[Phase-Change] + [WC] in LIAN-LI PC 78 SCA

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Topicstarter
We zijn begonnen met het modden van een prometeia en waterchiller in 1 en dezelfde case namelijk de Lian-Li PC78 SCA.
De trotse eigenaar van deze case is Mr. Hard en mag van geluk spreken dat hij deze case na lang zoeken heeft kunnen vinden zelfs via Lian-Li is het ons nog niet gelukt zelfs ook de pc78 te bemachtigen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ralleman/waterkoeling/lian-lipc78/Resize%20of%20Mr-Hart.jpg
Hier Mr. Hard die er echt zo stond van ja pc78 nu gaat het gebeuren en gelijk heeft hij!!

Afbeeldingslocatie: http://scasp.webnow.biz/upload/a0000010/en_US/prd_380.jpg Product Specification: DIMENSION:270x627x665mm(W.H.D)

Product Feature / Commentary:
PC-78 SCA Drive bays: 6x5.25",3x3.5",
8xSCA-2 internal Fan: 12cm ball bearing fans
x4pcs M/B type:dual CPU M/B (MAX SIZE: 12"x13")
Front USB:2 ports (support USB 2.0)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fvsteenb/pc78/01%20Pc78.jpg
Een dure maar grote kast waarvan we de ruimte niet onbenut zullen laten >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fvsteenb/pc78/02%20Pc78%20open.jpg De Lian-Li PC78 SCA van binnen. (vanaf de achterkant van het mobobackplate genomen)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ralleman/waterkoeling/lian-lipc78/Resize%20of%20Rotation%20of%20PICT0011.JPG
Hier de pc78 nog even schuin van voren bekeken.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fvsteenb/pc78/03%20scsi%20.jpg
Het removen van de hotswap scsi drives omdat we gebruik gaan maken van 2xwd 10000rmp raptors in raid0 en we de ruimte hard nodig hebben voor de 2 compressoren die ingebouwd gaan worden. (prometeia + haegchiller)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fvsteenb/pc78/04%20pc78%20leeg.jpg de Lian-Li PC78 SCA zonder mobobackplate, scsi-drives, fans en voedingsplaatje.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fvsteenb/pc78/06%20prom%20.jpg Hier wordt de Prometeia voor de 2e keer verhuist en komt er uiteraard los in om ruimte te besparen en de look goed te houden B)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fvsteenb/pc78/07%20prom+wc.jpg
Zoals je ziet is het niet mogelijk simpelweg de prometeia en waterchiller erin te zetten maar we zijn aan het modden dus alles komt in orde enkel met een beetje knutselen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ralleman/waterkoeling/lian-lipc78/Resize%20of%20PICT0002.JPG
En na wat knutselen krijg je dus een case die er al aardig op begint te lijken ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ralleman/waterkoeling/lian-lipc78/Resize%20of%20PICT0008.JPG
Zo begint het er nog meer op te lijken. Zoals je ziet zit niets nog vast eerst moet de onderkant nog verstevigd worden en is het een beetje puzzelen naar de beste manier van plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ralleman/waterkoeling/lian-lipc78/Resize%20of%20PICT0010.JPG
Hier is duidelijk(er) de peltier voeding te zien en hoe we van scsi-bays naar fanholes zijn gegaan.

Nu Mr. Hard zijn case vordert zijn we nog steeds niet over alles uit zo moet er nog een naam voor deze case verzonnen worden iig willen we een naam met LI erin Mr. Hard heeft al zitten denken bijv. Haeg-Li PR078 (Hans + Egon / Lian-Li / Prometeia / pc78) Haeg kunnen jullie het beste beschouwen als een koeltechnicus met de juiste hobby ;)

Maar wij gaan gauw verder met het modden, de bedoeling is dat de tempsensoren van de prometeia+Haeg-Li in de case zelf komen voor de cd-rom bay die afgedenkt word met een plaat aluminium. In deze plaat komt ook nog is een graphic LCD die vooralsnog onder de tempsensors geplaatst zal worden.De case wordt voorzien van UV-light samen met UV gevoelige cables (SATA+IDE) en als het goed is ook het water dat gebruikt gaat worden om de Northbrige en 9800pro te koelen. Om alvast een idee te geven van hoe een case eruit ziet met UV-light hier een link naar het topic met de casemod genaamd Innova-Li van de heer VERSTEEG die vele van jullie waarschijnlijk al (bij naam) kennen. (CM) Innova-Li watercooled case-mod *updated* nieuwe pics!/

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ralleman/waterkoeling/lian-lipc78/pc78achter.jpg
en dan hier weer een update van Mr Hard zijn kast

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ralleman/waterkoeling/lian-lipc78/pc78links.jpg
we zijn nog op zoek naar een naam voor deze kast
Iemand een idee ???

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ralleman/waterkoeling/lian-lipc78/pc78rechts.jpg
En dit is de rechter kant,met waterpomp warmtewisselaar en voeding

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ralleman/waterkoeling/lian-lipc78/kijken.jpg
en dit gebeurd er als je de kast aan het testte ben :)

Nog even in de HH hebben jullie VRAGEN, OP-, AANMERKINGEN of een (betere) naam voor deze case(mod) twijfel niet maar post het direct!!!

[ Voor 75% gewijzigd door Haeg op 08-01-2004 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-06 21:03

Syzzer

Prutser

Ik wil niet vervelend zijn, maar volgens mij gaat dat zo niet echt passen :p .

Ben erg benieuwd hoe je de krengen gaat plaatsen en vooral: hoe het zooitje gaat presteren >:) .

Klopt het BTW dat die waterchiller nog niet echt aangesloten is? Ik was nl juist benieuwd of jij die waterchiller "op het water aan ging sluiten". Ik bedoel dus met een echte warmtewisselaar zoals DaBit heeft gedaan op gewoon een koelelemant in een bak water zoals Smollys deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:53
Dat wordt zo te zien idd wel ff proppen... 'K hoop dat't je lukt :P
Alleen... Waarvoor heb je in godsnaam een waterchiller én prommy nodig in 1 case? o_0

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Wormaap schreef op 10 december 2003 @ 17:54:
Dat wordt zo te zien idd wel ff proppen... 'K hoop dat't je lukt :P
Alleen... Waarvoor heb je in godsnaam een waterchiller én prommy nodig in 1 case? o_0
Das toch logisch :p . Prommy op je CPU en Chilled Water op je NB en GPU :D . En dan gááán!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Azo... Klopt idd, nog niet over nagedacht :P

Edit: Wie heeft er zin om een prommy op de gpu en nb te zetten? :9

[ Voor 45% gewijzigd door Wormaap op 10-12-2003 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Het past makkelijk, je moet alleen boven je tray een level (horizontaal tussenschot) maken en op de plek waar je PSU hoort je 2e compressor-unit inbouwen. Van wat ik er van kan zien is die kast breed genoeg om naast de compressor de PSU op z'n kant in te bouwen. Hiervoor zul je alleen wel een nieuwe achterkant moeten bouwen. Ik kan je hier voor De Metaalmarkt te Utrecht aanraden, die hebben mij ook geholpen met mijn custom made achter en voorkanten. ;)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Topicstarter
Syzzer schreef op 10 december 2003 @ 17:51:
Ik wil niet vervelend zijn, maar volgens mij gaat dat zo niet echt passen :p .

Ben erg benieuwd hoe je de krengen gaat plaatsen en vooral: hoe het zooitje gaat presteren >:) .

Klopt het BTW dat die waterchiller nog niet echt aangesloten is? Ik was nl juist benieuwd of jij die waterchiller "op het water aan ging sluiten". Ik bedoel dus met een echte warmtewisselaar zoals DaBit heeft gedaan op gewoon een koelelemant in een bak water zoals Smollys deed?
Het is de bedoeling dat de W.W. achter het moederbord komt te zitten.
Deze moet nog op maat gebogen worden .
Het gekoelde water moet dan met een graad of twintig {inregelbaar}
door de koelblokjes heen stromen,een voor de videokaart en een voor de northbridge.
Ze worden dan gemonteerd met peltierelementen ertussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Mooie case + veel leuke dingen he :D :)

Een kleine nadeel waar ik zelf ook achter ben gekomen ..... gewicht .... :( :(

"The Bandit" weegt al ruim 50 kg .... en das nog met 1 compressor .... dus ik wil niet eens weten wat dit gaat wegen ;)

Desalnietemin veel suc6 en houd ons op de hoogte :) >:)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

tof! , wordt weer een systeem waar en hoop mensen ( ik IIG :P ) jalours op kunnen zijn :)

BTW, is het niet meer iets voor CM&E?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-06 20:37

Epsilon

_ferry_ schreef op 10 december 2003 @ 18:52:
tof! , wordt weer een systeem waar en hoop mensen ( ik IIG :P ) jalours op kunnen zijn :)

Dit heeft meer met overclocking te maken

De mensen uit CME (met alle respect) hebben over het algemeen toch minder begrip voor superkoeling. Die willen alles met lichtjes doen enz. Ieder zn voorkeur, maar dit project is hier veel beter op zn plaats.

Goed idee, het had van mij kunnen zijn (ik had precies het zelfde idee, alleen mis ik de kennis :P) ;)

Het resultaat zullen we nog wel zien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Topicstarter
SmokeyTheBandit schreef op 10 december 2003 @ 18:52:
Mooie case + veel leuke dingen he :D :)

Een kleine nadeel waar ik zelf ook achter ben gekomen ..... gewicht .... :( :(

"The Bandit" weegt al ruim 50 kg .... en das nog met 1 compressor .... dus ik wil niet eens weten wat dit gaat wegen ;)

Desalnietemin veel suc6 en houd ons op de hoogte :) >:)
Ik zit effe vlug te rekenen maar zwaarder dan 35 kilo gaat hij toch niet wegen schat ik.
Dit is ook nog behoorlijk,maar het is ook niet de bedoeling om er rondjes om je huis mee te gaan lopen zeulen,
maar om bruut mee te overklokken en scores neer te zetten.
Ik zal natuurlijk proberen hem zo licht mogelijk te houden.

[ Voor 17% gewijzigd door Haeg op 10-12-2003 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Haeg schreef op 10 december 2003 @ 19:02:
[...]

Ik zit effe vlug te rekenen maar zwaarder dan 35 kilo gaat hij toch niet wegen schat ik.
Ik zal in ieder geval proberen hem zo licht mogelijk te houden.
Prommy unit (zonder bovenkant) en met ombouw weegt al 21kg

Dan die andere compressor erbij, zit je volgens mij al bove de 35kg :P
Dan heb je de kast nog nite, laat staan de hardware die er in zit !!

Optimist :P

Maar die kast is echt HUGE. Als je het hier niet inkrijgt, ben je een prutser :P
Echt, waar die SCSI bay zat kan je die chiller al bijna kwijt. Bovenin kan je eventueel de prom kwijt. Maybe dat je een bay op moet offeren maar voor de rest zal het echt makkelijk te doen zijn :). Desnoods zet je de voeding in een 5,25" bay :)

[ Voor 26% gewijzigd door Epsilon op 10-12-2003 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Topicstarter
Epsilon schreef op 10 december 2003 @ 19:04:
[...]

Prommy unit (zonder bovenkant) en met ombouw weegt al 21kg

Dan die andere compressor erbij, zit je volgens mij al bove de 35kg :P
Dan heb je de kast nog nite, laat staan de hardware die er in zit !!

Optimist :P
Ik mis de kast van de prom ten eerste ,ten tweede weegt de andere comp 7.5 kg
en ten derde ben ik een optimist ;)
Maar in dit geval misschien iets te, ik ben even wat serieuzer gaan wegen
en de 40 kilo ga ik denk ik net halen

[ Voor 12% gewijzigd door Haeg op 10-12-2003 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-06 17:24
Leuk project, maar gaat de bodem niet ontzettend doorhangen met al dat gewicht op de bodem :?

Mooie kast en extreme koelen doet het altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-06 17:00
't zal proppen worden, maar als ik het zo inschat moet het wel lukken :)

En dan heb je op het eind een leuk kastje waar je ook in de toekomst nog mee vooruit kunt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Topicstarter
The Undertaker schreef op 10 december 2003 @ 19:17:
Leuk project, maar gaat de bodem niet ontzettend doorhangen met al dat gewicht op de bodem :?

Mooie kast en extreme koelen doet het altijd goed.
Deze word verstevigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Wel ,ikzelf vind het al een mooie start als je zo een kast hebt om mee te beginnen >:)
Maar zelfs om 2 compressors en 2 condensators er in te proppen lijkt die kast nog te klein op het eerste zicht. En voor een waterchiller heb je zelfs met een zo optimaal mogelijk geconstueerde verdamper toch ook nog een redelijk groot waterreservoir nodig .
Bij het gewicht mag dus nog eens een liter of 5 water op zijn minst bijgerekend worden .
Maar als het je lukt om alles proper in zo een kastje te bouwen ,dan ben je wel de eerste die een prom + een waterchiller in een standard kast heeft denk ik .
Ikzelf ben van plan om 2 soortgelijke systemen te gaan gebruiken met dat verschil dat als dat van mij af zal zijn dat het op een hoop schroot zal lijken vrees ik,kastjes bouwen ben ik spijtig genoeg niet zo een held in :X en die van Haeg zal frontpagina nieuws worden denk ik :Y)

In alle geval veel sucses met je nieuw projectje ,ben echt benieuwd of je het klaar krijgt om alles er in te proppen en dat op het laatste het deurtje nog dicht kan :9
En vooral of er wat :9~ resultaten uitkomen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Topicstarter
Smollys schreef op 10 december 2003 @ 19:37:
Wel ,ikzelf vind het al een mooie start als je zo een kast hebt om mee te beginnen >:)
Maar zelfs om 2 compressors en 2 condensators er in te proppen lijkt die kast nog te klein op het eerste zicht. En voor een waterchiller heb je zelfs met een zo optimaal mogelijk geconstueerde verdamper toch ook nog een redelijk groot waterreservoir nodig .
Bij het gewicht mag dus nog eens een liter of 5 water op zijn minst bijgerekend worden .
Maar als het je lukt om alles proper in zo een kastje te bouwen ,dan ben je wel de eerste die een prom + een waterchiller in een standard kast heeft denk ik .
Ikzelf ben van plan om 2 soortgelijke systemen te gaan gebruiken met dat verschil dat als dat van mij af zal zijn dat het op een hoop schroot zal lijken vrees ik,kastjes bouwen ben ik spijtig genoeg niet zo een held in :X en die van Haeg zal frontpagina nieuws worden denk ik :Y)

In alle geval veel sucses met je nieuw projectje ,ben echt benieuwd of je het klaar krijgt om alles er in te proppen en dat op het laatste het deurtje nog dicht kan :9
En vooral of er wat :9~ resultaten uitkomen natuurlijk.
De water hoeveelheid zal niet meer dan een 1/2 liter water bedragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Haeg schreef op 10 december 2003 @ 19:47:
[...]

De water hoeveelheid zal niet meer dan een 1/2 liter water bedragen
Dus je gaat ook zo'n warmte-wisselaar ála DaBit maken? Of heb je die al klaar? Werken die dingen eigenlijk (veel) beter als een koelelement in een bak water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Mooi projectje man, gezien je andere waterchiller in je Lian-Li kast moet dit gemakkelijk gaan lukken lijkt me :P

Maareh, waarom bouw je geen cascade netjes in die kast met eventueel nog een waterchiller erbij van een vapo compressor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
YoupY schreef op 10 december 2003 @ 19:52:
Mooi projectje man, gezien je andere waterchiller in je Lian-Li kast moet dit gemakkelijk gaan lukken lijkt me :P

Maareh, waarom bouw je geen cascade netjes in die kast met eventueel nog een waterchiller erbij van een vapo compressor?
Grapjas ;)
Die mens ziet al sterren vliegen om er 2 compressors in te krijgen ,en jij wil hem er 3 doen inproppen met nog de nodige condensators en warmtewisselaars 8)
dan moet je je mobo wel effe aan de buitenzijde van die kast gaan monteren vrees ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28043

gaat jullie zeker op een mooie manier lukken gezien de andere projecten is er meer dan genoeg kennis in huis om dit klusje op een mooie en zeer functionele manier te klaren. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 28043 op 10-12-2003 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
ding is heerlijk ruim

passen makkelijk erin

ik zou de chiller bovenin plaatsen
met wat tunnel werk maar dat weet jij vast wel beter ;)

is dat niet mr-hard zijn case en prom1?

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Topicstarter
YoupY schreef op 10 december 2003 @ 19:52:

Ik ben dol op optimisten maar jij spant de kroon . >:)
Ik kan niet toveren ! :'(

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Jezus waar gaat het naar toe? Het is dadelijk geen pc meer.. maar weer een micro computer :P (nog heel ff en er komen weer gloeilampen in.. geintje)
Haeg.. wat doe je er verder mee? Verkopen of zo? Je andere setjes waren toch al lekker?

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Topicstarter
petervandamned schreef op 10 december 2003 @ 20:33:
ding is heerlijk ruim

passen makkelijk erin

Wanneer je 2 compressoren ,2 radiateuren ,4 12cm fannen ,waterpomp
+reservoir en de nodige relais erin wilt stoppen valt de ruimte in zo'n kast toch
wel tegen .
En dan praat ik niet eens over de spullen die normaal gesproken in
zo'n kast thuis horen want dat moet er ook nog in.

Anoniem: 5897

henkleerssen schreef op 11 december 2003 @ 00:19:
Jezus waar gaat het naar toe? Het is dadelijk geen pc meer.. maar weer een micro computer :P (nog heel ff en er komen weer gloeilampen in.. geintje)
Haeg.. wat doe je er verder mee? Verkopen of zo? Je andere setjes waren toch al lekker?
Wat doet hij ermee? Nou kijken en kwijlen! Whehe :D

Wat is de zin van....? Al sla je me dood..gewoon de fun denk ik ;) Voor de meesten iig.

Anoniem: 67204

petervandamned schreef op 10 december 2003 @ 20:33:
ding is heerlijk ruim

passen makkelijk erin

goed geraden ik sta ook vreemd te kijken ik zou zelf een topic openen en was hiervoor al aan de slag gegaan (met smart thinking..) en ineens zie ik een topic van mijn case op got 8)7 maarja ik ga vrijdag mijn case weer even in het echt bewonderen en ben hard aan het denken wat ik nou voor verlichting erin moet doen groen of uv iemand een voorkeur?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 11-12-2003 08:04 ]

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Anoniem: 67204 schreef op 11 december 2003 @ 08:00:
[...]

goed geraden ik sta ook vreemd te kijken ik zou zelf een topic openen en was hiervoor al aan de slag gegaan (met smart thinking..) en ineens zie ik een topic van mijn case op got 8)7 maarja ik ga vrijdag mijn case weer even in het echt bewonderen en ben hard aan het denken wat ik nou voor verlichting erin moet doen groen of uv iemand een voorkeur?
Een beetje jammer dat je hem niet zelf verbouwt hoor Jan ;) :P

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
ik ben ook bezig met een chiller, en ik maak gewoon mijn eigen kast :*) , is dat niet veel beter voor jullie??

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

SmokeyTheBandit schreef op 11 december 2003 @ 08:11:
[...]

maak jij ff zelf een waterchiller ik iig niet geen tijd en de kennis niet voor ik wou ook zoveel mogelijk zelf doen en ze doen ook echt niet alles (wel veel daar kan ik niet omheen) maarja het word een mooie case en daar gaat het mij voornamelijk om!! >:)
AMD 64 schreef op 11 december 2003 @ 12:07:
ik ben ook bezig met een chiller, en ik maak gewoon mijn eigen kast :*) , is dat niet veel beter voor jullie??
wat is er beter aan ik heb er gewoon de kennis niet voor jij blijkbaar wel niks is beter hoogstends leuker en meer eer aan jezelf echter is het casedesign enz. nogsteeds afkomstig van mij ondanks dat ik niet alles zelf doe (iemand die zijn window laat laseren doet in preciepe hetzelfde zelf bedenken en een ander laten
doen)
_ferry_ schreef op 10 december 2003 @ 18:52:

het is een combinatie het woord een DOC cool machine en een CM casemod echter vinden we in DOC meer mensen die zeg maar wat serieuser in deze wereld bezig zijn en vind ik het persoonlijk ook beter om hier het topic te starten.
Twynn schreef op 10 december 2003 @ 19:25:

En dan heb je op het eind een leuk kastje waar je ook in de toekomst nog mee vooruit kunt ;)
het is wel de bedoeling dat ik hier een tijdje mee doorkom ja meschien nog een custom case voor de server ofzo in de toekomst maar zoiets als dit zit er voorlopig denk niet meer in aan de ene kant jammer want het is leuk aan de andere kant een teken dat het een case naar mijn O+ is ;)
Anoniem: 5897 schreef op 11 december 2003 @ 00:24:
[...]

Wat doet hij ermee? Nou kijken en kwijlen! Whehe :D

Wat is de zin van....? Al sla je me dood..gewoon de fun denk ik ;) Voor de meesten iig.
de zin overklocken en een case als kunstwerk! i.p.v. een schilderij
wat ik ermee doe nogmaals overklokken en dat voor het gamen en om irritatie (bij w8tijden) te voorkomen

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 11-12-2003 12:38 ]

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Topicstarter
SmokeyTheBandit schreef op 11 december 2003 @ 08:11:
[...]

Jij hebt ook je eigen prom gerefilled zeker .
Wij helpen jan gewoon een beetje,niks mis mee toch ?
Wat betreft de topic start,wat maakt dat nou uit.
Misschien was het leuker geweest dat peter even gewacht had met posten
dan had jan dat zelf even kunnen zeggen.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:53

Exigence

dnkroz

Dit gaat heel nice worden, weet ik zeker >:)

Anoniem: 90931

erik9287nl schreef op 11 december 2003 @ 20:40:
Dit gaat heel nice worden, weet ik zeker >:)
Zeker!!! Dit wordt een hele mooie game-pc, eenmaal overgeklokt! >:)

Maar het lijkt mij dat de case-temp wat hoog wordt, met 2 compressors :?

Anoniem: 90931 schreef op 11 december 2003 @ 21:27:
[...]

Zeker!!! Dit wordt een hele mooie game-pc, eenmaal overgeklokt! >:)

Maar het lijkt mij dat de case-temp wat hoog wordt, met 2 compressors :?
de ruimte tussen de compressors en het systeem zelf word afgedenkt door een mooi stuk aluminium en daaronder zitten 2x120mm in en 2x120mm uit dit moet dus wel voldoende zijn lijkt mij

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Haeg schreef op 11 december 2003 @ 20:24:
[...]

Jij hebt ook je eigen prom gerefilled zeker .
Wij helpen jan gewoon een beetje,niks mis mee toch ?
Was niet negatief bedoeld hoor maar puur als geintje ...... (let op de smileys :| )

SmokeyTheBandit schreef op 11 december 2003 @ 21:59:
[...]

Was niet negatief bedoeld hoor maar puur als geintje ...... (let op de smileys :| )
begrijpen we ook wel maar na jou volgen er meschien meer die het niet als een geintje zien net zoals deze zeg maar
AMD 64 schreef op 11 december 2003 @ 12:07:

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 11-12-2003 22:04 ]

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Anoniem: 67204 schreef op 11 december 2003 @ 22:01:
[...]

begrijpen we ook wel maar na jou volgen er meschien meer die het niet als een geintje zien net zoals deze zeg maar

[...]
I rest my case (scherp he ;) :P ) ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
Haeg schreef op 11 december 2003 @ 00:23:
[...]

Wanneer je 2 compressoren ,2 radiateuren ,4 12cm fannen ,waterpomp
+reservoir en de nodige relais erin wilt stoppen valt de ruimte in zo'n kast toch
wel tegen .
En dan praat ik niet eens over de spullen die normaal gesproken in
zo'n kast thuis horen want dat moet er ook nog in.
De ruimte valt tegen :)
waar moet dat heen in deze wereld ;)
allemaal aan de 19 inch racks
Haeg schreef op 11 december 2003 @ 20:24:
[...]
Misschien was het leuker geweest dat peter even gewacht had met posten
dan had jan dat zelf even kunnen zeggen.
helemaal gelijk Jan sorry hoor :'(

Maar als je niet allemaal de skilz van haeg en dabit heb, wat is er mis mee dat iemand anders dat wel doet ?
Ben wel heel benieuwd naar het eind resultaat

en deze kast had ik zelf bijna gekocht ;) tot Mr.Hard zei dat hij hem wilde

[ Voor 4% gewijzigd door petervandamned op 12-12-2003 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

petervandamned schreef op 12 december 2003 @ 14:07:
[...]

De ruimte valt tegen :)
waar moet dat heen in deze wereld ;)
allemaal aan de 19 inch racks

[...]

helemaal gelijk Jan sorry hoor :'(

Maar als je niet allemaal de skilz van haeg en dabit heb, wat is er mis mee dat iemand anders dat wel doet ?
Ben wel heel benieuwd naar het eind resultaat

en deze kast had ik zelf bijna gekocht ;) tot mr-hard zei dat hij hem wilde
Mr. Hard vind het niet erg hoor (let even op de spelling in mijn naam ;) )
ik had gewoon zelf graag iedere keer mijn topic willen wijzigen met een pol bijv. mijn eigen verhaal en eigen voorkeur aan plaatjes want om dit nou telkens door te mailen schiet gewoon niet op. Maar ik ga hem vanavond zien als ik mijn mobo enz. kom langsbrengen zal even laten weten wat ik er tot nu toe ZELF van vind. ik heb zekers niet de skills van haeg hij werkt in de airco shit en ik zit op school rara wie zal het beste resultaat neerzetten? Idd haeg ik denk dat ik nieteens een eigen compressor systeem kan maken iig niet meteen op de mm noukeurig wat nu van belang is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Even voor de record:
Haeg bouwt deze case voor Mr. Hard (toch :? )
Leuk om te zien dat tweakers elkaar zo helpen. Zeker gezien het complexe van dit soort koeling. Wie hem bouwt maakt ook eigenlijk geen zak uit, wat belangrijker is is dat het met de rest wordt gedeeld. Een waterchiller ziet er toch wel cool uit, al weet ik niet of ik zoiets in mijn aankomende plexi case ga plaatsen op een dual Xeon (even de site van Haeg bekeken met de Lian Li PC60, geen dual maar wel gaaf), zeker ivm de vrijkomende warmte.
offtopic:
Haeg, je hebt mail met een info request.

[ Voor 6% gewijzigd door Underground75 op 12-12-2003 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-06 17:39
leuk plan maar waterchill zuigt :p ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Gipsy King schreef op 12 december 2003 @ 21:49:
Waarom? Misschien voor de echte Die-Hard OC-ers wel. Mij gaat het om stilte en een goede koeling. Een waterchiller zal allicht beter presteren dan een normale WC setup met rad, maar goed dat is een andere discussie. Een dual setup met een zware promkoeling zie ik niet zitten, een waterchiller wel.

offtopic:
Lettend op de smilies zie ik een ondertoon die niet kwaad bedoeld is ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Underground75 op 12-12-2003 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gipsy King schreef op 12 december 2003 @ 21:49:
die zuigt idd het water naar zich toe zodat het systeem rond cirkuleerd dat heb je goed gezien binnenkort meer foto's trouwens de pc78 heeft al vorm zo zit het mobo bijv. al bovenin :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 12-12-2003 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
daar heb je gelijk in maar als je eenmaal aan 4500mhz ruikt wil je meer :p :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Undertaker schreef op 12 december 2003 @ 22:05:
[...]

Waarom? Misschien voor de echte Die-Hard OC-ers wel. Mij gaat het om stilte en een goede koeling. Een waterchiller zal allicht beter presteren dan een normale WC setup met rad, maar goed dat is een andere discussie. Een dual setup met een zware promkoeling zie ik niet zitten, een waterchiller wel.
dit word een prometeia + waterchiller he waterchiller voor de nb en gpu en de prometeia natuurlijk voor de cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:37
Anoniem: 67204 schreef op 12 december 2003 @ 22:38:
[...]

dit word een prometeia + waterchiller he waterchiller voor de nb en gpu en de prometeia natuurlijk voor de cpu.
Ik owu net zeggen er zaten er toch 2 in :D dus prom @ cpu rest chilled. Lijkt me strax een heerlijke oc neer zetten :D

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Anoniem: 67204 schreef op 12 december 2003 @ 22:38:
[...]

Weet ik. Is het trouwens in om je avartar te clonen? :+

Edit:
Nee dus, maar een groep vrienden met dezelfde interesse en hobby, mijn excuus. :7

[ Voor 15% gewijzigd door Underground75 op 13-12-2003 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Undertaker schreef op 12 december 2003 @ 22:53:
[...]

Weet ik. Is het trouwens in om je avartar te clonen? :+
offtopic:
dat heet niet clonen maar het samen zijn we zijn gewoon een en samen zijn we dus een team van vrienden met dezelfde hobby en ongeveer gelijke leeftijd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
The Undertaker schreef op 12 december 2003 @ 22:05:
[...]

offtopic:
Lettend op de smilies zie ik een ondertoon die niet kwaad bedoeld is ;)
Laat ik even reageren op de term water chiller! Vergis je hierbij niet met dat waterchiller ding van asetek !!!!! Een waterchiller is een PhCh koeling (like a prometeia) die de temperatuur van je koelvloeistof echt onder het vriespunt maakt (of er net boven net welke instelling je neemt) In ieder geval onder de kamer temperatuur. Dit kan gebruikt worden voor stilte maar zal in de meeste gevallen gebruikt worden voor een leuke oc.
TS gaat de prometeia dus bouwen op de cpu en de WaterChill voor de north-bridge en videokaart waarbij in beide gevallen ook nog peltier element worden toegevoegd. Dit volgens mij met als enigst doel een zware oc ! Kijk dat er zo,n mega kast omheen gaat :) Lookz tellen ook
BioBlade heeft ook bewezen dat een mooie kast met super goede oc samen gaan
en zo zijn er wel meer Smokey,APVersteeg,enz.

Ik vind het gewoon top dat mensen verder gaan met hun PhCh koeling. Zelf doe ik dat ook enkel zal je bij mij weinig mooie kasten aantreffen :)

@Haeg waar blijven de vorderings pics?
@Mr. Hard als dit straks klaar is, wel een mooi topic met resultaten aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61422

Ziet er echt strak uit jan, je had me al pics laten zien... Maar ik wordt toch steeds nieuwsgieriger naar het eindresultaat. We moeten maar es keertje meeting houden ;) (maar daar heb ik je al over gesproken)...

Keep up tha good work ;)

offtopic:
Dat is niet avatar clonen :P, vyw is een vrienden groep van ppl met dezelfde hobby (modden+oc) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

petervandamned schreef op 13 december 2003 @ 07:56:
[...]

@Haeg waar blijven de vorderings pics?
@Mr. Hard als dit straks klaar is, wel een mooi topic met resultaten aub
ik ga binnenkort een startpost maken die haeg dan voor mijn post. hierin het verhaal wat we nu verder gaan doen, wat er al gedaan is, de vraag of mensen willen helpen een naam te verzinnen en natuurlijk pics!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Anoniem: 61422 schreef op 13 december 2003 @ 13:36:

offtopic:
Dat is niet avatar clonen :P, vyw is een vrienden groep van ppl met dezelfde hobby (modden+oc) ;)
offtopic:
Idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vergeet je mijn post niet ;)
Anoniem: 67204 schreef op 12 december 2003 @ 23:51:
[...]

offtopic:
dat heet niet clonen maar het samen zijn we zijn gewoon een en samen zijn we dus een team van vrienden met dezelfde hobby en ongeveer gelijke leeftijd!!

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 13-12-2003 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51220

Twynn schreef op 10 december 2003 @ 19:25:

sluit ik me helemaal bij aan. Een zeer strakke kast, met straks een nog leukere inhoud :)

Ga je de case aan de buitenkant nog modden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51220 schreef op 13 december 2003 @ 16:19:
[...]

sluit ik me helemaal bij aan. Een zeer strakke kast, met straks een nog leukere inhoud :)

Ga je de case aan de buitenkant nog modden?
window in de zijdeur en de 8erkant is natuurlijk helemaal verandert omdat het mobo omhoog is gegaan en iets naar voren zodat we 8er het mobo de voedings (voor pc + voor pelt) en de waterpomp kwijt kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51220

Anoniem: 67204 schreef op 13 december 2003 @ 16:24:
[...]

window in de zijdeur en de 8erkant is natuurlijk helemaal verandert omdat het mobo omhoog is gegaan en iets naar voren zodat we 8er het mobo de voedings (voor pc + voor pelt) en de waterpomp kwijtkunnen.
klinkt goed :) ben benieuwd naar de pics als ie klaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
en welke koelmiddel gebruiken jullie dan? voor de chiller
en hoe ziet de verdamper eruit,
toen ik die pics zag had ik ook gelijk zin om weer verder te gaan, maar ik heb geen materiaal :'(

[ Voor 12% gewijzigd door AMD 64 op 14-12-2003 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AMD 64 schreef op 14 december 2003 @ 22:54:
toen ik die pics zag had ik ook gelijk zin om weer verder te gaan, maar ik heb geen materiaal :'(
nog niet alles is zeker het is soms nog ff puzellen maar als het goed is word er zeer snel een nieuwe startpost gepost ik heb hem naar haeg gemaild vanmiddag enkel heeft die zijn mail blijkbaar nog niet opgehaald :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Topicstarter
AMD 64 schreef op 14 december 2003 @ 22:54:
De chiller draait op R134a.
De verdamper word op maat gebogen achter het moederbord uit het zicht
Anoniem: 67204 schreef op 14 december 2003 @ 23:01:
[...]

nog niet alles is zeker het is soms nog ff puzellen maar als het goed is word er zeer snel een nieuwe startpost gepost ik heb hem naar haeg gemaild vanmiddag enkel heeft die zijn mail blijkbaar nog niet opgehaald :(
Ja Mr. Hard ik ben net thuis en heb gelijk je start post toegevoegt :)

[ Voor 35% gewijzigd door Haeg op 14-12-2003 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Nette startpost! Het begint nu idd ergens op te lijken en ik begin eindelijk te geloven dat het werkelijk in die kast gata passen ;) .

Ik kijk iig al uit naar de volgende update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haeg schreef op 14 december 2003 @ 23:03:
Ja Mr. Hard ik ben net thuis en heb gelijk je start post toegevoegt :)
het was wel ff goed denke het moest net lijken alsof het vanuit jou mond kwam (ookal is het mijn startpost) maar volgens mij is het aardig gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Zeer nijz aan het worden :).

Je gaat een bak ruimte overhouden zelfs ;) (zei ik toch:P)

Die meanwell 200w voeding is echter niet genoeg voor een 24v 172w pelt.

Die is nl maar 8A oid. Een 172w pelt heeft 11.6A nodig. Hij komt dus een bak vermogen te kort.

Ik ben zelf bezig met een 500W PSU (20v) voor 2x 172w pelts. Dit is al krap aan, maar door het lage voltage houdt hij 70W over (voor de wijsneuzen --> de diode spanning is wel meegerekent hoor ;)

Morgen alleen nog ff 10x 10.000uF condensatoren ophalen en dan gaan solderen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Epsilon schreef op 14 december 2003 @ 23:37:
Zeer nijz aan het worden :).

Je gaat een bak ruimte overhouden zelfs ;) (zei ik toch:P)

Die meanwell 200w voeding is echter niet genoeg voor een 24v 172w pelt.

Die is nl maar 8A oid. Een 172w pelt heeft 11.6A nodig. Hij komt dus een bak vermogen te kort.

Ik ben zelf bezig met een 500W PSU (20v) voor 2x 172w pelts. Dit is al krap aan, maar door het lage voltage houdt hij 70W over (voor de wijsneuzen --> de diode spanning is wel meegerekent hoor ;)

Morgen alleen nog ff 10x 10.000uF condensatoren ophalen en dan gaan solderen :).
heb jij nog een alternatief die zo kant en klaar tekoop is, of moeten we zelf aan de slag? Hoeveel ruimte gaat zo'n ding dan (naar schatting) innemen? Want deze meanwell is iig kwa formaat wel lekker zoals je op de foto's kan zien. (lang en smal waardoor je hem makkelijk ergens 8er/tussen/boven/onder stopt.

@ HAEG
ik heb ff de laatste typos uit de startpost gehaald en hem je gemaild :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 14-12-2003 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Anoniem: 67204 schreef op 14 december 2003 @ 23:41:
[...]

heb jij nog een alternatief die zo kant en klaar tekoop is, of moeten we zelf aan de slag? Hoeveel ruimte gaat zo'n ding dan (naar schatting) innemen? Want deze meanwell is iig kwa formaat wel lekker zoals je op de foto's kan zien. (lang en smal waardoor je hem makkelijk ergens 8er/tussen/boven/onder stopt.

@ HAEG
ik heb ff de laatste typos uit de startpost gehaald en hem je gemaild :)
Te koop : Ja
Alleen wel duur

Afmetingen van de voeding die ik ga maken zal ongeveer even groot zijn als een standaard ATX voeding. Maximaal een 2cm langer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Epsilon schreef op 15 december 2003 @ 00:52:
[...]

Te koop : Ja
Alleen wel duur

Afmetingen van de voeding die ik ga maken zal ongeveer even groot zijn als een standaard ATX voeding. Maximaal een 2cm langer :)
dat klinkt wel interessant wij spreken elkaar nog wel eventjes op msn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Anoniem: 67204 schreef op 15 december 2003 @ 07:52:
[...]

dat klinkt wel interessant wij spreken elkaar nog wel eventjes op msn >:)
Dat denk ik ook wel.

Net 5x 22.000uF 35v opgehaalt hiero ^^ (wist dat ik +/- 0.1F had besteld, maar of dat nou 10x10.000uF of 5x 22.000uF was deed er niet zo toe :P)

Volgende week maar es knutselen dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Volgens mij mis ik wat :?
De CPU wordt door de prom-unit gekoeld en de northbridge en GPU dmv de Haegchiller. De Haegchiller is op basis van een Vapochill en koelt het "water".
Maar waar zijn dan die pelts voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
De pelts nemen de warmte op van de gpu en nb, en het chilled water voert dat weer af (correct me if I'm wrong...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 11:31

JWR

The Undertaker schreef op 15 december 2003 @ 11:37:
De CPU wordt door de prom-unit gekoeld en de northbridge en GPU dmv de Haegchiller. De Haegchiller is op basis van een Vapochill en koelt het "water".
Die worden weer gekoeld door de Haegchiller :) .

edit:
Wormaap was me net voor

[ Voor 7% gewijzigd door JWR op 15-12-2003 11:41 . Reden: [edit] ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Over een gekoeld systeem gesproken :7
Zo kan je natuurlijk ook de GPU en northbridge rond de 0 graden krijgen.

edit:
smilie verwijderd

[ Voor 13% gewijzigd door Underground75 op 15-12-2003 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

The Undertaker schreef op 15 december 2003 @ 11:43:
Zo kan je natuurlijk ook de GPU en northbridge rond de 0 graden krijgen |:(
vanwaar die smiley ...... ?!?!?!?
Als je het onzin vind moet je maar even kijken in welk gedeelte van het forum je zit |:( :Z

[ Voor 4% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 15-12-2003 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
Omdat ik dat niet zelf had bedacht, niet omdat ik het onzin vind, integendeel. 8)
Hij was absoluut niet bedoeld als flame, ik zal hem verwijderen.

Back on topic.

[ Voor 38% gewijzigd door Underground75 op 15-12-2003 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er komt enkel een peltier op de gpu en het water stel ik 5C onder kamertemperatuur zodat ik niet met geisoleerde leidingen hoef te werken.
water van ongeveer 15C op een 172W pelt moet voldoende zijn lijkt me, normaal is het water rond de 45C met zo'n peltier erin dus ik zit er al dik onder en de nb geniet ook mee van water onder het kamertemp al maakt het bij de nb niet zo heel veel uit omdat deze niet echt warm worden daarom heb ik er ook voor gekozen daar geen peltier op tedoen het geeft soms zelfs 0mhz winst en het brengt een hoop extra risico met zich mee.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 15-12-2003 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 20-06 15:44
Wat een geweldig gaaf systeem.
Zoiets wil ik ook hebben :9

Hopelijk willen Haeg en Mr. Hard wel hun ervaringen posten TIJDENS de bouw. Welke moeilijkheden komen jullie tegen, waar moet extra opgelet worden enz.

Waarom wil je eigenlijk geen ge-isoleerde slangen Mr. Hard? Wil je de flow zien? Is dat de enige reden?
Persoonlijk had ik voor maximale prestaties gegaan en dus wel ge-isoleerde slangen genomen, al kan je waarschijnlijk later alsnog besluiten om de slangen te isoleren mocht het nodig zijn.

En is een pelt systeem beter dan gewoon gekoeld water via een swiftech blokje te laten lopen? Ik bedoel dus, waarom een extra pelt en bijbehorende voeding als je ook gewoon een waterblokje op je NB en GPU had kunnen doen. Qua bouw iets simpeler denk ik..

Veel succes iig, erg machtig systeempje! Felicidados ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vatt schreef op 15 december 2003 @ 16:20:

Hopelijk willen Haeg en Mr. Hard wel hun ervaringen posten TIJDENS de bouw. Welke moeilijkheden komen jullie tegen, waar moet extra opgelet worden enz.

Waarom wil je eigenlijk geen ge-isoleerde slangen Mr. Hard? Wil je de flow zien? Is dat de enige reden?
Persoonlijk had ik voor maximale prestaties gegaan en dus wel ge-isoleerde slangen genomen, al kan je waarschijnlijk later alsnog besluiten om de slangen te isoleren mocht het nodig zijn.

En is een pelt systeem beter dan gewoon gekoeld water via een swiftech blokje te laten lopen? Ik bedoel dus, waarom een extra pelt en bijbehorende voeding als je ook gewoon een waterblokje op je NB en GPU had kunnen doen. Qua bouw iets simpeler denk ik..

haeg heeft al echt chilled water getest en dit geeft een condens daar word je eng van en daardoor moet je je slangen verschrikkelijk goed isoleren en dit geeft nog is 2 extra dikke leidingen door je pc heen + die van de prometeia nee dan word het te lelijk terwijl je met een 172W pelt waarschijnlijk hetzelfde doel berijkt en je tegelijk ook nog is een case hebt om van te kwijlen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Topicstarter
Vatt schreef op 15 december 2003 @ 16:20:

Het is inderdaad makkelijker om zonder peltier te werken en zo het koude water
door de blokjes te laten circuleren .
Het vervelende is het isoleren , bij water van -10 continue heb je ten eerste
leidingisolatie van minimaal 9 millimeter nodig dus de slangen worden behoorlijk dik.
Het volgende is de waterpomp die helemaal geisoleerd moet worden ook de onderkant waar hij op staat .
Daar komen natuurlijk dan ook de waterblokken zelf bij die ook helemaal ingepakt moeten worden plus de achterkant van het moederbord waar de NB zit.
Wanneer je een klein stukje overslaat doordat je er slecht bijkunt of er zit ergens een lekje dan krijg je toch weer condens .
Zelfs je reservoir moet je geheel isoleren.
De peltier is echt een goed alternatief ,deze word plaatselijk koud en is eigenlijk
wat beter geschikt {mijns inziens}
En ik moet ook zeggen dat ik dit ook mooier vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Topicstarter
The Undertaker schreef op 15 december 2003 @ 11:37:
Ik gebruik zelden een vapochill compressor voor waterkoeling,
De reden hiervoor is dat het aan/uit schakelen van de compressor
de computer instabiel maakt, met name het uitschakelen.
Een aparte voeding lost dit probleem op maar ruimte gebrek is dan weer het volgende probleem.
De compressor in de pc78 van mr hard komt de TL 4G van danfoss 230 VOLT

[ Voor 7% gewijzigd door Haeg op 15-12-2003 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
maar met r134a halen jullie toch geen lage temps,
je kunt er beter r22 in doen of zo iets dergelijks.
suc6 verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AMD 64 schreef op 15 december 2003 @ 23:19:
maar met r134a halen jullie toch geen lage temps,
je kunt er beter r22 in doen of zo iets dergelijks.
suc6 verder ;)
haha maar als je het topic een beetje gevolgt hebt zijn lage temps helemaal net nodig als hij maar 10C kan worden ik bedoel kouder als 15C zal het nooit worden op mijn kamer. Er was nog is een tijd dat ik hele n8 het raam open liet en dan om 4 uur ging benchen maar die tijd is hopelijk voorbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roba
  • Laatst online: 24-09-2012

roba

Ook Olrik gekend?

Anoniem: 67204 schreef op 15 december 2003 @ 23:30:
[...]

haha maar als je het topic een beetje gevolgt hebt zijn lage temps helemaal net nodig als hij maar 10C kan worden ik bedoel kouder als 15C zal het nooit worden op mijn kamer. Er was nog is een tijd dat ik hele n8 het raam open liet en dan om 4 uur ging benchen maar die tijd is hopelijk voorbij ;)
Whaha die-hard :P
Zo heb ik ook de eerste paar keer zitten benchen met mn peltier setup :P
Buiten was het -8 :D Zat ik daar samen met een vriend met handschoenen aan achter de pc :P

The desire to know is natural to all good people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

roba schreef op 16 december 2003 @ 14:37:
[...]

Whaha die-hard :P
Zo heb ik ook de eerste paar keer zitten benchen met mn peltier setup :P
Buiten was het -8 :D Zat ik daar samen met een vriend met handschoenen aan achter de pc :P
dat is de sport he maar gelukkig haal ik met deze case lekker warm in mijn kamertje nog meer als vele andere in de kou buiten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
niet meer als mij straks :9 maar daar moet ik nog wel ff op wachten :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AMD 64 schreef op 16 december 2003 @ 17:06:
niet meer als mij straks :9 maar daar moet ik nog wel ff op wachten :'( :'(
als je zoiets post onderbouw het dan graag even wat ga je doen enz. enz. zo verslap je het draad van het topic nogal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
nou oke ik ben bezig met een water-chiller de verdamp temp is nou -44 maar ik wacht nog op een ander ventiel (voor r502) en ik hoop nog lager te komen
en als ik weer geld heb :D dan haal ik een amd 64 fx om flink te overclokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AMD 64 schreef op 16 december 2003 @ 18:05:
nou oke ik ben bezig met een water-chiller de verdamp temp is nou -44 maar ik wacht nog op een ander ventiel (voor r502) en ik hoop nog lager te komen
en als ik weer geld heb :D dan haal ik een amd 64 fx om flink te overclokken :)
je gaat dus alles (nb, gpu en cpu) met je waterchiller coolen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Dat was zijn plan voor zover ik gelezen heb ja. Hij heeft echt een flink sterke compressor ergens vandaan gehaald (dacht 1.5 pk oid), dus qua vermogen gaat hij het makkelijk redden.

[ Voor 6% gewijzigd door Syzzer op 16-12-2003 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
idereen is ineens in de chiller toer vet hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Ik kan het geen vervelende ontwikkeling vinden. Gaat het DOC gehalte hier weer eens wat omhoog :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Laatst online: 17-06 22:35
Tja, wat wil je. De laatste tijd komt Haeg zovaak met die chiller voorbij rollen dat de mensen vanzelf opzoek gaan.
Ik heb hier ook nog 2 Waterchillers staan, die moet ik binnekort ook maar eens gaan gebruiken en kijken wat ik er allemaal mee kan.

1 staat er te koop btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ernstig gewoon.....hahaha ik moet dit niet vaker zien anders dan word ik er mee besmet!!!

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

arnoman schreef op 16 december 2003 @ 22:00:
Tja, wat wil je. De laatste tijd komt Haeg zovaak met die chiller voorbij rollen dat de mensen vanzelf opzoek gaan.
Ik heb hier ook nog 2 Waterchillers staan, die moet ik binnekort ook maar eens gaan gebruiken en kijken wat ik er allemaal mee kan.

1 staat er te koop btw
is een beetje ver weg jammergenoeg :P al heb ik denk toch niet t budget ervoor :( Ik zou maar wat graag 2x een gamebomb kast kopen OID, om deze vervolgens samen te voegen tot 1 bigtower, maarjah, dat geld heb ik niet :(

Maar ik ben wel erg benieuwd hoe t er nu voor staat. Komen er trouwens nog leuke uiterlijke veranderingen aan de case of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LosGieros schreef op 16 december 2003 @ 22:06:
ernstig gewoon.....hahaha ik moet dit niet vaker zien anders dan word ik er mee besmet!!!
dat word je toch wel denk ik ik had het ineens tepakken maarja ik zag ook geijk de case van versteeg en daar was ik helemaal weg van nu krijg ik zelf ook zo'n systeem nu alleen nog rijbewijzen en een girl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
ja ik heb een flinke compressor( danfoss sc15) geen 1,5 pk die heb ik nog wel staan dat is voor mijn volgende project, en ik vind het veel beter om alles te koelen met een chiller dan 2 apparte compressors ( 1 voor cpu andere voor nb & gpu)
ik moet ook nog denke aan de stroom rekening, daar zijn mijn pa en ma niet blij mee, maar opzicht is direcht-die EN een chiller ook wel cool :7

edit:

ow je wilt foto's van mijn chiller? in dit topic

[ Voor 22% gewijzigd door AMD 64 op 16-12-2003 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AMD 64 schreef op 16 december 2003 @ 22:40:
ja ik heb een flinke compressor, en ik vind het veel beter om alles te koelen met een chiller dan 2 apparte compressors ( 1 voor cpu andere voor nb & gpu)
ik moet ook nog denke aan de stroom rekening, daar zijn mijn pa en ma niet blij mee, maar opzicht is direcht-die EN een chiller ook wel cool :7
cool cool FREEZING COLD bedoel je ;)
maar show is wat van je waterchiller dan en ik wil graag de globale lijn weer terug naar mijn case aangezien het topic daar over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Topicstarter
AMD 64 schreef op 16 december 2003 @ 22:40:
ja ik heb een flinke compressor( danfoss sc15) geen 1,5 pk die heb ik nog wel staan dat is voor mijn volgende project, en ik vind het veel beter om alles te koelen met een chiller dan 2 apparte compressors ( 1 voor cpu andere voor nb & gpu)
Die compressor van jou is dat een sc15cl{r4o4} of sc15g{r134a} of sc15cm{r22}?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
het is een sc15g (r134a) maar ik heb er andere olie in gedaan die voor r22 is , het systeem draait nu op R502

die andere sc15 die ik heb staan voor R22 is door dabit gereseveerd ;)

nee, met een R22 ventiel, alleen die wilt niet dieper dan -45 verdamp temp :'(
die wordt vervangen door een r404 of r502 ventiel zodra ik hem heb

[ Voor 62% gewijzigd door AMD 64 op 16-12-2003 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg

Haeg

Water Chiller installed

Topicstarter
AMD 64 schreef op 16 december 2003 @ 23:27:
het is een sc15g (r134a) maar ik heb er andere olie in gedaan die voor r22 is , het systeem draait nu op R502
Met een 134a ventiel erin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Laatst online: 17-06 22:35
Ontopic;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beetje jmmr van ze dat ze er nog over doorgaan ook zekers nooit van mailen gehoord |:(
Anoniem: 67204 schreef op 16 december 2003 @ 22:42:
[...]
cool cool FREEZING COLD bedoel je ;)
maar show is wat van je waterchiller dan en ik wil graag de globale lijn weer terug naar mijn case aangezien het topic daar over gaat.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 67204 op 17-12-2003 07:55 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste