardig m'n best doen om 20 gig te halen en ik zit op een 2048 dsl lijn
of
Sinds waneer is een warschuwing nodig als je je niet aan de regels houd?
Met 80 Gig p/m weet je dat je fout zit. Je mag blij zijn met de regeleing die chello voor je getroffen heeft.l
Volgens mij mogen ze dat wel, mits zij een norm gesteld hebben... het zogenaamde "dikke vinger" principe snijd weinig hout in de rechtzaal denk ik... overigens zie ik wel meer "subjectieve" onderdelen in de voorwaarden staan...UPC is gerechtigd eenzijdig vast te stellen dat een Klant een onredelijke hoeveelheid dataverkeer genereert.
En het grappig is, je mag niets en wat je wel mag is voor vrij interpreteerbaar voor UPC... coole voorwaarden
De voorwaarden zijn alleen rechtsgeldig als hij bij het aanvragen kenbaar gemaakt zijn en actief aan de klant verstrekt zijn.... Overigens gaat in NL alles op basis van redelijkheid, dus het ligt ergens in het midden.Je hebt bij het aangaan van het abbo getekend voor de voorwaarden. Als je je hier niet aan houdt heeft Chello het volste recht om hier op te reageren. Jammer maar helaas.
En als je idd 90GB per maand wilt downen zou ik maar eens gaan zoeken naar een provider zonder datalimiet.
xs4all, 150gb datalimiet met een verbinding die bijna 3x sneller is, goedkoper en je mag ten minste wat dingen doen op je lijn... keuze is niet moeilijk lijkt meBlijf het vreemd vinden als je chello plus abbo hebt voor best veel euri de maand dat je niet eens 100 gig aan data verkeer mag verstoken, waar heb je dat plus dan voor?? je kan wel snel downloaden maar je mag niet snel downloaden idee ofzo?
Verwijderd
rond de 10k p/s als je ook nog teamspeak er bij gebruiktBigbot schreef op 12 december 2003 @ 23:27:
ja 80 is veel enzo maar ik download op een drukke maand ook al snel 40 gig en wat er met gamen bijkomt weet ik niet (heb echt geen idee please tell me)
maar vind die FUPs niet erg elkker omdat je het niet weet
hun kunnen elke dag het limiet veranderen
Tja je kunt ook niet anders verwachten van chello.
De techniek leent zich namelijk niet zo voor dit download gedrag. M.a.w. andere mensen kunnen hier wel last van hebben natuurlijk.
Ikzelf download ook behoorlijk veel tussen de 50 en 100 gig per maand met mijn planet accountje nooit geen last van gehad.
Mijn advies neem een ADSL verbinding bij een goede provider.
De techniek leent zich namelijk niet zo voor dit download gedrag. M.a.w. andere mensen kunnen hier wel last van hebben natuurlijk.
Ikzelf download ook behoorlijk veel tussen de 50 en 100 gig per maand met mijn planet accountje nooit geen last van gehad.
Mijn advies neem een ADSL verbinding bij een goede provider.
Verwijderd
Aha, dus nu is het type verbinding al van belang of je aso bent ja of nee?Procyon for life schreef op 14 december 2003 @ 15:32:
Ach het blijft gezeik, ook zij moeten elke GB betalen die jij download, maar als jij alleen download van de newsserver van chello kost het hun weer niets
Ze moeten ergens een grens trekken.
Maar 80GB is veel, net als je Abb geld trouwens.
Ik haal zelf met demon A 55 euro per maand makkelijk 60 per maand alleen al op mijn computer (en mijn broer en vriendin zitten in hetzelfde netwerkje)..
Nooit gezeik met demon gehad... maar met een kabelverbinding ben je gewoon wel asociaal bezig tov je buren.
Dat lijkt me raar... Feitelijk zeg je dan dat de gebruiker verantwoordelijk is voor de incompetentie van de provider... raar...
subjectieve reactie... Voorbeeld ?? oke... iemand download 20 dvd's in een maand... en hop ! al 90gb zonder iets anders te doen.... 20 films is toch zoveel niet?over de 80 Gb is ook belachelijk.
Nu heb je de tijd om die 80 Gb te bekijken of te installeren.
En dat gaat je niet eens allemaal lukken voor 1 jan. 2004.
Geef eens wat voorbeelden van wat je zo allemaal gedownload hebt dan
Edit:
pfffff de 1 nog meer dan de ander. Stoer hoor!
Jullie zullen ook allemaal wel TB schijven hebben en elke dag 7 dozen
DVD's branden.
Antwoord : ja, goed he?? Ik bekijk alles wat voorbij komt... waarschijnlijk heb ik meer intresse in nieuwe dingen als jij... (nu jij weer)Door jep - Sunday 14 December 2003 18:42
quote: Robbie007 schreef op 14 december 2003 @ 15:55:
Hallo mensen, nog nooit van nieuwsgroepen ofzo gehoord??
Jawel hoor, maak ik erg veel gebruik van. Lees jij zoveel nieuwsgroepen dat je 200 gig kan doen? Knap hoor.
Prima opmerking! Maar zoals je al aangeeft slaat hij op jezelf. Wat je zegt is niet helemaal onredelijk hoor, maar toch een beetje in de trend van "Ik houd van appelmoes, dus vind iedereen appelmoes lekker"quote: Marcus_Aurelius schreef op 14 december 2003 @ 18:53:
[...]
Ik weet niet wat jij onder zeer intensief verstaat, maar met mijn Chello Classic haal 10 GB per dag bij intensief gebruik.
Dan bedoel ik geen illegale software downloaden, maar de hele dag websites bezoeken, video streams, skype, msn, ssh, erg veel email, en de rest. Continu actief met van alles en nog wat. Ik denk 2/3 keer in de maand een Linux ISO.
Werk er van 's morgens 9 tot 's nachts 2 uur op. 10 Gig per dag haal je imo niet met gezond gebruik.
ik begrijp de nuance wel, maar blijkbaar vind iedereen toch dat de ander ongelijk heeft en zelf altijd gelijk heeft. De issue is niet dat ik vind dat iemand anders teveel/ te weinig gebruikt, maar hoe er in de regel mee omgegaan wordt. UPC sluit wel af, maar geeft geen maat aan.
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 15:10 ]
Verwijderd
Ja welles gehoord ja... maar dvd is ook al 4.5gb per film en divx is geen vergelijk met dvd.Procyon for life schreef op 14 december 2003 @ 19:32:
[...]
Verwijderd
Voordat jeVerwijderd schreef op 16 december 2003 @ 11:40:
[...]
heb je de jaarlijkse administratie kosten gezien!! Ja dit is een lekker abootje zeg!

Verwijderd
Misschien moet je het FAQ eens lezen ipv het moraliserende "tweakertje" uit te hangen en een oordeel over een ander te vellen... net alsof bij jou thuis alles legaal is...Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 20:16:
Als het inderdaad allemaal legaal is dan zwijg ik, als het niet zo is, dan weet je zelf wel wat ik wil zeggen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2003 15:25 ]
Verwijderd
En zelfs al zou het allemaal legaal zijn dan wil dat nog niet zeggen dat TS 80 GB aan illegale data download.Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 15:23:
Misschien moet je het FAQ eens lezen ipv het moraliserende "tweakertje" uit te hangen en een oordeel over een ander te vellen... net alsof bij jou thuis alles legaal is...
Als het inderdaad allemaal legaal is dan zwijg ik, als het niet zo is, dan weet je zelf wel wat ik wil zeggen
Daarbij is het nog off-topic ook want deze thread gaat helemaal niet over het al dan niet legaal zijn van 80 GB aan data.
Denk dat UPC hier een behoorlijke fout maakt want het schijnt dat ze dus iedere maand de TOP 25 aanpakken.
Als iemand dus op 25 staat en bijv. precies 80 GB aan data download en nummer 26 precies 1 byte minder download dan wordt nummer 25 wel aangepakt en nummer 26 niet, hoewel het allebei aangemerkt kan worden als non-acceptable voor UPC wordt nummer 25 wel geknepen en nummer 26 niet. Daarbij is niet de mogelijkheid geboden om in te kunnen zien of je in de TOP 25 dreigt te komen/zit.
Verwijderd
Totdat UPC vindt dat de balans tussen ontevreden klanten en inkomsten is gevondenVerwijderd schreef op 16 december 2003 @ 16:03:
ja, en als ze dat iedere maand doen, dan zit de top25 vanzelf op 1MB..... hahaha.
nu op 80, volgende maand alles tussen 70-80, daarna 60-70 en waar eindigd het dan?
Verwijderd
Nee, zo bedoelde ik het niet (vandaar de smiley). Ik bedoelde meer te zeggen dat UPC misschien bezig is om een balans te vinden tussen het aantal ontevreden=>overstap naar ADSL-klanten en de omzet die ze op hun bestaande klantenkring maken. Als er teveel klanten ontevreden zijn die daardoor bijv. op ADSL overstappen dan zal UPC zich ook wel achter de oren gaan krabbelen en niet meer zo agressief klanten gaan pesten en knijpen om meer winst uit ze te persen. Tot die tijd is bereikt zal UPC de datalimiet lat steeds lager leggen.Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 16:10:
huh? bedoel je te zeggen dat UPC bewust hun klanten ontevreden maakt om meer inkomsten te krijgen? Lekker jongens daar! Kun je volgens mij maar beter niets mee te maken hebben!
Er zullen heus wel vele tevreden klanten zijn maar UPC kan er beter voor zorgen dat ze die klanten houden en evt. ook nog meer tevreden klanten er bij krijgen.Is het niet zo dat ze uitsluitend ontevreden klanten hebben? Misschien dat er een stuk of 3 tevreden klanten nog over zijn? Willen ze die zeker ook nog ontevreden maken voordat ze zelf tevreden zijn.... haha, blijft er altijd iemand tevreden op deze manier!
Verwijderd
Ik ben zo dom geweest om een Chello abo te nemen. Alleen wie kan mij vertellen welke optie je dan hebt... Die zijn er niet zonder vaste telefoonlijn....
Vraag mij af of de Opta daar binnenkort niets aan gaat doen.. Belachelijk toch dat jij bij je ADSL nog bijna 18 euro moet optellen omdat je een telefoonlijn MOET hebben...
Chello entry (d8 ik) van 35 euro in de maand met 1Gb limiet.. tja is maar om hier op te kunnen..
Had ook liever ADSL gehad maar kan het nie lijen om ook nog eens 18 euro kwijt te zijn aan telefoonlijn waar ik niks mee doen..
Vraag mij af of de Opta daar binnenkort niets aan gaat doen.. Belachelijk toch dat jij bij je ADSL nog bijna 18 euro moet optellen omdat je een telefoonlijn MOET hebben...
Chello entry (d8 ik) van 35 euro in de maand met 1Gb limiet.. tja is maar om hier op te kunnen..

1 ding als je in overijsel woont chello opzeggen en
@ home breedband
Geen download limiet
Nooit klachten over gehad
er staan bij de buren 10 pc's die dag en nacht films te downloaden en hun hebben nog nooit zon mailtje gehad
Heel raar !
Chello is klote heb nog liever isdn
@ home breedband
Geen download limiet
Nooit klachten over gehad
er staan bij de buren 10 pc's die dag en nacht films te downloaden en hun hebben nog nooit zon mailtje gehad
Heel raar !
Chello is klote heb nog liever isdn
Uhm, is het niet zo dat je alleen chello kunt nemen als je ook televisie signaal afneemt?Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 17:23:
En dus is het niet zo vreemd dat je telefonie moet hebben voor adsl?
Netwerk (telefoonkabeltjes) is en blijft van kpn, deze willen natuurlijk ook nog wat centen hebben als jij via het netwerk van bbned adsl hebt.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ik ga echt niet het hele topic nalezen 
Maar @TS:
Maar @TS:
Dit is dus uit de FUP. Zoals je zelf aangeeft heb je géén waarschuing gehad, Chello blijft dus zelf in gebreke. Gezien hun handelen lijkt het mij fair genoeg dat jij per direct opzegt en de automatische incasso stopzet.MAATREGELEN UPC
Wanneer UPC van mening is dat een Klant zoveel verkeer op het netwerk veroorzaakt dat andere gebruikers daardoor worden benadeeld, zal UPC de volgende maatregelen kunnen treffen: 1. UPC zal in eerste instantie een waarschuwing naar de Klant zenden, waarin hem wordt meegedeeld dat zijn gedrag in strijd is met de AV en waarin hem verzocht wordt zijn dataverkeer aan te passen c.q. te minderen. Een overzicht van zijn gebruik zal worden opgestuurd.
2. Indien de Klant waarschuwingen negeert kan UPC onder meer de volgende maatregelen, al dan niet tijdelijk, nemen: een limiet voor gegevensverkeer instellen, de Klant in een andere categorie plaatsen, het beëindigen van delen van de dienst en kosten in rekening brengen voor het gebruik van extra bandbreedte. UPC stelt de Klant van zo’n verandering op de hoogte.
3. Uiteindelijk, indien bovengenoemde acties niet tot resultaat hebben dat het gedrag van de Klant wijzigt, is UPC, met inachtneming van art. 21 AV, gerechtigd de Overeenkomst met de Klant te beëindigen.
Verwijderd
Ik ben ook geknepen sinds vorige week, heb in november net geen 80 gig gedownload en ben het er dus absoluuut niet mee eens.
Na 4 jaar lid te zijn geweest chello opgezegd, word ik net gebeld door een mevrouw die me vroeg hoe en waarom. Dus ik leg het verhaal uit, geeft ze me gelijk !! en inderdaad, er stappen een HOOP mensen op..
Mij zien ze niet meer terug, geen chello meer, kijk en luistergeld zeg ik volgende maand op en demon heeft er een nieuwe klant bij.
Chello zijn inderdaad een stel schoften, zelfs die beloofde 8K haal ik niet eens
Na 4 jaar lid te zijn geweest chello opgezegd, word ik net gebeld door een mevrouw die me vroeg hoe en waarom. Dus ik leg het verhaal uit, geeft ze me gelijk !! en inderdaad, er stappen een HOOP mensen op..
Mij zien ze niet meer terug, geen chello meer, kijk en luistergeld zeg ik volgende maand op en demon heeft er een nieuwe klant bij.
Chello zijn inderdaad een stel schoften, zelfs die beloofde 8K haal ik niet eens
Idd. zit hier in dezelfde situatie. Vandaag is de aangetekende brief de deur uit gegaan, waarin ik een termijn van 2 dagen heb gegeven om m'n verbinding te herstellen. Zo niet: Dag Chello, dag jaarkontrakt, opschorting betalingen.
Zit alleen ff met de incasso. TV en chello gaan via de zelfde faktuur en ik wil alleen de chello betaling stoppen. Iemand een idee hoe ik dat moet aanpakken ?
( Nee digitenne is voor mij geen optie helaas, geen bbc1 en 2 )
Zit alleen ff met de incasso. TV en chello gaan via de zelfde faktuur en ik wil alleen de chello betaling stoppen. Iemand een idee hoe ik dat moet aanpakken ?
Leuke lamp, overigens !!
Eigenlijk komt het dus op het volgende neer:
1. De FUP van $ISP (in dit geval Chello) is onduidelijk: je weet niet waar je aan toe bent. Zou kunnen, maar een beetje weldenkend mens weet wel dat 80 gigabyte gewoon te veel is. Bereken voor jezelf nu eens wat je zou gebruiken als je de verbinding _normaal_ gebruikt en dan zit je al een aardig eind in de richting. FYI: ik zit hier nu op 5,9 Gb per maand gemiddeld (@Home/Demon) metgewoon surfen, beetje P2P, beetje newsgroups en beetje FTP. Met de nadruk op beetje
2. De FUP is te laag. Tja, dataverkeer kost geld en bij een shared medium krijg je al snel problemen met een aantal grootverbruikers. Too bad. Als je zo nodig veel illegale zooi wil downloaden zorg je maar voor een 1:1. There's no such thing as a free lunch, you know
3. Chello communiceert niet duidelijk (wel/geen waarschuwing). Eens, gelet op de AV zouden ze eerst een waarschuwing moeten sturen en dan pas gaan knijpen en eventueel afsluiten. Niet netjes dus.
1. De FUP van $ISP (in dit geval Chello) is onduidelijk: je weet niet waar je aan toe bent. Zou kunnen, maar een beetje weldenkend mens weet wel dat 80 gigabyte gewoon te veel is. Bereken voor jezelf nu eens wat je zou gebruiken als je de verbinding _normaal_ gebruikt en dan zit je al een aardig eind in de richting. FYI: ik zit hier nu op 5,9 Gb per maand gemiddeld (@Home/Demon) metgewoon surfen, beetje P2P, beetje newsgroups en beetje FTP. Met de nadruk op beetje
2. De FUP is te laag. Tja, dataverkeer kost geld en bij een shared medium krijg je al snel problemen met een aantal grootverbruikers. Too bad. Als je zo nodig veel illegale zooi wil downloaden zorg je maar voor een 1:1. There's no such thing as a free lunch, you know
3. Chello communiceert niet duidelijk (wel/geen waarschuwing). Eens, gelet op de AV zouden ze eerst een waarschuwing moeten sturen en dan pas gaan knijpen en eventueel afsluiten. Niet netjes dus.
De islam kan uw vrijheid schaden
wolvie zo goed koop is die speedxs niet (iig niet als je nieuws groepen gaat gebruiken bij hun)
want maar 1gb/pm is daar grates daarna moet je betalen (tot 33€voor 100gb/pm)
Punt 1 en 2: er zijn zat ISP's die voor dat geld een datalimiet kennen van 100GB-150GB. Voor € 89 per maand mag je verwachten dat de FUP in de buurt komt van wat andere ISP's aan harde datalimiet kennen voor abonnementsgelden minder dan € 89.Wokschotel schreef op 16 december 2003 @ 19:08:
Dus voor de zoveelste keer: het is niet aan ons om te bepalen wat teveel is of niet.
Chello wijzigt eenzijdig haar voorwaarden. Taak aan ons om de TS te helpen onder zijn contract uit te komen en in de tussentijd niet meer te laten betalen dan wat hoort bij een lite-verbinding van 64kbps.
Welke dan? We hebben het wel over kabelproviders he. Bovendien is het uiteraard ook niet zo dat als provider a een limiet x hanteert provider b ook deze limiet zou moeten hanteren. Hooguit kan het een indicatie geven maar meer ook niet. Unlimited downloaden is een no-no.The_Sukkel schreef op 16 december 2003 @ 20:14:
[...]
Punt 1 en 2: er zijn zat ISP's die voor dat geld een datalimiet kennen van 100GB-150GB. Voor € 89 per maand mag je verwachten dat de FUP in de buurt komt van wat andere ISP's aan harde datalimiet kennen voor abonnementsgelden minder dan € 89.
Als Chello zich niet aan de spelregels houdt ben ik het daar wel mee eens. Maar het gaat mij dus vooral om die FUP an sichDus voor de zoveelste keer: het is niet aan ons om te bepalen wat teveel is of niet.
Chello wijzigt eenzijdig haar voorwaarden. Taak aan ons om de TS te helpen onder zijn contract uit te komen en in de tussentijd niet meer te laten betalen dan wat hoort bij een lite-verbinding van 64kbps.
Verwijderd
Eigenlijk wil ik er geen woorden meer vuil aan maken maar vooruit.
Na ruim 5 jaar trouwe klant kreeg ik een soortgelijke brief ik had een meting van 32 gig in 1 maand, en hoorde bij de top misbruikmakers van Nederland volgens hun en kreeg een limiet opgelegd van 6 Gig per maand. Das nu zo'n 1.5 jaar gelden.
Zit nu bij Xs4all op Adsl en ben uitermate tevreden. Kan je maar 1 ding aanraden als je de optie hebt gooi ze eruit het hele beleid is er op gericht om alleen mensen die 1 uurtje p/dag achter de pc zitten in het klanten bestand te houden en iedereen die download hebben/willen ze niet want dat levert niet genoeg op.
Ik schrijf maar niks over het admin probleem wat ik met hun had heb er al genoeg over gepost.
Tip: Neem Adsl en Koop een schotel en gooi UPC er geheel uit.
Na ruim 5 jaar trouwe klant kreeg ik een soortgelijke brief ik had een meting van 32 gig in 1 maand, en hoorde bij de top misbruikmakers van Nederland volgens hun en kreeg een limiet opgelegd van 6 Gig per maand. Das nu zo'n 1.5 jaar gelden.
Zit nu bij Xs4all op Adsl en ben uitermate tevreden. Kan je maar 1 ding aanraden als je de optie hebt gooi ze eruit het hele beleid is er op gericht om alleen mensen die 1 uurtje p/dag achter de pc zitten in het klanten bestand te houden en iedereen die download hebben/willen ze niet want dat levert niet genoeg op.
Ik schrijf maar niks over het admin probleem wat ik met hun had heb er al genoeg over gepost.
Tip: Neem Adsl en Koop een schotel en gooi UPC er geheel uit.
Verwijderd
<COMPLETLY OFFTOPIC GENEUZEL>
Heeft niemand gemerkt dat de laatste maand de ping tijden eindelijk eens dalen in games? Die lage ADSL tarieven werken dus echt (ratten en zinkend schip enzo). Na vorige maand een mailing te hebben verstuurd waarin 'onderzoek uitwijst dat Chello nog steeds de meeste snelheid bied voor het minste geld' stond (wat toen al onzin was), zullen ze nu toch wel redelijk in paniek raken. Er komt denk ik een 'snelle reactie' waardoor over 1 a 2 maanden de abo's licht herzien zullen worden (dl en ul zo'n 30% omhoog). Goedkoper zal het niet worden omdat ze al het geld nodig hebben wat ze kunnen krijgen.
Ondertussen stijgen hun kosten omdat tegenwoordig al het dataverkeer buiten hun eigen netwerk loopt (geen nieuwsservers meer).
Als nu mensen gaan inzien dat er in de (nabije) toekomst geen verbetering te verwachten is (het huidige netwerk zit vol en geld voor investeringen is er niet) zullen de laatste klanten (inclusief yours truly) ook opstappen.
Eeuwig zonde, een jaar of 3 geleden liep alles nog als een trein met werkende mail/nieuws servers en snelle verbindingen......
</COMPLETLY OFFTOPIC GENEUZEL>
Heeft niemand gemerkt dat de laatste maand de ping tijden eindelijk eens dalen in games? Die lage ADSL tarieven werken dus echt (ratten en zinkend schip enzo). Na vorige maand een mailing te hebben verstuurd waarin 'onderzoek uitwijst dat Chello nog steeds de meeste snelheid bied voor het minste geld' stond (wat toen al onzin was), zullen ze nu toch wel redelijk in paniek raken. Er komt denk ik een 'snelle reactie' waardoor over 1 a 2 maanden de abo's licht herzien zullen worden (dl en ul zo'n 30% omhoog). Goedkoper zal het niet worden omdat ze al het geld nodig hebben wat ze kunnen krijgen.
Ondertussen stijgen hun kosten omdat tegenwoordig al het dataverkeer buiten hun eigen netwerk loopt (geen nieuwsservers meer).
Als nu mensen gaan inzien dat er in de (nabije) toekomst geen verbetering te verwachten is (het huidige netwerk zit vol en geld voor investeringen is er niet) zullen de laatste klanten (inclusief yours truly) ook opstappen.
Eeuwig zonde, een jaar of 3 geleden liep alles nog als een trein met werkende mail/nieuws servers en snelle verbindingen......
</COMPLETLY OFFTOPIC GENEUZEL>
Verwijderd
En zelfs al kan je dat wel, wat voor waarde heeft dat ? Die gegevens veranderen per seconde.... Het lijkt er meer op dat UPC gewoon iedereen boven een bepaalde grens uitgedraait heeft en een brief gestuurd heeft...Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 15:35:
[...]
En zelfs al zou het allemaal legaal zijn dan wil dat nog niet zeggen dat TS 80 GB aan illegale data download.
Daarbij is het nog off-topic ook want deze thread gaat helemaal niet over het al dan niet legaal zijn van 80 GB aan data.
Denk dat UPC hier een behoorlijke fout maakt want het schijnt dat ze dus iedere maand de TOP 25 aanpakken.
Als iemand dus op 25 staat en bijv. precies 80 GB aan data download en nummer 26 precies 1 byte minder download dan wordt nummer 25 wel aangepakt en nummer 26 niet, hoewel het allebei aangemerkt kan worden als non-acceptable voor UPC wordt nummer 25 wel geknepen en nummer 26 niet. Daarbij is niet de mogelijkheid geboden om in te kunnen zien of je in de TOP 25 dreigt te komen/zit.
Wat ik overigens grappig vind, is dat UPC niet per MB hoeft te betalen, omdat ze een eigen netwerk hebben.. Dus als ze wat monitoren op gebieden waar problemen zijn, daar kan ik me nog iets bij voorstellen (overigens zou ik het daar ook niet meer eens zijn) Maar wat ze nu doen, gaat ze meer kosten dan het opbrengt denk ik... PLUS dat veel mensen overstappen op ADSL
Verwijderd
Dan pak je toch schotel? Canal+ kost geloof ik €15 per jaar abbo... en dan heb je alle kanalen. In Almere gooit UPC de TV tarieven omhoog van 8.95 naar bijna €12 geloof ik... das 25% prijsstijging... Ik ben hard aan het overwegen om iets anders te nemen, helaas zijn er nog niet echt alternatieven voor het aansluiten van meerdere TV'sSmallblock schreef op 16 december 2003 @ 18:25:
Idd. zit hier in dezelfde situatie. Vandaag is de aangetekende brief de deur uit gegaan, waarin ik een termijn van 2 dagen heb gegeven om m'n verbinding te herstellen. Zo niet: Dag Chello, dag jaarkontrakt, opschorting betalingen.
Verwijderd
Dat was ook precies de discussie in de andere topic die gesloten werdWokschotel schreef op 16 december 2003 @ 19:08:
Wokschotel? Ik weet dat je het niet rot bedoelt, maar je maakt me dus nu voor niet weldenkend/ dom/ achterlijk persoon uit. Ik heb liever dat je voor jezelf praat en je niet bemoeit met het download gedrag van anderen. Ik ben bang dat dat weer op flaimen uitloopt.
Iedereen gebruikt zijn lijn anders, de ene surft, de ander chat, de ander zit te winkelen, gamen, teamspeak achtige software of downloaden (ik noem maar een paar dingen)
Ik chat misschien 1 uur per week, is iemand die 80 uur per week chat niet weldenkend? Als ik er vanuit ga dat zo'n praat proggie gemiddeld zo'n 3k per seconde trekt, dan komt dat op maandbasis ook al rond de 4gb uit voor 1 klein proggie.... als je ook nog 40 uur zit te gamen (dat is ongeveer 8k p/s) dan heb ik er per maand nog ruim 5gb bij. Ik heb al 9 gb dataverkeer zonder ook maar 1k gesurft te hebben of e-mailtje verstuurd te hebben.
Begrijp je nu wat voor punt ik maakte in vorige topics hierover? Je kan gewoon botweg moeilijk oordelen over het gebruik van een ander en vergelijk met je eigen dataverkeer kan je hooguit doen als, "ik gebruik zoveel" ..
Niet mee eens, Ik vind FUP niet te laag, maar er moet een duidelijkere richtlijn komen, plus de providers moeten openheid geven over hoe het in elkaar zit.2. De FUP is te laag. Tja, dataverkeer kost geld en bij een shared medium krijg je al snel problemen met een aantal grootverbruikers. Too bad. Als je zo nodig veel illegale zooi wil downloaden zorg je maar voor een 1:1. There's no such thing as a free lunch, you know
En als ik zoveel "illegale" dingen zit te downloaden.... wat FTP jij dan? en nieuwsgroepen?? Tjonge... zelfs al verbruik jij minder, jij hebt ook niet alles legaal.
Maar dat "beetje" illegaal van jou is veel beter als dat "veel" illegaal van een ander he !
En zoals al eerder in de Topic werd aangegeven, de topic gaat niet over de inhoud van het dataverkeer....
Overigens als ik via een paysite ga zitten streamen... dan moet je maar es kijken hoe hard het gaat....
80Gb stelt misschien niets voor omdat je per maand meer KUNT downloaden. Dat wil niet zeggen dat dat ook door Chello zomaar wordt toegestaan. dataverkeer is nogsteeds duur en je kunt niet verwachten dat je maar constant je hele pijp vol mag trekken. dat kost Chello gewoon teveel geld.Nee, geen waarschuwing. Terwijl dat wel in de Algemene Voorwaarden staat.
En vanaf 3000Kbps naar 64Kbps noem ik afgesloten worden ja!
En ik herhaal: 90GB per maand stelt NIETS voor met de snelheid van Chello Plus.
daarbij hebben ze je niet afgesloten, maar gewoon de snelheid teruggeschroeft. je kunt nog gewoon je mail lezen en www.tweakers.net raadplegen. je kunt alleen niet meer zoveel downloaden en dat is wat Chello wil: zo kunnen zij hun inkomsten weer een beetje op peil brengen.. jij download de ene maand 80Gb en de volgende maand 2Gb. is dus gemiddeld 41Gb per maand (nog HEEL veel) en dat is misschien nog wel net te betalen voor Chello.
vanuit het oogpunt van Chello is dit dus een hele gezonde maatregel. vanuit het oogpunt van het verwende tweakertje met zijn dikke pijp is dit een wat minder toffe maatregel, maarja..
ik vind ook dat ze de excessen maar eens moeten wegsnijden, zodat de rest van de Chello klanten meer bandbreedte beschikbaar heeft.
wil jij onbeperkt downloaden? prima joh. dan leg je toch een darkfiber van je favoriete hostingprovider naar je huiskamer.. mag jij onbeperkt downloaden joh!
de TS kan volgens mij alleen een kortgeding starten tegen Chello. Als Chello inderdaad eenzijdig zijn voorwaarden gewijzigd heeft, zou je er zonder problemen onderuit moeten kunnen.Punt 1 en 2: er zijn zat ISP's die voor dat geld een datalimiet kennen van 100GB-150GB. Voor € 89 per maand mag je verwachten dat de FUP in de buurt komt van wat andere ISP's aan harde datalimiet kennen voor abonnementsgelden minder dan € 89.
Dus voor de zoveelste keer: het is niet aan ons om te bepalen wat teveel is of niet.
[ Voor 22% gewijzigd door FragDaddy op 17-12-2003 09:05 ]
Have a wheelie good weekend!
Verwijderd
Ze zijn in iedergeval dan nog steeds wel duidelijker en je kan wel een betere keuze maken... Ik denk ook dat het voor "ons" belangerijke is, om de boel eens goed te vergelijken zonder allerlei geblaat over wat jij voor iemand anders wel of niet normaal vind... Volgens mij kan je gewoon een tabelletje maken...M1lamb3r schreef op 16 december 2003 @ 20:07:
wolvie zo goed koop is die speedxs niet (iig niet als je nieuws groepen gaat gebruiken bij hun)
Een kameraad van mij was ook afgeknepen bij chello. Hij had z'n motorola modem opgevoerd waardoor hij soms tegen de 1MB/s kon downen. Hij had een datavebruik van 55 gig per WEEK. Echt niet normaal veel dus. Hij werd ook afgeknepen en heeft met chello gemailed en gebeld dat er in de voorwaarden stond dat er eerst een waarschuwing zou moeten worden gegeven, die hij dus niet heeft gekregen. Op grond daarvan zit hij nu weer op zijn normale snelheid (1,5mbit (of wat er nog van chello over is)). Ik zou ze dus wijzen naar hun eigen voorwaarden.
Verwijderd
Eh ja dat is wel zo maar zit gewoon bij de Gas water licht rekening in mijn regio (ZH eilanden).. de kosten daarvan zijn wel een stuk lager dan een telefoonlijntje...bjck schreef op 16 december 2003 @ 17:40:
[...]
Uhm, is het niet zo dat je alleen chello kunt nemen als je ook televisie signaal afneemt?
En dus is het niet zo vreemd dat je telefonie moet hebben voor adsl?
Netwerk (telefoonkabeltjes) is en blijft van kpn, deze willen natuurlijk ook nog wat centen hebben als jij via het netwerk van bbned adsl hebt.
Dat lijntje gebruiken van je buurman heb ik een jaartje gedaan.. hij heeft net zijn abo opgezegd waardoor ik snel iets moest ondernemen.. Het telefoonlijntje is niet het grootste probleem, maar dat ik weet dat ik veel zal gaan bellen.. Draadloze opties weet k alles van werk nl bij een bedrijf dat alleen maar draadloos doet
Moeten er wel ISP's komen op mijn eilandje

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 09:54 ]
Verwijderd
Ik heb nog een 'addertje' gevonden geloof ik... je kan namelijk wel zeggen dat chello bij punt 1 zegt: "UPC zal in eerste instantie een waarschuwing...", maar als je gaat kijken wat daarboven staat, dan kun je hetvolgende lezen:MAATREGELEN UPC
"...zal UPC de volgende maatregelen kunnen treffen:"
Oftewel, het blijft niet netjes van ze enzo, maar het ziet er ook naar uit dat het volgens de voorwaarden juridisch helemaal toegestaan is.
Cheers,
exhxv
Ik noem dat AV bepalingen die met elkaar in tegenspraak zijn. Daar heeft onze wetgever gelukkig al over nagedacht:
Eerst waarschuwen dus, en dan pas afsluiten/knijpenArtikel 6:238 BW
1.
[...]
2.
Bij een overeenkomst als bedoeld in de artikelen 236 en 237 moeten de bedingen duidelijk en begrijpelijk zijn opgesteld. Bij twijfel over de betekenis van een beding, prevaleert de voor de wederpartij gunstigste uitleg.
Verwijderd
ik zou als ik jou was naar de dichts bijzijnde UPC service center gaan en daar ff een paar ruiten in donderen 
maar ff zonder gekigheid.... dit heb ik ook gehad als ik jou was zou ik de verbinding permanent sluiten en eens een boze brief sturen met de ergste scheldwoorden die je kan vinden. als ze dit bij mij deden zou ik dat absoluut niet pikken. je betaald tog verdome voor 150 kb down dan moet je dat ook kunnen ook al download je teveel. gewoon afsluiten die handel.. modem verrot trappen en adsl nemen. God moge gij Chello faliet laten gaan

maar ff zonder gekigheid.... dit heb ik ook gehad als ik jou was zou ik de verbinding permanent sluiten en eens een boze brief sturen met de ergste scheldwoorden die je kan vinden. als ze dit bij mij deden zou ik dat absoluut niet pikken. je betaald tog verdome voor 150 kb down dan moet je dat ook kunnen ook al download je teveel. gewoon afsluiten die handel.. modem verrot trappen en adsl nemen. God moge gij Chello faliet laten gaan
Verwijderd
Ik vindt dit echt belachelijk
80GB downloaden in 1 maand en dan al gezeik?
Zelf zit ik ook bij Xs4all *fast abbo* en zit op een gemiddelde van 250gb per maand nooit gezeur of wat dan ook, nog nooit een mailtje gehad van Xs4all.
voor mij de ideale ISP!!! wat iemand al eerder heeft gezegt, ga weg bij upc en neem lekker adsl ben je van het gezeik af, dit is niet de eeste keer dat ik zoiets zie van upc.
Zelf zit ik ook bij Xs4all *fast abbo* en zit op een gemiddelde van 250gb per maand nooit gezeur of wat dan ook, nog nooit een mailtje gehad van Xs4all.
voor mij de ideale ISP!!! wat iemand al eerder heeft gezegt, ga weg bij upc en neem lekker adsl ben je van het gezeik af, dit is niet de eeste keer dat ik zoiets zie van upc.
Vind je dat al veel?? Ik heb vorige maand met mijn classic abo 213 GB !!! gedowned, maar geen waarschuwing hoor, en tot op heden zit ik ook alweer aan de 134 GB voor de maand december, dus laat ze maar komen, ik lust ze rauw.Flipmo2K schreef op 12 december 2003 @ 17:48:
Je moet gewon niet zo zeuren, 85GB/maand is gewoon ook aan de hoge kant en met 'n FUP-policy hebben ze alle recht van spreken om daar dan wat aan te doen.
Uiteraard was het netter geweest om eerst een waarschuwing uit te delen maar nu weet je dat 't 'menens' is.
En die FUP stelt geen reet voor.
Groetjes MarSee
Nee, ik bedoel het echt niet persoonlijk.Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 09:03:
[...]
Dat was ook precies de discussie in de andere topic die gesloten werd
Wokschotel? Ik weet dat je het niet rot bedoelt, maar je maakt me dus nu voor niet weldenkend/ dom/ achterlijk persoon uit. Ik heb liever dat je voor jezelf praat en je niet bemoeit met het download gedrag van anderen. Ik ben bang dat dat weer op flaimen uitloopt.
Check.Iedereen gebruikt zijn lijn anders, de ene surft, de ander chat, de ander zit te winkelen, gamen, teamspeak achtige software of downloaden (ik noem maar een paar dingen)
3 k per seconde? Sorry, dat is onzin. 3k is 3000 tekens. Zoveel type jij absoluut niet per seconde, zelfs inclusief allerlei informatieuitwisseling tussen de programma's. Hou het wel een beetje reeel. Dat gamen zou best kunnen, alhoewel elke dag ruim 1 uur gamen mij wel erg veelt lijkt.Ik chat misschien 1 uur per week, is iemand die 80 uur per week chat niet weldenkend? Als ik er vanuit ga dat zo'n praat proggie gemiddeld zo'n 3k per seconde trekt, dan komt dat op maandbasis ook al rond de 4gb uit voor 1 klein proggie.... als je ook nog 40 uur zit te gamen (dat is ongeveer 8k p/s) dan heb ik er per maand nog ruim 5gb bij. Ik heb al 9 gb dataverkeer zonder ook maar 1k gesurft te hebben of e-mailtje verstuurd te hebben.
En als je al van jezelf weet dat je waarschijnlijk over de limiet of FUP gaat, waarom blijf je dan zoveel verbruiken? Je _hoeft_ niet te downloaden
Ik kijk naar mezelf en zie een gemiddelde surfer. Ik chat wat, ik surf wat, lees newsgroups, ik download wel eens wat. En toch kom ik niet boven de 5 gg per maand uit. Ik zit me dus echt af te vragen waarom andere mensen soms wel honderden gigabytes downloaden. Het is een ieders keuze, maar dan moet je ook niet vreemd kijken als je het deksel op je neus krijgt.Begrijp je nu wat voor punt ik maakte in vorige topics hierover? Je kan gewoon botweg moeilijk oordelen over het gebruik van een ander en vergelijk met je eigen dataverkeer kan je hooguit doen als, "ik gebruik zoveel" ..
[...]
Hoe wat in elkaar zit?Niet mee eens, Ik vind FUP niet te laag, maar er moet een duidelijkere richtlijn komen, plus de providers moeten openheid geven over hoe het in elkaar zit.
Ik download wel eens een MP3'tje of incidenteel een film met Emule. Verder doe ik niets aan FTP, gebruik usenet waarvoor het bedoeld is (textonly dus).En als ik zoveel "illegale" dingen zit te downloaden.... wat FTP jij dan? en nieuwsgroepen?? Tjonge... zelfs al verbruik jij minder, jij hebt ook niet alles legaal.
Maar dat "beetje" illegaal van jou is veel beter als dat "veel" illegaal van een ander he !
Ehm, nee, maar als je veel illegaal spul download betekent dat dus ook dat je veel verkeer genereert. Dat het illegaal spul is zal mij worst zijn, maar het is wel gewoon dataverkeer. En dat telt.En zoals al eerder in de Topic werd aangegeven, de topic gaat niet over de inhoud van het dataverkeer....
Tja, je hebt het zelf in de hand. Als je weet dat je een limiet of FUP hebt moet je gewoon niet als een achterlijke gaan downloaden of streamen. Zo simpel is het, alhoewel ik aanprijzingen als 'onbeperkt muziek en films downloaden' ook discutabel vind.Overigens als ik via een paysite ga zitten streamen... dan moet je maar es kijken hoe hard het gaat....
Verwijderd
idd, ik heb ook een classic abbo.. ik download zoveel ik wil (vaak meer dan 50 gigabyte per maand) en ik hoor hier nooit iets van.. Wat ik wil even kwijt wil is dat sinds 1.5 week de snelheden een stuk beter zijn dan daarvoor. Ik haal mijn 1.5 megabit weer met gemak! Daarvoor was dit regelmatig een probleem. Dus chello kan blijkbaar ook wel lief zijn
hasse_m, even een korte toelichting voor je: FUP betekent Fair Use Policy. Dat betekent dus niet een harde limiet van 32GB. Geen idee hoe je daarbij komt, je argumenten zijn weer uit je post verdwenen helaas.
Bovendien, we weten zo langzamerhand wel hoe je over Chello denkt. Zet 't in je sig, ga met een anti-chello t-shirt lopen, maar ga 't voortaan niet meer in elke reactie van je neerzetten inclusief uitroeptekens en gescheldt.
Bovendien, we weten zo langzamerhand wel hoe je over Chello denkt. Zet 't in je sig, ga met een anti-chello t-shirt lopen, maar ga 't voortaan niet meer in elke reactie van je neerzetten inclusief uitroeptekens en gescheldt.
Dus omdat je 134GB gedownload hebt, mogen 'ze' (Chello?) je snelheid verlagen omdat je dat rauw lustVind je dat al veel?? Ik heb vorige maand met mijn classic abo 213 GB !!! gedowned, maar geen waarschuwing hoor, en tot op heden zit ik ook alweer aan de 134 GB voor de maand december, dus laat ze maar komen, ik lust ze rauw.
Die snelheid heb ik al jaren, en ik ben nog nooit boven de 30 á 40 gig gekomen. Je hoéft niet heel usenet en alle pubs te downloaden hoor. Je kan ook een keuze makenEn ik herhaal: 90GB per maand stelt NIETS voor met de snelheid van Chello Plus.
[ Voor 24% gewijzigd door Drogo op 17-12-2003 21:32 ]
Ik heb een heel interessant stukje literatuur over algemene voorwaarden gezien. Laten we omwille van de discussie er even van uitgaan dat UPC zich niet aan haar eigen AV houdt. Immers, zij geven geen waarschuwing voor excessief datagebruik alvorens maatregelen te nemen, zij nemen de maatregelen meteen met de waarschuwing. Uit de Kluwer losbladig, art. 6:233, aantekening 30 blijkt dat onder oud recht (voor 1992, toen de regeling van algemene voorwaarden in het nieuwe boek 6 BW werd geintroduceerd) al enige malen is beslist dat een gebruiker die zich niet aan zijn eigen algemene voorwaarden houdt, ook de werderpartij (de consument dus) daar niet aan gebonden kan achten. Dat betekent in concreto dat je zou kunnen stellen dat eventuele opzegtermijnen van UPC ook niet meer gelden. Dat feit in combinatie met knijpen van je verbinding op onheuse gronden zou je kunnen zien als een legitieme reden om je abo per direct of tegen een termijn van 2 weken te onbinden/op te zeggen, waarna je vrolijk op ADSL overstapt.
Kijk... hier heb je nog wat aan...Wekkel schreef op 17 december 2003 @ 21:44:
Ik heb een heel interessant stukje literatuur over algemene voorwaarden gezien. Laten we omwille van de discussie er even van uitgaan dat UPC zich niet aan haar eigen AV houdt. Immers, zij geven geen waarschuwing voor excessief datagebruik alvorens maatregelen te nemen, zij nemen de maatregelen meteen met de waarschuwing. Uit de Kluwer losbladig, art. 6:233, aantekening 30 blijkt dat onder oud recht (voor 1992, toen de regeling van algemene voorwaarden in het nieuwe boek 6 BW werd geintroduceerd) al enige malen is beslist dat een gebruiker die zich niet aan zijn eigen algemene voorwaarden houdt, ook de werderpartij (de consument dus) daar niet aan gebonden kan achten. Dat betekent in concreto dat je zou kunnen stellen dat eventuele opzegtermijnen van UPC ook niet meer gelden. Dat feit in combinatie met knijpen van je verbinding op onheuse gronden zou je kunnen zien als een legitieme reden om je abo per direct of tegen een termijn van 2 weken te onbinden/op te zeggen, waarna je vrolijk op ADSL overstapt.
Hier heb je dus geen donder aan.Wokschotel schreef op 17 december 2003 @ 18:38:
[...][...]
Ik kijk naar mezelf en zie een gemiddelde surfer. Ik chat wat, ik surf wat, lees newsgroups, ik download wel eens wat. En toch kom ik niet boven de 5 gg per maand uit. Ik zit me dus echt af te vragen waarom andere mensen soms wel honderden gigabytes downloaden. Het is een ieders keuze, maar dan moet je ook niet vreemd kijken als je het deksel op je neus krijgt.
[...]
Ik download wel eens een MP3'tje of incidenteel een film met Emule. Verder doe ik niets aan FTP, gebruik usenet waarvoor het bedoeld is (textonly dus).
Omdat één gebruiker niet meer dan 5GB verbruikt, moet die 5GB blijkbaar dé norm zijn voor alle anderen. Sterker nog: het is ook gelijk de norm voor mensen die €89 abonnementsgeld betalen. Dat de ISP van Wokschotel voor €84,95 (minder dus dan € 89) per maand een datalimiet kent van 150 GB per maand is hierbij blijkbaar geen belemmering om de TS bij 80 GB te betichten van veel te veel dataverkeer.
Nou, inderdaad. Je hebt mischien een kans dat je iets sneller op kan zeggen. Joy. Ik begrijp dus dat jij morgen Chello belt, de AV voor gaat lezen, veel moeite gaat doen om meteen op te kunnen zeggen, en vervolgens een paar weken zonder internet zit tot ADSL bij je aangesloten wordt?
En dat allemaal omdat Chello foutief geen waarschuwing heeft verstuurd voor deze maand...
En dit is een ingewikkelde manier van een FUP uitleggen, of niet?[...]
Hier heb je dus geen donder aan.
Omdat één gebruiker niet meer dan 5GB verbruikt, moet die 5GB blijkbaar dé norm zijn voor alle anderen. Sterker nog: het is ook gelijk de norm voor mensen die €89 abonnementsgeld betalen. Dat de ISP van Wokschotel voor €84,95 (minder dus dan € 89) per maand een datalimiet kent van 150 GB per maand is hierbij blijkbaar geen belemmering om de TS bij 80 GB te betichten van veel te veel dataverkeer.
In het kort: excessief meer downloaden dan de rest van de gebruikers kan tot maatregelen leiden zoals die in de algemene voorwaarden staan.
mvg van de TSdie hogere snelheid van jou worden waarschijnlijk mogelijk gemaakt doordat chello (heb ik van horen zeggen : ) extreme grootverbruikers op snelheid zijn gecapped
[ Voor 10% gewijzigd door Drogo op 17-12-2003 23:41 ]
die hogere snelheid van jou worden waarschijnlijk mogelijk gemaakt doordat chello (heb ik van horen zeggenVerwijderd schreef op 17 december 2003 @ 18:44:
idd, ik heb ook een classic abbo.. ik download zoveel ik wil (vaak meer dan 50 gigabyte per maand) en ik hoor hier nooit iets van.. Wat ik wil even kwijt wil is dat sinds 1.5 week de snelheden een stuk beter zijn dan daarvoor. Ik haal mijn 1.5 megabit weer met gemak! Daarvoor was dit regelmatig een probleem. Dus chello kan blijkbaar ook wel lief zijn
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Ik heb een Demon ADSL-verbinding (512/256) van 39 euro per maand. Demon hanteert een FUP, maar ik heb nog niet gehoord dat iemand wel eens een waarschuwing heeft gekregen.The_Sukkel schreef op 17 december 2003 @ 22:33:
[...]
Hier heb je dus geen donder aan.
En wat je zegt klopt niet: een FUP is gebaseerd op een verwacht gemiddeld dataverbruik. Als je 10 mensen hebt die 5 gb verstoken en 1 die 150 gb verstookt zijn de verhoudingen wel heel erg zoek, vind je niet? En bovendien heeft de ene (kabel)ISP geen flikker met de andere (ADSL)ISP te maken. Iedere ISP heeft z'n eigen beleid. Dat je bij isp x 150 gb kan downloaden wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij isp y ook zou mogen. Blijkbaar hanteert Chello andere normen dan Demon. Als het bij Chello niet bevalt, dan stap je toch over naar een andere ISP?
Verwijderd
Ik weet dat je het niet persoonlijk bedoeld, maar ik meld het maar even hoe ik het zou kunnen opvatten
[/quote]
[...]
3 k per seconde? Sorry, dat is onzin. 3k is 3000 tekens. Zoveel type jij absoluut niet per seconde, zelfs inclusief allerlei informatieuitwisseling tussen de programma's. Hou het wel een beetje reeel. Dat gamen zou best kunnen, alhoewel elke dag ruim 1 uur gamen mij wel erg veelt lijkt.
En als je al van jezelf weet dat je waarschijnlijk over de limiet of FUP gaat, waarom blijf je dan zoveel verbruiken? Je _hoeft_ niet te downloaden
[/quote]
LEZEN vriend.. PRAAT proggie, dus geen ICQ, maar teamspeak ofzo... daar kan je realtime mee praten... en 3k is gemiddeld gezien vrij normaal.
Zucht.. ja, het lijkt jou erg veel.. Ik kan je vertellen dat echte hardcore gamers (dus de mensen die ook goed zijn) al snel zo'n 4 tot 8 uur op een dag spelen als ze de kans krijgen... Want gamen kan een soort verslaving zijn (trust me, been there, done that)
Precies, dat is nu precies mijn punt, want HOE weet ik hoe ik over de FUP ga? want dat is bij verste verte niet bekent
En ik hoef ook de hele verbinding niet te gebuiken, das een suffe opmerking (sorry hoor)
[...]
Ik kijk naar mezelf en zie een gemiddelde surfer. Ik chat wat, ik surf wat, lees newsgroups, ik download wel eens wat. En toch kom ik niet boven de 5 gg per maand uit. Ik zit me dus echt af te vragen waarom andere mensen soms wel honderden gigabytes downloaden. Het is een ieders keuze, maar dan moet je ook niet vreemd kijken als je het deksel op je neus krijgt.
Inderdaad, als je veel "legaal" download heb je ook veel verkeer.[...]
Ehm, nee, maar als je veel illegaal spul download betekent dat dus ook dat je veel verkeer genereert. Dat het illegaal spul is zal mij worst zijn, maar het is wel gewoon dataverkeer. En dat telt.
Kortom, als je je lijn intensief gebruikt heb je veel dataverkeer. Maar daar heb je toch ook breedband voor?
Begrijp me goed, ik begrijp best dat er ergens een grens ligt, maar ik wil gewoon weten wat "ongeveer" reeel is... en zelfs dan is FUP nog steeds een gemiddelde...[...]
Tja, je hebt het zelf in de hand. Als je weet dat je een limiet of FUP hebt moet je gewoon niet als een achterlijke gaan downloaden of streamen. Zo simpel is het, alhoewel ik aanprijzingen als 'onbeperkt muziek en films downloaden' ook discutabel vind.
Ik wil alleen weten wat op basis van de snelheid van de lijn en het geld wat je betaald als "gemiddeld" of "reeel" betiteld word, want dan kan ik pas een eerlijk keuze maakt... anders krijg je hetzelfde gezeik als nu bij UPC
Misschien is de verhouding zoek, maar om het dan meteen op 5gb te zetten is ook erg (euhm) simplistischIk heb een Demon ADSL-verbinding (512/256) van 39 euro per maand. Demon hanteert een FUP, maar ik heb nog niet gehoord dat iemand wel eens een waarschuwing heeft gekregen.
En wat je zegt klopt niet: een FUP is gebaseerd op een verwacht gemiddeld dataverbruik. Als je 10 mensen hebt die 5 gb verstoken en 1 die 150 gb verstookt zijn de verhoudingen wel heel erg zoek, vind je niet? En bovendien heeft de ene (kabel)ISP geen flikker met de andere (ADSL)ISP te maken. Iedere ISP heeft z'n eigen beleid. Dat je bij isp x 150 gb kan downloaden wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij isp y ook zou mogen. Blijkbaar hanteert Chello andere normen dan Demon. Als het bij Chello niet bevalt, dan stap je toch over naar een andere ISP?
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 09:38 ]
Zo was het dus niet bedoeldVerwijderd schreef op 18 december 2003 @ 09:27:
[...]
Ik weet dat je het niet persoonlijk bedoeld, maar ik meld het maar even hoe ik het zou kunnen opvatten
Jij had het over chatten en "zo'n chat proggie". Dan denk ik toch echt aan ICQ/MSN/IRC of zoiets. NoujaLEZEN vriend.. PRAAT proggie, dus geen ICQ, maar teamspeak ofzo... daar kan je realtime mee praten... en 3k is gemiddeld gezien vrij normaal.
Euh, ja, dus? Omdat het een verslaving is maakt het niet uit als je over een FUP heengaat? Ik zie het punt niet helemaal. Als jij merkt dat je met gamen veel data verstookt en je misschien over een FUP heengaat dan beperk je dat gamen toch?Zucht.. ja, het lijkt jou erg veel.. Ik kan je vertellen dat echte hardcore gamers (dus de mensen die ook goed zijn) al snel zo'n 4 tot 8 uur op een dag spelen als ze de kans krijgen... Want gamen kan een soort verslaving zijn (trust me, been there, done that)
Bovendien: met 4 uur per dag/31 dagen per maand gamen bij 12 kilobytes/sec ben je in een maand 5 gig kwijt. Tijdens dat gamen doe je normaal gesproken geen andere dingen dus dan ben je wel heel erg vreemd bezig als je 80 gb per maand haalt.
En besides: 4-8 uur per dag gamen

Hoe je weet? Meten is wetenPrecies, dat is nu precies mijn punt, want HOE weet ik hoe ik over de FUP ga? want dat is bij verste verte niet bekent
En ik hoef ook de hele verbinding niet te gebuiken, das een suffe opmerking (sorry hoor)
Hoezo? Ik heb geen breeadband (voor zover je daar met 512/256 van kunt sprekenInderdaad, als je veel "legaal" download heb je ook veel verkeer.
Kortom, als je je lijn intensief gebruikt heb je veel dataverkeer. Maar daar heb je toch ook breedband voor?
Ik vind 30 tot 40 gb reeel, maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik werk niet bij UPCBegrijp me goed, ik begrijp best dat er ergens een grens ligt, maar ik wil gewoon weten wat "ongeveer" reeel is... en zelfs dan is FUP nog steeds een gemiddelde...
Ik wil alleen weten wat op basis van de snelheid van de lijn en het geld wat je betaald als "gemiddeld" of "reeel" betiteld word, want dan kan ik pas een eerlijk keuze maakt... anders krijg je hetzelfde gezeik als nu bij UPC
Gemiddelde != FUP Als ik zie dat het _gemiddelde_ verbruik 5 gig is kan ik op mijn vingers natellen dat 80 gig ietwat teveel zou kunnen zijn.Misschien is de verhouding zoek, maar om het dan meteen op 5gb te zetten is ook erg (euhm) simplistisch
Verwijderd
IK vind de FUP of datalimiet eigelijk een beetje raar,elke internet aanbieder biedt een bepaalde snelheid aan die opgeven wordt in Kb/s maar het komt er eigelijk op neer dat je die snelheid niet 100% mag gebruiken,als ik een bedrag betaal per maand voor een bepaalde snelheid zou je verwachten dat je die snelheid ook een maand lang mag gebruiken.
En helaas ga je bij het tekenen van een overeenkomst akkoord met een bepaling die een 100% benutting uitsluit (FUP of datalimiet). Jouw verhaal gaat dus niet op.Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 10:32:
IK vind de FUP of datalimiet eigelijk een beetje raar,elke internet aanbieder biedt een bepaalde snelheid aan die opgeven wordt in Kb/s maar het komt er eigelijk op neer dat je die snelheid niet 100% mag gebruiken,als ik een bedrag betaal per maand voor een bepaalde snelheid zou je verwachten dat je die snelheid ook een maand lang mag gebruiken.
Verwijderd
Als het een datalimiet betreft dan heb je gelijk Wokschotel echter bij een FUP is het niet te toetsen door de klant (bij XS4ALL wel, maar die doen niet moeilijk). Hoe weet je bij UPC dat je ergens in de top 25 zit?Wokschotel schreef op 18 december 2003 @ 10:56:
En helaas ga je bij het tekenen van een overeenkomst akkoord met een bepaling die een 100% benutting uitsluit (FUP of datalimiet). Jouw verhaal gaat dus niet op.
Het is pas 'fair' als je betaald voor een produkt en dat produkt dan ook kan benutten. Probleem in deze hele discussie is dat Wokschotel e.a. een andere kijk op fair hebben als bijv. Wolvie en ik.
Verwijderd
Wat is er dan zo triest aan dan?Verwijderd schreef op 13 december 2003 @ 04:09:
Whahaha Chello is echt gek geworden. Ze verliezen al veel klanten en daar komt er zeker weten weer eentje bij. Whaha ik download 50 gigabyte per maand met classic en dan afknijpen? Stelletje apen. Lekkere is dat we hier zo dom zijn geweest om UPC telefonie te nemen. Werk nooit, bagger ontvangst en kut kwaliteit. Hier zitten we een jaar aanvast
Ik hoop echt dat er hier gezamelijk iets tegen gebeurd. Heb je het ooit gehoord? Afknijpen met 50 gig per maand whahaha. Daar betaal je 50 euro voor? Daarnaast ligt me internet er om de havenklap uit en is hun helpdesk het meest trieste wat er bestaat.
Mensen zoals jij zijn triest.
Verwijderd
Je mag je lijn wel 100% gebruiken, alleen niet 100% van de tijd... Ik vind het een erg "onbeschofte" actie van Chello om maar meteen te knijpen. ( ik ga geen discussie aan over hoeveelheden data en fair use policies... dat doen andere mensen alWokschotel schreef op 18 december 2003 @ 10:56:
[...]
En helaas ga je bij het tekenen van een overeenkomst akkoord met een bepaling die een 100% benutting uitsluit (FUP of datalimiet). Jouw verhaal gaat dus niet op.
Nog geen mailtje had deze maand dat ik over heel november teveel heb gedownload (130GB). Wel ergens in november een top25 mailtje gekregen met een waarschuwing. Iedereen die hier zo leuk zegt dat 80GB (of 130GB in mijn geval) teveel kent de feiten schijnbaar niet:
- xs4all biedt voor 89 euro 150GB per maand aan. 80GB voor 80 euro lijkt me dus wel erg weinig.
- Ik had Chello Basic (?), ben op dag 1 overgestapt naar Chello Plus. telefonisch geregeld, niks getekend. WEL gevraagd wat dan normaal zou zijn: "100-150GB moet zeker kunnen, voor dat bedrag per maand, daar betaalt u immers fiks voor".
En dan is het nu opeens teveel? En Chello blijkt een minimale contractduur van 12 maanden te hebben op Chello Plus. "Staat in de aanvullende voorwaarden, die had u op internet kunnen vinden". Alleen jammer dat ik op 2-7-2003 ben aangesloten en de voorwaarden als datum 11-7-2003 hebben
Ik klaag verder niet: ik heb m'n snelheid nog en blijf onder de 150GB per maand. Anders stap ik wel over op ADSL.
Overigens al contact met de consumentenbond gehad. Die geloofden aanvankelijk niet dat Chello me niet wilde vertellen wat dan wel redelijk was per maand: "dus u betaalt iedere maand voor iets waarvan u niet weet hoeveel u mag gebruiken?"
"Dat klopt, maar het is natuurlijk wél UPC heh"
- xs4all biedt voor 89 euro 150GB per maand aan. 80GB voor 80 euro lijkt me dus wel erg weinig.
- Ik had Chello Basic (?), ben op dag 1 overgestapt naar Chello Plus. telefonisch geregeld, niks getekend. WEL gevraagd wat dan normaal zou zijn: "100-150GB moet zeker kunnen, voor dat bedrag per maand, daar betaalt u immers fiks voor".
En dan is het nu opeens teveel? En Chello blijkt een minimale contractduur van 12 maanden te hebben op Chello Plus. "Staat in de aanvullende voorwaarden, die had u op internet kunnen vinden". Alleen jammer dat ik op 2-7-2003 ben aangesloten en de voorwaarden als datum 11-7-2003 hebben

Ik klaag verder niet: ik heb m'n snelheid nog en blijf onder de 150GB per maand. Anders stap ik wel over op ADSL.
Overigens al contact met de consumentenbond gehad. Die geloofden aanvankelijk niet dat Chello me niet wilde vertellen wat dan wel redelijk was per maand: "dus u betaalt iedere maand voor iets waarvan u niet weet hoeveel u mag gebruiken?"
[ Voor 15% gewijzigd door matthijst op 18-12-2003 11:18 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Wat heeft xs4all met Chello te maken?matthijst schreef op 18 december 2003 @ 11:16:
Nog geen mailtje had deze maand dat ik over heel november teveel heb gedownload (130GB). Wel ergens in november een top25 mailtje gekregen met een waarschuwing. Iedereen die hier zo leuk zegt dat 80GB (of 130GB in mijn geval) teveel kent de feiten schijnbaar niet:
Tja, als zei dat zeggen en jij kunt dat aantonen heb je een punt.- Ik had Chello Basic (?), ben op dag 1 overgestapt naar Chello Plus. telefonisch geregeld, niks getekend. WEL gevraagd wat dan normaal zou zijn: "100-150GB moet zeker kunnen, voor dat bedrag per maand, daar betaalt u immers fiks voor".
En jij hebt geen AV gekregen of ingezien bij het afsluiten van je overeenkomst?En dan is het nu opeens teveel? En Chello blijkt een minimale contractduur van 12 maanden te hebben op Chello Plus. "Staat in de aanvullende voorwaarden, die had u op internet kunnen vinden". Alleen jammer dat ik op 2-7-2003 ben aangesloten en de voorwaarden als datum 11-7-2003 hebben
Ik denk dat Chello dat niet zo erg zou vindenIk klaag verder niet: ik heb m'n snelheid nog en blijf onder de 150GB per maand. Anders stap ik wel over op ADSL.
Tja, 't is misschien krom, maar er zijn weinig providers die een specificatie van hun FUP geven. Da's ook redelijk logisch want anders is het gewoon een datalimietOverigens al contact met de consumentenbond gehad. Die geloofden aanvankelijk niet dat Chello me niet wilde vertellen wat dan wel redelijk was per maand: "dus u betaalt iedere maand voor iets waarvan u niet weet hoeveel u mag gebruiken?"
Dat weet je pas op het moment dat je van UPC een brief krijgt. Da's trouwens al wel een mooie waarschuwingVerwijderd schreef op 18 december 2003 @ 11:06:
[...]
Als het een datalimiet betreft dan heb je gelijk Wokschotel echter bij een FUP is het niet te toetsen door de klant (bij XS4ALL wel, maar die doen niet moeilijk). Hoe weet je bij UPC dat je ergens in de top 25 zit?
Da's toch geen probleem? We hebben alleen een andere mening over de wijze waarop je dat product kan benutten. Jullie schijnen niet te snappen dat een (bijna) continue belasting van je lijn gewoon niet _kan_ en dat Chello daarom een FUP inzet als instrument om het dataverkeer binnen proporties te houden.Het is pas 'fair' als je betaald voor een produkt en dat produkt dan ook kan benutten. Probleem in deze hele discussie is dat Wokschotel e.a. een andere kijk op fair hebben als bijv. Wolvie en ik.
Als jij een 1:1 verbinding wil moet je daarvoor maar betalen, zo simpel is het.
Verwijderd
Bedoelen ze hier nou mee "Get a life" ?Robbie007 schreef op 14 december 2003 @ 15:55:
Nu ik dit allemaal zie is het de druppel. Ik ga weg bij chello.
En mensen,./// 90 GB is totaal niet veel hoor, mijn record is 230 gb/maand, met Chello Classic.
Moeite met 20 gb halen de maand.... ik heb het binnen 3 dagen al binnen.
Helemaal niet om trots tezijn erop hoor, maar niewsgroepen is voor iedereen toegangelijk.
Ik ga rond 30 december over op ADSL fast van xs4all, lekker met newszilla aan de slag. En dan zal 200 gb/maand geen uitzonderling zijn.
Ronduit zielig van Chello om nu meer betalende abbo's zo te kwellen. Rotzooi daar, en juist nu dat ADSL de kabel voorbij gaat gaat de kabel zichzelf de das om doen.
Dag Chello, dag dag, 4 jaar lang abbo geweest, en in janiari ben ik van jullie verlost, geen rekening van UPC meer op mijn deurmat (punt).
Ik heb dus ook tjello classic en leech zo tussen de 120-150 gig per maand, dat haal ik door veel dvd's van usenet te leechen.
Van tjello heb ik nog nooit wat gehoord gelukkig, mensen die amper 20 gig per maand haleen en klagen dat ze dat asociaal vinden moeten eens wat dimmen, we betalen toch genoeg voor die slechte service van upc..
ik heb iig tjello opgezgd en ga over naar adsl, prutsers bij tjello
Van tjello heb ik nog nooit wat gehoord gelukkig, mensen die amper 20 gig per maand haleen en klagen dat ze dat asociaal vinden moeten eens wat dimmen, we betalen toch genoeg voor die slechte service van upc..
ik heb iig tjello opgezgd en ga over naar adsl, prutsers bij tjello
Zoiets ja. Downloaden om het downloaden is wel ZOOOOO kansloos
In kort een aantal samenvattende pointers uit de reply's :
De mensen die gecapped zijn naar 64K/64K zonder dat zij een waarschuwingsbericht hebben gehad kunnen zonder problemen "eisen" dat zij weer terug komen op hun originele snelheid. Mocht UPC/Chello gaan springen om het feit dat zij ver boven de limiet zijn, dan kun je hun attenderen op de Algemene Voorwaarden en dat er geen limiet gehanteerd wordt in de Fair Use Policy.
Door extra druk uit te oefenen in de vorm van een aangetekende brief en het stagneren van de automatische incasso of het laten uitblijven van de betaling blijkt vaak te helpen.
Mocht er geen gehoor komen dan kun je dus je contract opzeggen op basis dat zij zich niet gehouden hebben aan hun eigen Algemene Voorwaarden. Overigens is het mogelijk om het contract op te zeggen bij een nieuwe/verhogende abo wanneer je niks getekend hebt.
Al met al lijken deze pointers genoeg voor deze mensen om over te stappen naar een andere ISP of om hun capping op te heffen. Ik weet niet hoe het rechtelijk in elkaar zit maar wanneer een partij zich niet houdt aan de contractuele voorwaarden tussen beide partijen dan is het mogelijk om het contract te ontbinden met tussenkomst van een rechter. Het probleem echter is dat jij moet aantonen dat zij zich niet hebben gehouden aan de contractuele voorwaarden.
Overigens, niet alle grote verbruikers krijgen een melding bij excessief gebruik van hun aansluiting. Alleen diegene die overlast veroorzaken in de beurt waar de aansluiting gerealiseerd is en wanneer zij belanden in de top25 van Chello, die krijgen en waarschuwing en/of worden gecapped op hun verbinding.
Al met al is deze manier van handelen vanuit Chello een zeer slechte zet. Eerst het capping verhaal op bepaalde porten, vervolgens e-mail problemen door een filter die niet werkte (hiervoor kun je trouwens een bedrag van je abonnement terugeisen aangezien de mailserver nog steeds staat op de status : probleem geconstateerd) en nu dit verhaal weer.
Gewoon klagen bij COAX, Kassa en de Consumenten Bond. Zij kunnen over het algemeen toch druk uitoefenen door deze problemen publiekelijk te maken. En ach, alle beetjes helpen mee toch?
COAX heeft dit probleem nu ook opgemerkt. Zie deze url voor informatie en zij hebben ook geconstateerd dat zij zich niet houden aan hun eigen Algemene Voorwaarden.
De mensen die gecapped zijn naar 64K/64K zonder dat zij een waarschuwingsbericht hebben gehad kunnen zonder problemen "eisen" dat zij weer terug komen op hun originele snelheid. Mocht UPC/Chello gaan springen om het feit dat zij ver boven de limiet zijn, dan kun je hun attenderen op de Algemene Voorwaarden en dat er geen limiet gehanteerd wordt in de Fair Use Policy.
Door extra druk uit te oefenen in de vorm van een aangetekende brief en het stagneren van de automatische incasso of het laten uitblijven van de betaling blijkt vaak te helpen.
Mocht er geen gehoor komen dan kun je dus je contract opzeggen op basis dat zij zich niet gehouden hebben aan hun eigen Algemene Voorwaarden. Overigens is het mogelijk om het contract op te zeggen bij een nieuwe/verhogende abo wanneer je niks getekend hebt.
Al met al lijken deze pointers genoeg voor deze mensen om over te stappen naar een andere ISP of om hun capping op te heffen. Ik weet niet hoe het rechtelijk in elkaar zit maar wanneer een partij zich niet houdt aan de contractuele voorwaarden tussen beide partijen dan is het mogelijk om het contract te ontbinden met tussenkomst van een rechter. Het probleem echter is dat jij moet aantonen dat zij zich niet hebben gehouden aan de contractuele voorwaarden.
Overigens, niet alle grote verbruikers krijgen een melding bij excessief gebruik van hun aansluiting. Alleen diegene die overlast veroorzaken in de beurt waar de aansluiting gerealiseerd is en wanneer zij belanden in de top25 van Chello, die krijgen en waarschuwing en/of worden gecapped op hun verbinding.
Al met al is deze manier van handelen vanuit Chello een zeer slechte zet. Eerst het capping verhaal op bepaalde porten, vervolgens e-mail problemen door een filter die niet werkte (hiervoor kun je trouwens een bedrag van je abonnement terugeisen aangezien de mailserver nog steeds staat op de status : probleem geconstateerd) en nu dit verhaal weer.
Gewoon klagen bij COAX, Kassa en de Consumenten Bond. Zij kunnen over het algemeen toch druk uitoefenen door deze problemen publiekelijk te maken. En ach, alle beetjes helpen mee toch?
COAX heeft dit probleem nu ook opgemerkt. Zie deze url voor informatie en zij hebben ook geconstateerd dat zij zich niet houden aan hun eigen Algemene Voorwaarden.
[ Voor 6% gewijzigd door nwagenaar op 18-12-2003 12:10 . Reden: COAX toevoeging ]
Verwijderd
en wat is dan wel de grens van een FUP ...
als je ze gaat vragen hoeveel je dan wel niet mag downloaden gaan ze zeggen dat dat onbeperkt is, zeg jij dat je 100gb gaat halen zeggen ze weer "ja dat is teveel", kortom, FUP vind ik maar een vaag begrip, ze kunnen mijn insziens beter harde limieten stellen, is duidelijker voor iedereen .... stel die limiet gewoon op 50 gb voor een 89 euro abo, lijkt me al erg goedkoop!!!!!!!
als je ze gaat vragen hoeveel je dan wel niet mag downloaden gaan ze zeggen dat dat onbeperkt is, zeg jij dat je 100gb gaat halen zeggen ze weer "ja dat is teveel", kortom, FUP vind ik maar een vaag begrip, ze kunnen mijn insziens beter harde limieten stellen, is duidelijker voor iedereen .... stel die limiet gewoon op 50 gb voor een 89 euro abo, lijkt me al erg goedkoop!!!!!!!
Ontbinden van een overeenkomst kan gewoon schriftelijk, daar hoef je geen rechter voor te zien. Gewoon een briefje en klaar is kees. Natuurlijk moet er dan wel iets aan de hand zijn. UPC moet dan zodanig in gebreke zijn (en daarover aangemaand zijn !) met de uitvoering van haar kant van de overeenkomst, dat ontbinding gerechtvaardigd is. Een verbinding die niet binnen 7 dagen weer normaal wordt gezet, ondanks schriftelijke aanmaning daartoe lijkt mij wel een aardige stap in die richting.nwagenaar schreef op 18 december 2003 @ 11:59:
Dat UPC zich niet heeft gehouden aan de AV is makkelijk aan te tonen. UPC kan immers nergens laten zien dat zij vóór de invoering van de limitering een waarschuwing hebben gegeven.
Volgens mij is het zo dat wanneer er een getekende contract aanwezig is, dat het contract alleen maar ontbonden kan worden door een rechterlijke instantie (ie : rechter). Uiteraard is het mogelijk om het vormloos te realiseren alleen wordt dit moeilijk bij UPC aangezien zij beschikken over vele bedrijfsjuristen die zich er enorm onderuit kunnen lullen (namens UPC/Chello).Wekkel schreef op 18 december 2003 @ 12:09:
[...]
Ontbinden van een overeenkomst kan vormloos, daar hoef je geen rechter voor te zien. Gewoon een briefje en klaar is kees. Natuurlijk moet er dan wel iets aan de hand zijn. UPC moet dan zodanig in gebreke zijn (en daarover gemaand zijn !) met de uitvoering van haar kant van de overeenkomst, dat ontbinding gerechtvaardigd is. Een verbinding die niet binnen 7 dagen weer normaal wordt gezet, ondanks schriftelijke maning daartoe lijkt mij wel een aardige stap in die richting.
Dat UPC zich niet heeft gehouden aan de AV is makkelijk aan te tonen. UPC kan immers nergens laten zien dat zij vóór de invoering van de limitering een waarschuwing hebben gegeven.
Maar goed, ik kan mij uiteraard vergissen! Ik ben geen persoon die alles weet over de Nederlandse wetten, rechten en plichten. Dat laat ik over aan iemand die daar wel verstand van heeft
Verwijderd
Ik vind dat Chello een tool ter beschikking moet stellen waarmee iedereen kan zien wat Chello meet aan dataverkeer. En dat je het zelf kan bijhouden.
Ik vind ook dat Chello haar abonnees wel heel erg als criminelen bestempeld, men zou asociaal zijn als je teveel naar Chello's zin downloadt.
Ik denk eerder dat Chello crimineel is omdat ze haar netwerk en bandbreedte niet heeft afgestemd op het aantal abonnees.
Bovendien kan het natuurlijk niet dat Chello blijkbaar elke maand andere limieten hanteert en naar eigen idee kan aanpast. Wat eerst kon, kan nu ineens niet meer.
En deze slogan is al een misleiding op zich:
Ik vind ook dat Chello haar abonnees wel heel erg als criminelen bestempeld, men zou asociaal zijn als je teveel naar Chello's zin downloadt.
Ik denk eerder dat Chello crimineel is omdat ze haar netwerk en bandbreedte niet heeft afgestemd op het aantal abonnees.
Bovendien kan het natuurlijk niet dat Chello blijkbaar elke maand andere limieten hanteert en naar eigen idee kan aanpast. Wat eerst kon, kan nu ineens niet meer.
Voor een vast maandelijks bedrag kun je internetten wanneer je wilt en hoe lang je maar wilt, welk abonnement je ook neemt.
Verwijderd
Wat is hier misleidend aan?Verwijderd schreef op 18 december 2003 @ 12:16:
Ik vind dat Chello een tool ter beschikking moet stellen waarmee iedereen kan zien wat Chello meet aan dataverkeer. En dat je het zelf kan bijhouden.
{Voor een vast maandelijks bedrag kun je internetten wanneer je wilt en hoe lang je maar wilt, welk abonnement je ook neemt.}
Dat jij "internetten" als "downloaden" ziet.... ja dan is het misleidend.
Maar ik kan al 4 jaar bij chello dag en nacht onbeperkt internetten!
Nooit afgesloten geweest.
Dus verklaar de misleiding.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 12:39 ]
Vanaf vandaag ben je wijzer. Zoek artikel 6:265 en 6:267 BW maar eens opnwagenaar schreef op 18 december 2003 @ 12:14:
Volgens mij is het zo dat wanneer er een getekende contract aanwezig is, dat het contract alleen maar ontbonden kan worden door een rechterlijke instantie (ie : rechter). Uiteraard is het mogelijk om het vormloos te realiseren alleen wordt dit moeilijk bij UPC aangezien zij beschikken over vele bedrijfsjuristen die zich er enorm onderuit kunnen lullen (namens UPC/Chello).
Jawel, mede door die ***bladen als ComputerTotaal en die troep (waar laatst een artikel gepost is over "Sneller downloaden dan KaZaA"), is het aantal NG gebruikers explosief gestegen.Robbie007 schreef op 14 december 2003 @ 15:55:
Moeite met 20 gb halen de maand.... ik heb het binnen 3 dagen al binnen.
Helemaal niet om trots tezijn erop hoor, maar niewsgroepen is voor iedereen toegangelijk.
Koude kermis thuis-verhaal. Newszilla heeft op dit moment grote snelheidsproblemen (zie boven). Een aangezien PowerADSL 150GB als harde limiet heeft, XS4ALL vast wel gaat klagen als jij met je (voor hun) duurdere verbinding meer dataverkeer genereert.Ik ga rond 30 december over op ADSL fast van xs4all, lekker met newszilla aan de slag. En dan zal 200 gb/maand geen uitzonderling zijn.
[ Voor 2% gewijzigd door GraveR op 18-12-2003 12:32 . Reden: Enige nuancering aangebracht ]
Verwijderd
Sorry hoor, maar vind je 85 GB in 1 maand zelf ook niet een beetje héél veel?
.
Je weet (of kán weten als je de Chello-voorwaarden m.b.t download-limiet even door hebt gekeken) dat je ISP een beperking heeft met het binnenhalen van data...
En dan ook nog komen klagen...
. Je mag blij zijn dat ze je uberhaupt nog een (beperkte) internet-verbinding voor de rest van de maand aanbieden.
/me is blij dat hij @home heeft.
.

Je weet (of kán weten als je de Chello-voorwaarden m.b.t download-limiet even door hebt gekeken) dat je ISP een beperking heeft met het binnenhalen van data...
En dan ook nog komen klagen...

/me is blij dat hij @home heeft.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2003 12:40 ]
Het offtopic gehalte in deze draad is enorm. Keer op keer komt er een praatje over de inhoudelijke kant van downloaden: -> niet relevant.
Wat wel relevant is: -> UPC houdt zich niet aan haar eigen AV, die een waarschuwing vereisen alvorens er maatregelen worden getroffen.
Laten we de discussie daar maar over houden.
Wat wel relevant is: -> UPC houdt zich niet aan haar eigen AV, die een waarschuwing vereisen alvorens er maatregelen worden getroffen.
Laten we de discussie daar maar over houden.
Verwijderd
kus kus
Ik zal de volgende keer iets duidelijker zijn, maar ik neem aan dat je het je nu wat reeler in de oren klinkt?[...]
Jij had het over chatten en "zo'n chat proggie". Dan denk ik toch echt aan ICQ/MSN/IRC of zoiets. Nouja
Jij verlegt je focus nu, eerst ging het puur over downloaden, nu kom je weer terug op het orginele punt... Dus we stellen nu samen vast dat de inhoud van het verkeer geen discussie punt mag (kan) zijn. deal, dan zijn we het hierover vast eens[...]
Euh, ja, dus? Omdat het een verslaving is maakt het niet uit als je over een FUP heengaat? Ik zie het punt niet helemaal. Als jij merkt dat je met gamen veel data verstookt en je misschien over een FUP heengaat dan beperk je dat gamen toch?
Bovendien: met 4 uur per dag/31 dagen per maand gamen bij 12 kilobytes/sec ben je in een maand 5 gig kwijt. Tijdens dat gamen doe je normaal gesproken geen andere dingen dus dan ben je wel heel erg vreemd bezig als je 80 gb per maand haalt.
En besides: 4-8 uur per dag gamen
En besides: mwja, ik ben het wel met je eens, maar nogmaals, ik kan nooit over iemand oordelen... Mijn machine staat ook 24/7 aan... er zijn vast mensen die dat ook

Hehehehe, ik begrijp wel wat je bedoelt, maar wat ik probeer aan te geven is dat een mening hierin geen hout snijt, omdat je principieel van mening kan verschillen...[...]
Hoe je weet? Meten is wetennee, da's flauw. Ik zeg je: ieder weldenkend mens kan voor zichzelf wel inschatten wat wel en niet normaal is. Continu downen is niet normaal, lijkt me duidelijk. Je weet van jezelf best hoeveel data je verstookt.
Jou normen en waarden, mening en gedachten kunnen heel erg verschillen van iemand anders.
Jij roept (dit is een voorbeeld) 10 films in de maand is redelijk. Ik ben het (in dit voorbeeld) met je eens en ga vervolgens 10 dvd's a 4.5 gb downloaden...
snappie?
Nogmaals: Ik begrijp de werking en de nuance wel, maar het werkt voor iedereen anders.
Je moet niet boos worden hoor, maar ik ga nu een zelfde soort bewering doen als jij nu doet. (En ik bedoel dit echt lollig !!)[...]
Hoezo? Ik heb geen breeadband (voor zover je daar met 512/256 van kunt spreken) om veel te downloaden. En niemand maakt mij wijs dat je met normaal gebruik van je lijn (en ook al download je alleen maar legaal) 80 gb verstookt. Dat vind ik absurd.
Uitspraak :
Ik vind dat ik gelijk heb. Ik heb breedband en mag ik 160gb downloaden, want ik heb geen brief van de provider gehad.

En hoe denk jij dat een gemiddelde te stand komt? Door alle mensen die precies 5gb downloaden??[...]
Gemiddelde != FUP Als ik zie dat het _gemiddelde_ verbruik 5 gig is kan ik op mijn vingers natellen dat 80 gig ietwat teveel zou kunnen zijn.