Chello heeft wel even iets meer aansluitingen totaal op haar netwerk tov fast-xs en speedxs (fast-xs bestaat niet eens meer, dus dat zegt mijn inziens alweer genoeg over de prijsstelling ....).Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 13:20:
[...]
Het kan wel. Waarom zijn er dan zo ontzettend veel mensen bij @home, fast-xs, speedxs e.d. die voor 50 euro in de maand een snellere aansluiting hebben dan chello en nog never van hun leven iets gehad hebben van een waarschuwing en zeker wel rond de 150 Gb dataverkeer hebben?
Ok, het is misschien niet ongelimiteerd, bij 300 Gb krijg je misschien wel een waarschuwing. Maar je begrijpt hopelijk wat ik bedoel. 45 of 150 is wel een heeeeeeeel groot verschil!
@home heeft ongeveer zelfde situatie als chello. Maar misschien veel meer 'huis-tuin-keuken' gebruikers met enkel wat mail & webverkeer? Lijkt me niet, maar 't zou kunnen.
Ben het wel met je eens dat in vergelijking tov adsl waar je a 80 euro 2 tot 8Mbit krijgt (wat in praktijk sneller zou kunnen zijn) en daar iets van fair-use hebt of een grenst bij bijvoorbeeld 100G. Maar kabel is kabel en adsl is adsl. En Chello is niet speedxs/@home etc.
Chello deed 'vroeger' toch ook niet moeilijk over dataverkeer? Pas bij 200GB ofzo op classic? Gemiddeld zal het verbruik per klant van Chello wel toenemen waardoor de pieken eruit moeten om de dienst zo te kunnen houden. En wie zegt dat als speedxs groeit het ook niet meer kan die pieken van gebruikers? (fast-xs kan je niet meer pieken die heeft geen gebruikers meer).
Opzich heeft chello mijn inziens gelijk, voor 1 aansluiting waar 100GB overheen gaat per maand a 50 euro kunnen ze ook 8 andere aansluitingen a 30 euro (lite) of misschien wel 5 classic abonnementen a 5 * 50 = 250 euro uitzetten bij andere mensen die een stuk minder verkeer gebruiken.
Ik geloof dat ze nogsteeds in de rode cijfers staan UPC dus lijkt me slimmer om dan meer klanten aan te sluiten in plaats van de huidige lekker laten lurken. Dat levert immers niets extra's op, kost alleen maar geld.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.